NEE, NEE, NEE!!!quote:Op zaterdag 21 september 2024 23:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat heb je niet, want je blijft volharden dat de vaccinatie geen effect had op de druk op de zorg.
Dat had hij wel, want terwijl de overgrote meerderheid gevaccineerd was, was het aandeel gevaccineerd verreweg in de minderheid.
Het verschil tussen wel of niet de zorg overbelast was een verschil van een paar honderd patiënten op een bevolking van 17 miljoen. Onder de streep is het voor de overgrote meerderheid van de bevolking gerommel in de marge geweest en heeft het voor het gros niet uitgemaakt of ze een spuit hebben gehad of niet. Dat effect werd met elke golf nog lager ivm afweer na besmetting. En is uiteindelijk inderdaad weggeëbd door Omicron omdat zowat iedereen toen gewoon ziek werd en het virus ondertussen minder erg dan een griep was.quote:Op zaterdag 21 september 2024 18:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan zeker op dat moment?
Verder ken ik die statistiek wel, maar de feitelijke druk bleef gewoon randje. Pas met Omicron was die weg.
Feit blijft dat 80% ongevaccineerd was, terwijl de overgrote meerderheid van de bevolking op dat moment gevaccineerd was.quote:Op zondag 22 september 2024 00:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
NEE, NEE, NEE!!!
Blijf nou eens niet die leugen herhalen, hork! Ik heb niet gezegd dat het geen effect had.
Maar druk op de zorg is druk op de zorg. Staat los van hoeveel daarvan wel of niet gevaccineerd waren. Dat is helemaal niet relevant.
Nog even afgezien van dat we het hadden over jongeren die in die leeftijdscategorie minder dan 1% van de druk op de zorg uitmaakten. Dus al had je ze allemaal gevaccineerd, dan nog had dat geen significante invloed kunnen hebben daarop.
Ook al zoiets waar jij maar graag omheen draait.
Leuke stropop.quote:Op zondag 22 september 2024 00:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Feit blijft dat 80% ongevaccineerd was, terwijl de overgrote meerderheid van de bevolking op dat moment gevaccineerd was.
En een vaccin heeft inderdaad geen effect als het niet genomen is door degenen die in het ziekenhuis zijn beland.
Maar dat wil niet zeggen dat het vaccin geen enkel effect heeft gehad op de druk op de zorg.
Dat heeft het wel degelijk
Maar het heeft gezien de toon van de discussie geen enkele zin om daar verder op in te gaan.
Zoals door anderen ook al is opgemerkt.
Ah, je hebt wat nieuws bedacht.quote:Op zondag 22 september 2024 00:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Leuke stropop.
En als de toon van de discussie je niet bevalt: hou dan op met stropopargumenten, zuigen, liegen, enz.
Gaslighting is jouw handelsmerk.quote:Op zondag 22 september 2024 00:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Gaslighting kan er ook nog wel bij.
Ahum?quote:Op zaterdag 21 september 2024 18:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Toch wel grappig dat degene die zogenaamd onzin verkoopt gewoon kan onderbouwen wat hij beweert en degenen die beweren dat het anders is alleen maar met termen als wappie komen.
Weinig geleerd ondertussen…
Het onderzoek waar het topic mee begint is kennelijk teruggetrokken om te corrigeren voor de fouten die erin staan.quote:Op zondag 22 september 2024 09:28 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ahum?
Dit hele topic begint met een heel artikel over de feiten dat jij onzin verkoopt....
Waar heb je het over man.
quote:Longcovidpatiënten kunnen zich vanaf 1 november via hun huisarts aanmelden bij speciale expertisecentra voor post-covidpatiënten. De eerste centra die opengaan zijn die van het Amsterdam UMC, Maastricht UMC+ en Erasmus MC, zo meldt de koepelorganisatie voor de umc’s NFU zaterdag.
https://www.parool.nl/ned(...)dpatienten~b286a66e/
Intrekken van oversterfte-rapport doet vertrouwen in de wetenschap geen goedquote:Op maandag 2 september 2024 12:20 schreef Morri2 het volgende:
Ondersterfte bij COVID-19-gevaccineerden en oversterfte bij ongevaccineerden
[..]
Hele artikel: Fok!
Onderzoek uitgevoerd door Nivel.
Goede zaak dat hier eens onderzoek naar gedaan is.
https://www.trouw.nl/wete(...)-geen-goed~be1db251/quote:Onderzoeksinstituut Nivel trok een studie terug naar de rol van vaccinatie in oversterfte. Dat is pijnlijk voor het vertrouwen in de wetenschap op een heel gevoelig dossier.
Tijdens de coronapandemie overleden meer mensen dan gebruikelijk, maar waaraan precies? En wat is de rol van de vaccinatie daarin? Die geladen vragen blijken een wespennest voor onderzoekers. Nivel, onderzoeksinstituut in de zorg, presenteerde een onderzoek dat belangrijke vragen moest beantwoorden, maar zit nu met de scherven.
Het onderzoeksinstituut bracht op 2 september een rapport uit over de over- en ondersterfte, zeg maar de verschillen in overlijdensrisico tussen gevaccineerden en ongevaccineerden. Conclusie was dat gevaccineerde mensen een veel kleinere kans liepen te overlijden tijdens de pandemie. Ook deze krant nam die conclusie over.
Onduidelijk waar het misgaat
Het instituut kreeg vervolgens inhoudelijke kritiek, en erkende vorige week dat er fouten zijn gemaakt. Nivel wil het rapport aanpassen ‘op punten’, maar wil vooralsnog niet aangeven welke punten dat zijn. Het instituut wil eerst zo zorgvuldig mogelijk alle commentaren bekijken die zijn binnengekomen. Terwijl naar die correcties wordt gekeken, is het rapport van de website verwijderd. Dat betekent dat nu de hele inhoud, al dan niet tijdelijk, is ingetrokken.
Die gang van zaken voedt het wantrouwen dat vooral op sociale media en in blogs wordt geuit. Dat wantrouwen richt zich onder meer op de vraag of er nog veel meer mensen overleden als gevolg van vaccinatieschade dan tot nu toe bekend is gemaakt. Er zijn inderdaad gevallen bekend, ook in Nederland, van mensen die overleden aan de bijwerkingen van coronavaccinaties. Maar op populatieniveau werkten de vaccins beschermend, geven de resultaten van grote internationale studies keer op keer aan. Vaccins zouden vele overlijdens hebben voorkomen.
Welke passages Nivel nu onder de loep neemt, is niet duidelijk. Maurice de Hond, criticus van het coronabeleid, schrijft in ieder geval dat hij de onderzoekers op een aantal fouten heeft gewezen. Een daarvan draait om hoe mensen worden meegeteld, die niet wilden dat geregistreerd werd of ze wel of niet gevaccineerd waren. Zij zouden onterecht meetellen in de groep ongevaccineerden, terwijl ze toch gevaccineerd waren.
Er zullen mogelijk meer correcties doorgevoerd worden. Of die correcties de conclusies van het onderzoek aanzienlijk veranderen, moet blijken. Maar de schade aan het vertrouwen in de institutionele onderzoeken naar corona is al aangericht.
Geworstel
Wetenschappers worstelen met de oversterftevraag. Het is drie jaar geleden dat de Tweede Kamer de regering vroeg om zo snel mogelijk onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek te doen naar de oversterfte in coronajaren. Meerdere onderzoeken werden uitgezet door onderzoeksfinancier in de zorg ZonMW, onder meer dit onderzoek door het Nivel.
Al snel bleek echter dat niet al die wetenschappers voor deze onderzoeken toegang kregen tot gegevens over vaccinaties en tests. Alleen het CBS en RIVM konden daarmee werken. De landsadvocaat moest eraan te pas komen om toegang voor andere onderzoekers te regelen. Deze kwestie droeg niet bij aan vertrouwen in oversterfte-onderzoeken.
De komende tijd zijn ook andere onderzoeksresultaten van ZonMW-studies te verwachten. Ook die zullen weer onder een vergrootglas liggen. Het ingewikkelde aan het onderzoeken van oversterfte is dat het definitieve antwoord er waarschijnlijk nooit komt. Het is duidelijk dat oversterfte werd veroorzaakt door een ingewikkeld samenspel van verschillende oorzaken. Het virus zelf, uitgestelde zorg, het daaropvolgende zorginfarct, de negatieve gevolgen van lockdowns, het speelt allemaal mee.
En dan is er nog de aard van dit type onderzoeken, die met terugwerkende kracht overlijdensrisico’s moeten bepalen. Het blijft gaan om waarschijnlijkheden, en daar valt over te twisten. Het rigoureus blijven bevragen van de data kan uiteindelijk leiden tot consensus over hoe de puzzel gelegd gaat worden. Je zou kunnen stellen dat de gevonden en erkende fouten in de analyse door Nivel een stap vooruit zijn in dat rigoureuze bevragen. Maar consensus, die is voorlopig nog ver weg.
https://www.trouw.nl/wete(...)re-groepen~ba43e98b/quote:Update: het in dit artikel besproken Nivel-rapport is later door Nivel ingetrokken om het ‘op punten aan te passen’. Welke punten dat zijn, is bij Trouw niet bekend. Het is ook niet duidelijk in hoeverre Nivel de analyse die wij hieronder aan hen toeschrijven nog onderschrijft. Zodra die duidelijkheid er is, zullen wij dit artikel verder updaten.
Hahah 'doet vertrouwen geen goed'.quote:Op donderdag 26 september 2024 18:37 schreef Nober het volgende:
[..]
Intrekken van oversterfte-rapport doet vertrouwen in de wetenschap geen goed
[..]
https://www.trouw.nl/wete(...)-geen-goed~be1db251/
[..]
https://www.trouw.nl/wete(...)re-groepen~ba43e98b/
Trouw weet niets, die bericht alleen en verder zal het allemaal wel goed zijn.
Het is beschamend dat o.a. de Hond, makkelijk weggezet en beschimpt, en ook Meester, die al vaak hierop heeft gewezen, nu de waakhonden moeten zijn om dit gesubsidieerd broddelwerk te corrigeren. En dat ongesubsidieerd. Triest gewoon. Nou ja, in ieder geval hebben ze geluisterd naar de kritiek en het teruggetrokken, dus is er nog wat van zelfreinigend vermogen.quote:Op donderdag 26 september 2024 18:40 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hahah 'doet vertrouwen geen goed'.
Hoe achterlijk ben je als wetenschapper wanneer je een doelgroep 'niet gevaccineerd' mengt met mensen die gevaccineerd zijn (maar minder dan 4 weken). Dat is geen slechte wetenschap maar keiharde kwade trouw.
Dan ben je doelbewust bezig data te verneuken en een uitkomst op te halen.
Is dit satire of een meme?quote:Op donderdag 26 september 2024 20:32 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Twee goede vrienden van me zijn overleden, dankzij de zo door de overheden geprezen vaccins. Een andere vriend van me heeft nu darmkanker.
Een vriend was ver in de 70, maar de ander is 68 geworden. De vriend met darmkanker is nog geen 60.
Maar inderdaad volkomen onschuldig deze vaccins die ons allemaal semi-verplicht door de overheid zijn opgedrongen. En waarom liet Hugo de Jonge zijn eigen kinderen niet vaccineren, maar moest het gewone volk wel als proefkonijn dienen?
Ik zie nog wel eens beelden terugkomen, compleet achterlijke, lijpe beelden uit de periode van deze wereldwijde hoax 2020-2022 en het maakt me ziedend, woest.
En ja, er moeten tribunalen komen voor diegene die hiervoor verantwoordelijk zijn.
En ja, ik had destijds me moeten aansluiten bij de anti-vaccinatie beweging, maar ik was ook gehersenspoeld en dacht dat het 'extreem-rechts' was en dat ik daar niet thuis hoorde. Ik heb enorme spijt hiervan en ik ben boos op mezelf - zelf ook met mijn stomme kop twee keer vaccin laten injecteren, ik ben echt een mongool, ik ben een ongelooflijke lul, een slapjanus.
Covid = hoax. En die vaccins zijn gif. Wij zijn de proefkonijnen.
Nog bedankt overheid voor het vermoorden van twee vrienden van me. Tof. Leuk. Beetje genocide is nooit weg natuurlijk.
Een dode is een tragedie. Miljoenen doden is statistiek.
Toch?
Zoiets?
Sarcasme.quote:
Ik ook eergisteren maar mijn arm doet nog steeds pijn :-pquote:Op vrijdag 27 september 2024 01:29 schreef Dutch_view het volgende:
Genoeg voer weer voor de completdenkers![]()
Maar gelukkig heb ik mn boosterprik weer in mijn arm gekregen
Gecondoleerd met het verlies van je vrienden.quote:Op donderdag 26 september 2024 20:32 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Twee goede vrienden van me zijn overleden, dankzij de zo door de overheden geprezen vaccins. Een andere vriend van me heeft nu darmkanker.
Een vriend was ver in de 70, maar de ander is 68 geworden. De vriend met darmkanker is nog geen 60.
Maar inderdaad volkomen onschuldig deze vaccins die ons allemaal semi-verplicht door de overheid zijn opgedrongen. En waarom liet Hugo de Jonge zijn eigen kinderen niet vaccineren, maar moest het gewone volk wel als proefkonijn dienen?
Ik zie nog wel eens beelden terugkomen, compleet achterlijke, lijpe beelden uit de periode van deze wereldwijde hoax 2020-2022 en het maakt me ziedend, woest.
En ja, er moeten tribunalen komen voor diegene die hiervoor verantwoordelijk zijn.
En ja, ik had destijds me moeten aansluiten bij de anti-vaccinatie beweging, maar ik was ook gehersenspoeld en dacht dat het 'extreem-rechts' was en dat ik daar niet thuis hoorde. Ik heb enorme spijt hiervan en ik ben boos op mezelf - zelf ook met mijn stomme kop twee keer vaccin laten injecteren, ik ben echt een mongool, ik ben een ongelooflijke lul, een slapjanus.
Covid = hoax. En die vaccins zijn gif. Wij zijn de proefkonijnen.
Nog bedankt overheid voor het vermoorden van twee vrienden van me. Tof. Leuk. Beetje genocide is nooit weg natuurlijk.
Een dode is een tragedie. Miljoenen doden is statistiek.
Toch?
Zoiets?
Omdat ze vlak na het toedienen van het gif (vaccin) ziek werden en stierven. Een was daarvoor kerngezond en degene met darmkanker nu, was nooit ziek en na het vaccin ineens wel.quote:Op vrijdag 27 september 2024 02:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Gecondoleerd met het verlies van je vrienden.
Waarom geef je het vaccin daar de schuld van?
Niet verstandig. We hebben al zo weinig mensen op dit forum en er zijn ongetwijfeld veel mensen die om je geven en je graag nog lang in hun nabijheid hebben.quote:Op vrijdag 27 september 2024 01:29 schreef Dutch_view het volgende:
Genoeg voer weer voor de completdenkers![]()
Maar gelukkig heb ik mn boosterprik weer in mijn arm gekregen
quote:Op vrijdag 27 september 2024 03:03 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Omdat ze vlak na het toedienen van het gif (vaccin) ziek werden en stierven. Een was daarvoor kerngezond en degene met darmkanker nu, was nooit ziek en na het vaccin ineens wel.
En waarom werden die vaccin opgedrongen eigenlijk? Je mocht niets meer zonder die prik. Waarom heeft Hugo de Jonge zijn eigen kinderen eigenlijk niet laten vaccineren en is hij zelf hoogstwaarschijnlijk ook niet gevaccineerd?
Het klopt niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |