Hele artikel: Fok!quote:Onder mensen uit de algemene bevolking zonder COVID-19-vaccinatie was er in 2021 en 2022 sprake van flinke oversterfte; er overleden veel meer mensen dan verwacht op basis van eerdere jaren. Onder gevaccineerde mensen was er juist sprake van ondersterfte; er overleden minder mensen dan verwacht.
In de groep kwetsbare mensen – ouderen en mensen met chronische aandoeningen als COPD, diabetes of hart- en vaatziekten – is er bij zowel ongevaccineerden als gevaccineerden sprake van oversterfte; de oversterfte was hoger onder kwetsbare ongevaccineerden dan kwetsbare gevaccineerden. De hoge vaccinatiegraad heeft waarschijnlijk veel overlijdens voorkomen, met name onder de genoemde kwetsbare groepen. Dit blijkt uit een door Nivel uitgevoerd onderzoek.
Nivel onderzocht oversterfte in 2021 en 2022 onder de groep mensen met COVID-19-vaccinatie en de groep mensen zonder deze vaccinatie. Hierbij hielden we rekening met een groot aantal kenmerken van deze mensen (zoals leeftijd, medische geschiedenis, migratieachtergrond, kwetsbaarheid onder ouderen) die samenhangen met overlijden. Bij de groep ongevaccineerden was COVID-19 bij zowel de mannen als de vrouwen twee keer zo vaak de doodsoorzaak als bij gevaccineerde mannen en vrouwen.
https://ggdafspraak.nl/corona/plan-je-prikquote:Op maandag 2 september 2024 12:32 schreef de_boswachter het volgende:
Jaaaaaaaaaaa kom maar met die herhaalprik genot goden!!!!!
Ik heb de afspraak al binnen. Eind deze maand aan de beurt.quote:Op maandag 2 september 2024 12:32 schreef de_boswachter het volgende:
Jaaaaaaaaaaa kom maar met die herhaalprik genot goden!!!!!
Gaan ze ook.quote:Op maandag 2 september 2024 14:25 schreef Starhopper het volgende:
Ik dacht dat alle gevaccineerden dood zouden gaan?
Wat vertel je me nou?quote:Op maandag 2 september 2024 14:25 schreef Starhopper het volgende:
Ooit gaat idereen dood.quote:Op maandag 2 september 2024 14:25 schreef Starhopper het volgende:
De totale onderzochte groep mensen omvatte ongeveer 8% van de thuiswonende Nederlandse bevolking die staat ingeschreven bij de huisarts; dat is representatief voor het overgrote deel van de bevolking die niet in een verpleeghuis of andere instelling verblijft. Verpleeghuisbewoners vallen doorgaans niet onder de zorg van de huisarts en maakten daardoor nagenoeg geen deel uit van de onderzochte groep.quote:Op maandag 2 september 2024 16:42 schreef oppiedoppie het volgende:
Het was toch vrij snel duidelijk dat het vooral gevaarlijk was voor kwetsbare mensen en de oversterfte bestond voornamelijk uit ongevaccineerde kwetsbare mensen. De nadruk wordt nu gelegd om het niet vaccineren maar het zou duidelijker zijn dat de oversterfte vooral kwetsbare mensen betrof en waarom die zich niet hebben laten vaccineren is dan weer een 'raadsel'. Wel een met een dure 'oplossing'.
Schijnt dat we 5 a 6 miljoen kwetsbaren hebben in Nederland. Erg dikke mensen vielen er ook onder. En net voor die groep was het verstandig zich te laten vaccineren. En net die groep valt in de oversterfte.quote:Op maandag 2 september 2024 19:13 schreef Managarm het volgende:
[..]
De totale onderzochte groep mensen omvatte ongeveer 8% van de thuiswonende Nederlandse bevolking die staat ingeschreven bij de huisarts; dat is representatief voor het overgrote deel van de bevolking die niet in een verpleeghuis of andere instelling verblijft. Verpleeghuisbewoners vallen doorgaans niet onder de zorg van de huisarts en maakten daardoor nagenoeg geen deel uit van de onderzochte groep.
Nog een jaar en dan krijg ik een kratje bier van een van de wappies die bij me in de buurt woont. Hij wilde om een krat bier wedden dat ik binnen 5 jaar dood zou gaan. Dat klinkt als win-win. Of ik ben dood en het boeit me niets, of ik win bier.quote:Op maandag 2 september 2024 14:25 schreef Starhopper het volgende:
misschien begrijp je niet wat statistische onderzoeken _wel_ en wat ze _niet_ kunnen doen...?quote:Op maandag 2 september 2024 16:42 schreef oppiedoppie het volgende:
waarom die zich niet hebben laten vaccineren is dan weer een 'raadsel'.
Haha. Dit denk je? Dit onderzoek wordt waarschijnlijk gesponsord door WEF of Bill.quote:
quote:Op maandag 2 september 2024 16:02 schreef Origami94 het volgende:
Niet gelezen
Onderzoek is duidelijk gefinancierd door Pfizer
Van de site van Nivel:quote:Op maandag 2 september 2024 19:02 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Als je gelezen had, dan had je geweten dat het niet Pfizer is.
quote:Financiering
De financiering van onderzoek van het Nivel naar de kwaliteit en effectiviteit van de Nederlandse gezondheidszorg bestaat uit nationale en internationale subsidies die we ontvangen en uit onderzoek dat we doen in opdracht van derden. De basisfinanciering bestaat uit een instellingsbijdrage van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS).
Voorbeelden van samenwerkingsvormen met subsidieverstrekking
- meerjarenafspraak met het ministerie van VWS
- convenanten met het RIVM en het CBS
- deelname aan de onderzoeksschool CaRe, samen met de universiteit Maastricht, universiteit Amsterdam (VUmc) en Radboudumc Nijmegen
- deelname als collaborating partner in de WHO; als zodanig bestuderen we de ontwikkelingen in de (eerstelijns)gezondheidszorg in Europa
- vervullen van hoogleraarschap aan een universiteit door een aantal van de Nivel-stafleden
- samenwerking met EFPC, European Forum for Primary Care
- deelname aan de EUPHA, the European Public Health Association
De Telegraaf als bron zou in mijn opinie verboden moeten worden. Clickbait hitserij.quote:Op donderdag 5 september 2024 15:20 schreef Bluesdude het volgende:
Voor de verdwaalden onder ons, die nog steeds FvD en Baudet als de verlossers zien
Ja héél toevallig hoor...quote:Op donderdag 5 september 2024 16:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Die is even met vakantie naar Wuhan geloof ik.
Dat minder vertrouwen komt vooral door desinformatie van o.a. die partijen.quote:Op donderdag 5 september 2024 16:35 schreef Origami94 het volgende:
[..]
De Telegraaf als bron zou in mijn opinie verboden moeten worden. Clickbait hitserij.
De reden dat mensen zich decennia lang niet laten vaccineren gaat gepaard met het steeds mindere vertrouwen in de overheid en dienst belangen.
FvD hiervan de schuld geven of desnoods de Pvv gaat in mijn opzien te ver.
Wat een wappie verhaal is dit.quote:Op maandag 2 september 2024 12:20 schreef Morri2 het volgende:
Ondersterfte bij COVID-19-gevaccineerden en oversterfte bij ongevaccineerden
[..]
Hele artikel: Fok!
Onderzoek uitgevoerd door Nivel.
Goede zaak dat hier eens onderzoek naar gedaan is.
Ja zo met feiten argumenten gedegen onderzoek logica etc. Of komt het omdat de inhoud je niet bevalt?quote:
Lik de laarzen van die leugenaars.quote:Op donderdag 5 september 2024 15:20 schreef Bluesdude het volgende:
Voor de verdwaalden onder ons, die nog steeds FvD en Baudet als de verlossers zien
quote:Op maandag 2 september 2024 23:18 schreef -jos- het volgende:
[..]
Dit flutonderzoek kan eigenlijk voor publicatie al de prullenbak in. Immers, de vaccinatiestatus is in dit onderzoek voor het veruit overgrote deel gebaseerd op het CIMS van het RIVM. Het rapport van Meester en Jacobs toont aan dat deze data vervuild is: https://www.researchgate.(...)ederland_2021_-_2023
Wat in dit rapport niet staat, maar wat dankzij Twitter user Leon1969 wel boven water is gekomen afgelopen week, is dat het CIMS een enorme achterstand had in de registratie van vaccinaties waardoor overleden gevaccineerden als ongevaccineerd stonden geregistreerd én dat op een gegeven moment is besloten om overledenen (en gemigreerden) uit het CIMS te halen.
Zie: [ x ]
bekijk hierin vooral ook de links naar zijn eerdere tweets, óf lees deze blog waarin de bovenstaande 2 fenomenen beschreven worden.
Aangezien in het Nivel rapport niks staat over (een onderzoek naar) de datakwaliteit van het CIMS en aangezien het rapport net als eerdere rapporten en nieuwsberichten ondersterfte onder gevaccineerden benoemt zonder dat de onderliggende datakwaliteit als verklaring wordt benoemd is waarschijnlijk dezelfde fout opnieuw gemaakt.
Een ander punt in het Nivel rapport wat mijzelf opviel is dat in de inleiding het volgende staat:
'Internationaal gezien wijzen studies erop dat COVID-19-vaccinaties wereldwijd de sterfte hebben verminderd (Watson 2022)'
Aangezien mijn bronnen andere resultaten tonen was ik toch wel benieuwd naar deze meerdere 'studies'. Blijkt dat heel deze referentie niet bestaat in het Nivel rapport. Nu ben ik de moeilijkste niet, heb deze studie maar zelf opgezocht. Blijkt dat het geen meta-analyse van meerdere 'studies' is, zoals ik verwacht had, maar een pure wiskundige modelmatige hypothetische studie waarin mogelijke nadelige effecten van vaccins überhaupt buiten beschouwing zijn gelaten
Helaas, de bovenstaande quote is dus totaal ongefundeerd.
Ik zie nu dat Herman Steigstra mijn mening deelt: [ x ]
edit: Nog een interessante quote uit het Nivel rapport: 'Dit onderzoek geeft niet de oversterfte onder de totale gevaccineerde groep en de totale ongevaccineerde groep, maar geeft de oversterfte weer in subgroepen naar (verwachte) vaccinatiedatum.'
Deze eerste subzin is natuurlijk de olifant in de kamer die niet benoemd wordt. Een vraag die ik nog heb na het lezen van dit rapport is waarom er geïmputeerd wordt naar verwachte vaccinatiedatum (waarschijnlijk om te kunnen vergelijken op persoonlijke kenmerken, maar op leeftijd imputeren/vergelijken is dan toch veel simpeler?) en wat de precieze definitie van deze imputatie is.
Dat is niet hetzelfde als gefinancierd.quote:Op maandag 2 september 2024 16:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is duidelijk.
Want er staat in het artikel dat Nivel het onderzoek heeft gedaan.
Denk aan je hart. Niet meteen boos worden.quote:Op donderdag 5 september 2024 17:10 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja zo met feiten argumenten gedegen onderzoek logica etc. Of komt het omdat de inhoud je niet bevalt?
Fvd is een symptoomquote:Op donderdag 5 september 2024 16:56 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Dat minder vertrouwen komt vooral door desinformatie van o.a. die partijen.
Nee, je kan beter alles overnemen van de overheid die zijn zo betrouwbaar altijd.quote:Op donderdag 5 september 2024 17:58 schreef TweedeKlum het volgende:
Juli mottuh nie allus gelofen, doe selluf ondersoek.
Allemaal partijen die al zeker van de zaak waren.quote:
Zelfs de 5G-ontvangst blijkt tegen te vallen.quote:Op maandag 2 september 2024 14:25 schreef Starhopper het volgende:
Jij sympathiseert dus met die volksmenners die de volksgezondheid ondermijnen.quote:Op donderdag 5 september 2024 16:35 schreef Origami94 het volgende:
FvD hiervan de schuld geven of desnoods de Pvv gaat in mijn opzien te ver.
Baudet en dat soort oplichters likken? Dat is jouw bezigheidquote:Op donderdag 5 september 2024 17:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Lik de laarzen van die leugenaars.
Nee ik ben niet voor die volksmenners. En misschien is het beter. Zie bijvoorbeeld Twitter.quote:Op donderdag 5 september 2024 19:39 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij sympathiseert dus met die volksmenners die de volksgezondheid ondermijnen.
Het is bewezen dat vaccinaties de gevolgen van corona minder erg maken, Lees het artikel
Als je voor dit soort berichten de Telegraaf wilt verbieden, dan wil je blijkbaar nog veel meer grote media verbieden.
Niet zo democratisch gedacht.
Natuurlijk is het beter niet die FvD bende aan te hangen...maar je wil wel de Telegraaf verbieden ?quote:Op donderdag 5 september 2024 19:58 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Nee ik ben niet voor die volksmenners. En misschien is het beter. Zie bijvoorbeeld Twitter.
Dit ja. Triest trouwens dat meester en jacobs zelf hun geld moesten ophalen via crowd funding aangezien zonmw etc hier geen oren naar hebben. Ik heb liever niet nog meer misinformatie over dit onderwerp, en nu komt dit zwakke onderzoek weer aanvliegen.quote:
Ja ik heb spijt dat ik geen vaccin heb genomen.quote:Op zaterdag 7 september 2024 13:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je, de frustratie is hoog bij de ongevaccineerden.
Omdat je er vatbaar voor bent, en risico loopt op long covid.quote:Op donderdag 5 september 2024 17:28 schreef stinkielinkie het volgende:
Waarom zou je je laten Vaccineren voor een griepje?
En dat zelfonderzoek komt op de een of andere manier altijd neer op het copypasten van social media meningen en youtubefilmpjes. Want dat is wel echt onderzoekquote:Op donderdag 5 september 2024 17:58 schreef TweedeKlum het volgende:
Juli mottuh nie allus gelofen, doe selluf ondersoek.
Liever long covid dan myocarditis. Maar ieder z'n ding.quote:Op zaterdag 7 september 2024 14:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Omdat je er vatbaar voor bent, en risico loopt op long covid.
Myocarditis is een van de symptomen van Covid.quote:Op zaterdag 7 september 2024 14:56 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Liever long covid dan myocarditis. Maar ieder z'n ding.
Ook van het vaccin maar dat vertel je er niet bij.quote:Op zaterdag 7 september 2024 15:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Myocarditis is een van de symptomen van Covid.
Want jij doelde niet op het vaccin wou je zeggen....quote:Op zaterdag 7 september 2024 15:25 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Ook van het vaccin maar dat vertel je er niet bij.
Maurice probeert wanhopig om nog relevant te zijn...quote:Op zaterdag 7 september 2024 16:46 schreef -jos- het volgende:
Maurice de Hond duikt er verder in, er is gesjoemeld:
https://maurice.nl/2024/09/07/nivel4x317/
Alles wijst erop dat er is gesjoemeld in het CIMS (het Covid vaccinatieregister).
https://redirect.invidious.io/watch?v=_UOkTzLLRbo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Oh boy, wat wordt dit topic mooi oud zeg.quote:Op zaterdag 7 september 2024 18:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maurice probeert wanhopig om nog relevant te zijn...
Fijn, maar echt relevant is het niet meer.quote:Op woensdag 18 september 2024 18:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oh boy, wat wordt dit topic mooi oud zeg.
Het Nivel heeft het onderzoek offline gehaald en gaat het corrigeren n.a.v. bevindingen van de Hond!!!!
De headlines zijn al gemaakt en die krijgt het niet nog een keer.quote:Op woensdag 18 september 2024 18:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oh boy, wat wordt dit topic mooi oud zeg.
Het Nivel heeft het onderzoek offline gehaald en gaat het corrigeren n.a.v. bevindingen van de Hond!!!!
Wetenschap is ook maar een mening?quote:Op woensdag 18 september 2024 18:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Fijn, maar echt relevant is het niet meer.
Dat mag jij vinden.quote:Op woensdag 18 september 2024 18:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De headlines zijn al gemaakt en die krijgt het niet nog een keer.
[..]
Wetenschap is ook maar een mening?
Nee, dat ze jou alles voor kunnen zetten is me wel duidelijk. Onderzoek van niveau 'lik m'n kutje' maar ach, niet relevant meer.quote:Op woensdag 18 september 2024 18:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Fijn, maar echt relevant is het niet meer.
Mooiere kersen op de taart krijg je niet na de hele corona shitshow.quote:Op woensdag 18 september 2024 18:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De headlines zijn al gemaakt en die krijgt het niet nog een keer.
[..]
Wetenschap is ook maar een mening?
Ik begrijp je frustratie, maar het is 2024, Covid ligt achter ons.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:09 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee, dat ze jou alles voor kunnen zetten is me wel duidelijk. Onderzoek van niveau 'lik m'n kutje' maar ach, niet relevant meer.
[..]
Mooiere kersen op de taart krijg je niet na de hele corona shitshow.
Genieten.
Behalve frauduleuze oversterfterapporten.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik begrijp je frustratie, maar het is 2024, Covid ligt achter ons.
Durf weer te leven!
Ja, ik begrijp die frustratie van je.quote:Op woensdag 18 september 2024 22:58 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Behalve frauduleuze oversterfterapporten.
Hihih
Ja, waarom zou je ook willen leren van de fouten die gemaakt zijn…quote:Op donderdag 19 september 2024 06:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, ik begrijp die frustratie van je.
Maar de rest van de wereld gaat gewoon verder.
Wat leer ik daarvan dan?quote:Op donderdag 19 september 2024 08:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, waarom zou je ook willen leren van de fouten die gemaakt zijn…
quote:Op zaterdag 7 september 2024 18:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maurice probeert wanhopig om nog relevant te zijn...
Misschien om niet meer van deze onnozele reacties te posten?quote:
Nou, als je er echt voor open staat, dan zul je zien dat vrijwel overal massaal vrijheden zijn afgenomen en drastische maatregelen zijn genomen op basis van wetenschappelijk onderzoek wat absoluut niet voldeed aan de minimale standaard van wetenschappelijk onderzoek.quote:
Tja, ik begrijp je frustratie.quote:Op donderdag 19 september 2024 08:36 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
[..]
Misschien om niet meer van deze onnozele reacties te posten?
Hoe groot acht je de kans dat we met exact dezelfde situatie te maken krijgen in de toekomst?quote:Op donderdag 19 september 2024 10:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou, als je er echt voor open staat, dan zul je zien dat vrijwel overal massaal vrijheden zijn afgenomen en drastische maatregelen zijn genomen op basis van wetenschappelijk onderzoek wat absoluut niet voldeed aan de minimale standaard van wetenschappelijk onderzoek.
Dus het is best interessant om te kijken hoe dat is verlopen en dat in de toekomst beter kan. De schade is immers enorm. Niet echt iets om de schouders over op te halen.
Zegt de persoon die altijd in dit soort topics te vinden is.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, ik begrijp je frustratie.
Maar het is 2024.
Exact dezelfde situatie? Nihil. Alleen is dat niet zo relevant.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoe groot acht je de kans dat we met exact dezelfde situatie te maken krijgen in de toekomst?
Verder is begrijp ik niet hoe je erbij komt dat de maatregelen op basis van wetenschappelijk onderzoek zijn genomen.
Al vanaf het begin is aangegeven dat maatregelen moesten worden genomen op basis van halve informatie.
Ja wat fuckt het mij nou welk jaartal het is. Dus het is 2024, dan kom je weg met ondeugdelijk onderzoek want user wantie vindt het niet relevant meer.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, ik begrijp je frustratie.
Maar het is 2024.
Een aantal mensen wilt het liever in de doofpot stoppen.quote:Op donderdag 19 september 2024 14:41 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja wat fuckt het mij nou welk jaartal het is. Dus het is 2024, dan kom je weg met ondeugdelijk onderzoek want user wantie vindt het niet relevant meer.
Koekoek.
Temeer als je ziet hoe het pandemieverdrag is vormgegeven. Overigens, ook weer zo'n verdrag waar Nederland tegen de wil van de kamer in partij van is geworden.quote:Op donderdag 19 september 2024 15:08 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Een aantal mensen wilt het liever in de doofpot stoppen.
Daar is niks mis mee toch?quote:Op donderdag 19 september 2024 13:05 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Zegt de persoon die altijd in dit soort topics te vinden is.
Wat precies in de doofpot?quote:Op donderdag 19 september 2024 15:08 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Een aantal mensen wilt het liever in de doofpot stoppen.
En dat verandert als de oversterfte verkeerd betekend blijkt te zijn terwijl oversterfte niet is meegenomen bij het bepalen van de maatregelen?quote:Op donderdag 19 september 2024 15:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Temeer als je ziet hoe het pandemieverdrag is vormgegeven. Overigens, ook weer zo'n verdrag waar Nederland tegen de wil van de kamer in partij van is geworden.
Dat laatste is nog wel het ergste, want er is kennelijk geen enkele incentive meer voor politici om de schijn op te houden van dat democratie nog iets betekent voor hen.
Wat heeft dat te maken met een correctie op een berekening van de oversterfte.quote:Op donderdag 19 september 2024 13:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Exact dezelfde situatie? Nihil. Alleen is dat niet zo relevant.
Ten aanzien van de maatregelen: de gevleugelde uitspraak was follow the science. Er zijn ook best veel onderzoeken aangehaald als reden voor bepaalde maatregelen. Wat we nu zien is dat het beleid op basis van hele incomplete data, vaak direct redenerend naar de gewenste conclusie veel vooraf te voorziene schade heeft opgeleverd, terwijl het vaak niet of heel beperkt tot iets positiefs heeft geleid.
Ergens heb ik nog de hoop dat een goede overdenking van wat er allemaal is misgegaan zal leiden tot meer vrijheden en minder autoritaire maatregelen. Vergeefs wellicht.
Het gaat om iets veel breders dan dit enkele rapport. Het gaat veel meer om de staat van de wetenschap die gepolitiseerd en gecorrumpeerd is geraakt.quote:Op donderdag 19 september 2024 16:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
En dat verandert als de oversterfte verkeerd betekend blijkt te zijn terwijl oversterfte niet is meegenomen bij het bepalen van de maatregelen?
Ok, je bent weer in je "ik zal alles tot in het oneindige verdedigen" kramp.quote:Op donderdag 19 september 2024 16:35 schreef Wantie het volgende:
Dat schade vooraf te voorzien was:
Op basis van welk wetenschappelijk onderzoek?
Ook die voorziening is op basis van beperkte data.
Vind je dat niet beetje een overdreven reactie?quote:Op donderdag 19 september 2024 16:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het gaat om iets veel breders dan dit enkele rapport. Het gaat veel meer om de staat van de wetenschap die gepolitiseerd en gecorrumpeerd is geraakt.
Probeer jij eens minder belerend te doen.quote:Op donderdag 19 september 2024 16:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ok, je bent weer in je "ik zal alles tot in het oneindige verdedigen" kramp.
De schade van de lockdowns was te voorzien op basis van het simpele feit dat als je een groot deel van de economie stillegt dat je dan schade krijgt. Dat kun je zelfs vrij nauwkeurig berekenen als je alle relevante data hebt.
Daarnaast was er de psychische schade. Vooral bij jongeren. Iets lastiger goed te voorspellen, maar duidelijk op basis van bekende data dat deze schade er is.
Dan had je de schade van meer huiselijk geweld. Wederom lastiger goed te voorspellen, maar dat dit zou stijgen stond nergens ter discussie, omdat er duidelijke data is dat met lockdowns mensen nu eenmaal sneller geïrriteerd raken aan elkaar, enz.
Probeer eens voordat je een reactie post een beetje na te denken over wat je post.
Dat er mensen gestorven zijn door nepnieuws omdat het op Facebook heeft gestaan.quote:Op maandag 2 september 2024 12:23 schreef koemleit het volgende:
Ik denk dat door dit onderzoek een heleboel mensen die bang waren dat de vaccins oversterfte zouden veroorzaken. En zich daarom niet gevacineerd hebben, dit nu alsnog gaan doen.
Absoluut niet. Maar dan moet je natuurlijk ook wel even in de materie duiken, dan begrijp je ook waarom.quote:Op donderdag 19 september 2024 16:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Vind je dat niet beetje een overdreven reactie?
Dat is erg lastig als ik word geconfronteerd met posts van jou waaruit eens temeer blijkt dat je totaal geen idee hebt van waar je het over hebt.quote:Op donderdag 19 september 2024 16:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Probeer jij eens minder belerend te doen.
We zien een rapport van Nivel, daar komen reacties op, Nivel neemt die in behandeling en komt daarna met een verbetert rapport.quote:Op donderdag 19 september 2024 19:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Absoluut niet. Maar dan moet je natuurlijk ook wel even in de materie duiken, dan begrijp je ook waarom.
Dat komt omdat je vast zit in je eigen absolute waarheid.quote:Op donderdag 19 september 2024 19:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is erg lastig als ik word geconfronteerd met posts van jou waaruit eens temeer blijkt dat je totaal geen idee hebt van waar je het over hebt.
Ik heb veel liever dat jij zinnige dingen roept waar ik echt even over na moet denken.
Het gaat dus niet alleen om dit rapport. Lees jezelf eens wat in zou ik zeggen.quote:Op donderdag 19 september 2024 19:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
We zien een rapport van Nivel, daar komen reacties op, Nivel neemt die in behandeling en komt daarna met een verbetert rapport.
En dan zie jij dat als een soort failliet van de wetenschap.
Ik vind dat overdreven.
Ik heb beargumenteerd aangegeven waarom je onzin aan het verkopen was. Aan jou om dat inhoudelijk te weerleggen.quote:Op donderdag 19 september 2024 19:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat komt omdat je vast zit in je eigen absolute waarheid.
Dan sta je niet open voor alternatieven.
'dke je eigen onderzoek 'quote:Op donderdag 19 september 2024 19:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het gaat dus niet alleen om dit rapport. Lees jezelf eens wat in zou ik zeggen.
Nee, dat heb je niet.quote:Op donderdag 19 september 2024 19:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb beargumenteerd aangegeven waarom je onzin aan het verkopen was. Aan jou om dat inhoudelijk te weerleggen.
Als jij alleen koppen wil snellen vind ik dat best, maar in het interview van post 61 heb je genoeg verwijzingen. Kleine gok: heb je niet (geheel) bekeken.quote:Op donderdag 19 september 2024 19:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
'dke je eigen onderzoek '
Is een bekende dooddoener.
Dit topic gaat over het Nivel onderzoek.
Als jij het over andere onderzoeken wilt hebben moet je die zelf aandragen, ipv een opmerking in de lucht te gooien.
Ik constateer dat jij er geen een uit dat interview weet staan te halen.quote:Op donderdag 19 september 2024 21:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als jij alleen koppen wil snellen vind ik dat best, maar in het interview van post 61 heb je genoeg verwijzingen. Kleine gok: heb je niet (geheel) bekeken.
Dus jij vindt dat er eerst wetenschappelijk onderzoek gedaan moet worden of de economie schade oploopt als je die voor een groot deel lamlegt, voordat je dat kan weten?quote:Op donderdag 19 september 2024 19:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat heb je niet.
Jij roept iets dat wetenschappelijk niet is aangetoond op het moment dat de maatregel werd genomen, terwijl je lijkt te vinden dat alles wetenschappelijk moet worden onderbouwd.
En ik ben niet snel onder de indruk van je argumenten.
In een eerdere discussie beweerde bij hoog en laag dat het wel mogelijk is om gecomprimeerde binaire bestanden te scannen op schending van het auteursrecht, maar dat het niet mogelijk is om platte tekst te scannen op ongewenste inhoud.
En daarbij was je voor geen rede vatbaar.
Dan hoef je nu niet aan te komen met belerende opmerkingen.
Maar jij hebt het niet geheel bekeken. Met alle respect, maar kijk dat interview, kijk naar het interview met Meester en Bakker bij hetzelfde kanaal en ga daarmee aan de slag als je echt wat meer wil weten.quote:Op donderdag 19 september 2024 21:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik constateer dat jij er geen een uit dat interview weet staan te halen.
Zijn glazen zijn voor zijn neus ingegooid… laat hem nou even.quote:Op donderdag 19 september 2024 14:41 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja wat fuckt het mij nou welk jaartal het is. Dus het is 2024, dan kom je weg met ondeugdelijk onderzoek want user wantie vindt het niet relevant meer.
Koekoek.
Nope.quote:Op donderdag 19 september 2024 21:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat er eerst wetenschappelijk onderzoek gedaan moet worden of de economie schade oploopt als je die voor een groot deel lamlegt, voordat je dat kan weten?
Ik verdraai niets.quote:Over die eerdere discussie: ofwel jouw geheugen is niet goed, ofwel je verdraait opzettelijk wat ik wel daarover heb gezegd.
Bij deze.quote:Of jij onder de indruk bent of niet interesseert mij niet. Beantwoord de vraag hierboven maar.
quote:Op donderdag 19 september 2024 21:56 schreef Ondskapt het volgende:
[..]
Zijn glazen zijn voor zijn neus ingegooid… laat hem nou even.
Zou je de vraag willen beantwoorden in plaats van er omheen lullen? Het is een gesloten vraag. Ja of nee. En dan kun je onderbouwen waarom.quote:Op donderdag 19 september 2024 21:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nope.
Dat wordt lachen als we een echt dodelijk virus krijgen.
Eerst jarenlange wetenschappelijke studies, en dan pas ingrijpen...
Jij bepaalt niet wat ik antwoord.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zou je de vraag willen beantwoorden in plaats van er omheen lullen? Het is een gesloten vraag. Ja of nee. En dan kun je onderbouwen waarom.
Je zegt eerst nee en dan een woordenbrij die dat eerder tegenspreekt.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij bepaalt niet wat ik antwoord.
Daarnaast heb ik je gesloten vraag met een gesloten antwoord afgehandeld in 1 woord.
Leuke draai, maar je weet dat het precies andersom was.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je zegt eerst nee en dan een woordenbrij die dat eerder tegenspreekt.
Maar goed, je bent het dus eens met mij dat er geen wetenschappelijk onderzoek voor nodig is.
Dus ben je het met mij eens dat de vraag die jij stelde:
Dat schade vooraf te voorzien was:
Op basis van welk wetenschappelijk onderzoek?
niet gesteld was door jou als je een beetje had nagedacht voordat je de post maakte.
Dat was mijn eerdere punt.
Klaar.
Tja, ik beantwoord een gesloten vraag met nee , en krijg dan het verwijt dat ik met een open antwoord kom.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:49 schreef Akkerdjie het volgende:
Wantie is vanavond niet heel sterk eerlijk gezegd.
Begin maar snel weer over iets anders inderdaad. Mijn hemel, wat ben jij toch ook een vermoeiend ventje…quote:Op donderdag 19 september 2024 22:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Leuke draai, maar je weet dat het precies andersom was.
Maar ik accepteer deze draai van je.
Geen enkel probleem dat je er op terug gekomen bent.
Wat ik al van meet af aan heb gezegd: de maatregelen zijn niet op wetenschappelijke basis genomen, en dat is al vanaf het begin van de pandemie bekend gemaakt, inclusief bijhorende motivatie.
Dan is het onzinnig om nu achteraf net te doen alsof het een openbaring is dat de maatregelen geen wetenschappelijke grondslag hadden.
Verder gaat dit topic over een onderzoek dat pas na de pandemie is gehouden, dus de juistheid van dat onderzoek heeft geen enkele invloed gehad op de beslissingen die tijdens de pandemie zijn genomen.
Ik heb het nog steeds over je vraag over de wetenschappelijke grondslag van de maatregelen, en de te verwachten effecten van de maatregelen.quote:Op donderdag 19 september 2024 23:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Begin maar snel weer over iets anders inderdaad. Mijn hemel, wat ben jij toch ook een vermoeiend ventje…
Wat jij wil.quote:Op vrijdag 20 september 2024 08:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik heb het nog steeds over je vraag over de wetenschappelijke grondslag van de maatregelen, en de te verwachten effecten van de maatregelen.
Het was natuurlijk voor iedereen op de vingers na te tellen dat jongeren geen vaccinatie zouden moeten krijgen omdat de ziekte voor hen slechts in zeer zeldzame gevallen een ernstig verloop kende.quote:Op vrijdag 20 september 2024 13:37 schreef Nober het volgende:
RIVM: Vaccinatiebeleid voor 12-24 jarigen is onverantwoord en niet zorgvuldig
[ x ]
Het is iets genuanceerder. Dit is de conclusie in de periode nadat een groot deel van de mensen al gevaccineerd was (en dus relatief hoge immuniteit) en toen het vrij ongevaarlijke omikron de dominante variant was en er hierdoor veel minder mensen ernstig ziek werden.quote:Op vrijdag 20 september 2024 13:37 schreef Nober het volgende:
[ x ]
Toch blijft alles wel overeind. Voor deze groep had het geen voordelen. Het ‘je doet het voor een ander’ is letterlijk en figuurlijk doorgeprikt. En dan blijft eigenlijk alleen over het nadeel van de vaccinatie. En dat is voor deze groep significant.quote:Op vrijdag 20 september 2024 14:17 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Het is iets genuanceerder. Dit is de conclusie in de periode nadat een groot deel van de mensen al gevaccineerd was (en dus relatief hoge immuniteit) en toen het vrij ongevaarlijke omikron de dominante variant was en er hierdoor veel minder mensen ernstig ziek werden.
Dat is onjuist.quote:Op vrijdag 20 september 2024 09:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat jij wil.
Maar we komen hier op een belangrijk punt. Veel drastische maatregelen zijn doorgedrukt omdat de deskundigen zeiden dat het moest. Follow The Sience (TM)!
Dat is jouw mening daarover.quote:Inmiddels blijkt dat die deskundigen de plank nogal eens mis hebben geslagen. Hun advies was derhalve veel te onbetrouwbaar om op basis daarvan grondrechten opzij te schuiven.
Tja, die tirade zegt verder wel genoeg denk ik.quote:En wat hebben we gedaan? We hebben als Nederland wederom ondemocratisch (want tegen de wens van de tweede kamer in) besloten een verdrag te tekenen op basis waarvan straks de WHO voor ons gaat bepalen wat we moeten doen. En nee, dat hoeven we niet in alle gevallen te doen, maar je snapt natuurlijk wel dat Nederland heel braaf gaat luisteren naar China controlled WHO en de burgers moeten hun grote bek houden. Vrij letterlijk, want censuur van andere meningen hoort gewoon in het dystopische programma van de WHO.
Beter ten halve gekeerd...
Ook dat laatste is puur jouw mening en kleurt jouw visie mbt de pandemie.quote:Op vrijdag 20 september 2024 14:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Toch blijft alles wel overeind. Voor deze groep had het geen voordelen. Het ‘je doet het voor een ander’ is letterlijk en figuurlijk doorgeprikt. En dan blijft eigenlijk alleen over het nadeel van de vaccinatie. En dat is voor deze groep significant.
Bij de groep >60 is de vaccinatie wel zinvol. Daartussen ligt het weer aan andere factoren (obesitas, andere ziektes risicofactoren dan wel, anders niet).
Dit is niet echt onverwacht, maar ja… het ging om miljarden omzetten van de farmaceutische industrie…
Dat staat er niet.quote:Op vrijdag 20 september 2024 13:37 schreef Nober het volgende:
[ x ]
Een noodzakelijke reden om dit soort drastische maatregelen in stand te mogen houden is dat er noodzaak is. En daar zullen toch deskundigen hun poot onder moeten zetten. Dus je roept maar weer eens wat.quote:Op vrijdag 20 september 2024 14:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is onjuist.
[..]
Dat is jouw mening daarover.
[..]
Tja, die tirade zegt verder wel genoeg denk ik.
Ben je echt zo naïef dat je denkt dat dit soort belangen geen rol spelen?quote:Op vrijdag 20 september 2024 14:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ook dat laatste is puur jouw mening en kleurt jouw visie mbt de pandemie.
Jij presenteert onjuiste informatie.quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een noodzakelijke reden om dit soort drastische maatregelen in stand te mogen houden is dat er noodzaak is. En daar zullen toch deskundigen hun poot onder moeten zetten. Dus je roept maar weer eens wat.
Sowieso valt jouw hele post samen te vatten met "nietus!".
Voor iemand die zich hard maakt voor gedegen wetenschappelijk onderzoek doe je erg veel aannames vanuit de onderbuik.quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ben je echt zo naïef dat je denkt dat dit soort belangen geen rol spelen?
Dat doe ik niet. Hoe kom je erbij?quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij presenteert onjuiste informatie.
Dan stopt het gelijk al.
Het is geen aanname en het is geen onderbuik. Ik heb jarenlang in de politiek meegedraaid om te weten hoe de hazen lopen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Voor iemand die zich hard maakt voor gedegen wetenschappelijk onderzoek doe je erg veel aannames vanuit de onderbuik.
Ja, net zoals je vriendin in de ict zit en daarom weet dat platte tekst niet gefilterd kan wordenquote:Op vrijdag 20 september 2024 17:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is geen aanname en het is geen onderbuik. Ik heb jarenlang in de politiek meegedraaid om te weten hoe de hazen lopen.
Maar goed, je denkt indruk te kunnen maken met "nietus!" blijven roepen. Ok dan.
Nee jongeren moesten het halen zodat ze opa en oma niet kunnen besmetten, niet omdat ze zelf anders ernstig ziek worden. Dat het "vaccin" overdracht niet voorkomt is bijzaak.quote:Op vrijdag 20 september 2024 14:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het was natuurlijk voor iedereen op de vingers na te tellen dat jongeren geen vaccinatie zouden moeten krijgen omdat de ziekte voor hen slechts in zeer zeldzame gevallen een ernstig verloop kende.
Er is duidelijk iets mis met jouw geheugen...quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, net zoals je vriendin in de ict zit en daarom weet dat platte tekst niet gefilterd kan worden![]()
Maar het vaccin ging ook de overdracht niet tegen. Daarnaast is het natuurlijk van de zotte dat je jongeren een potentieel gevaarlijk vaccin geeft om opa en oma (die als ze heel vatbaar zijn voor een heftig verloop doorgaan al dichtbij het einde zitten) te beschermen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:22 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Nee jongeren moesten het halen zodat ze opa en oma niet kunnen besmetten, niet omdat ze zelf anders ernstig ziek worden. Dat het "vaccin" overdracht niet voorkomt is bijzaak.
Wat is de positie van Girbes?quote:Op vrijdag 20 september 2024 19:57 schreef Nober het volgende:
[ x ]
https://www.nivel.nl/nl/p(...)t-en-zonder-covid-19
[ x ]
Het Nivel-onderzoek is nog vreemder dan ik al dacht
https://www.maurice.nl/20(...)der-dan-ik-al-dacht/
Episode · Op z’n Kop! · In deze aflevering van Op z’n Kop! duiken Marianne Zwagerman en Rick van Velthuysen samen met gezondheidseconoom en epidemioloog Eline van den Broek-Altenburg in het actuele en controversiële onderwerp oversterfte. Aanleiding voor het gesprek is de terugtrekking van een recent NIVEL-rapport, dat ten onrechte concludeerde dat vaccinaties geen rol speelden bij de oversterfte tijdens de coronapandemie. Het rapport kreeg stevige kritiek vanuit verschillende hoeken, waaronder van data-analist Maurice de Hond, wat leidde tot een herziening van de bevindingen. Samen bespreken ze de problemen rond datagebruik en het gebrek aan kennis dat dergelijke fouten in de hand werkt.
De reden dat dit vaccin, zeker op dat moment, de kwalificatie potentieel gevaarlijk verdient is dat bij de tests vanwege de haast normen zijn opgerekt, dan wel genegeerd, en lange termijneffecten niet getoetst konden worden.quote:Op zaterdag 21 september 2024 09:18 schreef Wantie het volgende:
Girbes schrijft een column over het onderzoek, in plaats van Nivel rechtstreeks aan te schrijven, en verwacht dan dat Nivel reageert...
Komt nogal arrogant over.
Enfin, binnenkort komt de herziene versie uit van het onderzoek.
Wat mij wèl opvalt is dat sterk de focus ligt op het effect van het vaccin op de oversterfte, terwijl het doel van vaccineren het verlagen van de druk op de zorg was.
Dat geeft ook wel te denken.
En het vaccin al 'potentieel gevaarlijk ' bestempelen: alles is potentieel gevaarlijk als je zo gaat redeneren.
Op het moment dat mensen naar YouTube-filmpjes van een erkend provocateur moeten verwijzen, dan weet je toch zeker dat ze uit hun nek lullen?quote:Op donderdag 19 september 2024 21:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als jij alleen koppen wil snellen vind ik dat best, maar in het interview van post 61 heb je genoeg verwijzingen. Kleine gok: heb je niet (geheel) bekeken.
Leuk bedacht, maar inmiddels is vaccin op de normale wijze geregistreerd.quote:Op zaterdag 21 september 2024 09:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De reden dat dit vaccin, zeker op dat moment, de kwalificatie potentieel gevaarlijk verdient is dat bij de tests vanwege de haast normen zijn opgerekt, dan wel genegeerd, en lange termijneffecten niet getoetst konden worden.
Wat voor ellende.quote:Dat was eigenlijk alleen maar te verkopen voor de groep 60+. Sowieso hadden bij dit specifieke virus de maatregelen veel meer op de risicogroepen gericht moeten zijn. Dat had zoveel ellende kunnen besparen.
Tijdens de Delta golf was +/- 80% van de ziekenhuisopnames en IC ongevaccineerden, terwijl de meerderheid van de populatie op dat moment gevaccineerd wasquote:Uiteindelijk heeft de vaccinatie de druk op de zorg ook niet verlicht, dus als dat het enige doel was (quod non): fail.
Wat heeft dat dan wel gedaan? Immers uiteindelijk was de zorg hier duidelijk minder overbelast dan in landen die veel minder of niet konden vaccineren.quote:Op zaterdag 21 september 2024 09:45 schreef VEM2012 het volgende:
Uiteindelijk heeft de vaccinatie de druk op de zorg ook niet verlicht, dus als dat het enige doel was (quod non): fail.
Wat een hoop leugens in één post zeg... BNW of VER is een deur verder daar kan je gewoon onzin verkopen.quote:Op zaterdag 21 september 2024 09:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De reden dat dit vaccin, zeker op dat moment, de kwalificatie potentieel gevaarlijk verdient is dat bij de tests vanwege de haast normen zijn opgerekt, dan wel genegeerd, en lange termijneffecten niet getoetst konden worden.
Dat was eigenlijk alleen maar te verkopen voor de groep 60+. Sowieso hadden bij dit specifieke virus de maatregelen veel meer op de risicogroepen gericht moeten zijn. Dat had zoveel ellende kunnen besparen.
Uiteindelijk heeft de vaccinatie de druk op de zorg ook niet verlicht, dus als dat het enige doel was (quod non): fail.
quote:Op maandag 2 september 2024 12:20 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Het meest trieste is dat jij je eigen onzin waarschijnlijk nog gelooft ookquote:Op zaterdag 21 september 2024 09:45 schreef VEM2012 het volgende:
Ja, Maurice probeert nog steeds relevant te zijn.quote:
Nee?quote:Op maandag 2 september 2024 12:24 schreef Elan het volgende:
2021 was piek Delta variant dus dit resultaat is op zich niet heel verrassend te noemen.
Interessanter zou zijn 2022 tot nu.
Jij moet echt de grootste onzin uitspuwen om nog je eigen wappie leugens te blijven geloven hè?quote:Op zaterdag 21 september 2024 09:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat was eigenlijk alleen maar te verkopen voor de groep 60+. Sowieso hadden bij dit specifieke virus de maatregelen veel meer op de risicogroepen gericht moeten zijn. Dat had zoveel ellende kunnen besparen.
Dat die gozer nog zolang door de media als "tech expert" is gezien... In tech land zelf nam niemand hem meer serieus sinds idd Y2K.quote:Op zaterdag 21 september 2024 12:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, Maurice probeert nog steeds relevant te zijn.
Jaren niets meer van hem gehoord.
Met Y2K had ik hem al geschoten.
Wat begrijp je niet aan zeker op dat moment?quote:Op zaterdag 21 september 2024 09:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Leuk bedacht, maar inmiddels is vaccin op de normale wijze geregistreerd.
Je loopt achter.
[..]
Wat voor ellende.
[..]
Tijdens de Delta golf was +/- 80% van de ziekenhuisopnames en IC ongevaccineerden, terwijl de meerderheid van de populatie op dat moment gevaccineerd was
Omicron.quote:Op zaterdag 21 september 2024 09:58 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wat heeft dat dan wel gedaan? Immers uiteindelijk was de zorg hier duidelijk minder overbelast dan in landen die veel minder of niet konden vaccineren.
Leugens nog wel. Nou, succes met inhoudelijk weerwoord dan.quote:Op zaterdag 21 september 2024 09:59 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Wat een hoop leugens in één post zeg... BNW of VER is een deur verder daar kan je gewoon onzin verkopen.
Nederland heeft tot op het laatste moment met lockdowns gezeten. Dat is gewoon een feit dat iedereen kan opzoeken (en zich ook nog wel kan herinneren hoop ik, maar ok).quote:Op zaterdag 21 september 2024 12:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het meest trieste is dat jij je eigen onzin waarschijnlijk nog gelooft ook
Toch wel grappig dat degene die zogenaamd onzin verkoopt gewoon kan onderbouwen wat hij beweert en degenen die beweren dat het anders is alleen maar met termen als wappie komen.quote:Op zaterdag 21 september 2024 13:47 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Jij moet echt de grootste onzin uitspuwen om nog je eigen wappie leugens te blijven geloven hè?
Keer op keer blijken de wappies er met alles naast te zitten. Jammer hè?
Ga maar weer lekker naar de onzin van BNW.
De feitelijke druk was 80% ongevaccineerden...quote:Op zaterdag 21 september 2024 18:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan zeker op dat moment?
Verder ken ik die statistiek wel, maar de feitelijke druk bleef gewoon randje. Pas met Omicron was die weg.
Wat BNW en VER hebben geleerd is dat dat tijdverspilling is.quote:Op zaterdag 21 september 2024 18:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Toch wel grappig dat degene die zogenaamd onzin verkoopt gewoon kan onderbouwen wat hij beweert en degenen die beweren dat het anders is alleen maar met termen als wappie komen.
Weinig geleerd ondertussen…
Nou heb je het over de kwetsbaren. Maar daar schreef ik al over dat het beleid zich op die groep primair had moeten richten.quote:Op zaterdag 21 september 2024 18:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
De feitelijke druk was 80% ongevaccineerden...
Ja, dat verdwijnt pas als het virus zelf in gevaar afneemt.
Maar was de kwetsbare groep volledig gevaccineerd, dan was die druk er tijdens de Delta golf niet geweest.
Ik verdraai niets.quote:Op zaterdag 21 september 2024 18:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat BNW en VER hebben geleerd is dat dat tijdverspilling is.
Bij iemand die anno 2024 nog steeds alles verdraait heeft het geen zin om daar tijd in te steken.
Herhaal dat eens 5 x voor de spiegel.quote:Op zaterdag 21 september 2024 18:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
.
Jij hebt inhoudelijk simpelweg niets te melden en dan blijft op de man spelen over.
In het andere topic worden jouw leugens over mij ontmaskerd. Misschien dat je daar even vergeefs kan proberen je eer te redden.quote:Op zaterdag 21 september 2024 19:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Herhaal dat eens 5 x voor de spiegel.
Die belanden in het ziekenhuis en op de IC.quote:Op zaterdag 21 september 2024 18:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou heb je het over de kwetsbaren.
Je beweerde dat het vaccin 0,0 effect had op de Delta golf.quote:Maar daar schreef ik al over dat het beleid zich op die groep primair had moeten richten.
Nee, dat het potentieel gevaarlijk was maak jij ervan.quote:De jongeren waren juist helemaal niet kwetsbaar en kwamen slechts zelden in het ziekenhuis. Dus jongeren vaccineren was zinloos en potentieel gevaarlijk. Zo eenvoudig is het.
Waarom beweer je dan dat het vaccin 0,0 effect had.quote:Dat vaccinatie de kans op een ernstig verloop verminderde staat verder niet ter discussie.
Ik vind je bewering meer dan lachwekkend.quote:Op zaterdag 21 september 2024 19:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
In het andere topic worden jouw leugens over mij ontmaskerd. Misschien dat je daar even vergeefs kan proberen je eer te redden.
Kwetsbaren kunnen op de IC belanden en in het ziekenhuis. Net als niet kwetsbaren. De kans is alleen veel groter.quote:Op zaterdag 21 september 2024 19:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die belanden in het ziekenhuis en op de IC.
Ik neem aan dat je dat weet.
[..]
Je beweerde dat het vaccin 0,0 effect had op de Delta golf.
Daarnaast is juist het antivax sentiment dat werd verspreid het gevolg van de te lage vaccinatiegraad onder de kwetsbaren, met als gevolg dat we onnodig de lockdown in gingen.
En nog steeds wordt dat gedaan, onder andere door met droge ogen te beweren dat Nederlandse virologen corrupt zijn, met als onderbouwing een drama serie over de verslavingsgolf aan oxycontin in Amerika.
[..]
Nee, dat het potentieel gevaarlijk was maak jij ervan.
Dat is geen feit.
En juist dit soort desinformatie is schadelijk.
[..]
Waarom beweer je dan dat het vaccin 0,0 effect had.
Je erkent hierboven dat ook jongeren in het ziekenhuis zijn beland.
Dat is alleen maar positief komende van jou.quote:Op zaterdag 21 september 2024 19:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vind je bewering meer dan lachwekkend.
Dat inhoudelijk weerwoord hebben we al tigmiljoen keer gegeven; overigens zijn de praatjes van de Hond alweer lang onderuit gehaald door o.a. Maarten Keulemans. Als je nu nog anders durft te beweren ben je dus gewoon leugens aan het verkopen.quote:Op zaterdag 21 september 2024 18:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Leugens nog wel. Nou, succes met inhoudelijk weerwoord dan.
Iemand die op de IC belandt is kwetsbaar.quote:Op zaterdag 21 september 2024 19:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kwetsbaren kunnen op de IC belanden en in het ziekenhuis. Net als niet kwetsbaren. De kans is alleen veel groter.
Zegt iemand die eerder loopt te jammeren dat er op de man wordt gespeeld.quote:Ook hier laat je weer zien dat taalkunde bepaald niet jouw talent is.
Ten opzichte van wat.quote:Graag zie ik de harde data van dat het antivax sentiment doorslaggevend is geweest ten aanzien van de kwetsbaren.
Wie zijn die antivaxers waar jij het over hebt eigenlijk. Je lijkt mij daarmee te bedoelen, maar ik ben allesbehalve een antivaxer.
Verder vraag ik mij af of je het volgende gelezen hebt: Myocarditis komt 30 tot 100 keer vaker voor door vaccin
Nee.quote:Dat maakt het toch simpelweg potentieel gevaarlijk?
Alles is in essentie potentieel gevaarlijk.quote:Of vind jij Myocarditis niet potentieel gevaarlijk? En dan graag: waarom niet?
Nou, wat jij niet wilt begrijpen is dat 80% van de ziekenhuisopnames en ic opnames ongevaccineerden betrof.quote:Even toelichten graag voordat je mij beschuldigt van desinformatie.
En over die 0,0%, ik zal het je maar uitleggen met een hypothetisch voorbeeld.
Stel ABS verkleint de kans op een ongeval met 10%. Stel dat mensen op basis van deze wetenschap meer risico gaan nemen, waarmee die 10% teniet wordt gedaan.
ABS heeft effect (10%), aantal ongevallen zal echter niet dalen.
Begrijp je nu dat je echt twee verschillende dingen als één ziet???
Ik hoor het wel als je echt iets inhoudelijks te melden hebt.quote:Op zaterdag 21 september 2024 19:50 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Dat inhoudelijk weerwoord hebben we al tigmiljoen keer gegeven; overigens zijn de praatjes van de Hond alweer lang onderuit gehaald door o.a. Maarten Keulemans. Als je nu nog anders durft te beweren ben je dus gewoon leugens aan het verkopen.
Met kwetsbaren werd niet iemand bedoeld die op de IC belandde… Daarmee werd gedoeld op mensen die kwetsbaar zijn op grond van ziekte, leeftijd, enz.quote:Op zaterdag 21 september 2024 19:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Iemand die op de IC belandt is kwetsbaar.
[..]
Zegt iemand die eerder loopt te jammeren dat er op de man wordt gespeeld.
Maar jij mag best vinden dat iemand die niet kwetsbaar is voor het virus op de IC belandt.
[..]
Ten opzichte van wat.
Daar draait het om.
[..]
Nee.
[..]
Alles is in essentie potentieel gevaarlijk.
Op de fiets naar het vaccinatiecentrum gaan bijvoorbeeld.
[..]
Nou, wat jij niet wilt begrijpen is dat 80% van de ziekenhuisopnames en ic opnames ongevaccineerden betrof.
En dan roep jij dat het vaccin 0,0 effect had.
Jouw analogie klopt niet.
Jij bepaalt niet voor mij wat ik bedoel..quote:Op zaterdag 21 september 2024 20:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Met kwetsbaren werd niet iemand bedoeld die op de IC belandde… Daarmee werd gedoeld op mensen die kwetsbaar zijn op grond van ziekte, leeftijd, enz.
Weer op de man.quote:Je graaft de kuil alleen maar dieper voor jezelf zo…
Onvolledig antwoord.quote:30 tot 100 keer ten opzichte van zonder vaccinatie. Duh!!!
Nu verdraai je weer en vul je voor mij in.quote:Maar goed, je bent het kennelijk met mij eens dat het inderdaad potentieel gevaarlijk is
Je hebt het al bevestigd..quote:, al lijkt mij het minder dom staan om daar een rare vergelijking bij te pakken en gewoon het RIVM te volgen die op basis van deze cijfers de kwalificatie ‘onverantwoord’ gebruiken.
En graag laten zien waar ik schrijf dat de vaccinatie 0,0 effect had. Want ook hier blijf je maar jouw leugen herhalen.
Het gaat jou helemaal niet aan om te bepalen wat woorden betekenen. Als we het over kwetsbaren hebben, dan hebben we het over een doelgroep in dezen. Als je dat soort basiskennis mist… ja, sorry hoor…quote:Op zaterdag 21 september 2024 22:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij bepaalt niet voor mij wat ik bedoel..
[..]
Weer op de man.
[..]
Onvolledig antwoord.
[..]
Nu verdraai je weer en vul je voor mij in.
[..]
Je hebt het al bevestigd..
Volgens jou heeft het geen effect gehad op de druk op de zorg.
Wederom: jij bepaalt dat niet.quote:Op zaterdag 21 september 2024 23:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het gaat jou helemaal niet aan om te bepalen wat woorden betekenen. Als we het over kwetsbaren hebben, dan hebben we het over een doelgroep in dezen. Als je dat soort basiskennis mist… ja, sorry hoor…
Die zijn voor specifieke risicogroepen.quote:De huidige booster gaat specifiek naar die doelgroep. Zoek maar eens op. Hetzelfde zie je met de griepprik.
Jij probeert met al je aanvallen verhullen dat de zorg overbelast raakte met ongevaccineerden.quote:Verder constateer ik dat je nog steeds niet weet wat wordt bedoeld met een argument ‘op de man’. Terwijl ik het je toch vaak genoeg heb uitgelegd.
Maar nog een keer: als jij a zegt en ik zeg dat je daarmee dom overkomt is dat geen argument op de man. Als jij a zegt en ik zeg dat het argument niet geldig is omdat jij dom bent, dan is dat op de man. Zodra je dat begrijpt zul je zien dat juist jij heel erg bent van posten op de man…
Wat maakt het onvolledig volgens jou?
Jij schrijft letterlijk dat alles in essentie potentieel gevaarlijk is. Alles. Dus ook het vaccin nemen. Sorry, dat is geen woorden verdraaien, dat is gewoon een logische gevolgtrekking op basis van wat je schreef.
Dat het geen effect heeft gehad heb ik niet gezegd. Ik heb gezegd dat UITEINDELIJK (dus onder de streep) het niet heeft gezorgd voor minder druk op de zorg.
Ik heb al uitgelegd hoe zoiets kan (ABS voorbeeld). Ofwel je wil het niet snappen, ofwel het gaat je boven de pet. Maar je doet jezelf geen plezier door te blijven wrijven in deze vlek.
Nee, ik bepaal dat ook niet. Het is gewoon wat er met dat woord wordt bedoeld. Maar blijf wrijven in die vlek.quote:Op zaterdag 21 september 2024 23:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wederom: jij bepaalt dat niet.
[..]
Die zijn voor specifieke risicogroepen.
[..]
Jij probeert met al je aanvallen verhullen dat de zorg overbelast raakte met ongevaccineerden.
Leg uit waarom je dat doet.
Nee, dat heb je niet, want je blijft volharden dat de vaccinatie geen effect had op de druk op de zorg.quote:Op zaterdag 21 september 2024 23:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, ik bepaal dat ook niet. Het is gewoon wat er met dat woord wordt bedoeld. Maar blijf wrijven in die vlek.
En die specifieke risicogroepen noemen we ook wel de kwetsbaren.
In hoeverre ongevaccineerden de zorg overbelastte is niet relevant in dezen. Maar bovendien is daar geen data van, omdat niet werd bijgehouden of iemand met corona of vanwege corona was opgenomen. Je bent dus overmatig stellig. Of je hebt specifieke data die ik over het hoofd heb gezien, maar daar mag je dan mee op de proppen komen als je dat graag wil.
Het doet allemaal niets af aan dat de vaccinatie uiteindelijk niet heeft gezorgd dat de druk op de zorg verdween. Dat was de variant Omikron. Toen die dominant werd was het klaar.
Heel simpel. Geen idee waarom je zo door blijft drammen. Misschien omdat ooit iemand heeft beweerd dat vaccinatie geen effect had. Maar dat argument heeft hier niemand gebezigd, dus laat die stropoppen eens met rust…
(En de beschuldiging dat ik iets probeer te verhullen is te zot voor woorden, ik heb die 80% gewoon erkend)
NEE, NEE, NEE!!!quote:Op zaterdag 21 september 2024 23:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat heb je niet, want je blijft volharden dat de vaccinatie geen effect had op de druk op de zorg.
Dat had hij wel, want terwijl de overgrote meerderheid gevaccineerd was, was het aandeel gevaccineerd verreweg in de minderheid.
Het verschil tussen wel of niet de zorg overbelast was een verschil van een paar honderd patiënten op een bevolking van 17 miljoen. Onder de streep is het voor de overgrote meerderheid van de bevolking gerommel in de marge geweest en heeft het voor het gros niet uitgemaakt of ze een spuit hebben gehad of niet. Dat effect werd met elke golf nog lager ivm afweer na besmetting. En is uiteindelijk inderdaad weggeëbd door Omicron omdat zowat iedereen toen gewoon ziek werd en het virus ondertussen minder erg dan een griep was.quote:Op zaterdag 21 september 2024 18:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan zeker op dat moment?
Verder ken ik die statistiek wel, maar de feitelijke druk bleef gewoon randje. Pas met Omicron was die weg.
Feit blijft dat 80% ongevaccineerd was, terwijl de overgrote meerderheid van de bevolking op dat moment gevaccineerd was.quote:Op zondag 22 september 2024 00:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
NEE, NEE, NEE!!!
Blijf nou eens niet die leugen herhalen, hork! Ik heb niet gezegd dat het geen effect had.
Maar druk op de zorg is druk op de zorg. Staat los van hoeveel daarvan wel of niet gevaccineerd waren. Dat is helemaal niet relevant.
Nog even afgezien van dat we het hadden over jongeren die in die leeftijdscategorie minder dan 1% van de druk op de zorg uitmaakten. Dus al had je ze allemaal gevaccineerd, dan nog had dat geen significante invloed kunnen hebben daarop.
Ook al zoiets waar jij maar graag omheen draait.
Leuke stropop.quote:Op zondag 22 september 2024 00:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Feit blijft dat 80% ongevaccineerd was, terwijl de overgrote meerderheid van de bevolking op dat moment gevaccineerd was.
En een vaccin heeft inderdaad geen effect als het niet genomen is door degenen die in het ziekenhuis zijn beland.
Maar dat wil niet zeggen dat het vaccin geen enkel effect heeft gehad op de druk op de zorg.
Dat heeft het wel degelijk
Maar het heeft gezien de toon van de discussie geen enkele zin om daar verder op in te gaan.
Zoals door anderen ook al is opgemerkt.
Ah, je hebt wat nieuws bedacht.quote:Op zondag 22 september 2024 00:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Leuke stropop.
En als de toon van de discussie je niet bevalt: hou dan op met stropopargumenten, zuigen, liegen, enz.
Gaslighting is jouw handelsmerk.quote:Op zondag 22 september 2024 00:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Gaslighting kan er ook nog wel bij.
Ahum?quote:Op zaterdag 21 september 2024 18:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Toch wel grappig dat degene die zogenaamd onzin verkoopt gewoon kan onderbouwen wat hij beweert en degenen die beweren dat het anders is alleen maar met termen als wappie komen.
Weinig geleerd ondertussen…
Het onderzoek waar het topic mee begint is kennelijk teruggetrokken om te corrigeren voor de fouten die erin staan.quote:Op zondag 22 september 2024 09:28 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ahum?
Dit hele topic begint met een heel artikel over de feiten dat jij onzin verkoopt....
Waar heb je het over man.
quote:Longcovidpatiënten kunnen zich vanaf 1 november via hun huisarts aanmelden bij speciale expertisecentra voor post-covidpatiënten. De eerste centra die opengaan zijn die van het Amsterdam UMC, Maastricht UMC+ en Erasmus MC, zo meldt de koepelorganisatie voor de umc’s NFU zaterdag.
https://www.parool.nl/ned(...)dpatienten~b286a66e/
Intrekken van oversterfte-rapport doet vertrouwen in de wetenschap geen goedquote:Op maandag 2 september 2024 12:20 schreef Morri2 het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/wete(...)-geen-goed~be1db251/quote:Onderzoeksinstituut Nivel trok een studie terug naar de rol van vaccinatie in oversterfte. Dat is pijnlijk voor het vertrouwen in de wetenschap op een heel gevoelig dossier.
Tijdens de coronapandemie overleden meer mensen dan gebruikelijk, maar waaraan precies? En wat is de rol van de vaccinatie daarin? Die geladen vragen blijken een wespennest voor onderzoekers. Nivel, onderzoeksinstituut in de zorg, presenteerde een onderzoek dat belangrijke vragen moest beantwoorden, maar zit nu met de scherven.
Het onderzoeksinstituut bracht op 2 september een rapport uit over de over- en ondersterfte, zeg maar de verschillen in overlijdensrisico tussen gevaccineerden en ongevaccineerden. Conclusie was dat gevaccineerde mensen een veel kleinere kans liepen te overlijden tijdens de pandemie. Ook deze krant nam die conclusie over.
Onduidelijk waar het misgaat
Het instituut kreeg vervolgens inhoudelijke kritiek, en erkende vorige week dat er fouten zijn gemaakt. Nivel wil het rapport aanpassen ‘op punten’, maar wil vooralsnog niet aangeven welke punten dat zijn. Het instituut wil eerst zo zorgvuldig mogelijk alle commentaren bekijken die zijn binnengekomen. Terwijl naar die correcties wordt gekeken, is het rapport van de website verwijderd. Dat betekent dat nu de hele inhoud, al dan niet tijdelijk, is ingetrokken.
Die gang van zaken voedt het wantrouwen dat vooral op sociale media en in blogs wordt geuit. Dat wantrouwen richt zich onder meer op de vraag of er nog veel meer mensen overleden als gevolg van vaccinatieschade dan tot nu toe bekend is gemaakt. Er zijn inderdaad gevallen bekend, ook in Nederland, van mensen die overleden aan de bijwerkingen van coronavaccinaties. Maar op populatieniveau werkten de vaccins beschermend, geven de resultaten van grote internationale studies keer op keer aan. Vaccins zouden vele overlijdens hebben voorkomen.
Welke passages Nivel nu onder de loep neemt, is niet duidelijk. Maurice de Hond, criticus van het coronabeleid, schrijft in ieder geval dat hij de onderzoekers op een aantal fouten heeft gewezen. Een daarvan draait om hoe mensen worden meegeteld, die niet wilden dat geregistreerd werd of ze wel of niet gevaccineerd waren. Zij zouden onterecht meetellen in de groep ongevaccineerden, terwijl ze toch gevaccineerd waren.
Er zullen mogelijk meer correcties doorgevoerd worden. Of die correcties de conclusies van het onderzoek aanzienlijk veranderen, moet blijken. Maar de schade aan het vertrouwen in de institutionele onderzoeken naar corona is al aangericht.
Geworstel
Wetenschappers worstelen met de oversterftevraag. Het is drie jaar geleden dat de Tweede Kamer de regering vroeg om zo snel mogelijk onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek te doen naar de oversterfte in coronajaren. Meerdere onderzoeken werden uitgezet door onderzoeksfinancier in de zorg ZonMW, onder meer dit onderzoek door het Nivel.
Al snel bleek echter dat niet al die wetenschappers voor deze onderzoeken toegang kregen tot gegevens over vaccinaties en tests. Alleen het CBS en RIVM konden daarmee werken. De landsadvocaat moest eraan te pas komen om toegang voor andere onderzoekers te regelen. Deze kwestie droeg niet bij aan vertrouwen in oversterfte-onderzoeken.
De komende tijd zijn ook andere onderzoeksresultaten van ZonMW-studies te verwachten. Ook die zullen weer onder een vergrootglas liggen. Het ingewikkelde aan het onderzoeken van oversterfte is dat het definitieve antwoord er waarschijnlijk nooit komt. Het is duidelijk dat oversterfte werd veroorzaakt door een ingewikkeld samenspel van verschillende oorzaken. Het virus zelf, uitgestelde zorg, het daaropvolgende zorginfarct, de negatieve gevolgen van lockdowns, het speelt allemaal mee.
En dan is er nog de aard van dit type onderzoeken, die met terugwerkende kracht overlijdensrisico’s moeten bepalen. Het blijft gaan om waarschijnlijkheden, en daar valt over te twisten. Het rigoureus blijven bevragen van de data kan uiteindelijk leiden tot consensus over hoe de puzzel gelegd gaat worden. Je zou kunnen stellen dat de gevonden en erkende fouten in de analyse door Nivel een stap vooruit zijn in dat rigoureuze bevragen. Maar consensus, die is voorlopig nog ver weg.
https://www.trouw.nl/wete(...)re-groepen~ba43e98b/quote:Update: het in dit artikel besproken Nivel-rapport is later door Nivel ingetrokken om het ‘op punten aan te passen’. Welke punten dat zijn, is bij Trouw niet bekend. Het is ook niet duidelijk in hoeverre Nivel de analyse die wij hieronder aan hen toeschrijven nog onderschrijft. Zodra die duidelijkheid er is, zullen wij dit artikel verder updaten.
Hahah 'doet vertrouwen geen goed'.quote:Op donderdag 26 september 2024 18:37 schreef Nober het volgende:
[..]
Intrekken van oversterfte-rapport doet vertrouwen in de wetenschap geen goed
[..]
https://www.trouw.nl/wete(...)-geen-goed~be1db251/
[..]
https://www.trouw.nl/wete(...)re-groepen~ba43e98b/
Trouw weet niets, die bericht alleen en verder zal het allemaal wel goed zijn.
Het is beschamend dat o.a. de Hond, makkelijk weggezet en beschimpt, en ook Meester, die al vaak hierop heeft gewezen, nu de waakhonden moeten zijn om dit gesubsidieerd broddelwerk te corrigeren. En dat ongesubsidieerd. Triest gewoon. Nou ja, in ieder geval hebben ze geluisterd naar de kritiek en het teruggetrokken, dus is er nog wat van zelfreinigend vermogen.quote:Op donderdag 26 september 2024 18:40 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hahah 'doet vertrouwen geen goed'.
Hoe achterlijk ben je als wetenschapper wanneer je een doelgroep 'niet gevaccineerd' mengt met mensen die gevaccineerd zijn (maar minder dan 4 weken). Dat is geen slechte wetenschap maar keiharde kwade trouw.
Dan ben je doelbewust bezig data te verneuken en een uitkomst op te halen.
Is dit satire of een meme?quote:Op donderdag 26 september 2024 20:32 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Twee goede vrienden van me zijn overleden, dankzij de zo door de overheden geprezen vaccins. Een andere vriend van me heeft nu darmkanker.
Een vriend was ver in de 70, maar de ander is 68 geworden. De vriend met darmkanker is nog geen 60.
Maar inderdaad volkomen onschuldig deze vaccins die ons allemaal semi-verplicht door de overheid zijn opgedrongen. En waarom liet Hugo de Jonge zijn eigen kinderen niet vaccineren, maar moest het gewone volk wel als proefkonijn dienen?
Ik zie nog wel eens beelden terugkomen, compleet achterlijke, lijpe beelden uit de periode van deze wereldwijde hoax 2020-2022 en het maakt me ziedend, woest.
En ja, er moeten tribunalen komen voor diegene die hiervoor verantwoordelijk zijn.
En ja, ik had destijds me moeten aansluiten bij de anti-vaccinatie beweging, maar ik was ook gehersenspoeld en dacht dat het 'extreem-rechts' was en dat ik daar niet thuis hoorde. Ik heb enorme spijt hiervan en ik ben boos op mezelf - zelf ook met mijn stomme kop twee keer vaccin laten injecteren, ik ben echt een mongool, ik ben een ongelooflijke lul, een slapjanus.
Covid = hoax. En die vaccins zijn gif. Wij zijn de proefkonijnen.
Nog bedankt overheid voor het vermoorden van twee vrienden van me. Tof. Leuk. Beetje genocide is nooit weg natuurlijk.
Een dode is een tragedie. Miljoenen doden is statistiek.
Toch?
Zoiets?
Sarcasme.quote:
Ik ook eergisteren maar mijn arm doet nog steeds pijn :-pquote:Op vrijdag 27 september 2024 01:29 schreef Dutch_view het volgende:
Genoeg voer weer voor de completdenkers![]()
Maar gelukkig heb ik mn boosterprik weer in mijn arm gekregen
Gecondoleerd met het verlies van je vrienden.quote:Op donderdag 26 september 2024 20:32 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Twee goede vrienden van me zijn overleden, dankzij de zo door de overheden geprezen vaccins. Een andere vriend van me heeft nu darmkanker.
Een vriend was ver in de 70, maar de ander is 68 geworden. De vriend met darmkanker is nog geen 60.
Maar inderdaad volkomen onschuldig deze vaccins die ons allemaal semi-verplicht door de overheid zijn opgedrongen. En waarom liet Hugo de Jonge zijn eigen kinderen niet vaccineren, maar moest het gewone volk wel als proefkonijn dienen?
Ik zie nog wel eens beelden terugkomen, compleet achterlijke, lijpe beelden uit de periode van deze wereldwijde hoax 2020-2022 en het maakt me ziedend, woest.
En ja, er moeten tribunalen komen voor diegene die hiervoor verantwoordelijk zijn.
En ja, ik had destijds me moeten aansluiten bij de anti-vaccinatie beweging, maar ik was ook gehersenspoeld en dacht dat het 'extreem-rechts' was en dat ik daar niet thuis hoorde. Ik heb enorme spijt hiervan en ik ben boos op mezelf - zelf ook met mijn stomme kop twee keer vaccin laten injecteren, ik ben echt een mongool, ik ben een ongelooflijke lul, een slapjanus.
Covid = hoax. En die vaccins zijn gif. Wij zijn de proefkonijnen.
Nog bedankt overheid voor het vermoorden van twee vrienden van me. Tof. Leuk. Beetje genocide is nooit weg natuurlijk.
Een dode is een tragedie. Miljoenen doden is statistiek.
Toch?
Zoiets?
Omdat ze vlak na het toedienen van het gif (vaccin) ziek werden en stierven. Een was daarvoor kerngezond en degene met darmkanker nu, was nooit ziek en na het vaccin ineens wel.quote:Op vrijdag 27 september 2024 02:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Gecondoleerd met het verlies van je vrienden.
Waarom geef je het vaccin daar de schuld van?
Niet verstandig. We hebben al zo weinig mensen op dit forum en er zijn ongetwijfeld veel mensen die om je geven en je graag nog lang in hun nabijheid hebben.quote:Op vrijdag 27 september 2024 01:29 schreef Dutch_view het volgende:
Genoeg voer weer voor de completdenkers![]()
Maar gelukkig heb ik mn boosterprik weer in mijn arm gekregen
quote:Op vrijdag 27 september 2024 03:03 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Omdat ze vlak na het toedienen van het gif (vaccin) ziek werden en stierven. Een was daarvoor kerngezond en degene met darmkanker nu, was nooit ziek en na het vaccin ineens wel.
En waarom werden die vaccin opgedrongen eigenlijk? Je mocht niets meer zonder die prik. Waarom heeft Hugo de Jonge zijn eigen kinderen eigenlijk niet laten vaccineren en is hij zelf hoogstwaarschijnlijk ook niet gevaccineerd?
Het klopt niet.
Niet de eerste keer dat ik dat zo hoor overigens.quote:Op donderdag 26 september 2024 18:40 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hoe achterlijk ben je als wetenschapper wanneer je een doelgroep 'niet gevaccineerd' mengt met mensen die gevaccineerd zijn (maar minder dan 4 weken). Dat is geen slechte wetenschap maar keiharde kwade trouw.
Niet de eerste keer dat ik dat zo hoor overigens.quote:Op donderdag 26 september 2024 18:40 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Valt tegen hoor.quote:Op vrijdag 27 september 2024 04:42 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Consperacy of complot-aanhanger is een bedenksel van de CIA na de moord op Kennedy om iedereen die kritische vragen stelde monddood te maken.
Het werkt goed.
Want iedereen die ergens bij een overheidsbeleid, of het nu Kennedy is, 11 september, of covid of de oorlog Oekraine vraagtekens zet, is een complotmarmot en wordt niet meer serieus genomen.
Gevolg, niemand wil complotmarmot zijn of geassocieerd worden met extreem-rechts (nog een frame) en dus houdt vrijwel iedereen zijn of haar mond en volgt braaf het overheidsnarratief.
Missie geslaagd.
Vaccins? Op zich.quote:
Yup, want mensen vallen bij bosjes dood neer door het vaccin...quote:Op vrijdag 27 september 2024 09:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vaccins? Op zich.
De booster die nu rondgaat is hoogstens voor een zeer beperkte groep zinvol.
Maar hoe dan ook is gewoon doen als het gaat om je gezondheid een onverstandige houding.
Weer een stopop…quote:Op vrijdag 27 september 2024 10:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Yup, want mensen vallen bij bosjes dood neer door het vaccin...
En hoe is dat mijn verantwoordelijkheid?quote:Op vrijdag 27 september 2024 11:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het wordt in deze thread zelfs een gifspuit genoemd...
Ik was even vergeten dat de hele wereld om jou draait.quote:Op vrijdag 27 september 2024 11:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En hoe is dat mijn verantwoordelijkheid?
Nee, jij reageerde op mijn post met een stropop en gaat dat verdedigen omdat anderen iets onwelgevalligs gezegd hebben.quote:Op vrijdag 27 september 2024 11:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik was even vergeten dat de hele wereld om jou draait.
Excuus.
Interessante reactie nav een rapportage die simpelweg voorlopig is teruggetrokken omdat er inderdaad fouten in zaten.quote:Op vrijdag 27 september 2024 11:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zucht.....
Het maakt niet uit wat er uit komt in rapportvorm, of welke academisch instituut dan ook. Het slag volk dat sinds covid19 blijft volharden dat 'het niet klopt' zal toch niet anders gaan denken. sterker nog, hoe meer aandacht zulk knettergek volk krijgt, deste mooier vinden ze het.
dus als 100 wetenschappers iets aantonen, dan zullen wapperigheden toch met een eigen wetenschapper komen en die de hemel in prijzen.
Niet teruggetrokken.quote:Op vrijdag 27 september 2024 12:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Interessante reactie nav een rapportage die simpelweg voorlopig is teruggetrokken omdat er inderdaad fouten in zaten.
Wanneer is het rapport aangepast dan? Want op de website van Nivel staat dat het nog steeds is teruggetrokken voor aanpassing.quote:Op vrijdag 27 september 2024 12:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Niet teruggetrokken.
Aangepast.
Zelfs als het rapport aangepast is, zal het worden afgekraakt door een specifiek clubje. je kent ze wel.
Zolang in dat rapport niet staat dat de covid vaccinatie schadelijk is voor mensen, dat er mensen bij bosjes door overlijden.... afijn. het bekende recept.
O, dit is een persoonlijke rant gericht tegen Maurice de Hond. Laat maar dan.quote:Op vrijdag 27 september 2024 12:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
Alles moet gekker.
Dan maken die aanpassingen in het Nivel rapport echt niets uit hoor. Als dat rapport eenmaal in aangepaste vorm beschikbaar is dan gaat de wapperij weer met minstens evenveel plezier tekeer.
Al die wapperigheid om niets. De aanpassing had in de vorm van een addendum beschikbaar gesteld kunnen worden. Maargoed, zo kan het ook. Nogmaals; het gaat om de ophef, niet de inhoud. Het is het laatste beetje invloed dat Maurice de Hond nog heeft. Daarna gaat het weer over de schillen van sinaasappels en mandarijnen.
Heb jij een glazen bol?quote:Op vrijdag 27 september 2024 13:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het is niet Maurice de Hond, het is meer het slag volk dat de woorden van Maurice de Hond als heilig verklaren.
De conclusie van het rapport staat en blijft staan. Er is sprake van ondersterfte bij gevaccineerden.
Maar het maakt niet uit wat jij zegt, wat ik zeg, of wat de Hond zegt. Echt niet.
Al vraag je het 100 wetenschappers, dan nog willen wapperigheden alleen maar horen wat alternatieve media brengen. Omdat ze dat liever horen.
Nee, jij accepteert geen algemeenheid in reacties.quote:Op vrijdag 27 september 2024 12:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, jij reageerde op mijn post met een stropop en gaat dat verdedigen omdat anderen iets onwelgevalligs gezegd hebben.
Waarom neem je echt nooit verantwoordelijkheid voor wat je post?
Dus niet teruggetrokken.quote:Op vrijdag 27 september 2024 12:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wanneer is het rapport aangepast dan? Want op de website van Nivel staat dat het nog steeds is teruggetrokken voor aanpassing.
Zo is het nu eenmaal in de wetenschap.quote:Ten aanzien van de toegevoegde alinea: daarmee laat je zien bepaald niet objectief te zijn. Het zal best zo zijn dat er mensen zijn die tegen alles aan schoppen, maar dat is nu eenmaal aan beide zijden zo. Als er een rapport komt dat vaccinatie wel mede tot oversterfte leidt momenteel, dan zijn er weer andere mensen die daar tegenaan gaan schoppen.
Heel Covid 19 ligt nog altijd heel gevoelig bij een bepaald deel van de bevolking.quote:Op vrijdag 27 september 2024 11:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zucht.....
Het maakt niet uit wat er uit komt in rapportvorm, of welke academisch instituut dan ook. Het slag volk dat sinds covid19 blijft volharden dat 'het niet klopt' zal toch niet anders gaan denken. sterker nog, hoe meer aandacht zulk knettergek volk krijgt, deste mooier vinden ze het.
dus als 100 wetenschappers iets aantonen, dan zullen wapperigheden toch met een eigen wetenschapper komen en die de hemel in prijzen.
Kijk zelf eens kritisch naar die reactie zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 27 september 2024 13:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, jij accepteert geen algemeenheid in reacties.
Je projecteert het onmiddellijk op jezelf.
Schoppen is niet wetenschappelijk.quote:Op vrijdag 27 september 2024 13:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus niet teruggetrokken.
[..]
Zo is het nu eenmaal in de wetenschap.
Dit is wel weer grappig, gezien hoe overspannen jij reageert op alles ten aanzien van Covid wat niet in lijn is met het officiële narratief van overheden, terwijl in meerdere landen naar boven is gekomen dat overheden hebben gelogen en in Nederland nog altijd openbaring van stukken over dit onderwerp (en vele anderen trouwens) actief en wederrechtelijk wordt tegengehouden.quote:Op vrijdag 27 september 2024 13:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Heel Covid 19 ligt nog altijd heel gevoelig bij een bepaald deel van de bevolking.
En die zien doorgaans het vaccin als een levensgevaarlijk middel dat de oorzaak is van de oversterfte, ipv dat het virus daar invloed op had.
En dan krijg je dit soort heftige discussies over een onderzoek naar het effect van het vaccin op de oversterfte...
En dat terwijl alle maatregelen tegen Covid niet zijn genomen om de sterfte terug te dringen.
Waarover is precies gelogen dan?quote:Op vrijdag 27 september 2024 13:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dit is wel weer grappig, gezien hoe overspannen jij reageert op alles ten aanzien van Covid wat niet in lijn is met het officiële narratief van overheden, terwijl in meerdere landen naar boven is gekomen dat overheden hebben gelogen en in Nederland nog altijd openbaring van stukken over dit onderwerp (en vele anderen trouwens) actief en wederrechtelijk wordt tegengehouden.
Er zijn miljarden mensen die minstens 1, maar meestal meerdere vaccinaties hebben gehad. Dat geld voor bijna iedere Nederlander. En daarvan is het percentage dat ziek werd door het vaccin te verwaarlozen. Dat in tegenstelling tot het virus zelf. De meeste mensen die het virus opliepen werden, zeker de eerste keer, flink ziek van covid. Daar heb je gelijk je antwoord op waarom het vaccin werd 'opgedrongen'.quote:Op vrijdag 27 september 2024 03:03 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Omdat ze vlak na het toedienen van het gif (vaccin) ziek werden en stierven. Een was daarvoor kerngezond en degene met darmkanker nu, was nooit ziek en na het vaccin ineens wel.
En waarom werden die vaccin opgedrongen eigenlijk?
Ik heb niet veel met Maurice de Hond. Willem Engel wel en Jensen.quote:Op vrijdag 27 september 2024 13:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het is niet Maurice de Hond, het is meer het slag volk dat de woorden van Maurice de Hond als heilig verklaren.
De conclusie van het rapport staat en blijft staan. Er is sprake van ondersterfte bij gevaccineerden.
Maar het maakt niet uit wat jij zegt, wat ik zeg, of wat de Hond zegt. Echt niet.
Al vraag je het 100 wetenschappers, dan nog willen wapperigheden alleen maar horen wat alternatieve media brengen. Omdat ze dat liever horen.
er klopt wel meer niet.quote:Op vrijdag 27 september 2024 14:19 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik heb niet veel met Maurice de Hond. Willem Engel wel en Jensen.
Ik vraag me sterk af of er überhaupt ooit een covid-virus geweest is. Volgens mij niet. Dus al die vaccins zijn er voor de mensheid uit te dunnen. Of onder controle te krijgen. Waar het anders voor is, is mij een raadsel.
Het klopt niet.
Beide gebeurt niet..quote:Op vrijdag 27 september 2024 14:19 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik vraag me sterk af of er überhaupt ooit een covid-virus geweest is. Volgens mij niet. Dus al die vaccins zijn er voor de mensheid uit te dunnen. Of onder controle te krijgen. Waar het anders voor is, is mij een raadsel.
Het klopt niet.
Euh… Dat er dingen niet goed zijn gegaan lijkt mij ook. Maar dit slaat weer de andere kant op door.quote:Op vrijdag 27 september 2024 14:19 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Het klopt niet.
Dit artikel uit 2021 suggereert wat anders:quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Onder meer door Fauci dat het virus onmogelijk uit een lab kon komen.
Mensen vallen letterlijk bij bosjes neer.quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Beide gebeurt niet..
Dus je redenatie klopt niet.
Grappig geschreven,quote:Op vrijdag 27 september 2024 14:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
er klopt wel meer niet.
sinaasappels en mandarijnen worden opzettelijk met een middeltje behandeld om de mensheid te controleren. zogenaamd om schimmel te voorkomen. wij weten wel beter.
En de maanlanding heeft ook nooit plaatsgevonden. De Maan is eigenlijk een gigantische disco-bal.
De Maan is in de jaren '70 door buitenaardse feestgangers omgebouwd tot een enorme disco-bal om de ultieme intergalactische discotheek te creëren. Ze hebben het zo ontworpen dat het alleen oplicht tijdens volle maan, wat eigenlijk een teken is van het grootste feest in het universum. De kraters zijn de plekken waar de lichtjes niet werken, en de zogenaamde “maanlandingen” waren in werkelijkheid geheime missies om de lichtjes te vervangen die waren uitgevallen.
Nee dat doen ze niet.quote:Op vrijdag 27 september 2024 17:02 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Mensen vallen letterlijk bij bosjes neer.
Nou, laat maar een bosje sporters zien die neer zijn gegaan.quote:Vooral sporters.
Omdat je daarvoor er geen aandacht aan schonk, en je besloten hebt jezelf te vergiftigen met desinformatie uit media zoals De Andere Krant.quote:Hoe komt dat zo ineens dan?
Als jij een maagbloeding krijgt van ibuprofen kun je de fabrikant ook niet aansprakelijk stellen.quote:Waarom is Pfizer bijvoorbeeld vrijgesteld van aansprakelijkheid?
Ja, omdat toen zijn leugen was doorgeprikt. Dit speelde in het begin.quote:Op vrijdag 27 september 2024 16:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dit artikel uit 2021 suggereert wat anders:
Fauci: U.S. must ‘keep on investigating’ COVID-19 lab leak theory
https://spectrumlocalnews(...)wuhan-china-pandemic
De meest harde ontkenning die ik kan achterhalen is dat hij het zeer onwaarschijnlijk acht.quote:Op vrijdag 27 september 2024 17:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, omdat toen zijn leugen was doorgeprikt. Dit speelde in het begin.
Hij heeft weldegelijk zaken verzwegen en het afgedaan als een conspiracy theory. Verder werd vanuit de overheid opgedragen aan social media om het ook als zodanig te onderdrukken.quote:Op vrijdag 27 september 2024 19:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
De meest harde ontkenning die ik kan achterhalen is dat hij het zeer onwaarschijnlijk acht.
Verder is nooit aangetoond dat het virus man made is.
Het is dus nogal een zwak voorbeeld van 'we zijn allemaal voorgelogen '.
Tot op heden is niet bewezen dat het een lab virus is.quote:Op vrijdag 27 september 2024 19:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hij heeft weldegelijk zaken verzwegen en het afgedaan als een conspiracy theory. Verder werd vanuit de overheid opgedragen aan social media om het ook als zodanig te onderdrukken.
https://www.nytimes.com/2(...)-disinformation.html
Ik heb ook niet gezegd dat het bewezen is.quote:Op vrijdag 27 september 2024 20:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tot op heden is niet bewezen dat het een lab virus is.
Als dat het zwaarste is van wat je aan leugens kunt bedenken....
En dan vragen mensen op Fok of ik BNW misquote:Op vrijdag 27 september 2024 21:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb ook niet gezegd dat het bewezen is.
Fauci, die heel goed wist wat er in dat lab gaande was omdat de VS betrokken was daarbij en dus wist dat de kans dat het een virus is die vanuit daar is ontsnapt best groot is (het is anders toch wel heel toevallig dat het juist in Wuhan begon) heeft steevast gedaan alsof het een samenzweringstheorie was en actief social media verplicht om censuur toe te passen dienaangaande.
Dat mag je van mij downplayen, maar daarmee zet je alleen jezelf in je hemd.
Engeland stond in de pandemie op het punt om een militaire aanval op Nederland uit te voeren om aan genoeg vaccins te komen. Zo belangrijk waren die dingen. En nog steeds zijn ze best belangrijk voor grote groepen.quote:Op vrijdag 27 september 2024 14:14 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Als je suïcidaal bent, inderdaad een goed idee.
Anders zou ik ver van die rommel wegblijven.
Nou lijkt mij dat iedereen die dit plan serieus bespreekt op dat moment niet helemaal goed bij zijn hoofd, dus als bewijs voor hoe belangrijk ze waren geldt het niet echt.quote:Op zaterdag 28 september 2024 15:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Engeland stond in de pandemie op het punt om een militaire aanval op Nederland uit te voeren om aan genoeg vaccins te komen. Zo belangrijk waren die dingen. En nog steeds zijn ze best belangrijk voor grote groepen.
[ x ]
https://www.telegraaf.nl/(...)s-in-beslag-te-nemen
Augustus 2021.quote:Op zaterdag 28 september 2024 15:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou lijkt mij dat iedereen die dit plan serieus bespreekt op dat moment niet helemaal goed bij zijn hoofd, dus als bewijs voor hoe belangrijk ze waren geldt het niet echt.
Overigens, wanneer precies was het VK uit de ellende?
Wiki zegt februari 22 tav restricties en april 23 ten aanzien van doden.quote:Op zaterdag 28 september 2024 18:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Augustus 2021.
Het VK is in december 2020 al begonnen met vaccineren, waardoor ze tijdens de Delta golf niet hetzelfde probleem als ons hadden: dat de ongevaccineerden alsnog de ziekenhuizen deed overlopen.
quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
Morgen is er weer wappiekermis in Amsterdam. Ik verlang van meerdere users hier dat ze gewoon aanwezig zullen zijn. Verkleed is een pre.
De meest domme vraag van vandaagquote:Op zaterdag 28 september 2024 19:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wiki zegt februari 22 tav restricties en april 23 ten aanzien van doden.
Mij is niet duidelijk op basis waarvan jij concludeert dat in het VK geen problemen waren in de ziekenhuizen ttv Delta, want uit deze grafiek blijkt toch iets anders:
https://ourworldindata.org/grapher/uk-daily-covid-admissions
In Nederland stegen de gevallen vanwege Delta in Juli 2021. Dat zie ik vergelijkbaar terug in het VK.
Overigens: hoe kan vaccinatie invloed hebben op ongevaccineerden die in het ziekenhuis komen?
Dan kun je er vast een antwoord op verzinnen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
De meest domme vraag van vandaag
Die is geruime tijd geleden al beantwoord.quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dan kun je er vast een antwoord op verzinnen.
Ja, die slappe truuk kennen we al van je, zeggen dat je de vraag al beantwoord hebt terwijl dat niet zo is.quote:Op zaterdag 28 september 2024 21:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die is geruime tijd geleden al beantwoord.
Dat maakt de vraag nog dommer.
Jij stelt gewoon een domme vraag.quote:Op zaterdag 28 september 2024 21:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, die slappe truuk kennen we al van je, zeggen dat je de vraag al beantwoord hebt terwijl dat niet zo is.
Toon gewoon eens aan wat je zegt, of geef gewoon toe dat je inmiddels Trump voorbij bent met aantal leugens per zin.
Je hebt er geen antwoord op omdat je zelf iets doms zei. Jij beweerde namelijk dat doordat de Britten eerder begonnen waren met vaccineren ze daarmee voorkwamen dat ongevaccineerden de ziekenhuizen over deden lopen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 22:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij stelt gewoon een domme vraag.
Dat is verder mijn probleem niet.
Ah, en wat begrijp je daar niet aan?quote:Op zaterdag 28 september 2024 22:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je hebt er geen antwoord op omdat je zelf iets doms zei. Jij beweerde namelijk dat doordat de Britten eerder begonnen waren met vaccineren ze daarmee voorkwamen dat ongevaccineerden de ziekenhuizen over deden lopen.
Kijk, je raast weer door.quote:Nog afgezien dat de cijfers (zie gegeven bron) laten zien dat ook in het VK in juli 2021 de ziekenhuisopnames hoog waren en jouw stelling dus onjuist was, is het natuurlijk helemaal van de zotte om te stellen dat ongevaccineerden niet in het ziekenhuis kwamen. Immers, in die periode waren de meeste mensen met covid in het ziekenhuis ongevaccineerd. Het is natuurlijk ook logisch dat gevaccineerden minder vaak in het ziekenhuis zouden komen, immers… minder kans op een ernstig verloop.
Kortom: je gebruikte weer eens fake ‘facts’ om je verhaal te onderschrijven en maakte daar nog een domme opmerking bij ook.
En omdat ik jouw fake facts met duidelijke bronnen onderuit had gehaald ging je als een klein, klein kleutertje zuigen dat ik een domme vraag had gesteld.
Je bent zo doorzichtig…
Wat jij kennelijk niet begrijpt is dat als je gaat vaccineren de mensen die dan minder snel in het ziekenhuis komen niet aangeduid worden met ongevaccineerd, maar gevaccineerd.quote:Op zaterdag 28 september 2024 22:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ah, en wat begrijp je daar niet aan?
Ik had je intelligenter ingeschat.
[..]
Kijk, je raast weer door.
In het Verenigd Koninkrijk zijn ze in juli gestopt met de lockdowns, en augustus waren er vrijwel geen maatregelen meer.
Pas later rond Omicron zijn de mondkapjes en QR code even terug geweest.
Wij zaten ergens oktober in lockdown en met kerst opnieuw.
Wanneer stopte de ellende in het VK?
Toen de laatste lockdown stopte.
Zo kijk ik er tegenaan.
Een mondkapje is wat ongemak en een QR code kwestie van je sociaal opstellen.
Voor antivaxers is dat een klap in h5 gezicht, dus vanuit die hoek snap ik wel waarom je met van die rare vragen komt.
Ah, ik dacht dat mensen die gevaccineerd zijn worden aangeduid als gevaccineerd.quote:Op zaterdag 28 september 2024 23:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat jij kennelijk niet begrijpt is dat als je gaat vaccineren de mensen die dan minder snel in het ziekenhuis komen niet aangeduid worden met ongevaccineerd, maar gevaccineerd.
Ik wist inderdaad niet dat om als gevaccineerd te worden aangeduid, er een aanvullende voorwaarde is.quote:Dit lijkt mij persoonlijk erg simpel te begrijpen, maar het gaat jou kennelijk boven de pet.
Dat gebeurt nog steeds.quote:En vervolgens heb je ook niet door dat de ellende van covid niet zat in lockdowns maar in dat mensen ernstig ziek werden en dood gingen.
Wat denk je, zouden het de gevaccineerden zijn die minder vaak in het ziekenhuis komen, of zijn het ongevaccineerden die op magische wijze minder risico gaan lopen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 23:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ah, ik dacht dat mensen die gevaccineerd zijn worden aangeduid als gevaccineerd.
Maar er is dus nog een tweede voorwaarde.
[..]
Ik wist inderdaad niet dat om als gevaccineerd te worden aangeduid, er een aanvullende voorwaarde is.
[..]
Dat gebeurt nog steeds.
Nou, volgens jou doet het vaccin 0,0, dus het zal wel iets magisch zijn.quote:Op zaterdag 28 september 2024 23:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat denk je, zouden het de gevaccineerden zijn die minder vaak in het ziekenhuis komen, of zijn het ongevaccineerden die op magische wijze minder risico gaan lopen.
Echt, je bent zo gefocust op je gezicht te redden dat je steeds dommere dingen gaat zeggen…
Weer een leugen. Ik heb nooit iets anders beweerd dat vaccinatie de kans op ernstig verloop van de ziekte zou verminderen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 23:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, volgens jou doet het vaccin 0,0, dus het zal wel iets magisch zijn.
In Nederland zagen we tijdens de Delta golf rond oktober dat 80% van de ziekenhuisopnames ongevaccineerden betrof.
Terwijl toen zo'n 85% van de bevolking gevaccineerd was, en de risicogroepen wellicht nog hoger.
Jouw reactie daarop was dat het vaccin dus 0,0 heeft gedaan om de overbelasting te voorkomen....
Terwijl eenieder met het verstandelijk vermogen van een 8 jarige of ouder kan inzien dat als de vaccinatiegraad nog hoger was geweest, de druk op de ziekenhuizen lager was geweest....
Bij de vorige discussie waren er zelfs anderen die daar plaatsjes van hebben gepost in de hoop dat je het zo begrijpen.
Tevergeefs.
Dus je erkent nu wel dat vaccineren helpt bij het bestrijden van de gevolgen van de pandemie.quote:Op zondag 29 september 2024 00:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Weer een leugen. Ik heb nooit iets anders beweerd dat vaccinatie de kans op ernstig verloop van de ziekte zou verminderen.
Nee, dat heb ik vanaf het begin af aan erkend (weet je best, je bent niet dement). Alleen is wel duidelijk dat het vaccin slechts beperkt de gevolgen heeft beperkt en dat de wereld ook zonder vaccins uit de shit was geweest zodra Omicron dominant werd.quote:Op zondag 29 september 2024 00:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus je erkent nu wel dat vaccineren helpt bij het bestrijden van de gevolgen van de pandemie.
Nou, dat werd tijd
De rest is de gebruikelijke bladiebla, want je moet toch even in de aanval kunnen gaan.
En dan is ook duidelijk waarom de vraag wat voor effect het vaccin op ongevaccineerden heeft een nogal domme vraag is.
Grappig,net zei je nog dat het VK tot in 2023 in de shit zat.quote:Op zondag 29 september 2024 01:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik vanaf het begin af aan erkend (weet je best, je bent niet dement). Alleen is wel duidelijk dat het vaccin slechts beperkt de gevolgen heeft beperkt en dat de wereld ook zonder vaccins uit de shit was geweest zodra Omicron dominant werd.
De vraag is ongelooflijk dom.quote:Het heeft wat doden gescheeld. Dat is heel fijn, maar (en daar hebben we de context weer) jongeren hadden slechts zo zelden last van het virus dat het ronduit onverantwoord was om hen het vaccin te geven, laat staan met zachte drang hen het vaccin op te dringen.
En nee, de vraag was niet dom.
Ja, want zo ben je.quote:Het was een reactie op een hele domme opmerking van jou. Een subtiele vorm om jou te kakken te zetten.
Ik zie de twee quotes graag tegemoet waarin jij dit leest en dat zal ik jou wel weer duidelijk maken dat er wederom niet staat wat jij hier claimt.quote:Op zondag 29 september 2024 06:41 schreef Wantie het volgende:
Grappig,net zei je nog dat het VK tot in 2023 in de shit zat.
Dat is ver na Omicron.
[..]
De vraag is ongelooflijk dom.
En komt voort uit het feit dat jij beweerde dat het vaccin 0,0 heeft bijgedragen aan het oplossen van de crisis, terwijl het de ongevaccineerden waren die voor de overbelasting van de zorg zorgden..
[..]
Ja, want zo ben je.
Lekker op de man spelen.
Heel volwassen.
Dat heb ik in de discussie al gedaan.quote:Op zondag 29 september 2024 10:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik zie de twee quotes graag tegemoet waarin jij dit leest en dat zal ik jou wel weer duidelijk maken dat er wederom niet staat wat jij hier claimt.
Kijk, die truuk weer van als ik jou vraag om onderbouwing: ‘heb ik al gedaan’.quote:Op zondag 29 september 2024 11:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat heb ik in de discussie al gedaan.
Ik blijf niet herhalen.
Anyway, je suggereert nu dat het vaccin wel geholpen heeft de coronacrisis te beëindigen?
Ik ben benieuwd welke draai er nu weer komt.
Precies.quote:Op zondag 29 september 2024 11:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kijk, die truuk weer van als ik jou vraag om onderbouwing: ‘heb ik al gedaan’.
Je bent gewoon een achterbakse leugenaar als je dat doet. En je doet het enorm vaak, want het is jouw go to strategie als je inhoudelijk de weg kwijt bent.
En nee, het vaccin heeft niet geholpen de pandemie te beëindigen. De pandemie is voorbij gegaan omdat er een milde variant (Omicron) dominant werd. Wat door veel deskundigen vanaf het begin werd voorspeld, waarbij zelfs het tijdspad goed werd voorspeld (wat toeval kan zijn natuurlijk, maar toch).
De vaccins hebben simpelweg ervoor gezorgd dat er minder ernstige gevallen en doden zijn geweest in de periode daarvoor.
Weer een hoop onzin.quote:Dat is niet onbelangrijk, maar als je ziet wat vaccinatie kon bereiken is het van de zotte hoe extreem het is gepushed middels maatregelen die geen verplichting inhielden, maar wel druk oplegden ten aanzien van diegenen die er niet voor kozen. Inclusief het demoniseren van diegenen die voor zichzelf een andere afweging maakten. Waaronder ene Djokovic.
En dat is waarschijnlijk ook waarom zovelen moeite hebben met te accepteren dat de vaccins niet de magische krachten hadden die vooraf door overheden werden beloofd. Omdat als je dat accepteert en je zelf hebt meegedaan met het schoppen naar mensen die rechtmatig besloten om zich niet te vaccineren, je weinig anders kan zien dan dat je je mee hebt laten slepen in een hele enge ontwikkeling.
Om te beginnen is dat nu eens echt een domme vraag, want een vaccinatiegraad van 100% zou nooit of te nimmer gehaald zijn. Sommige mensen moeten bv om medische redenen niet gevaccineerd worden. Hele jonge kinderen was het vaccin niet voor goedgekeurd. En daarnaast heb je dus gewoon de vrijheid.quote:Op zondag 29 september 2024 12:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Precies.
Stel dat 100% was gevaccineerd: hadden we dan in oktober nog een lockdown gehad?
Wetende dat 80% van de ziekenhuisopnames ongevaccineerden betrof, terwijl in de risicogroep de vaccinatiegraad tegen de 90% zat?
Want je geeft wel toe dat het vaccin er voor zorgt dat de ziekte een milder verloop kent.
Verder beweerde je zelf dat het VK pas in 2023 uit de ellende kwam.
Omicron is van December 2021.
[..]
Weer een hoop onzin.
Stel dat de vaccins hadden gedaan wat beloofd was op basis van niet bestaande wetenschap, waarom waren er dan nog lockdowns tot natuurlijke mutatie Omikron ons kwam redden van de machtswellustigen?quote:Op zondag 29 september 2024 12:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Precies.
Stel dat 100% was gevaccineerd: hadden we dan in oktober nog een lockdown gehad?
Wetende dat 80% van de ziekenhuisopnames ongevaccineerden betrof, terwijl in de risicogroep de vaccinatiegraad tegen de 90% zat?
Want je geeft wel toe dat het vaccin er voor zorgt dat de ziekte een milder verloop kent.
Verder beweerde je zelf dat het VK pas in 2023 uit de ellende kwam.
Omicron is van December 2021.
[..]
Weer een hoop onzin.
Nee, dit heb ik inderdaad gezegd.quote:Op zondag 29 september 2024 12:35 schreef Wantie het volgende:
Wiki zegt februari 22 tav restricties en april 23 ten aanzien van doden.
Jouw tekst.
En vervolgens ontken je dat te hebben gezegd en ben ik de leugenaar
Jij vroeg wanneer het VK uit de ellende was, ik zei aug 2021, jij verbeterde dat naar 2022/2023.quote:Op zondag 29 september 2024 12:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, dit heb ik inderdaad gezegd.
Maar dat is niet hetzelfde als wat jij er vervolgens van maakt, dat ik gezegd zou hebben dat pas in 2023 het VK uit de ellende kwam.
Nee, ik heb dat niet verbeterd daarnaar. Ik zei op wiki staat dat x en y. Waarbij x het einde is aan de maatregelen (februari 2022). En y doden met corona (daaruit zie je meteen de datavervuiling, want dat bleef hoog omdat men doden met corona meenam) beschreef, wat gewoon ten einde kwam omdat men ophield met registreren).quote:Op zondag 29 september 2024 12:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij vroeg wanneer het VK uit de ellende was, ik zei aug 2021, jij verbeterde dat naar 2022/2023.
Daarnaast beweer je dat Omicron ons uit de ellende heeft gehaald.
Maar Omicron was December 2021.
Dus je wist op het moment dat je vroeg wanneer het VK uit de ellende was, dat daar geen antwoord op gegeven kan worden....quote:Op zondag 29 september 2024 13:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, ik heb dat niet verbeterd daarnaar. Ik zeg dat op wiki staat dat x en y. Waarbij x het einde is aan de maatregelen (februari 2022).
In diezelfde post nodigde ik je uit om wat beter te motiveren. Lees maar na. Ik geef wat dingen aan die niet in overeenstemming lijken te zijn met jouw uitspraak.
En ik schreef steeds op het moment dat Omicron dominant werd. December 2021 werd het ontdekt.
Natuurlijk weet een verstandig iemand dat uit de ellende raken geen vaste datum kent, net zoals je na een griepje niet een bepaalde datum/tijd kan koppelen aan beter zijn. Heel subjectief.
Ik zal er dus nooit een definitieve datum aan hangen.
Echter, feit is dat overal ter wereld kort nadat Omicron dominant werd de maatschappij weer als vanouds kon draaien. Sommige maatregelen bleven langdurig in stand (vaccine mandate voor inreizen VS bv), maar daar was terecht ook veel kritiek op. En je had natuurlijk China die helemaal de weg kwijt waren.
Er kan wel een antwoord op worden gegeven en dat heb ik ook gegeven:quote:Op zondag 29 september 2024 13:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus je wist op het moment dat je vroeg wanneer het VK uit de ellende was, dat daar geen antwoord op gegeven kan worden....
Dat zegt weer genoeg.
Daar kunnen mensen toch niks aan doen dat ze oud zijn.quote:Op zondag 29 september 2024 13:14 schreef Nyamuk het volgende:
Als je al ziet hoe de meesten driedubbel gevaccineerden er van nature uitzien gelooft niemand deze onzin
https://www.nivel.nl/nl/p(...)t-en-zonder-covid-19quote:Oversterfte tijdens de COVID-19-pandemie: onderzoek onder mensen met en zonder COVID-19 vaccinatie.
Uit dit onderzoek blijkt dat er ten tijde van de COVID-19-pandemie sprake was van oversterfte onder ongevaccineerde/ongeregistreerde mensen en ondersterfte onder gevaccineerde mensen. De gevonden ondersterfte bij gevaccineerden kan samenhangen met de maatregelen die genomen zijn om de COVID-19-pandemie te beteugelen, zoals de lockdowns, de anderhalvemetermaatregel en het dragen van mondkapjes. Mensen liepen minder risico’s doordat ze meer thuisbleven en sociale interacties werden beperkt. Zo was er bijvoorbeeld minder griep en gebeurden er ook minder ongelukken. Een andere verklaring is dat er nog andere factoren, zoals leefstijl en obesitas, een rol speelden in de relatie tussen COVID-19-vaccinatie en oversterfte, waarvoor we niet konden corrigeren. Het verschil in oversterfte tussen de gevaccineerde en ongevaccineerden/ongeregistreerden was nog groter in kwetsbare groepen, zoals mensen met COPD, diabetes of hart- en vaatziekten.
Met de gebruikte statistische analyses is het niet mogelijk om oorzakelijke verbanden vast te stellen. De combinatie van bevindingen lijkt echter wel het belang van COVID-19-vaccinatie voor het voorkomen van sterfte in de periode 2021-2022 te bevestigen, in de hele populatie, maar in het bijzonder ook bij kwetsbare mensen. Onze resultaten lijken er op te duiden dat de hoge vaccinatiegraad onder met name kwetsbare groepen, zoals ouderen en mensen met chronische aandoeningen, veel overlijdens aan COVID-19 heeft voorkomen. Tegelijkertijd is juist in deze groepen het aantal ongeregistreerde gevaccineerde mensen waarschijnlijk hoger, waardoor we deze conclusie met het nodige voorbehoud trekken. We zagen in dit onderzoek ook dat specifieke groepen (zoals jongere mensen, mensen met een migratieachtergrond en mensen met een lager inkomen) er vaker voor kiezen zich niet te laten vaccineren. Waarom dit zo is onderzochten wij niet.
Zoals gezegd konden we in dit onderzoek ongeregistreerd gevaccineerden niet onderscheiden van de ongevaccineerden. Dat heeft de gevonden resultaten ongetwijfeld beïnvloed. Op de bevindingen bij de gevaccineerde groep heeft dit waarschijnlijk echter weinig invloed gehad. Daar missen we slechts de 4,5% die niet in de CIMS registratie is gekomen en die ook niet via de huisartsengegevens als gevaccineerd stonden aangemerkt. In die groep zagen we vooral ondersterfte. De impact op de groep “ongevaccineerd/ongeregistreerd” is waarschijnlijk groter geweest, maar de vraag is op welke manier. Als we aannemen dat de ongeregistreerde gevaccineerden qua sterftecijfers meer lijken op geregistreerde gevaccineerden dan op ongevaccineerden, dan zullen zij waarschijnlijk een dempend effect hebben gehad op zowel de verwachte sterfte, als op de daadwerkelijke sterfte en de oversterfte die is gevonden in de groep ongevaccineerden/ongeregistreerden. Bij de gevaccineerden vonden we immers ondersterfte. Dit suggereert dat de oversterfte in de groep daadwerkelijk ongevaccineerden hoger is dan uit onze analyses in de gecombineerde groep naar voren kwam. Zekerheid hierover hebben we echter niet.
Ik mis de doelgroep 'gevaccineerd maar niet geregistreerd' als aparte pijler.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 23:13 schreef -jos- het volgende:
Het Nivel rapport is geherpubliceerd:
[..]
Dit leest toch heel anders dan de originele publicatie...
Reactie Maurice de Hond:
https://maurice.nl/2024/10/01/nivel-rapport-van-kwaad-tot-erger/
Leest een beetje alsof ze zelf het rapport niet meer serieus hebben genomen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 23:13 schreef -jos- het volgende:
Het Nivel rapport is geherpubliceerd:
[..]
Dit leest toch heel anders dan de originele publicatie...
Reactie Maurice de Hond:
https://maurice.nl/2024/10/01/nivel-rapport-van-kwaad-tot-erger/
Blijkt?quote:Op woensdag 2 oktober 2024 06:50 schreef Wantie het volgende:
Het goeie nieuws is dat de angsthazerij dat vaccins voor oversterfte zorgen ongegrond blijkt te zijn
Begrijpend lezen is ook niet jouw sterkste punt hè?quote:Op woensdag 2 oktober 2024 06:50 schreef Wantie het volgende:
Het goeie nieuws is dat de angsthazerij dat vaccins voor oversterfte zorgen ongegrond blijkt te zijn
quote:Dit onderzoek geeft niet de oversterfte onder de totale gevaccineerde groep en de totale
ongevaccineerde/ongeregistreerde groep
Maar de hoofdreden dat er uit dit rapport geen goede conclusies getrokken kunnen worden is natuurlijk de datacorruptie, zelfs de meest basale definities van gevaccineerden en ongevaccineerden (niet concreet beschreven in het rapport) bleken te rammelen... (en nog steeds).quote:Met de analyses die voor dit onderzoek zijn gebruikt is het niet mogelijk om oorzakelijke verbanden vast
te stellen.
Ja, precies.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 11:28 schreef -jos- het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is ook niet jouw sterkste punt hè?
Twee quotes uit het rapport:
[..]
[..]
Maar de hoofdreden dat er uit dit rapport geen goede conclusies getrokken kunnen worden is natuurlijk de datacorruptie, zelfs de meest basale definities van gevaccineerden en ongevaccineerden (niet concreet beschreven in het rapport) bleken te rammelen... (en nog steeds).
maurice de hond gaat er ook steeds slechter uitzienquote:Op zondag 29 september 2024 12:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij vroeg wanneer het VK uit de ellende was, ik zei aug 2021, jij verbeterde dat naar 2022/2023.
Daarnaast beweer je dat Omicron ons uit de ellende heeft gehaald.
Maar Omicron was December 2021.
Is dat niet voor de gewone griepprik?quote:Op maandag 2 september 2024 14:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb de afspraak al binnen. Eind deze maand aan de beurt.
Dan moet je ergens ke illegaal laten vaccineren?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 23:19 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik mis de doelgroep 'gevaccineerd maar niet geregistreerd' als aparte pijler.
Nee. Je kunt ook zorgen dat je gegevens niet gebruikt worden.quote:Op maandag 7 oktober 2024 09:53 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dan moet je ergens ke illegaal laten vaccineren?
Nee. Mensen die minder dan 2 weken gevaccineerd waren werden als ongevaccineerd opgenomen in het onderzoek. Tevens klopt wat Capricia zegt over de registraties.quote:Op maandag 7 oktober 2024 09:53 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dan moet je ergens ke illegaal laten vaccineren?
Ja. Dan is de data gehewel niet bruikbaar op dit punt. Wel vreemd opzich. Dat kun je dan ook doen bij inenting vanm kinderen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 10:39 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee. Mensen die minder dan 2 weken gevaccineerd waren werden als ongevaccineerd opgenomen in het onderzoek. Tevens klopt wat Capricia zegt over de registraties.
Je krijgt dus een hele grote groep ongevaccineerd maar dat is in werkelijkheid zwaar vervuilde data.
Er past maar 1 uitkomst en dat is het definitief intrekken van dit rapport.
Het onderzoek is gebaseerd op zwaar vervuilde data en daarmee waardeloos.quote:Op maandag 7 oktober 2024 09:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Achterhaald.
Het onderzoek is aangepast en pakt nog slechter uit voor ongevaccineerden.
Dit is niet waar. Ook in de groep gevaccineerden zijn gewoon doden binnen twee weken na vaccinatie, wat als die regel er zou zijn onmogelijk zou zijn.. Bij het berekenen van Vaccinatie Effectiviteit worden inderdaad mensen in de eerste 2 weken na vaccinatie niet als gevaccineerd beschouwd (dan "hoort" het vaccin nog niet volledig te beschermen). Voor berekeningen van vaccinveiligheid worden deze mensen gewoon als gevaccineerd geregistreerd en in berekeningen mee genomen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 10:39 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee. Mensen die minder dan 2 weken gevaccineerd waren werden als ongevaccineerd opgenomen in het onderzoek. Tevens klopt wat Capricia zegt over de registraties.
Je krijgt dus een hele grote groep ongevaccineerd maar dat is in werkelijkheid zwaar vervuilde data.
Er past maar 1 uitkomst en dat is het definitief intrekken van dit rapport.
Dat geloof ik dus niet (en ik weet iets van wetenschap). Het is mogelijk dat er vervuiling in de data zit (ik heb nog een mailtje naar Nivel hierover openstaan), maar het is subtieler dan vaak wordt voorgesteld.quote:Op maandag 7 oktober 2024 10:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het onderzoek is gebaseerd op zwaar vervuilde data en daarmee waardeloos.
Iedereen die iets weet van wetenschap zal dat moeten erkennen.
Nee, die krijg ik 7 november. Corona was in septemberquote:Op maandag 7 oktober 2024 08:57 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Is dat niet voor de gewone griepprik?
Dat is wel waar en ook het grote kritiekpunt van de Hond op het eerste rapport.quote:Op maandag 7 oktober 2024 10:53 schreef DrParsifal het volgende:
[..]
Dit is niet waar. Ook in de groep gevaccineerden zijn gewoon doden binnen twee weken na vaccinatie, wat als die regel er zou zijn onmogelijk zou zijn.. Bij het berekenen van Vaccinatie Effectiviteit worden inderdaad mensen in de eerste 2 weken na vaccinatie niet als gevaccineerd beschouwd (dan "hoort" het vaccin nog niet volledig te beschermen). Voor berekeningen van vaccinveiligheid worden deze mensen gewoon als gevaccineerd geregistreerd en in berekeningen mee genomen.
Totaal gemist dan. Kreeg je daar echt een oproep voor via arts of is dit via pers? Ik heb al wel griepprikoproep binnen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 11:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, die krijg ik 7 november. Corona was in september
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |