lijkt me wat vergezocht maar is het smaad?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 18:09 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Waarom dat "female" toevoegen? Als het een man was hadden ze dat toch ook niet expliciet gezegd? Dat alleen al maakt duidelijk dat ze niet te goeder trouw handelen.
EBU kan het niet ontgaan zijn dat hun verklaring al snel een geruchtenmolen op gang bracht die Joost afschilderde als een man die een vrouw seksueel belaagd had. Ze hebben echter niets gedaan om die geruchten tegen te spreken of de kop in te drukken. Dat is nalatigheid. En dat maakt zeker wel een kans in een rechtbank. Anders zou Spong er niet zijn vingers aan branden.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 18:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
lijkt me wat vergezocht maar is het smaad?
was het geen female?
was er geen incident?
ik denk dat je geen enkele kans maakt in een rechtbank
Smaad en laster zijn sowieso twee aparte dingen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 18:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
lijkt me wat vergezocht maar is het smaad?
was het geen female?
was er geen incident?
ik denk dat je geen enkele kans maakt in een rechtbank
Hier heb je wel weer gelijk. De wildste verhalen gingen rond en hun deden er ook echt niks aan om te zorgen dat het ging stoppen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 18:51 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
EBU kan het niet ontgaan zijn dat hun verklaring al snel een geruchtenmolen op gang bracht die Joost afschilderde als een man die een vrouw seksueel belaagd had. Ze hebben echter niets gedaan om die geruchten tegen te spreken of de kop in te drukken. Dat is nalatigheid. En dat maakt zeker wel een kans in een rechtbank. Anders zou Spong er niet zijn vingers aan branden.
De EBU zal er dan toch op reageren dat zij niet verantwoordelijk zijn voor andermans uitspraken, dat zij zelf niets hebben gedaan dat als smaad in aanmerking komt, en dat ze bewust vaag moesten communiceren over het incident gedurende het politie-onderzoek.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 21:44 schreef Ama het volgende:
[..]
Hier heb je wel weer gelijk. De wildste verhalen gingen rond en hun deden er ook echt niks aan om te zorgen dat het ging stoppen.
En de waar-rook-is-is-vuur-logici gaan dan direct de EBU veroordelen neem ik aan! Er loopt dan immers niet voor niets zomaar een aangifte.quote:
Communicatief was het niet heel erg sterk idd, zeker voor zo'n enorme organisatie maar of je ze daar ook echt voor aan kunt klagen?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 18:51 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
EBU kan het niet ontgaan zijn dat hun verklaring al snel een geruchtenmolen op gang bracht die Joost afschilderde als een man die een vrouw seksueel belaagd had. Ze hebben echter niets gedaan om die geruchten tegen te spreken of de kop in te drukken. Dat is nalatigheid. En dat maakt zeker wel een kans in een rechtbank. Anders zou Spong er niet zijn vingers aan branden.
Ik dacht dat ik het toen wel allemaal goed gevolgd had, maar seksueel belaagd heb ik nooit iets over gehoord.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 18:51 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Bron: RTL Boulevardquote:Joost Klein gaat EBU niet aanklagen: 'Geen tijd om hiermee bezig te zijn'
Joost Klein (26) gaat geen aangifte doen tegen de European Broadcasting Union (EBU) na zijn diskwalificatie op het songfestival in Malmö. Dit laat de manager van de 'Europapa'-zanger weten aan RTL Boulevard, na de open brief van advocaat Gerard Spong (78).
Gerard schreef in de Volkskrant AVROTROS 'zwak' te vinden dat de omroep geen zaak aanspant tegen de EBU en dat Joost volgens hem 'de aangewezen persoon is om wél aangifte te doen' van smaad. "Ik ben gebeld door de manager van Joost en we gaan er eens over nadenken", gaf de advocaat te kennen.
Daar komt echter geen rechtszaak van, verduidelijkt Joosts management nu. "Ik heb Gerard Spong een kort dankmailtje gestuurd voor de interessante kijk erop, maar om heel eerlijk te zijn hebben wij nu echt geen tijd of ruimte om hiermee bezig te zijn", laat manager Rick Bakker weten.
Daar heeft hij zich nooit over uitgelaten?quote:Op donderdag 22 augustus 2024 10:35 schreef sp3c het volgende:
En antisemitisme
Die hadden ze wel de kop in moeten drukken, niet goed voor hem en niet goed voor die Israëlische tante
Ondanks dat velen (waaronder mijzelf) liever zouden willen dat de EBU ter verantwoording wordt geroepen, denk ik dat dit het meest verstandig is. Kleine kans dat hij zo'n zaak zou winnen en het eist z'n tijd en financiële en emotionele tol. Dan blijft nog over dat de AvroTros hopelijk niet zomaar toegeeft na een gesprek.quote:
Niemand volgens mij, was een verhaal dat rond zweefde de eerste dag of de eerste paar dagenquote:Op donderdag 22 augustus 2024 12:13 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Daar heeft hij zich nooit over uitgelaten?
De kans dat zo’n gesprek iets nuttigs gaat opleveren is uiteraard minimaal. Het is vooral hopen dat Avrotros de rechte rug houdt die ze al de hele tijd tonen, want dat de EBU volgend jaar gewoon verdergaat waar ze gebleven zijn, is nogal logisch. Maar het zou erg teleurstellend zijn als dat dan met instemming van Nederland is.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 12:18 schreef d_elise het volgende:
[..]
Ondanks dat velen (waaronder mijzelf) liever zouden willen dat de EBU ter verantwoording wordt geroepen, denk ik dat dit het meest verstandig is. Kleine kans dat hij zo'n zaak zou winnen en het eist z'n tijd en financiële en emotionele tol. Dan blijft nog over dat de AvroTros hopelijk niet zomaar toegeeft na een gesprek.
Als volgende maand ook nog het bericht komt dat we toch maar wel meedoen volgend jaar dan is de AVROTROS wel echt zwak.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 12:33 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De kans dat zo’n gesprek iets nuttigs gaat opleveren is uiteraard minimaal. Het is vooral hopen dat Avrotros de rechte rug houdt die ze al de hele tijd tonen, want dat de EBU volgend jaar gewoon verdergaat waar ze gebleven zijn, is nogal logisch. Maar het zou erg teleurstellend zijn als dat dan met instemming van Nederland is.
Vanwege die perco ("why not?") werd hij door de Israëlische trolls op sociale media van antisemitisme beschuldigd. O.a. die Keren Peles van de Israëlische delegatie heeft Joost gewoon regelrecht een antisemiet genoemd in haar Instagram stories. Daar zou je normaal toch ook je backstagepas voor mogen inleveren lijkt mij.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 12:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
Niemand volgens mij, was een verhaal dat rond zweefde de eerste dag of de eerste paar dagen
Zeker omdat daar wél expliciet bewijs van is...quote:Op donderdag 22 augustus 2024 12:39 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Vanwege die perco ("why not?") werd hij door de Israëlische trolls op sociale media van antisemitisme beschuldigd. O.a. die Keren Peles van de Israëlische delegatie heeft Joost gewoon regelrecht een antisemiet genoemd in haar Instagram stories. Daar zou je normaal toch ook je backstagepas voor mogen inleveren lijkt mij.
EBU had er iig op moeten reageren, AVROTROS trouwens ookquote:Op donderdag 22 augustus 2024 12:39 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Vanwege die perco ("why not?") werd hij door de Israëlische trolls op sociale media van antisemitisme beschuldigd. O.a. die Keren Peles van de Israëlische delegatie heeft Joost gewoon regelrecht een antisemiet genoemd in haar Instagram stories. Daar zou je normaal toch ook je backstagepas voor mogen inleveren lijkt mij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |