Nee, dit heb ik inderdaad gezegd.quote:Op zondag 29 september 2024 12:35 schreef Wantie het volgende:
Wiki zegt februari 22 tav restricties en april 23 ten aanzien van doden.
Jouw tekst.
En vervolgens ontken je dat te hebben gezegd en ben ik de leugenaar
Jij vroeg wanneer het VK uit de ellende was, ik zei aug 2021, jij verbeterde dat naar 2022/2023.quote:Op zondag 29 september 2024 12:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, dit heb ik inderdaad gezegd.
Maar dat is niet hetzelfde als wat jij er vervolgens van maakt, dat ik gezegd zou hebben dat pas in 2023 het VK uit de ellende kwam.
Nee, ik heb dat niet verbeterd daarnaar. Ik zei op wiki staat dat x en y. Waarbij x het einde is aan de maatregelen (februari 2022). En y doden met corona (daaruit zie je meteen de datavervuiling, want dat bleef hoog omdat men doden met corona meenam) beschreef, wat gewoon ten einde kwam omdat men ophield met registreren).quote:Op zondag 29 september 2024 12:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij vroeg wanneer het VK uit de ellende was, ik zei aug 2021, jij verbeterde dat naar 2022/2023.
Daarnaast beweer je dat Omicron ons uit de ellende heeft gehaald.
Maar Omicron was December 2021.
Dus je wist op het moment dat je vroeg wanneer het VK uit de ellende was, dat daar geen antwoord op gegeven kan worden....quote:Op zondag 29 september 2024 13:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, ik heb dat niet verbeterd daarnaar. Ik zeg dat op wiki staat dat x en y. Waarbij x het einde is aan de maatregelen (februari 2022).
In diezelfde post nodigde ik je uit om wat beter te motiveren. Lees maar na. Ik geef wat dingen aan die niet in overeenstemming lijken te zijn met jouw uitspraak.
En ik schreef steeds op het moment dat Omicron dominant werd. December 2021 werd het ontdekt.
Natuurlijk weet een verstandig iemand dat uit de ellende raken geen vaste datum kent, net zoals je na een griepje niet een bepaalde datum/tijd kan koppelen aan beter zijn. Heel subjectief.
Ik zal er dus nooit een definitieve datum aan hangen.
Echter, feit is dat overal ter wereld kort nadat Omicron dominant werd de maatschappij weer als vanouds kon draaien. Sommige maatregelen bleven langdurig in stand (vaccine mandate voor inreizen VS bv), maar daar was terecht ook veel kritiek op. En je had natuurlijk China die helemaal de weg kwijt waren.
Er kan wel een antwoord op worden gegeven en dat heb ik ook gegeven:quote:Op zondag 29 september 2024 13:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus je wist op het moment dat je vroeg wanneer het VK uit de ellende was, dat daar geen antwoord op gegeven kan worden....
Dat zegt weer genoeg.
Daar kunnen mensen toch niks aan doen dat ze oud zijn.quote:Op zondag 29 september 2024 13:14 schreef Nyamuk het volgende:
Als je al ziet hoe de meesten driedubbel gevaccineerden er van nature uitzien gelooft niemand deze onzin
https://www.nivel.nl/nl/p(...)t-en-zonder-covid-19quote:Oversterfte tijdens de COVID-19-pandemie: onderzoek onder mensen met en zonder COVID-19 vaccinatie.
Uit dit onderzoek blijkt dat er ten tijde van de COVID-19-pandemie sprake was van oversterfte onder ongevaccineerde/ongeregistreerde mensen en ondersterfte onder gevaccineerde mensen. De gevonden ondersterfte bij gevaccineerden kan samenhangen met de maatregelen die genomen zijn om de COVID-19-pandemie te beteugelen, zoals de lockdowns, de anderhalvemetermaatregel en het dragen van mondkapjes. Mensen liepen minder risico’s doordat ze meer thuisbleven en sociale interacties werden beperkt. Zo was er bijvoorbeeld minder griep en gebeurden er ook minder ongelukken. Een andere verklaring is dat er nog andere factoren, zoals leefstijl en obesitas, een rol speelden in de relatie tussen COVID-19-vaccinatie en oversterfte, waarvoor we niet konden corrigeren. Het verschil in oversterfte tussen de gevaccineerde en ongevaccineerden/ongeregistreerden was nog groter in kwetsbare groepen, zoals mensen met COPD, diabetes of hart- en vaatziekten.
Met de gebruikte statistische analyses is het niet mogelijk om oorzakelijke verbanden vast te stellen. De combinatie van bevindingen lijkt echter wel het belang van COVID-19-vaccinatie voor het voorkomen van sterfte in de periode 2021-2022 te bevestigen, in de hele populatie, maar in het bijzonder ook bij kwetsbare mensen. Onze resultaten lijken er op te duiden dat de hoge vaccinatiegraad onder met name kwetsbare groepen, zoals ouderen en mensen met chronische aandoeningen, veel overlijdens aan COVID-19 heeft voorkomen. Tegelijkertijd is juist in deze groepen het aantal ongeregistreerde gevaccineerde mensen waarschijnlijk hoger, waardoor we deze conclusie met het nodige voorbehoud trekken. We zagen in dit onderzoek ook dat specifieke groepen (zoals jongere mensen, mensen met een migratieachtergrond en mensen met een lager inkomen) er vaker voor kiezen zich niet te laten vaccineren. Waarom dit zo is onderzochten wij niet.
Zoals gezegd konden we in dit onderzoek ongeregistreerd gevaccineerden niet onderscheiden van de ongevaccineerden. Dat heeft de gevonden resultaten ongetwijfeld beïnvloed. Op de bevindingen bij de gevaccineerde groep heeft dit waarschijnlijk echter weinig invloed gehad. Daar missen we slechts de 4,5% die niet in de CIMS registratie is gekomen en die ook niet via de huisartsengegevens als gevaccineerd stonden aangemerkt. In die groep zagen we vooral ondersterfte. De impact op de groep “ongevaccineerd/ongeregistreerd” is waarschijnlijk groter geweest, maar de vraag is op welke manier. Als we aannemen dat de ongeregistreerde gevaccineerden qua sterftecijfers meer lijken op geregistreerde gevaccineerden dan op ongevaccineerden, dan zullen zij waarschijnlijk een dempend effect hebben gehad op zowel de verwachte sterfte, als op de daadwerkelijke sterfte en de oversterfte die is gevonden in de groep ongevaccineerden/ongeregistreerden. Bij de gevaccineerden vonden we immers ondersterfte. Dit suggereert dat de oversterfte in de groep daadwerkelijk ongevaccineerden hoger is dan uit onze analyses in de gecombineerde groep naar voren kwam. Zekerheid hierover hebben we echter niet.
Ik mis de doelgroep 'gevaccineerd maar niet geregistreerd' als aparte pijler.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 23:13 schreef -jos- het volgende:
Het Nivel rapport is geherpubliceerd:
[..]
https://www.nivel.nl/nl/p(...)t-en-zonder-covid-19
Dit leest toch heel anders dan de originele publicatie...
Reactie Maurice de Hond:
https://maurice.nl/2024/10/01/nivel-rapport-van-kwaad-tot-erger/
Leest een beetje alsof ze zelf het rapport niet meer serieus hebben genomen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 23:13 schreef -jos- het volgende:
Het Nivel rapport is geherpubliceerd:
[..]
https://www.nivel.nl/nl/p(...)t-en-zonder-covid-19
Dit leest toch heel anders dan de originele publicatie...
Reactie Maurice de Hond:
https://maurice.nl/2024/10/01/nivel-rapport-van-kwaad-tot-erger/
Blijkt?quote:Op woensdag 2 oktober 2024 06:50 schreef Wantie het volgende:
Het goeie nieuws is dat de angsthazerij dat vaccins voor oversterfte zorgen ongegrond blijkt te zijn
Begrijpend lezen is ook niet jouw sterkste punt hè?quote:Op woensdag 2 oktober 2024 06:50 schreef Wantie het volgende:
Het goeie nieuws is dat de angsthazerij dat vaccins voor oversterfte zorgen ongegrond blijkt te zijn
quote:Dit onderzoek geeft niet de oversterfte onder de totale gevaccineerde groep en de totale
ongevaccineerde/ongeregistreerde groep
Maar de hoofdreden dat er uit dit rapport geen goede conclusies getrokken kunnen worden is natuurlijk de datacorruptie, zelfs de meest basale definities van gevaccineerden en ongevaccineerden (niet concreet beschreven in het rapport) bleken te rammelen... (en nog steeds).quote:Met de analyses die voor dit onderzoek zijn gebruikt is het niet mogelijk om oorzakelijke verbanden vast
te stellen.
Ja, precies.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 11:28 schreef -jos- het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is ook niet jouw sterkste punt hè?
Twee quotes uit het rapport:
[..]
[..]
Maar de hoofdreden dat er uit dit rapport geen goede conclusies getrokken kunnen worden is natuurlijk de datacorruptie, zelfs de meest basale definities van gevaccineerden en ongevaccineerden (niet concreet beschreven in het rapport) bleken te rammelen... (en nog steeds).
maurice de hond gaat er ook steeds slechter uitzienquote:Op zondag 29 september 2024 12:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij vroeg wanneer het VK uit de ellende was, ik zei aug 2021, jij verbeterde dat naar 2022/2023.
Daarnaast beweer je dat Omicron ons uit de ellende heeft gehaald.
Maar Omicron was December 2021.
Is dat niet voor de gewone griepprik?quote:Op maandag 2 september 2024 14:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb de afspraak al binnen. Eind deze maand aan de beurt.
Achterhaald.quote:
Dan moet je ergens ke illegaal laten vaccineren?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 23:19 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik mis de doelgroep 'gevaccineerd maar niet geregistreerd' als aparte pijler.
Nee. Je kunt ook zorgen dat je gegevens niet gebruikt worden.quote:Op maandag 7 oktober 2024 09:53 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dan moet je ergens ke illegaal laten vaccineren?
Nee. Mensen die minder dan 2 weken gevaccineerd waren werden als ongevaccineerd opgenomen in het onderzoek. Tevens klopt wat Capricia zegt over de registraties.quote:Op maandag 7 oktober 2024 09:53 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dan moet je ergens ke illegaal laten vaccineren?
Ja. Dan is de data gehewel niet bruikbaar op dit punt. Wel vreemd opzich. Dat kun je dan ook doen bij inenting vanm kinderen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 10:39 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee. Mensen die minder dan 2 weken gevaccineerd waren werden als ongevaccineerd opgenomen in het onderzoek. Tevens klopt wat Capricia zegt over de registraties.
Je krijgt dus een hele grote groep ongevaccineerd maar dat is in werkelijkheid zwaar vervuilde data.
Er past maar 1 uitkomst en dat is het definitief intrekken van dit rapport.
Het onderzoek is gebaseerd op zwaar vervuilde data en daarmee waardeloos.quote:Op maandag 7 oktober 2024 09:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Achterhaald.
Het onderzoek is aangepast en pakt nog slechter uit voor ongevaccineerden.
Dit is niet waar. Ook in de groep gevaccineerden zijn gewoon doden binnen twee weken na vaccinatie, wat als die regel er zou zijn onmogelijk zou zijn.. Bij het berekenen van Vaccinatie Effectiviteit worden inderdaad mensen in de eerste 2 weken na vaccinatie niet als gevaccineerd beschouwd (dan "hoort" het vaccin nog niet volledig te beschermen). Voor berekeningen van vaccinveiligheid worden deze mensen gewoon als gevaccineerd geregistreerd en in berekeningen mee genomen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 10:39 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee. Mensen die minder dan 2 weken gevaccineerd waren werden als ongevaccineerd opgenomen in het onderzoek. Tevens klopt wat Capricia zegt over de registraties.
Je krijgt dus een hele grote groep ongevaccineerd maar dat is in werkelijkheid zwaar vervuilde data.
Er past maar 1 uitkomst en dat is het definitief intrekken van dit rapport.
Dat geloof ik dus niet (en ik weet iets van wetenschap). Het is mogelijk dat er vervuiling in de data zit (ik heb nog een mailtje naar Nivel hierover openstaan), maar het is subtieler dan vaak wordt voorgesteld.quote:Op maandag 7 oktober 2024 10:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het onderzoek is gebaseerd op zwaar vervuilde data en daarmee waardeloos.
Iedereen die iets weet van wetenschap zal dat moeten erkennen.
Nee, die krijg ik 7 november. Corona was in septemberquote:Op maandag 7 oktober 2024 08:57 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Is dat niet voor de gewone griepprik?
Dat is wel waar en ook het grote kritiekpunt van de Hond op het eerste rapport.quote:Op maandag 7 oktober 2024 10:53 schreef DrParsifal het volgende:
[..]
Dit is niet waar. Ook in de groep gevaccineerden zijn gewoon doden binnen twee weken na vaccinatie, wat als die regel er zou zijn onmogelijk zou zijn.. Bij het berekenen van Vaccinatie Effectiviteit worden inderdaad mensen in de eerste 2 weken na vaccinatie niet als gevaccineerd beschouwd (dan "hoort" het vaccin nog niet volledig te beschermen). Voor berekeningen van vaccinveiligheid worden deze mensen gewoon als gevaccineerd geregistreerd en in berekeningen mee genomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |