abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214766731

Nederland w/
Deelnemer: Joost Klein
Leeftijd: 26 jaar
Social media: Instagram Twitter YouTube TikTok
Titel inzending: Europapa
Taal inzending: Nederlands
Genre inzending: Gabberpop
Schrijvers muziek: Joost, Donnie, Tantu Beats, Paul Elstak, Thijmen Melissant
Schrijvers tekst: Joost, Donnie, Tantu Beats, Tim Haars
Loting: Tweede semi, tweede helft
Selectie methode: Interne selectie op 11 december, nummer presentatie op 29 februari.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Die odds waar iedereen het hier de hele dag over heeft vind je hier. w/

Het gekozen nummer Europapa:

Zijn legendarische optreden op het ESF:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
:J
C’est Davie :o)
  woensdag 21 augustus 2024 @ 10:55:36 #2
2681 Dave
pi_214766735
Interessante ontwikkeling. Misschien ook wel beter - de relatie Avrotros - EBU wordt niet nog meer beschadigd, en Joost krijgt wellicht toch gerechtigheid.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 10:59:01 #3
3499 Claudia_x
pi_214766758
Maak er inderdaad maar een zaak van.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 10:59:59 #4
3499 Claudia_x
pi_214766768
En ik heb weinig fiducie in de AVROTROS. Er zal wel even wat ophef zijn als we gewoon weer meedoen, maar die waait wel weer over (zal de AVROTROS denken, en vermoedelijk terecht).
  woensdag 21 augustus 2024 @ 11:03:49 #5
403070 Miloutchi
pi_214766793
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 10:59 schreef Claudia_x het volgende:
En ik heb weinig fiducie in de AVROTROS. Er zal wel even wat ophef zijn als we gewoon weer meedoen, maar die waait wel weer over (zal de AVROTROS denken, en vermoedelijk terecht).
Als je ziet hoeveel mensen hier gewoon gaan kijken, vrees ik dat je gelijk hebt. Er zal niets gaan veranderen.
  Moderator woensdag 21 augustus 2024 @ 11:04:44 #6
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214766803
maar wat zou er moeten veranderen?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 11:15:16 #7
506053 d_elise
pi_214766882
Aangifte doen van smaad, waar Gerard Spong voor pleit, kan toch ook beter door Joost zelf gedaan worden dan de AvroTros. Het is tenslotte voornamelijk Joost zijn naam/reputatie die is aangetast en hij zal daardoor problemen hebben ondervonden, financieel of mentaal oid. Ook al heeft hij zoveel succes nu. Dus in die zin snap ik wel dat het voor de AT weinig zin heeft om een zaak te starten (dat zullen ze achter de schermen wel uitgezocht hebben) en voor Joost juist wel zin kan hebben.
  Moderator woensdag 21 augustus 2024 @ 11:20:15 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214766916
dan zou je die fotograaf zelf aan moeten klagen
  woensdag 21 augustus 2024 @ 11:30:15 #9
97341 Fred_B
pi_214766987
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 11:15 schreef d_elise het volgende:
Aangifte doen van smaad, waar Gerard Spong voor pleit, kan toch ook beter door Joost zelf gedaan worden dan de AvroTros. Het is tenslotte voornamelijk Joost zijn naam/reputatie die is aangetast en hij zal daardoor problemen hebben ondervonden, financieel of mentaal oid. Ook al heeft hij zoveel succes nu. Dus in die zin snap ik wel dat het voor de AT weinig zin heeft om een zaak te starten (dat zullen ze achter de schermen wel uitgezocht hebben) en voor Joost juist wel zin kan hebben.
Het probleem blijft denk ik toch dat de EBU in hun recht staat om elke deelnemer te kunnen diskwalificeren wanneer het ze uitkomt, aangezien het contract dat Joost en AVROTROS vooraf hebben getekend ongetwijfeld helemaal dichtgetimmerd is. Dan zijn de enige routes eigenlijk de proportionaliteit van de straf en de vraag of de EBU door de zwaarte van de straf en eventuele verdere commentaren kan worden aangeklaagd voor smaad. Ik ben totaal geen jurist, maar het lijkt me als buitenstaander een zeer lastige zaak om te winnen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  roze woensdag 21 augustus 2024 @ 11:32:24 #10
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_214766999
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 11:30 schreef Fred_B het volgende:
Het probleem blijft denk ik toch dat de EBU in hun recht staat om elke deelnemer te kunnen diskwalificeren wanneer het ze uitkomt, aangezien het contract dat Joost en AVROTROS vooraf hebben getekend ongetwijfeld helemaal dichtgetimmerd is.
Daar ben ik ook bang voor ja.
Your beauty never ever scared me.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 21 augustus 2024 @ 11:35:56 #11
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_214767014
quote:

[..]
Het probleem blijft denk ik toch dat de EBU in hun recht staat om elke deelnemer te kunnen diskwalificeren wanneer het ze uitkomt, aangezien het contract dat Joost en AVROTROS vooraf hebben getekend ongetwijfeld helemaal dichtgetimmerd is. Dan zijn de enige routes eigenlijk de proportionaliteit van de straf en de vraag of de EBU door de zwaarte van de straf en eventuele verdere commentaren kan worden aangeklaagd voor smaad. Ik ben totaal geen jurist, maar het lijkt me als buitenstaander een zeer lastige zaak om te winnen.
Dat contract en smaad staan los van elkaar hè.

Weet je nog wat de eerste berichtgeving was? Er werd de indruk gewekt dat ie een vrouw fysiek had aangevallen. Dat het een vrouw was, werd ook zeer bewust erbij benoemd.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 21 augustus 2024 @ 11:36:18 #12
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_214767015
Ja ik ook maar snap ik dat hij het wil proberen.
  roze woensdag 21 augustus 2024 @ 11:37:18 #13
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_214767021
Maar goed alsnog go Joost. *O*
  woensdag 21 augustus 2024 @ 11:38:58 #14
506053 d_elise
pi_214767037
quote:

[..]
Eens. En waarschijnlijk heeft de AvroTros dit ook ingezien en gaan ze daarom geen juridische stappen ondernemen. Denk dat een persoonlijke zaak van Joost iets meer kans maakt, maar in hoe veel gevallen wint één persoon het tegen een grote organisatie? Al is Spong natuurlijk wel een goede om aan je zijde te hebben.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 12:05:51 #15
2681 Dave
pi_214767193
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 11:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Weet je nog wat de eerste berichtgeving was? Er werd de indruk gewekt dat ie een vrouw fysiek had aangevallen. Dat het een vrouw was, werd ook zeer bewust erbij benoemd.
Dat laatste vooral, "physically assaulted a young female member" of iets dergelijks.

"Women beater, r*pist" reacties waren niet van de lucht in sommige ESF-"fan" groups.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 12:17:00 #16
403070 Miloutchi
pi_214767266
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:05 schreef Dave het volgende:

[..]
Dat laatste vooral, "physically assaulted a young female member" of iets dergelijks.

"Women beater, r*pist" reacties waren niet van de lucht in sommige ESF-"fan" groups.
Maar dat is laster tegenover Joost Klein. Niet tegenover AVROTROS en in dat opzicht begrijp ik dat AT geen juridische stappen onderneemt.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 12:34:44 #17
97341 Fred_B
pi_214767397
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 11:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ja, maar dat contract zorgt er waarschijnlijk voor dat die diskwalificatie zelf juridisch wel goed zit. Dus dan hou je vooral de commentaren vanuit de EBU op de zaak over, waar je wat mee kan.

Nu zou ik het zeker toejuichen als Joost dat probeert, maar het lijkt me een lastig traject en zijn goede naam krijgt hij toch niet helemaal gezuiverd.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 13:12:12 #18
502306 Lt.Bookman
NYPL
pi_214767662
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 10:17 schreef Momo het volgende: [..] Zag deze screenshot op twitter [ afbeelding ]
Waar heeft hij dit gepost? Wil de context wel weten.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 13:13:23 #19
464519 blackswangreen
pi_214767671
quote:

[..]
Het is misschien wel redelijk dichtgetimmerd, maar proportionaliteit en vooral smaad en laster zijn volgens mij wel degelijk goede juridische argumenten. Je kunt dan wel een contract hebben getekend, dat betekent nog niet dat EBU zomaar alles kan maken natuurlijk. Daar komt het financiële argument nog bij. Je moet wel gegronde redenen hebben om iemand eruit te gooien die net een paar ton erin heeft gestoken, welk wurgcontract je ook hebt getekend. Ik denk dat elke advocaat hier wel mee aan de slag zou willen, niet alleen Gerard Spong.

Als Avrotros het er nu ineens bij laat zitten zou ik dat niet verrassend vinden, maar wel belachelijk. Hun zaak is nu immers sterker geworden dan een paar maanden terug, niet zwakker. Dus om dan ineens je er bij neer te leggen? Onverklaarbaar.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 13:29:02 #20
210969 Em31
pi_214767816
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 13:13 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Het is misschien wel redelijk dichtgetimmerd, maar proportionaliteit en vooral smaad en laster zijn volgens mij wel degelijk goede juridische argumenten. Je kunt dan wel een contract hebben getekend, dat betekent nog niet dat EBU zomaar alles kan maken natuurlijk. Daar komt het financiële argument nog bij. Je moet wel gegronde redenen hebben om iemand eruit te gooien die net een paar ton erin heeft gestoken, welk wurgcontract je ook hebt getekend. Ik denk dat elke advocaat hier wel mee aan de slag zou willen, niet alleen Gerard Spong.

Als Avrotros het er nu ineens bij laat zitten zou ik dat niet verrassend vinden, maar wel belachelijk. Hun zaak is nu immers sterker geworden dan een paar maanden terug, niet zwakker. Dus om dan ineens je er bij neer te leggen? Onverklaarbaar.
Ja als je even heel simpel naar deze situatie met Joost kijkt zou een medewerker bij het Songfestival nu dus heel simpel een artiest eruit kunnen werken, zelfs als een beschuldiging niet waar is. De EBU moet dan meteen actie ondernemen. Zoiets slaat toch nergens op? Ongeacht wat voor contract ook. :?
  woensdag 21 augustus 2024 @ 13:33:53 #21
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214767869
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 13:29 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ja als je even heel simpel naar deze situatie met Joost kijkt zou een medewerker bij het Songfestival nu dus heel simpel een artiest eruit kunnen werken, zelfs als een beschuldiging niet waar is. De EBU moet dan meteen actie ondernemen. Zoiets slaat toch nergens op? Ongeacht wat voor contract ook. :?
Hier zou ook misbruik van gemaakt kunnen worden. Gewoon zeggen als iemand uit de delegatie van land A dat artiest uit land B aan je kont heeft gezeten, doei land B. Zien we later wel hoe dat zit.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 augustus 2024 @ 13:34:19 #22
163650 Greys
pi_214767872
Ik snap wel dat AvroTros zelf geen zaak tegen de EBU gaat aanspannen. Verandert misschien nog als ze geen cent terugkrijgen van afgelopen editie of als het komende gesprek volledig mislukt, maar voor nu is het geen goed idee dat ze (openbaar) zouden roepen dat ze een zaak gaan beginnen.

Als Joost dat wel wil zullen heus wel mensen van AvroTros die daar waren daarin willen getuigen. Dat is anders.

Joost heeft qua EBU helemaal niets meer te verliezen.

Oh en ik vind het een píetsie voorbarig om nu alweer boos op AvroTros te zijn omdat ze volgend jaar Nick Schilder gaan sturen. :+ Píetsie maar hoor. Ze hebben vanaf mei tot nu alles goed gedaan. Meer dan goed. Volledig achter Joost gestaan en blijven staan. Ze verdienen het niet dat we nu alweer gaan mopperen om iets dat waarschijnlijk toch niet gebeurt. Zelfs in komkommertijd.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 21 augustus 2024 @ 13:36:21 #23
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_214767884
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 13:12 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Waar heeft hij dit gepost? Wil de context wel weten.
https://vm.tiktok.com/ZIJWekNRv/ onder deze video
  woensdag 21 augustus 2024 @ 13:38:44 #24
210969 Em31
pi_214767899
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 13:33 schreef Momo het volgende:

[..]
Hier zou ook misbruik van gemaakt kunnen worden. Gewoon zeggen als iemand uit de delegatie van land A dat artiest uit land B aan je kont heeft gezeten, doei land B. Zien we later wel hoe dat zit.
Nouja dat ja, of via een vrijwilliger ofzo. Als je kwaad wil zou zou je je directe concurrent er nu zo uit kunnen werken. :D Bestaat gewoon niet dat dat normaal is.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 13:41:34 #25
403070 Miloutchi
pi_214767921
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 13:29 schreef Em31 het volgende:

[..]
Nouja, niet helemaal natuurlijk. Joost heeft wel toegegeven dat er IETS is gebeurd. Dus helemaal onwaar was het nu ook weer niet. Het iets stelde gewoon niets voor.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 13:53:04 #26
2681 Dave
pi_214768018
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 13:34 schreef Greys het volgende:
Ze verdienen het niet dat we nu alweer gaan mopperen om iets dat waarschijnlijk toch niet gebeurt. Zelfs in komkommertijd.
"Representing *onverstaanbaar gemompel* - lands, here is Nick Painter, with Komkommertijd":

Verse 1:
The sun is high, the breeze is light,
No headlines here, just summer nights,
Ice cream melts, the clock moves slow,
But we don’t care, we’re in the flow.

Pre-Chorus:
So grab your shades, let's hit the street,
Where every day feels like a treat,
No rush, no fuss, just you and me,
In this endless European dream.

Chorus:
It's komkommertijd, let's take a ride,
In the land of sun and sweet surprise,
No news to break, just smiles and fries,
Dancing through the Europapa skies!

Verse 2:
We’ll tour the towns, from coast to coast,
From Amsterdam to sunny Samos,
We'll laugh out loud, we’ll sing along,
To every silly summer song.

Bridge:
And when the moon is shining bright,
We’ll toast to life, we’ll toast to light,
In every corner, every square,
The world is ours, without a care.

Chorus:

Outro:
So here we are, just you and me,
In this season of simplicity,
No breaking news, no alibis,
Just love and laughs under Europapa skies!
  woensdag 21 augustus 2024 @ 13:57:21 #27
97341 Fred_B
pi_214768047
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 13:13 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Als Joost het wil opnemen tegen de EBU, dan steun ik hem uiteraard. Ik vraag me alleen af hoe reëel het is dat daar een flinke schadevergoeding uit voortkomt.

Van AVROTROS denk ik niet dat er veel veranderd is. Zeker als Joost midden in een rechtszaak zit, waar zij ook bij betrokken zijn, lijkt het me niet dat ze vrolijk weer mee gaan doen. Ik geloof gewoon nog steeds dat zij een zaak vanuit hun organisatie als kansloos hebben beschouwd.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 13:59:59 #28
97341 Fred_B
pi_214768073
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 13:38 schreef Em31 het volgende:

[..]
Nouja dat ja, of via een vrijwilliger ofzo. Als je kwaad wil zou zou je je directe concurrent er nu zo uit kunnen werken. :D Bestaat gewoon niet dat dat normaal is.
Volgens mij heeft dat dus achteraf gezien altijd wel gekund, maar is het nooit gebeurd. Zeg maar zoals een politieagent of voetbalscheidsrechter in theorie ook gekke straffen kan uitdelen met het wet/regelboekje in de hand.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 14:08:58 #29
403070 Miloutchi
pi_214768139
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 13:57 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Als Joost het wil opnemen tegen de EBU, dan steun ik hem uiteraard. Ik vraag me alleen af hoe reëel het is dat daar een flinke schadevergoeding uit voortkomt.

Van AVROTROS denk ik niet dat er veel veranderd is. Zeker als Joost midden in een rechtszaak zit, waar zij ook bij betrokken zijn, lijkt het me niet dat ze vrolijk weer mee gaan doen. Ik geloof gewoon nog steeds dat zij een zaak vanuit hun organisatie als kansloos hebben beschouwd.
Ik ben het met je eens dat een schadevergoeding een moeilijke zaak wordt. Joost heeft financieel niet echt geleden door de hele zaak, dus dan wordt het een eventuele vergoeding voor emotionele schade, wat niet te kwantificeren is en ik weet niet volgens welk recht de zaak zal lopen, maar schadevergoedingen voor emotionele schade zijn in Nederland eerder zeldzaam voor zover ik weet.

Maar … is dat wat Joost hoopt te bereiken met zo’n rechtszaak?
  woensdag 21 augustus 2024 @ 14:38:28 #30
477381 summer52
pi_214768315
Joost bereikt er misschien niets mee maar hij laat dan wel zien dat hij ballen heeft. Het zal moeilijk vechten zijn tegen de EBU maar ik denk dat Joost dat ook wel weet. Maar niets doen en de EBU zijn gang maar laten gaan? Ik denk dat dit Joost zijn eer te na is. Want als je dit zomaar laat gebeuren dan geef je de EBU alle macht en wat flikken ze dan de volgende keer?
Ik hoop echter wel dat AT achter de schermen alle medewerking en steun zal verlenen.

Maar of Joost echt een rechtszaak aanspant? Ik weet het niet, afwachten maar.
  ESF Reporter woensdag 21 augustus 2024 @ 14:39:56 #31
87554 Cee
Welluk?
pi_214768333
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 14:08 schreef Miloutchi het volgende:

[..]

Maar … is dat wat Joost hoopt te bereiken met zo’n rechtszaak?
Trust the process! :P
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 augustus 2024 @ 14:41:10 #32
163650 Greys
pi_214768340
quote:
10s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 13:53 schreef Dave het volgende:

[..]
"Representing *onverstaanbaar gemompel* - lands, here is Nick Painter, with Komkommertijd":

Verse 1:
The sun is high, the breeze is light,
No headlines here, just summer nights,
Ice cream melts, the clock moves slow,
But we don’t care, we’re in the flow.

Pre-Chorus:
So grab your shades, let's hit the street,
Where every day feels like a treat,
No rush, no fuss, just you and me,
In this endless European dream.

Chorus:

Verse 2:
We’ll tour the towns, from coast to coast,
From Amsterdam to sunny Samos,
We'll laugh out loud, we’ll sing along,
To every silly summer song.

Bridge:
And when the moon is shining bright,
We’ll toast to life, we’ll toast to light,
In every corner, every square,
The world is ours, without a care.

Chorus:

Outro:
So here we are, just you and me,
In this season of simplicity,
No breaking news, no alibis,
Just love and laughs under Europapa skies!

Gieren om de Europapa skies. _O-

IK WIL HET. _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 21 augustus 2024 @ 14:41:12 #33
477381 summer52
pi_214768342
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 14:38 schreef summer52 het volgende:
Joost bereikt er misschien niets mee maar hij laat dan wel zien dat hij ballen heeft. Het zal moeilijk vechten zijn tegen de EBU maar ik denk dat Joost dat ook wel weet. Maar niets doen en de EBU zijn gang maar laten gaan? Ik denk dat dit Joost zijn eer te na is. Want als je dit zomaar laat gebeuren dan geef je de EBU alle macht en wat flikken ze dan de volgende keer?
Ik hoop echter wel dat AT achter de schermen alle medewerking en steun zal verlenen.

Maar of Joost echt een rechtszaak aanspant? Ik weet het niet, afwachten maar. En nee ik denk niet dat Joost het doet om financiële redenen.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 14:57:51 #34
210969 Em31
pi_214768467
Dat zal Spong dan nu wel uit gaan zoeken, of het iets op kan leveren. Uiteindelijk weten we niet hoe dat contract er precies uitziet en wat de AVROTROS dan op papier heeft staan over het niet filmen etc. Plus wat er nog meer achter de schermen is gebeurd wat de EBU dan eventueel nog kan gebruiken. Want als ze dit gaan doen, dan heb je natuurlijk ook de EBU die Joost zal gaan proberen te slopen.
  Moderator woensdag 21 augustus 2024 @ 15:20:34 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214768604
Is het überhaupt relevant wat er in dat contract staat over wel of niet filmen?
  woensdag 21 augustus 2024 @ 15:36:17 #36
495774 NailQueen
pi_214768730
quote:
10s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 13:53 schreef Dave het volgende:

[..]

Als je komkommertijd in het engels probeert uit te spreken klinkt het als iets euh.. seksueels :s)
Zou zomaar kunnen dat de EBU hier ook een stokje voor steekt :P (Instead of meat I eat veggies and pussies mocht ook niet :P)
  woensdag 21 augustus 2024 @ 16:32:23 #37
403070 Miloutchi
pi_214769191
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 15:20 schreef sp3c het volgende:
Hoezo zou het niet relevant zijn?

Persoonlijk ben ik nieuwsgieriger naar dé afspraak tussen EBU, AT en Joost, en dan vooral naar de basis waarop een uitzondering is aangevraagd, want ik kan me voorstellen dat de EBU er niet zonder meer mee akkoord is gegaan.
  Moderator woensdag 21 augustus 2024 @ 16:35:25 #38
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214769213
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 16:32 schreef Miloutchi het volgende:

[..]
Hoezo zou het niet relevant zijn?

Persoonlijk ben ik nieuwsgieriger naar dé afspraak tussen EBU, AT en Joost, en dan vooral naar de basis waarop een uitzondering is aangevraagd, want ik kan me voorstellen dat de EBU er niet zonder meer mee akkoord is gegaan.
we kunnen erover twisten of het heel bedreigend overkwam maar blijkbaar heeft ze het zo ervaren en blijkbaar heeft hij die camera al dan niet per ongeluk uit dr handen getikt

of ze dan wel of niet mocht filmen lijkt me niet super relevant
  woensdag 21 augustus 2024 @ 16:42:57 #39
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214769288
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 15:20 schreef sp3c het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat er in dat contract staat betreffende allerlei social media optredens en dingetjes die de artiesten moeten doen als filmpjes opnemen, foto's, interviews etc. Tenminste ik denk dat het een moetje is ivm met allerlei sponsor contracten met een TikTok, Reddit etc. Wat verwacht EBU van de artiesten? Artiesten zeggen dat dit wel voor veel meer stress zorgt achter de schermen.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 16:46:52 #40
403070 Miloutchi
pi_214769317
quote:
88s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 16:35 schreef sp3c het volgende:

[..]
we kunnen erover twisten of het heel bedreigend overkwam maar blijkbaar heeft ze het zo ervaren en blijkbaar heeft hij die camera al dan niet per ongeluk uit dr handen getikt

Dat lijkt me hoogst relevant.

In de situatie dat er gewoon gefilmd mocht worden is Joost een diva die een werknemer belaagt.

In de situatie dat er niet gefilmd mocht worden is Joost iemand die terecht boos wordt dat zijn rechten niet gerespecteerd worden na meerdere verzoeken en probeert hij ervoor te zorgen dat er alsnog gestopt wordt met filmen op een manier die hoogstens ongepast is, maar verder heel begrijpelijk. Dat die werknemer er dan van ontdaan is, is ofwel de schuld van de EBU of haar eigen schuld. Als je mensen uitdaagt, kun je een tegenreactie verwachten.

Sowieso ben ik van mening dat, zelfs in het geval er gefilmd mocht worden, je stopt met filmen als iemand dat nadrukkelijk vraagt. Zo belangrijk zijn die TikTok-filmpjes nou ook weer niet.
  Moderator woensdag 21 augustus 2024 @ 16:50:04 #41
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214769343
Begrijpelijk sure

Maakt het nog niet ok
  woensdag 21 augustus 2024 @ 16:56:41 #42
464519 blackswangreen
pi_214769401
quote:
88s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 16:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

In een rechtszaal is dat zeer relevant.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 16:59:01 #43
403070 Miloutchi
pi_214769417
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 16:50 schreef sp3c het volgende:
Begrijpelijk sure

Maakt het nog niet ok
Ik vraag me echt af wat voor heilige robots er tegenwoordig allemaal bestaan. Zijn jullie nog nooit eens boos geworden ofzo?

Het maakt het ok genoeg om te spreken van laster als ze praten over een “incident with a female worker” of hoe ze het dan ook verwoord hebben.
  Moderator woensdag 21 augustus 2024 @ 17:04:52 #44
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214769463
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 16:59 schreef Miloutchi het volgende:

[..]
Ik vraag me echt af wat voor heilige robots er tegenwoordig allemaal bestaan. Zijn jullie nog nooit eens boos geworden ofzo?

Het maakt het ok genoeg om te spreken van laster als ze praten over een “incident with a female worker” of hoe ze het dan ook verwoord hebben.
Er was toch ook een incident met een female worker?
  woensdag 21 augustus 2024 @ 17:11:00 #45
403070 Miloutchi
pi_214769508
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 17:04 schreef sp3c het volgende:

[..]
Het gaat er ook om of de EBU redelijkerwijs had kunnen vermoeden dat dit opgepikt zou worden als “Joost slaat vrouwen” of “Joost heeft zich schuldig gemaakt aan seksueel grensoverschrijdend gedrag” en dergelijke. Het gaat niet alleen om de letterlijke interpretatie.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 17:13:45 #46
403070 Miloutchi
pi_214769530
Dat van die camera die stuk zou zijn: is dat eigenlijk ooit bevestigd door een degelijke bron (Zweedse aanklager, EBU of AVROTROS)? Want ik heb het idee dat dit verhaal een eigen leven is gaan leiden zonder dat het ooit bevestigd is.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 17:20:01 #47
487963 Cheeseburgert
Met Bacon
pi_214769595
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 17:13 schreef Miloutchi het volgende:
Dat van die camera die stuk zou zijn: is dat eigenlijk ooit bevestigd door een degelijke bron (Zweedse aanklager, EBU of AVROTROS)? Want ik heb het idee dat dit verhaal een eigen leven is gaan leiden zonder dat het ooit bevestigd is.
Dat die camera stuk was is volgens mij alleen iets van de geruchtenmolen in die eerste dag.

Uit een artikel van vorige week (over het stopzetten van het onderzoek), door google translate gedraait:
quote:
– Ik heb het onderzoek vandaag stopgezet omdat ik niet kan bewijzen dat de handeling waarschijnlijk ernstige angst zal veroorzaken of dat de man een dergelijke bedoeling heeft gehad, zegt de hoge aanklager Fredrik Jonsson in een persbericht.

Tegen Aftonbladet zegt hij:

– Ik kan zeggen dat er een beweging naar de filmcamera is geweest en dat deze de filmcamera heeft geraakt, maar om illegale bedreigingen te veroorzaken, moet ik ook laten zien dat het zijn bedoeling was om haar ernstige angst aan te jagen persoon, om haar eenvoudig te bedreigen. Op basis van de situatie dat het een snelle opeenvolging van gebeurtenissen in een speciale situatie was, bedoel ik dat ik niet kan bewijzen dat hij het heeft gedaan om haar te bedreigen. Ik kan niets anders laten zien dan dat het de bedoeling was om het filmen te beïnvloeden, hij wilde gewoon niet gefilmd worden.
Lijkt mij vrij helder. (en wat we al wisten). Joost heeft de camera uit zijn gezicht geduwd. That's it. Niks over schade, niks over verdere bedreiging, niks over het aanraken van die hele vrouw.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  woensdag 21 augustus 2024 @ 17:27:09 #48
3499 Claudia_x
pi_214769655
"Nick Painter" klinkt zo hilarisch dat ik alleen al daarom een voorstander ben van Nick naar het ESF sturen. Ooit.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 17:36:28 #49
502306 Lt.Bookman
NYPL
pi_214769729
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 17:20 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Dat die camera stuk was is volgens mij alleen iets van de geruchtenmolen in die eerste dag.

Uit een artikel van vorige week (over het stopzetten van het onderzoek), door google translate gedraait:
[..]
Lijkt mij vrij helder. (en wat we al wisten). Joost heeft de camera uit zijn gezicht geduwd. That's it. Niks over schade, niks over verdere bedreiging, niks over het aanraken van die hele vrouw.
Dat is ook precies het scenario dat Cornald Maas op de dag van de diskwalificatie schetste.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 18:09:04 #50
464519 blackswangreen
pi_214770090
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 17:04 schreef sp3c het volgende:

[..]
Waarom dat "female" toevoegen? Als het een man was hadden ze dat toch ook niet expliciet gezegd? Dat alleen al maakt duidelijk dat ze niet te goeder trouw handelen.
  Forum Admin woensdag 21 augustus 2024 @ 18:11:05 #51
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_214770105
Gewoon Ian with the short lastname - Bacon and beans sturen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Moderator woensdag 21 augustus 2024 @ 18:13:20 #52
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214770127
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 18:09 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Waarom dat "female" toevoegen? Als het een man was hadden ze dat toch ook niet expliciet gezegd? Dat alleen al maakt duidelijk dat ze niet te goeder trouw handelen.
lijkt me wat vergezocht maar is het smaad?

was het geen female?
was er geen incident?

ik denk dat je geen enkele kans maakt in een rechtbank
  woensdag 21 augustus 2024 @ 18:26:15 #53
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_214770234
Spong zal wel weten wat ie doet. Of het goed is voor Joost, ik denk het niet gaat nu al niet best.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 18:49:14 #54
506053 d_elise
pi_214770420
Als Joost inderdaad een zaak aanspant, zal het waarschijnlijk niet eens zozeer om geld gaan (al zal Spong hem wellicht adviseren om een schadevergoeding te eisen). Ik denk dat het hem er vooral om gaat dat officieel zwart op wit komt te staan dat de EBU fout gehandeld heeft (in ieder geval in communicatie) en dat ze publiekelijk excuses aanbieden oid. Moreel gelijk krijgen.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 18:51:37 #55
484748 Aadrianus
pi_214770439
quote:
88s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 18:13 schreef sp3c het volgende:

[..]

was het geen female?
was er geen incident?

EBU kan het niet ontgaan zijn dat hun verklaring al snel een geruchtenmolen op gang bracht die Joost afschilderde als een man die een vrouw seksueel belaagd had. Ze hebben echter niets gedaan om die geruchten tegen te spreken of de kop in te drukken. Dat is nalatigheid. En dat maakt zeker wel een kans in een rechtbank. Anders zou Spong er niet zijn vingers aan branden.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 18:51:53 #56
403070 Miloutchi
pi_214770440
quote:
88s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 18:13 schreef sp3c het volgende:

[..]

was het geen female?
was er geen incident?

Smaad en laster zijn sowieso twee aparte dingen.

Laster is opzettelijk onwaarheden vertellen om iemands naam of reputatie aan te tasten. Smaad is hetzelfde, maar dan met de waarheid. Er is dus zeker wel een kans dat dat te bewijzen valt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Miloutchi op 21-08-2024 18:57:07 ]
  woensdag 21 augustus 2024 @ 20:44:57 #57
502306 Lt.Bookman
NYPL
pi_214771398
Civiel is er altijd wel wat te proberen met de 'restcategorie' van onrechtmatige daad. Er is een gedraging, schade en causaliteit tussen die twee. De crux zit 'm er alleen in of die gedraging vd EBU onrechtmatig is. Daar moeten ze nog maar een ei over gaan leggen. Volledig verschuilen achter hun eigen regelementen kunnen ze niet, er is ook ook nog altijd proportionaliteit en subsidiariteit. Enfin we weten veel te weinig om daar hier conclusies over te trekken.
  roze woensdag 21 augustus 2024 @ 21:44:52 #58
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_214772001
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 18:51 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
EBU kan het niet ontgaan zijn dat hun verklaring al snel een geruchtenmolen op gang bracht die Joost afschilderde als een man die een vrouw seksueel belaagd had. Ze hebben echter niets gedaan om die geruchten tegen te spreken of de kop in te drukken. Dat is nalatigheid. En dat maakt zeker wel een kans in een rechtbank. Anders zou Spong er niet zijn vingers aan branden.
Hier heb je wel weer gelijk. De wildste verhalen gingen rond en hun deden er ook echt niks aan om te zorgen dat het ging stoppen.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 22:04:55 #59
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214772203
twitter
  woensdag 21 augustus 2024 @ 23:49:03 #60
97341 Fred_B
pi_214772734
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 21:44 schreef Ama het volgende:

[..]
Hier heb je wel weer gelijk. De wildste verhalen gingen rond en hun deden er ook echt niks aan om te zorgen dat het ging stoppen.
De EBU zal er dan toch op reageren dat zij niet verantwoordelijk zijn voor andermans uitspraken, dat zij zelf niets hebben gedaan dat als smaad in aanmerking komt, en dat ze bewust vaag moesten communiceren over het incident gedurende het politie-onderzoek.

En dan kunnen wij wel ‘weten’ dat die EBU bewust aanstuurde op wilde geruchten over een agressieve zanger die een arm meisje van de productie zou hebben misbruikt en daarbij ongetwijfeld onder één hoedje speelde met een Zweedse krant, maar dat hard maken, en aantonen dat je eronder geleden hebt, gaat toch echt een zeer lastig verhaal worden.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 21 augustus 2024 @ 23:51:42 #61
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_214772741
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 22:04 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Ik neem dit met een enorme korrel zout voor nu.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 22 augustus 2024 @ 10:22:30 #62
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214774143
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 22:04 schreef Momo het volgende:
[ x ]
En de waar-rook-is-is-vuur-logici gaan dan direct de EBU veroordelen neem ik aan! Er loopt dan immers niet voor niets zomaar een aangifte.
  Moderator donderdag 22 augustus 2024 @ 10:27:02 #63
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214774179
quote:

[..]
Communicatief was het niet heel erg sterk idd, zeker voor zo'n enorme organisatie maar of je ze daar ook echt voor aan kunt klagen?

Mijn zegen heeftie hoor maar ik geef het weinig kans, eind van de dag heeft hij toch echt die camera bij iemand uit de handjes getikt

Althans daar lijkt het op
  donderdag 22 augustus 2024 @ 10:31:23 #64
257772 Pisces29
pi_214774203
quote:

[..]
Ik dacht dat ik het toen wel allemaal goed gevolgd had, maar seksueel belaagd heb ik nooit iets over gehoord.
Het was een agressieve jongen is het enige wat ik telkens las.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  Moderator donderdag 22 augustus 2024 @ 10:35:17 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214774235
En antisemitisme

Die hadden ze wel de kop in moeten drukken, niet goed voor hem en niet goed voor die Israëlische tante
  donderdag 22 augustus 2024 @ 11:48:18 #66
97341 Fred_B
pi_214774860
quote:
Joost Klein gaat EBU niet aanklagen: 'Geen tijd om hiermee bezig te zijn'

Joost Klein (26) gaat geen aangifte doen tegen de European Broadcasting Union (EBU) na zijn diskwalificatie op het songfestival in Malmö. Dit laat de manager van de 'Europapa'-zanger weten aan RTL Boulevard, na de open brief van advocaat Gerard Spong (78).

Gerard schreef in de Volkskrant AVROTROS 'zwak' te vinden dat de omroep geen zaak aanspant tegen de EBU en dat Joost volgens hem 'de aangewezen persoon is om wél aangifte te doen' van smaad. "Ik ben gebeld door de manager van Joost en we gaan er eens over nadenken", gaf de advocaat te kennen.

Daar komt echter geen rechtszaak van, verduidelijkt Joosts management nu. "Ik heb Gerard Spong een kort dankmailtje gestuurd voor de interessante kijk erop, maar om heel eerlijk te zijn hebben wij nu echt geen tijd of ruimte om hiermee bezig te zijn", laat manager Rick Bakker weten.
Bron: RTL Boulevard
  roze donderdag 22 augustus 2024 @ 11:50:34 #67
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_214774886
Dus nu is het klaar?
  donderdag 22 augustus 2024 @ 12:13:01 #68
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_214775054
quote:
88s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 10:35 schreef sp3c het volgende:
En antisemitisme

Die hadden ze wel de kop in moeten drukken, niet goed voor hem en niet goed voor die Israëlische tante
Daar heeft hij zich nooit over uitgelaten?
  donderdag 22 augustus 2024 @ 12:18:11 #69
506053 d_elise
pi_214775077
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 11:48 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Bron: RTL Boulevard
Ondanks dat velen (waaronder mijzelf) liever zouden willen dat de EBU ter verantwoording wordt geroepen, denk ik dat dit het meest verstandig is. Kleine kans dat hij zo'n zaak zou winnen en het eist z'n tijd en financiële en emotionele tol. Dan blijft nog over dat de AvroTros hopelijk niet zomaar toegeeft na een gesprek.
  Moderator donderdag 22 augustus 2024 @ 12:19:52 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214775084
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 12:13 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]
Daar heeft hij zich nooit over uitgelaten?
Niemand volgens mij, was een verhaal dat rond zweefde de eerste dag of de eerste paar dagen
  donderdag 22 augustus 2024 @ 12:33:57 #71
97341 Fred_B
pi_214775177
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 12:18 schreef d_elise het volgende:

[..]
Ondanks dat velen (waaronder mijzelf) liever zouden willen dat de EBU ter verantwoording wordt geroepen, denk ik dat dit het meest verstandig is. Kleine kans dat hij zo'n zaak zou winnen en het eist z'n tijd en financiële en emotionele tol. Dan blijft nog over dat de AvroTros hopelijk niet zomaar toegeeft na een gesprek.
De kans dat zo’n gesprek iets nuttigs gaat opleveren is uiteraard minimaal. Het is vooral hopen dat Avrotros de rechte rug houdt die ze al de hele tijd tonen, want dat de EBU volgend jaar gewoon verdergaat waar ze gebleven zijn, is nogal logisch. Maar het zou erg teleurstellend zijn als dat dan met instemming van Nederland is.
  roze donderdag 22 augustus 2024 @ 12:35:38 #72
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_214775192
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 12:33 schreef Fred_B het volgende:

[..]
De kans dat zo’n gesprek iets nuttigs gaat opleveren is uiteraard minimaal. Het is vooral hopen dat Avrotros de rechte rug houdt die ze al de hele tijd tonen, want dat de EBU volgend jaar gewoon verdergaat waar ze gebleven zijn, is nogal logisch. Maar het zou erg teleurstellend zijn als dat dan met instemming van Nederland is.
Als volgende maand ook nog het bericht komt dat we toch maar wel meedoen volgend jaar dan is de AVROTROS wel echt zwak.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 12:39:11 #73
502306 Lt.Bookman
NYPL
pi_214775227
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 12:19 schreef sp3c het volgende:

[..]
Niemand volgens mij, was een verhaal dat rond zweefde de eerste dag of de eerste paar dagen
Vanwege die perco ("why not?") werd hij door de Israëlische trolls op sociale media van antisemitisme beschuldigd. O.a. die Keren Peles van de Israëlische delegatie heeft Joost gewoon regelrecht een antisemiet genoemd in haar Instagram stories. Daar zou je normaal toch ook je backstagepas voor mogen inleveren lijkt mij.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 12:41:46 #74
506053 d_elise
pi_214775256
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 12:39 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Vanwege die perco ("why not?") werd hij door de Israëlische trolls op sociale media van antisemitisme beschuldigd. O.a. die Keren Peles van de Israëlische delegatie heeft Joost gewoon regelrecht een antisemiet genoemd in haar Instagram stories. Daar zou je normaal toch ook je backstagepas voor mogen inleveren lijkt mij.
Zeker omdat daar wél expliciet bewijs van is...
  Moderator donderdag 22 augustus 2024 @ 12:42:29 #75
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214775265
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 12:39 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
EBU had er iig op moeten reageren, AVROTROS trouwens ook
  roze donderdag 22 augustus 2024 @ 12:45:01 #76
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_214775284
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 12:42 schreef sp3c het volgende:

[..]
EBU had er iig op moeten reageren, AVROTROS trouwens ook
Wel mee eens ja. AVROTROS had ook iets eerder iets kunnen melden, het hoeven geen details te zijn maar jeetje dingen die ik las over Joost na het incident vond ik wel heftig, zelfs zijn overleden ouders werden erbij gehaald etc.

(En dan zijn er nog steeds mensen die denken dat Joost wel weer een keer naar het songfestival gaat na dit alles. :'))
  donderdag 22 augustus 2024 @ 13:26:41 #77
210969 Em31
pi_214775606
Achteraf had de AVROTROS ook eerder moeten zijn ja, maar ik denk dat zij oprecht dachten dat het nog wel goed zou komen, aangezien ze dat idee zaterdagochtend zelfs nog hadden.

Hopelijk krijgen we nog eens een goede reconstructie nu iedereen er gewoon over mag praten, vind het eerlijk gezegd behoorlijk belachelijk dat de EBU er zelf geen woord (meer) over wil zeggen. Zo blijft het allemaal ergens onbegrijpelijk.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 13:35:06 #78
2681 Dave
pi_214775670
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 13:26 schreef Em31 het volgende:
Hopelijk krijgen we nog eens een goede reconstructie
Andere Tijden ESF
  donderdag 22 augustus 2024 @ 13:45:49 #79
210969 Em31
pi_214775743
quote:
10s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 13:35 schreef Dave het volgende:

[..]
Andere Tijden ESF
Dit gaat gewoon gebeuren Dave!
  donderdag 22 augustus 2024 @ 13:51:09 #80
2681 Dave
pi_214775777
quote:
10s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 13:45 schreef Em31 het volgende:

[..]
Dit gaat gewoon gebeuren Dave!
Tom Egbers staat al te trappelen.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 13:57:26 #81
97341 Fred_B
pi_214775815
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 12:35 schreef Ama het volgende:

[..]
Als volgende maand ook nog het bericht komt dat we toch maar wel meedoen volgend jaar dan is de AVROTROS wel echt zwak.
Ze hebben nog niet echt de indicatie gegeven dat ze graag weer meedoen, dus wat dat betreft moeten we nog even afwachten. Het blijft uiteraard een lastige spagaat tussen financiën en principes. Ook voor individuen trouwens. Voor Cornald bijvoorbeeld hangt ook een soort pre-pensioen boven zijn hoofd als hij niets meer met het ESF te maken wil hebben.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 14:01:39 #82
97341 Fred_B
pi_214775834
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 13:26 schreef Em31 het volgende:
Achteraf had de AVROTROS ook eerder moeten zijn ja, maar ik denk dat zij oprecht dachten dat het nog wel goed zou komen, aangezien ze dat idee zaterdagochtend zelfs nog hadden.

Hopelijk krijgen we nog eens een goede reconstructie nu iedereen er gewoon over mag praten, vind het eerlijk gezegd behoorlijk belachelijk dat de EBU er zelf geen woord (meer) over wil zeggen. Zo blijft het allemaal ergens onbegrijpelijk.
De EBU wil de zaak gewoon doodzwijgen, dat is duidelijk. En misschien gaan ze er nog wel oprecht vanuit dat Nederland met hangende pootjes terugkomt. Hoe dan ook is Nederland tegen de tijd dat het mei 2025 is buiten ons land een bijzin in de berichtgeving voor de gemiddelde kijker.

Dat zie je nu ook al wel een beetje trouwens. Alle fansites buitelen vandaag over elkaar heen om wat non-nieuws over Melodifestivalen te melden (ESCUnited waarschijnlijk zondagavond ofzo), en zodra de nieuwscyclus omhoog gaat vanaf januari dan is er continu afleiding.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 14:23:24 #83
484748 Aadrianus
pi_214775999
Ik hoop dat AvroTros in 2025 alleen meedoet, als EBU intern in ieder geval het boetekleed aantrekt en de zekerheid geeft dat er geen vuile spelletjes worden gespeeld met bewust slechte optredenvolgorde etc of wat dan ook. En ik hoop dat AvroTros ook uitspreekt dat het na 2025 definitief over is als AvroTros concludeert dat die vuile spelletjes in 2025 wel gespeeld zijn.

En als EBU zo halsstarrig blijft zoals nu, hoop ik dat AvroTros besluit dat we in ieder geval nog een jaar gaan nadenken of meedoen nog wel een optie is.

Laten we eerlijk zijn, het gaat om drie avonden met een mooie kijkcijferdichtheid. Die zijn meegenomen, tuurlijk. Maar daarvoor hoef je nou ook weer niet je ziel aan de duivel te verkopen.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 17:25:52 #84
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_214777166
Hij heeft weer op tiktok gereageerd
Don't believe the media

[ Bericht 38% gewijzigd door -Bubseltje- op 22-08-2024 17:36:26 ]
  roze donderdag 22 augustus 2024 @ 17:39:22 #85
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_214777273
Verwarrend. Hij reageert op een TikTok die zegt dat Joost geen aanklacht gaat indienen volgens de media en Joost roept stop believing the media.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 18:46:50 #86
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_214777696
https://vm.tiktok.com/ZIJWeCxW2/

En hij heeft een tiktok gepost.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 19:10:43 #87
2681 Dave
pi_214777872
Aan het einde van de dag zijn we allemaal mensen.
  Moderator donderdag 22 augustus 2024 @ 19:26:06 #88
375570 crew  Cyan9
pi_214778012
Ik moet zeggen dat ik hier een klein beetje moe van word. Zeg gewoon wat je gaat doen, of dat je het nog niet weet.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator donderdag 22 augustus 2024 @ 20:10:24 #89
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214778439
quote:
82s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 19:26 schreef Cyan9 het volgende:
Ik moet zeggen dat ik hier een klein beetje moe van word. Zeg gewoon wat je gaat doen, of dat je het nog niet weet.
Eens, ben denk nog wel voor deelname

Liefst een semi grappig protestlied maar hak doe knoop een keer door en probeer er een beetje boven te staan man :')

Vermoeiend
  donderdag 22 augustus 2024 @ 20:31:19 #90
97341 Fred_B
pi_214778733
quote:
Het is vrij simpel. Naar alle waarschijnlijkheid komt er geen zaak, omdat de kansen op een gunstige uitkomst heel klein zijn en daarmee niet tegen de inspanningen opwegen. Mocht er toch een zaak van gemaakt worden, dan is het eerst de vraag of die überhaupt van de grond komt, en indien dit het geval is, dan leidt dat vermoedelijk toch tot niets.

Met andere woorden, hoewel dat misschien erg onrechtvaardig zal zijn, is de rol voor Joost in relatie met het ESF wel zo’n beetje uitgespeeld. En dat is commercieel waarschijnlijk niet helemaal de bedoeling, dus dan krijg je nog dit soort aandachttrekkerij. Niet leuk, maar een ‘probleem’ dat zichzelf wel oplost, dus lekker laten gaan zou ik zeggen.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 21:13:31 #91
464519 blackswangreen
pi_214779383
quote:
Hij is jou toch niks verschuldigd? Beetje rare reactie.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 21:18:18 #92
506053 d_elise
pi_214779486
Hij zal binnenkort wel met z'n marketing voor z'n nieuwe album beginnen dus het welles-nietes rondom het ESF zal snel afnemen gok ik. Wellicht geeft hij dan ook eenmalig een (geschreven) interview oid of wordt z'n gedachtegang duidelijk uit z'n nummers.
  roze donderdag 22 augustus 2024 @ 21:45:10 #93
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_214779880
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 21:18 schreef d_elise het volgende:
Hij zal binnenkort wel met z'n marketing voor z'n nieuwe album beginnen dus het welles-nietes rondom het ESF zal snel afnemen gok ik. Wellicht geeft hij dan ook eenmalig een (geschreven) interview oid of wordt z'n gedachtegang duidelijk uit z'n nummers.
Ik verwacht tbh niet dat Joost een interview gaat geven. Eerder Gover. Joost had al niks met de pers en media voor het Songfestival, dat is niet beter geworden na het festival. :+

Denk dat dat ook een reden is dat hij zich bij Arjen Lubach wel genoeg op zijn gemak voelde om toen een aankondiging te doen.

Joost is sowieso helemaal klaar met RTL boulevard enz dus nee ik verwacht zeker geen interview. Misschien ooit een statement op Instagram als hij zelf iets zegt.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 21:55:34 #94
495774 NailQueen
pi_214780014
Dat nummer van Numidia en Douwe Bob is nog steeds niet uitgebracht toch? Mocht de Avrotros alsnog intern gaan zie ik ze daar eerder voor kiezen dan Nick Schilder.

[ Bericht 3% gewijzigd door NailQueen op 22-08-2024 22:33:16 ]
  donderdag 22 augustus 2024 @ 21:59:47 #95
506053 d_elise
pi_214780087
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 21:45 schreef Ama het volgende:

[..]
Ik verwacht tbh niet dat Joost een interview gaat geven. Eerder Gover. Joost had al niks met de pers en media voor het Songfestival, dat is niet beter geworden na het festival. :+

Denk dat dat ook een reden is dat hij zich bij Arjen Lubach wel genoeg op zijn gemak voelde om toen een aankondiging te doen.

Joost is sowieso helemaal klaar met RTL boulevard enz dus nee ik verwacht zeker geen interview. Misschien ooit een statement op Instagram als hij zelf iets zegt.
Oh ik verwacht ook zeker geen tv-interview bij de Boulevards van deze wereld, dat is volgens mij het laatste waar hij zin in heeft :@ Maar misschien iets in een (muziek)podcast of voor 3voor12 of zo, zoals hij ook bij z'n vorige album deed. Zoiets zou ik me wel kunnen voorstellen en wellicht dat hij dan ook wat vragen over het afgelopen jaar beantwoordt. Of bij iemand die hij goed kent idd. Maar ik schat die kans ook niet hoog in hoor :X
  roze donderdag 22 augustus 2024 @ 22:05:55 #96
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_214780170
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 21:59 schreef d_elise het volgende:

[..]
Oh ik verwacht ook zeker geen tv-interview bij de Boulevards van deze wereld, dat is volgens mij het laatste waar hij zin in heeft :@ Maar misschien iets in een (muziek)podcast of voor 3voor12 of zo, zoals hij ook bij z'n vorige album deed. Zoiets zou ik me wel kunnen voorstellen en wellicht dat hij dan ook wat vragen over het afgelopen jaar beantwoordt. Of bij iemand die hij goed kent idd. Maar ik schat die kans ook niet hoog in hoor :X
Iets zegt me dat Gover binnenkort wel wat meer gaat zeggen.
  Moderator donderdag 22 augustus 2024 @ 22:53:35 #97
375570 crew  Cyan9
pi_214780703
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 21:13 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Hij is jou toch niks verschuldigd? Beetje rare reactie.
Het is iets dat mij persoonlijk irriteert. Dat hoef ik verder niet te verantwoorden lijkt me, en dat maakt jouw reactie een beetje raar.

:s)
  donderdag 22 augustus 2024 @ 22:57:23 #98
109683 TheVulture
pi_214780734
quote:
Het is allemaal nogal vermoeiend ondertussen ja. Ben trouwens ook wel een beetje klaar met de wat zure Tina Nijkamp en haar hetze met name tegen AVROTROS. Die wil nu al het beeld bepalen dat AVROTROS wel blaft maar uiteindelijk niet zal bijten, ook als er niks veranderd.

Uit haar column: https://www.telegraaf.nl/(...)rovisie-songfestival

quote:
Waarom ging de omroep eigenlijk pas klagen over 'veiligheid achter de schermen' ver na de diskwalificatie van Joost Klein?
Dit klopt gewoon niet, ze hebben echt al veel eerder aan de bel getrokken, ook al in Malmo zelf.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:20:02 #99
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_214782814
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:41:31 #100
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_214782983
Ik geloof niet dat het oké gaat. Dat muziekje erbij ;(
  roze vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:37:30 #101
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_214783439
AVROTROS: 'Songfestivalorganisatie neemt bezwaren serieus, deelname 2025 nog onzeker'
https://www.rtl.nl/boulev(...)emt-bezwaren-serieus
quote:
AVROTROS en de European Broadcasting Union (EBU) hebben in aanloop naar hun gesprek al voorzichtig contact gehad. De songfestivalorganisator heeft aangegeven alle bezwaren van de omroep serieus te nemen.

Een woordvoerder van AVROTROS benadrukt dat de omroep nog geen besluit heeft genomen over deelname aan het songfestival in 2025. "Alle opties liggen nog op tafel", aldus de zegsman. De deadline voor de inschrijving is half september.

AVROTROS en NPO spreken op korte termijn met een delegatie van de EBU. Daarin staat de diskwalificatie van Joost Klein centraal en wil de omroep ook alle bezwaren over de gang van zaken achter de schermen bespreken. AVROTROS stuurde de Europese omroepenkoepel daarover eerder al een uitgebreide bezwaarbrief, die onbeantwoord bleef. De EBU heeft nu aangegeven snel met antwoorden te komen.

De songfestivalorganisator beloofde begin juli al verbetering nadat er een onafhankelijk onderzoek naar de afgelopen editie was gedaan. AVROTROS zei toen blij te zijn dat er 'serieuze aanbevelingen' zijn gedaan 'om de gehele organisatie, de spelregels en het welzijn van de artiesten bij het songfestival tegen het licht te houden'.

Het onderzoek werd opgezet nadat verscheidene delegaties harde kritiek hadden geuit op de sfeer achter de schermen. Het onderzoek naar Joost Klein werd stopgezet wegens gebrek aan bewijs.
  Moderator vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:43:37 #102
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214783503
AVROTROS begin ik ook moe van te worden
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:56:02 #103
502306 Lt.Bookman
NYPL
pi_214783623
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 22:57 schreef TheVulture het volgende:
Dit klopt gewoon niet, ze hebben echt al veel eerder aan de bel getrokken, ook al in Malmo zelf.
En in 2022 is zelfs al een officiële klacht ingediend over het gedrag van de backstage crew tegen S10. Dus dit speelt allemaal al veel langer.
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:59:42 #104
506053 d_elise
pi_214783659
"De songfestivalorganisator heeft aangegeven alle bezwaren van de omroep serieus te nemen." Yeah, right. Na eerst drie maanden genegeerd te worden.
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:02:36 #105
210969 Em31
pi_214783689
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 12:59 schreef d_elise het volgende:
"De songfestivalorganisator heeft aangegeven alle bezwaren van de omroep serieus te nemen." Yeah, right. Na eerst drie maanden genegeerd te worden.
Het lijkt me niet zo moeilijk om achter de schermen een omroep naar de mond te praten. Zijn voor de EBU de tonnen en kijkers weer binnen en heeft Bjorkman plek 2 vast ingevuld. :+
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:12:22 #106
163650 Greys
pi_214783788
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 12:43 schreef sp3c het volgende:
AVROTROS begin ik ook moe van te worden
Ze wachten bij AVROTROS al maanden op antwoorden van de EBU op hun bezwaarschrift. Dat werd maanden genegeerd. Prima juist dat ze dat openbaar maken, anders gaan de NLse media het blijven vragen aan ze of er al antwoorden zijn en worden er nog meer stukkies over geschreven door de Boulevards enzo en word jij er nog meer moe van. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:47:21 #107
464519 blackswangreen
pi_214784095
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 22:53 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Het is iets dat mij persoonlijk irriteert. Dat hoef ik verder niet te verantwoorden lijkt me, en dat maakt jouw reactie een beetje raar.

:s)
Maar waar stoor je je dan aan? Dat hij nog niet heeft duidelijk gemaakt wat hij wil? Misschien weet hij dat zelf nog niet. Lijkt me ook een moeilijk geval, het liefst wil je die hele teringzooi achter je laten.
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 14:49:16 #108
109683 TheVulture
pi_214784502
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 12:56 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
En in 2022 is zelfs al een officiële klacht ingediend over het gedrag van de backstage crew tegen S10. Dus dit speelt allemaal al veel langer.
Ja precies. En natuurlijk heeft AVROTROS rond Mia & Dion ook echt wel zelf steken laten vallen qua begeleiding en bescherming, maar ik vind het erg flauw dat ze nu net doet alsof AVROTROS enkel "boos" doet voor de buhne en toch wel weer mee zal gaan doen.

Denk ook dat het zo ook wel geframed zal gaan worden bij de zogenaamde tv-columnisten, ook als er daadwerkelijk wel iets wijzigt.
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:17:39 #109
97341 Fred_B
pi_214784636
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 14:49 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ja precies. En natuurlijk heeft AVROTROS rond Mia & Dion ook echt wel zelf steken laten vallen qua begeleiding en bescherming, maar ik vind het erg flauw dat ze nu net doet alsof AVROTROS enkel "boos" doet voor de buhne en toch wel weer mee zal gaan doen.

Denk ook dat het zo ook wel geframed zal gaan worden bij de zogenaamde tv-columnisten, ook als er daadwerkelijk wel iets wijzigt.
Nou ja goed, de verzuurdheid van Tina ten spijt, maar een paar vage toezeggingen van de EBU en wat concrete aanpassingen backstage ofzo, zouden ook wel echt te weinig zijn om Avrotros serieus te nemen als ze dan gewoon weer meedoen alsof er niets gebeurd is. Dan zou het ook gewoon voor het geld zijn. Maar goed, dat is momenteel allemaal niet aan de orde, dus het is nog even afwachten.
  zaterdag 24 augustus 2024 @ 12:35:09 #110
484865 Sableheart
pi_214791039
Als ik kijk naar het type aanpassingen dat daadwerkelijk aan de bezwaren van de AvroTros tegemoet zouden komen (herziening van de regels mbt disqualificatie, verandering van het social media beleid, bescherming van de artiesten) dan zijn dat voor mijn gevoel allemaal zaken die normaal gesproken veel later in de voorbereiding naar het festival pas duidelijk worden. Voor de AvroTros is de positie die naast Martin Osterdahl gecreeerd is op zijn hoogst een stap in de goede richting, maar die rol is nog niet ingevuld, en vervolgens heeft zo iemand tijd nodig om de benodigde wijzigingen aan te brengen.

Tegelijkertijd staat de deadline voor inschrijving op half september. Ik zie niet gebeuren dat we voor die tijd zekerheid hebben. Als de EBU bereid is om een serieuze toenaderingspoging te doen, zal die moeten beginnen met het uitstellen van de deadline voor de AvroTros tot eind dit jaar, zodat ze tijd creeeren om de AT van hun goede bedoelingen te overtuigen.

Als we daar niets over horen, zie ik ons volgend jaar in ieder geval niet meedoen.
  zaterdag 24 augustus 2024 @ 13:17:33 #111
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_214791309
Ik snap vooral niet zo goed dat alles op één hoop gegooid wordt.

Ik kan me helemaal vinden in het besluit van de EBU om Klein te diskwalificeren. Daar kan je natuurlijk over van mening verschillen en de AVROTROS kan daarin bezwaar indienen etc, maar dat staat los van het andere punt.

Ik kan me namelijk ook heel goed voorstellen dat veel landen snoeiharde kritiek op de EBU hebben om de sfeer achter de schermen, hoe er met de artiesten omgegaan wordt en hoe ze in het keurslijf geperst worden. Dat gecombineerd met de sfeer achter de schermen, zeker ook met de Israeldelegatie is gewoon echt niet goed en ik kan me ook heel goed voorstellen dat je daar bezwaar tegen maakt.

Maar ik denk dat de avrotros een grote fout maakt door dat aan elkaar te koppelen en je hoorde ze er ook pas over na diskwalificatie wat de indruk wekt dat je dat alleen gebruikt om te deflecten. Koppel dat nou los en misschien kom je dan ergens met blijvende veranderingen
Laffe huichelaar
  zaterdag 24 augustus 2024 @ 13:34:14 #112
502306 Lt.Bookman
NYPL
pi_214791409
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 13:17 schreef timmmmm het volgende:
Ik kan me helemaal vinden in het besluit van de EBU om Klein te diskwalificeren.
Was je erbij ofzo? :')
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 24 augustus 2024 @ 14:34:57 #113
163650 Greys
pi_214791812
quote:
Maar ik denk dat de avrotros een grote fout maakt door dat aan elkaar te koppelen en je hoorde ze er ook pas over na diskwalificatie wat de indruk wekt dat je dat alleen gebruikt om te deflecten. Koppel dat nou los en misschien kom je dan ergens met blijvende veranderingen
Maar even realistisch:
Had je het echt goed gevonden als elke deelnemende omroep elke klacht die ze achter de schermen hadden direct openbaar via de media hadden gespeeld?
Het zal wel vaker gebeurd zijn in al die jaren dat er bezwaren zijn ingediend en besproken. Dat hoeft toch allemaal niet in het openbaar? Gebeurt bij bedrijven toch ook niet, als personeel een klacht heeft dat de media worden opgezocht. Even eerlijk. Pas als er meedere keren intern iets is geprobeerd en geen gehoor aan werd gegeven - of als er wél gehoor aan werd gegeven in de vorm van een toezegging en het gebeurt daarna toch weer - ga je aan openbare klachten en uitingen denken.

Ben zelf juist wel blij dat alle omroepen niet elke klacht via de media speelden.
En ik denk dat als een omroep dingen meteen de openbaarheid in slingert als er onenigheid is (welke deelnemende omroep dan ook) dan juist weer heel veel mensen hadden geroepen 'Hallo dien gewoon een klacht in en los het op met de EBU ipv meteen in de media te briesen'. Het is niet snel goed denk ik.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 24 augustus 2024 @ 16:36:58 #114
464519 blackswangreen
pi_214793063
quote:
Ik kan me helemaal vinden in het besluit van de EBU om Klein te diskwalificeren.
Jij hebt een hekel aan Joost Klein, voor jou had hij voordat hij überhaupt in Malmö aankwam al moeten worden gediskwalificeerd. Dit oordeel slaat dan ook nergens op. We weten nog steeds niet wat er is gebeurd, en dus kun je ook geen oordeel vormen over de diskwalificatie. We weten wel al wat beter hoe het daar verder achter de schermen aan toe ging, en het is logisch dat Avrotros daar vragen bij heeft. Maar dat dit aan elkaar is gekoppeld is toch logisch, zelfs al zou de Avrotros nu beweren dat het een niks met het ander te maken heeft gelooft niemand dat.
  Moderator zaterdag 24 augustus 2024 @ 17:00:27 #115
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214793225
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 13:12 schreef Greys het volgende:

[..]
Ze wachten bij AVROTROS al maanden op antwoorden van de EBU op hun bezwaarschrift. Dat werd maanden genegeerd. Prima juist dat ze dat openbaar maken, anders gaan de NLse media het blijven vragen aan ze of er al antwoorden zijn en worden er nog meer stukkies over geschreven door de Boulevards enzo en word jij er nog meer moe van. :P
Dat laatste moeten we niet willen met zijn allen

Maar laat ze een keer een knoop doorhakken man ... en anders #nocomment
  zaterdag 24 augustus 2024 @ 17:01:18 #116
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_214793239
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 14:34 schreef Greys het volgende:

[..]
Maar even realistisch:
Had je het echt goed gevonden als elke deelnemende omroep elke klacht die ze achter de schermen hadden direct openbaar via de media hadden gespeeld?
Het zal wel vaker gebeurd zijn in al die jaren dat er bezwaren zijn ingediend en besproken. Dat hoeft toch allemaal niet in het openbaar? Gebeurt bij bedrijven toch ook niet, als personeel een klacht heeft dat de media worden opgezocht. Even eerlijk. Pas als er meedere keren intern iets is geprobeerd en geen gehoor aan werd gegeven - of als er wél gehoor aan werd gegeven in de vorm van een toezegging en het gebeurt daarna toch weer - ga je aan openbare klachten en uitingen denken.

Ben zelf juist wel blij dat alle omroepen niet elke klacht via de media speelden.
En ik denk dat als een omroep dingen meteen de openbaarheid in slingert als er onenigheid is (welke deelnemende omroep dan ook) dan juist weer heel veel mensen hadden geroepen 'Hallo dien gewoon een klacht in en los het op met de EBU ipv meteen in de media te briesen'. Het is niet snel goed denk ik.
Je hebt helemaal gelijk, misschien had avrotros al lang en breed meerdere issues aangeleverd en hebben ze dat enkel niet aan de grote klok gehangen
Laffe huichelaar
  zaterdag 24 augustus 2024 @ 17:06:47 #117
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_214793309
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 13:34 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Was je erbij ofzo? :')
Laten we hier nou niet weer helemaal op ingaan aub, het gaat om het punt dat wmb de twee los zouden moeten staan.

Diskwalificatie na dat incident waar jij en ik niet bij waren daargelaten, is er wel heel wat aan de hand bij de EBU en daar moet wat aan gedaan worden. Het lijkt me ook veel zinvoller om daarover door te praten dan over een incident wat al lang en breed geweest is.
Laffe huichelaar
  zaterdag 24 augustus 2024 @ 17:13:26 #118
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_214793377
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 16:36 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Jij hebt een hekel aan Joost Klein,
Ik ken Joost Klein niet persoonlijk dus ik vind hem niet aardig en ik heb geen hekel aan hem. Ik vind hooguit wat van dingen die hij doet en die ons via de media ter oren komen
Laffe huichelaar
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 24 augustus 2024 @ 23:58:21 #119
163650 Greys
pi_214797389
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 17:01 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Je hebt helemaal gelijk, misschien had avrotros al lang en breed meerdere issues aangeleverd en hebben ze dat enkel niet aan de grote klok gehangen
Ik heb natuurlijk geen idee van hoe vaak en welke omroepen allemaal enzo hoor. Maar we weten inmiddels dat AvroTros in het jaar van S10 dus ook al een officiële klacht had ingediend omdat hun deelnemer achter de schermen constant lastig werd gevallen door medewerkers.

https://www.parool.nl/kun(...)ps://www.google.com/

Dat dat destijds niet naar buiten is gekomen vind ik persoonlijk dus best oké. Het hoeft niet allemaal meteen met veel bombarie aan de grote klok. Als het dan vervolgens vaker voorkomt in latere jaren en er wordt vervolgens iemand gediskwalificeerd om een reactie op dat lastigvallen, dan snap ik beter/goed dat het allemaal openbaar wordt gemaakt dat er eerder ook al een klacht over is ingediend.

Ik snap trouwens wel wat je zegt over dat ze het in dit geval misschien wat meer los van elkaar kunnen trekken. De broodnodige verbeterpunten en veranderingen zijn kennelijk immers sowieso nodig, zelfs als de diskwalificatie niet had plaatsgevonden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 25 augustus 2024 @ 22:57:16 #120
506462 HenkjeNL2
pi_214807395
Ze willen stiekem toch wel heel graag meedoen en dit is alleen maar voor de bühne. Tis gewoon wachten op het persbericht dat we volgend jaar meedoen en verder zal er wel niet veel gezegd gaan worden.
  maandag 26 augustus 2024 @ 13:12:47 #121
464519 blackswangreen
pi_214809907
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 17:13 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Ik ken Joost Klein niet persoonlijk dus ik vind hem niet aardig en ik heb geen hekel aan hem. Ik vind hooguit wat van dingen die hij doet en die ons via de media ter oren komen
Nou, dat is wel een andere toon dan wat ik hier eerder van je heb gelezen :) En dat geeft ook niet, ik vind ook wel eens iemand een eikel. Maar dan ga ik niet beweren dat ik het ermee eens ben dat die persoon wordt gediskwalificeerd als ik totaal niet weet of het terecht is.

Ik kan me ook best voorstellen dat mensen zich ergeren aan Joost. Het was ook wel een beetje voorspelbaar: eerst draagt heel Nederland hem op handen, en dan moet hij kapot. Zo gaat het eigenlijk altijd. En Joost is volgens mij iemand die daar vrij extreem op reageert. Dus dan kom je in een soort vicieuze cirkel.
  maandag 26 augustus 2024 @ 13:51:28 #122
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_214810128
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 13:12 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Nou, dat is wel een andere toon dan wat ik hier eerder van je heb gelezen :) En dat geeft ook niet, ik vind ook wel eens iemand een eikel. Maar dan ga ik niet beweren dat ik het ermee eens ben dat die persoon wordt gediskwalificeerd als ik totaal niet weet of het terecht is.

Ik kan me ook best voorstellen dat mensen zich ergeren aan Joost. Het was ook wel een beetje voorspelbaar: eerst draagt heel Nederland hem op handen, en dan moet hij kapot. Zo gaat het eigenlijk altijd. En Joost is volgens mij iemand die daar vrij extreem op reageert. Dus dan kom je in een soort vicieuze cirkel.
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 17:06 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Laten we hier nou niet weer helemaal op ingaan aub, het gaat om het punt dat wmb de twee los zouden moeten staan.

Erg vervelend dat je er blijkbaar zo op gebrand bent hierop door te gaan. Mensen kunnen het best gewoon met elkaar oneens zijn hè
Laffe huichelaar
  Moderator maandag 26 augustus 2024 @ 14:11:37 #123
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214810261
quote:

[..]

Naja vinden dat hij terecht gediskwalificeerd is is nog niet hetzelfde als vinden dat hij helemaal kapot moet natuurlijk
  maandag 26 augustus 2024 @ 14:14:52 #124
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_214810279
Maar je kunt je toch ook gewoon inschrijven, en als de geëiste aanpassingen in de loop van het jaar niet komen, kun je er toch voor kiezen om geen lied in te sturen voor de deadline in april 2025? Ja, ben je wel je inschrijfgeld kwijt, ok, maar het besluit van AvroTROS zou wel eens langer kunnen duren dan we hopen.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  maandag 26 augustus 2024 @ 14:18:38 #125
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_214810302
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 14:11 schreef sp3c het volgende:

[..]
Naja vinden dat hij terecht gediskwalificeerd is is nog niet hetzelfde als vinden dat hij helemaal kapot moet natuurlijk
Ik post dat ik hem geen eikel, maar wel vindt dat hij terecht gediskwalificeerd is.

De post terug: prima dat je hem een eikel vindt, maar dat wil niet zeggen dat dat een reden is om te vinden dat hij terecht gediskwalificeerd is.

Dan weet ik het ook niet meer hoor.

Zelfs als je wil posten over wat er allemaal beter moet bij de EBU wordt het je door sommige mensen nog nagedragen dat je het niet met ze eens bent over al dan niet diskwalificeren, zo slecht kunnen ze tegen andere meningen
Laffe huichelaar
  maandag 26 augustus 2024 @ 14:25:29 #126
506077 silverevlis
pi_214810334
quote:

[..]

Ik ben het helemaal met jou eens.

quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 13:51 schreef timmmmm het volgende:

[..]
[..]
Erg vervelend dat je er blijkbaar zo op gebrand bent hierop door te gaan. Mensen kunnen het best gewoon met elkaar oneens zijn hè
De stelligheid waarmee je de diskwalificatie blijft verdedigen impliceert dat je erbij was en dat de EBU in zijn recht staat. Waarmee je 'heilige' informatie zou hebben die zelfs de Officier van Justitie niet heeft Het geeft een pedante indruk.
En nu je wordt 'geconfronteerd' met eerdere problemen die bij de EBU zijn aangekaart zie je ineens ruimte voor nuance. Daar heeft het bij jou volledig aan ontbroken.
Dáár wordt op gereageerd. Ook omdat je eerder nuances hebt afgeschoten en/of weggelachen.

Dus de reacties op deze verandering zijn voor jou misschien vervelend, maar niet raar gezien je posthistorie in dit topic.

And now I rest my case.
  maandag 26 augustus 2024 @ 14:32:53 #127
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_214810381
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 14:25 schreef silverevlis het volgende:

[..]
Ik ben het helemaal met jou eens.
[..]
De stelligheid waarmee je de diskwalificatie blijft verdedigen impliceert dat je erbij was en dat de EBU in zijn recht staat. Waarmee je 'heilige' informatie zou hebben die zelfs de Officier van Justitie niet heeft Het geeft een pedante indruk.
En nu je wordt 'geconfronteerd' met eerdere problemen die bij de EBU zijn aangekaart zie je ineens ruimte voor nuance. Daar heeft het bij jou volledig aan ontbroken.
Dáár wordt op gereageerd. Ook omdat je eerder nuances hebt afgeschoten en/of weggelachen.

Dus de reacties op deze verandering zijn voor jou misschien vervelend, maar niet raar gezien je posthistorie in dit topic.

And now I rest my case.
Ik ben niet stelliger of minder stellig dan mensen die diskwalificatie onterecht vinden, maar dat is natuurlijk niet pedant of welke nare karaktertrekken jullie me verder allemaal aanwrijven omdat ik toevallig een andere mening toegedaan ben.

Als je de enige Waarheid verkondigd, is het niet belangrijk of je er wel of niet bij was.

Hypocriet gedoe.
Laffe huichelaar
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 26 augustus 2024 @ 16:02:27 #128
163650 Greys
pi_214810882
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2024 14:14 schreef Andromache het volgende:
Maar je kunt je toch ook gewoon inschrijven, en als de geëiste aanpassingen in de loop van het jaar niet komen, kun je er toch voor kiezen om geen lied in te sturen voor de deadline in april 2025? Ja, ben je wel je inschrijfgeld kwijt, ok, maar het besluit van AvroTROS zou wel eens langer kunnen duren dan we hopen.
Is toch niet gek dat ze eerst hun gesprek met de EBU eens even afwachten?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 26 augustus 2024 @ 16:14:55 #129
152519 opgebaarde
pi_214810937
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2024 14:14 schreef Andromache het volgende:
Is de kans wel aanwezig dat EBU voor de 2026 editie de geëist veranderingen wederom niet doorvoert
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 26 augustus 2024 @ 16:48:34 #130
163650 Greys
pi_214811087
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 14:25 schreef silverevlis het volgende:
Hier dan even nog een reactie van iemand die het niet eens was met timmmmm eerder in deze reeks en hem hierboven alsnog op een bepaald puntje gelijk gaf (qua los zien van elkaar):

Als hij dan nu wél met meer nuance post is dat juist te prijzen en niet iets om na te blijven trappen en terug te blijven wijzen. Pak de opening. Als 'tegenstanders' in welke discussie dan ook alleen kijken naar 'maar je deed/zei tóen dat en dat' en niet naar wat er nú gezegd wordt is de discussie sowieso ten dode opgeschreven namelijk en kom je nergens.

Je kunt ook een soort redelijkheid van allebei de 'kanten' opzoeken als je ziet dat er ineens een opening is. Bereik je vaak echt meer mee dan met blijven terugwijzen.

Want feit blijft dat niemand van ons er bij was. Hij niet, jij niet, wij niet. Het feit dat justitie in Zweden het onderzoek en de zaak staken wegens gebrek aan bewijs en wegens twijfel van de onderzoekende officier aan überhaupt slechte intenties bij Joost geeft in elk geval het gevoel dat er niks heel ergs is gebeurd. Er is iets gebeurd dat in de ogen van degenen rondom Joost amper iets voorstelde, máár (!) dat kleine kan nog steeds tegen de regels van de EBU zijn geweest. Of dat nou terecht/raar is of niet dat die regel er überhaupt is en ondanks het irriterende volledige gebrek aan transparantie. En in dat licht zou (!) de diskwalificatie dan terecht kunnen zijn geweest in hun ogen omdat dat regeltje er is dat niet naar hun eigen gedrag kijkt. We zullen het waarschijnlijk nooit weten, maar als zoiets 'kleins' (ogenschijnlijk kleins) dan al reden is tot diskwalificatie nadat de betreffende medewerker zelf ook tegen een afspraak in ging, dan moeten die regels waarschijnlijk wel worden aangepast. Ook qua houden aan afspraken van de kant van de EBU. En luisteren naar klachten van deelnemende omroepen en artiesten door de EBU etc. Dat is wat AvroTros en andere omroepen nu willen gaan bereiken.

Het één kan bestaan naast het ander in dit geval.

Langdradig verhaal kort:
Het zou goed zijn als we allemaal wat minder stellig doen. Komt de discussie ten goede. O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 26 augustus 2024 @ 17:26:53 #131
506077 silverevlis
pi_214811336
V.w.b. het een en ander los van elkaar kunnen zien ben ik het eens.

Ik stip bepaalde dingen aan die mij opvallen en waar hier in het topic eerder opmerkingen over zijn geplaatst. Dat er nu, na al die consistente en constante negativiteit, ineens wel ruimte lijkt te zijn voor nuances vind ik op zijn minst opvallend en daar reageer ik op, en anderen met mij. Dat kun je dan verwachten, vind ik.

In wezen kan dat naast elkaar bestaan, maar ik vind het contrast wel erg groot en op een bepaalde manier dan zelfs ongeloofwaardig. Dan maar stellig.

Teruglezend is die plotselinge nuance jouw verdienste, dat heb je goed gedaan.

Misschien had Joost beter uit de verf gekomen op een ESF onder leiding van Jon Ola Sand. Martin Österdahl is wel een grote gifbeker gebleken.

En nu heb ik alles gezegd wat ik wilde zeggen.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 26 augustus 2024 @ 17:40:16 #132
163650 Greys
pi_214811403
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 17:26 schreef silverevlis het volgende:
V.w.b. het een en ander los van elkaar kunnen zien ben ik het eens.

Ik stip bepaalde dingen aan die mij opvallen en waar hier in het topic eerder opmerkingen over zijn geplaatst. Dat er nu, na al die consistente en constante negativiteit, ineens wel ruimte lijkt te zijn voor nuances vind ik op zijn minst opvallend en daar reageer ik op, en anderen met mij. Dat kun je dan verwachten, vind ik.
Dat is ook niet verboden ofzo natuurlijk, maar het is een beetje zonde van de topicreeks want het enige dat we ermee bereiken is nóg meer harde tegenstellingen.

quote:
In wezen kan dat naast elkaar bestaan, maar ik vind het contrast wel erg groot en op een bepaalde manier dan zelfs ongeloofwaardig. Dan maar stellig.
Misschien wil je mij erop vertrouwen dat het in dit geval niet ongeloofwaardig is. Ik heb timmmmm hier vele jaren meegemaakt op het forum en zelfs weleens irl ontmoet en hij kan idd vrij hard en stellig discussiëren maar is wel van de redelijkheid als mens. En ik was en ben het heel vaak met hem oneens online en toch hebben we ooit supergezellig in de kroeg gestaan en zouden we dat zó weer kunnen. Ik vind dat mooie dingen: het online oneens zijn en elkaar als mens gewoon respecteren. Achter elke post van iedereen hier zit een mens van vlees en bloed met een leven waarin bv de ene keer veel meer stress aanwezig is dan de andere keer, even een gek voorbeeldje. Dan kan iemand bv de ene keer veel geïrriteerder of harder reageren dan de andere keer. Niet per se timmmmm, maar geldt voor iedereen. Als we dat allemaal een beetje proberen te onthouden dan komen we ergens. :P

Dat soort dingen (iemand irl ontmoet hebben bv) maken het voor mij wat makkelijker om te denken 'hé, een opening, tof!' ipv 'ja maar toen...'.

quote:
Misschien had Joost beter uit de verf gekomen op een ESF onder leiding van Jon Ola Sand. Martin Österdahl is wel een grote gifbeker gebleken.
Helemaal eens.
In het tijdperk van vóór Martin en ook vóór het social media team van Rob Holley was dit denk ik niet gebeurd. Toen leek er echt meer rekening te worden gehouden met het welzijn van deelnemers en dat ze gewoon mensen zijn met gevoelens en behoeftes aan even rust enzo.

Wat we al eerder zeiden: Anouk kon tussen de repetities door gewoon twee weken lang dvdtjes kijken op haar hotelkamer en hoefde verder niks. Geen verplichte social media dingen, geen verplichte interviews of feestjes, niks. Er is veel veranderd en zeker niet ten goede van het mentale welzijn van de deelnemers. :Y

[ Bericht 6% gewijzigd door Greys op 26-08-2024 17:49:21 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 26 augustus 2024 @ 20:10:18 #133
138876 Andromache
pi_214812550
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2024 16:02 schreef Greys het volgende:

[..]
Is toch niet gek dat ze eerst hun gesprek met de EBU eens even afwachten?
Nee, dat is dus precies wat ik zeg. Er wordt hier geschreven dat het besluit wel móet vallen voor half september maar dat hoeft helemaal niet. Dat gesprek moet inderdaad ook nog plaatsvinden.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 26 augustus 2024 @ 20:23:11 #134
163650 Greys
pi_214812641
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2024 20:10 schreef Andromache het volgende:

[..]
Nee, dat is dus precies wat ik zeg. Er wordt hier geschreven dat het besluit wel móet vallen voor half september maar dat hoeft helemaal niet. Dat gesprek moet inderdaad ook nog plaatsvinden.
Je schreef dat ze zich gewoon konden inschrijven en in het ergste geval hun inschrijfgeld dan kwijt zijn toch. Maar ze kunnen imho gewoon best nog wachten met dat inschrijven tot na het gesprek. Raken ze ook geen geld kwijt als het gesprek kut zou gaan. Zo bedoel ik.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 26 augustus 2024 @ 20:35:20 #135
149892 hole1988
hallo
pi_214812717
Als ik dit schema van 2012 mag geloven hebben ze nog wel een paar maanden de tijd.
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  maandag 26 augustus 2024 @ 20:58:54 #136
138876 Andromache
pi_214812858
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2024 20:23 schreef Greys het volgende:

[..]
Je schreef dat ze zich gewoon konden inschrijven en in het ergste geval hun inschrijfgeld dan kwijt zijn toch. Maar ze kunnen imho gewoon best nog wachten met dat inschrijven tot na het gesprek. Raken ze ook geen geld kwijt als het gesprek kut zou gaan. Zo bedoel ik.
Dat klopt, maar dat gesprek moet dan wel binnen 2 weken plaatsvinden, anders moet je je zonder gesprek over je eisen gaan inschrijven. Ik zie de EBU er na alle stunts zelfs voor aan dat ze op een gesprek ná half september aansturen en zo AvroTROS voor het blok gaan zetten.
  maandag 26 augustus 2024 @ 21:06:23 #137
97341 Fred_B
pi_214812899
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2024 20:58 schreef Andromache het volgende:

[..]
Dat klopt, maar dat gesprek moet dan wel binnen 2 weken plaatsvinden, anders moet je je zonder gesprek over je eisen gaan inschrijven. Ik zie de EBU er na alle stunts zelfs voor aan dat ze op een gesprek ná half september aansturen en zo AvroTROS voor het blok gaan zetten.
Maar dat inschrijven heeft toch helemaal geen haast? Ook als die regels die hierboven staan ondertussen zijn veranderd, heeft de EBU echt wel een geitenpaadje beschikbaar om Nederland toe te laten ergens begin volgend jaar, mochten wij dan de dringende behoefte hebben om aan de EBU een kwart miljoen euro, 8 miljoen kijkers en flinke online interactie te bieden.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 26 augustus 2024 @ 21:15:01 #138
163650 Greys
pi_214812993
Tijd zat inderdaad.

En het állerlaatste dat AvroTros nu moet doen is zich laten haasten door uitgerekend de regeltjes van de EBU.
Die regeltjes mogen ze voorlopig even steken waar niemand united by music is.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator maandag 26 augustus 2024 @ 21:18:21 #139
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214813027
quote:

[..]
Doen we een jaar niet mee

Heeft de AVROTROS eens wat geld over om ijshockey uit te zenden
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 26 augustus 2024 @ 21:40:45 #140
163650 Greys
pi_214813231
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 21:18 schreef sp3c het volgende:

[..]

Precies.
Elk nadeel heeft z'n nadeel! :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator maandag 26 augustus 2024 @ 22:09:24 #141
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214813447
quote:
10s.gif Op maandag 26 augustus 2024 21:40 schreef Greys het volgende:

[..]
Precies.
Elk nadeel heeft z'n nadeel! :+
heeey :{w
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 09:33:34 #142
503439 Gerda2023
Gerda2023
pi_214814918
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 21:18 schreef sp3c het volgende:

[..]

frans hep anders bes aardig da programma met die bezems en die schijf op het ijs presenteert da was iets kwisagtigs mesgien dat dat dan nu met ijshokie ken want da is tog hetzelfde maar dan zonder bezems
frans ken ook eg alles he? O+

hebbie effe voor mei?
  Moderator dinsdag 27 augustus 2024 @ 12:46:40 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214816407
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 09:33 schreef Gerda2023 het volgende:

[..]
frans hep anders bes aardig da programma met die bezems en die schijf op het ijs presenteert da was iets kwisagtigs mesgien dat dat dan nu met ijshokie ken want da is tog hetzelfde maar dan zonder bezems

[ afbeelding ]
DAT IS HEEL WAT ANDERS JA!!!

hoofdpijn krijg ik van die matige curling cirkels op de ijsvloer en ik wil het er niet meer over hebben
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 18:29:04 #144
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214819203
twitter
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 20:15:28 #145
494593 Zigsky
pi_214820035
Ik kom er net achter dat die beveiliger, bij dat akkefietje met die journalist van Israël, Richard van Vught heet en ook aanwezig was als hoofdbeveiliger in Rotterdam 2021. Als ik niet vergeten was hoe ik een foto kon plaatsen, dan had ik dat gedaan.
Ben hier voor het songfestivalforum.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 augustus 2024 @ 22:31:09 #146
163650 Greys
pi_214821315
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 20:15 schreef Zigsky het volgende:
Ik kom er net achter dat die beveiliger, bij dat akkefietje met die journalist van Israël, Richard van Vught heet en ook aanwezig was als hoofdbeveiliger in Rotterdam 2021. Als ik niet vergeten was hoe ik een foto kon plaatsen, dan had ik dat gedaan.
Volgens mij is hij al meerdere jaren de beveiliger van de NLse deelnemer. :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 augustus 2024 @ 22:32:39 #147
163650 Greys
pi_214821322
AvroTros is iig niet de enige die vindt dat er sowieso dingen anders zouden moeten. Onderstaande gaat dan niet over Joost maar wel over de editie van het ESF waaraan hij meedeed dus toch maar even hier want ik weet even niet waar anders.

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 22:56:17 #148
97341 Fred_B
pi_214821480
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 22:32 schreef Greys het volgende:
AvroTros is iig niet de enige die vindt dat er sowieso dingen anders zouden moeten. Onderstaande gaat dan niet over Joost maar wel over de editie van het ESF waaraan hij meedeed dus toch maar even hier want ik weet even niet waar anders.

[ x ]
Ik heb de podcast nog niet beluisterd, maar dit is toch wel een bijzonder perspectief:
quote:
“I always thought the greatest thing ever is that every country gets along with each other – the artists are respecting each other, cheering for each other. That dramatically changed last year.
“Normally when artists come to the green room, everybody is applauding them and all of sudden, some artists are not applauding other artists – I thought that was really disturbing.
“I really hope that we do whatever we can to make sure this does not happen again. This harmed the brand in my opinion.
“We will not solve the geopolitical situation, that will last and we have to live with it.”
Ze is blijkbaar verbaasd dat er richting een land dat 3000 km verder in een oorlog verwikkeld is en waarvan ter plekke de delegatie zich misdraagt weinig warme gevoelens zijn vanuit de andere artiesten. :')
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 23:31:56 #149
2681 Dave
pi_214821704
Was Duitsland niet één van de grote voorstanders van Israëls deelname en Joost’s diskwalificatie? Dus niet zo’n verrassende take van de Duitse HoD toch?
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 23:46:37 #150
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_214821789
Vanuit de Spaanstalige multimedia mensen achter de schermen waren er ook klachten over het gedrag van hun vnl. vrouwelijke Israelische collegas, die geen gesprek aan konden gaan zonder over de situate te beginnen of door direct om een standpunt te vragen ... altijd waren die in de aanval op een of andere manier ...
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  woensdag 28 augustus 2024 @ 07:25:48 #151
210969 Em31
pi_214822302
quote:
99s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 23:46 schreef chufi het volgende:
Vanuit de Spaanstalige multimedia mensen achter de schermen waren er ook klachten over het gedrag van hun vnl. vrouwelijke Israelische collegas, die geen gesprek aan konden gaan zonder over de situate te beginnen of door direct om een standpunt te vragen ... altijd waren die in de aanval op een of andere manier ...
https://m.nieuwsblad.be/c(...)ll&utm_source=google

Dit deed me tijdens de Olympische Spelen zo aan het Songfestival denken. :') Misschien naïef maar ik had van te voren echt nooit gedacht dat zij zich in Malmö als een stel idioten zouden gedragen joh.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 14:33:11 #152
478909 molloot200
alles muziek.
pi_214824835
quote:

[..]
Als ik me goed herinner moet je jezelf uiterlijk half september inschrijven. Tot half oktober heb je dan nog om jezelf nog formeel "uit te schrijven". Er is dus nog geen nood aan de man voor AVROTROS. Ze kunnen zich altijd voorlopig inschrijven en voor half oktober weer uitschrijven.
  Forum Admin woensdag 28 augustus 2024 @ 15:15:57 #153
54263 crew  Pharkus
pi_214825120
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 09:33 schreef Gerda2023 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Kunnen we Frans 'Curling' Bauer niet als act sturen?
  woensdag 28 augustus 2024 @ 15:23:19 #154
484748 Aadrianus
pi_214825215
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 15:15 schreef Pharkus het volgende:

[..]

EH.... Met welk doel?
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 28 augustus 2024 @ 15:33:50 #155
39237 crew  H_T
2733
pi_214825325
quote:

[..]
Jawel, maar niet met dit nummer

want die is voor 1 september 2024 al uitgebracht. Je zal het dus buiten zijn bekende oeuvre moeten zoeken
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 15:33:53 #156
502306 Lt.Bookman
NYPL
pi_214825326
quote:
99s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 23:46 schreef chufi het volgende:
Los van de hele discussie of Israël wel deel had moeten noemen vanwege Gaza; de Israëlische delegatie en pers hebben zich in Malmö gewoon ontzettend misdragen. Dat is ook geen hearsay, dat hebben we zelf op sociale media mogen meemaken. En bij kritiek op dat gedrag schreeuwden ze meteen antisemitisme. Ze hadden er ook voor kunnen kiezen om zich te gedragen daar, wetende dat hun aanwezigheid al een gevoelig thema was.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 19:24:15 #157
503439 Gerda2023
Gerda2023
pi_214827197
quote:

[..]
ik denk niet da @krijs het goed vind daar hier over te diskusjere want dat is van het topik af omdat dit over joost gaat maar as ik het even kort hou dan denk ik da fransie het songfestival een beetje ontgroeit is he die hep al een hele karjere opgebouwd ken je moeilijk een beginnende artiest noeme
hebbie effe voor mei?
  woensdag 28 augustus 2024 @ 19:25:07 #158
503439 Gerda2023
Gerda2023
pi_214827207
@kreis
hebbie effe voor mei?
  woensdag 28 augustus 2024 @ 19:25:48 #159
503439 Gerda2023
Gerda2023
pi_214827214
nou ja die ene mot bedoel ik
hebbie effe voor mei?
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 augustus 2024 @ 21:04:49 #160
163650 Greys
pi_214828381
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 19:24 schreef Gerda2023 het volgende:
karjere
_O-

Oh en krijs heeft hier geen reet meer te zeggen want die is geen mot meer hoor, ger. Maar ik denk zelf ook niet dat ons franske nog even voor het Songfestival hep.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 28 augustus 2024 @ 22:10:24 #161
503439 Gerda2023
Gerda2023
pi_214829301
quote:
10s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 21:04 schreef Greys het volgende:

[..]
_O-

Oh en krijs heeft hier geen reet meer te zeggen want die is geen mot meer hoor, ger. Maar ik denk zelf ook niet dat ons franske nog even voor het Songfestival hep.
oh het is met een g daarom vont ie je zeker niet dat wis ik nie dat je geen mot meer bent hiero je hep nog wel steeds een groene kleur maar nu weer over joost hoor anders hep ik straks mojo of so nog over de seik
hebbie effe voor mei?
  woensdag 28 augustus 2024 @ 22:24:37 #162
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214829437
Ik heb deze week nog een mot doodgeslagen
  woensdag 28 augustus 2024 @ 22:29:52 #163
464519 blackswangreen
pi_214829481
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 22:24 schreef Momo het volgende:
Beken je nou de moord op een moderator?
  Moderator woensdag 28 augustus 2024 @ 22:30:37 #164
375570 crew  Cyan9
pi_214829490
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 22:29 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Beken je nou de moord op een moderator?
Ik ben benieuwd wie het was, @H_T en ik zijn er nog..
  Trouwste user 2022 woensdag 28 augustus 2024 @ 22:34:25 #165
7889 tong80
Spleenheup
pi_214829530
quote:
Mot dat nou ? :{

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 29 augustus 2024 @ 08:53:51 #166
477407 Mandy040986
pi_214831296
quote:
Welkom in Europa, waar Momo motten doodslaat.

-O-
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 augustus 2024 @ 12:09:26 #167
163650 Greys
pi_214832525
Zou het officiële Eurovision account ooit nog gaan tweeten over ESF 2025 eigenlijk? Of hebben ze het maar opgegeven sinds de geweldige vorige editie? Er is sinds mei niet meer getweet en morgen wordt de gaststad bekend maar ik geloof dat het nog maar weinig mensen kan schelen op Twitter. _O-

Edit: oh wacht dit mot in het 2025 topic natuurlijk. SORRY.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 29 augustus 2024 @ 13:38:26 #168
503439 Gerda2023
Gerda2023
pi_214833118
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 12:09 schreef Greys het volgende:
oh wacht dit mot in het 2025 topic natuurlijk.
der mis hier wel een e he mot moet moet zijn da moet een mot tog wete hep ie da nie op sgool gehat?
hebbie effe voor mei?
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 05:43:26 #169
149892 hole1988
hallo
pi_214839026
Eleni voorbij.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
238.759.599 - 287.477.337 - Little Big - Uno - Russia 🇷🇺 - Official Music Video - Eurovision 2020
126.212.149 - 174.929.887 - Netta - TOY - Israel - Official Music Video - Eurovision 2018
 59.633.517 - 108.351.255 - Måneskin - Zitti E Buoni - Italy 🇮🇹 - Grand Final - Eurovision 2021
 40.501.871 -  89.219.609 - Alexander Rybak - Fairytale - LIVE | Norway 🇳🇴 | Grand Final | Eurovision 2009
 25.685.121 -  74.402.859 - Lena - Satellite - Germany 🇩🇪 Official Music Video - Eurovision 2010
 17.261.986 -  65.979.724 - Loreen - Euphoria | Sweden 🇸🇪 | Live - Grand Final - Eurovision 2012
 16.222.059 -  64.939.797 - Jessy Matador - Allez Ola Olé (France) - Eurovision Song Contest 2010 - Music Video
  6.021.397 -  54.739.135 - Lordi - Hard Rock Hallelujah - 🇫🇮 Finland - Grand Final - Eurovision 2006 Winner
  5.927.612 -  54.645.350 - Hadise - Düm Tek Tek (Turkey)
  5.287.774 -  54.005.512 - Verka Serduchka - Dancing Lasha Tumbai | Ukraine 🇺🇦 | Grand Final - Eurovision 2007
  5.104.501 -  53.822.239 - Måns Zelmerlöw - Heroes (Sweden) - LIVE at Eurovision 2015 Grand Final
  4.157.010 -  52.874.748 - Netta - Toy - Israel - LIVE - Grand Final - Eurovision 2018
  3.068.597 -  51.786.335 - Sergey Lazarev - You Are The Only One 🇷🇺 Russia - Grand Final - Eurovision 2016
          0 -  48.717.738 - Joost Klein - Europapa | Netherlands 🇳🇱 | Official Music Video | Eurovision 2024
       -622 -  48.717.116 - Eleni Foureira - Fuego - Cyprus - LIVE - Grand Final - Eurovision 2018
 -4.474.867 -  44.242.871 - Conchita Wurst - Rise Like a Phoenix (Austria) 2014 LIVE Eurovision Second Semi-Final
 -5.134.221 -  43.583.517 - Duncan Laurence - Arcade - 🇳🇱 Netherlands - Grand Final - Eurovision 2019
 -6.240.118 -  42.477.620 - Emmelie de Forest - Only Teardrops - Denmark 🇩🇰 - Official Music Video - Eurovision 2013
 -6.744.248 -  41.973.490 - Chanel - SloMo - LIVE - Spain 🇪🇸 - Grand Final - Eurovision 2022
 -9.620.434 -  39.097.304 - Go_A - SHUM - Ukraine 🇺🇦 Official Music Video - Eurovision 2021
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 08:46:21 #170
97341 Fred_B
pi_214839544
Eindelijk weer eens een plekje omhoog ^O^

Het gaat nu weer even duren totdat Sergey achterhaald is, maar vanaf dat punt gaat het vlot naar de 8e plaats.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:30:34 #171
97341 Fred_B
pi_214840185
quote:
Na alle gebeurtenissen afgelopen Songfestival wil AVROTROS dat er een aantal dingen structureel veranderen bij het evenement. Daarover heeft de omroep eerder een brief naar songfestival-organisator EBU gestuurd. Ook is er afgelopen twee weken een gesprek geweest tussen de omroep en de organisator, maar AVROTROS laat weten vandaag nog niet met uitsluitsel te komen over deelname volgend jaar.
Bron:NOS

Het gesprek is dus geweest.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:40:14 #172
210969 Em31
pi_214840246
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 10:30 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Bron:NOS

Het gesprek is dus geweest.
Ik gok op

‘We kunnen meer bereiken als we er gewoon bijzijn’

‘Een grote kans voor jong talent’

‘En we sturen dit jaar Numidia’
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:46:19 #173
97341 Fred_B
pi_214840275
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 10:40 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ik gok op

Ik zie de AVRO-tak er ook nog wel voor aan om met een heel kneuterig protest in Basel te komen. Iedereen van de Nederlandse delegatie met een afgeknipte stropdas ofzo :')
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:51:18 #174
2681 Dave
pi_214840307
Oh, was dat gesprek hier al gepost. :')
/spuit11
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:20:44 #175
369142 Jason22
pi_214840500
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 10:46 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik zie de AVRO-tak er ook nog wel voor aan om met een heel kneuterig protest in Basel te komen. Iedereen van de Nederlandse delegatie met een afgeknipte stropdas ofzo :')
Verdomme, dit is eigenlijk best een briljant idee! Kunnen we met een schone lei en nieuwe stropdassen beginnen _O_
leven zoals het leven is
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:54:22 #176
464519 blackswangreen
pi_214840736
quote:

[..]
Ik gok op

Ik weet niet wat ze nog meer willen weten. Ze worden "dog walked" door de EBU. Heb je principes, dan ga je niet, heb je ze niet, dan ga je wel. Vrij simpel.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:04:32 #177
495774 NailQueen
pi_214840792
quote:

[..]
Ik gok op

"Wij vertrouwen erop dat we een betekenisvolle inzendingen kunnen neerzetten"
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:11:17 #178
210969 Em31
pi_214840831
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 11:54 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik weet niet wat ze nog meer willen weten. Ze worden "dog walked" door de EBU. Heb je principes, dan ga je niet, heb je ze niet, dan ga je wel. Vrij simpel.
Als je steeds zo’n grote mond hebt gehad is het wel een beetje treurig als je vervolgens weer ‘gewoon’ mee gaat doen. Maar wie weet komen ze met een statement waarin niet alleen maar vage woorden staan, het zou alleen wel bij deze hele situatie passen als dat niet zo is.
  ESF Reporter vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:23:36 #179
87554 Cee
Welluk?
pi_214840931
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 12:11 schreef Em31 het volgende:

[..]
Als je steeds zo’n grote mond hebt gehad is het wel een beetje treurig als je vervolgens weer ‘gewoon’ mee gaat doen. Maar wie weet komen ze met een statement waarin niet alleen maar vage woorden staan, het zou alleen wel bij deze hele situatie passen als dat niet zo is.
Gewoon met een fuck the EBU nummer komen dat niet letterlijk fuck the EBU heet maar genoeg onderliggende boodschappen in tekst en beeld dat het wel duidelijk is waar het om gaat.
Ik bedoel, Israël kwam dit jaar met zo’n dubbelzinnige inzending weg dus het moet kunnen.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:50:28 #180
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214841128
quote:

[..]
Ik gok op

Dat nummer van Numidia en Douwe Bob is nog steeds niet uitgebracht. Wel raar dat een potentieel ESF winnend nummer zo lang op de plank blijft liggen.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 13:45:24 #181
495774 NailQueen
pi_214841766
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 12:50 schreef Momo het volgende:

[..]
Dat nummer van Numidia en Douwe Bob is nog steeds niet uitgebracht. Wel raar dat een potentieel ESF winnend nummer zo lang op de plank blijft liggen.
Ik heb het eerder in de groep gegooid. Mochten we toch meedoen dan is er een grote kans dat Avrotros intern gaat en gewoon heel makkelijk voor het nummer van Douwe Bob en Numidia gaat. Tenzij Numidia de agenda al heeft volgepland.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 13:48:03 #182
109683 TheVulture
pi_214841800
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 13:45 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Ik heb het eerder in de groep gegooid. Mochten we toch meedoen dan is er een grote kans dat Avrotros intern gaat en gewoon heel makkelijk voor het nummer van Douwe Bob en Numidia gaat. Tenzij Numidia de agenda al heeft volgepland.
Dat lijkt me ook wel het meest logische scenario, en misschien is dat zelfs vorig jaar al beklonken nog voordat de shitstorm begon en is het daarom niet uitgebracht.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 14:13:11 #183
210969 Em31
pi_214842036
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 12:23 schreef Cee het volgende:

[..]
Gewoon met een fuck the EBU nummer komen dat niet letterlijk fuck the EBU heet maar genoeg onderliggende boodschappen in tekst en beeld dat het wel duidelijk is waar het om gaat.
Ik bedoel, Israël kwam dit jaar met zo’n dubbelzinnige inzending weg dus het moet kunnen.
En dan geheel in traditie mag Nederland meteen niet meer meedoen in plaats van dat ze eerst nog 100 kansen krijgen.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 14:14:34 #184
210969 Em31
pi_214842046
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 13:48 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dat lijkt me ook wel het meest logische scenario, en misschien is dat zelfs vorig jaar al beklonken nog voordat de shitstorm begon en is het daarom niet uitgebracht.
Dat gevoel kreeg ik ook een beetje ja, omdat ze eigenlijk dat nummer gewoon wilden kiezen en dat ook hadden gedaan als Jaap Reesema niet in de commissie had gezeten.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 14:56:13 #185
2681 Dave
pi_214842456
Douwe Bob had destijds toch die fittie met Israël? Kan nog gezellig worden.
  ESF Reporter vrijdag 30 augustus 2024 @ 16:48:59 #186
87554 Cee
Welluk?
pi_214843411
Oh ja, met Hovi Star. Bring it on. >:)
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 16:54:43 #187
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214843494
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 16:48 schreef Cee het volgende:
Los van die dramaqueen was het wel een gezellig jaar ^O^

vrijdag 30 augustus 2024 @ 17:03:23 #188
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_214843610
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 12:23 schreef Cee het volgende:

[..]
Waarom zou je dan meedoen? Lekker de showroom spelen voor een organisatie waar je niet bij wil horen
Laffe huichelaar
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 30 augustus 2024 @ 17:48:38 #189
163650 Greys
pi_214844146
Ja ik hoop ook nog steeds dat we 'gewoon' eerst eens een jaar overslaan en ik zie eigenlijk nog geen aanwijzingen dat ze wel mee gaan doen dus ik wacht nog even rustig af.

Kijk eerst maar eens hoe de deelnemende omroepen volgend jaar ervaren, of de veranderingen die al die omroepen in de enquête hebben genoemd daadwerkelijk zijn doorgevoerd. Misschien hebben ze die enquête wel net zo hard genegeerd als de brief van AvroTros.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter vrijdag 30 augustus 2024 @ 18:36:02 #190
87554 Cee
Welluk?
pi_214844554
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 17:03 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Waarom zou je dan meedoen? Lekker de showroom spelen voor een organisatie waar je niet bij wil horen
Ze moeten ook niet meedoen. Maar áls, dan met dit.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 18:47:30 #191
2681 Dave
pi_214844664
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 13:45 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Douwe Bob staat in ieder geval 16 mei in AFAS Live.

't Wordt gewoon Nick Painter mensen. Wen er maar vast aan.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 18:53:35 #192
257772 Pisces29
pi_214844705
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 18:47 schreef Dave het volgende:

Hou op hoor. :'( Twee jaar trauma is niet nodig.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 19:12:21 #193
464519 blackswangreen
pi_214844816
quote:

[..]

Nick Painter met Palingpapa.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 19:13:07 #194
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_214844822
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 18:53 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Hou op hoor. :'( Twee jaar trauma is niet nodig.
Simon Keizer is ook bezig met zijn eigen muziek. Dan toch liever Nick the Painter.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 12:29:58 #195
2681 Dave
pi_214849412
Voor de Televizierring kan in de categorie “programma met de meeste impact” gestemd worden op het ESF.
https://www.tvgids.nl/gou(...)/nominatieronde-2024

quote:
Eurovisie Songfestival
AVROTROS
Niet eerder gingen kijkers door een Songfestival-optreden van grote hoogtes naar diepe dalen. Europapa maakte veel los, zowel bij ouderen als jongeren, en overspoelde ons land met positieve gevoelens. Zijn diskwalificatie zorgde voor verbinding in heel NL
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 12:40:01 #196
464519 blackswangreen
pi_214849479
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 12:29 schreef Dave het volgende:
Voor de Televizierring kan in de categorie “programma met de meeste impact” gestemd worden op het ESF.
[..]

“Zijn diskwalificatie zorgde voor verbinding in heel NL”. Jesus effing Christ.
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 12:44:30 #197
2681 Dave
pi_214849511
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 12:40 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
#UnitedByMusic
  Forum Admin zaterdag 31 augustus 2024 @ 13:20:56 #198
54263 crew  Pharkus
pi_214849790
quote:

[..]

Doe dan maar een Toppers reünie met geer en goor. Gegarandeerd gedonder achter de schermen.
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 13:28:32 #199
502306 Lt.Bookman
NYPL
pi_214849856
quote:

[..]
Collectieve haat voor de EBU :X
  ESF Reporter zaterdag 31 augustus 2024 @ 13:47:06 #200
87554 Cee
Welluk?
pi_214850000
quote:

[..]
Nee dit kan echt niet. _O-
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:39:11 #201
97341 Fred_B
pi_214851812
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 12:29 schreef Dave het volgende:
[..]

Als het ESF deze award wint, moet Martin Österdahl hem dan in ontvangst nemen :')
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 18:19:37 #202
494593 Zigsky
pi_214852063
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 16:48 schreef Cee het volgende:
God, helemaal vergeten dit :').
Ben hier voor het songfestivalforum.
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 18:26:40 #203
2681 Dave
pi_214852103
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 17:39 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Als het ESF deze award wint, moet Martin Österdahl hem dan in ontvangst nemen :')
Die kan er dan door verplichtingen elders niet bij zijn, zodat het via een filmpje kan. :')
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 18:38:45 #204
502306 Lt.Bookman
NYPL
pi_214852197
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 17:39 schreef Fred_B het volgende:

[..]
En hem dan vlak voordat hij het podium op moet de prijs intrekken omdat er een of andere vage klacht tegen hem is binnengekomen.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 31 augustus 2024 @ 18:45:51 #205
163650 Greys
pi_214852251
In Zweden. _O-

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 19:45:20 #206
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_214852665
Geweldig in zwart Europapa pak
En deed Europapa origineel.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 31 augustus 2024 @ 19:48:05 #207
163650 Greys
pi_214852688
Wat zal dit een heerlijk therapeutisch optreden voor hem zijn in Zweden. _O- Aftonbladet krijgt ervan langs.

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 20:21:19 #208
97341 Fred_B
pi_214852995
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 18:26 schreef Dave het volgende:

[..]
Die kan er dan door verplichtingen elders niet bij zijn, zodat het via een filmpje kan. :')
Nou ja, een filmpje waarin één of ander irritant opdringerig figuur, Jan Roos of Prem ofzo, hem die prijs brengt, zou ik ook goedkeuren :+
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 20:24:51 #209
97341 Fred_B
pi_214853023
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 31 augustus 2024 @ 20:32:01 #210
163650 Greys
pi_214853125
"Don't believe the media
Believe in yourself"

Zo die moest even iets kwijt in Zweden hahaha. Hoop dat het hem heerlijk oplucht. En die Zweedse 'journalist' met het rode petje verdient dit gewoon allemaal. Ghe.

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 31 augustus 2024 @ 20:39:31 #211
163650 Greys
pi_214853198
En Matt was niet bepaald de grootste fan van het lied vooraf. Integendeel. Maar toch:

twitter

[ Bericht 4% gewijzigd door Greys op 31-08-2024 21:08:02 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 21:39:50 #212
502306 Lt.Bookman
NYPL
pi_214853657
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 20:21 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Nou ja, een filmpje waarin één of ander irritant opdringerig figuur, Jan Roos of Prem ofzo, hem die prijs brengt, zou ik ook goedkeuren :+
Maxim Hartman :D
  Manager PR/Moderator zaterdag 31 augustus 2024 @ 21:41:26 #213
269689 crew  Viv
pi_214853671
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 18:45 schreef Greys het volgende:
In Zweden. _O-

[ x ]
_O_

Het was een beetje duur voor ons, anders waren @Evenstar en ik er bij geweest vandaag. O+
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 21:52:38 #214
477381 summer52
pi_214853753
Nou Aran kom er maar in. Want die vent van Aftonbladet was toch diegene waar Aran zijn "nieuws" iedere keer vandaan kreeg?
Zou Aran al contact met hem hebben opgenomen?
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 22:27:18 #215
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_214854110
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 21:41 schreef Viv het volgende:

[..]
_O_

Het was een beetje duur voor ons, anders waren @:evenstar en ik er bij geweest vandaag. O+
Jammer maar begrijpelijk. Wat ik er van gezien heb was het een van de beste optredens deze zomer.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 31 augustus 2024 @ 22:56:28 #216
163650 Greys
pi_214854349
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 23:01:49 #217
257772 Pisces29
pi_214854376
quote:
17s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 22:56 schreef Greys het volgende:
[ x ]
Reclaiming it.
Want wat is die arme jongen toch bestolen. ;( :(

Hopelijk heeft hij een geweldige avond gehad. O+
  zondag 1 september 2024 @ 01:23:07 #218
174940 W00fer
Maar echt
pi_214854927
Joost overweegt een smaadzaak tegen de EBU.
Weinig kans want hoewel er gebrek is aan bewijs is het oordeel geweest dat er weldegelijk iets is gebeurd.
Daarnaast heeft hij EBU en anderen ook zoals hierboven nogal beschuldigd.
Plus alle negatieve aandacht heeft hem veel publiciteit opgeleverd.
Friettent dikke Willie, met Willie
  zondag 1 september 2024 @ 07:47:36 #219
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_214855154
Internationale Europapa streaming day vandaag op 1 september. Vooruit dan maar. :)
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zondag 1 september 2024 @ 08:56:29 #220
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_214855369
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 18:29 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Wow, wat verrassend (LOL)
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  roze zondag 1 september 2024 @ 09:29:50 #221
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_214855518
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 01:23 schreef W00fer het volgende:
Weinig kans want hoewel er gebrek is aan bewijs is het oordeel geweest dat er weldegelijk iets is gebeurd.
Waar zegt hij dat of staat dat?
  zondag 1 september 2024 @ 09:31:23 #222
375979 Mrs.Peel
pi_214855524
Vandaag al 10x gestreamd O+
  roze zondag 1 september 2024 @ 09:45:18 #223
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_214855589
Zijn er nu nog steeds mensen denken dat hij weer mee gaat doen aan het Songfestival? _O- :+
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 1 september 2024 @ 10:05:05 #224
163650 Greys
pi_214855687
quote:
Waar heeft ie de EBU van 'beschuldigd' dan?

En dat hierboven is op zijn scherm gewoon een screenshot van een echt krantenartikel he? Zo heeft het daar destijds echt in de media gestaan.
Dus dan 'beschuldigt' hij in elk geval met bewijs, dat is meer dan de tegenpartij kon zeggen. :P

Ik zie zo gauw nergens dat hij zegt dat hij een smaadzaak overweegt. Heb je daar een betrouwbaar linkje van naar een post op z'n socials ofzo waarin hij dat zegt?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 1 september 2024 @ 10:14:36 #225
163650 Greys
pi_214855772
Hij ziet er blij uit.
Heeft ie tenminste ook weer een góede herinnering aan Zweden.
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  roze zondag 1 september 2024 @ 10:16:41 #226
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_214855803
quote:
14s.gif Op zondag 1 september 2024 10:14 schreef Greys het volgende:
Hij ziet er blij uit.
Heeft ie tenminste ook weer een góede herinnering aan Zweden.
[ x ]
Moet ook lekker hebben gevoeld om even hard te kunnen roepen dat de media leugens aan het verspreiden was.
  zondag 1 september 2024 @ 10:18:21 #227
477381 summer52
pi_214855821
Aftonbladet op Instagram. Met linkje naar krantenartikel. Ik krijg deze echter niet vertaald.
  zondag 1 september 2024 @ 10:24:24 #228
2681 Dave
pi_214855883
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2024 10:18 schreef summer52 het volgende:
Aftonbladet op Instagram. Met linkje naar krantenartikel. Ik krijg deze echter niet vertaald.
[ afbeelding ]
Ook met Google translate niet?
Dit plaatje in ieder geval:

Artist’s words from the scene: the Voldemort incident. Back in Sweden after Eurovision chaos.
  zondag 1 september 2024 @ 11:08:12 #229
477381 summer52
pi_214856345
  zondag 1 september 2024 @ 11:10:22 #230
477381 summer52
pi_214856381
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 10:24 schreef Dave het volgende:

[..]
Ook met Google translate niet?
Dit plaatje in ieder geval:

Artist’s words from the scene: the Voldemort incident. Back in Sweden after Eurovision chaos.
Nee dat lukt niet, komt misschien wel dat ik op mijn mobiel zit. Meestal kun je dan wel een artikel op vertalen zetten maar met deze lukt het mij niet.

Edit Het is mij gelukt! :)
  zondag 1 september 2024 @ 11:16:18 #231
477381 summer52
pi_214856454
Zucht...van die vertaling wordt je ook niet blij. Dit moest dan nog even vermeld worden.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 1 september 2024 @ 11:34:33 #232
163650 Greys
pi_214856638
Zo zie je maar, meer dan verdiend, de sneer die Aftenbladet kreeg bij z'n optreden gisteravond. _O_
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 1 september 2024 @ 11:40:22 #233
502306 Lt.Bookman
NYPL
pi_214856695
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2024 11:34 schreef Greys het volgende:
Zo zie je maar, meer dan verdiend, de sneer die Aftenbladet kreeg bij z'n optreden gisteravond. _O_
Maar daar schrijven ze dan weer helemaal niet over hè :D
  zondag 1 september 2024 @ 12:24:23 #234
484748 Aadrianus
pi_214857152
quote:
Leest een beetje als oud nieuws dat al lang is afgehandeld als gerucht.
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 september 2024 @ 12:29:28 #235
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_214857198
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2024 09:45 schreef Ama het volgende:
Zijn er nu nog steeds mensen denken dat hij weer mee gaat doen aan het Songfestival? _O- :+
Zou wel heel leuk zijn :@
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 1 september 2024 @ 13:02:14 #236
163650 Greys
pi_214857474
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 11:40 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Maar daar schrijven ze dan weer helemaal niet over hè :D
Waargebeurde feiten zijn wat lastig voor ze misschien.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 1 september 2024 @ 13:27:30 #237
464519 blackswangreen
pi_214857671
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2024 11:16 schreef summer52 het volgende:
Zucht...van die vertaling wordt je ook niet blij. Dit moest dan nog even vermeld worden.[ afbeelding ]
Niveautje Telegraaf he. Wat er echt is gebeurd maakt niks uit, ze maken er gewoon hun eigen versie van.
  zondag 1 september 2024 @ 13:43:39 #238
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_214857866
Aftonbladet is echt een ordinair tabloid. Wel heel goed sportkatern, dat dan weer wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Knutknuttsson op 01-09-2024 14:09:39 ]
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  maandag 2 september 2024 @ 13:23:10 #239
109683 TheVulture
pi_214868383
Heeft Europapa-dag nog een lekkere boost in zijn streams opgeleverd :?
  maandag 2 september 2024 @ 14:45:52 #240
97341 Fred_B
pi_214869051
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 13:23 schreef TheVulture het volgende:
quote:
”Europapa” by Joost is the biggest gainer on Top Songs Latvia, up 136 spots at #64.
Ik bedoel maar :P

In absolute termen zal het allemaal wel niet zo spannend zijn. Al is die in België en Nederland ook wel wat gestegen.
  maandag 2 september 2024 @ 14:57:59 #241
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_214869133
In stats fm was het hoogste 34.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 2 september 2024 @ 18:37:16 #242
163650 Greys
pi_214871361
Volgens z'n instastory is hij in IJsland en de Gover is mee. O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 2 september 2024 @ 19:24:06 #243
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_214872082
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 18:37 schreef Greys het volgende:
Met zijn zwarte Europapa pak aan _O-
  maandag 2 september 2024 @ 21:41:21 #244
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_214874261
Aftonbladet heeft een artikel met de rechtbank stukken schijnbaar
  maandag 2 september 2024 @ 22:10:01 #245
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214874738
twitter
  maandag 2 september 2024 @ 22:23:09 #246
2681 Dave
pi_214874976
Dat was toch al bekend? Heeft Cornald destijds volgens mij ook nog gezegd.
  maandag 2 september 2024 @ 22:26:01 #247
210969 Em31
pi_214875020
Nou zo snap je wel meteen waarom de politie het daar niet zo serieus nam.
  maandag 2 september 2024 @ 22:32:50 #248
506053 d_elise
pi_214875126
Goh, wie had verwacht dat een tabloid als Aftonbladet alles weer zou oprakelen nadat Joost het publiekelijk over ze had en daarmee niets nieuws zegt dan dat we al wisten. :+

Wat ik dan wel opvallend vind is dat die cameravrouw Joost z'n boosheid/dreigende beweging opvatte als grapje terwijl hij dus al eerder met haar overhoop lag vanwege het niet gefilmd willen worden backstage. Hoe kan het dan ineens zo dreigend en beangstigend voelen om toch aangifte te doen?
  maandag 2 september 2024 @ 22:33:29 #249
502306 Lt.Bookman
NYPL
pi_214875133
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 18:37 schreef Greys het volgende:
Lyon Pol post ook op Instagram vanaf IJsland. Zouden ze daar zijn om een videoclip op te nemen?
  maandag 2 september 2024 @ 22:47:12 #250
97341 Fred_B
pi_214875359
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 22:32 schreef d_elise het volgende:
Goh, wie had verwacht dat een tabloid als Aftonbladet alles weer zou oprakelen nadat Joost het publiekelijk over ze had en daarmee niets nieuws zegt dan dat we al wisten. :+

Wat ik dan wel opvallend vind is dat die cameravrouw Joost z'n boosheid/dreigende beweging opvatte als grapje terwijl hij dus al eerder met haar overhoop lag vanwege het niet gefilmd willen worden backstage. Hoe kan het dan ineens zo dreigend en beangstigend voelen om toch aangifte te doen?
Het is in elk geval niet voor het geld, want ze wil blijkbaar een schadevergoeding van maar liefst 600 euro :')
  maandag 2 september 2024 @ 22:51:00 #251
210969 Em31
pi_214875419
quote:

Zal wel overtuigd zijn door iemand anders. Stap van denken dat het een grapje is naar aangifte doen is anders wel erg groot. :')
  maandag 2 september 2024 @ 22:57:29 #252
408813 trein2000
pi_214875490
Hmmm opvallend nieuws, maar niet heus. Klein erkent dus dat hij een dreigende beweging naar die camera maakte. Hij was al eerder betrokken bij een incident en heeft toen beterschap beloofd.

En de vrouw die volgens sommigen op geld uit was? Die wilde maarliefst 600 hele euro’s. Nou nou. Het is me wat.
zie email 27 oktober
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 2 september 2024 @ 23:05:26 #253
39237 crew  H_T
2733
pi_214875599
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 22:57 schreef trein2000 het volgende:
Hmmm opvallend nieuws, maar niet heus. Klein erkent dus dat hij een dreigende beweging naar die camera maakte. Hij was al eerder betrokken bij een incident en heeft toen beterschap beloofd.

En de vrouw die volgens sommigen op geld uit was? Die wilde maarliefst 600 hele euro’s. Nou nou. Het is me wat.
Dan is het nergens voor nodig om het zover te laten komen toch? Excuses + 1000 euro en iedereen kan weer door met het leven
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 2 september 2024 @ 23:21:25 #254
210969 Em31
pi_214875716
Wie zou dit gelekt hebben? Je kunt namelijk nu weten wie het is doordat ze haar functie benoemt. :{
  maandag 2 september 2024 @ 23:57:41 #255
109683 TheVulture
pi_214875958
Ik blijf vooral het gevoel houden dat het hele mediabeleid van de EBU zo ver is doorgeslagen dat er dus nergens achter de schermen meer een plek is voor artiesten om ongestoord zichzelf voor te bereiden of bij te komen van hun optreden. Dat is hier het grote probleem dat deze hele situatie heeft veroorzaakt. Als de EBU niet zo geil was op backstage-beelden, grappige filmpjes en social-medialikes maar gewoon de artiesten hun privacy gunt rondom het podium hadden we dit hele akkefietje niet gehad.

Ik kan me voorstellen dat AVROTROS ook echt garanties wil dat dit volgend jaar veranderd.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 3 september 2024 @ 00:05:50 #256
163650 Greys
pi_214876025
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 23:57 schreef TheVulture het volgende:
Ik blijf vooral het gevoel houden dat het hele mediabeleid van de EBU zo ver is doorgeslagen dat er dus nergens achter de schermen meer een plek is voor artiesten om ongestoord zichzelf voor te bereiden of bij te komen van hun optreden. Dat is hier het grote probleem dat deze hele situatie heeft veroorzaakt. Als de EBU niet zo geil was op backstage-beelden, grappige filmpjes en social-medialikes maar gewoon de artiesten hun privacy gunt rondom het podium hadden we dit hele akkefietje niet gehad.

Ik kan me voorstellen dat AVROTROS ook echt garanties wil dat dit volgend jaar veranderd.
En niet alleen AvroTros wil dat, onder andere dat was kennelijk in dat onderzoek genoemd door meerdere omroepen. Dat het totaal doorgeslagen is met de social media. 'Doe even een karaoke shower'. Nog even en ze gaan je op de plee filmen. 'Het staat in het contract dat je gefilmd kan worden'. Ja doei EBU, tijdens de live shows ja op het podium. En tijdens repetities op het podium. En tijdens interviews. En zwaaiend in de green room. Dat soort dingen. Niet onder een douche en niet overal en altijd.

Er moet de EBU echt heel duidelijk gemaakt worden dat het geen circusaapjes zijn. Tot enkele jaren geleden was dit namelijk helemaal niet. Hadden deelnemers wél momenten van privacy. Niemand werd meteen gefilmd als ze net van het podium af komen. Niemand hoefde te shower karaoken. En niemand was eigendom van de filmende tiktokmeisjes met telefoons.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 3 september 2024 @ 00:09:02 #257
163650 Greys
pi_214876054
Oh en alsssss AvroTros ooit weer meedoet, nooit meer een interview voor Aftonbladet graag. Ze hebben namelijk blijkbaar helemaal geen interview nodig om hun eigen 'waarheden' te schrijven. Hun artikel dat er 'overtuigend bewijs' was (oepsie, toch niet) zal TeamNL vast ook niet vergeten. :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 3 september 2024 @ 00:15:21 #258
506053 d_elise
pi_214876097
Er werd ook meerdere keren beweerd dat de camera kapot zou zijn gemaakt door Joost, maar de vrouw in kwestie geeft zelf aan dat er geen fysieke schade was. Nog zo'n leugen dat z'n eigen leven is gaan leiden.

Ik moet zeggen dat ik het raar vind dat dit nu gepubliceerd wordt, maar het laat wel zien dat zowel Joost als AvroTros sinds het begin een consistent verhaal verteld hebben en de EBU niet (of in ieder geval niet de grote speculaties heeft tegengesproken). Het was van beide kanten niet handig, maar dit was met één goed gesprek op te lossen.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 3 september 2024 @ 00:24:14 #259
163650 Greys
pi_214876152
quote:

Ze vatte het idd kennelijk eerst op als grapje (zo enorm dreigend was het dan niet lijkt me) maar is vast door de EBU overgehaald om aangifte te doen omdat ze toch al van Joost af wilden.

quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 22:23 schreef Dave het volgende:
Dat was toch al bekend? Heeft Cornald destijds volgens mij ook nog gezegd.
Ja. Cornald zei toen al 'er is al eerder tegen die vrouw gezegd dat bij het verlaten van het podium filmen ongewenst was' omdat hij jankend van het podium kwam door het emo einde van het lied.
Alleen verzint Aftonbladet er nu denk ik zelf bij dat Joost toen gezegd heeft dat hij niet meer boos zou doen. Want AvroTros zegt juist dat zíj er al een klacht over hadden ingediend en de EBU had toegezegd dat het niet meer zou gebeuren.

Maar dat Aftonbladet steeds dingen zelf verzint weten we. Daar is namelijk wél overtuigend bewijs van. :P Waarvan Joost er al eentje op het scherm liet zien tijdens z'n optreden gisteravond daar haha. Maar ja dat zijn feiten en daar hebben ze niet zo veel mee.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 3 september 2024 @ 00:28:07 #260
163650 Greys
pi_214876178
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 13:23 schreef TheVulture het volgende:
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 3 september 2024 @ 00:32:11 #261
163650 Greys
pi_214876190
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter dinsdag 3 september 2024 @ 07:10:36 #262
87554 Cee
Welluk?
pi_214876661
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 00:24 schreef Greys het volgende:

[..]
Ze vatte het idd kennelijk eerst op als grapje (zo enorm dreigend was het dan niet lijkt me) maar is vast door de EBU overgehaald om aangifte te doen omdat ze toch al van Joost af wilden.
[..]

Ik zie het de EBU er best voor aan om zowel Joost als die cameravrouw te gebruiken om hun gewenste resultaat (exit Joost, extra televote stemmen voor Kroatië, minder kans op landslide Israël secured) te krijgen.

*zet aluhoedje weer af*
  Trouwste user 2022 dinsdag 3 september 2024 @ 08:17:43 #263
7889 tong80
Spleenheup
pi_214877079
De cameravrouw naar wie Joost Klein een dreigende beweging maakte zou een schadevergoeding van 7000 kroon, ruim 600 euro hebben geëist. Dat stelt de Zweedse krant Aftonbladet op basis van de verslagen van de politieverhoren van Klein en de vrouw na het incident dat Klein zijn plek in de finale van het songfestival kostte.

Aftonbladet publiceerde maandagavond delen van de verslagen op haar website. Daarin wordt ook bevestigd dat de cameravrouw al eerder in de week van het songfestival een aanvaring zou hebben gehad met Joost Klein. Het incident zou hebben plaatsgevonden toen zij Klein filmde voor backstagebeelden. De zanger zou de vrouw toen ook hebben gevraagd te stoppen met filmen, wat zij naar eigen zeggen niet deed ‘omdat hij zijn handtekening had gezet onder een document waarin hij instemde met het filmen. Ik deed alleen mijn werk’. Volgens de vrouw zou het Nederlandse team na dit incident excuses hebben aangeboden en hebben beloofd dat Klein gedurende het festival ‘niet meer op deze manier zou reageren’.

Toen Klein bij het tweede incident een dreigende beweging maakte, reageerde de vrouw in eerste instantie niet ‘omdat ik dacht dat Joost een grapje maakte’. In het rapport staat dat de vrouw tijdens het eerste verhoor met de politie, de avond voor de finale van het songfestival, zei dat Klein ‘bozer en bozer werd. Ik voelde mij bang en kwetsbaar’. De politie zegt tegen de zanger dat de vrouw een schadevergoeding van 7000 kroon wil, ruim 600 euro.

Onduidelijke herinneringen
Klein zou volgens Aftonbladet in het verhoor met de politie hebben gezegd dat hij ‘onduidelijke herinneringen aan de gebeurtenis’ heeft. De zanger claimde in dit verhoor al dat hij zijn dreigende beweging maakte naar de camera van de vrouw en niet naar de vrouw zelf. Ook zou Klein volgens Aftonbladet al in het eerste verhoor hebben gezegd dat hij onschuldig was aan het misdrijf waarvan hij werd verdacht. ,,Ik herken mijzelf niet in de situatie”, zou Klein tijdens dit verhoor hebben gezegd.

Aftonbladet heeft niet de integrale politierapporten gepubliceerd. Veel fragmenten zijn zwartgelakt. Hierdoor zijn veel details, vooral over wat er na de aanvaring tussen Klein en de cameravrouw gebeurd is, nog steeds niet helder. Ook gaat het nadrukkelijk alleen om de verhoren op de dag en nacht vóór de finale. Het Openbaar Ministerie besloot begin augustus het onderzoek te staken, omdat niet kon worden vastgesteld dat Klein zijn ‘dreigende beweging heeft gemaakt met de intentie de cameravrouw ernstige angst aan te jagen’.

Reactie AvroTros
Joost Klein is tijdens het Eurovisie Songfestival ‘inderdaad meerdere keren lastiggevallen’. Dat stellen omroep AvroTros en zijn management maandagavond in een reactie op de publicatie. AvroTros en het management van Klein willen niet ingaan op de vraag of het Nederlandse team na het eerste incident inderdaad excuses aan de vrouw heeft gemaakt. Ook willen zij niet zeggen of er toen, zoals Aftonbladet claimt, een toezegging is gedaan over het gedrag van Klein richting de vrouw.

https://www.ad.nl/show/zw(...)oost-klein~a877d318/

Als je 600 euro wil als schadevergoeding kan het nooit in verhouding staan met diskwalificatie. :{

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 3 september 2024 @ 08:40:55 #264
2681 Dave
pi_214877283
Vergoeding voor een nieuwe telefoon. Klinkt nog steeds alsof dat onderling afgehandeld had kunnen worden.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 3 september 2024 @ 08:49:31 #265
163650 Greys
pi_214877362
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 23:21 schreef Em31 het volgende:
Wie zou dit gelekt hebben? Je kunt namelijk nu weten wie het is doordat ze haar functie benoemt. :{
Misschien de EBU zelf. :X
Nog eentje onder de bus gooien zal ze weinig uitmaken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 3 september 2024 @ 08:58:38 #266
2681 Dave
pi_214877433
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 23:05 schreef H_T het volgende:

[..]
Excuses
Jag vill inga ursäkter!!1!! (Ik wil geen excuses!!1!!)
  dinsdag 3 september 2024 @ 09:00:22 #267
2681 Dave
pi_214877447
quote:
Dat was in eerste instantie, volgens het artikel, daarna werd ie gedurende de avond 'bozer en bozer'.
  dinsdag 3 september 2024 @ 09:10:13 #268
97341 Fred_B
pi_214877511
Samenvatting van het Aftonbladet-artikel van ESC-Nation voor de liefhebber:

SPOILER
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 3 september 2024 @ 09:15:46 #269
163650 Greys
pi_214877544
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 09:00 schreef Dave het volgende:

[..]
Dat was in eerste instantie, volgens het artikel, daarna werd ie gedurende de avond 'bozer en bozer'.
Maar hoe dan? Want nog geen vijf minuten later zat ie toch gewoon al in de green room te zwaaien enzo? Voor iedereen zichtbaar?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 3 september 2024 @ 09:24:24 #270
2681 Dave
pi_214877602
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 09:10 schreef Fred_B het volgende:

SPOILER
Dus toen hij van het podium afkwam mocht er niemand bij zijn, terwijl ie dat wel graag had gewild? En toen stressen omdat ie naar de greenroom moest, en niet wist waar ie heen moest, en niemand hem hielp.
  dinsdag 3 september 2024 @ 09:25:03 #271
2681 Dave
pi_214877605
En dan staat er zo'n troela met een camera in je gezicht.
  dinsdag 3 september 2024 @ 09:28:17 #272
109683 TheVulture
pi_214877631
Die hele diskwalificatie voelt nog steeds totaal disproportioneel. De EBU liet die hele editie van dit jaar zo uit hun klauwen flikkeren dat ze dit akkefietje blijkbaar de stok vonden om de hond mee te slaan.
  dinsdag 3 september 2024 @ 09:31:45 #273
210969 Em31
pi_214877658
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 08:49 schreef Greys het volgende:

[..]
Misschien de EBU zelf. :X
Nog eentje onder de bus gooien zal ze weinig uitmaken.
Ja lekker snugger, want het is nogal specifiek en niet één van de vele social media mensen. Ik ga haar niet lastig vallen natuurlijk _O-, maar niet iedereen is zo. Hadden ze wel even over na kunnen denken.
  dinsdag 3 september 2024 @ 09:33:02 #274
210969 Em31
pi_214877670
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 september 2024 09:15 schreef Greys het volgende:

[..]
Maar hoe dan? Want nog geen vijf minuten later zat ie toch gewoon al in de green room te zwaaien enzo? Voor iedereen zichtbaar?
Ja dat klopt niet want tegelijkertijd zou zij 'm daarna ook niet meer gezien hebben. Dan moet dat van anderen komen.
  dinsdag 3 september 2024 @ 09:56:20 #275
2681 Dave
pi_214877839
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 07:10 schreef Cee het volgende:

[..]
Ik zie het de EBU er best voor aan om zowel Joost als die cameravrouw te gebruiken om hun gewenste resultaat (exit Joost, extra televote stemmen voor Kroatië, minder kans op landslide Israël secured) te krijgen.

*zet aluhoedje weer af*
Dit gevoel heb ik ook nog wel steeds, maar had iemand hier niet uitgerekend dat dat wel mee viel?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 3 september 2024 @ 09:56:39 #276
163650 Greys
pi_214877843
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 09:33 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ja dat klopt niet want tegelijkertijd zou zij 'm daarna ook niet meer gezien hebben. Dan moet dat van anderen komen.
Ja, ze maken er een steeds ongeloofwaardiger verhaal van. :')

Want als het van anderen komt, hoe is zij dan van 'het leek een grapje van hem' naar aangifte gegaan. Ze is gewoon overgehaald.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 3 september 2024 @ 10:17:15 #277
502306 Lt.Bookman
NYPL
pi_214878018
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 09:24 schreef Dave het volgende:

[..]
Dus toen hij van het podium afkwam mocht er niemand bij zijn, terwijl ie dat wel graag had gewild? En toen stressen omdat ie naar de greenroom moest, en niet wist waar ie heen moest, en niemand hem hielp.
Ik had echt gedacht dat er een productiemedewerker zou staan om artiesten op te vangen die van het podium komen :o Maar waar waren Appie, Stuntje, Indy en Sophia dan toen dit gebeurde? Misschien al tijdens de outro van het podium vertrokken..
  dinsdag 3 september 2024 @ 10:17:17 #278
92868 zatoichi
pi_214878020
Hoe kan het nu weer dat bij uitstek in Zweden men met een opmerking als "ik dacht dat hij een grapje maakte en ging gewoon door", en dat dus meerdere malen, niet juist hoog is opgenomen?

Consent is toch juist in Zweden als eerst en als strengste opgenomen in de wet daar?
  dinsdag 3 september 2024 @ 10:19:56 #279
97341 Fred_B
pi_214878041
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 09:28 schreef TheVulture het volgende:
Die hele diskwalificatie voelt nog steeds totaal disproportioneel. De EBU liet die hele editie van dit jaar zo uit hun klauwen flikkeren dat ze dit akkefietje blijkbaar de stok vonden om de hond mee te slaan.
We komen nu ook wel op een lastig punt in het verhaal. Enerzijds zijn Joost en het ESF/EBU wel redelijk klaar met elkaar en is dat gedeelte afgerond. Anderzijds zijn er nog heel veel onduidelijke zaken, en is het - waarschijnlijk tot groot genoegen van de EBU - moeilijk om te bepalen wat je nog wel en niet kan geloven.

Zelfs de journalist die ik het toonbeeld van kalmte, overzichtelijkheid en informatie vond, onze GJ, begint het nu een beetje kwijt te raken. Eerst met een compliment op de Zweedse petjesjournalist

twitter

En gisteren in de Eurovoix-podcast riep hij Avrotros op om volgend jaar mee te doen aan het ESF, omdat anders het kabinet permanent de subsidie ervoor zou gaan intrekken. Dat werkt natuurlijk helemaal niet zo.
  dinsdag 3 september 2024 @ 10:22:32 #280
109683 TheVulture
pi_214878069
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 10:17 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Ik had echt gedacht dat er een productiemedewerker zou staan om artiesten op te vangen die van het podium komen :o Maar waar waren Appie, Stuntje, Indy en Sophia dan toen dit gebeurde? Misschien al tijdens de outro van het podium vertrokken..
Het is allemaal erg vaag ja, je zou op zijn minst productiemedewerkers verwachten op dat punt. Aan de andere kant waren die misschien al met de rest meegelopen en waren ze vergeten dat Joost nog een outro had :')
  dinsdag 3 september 2024 @ 10:23:46 #281
97341 Fred_B
pi_214878083
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 september 2024 09:56 schreef Dave het volgende:

[..]
Dit gevoel heb ik ook nog wel steeds, maar had iemand hier niet uitgerekend dat dat wel mee viel?
Ik weet niet wie dat heeft geprobeerd, maar dat kan je niet uitrekenen, want met Nederland erbij zou je een heel andere show hebben. Zeker voor Kroatië, dat in dezelfde vijver viste naar televotes.

Het lijkt me eerder aannemelijk dat Israël dan sowieso wel de televoting had gewonnen.
  dinsdag 3 september 2024 @ 10:28:43 #282
2681 Dave
pi_214878133
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 10:23 schreef Fred_B het volgende:
Ik weet niet wie dat heeft geprobeerd,
Ik twijfelde nog of jij het was. _O-
  dinsdag 3 september 2024 @ 10:36:21 #283
97341 Fred_B
pi_214878174
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 september 2024 10:28 schreef Dave het volgende:

[..]
Ik twijfelde nog of jij het was. _O-
Nou, als je die persoon (of mij) nog eens daarover spreekt, zeg hem dan maar dat het niet klopt.
  dinsdag 3 september 2024 @ 10:50:38 #284
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_214878308
quote:

[..]
Grover wilde Joost daar hebben maar dat mocht niet.
  dinsdag 3 september 2024 @ 10:58:16 #285
2681 Dave
pi_214878380
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 10:50 schreef -Bubseltje- het volgende:
Andersom denk ik
  dinsdag 3 september 2024 @ 10:59:16 #286
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_214878387
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 september 2024 10:58 schreef Dave het volgende:

[..]
Andersom denk ik
Uh ja |:(
  dinsdag 3 september 2024 @ 11:12:51 #287
210969 Em31
pi_214878541
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 09:56 schreef Greys het volgende:

[..]
Ja, ze maken er een steeds ongeloofwaardiger verhaal van. :')

Want als het van anderen komt, hoe is zij dan van 'het leek een grapje van hem' naar aangifte gegaan. Ze is gewoon overgehaald.
Heb steeds meer het gevoel dat dit gewoon de druppel was. Hij deed niet leuk mee met al die domme TikTok-filmpjes, wilde niet dat alles al gedeeld werd, etc. Ze hadden gewoon ook al een hekel aan 'm, dus dit was een mooi moment om 'm eruit te gooien + aandacht weg te halen bij Israël waarvan elke dag weer filmpjes gedeeld werden van die pesterijen (maar als je daar consequenties aan zou verbinden hadden ze meteen een grote shitshow). Ze hadden denk ik niet verwacht dat dit ook zorgde voor een grote shitshow, ondanks dat ze dat geprobeerd hebben om te voorkomen door te spreken over een young female member.
  dinsdag 3 september 2024 @ 11:13:55 #288
210969 Em31
pi_214878553
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 10:19 schreef Fred_B het volgende:

[..]
We komen nu ook wel op een lastig punt in het verhaal. Enerzijds zijn Joost en het ESF/EBU wel redelijk klaar met elkaar en is dat gedeelte afgerond. Anderzijds zijn er nog heel veel onduidelijke zaken, en is het - waarschijnlijk tot groot genoegen van de EBU - moeilijk om te bepalen wat je nog wel en niet kan geloven.

Zelfs de journalist die ik het toonbeeld van kalmte, overzichtelijkheid en informatie vond, onze GJ, begint het nu een beetje kwijt te raken. Eerst met een compliment op de Zweedse petjesjournalist

[ x ]

En gisteren in de Eurovoix-podcast riep hij Avrotros op om volgend jaar mee te doen aan het ESF, omdat anders het kabinet permanent de subsidie ervoor zou gaan intrekken. Dat werkt natuurlijk helemaal niet zo.
Mijn hemel. :')
  dinsdag 3 september 2024 @ 11:24:41 #289
2681 Dave
pi_214878618
quote:
Dat werkt natuurlijk helemaal niet zo.
Nou ja, onze Geert wil de NPO natuurlijk helemaal afschaffen, maar dat staat los van het ESF.
Op zich zijn ze met (ik meen) 100 miljoen bezuinigen goed weg gekomen.
  dinsdag 3 september 2024 @ 11:27:22 #290
502306 Lt.Bookman
NYPL
pi_214878639
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 10:50 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]
Ja het is raar dat een artiest niet één naaste bij zich mag hebben backstage, maar ik vind het helemaal raar dat er niet eens iemand van de crew staat om je op te vangen en te vertellen waar je naartoe moet.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 3 september 2024 @ 11:27:55 #291
163650 Greys
pi_214878642
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 11:12 schreef Em31 het volgende:

[..]
Heb steeds meer het gevoel dat dit gewoon de druppel was. Hij deed niet leuk mee met al die domme TikTok-filmpjes, wilde niet dat alles al gedeeld werd, etc. Ze hadden gewoon ook al een hekel aan 'm, dus dit was een mooi moment om 'm eruit te gooien + aandacht weg te halen bij Israël waarvan elke dag weer filmpjes gedeeld werden van die pesterijen (maar als je daar consequenties aan zou verbinden hadden ze meteen een grote shitshow). Ze hadden denk ik niet verwacht dat dit ook zorgde voor een grote shitshow, ondanks dat ze dat geprobeerd hebben om te voorkomen door te spreken over een young female member.
Het 'grappige' is dat hij dus gewoon die stomme kutkaraoke in die shower heeft gedaan en die Reddit ask me anything en best veel heeft meegedaan dus.
Zo veel heeft ie helemaal niet dwarsgelegen. Maar zij vonden van wel. Want je mot niet ook maar een beetje een eigen mening of persoonlijkheid hebben daar als deelnemer natuurlijk. :') _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 3 september 2024 @ 11:32:59 #292
45855 Cheja
pi_214878698
quote:

[..]
Dit staat in het verslag. Het lijkt alsof ze samen waren, Joost als laatste.

Yesterday, I was filming backstage, capturing the artists' reactions as they came off stage. I didn't film him before he went on stage, so I wasn't in his way or anything. I filmed when they came backstage, just like I film everyone else coming off stage. His backup singers came first and were happy and excited. He came out after them and seemed happy and passionate, so I started filming, and then he began saying things like "Why are you filming, {REDACTED}", at which point I thought he was joking.
  dinsdag 3 september 2024 @ 11:38:11 #293
2681 Dave
pi_214878785
Ah, misschien ging het dan alleen om Gover
  dinsdag 3 september 2024 @ 13:03:18 #294
210969 Em31
pi_214879746
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 11:27 schreef Greys het volgende:

[..]
Het 'grappige' is dat hij dus gewoon die stomme kutkaraoke in die shower heeft gedaan en die Reddit ask me anything en best veel heeft meegedaan dus.
Zo veel heeft ie helemaal niet dwarsgelegen. Maar zij vonden van wel. Want je mot niet ook maar een beetje een eigen mening of persoonlijkheid hebben daar als deelnemer natuurlijk. :') _O-
Ja hij wilde een ander liedje zingen en kreeg toen miljoenen meer views dan hun eigen idee, dat is natuurlijk niet zo leuk. :')
  dinsdag 3 september 2024 @ 13:30:09 #295
464519 blackswangreen
pi_214880050
quote:

[..]

[ x ]

Ik denk dat je als Eurovisie-journalist niet per se zit te wachten op totale terugtrekking... dan verdwijnt je broodwinning (hoewel dat sowieso al geen vetpot zal zijn).

quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 13:03 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ja hij wilde een ander liedje zingen en kreeg toen miljoenen meer views dan hun eigen idee, dat is natuurlijk niet zo leuk. :')
Ze hadden hem moeten omarmen ipv moeten afstoten. En van hem moeten leren. Niemand zit te wachten op die cheesy onzin van Rob Holley c.s. Een enfant terrible is veel leuker om te volgen.
  dinsdag 3 september 2024 @ 13:59:01 #296
3499 Claudia_x
pi_214880304
quote:

SPOILER
Dit is best duidelijk en klinkt plausibel. Je hoort beide kanten van het verhaal.

En het is dus niet eens duidelijk of de camera kapot is gegaan of niet. :')
  dinsdag 3 september 2024 @ 14:06:07 #297
506053 d_elise
pi_214880371
quote:

SPOILER
Heldere samenvatting. Wat blijft het eeuwig zonde dat dit niet "gewoon" via een gesprek en goede communicatie opgelost kon worden. Die cameravrouw komt trouwens in het verhoor niet echt over alsof ze definitief geen contact met Joost/AvroTros wilde hebben.. Misschien is dat mijn projectie, maar in combinatie met dat ze eerst dacht dat hij een grap maakte, komt het inderdaad over alsof de EBU haar heeft overgehaald om het de Nederlandse delegatie zo moeilijk mogelijk te maken.
  dinsdag 3 september 2024 @ 14:11:13 #298
2681 Dave
pi_214880413
't Was trouwens geen telefoon maar een Sony A7S III - waar geen schade aan te zien was, en interne schade had ze nog niet kunnen vaststellen.
  dinsdag 3 september 2024 @ 14:41:43 #299
97341 Fred_B
pi_214880656
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 13:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dit is best duidelijk en klinkt plausibel. Je hoort beide kanten van het verhaal.

En het is dus niet eens duidelijk of de camera kapot is gegaan of niet. :')
Het lijkt me niet dat ze die zaak aanspant voor 600 euro aan fysieke schade aan haar materiaal (voorzover dat niet van de EBU is). Dus gezien het bedrag en het feit dat er niet over gesproken wordt, lijkt me dat vrij sterk.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 3 september 2024 @ 15:11:01 #300
163650 Greys
pi_214880846
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 13:03 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ja dat blijft nog het meest bizarre aan het hele ding. Hij bezorgde ze online de tijd van hun leven qua views. En in plaats van daar superblij mee te zijn ga je zo iemand tegenwerken. Koekoek.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 3 september 2024 @ 15:43:44 #301
2681 Dave
pi_214881103
Ik neem de benen naar het volgende deel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')