abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214875419
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 22:32 schreef d_elise het volgende:
Goh, wie had verwacht dat een tabloid als Aftonbladet alles weer zou oprakelen nadat Joost het publiekelijk over ze had en daarmee niets nieuws zegt dan dat we al wisten. :+

Wat ik dan wel opvallend vind is dat die cameravrouw Joost z'n boosheid/dreigende beweging opvatte als grapje terwijl hij dus al eerder met haar overhoop lag vanwege het niet gefilmd willen worden backstage. Hoe kan het dan ineens zo dreigend en beangstigend voelen om toch aangifte te doen?
Zal wel overtuigd zijn door iemand anders. Stap van denken dat het een grapje is naar aangifte doen is anders wel erg groot. :')
pi_214875490
Hmmm opvallend nieuws, maar niet heus. Klein erkent dus dat hij een dreigende beweging naar die camera maakte. Hij was al eerder betrokken bij een incident en heeft toen beterschap beloofd.

En de vrouw die volgens sommigen op geld uit was? Die wilde maarliefst 600 hele euro’s. Nou nou. Het is me wat.
zie email 27 oktober
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 2 september 2024 @ 23:05:26 #253
39237 crew  H_T
2733
pi_214875599
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 22:57 schreef trein2000 het volgende:
Hmmm opvallend nieuws, maar niet heus. Klein erkent dus dat hij een dreigende beweging naar die camera maakte. Hij was al eerder betrokken bij een incident en heeft toen beterschap beloofd.

En de vrouw die volgens sommigen op geld uit was? Die wilde maarliefst 600 hele euro’s. Nou nou. Het is me wat.
Dan is het nergens voor nodig om het zover te laten komen toch? Excuses + 1000 euro en iedereen kan weer door met het leven
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_214875716
Wie zou dit gelekt hebben? Je kunt namelijk nu weten wie het is doordat ze haar functie benoemt. :{
pi_214875958
Ik blijf vooral het gevoel houden dat het hele mediabeleid van de EBU zo ver is doorgeslagen dat er dus nergens achter de schermen meer een plek is voor artiesten om ongestoord zichzelf voor te bereiden of bij te komen van hun optreden. Dat is hier het grote probleem dat deze hele situatie heeft veroorzaakt. Als de EBU niet zo geil was op backstage-beelden, grappige filmpjes en social-medialikes maar gewoon de artiesten hun privacy gunt rondom het podium hadden we dit hele akkefietje niet gehad.

Ik kan me voorstellen dat AVROTROS ook echt garanties wil dat dit volgend jaar veranderd.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 3 september 2024 @ 00:05:50 #256
163650 Greys
pi_214876025
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 23:57 schreef TheVulture het volgende:
Ik blijf vooral het gevoel houden dat het hele mediabeleid van de EBU zo ver is doorgeslagen dat er dus nergens achter de schermen meer een plek is voor artiesten om ongestoord zichzelf voor te bereiden of bij te komen van hun optreden. Dat is hier het grote probleem dat deze hele situatie heeft veroorzaakt. Als de EBU niet zo geil was op backstage-beelden, grappige filmpjes en social-medialikes maar gewoon de artiesten hun privacy gunt rondom het podium hadden we dit hele akkefietje niet gehad.

Ik kan me voorstellen dat AVROTROS ook echt garanties wil dat dit volgend jaar veranderd.
En niet alleen AvroTros wil dat, onder andere dat was kennelijk in dat onderzoek genoemd door meerdere omroepen. Dat het totaal doorgeslagen is met de social media. 'Doe even een karaoke shower'. Nog even en ze gaan je op de plee filmen. 'Het staat in het contract dat je gefilmd kan worden'. Ja doei EBU, tijdens de live shows ja op het podium. En tijdens repetities op het podium. En tijdens interviews. En zwaaiend in de green room. Dat soort dingen. Niet onder een douche en niet overal en altijd.

Er moet de EBU echt heel duidelijk gemaakt worden dat het geen circusaapjes zijn. Tot enkele jaren geleden was dit namelijk helemaal niet. Hadden deelnemers wél momenten van privacy. Niemand werd meteen gefilmd als ze net van het podium af komen. Niemand hoefde te shower karaoken. En niemand was eigendom van de filmende tiktokmeisjes met telefoons.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 3 september 2024 @ 00:09:02 #257
163650 Greys
pi_214876054
Oh en alsssss AvroTros ooit weer meedoet, nooit meer een interview voor Aftonbladet graag. Ze hebben namelijk blijkbaar helemaal geen interview nodig om hun eigen 'waarheden' te schrijven. Hun artikel dat er 'overtuigend bewijs' was (oepsie, toch niet) zal TeamNL vast ook niet vergeten. :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_214876097
Er werd ook meerdere keren beweerd dat de camera kapot zou zijn gemaakt door Joost, maar de vrouw in kwestie geeft zelf aan dat er geen fysieke schade was. Nog zo'n leugen dat z'n eigen leven is gaan leiden.

Ik moet zeggen dat ik het raar vind dat dit nu gepubliceerd wordt, maar het laat wel zien dat zowel Joost als AvroTros sinds het begin een consistent verhaal verteld hebben en de EBU niet (of in ieder geval niet de grote speculaties heeft tegengesproken). Het was van beide kanten niet handig, maar dit was met één goed gesprek op te lossen.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 3 september 2024 @ 00:24:14 #259
163650 Greys
pi_214876152
quote:
Goh, wie had verwacht dat een tabloid als Aftonbladet alles weer zou oprakelen nadat Joost het publiekelijk over ze had en daarmee niets nieuws zegt dan dat we al wisten. :+

Wat ik dan wel opvallend vind is dat die cameravrouw Joost z'n boosheid/dreigende beweging opvatte als grapje terwijl hij dus al eerder met haar overhoop lag vanwege het niet gefilmd willen worden backstage. Hoe kan het dan ineens zo dreigend en beangstigend voelen om toch aangifte te doen?
Ze vatte het idd kennelijk eerst op als grapje (zo enorm dreigend was het dan niet lijkt me) maar is vast door de EBU overgehaald om aangifte te doen omdat ze toch al van Joost af wilden.

quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 22:23 schreef Dave het volgende:
Dat was toch al bekend? Heeft Cornald destijds volgens mij ook nog gezegd.
Ja. Cornald zei toen al 'er is al eerder tegen die vrouw gezegd dat bij het verlaten van het podium filmen ongewenst was' omdat hij jankend van het podium kwam door het emo einde van het lied.
Alleen verzint Aftonbladet er nu denk ik zelf bij dat Joost toen gezegd heeft dat hij niet meer boos zou doen. Want AvroTros zegt juist dat zíj er al een klacht over hadden ingediend en de EBU had toegezegd dat het niet meer zou gebeuren.

Maar dat Aftonbladet steeds dingen zelf verzint weten we. Daar is namelijk wél overtuigend bewijs van. :P Waarvan Joost er al eentje op het scherm liet zien tijdens z'n optreden gisteravond daar haha. Maar ja dat zijn feiten en daar hebben ze niet zo veel mee.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 3 september 2024 @ 00:28:07 #260
163650 Greys
pi_214876178
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 13:23 schreef TheVulture het volgende:
Heeft Europapa-dag nog een lekkere boost in zijn streams opgeleverd :?
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 3 september 2024 @ 00:32:11 #261
163650 Greys
pi_214876190
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter dinsdag 3 september 2024 @ 07:10:36 #262
87554 Cee
Welluk?
pi_214876661
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 00:24 schreef Greys het volgende:

[..]
Ze vatte het idd kennelijk eerst op als grapje (zo enorm dreigend was het dan niet lijkt me) maar is vast door de EBU overgehaald om aangifte te doen omdat ze toch al van Joost af wilden.
[..]

Ik zie het de EBU er best voor aan om zowel Joost als die cameravrouw te gebruiken om hun gewenste resultaat (exit Joost, extra televote stemmen voor Kroatië, minder kans op landslide Israël secured) te krijgen.

*zet aluhoedje weer af*
  Trouwste user 2022 dinsdag 3 september 2024 @ 08:17:43 #263
7889 tong80
Spleenheup
pi_214877079
De cameravrouw naar wie Joost Klein een dreigende beweging maakte zou een schadevergoeding van 7000 kroon, ruim 600 euro hebben geëist. Dat stelt de Zweedse krant Aftonbladet op basis van de verslagen van de politieverhoren van Klein en de vrouw na het incident dat Klein zijn plek in de finale van het songfestival kostte.

Aftonbladet publiceerde maandagavond delen van de verslagen op haar website. Daarin wordt ook bevestigd dat de cameravrouw al eerder in de week van het songfestival een aanvaring zou hebben gehad met Joost Klein. Het incident zou hebben plaatsgevonden toen zij Klein filmde voor backstagebeelden. De zanger zou de vrouw toen ook hebben gevraagd te stoppen met filmen, wat zij naar eigen zeggen niet deed ‘omdat hij zijn handtekening had gezet onder een document waarin hij instemde met het filmen. Ik deed alleen mijn werk’. Volgens de vrouw zou het Nederlandse team na dit incident excuses hebben aangeboden en hebben beloofd dat Klein gedurende het festival ‘niet meer op deze manier zou reageren’.

Toen Klein bij het tweede incident een dreigende beweging maakte, reageerde de vrouw in eerste instantie niet ‘omdat ik dacht dat Joost een grapje maakte’. In het rapport staat dat de vrouw tijdens het eerste verhoor met de politie, de avond voor de finale van het songfestival, zei dat Klein ‘bozer en bozer werd. Ik voelde mij bang en kwetsbaar’. De politie zegt tegen de zanger dat de vrouw een schadevergoeding van 7000 kroon wil, ruim 600 euro.

Onduidelijke herinneringen
Klein zou volgens Aftonbladet in het verhoor met de politie hebben gezegd dat hij ‘onduidelijke herinneringen aan de gebeurtenis’ heeft. De zanger claimde in dit verhoor al dat hij zijn dreigende beweging maakte naar de camera van de vrouw en niet naar de vrouw zelf. Ook zou Klein volgens Aftonbladet al in het eerste verhoor hebben gezegd dat hij onschuldig was aan het misdrijf waarvan hij werd verdacht. ,,Ik herken mijzelf niet in de situatie”, zou Klein tijdens dit verhoor hebben gezegd.

Aftonbladet heeft niet de integrale politierapporten gepubliceerd. Veel fragmenten zijn zwartgelakt. Hierdoor zijn veel details, vooral over wat er na de aanvaring tussen Klein en de cameravrouw gebeurd is, nog steeds niet helder. Ook gaat het nadrukkelijk alleen om de verhoren op de dag en nacht vóór de finale. Het Openbaar Ministerie besloot begin augustus het onderzoek te staken, omdat niet kon worden vastgesteld dat Klein zijn ‘dreigende beweging heeft gemaakt met de intentie de cameravrouw ernstige angst aan te jagen’.

Reactie AvroTros
Joost Klein is tijdens het Eurovisie Songfestival ‘inderdaad meerdere keren lastiggevallen’. Dat stellen omroep AvroTros en zijn management maandagavond in een reactie op de publicatie. AvroTros en het management van Klein willen niet ingaan op de vraag of het Nederlandse team na het eerste incident inderdaad excuses aan de vrouw heeft gemaakt. Ook willen zij niet zeggen of er toen, zoals Aftonbladet claimt, een toezegging is gedaan over het gedrag van Klein richting de vrouw.

https://www.ad.nl/show/zw(...)oost-klein~a877d318/

Als je 600 euro wil als schadevergoeding kan het nooit in verhouding staan met diskwalificatie. :{

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_214877283
Vergoeding voor een nieuwe telefoon. Klinkt nog steeds alsof dat onderling afgehandeld had kunnen worden.
C’est Davie :o)
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 3 september 2024 @ 08:49:31 #265
163650 Greys
pi_214877362
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 23:21 schreef Em31 het volgende:
Wie zou dit gelekt hebben? Je kunt namelijk nu weten wie het is doordat ze haar functie benoemt. :{
Misschien de EBU zelf. :X
Nog eentje onder de bus gooien zal ze weinig uitmaken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_214877433
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 23:05 schreef H_T het volgende:

[..]
Excuses
Jag vill inga ursäkter!!1!! (Ik wil geen excuses!!1!!)
pi_214877447
quote:
Dat was in eerste instantie, volgens het artikel, daarna werd ie gedurende de avond 'bozer en bozer'.
pi_214877511
Samenvatting van het Aftonbladet-artikel van ESC-Nation voor de liefhebber:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 3 september 2024 @ 09:15:46 #269
163650 Greys
pi_214877544
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 09:00 schreef Dave het volgende:

[..]
Dat was in eerste instantie, volgens het artikel, daarna werd ie gedurende de avond 'bozer en bozer'.
Maar hoe dan? Want nog geen vijf minuten later zat ie toch gewoon al in de green room te zwaaien enzo? Voor iedereen zichtbaar?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_214877602
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 09:10 schreef Fred_B het volgende:
Samenvatting van het Aftonbladet-artikel van ESC-Nation voor de liefhebber:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus toen hij van het podium afkwam mocht er niemand bij zijn, terwijl ie dat wel graag had gewild? En toen stressen omdat ie naar de greenroom moest, en niet wist waar ie heen moest, en niemand hem hielp.
pi_214877605
En dan staat er zo'n troela met een camera in je gezicht.
pi_214877631
Die hele diskwalificatie voelt nog steeds totaal disproportioneel. De EBU liet die hele editie van dit jaar zo uit hun klauwen flikkeren dat ze dit akkefietje blijkbaar de stok vonden om de hond mee te slaan.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_214877658
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 08:49 schreef Greys het volgende:

[..]
Misschien de EBU zelf. :X
Nog eentje onder de bus gooien zal ze weinig uitmaken.
Ja lekker snugger, want het is nogal specifiek en niet één van de vele social media mensen. Ik ga haar niet lastig vallen natuurlijk _O-, maar niet iedereen is zo. Hadden ze wel even over na kunnen denken.
pi_214877670
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 september 2024 09:15 schreef Greys het volgende:

[..]
Maar hoe dan? Want nog geen vijf minuten later zat ie toch gewoon al in de green room te zwaaien enzo? Voor iedereen zichtbaar?
Ja dat klopt niet want tegelijkertijd zou zij 'm daarna ook niet meer gezien hebben. Dan moet dat van anderen komen.
pi_214877839
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 07:10 schreef Cee het volgende:

[..]
Ik zie het de EBU er best voor aan om zowel Joost als die cameravrouw te gebruiken om hun gewenste resultaat (exit Joost, extra televote stemmen voor Kroatië, minder kans op landslide Israël secured) te krijgen.

*zet aluhoedje weer af*
Dit gevoel heb ik ook nog wel steeds, maar had iemand hier niet uitgerekend dat dat wel mee viel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')