SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
C’est Davie :o)
Als je ziet hoeveel mensen hier gewoon gaan kijken, vrees ik dat je gelijk hebt. Er zal niets gaan veranderen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 10:59 schreef Claudia_x het volgende:
En ik heb weinig fiducie in de AVROTROS. Er zal wel even wat ophef zijn als we gewoon weer meedoen, maar die waait wel weer over (zal de AVROTROS denken, en vermoedelijk terecht).
Het probleem blijft denk ik toch dat de EBU in hun recht staat om elke deelnemer te kunnen diskwalificeren wanneer het ze uitkomt, aangezien het contract dat Joost en AVROTROS vooraf hebben getekend ongetwijfeld helemaal dichtgetimmerd is. Dan zijn de enige routes eigenlijk de proportionaliteit van de straf en de vraag of de EBU door de zwaarte van de straf en eventuele verdere commentaren kan worden aangeklaagd voor smaad. Ik ben totaal geen jurist, maar het lijkt me als buitenstaander een zeer lastige zaak om te winnen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 11:15 schreef d_elise het volgende:
Aangifte doen van smaad, waar Gerard Spong voor pleit, kan toch ook beter door Joost zelf gedaan worden dan de AvroTros. Het is tenslotte voornamelijk Joost zijn naam/reputatie die is aangetast en hij zal daardoor problemen hebben ondervonden, financieel of mentaal oid. Ook al heeft hij zoveel succes nu. Dus in die zin snap ik wel dat het voor de AT weinig zin heeft om een zaak te starten (dat zullen ze achter de schermen wel uitgezocht hebben) en voor Joost juist wel zin kan hebben.
Daar ben ik ook bang voor ja.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 11:30 schreef Fred_B het volgende:
Het probleem blijft denk ik toch dat de EBU in hun recht staat om elke deelnemer te kunnen diskwalificeren wanneer het ze uitkomt, aangezien het contract dat Joost en AVROTROS vooraf hebben getekend ongetwijfeld helemaal dichtgetimmerd is.
Dat contract en smaad staan los van elkaar hè.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 11:30 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het probleem blijft denk ik toch dat de EBU in hun recht staat om elke deelnemer te kunnen diskwalificeren wanneer het ze uitkomt, aangezien het contract dat Joost en AVROTROS vooraf hebben getekend ongetwijfeld helemaal dichtgetimmerd is. Dan zijn de enige routes eigenlijk de proportionaliteit van de straf en de vraag of de EBU door de zwaarte van de straf en eventuele verdere commentaren kan worden aangeklaagd voor smaad. Ik ben totaal geen jurist, maar het lijkt me als buitenstaander een zeer lastige zaak om te winnen.
Eens. En waarschijnlijk heeft de AvroTros dit ook ingezien en gaan ze daarom geen juridische stappen ondernemen. Denk dat een persoonlijke zaak van Joost iets meer kans maakt, maar in hoe veel gevallen wint één persoon het tegen een grote organisatie? Al is Spong natuurlijk wel een goede om aan je zijde te hebben.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 11:30 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het probleem blijft denk ik toch dat de EBU in hun recht staat om elke deelnemer te kunnen diskwalificeren wanneer het ze uitkomt, aangezien het contract dat Joost en AVROTROS vooraf hebben getekend ongetwijfeld helemaal dichtgetimmerd is. Dan zijn de enige routes eigenlijk de proportionaliteit van de straf en de vraag of de EBU door de zwaarte van de straf en eventuele verdere commentaren kan worden aangeklaagd voor smaad. Ik ben totaal geen jurist, maar het lijkt me als buitenstaander een zeer lastige zaak om te winnen.
Dat laatste vooral, "physically assaulted a young female member" of iets dergelijks.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 11:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat contract en smaad staan los van elkaar hè.
Weet je nog wat de eerste berichtgeving was? Er werd de indruk gewekt dat ie een vrouw fysiek had aangevallen. Dat het een vrouw was, werd ook zeer bewust erbij benoemd.
Maar dat is laster tegenover Joost Klein. Niet tegenover AVROTROS en in dat opzicht begrijp ik dat AT geen juridische stappen onderneemt.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 12:05 schreef Dave het volgende:
[..]
Dat laatste vooral, "physically assaulted a young female member" of iets dergelijks.
"Women beater, r*pist" reacties waren niet van de lucht in sommige ESF-"fan" groups.
Ja, maar dat contract zorgt er waarschijnlijk voor dat die diskwalificatie zelf juridisch wel goed zit. Dus dan hou je vooral de commentaren vanuit de EBU op de zaak over, waar je wat mee kan.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 11:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat contract en smaad staan los van elkaar hè.
Weet je nog wat de eerste berichtgeving was? Er werd de indruk gewekt dat ie een vrouw fysiek had aangevallen. Dat het een vrouw was, werd ook zeer bewust erbij benoemd.
Waar heeft hij dit gepost? Wil de context wel weten.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 10:17 schreef Momo het volgende: [..] Zag deze screenshot op twitter [ afbeelding ]
Het is misschien wel redelijk dichtgetimmerd, maar proportionaliteit en vooral smaad en laster zijn volgens mij wel degelijk goede juridische argumenten. Je kunt dan wel een contract hebben getekend, dat betekent nog niet dat EBU zomaar alles kan maken natuurlijk. Daar komt het financiële argument nog bij. Je moet wel gegronde redenen hebben om iemand eruit te gooien die net een paar ton erin heeft gestoken, welk wurgcontract je ook hebt getekend. Ik denk dat elke advocaat hier wel mee aan de slag zou willen, niet alleen Gerard Spong.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 11:30 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja als je even heel simpel naar deze situatie met Joost kijkt zou een medewerker bij het Songfestival nu dus heel simpel een artiest eruit kunnen werken, zelfs als een beschuldiging niet waar is. De EBU moet dan meteen actie ondernemen. Zoiets slaat toch nergens op? Ongeacht wat voor contract ook.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:13 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het is misschien wel redelijk dichtgetimmerd, maar proportionaliteit en vooral smaad en laster zijn volgens mij wel degelijk goede juridische argumenten. Je kunt dan wel een contract hebben getekend, dat betekent nog niet dat EBU zomaar alles kan maken natuurlijk. Daar komt het financiële argument nog bij. Je moet wel gegronde redenen hebben om iemand eruit te gooien die net een paar ton erin heeft gestoken, welk wurgcontract je ook hebt getekend. Ik denk dat elke advocaat hier wel mee aan de slag zou willen, niet alleen Gerard Spong.
Als Avrotros het er nu ineens bij laat zitten zou ik dat niet verrassend vinden, maar wel belachelijk. Hun zaak is nu immers sterker geworden dan een paar maanden terug, niet zwakker. Dus om dan ineens je er bij neer te leggen? Onverklaarbaar.
Hier zou ook misbruik van gemaakt kunnen worden. Gewoon zeggen als iemand uit de delegatie van land A dat artiest uit land B aan je kont heeft gezeten, doei land B. Zien we later wel hoe dat zit.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:29 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja als je even heel simpel naar deze situatie met Joost kijkt zou een medewerker bij het Songfestival nu dus heel simpel een artiest eruit kunnen werken, zelfs als een beschuldiging niet waar is. De EBU moet dan meteen actie ondernemen. Zoiets slaat toch nergens op? Ongeacht wat voor contract ook.
https://vm.tiktok.com/ZIJWekNRv/ onder deze videoquote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:12 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Waar heeft hij dit gepost? Wil de context wel weten.
Nouja dat ja, of via een vrijwilliger ofzo. Als je kwaad wil zou zou je je directe concurrent er nu zo uit kunnen werken.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Hier zou ook misbruik van gemaakt kunnen worden. Gewoon zeggen als iemand uit de delegatie van land A dat artiest uit land B aan je kont heeft gezeten, doei land B. Zien we later wel hoe dat zit.
Nouja, niet helemaal natuurlijk. Joost heeft wel toegegeven dat er IETS is gebeurd. Dus helemaal onwaar was het nu ook weer niet. Het iets stelde gewoon niets voor.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:29 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja als je even heel simpel naar deze situatie met Joost kijkt zou een medewerker bij het Songfestival nu dus heel simpel een artiest eruit kunnen werken, zelfs als een beschuldiging niet waar is. De EBU moet dan meteen actie ondernemen. Zoiets slaat toch nergens op? Ongeacht wat voor contract ook.
"Representing *onverstaanbaar gemompel* - lands, here is Nick Painter, with Komkommertijd":quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:34 schreef Greys het volgende:
Ze verdienen het niet dat we nu alweer gaan mopperen om iets dat waarschijnlijk toch niet gebeurt. Zelfs in komkommertijd.
Als Joost het wil opnemen tegen de EBU, dan steun ik hem uiteraard. Ik vraag me alleen af hoe reëel het is dat daar een flinke schadevergoeding uit voortkomt.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:13 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het is misschien wel redelijk dichtgetimmerd, maar proportionaliteit en vooral smaad en laster zijn volgens mij wel degelijk goede juridische argumenten. Je kunt dan wel een contract hebben getekend, dat betekent nog niet dat EBU zomaar alles kan maken natuurlijk. Daar komt het financiële argument nog bij. Je moet wel gegronde redenen hebben om iemand eruit te gooien die net een paar ton erin heeft gestoken, welk wurgcontract je ook hebt getekend. Ik denk dat elke advocaat hier wel mee aan de slag zou willen, niet alleen Gerard Spong.
Als Avrotros het er nu ineens bij laat zitten zou ik dat niet verrassend vinden, maar wel belachelijk. Hun zaak is nu immers sterker geworden dan een paar maanden terug, niet zwakker. Dus om dan ineens je er bij neer te leggen? Onverklaarbaar.
Volgens mij heeft dat dus achteraf gezien altijd wel gekund, maar is het nooit gebeurd. Zeg maar zoals een politieagent of voetbalscheidsrechter in theorie ook gekke straffen kan uitdelen met het wet/regelboekje in de hand.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:38 schreef Em31 het volgende:
[..]
Nouja dat ja, of via een vrijwilliger ofzo. Als je kwaad wil zou zou je je directe concurrent er nu zo uit kunnen werken.Bestaat gewoon niet dat dat normaal is.
Ik ben het met je eens dat een schadevergoeding een moeilijke zaak wordt. Joost heeft financieel niet echt geleden door de hele zaak, dus dan wordt het een eventuele vergoeding voor emotionele schade, wat niet te kwantificeren is en ik weet niet volgens welk recht de zaak zal lopen, maar schadevergoedingen voor emotionele schade zijn in Nederland eerder zeldzaam voor zover ik weet.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:57 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Als Joost het wil opnemen tegen de EBU, dan steun ik hem uiteraard. Ik vraag me alleen af hoe reëel het is dat daar een flinke schadevergoeding uit voortkomt.
Van AVROTROS denk ik niet dat er veel veranderd is. Zeker als Joost midden in een rechtszaak zit, waar zij ook bij betrokken zijn, lijkt het me niet dat ze vrolijk weer mee gaan doen. Ik geloof gewoon nog steeds dat zij een zaak vanuit hun organisatie als kansloos hebben beschouwd.
Trust the process!quote:Op woensdag 21 augustus 2024 14:08 schreef Miloutchi het volgende:
[..]
Maar … is dat wat Joost hoopt te bereiken met zo’n rechtszaak?
Gieren om de Europapa skies.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:53 schreef Dave het volgende:
[..]
"Representing *onverstaanbaar gemompel* - lands, here is Nick Painter, with Komkommertijd":
Verse 1:
The sun is high, the breeze is light,
No headlines here, just summer nights,
Ice cream melts, the clock moves slow,
But we don’t care, we’re in the flow.
Pre-Chorus:
So grab your shades, let's hit the street,
Where every day feels like a treat,
No rush, no fuss, just you and me,
In this endless European dream.
Chorus:
It's komkommertijd, let's take a ride,
In the land of sun and sweet surprise,
No news to break, just smiles and fries,
Dancing through the Europapa skies!
Verse 2:
We’ll tour the towns, from coast to coast,
From Amsterdam to sunny Samos,
We'll laugh out loud, we’ll sing along,
To every silly summer song.
Bridge:
And when the moon is shining bright,
We’ll toast to life, we’ll toast to light,
In every corner, every square,
The world is ours, without a care.
Chorus:
It's komkommertijd, let's take a ride,
In the land of sun and sweet surprise,
No news to break, just smiles and fries,
Dancing through the Europapa skies!
Outro:
So here we are, just you and me,
In this season of simplicity,
No breaking news, no alibis,
Just love and laughs under Europapa skies!
quote:Op woensdag 21 augustus 2024 14:38 schreef summer52 het volgende:
Joost bereikt er misschien niets mee maar hij laat dan wel zien dat hij ballen heeft. Het zal moeilijk vechten zijn tegen de EBU maar ik denk dat Joost dat ook wel weet. Maar niets doen en de EBU zijn gang maar laten gaan? Ik denk dat dit Joost zijn eer te na is. Want als je dit zomaar laat gebeuren dan geef je de EBU alle macht en wat flikken ze dan de volgende keer?
Ik hoop echter wel dat AT achter de schermen alle medewerking en steun zal verlenen.
Maar of Joost echt een rechtszaak aanspant? Ik weet het niet, afwachten maar. En nee ik denk niet dat Joost het doet om financiële redenen.
Als je komkommertijd in het engels probeert uit te spreken klinkt het als iets euh.. seksueelsquote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:53 schreef Dave het volgende:
[..]
"Representing *onverstaanbaar gemompel* - lands, here is Nick Painter, with Komkommertijd":
Hoezo zou het niet relevant zijn?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 15:20 schreef sp3c het volgende:
Is het überhaupt relevant wat er in dat contract staat over wel of niet filmen?
we kunnen erover twisten of het heel bedreigend overkwam maar blijkbaar heeft ze het zo ervaren en blijkbaar heeft hij die camera al dan niet per ongeluk uit dr handen getiktquote:Op woensdag 21 augustus 2024 16:32 schreef Miloutchi het volgende:
[..]
Hoezo zou het niet relevant zijn?
Persoonlijk ben ik nieuwsgieriger naar dé afspraak tussen EBU, AT en Joost, en dan vooral naar de basis waarop een uitzondering is aangevraagd, want ik kan me voorstellen dat de EBU er niet zonder meer mee akkoord is gegaan.
Ik ben wel benieuwd wat er in dat contract staat betreffende allerlei social media optredens en dingetjes die de artiesten moeten doen als filmpjes opnemen, foto's, interviews etc. Tenminste ik denk dat het een moetje is ivm met allerlei sponsor contracten met een TikTok, Reddit etc. Wat verwacht EBU van de artiesten? Artiesten zeggen dat dit wel voor veel meer stress zorgt achter de schermen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 15:20 schreef sp3c het volgende:
Is het überhaupt relevant wat er in dat contract staat over wel of niet filmen?
Dat lijkt me hoogst relevant.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 16:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
we kunnen erover twisten of het heel bedreigend overkwam maar blijkbaar heeft ze het zo ervaren en blijkbaar heeft hij die camera al dan niet per ongeluk uit dr handen getikt
of ze dan wel of niet mocht filmen lijkt me niet super relevant
In een rechtszaal is dat zeer relevant.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 16:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
we kunnen erover twisten of het heel bedreigend overkwam maar blijkbaar heeft ze het zo ervaren en blijkbaar heeft hij die camera al dan niet per ongeluk uit dr handen getikt
of ze dan wel of niet mocht filmen lijkt me niet super relevant
Ik vraag me echt af wat voor heilige robots er tegenwoordig allemaal bestaan. Zijn jullie nog nooit eens boos geworden ofzo?quote:
Er was toch ook een incident met een female worker?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 16:59 schreef Miloutchi het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af wat voor heilige robots er tegenwoordig allemaal bestaan. Zijn jullie nog nooit eens boos geworden ofzo?
Het maakt het ok genoeg om te spreken van laster als ze praten over een “incident with a female worker” of hoe ze het dan ook verwoord hebben.
Het gaat er ook om of de EBU redelijkerwijs had kunnen vermoeden dat dit opgepikt zou worden als “Joost slaat vrouwen” of “Joost heeft zich schuldig gemaakt aan seksueel grensoverschrijdend gedrag” en dergelijke. Het gaat niet alleen om de letterlijke interpretatie.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 17:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
Er was toch ook een incident met een female worker?
Dat die camera stuk was is volgens mij alleen iets van de geruchtenmolen in die eerste dag.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 17:13 schreef Miloutchi het volgende:
Dat van die camera die stuk zou zijn: is dat eigenlijk ooit bevestigd door een degelijke bron (Zweedse aanklager, EBU of AVROTROS)? Want ik heb het idee dat dit verhaal een eigen leven is gaan leiden zonder dat het ooit bevestigd is.
Lijkt mij vrij helder. (en wat we al wisten). Joost heeft de camera uit zijn gezicht geduwd. That's it. Niks over schade, niks over verdere bedreiging, niks over het aanraken van die hele vrouw.quote:– Ik heb het onderzoek vandaag stopgezet omdat ik niet kan bewijzen dat de handeling waarschijnlijk ernstige angst zal veroorzaken of dat de man een dergelijke bedoeling heeft gehad, zegt de hoge aanklager Fredrik Jonsson in een persbericht.
Tegen Aftonbladet zegt hij:
– Ik kan zeggen dat er een beweging naar de filmcamera is geweest en dat deze de filmcamera heeft geraakt, maar om illegale bedreigingen te veroorzaken, moet ik ook laten zien dat het zijn bedoeling was om haar ernstige angst aan te jagen persoon, om haar eenvoudig te bedreigen. Op basis van de situatie dat het een snelle opeenvolging van gebeurtenissen in een speciale situatie was, bedoel ik dat ik niet kan bewijzen dat hij het heeft gedaan om haar te bedreigen. Ik kan niets anders laten zien dan dat het de bedoeling was om het filmen te beïnvloeden, hij wilde gewoon niet gefilmd worden.
Dat is ook precies het scenario dat Cornald Maas op de dag van de diskwalificatie schetste.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 17:20 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Dat die camera stuk was is volgens mij alleen iets van de geruchtenmolen in die eerste dag.
Uit een artikel van vorige week (over het stopzetten van het onderzoek), door google translate gedraait:
[..]
Lijkt mij vrij helder. (en wat we al wisten). Joost heeft de camera uit zijn gezicht geduwd. That's it. Niks over schade, niks over verdere bedreiging, niks over het aanraken van die hele vrouw.
Waarom dat "female" toevoegen? Als het een man was hadden ze dat toch ook niet expliciet gezegd? Dat alleen al maakt duidelijk dat ze niet te goeder trouw handelen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 17:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
Er was toch ook een incident met een female worker?
lijkt me wat vergezocht maar is het smaad?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 18:09 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Waarom dat "female" toevoegen? Als het een man was hadden ze dat toch ook niet expliciet gezegd? Dat alleen al maakt duidelijk dat ze niet te goeder trouw handelen.
EBU kan het niet ontgaan zijn dat hun verklaring al snel een geruchtenmolen op gang bracht die Joost afschilderde als een man die een vrouw seksueel belaagd had. Ze hebben echter niets gedaan om die geruchten tegen te spreken of de kop in te drukken. Dat is nalatigheid. En dat maakt zeker wel een kans in een rechtbank. Anders zou Spong er niet zijn vingers aan branden.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 18:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
lijkt me wat vergezocht maar is het smaad?
was het geen female?
was er geen incident?
ik denk dat je geen enkele kans maakt in een rechtbank
Smaad en laster zijn sowieso twee aparte dingen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 18:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
lijkt me wat vergezocht maar is het smaad?
was het geen female?
was er geen incident?
ik denk dat je geen enkele kans maakt in een rechtbank
Hier heb je wel weer gelijk. De wildste verhalen gingen rond en hun deden er ook echt niks aan om te zorgen dat het ging stoppen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 18:51 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
EBU kan het niet ontgaan zijn dat hun verklaring al snel een geruchtenmolen op gang bracht die Joost afschilderde als een man die een vrouw seksueel belaagd had. Ze hebben echter niets gedaan om die geruchten tegen te spreken of de kop in te drukken. Dat is nalatigheid. En dat maakt zeker wel een kans in een rechtbank. Anders zou Spong er niet zijn vingers aan branden.
De EBU zal er dan toch op reageren dat zij niet verantwoordelijk zijn voor andermans uitspraken, dat zij zelf niets hebben gedaan dat als smaad in aanmerking komt, en dat ze bewust vaag moesten communiceren over het incident gedurende het politie-onderzoek.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 21:44 schreef Ama het volgende:
[..]
Hier heb je wel weer gelijk. De wildste verhalen gingen rond en hun deden er ook echt niks aan om te zorgen dat het ging stoppen.
En de waar-rook-is-is-vuur-logici gaan dan direct de EBU veroordelen neem ik aan! Er loopt dan immers niet voor niets zomaar een aangifte.quote:
Communicatief was het niet heel erg sterk idd, zeker voor zo'n enorme organisatie maar of je ze daar ook echt voor aan kunt klagen?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 18:51 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
EBU kan het niet ontgaan zijn dat hun verklaring al snel een geruchtenmolen op gang bracht die Joost afschilderde als een man die een vrouw seksueel belaagd had. Ze hebben echter niets gedaan om die geruchten tegen te spreken of de kop in te drukken. Dat is nalatigheid. En dat maakt zeker wel een kans in een rechtbank. Anders zou Spong er niet zijn vingers aan branden.
Ik dacht dat ik het toen wel allemaal goed gevolgd had, maar seksueel belaagd heb ik nooit iets over gehoord.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 18:51 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Bron: RTL Boulevardquote:Joost Klein gaat EBU niet aanklagen: 'Geen tijd om hiermee bezig te zijn'
Joost Klein (26) gaat geen aangifte doen tegen de European Broadcasting Union (EBU) na zijn diskwalificatie op het songfestival in Malmö. Dit laat de manager van de 'Europapa'-zanger weten aan RTL Boulevard, na de open brief van advocaat Gerard Spong (78).
Gerard schreef in de Volkskrant AVROTROS 'zwak' te vinden dat de omroep geen zaak aanspant tegen de EBU en dat Joost volgens hem 'de aangewezen persoon is om wél aangifte te doen' van smaad. "Ik ben gebeld door de manager van Joost en we gaan er eens over nadenken", gaf de advocaat te kennen.
Daar komt echter geen rechtszaak van, verduidelijkt Joosts management nu. "Ik heb Gerard Spong een kort dankmailtje gestuurd voor de interessante kijk erop, maar om heel eerlijk te zijn hebben wij nu echt geen tijd of ruimte om hiermee bezig te zijn", laat manager Rick Bakker weten.
Daar heeft hij zich nooit over uitgelaten?quote:Op donderdag 22 augustus 2024 10:35 schreef sp3c het volgende:
En antisemitisme
Die hadden ze wel de kop in moeten drukken, niet goed voor hem en niet goed voor die Israëlische tante
Ondanks dat velen (waaronder mijzelf) liever zouden willen dat de EBU ter verantwoording wordt geroepen, denk ik dat dit het meest verstandig is. Kleine kans dat hij zo'n zaak zou winnen en het eist z'n tijd en financiële en emotionele tol. Dan blijft nog over dat de AvroTros hopelijk niet zomaar toegeeft na een gesprek.quote:
Niemand volgens mij, was een verhaal dat rond zweefde de eerste dag of de eerste paar dagenquote:Op donderdag 22 augustus 2024 12:13 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Daar heeft hij zich nooit over uitgelaten?
De kans dat zo’n gesprek iets nuttigs gaat opleveren is uiteraard minimaal. Het is vooral hopen dat Avrotros de rechte rug houdt die ze al de hele tijd tonen, want dat de EBU volgend jaar gewoon verdergaat waar ze gebleven zijn, is nogal logisch. Maar het zou erg teleurstellend zijn als dat dan met instemming van Nederland is.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 12:18 schreef d_elise het volgende:
[..]
Ondanks dat velen (waaronder mijzelf) liever zouden willen dat de EBU ter verantwoording wordt geroepen, denk ik dat dit het meest verstandig is. Kleine kans dat hij zo'n zaak zou winnen en het eist z'n tijd en financiële en emotionele tol. Dan blijft nog over dat de AvroTros hopelijk niet zomaar toegeeft na een gesprek.
Als volgende maand ook nog het bericht komt dat we toch maar wel meedoen volgend jaar dan is de AVROTROS wel echt zwak.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 12:33 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De kans dat zo’n gesprek iets nuttigs gaat opleveren is uiteraard minimaal. Het is vooral hopen dat Avrotros de rechte rug houdt die ze al de hele tijd tonen, want dat de EBU volgend jaar gewoon verdergaat waar ze gebleven zijn, is nogal logisch. Maar het zou erg teleurstellend zijn als dat dan met instemming van Nederland is.
Vanwege die perco ("why not?") werd hij door de Israëlische trolls op sociale media van antisemitisme beschuldigd. O.a. die Keren Peles van de Israëlische delegatie heeft Joost gewoon regelrecht een antisemiet genoemd in haar Instagram stories. Daar zou je normaal toch ook je backstagepas voor mogen inleveren lijkt mij.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 12:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
Niemand volgens mij, was een verhaal dat rond zweefde de eerste dag of de eerste paar dagen
Zeker omdat daar wél expliciet bewijs van is...quote:Op donderdag 22 augustus 2024 12:39 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Vanwege die perco ("why not?") werd hij door de Israëlische trolls op sociale media van antisemitisme beschuldigd. O.a. die Keren Peles van de Israëlische delegatie heeft Joost gewoon regelrecht een antisemiet genoemd in haar Instagram stories. Daar zou je normaal toch ook je backstagepas voor mogen inleveren lijkt mij.
EBU had er iig op moeten reageren, AVROTROS trouwens ookquote:Op donderdag 22 augustus 2024 12:39 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Vanwege die perco ("why not?") werd hij door de Israëlische trolls op sociale media van antisemitisme beschuldigd. O.a. die Keren Peles van de Israëlische delegatie heeft Joost gewoon regelrecht een antisemiet genoemd in haar Instagram stories. Daar zou je normaal toch ook je backstagepas voor mogen inleveren lijkt mij.
Wel mee eens ja. AVROTROS had ook iets eerder iets kunnen melden, het hoeven geen details te zijn maar jeetje dingen die ik las over Joost na het incident vond ik wel heftig, zelfs zijn overleden ouders werden erbij gehaald etc.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 12:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
EBU had er iig op moeten reageren, AVROTROS trouwens ook
Andere Tijden ESFquote:Op donderdag 22 augustus 2024 13:26 schreef Em31 het volgende:
Hopelijk krijgen we nog eens een goede reconstructie
Ze hebben nog niet echt de indicatie gegeven dat ze graag weer meedoen, dus wat dat betreft moeten we nog even afwachten. Het blijft uiteraard een lastige spagaat tussen financiën en principes. Ook voor individuen trouwens. Voor Cornald bijvoorbeeld hangt ook een soort pre-pensioen boven zijn hoofd als hij niets meer met het ESF te maken wil hebben.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 12:35 schreef Ama het volgende:
[..]
Als volgende maand ook nog het bericht komt dat we toch maar wel meedoen volgend jaar dan is de AVROTROS wel echt zwak.
De EBU wil de zaak gewoon doodzwijgen, dat is duidelijk. En misschien gaan ze er nog wel oprecht vanuit dat Nederland met hangende pootjes terugkomt. Hoe dan ook is Nederland tegen de tijd dat het mei 2025 is buiten ons land een bijzin in de berichtgeving voor de gemiddelde kijker.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 13:26 schreef Em31 het volgende:
Achteraf had de AVROTROS ook eerder moeten zijn ja, maar ik denk dat zij oprecht dachten dat het nog wel goed zou komen, aangezien ze dat idee zaterdagochtend zelfs nog hadden.
Hopelijk krijgen we nog eens een goede reconstructie nu iedereen er gewoon over mag praten, vind het eerlijk gezegd behoorlijk belachelijk dat de EBU er zelf geen woord (meer) over wil zeggen. Zo blijft het allemaal ergens onbegrijpelijk.
Eens, ben denk nog wel voor deelnamequote:Op donderdag 22 augustus 2024 19:26 schreef Cyan9 het volgende:
Ik moet zeggen dat ik hier een klein beetje moe van word. Zeg gewoon wat je gaat doen, of dat je het nog niet weet.
Het is vrij simpel. Naar alle waarschijnlijkheid komt er geen zaak, omdat de kansen op een gunstige uitkomst heel klein zijn en daarmee niet tegen de inspanningen opwegen. Mocht er toch een zaak van gemaakt worden, dan is het eerst de vraag of die überhaupt van de grond komt, en indien dit het geval is, dan leidt dat vermoedelijk toch tot niets.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 19:26 schreef Cyan9 het volgende:
Ik moet zeggen dat ik hier een klein beetje moe van word. Zeg gewoon wat je gaat doen, of dat je het nog niet weet.
Hij is jou toch niks verschuldigd? Beetje rare reactie.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 19:26 schreef Cyan9 het volgende:
Ik verwacht tbh niet dat Joost een interview gaat geven. Eerder Gover. Joost had al niks met de pers en media voor het Songfestival, dat is niet beter geworden na het festival.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 21:18 schreef d_elise het volgende:
Hij zal binnenkort wel met z'n marketing voor z'n nieuwe album beginnen dus het welles-nietes rondom het ESF zal snel afnemen gok ik. Wellicht geeft hij dan ook eenmalig een (geschreven) interview oid of wordt z'n gedachtegang duidelijk uit z'n nummers.
Oh ik verwacht ook zeker geen tv-interview bij de Boulevards van deze wereld, dat is volgens mij het laatste waar hij zin in heeftquote:Op donderdag 22 augustus 2024 21:45 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik verwacht tbh niet dat Joost een interview gaat geven. Eerder Gover. Joost had al niks met de pers en media voor het Songfestival, dat is niet beter geworden na het festival.![]()
Denk dat dat ook een reden is dat hij zich bij Arjen Lubach wel genoeg op zijn gemak voelde om toen een aankondiging te doen.
Joost is sowieso helemaal klaar met RTL boulevard enz dus nee ik verwacht zeker geen interview. Misschien ooit een statement op Instagram als hij zelf iets zegt.
Iets zegt me dat Gover binnenkort wel wat meer gaat zeggen.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 21:59 schreef d_elise het volgende:
[..]
Oh ik verwacht ook zeker geen tv-interview bij de Boulevards van deze wereld, dat is volgens mij het laatste waar hij zin in heeftMaar misschien iets in een (muziek)podcast of voor 3voor12 of zo, zoals hij ook bij z'n vorige album deed. Zoiets zou ik me wel kunnen voorstellen en wellicht dat hij dan ook wat vragen over het afgelopen jaar beantwoordt. Of bij iemand die hij goed kent idd. Maar ik schat die kans ook niet hoog in hoor
Het is iets dat mij persoonlijk irriteert. Dat hoef ik verder niet te verantwoorden lijkt me, en dat maakt jouw reactie een beetje raar.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 21:13 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Hij is jou toch niks verschuldigd? Beetje rare reactie.
Het is allemaal nogal vermoeiend ondertussen ja. Ben trouwens ook wel een beetje klaar met de wat zure Tina Nijkamp en haar hetze met name tegen AVROTROS. Die wil nu al het beeld bepalen dat AVROTROS wel blaft maar uiteindelijk niet zal bijten, ook als er niks veranderd.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 19:26 schreef Cyan9 het volgende:
Dit klopt gewoon niet, ze hebben echt al veel eerder aan de bel getrokken, ook al in Malmo zelf.quote:Waarom ging de omroep eigenlijk pas klagen over 'veiligheid achter de schermen' ver na de diskwalificatie van Joost Klein?
quote:AVROTROS en de European Broadcasting Union (EBU) hebben in aanloop naar hun gesprek al voorzichtig contact gehad. De songfestivalorganisator heeft aangegeven alle bezwaren van de omroep serieus te nemen.
Een woordvoerder van AVROTROS benadrukt dat de omroep nog geen besluit heeft genomen over deelname aan het songfestival in 2025. "Alle opties liggen nog op tafel", aldus de zegsman. De deadline voor de inschrijving is half september.
AVROTROS en NPO spreken op korte termijn met een delegatie van de EBU. Daarin staat de diskwalificatie van Joost Klein centraal en wil de omroep ook alle bezwaren over de gang van zaken achter de schermen bespreken. AVROTROS stuurde de Europese omroepenkoepel daarover eerder al een uitgebreide bezwaarbrief, die onbeantwoord bleef. De EBU heeft nu aangegeven snel met antwoorden te komen.
De songfestivalorganisator beloofde begin juli al verbetering nadat er een onafhankelijk onderzoek naar de afgelopen editie was gedaan. AVROTROS zei toen blij te zijn dat er 'serieuze aanbevelingen' zijn gedaan 'om de gehele organisatie, de spelregels en het welzijn van de artiesten bij het songfestival tegen het licht te houden'.
Het onderzoek werd opgezet nadat verscheidene delegaties harde kritiek hadden geuit op de sfeer achter de schermen. Het onderzoek naar Joost Klein werd stopgezet wegens gebrek aan bewijs.
En in 2022 is zelfs al een officiële klacht ingediend over het gedrag van de backstage crew tegen S10. Dus dit speelt allemaal al veel langer.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 22:57 schreef TheVulture het volgende:
Dit klopt gewoon niet, ze hebben echt al veel eerder aan de bel getrokken, ook al in Malmo zelf.
Het lijkt me niet zo moeilijk om achter de schermen een omroep naar de mond te praten. Zijn voor de EBU de tonnen en kijkers weer binnen en heeft Bjorkman plek 2 vast ingevuld.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 12:59 schreef d_elise het volgende:
"De songfestivalorganisator heeft aangegeven alle bezwaren van de omroep serieus te nemen." Yeah, right. Na eerst drie maanden genegeerd te worden.
Ze wachten bij AVROTROS al maanden op antwoorden van de EBU op hun bezwaarschrift. Dat werd maanden genegeerd. Prima juist dat ze dat openbaar maken, anders gaan de NLse media het blijven vragen aan ze of er al antwoorden zijn en worden er nog meer stukkies over geschreven door de Boulevards enzo en word jij er nog meer moe van.quote:
Maar waar stoor je je dan aan? Dat hij nog niet heeft duidelijk gemaakt wat hij wil? Misschien weet hij dat zelf nog niet. Lijkt me ook een moeilijk geval, het liefst wil je die hele teringzooi achter je laten.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 22:53 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Het is iets dat mij persoonlijk irriteert. Dat hoef ik verder niet te verantwoorden lijkt me, en dat maakt jouw reactie een beetje raar.
Ja precies. En natuurlijk heeft AVROTROS rond Mia & Dion ook echt wel zelf steken laten vallen qua begeleiding en bescherming, maar ik vind het erg flauw dat ze nu net doet alsof AVROTROS enkel "boos" doet voor de buhne en toch wel weer mee zal gaan doen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 12:56 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
En in 2022 is zelfs al een officiële klacht ingediend over het gedrag van de backstage crew tegen S10. Dus dit speelt allemaal al veel langer.
Nou ja goed, de verzuurdheid van Tina ten spijt, maar een paar vage toezeggingen van de EBU en wat concrete aanpassingen backstage ofzo, zouden ook wel echt te weinig zijn om Avrotros serieus te nemen als ze dan gewoon weer meedoen alsof er niets gebeurd is. Dan zou het ook gewoon voor het geld zijn. Maar goed, dat is momenteel allemaal niet aan de orde, dus het is nog even afwachten.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 14:49 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja precies. En natuurlijk heeft AVROTROS rond Mia & Dion ook echt wel zelf steken laten vallen qua begeleiding en bescherming, maar ik vind het erg flauw dat ze nu net doet alsof AVROTROS enkel "boos" doet voor de buhne en toch wel weer mee zal gaan doen.
Denk ook dat het zo ook wel geframed zal gaan worden bij de zogenaamde tv-columnisten, ook als er daadwerkelijk wel iets wijzigt.
Was je erbij ofzo?quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 13:17 schreef timmmmm het volgende:
Ik kan me helemaal vinden in het besluit van de EBU om Klein te diskwalificeren.
Maar even realistisch:quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 13:17 schreef timmmmm het volgende:
Maar ik denk dat de avrotros een grote fout maakt door dat aan elkaar te koppelen en je hoorde ze er ook pas over na diskwalificatie wat de indruk wekt dat je dat alleen gebruikt om te deflecten. Koppel dat nou los en misschien kom je dan ergens met blijvende veranderingen
Jij hebt een hekel aan Joost Klein, voor jou had hij voordat hij überhaupt in Malmö aankwam al moeten worden gediskwalificeerd. Dit oordeel slaat dan ook nergens op. We weten nog steeds niet wat er is gebeurd, en dus kun je ook geen oordeel vormen over de diskwalificatie. We weten wel al wat beter hoe het daar verder achter de schermen aan toe ging, en het is logisch dat Avrotros daar vragen bij heeft. Maar dat dit aan elkaar is gekoppeld is toch logisch, zelfs al zou de Avrotros nu beweren dat het een niks met het ander te maken heeft gelooft niemand dat.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 13:17 schreef timmmmm het volgende:
Ik kan me helemaal vinden in het besluit van de EBU om Klein te diskwalificeren.
Dat laatste moeten we niet willen met zijn allenquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 13:12 schreef Greys het volgende:
[..]
Ze wachten bij AVROTROS al maanden op antwoorden van de EBU op hun bezwaarschrift. Dat werd maanden genegeerd. Prima juist dat ze dat openbaar maken, anders gaan de NLse media het blijven vragen aan ze of er al antwoorden zijn en worden er nog meer stukkies over geschreven door de Boulevards enzo en word jij er nog meer moe van.
Je hebt helemaal gelijk, misschien had avrotros al lang en breed meerdere issues aangeleverd en hebben ze dat enkel niet aan de grote klok gehangenquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 14:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar even realistisch:
Had je het echt goed gevonden als elke deelnemende omroep elke klacht die ze achter de schermen hadden direct openbaar via de media hadden gespeeld?
Het zal wel vaker gebeurd zijn in al die jaren dat er bezwaren zijn ingediend en besproken. Dat hoeft toch allemaal niet in het openbaar? Gebeurt bij bedrijven toch ook niet, als personeel een klacht heeft dat de media worden opgezocht. Even eerlijk. Pas als er meedere keren intern iets is geprobeerd en geen gehoor aan werd gegeven - of als er wél gehoor aan werd gegeven in de vorm van een toezegging en het gebeurt daarna toch weer - ga je aan openbare klachten en uitingen denken.
Ben zelf juist wel blij dat alle omroepen niet elke klacht via de media speelden.
En ik denk dat als een omroep dingen meteen de openbaarheid in slingert als er onenigheid is (welke deelnemende omroep dan ook) dan juist weer heel veel mensen hadden geroepen 'Hallo dien gewoon een klacht in en los het op met de EBU ipv meteen in de media te briesen'. Het is niet snel goed denk ik.
Laten we hier nou niet weer helemaal op ingaan aub, het gaat om het punt dat wmb de twee los zouden moeten staan.quote:
Ik ken Joost Klein niet persoonlijk dus ik vind hem niet aardig en ik heb geen hekel aan hem. Ik vind hooguit wat van dingen die hij doet en die ons via de media ter oren komenquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 16:36 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Jij hebt een hekel aan Joost Klein,
Ik heb natuurlijk geen idee van hoe vaak en welke omroepen allemaal enzo hoor. Maar we weten inmiddels dat AvroTros in het jaar van S10 dus ook al een officiële klacht had ingediend omdat hun deelnemer achter de schermen constant lastig werd gevallen door medewerkers.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 17:01 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, misschien had avrotros al lang en breed meerdere issues aangeleverd en hebben ze dat enkel niet aan de grote klok gehangen
Nou, dat is wel een andere toon dan wat ik hier eerder van je heb gelezenquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 17:13 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik ken Joost Klein niet persoonlijk dus ik vind hem niet aardig en ik heb geen hekel aan hem. Ik vind hooguit wat van dingen die hij doet en die ons via de media ter oren komen
quote:Op maandag 26 augustus 2024 13:12 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Nou, dat is wel een andere toon dan wat ik hier eerder van je heb gelezenEn dat geeft ook niet, ik vind ook wel eens iemand een eikel. Maar dan ga ik niet beweren dat ik het ermee eens ben dat die persoon wordt gediskwalificeerd als ik totaal niet weet of het terecht is.
Ik kan me ook best voorstellen dat mensen zich ergeren aan Joost. Het was ook wel een beetje voorspelbaar: eerst draagt heel Nederland hem op handen, en dan moet hij kapot. Zo gaat het eigenlijk altijd. En Joost is volgens mij iemand die daar vrij extreem op reageert. Dus dan kom je in een soort vicieuze cirkel.
Erg vervelend dat je er blijkbaar zo op gebrand bent hierop door te gaan. Mensen kunnen het best gewoon met elkaar oneens zijn hèquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 17:06 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Laten we hier nou niet weer helemaal op ingaan aub, het gaat om het punt dat wmb de twee los zouden moeten staan.
Naja vinden dat hij terecht gediskwalificeerd is is nog niet hetzelfde als vinden dat hij helemaal kapot moet natuurlijkquote:Op maandag 26 augustus 2024 13:12 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Nou, dat is wel een andere toon dan wat ik hier eerder van je heb gelezenEn dat geeft ook niet, ik vind ook wel eens iemand een eikel. Maar dan ga ik niet beweren dat ik het ermee eens ben dat die persoon wordt gediskwalificeerd als ik totaal niet weet of het terecht is.
Ik kan me ook best voorstellen dat mensen zich ergeren aan Joost. Het was ook wel een beetje voorspelbaar: eerst draagt heel Nederland hem op handen, en dan moet hij kapot. Zo gaat het eigenlijk altijd. En Joost is volgens mij iemand die daar vrij extreem op reageert. Dus dan kom je in een soort vicieuze cirkel.
Ik post dat ik hem geen eikel, maar wel vindt dat hij terecht gediskwalificeerd is.quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
Naja vinden dat hij terecht gediskwalificeerd is is nog niet hetzelfde als vinden dat hij helemaal kapot moet natuurlijk
Ik ben het helemaal met jou eens.quote:Op maandag 26 augustus 2024 13:12 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
De stelligheid waarmee je de diskwalificatie blijft verdedigen impliceert dat je erbij was en dat de EBU in zijn recht staat. Waarmee je 'heilige' informatie zou hebben die zelfs de Officier van Justitie niet heeft Het geeft een pedante indruk.quote:Op maandag 26 augustus 2024 13:51 schreef timmmmm het volgende:
[..]
[..]
Erg vervelend dat je er blijkbaar zo op gebrand bent hierop door te gaan. Mensen kunnen het best gewoon met elkaar oneens zijn hè
Ik ben niet stelliger of minder stellig dan mensen die diskwalificatie onterecht vinden, maar dat is natuurlijk niet pedant of welke nare karaktertrekken jullie me verder allemaal aanwrijven omdat ik toevallig een andere mening toegedaan ben.quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:25 schreef silverevlis het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met jou eens.
[..]
De stelligheid waarmee je de diskwalificatie blijft verdedigen impliceert dat je erbij was en dat de EBU in zijn recht staat. Waarmee je 'heilige' informatie zou hebben die zelfs de Officier van Justitie niet heeft Het geeft een pedante indruk.
En nu je wordt 'geconfronteerd' met eerdere problemen die bij de EBU zijn aangekaart zie je ineens ruimte voor nuance. Daar heeft het bij jou volledig aan ontbroken.
Dáár wordt op gereageerd. Ook omdat je eerder nuances hebt afgeschoten en/of weggelachen.
Dus de reacties op deze verandering zijn voor jou misschien vervelend, maar niet raar gezien je posthistorie in dit topic.
And now I rest my case.
Is toch niet gek dat ze eerst hun gesprek met de EBU eens even afwachten?quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:14 schreef Andromache het volgende:
Maar je kunt je toch ook gewoon inschrijven, en als de geëiste aanpassingen in de loop van het jaar niet komen, kun je er toch voor kiezen om geen lied in te sturen voor de deadline in april 2025? Ja, ben je wel je inschrijfgeld kwijt, ok, maar het besluit van AvroTROS zou wel eens langer kunnen duren dan we hopen.
Is de kans wel aanwezig dat EBU voor de 2026 editie de geëist veranderingen wederom niet doorvoertquote:Op maandag 26 augustus 2024 14:14 schreef Andromache het volgende:
Maar je kunt je toch ook gewoon inschrijven, en als de geëiste aanpassingen in de loop van het jaar niet komen, kun je er toch voor kiezen om geen lied in te sturen voor de deadline in april 2025? Ja, ben je wel je inschrijfgeld kwijt, ok, maar het besluit van AvroTROS zou wel eens langer kunnen duren dan we hopen.
Hier dan even nog een reactie van iemand die het niet eens was met timmmmm eerder in deze reeks en hem hierboven alsnog op een bepaald puntje gelijk gaf (qua los zien van elkaar):quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:25 schreef silverevlis het volgende:
En nu je wordt 'geconfronteerd' met eerdere problemen die bij de EBU zijn aangekaart zie je ineens ruimte voor nuance. Daar heeft het bij jou volledig aan ontbroken.
Dáár wordt op gereageerd. Ook omdat je eerder nuances hebt afgeschoten en/of weggelachen.
Dat is ook niet verboden ofzo natuurlijk, maar het is een beetje zonde van de topicreeks want het enige dat we ermee bereiken is nóg meer harde tegenstellingen.quote:Op maandag 26 augustus 2024 17:26 schreef silverevlis het volgende:
V.w.b. het een en ander los van elkaar kunnen zien ben ik het eens.
Ik stip bepaalde dingen aan die mij opvallen en waar hier in het topic eerder opmerkingen over zijn geplaatst. Dat er nu, na al die consistente en constante negativiteit, ineens wel ruimte lijkt te zijn voor nuances vind ik op zijn minst opvallend en daar reageer ik op, en anderen met mij. Dat kun je dan verwachten, vind ik.
Misschien wil je mij erop vertrouwen dat het in dit geval niet ongeloofwaardig is. Ik heb timmmmm hier vele jaren meegemaakt op het forum en zelfs weleens irl ontmoet en hij kan idd vrij hard en stellig discussiëren maar is wel van de redelijkheid als mens. En ik was en ben het heel vaak met hem oneens online en toch hebben we ooit supergezellig in de kroeg gestaan en zouden we dat zó weer kunnen. Ik vind dat mooie dingen: het online oneens zijn en elkaar als mens gewoon respecteren. Achter elke post van iedereen hier zit een mens van vlees en bloed met een leven waarin bv de ene keer veel meer stress aanwezig is dan de andere keer, even een gek voorbeeldje. Dan kan iemand bv de ene keer veel geïrriteerder of harder reageren dan de andere keer. Niet per se timmmmm, maar geldt voor iedereen. Als we dat allemaal een beetje proberen te onthouden dan komen we ergens.quote:In wezen kan dat naast elkaar bestaan, maar ik vind het contrast wel erg groot en op een bepaalde manier dan zelfs ongeloofwaardig. Dan maar stellig.
Helemaal eens.quote:Misschien had Joost beter uit de verf gekomen op een ESF onder leiding van Jon Ola Sand. Martin Österdahl is wel een grote gifbeker gebleken.
Nee, dat is dus precies wat ik zeg. Er wordt hier geschreven dat het besluit wel móet vallen voor half september maar dat hoeft helemaal niet. Dat gesprek moet inderdaad ook nog plaatsvinden.quote:Op maandag 26 augustus 2024 16:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Is toch niet gek dat ze eerst hun gesprek met de EBU eens even afwachten?
Je schreef dat ze zich gewoon konden inschrijven en in het ergste geval hun inschrijfgeld dan kwijt zijn toch. Maar ze kunnen imho gewoon best nog wachten met dat inschrijven tot na het gesprek. Raken ze ook geen geld kwijt als het gesprek kut zou gaan. Zo bedoel ik.quote:Op maandag 26 augustus 2024 20:10 schreef Andromache het volgende:
[..]
Nee, dat is dus precies wat ik zeg. Er wordt hier geschreven dat het besluit wel móet vallen voor half september maar dat hoeft helemaal niet. Dat gesprek moet inderdaad ook nog plaatsvinden.
Dat klopt, maar dat gesprek moet dan wel binnen 2 weken plaatsvinden, anders moet je je zonder gesprek over je eisen gaan inschrijven. Ik zie de EBU er na alle stunts zelfs voor aan dat ze op een gesprek ná half september aansturen en zo AvroTROS voor het blok gaan zetten.quote:Op maandag 26 augustus 2024 20:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Je schreef dat ze zich gewoon konden inschrijven en in het ergste geval hun inschrijfgeld dan kwijt zijn toch. Maar ze kunnen imho gewoon best nog wachten met dat inschrijven tot na het gesprek. Raken ze ook geen geld kwijt als het gesprek kut zou gaan. Zo bedoel ik.
Maar dat inschrijven heeft toch helemaal geen haast? Ook als die regels die hierboven staan ondertussen zijn veranderd, heeft de EBU echt wel een geitenpaadje beschikbaar om Nederland toe te laten ergens begin volgend jaar, mochten wij dan de dringende behoefte hebben om aan de EBU een kwart miljoen euro, 8 miljoen kijkers en flinke online interactie te bieden.quote:Op maandag 26 augustus 2024 20:58 schreef Andromache het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat gesprek moet dan wel binnen 2 weken plaatsvinden, anders moet je je zonder gesprek over je eisen gaan inschrijven. Ik zie de EBU er na alle stunts zelfs voor aan dat ze op een gesprek ná half september aansturen en zo AvroTROS voor het blok gaan zetten.
Doen we een jaar niet meequote:Op maandag 26 augustus 2024 20:58 schreef Andromache het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat gesprek moet dan wel binnen 2 weken plaatsvinden, anders moet je je zonder gesprek over je eisen gaan inschrijven. Ik zie de EBU er na alle stunts zelfs voor aan dat ze op een gesprek ná half september aansturen en zo AvroTROS voor het blok gaan zetten.
Precies.quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
Doen we een jaar niet mee
Heeft de AVROTROS eens wat geld over om ijshockey uit te zenden
heeeyquote:Op maandag 26 augustus 2024 21:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Precies.
Elk nadeel heeft z'n nadeel!
frans hep anders bes aardig da programma met die bezems en die schijf op het ijs presenteert da was iets kwisagtigs mesgien dat dat dan nu met ijshokie ken want da is tog hetzelfde maar dan zonder bezemsquote:Op maandag 26 augustus 2024 21:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
Doen we een jaar niet mee
Heeft de AVROTROS eens wat geld over om ijshockey uit te zenden
DAT IS HEEL WAT ANDERS JA!!!quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 09:33 schreef Gerda2023 het volgende:
[..]
frans hep anders bes aardig da programma met die bezems en die schijf op het ijs presenteert da was iets kwisagtigs mesgien dat dat dan nu met ijshokie ken want da is tog hetzelfde maar dan zonder bezems
frans ken ook eg alles he?![]()
[ afbeelding ]
Volgens mij is hij al meerdere jaren de beveiliger van de NLse deelnemer.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 20:15 schreef Zigsky het volgende:
Ik kom er net achter dat die beveiliger, bij dat akkefietje met die journalist van Israël, Richard van Vught heet en ook aanwezig was als hoofdbeveiliger in Rotterdam 2021. Als ik niet vergeten was hoe ik een foto kon plaatsen, dan had ik dat gedaan.
Ik heb de podcast nog niet beluisterd, maar dit is toch wel een bijzonder perspectief:quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 22:32 schreef Greys het volgende:
AvroTros is iig niet de enige die vindt dat er sowieso dingen anders zouden moeten. Onderstaande gaat dan niet over Joost maar wel over de editie van het ESF waaraan hij meedeed dus toch maar even hier want ik weet even niet waar anders.
[ x ]
Ze is blijkbaar verbaasd dat er richting een land dat 3000 km verder in een oorlog verwikkeld is en waarvan ter plekke de delegatie zich misdraagt weinig warme gevoelens zijn vanuit de andere artiesten.quote:“I always thought the greatest thing ever is that every country gets along with each other – the artists are respecting each other, cheering for each other. That dramatically changed last year.
“Normally when artists come to the green room, everybody is applauding them and all of sudden, some artists are not applauding other artists – I thought that was really disturbing.
“I really hope that we do whatever we can to make sure this does not happen again. This harmed the brand in my opinion.
“We will not solve the geopolitical situation, that will last and we have to live with it.”
https://m.nieuwsblad.be/c(...)ll&utm_source=googlequote:Op dinsdag 27 augustus 2024 23:46 schreef chufi het volgende:
Vanuit de Spaanstalige multimedia mensen achter de schermen waren er ook klachten over het gedrag van hun vnl. vrouwelijke Israelische collegas, die geen gesprek aan konden gaan zonder over de situate te beginnen of door direct om een standpunt te vragen ... altijd waren die in de aanval op een of andere manier ...
Als ik me goed herinner moet je jezelf uiterlijk half september inschrijven. Tot half oktober heb je dan nog om jezelf nog formeel "uit te schrijven". Er is dus nog geen nood aan de man voor AVROTROS. Ze kunnen zich altijd voorlopig inschrijven en voor half oktober weer uitschrijven.quote:Op maandag 26 augustus 2024 20:58 schreef Andromache het volgende:
[..]
Kunnen we Frans 'Curling' Bauer niet als act sturen?quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 09:33 schreef Gerda2023 het volgende:
[..]
frans hep anders bes aardig da programma met die bezems en die schijf op het ijs presenteert da was iets kwisagtigs mesgien dat dat dan nu met ijshokie ken want da is tog hetzelfde maar dan zonder bezems
frans ken ook eg alles he?![]()
[ afbeelding ]
EH.... Met welk doel?quote:Op woensdag 28 augustus 2024 15:15 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Kunnen we Frans 'Curling' Bauer niet als act sturen?
Jawel, maar niet met dit nummerquote:Op woensdag 28 augustus 2024 15:15 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Los van de hele discussie of Israël wel deel had moeten noemen vanwege Gaza; de Israëlische delegatie en pers hebben zich in Malmö gewoon ontzettend misdragen. Dat is ook geen hearsay, dat hebben we zelf op sociale media mogen meemaken. En bij kritiek op dat gedrag schreeuwden ze meteen antisemitisme. Ze hadden er ook voor kunnen kiezen om zich te gedragen daar, wetende dat hun aanwezigheid al een gevoelig thema was.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 23:46 schreef chufi het volgende:
Vanuit de Spaanstalige multimedia mensen achter de schermen waren er ook klachten over het gedrag van hun vnl. vrouwelijke Israelische collegas, die geen gesprek aan konden gaan zonder over de situate te beginnen of door direct om een standpunt te vragen ... altijd waren die in de aanval op een of andere manier ...
ik denk niet da @krijs het goed vind daar hier over te diskusjere want dat is van het topik af omdat dit over joost gaat maar as ik het even kort hou dan denk ik da fransie het songfestival een beetje ontgroeit is he die hep al een hele karjere opgebouwd ken je moeilijk een beginnende artiest noemequote:Op woensdag 28 augustus 2024 15:15 schreef Pharkus het volgende:
[..]
quote:
oh het is met een g daarom vont ie je zeker niet dat wis ik nie dat je geen mot meer bent hiero je hep nog wel steeds een groene kleur maar nu weer over joost hoor anders hep ik straks mojo of so nog over de seikquote:Op woensdag 28 augustus 2024 21:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh en krijs heeft hier geen reet meer te zeggen want die is geen mot meer hoor, ger. Maar ik denk zelf ook niet dat ons franske nog even voor het Songfestival hep.
Beken je nou de moord op een moderator?quote:Op woensdag 28 augustus 2024 22:24 schreef Momo het volgende:
Ik heb deze week nog een mot doodgeslagen
Ik ben benieuwd wie het was, @H_T en ik zijn er nog..quote:Op woensdag 28 augustus 2024 22:29 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Beken je nou de moord op een moderator?
Mot dat nou ?quote:Op woensdag 28 augustus 2024 22:24 schreef Momo het volgende:
Welkom in Europa, waar Momo motten doodslaat.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 22:24 schreef Momo het volgende:
der mis hier wel een e he mot moet moet zijn da moet een mot tog wete hep ie da nie op sgool gehat?quote:Op donderdag 29 augustus 2024 12:09 schreef Greys het volgende:
oh wacht dit mot in het 2025 topic natuurlijk.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | 238.759.599 - 287.477.337 - Little Big - Uno - Russia 🇷🇺 - Official Music Video - Eurovision 2020 126.212.149 - 174.929.887 - Netta - TOY - Israel - Official Music Video - Eurovision 2018 59.633.517 - 108.351.255 - Måneskin - Zitti E Buoni - Italy 🇮🇹 - Grand Final - Eurovision 2021 40.501.871 - 89.219.609 - Alexander Rybak - Fairytale - LIVE | Norway 🇳🇴 | Grand Final | Eurovision 2009 25.685.121 - 74.402.859 - Lena - Satellite - Germany 🇩🇪 Official Music Video - Eurovision 2010 17.261.986 - 65.979.724 - Loreen - Euphoria | Sweden 🇸🇪 | Live - Grand Final - Eurovision 2012 16.222.059 - 64.939.797 - Jessy Matador - Allez Ola Olé (France) - Eurovision Song Contest 2010 - Music Video 6.021.397 - 54.739.135 - Lordi - Hard Rock Hallelujah - 🇫🇮 Finland - Grand Final - Eurovision 2006 Winner 5.927.612 - 54.645.350 - Hadise - Düm Tek Tek (Turkey) 5.287.774 - 54.005.512 - Verka Serduchka - Dancing Lasha Tumbai | Ukraine 🇺🇦 | Grand Final - Eurovision 2007 5.104.501 - 53.822.239 - Måns Zelmerlöw - Heroes (Sweden) - LIVE at Eurovision 2015 Grand Final 4.157.010 - 52.874.748 - Netta - Toy - Israel - LIVE - Grand Final - Eurovision 2018 3.068.597 - 51.786.335 - Sergey Lazarev - You Are The Only One 🇷🇺 Russia - Grand Final - Eurovision 2016 0 - 48.717.738 - Joost Klein - Europapa | Netherlands 🇳🇱 | Official Music Video | Eurovision 2024 -622 - 48.717.116 - Eleni Foureira - Fuego - Cyprus - LIVE - Grand Final - Eurovision 2018 -4.474.867 - 44.242.871 - Conchita Wurst - Rise Like a Phoenix (Austria) 2014 LIVE Eurovision Second Semi-Final -5.134.221 - 43.583.517 - Duncan Laurence - Arcade - 🇳🇱 Netherlands - Grand Final - Eurovision 2019 -6.240.118 - 42.477.620 - Emmelie de Forest - Only Teardrops - Denmark 🇩🇰 - Official Music Video - Eurovision 2013 -6.744.248 - 41.973.490 - Chanel - SloMo - LIVE - Spain 🇪🇸 - Grand Final - Eurovision 2022 -9.620.434 - 39.097.304 - Go_A - SHUM - Ukraine 🇺🇦 Official Music Video - Eurovision 2021 |
Bron:NOSquote:Na alle gebeurtenissen afgelopen Songfestival wil AVROTROS dat er een aantal dingen structureel veranderen bij het evenement. Daarover heeft de omroep eerder een brief naar songfestival-organisator EBU gestuurd. Ook is er afgelopen twee weken een gesprek geweest tussen de omroep en de organisator, maar AVROTROS laat weten vandaag nog niet met uitsluitsel te komen over deelname volgend jaar.
Ik gok opquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 10:30 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Bron:NOS
Het gesprek is dus geweest.
Ik zie de AVRO-tak er ook nog wel voor aan om met een heel kneuterig protest in Basel te komen. Iedereen van de Nederlandse delegatie met een afgeknipte stropdas ofzoquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 10:40 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik gok op
‘We kunnen meer bereiken als we er gewoon bijzijn’
‘Een grote kans voor jong talent’
‘En we sturen dit jaar Numidia’
Verdomme, dit is eigenlijk best een briljant idee! Kunnen we met een schone lei en nieuwe stropdassen beginnenquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 10:46 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik zie de AVRO-tak er ook nog wel voor aan om met een heel kneuterig protest in Basel te komen. Iedereen van de Nederlandse delegatie met een afgeknipte stropdas ofzo
Ik weet niet wat ze nog meer willen weten. Ze worden "dog walked" door de EBU. Heb je principes, dan ga je niet, heb je ze niet, dan ga je wel. Vrij simpel.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 10:40 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik gok op
"Wij vertrouwen erop dat we een betekenisvolle inzendingen kunnen neerzetten"quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 10:40 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik gok op
Als je steeds zo’n grote mond hebt gehad is het wel een beetje treurig als je vervolgens weer ‘gewoon’ mee gaat doen. Maar wie weet komen ze met een statement waarin niet alleen maar vage woorden staan, het zou alleen wel bij deze hele situatie passen als dat niet zo is.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:54 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ze nog meer willen weten. Ze worden "dog walked" door de EBU. Heb je principes, dan ga je niet, heb je ze niet, dan ga je wel. Vrij simpel.
Gewoon met een fuck the EBU nummer komen dat niet letterlijk fuck the EBU heet maar genoeg onderliggende boodschappen in tekst en beeld dat het wel duidelijk is waar het om gaat.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 12:11 schreef Em31 het volgende:
[..]
Als je steeds zo’n grote mond hebt gehad is het wel een beetje treurig als je vervolgens weer ‘gewoon’ mee gaat doen. Maar wie weet komen ze met een statement waarin niet alleen maar vage woorden staan, het zou alleen wel bij deze hele situatie passen als dat niet zo is.
Dat nummer van Numidia en Douwe Bob is nog steeds niet uitgebracht. Wel raar dat een potentieel ESF winnend nummer zo lang op de plank blijft liggen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 10:40 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik gok op
Ik heb het eerder in de groep gegooid. Mochten we toch meedoen dan is er een grote kans dat Avrotros intern gaat en gewoon heel makkelijk voor het nummer van Douwe Bob en Numidia gaat. Tenzij Numidia de agenda al heeft volgepland.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 12:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat nummer van Numidia en Douwe Bob is nog steeds niet uitgebracht. Wel raar dat een potentieel ESF winnend nummer zo lang op de plank blijft liggen.
Dat lijkt me ook wel het meest logische scenario, en misschien is dat zelfs vorig jaar al beklonken nog voordat de shitstorm begon en is het daarom niet uitgebracht.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 13:45 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik heb het eerder in de groep gegooid. Mochten we toch meedoen dan is er een grote kans dat Avrotros intern gaat en gewoon heel makkelijk voor het nummer van Douwe Bob en Numidia gaat. Tenzij Numidia de agenda al heeft volgepland.
En dan geheel in traditie mag Nederland meteen niet meer meedoen in plaats van dat ze eerst nog 100 kansen krijgen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 12:23 schreef Cee het volgende:
[..]
Gewoon met een fuck the EBU nummer komen dat niet letterlijk fuck the EBU heet maar genoeg onderliggende boodschappen in tekst en beeld dat het wel duidelijk is waar het om gaat.
Ik bedoel, Israël kwam dit jaar met zo’n dubbelzinnige inzending weg dus het moet kunnen.
Dat gevoel kreeg ik ook een beetje ja, omdat ze eigenlijk dat nummer gewoon wilden kiezen en dat ook hadden gedaan als Jaap Reesema niet in de commissie had gezeten.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 13:48 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook wel het meest logische scenario, en misschien is dat zelfs vorig jaar al beklonken nog voordat de shitstorm begon en is het daarom niet uitgebracht.
Waarom zou je dan meedoen? Lekker de showroom spelen voor een organisatie waar je niet bij wil horenquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 12:23 schreef Cee het volgende:
[..]
Gewoon met een fuck the EBU nummer komen dat niet letterlijk fuck the EBU heet maar genoeg onderliggende boodschappen in tekst en beeld dat het wel duidelijk is waar het om gaat.
Ik bedoel, Israël kwam dit jaar met zo’n dubbelzinnige inzending weg dus het moet kunnen.
Ze moeten ook niet meedoen. Maar áls, dan met dit.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:03 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Waarom zou je dan meedoen? Lekker de showroom spelen voor een organisatie waar je niet bij wil horen
Douwe Bob staat in ieder geval 16 mei in AFAS Live.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 13:45 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik heb het eerder in de groep gegooid. Mochten we toch meedoen dan is er een grote kans dat Avrotros intern gaat en gewoon heel makkelijk voor het nummer van Douwe Bob en Numidia gaat. Tenzij Numidia de agenda al heeft volgepland.
Hou op hoor.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 18:47 schreef Dave het volgende:
't Wordt gewoon Nick Painter mensen. Wen er maar vast aan.
Nick Painter met Palingpapa.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 18:47 schreef Dave het volgende:
[..]
Douwe Bob staat in ieder geval 16 mei in AFAS Live.
Simon Keizer is ook bezig met zijn eigen muziek. Dan toch liever Nick the Painter.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 18:53 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hou op hoor.Twee jaar trauma is niet nodig.
quote:Eurovisie Songfestival
AVROTROS
Niet eerder gingen kijkers door een Songfestival-optreden van grote hoogtes naar diepe dalen. Europapa maakte veel los, zowel bij ouderen als jongeren, en overspoelde ons land met positieve gevoelens. Zijn diskwalificatie zorgde voor verbinding in heel NL
“Zijn diskwalificatie zorgde voor verbinding in heel NL”. Jesus effing Christ.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 12:29 schreef Dave het volgende:
Voor de Televizierring kan in de categorie “programma met de meeste impact” gestemd worden op het ESF.
https://www.tvgids.nl/gou(...)/nominatieronde-2024
[..]
#UnitedByMusicquote:Op zaterdag 31 augustus 2024 12:40 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
“Zijn diskwalificatie zorgde voor verbinding in heel NL”. Jesus effing Christ.
Doe dan maar een Toppers reünie met geer en goor. Gegarandeerd gedonder achter de schermen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 18:47 schreef Dave het volgende:
[..]
Douwe Bob staat in ieder geval 16 mei in AFAS Live.
Collectieve haat voor de EBUquote:Op zaterdag 31 augustus 2024 12:40 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Nee dit kan echt niet.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 12:40 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Als het ESF deze award wint, moet Martin Österdahl hem dan in ontvangst nemenquote:Op zaterdag 31 augustus 2024 12:29 schreef Dave het volgende:
Voor de Televizierring kan in de categorie “programma met de meeste impact” gestemd worden op het ESF.
https://www.tvgids.nl/gou(...)/nominatieronde-2024
[..]
Die kan er dan door verplichtingen elders niet bij zijn, zodat het via een filmpje kan.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 17:39 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Als het ESF deze award wint, moet Martin Österdahl hem dan in ontvangst nemen
En hem dan vlak voordat hij het podium op moet de prijs intrekken omdat er een of andere vage klacht tegen hem is binnengekomen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 17:39 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Als het ESF deze award wint, moet Martin Österdahl hem dan in ontvangst nemen
Nou ja, een filmpje waarin één of ander irritant opdringerig figuur, Jan Roos of Prem ofzo, hem die prijs brengt, zou ik ook goedkeurenquote:Op zaterdag 31 augustus 2024 18:26 schreef Dave het volgende:
[..]
Die kan er dan door verplichtingen elders niet bij zijn, zodat het via een filmpje kan.
Maxim Hartmanquote:Op zaterdag 31 augustus 2024 20:21 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nou ja, een filmpje waarin één of ander irritant opdringerig figuur, Jan Roos of Prem ofzo, hem die prijs brengt, zou ik ook goedkeuren
Jammer maar begrijpelijk. Wat ik er van gezien heb was het een van de beste optredens deze zomer.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 21:41 schreef Viv het volgende:
[..]![]()
Het was een beetje duur voor ons, anders waren @:evenstar en ik er bij geweest vandaag.
Reclaiming it.quote:
Wow, wat verrassend (LOL)quote:
Waar zegt hij dat of staat dat?quote:Op zondag 1 september 2024 01:23 schreef W00fer het volgende:
Joost overweegt een smaadzaak tegen de EBU.
Weinig kans want hoewel er gebrek is aan bewijs is het oordeel geweest dat er weldegelijk iets is gebeurd.
Daarnaast heeft hij EBU en anderen ook zoals hierboven nogal beschuldigd.
Plus alle negatieve aandacht heeft hem veel publiciteit opgeleverd.
Waar heeft ie de EBU van 'beschuldigd' dan?quote:Op zondag 1 september 2024 01:23 schreef W00fer het volgende:
Moet ook lekker hebben gevoeld om even hard te kunnen roepen dat de media leugens aan het verspreiden was.quote:Op zondag 1 september 2024 10:14 schreef Greys het volgende:
Hij ziet er blij uit.
Heeft ie tenminste ook weer een góede herinnering aan Zweden.
[ x ]
Ook met Google translate niet?quote:Op zondag 1 september 2024 10:18 schreef summer52 het volgende:
Aftonbladet op Instagram. Met linkje naar krantenartikel. Ik krijg deze echter niet vertaald.
[ afbeelding ]
Nee dat lukt niet, komt misschien wel dat ik op mijn mobiel zit. Meestal kun je dan wel een artikel op vertalen zetten maar met deze lukt het mij niet.quote:Op zondag 1 september 2024 10:24 schreef Dave het volgende:
[..]
Ook met Google translate niet?
Dit plaatje in ieder geval:
Artist’s words from the scene: the Voldemort incident. Back in Sweden after Eurovision chaos.
Maar daar schrijven ze dan weer helemaal niet over hèquote:Op zondag 1 september 2024 11:34 schreef Greys het volgende:
Zo zie je maar, meer dan verdiend, de sneer die Aftenbladet kreeg bij z'n optreden gisteravond.
Leest een beetje als oud nieuws dat al lang is afgehandeld als gerucht.quote:Op zondag 1 september 2024 01:23 schreef W00fer het volgende:
Joost overweegt een smaadzaak tegen de EBU.
Weinig kans want hoewel er gebrek is aan bewijs is het oordeel geweest dat er weldegelijk iets is gebeurd.
Plus alle negatieve aandacht heeft hem veel publiciteit opgeleverd.
Zou wel heel leuk zijnquote:Op zondag 1 september 2024 09:45 schreef Ama het volgende:
Zijn er nu nog steeds mensen denken dat hij weer mee gaat doen aan het Songfestival?![]()
Waargebeurde feiten zijn wat lastig voor ze misschien.quote:Op zondag 1 september 2024 11:40 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Maar daar schrijven ze dan weer helemaal niet over hè
Niveautje Telegraaf he. Wat er echt is gebeurd maakt niks uit, ze maken er gewoon hun eigen versie van.quote:Op zondag 1 september 2024 11:16 schreef summer52 het volgende:
Zucht...van die vertaling wordt je ook niet blij. Dit moest dan nog even vermeld worden.[ afbeelding ]
quote:Op maandag 2 september 2024 13:23 schreef TheVulture het volgende:
Heeft Europapa-dag nog een lekkere boost in zijn streams opgeleverd
Ik bedoel maarquote:”Europapa” by Joost is the biggest gainer on Top Songs Latvia, up 136 spots at #64.
Met zijn zwarte Europapa pak aanquote:Op maandag 2 september 2024 18:37 schreef Greys het volgende:
Volgens z'n instastory is hij in IJsland en de Gover is mee.
Lyon Pol post ook op Instagram vanaf IJsland. Zouden ze daar zijn om een videoclip op te nemen?quote:Op maandag 2 september 2024 18:37 schreef Greys het volgende:
Volgens z'n instastory is hij in IJsland en de Gover is mee.
Het is in elk geval niet voor het geld, want ze wil blijkbaar een schadevergoeding van maar liefst 600 euroquote:Op maandag 2 september 2024 22:32 schreef d_elise het volgende:
Goh, wie had verwacht dat een tabloid als Aftonbladet alles weer zou oprakelen nadat Joost het publiekelijk over ze had en daarmee niets nieuws zegt dan dat we al wisten.![]()
Wat ik dan wel opvallend vind is dat die cameravrouw Joost z'n boosheid/dreigende beweging opvatte als grapje terwijl hij dus al eerder met haar overhoop lag vanwege het niet gefilmd willen worden backstage. Hoe kan het dan ineens zo dreigend en beangstigend voelen om toch aangifte te doen?
Zal wel overtuigd zijn door iemand anders. Stap van denken dat het een grapje is naar aangifte doen is anders wel erg groot.quote:Op maandag 2 september 2024 22:32 schreef d_elise het volgende:
Goh, wie had verwacht dat een tabloid als Aftonbladet alles weer zou oprakelen nadat Joost het publiekelijk over ze had en daarmee niets nieuws zegt dan dat we al wisten.![]()
Wat ik dan wel opvallend vind is dat die cameravrouw Joost z'n boosheid/dreigende beweging opvatte als grapje terwijl hij dus al eerder met haar overhoop lag vanwege het niet gefilmd willen worden backstage. Hoe kan het dan ineens zo dreigend en beangstigend voelen om toch aangifte te doen?
Dan is het nergens voor nodig om het zover te laten komen toch? Excuses + 1000 euro en iedereen kan weer door met het levenquote:Op maandag 2 september 2024 22:57 schreef trein2000 het volgende:
Hmmm opvallend nieuws, maar niet heus. Klein erkent dus dat hij een dreigende beweging naar die camera maakte. Hij was al eerder betrokken bij een incident en heeft toen beterschap beloofd.
En de vrouw die volgens sommigen op geld uit was? Die wilde maarliefst 600 hele euro’s. Nou nou. Het is me wat.
En niet alleen AvroTros wil dat, onder andere dat was kennelijk in dat onderzoek genoemd door meerdere omroepen. Dat het totaal doorgeslagen is met de social media. 'Doe even een karaoke shower'. Nog even en ze gaan je op de plee filmen. 'Het staat in het contract dat je gefilmd kan worden'. Ja doei EBU, tijdens de live shows ja op het podium. En tijdens repetities op het podium. En tijdens interviews. En zwaaiend in de green room. Dat soort dingen. Niet onder een douche en niet overal en altijd.quote:Op maandag 2 september 2024 23:57 schreef TheVulture het volgende:
Ik blijf vooral het gevoel houden dat het hele mediabeleid van de EBU zo ver is doorgeslagen dat er dus nergens achter de schermen meer een plek is voor artiesten om ongestoord zichzelf voor te bereiden of bij te komen van hun optreden. Dat is hier het grote probleem dat deze hele situatie heeft veroorzaakt. Als de EBU niet zo geil was op backstage-beelden, grappige filmpjes en social-medialikes maar gewoon de artiesten hun privacy gunt rondom het podium hadden we dit hele akkefietje niet gehad.
Ik kan me voorstellen dat AVROTROS ook echt garanties wil dat dit volgend jaar veranderd.
Ze vatte het idd kennelijk eerst op als grapje (zo enorm dreigend was het dan niet lijkt me) maar is vast door de EBU overgehaald om aangifte te doen omdat ze toch al van Joost af wilden.quote:Op maandag 2 september 2024 22:32 schreef d_elise het volgende:
Ja. Cornald zei toen al 'er is al eerder tegen die vrouw gezegd dat bij het verlaten van het podium filmen ongewenst was' omdat hij jankend van het podium kwam door het emo einde van het lied.quote:Op maandag 2 september 2024 22:23 schreef Dave het volgende:
Dat was toch al bekend? Heeft Cornald destijds volgens mij ook nog gezegd.
quote:Op maandag 2 september 2024 13:23 schreef TheVulture het volgende:
Heeft Europapa-dag nog een lekkere boost in zijn streams opgeleverd
Ik zie het de EBU er best voor aan om zowel Joost als die cameravrouw te gebruiken om hun gewenste resultaat (exit Joost, extra televote stemmen voor Kroatië, minder kans op landslide Israël secured) te krijgen.quote:Op dinsdag 3 september 2024 00:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Ze vatte het idd kennelijk eerst op als grapje (zo enorm dreigend was het dan niet lijkt me) maar is vast door de EBU overgehaald om aangifte te doen omdat ze toch al van Joost af wilden.
[..]
Misschien de EBU zelf.quote:Op maandag 2 september 2024 23:21 schreef Em31 het volgende:
Wie zou dit gelekt hebben? Je kunt namelijk nu weten wie het is doordat ze haar functie benoemt.
Dat was in eerste instantie, volgens het artikel, daarna werd ie gedurende de avond 'bozer en bozer'.quote:Op maandag 2 september 2024 22:32 schreef d_elise het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Sahara is zonder meer erg droog.
Maar hoe dan? Want nog geen vijf minuten later zat ie toch gewoon al in de green room te zwaaien enzo? Voor iedereen zichtbaar?quote:Op dinsdag 3 september 2024 09:00 schreef Dave het volgende:
[..]
Dat was in eerste instantie, volgens het artikel, daarna werd ie gedurende de avond 'bozer en bozer'.
quote:Op dinsdag 3 september 2024 09:10 schreef Fred_B het volgende:
Samenvatting van het Aftonbladet-artikel van ESC-Nation voor de liefhebber:Dus toen hij van het podium afkwam mocht er niemand bij zijn, terwijl ie dat wel graag had gewild? En toen stressen omdat ie naar de greenroom moest, en niet wist waar ie heen moest, en niemand hem hielp.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.C’est Davie :o)
Ja lekker snugger, want het is nogal specifiek en niet één van de vele social media mensen. Ik ga haar niet lastig vallen natuurlijkquote:Op dinsdag 3 september 2024 08:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Misschien de EBU zelf.
Nog eentje onder de bus gooien zal ze weinig uitmaken.
Ja dat klopt niet want tegelijkertijd zou zij 'm daarna ook niet meer gezien hebben. Dan moet dat van anderen komen.quote:Op dinsdag 3 september 2024 09:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar hoe dan? Want nog geen vijf minuten later zat ie toch gewoon al in de green room te zwaaien enzo? Voor iedereen zichtbaar?
Dit gevoel heb ik ook nog wel steeds, maar had iemand hier niet uitgerekend dat dat wel mee viel?quote:Op dinsdag 3 september 2024 07:10 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik zie het de EBU er best voor aan om zowel Joost als die cameravrouw te gebruiken om hun gewenste resultaat (exit Joost, extra televote stemmen voor Kroatië, minder kans op landslide Israël secured) te krijgen.
*zet aluhoedje weer af*
Ja, ze maken er een steeds ongeloofwaardiger verhaal van.quote:Op dinsdag 3 september 2024 09:33 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja dat klopt niet want tegelijkertijd zou zij 'm daarna ook niet meer gezien hebben. Dan moet dat van anderen komen.
Ik had echt gedacht dat er een productiemedewerker zou staan om artiesten op te vangen die van het podium komenquote:Op dinsdag 3 september 2024 09:24 schreef Dave het volgende:
[..]
Dus toen hij van het podium afkwam mocht er niemand bij zijn, terwijl ie dat wel graag had gewild? En toen stressen omdat ie naar de greenroom moest, en niet wist waar ie heen moest, en niemand hem hielp.
We komen nu ook wel op een lastig punt in het verhaal. Enerzijds zijn Joost en het ESF/EBU wel redelijk klaar met elkaar en is dat gedeelte afgerond. Anderzijds zijn er nog heel veel onduidelijke zaken, en is het - waarschijnlijk tot groot genoegen van de EBU - moeilijk om te bepalen wat je nog wel en niet kan geloven.quote:Op dinsdag 3 september 2024 09:28 schreef TheVulture het volgende:
Die hele diskwalificatie voelt nog steeds totaal disproportioneel. De EBU liet die hele editie van dit jaar zo uit hun klauwen flikkeren dat ze dit akkefietje blijkbaar de stok vonden om de hond mee te slaan.
Het is allemaal erg vaag ja, je zou op zijn minst productiemedewerkers verwachten op dat punt. Aan de andere kant waren die misschien al met de rest meegelopen en waren ze vergeten dat Joost nog een outro hadquote:Op dinsdag 3 september 2024 10:17 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Ik had echt gedacht dat er een productiemedewerker zou staan om artiesten op te vangen die van het podium komenMaar waar waren Appie, Stuntje, Indy en Sophia dan toen dit gebeurde? Misschien al tijdens de outro van het podium vertrokken..
Ik weet niet wie dat heeft geprobeerd, maar dat kan je niet uitrekenen, want met Nederland erbij zou je een heel andere show hebben. Zeker voor Kroatië, dat in dezelfde vijver viste naar televotes.quote:Op dinsdag 3 september 2024 09:56 schreef Dave het volgende:
[..]
Dit gevoel heb ik ook nog wel steeds, maar had iemand hier niet uitgerekend dat dat wel mee viel?
Ik twijfelde nog of jij het was.quote:Op dinsdag 3 september 2024 10:23 schreef Fred_B het volgende:
Ik weet niet wie dat heeft geprobeerd,
Nou, als je die persoon (of mij) nog eens daarover spreekt, zeg hem dan maar dat het niet klopt.quote:
Grover wilde Joost daar hebben maar dat mocht niet.quote:Op dinsdag 3 september 2024 10:17 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Ik had echt gedacht dat er een productiemedewerker zou staan om artiesten op te vangen die van het podium komenMaar waar waren Appie, Stuntje, Indy en Sophia dan toen dit gebeurde? Misschien al tijdens de outro van het podium vertrokken..
Andersom denk ikquote:Op dinsdag 3 september 2024 10:50 schreef -Bubseltje- het volgende:
Grover wilde Joost daar hebben maar dat mocht niet.
Heb steeds meer het gevoel dat dit gewoon de druppel was. Hij deed niet leuk mee met al die domme TikTok-filmpjes, wilde niet dat alles al gedeeld werd, etc. Ze hadden gewoon ook al een hekel aan 'm, dus dit was een mooi moment om 'm eruit te gooien + aandacht weg te halen bij Israël waarvan elke dag weer filmpjes gedeeld werden van die pesterijen (maar als je daar consequenties aan zou verbinden hadden ze meteen een grote shitshow). Ze hadden denk ik niet verwacht dat dit ook zorgde voor een grote shitshow, ondanks dat ze dat geprobeerd hebben om te voorkomen door te spreken over een young female member.quote:Op dinsdag 3 september 2024 09:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja, ze maken er een steeds ongeloofwaardiger verhaal van.
Want als het van anderen komt, hoe is zij dan van 'het leek een grapje van hem' naar aangifte gegaan. Ze is gewoon overgehaald.
Mijn hemel.quote:Op dinsdag 3 september 2024 10:19 schreef Fred_B het volgende:
[..]
We komen nu ook wel op een lastig punt in het verhaal. Enerzijds zijn Joost en het ESF/EBU wel redelijk klaar met elkaar en is dat gedeelte afgerond. Anderzijds zijn er nog heel veel onduidelijke zaken, en is het - waarschijnlijk tot groot genoegen van de EBU - moeilijk om te bepalen wat je nog wel en niet kan geloven.
Zelfs de journalist die ik het toonbeeld van kalmte, overzichtelijkheid en informatie vond, onze GJ, begint het nu een beetje kwijt te raken. Eerst met een compliment op de Zweedse petjesjournalist
[ x ]
En gisteren in de Eurovoix-podcast riep hij Avrotros op om volgend jaar mee te doen aan het ESF, omdat anders het kabinet permanent de subsidie ervoor zou gaan intrekken. Dat werkt natuurlijk helemaal niet zo.
Nou ja, onze Geert wil de NPO natuurlijk helemaal afschaffen, maar dat staat los van het ESF.quote:Op dinsdag 3 september 2024 10:19 schreef Fred_B het volgende:
Dat werkt natuurlijk helemaal niet zo.
Ja het is raar dat een artiest niet één naaste bij zich mag hebben backstage, maar ik vind het helemaal raar dat er niet eens iemand van de crew staat om je op te vangen en te vertellen waar je naartoe moet.quote:Op dinsdag 3 september 2024 10:50 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Grover wilde Joost daar hebben maar dat mocht niet.
Het 'grappige' is dat hij dus gewoon die stomme kutkaraoke in die shower heeft gedaan en die Reddit ask me anything en best veel heeft meegedaan dus.quote:Op dinsdag 3 september 2024 11:12 schreef Em31 het volgende:
[..]
Heb steeds meer het gevoel dat dit gewoon de druppel was. Hij deed niet leuk mee met al die domme TikTok-filmpjes, wilde niet dat alles al gedeeld werd, etc. Ze hadden gewoon ook al een hekel aan 'm, dus dit was een mooi moment om 'm eruit te gooien + aandacht weg te halen bij Israël waarvan elke dag weer filmpjes gedeeld werden van die pesterijen (maar als je daar consequenties aan zou verbinden hadden ze meteen een grote shitshow). Ze hadden denk ik niet verwacht dat dit ook zorgde voor een grote shitshow, ondanks dat ze dat geprobeerd hebben om te voorkomen door te spreken over een young female member.
Dit staat in het verslag. Het lijkt alsof ze samen waren, Joost als laatste.quote:Op dinsdag 3 september 2024 10:17 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Ja hij wilde een ander liedje zingen en kreeg toen miljoenen meer views dan hun eigen idee, dat is natuurlijk niet zo leuk.quote:Op dinsdag 3 september 2024 11:27 schreef Greys het volgende:
[..]
Het 'grappige' is dat hij dus gewoon die stomme kutkaraoke in die shower heeft gedaan en die Reddit ask me anything en best veel heeft meegedaan dus.
Zo veel heeft ie helemaal niet dwarsgelegen. Maar zij vonden van wel. Want je mot niet ook maar een beetje een eigen mening of persoonlijkheid hebben daar als deelnemer natuurlijk.![]()
Ik denk dat je als Eurovisie-journalist niet per se zit te wachten op totale terugtrekking... dan verdwijnt je broodwinning (hoewel dat sowieso al geen vetpot zal zijn).quote:Op dinsdag 3 september 2024 10:19 schreef Fred_B het volgende:
[..]
We komen nu ook wel op een lastig punt in het verhaal. Enerzijds zijn Joost en het ESF/EBU wel redelijk klaar met elkaar en is dat gedeelte afgerond. Anderzijds zijn er nog heel veel onduidelijke zaken, en is het - waarschijnlijk tot groot genoegen van de EBU - moeilijk om te bepalen wat je nog wel en niet kan geloven.
Zelfs de journalist die ik het toonbeeld van kalmte, overzichtelijkheid en informatie vond, onze GJ, begint het nu een beetje kwijt te raken. Eerst met een compliment op de Zweedse petjesjournalist
[ x ]
En gisteren in de Eurovoix-podcast riep hij Avrotros op om volgend jaar mee te doen aan het ESF, omdat anders het kabinet permanent de subsidie ervoor zou gaan intrekken. Dat werkt natuurlijk helemaal niet zo.
Ze hadden hem moeten omarmen ipv moeten afstoten. En van hem moeten leren. Niemand zit te wachten op die cheesy onzin van Rob Holley c.s. Een enfant terrible is veel leuker om te volgen.quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:03 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja hij wilde een ander liedje zingen en kreeg toen miljoenen meer views dan hun eigen idee, dat is natuurlijk niet zo leuk.
Samenvatting van het Aftonbladet-artikel van ESC-Nation voor de liefhebber:Dit is best duidelijk en klinkt plausibel. Je hoort beide kanten van het verhaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En het is dus niet eens duidelijk of de camera kapot is gegaan of niet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Samenvatting van het Aftonbladet-artikel van ESC-Nation voor de liefhebber:Heldere samenvatting. Wat blijft het eeuwig zonde dat dit niet "gewoon" via een gesprek en goede communicatie opgelost kon worden. Die cameravrouw komt trouwens in het verhoor niet echt over alsof ze definitief geen contact met Joost/AvroTros wilde hebben.. Misschien is dat mijn projectie, maar in combinatie met dat ze eerst dacht dat hij een grap maakte, komt het inderdaad over alsof de EBU haar heeft overgehaald om het de Nederlandse delegatie zo moeilijk mogelijk te maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het lijkt me niet dat ze die zaak aanspant voor 600 euro aan fysieke schade aan haar materiaal (voorzover dat niet van de EBU is). Dus gezien het bedrag en het feit dat er niet over gesproken wordt, lijkt me dat vrij sterk.quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dit is best duidelijk en klinkt plausibel. Je hoort beide kanten van het verhaal.
En het is dus niet eens duidelijk of de camera kapot is gegaan of niet.
Ja dat blijft nog het meest bizarre aan het hele ding. Hij bezorgde ze online de tijd van hun leven qua views. En in plaats van daar superblij mee te zijn ga je zo iemand tegenwerken. Koekoek.quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:03 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja hij wilde een ander liedje zingen en kreeg toen miljoenen meer views dan hun eigen idee, dat is natuurlijk niet zo leuk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |