SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
C’est Davie :o)
Als je ziet hoeveel mensen hier gewoon gaan kijken, vrees ik dat je gelijk hebt. Er zal niets gaan veranderen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 10:59 schreef Claudia_x het volgende:
En ik heb weinig fiducie in de AVROTROS. Er zal wel even wat ophef zijn als we gewoon weer meedoen, maar die waait wel weer over (zal de AVROTROS denken, en vermoedelijk terecht).
Het probleem blijft denk ik toch dat de EBU in hun recht staat om elke deelnemer te kunnen diskwalificeren wanneer het ze uitkomt, aangezien het contract dat Joost en AVROTROS vooraf hebben getekend ongetwijfeld helemaal dichtgetimmerd is. Dan zijn de enige routes eigenlijk de proportionaliteit van de straf en de vraag of de EBU door de zwaarte van de straf en eventuele verdere commentaren kan worden aangeklaagd voor smaad. Ik ben totaal geen jurist, maar het lijkt me als buitenstaander een zeer lastige zaak om te winnen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 11:15 schreef d_elise het volgende:
Aangifte doen van smaad, waar Gerard Spong voor pleit, kan toch ook beter door Joost zelf gedaan worden dan de AvroTros. Het is tenslotte voornamelijk Joost zijn naam/reputatie die is aangetast en hij zal daardoor problemen hebben ondervonden, financieel of mentaal oid. Ook al heeft hij zoveel succes nu. Dus in die zin snap ik wel dat het voor de AT weinig zin heeft om een zaak te starten (dat zullen ze achter de schermen wel uitgezocht hebben) en voor Joost juist wel zin kan hebben.
Daar ben ik ook bang voor ja.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 11:30 schreef Fred_B het volgende:
Het probleem blijft denk ik toch dat de EBU in hun recht staat om elke deelnemer te kunnen diskwalificeren wanneer het ze uitkomt, aangezien het contract dat Joost en AVROTROS vooraf hebben getekend ongetwijfeld helemaal dichtgetimmerd is.
Dat contract en smaad staan los van elkaar hè.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 11:30 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het probleem blijft denk ik toch dat de EBU in hun recht staat om elke deelnemer te kunnen diskwalificeren wanneer het ze uitkomt, aangezien het contract dat Joost en AVROTROS vooraf hebben getekend ongetwijfeld helemaal dichtgetimmerd is. Dan zijn de enige routes eigenlijk de proportionaliteit van de straf en de vraag of de EBU door de zwaarte van de straf en eventuele verdere commentaren kan worden aangeklaagd voor smaad. Ik ben totaal geen jurist, maar het lijkt me als buitenstaander een zeer lastige zaak om te winnen.
Eens. En waarschijnlijk heeft de AvroTros dit ook ingezien en gaan ze daarom geen juridische stappen ondernemen. Denk dat een persoonlijke zaak van Joost iets meer kans maakt, maar in hoe veel gevallen wint één persoon het tegen een grote organisatie? Al is Spong natuurlijk wel een goede om aan je zijde te hebben.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 11:30 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het probleem blijft denk ik toch dat de EBU in hun recht staat om elke deelnemer te kunnen diskwalificeren wanneer het ze uitkomt, aangezien het contract dat Joost en AVROTROS vooraf hebben getekend ongetwijfeld helemaal dichtgetimmerd is. Dan zijn de enige routes eigenlijk de proportionaliteit van de straf en de vraag of de EBU door de zwaarte van de straf en eventuele verdere commentaren kan worden aangeklaagd voor smaad. Ik ben totaal geen jurist, maar het lijkt me als buitenstaander een zeer lastige zaak om te winnen.
Dat laatste vooral, "physically assaulted a young female member" of iets dergelijks.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 11:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat contract en smaad staan los van elkaar hè.
Weet je nog wat de eerste berichtgeving was? Er werd de indruk gewekt dat ie een vrouw fysiek had aangevallen. Dat het een vrouw was, werd ook zeer bewust erbij benoemd.
Maar dat is laster tegenover Joost Klein. Niet tegenover AVROTROS en in dat opzicht begrijp ik dat AT geen juridische stappen onderneemt.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 12:05 schreef Dave het volgende:
[..]
Dat laatste vooral, "physically assaulted a young female member" of iets dergelijks.
"Women beater, r*pist" reacties waren niet van de lucht in sommige ESF-"fan" groups.
Ja, maar dat contract zorgt er waarschijnlijk voor dat die diskwalificatie zelf juridisch wel goed zit. Dus dan hou je vooral de commentaren vanuit de EBU op de zaak over, waar je wat mee kan.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 11:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat contract en smaad staan los van elkaar hè.
Weet je nog wat de eerste berichtgeving was? Er werd de indruk gewekt dat ie een vrouw fysiek had aangevallen. Dat het een vrouw was, werd ook zeer bewust erbij benoemd.
Waar heeft hij dit gepost? Wil de context wel weten.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 10:17 schreef Momo het volgende: [..] Zag deze screenshot op twitter [ afbeelding ]
Het is misschien wel redelijk dichtgetimmerd, maar proportionaliteit en vooral smaad en laster zijn volgens mij wel degelijk goede juridische argumenten. Je kunt dan wel een contract hebben getekend, dat betekent nog niet dat EBU zomaar alles kan maken natuurlijk. Daar komt het financiële argument nog bij. Je moet wel gegronde redenen hebben om iemand eruit te gooien die net een paar ton erin heeft gestoken, welk wurgcontract je ook hebt getekend. Ik denk dat elke advocaat hier wel mee aan de slag zou willen, niet alleen Gerard Spong.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 11:30 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja als je even heel simpel naar deze situatie met Joost kijkt zou een medewerker bij het Songfestival nu dus heel simpel een artiest eruit kunnen werken, zelfs als een beschuldiging niet waar is. De EBU moet dan meteen actie ondernemen. Zoiets slaat toch nergens op? Ongeacht wat voor contract ook.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:13 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het is misschien wel redelijk dichtgetimmerd, maar proportionaliteit en vooral smaad en laster zijn volgens mij wel degelijk goede juridische argumenten. Je kunt dan wel een contract hebben getekend, dat betekent nog niet dat EBU zomaar alles kan maken natuurlijk. Daar komt het financiële argument nog bij. Je moet wel gegronde redenen hebben om iemand eruit te gooien die net een paar ton erin heeft gestoken, welk wurgcontract je ook hebt getekend. Ik denk dat elke advocaat hier wel mee aan de slag zou willen, niet alleen Gerard Spong.
Als Avrotros het er nu ineens bij laat zitten zou ik dat niet verrassend vinden, maar wel belachelijk. Hun zaak is nu immers sterker geworden dan een paar maanden terug, niet zwakker. Dus om dan ineens je er bij neer te leggen? Onverklaarbaar.
Hier zou ook misbruik van gemaakt kunnen worden. Gewoon zeggen als iemand uit de delegatie van land A dat artiest uit land B aan je kont heeft gezeten, doei land B. Zien we later wel hoe dat zit.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:29 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja als je even heel simpel naar deze situatie met Joost kijkt zou een medewerker bij het Songfestival nu dus heel simpel een artiest eruit kunnen werken, zelfs als een beschuldiging niet waar is. De EBU moet dan meteen actie ondernemen. Zoiets slaat toch nergens op? Ongeacht wat voor contract ook.
https://vm.tiktok.com/ZIJWekNRv/ onder deze videoquote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:12 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Waar heeft hij dit gepost? Wil de context wel weten.
Nouja dat ja, of via een vrijwilliger ofzo. Als je kwaad wil zou zou je je directe concurrent er nu zo uit kunnen werken.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Hier zou ook misbruik van gemaakt kunnen worden. Gewoon zeggen als iemand uit de delegatie van land A dat artiest uit land B aan je kont heeft gezeten, doei land B. Zien we later wel hoe dat zit.
Nouja, niet helemaal natuurlijk. Joost heeft wel toegegeven dat er IETS is gebeurd. Dus helemaal onwaar was het nu ook weer niet. Het iets stelde gewoon niets voor.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:29 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja als je even heel simpel naar deze situatie met Joost kijkt zou een medewerker bij het Songfestival nu dus heel simpel een artiest eruit kunnen werken, zelfs als een beschuldiging niet waar is. De EBU moet dan meteen actie ondernemen. Zoiets slaat toch nergens op? Ongeacht wat voor contract ook.
"Representing *onverstaanbaar gemompel* - lands, here is Nick Painter, with Komkommertijd":quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:34 schreef Greys het volgende:
Ze verdienen het niet dat we nu alweer gaan mopperen om iets dat waarschijnlijk toch niet gebeurt. Zelfs in komkommertijd.
Als Joost het wil opnemen tegen de EBU, dan steun ik hem uiteraard. Ik vraag me alleen af hoe reëel het is dat daar een flinke schadevergoeding uit voortkomt.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:13 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het is misschien wel redelijk dichtgetimmerd, maar proportionaliteit en vooral smaad en laster zijn volgens mij wel degelijk goede juridische argumenten. Je kunt dan wel een contract hebben getekend, dat betekent nog niet dat EBU zomaar alles kan maken natuurlijk. Daar komt het financiële argument nog bij. Je moet wel gegronde redenen hebben om iemand eruit te gooien die net een paar ton erin heeft gestoken, welk wurgcontract je ook hebt getekend. Ik denk dat elke advocaat hier wel mee aan de slag zou willen, niet alleen Gerard Spong.
Als Avrotros het er nu ineens bij laat zitten zou ik dat niet verrassend vinden, maar wel belachelijk. Hun zaak is nu immers sterker geworden dan een paar maanden terug, niet zwakker. Dus om dan ineens je er bij neer te leggen? Onverklaarbaar.
Volgens mij heeft dat dus achteraf gezien altijd wel gekund, maar is het nooit gebeurd. Zeg maar zoals een politieagent of voetbalscheidsrechter in theorie ook gekke straffen kan uitdelen met het wet/regelboekje in de hand.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:38 schreef Em31 het volgende:
[..]
Nouja dat ja, of via een vrijwilliger ofzo. Als je kwaad wil zou zou je je directe concurrent er nu zo uit kunnen werken.Bestaat gewoon niet dat dat normaal is.
Ik ben het met je eens dat een schadevergoeding een moeilijke zaak wordt. Joost heeft financieel niet echt geleden door de hele zaak, dus dan wordt het een eventuele vergoeding voor emotionele schade, wat niet te kwantificeren is en ik weet niet volgens welk recht de zaak zal lopen, maar schadevergoedingen voor emotionele schade zijn in Nederland eerder zeldzaam voor zover ik weet.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:57 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Als Joost het wil opnemen tegen de EBU, dan steun ik hem uiteraard. Ik vraag me alleen af hoe reëel het is dat daar een flinke schadevergoeding uit voortkomt.
Van AVROTROS denk ik niet dat er veel veranderd is. Zeker als Joost midden in een rechtszaak zit, waar zij ook bij betrokken zijn, lijkt het me niet dat ze vrolijk weer mee gaan doen. Ik geloof gewoon nog steeds dat zij een zaak vanuit hun organisatie als kansloos hebben beschouwd.
Trust the process!quote:Op woensdag 21 augustus 2024 14:08 schreef Miloutchi het volgende:
[..]
Maar … is dat wat Joost hoopt te bereiken met zo’n rechtszaak?
Gieren om de Europapa skies.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:53 schreef Dave het volgende:
[..]
"Representing *onverstaanbaar gemompel* - lands, here is Nick Painter, with Komkommertijd":
Verse 1:
The sun is high, the breeze is light,
No headlines here, just summer nights,
Ice cream melts, the clock moves slow,
But we don’t care, we’re in the flow.
Pre-Chorus:
So grab your shades, let's hit the street,
Where every day feels like a treat,
No rush, no fuss, just you and me,
In this endless European dream.
Chorus:
It's komkommertijd, let's take a ride,
In the land of sun and sweet surprise,
No news to break, just smiles and fries,
Dancing through the Europapa skies!
Verse 2:
We’ll tour the towns, from coast to coast,
From Amsterdam to sunny Samos,
We'll laugh out loud, we’ll sing along,
To every silly summer song.
Bridge:
And when the moon is shining bright,
We’ll toast to life, we’ll toast to light,
In every corner, every square,
The world is ours, without a care.
Chorus:
It's komkommertijd, let's take a ride,
In the land of sun and sweet surprise,
No news to break, just smiles and fries,
Dancing through the Europapa skies!
Outro:
So here we are, just you and me,
In this season of simplicity,
No breaking news, no alibis,
Just love and laughs under Europapa skies!
quote:Op woensdag 21 augustus 2024 14:38 schreef summer52 het volgende:
Joost bereikt er misschien niets mee maar hij laat dan wel zien dat hij ballen heeft. Het zal moeilijk vechten zijn tegen de EBU maar ik denk dat Joost dat ook wel weet. Maar niets doen en de EBU zijn gang maar laten gaan? Ik denk dat dit Joost zijn eer te na is. Want als je dit zomaar laat gebeuren dan geef je de EBU alle macht en wat flikken ze dan de volgende keer?
Ik hoop echter wel dat AT achter de schermen alle medewerking en steun zal verlenen.
Maar of Joost echt een rechtszaak aanspant? Ik weet het niet, afwachten maar. En nee ik denk niet dat Joost het doet om financiële redenen.
Als je komkommertijd in het engels probeert uit te spreken klinkt het als iets euh.. seksueelsquote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:53 schreef Dave het volgende:
[..]
"Representing *onverstaanbaar gemompel* - lands, here is Nick Painter, with Komkommertijd":
Hoezo zou het niet relevant zijn?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 15:20 schreef sp3c het volgende:
Is het überhaupt relevant wat er in dat contract staat over wel of niet filmen?
we kunnen erover twisten of het heel bedreigend overkwam maar blijkbaar heeft ze het zo ervaren en blijkbaar heeft hij die camera al dan niet per ongeluk uit dr handen getiktquote:Op woensdag 21 augustus 2024 16:32 schreef Miloutchi het volgende:
[..]
Hoezo zou het niet relevant zijn?
Persoonlijk ben ik nieuwsgieriger naar dé afspraak tussen EBU, AT en Joost, en dan vooral naar de basis waarop een uitzondering is aangevraagd, want ik kan me voorstellen dat de EBU er niet zonder meer mee akkoord is gegaan.
Ik ben wel benieuwd wat er in dat contract staat betreffende allerlei social media optredens en dingetjes die de artiesten moeten doen als filmpjes opnemen, foto's, interviews etc. Tenminste ik denk dat het een moetje is ivm met allerlei sponsor contracten met een TikTok, Reddit etc. Wat verwacht EBU van de artiesten? Artiesten zeggen dat dit wel voor veel meer stress zorgt achter de schermen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 15:20 schreef sp3c het volgende:
Is het überhaupt relevant wat er in dat contract staat over wel of niet filmen?
Dat lijkt me hoogst relevant.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 16:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
we kunnen erover twisten of het heel bedreigend overkwam maar blijkbaar heeft ze het zo ervaren en blijkbaar heeft hij die camera al dan niet per ongeluk uit dr handen getikt
of ze dan wel of niet mocht filmen lijkt me niet super relevant
In een rechtszaal is dat zeer relevant.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 16:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
we kunnen erover twisten of het heel bedreigend overkwam maar blijkbaar heeft ze het zo ervaren en blijkbaar heeft hij die camera al dan niet per ongeluk uit dr handen getikt
of ze dan wel of niet mocht filmen lijkt me niet super relevant
Ik vraag me echt af wat voor heilige robots er tegenwoordig allemaal bestaan. Zijn jullie nog nooit eens boos geworden ofzo?quote:
Er was toch ook een incident met een female worker?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 16:59 schreef Miloutchi het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af wat voor heilige robots er tegenwoordig allemaal bestaan. Zijn jullie nog nooit eens boos geworden ofzo?
Het maakt het ok genoeg om te spreken van laster als ze praten over een “incident with a female worker” of hoe ze het dan ook verwoord hebben.
Het gaat er ook om of de EBU redelijkerwijs had kunnen vermoeden dat dit opgepikt zou worden als “Joost slaat vrouwen” of “Joost heeft zich schuldig gemaakt aan seksueel grensoverschrijdend gedrag” en dergelijke. Het gaat niet alleen om de letterlijke interpretatie.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 17:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
Er was toch ook een incident met een female worker?
Dat die camera stuk was is volgens mij alleen iets van de geruchtenmolen in die eerste dag.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 17:13 schreef Miloutchi het volgende:
Dat van die camera die stuk zou zijn: is dat eigenlijk ooit bevestigd door een degelijke bron (Zweedse aanklager, EBU of AVROTROS)? Want ik heb het idee dat dit verhaal een eigen leven is gaan leiden zonder dat het ooit bevestigd is.
Lijkt mij vrij helder. (en wat we al wisten). Joost heeft de camera uit zijn gezicht geduwd. That's it. Niks over schade, niks over verdere bedreiging, niks over het aanraken van die hele vrouw.quote:– Ik heb het onderzoek vandaag stopgezet omdat ik niet kan bewijzen dat de handeling waarschijnlijk ernstige angst zal veroorzaken of dat de man een dergelijke bedoeling heeft gehad, zegt de hoge aanklager Fredrik Jonsson in een persbericht.
Tegen Aftonbladet zegt hij:
– Ik kan zeggen dat er een beweging naar de filmcamera is geweest en dat deze de filmcamera heeft geraakt, maar om illegale bedreigingen te veroorzaken, moet ik ook laten zien dat het zijn bedoeling was om haar ernstige angst aan te jagen persoon, om haar eenvoudig te bedreigen. Op basis van de situatie dat het een snelle opeenvolging van gebeurtenissen in een speciale situatie was, bedoel ik dat ik niet kan bewijzen dat hij het heeft gedaan om haar te bedreigen. Ik kan niets anders laten zien dan dat het de bedoeling was om het filmen te beïnvloeden, hij wilde gewoon niet gefilmd worden.
Dat is ook precies het scenario dat Cornald Maas op de dag van de diskwalificatie schetste.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 17:20 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Dat die camera stuk was is volgens mij alleen iets van de geruchtenmolen in die eerste dag.
Uit een artikel van vorige week (over het stopzetten van het onderzoek), door google translate gedraait:
[..]
Lijkt mij vrij helder. (en wat we al wisten). Joost heeft de camera uit zijn gezicht geduwd. That's it. Niks over schade, niks over verdere bedreiging, niks over het aanraken van die hele vrouw.
Waarom dat "female" toevoegen? Als het een man was hadden ze dat toch ook niet expliciet gezegd? Dat alleen al maakt duidelijk dat ze niet te goeder trouw handelen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 17:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
Er was toch ook een incident met een female worker?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |