Is natuurlijk geen bedreiging maar een hoop.quote:Op donderdag 4 december 2025 11:03 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Is dit een bedreiging?
Overigens: ziek ben je als je een virale of bacteriele infectie hebt
Als je een kronkel in je hoofd hebt ben je niet ziek. Ben je gewoon zwak en daar hoeft de rest van de samenleving echt niet altijd rekening mee te houden.
Ja en knallende brommers, claxons, schreeuwende kinderen, dingen die vallen, in de supermarkt kratten die op elkaar geklapt worden en ga zo maar door.quote:
Er wordt niet voor niets exposure therapy gedaan. Als iemand bang is om te autorijden dan moet dat ook samen met een psycholoog weer opgebouwd worden. Heel Nederland hoeft niet rekening te houden met jan en alleman met PTSS. Kom op zeg.quote:Op donderdag 4 december 2025 09:26 schreef torentje het volgende:
[..]
Vraag maar eens aan mensen met PTSS naar hun welbevinden na slechts zogenaamd een knal per jaar. Voor hen is die ene knal geen onschuldig geluid, maar een herbeleving van angst en trauma.
Het lichaam reageert alsof het opnieuw in gevaar verkeert, met hartslag, ademhaling en paniek die alle controle overnemen.
En de omgeving die het als ‘maar één keer’ beschouwt, vergeet dat voor de getroffene die ene keer een hele wereld kan ontwrichten.
Dat laatste klopt idd. Kunnen het algemene leven waaronder vertier ende vermaeck immers niet geheel aanpassen naar 'bepaalde individuen' die ergens om buiten de boot vallen, hoe triest soms ook!quote:Op donderdag 4 december 2025 11:03 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Is dit een bedreiging?
Overigens: ziek ben je als je een virale of bacteriele infectie hebt
Als je een kronkel in je hoofd hebt ben je niet ziek. Ben je gewoon zwak en daar hoeft de rest van de samenleving echt niet altijd rekening mee te houden.
Iedereen kan toch wel rekening houden met zieken? Of is dat teveel gevraagd? Men verplicht de rokers toch ook om te stoppen met goedkoop roken omdat medemensen daar ziek van zouden kunnen worden?quote:Op donderdag 4 december 2025 11:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Er wordt niet voor niets exposure therapy gedaan. Als iemand bang is om te autorijden dan moet dat ook samen met een psycholoog weer opgebouwd worden. Heel Nederland hoeft niet rekening te houden met jan en alleman met PTSS. Kom op zeg.
Knallende brommers. Dat doet mij denken aan die oude Thomos die ik ooit met een maatje van mij gekocht had toen ik een jaar of vijftien was.quote:Op donderdag 4 december 2025 11:15 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ja en knallende brommers, claxons, schreeuwende kinderen, dingen die vallen, in de supermarkt kratten die op elkaar geklapt worden en ga zo maar door.
Ik kan niet tegen hard geluid vanwege een oor aandoening, ik weet dat overal hard geluid is wat beangstigend binnen kan komen. Maar ik ben niet tegen vuurwerk, ik steek gewoon een sierpotje aan met oud en nieuw. Ik wil niet dat mensen hun plezier aan de kant zetten voor mij.
Als ik er erg last van heb doe ik doppen in mijn oren om ze rust te geven.
Je snapt mijn punt toch welquote:Op donderdag 4 december 2025 11:02 schreef torentje het volgende:
[..]
Het zijn wel meer dan 10 mensen die PTSS hebben. Daarbij als je sociaal bent houd je automatisch rekening met zieken. Dan hoef dat niet gevraagd te worden.
quote:Op donderdag 4 december 2025 11:31 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Knallende brommers. Dat doet mij denken aan die oude Thomos die ik ooit met een maatje van mij gekocht had toen ik een jaar of vijftien was.
Die had een choke. En als je die indrukte tijdens het rijden, dan klapte de uitlaat. Dat vonden we leuk. We drukte die choke tijdens het rijden zo vaak in dat die damper er op een gegeven moment met een explosie uitschoot en onze Thomos ineens als een Harley klonk. 😎
Neequote:Op donderdag 4 december 2025 11:26 schreef torentje het volgende:
[..]
Iedereen kan toch wel rekening houden met zieken? Of is dat teveel gevraagd? Men verplicht de rokers toch ook om te stoppen met goedkoop roken omdat medemensen daar ziek van zouden kunnen worden?
Ziek worden is geen eigen keuze en de vuurwerkafstekers vertragen het genezingsproces. Dat is onwenselijk of niet soms?quote:Op donderdag 4 december 2025 13:06 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nee
Ik stel voor dat "zieken" zich maar lekker aanpassen. "zieken" zijn de uitzonderingen.
Het kan me echt geen reet boeien. Sorry geen sorry.quote:Op donderdag 4 december 2025 13:20 schreef torentje het volgende:
[..]
Ziek worden is geen eigen keuze en de vuurwerkafstekers vertragen het genezingsproces. Dat is onwenselijk of niet soms?
Maar wat als die zieke nu een vuurwerkliefhebber is en dat juist rustgevend is en het herstel bevorderd voor deze persoon? Laten we die dan maar gewoon buiten de boot vallen?quote:Op donderdag 4 december 2025 13:20 schreef torentje het volgende:
[..]
Ziek worden is geen eigen keuze en de vuurwerkafstekers vertragen het genezingsproces. Dat is onwenselijk of niet soms?
Dan richten we voor die enkeling toch een lawaaiige kamer in, waar buiten niets te horen is van het lawaai.quote:Op donderdag 4 december 2025 13:48 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Maar wat als die zieke nu een vuurwerkliefhebber is en dat juist rustgevend is en het herstel bevorderd voor deze persoon? Laten we die dan maar gewoon buiten de boot vallen?
Ga jij dat verzorgen? als woorvoerder voor alle ziekenquote:Op donderdag 4 december 2025 13:56 schreef torentje het volgende:
[..]
Dan richten we voor die enkeling toch een lawaaiige kamer in, waar buiten niets te horen is van het lawaai.
Jij bent hier de enkeling grapjas.quote:Op donderdag 4 december 2025 13:56 schreef torentje het volgende:
[..]
Dan richten we voor die enkeling toch een lawaaiige kamer in, waar buiten niets te horen is van het lawaai.
Jij mag eerst eens leren lezen, want het gaat niet over mij maar over iemand die ziek zou zijn door het gebrek aan lawaai.quote:Op donderdag 4 december 2025 13:59 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Jij bent hier de enkeling grapjas.
Ik heb het dan over je algemene standpunt in deze kwestie. Stond misschien wat flauwer geschreven dan ik bedoeld had waarvoor excuses.quote:Op donderdag 4 december 2025 14:10 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij mag eerst eens leren lezen, want het gaat niet over mij maar over iemand die ziek zou zijn door het gebrek aan lawaai.
Dan bied ik mijn excuses aan dat ik aan jouw leesvaardigheid twijfelde, want dat was niet terecht.quote:Op donderdag 4 december 2025 14:25 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Ik heb het dan over je algemene standpunt in deze kwestie. Stond misschien wat flauwer geschreven dan ik bedoeld had waarvoor excuses.
allemaal illegale knallen, waar 0 handhaving op isquote:Op zondag 7 december 2025 14:33 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Het Nederlandse volk kan niet normaal met vuurwerk omgaan, dus het verbod is de enige oplossing. In Den Haag is er al weken geknal.
Bekijk deze YouTube-video zegt genoegquote:Op zondag 7 december 2025 15:26 schreef mschol het volgende:
[..]
allemaal illegale knallen, waar 0 handhaving op is
zodra ze tot actie worden opgeroepen is het "booeeehhh is moeilik, gewoon alles verbieden"
Vroeger als puber moest ik nog oppassen met LEGAAL vuurwerk op Illegale tijden.quote:Op zondag 7 december 2025 15:26 schreef mschol het volgende:
[..]
allemaal illegale knallen, waar 0 handhaving op is
zodra ze tot actie worden opgeroepen is het "booeeehhh is moeilik, gewoon alles verbieden"
De een na de ander rijdt al sinds de herfstvakantie naar België.quote:Op zondag 7 december 2025 14:33 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Het Nederlandse volk kan niet normaal met vuurwerk omgaan, dus het verbod is de enige oplossing. In Den Haag is er al weken geknal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |