Ze kunnen soms hun nut hebben, die boze honden. Om sommige lieden die vuurwerk afsteken bij dieren hun kloten te vermalen tussen hun kaken.quote:Op maandag 14 oktober 2024 20:39 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Pitbull! Ooit verboden in Nederland vanwege de bijtincidenten. Konden ze niet op handhaven en het verbod is weer opgeheven. Overigens tijdens het verbod werden de bijtincidenten niet minder. Je kan dus een parallel trekken met de handhaving op illegaal vuurwerk.
Lekker laten verdrinken in verdrietquote:Op maandag 14 oktober 2024 20:52 schreef FL_Freak het volgende:
De anti vuurwerk fokkers staan weer met de pik in de handen om hier te gaan huilen.
Een verbod op legaal siervuurwerk?quote:Op maandag 14 oktober 2024 20:20 schreef Boca_Raton het volgende:
Voor de dieren zou het een zegen zijn…
Nee, nee, knalvuurwerk.quote:Op maandag 14 oktober 2024 21:19 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Een verbod op legaal siervuurwerk?
Ik ben niet perse tegen vuurwerk. Alleen tegen de verstandslozen die er rare dingen mee doen.quote:Op maandag 14 oktober 2024 20:52 schreef FL_Freak het volgende:
De anti vuurwerk fokkers staan weer met de pik in de handen om hier te gaan huilen.
Welnee. En dat carbidschieten moet ook maar eens stoppen. Dat zijn bommen!quote:Op maandag 14 oktober 2024 21:46 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dat is al een paar jaar verboden
Ok jij bent afquote:Op maandag 14 oktober 2024 22:07 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Welnee. En dat carbidschieten moet ook maar eens stoppen. Dat zijn bommen!
quote:Op maandag 14 oktober 2024 22:07 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Welnee. En dat carbidschieten moet ook maar eens stoppen. Dat zijn bommen!
Vuurwerk ook. Dat zegt dus nietsquote:Op maandag 14 oktober 2024 22:23 schreef pmponer het volgende:
Carbidschieten is curtureel erfgoed gelukkig, dus handen af daarvan.
Nou, schadelijk erfgoed. Er is een jaar geweest dat het zó hard knalde dat ik dacht dat mijn CV-ketel ontploft was.quote:Op maandag 14 oktober 2024 22:23 schreef pmponer het volgende:
Carbidschieten is curtureel erfgoed gelukkig, dus handen af daarvan.
maar dat dacht je alleen maar, er was dus geen schadequote:Op maandag 14 oktober 2024 22:43 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, schadelijk erfgoed. Er is een jaar geweest dat het zó hard knalde dat ik dacht dat mijn CV-ketel ontploft was.
Nee, er was niets aan de hand, gelukkig.quote:Op maandag 14 oktober 2024 22:45 schreef mschol het volgende:
[..]
maar dat dacht je alleen maar, er was dus geen schade
Waaromquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 06:03 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Rond oud en nieuw ben ik gewoon niet in Nederland.
kijk, zo kan het ook.
gewoon een smoesje om NL te verlatenquote:
België? Beter vuurwerk namelijk.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 06:36 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
gewoon een smoesje om NL te verlaten
Turkije, skiënquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 06:49 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
België? Beter vuurwerk namelijk.
oh dat wist ik niet, nou handen af daarvan danquote:Op maandag 14 oktober 2024 22:36 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Vuurwerk ook. Dat zegt dus niets
ja dat heb ik met een aardbeving, daar stoppen ze ook niet mee. Hoewelquote:Op maandag 14 oktober 2024 22:43 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, schadelijk erfgoed. Er is een jaar geweest dat het zó hard knalde dat ik dacht dat mijn CV-ketel ontploft was.
Vanaf de herfstvakantie pas? Lekker rustig wonen vergeleken bij hier!quote:Op maandag 14 oktober 2024 10:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Zoals eerder gezegd honden veroorzaken meer schade en slachtoffers.
Dit is het verbieden van zaken die al illegaal zijn. Zonder handhaving gaat het niets worden.
En alles verbieden helpt dan ook niet want er wordt hier normaliter al vanaf de herfst vakantie afgestoken en de politie is nergens te bekennen.
Ik word een beetje moe van dat gejank van "ja verbied alles maar".quote:Op maandag 14 oktober 2024 08:18 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dus dan maar alles verbieden
Laten we alcohol dan ook gaan verbieden, hoeveel doden en gewonden ontstaan er niet door alcohol in het leven.
Technisch gezien is dat willekeur he. De een gedogen en de ander aanpakken.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 08:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik word een beetje moe van dat gejank van "ja verbied alles maar".
En ja, alcohol is een sociaal geaccepteerde harddrug, wat een bizar gegeven is. Daarom hebben we ook regels opgesteld voor het gebruik ervan en wanneer het uit de hand loopt. Wanneer er een dronken lor uit zijn auto getrokken wordt naar aanleiding van het verbod om met meer dan 0,5 aan promillage te rijden, dan is dat helemaal prima.
En opnieuw: dit verbod is niet bedoeld voor mensen die gezellig een potje afsteken samen met de buurt, maar om sneller te kunnen ingrijpen bij echte overlast en de achterlijke Purge-achtige toestanden in sommige wijken.
Voorbeeld uit de praktijk ten tijde van een actief vuurwerkverbod in onze stad: de politie reed langs en wenste ons, de feestvierende wijkbewoners, met vuurwerk, een gelukkig nieuwjaar. Verderop bliezen ineens een stel capuchonnetjes een scooter op met illegaal vuurwerk. Daar gingen ze achteraan.
Twee keer krom maakt niet recht. Ze doen dat niet omdat ze een gigantisch capaciteitsprobleem hebben. Dat in combinatie met een paar decennia wegkijken, faciliteren en blunderen rond Oud & Nieuw is waarom we nu de symptomen en middelen (vuurwerk) aanpakken in plaats van de oorzaak, het bijna compleet wegvallen van sociale controle en handhaving.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 09:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Technisch gezien is dat willekeur he. De een gedogen en de ander aanpakken.
En ze kunnen onder de omstandigheden nu precies hetzelfde doen onder het kopje overlast, vandalisme, brandstichting'. Dus waarom doen ze dat niet dan?
Maar dat kan nu ook allemaal al en toch doen ze het niet.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 08:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Vanaf de herfstvakantie pas? Lekker rustig wonen vergeleken bij hier!
Maar het klopt, het staat (en valt dus) bij gebrek aan handhaving.
Ik vind alleen dat je het de handhaving in elk geval makkelijker mag maken in dit geval omdat je in tegenstelling tot bij honden één etmaal per jaar het probleem op zijn grootst hebt en er dan wel degelijke enorm veel handhavers op straat staan. Werkelijk iedereen die nog op zijn benen kan staan staat ingeroosterd.
Even afpellen. Dus omdat de politie te weinig mensen heeft, moet er vrijheid worden ingeleverd?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 09:31 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Twee keer krom maakt niet recht. Ze doen dat niet omdat ze een gigantisch capaciteitsprobleem hebben. Dat in combinatie met een paar decennia wegkijken, faciliteren en blunderen rond Oud & Nieuw is waarom we nu de symptomen en middelen (vuurwerk) aanpakken in plaats van de oorzaak, het bijna compleet wegvallen van sociale controle en handhaving.
Nee, rond deze tijd is daar niet veel inzet op. Dat heeft te maken met een hele lage pakkans. Je moet ze echt op heterdaad betrappen en die roedels jochies blijven natuurlijk niet op één plek staan. Je hebt dus veel tijd nodig om ze te pakken, en die capaciteit is er niet. Die capaciteit is er alleen als het uit de hand loopt.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 09:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maar dat kan nu ook allemaal al en toch doen ze het niet.
Of: omdat te veel mensen niet met deze vrijheid kunnen omgaan en voor tientallen miljoenen aan schade aanrichten en de handhaving en de geestelijke gezondheidszorg is gesloopt, moet er ergens een grens worden getrokken.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 09:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Even afpellen. Dus omdat de politie te weinig mensen heeft, moet er vrijheid worden ingeleverd?
Die vat ik niet helemaal
Zoals ik al zei het kan nu al maar ze hebben er geen zin in. Totaal verbod gaat dat dus niet oplossen want alles wat je hier nu typt geldt ook voor O&N.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 09:43 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee, rond deze tijd is daar niet veel inzet op. Dat heeft te maken met een hele lage pakkans. Je moet ze echt op heterdaad betrappen en die roedels jochies blijven natuurlijk niet op één plek staan. Je hebt dus veel tijd nodig om ze te pakken, en die capaciteit is er niet. Die capaciteit is er alleen als het uit de hand loopt.
Daarnaast komt er uit één zo'n snotjong een hoop administratie en vervolghandelingen voort. Een agent moet bedenken hoe hij in gesprek gaat met de ouders, moet uitlopen of er een zorgmelding nodig is, moet het administratief afhechten. Dus daar tuigen ze dan een soort straat voor op met de jaarwisseling met het snelrecht als extra katalysator. Dat is er allemaal niet in oktober.
Geen zin in is niet aan de orde, het is het resultaat ten opzicht van de manuren en de middelen. En zoals ik ook zei gelden er andere omstandigheden rond de jaarwisseling wanneer er a) iets wordt opgetuigd door b) de noodsituatie die er dan elk jaar is. De urgentie en de planbaarheid wat betreft de inzet zijn dan twee factoren die er nu niet zijn.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 09:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Zoals ik al zei het kan nu al maar ze hebben er geen zin in. Totaal verbod gaat dat dus niet oplossen want alles wat je hier nu typt geldt ook voor O&N.
Ja, dat zou ook een keuze kunnen zijn, maar die zou opnieuw vanuit schaarste gemaakt worden wat dus een slechte zaak is,quote:Overigens zou men eens wat capaciteit vrij kunnen maken door niet zo dogmatisch met drugs om te gaan. Zelfs in Duitsland is het nu vrijer dan hier.
Moet je gaan handhaven. De wetten die er zijn zijn prima. Gebrek aan capaciteit mag nooit een smoes zijn voor verdere inperkingen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 09:44 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Of: omdat te veel mensen niet met deze vrijheid kunnen omgaan en voor tientallen miljoenen aan schade aanrichten en de handhaving en de geestelijke gezondheidszorg is gesloopt, moet er ergens een grens worden getrokken.
We zitten al ver onderaan die glijdende schaal. Dus eens, maar dan die praktijk, hè. Hoe zorg je voor een snelle aanwas onder het ook nog eens sterk verouderende bestand aan agenten dat je hebt? "Gewoon gaan handhaven" is niet realistisch, het is niet dat ze nu niet willen of uit hun neus zitten te vreten.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Moet je gaan handhaven. De wetten die er zijn zijn prima. Gebrek aan capaciteit mag nooit een smoes zijn voor verdere inperkingen.
Dan krijg je een glijdende schaal.
Begin eens met het afschalen van idiote snelheidscontroles buiten de bebouwde kom. Concentreer die in woonwijken en rond scholen, waar ze zin hebben, niet op provinciale wegen, waar je prenten schrijft voor mensen die 83 rijden ipv 80.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:44 schreef Qarrad het volgende:
[..]
We zitten al ver onderaan die glijdende schaal. Dus eens, maar dan die praktijk, hè. Hoe zorg je voor een snelle aanwas onder het ook nog eens sterk verouderende bestand aan agenten dat je hebt? "Gewoon gaan handhaven" is niet realistisch, het is niet dat ze nu niet willen of uit hun neus zitten te vreten.
Nog geen reden om verdere beperkingen op te leggen aan je volk.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:44 schreef Qarrad het volgende:
[..]
We zitten al ver onderaan die glijdende schaal. Dus eens, maar dan die praktijk, hè. Hoe zorg je voor een snelle aanwas onder het ook nog eens sterk verouderende bestand aan agenten dat je hebt? "Gewoon gaan handhaven" is niet realistisch, het is niet dat ze nu niet willen of uit hun neus zitten te vreten.
Dit is dus gewoon een variant van "ga boeven vangen" wanneer mensen (goedkoop, effectief en terecht) gesnapt worden op het overtreden van een regel.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Begin eens met het afschalen van idiote snelheidscontroles buiten de bebouwde kom. Concentreer die in woonwijken en rond scholen, waar ze zin hebben, niet op provinciale wegen, waar je prenten schrijft voor mensen die 83 rijden ipv 80.
Dezelfde mensen die nu met net iets minder handvatten proberen te handhaven.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nog geen reden om verdere beperkingen op te leggen aan je volk.
Wie gaan die beperkingen dan handhaven?
Als je dat soort margegereutel zo belangrijk vindt, gebruik er dan flitskasten voor of zo. Kun je lekker blijven binnenharken (want iedereen weet dat verkeersveiligheid er geen reet mee te maken heeft; het gaat puur om de pegels) en maak je mensen vrij voor het “boeven vangen”.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dit is dus gewoon een variant van "ga boeven vangen" wanneer mensen (goedkoop, effectief en terecht) gesnapt worden op het overtreden van een regel.
Het gaat dan ook niet om mensen die 83 rijden buiten de benouwde kom, provinciale wegen staan juist bekend als gevaarlijke wegen. Slechts 6% van de wegen staat bekend als “provinciaal” maar toch vallen daar 20% van de verkeersdoden. Logisch dat daar controles zijn.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Begin eens met het afschalen van idiote snelheidscontroles buiten de bebouwde kom. Concentreer die in woonwijken en rond scholen, waar ze zin hebben, niet op provinciale wegen, waar je prenten schrijft voor mensen die 83 rijden ipv 80.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |