Was dat dat rare geitenpaadje om dat erop te krijgen via dat Fiscal Impact gebeuren? Heeft men daar een stokje voor gestoken?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 02:24 schreef Kijkertje het volgende:
DeSantis is nog steeds druk met het abortus-amendement op het stembiljet.
[ x ]
De vorige pogingen:
[..]
Klopt dat olifantenpaadjequote:Op dinsdag 15 oktober 2024 02:28 schreef JAM het volgende:
[..]
Was dat dat rare geitenpaadje om dat erop te krijgen via dat Fiscal Impact gebeuren? Heeft men daar een stokje voor gestoken?
Dat gezegd hebbende: waarom is dat toch zo belangrijk voor die man?
Ik blijf er toch bij dat die beslissing bij een vrouw zelf zou moeten liggen. Ik hoop dat de bevolking van Florida daar in meegaat en ik snap er nog steeds geen iota van waarom het voor zo'n man belangrijk is om dat iedereen door de strot te willen duwen. Welke redenen geeft hij daar eigenlijk voor?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 02:32 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Klopt en hij wil niet dat de abortuswet daar soepeler wordt. Dat de beslissing nu bij de staten ligt vat hij blijkbaar op als bij hem en niet bij de bevolking
Is al decennia het doel van de religekkies daar. Trump heeft ze dat gegeven in ruil voor steun door 3 rechters te benoemen in de SC.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 02:34 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik blijf er toch bij dat die beslissing bij een vrouw zelf zou moeten liggen. Ik hoop dat de bevolking van Florida daar in meegaat en ik snap er nog steeds geen iota van waarom het voor zo'n man belangrijk is om dat iedereen door de strot te willen duwen. Welke redenen geeft hij daar eigenlijk voor?
Is het echt zo treurig? 'Ik geloof hier in dus daar heb jij je ook maar aan te houden?' Klassiek staaltje moerastaliban dus?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 02:37 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Is al decennia het doel van de religekkies daar. Trump heeft ze dat gegeven in ruil voor steun door 3 rechters te benoemen in de SC.
Precies. Trump is een door God gezonden geschenk voor hen. Daar willen ze best hun christelijke moraal voor opzij zettenquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 02:38 schreef JAM het volgende:
[..]
Is het echt zo treurig? 'Ik geloof hier in dus daar heb jij je ook maar aan te houden?' Klassiek staaltje moerastaliban dus?
Zijn vrouw: '“It is imperative to guarantee that women have autonomy in deciding their preference of having children, based on their own convictions, free from any intervention or pressure from the government,”'quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 02:40 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Precies. Trump is een door God gezonden geschenk voor hen. Daar willen ze best hun christelijke moraal voor opzij zetten
Trump zelf is nooit anti-abortus geweest maar ja quid pro quo. Voor hem is alles een deal waar hij van moet kunnen profiteren.
Er gaan stemmen op dat Trump dat juist aangemoedigd heeft om toch nog wat pro-choice stemmers te trekken. Anders had hij dat ook nooit toegestaan natuurlijk. Hij is helemaal niet zo anti-abortus. Voor hem was het gewoon een deal. En die opperrechters hebben voor hem ook geleverd met hun immuniteit-uitspraak zodat zijn rechtszaak uitgesteld moest worden tot na de verkiezingen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 02:44 schreef JAM het volgende:
[..]
Zijn vrouw: '“It is imperative to guarantee that women have autonomy in deciding their preference of having children, based on their own convictions, free from any intervention or pressure from the government,”'
https://www.theguardian.c(...)ends-abortion-rights
Gaat lekker met dat huwelijk zo.
Des te misselijker (vind ik dan) dat je bereid bent om de gezondheid en het leven van vrouwen op het spel te zetten uit niets anders dan machtpolitieke overwegingen. Maar ja, dat verbaast me dan ook weer niet zo.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 02:46 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Er gaan stemmen op dat Trump dat juist aangemoedigd heeft om toch nog wat pro-choice stemmers te trekken. Anders had hij dat ook nooit toegestaan natuurlijk. Hij is helemaal niet zo anti-abortus. Voor hem was het gewoon een deal.
Bij Trump ontbreekt het totaal aan empathisch vermogen. Dat hoort ook bij zijn narcisme. Hij vindt dat totaal niet belangrijk als hij er maar wat voor terugkrijgt. Zijn retoriek over moordende migranten gebruikt hij ook alleen maar omdat het electoraal goed uitkomt niet omdat hij zo te doen heeft met de slachtoffers. Dan had hij die nieuwe border bill niet tegengehouden.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 02:49 schreef JAM het volgende:
[..]
Des te misselijker (vind ik dan) dat je bereid bent om de gezondheid en het leven van vrouwen op het spel te zetten uit niets anders dan machtpolitieke overwegingen. Maar ja, dat verbaast me dan ook weer niet zo.
Wat is toch die rare obsessie met de 'uniparty'? Wat betekent het eigenlijk?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 00:53 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Trump zal er blij mee zijn dat als hij toch op een of andere manier wint, weet hij gelijk welke republikeinen eigenlijk een uniparty vormen en wie hij niet kan vertrouwen.
Leven niet alleen in de zin van je dood of je leven. Leven ook door bijvoorbeeld criminaliseren en opsluiten. Miskramen zijn van alle tijden en van alle gezindten, streng gereformeerde vrouwen, met gezinnen met 12 of meer kinderen hebben ze bovengemiddeld, omdat ze te kort na een geboorte weer zwanger zijn en het lichaam zelf besluit dit niet aan te kunnen. Maar voor alle vrouwen zijn miskramen zo normaal dat bijna niemand voor het einde van de derde maand over een zwangerschap vertelt, de kans dat het in die tijd door de natuur afgewezen wordt is te groot. Maar als je zo’n miskraam krijgt, of als dat later gebeurt, ga je altijd bij jezelf na of je het zelf op een of andere manier hebt veroorzaakt. Te hard gesport, hard naar de trein gerend, iets verkeerds gegeten, of straf van God (als je streng gelovig bent). Bij jezelf.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 02:49 schreef JAM het volgende:
Des te misselijker (vind ik dan) dat je bereid bent om de gezondheid en het leven van vrouwen op het spel te zetten uit niets anders dan machtpolitieke overwegingen. Maar ja, dat verbaast me dan ook weer niet zo.
En, stapje verder op dit pad: zwangere vrouwen mogen niet meer reizen. Nog een stapje verder: de gezondheid en het dieet van zwangere vrouwen wordt geregeld gecontroleerd. En nog een stapje verder…quote:Orangeburg, South Carolina
KFF Health News
—
Amari Marsh had just finished her junior year at South Carolina State University in May 2023 when she received a text message from a law enforcement officer.
“Sorry it has taken this long for paperwork to come back,” the officer wrote. “But I finally have the final report, and wanted to see if you and your boyfriend could meet me Wednesday afternoon for a follow up?”
Marsh understood that the report was related to a pregnancy loss she’d experienced that March, she said. During her second trimester, Marsh said, she unexpectedly gave birth in the middle of the night while on a toilet in her off-campus apartment. She remembered screaming and panicking and said the bathroom was covered in blood.
“I couldn’t breathe,” said Marsh, now 23.
The next day, when Marsh woke up in the hospital, she said, a law enforcement officer asked her questions. Then, a few weeks later, she said, she received a call saying she could collect her daughter’s ashes.
At that point, she said, she didn’t know she was being criminally investigated. Yet three months after her loss, Marsh was charged with murder/homicide by child abuse, law enforcement records show. She spent 22 days at the Orangeburg-Calhoun Regional Detention Center, where she was initially held without bond, facing 20 years to life in prison.
This August, 13 months after she was released from jail to house arrest with an ankle monitor, Marsh was cleared by a grand jury. Her case will not proceed to trial.
Als het als amendment op het stembiljet komt is hij bang dat de opkomst onder democraten extra hoog zal zijn. Niets meer niets minder.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 02:28 schreef JAM het volgende:
Dat gezegd hebbende: waarom is dat toch zo belangrijk voor die man?
Vergeet ook niet het totaal bizarre gerrymandering verhaal bij Amerikaanse verkiezingen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 09:11 schreef Montov het volgende:
Door het districtenstelsel is er een tweepartijenstelsel.
Uniparty is een hele normale term hoor, die al jaren voor orangemanbad bestond.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 09:11 schreef Montov het volgende:
[..]
Wat is toch die rare obsessie met de 'uniparty'? Wat betekent het eigenlijk?
Door het districtenstelsel is er een tweepartijenstelsel. Maar nu heb je bij de Republikeinse partij een presidentskandidaat die bestuurlijk en persoonlijk totaal ongeschikt is voor welke leiderschapsrol dan ook. En dan krijg je dat een aantal gematigde/onafhankelijke Republikeinen zich scharen achter een middle of the road Democraat.
Is het vergaren van een meerderheid van de stemmers erg? Bij de Republikeinen heb je soms het gevoel dat ze dankzij de Electoral College via een minderheid van stemmen toch veel macht hebben vergaard om zaken door te drukken, zowel via Congress als het Witte Huis. Zowel Bush als Trump zijn via een minderheid aan stemmen president geworden. Dat maakt het ook een soort eenpartijstaat, maar dan de situatie dat de minderheid de wil oplegt aan de meerderheid van mensen.
Deze echte democratische Bill zal nooit worden goed gekeurd natuurlijk door dezelfde uniparty.quote:National defense funding, which is authorized annually by Congress, has grown steadily each year during the Biden administration. For fiscal year 2024, the national defense topline was at least $145 billion larger than it was in 2021, an increase of nearly 20% from the last defense budget of the Trump administration. More than half of the Pentagon budget goes to private contractors, defense policy analyst Stephen Semler found in a Sludge analysis.
Het is dus een term die letterlijk fake is zolang deze bestaat?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:06 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
traced it back to a 1944 scandal wherein a letter (which turned out to be a forgery)
Ik ben ook anti-republikeins, zoals ik zeg zijn die allemaal net zo geil op hen lobbyinkomsten. Die stemmen in het senaat en congres worden gekocht. Daarom zijn de republikeinen ook zo bang voor Trump. Daarom stemmen ze allemaal voor geld naar Oekraine. (uniparty)quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 12:17 schreef Basp1 het volgende:
Is leugenachtige oorlogsretoriek het nieuwe talking point wat maga moet verkondigen?
Zogenaamd opmerken over hoeveel geld de democraten gekregen hebben terwijl in dezelfde bron staat dat de GOP zelfs nog meer van Lockheed gekregen hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |