Stukje verder in het artikel (achter betaalmuur) praat deze deskundige nog meer poep.quote:Explosievenexpert Ad van Riel vermoedt dat de 50-jarige bewoonster uit Nieuwkuijk zwaargewond is geraakt door een lawinepijl.
Waar baseer je dat op? ik zie juist steeds meer vuurwerk. Kijk ook maar eens naar de verkoopcijfersquote:Op woensdag 20 november 2024 14:09 schreef FL_Freak het volgende:
Onze groep liefhebbers wordt steeds kleiner.
Ik zie ook steeds meer ontploffende voordeuren in het nieuws, dus dat klopt wel.quote:Op woensdag 20 november 2024 14:15 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? ik zie juist steeds meer vuurwerk. Kijk ook maar eens naar de verkoopcijfers
We hebben het hier over legaal consumentenvuurwerk in dit topicquote:Op woensdag 20 november 2024 14:18 schreef Pek het volgende:
[..]
Ik zie ook steeds meer ontploffende voordeuren in het nieuws, dus dat klopt wel.
Met de huidige vuurwerkprijzen in NL mag je gerust spreken van een ontmoedigingsbeleid. Dat verkoopcijfers stijgen geeft niet per definitie aan dat er meer vuurwerk verkocht wordt.quote:Op woensdag 20 november 2024 14:15 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? ik zie juist steeds meer vuurwerk. Kijk ook maar eens naar de verkoopcijfers
Dat is de tactiek he, zo gaat het met Zwarte Piet ook.quote:Op woensdag 20 november 2024 14:09 schreef FL_Freak het volgende:
De campagne TEGEN vuurwerk gaat toch wel door. Onze groep liefhebbers wordt steeds kleiner. Ik zelf heb geen zin om moeite te steken in discussies met anti vuurwerk lobby.
Als ik wat afsteek doe ik dat mooi tussen 18:00 en 2:00 en voor de rest kan het mij allemaal verrekken
Er wordt ook wel veel over de grens gekocht. Voor een realistisch beeld zou je in elk geval dat mee moeten nemen.quote:Op donderdag 21 november 2024 09:16 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Met de huidige vuurwerkprijzen in NL mag je gerust spreken van een ontmoedigingsbeleid. Dat verkoopcijfers stijgen geeft niet per definitie aan dat er meer vuurwerk verkocht wordt.
quote:Negentien gemeenten gaan de jaarwisseling in met een vuurwerkverbod, blijkt uit een rondgang van het ANP. Dat zijn er drie meer dan vorig jaar. Zo'n honderd andere gemeenten hanteren vuurwerkvrije zones, waar afsteken verboden is.
Van de 342 gemeenten reageerden er de afgelopen tijd 310 op vragen van het ANP over de regels rond vuurwerk voor komend nieuwjaar, of er stond eenduidige informatie over de regels op de gemeentewebsite.
Uit de rondgang komt naar voren dat dit jaar een afsteekverbod geldt in de gemeenten Alkmaar, Amersfoort, Amsterdam, Apeldoorn, Arnhem, Bloemendaal, Eindhoven, Haarlem, Heemstede, Heumen, Mook en Middelaar, Nijmegen, Rotterdam, Schiedam, Soest, Tilburg, Utrecht, Utrechtse Heuvelrug en Zutphen. Voor Alkmaar, Utrecht en Zutphen is dit de eerste jaarwisseling met een algeheel verbod.
https://www.telegraaf.nl/(...)t-een-vuurwerkverbod
En daarmee laten ze -wederom- zien ver van de maatschappij te staan.quote:Ditmaal hebben ze goede hoop dat het tij is gekeerd, zegt GroenLinks/PvdA-Kamerlid Geert Gabriels. "Wij denken dat de maatschappij er klaar voor
ipv dat moralistische vingertje.quote:De politiebonden willen dit, de artsen, de ziekenhuizen, de hulpverleners
Moest ook wel keihard lachen toen het eerste argument voor een verbod viel: afname geweld tegen hulpverleners.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 19:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En daarmee laten ze -wederom- zien ver van de maatschappij te staan.
Hou het gewoon bij
[..]
ipv dat moralistische vingertje.
Ik heb er echt zo'n hekel aan als zo'n irritante lobby z'n zin weet door te drijven.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Politie en hulpverleners worden bekogeld met legaal vuurwerk?
Ik ook. Vooral omdat als dit verbod er doorgedramd is, ze weer beginnen met het volgende punt.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb er echt zo'n hekel aan als zo'n irritante lobby z'n zin weet door te drijven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |