abonnement Unibet Coolblue
pi_215251935
Joe Biden, President van de Verenigde Staten

Kamala Harris, Vice-President van de Verenigde Staten

2024 Presidentsverkiezingen
Democratische Kandidaat: Kamala D. Harris
Republikeinse Kandidaat: Donald J. Trump

Democratische Vice-President Kandidaat: Tim Walz
Republikeinse Vice-President Kandidaat: James David "JD" Vance

House of Representatives:
Republican (220)
Democratic (212)
Vacant (3)

United States Senate:
Republican (49)
Democratic (47)
Independents (4)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Mike Johnson (R)

Majority Leader of the House:
Steve Scalise (R)
Minority Leader of the House:
Hakeem Jeffries (D)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Schumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_215251937
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 10:37 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik zou het anders zeggen, als je een echte zionist bent dan zou een stem op de republikeinen de verstandige keuze zijn. Je bent inderdaad niet goed snik als je voor de partij kiest die vind dat je Hezbollah niet moet uitschakelen.
Trump heeft het over 'Joodse Amerikanen', niet per se over zionisten. En wat vind je dan van deze beschuldiging van Trump richting diezelfde Joden?

At a 'fighting antisemitism' event, Trump says Jewish voters will bear 'a lot' of blame if he loses

Overigens steunen Democraten ook gewoon de strijd tegen Hezbollah: Democratic senators support Israel’s pager attack against Hezbollah, amid AOC criticism. Daarnaast hebben Biden en Harris herhaaldelijk hun steun uitgesproken voor de strijd van Israël tegen Hamas, ondanks felle kritiek vanuit de linkerhoek van hun eigen partij.
pi_215251977
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 10:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Trump heeft het over 'Joodse Amerikanen', niet per se over zionisten. En wat vind je dan van deze beschuldiging van Trump richting diezelfde Joden?

At a 'fighting antisemitism' event, Trump says Jewish voters will bear 'a lot' of blame if he loses

Overigens steunen Democraten ook gewoon de strijd tegen Hezbollah: Democratic senators support Israel’s pager attack against Hezbollah, amid AOC criticism. Daarnaast hebben Biden en Harris herhaaldelijk hun steun uitgesproken voor de strijd van Israël tegen Hamas, ondanks felle kritiek vanuit de linkerhoek van hun eigen partij.
Het feit dat er een smerige antisemitische wind door de partij waait en vooral op de universiteiten waar links het vooral voor het zeggen heeft snijden deze woorden wel een beetje hout.
Als je dit soort gedrag legitimeert door de democraten de macht te geven dan gaat dat gevolgen hebben voor de verhoudingen in de VS.
Als ik een Jood zou zijn in het westen waar ze zowat om je hoofd schreeuwen omdat Israël….. dan zou ik wel voorzichtig zijn met mijn stem.
pi_215251985
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 10:49 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het feit dat er een smerige antisemitische wind door de partij waait en vooral op de universiteiten waar links het vooral voor het zeggen heeft snijden deze woorden wel een beetje hout.
Als je dit soort gedrag legitimeert door de democraten de macht te geven dan gaat dat gevolgen hebben voor de verhoudingen in de VS.
Als ik een Jood zou zijn in het westen waar ze zowat om je hoofd schreeuwen omdat Israël….. dan zou ik wel voorzichtig zijn met mijn stem.
Maar je vindt het niet problematisch dat Trump zegt dat Joodse Amerikanen 'partly to blame' zijn als hij de verkiezingen verliest?
pi_215251997
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 10:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Maar je vindt het niet problematisch dat Trump zegt dat Joodse Amerikanen 'partly to blame' zijn als hij de verkiezingen verliest?
Ik vind dat je kiezers nooit de schuld moet geven als ze niet op je stemmen. Zo werkt het niet.
pi_215252033
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 10:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik vind dat je kiezers nooit de schuld moet geven als ze niet op je stemmen. Zo werkt het niet.
Persoonlijk vind ik het vooral problematisch dat Trump met een beschuldigende vinger naar een specifieke etnische groep wijst. En dan ook nog eens naar een groep die al eeuwenlang een zondebok is, wat zo'n beschuldiging extra gevaarlijk maakt.

Ik breng in herinnering dat die 'fine people' in Charlottesville in koor 'jews will not replace us' riepen, terwijl ze door de straten marcheerden met fakkels in de hand.

Het is levensgevaarlijk om joden op deze manier verdacht te maken, zoals Trump hier doet. Dan ben je hopelijk met mij eens.
pi_215252050
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 10:49 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik ga er niet van uit dat de anti-semitische "Jews shall not replace us!" roepende meute ("fine people"?) uit Charlotsville op Harris gaat stemmen.

Anti-semitisme is een vorm van racisme.
Het oneens zijn met (onderdelen van) de politiek van de Israëlische regering is geen racisme.
Er zijn ook in Israël genoeg Joodse mensen die een andere politiek voorstaan dan die van Netanyahu c.s., maar dat wil niet zeggen dat deze mensen anti-semitisch zijn.

Van beide kandidaten is Trump degene die er het 'beste' in is om met beschuldigende vingers naar 1 groep te wijzen en er discriminerende generalisaties op los te laten.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_215252070
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 10:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Persoonlijk vind ik het vooral problematisch dat Trump met een beschuldigende vinger naar een specifieke etnische groep wijst. En dan ook nog eens naar een groep die al eeuwenlang een zondebok is, wat zo'n beschuldiging extra gevaarlijk maakt.

Ik breng in herinnering dat die 'fine people' in Charlottesville in koor 'jews will not replace us' riepen, terwijl ze door de straten marcheerden met fakkels in de hand.

Het is levensgevaarlijk om joden op deze manier verdacht te maken, zoals Trump hier doet. Dan ben je hopelijk met mij eens.
Ik ben het er in ieder geval mee eens... ;)
pi_215252108
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 10:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Persoonlijk vind ik het vooral problematisch dat Trump met een beschuldigende vinger naar een specifieke etnische groep wijst. En dan ook nog eens een groep die al eeuwenlang een zondebok is, wat zo'n beschuldiging extra gevaarlijk maakt.

Alle jodenhaters roepen juist op om niet op Trump te stemmen zowel rechts als links. Met dat in het achterhoofd vind ik de “oproep” van Trump nog enigszins terecht.
Hetzelfde doet Obama ook, niet dat er massale protesten zijn waar de meest vreselijke dingen over zwarte mensen word geroepen en dat maakt het in mijn ogen nog kwalijker.
Obama meent dat hij loyaliteit tegoed heeft van zwarte mensen puur om het feit dat ze zwart zijn. Vervolgens beledigt hij ze nog omdat hij er vanuit gaat dat zwarte mensen niet op Kamala stemmen vanwege seksisme.
Biden flikte het ook door te stellen dat als je voor Trump stemt je identiteit als zwart persoon ter discussie gesteld moet worden.
pi_215252188
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:04 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Alle jodenhaters roepen juist op om niet op Trump te stemmen zowel rechts als links. Met dat in het achterhoofd vind ik de “oproep” van Trump nog enigszins terecht.
Hetzelfde doet Obama ook, niet dat er massale protesten zijn waar de meest vreselijke dingen over zwarte mensen word geroepen en dat maakt het in mijn ogen nog kwalijker.
Obama meent dat hij loyaliteit tegoed heeft van zwarte mensen puur om het feit dat ze zwart zijn. Vervolgens beledigt hij ze nog omdat hij er vanuit gaat dat zwarte mensen niet op Kamala stemmen vanwege seksisme.
Biden flikte het ook door te stellen dat als je voor Trump stemt je identiteit als zwart persoon ter discussie gesteld moet worden.
In dit opzicht kramen Obama en Biden inderdaad onzin uit. En het geeft helaas de enorme verdeeldheid in het land weer.

Je mag als vrouw stemmen op Trump, je mag als zwarte stemmen op Trump. En je mag als witte man stemmen op Harris, en ook als zwarte man trouwens.
En in NL mag je als moslim stemmen op Wilders.

En je mag als Rabin gaan praten met Arafat.

Daarna kun je gaan afwachten of je verstandig hebt gehandeld... maar ja, dat is altijd maar afwachten.
pi_215252195
quote:

[..]
Joden scharen zich in meerderheid achter Harris, zo blijkt uit peilingen. Ook stemmen de meeste Joodse Amerikanen van oudsher op Democraten:

Jewish-American Voters in Seven Swing States Widely Prefer Kamala Harris Over Donald Trump, Poll Finds

U.S. Presidential Elections: Jewish Voting Record

Het is geen 'oproep' van Trump, maar een beschuldiging. Hij neemt het Joodse Amerikanen kwalijk als hij de verkiezingen verliest. Dat zegt hij letterlijk. Nogmaals: jij vindt het niet zorgelijk dat Trump deze specifieke etnische groep op deze manier uitzondert? We hebben het over een groep die van oudsher krijgt te maken met haat en vervolging.
pi_215252220
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:14 schreef Toby56 het volgende:

[..]
In dit opzicht kramen Obama en Biden inderdaad onzin uit. En het geeft helaas de enorme verdeeldheid in het land weer.

Je mag als vrouw stemmen op Trump, je mag als zwarte stemmen op Trump. En je mag als witte man stemmen op Harris, en ook als zwarte man trouwens.
En in NL mag je als moslim stemmen op Wilders.

En je mag als Rabin gaan praten met Arafat.

Daarna kun je gaan afwachten of je verstandig hebt gehandeld... maar ja, dat is altijd maar afwachten.
Dit dus, ik heb een enorme hekel aan het schuldgevoel aanpraten of vingers wijzen naar bepaalde bevolkingsgroepen als het gaat om winnen of verliezen van verkiezingen. Als politicus heb je de taak om kiezers te overtuigen aan de hand van argumenten.
pi_215252237
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:18 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dit dus, ik heb een enorme hekel aan het schuldgevoel aanpraten of vingers wijzen naar bepaalde bevolkingsgroepen als het gaat om winnen of verliezen van verkiezingen. Als politicus heb je de taak om kiezers te overtuigen aan de hand van argumenten.
Je hebt er een 'enorme hekel' aan, maar zegt hierboven dat je de beschuldiging van Trump 'enigszins terecht' vindt.
pi_215252248
quote:

[..]
Ja, de Amerikanen denken er ongetwijfeld ook zo over. Die willen argumenten horen. Vandaar dat de aanhang van Trump zo stabiel blijft. 8)7

Ik vind Trump een gevaar voor de parlementaire democratie, en voor het evenwicht van de Trias Politica.
Of zo iemand van linkse of rechtse snit is, doet er wat mij betreft niet toe.

Ik verwacht geen enkel heil van de heer Trump, en van diens schaduwprogramma Project 2025. De 'argumenten' die zij leveren, kunnen me gestolen worden.
pi_215252270
quote:

[..]
De legale immigranten uit haiti zijn illegaal en eten jullie honden en katten erg overtuigende argumenten toch voor veel van de Maga cult volgers.

Dat deze argumenten gewoon complete verzonnen leugens zijn wijzen naar een bevolkingsgroep dan boeit het niet...
pi_215252317
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:22 schreef Toby56 het volgende:

De 'argumenten' die zij leveren, kunnen me gestolen worden.
Dat is het mooie aan democratie, je hoeft er niet in mee te gaan en als je een Amerikaan zou zijn dan had je hoogst waarschijnlijk op Harris gestemd. Niemand hoefde je aan te spreken op je afkomst of prestaties uit het verleden waardoor je loyaliteit moet hebben aan een bepaalde partij.
pi_215252351
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:28 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat is het mooie aan democratie, je hoeft er niet in mee te gaan en als je een Amerikaan zou zijn dan had je hoogst waarschijnlijk op Harris gestemd. Niemand hoefde je aan te spreken op je afkomst of prestaties uit het verleden waardoor je loyaliteit moet hebben aan een bepaalde partij.
Aan Trumps gebazel is weinig moois wat mij betreft. En zeker niet voor de democratie.
pi_215252358
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]
De legale immigranten uit haiti zijn illegaal en eten jullie honden en katten erg overtuigende argumenten toch voor veel van de Maga cult volgers.

Dat deze argumenten gewoon complete verzonnen leugens zijn wijzen naar een bevolkingsgroep dan boeit het niet...
Verzonnen nee, blijkbaar komt het uit Springfield zelf. Volgens Vance is worden de mensen daar nu lastig gevallen door de media waardoor mensen hun mond niet meer durven open te trekken.
Maar vergelijk dat eens met Biden die vertelde dat de republikeinen de slavernij weer wilde invoeren in 2008.
Of dat geleuter over 2025 zeer recent, leugens horen bij de politiek hoe hard je het ook wilt ontkennen ook jouw fellow travelers zijn niet vies van een paar leugentjes.
pi_215252379
Een 2 partijen land beschouw ik ook niet als een gezonde democratie zeker niet de afgelopen 20 jaar waarbij dat land totaal zwart wit geworden is door de radicale kant van de GOP.
pi_215252505
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:31 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Verzonnen nee, blijkbaar komt het uit Springfield zelf. Volgens Vance is worden de mensen daar nu lastig gevallen door de media waardoor mensen hun mond niet meer durven open te trekken.
Maar vergelijk dat eens met Biden die vertelde dat de republikeinen de slavernij weer wilde invoeren in 2008.
Of dat geleuter over 2025 zeer recent, leugens horen bij de politiek hoe hard je het ook wilt ontkennen ook jouw fellow travelers zijn niet vies van een paar leugentjes.
Je begint snel over een ander onderwerp, maar je eerdere opmerkingen riepen vragen op.

Aan de ene kant maak je je enorm kwaad over Biden en Obama die zich richten op specifieke kiezersgroepen, die naar hun idee op de Dems behoren te stemmen. Ben het met je eens, dat moeten ze niet doen.

Maar tegelijkertijd weiger je Trump te bekritiseren, terwijl die precies hetzelfde doet. Alleen richt Trump zich op Joden, een bevolkingsgroep die vaak al doelwit is van irrationele haat.

Waarom spreek je je niet uit tegen Trump?
pi_215252599
Dit stuk vat toch samen wat er de laatste weken in het topic ( niet) gebeurt?
Kan het niet beter verwoorden.
#paarlen # zwijnen

https://www.nbcnews.com/h(...)ink-right-rcna174691

The science behind why people think they're right when they're actually wrong
A new study illustrates the saying, "you don't know what you don't know."

Quote: …”There may be a psychological reason why some people aren’t just wrong in an argument — they’re confidently wrong. “

Quote:”“This study captures that with information,” Rogers said. “There seems to be a cognitive tendency to not realize the information we have is inadequate.”

Quote:”“It’s not just that people are wrong. It’s that they are so confident in their wrongness that is the problem,” Schwartz said.

The antidote, he added, is “being curious and being humble.”

Conclusie:”
“This is reason to have a tiny bit of optimism that, even if people think they know something, they are still open to having their minds changed by new evidence,” Schwartz said.

A tiny tiny bit.
pi_215252725
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Je begint snel over een ander onderwerp, maar je eerdere opmerkingen riepen vragen op.

Aan de ene kant maak je je enorm kwaad over Biden en Obama die zich richten op specifieke kiezersgroepen, die naar hun idee op de Dems behoren te stemmen. Ben het met je eens, dat moeten ze niet doen.

Maar tegelijkertijd weiger je Trump te bekritiseren, terwijl die precies hetzelfde doet. Alleen richt Trump zich op Joden, een bevolkingsgroep die vaak al doelwit is van irrationele haat.

Waarom spreek je je niet uit tegen Trump?
Waarom jij niet tegen Obama toen hij zich van dit soort onderwerpen bediende? Waarom moet ik mij uitspreken en jij niet?
pi_215252753
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:57 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Waarom jij niet tegen Obama toen hij zich van dit soort onderwerpen bediende? Waarom moet ik mij uitspreken en jij niet?
Ik schrijf hierboven letterlijk dat ik het met je eens ben, dat Obama en Biden dat niet moeten doen.

Bovendien haalde jij iemand aan die Obama een 'racist' noemt vanwege diens opmerkingen richting zwarte Amerikanen die overwegen Trump te stemmen. Dat is nogal een beschuldiging. Als jij daar zo zwaar aan tilt roept het vragen dat je zwijgt over soortgelijke opmerkingen van Trump richting Joodse Amerikanen.

Met andere woorden: je begon er zelf over.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 oktober 2024 @ 12:29:10 #25
862 Arcee
Look closer
pi_215253017
WTF? Dat ging ineens hard hier!
pi_215253228
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:47 schreef AnneX het volgende:
Dit stuk vat toch samen wat er de laatste weken in het topic ( niet) gebeurt?
Kan het niet beter verwoorden.
#paarlen # zwijnen

https://www.nbcnews.com/h(...)ink-right-rcna174691

The science behind why people think they're right when they're actually wrong
A new study illustrates the saying, "you don't know what you don't know."

Quote: …”There may be a psychological reason why some people aren’t just wrong in an argument — they’re confidently wrong. “

Quote:”“This study captures that with information,” Rogers said. “There seems to be a cognitive tendency to not realize the information we have is inadequate.”

Quote:”“It’s not just that people are wrong. It’s that they are so confident in their wrongness that is the problem,” Schwartz said.

The antidote, he added, is “being curious and being humble.”

Conclusie:”
“This is reason to have a tiny bit of optimism that, even if people think they know something, they are still open to having their minds changed by new evidence,” Schwartz said.

A tiny tiny bit.
@AnneX,

Als je dit interessant topic vindt, wil ik je het volgende boek:

'Third Millennium Thinking. Creating Sense in a World of Nonsense' door Saul Perlmutter (Een Nobelprijs winnaar Natuurkunde) aanraden.

Hij maakt een betoog, waarin hij laat zien dat Wetenschap faalde in de communicatie naar mensen toe, bijv tijdens de covid periode. Of eigenlijk dat wij als (westerse maatschappij) geen goede manier hebben om dit soort informatie goed te plaatsen.
Waar in wetenschap er altijd sprake is van een waaRschijnlijkheid in diens conclusies. Brengen opiniemakers, politici en ook de gewone mens deze waarschijnlijkheid in het absoluut. Dus de waarschijnlijkheid wordt of 1000% waar (voorbeeld: elke immigrant is potentiele een verkrachter, de aarde vergaat als we morgen niet allemaal stoppen met vlees eten etc), of naar 1000% onwaar (covid is maar een griepje, er is geen klimaat verandering, en immigratie heeeft totaal geen enkel negatief effect op de samenleving etc).

Zijn betoog stelt dat we millenia lang in een wereld van 'zeker weten' hebben geleefd. Alles was verklaarbaar; door religie, heersende klasse etc, alles was verpakt in een alles sluitend dogma. Door de wetenschappelijke revolutie, is er geen zeker weten meer. Maar die behoefte is er op sommige momenten wel, zo hebben ouderen (>60), en jongeren (18-24 jaar) deze behoefte meer dan de rest van de leeftijden.

Hij stelt dat we moeten leren omgaan wat hij leren van 'probability thinking' noemt. Waarin je dus het absolute weg neemt van de redenaties, maar inschatting maakt op basis van de waarschijnlijkheid.

voorbeeld; als er 1000.000 mensen een virus hebben opgelopen, maar uit deze groep besmet maar 500.000 mensen een ander en van die 500.000. weer 250.000 etc. Dan kun je roepen heel veel maatregelen, want binnen een afzien bare tijd zijn de aantal besmettingen bijna verdubbelt, of aantal besmettingen neemt telkens met 50% af. Om een goede beslissing te nemen, moet je dus andere factoren mee kunnen wegen (schade virus op persoon, op de maatschappij, manier van besmetting et, hoeveel zijn die 1 miljoen ten opzichte van het volk etc).

Een erg interessant boek!

[ Bericht 0% gewijzigd door Korenfok op 13-10-2024 13:01:26 ]
pi_215253326
Dank @Korenfok voor de toelichting.
pi_215253412
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 12:55 schreef Korenfok het volgende:

[..]
@:AnneX,

Als je dit interessant topic vindt, wil ik je het volgende boek:

'Third Millennium Thinking. Creating Sense in a World of Nonsense' door Saul Perlmutter (Een Nobelprijs winnaar Natuurkunde) aanraden.

Hij maakt een betoog, waarin hij laat zien dat Wetenschap faalde in de communicatie naar mensen toe, bijv tijdens de covid periode. Of eigenlijk dat wij als (westerse maatschappij) geen goede manier hebben om dit soort informatie goed te plaatsen.
Waar in wetenschap er altijd sprake is van een waaRschijnlijkheid in diens conclusies. Brengen opiniemakers, politici en ook de gewone mens deze waarschijnlijkheid in het absoluut. Dus de waarschijnlijkheid wordt of 1000% waar (voorbeeld: elke immigrant is potentiele een verkrachter, de aarde vergaat als we morgen niet allemaal stoppen met vlees eten etc), of naar 1000% onwaar (covid is maar een griepje, er is geen klimaat verandering, en immigratie heeeft totaal geen enkel negatief effect op de samenleving etc).

Zijn betoog stelt dat we millenia lang in een wereld van 'zeker weten' hebben geleefd. Alles was verklaarbaar; door religie, heersende klasse etc, alles was verpakt in een alles sluitend dogma. Door de wetenschappelijke revolutie, is er geen zeker weten meer. Maar die behoefte is er op sommige momenten wel, zo hebben ouderen (>60), en jongeren (18-24 jaar) deze behoefte meer dan de rest van de leeftijden.

Hij stelt dat we moeten leren omgaan wat hij leren van 'probability thinking' noemt. Waarin je dus het absolute weg neemt van de redenaties, maar inschatting maakt op basis van de waarschijnlijkheid.

voorbeeld; als er 1000.000 mensen een virus hebben opgelopen, maar uit deze groep besmet maar 500.000 mensen een ander en van die 500.000. weer 250.000 etc. Dan kun je roepen heel veel maatregelen, want binnen een afzien bare tijd zijn de aantal besmettingen bijna verdubbelt, of aantal besmettingen neemt telkens met 50% af. Om een goede beslissing te nemen, moet je dus andere factoren mee kunnen wegen (schade virus op persoon, op de maatschappij, manier van besmetting et, hoeveel zijn die 1 miljoen ten opzichte van het volk etc).

Een erg interessant boek!
Onze meningen worden daarnaast ook vaak bepaald door ressentiment. En dat ressentiment ontstaat doorgaans doordat het verhoopte geluk niet (in voldoende mate) tot je is gekomen, terwijl je meende er toch het volste recht op te hebben.

Wie erin slaagt om daarop de nadruk te leggen, dat "anderen" daar de schuld van zijn en dat je het allemaal "niet hoeft te nemen"... die heeft een vrij grote kans op succes bij verkiezingen en dergelijke.

[ Bericht 2% gewijzigd door Toby56 op 13-10-2024 13:21:14 ]
  zondag 13 oktober 2024 @ 13:30:56 #29
177053 Klopkoek
Deugen met zijn allen
pi_215253551
twitter

Logisch dus dat Union Workers langzaamaan in het kamp van Trump komen. Want de grote baas zwaait met regenboogvlaggen (ofzo).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215253624
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 13:15 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Onze meningen worden daarnaast ook vaak bepaald door ressentiment. En dat ressentiment ontstaat doorgaans doordat het verhoopte geluk niet (in voldoende mate) tot je is gekomen, terwijl je meende er toch het volste recht op te hebben.

Wie erin slaagt om daarop de nadruk te leggen, dat "anderen" daar de schuld van zijn en dat je het allemaal "niet hoeft te nemen"... die heeft een vrij grote kans op succes bij verkiezingen en dergelijke.
tuurlijk, maar meningen zijn niet absoluut en uiteindelijk erg individueel variabel. Iemand van mening is dat elke immigrant een vernietiging is van zijn volk, zal elke gebeurtenis van een immigrant zien als bewijs voor deze vernietiging. Een immigrant pleegt een misdrijf. Zie je wel dit was nooit gebeurt als er geen immigrant was. Immigrant wordt succesvol; zie je wel de immigrant ontnam een lid van het volk deze kans, etc.

Dit soort excessen zijn er, maar zo zwart wit als hierboven zullen er enkelen van zijn. wanneer je door meer waarschijnlijkheids denken dit benaderd,worden deze stellingen zeer vloeibaar, voor veel mensen en mogelijk minder radicaal in hun overtuigingen.

Het gaat dus niet zozeer om meningen, maar juist om conclusies die wij trekken. En een mening is slechts één van de vele factoren wie leiden tot een conclusie.

Veel mensen zijn van mening dat dronken worden slecht is voor een mens. Maar weinig mensen (waaronder ik zelf) zorgt deze mening ervoor dat ik nooit eens een keertje dronken worden wordt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Korenfok op 13-10-2024 13:45:46 ]
pi_215253636
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 13:30 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]

Logisch dus dat Union Workers langzaamaan in het kamp van Trump komen. Want de grote baas zwaait met regenboogvlaggen (ofzo).
Unionworkers bazen, zijn in het kamp van trump, omdat zijzelf behoren tot de miljonairs die door trump beschermd worden.

plus veel mannelijke beroepsbonden hebben moeite om een vrouw te steunen, niet zozeer moeite met de dems.
  zondag 13 oktober 2024 @ 13:59:42 #32
177053 Klopkoek
Deugen met zijn allen
pi_215253804
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 13:39 schreef Korenfok het volgende:
plus veel mannelijke beroepsbonden hebben moeite om een vrouw te steunen, niet zozeer moeite met de dems.
Als dit Iran was dan stond het morgen in alle populistische kranten. Achterlijk.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215253841
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 13:38 schreef Korenfok het volgende:

[..]
tuurlijk, maar meningen zijn niet absoluut en uiteindelijk erg individueel variabel. Iemand van mening is dat elke immigrant een vernietiging is van zijn volk, zal elke gebeurtenis van een immigrant zien als bewijs voor deze vernietiging. Een immigrant pleegt een misdrijf. Zie je wel dit was nooit gebeurt als er geen immigrant was. Immigrant wordt succesvol; zie je wel de immigrant ontnam een lid van het volk deze kans, etc.

Dit soort excessen zijn er, maar zo zwart wit als hierboven zullen er enkelen van zijn. wanneer je door meer waarschijnlijkheids denken dit benaderd,worden deze stellingen zeer vloeibaar, voor veel mensen en mogelijk minder radicaal in hun overtuigingen.

Het gaat dus niet zozeer om meningen, maar juist om conclusies die wij trekken. En een mening is slechts één van de vele factoren wie leiden tot een conclusie.

Veel mensen zijn van mening dat dronken worden slecht is voor een mens. Maar weinig mensen (waaronder ik zelf) zorgt deze mening ervoor dat ik nooit eens een keertje dronken worden wordt.
Ja... maar het immigrantenverhaal is daarnaast ook weer een goed voorbeeld van ressentiment (en generalisering natuurlijk).
"Zij hoeven hier alleen maar naartoe te komen om hetzelfde 'geluk' te bereiken waar wij en onze voorouders zo hard voor hebben moeten knokken."
Wrok. Het is al eeuwen- en eeuwenlang een ideaal voedingsmiddel voor 'meningen' of 'conclusies'.
pi_215254117
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 14:03 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ja... maar het immigrantenverhaal is daarnaast ook weer een goed voorbeeld van ressentiment (en generalisering natuurlijk).
"Zij hoeven hier alleen maar naartoe te komen om hetzelfde 'geluk' te bereiken waar wij en onze voorouders zo hard voor hebben moeten knokken."
Wrok. Het is al eeuwen- en eeuwenlang een ideaal voedingsmiddel voor 'meningen' of 'conclusies'.
Klopt maar zelfde kan gedaan worden met linkse principes zoals transgender rechten etc
pi_215254311
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 14:24 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Klopt maar zelfde kan gedaan worden met linkse principes zoals transgender rechten etc
Ik geef maar ;) toe dat ik het woord "maar" in deze zin niet begrijp.
  zondag 13 oktober 2024 @ 14:50:58 #36
177053 Klopkoek
Deugen met zijn allen
pi_215254410
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 14:24 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Hoezo dat?

De grap is natuurlijk dat de huidige Amerikaanse bevolking (en ook Nederland overigens) maar zeer weinig te maken heeft met de bevolking van 1800.

Het hele narratiefje van 'vele generaties voor gevochten en migranten komen zo maar instromen met dezelfde rechten' is betrekkelijk.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215255061
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik schrijf hierboven letterlijk dat ik het met je eens ben, dat Obama en Biden dat niet moeten doen.

Bovendien haalde jij iemand aan die Obama een 'racist' noemt vanwege diens opmerkingen richting zwarte Amerikanen die overwegen Trump te stemmen. Dat is nogal een beschuldiging. Als jij daar zo zwaar aan tilt roept het vragen dat je zwijgt over soortgelijke opmerkingen van Trump richting Joodse Amerikanen.

Met andere woorden: je begon er zelf over.
Dan zijn we het zowaar eens, in het begin van dit topic heb ik immers aangegeven wat ik vind van dit soort praktijken.
Raar spelletje speel je wel hoor, komisch maar raar.
  zondag 13 oktober 2024 @ 17:09:11 #38
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_215255391
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 16:14 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dan zijn we het zowaar eens, in het begin van dit topic heb ik immers aangegeven wat ik vind van dit soort praktijken.
Raar spelletje speel je wel hoor, komisch maar raar.
Ja, je gaf aan dat je het ontoelaatbaar vindt als Biden en Obama zulke uitspraken doen. Toen ik je erop wees dat Trump hetzelfde doet begon je te draaien als een volleerd ballerina.

Case in point:

quote:

[..]
Er kwamen nog net geen vlammen uit je toetsenbord toen het om Obama en Biden ging, maar in Trumps geval vind je het 'enigszins terecht'.

Om de een of andere reden is het sowieso moeilijk voor jou om je uit te spreken tegen Trumps uitlatingen over dat joden schuldig zijn indien hij de verkiezingen verliest. Dat zijn absurde, idiote en levensgevaarlijke opmerkingen. Dat snap je zelf toch ook wel?

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 13-10-2024 17:56:11 ]
pi_215256651
twitter

Democratische AG's bereiden zich alvast voor mocht Trump winnen:

twitter

[ Bericht 21% gewijzigd door Kijkertje op 13-10-2024 20:32:08 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_215257151
De poll waarop Obama reageerde vanwege het verschil tussen mannen en vrouwen:

twitter

Vrouwen: 83%
Mannen: 70%
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_215257198
Maak Musk hier maar belachelijk, maar die man is een HELD en een GENIE. De rijkste man ter wereld geworden helemaal self made, en niet alleen de rijkste, maar ook by fsr de meest innovatieve man ter wereld momenteel. Eindeloos R E S P E C T

twitter

twitter
  zondag 13 oktober 2024 @ 21:31:17 #43
177053 Klopkoek
Deugen met zijn allen
pi_215257230
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 21:27 schreef Eagles89 het volgende:
De rijkste man ter wereld geworden helemaal self made
Dat Apartheidskindje uit Zuid-Afrika "helemaal self made"? Geloof je het zelf?

Musk, Thiel and the shadow of apartheid South Africa
https://www.ft.com/content/cfbfa1e8-d8f8-42b9-b74c-dae6cc6185a0
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215257256
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 21:27 schreef Eagles89 het volgende:
Maak Musk hier maar belachelijk, maar die man is een HELD en een GENIE. De rijkste man ter wereld geworden helemaal self made, en niet alleen de rijkste, maar ook by fsr de meest innovatieve man ter wereld momenteel. Eindeloos R E S P E C T

[ x ]

[ x ]
Rijke pa net als Trump. Oh en heeft net als Trump een mentale stoornis. Trump is een narcist, Musk heeft Asperger.

Maak anders ergens een Elon fantopic aan, dit topic gaat over de Amerikaanse politiek.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kijkertje op 13-10-2024 21:42:46 ]
  zondag 13 oktober 2024 @ 21:35:51 #45
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215257267
twitter

Dit dwaze ratelende schertsfiguur hoort toch op een gesloten afdeling thuis? :')

Als je in de supermarkt loopt en je ziet een oude man zo praten en dit soort dingen zeggen, dan laat je je kar toch staan, waarschuwt het personeel en laat deze man door gespecialiseerde hulpverleners ophalen?

[ Bericht 8% gewijzigd door GarlandBriggs op 13-10-2024 21:47:59 ]
  zondag 13 oktober 2024 @ 21:50:46 #46
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215257375
Die Dennis Quad ook met zijn 'Gaan we voor de constitution of TikTok?' en dat met een MAGA-petje op. Blijkbaar wordt het dus TikTok.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_215257523
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 21:35 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]

Dit dwaze ratelende schertsfiguur hoort toch op een gesloten afdeling thuis? :')

Als je in de supermarkt loopt en je ziet een oude man zo praten en dit soort dingen zeggen, dan laat je je kar toch staan, waarschuwt het personeel en laat deze man door gespecialiseerde hulpverleners ophalen?
"The villages of the European Union"...
Waar heeft die melkchocoladetaart het over? _O-
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 13 oktober 2024 @ 22:16:36 #48
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_215257546
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 21:31 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dat Apartheidskindje uit Zuid-Afrika "helemaal self made"? Geloof je het zelf?

Musk, Thiel and the shadow of apartheid South Africa
https://www.ft.com/content/cfbfa1e8-d8f8-42b9-b74c-dae6cc6185a0
Ik geloof zeker dat @Eagles89 dat gelooft. :D .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zondag 13 oktober 2024 @ 22:45:09 #49
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_215257734
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 22:36 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
En welke stoornis hebben jullie hier allemaal? Ook wel een heel rijtje als ik jullie zure reacties constant lees…Musk is iemand waar geen discussie over hoort te bestaan: een HELD en een GENIE, waar we een diepe buiging voor moeten maken. Zéker de figuren die hun tijd op een Fok forum besteden (waaronder ook mezelf).
Waar ik denk dat jij last van hebt, is dat je vroeger niet genoeg liefde heb gekregen van een normale man - of dat dat iets was waar je je voor zou moeten schamen omdat je dan een homo was, of iets dergelijks - en er nu een bizarre, welhaast pathologische drang op nahoudt om jezelf onder te schikken aan en overmatig afhankelijk bent van wat jij als 'sterke' mannen ziet, zoals Trump, en Musk, om je wereldbeeld vorm te geven. Het gebrek aan redelijke twijfel 'Musk is iemand waar geen discussie over hoort te bestaan', is daar vooral tekenend voor. Dan denk ik bij jou aan iets als een afhankelijke persoonlijkheidsstoornis, of beter misschien zelfs, een histrionische persoonlijkheidsstoornis. Daar hoef je je trouwens niet voor te schamen hoor. Zoek hulp. Misschien kan je daarmee beginnen als je klaar bent met je dagelijkse buigritueel voor Musk.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_215257765
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 22:36 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
En welke stoornis hebben jullie hier allemaal? Ook wel een heel rijtje als ik jullie zure reacties constant lees…Musk is iemand waar geen discussie over hoort te bestaan: een HELD en een GENIE, waar we een diepe buiging voor moeten maken. Zéker de figuren die hun tijd op een Fok forum besteden (waaronder ook mezelf).
Oplichter en fascist. Zou al lang in de bak moeten zitten net als andere oplichters zoals Elizabeth Holmes, Sam Bankman Fried, etcetera. Maarja hij heeft zoveel geld dat hij boven de wet denkt te staan. Extreme dombo ook, als hij zijn mond opentrekt hoor je meteen dat zijn hoofd volledig leeg is.

Hij lijkt misschien slim als je zelf extreem dom bent. Je hebt gelijk dat er verder weinig discussie over zou moeten zijn maarja hij heeft zijn cult.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')