abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214766731

Nederland w/
Deelnemer: Joost Klein
Leeftijd: 26 jaar
Social media: Instagram Twitter YouTube TikTok
Titel inzending: Europapa
Taal inzending: Nederlands
Genre inzending: Gabberpop
Schrijvers muziek: Joost, Donnie, Tantu Beats, Paul Elstak, Thijmen Melissant
Schrijvers tekst: Joost, Donnie, Tantu Beats, Tim Haars
Loting: Tweede semi, tweede helft
Selectie methode: Interne selectie op 11 december, nummer presentatie op 29 februari.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Die odds waar iedereen het hier de hele dag over heeft vind je hier. w/

Het gekozen nummer Europapa:

Zijn legendarische optreden op het ESF:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
:J
C’est Davie :o)
  woensdag 21 augustus 2024 @ 10:55:36 #2
2681 Dave
pi_214766735
Interessante ontwikkeling. Misschien ook wel beter - de relatie Avrotros - EBU wordt niet nog meer beschadigd, en Joost krijgt wellicht toch gerechtigheid.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 10:59:01 #3
3499 Claudia_x
pi_214766758
Maak er inderdaad maar een zaak van.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 10:59:59 #4
3499 Claudia_x
pi_214766768
En ik heb weinig fiducie in de AVROTROS. Er zal wel even wat ophef zijn als we gewoon weer meedoen, maar die waait wel weer over (zal de AVROTROS denken, en vermoedelijk terecht).
  woensdag 21 augustus 2024 @ 11:03:49 #5
403070 Miloutchi
pi_214766793
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 10:59 schreef Claudia_x het volgende:
En ik heb weinig fiducie in de AVROTROS. Er zal wel even wat ophef zijn als we gewoon weer meedoen, maar die waait wel weer over (zal de AVROTROS denken, en vermoedelijk terecht).
Als je ziet hoeveel mensen hier gewoon gaan kijken, vrees ik dat je gelijk hebt. Er zal niets gaan veranderen.
  Moderator woensdag 21 augustus 2024 @ 11:04:44 #6
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214766803
maar wat zou er moeten veranderen?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 11:15:16 #7
506053 d_elise
pi_214766882
Aangifte doen van smaad, waar Gerard Spong voor pleit, kan toch ook beter door Joost zelf gedaan worden dan de AvroTros. Het is tenslotte voornamelijk Joost zijn naam/reputatie die is aangetast en hij zal daardoor problemen hebben ondervonden, financieel of mentaal oid. Ook al heeft hij zoveel succes nu. Dus in die zin snap ik wel dat het voor de AT weinig zin heeft om een zaak te starten (dat zullen ze achter de schermen wel uitgezocht hebben) en voor Joost juist wel zin kan hebben.
  Moderator woensdag 21 augustus 2024 @ 11:20:15 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214766916
dan zou je die fotograaf zelf aan moeten klagen
  woensdag 21 augustus 2024 @ 11:30:15 #9
97341 Fred_B
pi_214766987
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 11:15 schreef d_elise het volgende:
Aangifte doen van smaad, waar Gerard Spong voor pleit, kan toch ook beter door Joost zelf gedaan worden dan de AvroTros. Het is tenslotte voornamelijk Joost zijn naam/reputatie die is aangetast en hij zal daardoor problemen hebben ondervonden, financieel of mentaal oid. Ook al heeft hij zoveel succes nu. Dus in die zin snap ik wel dat het voor de AT weinig zin heeft om een zaak te starten (dat zullen ze achter de schermen wel uitgezocht hebben) en voor Joost juist wel zin kan hebben.
Het probleem blijft denk ik toch dat de EBU in hun recht staat om elke deelnemer te kunnen diskwalificeren wanneer het ze uitkomt, aangezien het contract dat Joost en AVROTROS vooraf hebben getekend ongetwijfeld helemaal dichtgetimmerd is. Dan zijn de enige routes eigenlijk de proportionaliteit van de straf en de vraag of de EBU door de zwaarte van de straf en eventuele verdere commentaren kan worden aangeklaagd voor smaad. Ik ben totaal geen jurist, maar het lijkt me als buitenstaander een zeer lastige zaak om te winnen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  roze woensdag 21 augustus 2024 @ 11:32:24 #10
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_214766999
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 11:30 schreef Fred_B het volgende:
Het probleem blijft denk ik toch dat de EBU in hun recht staat om elke deelnemer te kunnen diskwalificeren wanneer het ze uitkomt, aangezien het contract dat Joost en AVROTROS vooraf hebben getekend ongetwijfeld helemaal dichtgetimmerd is.
Daar ben ik ook bang voor ja.
Your beauty never ever scared me.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 21 augustus 2024 @ 11:35:56 #11
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_214767014
quote:

[..]
Het probleem blijft denk ik toch dat de EBU in hun recht staat om elke deelnemer te kunnen diskwalificeren wanneer het ze uitkomt, aangezien het contract dat Joost en AVROTROS vooraf hebben getekend ongetwijfeld helemaal dichtgetimmerd is. Dan zijn de enige routes eigenlijk de proportionaliteit van de straf en de vraag of de EBU door de zwaarte van de straf en eventuele verdere commentaren kan worden aangeklaagd voor smaad. Ik ben totaal geen jurist, maar het lijkt me als buitenstaander een zeer lastige zaak om te winnen.
Dat contract en smaad staan los van elkaar hè.

Weet je nog wat de eerste berichtgeving was? Er werd de indruk gewekt dat ie een vrouw fysiek had aangevallen. Dat het een vrouw was, werd ook zeer bewust erbij benoemd.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 21 augustus 2024 @ 11:36:18 #12
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_214767015
Ja ik ook maar snap ik dat hij het wil proberen.
  roze woensdag 21 augustus 2024 @ 11:37:18 #13
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_214767021
Maar goed alsnog go Joost. *O*
  woensdag 21 augustus 2024 @ 11:38:58 #14
506053 d_elise
pi_214767037
quote:

[..]
Eens. En waarschijnlijk heeft de AvroTros dit ook ingezien en gaan ze daarom geen juridische stappen ondernemen. Denk dat een persoonlijke zaak van Joost iets meer kans maakt, maar in hoe veel gevallen wint één persoon het tegen een grote organisatie? Al is Spong natuurlijk wel een goede om aan je zijde te hebben.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 12:05:51 #15
2681 Dave
pi_214767193
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 11:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Weet je nog wat de eerste berichtgeving was? Er werd de indruk gewekt dat ie een vrouw fysiek had aangevallen. Dat het een vrouw was, werd ook zeer bewust erbij benoemd.
Dat laatste vooral, "physically assaulted a young female member" of iets dergelijks.

"Women beater, r*pist" reacties waren niet van de lucht in sommige ESF-"fan" groups.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 12:17:00 #16
403070 Miloutchi
pi_214767266
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:05 schreef Dave het volgende:

[..]
Dat laatste vooral, "physically assaulted a young female member" of iets dergelijks.

"Women beater, r*pist" reacties waren niet van de lucht in sommige ESF-"fan" groups.
Maar dat is laster tegenover Joost Klein. Niet tegenover AVROTROS en in dat opzicht begrijp ik dat AT geen juridische stappen onderneemt.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 12:34:44 #17
97341 Fred_B
pi_214767397
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 11:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ja, maar dat contract zorgt er waarschijnlijk voor dat die diskwalificatie zelf juridisch wel goed zit. Dus dan hou je vooral de commentaren vanuit de EBU op de zaak over, waar je wat mee kan.

Nu zou ik het zeker toejuichen als Joost dat probeert, maar het lijkt me een lastig traject en zijn goede naam krijgt hij toch niet helemaal gezuiverd.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 13:12:12 #18
502306 Lt.Bookman
NYPL
pi_214767662
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 10:17 schreef Momo het volgende: [..] Zag deze screenshot op twitter [ afbeelding ]
Waar heeft hij dit gepost? Wil de context wel weten.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 13:13:23 #19
464519 blackswangreen
pi_214767671
quote:

[..]
Het is misschien wel redelijk dichtgetimmerd, maar proportionaliteit en vooral smaad en laster zijn volgens mij wel degelijk goede juridische argumenten. Je kunt dan wel een contract hebben getekend, dat betekent nog niet dat EBU zomaar alles kan maken natuurlijk. Daar komt het financiële argument nog bij. Je moet wel gegronde redenen hebben om iemand eruit te gooien die net een paar ton erin heeft gestoken, welk wurgcontract je ook hebt getekend. Ik denk dat elke advocaat hier wel mee aan de slag zou willen, niet alleen Gerard Spong.

Als Avrotros het er nu ineens bij laat zitten zou ik dat niet verrassend vinden, maar wel belachelijk. Hun zaak is nu immers sterker geworden dan een paar maanden terug, niet zwakker. Dus om dan ineens je er bij neer te leggen? Onverklaarbaar.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 13:29:02 #20
210969 Em31
pi_214767816
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 13:13 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Het is misschien wel redelijk dichtgetimmerd, maar proportionaliteit en vooral smaad en laster zijn volgens mij wel degelijk goede juridische argumenten. Je kunt dan wel een contract hebben getekend, dat betekent nog niet dat EBU zomaar alles kan maken natuurlijk. Daar komt het financiële argument nog bij. Je moet wel gegronde redenen hebben om iemand eruit te gooien die net een paar ton erin heeft gestoken, welk wurgcontract je ook hebt getekend. Ik denk dat elke advocaat hier wel mee aan de slag zou willen, niet alleen Gerard Spong.

Als Avrotros het er nu ineens bij laat zitten zou ik dat niet verrassend vinden, maar wel belachelijk. Hun zaak is nu immers sterker geworden dan een paar maanden terug, niet zwakker. Dus om dan ineens je er bij neer te leggen? Onverklaarbaar.
Ja als je even heel simpel naar deze situatie met Joost kijkt zou een medewerker bij het Songfestival nu dus heel simpel een artiest eruit kunnen werken, zelfs als een beschuldiging niet waar is. De EBU moet dan meteen actie ondernemen. Zoiets slaat toch nergens op? Ongeacht wat voor contract ook. :?
  woensdag 21 augustus 2024 @ 13:33:53 #21
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214767869
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 13:29 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ja als je even heel simpel naar deze situatie met Joost kijkt zou een medewerker bij het Songfestival nu dus heel simpel een artiest eruit kunnen werken, zelfs als een beschuldiging niet waar is. De EBU moet dan meteen actie ondernemen. Zoiets slaat toch nergens op? Ongeacht wat voor contract ook. :?
Hier zou ook misbruik van gemaakt kunnen worden. Gewoon zeggen als iemand uit de delegatie van land A dat artiest uit land B aan je kont heeft gezeten, doei land B. Zien we later wel hoe dat zit.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 augustus 2024 @ 13:34:19 #22
163650 Greys
pi_214767872
Ik snap wel dat AvroTros zelf geen zaak tegen de EBU gaat aanspannen. Verandert misschien nog als ze geen cent terugkrijgen van afgelopen editie of als het komende gesprek volledig mislukt, maar voor nu is het geen goed idee dat ze (openbaar) zouden roepen dat ze een zaak gaan beginnen.

Als Joost dat wel wil zullen heus wel mensen van AvroTros die daar waren daarin willen getuigen. Dat is anders.

Joost heeft qua EBU helemaal niets meer te verliezen.

Oh en ik vind het een píetsie voorbarig om nu alweer boos op AvroTros te zijn omdat ze volgend jaar Nick Schilder gaan sturen. :+ Píetsie maar hoor. Ze hebben vanaf mei tot nu alles goed gedaan. Meer dan goed. Volledig achter Joost gestaan en blijven staan. Ze verdienen het niet dat we nu alweer gaan mopperen om iets dat waarschijnlijk toch niet gebeurt. Zelfs in komkommertijd.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 21 augustus 2024 @ 13:36:21 #23
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_214767884
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 13:12 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Waar heeft hij dit gepost? Wil de context wel weten.
https://vm.tiktok.com/ZIJWekNRv/ onder deze video
  woensdag 21 augustus 2024 @ 13:38:44 #24
210969 Em31
pi_214767899
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 13:33 schreef Momo het volgende:

[..]
Hier zou ook misbruik van gemaakt kunnen worden. Gewoon zeggen als iemand uit de delegatie van land A dat artiest uit land B aan je kont heeft gezeten, doei land B. Zien we later wel hoe dat zit.
Nouja dat ja, of via een vrijwilliger ofzo. Als je kwaad wil zou zou je je directe concurrent er nu zo uit kunnen werken. :D Bestaat gewoon niet dat dat normaal is.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 13:41:34 #25
403070 Miloutchi
pi_214767921
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 13:29 schreef Em31 het volgende:

[..]
Nouja, niet helemaal natuurlijk. Joost heeft wel toegegeven dat er IETS is gebeurd. Dus helemaal onwaar was het nu ook weer niet. Het iets stelde gewoon niets voor.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 13:53:04 #26
2681 Dave
pi_214768018
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 13:34 schreef Greys het volgende:
Ze verdienen het niet dat we nu alweer gaan mopperen om iets dat waarschijnlijk toch niet gebeurt. Zelfs in komkommertijd.
"Representing *onverstaanbaar gemompel* - lands, here is Nick Painter, with Komkommertijd":

Verse 1:
The sun is high, the breeze is light,
No headlines here, just summer nights,
Ice cream melts, the clock moves slow,
But we don’t care, we’re in the flow.

Pre-Chorus:
So grab your shades, let's hit the street,
Where every day feels like a treat,
No rush, no fuss, just you and me,
In this endless European dream.

Chorus:
It's komkommertijd, let's take a ride,
In the land of sun and sweet surprise,
No news to break, just smiles and fries,
Dancing through the Europapa skies!

Verse 2:
We’ll tour the towns, from coast to coast,
From Amsterdam to sunny Samos,
We'll laugh out loud, we’ll sing along,
To every silly summer song.

Bridge:
And when the moon is shining bright,
We’ll toast to life, we’ll toast to light,
In every corner, every square,
The world is ours, without a care.

Chorus:

Outro:
So here we are, just you and me,
In this season of simplicity,
No breaking news, no alibis,
Just love and laughs under Europapa skies!
  woensdag 21 augustus 2024 @ 13:57:21 #27
97341 Fred_B
pi_214768047
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 13:13 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Als Joost het wil opnemen tegen de EBU, dan steun ik hem uiteraard. Ik vraag me alleen af hoe reëel het is dat daar een flinke schadevergoeding uit voortkomt.

Van AVROTROS denk ik niet dat er veel veranderd is. Zeker als Joost midden in een rechtszaak zit, waar zij ook bij betrokken zijn, lijkt het me niet dat ze vrolijk weer mee gaan doen. Ik geloof gewoon nog steeds dat zij een zaak vanuit hun organisatie als kansloos hebben beschouwd.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 13:59:59 #28
97341 Fred_B
pi_214768073
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 13:38 schreef Em31 het volgende:

[..]
Nouja dat ja, of via een vrijwilliger ofzo. Als je kwaad wil zou zou je je directe concurrent er nu zo uit kunnen werken. :D Bestaat gewoon niet dat dat normaal is.
Volgens mij heeft dat dus achteraf gezien altijd wel gekund, maar is het nooit gebeurd. Zeg maar zoals een politieagent of voetbalscheidsrechter in theorie ook gekke straffen kan uitdelen met het wet/regelboekje in de hand.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 14:08:58 #29
403070 Miloutchi
pi_214768139
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 13:57 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Als Joost het wil opnemen tegen de EBU, dan steun ik hem uiteraard. Ik vraag me alleen af hoe reëel het is dat daar een flinke schadevergoeding uit voortkomt.

Van AVROTROS denk ik niet dat er veel veranderd is. Zeker als Joost midden in een rechtszaak zit, waar zij ook bij betrokken zijn, lijkt het me niet dat ze vrolijk weer mee gaan doen. Ik geloof gewoon nog steeds dat zij een zaak vanuit hun organisatie als kansloos hebben beschouwd.
Ik ben het met je eens dat een schadevergoeding een moeilijke zaak wordt. Joost heeft financieel niet echt geleden door de hele zaak, dus dan wordt het een eventuele vergoeding voor emotionele schade, wat niet te kwantificeren is en ik weet niet volgens welk recht de zaak zal lopen, maar schadevergoedingen voor emotionele schade zijn in Nederland eerder zeldzaam voor zover ik weet.

Maar … is dat wat Joost hoopt te bereiken met zo’n rechtszaak?
  woensdag 21 augustus 2024 @ 14:38:28 #30
477381 summer52
pi_214768315
Joost bereikt er misschien niets mee maar hij laat dan wel zien dat hij ballen heeft. Het zal moeilijk vechten zijn tegen de EBU maar ik denk dat Joost dat ook wel weet. Maar niets doen en de EBU zijn gang maar laten gaan? Ik denk dat dit Joost zijn eer te na is. Want als je dit zomaar laat gebeuren dan geef je de EBU alle macht en wat flikken ze dan de volgende keer?
Ik hoop echter wel dat AT achter de schermen alle medewerking en steun zal verlenen.

Maar of Joost echt een rechtszaak aanspant? Ik weet het niet, afwachten maar.
  ESF Reporter woensdag 21 augustus 2024 @ 14:39:56 #31
87554 Cee
Welluk?
pi_214768333
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 14:08 schreef Miloutchi het volgende:

[..]

Maar … is dat wat Joost hoopt te bereiken met zo’n rechtszaak?
Trust the process! :P
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 augustus 2024 @ 14:41:10 #32
163650 Greys
pi_214768340
quote:
10s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 13:53 schreef Dave het volgende:

[..]
"Representing *onverstaanbaar gemompel* - lands, here is Nick Painter, with Komkommertijd":

Verse 1:
The sun is high, the breeze is light,
No headlines here, just summer nights,
Ice cream melts, the clock moves slow,
But we don’t care, we’re in the flow.

Pre-Chorus:
So grab your shades, let's hit the street,
Where every day feels like a treat,
No rush, no fuss, just you and me,
In this endless European dream.

Chorus:

Verse 2:
We’ll tour the towns, from coast to coast,
From Amsterdam to sunny Samos,
We'll laugh out loud, we’ll sing along,
To every silly summer song.

Bridge:
And when the moon is shining bright,
We’ll toast to life, we’ll toast to light,
In every corner, every square,
The world is ours, without a care.

Chorus:

Outro:
So here we are, just you and me,
In this season of simplicity,
No breaking news, no alibis,
Just love and laughs under Europapa skies!

Gieren om de Europapa skies. _O-

IK WIL HET. _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 21 augustus 2024 @ 14:41:12 #33
477381 summer52
pi_214768342
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 14:38 schreef summer52 het volgende:
Joost bereikt er misschien niets mee maar hij laat dan wel zien dat hij ballen heeft. Het zal moeilijk vechten zijn tegen de EBU maar ik denk dat Joost dat ook wel weet. Maar niets doen en de EBU zijn gang maar laten gaan? Ik denk dat dit Joost zijn eer te na is. Want als je dit zomaar laat gebeuren dan geef je de EBU alle macht en wat flikken ze dan de volgende keer?
Ik hoop echter wel dat AT achter de schermen alle medewerking en steun zal verlenen.

Maar of Joost echt een rechtszaak aanspant? Ik weet het niet, afwachten maar. En nee ik denk niet dat Joost het doet om financiële redenen.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 14:57:51 #34
210969 Em31
pi_214768467
Dat zal Spong dan nu wel uit gaan zoeken, of het iets op kan leveren. Uiteindelijk weten we niet hoe dat contract er precies uitziet en wat de AVROTROS dan op papier heeft staan over het niet filmen etc. Plus wat er nog meer achter de schermen is gebeurd wat de EBU dan eventueel nog kan gebruiken. Want als ze dit gaan doen, dan heb je natuurlijk ook de EBU die Joost zal gaan proberen te slopen.
  Moderator woensdag 21 augustus 2024 @ 15:20:34 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214768604
Is het überhaupt relevant wat er in dat contract staat over wel of niet filmen?
  woensdag 21 augustus 2024 @ 15:36:17 #36
495774 NailQueen
pi_214768730
quote:
10s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 13:53 schreef Dave het volgende:

[..]

Als je komkommertijd in het engels probeert uit te spreken klinkt het als iets euh.. seksueels :s)
Zou zomaar kunnen dat de EBU hier ook een stokje voor steekt :P (Instead of meat I eat veggies and pussies mocht ook niet :P)
  woensdag 21 augustus 2024 @ 16:32:23 #37
403070 Miloutchi
pi_214769191
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 15:20 schreef sp3c het volgende:
Hoezo zou het niet relevant zijn?

Persoonlijk ben ik nieuwsgieriger naar dé afspraak tussen EBU, AT en Joost, en dan vooral naar de basis waarop een uitzondering is aangevraagd, want ik kan me voorstellen dat de EBU er niet zonder meer mee akkoord is gegaan.
  Moderator woensdag 21 augustus 2024 @ 16:35:25 #38
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214769213
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 16:32 schreef Miloutchi het volgende:

[..]
Hoezo zou het niet relevant zijn?

Persoonlijk ben ik nieuwsgieriger naar dé afspraak tussen EBU, AT en Joost, en dan vooral naar de basis waarop een uitzondering is aangevraagd, want ik kan me voorstellen dat de EBU er niet zonder meer mee akkoord is gegaan.
we kunnen erover twisten of het heel bedreigend overkwam maar blijkbaar heeft ze het zo ervaren en blijkbaar heeft hij die camera al dan niet per ongeluk uit dr handen getikt

of ze dan wel of niet mocht filmen lijkt me niet super relevant
  woensdag 21 augustus 2024 @ 16:42:57 #39
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214769288
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 15:20 schreef sp3c het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat er in dat contract staat betreffende allerlei social media optredens en dingetjes die de artiesten moeten doen als filmpjes opnemen, foto's, interviews etc. Tenminste ik denk dat het een moetje is ivm met allerlei sponsor contracten met een TikTok, Reddit etc. Wat verwacht EBU van de artiesten? Artiesten zeggen dat dit wel voor veel meer stress zorgt achter de schermen.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 16:46:52 #40
403070 Miloutchi
pi_214769317
quote:
88s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 16:35 schreef sp3c het volgende:

[..]
we kunnen erover twisten of het heel bedreigend overkwam maar blijkbaar heeft ze het zo ervaren en blijkbaar heeft hij die camera al dan niet per ongeluk uit dr handen getikt

Dat lijkt me hoogst relevant.

In de situatie dat er gewoon gefilmd mocht worden is Joost een diva die een werknemer belaagt.

In de situatie dat er niet gefilmd mocht worden is Joost iemand die terecht boos wordt dat zijn rechten niet gerespecteerd worden na meerdere verzoeken en probeert hij ervoor te zorgen dat er alsnog gestopt wordt met filmen op een manier die hoogstens ongepast is, maar verder heel begrijpelijk. Dat die werknemer er dan van ontdaan is, is ofwel de schuld van de EBU of haar eigen schuld. Als je mensen uitdaagt, kun je een tegenreactie verwachten.

Sowieso ben ik van mening dat, zelfs in het geval er gefilmd mocht worden, je stopt met filmen als iemand dat nadrukkelijk vraagt. Zo belangrijk zijn die TikTok-filmpjes nou ook weer niet.
  Moderator woensdag 21 augustus 2024 @ 16:50:04 #41
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214769343
Begrijpelijk sure

Maakt het nog niet ok
  woensdag 21 augustus 2024 @ 16:56:41 #42
464519 blackswangreen
pi_214769401
quote:
88s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 16:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

In een rechtszaal is dat zeer relevant.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 16:59:01 #43
403070 Miloutchi
pi_214769417
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 16:50 schreef sp3c het volgende:
Begrijpelijk sure

Maakt het nog niet ok
Ik vraag me echt af wat voor heilige robots er tegenwoordig allemaal bestaan. Zijn jullie nog nooit eens boos geworden ofzo?

Het maakt het ok genoeg om te spreken van laster als ze praten over een “incident with a female worker” of hoe ze het dan ook verwoord hebben.
  Moderator woensdag 21 augustus 2024 @ 17:04:52 #44
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214769463
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 16:59 schreef Miloutchi het volgende:

[..]
Ik vraag me echt af wat voor heilige robots er tegenwoordig allemaal bestaan. Zijn jullie nog nooit eens boos geworden ofzo?

Het maakt het ok genoeg om te spreken van laster als ze praten over een “incident with a female worker” of hoe ze het dan ook verwoord hebben.
Er was toch ook een incident met een female worker?
  woensdag 21 augustus 2024 @ 17:11:00 #45
403070 Miloutchi
pi_214769508
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 17:04 schreef sp3c het volgende:

[..]
Het gaat er ook om of de EBU redelijkerwijs had kunnen vermoeden dat dit opgepikt zou worden als “Joost slaat vrouwen” of “Joost heeft zich schuldig gemaakt aan seksueel grensoverschrijdend gedrag” en dergelijke. Het gaat niet alleen om de letterlijke interpretatie.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 17:13:45 #46
403070 Miloutchi
pi_214769530
Dat van die camera die stuk zou zijn: is dat eigenlijk ooit bevestigd door een degelijke bron (Zweedse aanklager, EBU of AVROTROS)? Want ik heb het idee dat dit verhaal een eigen leven is gaan leiden zonder dat het ooit bevestigd is.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 17:20:01 #47
487963 Cheeseburgert
Met Bacon
pi_214769595
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 17:13 schreef Miloutchi het volgende:
Dat van die camera die stuk zou zijn: is dat eigenlijk ooit bevestigd door een degelijke bron (Zweedse aanklager, EBU of AVROTROS)? Want ik heb het idee dat dit verhaal een eigen leven is gaan leiden zonder dat het ooit bevestigd is.
Dat die camera stuk was is volgens mij alleen iets van de geruchtenmolen in die eerste dag.

Uit een artikel van vorige week (over het stopzetten van het onderzoek), door google translate gedraait:
quote:
– Ik heb het onderzoek vandaag stopgezet omdat ik niet kan bewijzen dat de handeling waarschijnlijk ernstige angst zal veroorzaken of dat de man een dergelijke bedoeling heeft gehad, zegt de hoge aanklager Fredrik Jonsson in een persbericht.

Tegen Aftonbladet zegt hij:

– Ik kan zeggen dat er een beweging naar de filmcamera is geweest en dat deze de filmcamera heeft geraakt, maar om illegale bedreigingen te veroorzaken, moet ik ook laten zien dat het zijn bedoeling was om haar ernstige angst aan te jagen persoon, om haar eenvoudig te bedreigen. Op basis van de situatie dat het een snelle opeenvolging van gebeurtenissen in een speciale situatie was, bedoel ik dat ik niet kan bewijzen dat hij het heeft gedaan om haar te bedreigen. Ik kan niets anders laten zien dan dat het de bedoeling was om het filmen te beïnvloeden, hij wilde gewoon niet gefilmd worden.
Lijkt mij vrij helder. (en wat we al wisten). Joost heeft de camera uit zijn gezicht geduwd. That's it. Niks over schade, niks over verdere bedreiging, niks over het aanraken van die hele vrouw.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  woensdag 21 augustus 2024 @ 17:27:09 #48
3499 Claudia_x
pi_214769655
"Nick Painter" klinkt zo hilarisch dat ik alleen al daarom een voorstander ben van Nick naar het ESF sturen. Ooit.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 17:36:28 #49
502306 Lt.Bookman
NYPL
pi_214769729
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 17:20 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Dat die camera stuk was is volgens mij alleen iets van de geruchtenmolen in die eerste dag.

Uit een artikel van vorige week (over het stopzetten van het onderzoek), door google translate gedraait:
[..]
Lijkt mij vrij helder. (en wat we al wisten). Joost heeft de camera uit zijn gezicht geduwd. That's it. Niks over schade, niks over verdere bedreiging, niks over het aanraken van die hele vrouw.
Dat is ook precies het scenario dat Cornald Maas op de dag van de diskwalificatie schetste.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 18:09:04 #50
464519 blackswangreen
pi_214770090
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 17:04 schreef sp3c het volgende:

[..]
Waarom dat "female" toevoegen? Als het een man was hadden ze dat toch ook niet expliciet gezegd? Dat alleen al maakt duidelijk dat ze niet te goeder trouw handelen.
  Forum Admin woensdag 21 augustus 2024 @ 18:11:05 #51
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_214770105
Gewoon Ian with the short lastname - Bacon and beans sturen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Moderator woensdag 21 augustus 2024 @ 18:13:20 #52
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214770127
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 18:09 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Waarom dat "female" toevoegen? Als het een man was hadden ze dat toch ook niet expliciet gezegd? Dat alleen al maakt duidelijk dat ze niet te goeder trouw handelen.
lijkt me wat vergezocht maar is het smaad?

was het geen female?
was er geen incident?

ik denk dat je geen enkele kans maakt in een rechtbank
  woensdag 21 augustus 2024 @ 18:26:15 #53
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_214770234
Spong zal wel weten wat ie doet. Of het goed is voor Joost, ik denk het niet gaat nu al niet best.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 18:49:14 #54
506053 d_elise
pi_214770420
Als Joost inderdaad een zaak aanspant, zal het waarschijnlijk niet eens zozeer om geld gaan (al zal Spong hem wellicht adviseren om een schadevergoeding te eisen). Ik denk dat het hem er vooral om gaat dat officieel zwart op wit komt te staan dat de EBU fout gehandeld heeft (in ieder geval in communicatie) en dat ze publiekelijk excuses aanbieden oid. Moreel gelijk krijgen.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 18:51:37 #55
484748 Aadrianus
pi_214770439
quote:
88s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 18:13 schreef sp3c het volgende:

[..]

was het geen female?
was er geen incident?

EBU kan het niet ontgaan zijn dat hun verklaring al snel een geruchtenmolen op gang bracht die Joost afschilderde als een man die een vrouw seksueel belaagd had. Ze hebben echter niets gedaan om die geruchten tegen te spreken of de kop in te drukken. Dat is nalatigheid. En dat maakt zeker wel een kans in een rechtbank. Anders zou Spong er niet zijn vingers aan branden.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 18:51:53 #56
403070 Miloutchi
pi_214770440
quote:
88s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 18:13 schreef sp3c het volgende:

[..]

was het geen female?
was er geen incident?

Smaad en laster zijn sowieso twee aparte dingen.

Laster is opzettelijk onwaarheden vertellen om iemands naam of reputatie aan te tasten. Smaad is hetzelfde, maar dan met de waarheid. Er is dus zeker wel een kans dat dat te bewijzen valt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Miloutchi op 21-08-2024 18:57:07 ]
  woensdag 21 augustus 2024 @ 20:44:57 #57
502306 Lt.Bookman
NYPL
pi_214771398
Civiel is er altijd wel wat te proberen met de 'restcategorie' van onrechtmatige daad. Er is een gedraging, schade en causaliteit tussen die twee. De crux zit 'm er alleen in of die gedraging vd EBU onrechtmatig is. Daar moeten ze nog maar een ei over gaan leggen. Volledig verschuilen achter hun eigen regelementen kunnen ze niet, er is ook ook nog altijd proportionaliteit en subsidiariteit. Enfin we weten veel te weinig om daar hier conclusies over te trekken.
  roze woensdag 21 augustus 2024 @ 21:44:52 #58
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_214772001
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 18:51 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
EBU kan het niet ontgaan zijn dat hun verklaring al snel een geruchtenmolen op gang bracht die Joost afschilderde als een man die een vrouw seksueel belaagd had. Ze hebben echter niets gedaan om die geruchten tegen te spreken of de kop in te drukken. Dat is nalatigheid. En dat maakt zeker wel een kans in een rechtbank. Anders zou Spong er niet zijn vingers aan branden.
Hier heb je wel weer gelijk. De wildste verhalen gingen rond en hun deden er ook echt niks aan om te zorgen dat het ging stoppen.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 22:04:55 #59
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214772203
twitter
  woensdag 21 augustus 2024 @ 23:49:03 #60
97341 Fred_B
pi_214772734
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 21:44 schreef Ama het volgende:

[..]
Hier heb je wel weer gelijk. De wildste verhalen gingen rond en hun deden er ook echt niks aan om te zorgen dat het ging stoppen.
De EBU zal er dan toch op reageren dat zij niet verantwoordelijk zijn voor andermans uitspraken, dat zij zelf niets hebben gedaan dat als smaad in aanmerking komt, en dat ze bewust vaag moesten communiceren over het incident gedurende het politie-onderzoek.

En dan kunnen wij wel ‘weten’ dat die EBU bewust aanstuurde op wilde geruchten over een agressieve zanger die een arm meisje van de productie zou hebben misbruikt en daarbij ongetwijfeld onder één hoedje speelde met een Zweedse krant, maar dat hard maken, en aantonen dat je eronder geleden hebt, gaat toch echt een zeer lastig verhaal worden.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 21 augustus 2024 @ 23:51:42 #61
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_214772741
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 22:04 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Ik neem dit met een enorme korrel zout voor nu.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 22 augustus 2024 @ 10:22:30 #62
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214774143
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 22:04 schreef Momo het volgende:
[ x ]
En de waar-rook-is-is-vuur-logici gaan dan direct de EBU veroordelen neem ik aan! Er loopt dan immers niet voor niets zomaar een aangifte.
  Moderator donderdag 22 augustus 2024 @ 10:27:02 #63
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214774179
quote:

[..]
Communicatief was het niet heel erg sterk idd, zeker voor zo'n enorme organisatie maar of je ze daar ook echt voor aan kunt klagen?

Mijn zegen heeftie hoor maar ik geef het weinig kans, eind van de dag heeft hij toch echt die camera bij iemand uit de handjes getikt

Althans daar lijkt het op
  donderdag 22 augustus 2024 @ 10:31:23 #64
257772 Pisces29
pi_214774203
quote:

[..]
Ik dacht dat ik het toen wel allemaal goed gevolgd had, maar seksueel belaagd heb ik nooit iets over gehoord.
Het was een agressieve jongen is het enige wat ik telkens las.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  Moderator donderdag 22 augustus 2024 @ 10:35:17 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214774235
En antisemitisme

Die hadden ze wel de kop in moeten drukken, niet goed voor hem en niet goed voor die Israëlische tante
  donderdag 22 augustus 2024 @ 11:48:18 #66
97341 Fred_B
pi_214774860
quote:
Joost Klein gaat EBU niet aanklagen: 'Geen tijd om hiermee bezig te zijn'

Joost Klein (26) gaat geen aangifte doen tegen de European Broadcasting Union (EBU) na zijn diskwalificatie op het songfestival in Malmö. Dit laat de manager van de 'Europapa'-zanger weten aan RTL Boulevard, na de open brief van advocaat Gerard Spong (78).

Gerard schreef in de Volkskrant AVROTROS 'zwak' te vinden dat de omroep geen zaak aanspant tegen de EBU en dat Joost volgens hem 'de aangewezen persoon is om wél aangifte te doen' van smaad. "Ik ben gebeld door de manager van Joost en we gaan er eens over nadenken", gaf de advocaat te kennen.

Daar komt echter geen rechtszaak van, verduidelijkt Joosts management nu. "Ik heb Gerard Spong een kort dankmailtje gestuurd voor de interessante kijk erop, maar om heel eerlijk te zijn hebben wij nu echt geen tijd of ruimte om hiermee bezig te zijn", laat manager Rick Bakker weten.
Bron: RTL Boulevard
  roze donderdag 22 augustus 2024 @ 11:50:34 #67
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_214774886
Dus nu is het klaar?
  donderdag 22 augustus 2024 @ 12:13:01 #68
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_214775054
quote:
88s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 10:35 schreef sp3c het volgende:
En antisemitisme

Die hadden ze wel de kop in moeten drukken, niet goed voor hem en niet goed voor die Israëlische tante
Daar heeft hij zich nooit over uitgelaten?
  donderdag 22 augustus 2024 @ 12:18:11 #69
506053 d_elise
pi_214775077
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 11:48 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Bron: RTL Boulevard
Ondanks dat velen (waaronder mijzelf) liever zouden willen dat de EBU ter verantwoording wordt geroepen, denk ik dat dit het meest verstandig is. Kleine kans dat hij zo'n zaak zou winnen en het eist z'n tijd en financiële en emotionele tol. Dan blijft nog over dat de AvroTros hopelijk niet zomaar toegeeft na een gesprek.
  Moderator donderdag 22 augustus 2024 @ 12:19:52 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214775084
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 12:13 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]
Daar heeft hij zich nooit over uitgelaten?
Niemand volgens mij, was een verhaal dat rond zweefde de eerste dag of de eerste paar dagen
  donderdag 22 augustus 2024 @ 12:33:57 #71
97341 Fred_B
pi_214775177
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 12:18 schreef d_elise het volgende:

[..]
Ondanks dat velen (waaronder mijzelf) liever zouden willen dat de EBU ter verantwoording wordt geroepen, denk ik dat dit het meest verstandig is. Kleine kans dat hij zo'n zaak zou winnen en het eist z'n tijd en financiële en emotionele tol. Dan blijft nog over dat de AvroTros hopelijk niet zomaar toegeeft na een gesprek.
De kans dat zo’n gesprek iets nuttigs gaat opleveren is uiteraard minimaal. Het is vooral hopen dat Avrotros de rechte rug houdt die ze al de hele tijd tonen, want dat de EBU volgend jaar gewoon verdergaat waar ze gebleven zijn, is nogal logisch. Maar het zou erg teleurstellend zijn als dat dan met instemming van Nederland is.
  roze donderdag 22 augustus 2024 @ 12:35:38 #72
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_214775192
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 12:33 schreef Fred_B het volgende:

[..]
De kans dat zo’n gesprek iets nuttigs gaat opleveren is uiteraard minimaal. Het is vooral hopen dat Avrotros de rechte rug houdt die ze al de hele tijd tonen, want dat de EBU volgend jaar gewoon verdergaat waar ze gebleven zijn, is nogal logisch. Maar het zou erg teleurstellend zijn als dat dan met instemming van Nederland is.
Als volgende maand ook nog het bericht komt dat we toch maar wel meedoen volgend jaar dan is de AVROTROS wel echt zwak.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 12:39:11 #73
502306 Lt.Bookman
NYPL
pi_214775227
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 12:19 schreef sp3c het volgende:

[..]
Niemand volgens mij, was een verhaal dat rond zweefde de eerste dag of de eerste paar dagen
Vanwege die perco ("why not?") werd hij door de Israëlische trolls op sociale media van antisemitisme beschuldigd. O.a. die Keren Peles van de Israëlische delegatie heeft Joost gewoon regelrecht een antisemiet genoemd in haar Instagram stories. Daar zou je normaal toch ook je backstagepas voor mogen inleveren lijkt mij.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 12:41:46 #74
506053 d_elise
pi_214775256
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 12:39 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Vanwege die perco ("why not?") werd hij door de Israëlische trolls op sociale media van antisemitisme beschuldigd. O.a. die Keren Peles van de Israëlische delegatie heeft Joost gewoon regelrecht een antisemiet genoemd in haar Instagram stories. Daar zou je normaal toch ook je backstagepas voor mogen inleveren lijkt mij.
Zeker omdat daar wél expliciet bewijs van is...
  Moderator donderdag 22 augustus 2024 @ 12:42:29 #75
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214775265
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 12:39 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
EBU had er iig op moeten reageren, AVROTROS trouwens ook
  roze donderdag 22 augustus 2024 @ 12:45:01 #76
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_214775284
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 12:42 schreef sp3c het volgende:

[..]
EBU had er iig op moeten reageren, AVROTROS trouwens ook
Wel mee eens ja. AVROTROS had ook iets eerder iets kunnen melden, het hoeven geen details te zijn maar jeetje dingen die ik las over Joost na het incident vond ik wel heftig, zelfs zijn overleden ouders werden erbij gehaald etc.

(En dan zijn er nog steeds mensen die denken dat Joost wel weer een keer naar het songfestival gaat na dit alles. :'))
  donderdag 22 augustus 2024 @ 13:26:41 #77
210969 Em31
pi_214775606
Achteraf had de AVROTROS ook eerder moeten zijn ja, maar ik denk dat zij oprecht dachten dat het nog wel goed zou komen, aangezien ze dat idee zaterdagochtend zelfs nog hadden.

Hopelijk krijgen we nog eens een goede reconstructie nu iedereen er gewoon over mag praten, vind het eerlijk gezegd behoorlijk belachelijk dat de EBU er zelf geen woord (meer) over wil zeggen. Zo blijft het allemaal ergens onbegrijpelijk.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 13:35:06 #78
2681 Dave
pi_214775670
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 13:26 schreef Em31 het volgende:
Hopelijk krijgen we nog eens een goede reconstructie
Andere Tijden ESF
  donderdag 22 augustus 2024 @ 13:45:49 #79
210969 Em31
pi_214775743
quote:
10s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 13:35 schreef Dave het volgende:

[..]
Andere Tijden ESF
Dit gaat gewoon gebeuren Dave!
  donderdag 22 augustus 2024 @ 13:51:09 #80
2681 Dave
pi_214775777
quote:
10s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 13:45 schreef Em31 het volgende:

[..]
Dit gaat gewoon gebeuren Dave!
Tom Egbers staat al te trappelen.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 13:57:26 #81
97341 Fred_B
pi_214775815
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 12:35 schreef Ama het volgende:

[..]
Als volgende maand ook nog het bericht komt dat we toch maar wel meedoen volgend jaar dan is de AVROTROS wel echt zwak.
Ze hebben nog niet echt de indicatie gegeven dat ze graag weer meedoen, dus wat dat betreft moeten we nog even afwachten. Het blijft uiteraard een lastige spagaat tussen financiën en principes. Ook voor individuen trouwens. Voor Cornald bijvoorbeeld hangt ook een soort pre-pensioen boven zijn hoofd als hij niets meer met het ESF te maken wil hebben.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 14:01:39 #82
97341 Fred_B
pi_214775834
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 13:26 schreef Em31 het volgende:
Achteraf had de AVROTROS ook eerder moeten zijn ja, maar ik denk dat zij oprecht dachten dat het nog wel goed zou komen, aangezien ze dat idee zaterdagochtend zelfs nog hadden.

Hopelijk krijgen we nog eens een goede reconstructie nu iedereen er gewoon over mag praten, vind het eerlijk gezegd behoorlijk belachelijk dat de EBU er zelf geen woord (meer) over wil zeggen. Zo blijft het allemaal ergens onbegrijpelijk.
De EBU wil de zaak gewoon doodzwijgen, dat is duidelijk. En misschien gaan ze er nog wel oprecht vanuit dat Nederland met hangende pootjes terugkomt. Hoe dan ook is Nederland tegen de tijd dat het mei 2025 is buiten ons land een bijzin in de berichtgeving voor de gemiddelde kijker.

Dat zie je nu ook al wel een beetje trouwens. Alle fansites buitelen vandaag over elkaar heen om wat non-nieuws over Melodifestivalen te melden (ESCUnited waarschijnlijk zondagavond ofzo), en zodra de nieuwscyclus omhoog gaat vanaf januari dan is er continu afleiding.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 14:23:24 #83
484748 Aadrianus
pi_214775999
Ik hoop dat AvroTros in 2025 alleen meedoet, als EBU intern in ieder geval het boetekleed aantrekt en de zekerheid geeft dat er geen vuile spelletjes worden gespeeld met bewust slechte optredenvolgorde etc of wat dan ook. En ik hoop dat AvroTros ook uitspreekt dat het na 2025 definitief over is als AvroTros concludeert dat die vuile spelletjes in 2025 wel gespeeld zijn.

En als EBU zo halsstarrig blijft zoals nu, hoop ik dat AvroTros besluit dat we in ieder geval nog een jaar gaan nadenken of meedoen nog wel een optie is.

Laten we eerlijk zijn, het gaat om drie avonden met een mooie kijkcijferdichtheid. Die zijn meegenomen, tuurlijk. Maar daarvoor hoef je nou ook weer niet je ziel aan de duivel te verkopen.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 17:25:52 #84
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_214777166
Hij heeft weer op tiktok gereageerd
Don't believe the media

[ Bericht 38% gewijzigd door -Bubseltje- op 22-08-2024 17:36:26 ]
  roze donderdag 22 augustus 2024 @ 17:39:22 #85
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_214777273
Verwarrend. Hij reageert op een TikTok die zegt dat Joost geen aanklacht gaat indienen volgens de media en Joost roept stop believing the media.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 18:46:50 #86
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_214777696
https://vm.tiktok.com/ZIJWeCxW2/

En hij heeft een tiktok gepost.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 19:10:43 #87
2681 Dave
pi_214777872
Aan het einde van de dag zijn we allemaal mensen.
  Moderator donderdag 22 augustus 2024 @ 19:26:06 #88
375570 crew  Cyan9
pi_214778012
Ik moet zeggen dat ik hier een klein beetje moe van word. Zeg gewoon wat je gaat doen, of dat je het nog niet weet.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator donderdag 22 augustus 2024 @ 20:10:24 #89
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214778439
quote:
82s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 19:26 schreef Cyan9 het volgende:
Ik moet zeggen dat ik hier een klein beetje moe van word. Zeg gewoon wat je gaat doen, of dat je het nog niet weet.
Eens, ben denk nog wel voor deelname

Liefst een semi grappig protestlied maar hak doe knoop een keer door en probeer er een beetje boven te staan man :')

Vermoeiend
  donderdag 22 augustus 2024 @ 20:31:19 #90
97341 Fred_B
pi_214778733
quote:
Het is vrij simpel. Naar alle waarschijnlijkheid komt er geen zaak, omdat de kansen op een gunstige uitkomst heel klein zijn en daarmee niet tegen de inspanningen opwegen. Mocht er toch een zaak van gemaakt worden, dan is het eerst de vraag of die überhaupt van de grond komt, en indien dit het geval is, dan leidt dat vermoedelijk toch tot niets.

Met andere woorden, hoewel dat misschien erg onrechtvaardig zal zijn, is de rol voor Joost in relatie met het ESF wel zo’n beetje uitgespeeld. En dat is commercieel waarschijnlijk niet helemaal de bedoeling, dus dan krijg je nog dit soort aandachttrekkerij. Niet leuk, maar een ‘probleem’ dat zichzelf wel oplost, dus lekker laten gaan zou ik zeggen.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 21:13:31 #91
464519 blackswangreen
pi_214779383
quote:
Hij is jou toch niks verschuldigd? Beetje rare reactie.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 21:18:18 #92
506053 d_elise
pi_214779486
Hij zal binnenkort wel met z'n marketing voor z'n nieuwe album beginnen dus het welles-nietes rondom het ESF zal snel afnemen gok ik. Wellicht geeft hij dan ook eenmalig een (geschreven) interview oid of wordt z'n gedachtegang duidelijk uit z'n nummers.
  roze donderdag 22 augustus 2024 @ 21:45:10 #93
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_214779880
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 21:18 schreef d_elise het volgende:
Hij zal binnenkort wel met z'n marketing voor z'n nieuwe album beginnen dus het welles-nietes rondom het ESF zal snel afnemen gok ik. Wellicht geeft hij dan ook eenmalig een (geschreven) interview oid of wordt z'n gedachtegang duidelijk uit z'n nummers.
Ik verwacht tbh niet dat Joost een interview gaat geven. Eerder Gover. Joost had al niks met de pers en media voor het Songfestival, dat is niet beter geworden na het festival. :+

Denk dat dat ook een reden is dat hij zich bij Arjen Lubach wel genoeg op zijn gemak voelde om toen een aankondiging te doen.

Joost is sowieso helemaal klaar met RTL boulevard enz dus nee ik verwacht zeker geen interview. Misschien ooit een statement op Instagram als hij zelf iets zegt.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 21:55:34 #94
495774 NailQueen
pi_214780014
Dat nummer van Numidia en Douwe Bob is nog steeds niet uitgebracht toch? Mocht de Avrotros alsnog intern gaan zie ik ze daar eerder voor kiezen dan Nick Schilder.

[ Bericht 3% gewijzigd door NailQueen op 22-08-2024 22:33:16 ]
  donderdag 22 augustus 2024 @ 21:59:47 #95
506053 d_elise
pi_214780087
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 21:45 schreef Ama het volgende:

[..]
Ik verwacht tbh niet dat Joost een interview gaat geven. Eerder Gover. Joost had al niks met de pers en media voor het Songfestival, dat is niet beter geworden na het festival. :+

Denk dat dat ook een reden is dat hij zich bij Arjen Lubach wel genoeg op zijn gemak voelde om toen een aankondiging te doen.

Joost is sowieso helemaal klaar met RTL boulevard enz dus nee ik verwacht zeker geen interview. Misschien ooit een statement op Instagram als hij zelf iets zegt.
Oh ik verwacht ook zeker geen tv-interview bij de Boulevards van deze wereld, dat is volgens mij het laatste waar hij zin in heeft :@ Maar misschien iets in een (muziek)podcast of voor 3voor12 of zo, zoals hij ook bij z'n vorige album deed. Zoiets zou ik me wel kunnen voorstellen en wellicht dat hij dan ook wat vragen over het afgelopen jaar beantwoordt. Of bij iemand die hij goed kent idd. Maar ik schat die kans ook niet hoog in hoor :X
  roze donderdag 22 augustus 2024 @ 22:05:55 #96
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_214780170
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 21:59 schreef d_elise het volgende:

[..]
Oh ik verwacht ook zeker geen tv-interview bij de Boulevards van deze wereld, dat is volgens mij het laatste waar hij zin in heeft :@ Maar misschien iets in een (muziek)podcast of voor 3voor12 of zo, zoals hij ook bij z'n vorige album deed. Zoiets zou ik me wel kunnen voorstellen en wellicht dat hij dan ook wat vragen over het afgelopen jaar beantwoordt. Of bij iemand die hij goed kent idd. Maar ik schat die kans ook niet hoog in hoor :X
Iets zegt me dat Gover binnenkort wel wat meer gaat zeggen.
  Moderator donderdag 22 augustus 2024 @ 22:53:35 #97
375570 crew  Cyan9
pi_214780703
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 21:13 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Hij is jou toch niks verschuldigd? Beetje rare reactie.
Het is iets dat mij persoonlijk irriteert. Dat hoef ik verder niet te verantwoorden lijkt me, en dat maakt jouw reactie een beetje raar.

:s)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 22:57:23 #98
109683 TheVulture
pi_214780734
quote:
Het is allemaal nogal vermoeiend ondertussen ja. Ben trouwens ook wel een beetje klaar met de wat zure Tina Nijkamp en haar hetze met name tegen AVROTROS. Die wil nu al het beeld bepalen dat AVROTROS wel blaft maar uiteindelijk niet zal bijten, ook als er niks veranderd.

Uit haar column: https://www.telegraaf.nl/(...)rovisie-songfestival

quote:
Waarom ging de omroep eigenlijk pas klagen over 'veiligheid achter de schermen' ver na de diskwalificatie van Joost Klein?
Dit klopt gewoon niet, ze hebben echt al veel eerder aan de bel getrokken, ook al in Malmo zelf.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:20:02 #99
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_214782814
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:41:31 #100
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_214782983
Ik geloof niet dat het oké gaat. Dat muziekje erbij ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')