Nou, als je er echt voor open staat, dan zul je zien dat vrijwel overal massaal vrijheden zijn afgenomen en drastische maatregelen zijn genomen op basis van wetenschappelijk onderzoek wat absoluut niet voldeed aan de minimale standaard van wetenschappelijk onderzoek.quote:
Tja, ik begrijp je frustratie.quote:Op donderdag 19 september 2024 08:36 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
[..]
Misschien om niet meer van deze onnozele reacties te posten?
Hoe groot acht je de kans dat we met exact dezelfde situatie te maken krijgen in de toekomst?quote:Op donderdag 19 september 2024 10:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou, als je er echt voor open staat, dan zul je zien dat vrijwel overal massaal vrijheden zijn afgenomen en drastische maatregelen zijn genomen op basis van wetenschappelijk onderzoek wat absoluut niet voldeed aan de minimale standaard van wetenschappelijk onderzoek.
Dus het is best interessant om te kijken hoe dat is verlopen en dat in de toekomst beter kan. De schade is immers enorm. Niet echt iets om de schouders over op te halen.
Zegt de persoon die altijd in dit soort topics te vinden is.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, ik begrijp je frustratie.
Maar het is 2024.
Exact dezelfde situatie? Nihil. Alleen is dat niet zo relevant.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoe groot acht je de kans dat we met exact dezelfde situatie te maken krijgen in de toekomst?
Verder is begrijp ik niet hoe je erbij komt dat de maatregelen op basis van wetenschappelijk onderzoek zijn genomen.
Al vanaf het begin is aangegeven dat maatregelen moesten worden genomen op basis van halve informatie.
Ja wat fuckt het mij nou welk jaartal het is. Dus het is 2024, dan kom je weg met ondeugdelijk onderzoek want user wantie vindt het niet relevant meer.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, ik begrijp je frustratie.
Maar het is 2024.
Een aantal mensen wilt het liever in de doofpot stoppen.quote:Op donderdag 19 september 2024 14:41 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja wat fuckt het mij nou welk jaartal het is. Dus het is 2024, dan kom je weg met ondeugdelijk onderzoek want user wantie vindt het niet relevant meer.
Koekoek.
Temeer als je ziet hoe het pandemieverdrag is vormgegeven. Overigens, ook weer zo'n verdrag waar Nederland tegen de wil van de kamer in partij van is geworden.quote:Op donderdag 19 september 2024 15:08 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Een aantal mensen wilt het liever in de doofpot stoppen.
Daar is niks mis mee toch?quote:Op donderdag 19 september 2024 13:05 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Zegt de persoon die altijd in dit soort topics te vinden is.
Wat precies in de doofpot?quote:Op donderdag 19 september 2024 15:08 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Een aantal mensen wilt het liever in de doofpot stoppen.
En dat verandert als de oversterfte verkeerd betekend blijkt te zijn terwijl oversterfte niet is meegenomen bij het bepalen van de maatregelen?quote:Op donderdag 19 september 2024 15:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Temeer als je ziet hoe het pandemieverdrag is vormgegeven. Overigens, ook weer zo'n verdrag waar Nederland tegen de wil van de kamer in partij van is geworden.
Dat laatste is nog wel het ergste, want er is kennelijk geen enkele incentive meer voor politici om de schijn op te houden van dat democratie nog iets betekent voor hen.
Wat heeft dat te maken met een correctie op een berekening van de oversterfte.quote:Op donderdag 19 september 2024 13:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Exact dezelfde situatie? Nihil. Alleen is dat niet zo relevant.
Ten aanzien van de maatregelen: de gevleugelde uitspraak was follow the science. Er zijn ook best veel onderzoeken aangehaald als reden voor bepaalde maatregelen. Wat we nu zien is dat het beleid op basis van hele incomplete data, vaak direct redenerend naar de gewenste conclusie veel vooraf te voorziene schade heeft opgeleverd, terwijl het vaak niet of heel beperkt tot iets positiefs heeft geleid.
Ergens heb ik nog de hoop dat een goede overdenking van wat er allemaal is misgegaan zal leiden tot meer vrijheden en minder autoritaire maatregelen. Vergeefs wellicht.
Het gaat om iets veel breders dan dit enkele rapport. Het gaat veel meer om de staat van de wetenschap die gepolitiseerd en gecorrumpeerd is geraakt.quote:Op donderdag 19 september 2024 16:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
En dat verandert als de oversterfte verkeerd betekend blijkt te zijn terwijl oversterfte niet is meegenomen bij het bepalen van de maatregelen?
Ok, je bent weer in je "ik zal alles tot in het oneindige verdedigen" kramp.quote:Op donderdag 19 september 2024 16:35 schreef Wantie het volgende:
Dat schade vooraf te voorzien was:
Op basis van welk wetenschappelijk onderzoek?
Ook die voorziening is op basis van beperkte data.
Vind je dat niet beetje een overdreven reactie?quote:Op donderdag 19 september 2024 16:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het gaat om iets veel breders dan dit enkele rapport. Het gaat veel meer om de staat van de wetenschap die gepolitiseerd en gecorrumpeerd is geraakt.
Probeer jij eens minder belerend te doen.quote:Op donderdag 19 september 2024 16:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ok, je bent weer in je "ik zal alles tot in het oneindige verdedigen" kramp.
De schade van de lockdowns was te voorzien op basis van het simpele feit dat als je een groot deel van de economie stillegt dat je dan schade krijgt. Dat kun je zelfs vrij nauwkeurig berekenen als je alle relevante data hebt.
Daarnaast was er de psychische schade. Vooral bij jongeren. Iets lastiger goed te voorspellen, maar duidelijk op basis van bekende data dat deze schade er is.
Dan had je de schade van meer huiselijk geweld. Wederom lastiger goed te voorspellen, maar dat dit zou stijgen stond nergens ter discussie, omdat er duidelijke data is dat met lockdowns mensen nu eenmaal sneller geïrriteerd raken aan elkaar, enz.
Probeer eens voordat je een reactie post een beetje na te denken over wat je post.
Dat er mensen gestorven zijn door nepnieuws omdat het op Facebook heeft gestaan.quote:Op maandag 2 september 2024 12:23 schreef koemleit het volgende:
Ik denk dat door dit onderzoek een heleboel mensen die bang waren dat de vaccins oversterfte zouden veroorzaken. En zich daarom niet gevacineerd hebben, dit nu alsnog gaan doen.
Absoluut niet. Maar dan moet je natuurlijk ook wel even in de materie duiken, dan begrijp je ook waarom.quote:Op donderdag 19 september 2024 16:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Vind je dat niet beetje een overdreven reactie?
Dat is erg lastig als ik word geconfronteerd met posts van jou waaruit eens temeer blijkt dat je totaal geen idee hebt van waar je het over hebt.quote:Op donderdag 19 september 2024 16:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Probeer jij eens minder belerend te doen.
We zien een rapport van Nivel, daar komen reacties op, Nivel neemt die in behandeling en komt daarna met een verbetert rapport.quote:Op donderdag 19 september 2024 19:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Absoluut niet. Maar dan moet je natuurlijk ook wel even in de materie duiken, dan begrijp je ook waarom.
Dat komt omdat je vast zit in je eigen absolute waarheid.quote:Op donderdag 19 september 2024 19:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is erg lastig als ik word geconfronteerd met posts van jou waaruit eens temeer blijkt dat je totaal geen idee hebt van waar je het over hebt.
Ik heb veel liever dat jij zinnige dingen roept waar ik echt even over na moet denken.
Het gaat dus niet alleen om dit rapport. Lees jezelf eens wat in zou ik zeggen.quote:Op donderdag 19 september 2024 19:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
We zien een rapport van Nivel, daar komen reacties op, Nivel neemt die in behandeling en komt daarna met een verbetert rapport.
En dan zie jij dat als een soort failliet van de wetenschap.
Ik vind dat overdreven.
Ik heb beargumenteerd aangegeven waarom je onzin aan het verkopen was. Aan jou om dat inhoudelijk te weerleggen.quote:Op donderdag 19 september 2024 19:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat komt omdat je vast zit in je eigen absolute waarheid.
Dan sta je niet open voor alternatieven.
'dke je eigen onderzoek 'quote:Op donderdag 19 september 2024 19:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het gaat dus niet alleen om dit rapport. Lees jezelf eens wat in zou ik zeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |