Het gaat niet eens om de uitgaven, dus je hele plaatje/uitleg is beetje irrelevant.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:55 schreef Monolith het volgende:
Voor wie een wat beter beeld wil hebben van de Amerikaanse defensieuitgaven:
https://usafacts.org/arti(...)pend-on-the-military
De stabilisatie van de Amerikaanse defensieuitgaven is vooral te danken aan de Democratische BCA uit 2011 afkomstig van Democratische senator Tom Harkin.
Belangrijkste oorzaken van stijging in uitgaven is ook vooral personeelskosten en onderhoud.
Dat onder Trump het defensiebudget hard gedaald zou zijn is ook een fabeltje dat alleen bestaat in de hoofden van de fantastenbrigade natuurlijk.
In wezen kun je ook beter kijken naar % van het BBP en dan zie je de afbouw onder Clinton, de stijging onder de Republikeinse hawks van Bush en co en de daling onder Obama en daarna stabilisatie:
[ afbeelding ]
Dat absolute cijfers in tijden van forse inflatie stijgen is ook niet zo gek omdat loonkosten en prijzen van materiaal meestijgen.
Best aardige basisgedachte, maar waar komt toch het idee vandaan dat juist Trump, de mega-kapitalist, de ultieme opportunist dit patroon zou willen doorbreken?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 12:22 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ik ben ook anti-republikeins, zoals ik zeg zijn die allemaal net zo geil op hen lobbyinkomsten. Die stemmen in het senaat en congres worden gekocht. Daarom zijn de republikeinen ook zo bang voor Trump. Daarom stemmen ze allemaal voor geld naar Oekraine. (uniparty)
Op papier zou ik tegenwoordig misschien meer democratisch zijn dan velen hier, want ik heb een pest hekel aan mensen zoals Bush/Cheney. Ik ben voor de democratische bill die het onmogelijk maakt dat politici rijk worden van oorlogen.
Trump moet zich helemaal niet associëren met de GOP of republikeinen, maar zijn eigen partij opstarten. Afstand nemen van al die oorlogscriminelen.
Een republikein die door Bush is geïnstalleerd, die volgt Bush i.v.m. Bush tegenwoordig bij de dems op de anti-Trump bandwagon zit. En dat is 1+1=2 voor de warlobby. Het beste wat Trump dan ook kan overkomen is dat republikeinen nu al Kamala endorsen. Dat zijn diegene die het eerst vervangen moeten worden indien Trump daadwerkelijk President wordt.
Trump suggereert - zonder bewijs - dat Iran hem probeerde te vermoorden en dreigt Iraanse steden in as te leggen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 12:47 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
En dit is waarom ik Trump gewoon beter vindt dan de gesettelde forever war democraten/republikeinen die in senaat/congress/administraties zitten.
Als er een democraat was die niet gebacked werd door Bush/Cheney/Clinton/Biden/Pelosi had ik er volle vertrouwen in. Maar die zie je niet, die worden monddood gemaakt en mogen niet mee doen in de DNC.
Het beeld van Trump de vredesduif bestaat vooral in jouw hoofd. In werkelijkheid bleef hij tijdens zijn termijn het Midden-Oosten bombarderen (meer drone-aanvallen dan onder Obama) en stuurde hij regelmatig aan op uiterst gewelddadige 'oplossingen', zoals het bombarderen van Mexicaanse kartels.quote:"If I were the president, I would inform the threatening country, in this case, Iran, that if you do anything to harm this person, we are going to blow your largest cities and the country itself to smithereens. We're going to blow it to smithereens," the former president said to cheers.
Bron
Wellicht omdat extreem rechtse idioten nog wel enigszins de realiteit kunnen bevestigen, ik beschouw zelf extreem rechts als racisten maar dat ben ik zeker niet. Iedere migrant is welkom wanneer deze echt wat wil toevoegen. En zo staat Trump er volgens mij ook wel in.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 12:49 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Best aardige basisgedachte, maar waar komt toch het idee vandaan dat juist Trump, de mega-kapitalist, de ultieme opportunist dit patroon zou willen doorbreken?
Wat je beschrijft is extreem-links gebroken geweertje politiek, je bent gewoon een links-anarchist qua gedachten. Maar je zoekt de oplossing bij extreem-rechtse idioten. Die logica klopt toch niet?
Dreigen mag natuurlijk als Amerika tegen dat soort landen. (volgens mij kwam trouwens CIA/FBI met die info?)quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 13:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Trump suggereert - zonder bewijs - dat Iran hem probeerde te vermoorden en dreigt Iraanse steden in as te leggen.
[..]
Het beeld van Trump de vredesduif bestaat vooral in jouw hoofd. In werkelijkheid bleef hij tijdens zijn termijn het Midden-Oosten bombarderen (meer drone-aanvallen dan onder Obama) en stuurde hij regelmatig aan op uiterst gewelddadige 'oplossingen', zoals het bombarderen van Mexicaanse kartels.
Maar jij gaat nu zeggen dat dit allemaal gerechtvaardigd was. Wat vooral veel zegt over hoe inconsistent jij in deze bent.
En je gaat vrolijk door met het creëren van een beeld hoe Trump in jouw beleving zou zijn. Ik stel voor dat je dit artikel leest:quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 13:08 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Wellicht omdat extreem rechtse idioten nog wel enigszins de realiteit kunnen bevestigen, ik beschouw zelf extreem rechts als racisten maar dat ben ik zeker niet. Iedere migrant is welkom wanneer deze echt wat wil toevoegen. En zo staat Trump er volgens mij ook wel in.
Dreigen is nietszeggend als je de daad niet bij het woord voegt. Meneer 'no endless wars' zou Iraanse steden in as willen leggen. Dat is een nogal extreme reacties en lastig te rijmen met het vredesideaal dat jij zegt na te streven.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 13:20 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Dreigen mag natuurlijk als Amerika tegen dat soort landen. (volgens mij kwam trouwens CIA/FBI met die info?)
Trump liet de Koerden in de steek, met chaos en ellende als gevolg. Het conflict in Oekraïne sukkelde door, net zoals de strijd in Afghanistan. Hij liet een Iraanse generaal vermoorden en voerde het aantal drone-aanvallen op.quote:Het is gewoon een feit dat er veel minder dan wel geen chaos of grote oorlogen onder Trump waren.
Ja en dat komt van politico, een vrij links skewende site. Dan kan ik iets van breibart posten en het wordt gelijk verwijderd. Als Trump echt zo racistisch was waarom heeft hij dan geen zwarten opgesloten in het eerste termijn. Of andere gekke dingen. Het gaat hier om mensen die illegaal amerika zijn binnengekomen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 13:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En je gaat vrolijk door met het creëren van een beeld hoe Trump in jouw beleving zou zijn. Ik stel voor dat je dit artikel leest:
We watched 20 Trump rallies. His racist, anti-immigrant messaging is getting darker.
Trump wil naar eigen zeggen miljoenen mensen deporteren. Hij heeft het over mensen die 'genetisch inferieur' zijn, die het bloed van Amerikanen vergiftigen.
Misschien ben je het daar van harte mee eens, maar dan blijft er weinig over van je hoogdravende gelul over immigranten welkom heten die 'iets toevoegen'.
trump zit in de zak van rusland! Dat is de enige reden waarom Nl sprekende pro rusland mensen, pro trump zijnquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 12:49 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Best aardige basisgedachte, maar waar komt toch het idee vandaan dat juist Trump, de mega-kapitalist, de ultieme opportunist dit patroon zou willen doorbreken?
Wat je beschrijft is extreem-links gebroken geweertje politiek, je bent gewoon een links-anarchist qua gedachten. Maar je zoekt de oplossing bij extreem-rechtse idioten. Die logica klopt toch niet?
bla bla bla link links blaquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 13:33 schreef epicbeardman het volgende:
Ja en dat komt van politico, een vrij links skewende site. Dan kan ik iets van breibart posten en het wordt gelijk verwijderd.
Idem dito voor Harris die onschuldigen langer of onterecht in de gevangenis laat zitten of bewijs achterhoudt voor politiek gewin.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 02:51 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Bij Trump ontbreekt het totaal aan empathisch vermogen. Dat hoort ook bij zijn narcisme. Hij vindt dat totaal niet belangrijk als hij er maar wat voor terugkrijgt. Zijn retoriek over moordende migranten gebruikt hij ook alleen maar omdat het electoraal goed uitkomt niet omdat hij zo te doen heeft met de slachtoffers. Dan had hij die nieuwe border bill niet tegengehouden.
Daar doelde Clinton ook op:
[ x ]
Gewoon zieke man met een enorm ego-probleem ...![]()
Haha, ja hoor, 1 verhaal over migranten die huisdieren opeten en dan steun je degene die miljoenen legale migranten wil deporteren.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 13:08 schreef epicbeardman het volgende:
Iedere migrant is welkom wanneer deze echt wat wil toevoegen.
Grappig dit soort opmerkingen, het is erg naïef. Maar snap dat je als iemand afwijkende mening hebt gelijk in hokjes denkt of iemand daarin wil plaatsen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 13:38 schreef Korenfok het volgende:
[..]
trump zit in de zak van rusland! Dat is de enige reden waarom Nl sprekende pro rusland mensen, pro trump zijn
als je anti oorlog zou zijn, dan was je wel anti poetin en pro oekraine.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 14:02 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Grappig dit soort opmerkingen, het is erg naïef. Maar snap dat je als iemand afwijkende mening hebt gelijk in hokjes denkt of iemand daarin wil plaatsen.
Pro-Rusland? Pro-Trump? of ben ik gewoon anti-oorlog en anti-warlobby (Obama/Bush/Cheney/Clintons/Bidens/Kamala)
Valt mij op dat de media een soort van unanieme haat creëert en dit waarschijnlijk ook een doel is , terwijl er helemaal niets mis is met Rusland op zich. Al helemaal niet met de Russen zelf. Als je niet kan inzien of wil inzien dat wij net zo goed in een propaganda wereld leven. Alleen bekijk ik het niet vanaf 1 kant.
Waarom zal ik nu wel de verhalen geloven over de oorlogen, als de afgelopen decennia de oorlogen onder Clinton/Bush/Obama ook onder valse redenen zijn gestart dan wel ontstaan? Ik ben gewoon klaar met de chaos die Amerika over creëert. Denk aan het vermoorden van Khadaffi.
Heb je bewijs dan dat Iraq WMD's had? is nog steeds geen feit.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 14:05 schreef Korenfok het volgende:
[..]
als je anti oorlog zou zijn, dan was je wel anti poetin en pro oekraine.
plus Irak inval was terrecht! Sadam dreigde met nuclaire aanvallen op buurlanden, Hij zei buclaire wapens te hebben (dit was te zien op sataliet) en te gaan inzetten, maar hij liet geen controles toe, want: zo bleek het waren cameo's.
Het enige land wat het niet meedeed aan de VN missie was rusland.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |