abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  roze vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:37:30 #101
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_214783439
AVROTROS: 'Songfestivalorganisatie neemt bezwaren serieus, deelname 2025 nog onzeker'
https://www.rtl.nl/boulev(...)emt-bezwaren-serieus
quote:
AVROTROS en de European Broadcasting Union (EBU) hebben in aanloop naar hun gesprek al voorzichtig contact gehad. De songfestivalorganisator heeft aangegeven alle bezwaren van de omroep serieus te nemen.

Een woordvoerder van AVROTROS benadrukt dat de omroep nog geen besluit heeft genomen over deelname aan het songfestival in 2025. "Alle opties liggen nog op tafel", aldus de zegsman. De deadline voor de inschrijving is half september.

AVROTROS en NPO spreken op korte termijn met een delegatie van de EBU. Daarin staat de diskwalificatie van Joost Klein centraal en wil de omroep ook alle bezwaren over de gang van zaken achter de schermen bespreken. AVROTROS stuurde de Europese omroepenkoepel daarover eerder al een uitgebreide bezwaarbrief, die onbeantwoord bleef. De EBU heeft nu aangegeven snel met antwoorden te komen.

De songfestivalorganisator beloofde begin juli al verbetering nadat er een onafhankelijk onderzoek naar de afgelopen editie was gedaan. AVROTROS zei toen blij te zijn dat er 'serieuze aanbevelingen' zijn gedaan 'om de gehele organisatie, de spelregels en het welzijn van de artiesten bij het songfestival tegen het licht te houden'.

Het onderzoek werd opgezet nadat verscheidene delegaties harde kritiek hadden geuit op de sfeer achter de schermen. Het onderzoek naar Joost Klein werd stopgezet wegens gebrek aan bewijs.
Your beauty never ever scared me.
  Moderator vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:43:37 #102
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214783503
AVROTROS begin ik ook moe van te worden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_214783623
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 22:57 schreef TheVulture het volgende:
Dit klopt gewoon niet, ze hebben echt al veel eerder aan de bel getrokken, ook al in Malmo zelf.
En in 2022 is zelfs al een officiële klacht ingediend over het gedrag van de backstage crew tegen S10. Dus dit speelt allemaal al veel langer.
pi_214783659
"De songfestivalorganisator heeft aangegeven alle bezwaren van de omroep serieus te nemen." Yeah, right. Na eerst drie maanden genegeerd te worden.
pi_214783689
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 12:59 schreef d_elise het volgende:
"De songfestivalorganisator heeft aangegeven alle bezwaren van de omroep serieus te nemen." Yeah, right. Na eerst drie maanden genegeerd te worden.
Het lijkt me niet zo moeilijk om achter de schermen een omroep naar de mond te praten. Zijn voor de EBU de tonnen en kijkers weer binnen en heeft Bjorkman plek 2 vast ingevuld. :+
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:12:22 #106
163650 Greys
pi_214783788
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 12:43 schreef sp3c het volgende:
AVROTROS begin ik ook moe van te worden
Ze wachten bij AVROTROS al maanden op antwoorden van de EBU op hun bezwaarschrift. Dat werd maanden genegeerd. Prima juist dat ze dat openbaar maken, anders gaan de NLse media het blijven vragen aan ze of er al antwoorden zijn en worden er nog meer stukkies over geschreven door de Boulevards enzo en word jij er nog meer moe van. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_214784095
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 22:53 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Het is iets dat mij persoonlijk irriteert. Dat hoef ik verder niet te verantwoorden lijkt me, en dat maakt jouw reactie een beetje raar.

:s)
Maar waar stoor je je dan aan? Dat hij nog niet heeft duidelijk gemaakt wat hij wil? Misschien weet hij dat zelf nog niet. Lijkt me ook een moeilijk geval, het liefst wil je die hele teringzooi achter je laten.
pi_214784502
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 12:56 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
En in 2022 is zelfs al een officiële klacht ingediend over het gedrag van de backstage crew tegen S10. Dus dit speelt allemaal al veel langer.
Ja precies. En natuurlijk heeft AVROTROS rond Mia & Dion ook echt wel zelf steken laten vallen qua begeleiding en bescherming, maar ik vind het erg flauw dat ze nu net doet alsof AVROTROS enkel "boos" doet voor de buhne en toch wel weer mee zal gaan doen.

Denk ook dat het zo ook wel geframed zal gaan worden bij de zogenaamde tv-columnisten, ook als er daadwerkelijk wel iets wijzigt.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_214784636
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 14:49 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ja precies. En natuurlijk heeft AVROTROS rond Mia & Dion ook echt wel zelf steken laten vallen qua begeleiding en bescherming, maar ik vind het erg flauw dat ze nu net doet alsof AVROTROS enkel "boos" doet voor de buhne en toch wel weer mee zal gaan doen.

Denk ook dat het zo ook wel geframed zal gaan worden bij de zogenaamde tv-columnisten, ook als er daadwerkelijk wel iets wijzigt.
Nou ja goed, de verzuurdheid van Tina ten spijt, maar een paar vage toezeggingen van de EBU en wat concrete aanpassingen backstage ofzo, zouden ook wel echt te weinig zijn om Avrotros serieus te nemen als ze dan gewoon weer meedoen alsof er niets gebeurd is. Dan zou het ook gewoon voor het geld zijn. Maar goed, dat is momenteel allemaal niet aan de orde, dus het is nog even afwachten.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_214791039
Als ik kijk naar het type aanpassingen dat daadwerkelijk aan de bezwaren van de AvroTros tegemoet zouden komen (herziening van de regels mbt disqualificatie, verandering van het social media beleid, bescherming van de artiesten) dan zijn dat voor mijn gevoel allemaal zaken die normaal gesproken veel later in de voorbereiding naar het festival pas duidelijk worden. Voor de AvroTros is de positie die naast Martin Osterdahl gecreeerd is op zijn hoogst een stap in de goede richting, maar die rol is nog niet ingevuld, en vervolgens heeft zo iemand tijd nodig om de benodigde wijzigingen aan te brengen.

Tegelijkertijd staat de deadline voor inschrijving op half september. Ik zie niet gebeuren dat we voor die tijd zekerheid hebben. Als de EBU bereid is om een serieuze toenaderingspoging te doen, zal die moeten beginnen met het uitstellen van de deadline voor de AvroTros tot eind dit jaar, zodat ze tijd creeeren om de AT van hun goede bedoelingen te overtuigen.

Als we daar niets over horen, zie ik ons volgend jaar in ieder geval niet meedoen.
  zaterdag 24 augustus 2024 @ 13:17:33 #111
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_214791309
Ik snap vooral niet zo goed dat alles op één hoop gegooid wordt.

Ik kan me helemaal vinden in het besluit van de EBU om Klein te diskwalificeren. Daar kan je natuurlijk over van mening verschillen en de AVROTROS kan daarin bezwaar indienen etc, maar dat staat los van het andere punt.

Ik kan me namelijk ook heel goed voorstellen dat veel landen snoeiharde kritiek op de EBU hebben om de sfeer achter de schermen, hoe er met de artiesten omgegaan wordt en hoe ze in het keurslijf geperst worden. Dat gecombineerd met de sfeer achter de schermen, zeker ook met de Israeldelegatie is gewoon echt niet goed en ik kan me ook heel goed voorstellen dat je daar bezwaar tegen maakt.

Maar ik denk dat de avrotros een grote fout maakt door dat aan elkaar te koppelen en je hoorde ze er ook pas over na diskwalificatie wat de indruk wekt dat je dat alleen gebruikt om te deflecten. Koppel dat nou los en misschien kom je dan ergens met blijvende veranderingen
Laffe huichelaar
pi_214791409
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 13:17 schreef timmmmm het volgende:
Ik kan me helemaal vinden in het besluit van de EBU om Klein te diskwalificeren.
Was je erbij ofzo? :')
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 24 augustus 2024 @ 14:34:57 #113
163650 Greys
pi_214791812
quote:
Maar ik denk dat de avrotros een grote fout maakt door dat aan elkaar te koppelen en je hoorde ze er ook pas over na diskwalificatie wat de indruk wekt dat je dat alleen gebruikt om te deflecten. Koppel dat nou los en misschien kom je dan ergens met blijvende veranderingen
Maar even realistisch:
Had je het echt goed gevonden als elke deelnemende omroep elke klacht die ze achter de schermen hadden direct openbaar via de media hadden gespeeld?
Het zal wel vaker gebeurd zijn in al die jaren dat er bezwaren zijn ingediend en besproken. Dat hoeft toch allemaal niet in het openbaar? Gebeurt bij bedrijven toch ook niet, als personeel een klacht heeft dat de media worden opgezocht. Even eerlijk. Pas als er meedere keren intern iets is geprobeerd en geen gehoor aan werd gegeven - of als er wél gehoor aan werd gegeven in de vorm van een toezegging en het gebeurt daarna toch weer - ga je aan openbare klachten en uitingen denken.

Ben zelf juist wel blij dat alle omroepen niet elke klacht via de media speelden.
En ik denk dat als een omroep dingen meteen de openbaarheid in slingert als er onenigheid is (welke deelnemende omroep dan ook) dan juist weer heel veel mensen hadden geroepen 'Hallo dien gewoon een klacht in en los het op met de EBU ipv meteen in de media te briesen'. Het is niet snel goed denk ik.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_214793063
quote:
Ik kan me helemaal vinden in het besluit van de EBU om Klein te diskwalificeren.
Jij hebt een hekel aan Joost Klein, voor jou had hij voordat hij überhaupt in Malmö aankwam al moeten worden gediskwalificeerd. Dit oordeel slaat dan ook nergens op. We weten nog steeds niet wat er is gebeurd, en dus kun je ook geen oordeel vormen over de diskwalificatie. We weten wel al wat beter hoe het daar verder achter de schermen aan toe ging, en het is logisch dat Avrotros daar vragen bij heeft. Maar dat dit aan elkaar is gekoppeld is toch logisch, zelfs al zou de Avrotros nu beweren dat het een niks met het ander te maken heeft gelooft niemand dat.
  Moderator zaterdag 24 augustus 2024 @ 17:00:27 #115
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214793225
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 13:12 schreef Greys het volgende:

[..]
Ze wachten bij AVROTROS al maanden op antwoorden van de EBU op hun bezwaarschrift. Dat werd maanden genegeerd. Prima juist dat ze dat openbaar maken, anders gaan de NLse media het blijven vragen aan ze of er al antwoorden zijn en worden er nog meer stukkies over geschreven door de Boulevards enzo en word jij er nog meer moe van. :P
Dat laatste moeten we niet willen met zijn allen

Maar laat ze een keer een knoop doorhakken man ... en anders #nocomment
  zaterdag 24 augustus 2024 @ 17:01:18 #116
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_214793239
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 14:34 schreef Greys het volgende:

[..]
Maar even realistisch:
Had je het echt goed gevonden als elke deelnemende omroep elke klacht die ze achter de schermen hadden direct openbaar via de media hadden gespeeld?
Het zal wel vaker gebeurd zijn in al die jaren dat er bezwaren zijn ingediend en besproken. Dat hoeft toch allemaal niet in het openbaar? Gebeurt bij bedrijven toch ook niet, als personeel een klacht heeft dat de media worden opgezocht. Even eerlijk. Pas als er meedere keren intern iets is geprobeerd en geen gehoor aan werd gegeven - of als er wél gehoor aan werd gegeven in de vorm van een toezegging en het gebeurt daarna toch weer - ga je aan openbare klachten en uitingen denken.

Ben zelf juist wel blij dat alle omroepen niet elke klacht via de media speelden.
En ik denk dat als een omroep dingen meteen de openbaarheid in slingert als er onenigheid is (welke deelnemende omroep dan ook) dan juist weer heel veel mensen hadden geroepen 'Hallo dien gewoon een klacht in en los het op met de EBU ipv meteen in de media te briesen'. Het is niet snel goed denk ik.
Je hebt helemaal gelijk, misschien had avrotros al lang en breed meerdere issues aangeleverd en hebben ze dat enkel niet aan de grote klok gehangen
Laffe huichelaar
  zaterdag 24 augustus 2024 @ 17:06:47 #117
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_214793309
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 13:34 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Was je erbij ofzo? :')
Laten we hier nou niet weer helemaal op ingaan aub, het gaat om het punt dat wmb de twee los zouden moeten staan.

Diskwalificatie na dat incident waar jij en ik niet bij waren daargelaten, is er wel heel wat aan de hand bij de EBU en daar moet wat aan gedaan worden. Het lijkt me ook veel zinvoller om daarover door te praten dan over een incident wat al lang en breed geweest is.
Laffe huichelaar
  zaterdag 24 augustus 2024 @ 17:13:26 #118
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_214793377
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 16:36 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Jij hebt een hekel aan Joost Klein,
Ik ken Joost Klein niet persoonlijk dus ik vind hem niet aardig en ik heb geen hekel aan hem. Ik vind hooguit wat van dingen die hij doet en die ons via de media ter oren komen
Laffe huichelaar
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 24 augustus 2024 @ 23:58:21 #119
163650 Greys
pi_214797389
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 17:01 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Je hebt helemaal gelijk, misschien had avrotros al lang en breed meerdere issues aangeleverd en hebben ze dat enkel niet aan de grote klok gehangen
Ik heb natuurlijk geen idee van hoe vaak en welke omroepen allemaal enzo hoor. Maar we weten inmiddels dat AvroTros in het jaar van S10 dus ook al een officiële klacht had ingediend omdat hun deelnemer achter de schermen constant lastig werd gevallen door medewerkers.

https://www.parool.nl/kun(...)ps://www.google.com/

Dat dat destijds niet naar buiten is gekomen vind ik persoonlijk dus best oké. Het hoeft niet allemaal meteen met veel bombarie aan de grote klok. Als het dan vervolgens vaker voorkomt in latere jaren en er wordt vervolgens iemand gediskwalificeerd om een reactie op dat lastigvallen, dan snap ik beter/goed dat het allemaal openbaar wordt gemaakt dat er eerder ook al een klacht over is ingediend.

Ik snap trouwens wel wat je zegt over dat ze het in dit geval misschien wat meer los van elkaar kunnen trekken. De broodnodige verbeterpunten en veranderingen zijn kennelijk immers sowieso nodig, zelfs als de diskwalificatie niet had plaatsgevonden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_214807395
Ze willen stiekem toch wel heel graag meedoen en dit is alleen maar voor de bühne. Tis gewoon wachten op het persbericht dat we volgend jaar meedoen en verder zal er wel niet veel gezegd gaan worden.
pi_214809907
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 17:13 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Ik ken Joost Klein niet persoonlijk dus ik vind hem niet aardig en ik heb geen hekel aan hem. Ik vind hooguit wat van dingen die hij doet en die ons via de media ter oren komen
Nou, dat is wel een andere toon dan wat ik hier eerder van je heb gelezen :) En dat geeft ook niet, ik vind ook wel eens iemand een eikel. Maar dan ga ik niet beweren dat ik het ermee eens ben dat die persoon wordt gediskwalificeerd als ik totaal niet weet of het terecht is.

Ik kan me ook best voorstellen dat mensen zich ergeren aan Joost. Het was ook wel een beetje voorspelbaar: eerst draagt heel Nederland hem op handen, en dan moet hij kapot. Zo gaat het eigenlijk altijd. En Joost is volgens mij iemand die daar vrij extreem op reageert. Dus dan kom je in een soort vicieuze cirkel.
  maandag 26 augustus 2024 @ 13:51:28 #122
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_214810128
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 13:12 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Nou, dat is wel een andere toon dan wat ik hier eerder van je heb gelezen :) En dat geeft ook niet, ik vind ook wel eens iemand een eikel. Maar dan ga ik niet beweren dat ik het ermee eens ben dat die persoon wordt gediskwalificeerd als ik totaal niet weet of het terecht is.

Ik kan me ook best voorstellen dat mensen zich ergeren aan Joost. Het was ook wel een beetje voorspelbaar: eerst draagt heel Nederland hem op handen, en dan moet hij kapot. Zo gaat het eigenlijk altijd. En Joost is volgens mij iemand die daar vrij extreem op reageert. Dus dan kom je in een soort vicieuze cirkel.
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 17:06 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Laten we hier nou niet weer helemaal op ingaan aub, het gaat om het punt dat wmb de twee los zouden moeten staan.

Erg vervelend dat je er blijkbaar zo op gebrand bent hierop door te gaan. Mensen kunnen het best gewoon met elkaar oneens zijn hè
Laffe huichelaar
  Moderator maandag 26 augustus 2024 @ 14:11:37 #123
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214810261
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 13:12 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Naja vinden dat hij terecht gediskwalificeerd is is nog niet hetzelfde als vinden dat hij helemaal kapot moet natuurlijk
  maandag 26 augustus 2024 @ 14:14:52 #124
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_214810279
Maar je kunt je toch ook gewoon inschrijven, en als de geëiste aanpassingen in de loop van het jaar niet komen, kun je er toch voor kiezen om geen lied in te sturen voor de deadline in april 2025? Ja, ben je wel je inschrijfgeld kwijt, ok, maar het besluit van AvroTROS zou wel eens langer kunnen duren dan we hopen.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  maandag 26 augustus 2024 @ 14:18:38 #125
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_214810302
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 14:11 schreef sp3c het volgende:

[..]
Naja vinden dat hij terecht gediskwalificeerd is is nog niet hetzelfde als vinden dat hij helemaal kapot moet natuurlijk
Ik post dat ik hem geen eikel, maar wel vindt dat hij terecht gediskwalificeerd is.

De post terug: prima dat je hem een eikel vindt, maar dat wil niet zeggen dat dat een reden is om te vinden dat hij terecht gediskwalificeerd is.

Dan weet ik het ook niet meer hoor.

Zelfs als je wil posten over wat er allemaal beter moet bij de EBU wordt het je door sommige mensen nog nagedragen dat je het niet met ze eens bent over al dan niet diskwalificeren, zo slecht kunnen ze tegen andere meningen
Laffe huichelaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')