Die is geruime tijd geleden al beantwoord.quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dan kun je er vast een antwoord op verzinnen.
Ja, die slappe truuk kennen we al van je, zeggen dat je de vraag al beantwoord hebt terwijl dat niet zo is.quote:Op zaterdag 28 september 2024 21:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die is geruime tijd geleden al beantwoord.
Dat maakt de vraag nog dommer.
Jij stelt gewoon een domme vraag.quote:Op zaterdag 28 september 2024 21:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, die slappe truuk kennen we al van je, zeggen dat je de vraag al beantwoord hebt terwijl dat niet zo is.
Toon gewoon eens aan wat je zegt, of geef gewoon toe dat je inmiddels Trump voorbij bent met aantal leugens per zin.
Je hebt er geen antwoord op omdat je zelf iets doms zei. Jij beweerde namelijk dat doordat de Britten eerder begonnen waren met vaccineren ze daarmee voorkwamen dat ongevaccineerden de ziekenhuizen over deden lopen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 22:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij stelt gewoon een domme vraag.
Dat is verder mijn probleem niet.
Ah, en wat begrijp je daar niet aan?quote:Op zaterdag 28 september 2024 22:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je hebt er geen antwoord op omdat je zelf iets doms zei. Jij beweerde namelijk dat doordat de Britten eerder begonnen waren met vaccineren ze daarmee voorkwamen dat ongevaccineerden de ziekenhuizen over deden lopen.
Kijk, je raast weer door.quote:Nog afgezien dat de cijfers (zie gegeven bron) laten zien dat ook in het VK in juli 2021 de ziekenhuisopnames hoog waren en jouw stelling dus onjuist was, is het natuurlijk helemaal van de zotte om te stellen dat ongevaccineerden niet in het ziekenhuis kwamen. Immers, in die periode waren de meeste mensen met covid in het ziekenhuis ongevaccineerd. Het is natuurlijk ook logisch dat gevaccineerden minder vaak in het ziekenhuis zouden komen, immers… minder kans op een ernstig verloop.
Kortom: je gebruikte weer eens fake ‘facts’ om je verhaal te onderschrijven en maakte daar nog een domme opmerking bij ook.
En omdat ik jouw fake facts met duidelijke bronnen onderuit had gehaald ging je als een klein, klein kleutertje zuigen dat ik een domme vraag had gesteld.
Je bent zo doorzichtig…
Wat jij kennelijk niet begrijpt is dat als je gaat vaccineren de mensen die dan minder snel in het ziekenhuis komen niet aangeduid worden met ongevaccineerd, maar gevaccineerd.quote:Op zaterdag 28 september 2024 22:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ah, en wat begrijp je daar niet aan?
Ik had je intelligenter ingeschat.
[..]
Kijk, je raast weer door.
In het Verenigd Koninkrijk zijn ze in juli gestopt met de lockdowns, en augustus waren er vrijwel geen maatregelen meer.
Pas later rond Omicron zijn de mondkapjes en QR code even terug geweest.
Wij zaten ergens oktober in lockdown en met kerst opnieuw.
Wanneer stopte de ellende in het VK?
Toen de laatste lockdown stopte.
Zo kijk ik er tegenaan.
Een mondkapje is wat ongemak en een QR code kwestie van je sociaal opstellen.
Voor antivaxers is dat een klap in h5 gezicht, dus vanuit die hoek snap ik wel waarom je met van die rare vragen komt.
Ah, ik dacht dat mensen die gevaccineerd zijn worden aangeduid als gevaccineerd.quote:Op zaterdag 28 september 2024 23:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat jij kennelijk niet begrijpt is dat als je gaat vaccineren de mensen die dan minder snel in het ziekenhuis komen niet aangeduid worden met ongevaccineerd, maar gevaccineerd.
Ik wist inderdaad niet dat om als gevaccineerd te worden aangeduid, er een aanvullende voorwaarde is.quote:Dit lijkt mij persoonlijk erg simpel te begrijpen, maar het gaat jou kennelijk boven de pet.
Dat gebeurt nog steeds.quote:En vervolgens heb je ook niet door dat de ellende van covid niet zat in lockdowns maar in dat mensen ernstig ziek werden en dood gingen.
Wat denk je, zouden het de gevaccineerden zijn die minder vaak in het ziekenhuis komen, of zijn het ongevaccineerden die op magische wijze minder risico gaan lopen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 23:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ah, ik dacht dat mensen die gevaccineerd zijn worden aangeduid als gevaccineerd.
Maar er is dus nog een tweede voorwaarde.
[..]
Ik wist inderdaad niet dat om als gevaccineerd te worden aangeduid, er een aanvullende voorwaarde is.
[..]
Dat gebeurt nog steeds.
Nou, volgens jou doet het vaccin 0,0, dus het zal wel iets magisch zijn.quote:Op zaterdag 28 september 2024 23:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat denk je, zouden het de gevaccineerden zijn die minder vaak in het ziekenhuis komen, of zijn het ongevaccineerden die op magische wijze minder risico gaan lopen.
Echt, je bent zo gefocust op je gezicht te redden dat je steeds dommere dingen gaat zeggen…
Weer een leugen. Ik heb nooit iets anders beweerd dat vaccinatie de kans op ernstig verloop van de ziekte zou verminderen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 23:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, volgens jou doet het vaccin 0,0, dus het zal wel iets magisch zijn.
In Nederland zagen we tijdens de Delta golf rond oktober dat 80% van de ziekenhuisopnames ongevaccineerden betrof.
Terwijl toen zo'n 85% van de bevolking gevaccineerd was, en de risicogroepen wellicht nog hoger.
Jouw reactie daarop was dat het vaccin dus 0,0 heeft gedaan om de overbelasting te voorkomen....
Terwijl eenieder met het verstandelijk vermogen van een 8 jarige of ouder kan inzien dat als de vaccinatiegraad nog hoger was geweest, de druk op de ziekenhuizen lager was geweest....
Bij de vorige discussie waren er zelfs anderen die daar plaatsjes van hebben gepost in de hoop dat je het zo begrijpen.
Tevergeefs.
Dus je erkent nu wel dat vaccineren helpt bij het bestrijden van de gevolgen van de pandemie.quote:Op zondag 29 september 2024 00:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Weer een leugen. Ik heb nooit iets anders beweerd dat vaccinatie de kans op ernstig verloop van de ziekte zou verminderen.
Nee, dat heb ik vanaf het begin af aan erkend (weet je best, je bent niet dement). Alleen is wel duidelijk dat het vaccin slechts beperkt de gevolgen heeft beperkt en dat de wereld ook zonder vaccins uit de shit was geweest zodra Omicron dominant werd.quote:Op zondag 29 september 2024 00:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus je erkent nu wel dat vaccineren helpt bij het bestrijden van de gevolgen van de pandemie.
Nou, dat werd tijd
De rest is de gebruikelijke bladiebla, want je moet toch even in de aanval kunnen gaan.
En dan is ook duidelijk waarom de vraag wat voor effect het vaccin op ongevaccineerden heeft een nogal domme vraag is.
Grappig,net zei je nog dat het VK tot in 2023 in de shit zat.quote:Op zondag 29 september 2024 01:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik vanaf het begin af aan erkend (weet je best, je bent niet dement). Alleen is wel duidelijk dat het vaccin slechts beperkt de gevolgen heeft beperkt en dat de wereld ook zonder vaccins uit de shit was geweest zodra Omicron dominant werd.
De vraag is ongelooflijk dom.quote:Het heeft wat doden gescheeld. Dat is heel fijn, maar (en daar hebben we de context weer) jongeren hadden slechts zo zelden last van het virus dat het ronduit onverantwoord was om hen het vaccin te geven, laat staan met zachte drang hen het vaccin op te dringen.
En nee, de vraag was niet dom.
Ja, want zo ben je.quote:Het was een reactie op een hele domme opmerking van jou. Een subtiele vorm om jou te kakken te zetten.
Ik zie de twee quotes graag tegemoet waarin jij dit leest en dat zal ik jou wel weer duidelijk maken dat er wederom niet staat wat jij hier claimt.quote:Op zondag 29 september 2024 06:41 schreef Wantie het volgende:
Grappig,net zei je nog dat het VK tot in 2023 in de shit zat.
Dat is ver na Omicron.
[..]
De vraag is ongelooflijk dom.
En komt voort uit het feit dat jij beweerde dat het vaccin 0,0 heeft bijgedragen aan het oplossen van de crisis, terwijl het de ongevaccineerden waren die voor de overbelasting van de zorg zorgden..
[..]
Ja, want zo ben je.
Lekker op de man spelen.
Heel volwassen.
Dat heb ik in de discussie al gedaan.quote:Op zondag 29 september 2024 10:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik zie de twee quotes graag tegemoet waarin jij dit leest en dat zal ik jou wel weer duidelijk maken dat er wederom niet staat wat jij hier claimt.
Kijk, die truuk weer van als ik jou vraag om onderbouwing: ‘heb ik al gedaan’.quote:Op zondag 29 september 2024 11:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat heb ik in de discussie al gedaan.
Ik blijf niet herhalen.
Anyway, je suggereert nu dat het vaccin wel geholpen heeft de coronacrisis te beëindigen?
Ik ben benieuwd welke draai er nu weer komt.
Precies.quote:Op zondag 29 september 2024 11:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kijk, die truuk weer van als ik jou vraag om onderbouwing: ‘heb ik al gedaan’.
Je bent gewoon een achterbakse leugenaar als je dat doet. En je doet het enorm vaak, want het is jouw go to strategie als je inhoudelijk de weg kwijt bent.
En nee, het vaccin heeft niet geholpen de pandemie te beëindigen. De pandemie is voorbij gegaan omdat er een milde variant (Omicron) dominant werd. Wat door veel deskundigen vanaf het begin werd voorspeld, waarbij zelfs het tijdspad goed werd voorspeld (wat toeval kan zijn natuurlijk, maar toch).
De vaccins hebben simpelweg ervoor gezorgd dat er minder ernstige gevallen en doden zijn geweest in de periode daarvoor.
Weer een hoop onzin.quote:Dat is niet onbelangrijk, maar als je ziet wat vaccinatie kon bereiken is het van de zotte hoe extreem het is gepushed middels maatregelen die geen verplichting inhielden, maar wel druk oplegden ten aanzien van diegenen die er niet voor kozen. Inclusief het demoniseren van diegenen die voor zichzelf een andere afweging maakten. Waaronder ene Djokovic.
En dat is waarschijnlijk ook waarom zovelen moeite hebben met te accepteren dat de vaccins niet de magische krachten hadden die vooraf door overheden werden beloofd. Omdat als je dat accepteert en je zelf hebt meegedaan met het schoppen naar mensen die rechtmatig besloten om zich niet te vaccineren, je weinig anders kan zien dan dat je je mee hebt laten slepen in een hele enge ontwikkeling.
Om te beginnen is dat nu eens echt een domme vraag, want een vaccinatiegraad van 100% zou nooit of te nimmer gehaald zijn. Sommige mensen moeten bv om medische redenen niet gevaccineerd worden. Hele jonge kinderen was het vaccin niet voor goedgekeurd. En daarnaast heb je dus gewoon de vrijheid.quote:Op zondag 29 september 2024 12:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Precies.
Stel dat 100% was gevaccineerd: hadden we dan in oktober nog een lockdown gehad?
Wetende dat 80% van de ziekenhuisopnames ongevaccineerden betrof, terwijl in de risicogroep de vaccinatiegraad tegen de 90% zat?
Want je geeft wel toe dat het vaccin er voor zorgt dat de ziekte een milder verloop kent.
Verder beweerde je zelf dat het VK pas in 2023 uit de ellende kwam.
Omicron is van December 2021.
[..]
Weer een hoop onzin.
Stel dat de vaccins hadden gedaan wat beloofd was op basis van niet bestaande wetenschap, waarom waren er dan nog lockdowns tot natuurlijke mutatie Omikron ons kwam redden van de machtswellustigen?quote:Op zondag 29 september 2024 12:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Precies.
Stel dat 100% was gevaccineerd: hadden we dan in oktober nog een lockdown gehad?
Wetende dat 80% van de ziekenhuisopnames ongevaccineerden betrof, terwijl in de risicogroep de vaccinatiegraad tegen de 90% zat?
Want je geeft wel toe dat het vaccin er voor zorgt dat de ziekte een milder verloop kent.
Verder beweerde je zelf dat het VK pas in 2023 uit de ellende kwam.
Omicron is van December 2021.
[..]
Weer een hoop onzin.
Nee, dit heb ik inderdaad gezegd.quote:Op zondag 29 september 2024 12:35 schreef Wantie het volgende:
Wiki zegt februari 22 tav restricties en april 23 ten aanzien van doden.
Jouw tekst.
En vervolgens ontken je dat te hebben gezegd en ben ik de leugenaar
Jij vroeg wanneer het VK uit de ellende was, ik zei aug 2021, jij verbeterde dat naar 2022/2023.quote:Op zondag 29 september 2024 12:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, dit heb ik inderdaad gezegd.
Maar dat is niet hetzelfde als wat jij er vervolgens van maakt, dat ik gezegd zou hebben dat pas in 2023 het VK uit de ellende kwam.
Nee, ik heb dat niet verbeterd daarnaar. Ik zei op wiki staat dat x en y. Waarbij x het einde is aan de maatregelen (februari 2022). En y doden met corona (daaruit zie je meteen de datavervuiling, want dat bleef hoog omdat men doden met corona meenam) beschreef, wat gewoon ten einde kwam omdat men ophield met registreren).quote:Op zondag 29 september 2024 12:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij vroeg wanneer het VK uit de ellende was, ik zei aug 2021, jij verbeterde dat naar 2022/2023.
Daarnaast beweer je dat Omicron ons uit de ellende heeft gehaald.
Maar Omicron was December 2021.
Dus je wist op het moment dat je vroeg wanneer het VK uit de ellende was, dat daar geen antwoord op gegeven kan worden....quote:Op zondag 29 september 2024 13:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, ik heb dat niet verbeterd daarnaar. Ik zeg dat op wiki staat dat x en y. Waarbij x het einde is aan de maatregelen (februari 2022).
In diezelfde post nodigde ik je uit om wat beter te motiveren. Lees maar na. Ik geef wat dingen aan die niet in overeenstemming lijken te zijn met jouw uitspraak.
En ik schreef steeds op het moment dat Omicron dominant werd. December 2021 werd het ontdekt.
Natuurlijk weet een verstandig iemand dat uit de ellende raken geen vaste datum kent, net zoals je na een griepje niet een bepaalde datum/tijd kan koppelen aan beter zijn. Heel subjectief.
Ik zal er dus nooit een definitieve datum aan hangen.
Echter, feit is dat overal ter wereld kort nadat Omicron dominant werd de maatschappij weer als vanouds kon draaien. Sommige maatregelen bleven langdurig in stand (vaccine mandate voor inreizen VS bv), maar daar was terecht ook veel kritiek op. En je had natuurlijk China die helemaal de weg kwijt waren.
Er kan wel een antwoord op worden gegeven en dat heb ik ook gegeven:quote:Op zondag 29 september 2024 13:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus je wist op het moment dat je vroeg wanneer het VK uit de ellende was, dat daar geen antwoord op gegeven kan worden....
Dat zegt weer genoeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |