lijkt me wat vergezocht maar is het smaad?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 18:09 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Waarom dat "female" toevoegen? Als het een man was hadden ze dat toch ook niet expliciet gezegd? Dat alleen al maakt duidelijk dat ze niet te goeder trouw handelen.
EBU kan het niet ontgaan zijn dat hun verklaring al snel een geruchtenmolen op gang bracht die Joost afschilderde als een man die een vrouw seksueel belaagd had. Ze hebben echter niets gedaan om die geruchten tegen te spreken of de kop in te drukken. Dat is nalatigheid. En dat maakt zeker wel een kans in een rechtbank. Anders zou Spong er niet zijn vingers aan branden.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 18:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
lijkt me wat vergezocht maar is het smaad?
was het geen female?
was er geen incident?
ik denk dat je geen enkele kans maakt in een rechtbank
Smaad en laster zijn sowieso twee aparte dingen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 18:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
lijkt me wat vergezocht maar is het smaad?
was het geen female?
was er geen incident?
ik denk dat je geen enkele kans maakt in een rechtbank
Hier heb je wel weer gelijk. De wildste verhalen gingen rond en hun deden er ook echt niks aan om te zorgen dat het ging stoppen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 18:51 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
EBU kan het niet ontgaan zijn dat hun verklaring al snel een geruchtenmolen op gang bracht die Joost afschilderde als een man die een vrouw seksueel belaagd had. Ze hebben echter niets gedaan om die geruchten tegen te spreken of de kop in te drukken. Dat is nalatigheid. En dat maakt zeker wel een kans in een rechtbank. Anders zou Spong er niet zijn vingers aan branden.
De EBU zal er dan toch op reageren dat zij niet verantwoordelijk zijn voor andermans uitspraken, dat zij zelf niets hebben gedaan dat als smaad in aanmerking komt, en dat ze bewust vaag moesten communiceren over het incident gedurende het politie-onderzoek.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 21:44 schreef Ama het volgende:
[..]
Hier heb je wel weer gelijk. De wildste verhalen gingen rond en hun deden er ook echt niks aan om te zorgen dat het ging stoppen.
En de waar-rook-is-is-vuur-logici gaan dan direct de EBU veroordelen neem ik aan! Er loopt dan immers niet voor niets zomaar een aangifte.quote:
Communicatief was het niet heel erg sterk idd, zeker voor zo'n enorme organisatie maar of je ze daar ook echt voor aan kunt klagen?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 18:51 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
EBU kan het niet ontgaan zijn dat hun verklaring al snel een geruchtenmolen op gang bracht die Joost afschilderde als een man die een vrouw seksueel belaagd had. Ze hebben echter niets gedaan om die geruchten tegen te spreken of de kop in te drukken. Dat is nalatigheid. En dat maakt zeker wel een kans in een rechtbank. Anders zou Spong er niet zijn vingers aan branden.
Ik dacht dat ik het toen wel allemaal goed gevolgd had, maar seksueel belaagd heb ik nooit iets over gehoord.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 18:51 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Bron: RTL Boulevardquote:Joost Klein gaat EBU niet aanklagen: 'Geen tijd om hiermee bezig te zijn'
Joost Klein (26) gaat geen aangifte doen tegen de European Broadcasting Union (EBU) na zijn diskwalificatie op het songfestival in Malmö. Dit laat de manager van de 'Europapa'-zanger weten aan RTL Boulevard, na de open brief van advocaat Gerard Spong (78).
Gerard schreef in de Volkskrant AVROTROS 'zwak' te vinden dat de omroep geen zaak aanspant tegen de EBU en dat Joost volgens hem 'de aangewezen persoon is om wél aangifte te doen' van smaad. "Ik ben gebeld door de manager van Joost en we gaan er eens over nadenken", gaf de advocaat te kennen.
Daar komt echter geen rechtszaak van, verduidelijkt Joosts management nu. "Ik heb Gerard Spong een kort dankmailtje gestuurd voor de interessante kijk erop, maar om heel eerlijk te zijn hebben wij nu echt geen tijd of ruimte om hiermee bezig te zijn", laat manager Rick Bakker weten.
Daar heeft hij zich nooit over uitgelaten?quote:Op donderdag 22 augustus 2024 10:35 schreef sp3c het volgende:
En antisemitisme
Die hadden ze wel de kop in moeten drukken, niet goed voor hem en niet goed voor die Israëlische tante
Ondanks dat velen (waaronder mijzelf) liever zouden willen dat de EBU ter verantwoording wordt geroepen, denk ik dat dit het meest verstandig is. Kleine kans dat hij zo'n zaak zou winnen en het eist z'n tijd en financiële en emotionele tol. Dan blijft nog over dat de AvroTros hopelijk niet zomaar toegeeft na een gesprek.quote:
Niemand volgens mij, was een verhaal dat rond zweefde de eerste dag of de eerste paar dagenquote:Op donderdag 22 augustus 2024 12:13 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Daar heeft hij zich nooit over uitgelaten?
De kans dat zo’n gesprek iets nuttigs gaat opleveren is uiteraard minimaal. Het is vooral hopen dat Avrotros de rechte rug houdt die ze al de hele tijd tonen, want dat de EBU volgend jaar gewoon verdergaat waar ze gebleven zijn, is nogal logisch. Maar het zou erg teleurstellend zijn als dat dan met instemming van Nederland is.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 12:18 schreef d_elise het volgende:
[..]
Ondanks dat velen (waaronder mijzelf) liever zouden willen dat de EBU ter verantwoording wordt geroepen, denk ik dat dit het meest verstandig is. Kleine kans dat hij zo'n zaak zou winnen en het eist z'n tijd en financiële en emotionele tol. Dan blijft nog over dat de AvroTros hopelijk niet zomaar toegeeft na een gesprek.
Als volgende maand ook nog het bericht komt dat we toch maar wel meedoen volgend jaar dan is de AVROTROS wel echt zwak.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 12:33 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De kans dat zo’n gesprek iets nuttigs gaat opleveren is uiteraard minimaal. Het is vooral hopen dat Avrotros de rechte rug houdt die ze al de hele tijd tonen, want dat de EBU volgend jaar gewoon verdergaat waar ze gebleven zijn, is nogal logisch. Maar het zou erg teleurstellend zijn als dat dan met instemming van Nederland is.
Vanwege die perco ("why not?") werd hij door de Israëlische trolls op sociale media van antisemitisme beschuldigd. O.a. die Keren Peles van de Israëlische delegatie heeft Joost gewoon regelrecht een antisemiet genoemd in haar Instagram stories. Daar zou je normaal toch ook je backstagepas voor mogen inleveren lijkt mij.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 12:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
Niemand volgens mij, was een verhaal dat rond zweefde de eerste dag of de eerste paar dagen
Zeker omdat daar wél expliciet bewijs van is...quote:Op donderdag 22 augustus 2024 12:39 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Vanwege die perco ("why not?") werd hij door de Israëlische trolls op sociale media van antisemitisme beschuldigd. O.a. die Keren Peles van de Israëlische delegatie heeft Joost gewoon regelrecht een antisemiet genoemd in haar Instagram stories. Daar zou je normaal toch ook je backstagepas voor mogen inleveren lijkt mij.
EBU had er iig op moeten reageren, AVROTROS trouwens ookquote:Op donderdag 22 augustus 2024 12:39 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Vanwege die perco ("why not?") werd hij door de Israëlische trolls op sociale media van antisemitisme beschuldigd. O.a. die Keren Peles van de Israëlische delegatie heeft Joost gewoon regelrecht een antisemiet genoemd in haar Instagram stories. Daar zou je normaal toch ook je backstagepas voor mogen inleveren lijkt mij.
Wel mee eens ja. AVROTROS had ook iets eerder iets kunnen melden, het hoeven geen details te zijn maar jeetje dingen die ik las over Joost na het incident vond ik wel heftig, zelfs zijn overleden ouders werden erbij gehaald etc.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 12:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
EBU had er iig op moeten reageren, AVROTROS trouwens ook
Andere Tijden ESFquote:Op donderdag 22 augustus 2024 13:26 schreef Em31 het volgende:
Hopelijk krijgen we nog eens een goede reconstructie
Ze hebben nog niet echt de indicatie gegeven dat ze graag weer meedoen, dus wat dat betreft moeten we nog even afwachten. Het blijft uiteraard een lastige spagaat tussen financiën en principes. Ook voor individuen trouwens. Voor Cornald bijvoorbeeld hangt ook een soort pre-pensioen boven zijn hoofd als hij niets meer met het ESF te maken wil hebben.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 12:35 schreef Ama het volgende:
[..]
Als volgende maand ook nog het bericht komt dat we toch maar wel meedoen volgend jaar dan is de AVROTROS wel echt zwak.
De EBU wil de zaak gewoon doodzwijgen, dat is duidelijk. En misschien gaan ze er nog wel oprecht vanuit dat Nederland met hangende pootjes terugkomt. Hoe dan ook is Nederland tegen de tijd dat het mei 2025 is buiten ons land een bijzin in de berichtgeving voor de gemiddelde kijker.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 13:26 schreef Em31 het volgende:
Achteraf had de AVROTROS ook eerder moeten zijn ja, maar ik denk dat zij oprecht dachten dat het nog wel goed zou komen, aangezien ze dat idee zaterdagochtend zelfs nog hadden.
Hopelijk krijgen we nog eens een goede reconstructie nu iedereen er gewoon over mag praten, vind het eerlijk gezegd behoorlijk belachelijk dat de EBU er zelf geen woord (meer) over wil zeggen. Zo blijft het allemaal ergens onbegrijpelijk.
Eens, ben denk nog wel voor deelnamequote:Op donderdag 22 augustus 2024 19:26 schreef Cyan9 het volgende:
Ik moet zeggen dat ik hier een klein beetje moe van word. Zeg gewoon wat je gaat doen, of dat je het nog niet weet.
Het is vrij simpel. Naar alle waarschijnlijkheid komt er geen zaak, omdat de kansen op een gunstige uitkomst heel klein zijn en daarmee niet tegen de inspanningen opwegen. Mocht er toch een zaak van gemaakt worden, dan is het eerst de vraag of die überhaupt van de grond komt, en indien dit het geval is, dan leidt dat vermoedelijk toch tot niets.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 19:26 schreef Cyan9 het volgende:
Ik moet zeggen dat ik hier een klein beetje moe van word. Zeg gewoon wat je gaat doen, of dat je het nog niet weet.
Hij is jou toch niks verschuldigd? Beetje rare reactie.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 19:26 schreef Cyan9 het volgende:
Ik verwacht tbh niet dat Joost een interview gaat geven. Eerder Gover. Joost had al niks met de pers en media voor het Songfestival, dat is niet beter geworden na het festival.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 21:18 schreef d_elise het volgende:
Hij zal binnenkort wel met z'n marketing voor z'n nieuwe album beginnen dus het welles-nietes rondom het ESF zal snel afnemen gok ik. Wellicht geeft hij dan ook eenmalig een (geschreven) interview oid of wordt z'n gedachtegang duidelijk uit z'n nummers.
Oh ik verwacht ook zeker geen tv-interview bij de Boulevards van deze wereld, dat is volgens mij het laatste waar hij zin in heeftquote:Op donderdag 22 augustus 2024 21:45 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik verwacht tbh niet dat Joost een interview gaat geven. Eerder Gover. Joost had al niks met de pers en media voor het Songfestival, dat is niet beter geworden na het festival.![]()
Denk dat dat ook een reden is dat hij zich bij Arjen Lubach wel genoeg op zijn gemak voelde om toen een aankondiging te doen.
Joost is sowieso helemaal klaar met RTL boulevard enz dus nee ik verwacht zeker geen interview. Misschien ooit een statement op Instagram als hij zelf iets zegt.
Iets zegt me dat Gover binnenkort wel wat meer gaat zeggen.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 21:59 schreef d_elise het volgende:
[..]
Oh ik verwacht ook zeker geen tv-interview bij de Boulevards van deze wereld, dat is volgens mij het laatste waar hij zin in heeftMaar misschien iets in een (muziek)podcast of voor 3voor12 of zo, zoals hij ook bij z'n vorige album deed. Zoiets zou ik me wel kunnen voorstellen en wellicht dat hij dan ook wat vragen over het afgelopen jaar beantwoordt. Of bij iemand die hij goed kent idd. Maar ik schat die kans ook niet hoog in hoor
Het is iets dat mij persoonlijk irriteert. Dat hoef ik verder niet te verantwoorden lijkt me, en dat maakt jouw reactie een beetje raar.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 21:13 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Hij is jou toch niks verschuldigd? Beetje rare reactie.
Het is allemaal nogal vermoeiend ondertussen ja. Ben trouwens ook wel een beetje klaar met de wat zure Tina Nijkamp en haar hetze met name tegen AVROTROS. Die wil nu al het beeld bepalen dat AVROTROS wel blaft maar uiteindelijk niet zal bijten, ook als er niks veranderd.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 19:26 schreef Cyan9 het volgende:
Dit klopt gewoon niet, ze hebben echt al veel eerder aan de bel getrokken, ook al in Malmo zelf.quote:Waarom ging de omroep eigenlijk pas klagen over 'veiligheid achter de schermen' ver na de diskwalificatie van Joost Klein?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |