Hele artikel: Fok!quote:Onder mensen uit de algemene bevolking zonder COVID-19-vaccinatie was er in 2021 en 2022 sprake van flinke oversterfte; er overleden veel meer mensen dan verwacht op basis van eerdere jaren. Onder gevaccineerde mensen was er juist sprake van ondersterfte; er overleden minder mensen dan verwacht.
In de groep kwetsbare mensen – ouderen en mensen met chronische aandoeningen als COPD, diabetes of hart- en vaatziekten – is er bij zowel ongevaccineerden als gevaccineerden sprake van oversterfte; de oversterfte was hoger onder kwetsbare ongevaccineerden dan kwetsbare gevaccineerden. De hoge vaccinatiegraad heeft waarschijnlijk veel overlijdens voorkomen, met name onder de genoemde kwetsbare groepen. Dit blijkt uit een door Nivel uitgevoerd onderzoek.
Nivel onderzocht oversterfte in 2021 en 2022 onder de groep mensen met COVID-19-vaccinatie en de groep mensen zonder deze vaccinatie. Hierbij hielden we rekening met een groot aantal kenmerken van deze mensen (zoals leeftijd, medische geschiedenis, migratieachtergrond, kwetsbaarheid onder ouderen) die samenhangen met overlijden. Bij de groep ongevaccineerden was COVID-19 bij zowel de mannen als de vrouwen twee keer zo vaak de doodsoorzaak als bij gevaccineerde mannen en vrouwen.
https://ggdafspraak.nl/corona/plan-je-prikquote:Op maandag 2 september 2024 12:32 schreef de_boswachter het volgende:
Jaaaaaaaaaaa kom maar met die herhaalprik genot goden!!!!!
Ik heb de afspraak al binnen. Eind deze maand aan de beurt.quote:Op maandag 2 september 2024 12:32 schreef de_boswachter het volgende:
Jaaaaaaaaaaa kom maar met die herhaalprik genot goden!!!!!
Gaan ze ook.quote:Op maandag 2 september 2024 14:25 schreef Starhopper het volgende:
Ik dacht dat alle gevaccineerden dood zouden gaan?
Wat vertel je me nou?quote:Op maandag 2 september 2024 14:25 schreef Starhopper het volgende:
Ooit gaat idereen dood.quote:Op maandag 2 september 2024 14:25 schreef Starhopper het volgende:
De totale onderzochte groep mensen omvatte ongeveer 8% van de thuiswonende Nederlandse bevolking die staat ingeschreven bij de huisarts; dat is representatief voor het overgrote deel van de bevolking die niet in een verpleeghuis of andere instelling verblijft. Verpleeghuisbewoners vallen doorgaans niet onder de zorg van de huisarts en maakten daardoor nagenoeg geen deel uit van de onderzochte groep.quote:Op maandag 2 september 2024 16:42 schreef oppiedoppie het volgende:
Het was toch vrij snel duidelijk dat het vooral gevaarlijk was voor kwetsbare mensen en de oversterfte bestond voornamelijk uit ongevaccineerde kwetsbare mensen. De nadruk wordt nu gelegd om het niet vaccineren maar het zou duidelijker zijn dat de oversterfte vooral kwetsbare mensen betrof en waarom die zich niet hebben laten vaccineren is dan weer een 'raadsel'. Wel een met een dure 'oplossing'.
Schijnt dat we 5 a 6 miljoen kwetsbaren hebben in Nederland. Erg dikke mensen vielen er ook onder. En net voor die groep was het verstandig zich te laten vaccineren. En net die groep valt in de oversterfte.quote:Op maandag 2 september 2024 19:13 schreef Managarm het volgende:
[..]
De totale onderzochte groep mensen omvatte ongeveer 8% van de thuiswonende Nederlandse bevolking die staat ingeschreven bij de huisarts; dat is representatief voor het overgrote deel van de bevolking die niet in een verpleeghuis of andere instelling verblijft. Verpleeghuisbewoners vallen doorgaans niet onder de zorg van de huisarts en maakten daardoor nagenoeg geen deel uit van de onderzochte groep.
Nog een jaar en dan krijg ik een kratje bier van een van de wappies die bij me in de buurt woont. Hij wilde om een krat bier wedden dat ik binnen 5 jaar dood zou gaan. Dat klinkt als win-win. Of ik ben dood en het boeit me niets, of ik win bier.quote:Op maandag 2 september 2024 14:25 schreef Starhopper het volgende:
misschien begrijp je niet wat statistische onderzoeken _wel_ en wat ze _niet_ kunnen doen...?quote:Op maandag 2 september 2024 16:42 schreef oppiedoppie het volgende:
waarom die zich niet hebben laten vaccineren is dan weer een 'raadsel'.
Haha. Dit denk je? Dit onderzoek wordt waarschijnlijk gesponsord door WEF of Bill.quote:
quote:Op maandag 2 september 2024 16:02 schreef Origami94 het volgende:
Niet gelezen
Onderzoek is duidelijk gefinancierd door Pfizer
Van de site van Nivel:quote:Op maandag 2 september 2024 19:02 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Als je gelezen had, dan had je geweten dat het niet Pfizer is.
quote:Financiering
De financiering van onderzoek van het Nivel naar de kwaliteit en effectiviteit van de Nederlandse gezondheidszorg bestaat uit nationale en internationale subsidies die we ontvangen en uit onderzoek dat we doen in opdracht van derden. De basisfinanciering bestaat uit een instellingsbijdrage van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS).
Voorbeelden van samenwerkingsvormen met subsidieverstrekking
- meerjarenafspraak met het ministerie van VWS
- convenanten met het RIVM en het CBS
- deelname aan de onderzoeksschool CaRe, samen met de universiteit Maastricht, universiteit Amsterdam (VUmc) en Radboudumc Nijmegen
- deelname als collaborating partner in de WHO; als zodanig bestuderen we de ontwikkelingen in de (eerstelijns)gezondheidszorg in Europa
- vervullen van hoogleraarschap aan een universiteit door een aantal van de Nivel-stafleden
- samenwerking met EFPC, European Forum for Primary Care
- deelname aan de EUPHA, the European Public Health Association
De Telegraaf als bron zou in mijn opinie verboden moeten worden. Clickbait hitserij.quote:Op donderdag 5 september 2024 15:20 schreef Bluesdude het volgende:
Voor de verdwaalden onder ons, die nog steeds FvD en Baudet als de verlossers zien
Ja héél toevallig hoor...quote:Op donderdag 5 september 2024 16:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Die is even met vakantie naar Wuhan geloof ik.
Dat minder vertrouwen komt vooral door desinformatie van o.a. die partijen.quote:Op donderdag 5 september 2024 16:35 schreef Origami94 het volgende:
[..]
De Telegraaf als bron zou in mijn opinie verboden moeten worden. Clickbait hitserij.
De reden dat mensen zich decennia lang niet laten vaccineren gaat gepaard met het steeds mindere vertrouwen in de overheid en dienst belangen.
FvD hiervan de schuld geven of desnoods de Pvv gaat in mijn opzien te ver.
Wat een wappie verhaal is dit.quote:Op maandag 2 september 2024 12:20 schreef Morri2 het volgende:
Ondersterfte bij COVID-19-gevaccineerden en oversterfte bij ongevaccineerden
[..]
Hele artikel: Fok!
Onderzoek uitgevoerd door Nivel.
Goede zaak dat hier eens onderzoek naar gedaan is.
Ja zo met feiten argumenten gedegen onderzoek logica etc. Of komt het omdat de inhoud je niet bevalt?quote:
Lik de laarzen van die leugenaars.quote:Op donderdag 5 september 2024 15:20 schreef Bluesdude het volgende:
Voor de verdwaalden onder ons, die nog steeds FvD en Baudet als de verlossers zien
quote:Op maandag 2 september 2024 23:18 schreef -jos- het volgende:
[..]
Dit flutonderzoek kan eigenlijk voor publicatie al de prullenbak in. Immers, de vaccinatiestatus is in dit onderzoek voor het veruit overgrote deel gebaseerd op het CIMS van het RIVM. Het rapport van Meester en Jacobs toont aan dat deze data vervuild is: https://www.researchgate.(...)ederland_2021_-_2023
Wat in dit rapport niet staat, maar wat dankzij Twitter user Leon1969 wel boven water is gekomen afgelopen week, is dat het CIMS een enorme achterstand had in de registratie van vaccinaties waardoor overleden gevaccineerden als ongevaccineerd stonden geregistreerd én dat op een gegeven moment is besloten om overledenen (en gemigreerden) uit het CIMS te halen.
Zie: [ x ]
bekijk hierin vooral ook de links naar zijn eerdere tweets, óf lees deze blog waarin de bovenstaande 2 fenomenen beschreven worden.
Aangezien in het Nivel rapport niks staat over (een onderzoek naar) de datakwaliteit van het CIMS en aangezien het rapport net als eerdere rapporten en nieuwsberichten ondersterfte onder gevaccineerden benoemt zonder dat de onderliggende datakwaliteit als verklaring wordt benoemd is waarschijnlijk dezelfde fout opnieuw gemaakt.
Een ander punt in het Nivel rapport wat mijzelf opviel is dat in de inleiding het volgende staat:
'Internationaal gezien wijzen studies erop dat COVID-19-vaccinaties wereldwijd de sterfte hebben verminderd (Watson 2022)'
Aangezien mijn bronnen andere resultaten tonen was ik toch wel benieuwd naar deze meerdere 'studies'. Blijkt dat heel deze referentie niet bestaat in het Nivel rapport. Nu ben ik de moeilijkste niet, heb deze studie maar zelf opgezocht. Blijkt dat het geen meta-analyse van meerdere 'studies' is, zoals ik verwacht had, maar een pure wiskundige modelmatige hypothetische studie waarin mogelijke nadelige effecten van vaccins überhaupt buiten beschouwing zijn gelaten
Helaas, de bovenstaande quote is dus totaal ongefundeerd.
Ik zie nu dat Herman Steigstra mijn mening deelt: [ x ]
edit: Nog een interessante quote uit het Nivel rapport: 'Dit onderzoek geeft niet de oversterfte onder de totale gevaccineerde groep en de totale ongevaccineerde groep, maar geeft de oversterfte weer in subgroepen naar (verwachte) vaccinatiedatum.'
Deze eerste subzin is natuurlijk de olifant in de kamer die niet benoemd wordt. Een vraag die ik nog heb na het lezen van dit rapport is waarom er geïmputeerd wordt naar verwachte vaccinatiedatum (waarschijnlijk om te kunnen vergelijken op persoonlijke kenmerken, maar op leeftijd imputeren/vergelijken is dan toch veel simpeler?) en wat de precieze definitie van deze imputatie is.
Dat is niet hetzelfde als gefinancierd.quote:Op maandag 2 september 2024 16:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is duidelijk.
Want er staat in het artikel dat Nivel het onderzoek heeft gedaan.
Denk aan je hart. Niet meteen boos worden.quote:Op donderdag 5 september 2024 17:10 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja zo met feiten argumenten gedegen onderzoek logica etc. Of komt het omdat de inhoud je niet bevalt?
Fvd is een symptoomquote:Op donderdag 5 september 2024 16:56 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Dat minder vertrouwen komt vooral door desinformatie van o.a. die partijen.
Nee, je kan beter alles overnemen van de overheid die zijn zo betrouwbaar altijd.quote:Op donderdag 5 september 2024 17:58 schreef TweedeKlum het volgende:
Juli mottuh nie allus gelofen, doe selluf ondersoek.
Allemaal partijen die al zeker van de zaak waren.quote:
Zelfs de 5G-ontvangst blijkt tegen te vallen.quote:Op maandag 2 september 2024 14:25 schreef Starhopper het volgende:
Jij sympathiseert dus met die volksmenners die de volksgezondheid ondermijnen.quote:Op donderdag 5 september 2024 16:35 schreef Origami94 het volgende:
FvD hiervan de schuld geven of desnoods de Pvv gaat in mijn opzien te ver.
Baudet en dat soort oplichters likken? Dat is jouw bezigheidquote:Op donderdag 5 september 2024 17:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Lik de laarzen van die leugenaars.
Nee ik ben niet voor die volksmenners. En misschien is het beter. Zie bijvoorbeeld Twitter.quote:Op donderdag 5 september 2024 19:39 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij sympathiseert dus met die volksmenners die de volksgezondheid ondermijnen.
Het is bewezen dat vaccinaties de gevolgen van corona minder erg maken, Lees het artikel
Als je voor dit soort berichten de Telegraaf wilt verbieden, dan wil je blijkbaar nog veel meer grote media verbieden.
Niet zo democratisch gedacht.
Natuurlijk is het beter niet die FvD bende aan te hangen...maar je wil wel de Telegraaf verbieden ?quote:Op donderdag 5 september 2024 19:58 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Nee ik ben niet voor die volksmenners. En misschien is het beter. Zie bijvoorbeeld Twitter.
Dit ja. Triest trouwens dat meester en jacobs zelf hun geld moesten ophalen via crowd funding aangezien zonmw etc hier geen oren naar hebben. Ik heb liever niet nog meer misinformatie over dit onderwerp, en nu komt dit zwakke onderzoek weer aanvliegen.quote:
Ja ik heb spijt dat ik geen vaccin heb genomen.quote:Op zaterdag 7 september 2024 13:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je, de frustratie is hoog bij de ongevaccineerden.
Omdat je er vatbaar voor bent, en risico loopt op long covid.quote:Op donderdag 5 september 2024 17:28 schreef stinkielinkie het volgende:
Waarom zou je je laten Vaccineren voor een griepje?
En dat zelfonderzoek komt op de een of andere manier altijd neer op het copypasten van social media meningen en youtubefilmpjes. Want dat is wel echt onderzoekquote:Op donderdag 5 september 2024 17:58 schreef TweedeKlum het volgende:
Juli mottuh nie allus gelofen, doe selluf ondersoek.
Liever long covid dan myocarditis. Maar ieder z'n ding.quote:Op zaterdag 7 september 2024 14:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Omdat je er vatbaar voor bent, en risico loopt op long covid.
Myocarditis is een van de symptomen van Covid.quote:Op zaterdag 7 september 2024 14:56 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Liever long covid dan myocarditis. Maar ieder z'n ding.
Ook van het vaccin maar dat vertel je er niet bij.quote:Op zaterdag 7 september 2024 15:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Myocarditis is een van de symptomen van Covid.
Want jij doelde niet op het vaccin wou je zeggen....quote:Op zaterdag 7 september 2024 15:25 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Ook van het vaccin maar dat vertel je er niet bij.
Maurice probeert wanhopig om nog relevant te zijn...quote:Op zaterdag 7 september 2024 16:46 schreef -jos- het volgende:
Maurice de Hond duikt er verder in, er is gesjoemeld:
https://maurice.nl/2024/09/07/nivel4x317/
Alles wijst erop dat er is gesjoemeld in het CIMS (het Covid vaccinatieregister).
https://redirect.invidious.io/watch?v=_UOkTzLLRbo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Oh boy, wat wordt dit topic mooi oud zeg.quote:Op zaterdag 7 september 2024 18:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maurice probeert wanhopig om nog relevant te zijn...
Fijn, maar echt relevant is het niet meer.quote:Op woensdag 18 september 2024 18:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oh boy, wat wordt dit topic mooi oud zeg.
Het Nivel heeft het onderzoek offline gehaald en gaat het corrigeren n.a.v. bevindingen van de Hond!!!!
De headlines zijn al gemaakt en die krijgt het niet nog een keer.quote:Op woensdag 18 september 2024 18:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oh boy, wat wordt dit topic mooi oud zeg.
Het Nivel heeft het onderzoek offline gehaald en gaat het corrigeren n.a.v. bevindingen van de Hond!!!!
Wetenschap is ook maar een mening?quote:Op woensdag 18 september 2024 18:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Fijn, maar echt relevant is het niet meer.
Dat mag jij vinden.quote:Op woensdag 18 september 2024 18:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De headlines zijn al gemaakt en die krijgt het niet nog een keer.
[..]
Wetenschap is ook maar een mening?
Nee, dat ze jou alles voor kunnen zetten is me wel duidelijk. Onderzoek van niveau 'lik m'n kutje' maar ach, niet relevant meer.quote:Op woensdag 18 september 2024 18:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Fijn, maar echt relevant is het niet meer.
Mooiere kersen op de taart krijg je niet na de hele corona shitshow.quote:Op woensdag 18 september 2024 18:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De headlines zijn al gemaakt en die krijgt het niet nog een keer.
[..]
Wetenschap is ook maar een mening?
Ik begrijp je frustratie, maar het is 2024, Covid ligt achter ons.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:09 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee, dat ze jou alles voor kunnen zetten is me wel duidelijk. Onderzoek van niveau 'lik m'n kutje' maar ach, niet relevant meer.
[..]
Mooiere kersen op de taart krijg je niet na de hele corona shitshow.
Genieten.
Behalve frauduleuze oversterfterapporten.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik begrijp je frustratie, maar het is 2024, Covid ligt achter ons.
Durf weer te leven!
Ja, ik begrijp die frustratie van je.quote:Op woensdag 18 september 2024 22:58 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Behalve frauduleuze oversterfterapporten.
Hihih
Ja, waarom zou je ook willen leren van de fouten die gemaakt zijn…quote:Op donderdag 19 september 2024 06:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, ik begrijp die frustratie van je.
Maar de rest van de wereld gaat gewoon verder.
Wat leer ik daarvan dan?quote:Op donderdag 19 september 2024 08:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, waarom zou je ook willen leren van de fouten die gemaakt zijn…
quote:Op zaterdag 7 september 2024 18:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maurice probeert wanhopig om nog relevant te zijn...
Misschien om niet meer van deze onnozele reacties te posten?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |