Trump heeft het over 'Joodse Amerikanen', niet per se over zionisten. En wat vind je dan van deze beschuldiging van Trump richting diezelfde Joden?quote:Op zondag 13 oktober 2024 10:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik zou het anders zeggen, als je een echte zionist bent dan zou een stem op de republikeinen de verstandige keuze zijn. Je bent inderdaad niet goed snik als je voor de partij kiest die vind dat je Hezbollah niet moet uitschakelen.
Het feit dat er een smerige antisemitische wind door de partij waait en vooral op de universiteiten waar links het vooral voor het zeggen heeft snijden deze woorden wel een beetje hout.quote:Op zondag 13 oktober 2024 10:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Trump heeft het over 'Joodse Amerikanen', niet per se over zionisten. En wat vind je dan van deze beschuldiging van Trump richting diezelfde Joden?
At a 'fighting antisemitism' event, Trump says Jewish voters will bear 'a lot' of blame if he loses
Overigens steunen Democraten ook gewoon de strijd tegen Hezbollah: Democratic senators support Israel’s pager attack against Hezbollah, amid AOC criticism. Daarnaast hebben Biden en Harris herhaaldelijk hun steun uitgesproken voor de strijd van Isral tegen Hamas, ondanks felle kritiek vanuit de linkerhoek van hun eigen partij.
Maar je vindt het niet problematisch dat Trump zegt dat Joodse Amerikanen 'partly to blame' zijn als hij de verkiezingen verliest?quote:Op zondag 13 oktober 2024 10:49 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het feit dat er een smerige antisemitische wind door de partij waait en vooral op de universiteiten waar links het vooral voor het zeggen heeft snijden deze woorden wel een beetje hout.
Als je dit soort gedrag legitimeert door de democraten de macht te geven dan gaat dat gevolgen hebben voor de verhoudingen in de VS.
Als ik een Jood zou zijn in het westen waar ze zowat om je hoofd schreeuwen omdat Isral….. dan zou ik wel voorzichtig zijn met mijn stem.
Ik vind dat je kiezers nooit de schuld moet geven als ze niet op je stemmen. Zo werkt het niet.quote:Op zondag 13 oktober 2024 10:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar je vindt het niet problematisch dat Trump zegt dat Joodse Amerikanen 'partly to blame' zijn als hij de verkiezingen verliest?
Persoonlijk vind ik het vooral problematisch dat Trump met een beschuldigende vinger naar een specifieke etnische groep wijst. En dan ook nog eens naar een groep die al eeuwenlang een zondebok is, wat zo'n beschuldiging extra gevaarlijk maakt.quote:Op zondag 13 oktober 2024 10:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vind dat je kiezers nooit de schuld moet geven als ze niet op je stemmen. Zo werkt het niet.
Ik ga er niet van uit dat de anti-semitische "Jews shall not replace us!" roepende meute ("fine people"?) uit Charlotsville op Harris gaat stemmen.quote:Op zondag 13 oktober 2024 10:49 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het feit dat er een smerige antisemitische wind door de partij waait en vooral op de universiteiten waar links het vooral voor het zeggen heeft snijden deze woorden wel een beetje hout.
Als je dit soort gedrag legitimeert door de democraten de macht te geven dan gaat dat gevolgen hebben voor de verhoudingen in de VS.
Als ik een Jood zou zijn in het westen waar ze zowat om je hoofd schreeuwen omdat Isral….. dan zou ik wel voorzichtig zijn met mijn stem.
Ik ben het er in ieder geval mee eens...quote:Op zondag 13 oktober 2024 10:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik het vooral problematisch dat Trump met een beschuldigende vinger naar een specifieke etnische groep wijst. En dan ook nog eens naar een groep die al eeuwenlang een zondebok is, wat zo'n beschuldiging extra gevaarlijk maakt.
Ik breng in herinnering dat die 'fine people' in Charlottesville in koor 'jews will not replace us' riepen, terwijl ze door de straten marcheerden met fakkels in de hand.
Het is levensgevaarlijk om joden op deze manier verdacht te maken, zoals Trump hier doet. Dan ben je hopelijk met mij eens.
Alle jodenhaters roepen juist op om niet op Trump te stemmen zowel rechts als links. Met dat in het achterhoofd vind ik de “oproep” van Trump nog enigszins terecht.quote:Op zondag 13 oktober 2024 10:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik het vooral problematisch dat Trump met een beschuldigende vinger naar een specifieke etnische groep wijst. En dan ook nog eens een groep die al eeuwenlang een zondebok is, wat zo'n beschuldiging extra gevaarlijk maakt.
Ik breng in herinnering dat die 'fine people' in Charlottesville in koor 'jews will not replace us' riepen, terwijl ze door de straten marcheerden met fakkels in de hand.
Het is levensgevaarlijk om joden op deze manier verdacht te maken, zoals Trump hier doet. Dan ben je hopelijk met mij eens.
In dit opzicht kramen Obama en Biden inderdaad onzin uit. En het geeft helaas de enorme verdeeldheid in het land weer.quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Alle jodenhaters roepen juist op om niet op Trump te stemmen zowel rechts als links. Met dat in het achterhoofd vind ik de “oproep” van Trump nog enigszins terecht.
Hetzelfde doet Obama ook, niet dat er massale protesten zijn waar de meest vreselijke dingen over zwarte mensen word geroepen en dat maakt het in mijn ogen nog kwalijker.
Obama meent dat hij loyaliteit tegoed heeft van zwarte mensen puur om het feit dat ze zwart zijn. Vervolgens beledigt hij ze nog omdat hij er vanuit gaat dat zwarte mensen niet op Kamala stemmen vanwege seksisme.
Biden flikte het ook door te stellen dat als je voor Trump stemt je identiteit als zwart persoon ter discussie gesteld moet worden.
Joden scharen zich in meerderheid achter Harris, zo blijkt uit peilingen. Ook stemmen de meeste Joodse Amerikanen van oudsher op Democraten:quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Alle jodenhaters roepen juist op om niet op Trump te stemmen zowel rechts als links. Met dat in het achterhoofd vind ik de “oproep” van Trump nog enigszins terecht.
Hetzelfde doet Obama ook, niet dat er massale protesten zijn waar de meest vreselijke dingen over zwarte mensen word geroepen en dat maakt het in mijn ogen nog kwalijker.
Obama meent dat hij loyaliteit tegoed heeft van zwarte mensen puur om het feit dat ze zwart zijn. Vervolgens beledigt hij ze nog omdat hij er vanuit gaat dat zwarte mensen niet op Kamala stemmen vanwege seksisme.
Biden flikte het ook door te stellen dat als je voor Trump stemt je identiteit als zwart persoon ter discussie gesteld moet worden.
Dit dus, ik heb een enorme hekel aan het schuldgevoel aanpraten of vingers wijzen naar bepaalde bevolkingsgroepen als het gaat om winnen of verliezen van verkiezingen. Als politicus heb je de taak om kiezers te overtuigen aan de hand van argumenten.quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:14 schreef Toby56 het volgende:
[..]
In dit opzicht kramen Obama en Biden inderdaad onzin uit. En het geeft helaas de enorme verdeeldheid in het land weer.
Je mag als vrouw stemmen op Trump, je mag als zwarte stemmen op Trump. En je mag als witte man stemmen op Harris, en ook als zwarte man trouwens.
En in NL mag je als moslim stemmen op Wilders.
En je mag als Rabin gaan praten met Arafat.
Daarna kun je gaan afwachten of je verstandig hebt gehandeld... maar ja, dat is altijd maar afwachten.
Je hebt er een 'enorme hekel' aan, maar zegt hierboven dat je de beschuldiging van Trump 'enigszins terecht' vindt.quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dit dus, ik heb een enorme hekel aan het schuldgevoel aanpraten of vingers wijzen naar bepaalde bevolkingsgroepen als het gaat om winnen of verliezen van verkiezingen. Als politicus heb je de taak om kiezers te overtuigen aan de hand van argumenten.
Ja, de Amerikanen denken er ongetwijfeld ook zo over. Die willen argumenten horen. Vandaar dat de aanhang van Trump zo stabiel blijft.quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dit dus, ik heb een enorme hekel aan het schuldgevoel aanpraten of vingers wijzen naar bepaalde bevolkingsgroepen als het gaat om winnen of verliezen van verkiezingen. Als politicus heb je de taak om kiezers te overtuigen aan de hand van argumenten.
De legale immigranten uit haiti zijn illegaal en eten jullie honden en katten erg overtuigende argumenten toch voor veel van de Maga cult volgers.quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is het mooie aan democratie, je hoeft er niet in mee te gaan en als je een Amerikaan zou zijn dan had je hoogst waarschijnlijk op Harris gestemd. Niemand hoefde je aan te spreken op je afkomst of prestaties uit het verleden waardoor je loyaliteit moet hebben aan een bepaalde partij.quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:22 schreef Toby56 het volgende:
De 'argumenten' die zij leveren, kunnen me gestolen worden.
Aan Trumps gebazel is weinig moois wat mij betreft. En zeker niet voor de democratie.quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:28 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is het mooie aan democratie, je hoeft er niet in mee te gaan en als je een Amerikaan zou zijn dan had je hoogst waarschijnlijk op Harris gestemd. Niemand hoefde je aan te spreken op je afkomst of prestaties uit het verleden waardoor je loyaliteit moet hebben aan een bepaalde partij.
Verzonnen nee, blijkbaar komt het uit Springfield zelf. Volgens Vance is worden de mensen daar nu lastig gevallen door de media waardoor mensen hun mond niet meer durven open te trekken.quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De legale immigranten uit haiti zijn illegaal en eten jullie honden en katten erg overtuigende argumenten toch voor veel van de Maga cult volgers.
Dat deze argumenten gewoon complete verzonnen leugens zijn wijzen naar een bevolkingsgroep dan boeit het niet...
Je begint snel over een ander onderwerp, maar je eerdere opmerkingen riepen vragen op.quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:31 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Verzonnen nee, blijkbaar komt het uit Springfield zelf. Volgens Vance is worden de mensen daar nu lastig gevallen door de media waardoor mensen hun mond niet meer durven open te trekken.
Maar vergelijk dat eens met Biden die vertelde dat de republikeinen de slavernij weer wilde invoeren in 2008.
Of dat geleuter over 2025 zeer recent, leugens horen bij de politiek hoe hard je het ook wilt ontkennen ook jouw fellow travelers zijn niet vies van een paar leugentjes.
Waarom jij niet tegen Obama toen hij zich van dit soort onderwerpen bediende? Waarom moet ik mij uitspreken en jij niet?quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je begint snel over een ander onderwerp, maar je eerdere opmerkingen riepen vragen op.
Aan de ene kant maak je je enorm kwaad over Biden en Obama die zich richten op specifieke kiezersgroepen, die naar hun idee op de Dems behoren te stemmen. Ben het met je eens, dat moeten ze niet doen.
Maar tegelijkertijd weiger je Trump te bekritiseren, terwijl die precies hetzelfde doet. Alleen richt Trump zich op Joden, een bevolkingsgroep die vaak al doelwit is van irrationele haat.
Waarom spreek je je niet uit tegen Trump?
Ik schrijf hierboven letterlijk dat ik het met je eens ben, dat Obama en Biden dat niet moeten doen.quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waarom jij niet tegen Obama toen hij zich van dit soort onderwerpen bediende? Waarom moet ik mij uitspreken en jij niet?
@AnneX,quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:47 schreef AnneX het volgende:
Dit stuk vat toch samen wat er de laatste weken in het topic ( niet) gebeurt?
Kan het niet beter verwoorden.
#paarlen # zwijnen
https://www.nbcnews.com/h(...)ink-right-rcna174691
The science behind why people think they're right when they're actually wrong
A new study illustrates the saying, "you don't know what you don't know."
Quote: …”There may be a psychological reason why some people aren’t just wrong in an argument — they’re confidently wrong. “
Quote:”“This study captures that with information,” Rogers said. “There seems to be a cognitive tendency to not realize the information we have is inadequate.”
Quote:”“It’s not just that people are wrong. It’s that they are so confident in their wrongness that is the problem,” Schwartz said.
The antidote, he added, is “being curious and being humble.”
Conclusie:”
“This is reason to have a tiny bit of optimism that, even if people think they know something, they are still open to having their minds changed by new evidence,” Schwartz said.
A tiny tiny bit.
Onze meningen worden daarnaast ook vaak bepaald door ressentiment. En dat ressentiment ontstaat doorgaans doordat het verhoopte geluk niet (in voldoende mate) tot je is gekomen, terwijl je meende er toch het volste recht op te hebben.quote:Op zondag 13 oktober 2024 12:55 schreef Korenfok het volgende:
[..]
@:AnneX,
Als je dit interessant topic vindt, wil ik je het volgende boek:
'Third Millennium Thinking. Creating Sense in a World of Nonsense' door Saul Perlmutter (Een Nobelprijs winnaar Natuurkunde) aanraden.
Hij maakt een betoog, waarin hij laat zien dat Wetenschap faalde in de communicatie naar mensen toe, bijv tijdens de covid periode. Of eigenlijk dat wij als (westerse maatschappij) geen goede manier hebben om dit soort informatie goed te plaatsen.
Waar in wetenschap er altijd sprake is van een waaRschijnlijkheid in diens conclusies. Brengen opiniemakers, politici en ook de gewone mens deze waarschijnlijkheid in het absoluut. Dus de waarschijnlijkheid wordt of 1000% waar (voorbeeld: elke immigrant is potentiele een verkrachter, de aarde vergaat als we morgen niet allemaal stoppen met vlees eten etc), of naar 1000% onwaar (covid is maar een griepje, er is geen klimaat verandering, en immigratie heeeft totaal geen enkel negatief effect op de samenleving etc).
Zijn betoog stelt dat we millenia lang in een wereld van 'zeker weten' hebben geleefd. Alles was verklaarbaar; door religie, heersende klasse etc, alles was verpakt in een alles sluitend dogma. Door de wetenschappelijke revolutie, is er geen zeker weten meer. Maar die behoefte is er op sommige momenten wel, zo hebben ouderen (>60), en jongeren (18-24 jaar) deze behoefte meer dan de rest van de leeftijden.
Hij stelt dat we moeten leren omgaan wat hij leren van 'probability thinking' noemt. Waarin je dus het absolute weg neemt van de redenaties, maar inschatting maakt op basis van de waarschijnlijkheid.
voorbeeld; als er 1000.000 mensen een virus hebben opgelopen, maar uit deze groep besmet maar 500.000 mensen een ander en van die 500.000. weer 250.000 etc. Dan kun je roepen heel veel maatregelen, want binnen een afzien bare tijd zijn de aantal besmettingen bijna verdubbelt, of aantal besmettingen neemt telkens met 50% af. Om een goede beslissing te nemen, moet je dus andere factoren mee kunnen wegen (schade virus op persoon, op de maatschappij, manier van besmetting et, hoeveel zijn die 1 miljoen ten opzichte van het volk etc).
Een erg interessant boek!
tuurlijk, maar meningen zijn niet absoluut en uiteindelijk erg individueel variabel. Iemand van mening is dat elke immigrant een vernietiging is van zijn volk, zal elke gebeurtenis van een immigrant zien als bewijs voor deze vernietiging. Een immigrant pleegt een misdrijf. Zie je wel dit was nooit gebeurt als er geen immigrant was. Immigrant wordt succesvol; zie je wel de immigrant ontnam een lid van het volk deze kans, etc.quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:15 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Onze meningen worden daarnaast ook vaak bepaald door ressentiment. En dat ressentiment ontstaat doorgaans doordat het verhoopte geluk niet (in voldoende mate) tot je is gekomen, terwijl je meende er toch het volste recht op te hebben.
Wie erin slaagt om daarop de nadruk te leggen, dat "anderen" daar de schuld van zijn en dat je het allemaal "niet hoeft te nemen"... die heeft een vrij grote kans op succes bij verkiezingen en dergelijke.
Unionworkers bazen, zijn in het kamp van trump, omdat zijzelf behoren tot de miljonairs die door trump beschermd worden.quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:30 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Logisch dus dat Union Workers langzaamaan in het kamp van Trump komen. Want de grote baas zwaait met regenboogvlaggen (ofzo).
Als dit Iran was dan stond het morgen in alle populistische kranten. Achterlijk.quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:39 schreef Korenfok het volgende:
plus veel mannelijke beroepsbonden hebben moeite om een vrouw te steunen, niet zozeer moeite met de dems.
Ja... maar het immigrantenverhaal is daarnaast ook weer een goed voorbeeld van ressentiment (en generalisering natuurlijk).quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:38 schreef Korenfok het volgende:
[..]
tuurlijk, maar meningen zijn niet absoluut en uiteindelijk erg individueel variabel. Iemand van mening is dat elke immigrant een vernietiging is van zijn volk, zal elke gebeurtenis van een immigrant zien als bewijs voor deze vernietiging. Een immigrant pleegt een misdrijf. Zie je wel dit was nooit gebeurt als er geen immigrant was. Immigrant wordt succesvol; zie je wel de immigrant ontnam een lid van het volk deze kans, etc.
Dit soort excessen zijn er, maar zo zwart wit als hierboven zullen er enkelen van zijn. wanneer je door meer waarschijnlijkheids denken dit benaderd,worden deze stellingen zeer vloeibaar, voor veel mensen en mogelijk minder radicaal in hun overtuigingen.
Het gaat dus niet zozeer om meningen, maar juist om conclusies die wij trekken. En een mening is slechts n van de vele factoren wie leiden tot een conclusie.
Veel mensen zijn van mening dat dronken worden slecht is voor een mens. Maar weinig mensen (waaronder ik zelf) zorgt deze mening ervoor dat ik nooit eens een keertje dronken worden wordt.
Klopt maar zelfde kan gedaan worden met linkse principes zoals transgender rechten etcquote:Op zondag 13 oktober 2024 14:03 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ja... maar het immigrantenverhaal is daarnaast ook weer een goed voorbeeld van ressentiment (en generalisering natuurlijk).
"Zij hoeven hier alleen maar naartoe te komen om hetzelfde 'geluk' te bereiken waar wij en onze voorouders zo hard voor hebben moeten knokken."
Wrok. Het is al eeuwen- en eeuwenlang een ideaal voedingsmiddel voor 'meningen' of 'conclusies'.
Ik geef maarquote:Op zondag 13 oktober 2024 14:24 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Klopt maar zelfde kan gedaan worden met linkse principes zoals transgender rechten etc
Hoezo dat?quote:Op zondag 13 oktober 2024 14:24 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Klopt maar zelfde kan gedaan worden met linkse principes zoals transgender rechten etc
Dan zijn we het zowaar eens, in het begin van dit topic heb ik immers aangegeven wat ik vind van dit soort praktijken.quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik schrijf hierboven letterlijk dat ik het met je eens ben, dat Obama en Biden dat niet moeten doen.
Bovendien haalde jij iemand aan die Obama een 'racist' noemt vanwege diens opmerkingen richting zwarte Amerikanen die overwegen Trump te stemmen. Dat is nogal een beschuldiging. Als jij daar zo zwaar aan tilt roept het vragen dat je zwijgt over soortgelijke opmerkingen van Trump richting Joodse Amerikanen.
Met andere woorden: je begon er zelf over.
Ja, je gaf aan dat je het ontoelaatbaar vindt als Biden en Obama zulke uitspraken doen. Toen ik je erop wees dat Trump hetzelfde doet begon je te draaien als een volleerd ballerina.quote:Op zondag 13 oktober 2024 16:14 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dan zijn we het zowaar eens, in het begin van dit topic heb ik immers aangegeven wat ik vind van dit soort praktijken.
Raar spelletje speel je wel hoor, komisch maar raar.
Er kwamen nog net geen vlammen uit je toetsenbord toen het om Obama en Biden ging, maar in Trumps geval vind je het 'enigszins terecht'.quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat Apartheidskindje uit Zuid-Afrika "helemaal self made"? Geloof je het zelf?quote:Op zondag 13 oktober 2024 21:27 schreef Eagles89 het volgende:
De rijkste man ter wereld geworden helemaal self made
Rijke pa net als Trump. Oh en heeft net als Trump een mentale stoornis. Trump is een narcist, Musk heeft Asperger.quote:Op zondag 13 oktober 2024 21:27 schreef Eagles89 het volgende:
Maak Musk hier maar belachelijk, maar die man is een HELD en een GENIE. De rijkste man ter wereld geworden helemaal self made, en niet alleen de rijkste, maar ook by fsr de meest innovatieve man ter wereld momenteel. Eindeloos R E S P E C T
[ x ]
[ x ]
"The villages of the European Union"...quote:Op zondag 13 oktober 2024 21:35 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]
Dit dwaze ratelende schertsfiguur hoort toch op een gesloten afdeling thuis?
Als je in de supermarkt loopt en je ziet een oude man zo praten en dit soort dingen zeggen, dan laat je je kar toch staan, waarschuwt het personeel en laat deze man door gespecialiseerde hulpverleners ophalen?
Ik geloof zeker dat @Eagles89 dat gelooft.quote:Op zondag 13 oktober 2024 21:31 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat Apartheidskindje uit Zuid-Afrika "helemaal self made"? Geloof je het zelf?
Musk, Thiel and the shadow of apartheid South Africa
https://www.ft.com/content/cfbfa1e8-d8f8-42b9-b74c-dae6cc6185a0
Waar ik denk dat jij last van hebt, is dat je vroeger niet genoeg liefde heb gekregen van een normale man - of dat dat iets was waar je je voor zou moeten schamen omdat je dan een homo was, of iets dergelijks - en er nu een bizarre, welhaast pathologische drang op nahoudt om jezelf onder te schikken aan en overmatig afhankelijk bent van wat jij als 'sterke' mannen ziet, zoals Trump, en Musk, om je wereldbeeld vorm te geven. Het gebrek aan redelijke twijfel 'Musk is iemand waar geen discussie over hoort te bestaan', is daar vooral tekenend voor. Dan denk ik bij jou aan iets als een afhankelijke persoonlijkheidsstoornis, of beter misschien zelfs, een histrionische persoonlijkheidsstoornis. Daar hoef je je trouwens niet voor te schamen hoor. Zoek hulp. Misschien kan je daarmee beginnen als je klaar bent met je dagelijkse buigritueel voor Musk.quote:Op zondag 13 oktober 2024 22:36 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
En welke stoornis hebben jullie hier allemaal? Ook wel een heel rijtje als ik jullie zure reacties constant lees…Musk is iemand waar geen discussie over hoort te bestaan: een HELD en een GENIE, waar we een diepe buiging voor moeten maken. Zker de figuren die hun tijd op een Fok forum besteden (waaronder ook mezelf).
Oplichter en fascist. Zou al lang in de bak moeten zitten net als andere oplichters zoals Elizabeth Holmes, Sam Bankman Fried, etcetera. Maarja hij heeft zoveel geld dat hij boven de wet denkt te staan. Extreme dombo ook, als hij zijn mond opentrekt hoor je meteen dat zijn hoofd volledig leeg is.quote:Op zondag 13 oktober 2024 22:36 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
En welke stoornis hebben jullie hier allemaal? Ook wel een heel rijtje als ik jullie zure reacties constant lees…Musk is iemand waar geen discussie over hoort te bestaan: een HELD en een GENIE, waar we een diepe buiging voor moeten maken. Zker de figuren die hun tijd op een Fok forum besteden (waaronder ook mezelf).
quote:Just when you thought everyone had already jumped into the 2024 campaign, here come the porn stars.
Seventeen pornographic film actors on Monday announced that they had launched a $100,000 ad campaign on porn sites warning that Project 2025 -- the Heritage Foundation blueprint for a Republican administration that has been a centerpiece of some Democratic campaigns -- wants to ban pornography and imprison people who produce it. The online ads will run in the states that will decide the presidency: Pennsylvania, Michigan, Wisconsin, North Carolina, Georgia, Arizona and Nevada.
The architects of the "hands off my porn" campaign are nothing if not aware of the polling. Vice President Kamala Harris is losing to former President Donald J. Trump among men, but younger men might be winnable — and pornographic websites are among the most heavily trafficked on the internet.
Quoting the Survey Center on American Life, the group said younger men are the biggest consumers of the industry’s products: Among men aged 18-29, 44 percent had watched porn within the past month. Among men aged 30-49, it was 57 percent.
quote:Op zondag 13 oktober 2024 22:11 schreef Barbusse het volgende:
[..]
"The villages of the European Union"...
Waar heeft die melkchocoladetaart het over?
Van Velshi: Campaign of Lies, 12 okt 2024quote:“Okay, so you know, you could sit there and say Vladimir Putin doesn't like you. That's fine. That's your business with Vladimir Putin.
Then Donald Trump comes in and says, okay, that's possibly something we can do. That's wild for Americans to understand that this relationship extends to them, that you and American citizen are actually endangered by a Donald Trump presidency.
Well, I mean, so to have the most powerful man in the free world offering to hand me over to a murderous dictator who wants to kill me was absolutely terrifying. After the summit was over, they weren't walking it back. They kept on talking about it and talking about it.
It required a vote of the Senate, 98 to 0, not to hand me over before the whole thing was put to bed. Just from putting aside the world events in Ukraine and all this kind of stuff, for my own personal interests, it's terrifying to think that I could be at risk of being handed over again if Trump becomes the next president of the United States.”
Ik zou niet weten waarom niet?quote:Op maandag 14 oktober 2024 11:27 schreef Rnie het volgende:
Vraagje voor de kenners; mag Trump (mocht hij daar de kracht en energie voor hebben) als hij 5 november niet herkozen wordt, over 4 jaar gewoon weer een gooi doen voor het presidentschap?
Het betekent vooral erg weinig. Mensen denken onterecht dat als je een sociaal democraat aanstelt al is die niet zo snugger dat je dan noord Europese toestanden gaat krijgen in de VS.quote:
Hoe zouden die percentages in Nederland liggen nu?quote:
Ook typerend:quote:
Nou ik lees van sommige Trumpfans nu al een tijdje dat hij gewoon nog president was de afgelopen 4 jaar. Hij heeft dus al twee termijnen gezeten.quote:
quote:Op maandag 14 oktober 2024 09:17 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Even een draadje over de situatie in Colorado dat volgens Raddatz niet zo’n probleem is. Je zou er maar wonen en netjes je huur betalen. Ben je weg van vakantie zitten er illegalen in je huis en de politie kan/wil niks doen.
Ja ik weet het, het zijn maar een paar appartementsgebouwen. Waar zeuren we over joh, het is niet de hele stad…….quote:
En deze:quote:Op maandag 14 oktober 2024 12:50 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]
Wilde dit gewoon even delen...
[ x ]
En dit ook...
Hij heeft zelf al aangegeven dat niet te gaan doen, trouwens.quote:Op maandag 14 oktober 2024 11:27 schreef Rnie het volgende:
Vraagje voor de kenners; mag Trump (mocht hij daar de kracht en energie voor hebben) als hij 5 november niet herkozen wordt, over 4 jaar gewoon weer een gooi doen voor het presidentschap?
Niet dat je aan iets wat Trump toevallig een keer heeft geroepen al te veel rechten kunt ontlenen verder.quote:Op maandag 14 oktober 2024 13:48 schreef JAM het volgende:
[..]
Hij heeft zelf al aangegeven dat niet te gaan doen, trouwens.
Toch heel triest om te zien dat dat giftige, achterhaalde, mysogyne manbeeld, dat alle mannen die vrouwen gelijkwaardig en met respect behandelen, of hun kinderen liefde en aandacht geven, op de een of andere manier 'verwijfd' of 'onderdanig' zijn, zo populair is onder de MAGA-mannetjes.quote:Op maandag 14 oktober 2024 14:01 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Een goed spotje om de mannen wat extra te motiveren om te gaan stemmen. Ook uitgezonden op het juiste moment tijdens de rust en waarschijnlijk de voor en na beschouwingen.
Ik weet niet weer wie het heeft gezegd maar ik vond de vergelijking treffend. De Democraten hebben de mannelijke stem gebud-light. En nu proberen ze in alle macht die weggelopen mannen terug te krijgen met spotjes waar masculiniteit opnieuw word gedefinieerd.
[ x ]
Matt Walsh legt dat nog even helder uit, ik ben na de verkiezingen echt benieuwd hoeveel er nog over blijft bij de democraten qua mannen.
Ik denk dat het schrikbarend laag is.
Hoe je dit uit het commentaar van Walsh haalt is mij een raadsel.quote:Op maandag 14 oktober 2024 14:17 schreef JAM het volgende:
[..]
Toch heel triest om te zien dat dat giftige, achterhaalde, mysogyne manbeeld, dat alle mannen die vrouwen gelijkwaardig en met respect behandelen, of hun kinderen liefde en aandacht geven, op de een of andere manier 'verwijfd' of 'onderdanig' zijn, zo populair is onder de MAGA-mannetjes.
Die zijn dus of heel onzeker over hun eigen seksualiteit, wat zich uit in wonderlijk compensatiegedrag door maar de macho to spelen, of een soort Prairie-Taliban die er daadwerkelijk van overtuigd zijn dat vrouwen hier alleen op aarde zijn om mannen de 'dienen' en vise versa of, - weet ik veel wat -. Iets anders kan ik er toch echt niet van maken.
quote:Op maandag 14 oktober 2024 14:17 schreef JAM het volgende:
[..]
Toch heel triest om te zien dat dat giftige, achterhaalde, mysogyne manbeeld, dat alle mannen die vrouwen gelijkwaardig en met respect behandelen, of hun kinderen liefde en aandacht geven, op de een of andere manier 'verwijfd' of 'onderdanig' zijn, zo populair is onder de MAGA-mannetjes.
Die zijn dus of heel onzeker over hun eigen seksualiteit, wat zich uit in wonderlijk compensatiegedrag door maar de macho to spelen, of een soort Prairie-Taliban die er daadwerkelijk van overtuigd zijn dat vrouwen hier alleen op aarde zijn om mannen de 'dienen' en vise versa of, - weet ik veel wat -. Iets anders kan ik er toch echt niet van maken.
Ik ken die Walsh niet maar zijn commentaar heeft de drogredenerende vorm, "jullie vinden hyperbool x" daar kun je onmogelijk voor zijn. Hetzelfde als ik zou zeggen links vind dat alle mannen roze speedo's moeten dragen om echt een man te zijn, eens kijken of jullie mannen het daar mee eens zijn, nou ik denk het niet. huhuquote:Op maandag 14 oktober 2024 14:24 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hoe je dit uit het commentaar van Walsh haalt is mij een raadsel.
quote:Trump’s message in Aurora, a city that has become a central part of his campaign speeches in the final stretch to Election Day, marks another example of how the former president has escalated his xenophobic and racist rhetoric against migrants and minority groups he says are genetically predisposed to commit crimes. The supposed threat migrants pose is the core part of the former president’s closing argument, as he promises his base that he’s the one who can save the country from a group of people he calls “animals,” “stone cold killers,” the “worst people,” and the “enemy from within.”
Dit is een reactie op het herdefiniren van mannelijkheid van de Harris campagne. Dat spotje dat hij bekritiseerd is dus hoe de campagne aankijkt tegen mannelijkheid.quote:Op maandag 14 oktober 2024 15:38 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik ken die Walsh niet maar zijn commentaar heeft de drogredenerende vorm, "jullie vinden hyperbool x" daar kun je onmogelijk voor zijn. Hetzelfde als ik zou zeggen links vind dat alle mannen roze speedo's moeten dragen om echt een man te zijn, eens kijken of jullie mannen het daar mee eens zijn, nou ik denk het niet. huhu
Dat komt over alsof hij het niet gewoon gebaseerd op zijn argumenten kan uitleggen wat hij van het spotje vind.
ooit van project paperclip gehoord? na de Tweede Wereldoorlog werd het belangrijker om de Russen in bedwang te houden in de volgende koude oorlog. er werden dus aardig wat nazi sympathisanten die nuttig konden zijn voor het Amerikaanse leger/ marine/luchtmacht overgehaald om over te komen. Hun gedachten goed is vanzelf meegekomen.quote:Op maandag 14 oktober 2024 16:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Blijft bizar dat Nazi's daar zo openlijk met vlaggen kunnen zwaaien terwijl ze nog geen 100 jaar geleden keihard tegen de grond getrapt werden door Amerikaanse soldaten.
Is dat de reden dat zowel Trump als Vance meer make-up gebruiken dan de doorsnee vrouw?quote:Op maandag 14 oktober 2024 16:32 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dit is een reactie op het herdefiniren van mannelijkheid van de Harris campagne. Dat spotje dat hij bekritiseerd is dus hoe de campagne aankijkt tegen mannelijkheid.
Ik snap best dat er mensen zijn zoals Jam die meteen de tegenovergestelde positie moeten innemen maar als we heel eerlijk zijn dan is dat Harris spotje voor mannen totaal niet aansprekend. Nergens word de nadruk gelegd op mannelijke kwaliteiten maar meer op de dienende rol die een man kan invullen.
Dit spotje is niet bedoeld voor mannen maar voor de vrouwen die een bepaalde fantasie hebben over wat een man moet zijn en hoe die zich moet gedragen.
Eigenlijk zien ze het liefst een heel goede vriendin met een penis en dat word dan verkocht als de nieuwe definitie van mannelijkheid.
Ik vind dat altijd zo vreemd, dan ben je een neo nazi en dan stem je op een man die een dochter heeft die gaat met een Jood. Diezelfde dochter heeft hem Joodse kleinkinderen gegeven en hij heeft zijn schoonzoon alle ruimte gegeven om in het midden oosten aan het werk te gaan.quote:Op maandag 14 oktober 2024 16:12 schreef KoosVogels het volgende:
We watched 20 Trump rallies. His racist, anti-immigrant messaging is getting darker.
[..]
[ x ]
Ik kan het spotje niet terugvinden maar ikzelf (man) heb niet zo heel veel met de jo bro tietuh hihaho mannelijkheid, die veel mannen tentoonspreiden als hun vriendin niet in de buurt is, maar ik kan me voorstellen dat er een demografie is die in een spasme schiet als men een man laat zien die dingen doet die vrij normaal zijn die vrouwen ook doen wat ook normaal is.quote:Op maandag 14 oktober 2024 16:32 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dit is een reactie op het herdefiniren van mannelijkheid van de Harris campagne. Dat spotje dat hij bekritiseerd is dus hoe de campagne aankijkt tegen mannelijkheid.
Ik snap best dat er mensen zijn zoals Jam die meteen de tegenovergestelde positie moeten innemen maar als we heel eerlijk zijn dan is dat Harris spotje voor mannen totaal niet aansprekend. Nergens word de nadruk gelegd op mannelijke kwaliteiten maar meer op de dienende rol die een man kan invullen.
Dit spotje is niet bedoeld voor mannen maar voor de vrouwen die een bepaalde fantasie hebben over wat een man moet zijn en hoe die zich moet gedragen.
Eigenlijk zien ze het liefst een heel goede vriendin met een penis en dat word dan verkocht als de nieuwe definitie van mannelijkheid.
Nazi staat voor nationaal socialisme en neo nazi staat voor neo nationaal socialisme wat eigenlijk gewoon staat voor eigen volk eerst. Alle mensen die jij noemt staan voor hun onder het bordje "eigen volk". Politiek staan ze voor voordeel voor ons maar vooral nadeel voor "hun". En die ander kan gewoon vrij arbitrair ingevuld worden maar die praat in het geval van amerikanen het liefst spaans, heeft het liefst net een ander kleurtje en ook een ander geloof.quote:Op maandag 14 oktober 2024 16:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd zo vreemd, dan ben je een neo nazi en dan stem je op een man die een dochter heeft die gaat met een Jood. Diezelfde dochter heeft hem Joodse kleinkinderen gegeven en hij heeft zijn schoonzoon alle ruimte gegeven om in het midden oosten aan het werk te gaan.
Daar komt nog bij dat hij zelf verklaarde dat hij Isral volop steunt tot op het punt dat figuren zoals Nick Fuentes zijn volgers oproept om vooral niet op Trump te stemmen want Isral.
Het lijkt mij eerder dat er neo nazis zijn die willen dat de media dit oppikt en dat er chaos komt zo vlak voor de verkiezingen. Laten we eerlijk wezen geen enkele kandidaat is goed voor de neo nazis.
Dat spotje is helemaal niet van de Harris-campagne.quote:Op maandag 14 oktober 2024 16:32 schreef Chivaz het volgende:
[..]
quote:The ad's director, Jacob Reed, said it was made for Creators for Harris, and a disclaimer for the ad says it is not authorized by any candidate or candidate's committee.
He noted that the ad is a half-joking, yet earnest appeal, "even though it's more sketch comedy than political ad, what these men are saying is true."
Bron
Ik snap wat je bedoelt en zo zou ik mannelijkheid ook niet willen omschrijven. De “yoo bro tietuhhh” mensen is meer lolligheid onder elkaar.quote:Op maandag 14 oktober 2024 16:41 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik kan het spotje niet terugvinden maar ikzelf (man) heb niet zo heel veel met de jo bro tietuh hihaho mannelijkheid, die veel mannen tentoonspreiden als hun vriendin niet in de buurt is, maar ik kan me voorstellen dat er een demografie is die in een spasme schiet als men een man laat zien die dingen doet die vrij normaal zijn die vrouwen ook doen wat ook normaal is.
Daarnaast vind ik wel dat vrouwen hun eigen banden moeten plakken.Maar die vlieger gaat natuurlijk niet op in amerika want daar weten ze niet wat een fiets is buiten racefietsen om.
Zijn die kleinkinderen dan gedoopt? Joods zijn erft over via de moeder, niet door de vader.quote:Op maandag 14 oktober 2024 16:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd zo vreemd, dan ben je een neo nazi en dan stem je op een man die een dochter heeft die gaat met een Jood. Diezelfde dochter heeft hem Joodse kleinkinderen gegeven en hij heeft zijn schoonzoon alle ruimte gegeven om in het midden oosten aan het werk te gaan.
Daar komt nog bij dat hij zelf verklaarde dat hij Isral volop steunt tot op het punt dat figuren zoals Nick Fuentes zijn volgers oproept om vooral niet op Trump te stemmen want Isral.
Het lijkt mij eerder dat er neo nazis zijn die willen dat de media dit oppikt en dat er chaos komt zo vlak voor de verkiezingen. Laten we eerlijk wezen geen enkele kandidaat is goed voor de neo nazis.
Het spotje dat helemaal niet van de Harris-campagne is overigens:quote:Op maandag 14 oktober 2024 16:41 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik kan het spotje niet terugvinden maar ikzelf (man) heb niet zo heel veel met de jo bro tietuh hihaho mannelijkheid, die veel mannen tentoonspreiden als hun vriendin niet in de buurt is, maar ik kan me voorstellen dat er een demografie is die in een spasme schiet als men een man laat zien die dingen doet die vrij normaal zijn die vrouwen ook doen wat ook normaal is.
Daarnaast vind ik wel dat vrouwen hun eigen banden moeten plakken.Maar die vlieger gaat natuurlijk niet op in amerika want daar weten ze niet wat een fiets is buiten racefietsen om.
Wat het ook is, het is niet positief voor de Harris campagne. Bepaalde type mannen zullen dit wel een prachtig spotje vinden maar aansprekend voor de gros van de mannen is het allerminst.quote:Op maandag 14 oktober 2024 16:56 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat spotje is helemaal niet van de Harris-campagne.
[..]
Ivanka Trump is bekeert tot het jodendom dus ik neem aan dat haar kinderen ook Joods zijn.quote:Op maandag 14 oktober 2024 16:59 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Zijn die kleinkinderen dan gedoopt? Joods zijn erft over via de moeder, niet door de vader.
Mijn vriendin, getrouwd met een Joodse man, heeft eens aan een collega uitgelegd dat hij wel degelijk Joods was, vanwege zijn moeder. Hij wist dat niet. Net als veel Joden in de oorlog overigens. De nazi’s wisten het wel.
En Joods worden is niet gemakkelijk, mensen die dat doen zijn er jaren mee bezig, voor ze gedoopt worden, in stromend water, dus een rivier. Een vriend van me heeft het gedaan, je gaat in een mikwe, bij Zaltbommel bijvoorbeeld, en wordt 3 keer ondergedompeld. Jaren daarvoor was hij al besneden en heeft hij diverse getuigenissen en studies moeten afleggen.
Niemand neemt het dan ook serieus. Het is vnl rechts die er ophef over maakt omdat ze zo geobsedeerd zijn met hun 'mannelijkheid'.quote:Op maandag 14 oktober 2024 17:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wat het ook is, het is niet positief voor de Harris campagne. Bepaalde type mannen zullen dit wel een prachtig spotje vinden maar aansprekend voor de gros van de mannen is het allerminst.
Niemand neemt het inderdaad serieus, of dat nu een goed iets is voor de campagne is een ander verhaal.quote:Op maandag 14 oktober 2024 17:10 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Niemand neemt het dan ook serieus. Het is vnl rechts die er ophef over maakt omdat ze zo geobsedeerd zijn met hun 'mannelijkheid'.
Ik heb anders de indruk dat jij het behoorlijk serieus neemt.quote:Op maandag 14 oktober 2024 17:13 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Niemand neemt het inderdaad serieus, of dat nu een goed iets is voor de campagne is een ander verhaal.
Ik neem het serieus op een manier dat niet de bedoeling was van de mensen die achter dit spotje zitten.quote:Op maandag 14 oktober 2024 17:15 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik heb anders de indruk dat jij het behoorlijk serieus neemt.
Rechts windt zich er behoorlijk over op idd als ik het zo zie.quote:Op maandag 14 oktober 2024 17:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik neem het serieus op een manier dat niet de bedoeling was van de mensen die achter dit spotje zitten.
Ze lachen er eerder smakelijk om. Hoe je het ook draait of keert dit spotje gaat geen enkele man overtuigen om voor Harris te kiezen.quote:Op maandag 14 oktober 2024 17:24 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Rechts windt zich er behoorlijk over oo idd als ik het zo zie.
Wat is daar vreemd aan?quote:Op maandag 14 oktober 2024 16:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Misschien dat het citaat 'on the Left, to be a “real man” means simply playing second fiddle to women. Any man who submits and assumes a subservient role is automatically a role model for all men. Unsurprisingly, this debased and matriarchal view of men does not resonate with any man aside from the most effeminate and testosterone-depleted.' (zeker in reactie op wat er daadwerkelijk in dat spotje gezegd wordt) je wat op weg had kunnen helpen. Vreemd eigenlijk, want ik dacht dat voor MAGA al dat soort 'woke'-gedoe en identiteitspolitiek niet zo belangrijk was, toch?quote:Op maandag 14 oktober 2024 14:24 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hoe je dit uit het commentaar van Walsh haalt is mij een raadsel.
Ze lachen om een sketch die hun eigen obsessie belachelijk maakt dus? Nou zo komt Matt Walsh echt niet over in de tweet die je postte.quote:Op maandag 14 oktober 2024 17:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ze lachen er eerder smakelijk om. Hoe je het ook draait of keert dit spotje gaat geen enkele man overtuigen om voor Harris te kiezen.
Dit spotje en de belachelijke karikatuur van wat een man hoort te zijn word niet serieus genomen, weggegooid geld dus.
Als je al zoveel moeite moet doen om de “dubbelzinnige humor” uit te leggen dan faalt het spotje sowieso.quote:Op maandag 14 oktober 2024 17:50 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ze lachen om een sketch die hun eigen obsessie belachelijk maakt dus? Nou zo komt Matt Walsh echt niet over in de tweet die je postte.
Je hebt gelijk, orthodox joods geworden. Dan vraag ik me wel af hoe het valt bij haar en haar schoonfamilie dat de grootste en fanatiekste fans van haar vader met vlaggen zwaaien die het symbool zijn van een beweging en regering die als doel hadden alle joden te vernietigen, die Endlsung.quote:Op maandag 14 oktober 2024 17:05 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ivanka Trump is bekeert tot het jodendom dus ik neem aan dat haar kinderen ook Joods zijn.
Ik had een vriend die het ook wou doen voor de liefde maar hij was er later toch maar vanaf gestapt. Het is idd een zeer lang en moeilijk proces.
Tja ik kan me voorstellen dat als je een obsessie met mannelijkheid hebt je daarover opwindt maar dat was ook uiteraard de bedoeling neem ik aanquote:Op maandag 14 oktober 2024 18:07 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als je al zoveel moeite moet doen om de “dubbelzinnige humor” uit te leggen dan faalt het spotje sowieso.
De grootste en fanatiekste fans gaan naar zijn rallys en daar word absoluut niet met dat soort vlaggen gezwaaid.quote:Op maandag 14 oktober 2024 18:30 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, orthodox joods geworden. Dan vraag ik me wel af hoe het valt bij haar en haar schoonfamilie dat de grootste en fanatiekste fans van haar vader met vlaggen zwaaien die het symbool zijn van een beweging en regering die als doel hadden alle joden te vernietigen, die Endlsung.
Ze moet er wel heel slecht voor staan in de peilingen als ze zelfs bij Fox News gaat zitten.quote:Op maandag 14 oktober 2024 18:34 schreef Basp1 het volgende:
Kamala een vrouw met ballen die nu zelfs bij fox news een interview gaat geven.![]()
Dit in tegenstelling tot de schreeuwende trump die niet eens 60 minuten aandurft, laat staan een interview bij nog wat kritischer media
Ze moet vooral niet lachen en keihard zijnquote:Op maandag 14 oktober 2024 18:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ze moet er wel heel slecht voor staan in de peilingen als ze zelfs bij Fox News gaat zitten.
Ik ben benieuwd hoe het haar daar af gaat, retorisch is ze niet al te sterk.
Ach, ben je alweer 6 januari vergeten lieve jongen? Je weet wel de barbeque van de proud boys,The Three Percenters, de oath-keepers en al die andere (vaak nogal borealistische) gezellige jongens die even kwamen buurten?quote:Op maandag 14 oktober 2024 17:54 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vind het vreemd want als je een beetje je verstand zou gebruiken als neo nazi en je wilt graag dat Trump gaat winnen dan is het laatste wat je moet doen op een boot varen met maskers op en de swastika achter op je boot samen met een Trump vlag.
Er is echt geen enkele kiezer die Trump een warm hart toedraagt die dit een goed idee vind.
Daarom lijkt het mij aannemelijker dat dit een vorm van activisme is om er voor te zorgen dat er niet op Trump word gestemd.
Dat is ook precies in lijn met dat groepje van Fuentes die er alles aan doet om mensen thuis te laten blijven.
Heb je er een? Een positieve? Dus niet weer in gaan hameren op wat er allemaal wel niets mis is met alles wat niet Trump is, maar wat er dan echt goed is aan Trump zelf? Daar heb ik je de afgelopen weken/maanden nog niet op kunnen betrappen.quote:Op maandag 14 oktober 2024 18:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik had wel betere ideen gehad om steun te geven of om mensen te motiveren om voor Trump te stemmen.
op om vooral niet te stemmen.
Dat is lastig hoor. Dat gelach is een tic van haar, tegelijkertijd kan ze daar ook niet gaan zitten als een Kenau.quote:Op maandag 14 oktober 2024 18:48 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ze moet vooral niet lachen en keihard zijn
Dus het is nu alleen nog maar het spelletje van: 'Laat ik maar onzin, leugens, complottheorien, zuur en venijn de wereld inhelpen om zo een wanhopige poging te wagen om Trump toch maar op enige wijze te legitimeren'? Is dat het spelletje dan? Wat een zwaktebod toch weer. Hoe dan ook geef je hiermee aan om op geen enkele wijze serieus over de inhoud te willen spreken, want dat is toch maar een spelletje waar je geen zin meer in hebt. Wat doe je hier dan eigenlijk?quote:Op maandag 14 oktober 2024 19:32 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dit spelletje heb ik jaren gespeeld hier, daar heb ik geen zin meer in. Zoek maar een ander om mee te spelen.
Ze is jarenlang een AG geweest. Neem aan dat ze die rol prima kan spelen.quote:Op maandag 14 oktober 2024 19:31 schreef Chivaz het volgende: [..] Dat is lastig hoor. Dat gelach is een tic van haar, tegelijkertijd kan ze daar ook niet gaan zitten als een Kenau.
Als AG heb je de touwtjes in handen, dat zagen we ook met het Kavanaugh circus toen. Bij een interview heb je de touwtjes niet in handen en zo’n interviewer kan je maken of breken.quote:Op maandag 14 oktober 2024 19:49 schreef Origami94 het volgende:
Het bericht dat je wilde plaatsen:
[..]
Ze is jarenlang een AG geweest. Neem aan dat ze die rol prima kan spelen.
Denk nou eens even na.quote:Op maandag 14 oktober 2024 19:27 schreef Chivaz het volgende:
Overigens wel een leuk artikel over Richard Spencer. Een soort van 4d chess, maar als ik een zelfde soort theorie naar voren breng met betrekking tot vlaggen zwaaiende neo nazis dan word dat afgedaan als onzin.
Ja natuurlijk, paar weken terug ook al over geschreven. Blijkbaar snappen veel mensen gewoon niet hoe de economie werkt, laat staan hoe de wereldhandel in elkaar zit. Het zijn de midden/lagere inkomen lieden die Trump horen bazelen over de 'billions and billions' die door zijn plan de US schatkist binnen zullen stromen (volgens hem dan, want ook dat is niet zo) en denken dat ze daarvan mee gaan profiteren. Nou niet dus, het gaat ze alleen maar geld kosten!quote:Op maandag 14 oktober 2024 20:19 schreef AnneX het volgende:
“Increase” betekent toch ‘toename’.
Dacht dat het dan foute boel is.
# basis economie
[ x ]
quote:Op maandag 14 oktober 2024 20:19 schreef AnneX het volgende:
# basis economie
[ x ]
Als je dat het meest bizarre vindt, weet ik niet waar jij de afgelopen 8 jaar hebt gezeten.quote:Op maandag 14 oktober 2024 20:42 schreef kladderadatsch het volgende:
Meest bizarre aan dit alles is dat Trump veel van z'n merchandise in China laat produceren... Meeste is gewoon junk waar zelfs de inkoper van de Action ws nog z'n neus voor op haalt!
Dude, ik heb het over NU, als in momenteel.quote:Op maandag 14 oktober 2024 21:28 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Als je dat het meest bizarre vindt, weet ik niet waar jij de afgelopen 8 jaar hebt gezeten.
Een toename van inflatie is niet per se "foute boel". Niet voor niets is het streven van de ECB om de inflatie zo rond de 2% te houden. Maar bovenal heeft de centrale bank ook nog wel de nodige monetaire instrumenten om te sturen, in de eerste plaats de rente.quote:Op maandag 14 oktober 2024 20:19 schreef AnneX het volgende:
# basis economie
[ x ]
quote:Most of the MAGA comments to Baier follow a consistent theme - that they lost all faith in Baier after his tough interview embarrassed Trump last year, and that they expect him to go into this interview with guns blazing to win back their favor. They also mentioned some of the previous Harris interview conspiracies - that her earrings were airpods where she was getting the answers, that she was given the questions ahead of time, that Baier and Fox called the 2020 election too early for Biden, etc.
Trump zal er blij mee zijn dat als hij toch op een of andere manier wint, weet hij gelijk welke republikeinen eigenlijk een uniparty vormen en wie hij niet kan vertrouwen.quote:Op maandag 14 oktober 2024 23:51 schreef Kijkertje het volgende:
Weer een paar Republikeinen die Harris steunen:
[ x ]
[ x ]
Voor oorlog? Wie is er voor oorlog?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 00:53 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Trump zal er blij mee zijn dat als hij toch op een of andere manier wint, weet hij gelijk welke republikeinen eigenlijk een uniparty vormen en wie hij niet kan vertrouwen.
Dat zijn eigenlijk toch helemaal geen republikeinen of het is zo ver gekomen dat de democraten een party switch hebben gemaakt. Als je voor oorlog bent steun je blijkbaar de democraten, of hoe moet ik dat zien?
Geerten Walling had gisteren bij Dit is Tijs wel een toepasselijke uitspraak over. Dat gesprek ging over iets heel anders, maar lijkt me hier wel van toepassing.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 01:17 schreef Kijkertje het volgende:
Dit soort Republikeinen:
[ x ]
Orwellian idd.
[ x ]
Dat kan je de medebewoners en verplegende staf toch niet aandoen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 01:52 schreef Origami94 het volgende:
Trump kan beter naar een bejaardentehuis
quote:1. He has threatened to criminally prosecute television stations who run an ad in favor of the Amendment.
2. He has used taxpayer funds to produce ads from a state health agency against the Amendment.
3. He got a bogus economic impact statement placed next to the Amendment on ballots.
4. He challenged the language of the ballot in the courts.
Was dat dat rare geitenpaadje om dat erop te krijgen via dat Fiscal Impact gebeuren? Heeft men daar een stokje voor gestoken?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 02:24 schreef Kijkertje het volgende:
DeSantis is nog steeds druk met het abortus-amendement op het stembiljet.
[ x ]
De vorige pogingen:
[..]
Klopt dat olifantenpaadjequote:Op dinsdag 15 oktober 2024 02:28 schreef JAM het volgende:
[..]
Was dat dat rare geitenpaadje om dat erop te krijgen via dat Fiscal Impact gebeuren? Heeft men daar een stokje voor gestoken?
Dat gezegd hebbende: waarom is dat toch zo belangrijk voor die man?
Ik blijf er toch bij dat die beslissing bij een vrouw zelf zou moeten liggen. Ik hoop dat de bevolking van Florida daar in meegaat en ik snap er nog steeds geen iota van waarom het voor zo'n man belangrijk is om dat iedereen door de strot te willen duwen. Welke redenen geeft hij daar eigenlijk voor?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 02:32 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Klopt en hij wil niet dat de abortuswet daar soepeler wordt. Dat de beslissing nu bij de staten ligt vat hij blijkbaar op als bij hem en niet bij de bevolking
Is al decennia het doel van de religekkies daar. Trump heeft ze dat gegeven in ruil voor steun door 3 rechters te benoemen in de SC.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 02:34 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik blijf er toch bij dat die beslissing bij een vrouw zelf zou moeten liggen. Ik hoop dat de bevolking van Florida daar in meegaat en ik snap er nog steeds geen iota van waarom het voor zo'n man belangrijk is om dat iedereen door de strot te willen duwen. Welke redenen geeft hij daar eigenlijk voor?
Is het echt zo treurig? 'Ik geloof hier in dus daar heb jij je ook maar aan te houden?' Klassiek staaltje moerastaliban dus?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 02:37 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Is al decennia het doel van de religekkies daar. Trump heeft ze dat gegeven in ruil voor steun door 3 rechters te benoemen in de SC.
Precies. Trump is een door God gezonden geschenk voor hen. Daar willen ze best hun christelijke moraal voor opzij zettenquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 02:38 schreef JAM het volgende:
[..]
Is het echt zo treurig? 'Ik geloof hier in dus daar heb jij je ook maar aan te houden?' Klassiek staaltje moerastaliban dus?
Zijn vrouw: '“It is imperative to guarantee that women have autonomy in deciding their preference of having children, based on their own convictions, free from any intervention or pressure from the government,”'quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 02:40 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Precies. Trump is een door God gezonden geschenk voor hen. Daar willen ze best hun christelijke moraal voor opzij zetten
Trump zelf is nooit anti-abortus geweest maar ja quid pro quo. Voor hem is alles een deal waar hij van moet kunnen profiteren.
Er gaan stemmen op dat Trump dat juist aangemoedigd heeft om toch nog wat pro-choice stemmers te trekken. Anders had hij dat ook nooit toegestaan natuurlijk. Hij is helemaal niet zo anti-abortus. Voor hem was het gewoon een deal. En die opperrechters hebben voor hem ook geleverd met hun immuniteit-uitspraak zodat zijn rechtszaak uitgesteld moest worden tot na de verkiezingen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 02:44 schreef JAM het volgende:
[..]
Zijn vrouw: '“It is imperative to guarantee that women have autonomy in deciding their preference of having children, based on their own convictions, free from any intervention or pressure from the government,”'
https://www.theguardian.c(...)ends-abortion-rights
Gaat lekker met dat huwelijk zo.
Des te misselijker (vind ik dan) dat je bereid bent om de gezondheid en het leven van vrouwen op het spel te zetten uit niets anders dan machtpolitieke overwegingen. Maar ja, dat verbaast me dan ook weer niet zo.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 02:46 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Er gaan stemmen op dat Trump dat juist aangemoedigd heeft om toch nog wat pro-choice stemmers te trekken. Anders had hij dat ook nooit toegestaan natuurlijk. Hij is helemaal niet zo anti-abortus. Voor hem was het gewoon een deal.
Bij Trump ontbreekt het totaal aan empathisch vermogen. Dat hoort ook bij zijn narcisme. Hij vindt dat totaal niet belangrijk als hij er maar wat voor terugkrijgt. Zijn retoriek over moordende migranten gebruikt hij ook alleen maar omdat het electoraal goed uitkomt niet omdat hij zo te doen heeft met de slachtoffers. Dan had hij die nieuwe border bill niet tegengehouden.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 02:49 schreef JAM het volgende:
[..]
Des te misselijker (vind ik dan) dat je bereid bent om de gezondheid en het leven van vrouwen op het spel te zetten uit niets anders dan machtpolitieke overwegingen. Maar ja, dat verbaast me dan ook weer niet zo.
Wat is toch die rare obsessie met de 'uniparty'? Wat betekent het eigenlijk?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 00:53 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Trump zal er blij mee zijn dat als hij toch op een of andere manier wint, weet hij gelijk welke republikeinen eigenlijk een uniparty vormen en wie hij niet kan vertrouwen.
Leven niet alleen in de zin van je dood of je leven. Leven ook door bijvoorbeeld criminaliseren en opsluiten. Miskramen zijn van alle tijden en van alle gezindten, streng gereformeerde vrouwen, met gezinnen met 12 of meer kinderen hebben ze bovengemiddeld, omdat ze te kort na een geboorte weer zwanger zijn en het lichaam zelf besluit dit niet aan te kunnen. Maar voor alle vrouwen zijn miskramen zo normaal dat bijna niemand voor het einde van de derde maand over een zwangerschap vertelt, de kans dat het in die tijd door de natuur afgewezen wordt is te groot. Maar als je zo’n miskraam krijgt, of als dat later gebeurt, ga je altijd bij jezelf na of je het zelf op een of andere manier hebt veroorzaakt. Te hard gesport, hard naar de trein gerend, iets verkeerds gegeten, of straf van God (als je streng gelovig bent). Bij jezelf.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 02:49 schreef JAM het volgende:
Des te misselijker (vind ik dan) dat je bereid bent om de gezondheid en het leven van vrouwen op het spel te zetten uit niets anders dan machtpolitieke overwegingen. Maar ja, dat verbaast me dan ook weer niet zo.
En, stapje verder op dit pad: zwangere vrouwen mogen niet meer reizen. Nog een stapje verder: de gezondheid en het dieet van zwangere vrouwen wordt geregeld gecontroleerd. En nog een stapje verder…quote:Orangeburg, South Carolina
KFF Health News
—
Amari Marsh had just finished her junior year at South Carolina State University in May 2023 when she received a text message from a law enforcement officer.
“Sorry it has taken this long for paperwork to come back,” the officer wrote. “But I finally have the final report, and wanted to see if you and your boyfriend could meet me Wednesday afternoon for a follow up?”
Marsh understood that the report was related to a pregnancy loss she’d experienced that March, she said. During her second trimester, Marsh said, she unexpectedly gave birth in the middle of the night while on a toilet in her off-campus apartment. She remembered screaming and panicking and said the bathroom was covered in blood.
“I couldn’t breathe,” said Marsh, now 23.
The next day, when Marsh woke up in the hospital, she said, a law enforcement officer asked her questions. Then, a few weeks later, she said, she received a call saying she could collect her daughter’s ashes.
At that point, she said, she didn’t know she was being criminally investigated. Yet three months after her loss, Marsh was charged with murder/homicide by child abuse, law enforcement records show. She spent 22 days at the Orangeburg-Calhoun Regional Detention Center, where she was initially held without bond, facing 20 years to life in prison.
This August, 13 months after she was released from jail to house arrest with an ankle monitor, Marsh was cleared by a grand jury. Her case will not proceed to trial.
Als het als amendment op het stembiljet komt is hij bang dat de opkomst onder democraten extra hoog zal zijn. Niets meer niets minder.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 02:28 schreef JAM het volgende:
Dat gezegd hebbende: waarom is dat toch zo belangrijk voor die man?
Vergeet ook niet het totaal bizarre gerrymandering verhaal bij Amerikaanse verkiezingen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 09:11 schreef Montov het volgende:
Door het districtenstelsel is er een tweepartijenstelsel.
Uniparty is een hele normale term hoor, die al jaren voor orangemanbad bestond.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 09:11 schreef Montov het volgende:
[..]
Wat is toch die rare obsessie met de 'uniparty'? Wat betekent het eigenlijk?
Door het districtenstelsel is er een tweepartijenstelsel. Maar nu heb je bij de Republikeinse partij een presidentskandidaat die bestuurlijk en persoonlijk totaal ongeschikt is voor welke leiderschapsrol dan ook. En dan krijg je dat een aantal gematigde/onafhankelijke Republikeinen zich scharen achter een middle of the road Democraat.
Is het vergaren van een meerderheid van de stemmers erg? Bij de Republikeinen heb je soms het gevoel dat ze dankzij de Electoral College via een minderheid van stemmen toch veel macht hebben vergaard om zaken door te drukken, zowel via Congress als het Witte Huis. Zowel Bush als Trump zijn via een minderheid aan stemmen president geworden. Dat maakt het ook een soort eenpartijstaat, maar dan de situatie dat de minderheid de wil oplegt aan de meerderheid van mensen.
Deze echte democratische Bill zal nooit worden goed gekeurd natuurlijk door dezelfde uniparty.quote:National defense funding, which is authorized annually by Congress, has grown steadily each year during the Biden administration. For fiscal year 2024, the national defense topline was at least $145 billion larger than it was in 2021, an increase of nearly 20% from the last defense budget of the Trump administration. More than half of the Pentagon budget goes to private contractors, defense policy analyst Stephen Semler found in a Sludge analysis.
Het is dus een term die letterlijk fake is zolang deze bestaat?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:06 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
traced it back to a 1944 scandal wherein a letter (which turned out to be a forgery)
Ik ben ook anti-republikeins, zoals ik zeg zijn die allemaal net zo geil op hen lobbyinkomsten. Die stemmen in het senaat en congres worden gekocht. Daarom zijn de republikeinen ook zo bang voor Trump. Daarom stemmen ze allemaal voor geld naar Oekraine. (uniparty)quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 12:17 schreef Basp1 het volgende:
Is leugenachtige oorlogsretoriek het nieuwe talking point wat maga moet verkondigen?
Zogenaamd opmerken over hoeveel geld de democraten gekregen hebben terwijl in dezelfde bron staat dat de GOP zelfs nog meer van Lockheed gekregen hebben.
Het gaat niet eens om de uitgaven, dus je hele plaatje/uitleg is beetje irrelevant.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:55 schreef Monolith het volgende:
Voor wie een wat beter beeld wil hebben van de Amerikaanse defensieuitgaven:
https://usafacts.org/arti(...)pend-on-the-military
De stabilisatie van de Amerikaanse defensieuitgaven is vooral te danken aan de Democratische BCA uit 2011 afkomstig van Democratische senator Tom Harkin.
Belangrijkste oorzaken van stijging in uitgaven is ook vooral personeelskosten en onderhoud.
Dat onder Trump het defensiebudget hard gedaald zou zijn is ook een fabeltje dat alleen bestaat in de hoofden van de fantastenbrigade natuurlijk.
In wezen kun je ook beter kijken naar % van het BBP en dan zie je de afbouw onder Clinton, de stijging onder de Republikeinse hawks van Bush en co en de daling onder Obama en daarna stabilisatie:
[ afbeelding ]
Dat absolute cijfers in tijden van forse inflatie stijgen is ook niet zo gek omdat loonkosten en prijzen van materiaal meestijgen.
Best aardige basisgedachte, maar waar komt toch het idee vandaan dat juist Trump, de mega-kapitalist, de ultieme opportunist dit patroon zou willen doorbreken?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 12:22 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ik ben ook anti-republikeins, zoals ik zeg zijn die allemaal net zo geil op hen lobbyinkomsten. Die stemmen in het senaat en congres worden gekocht. Daarom zijn de republikeinen ook zo bang voor Trump. Daarom stemmen ze allemaal voor geld naar Oekraine. (uniparty)
Op papier zou ik tegenwoordig misschien meer democratisch zijn dan velen hier, want ik heb een pest hekel aan mensen zoals Bush/Cheney. Ik ben voor de democratische bill die het onmogelijk maakt dat politici rijk worden van oorlogen.
Trump moet zich helemaal niet associren met de GOP of republikeinen, maar zijn eigen partij opstarten. Afstand nemen van al die oorlogscriminelen.
Een republikein die door Bush is genstalleerd, die volgt Bush i.v.m. Bush tegenwoordig bij de dems op de anti-Trump bandwagon zit. En dat is 1+1=2 voor de warlobby. Het beste wat Trump dan ook kan overkomen is dat republikeinen nu al Kamala endorsen. Dat zijn diegene die het eerst vervangen moeten worden indien Trump daadwerkelijk President wordt.
Trump suggereert - zonder bewijs - dat Iran hem probeerde te vermoorden en dreigt Iraanse steden in as te leggen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 12:47 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
En dit is waarom ik Trump gewoon beter vindt dan de gesettelde forever war democraten/republikeinen die in senaat/congress/administraties zitten.
Als er een democraat was die niet gebacked werd door Bush/Cheney/Clinton/Biden/Pelosi had ik er volle vertrouwen in. Maar die zie je niet, die worden monddood gemaakt en mogen niet mee doen in de DNC.
Het beeld van Trump de vredesduif bestaat vooral in jouw hoofd. In werkelijkheid bleef hij tijdens zijn termijn het Midden-Oosten bombarderen (meer drone-aanvallen dan onder Obama) en stuurde hij regelmatig aan op uiterst gewelddadige 'oplossingen', zoals het bombarderen van Mexicaanse kartels.quote:"If I were the president, I would inform the threatening country, in this case, Iran, that if you do anything to harm this person, we are going to blow your largest cities and the country itself to smithereens. We're going to blow it to smithereens," the former president said to cheers.
Bron
Wellicht omdat extreem rechtse idioten nog wel enigszins de realiteit kunnen bevestigen, ik beschouw zelf extreem rechts als racisten maar dat ben ik zeker niet. Iedere migrant is welkom wanneer deze echt wat wil toevoegen. En zo staat Trump er volgens mij ook wel in.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 12:49 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Best aardige basisgedachte, maar waar komt toch het idee vandaan dat juist Trump, de mega-kapitalist, de ultieme opportunist dit patroon zou willen doorbreken?
Wat je beschrijft is extreem-links gebroken geweertje politiek, je bent gewoon een links-anarchist qua gedachten. Maar je zoekt de oplossing bij extreem-rechtse idioten. Die logica klopt toch niet?
Dreigen mag natuurlijk als Amerika tegen dat soort landen. (volgens mij kwam trouwens CIA/FBI met die info?)quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 13:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Trump suggereert - zonder bewijs - dat Iran hem probeerde te vermoorden en dreigt Iraanse steden in as te leggen.
[..]
Het beeld van Trump de vredesduif bestaat vooral in jouw hoofd. In werkelijkheid bleef hij tijdens zijn termijn het Midden-Oosten bombarderen (meer drone-aanvallen dan onder Obama) en stuurde hij regelmatig aan op uiterst gewelddadige 'oplossingen', zoals het bombarderen van Mexicaanse kartels.
Maar jij gaat nu zeggen dat dit allemaal gerechtvaardigd was. Wat vooral veel zegt over hoe inconsistent jij in deze bent.
En je gaat vrolijk door met het creren van een beeld hoe Trump in jouw beleving zou zijn. Ik stel voor dat je dit artikel leest:quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 13:08 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Wellicht omdat extreem rechtse idioten nog wel enigszins de realiteit kunnen bevestigen, ik beschouw zelf extreem rechts als racisten maar dat ben ik zeker niet. Iedere migrant is welkom wanneer deze echt wat wil toevoegen. En zo staat Trump er volgens mij ook wel in.
Dreigen is nietszeggend als je de daad niet bij het woord voegt. Meneer 'no endless wars' zou Iraanse steden in as willen leggen. Dat is een nogal extreme reacties en lastig te rijmen met het vredesideaal dat jij zegt na te streven.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 13:20 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Dreigen mag natuurlijk als Amerika tegen dat soort landen. (volgens mij kwam trouwens CIA/FBI met die info?)
Trump liet de Koerden in de steek, met chaos en ellende als gevolg. Het conflict in Oekrane sukkelde door, net zoals de strijd in Afghanistan. Hij liet een Iraanse generaal vermoorden en voerde het aantal drone-aanvallen op.quote:Het is gewoon een feit dat er veel minder dan wel geen chaos of grote oorlogen onder Trump waren.
Ja en dat komt van politico, een vrij links skewende site. Dan kan ik iets van breibart posten en het wordt gelijk verwijderd. Als Trump echt zo racistisch was waarom heeft hij dan geen zwarten opgesloten in het eerste termijn. Of andere gekke dingen. Het gaat hier om mensen die illegaal amerika zijn binnengekomen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 13:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En je gaat vrolijk door met het creren van een beeld hoe Trump in jouw beleving zou zijn. Ik stel voor dat je dit artikel leest:
We watched 20 Trump rallies. His racist, anti-immigrant messaging is getting darker.
Trump wil naar eigen zeggen miljoenen mensen deporteren. Hij heeft het over mensen die 'genetisch inferieur' zijn, die het bloed van Amerikanen vergiftigen.
Misschien ben je het daar van harte mee eens, maar dan blijft er weinig over van je hoogdravende gelul over immigranten welkom heten die 'iets toevoegen'.
trump zit in de zak van rusland! Dat is de enige reden waarom Nl sprekende pro rusland mensen, pro trump zijnquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 12:49 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Best aardige basisgedachte, maar waar komt toch het idee vandaan dat juist Trump, de mega-kapitalist, de ultieme opportunist dit patroon zou willen doorbreken?
Wat je beschrijft is extreem-links gebroken geweertje politiek, je bent gewoon een links-anarchist qua gedachten. Maar je zoekt de oplossing bij extreem-rechtse idioten. Die logica klopt toch niet?
bla bla bla link links blaquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 13:33 schreef epicbeardman het volgende:
Ja en dat komt van politico, een vrij links skewende site. Dan kan ik iets van breibart posten en het wordt gelijk verwijderd.
Idem dito voor Harris die onschuldigen langer of onterecht in de gevangenis laat zitten of bewijs achterhoudt voor politiek gewin.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 02:51 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Bij Trump ontbreekt het totaal aan empathisch vermogen. Dat hoort ook bij zijn narcisme. Hij vindt dat totaal niet belangrijk als hij er maar wat voor terugkrijgt. Zijn retoriek over moordende migranten gebruikt hij ook alleen maar omdat het electoraal goed uitkomt niet omdat hij zo te doen heeft met de slachtoffers. Dan had hij die nieuwe border bill niet tegengehouden.
Daar doelde Clinton ook op:
[ x ]
Gewoon zieke man met een enorm ego-probleem ...![]()
Haha, ja hoor, 1 verhaal over migranten die huisdieren opeten en dan steun je degene die miljoenen legale migranten wil deporteren.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 13:08 schreef epicbeardman het volgende:
Iedere migrant is welkom wanneer deze echt wat wil toevoegen.
Grappig dit soort opmerkingen, het is erg naef. Maar snap dat je als iemand afwijkende mening hebt gelijk in hokjes denkt of iemand daarin wil plaatsen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 13:38 schreef Korenfok het volgende:
[..]
trump zit in de zak van rusland! Dat is de enige reden waarom Nl sprekende pro rusland mensen, pro trump zijn
als je anti oorlog zou zijn, dan was je wel anti poetin en pro oekraine.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 14:02 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Grappig dit soort opmerkingen, het is erg naef. Maar snap dat je als iemand afwijkende mening hebt gelijk in hokjes denkt of iemand daarin wil plaatsen.
Pro-Rusland? Pro-Trump? of ben ik gewoon anti-oorlog en anti-warlobby (Obama/Bush/Cheney/Clintons/Bidens/Kamala)
Valt mij op dat de media een soort van unanieme haat creert en dit waarschijnlijk ook een doel is , terwijl er helemaal niets mis is met Rusland op zich. Al helemaal niet met de Russen zelf. Als je niet kan inzien of wil inzien dat wij net zo goed in een propaganda wereld leven. Alleen bekijk ik het niet vanaf 1 kant.
Waarom zal ik nu wel de verhalen geloven over de oorlogen, als de afgelopen decennia de oorlogen onder Clinton/Bush/Obama ook onder valse redenen zijn gestart dan wel ontstaan? Ik ben gewoon klaar met de chaos die Amerika over creert. Denk aan het vermoorden van Khadaffi.
Heb je bewijs dan dat Iraq WMD's had? is nog steeds geen feit.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 14:05 schreef Korenfok het volgende:
[..]
als je anti oorlog zou zijn, dan was je wel anti poetin en pro oekraine.
plus Irak inval was terrecht! Sadam dreigde met nuclaire aanvallen op buurlanden, Hij zei buclaire wapens te hebben (dit was te zien op sataliet) en te gaan inzetten, maar hij liet geen controles toe, want: zo bleek het waren cameo's.
Het enige land wat het niet meedeed aan de VN missie was rusland.
Tja, als mensen betaald worden om naar de kuip te gaan heeft ook Dick Schoof een volle bak.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:08 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Lange rijen maken om een Nederlandse politicus te horen spreken kennen we niet zo in Nederland.
Ze zeggen meestal ook niet zoveel interessants.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:08 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Lange rijen maken om een Nederlandse politicus te horen spreken kennen we niet zo in Nederland.
Hoeveel krijgen ze dan?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:13 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Tja, als mensen betaald worden om naar de kuip te gaan heeft ook Dick Schoof een volle bak.
Ja, ikquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:45 schreef GarlandBriggs het volgende:
Wow, heeft niemand nog gepost over de Town Hall van Trump gisteren?
Hij "beantwoorde" een paar vragen en daarna hebben ze tientallen minuten, op zijn verzoek, muziek gedraaid terwijl hij met de ogen dicht op het podium stond te deinen...
Weirde "Twin Peaks"-achtige taferelen irl
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Wellicht moet ik het terug nemen, omdat de beschuldigingen over en weer gaan dacht ik dat waar rook is, is vuur maar fact checks bewijzen het tegendeel.quote:
Nouja, waar vuur is.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:01 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Wellicht moet ik het terug nemen, omdat de beschuldigingen over en weer gaan dacht ik dat waar rook is, is vuur maar fact checks bewijzen het tegendeel.
Bron het alom geliefde politico.quote:Pro-Palestinian protesters are backed by a surprising source: Biden’s biggest donors
President Joe Biden has been dogged for months by pro-Palestinian protesters calling him “Genocide Joe” — but some of the groups behind the demonstrations receive financial backing from philanthropists pushing hard for his reelection.
The donors include some of the biggest names in Democratic circles: Soros, Rockefeller and Pritzker, according to a POLITICO analysis.
Two of the organizers supporting the protests at Columbia University and on other campuses are Jewish Voice for Peace and IfNotNow. Both are supported by the Tides Foundation, which is seeded by Democratic megadonor George Soros and was previously supported by the Bill and Melinda Gates Foundation. It in turn supports numerous small nonprofits that work for social change.
Nice...ja, hij was volledig de draad kwijt. Echt zorgwekkendquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, ik![]()
Hier vertelde hij toch dat de verkiezingen op 5 januari zijn?
Nee maar aan je kijk naar links dan zie je rechts een rode vuurtoren en daarom zijn er blauwe draken logica wel..quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:25 schreef epicbeardman het volgende:
Er is toch niets BNW's aan een politico artikel?
En dan te bedenken dat hij laatst ook nog zijn broek stond vol te blubberen terwijl hij aan het spreken was. De man is langs alle kanten niet meer geschikt om president te kunnen zijn.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:26 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Nice...ja, hij was volledig de draad kwijt. Echt zorgwekkend
Vind het nog steeds ongelooflijk bizar dat dit een presidentskandidaat is van de grootste economie ter wereld.
Als je dit 10-15 jaar terug aan mensen zou vertellen, hadden ze je een spuit met Haldol gegeven
Politico is een prima bron als het je beweringen onderbouwt.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:16 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Nouja, waar vuur is.
[..]
Bron het alom geliefde politico.
Het is dan niet gek om te denken dat mensen betaald worden om naar rally's te gaan. Zeker als ze in bussen worden aangevoerd.
https://www.politico.com/(...)ding-donors-00156135quote:The Bill and Melinda Gates Foundation, which has previously funded the Tides Foundation and other groups, said it no longer has active grants to Tides. It also does not support Jewish Voice for Peace or IfNotNow.
Deze periodes heb je in Nederland wel gehad. Sowieso tijdens de verzuiling maar ook vooral de aanstichter van de verzuiling, dominee Abraham Kuyper. Hij wist heel veel mensen op de been te brengen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:08 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Dit is nu al de tweede keer, laatst in Michigan stond hij ook al een dronken dromedaris na te doen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:45 schreef GarlandBriggs het volgende:
Wow, heeft niemand nog gepost over de Town Hall van Trump gisteren?
Hij "beantwoorde" een paar vragen en daarna hebben ze tientallen minuten, op zijn verzoek, muziek gedraaid terwijl hij met de ogen dicht op het podium stond te deinen...
Weirde "Twin Peaks"-achtige taferelen irl
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Voor iemand die cognitieve testen aced heeft hij wel heel erg veel moeite met hoofdlettersquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 17:51 schreef Kijkertje het volgende:
Over zijn weigering zijn medische gegevens openbaar te maken:
[ x ]
En dat was dus een town hall waarbij het de bedoeling is dat hij vragen beantwoordt uit het publiekquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 12:17 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
[ x ]
Geen idee wat hier gebeurt. Lijkt wel compleet van de wereld.
Er zijn regelmatig medische situaties bij de rallies van Trump. Dan bazelt hij ook gewoon stug door.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 18:08 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Iets met 2 medische incidenten waardoor ze moesten wachten op de ambulances en reanimaties.
Het eerste is wat we in Nederland 'galbulten' noemen en de oorzaak is vaak onbekend, de andere twee zijn een allergische reactie op pollen. Nou, nou als dat alles is waar ze last van heeft, dan is ze op haar bijna zestigste een stuk gezonder dan 99% van haar landgenoten op diezelfde leeftijd.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 17:51 schreef Kijkertje het volgende:
Over zijn weigering zijn medische gegevens openbaar te maken:
[ x ]
[ x ]
Stel je voor dat ze echt aan het reanimeren zijn en er vervolgens voor gekozen wordt om 'time to say goodbye' te draaienquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 18:11 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Die 2 medische incidenten waren al voorbij. Geen idee waar je de reanimaties vandaan haalt.
Trump maakte daar trouwens nog een 'grap' over![]()
[ x ]
Seniel, opstappen, ongeschikt, beschuldigen van drugsgebruik etc. etc.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:59 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]
Wat als Biden bijna 40 minuten stond mee te deinen, vaak met ogen dicht, op een Town Hall?
Hoe had Maga en de MSM dan gereageerd?
Serieuze vraag...
Beoordeel zelf:quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 18:16 schreef epicbeardman het volgende:
Feit dat er al weer 5 tweets en posts aan medische incidenten en dat Trump netjes wacht op de afhandeling hiervan, worden gewijd hier zegt genoeg over het niveau helaas.
Cenk is prima, maar volgens mij haalt hij nieuws en opinie door elkaar. En ik weet niet of je bij opinie pers een evenwicht moet willen zoeken tussen de encyclopedie reeksen aan leugens die Trump aanlegt en een paar uitglijders van Harris.quote:
Time to say goodbye (die draaide ze ook op de begrafenis van mijn opa), November Rain, YMCA, wat een feestje.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 19:41 schreef Montov het volgende:
[..]
Beoordeel zelf:
Timestamp 1:41:50: 2 mensen door de hitte flauwgevallen kennelijk
4 minuten later op 1:46:00 aankondiging dat de persoon weer staande is.
1:47:00 Trump meldt dat beide personen OK zijn. Met daarna zijn grap (?)
"Would anybody else want to faint?"
Vervolgens wil hij graag muziek laten horen.
1:48:40 muziek start
1:51:50: Trump: "Let's not do anymore questions. Who the hell wants to hear questions."
Tijdens een town hall?:/
Trump bazelt even over teleprompters, Biden en dat de deuren eindelijk open staan voor frisse lucht.
1:58:50 Muziek ter 'afsluiting'.
38 minuten lang op het podium muziek luisteren.
2:36:40 hij begint weg te gaan door wat handen te schudden
2:43:00 Trump has left the building.
Hij laat Trump onfit verklaren, artikel 25, verleent hem pardon, kiest een vice-president (die vast ook al klaar staat in de coulissen), en hop.quote:
Bij het eerste zuchtje tegenwind (een volhardende vragensteller) dondert het hele kaartenhuis in elkaar en wordt Trump totale gebrek aan inhoud blootgelegd.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 19:50 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]
Maar...dit is toch ernstig?
Hij bazelt alles door elkaar, wordt daarop aangesproken door de interviewer en dan komt hij weer met z'n "weave".
Hij wordt in de zaal gewoon uitgelachen..net als bij die gozers in die podcast laatst.
Er is ook een clipje dat hem wordt gevraagd of hij Google in stukjes wil omdat ze teveel macht hebben.
Geeft ie een lang en onsamenhangend antwoord over illegale votes in Virginia
Dan zegt de interviewer dat het over Google gaat, zegt Trump dat Google de slechte verhalen over hem als eerste plaatst
Zijn brein is echt pudding!
En nu precies dit gebeurt, gooit Harris toevallig die vage tweet eruit!!!quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:31 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Time to say goodbye (die draaide ze ook op de begrafenis van mijn opa), November Rain, YMCA, wat een feestje.
Ik vind dit altijd zo ongemakkelijk. Je ziet iemand raaskallen en mensen zeggen 'clear vision' en 'genius'. Voelt heel Orwelliaans. We zien en horen het toch allemaal?. Cults zijn engquote:
Magnetische afstotingskracht hierquote:Op zondag 13 oktober 2024 11:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waarom jij niet tegen Obama toen hij zich van dit soort onderwerpen bediende? Waarom moet ik mij uitspreken en jij niet?
https://nl.wikipedia.org/wiki/De_nieuwe_kleren_van_de_keizerquote:Op woensdag 16 oktober 2024 09:16 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik vind dit altijd zo ongemakkelijk. Je ziet iemand raaskallen en mensen zeggen 'clear vision' en 'genius'. Voelt heel Orwelliaans. We zien en horen het toch allemaal?. Cults zijn eng
Dit is inderdaad wat er aan de hand is. Hoelang zal het duren dat Maga, dems gaat beschuldigen van dit gedrag?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 09:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/De_nieuwe_kleren_van_de_keizer
Omdat jij het niet als een probleem ziet, mogen die mensen niet meer stemmen? Dat klinkt niet heel democratisch.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 12:15 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Zoveel mentale zwakheid en het krijgt gewoon een podium. Als je emotioneel word van een verzonnen probleem dan is het misschien niet zo’n goed idee om te gaan stemmen.
Ze mogen stemmen, ik vind het alleen niet verstandig. Hoe kun je een niet bestaand probleem oplossen?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 12:17 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Omdat jij het niet als een probleem ziet, mogen die mensen niet meer stemmen? Dat klinkt niet heel democratisch.
Net zoals velen in het nuchtere westen het niet verstandig vinden om Trump zijn leugens maar te blijven geloven en daarop te stemmen. Maar er zijn toch ook hier mensen die deze leugens herhalen en geloven..quote:Op woensdag 16 oktober 2024 12:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
, ik vind het alleen niet verstandig.
quote:Op woensdag 16 oktober 2024 12:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Zo langzamerhand zie je toch wel terug in de peilingen dat Harris (te) vroeg gepiekt heeft.
wat heeft ie precies?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 12:46 schreef AnneX het volgende:
De waarschuwingen worden steeds duidelijker en scherper:
[ x ]
De federal reserve is al gepolitiseerd, niet voor niets mag de president een nieuwe voorzitter aanwijzen die er natuurlijk alles aan doet om zo’n president in het zadel te houden.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 12:43 schreef AnneX het volgende:
Ook een …” oh ja…” 7 x failliet inclusief een casino.
Goh, de aangewezen figuur om de Fed te leiden. Tuurlijk.
[ x ]
Zie Wildersquote:Op woensdag 16 oktober 2024 12:48 schreef Montov het volgende:
[..]Biden had later in de campagne moeten stoppen?
Er is geen sprake van pieken bij een campagne.
Er zitten nogal wat door de Republikeinen betaalde polls tussen.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 12:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Zo langzamerhand zie je toch wel terug in de peilingen dat Harris (te) vroeg gepiekt heeft. Zeker in de battleground states lijkt Trump langszij te komen en//of een voorsprong te nemen.
Met nog 3 weken te gaan en weinig gelegenheid om nog iets 'game changings' te doen gok ik dat we opgaan voor een 2e termijn van ome Donald.
Tuurlijk kan er wel sprake zijn van pieken in een campagne. Zie je toch zo vaak bijvoorbeeld in Nederland, dat Omtzigt bijvoorbeeld opeens werd geschat op 40+ zetels en dat het er dan uiteindelijk toch maar iets meer dan 20 worden.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 12:48 schreef Montov het volgende:
Als het zo gepolitiseerd zou zijn is het wel weer heel vreemd dat Biden een termijn van een door Trump aangestelde directeur verlengd heeft en niet op de zwart wit Trump manier gewoon een ander aangesteld heeft.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 12:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De federal reserve is al gepolitiseerd, niet voor niets mag de president een nieuwe voorzitter aanwijzen die er natuurlijk alles aan doet om zo’n president in het zadel te houden.
Als de federal reserve echt onafhankelijk zou zijn dan lagen de rentestanden een stuk hoger dan nu het geval is.
Bizar dat Melania niet ingrijpt. Of zijn kinderen, hij zegt daar toch close mee te zijn. Dan moeten ze hem dit toch niet aandoen.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 13:03 schreef xpompompomx het volgende:
Dit is gewoon bejaardenmishandeling. Waarom laten ze die man daar zo lang staan?
[ x ]
quote:Op woensdag 16 oktober 2024 12:48 schreef Montov het volgende:
Het zijn ook maar peilingen natuurlijk maar de trend in die peilingen is er gewoon.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 13:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Er zitten nogal wat door de Republikeinen betaalde polls tussen.
Tot nu toe doen de Democraten het met de briefstemmen vrij goed en beter dan 2020.
Ik vermoed dat de GOP hem binnen een paar weken ook vervangt door een andere kandidaat, dit kan echt niet meer. Ook de onzin die hier uit zijn mond komt:quote:Op woensdag 16 oktober 2024 13:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Bizar dat Melania niet ingrijpt. Of zijn kinderen, hij zegt daar toch close mee te zijn. Dan moeten ze hem dit toch niet aandoen.
Als je emotioneel/kwaad wordt (met dt) van een verzonnen probleem als immigranten eten huisdieren of, FEMA geeft geld uit aan immigranten ipv orkaanslachtoffers , is het misschien niet zo’n goed idee om je verkiesbaar te stellen.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 12:15 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Zoveel mentale zwakheid en het krijgt gewoon een podium. Als je emotioneel word van een verzonnen probleem dan is het misschien niet zo’n goed idee om te gaan stemmen.
Klopt, maar het kwam over alsof een kandidaat dat zelf in de hand heeft. Zoals een topsporter die probeert te pieken op een toernooi. Kiezers zijn wispelturig en qua media aandacht lastig te voorspellen wanneer grote fluctuaties gaan plaatsvinden. Zo weet je ook niet hoe het de komende 2 weken gaat ontwikkelen.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 13:01 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Zie Wilders
Waren de verkiezingen een maand eerder hadden we nu premier Omtzigt in plaats van Schoof hij zijn piemel erin?
Nee, dat kan niet meer. Een kandidaat moet voor een bepaalde datum geregistreerd zijn en die datum is al lang voorbij. Daarom hadden de Dems ook geen tijd meer om op de gebruikelijke manier een vervanger voor Biden kiezen.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 13:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de GOP hem binnen een paar weken ook vervangt door een andere kandidaat, dit kan echt niet meer. Ook de onzin die hier uit zijn mond komt:
[ x ]
[ x ]
Je vindt het niet verstandig dat ze gaan stemmen, omdat je het niet met ze eens bent? Omdat je iets wat zij als een probleem beschouwen niet deelt?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 12:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ze mogen stemmen, ik vind het alleen niet verstandig. Hoe kun je een niet bestaand probleem oplossen?
De professionele bronzer wordt niet meer betaald dus hij moet het zelf doenquote:Op woensdag 16 oktober 2024 13:16 schreef xpompompomx het volgende:
En wat is er met zijn huid aan de hand?
[ afbeelding ]
Trend is ook overdreven hoor. Je ziet weer wat normalisatie, nadat het debat even een uptick voor Harris veroorzaakte omdat Trump daar ook gewoon weer pijnlijk door de mand viel. En daarbij gaat het nog steeds om een paar swing states. Kijk je b.v. naar het model van FiveThirtyEight, dan gebeurt er in Pennsylvania qua winkansen in het model statistisch gezien al maanden echt geen zak:quote:Op woensdag 16 oktober 2024 13:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
[..]
Het zijn ook maar peilingen natuurlijk maar de trend in die peilingen is er gewoon.
Wat al die peilingen waard zijn weten we pas als de uitslag bekend is
Ik denk al weken dat dat de bedoeling is: Vance is door project 2025 naar zijn zijde geschoven, Vance zelf zou nooit een verkiezing winnen. Binnen een week laten Vance en kompanen weten dat Trump dement is, artikel 25. En Vance wordt president. En dan hoor je mensen die nu heel hard en heel vaak over Harris roepen dat er nooit op haar gestemd is echt niet meer.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 13:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de GOP hem binnen een paar weken ook vervangt door een andere kandidaat, dit kan echt niet meer. Ook de onzin die hier uit zijn mond komt:
[ x ]
[ x ]
Waarom houdt Melania hem niet tegen?
[ afbeelding ]
Gemiddelde overleving na eerste symptomen (arterile) dementia is 1-5 jaar.quote:
Dit is ook gewoon je reinste BNW geneuzel. Trump staat al 8 jaar lang onsamenhangend te bazelen en staat vooralsnog echt niet op omvallen. Vance zit er ook vooral dankzij Donny Jr., niet vanwege allerlei snode 'project 2025' plannetjes (zie Politico). De mythische proporties die de plannetjes van de Heritage Foundation zo langzamerhand aannemen worden ook wat lachwekkend.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 13:36 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik denk al weken dat dat de bedoeling is: Vance is door project 2025 naar zijn zijde geschoven, Vance zelf zou nooit een verkiezing winnen. Binnen een week laten Vance en kompanen weten dat Trump dement is, artikel 25. En Vance wordt president. En dan hoor je mensen die nu heel hard en heel vaak over Harris roepen dat er nooit op haar gestemd is echt niet meer.
Biden is geestelijk nog zo scherp als een scheermes, maar dat debat kwam na een week heen en weer reizen van Amerika naar Israel, naar Amerika, naar Europa en weer terug naar Amerika. Die had gewoon een driedubbele jetlag en griep. Trump is wel dement, en niet zo’n beetje ook. Hij weet gewoon niet meer wat hij moet doen, tot iemand hem bij de hand pakt en wegleidt.
Ik denk ook niet dat er nog veel interviews volgen, zeker niet met echte journalisten. Er zijn nu continu mensen in de buurt die hem wegleiden als het te gek wordt.
Gore gast is het tochquote:Op woensdag 16 oktober 2024 13:16 schreef xpompompomx het volgende:
En wat is er met zijn huid aan de hand?
[ afbeelding ]
quote:some people continue to reject this debate, and their arguments need to be carefully examined. The first is that these immense private fortunes are merely theoretical and don’t really exist. While it’s true that they often appear as numbers on a screen, just like public debt or salaries paid into bank accounts, these figures have a very real impact on people’s lives and influence the power dynamics between social classes and public authorities. Concretely, how would billionaires pay this 10% tax on their wealth increase? If they don’t make enough profit in a year, they’ll have to sell some of their shares – say 10% of their portfolio. If finding a buyer is challenging, the government could accept these shares as payment for taxes. If necessary, it could then sell these shares through various methods, such as offering employees to purchase them, which would increase their stake in the company. In all cases, net public debt will be reduced accordingly.
The second argument often heard is that modern governments are too weak to impose anything on billionaires. With globalization and the free movement of capital, billionaires can simply relocate to more favorable jurisdictions, making any expected tax revenue vanish. While this argument may seem convincing to some, in reality, it is hypocritical and weak. Firstly, it was governments that set up the free movement of capital, upheld by a sophisticated legal system backed by the public courts, which could potentially be changed. Secondly, this argument reflects an abandonment of sovereignty, particularly from political leaders who frequently discuss the need to restore government authority but often find it easier to exercise their authority over the poor than over the powerful.
Finally, and most importantly, this defeatist rhetoric overlooks the fact that governments still have room to maneuver, including the ability to act independently. For example, when the US threatened to withdraw Swiss bank licenses, Bern put an end to its banking secrecy. Similarly, across the Atlantic in the US, taxpayers are taxed according to their nationality, even if they live abroad. If someone wants to give up their US passport, an option not without risk, there’s nothing to prevent the government from continuing to tax them, as long as their wealth was accumulated in the US or even more simply, if they continue to use the dollar.
quote:Op woensdag 16 oktober 2024 13:36 schreef la_perle_rouge het volgende:
Biden is geestelijk nog zo scherp als een scheermes, maar dat debat kwam na een week heen en weer reizen van Amerika naar Israel, naar Amerika, naar Europa en weer terug naar Amerika. Die had gewoon een driedubbele jetlag en griep. Trump is wel dement, en niet zo’n beetje ook. Hij weet gewoon niet meer wat hij moet doen, tot iemand hem bij de hand pakt en wegleidt.
Ik zie die mensen niet gefaciliteerd worden door de media om ongestoord hun verhaal kunnen doen met een hoogst emotionele presentator erbij. Het is ook een ronduit bizarre gedachte die zij heeft. Ze vraagt letterlijk of ze wel gezien word als een mens, niemand in de campagne heeft ooit gezegd dat zij of mensen zoals haar/het geen mensen zijn.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 13:21 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Als je emotioneel/kwaad wordt (met dt) van een verzonnen probleem als immigranten eten huisdieren of, FEMA geeft geld uit aan immigranten ipv orkaanslachtoffers , is het misschien niet zo’n goed idee om je verkiesbaar te stellen.
Een hoop presidenten hebben een andere voorzitter aangewezen. Punt blijft dat ook dit gepolitiseerd is. Als de economie goed draait en de overheid kan blijven bijlenen zonder dat de rentestanden omhoog vliegen dan mag zo’n voorzitter gewoon blijven zitten.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 13:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als het zo gepolitiseerd zou zijn is het wel weer heel vreemd dat Biden een termijn van een door Trump aangestelde directeur verlengd heeft en niet op de zwart wit Trump manier gewoon een ander aangesteld heeft.![]()
De enige partij die alles moet politiseren is de GOP op dit moment.
Ik vind het vooral opmerkelijk dat de mensen die eerst blind waren voor de mentale achteruitgang van Biden nu ineens van alles mis zien gaan bij Trump. Het riekt vooral naar politiek opportunisme. Ik zal de laatste zijn die zal ontkennen dat Trump achteruit is gegaan maar zo beschamend als het bij Biden was is het nog lang niet. Mocht het wel zo beschamend worden dan hoop ik dat Vance doet wat Kamala geweigerd heeft en dat is Trump uit zijn functie zetten.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 14:24 schreef Rnie het volgende:
[..]De beste users zijn de users die met volledige overtuiging in een enkel hokje zitten en ECHT compleet blind zijn voor de andere kant.
Dit blijft toch echt het beste smultopic van FOK! hoor![]()
Nou ja, het belangrijkste wat er qua belasting aan zit te komen is het in 2025 verlopen van de tax cuts die Trump heeft ingevoerd. Trump wil die in de breedte verlengen, Harris wil ze enkel in stand houden voor mensen met een inkomen van onder de 4 ton.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 13:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dit zou Harris wel eens mogen lezen
How to tax billionaires
https://www.lemonde.fr/bl(...)to-tax-billionaires/
[..]
Punt is dat jou GOP tegenwoordig alles gepolitiseerd heeft en jij dit bizarre zwart wit gedrag vanuit maga indoctrinatie projecteert op democraten die in dit geval bewijsbaar dit niet gedaan hebben..quote:Op woensdag 16 oktober 2024 14:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een hoop presidenten hebben een andere voorzitter aangewezen. Punt blijft dat ook dit gepolitiseerd is. Als de economie goed draait en de overheid kan blijven bijlenen zonder dat de rentestanden omhoog vliegen dan mag zo’n voorzitter gewoon blijven zitten.
Mijn GOP lol.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 14:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Punt is dat jou GOP tegenwoordig alles gepolitiseerd heeft en jij dit bizarre zwart wit gedrag vanuit maga indoctrinatie projecteert op democraten die in dit geval bewijsbaar dit niet gedaan hebben..
En vergeet ook die plannen niet om ambtenaren door jaknikkers te vervangen, het eerdere gedrag waar (buitenwettelijk) keer op keer bv een interim aangewezen werd al leider van homeland security, terwijl die toch echt na een bepaalde periode door het congress bevestigd moeten worden, etc.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 15:17 schreef Basp1 het volgende:
Vooral in afgleidende bananenrepublieken houdt men ervan om instituties te politiseren..
In normale westerse democratien neemt dat echt niet zulke bizarre vormen aan als op dit moment bij veel dingen in de VS door het zwart wit beleid van maga die elke samenwerking uitsluit. Erger nog als een half junta lid heeft Trump zijn opponenten als vijanden betiteld en nu ook al gedreigd om bij verkiezingswinst deze door militairen te laten op pakken.![]()
Trump sparks outrage after calling for army to handle enemies on election day
Of de politie/nationele garde hun werk niet laten doen tijdens de George Floyd rellen dat voor miljarden schade heeft aangericht in de staat van Walz.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 15:17 schreef Basp1 het volgende:
Vooral in afgleidende bananenrepublieken houdt men ervan om instituties te politiseren..
In normale westerse democratien neemt dat echt niet zulke bizarre vormen aan als op dit moment bij veel dingen in de VS door het zwart wit beleid van maga die elke samenwerking uitsluit. Erger nog als een half junta lid heeft Trump zijn opponenten als vijanden betiteld en nu ook al gedreigd om bij verkiezingswinst deze door militairen te laten op pakken.![]()
Trump sparks outrage after calling for army to handle enemies on election day
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |