Ga eens het 'hoekje om' naar de poelier aldaar, Ofwegen ,en haal de kerrie-kipquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 15:19 schreef golfer het volgende:
Vanavond: k&k gemaakte maaltijden van slagerij Van Duijn uit Santpoort.
Voor mij: 'oma's' stamppot rauwe andijvie en voor B. 'oma's' pittige zuurkoolschotel.
Bedankt voor de tip.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 19:37 schreef Nielojram75 het volgende:
Ga eens het 'hoekje om' naar de poelier aldaar, Ofwegen ,en haal de kerrie-kip![]()
Dat ziet er goed gevuld uit!quote:
Alles was wel goed daar, wel altijd mensen om je heen die erg hardop laten merken hoe geslaagd ze wel niet zijn, liefst aan 'Adrian' maar ik geef meteen toe dat dit ook aan mij kan liggen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 18:36 schreef anndb het volgende:
[..]
Oh zuid ben ik al lang niet meer geweest, goede soep ja?
Deze salade. Kan me er nog steeds misselijk aan etenquote:4 personen
Ingrediënten
300 g fusilli (pasta)
3 bosuitjes
Gerookte kipfilet (ca. 200 g)
1 bakje farmersalade (250 g)
3 rijpe perziken
100 g gezouten cashewnoten
Zout en peper
Fusilli beetgaar koken volgens gebruiksaanwijzing en laten afkoelen onder koud stromend water.
Bosuitjes schoonmaken en in ringen snijden.
Kipfilet in stukjes snijden.
Perziken schillen en vruchtvlees in stukjes snijden. Cashewnoten grof hakken.
Fusilli, bosui, kip, perzik, noten en wortel-selleriesalade mengen.
Salade op smaak brengen met zout en peper.
Ik kreeg dit een keer gemixt met blikkersen bij mijn schoonzus. Was een studentenmaaltijd vertelde zequote:Op vrijdag 9 augustus 2024 22:11 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Deze salade. Kan me er nog steeds misselijk aan eten
Hahaha, dat lijkt me dan weer niet te vretenquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 22:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik kreeg dit een keer gemixt met blikkersen bij mijn schoonzus. Was een studentenmaaltijd vertelde ze
Ben nog steeds de schok niet te boven joh
Ja natuurlijk man, het is eindelijk zomer dus zobiezo chips en limoncellotijd als je daar van houdtquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 22:49 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Hahaha, dat lijkt me dan weer niet te vreten
Ik vond dat ik net na ongeveer 15km fietsen (voor mij ver) wel wat chipjes en een glaasje limoncello mocht
![]()
Auto vol chips terugquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 23:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja natuurlijk man, het is eindelijk zomer dus zobiezo chips en limoncellotijd als je daar van houdt![]()
Zit hier in Luxemburg en de chips is hier overal gewoon lekker zout zoals ie hoort te zijn. Zalig. En dus hou ik me maar flink in want ik ben echt gek op chips
hmm boerenkool in een pot ben ik nog niet tegen gekomenquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 14:00 schreef Boca_Raton het volgende:
Vanavond eet ik een kip cordon bleu met de gebruikelijke aardappels en boerenkool. Misschien denkt u: ik zie dezelfde groenten wel errug vaak voorbijkomen. Dat is juist, ik eet namelijk enkel potgroenten en dan is de keuze beperkt. Ben geen fan van verse groenten.
Gister stond bovenstaande ook op het menu en toen viel de cordon bleu tegen: deze bevatte bijna geen kaas.Volgende keer gooi ik ‘m terug de winkel in.
Ja, van HAK.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 14:25 schreef Karzai het volgende:
[..]
hmm boerenkool in een pot ben ik nog niet tegen gekomen
ik wel, vind het te zurig door de bewaarmiddelenquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 14:25 schreef Karzai het volgende:
[..]
hmm boerenkool in een pot ben ik nog niet tegen gekomen
Heerlijk zo'n marktbuitquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 12:43 schreef Karzai het volgende:
De markt buit, flesje prosecco, speciaal biertjes, exotisch vruchtensap, Surinaamse sambal, pistachenootjes, pure pindarotsjes
En er stond een Hongaars kraampje
Een pikante worst en jam gekocht
gaat niet allemaal vandaag op en de worst neem ik mee naar de bbq vanavond
[ afbeelding ]
Hoe vond je em?quote:
Heel erg lekker!!!, maar het knispert en dat had ik niet verwacht.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:37 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Heerlijk zo'n marktbuit
[..]
Hoe vond je em?
Fruitijs staat mij niet zo aan, nog niet geprobeerd dus.
Dat vond ik ook naar aan dit ijsje inderdaadquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 18:45 schreef drakin het volgende:
[..]
Heel erg lekker!!!, maar het knispert en dat had ik niet verwacht.
Ik heb er dus moeite.mee dat er nu een kind herkenbaar in beeld is.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 20:18 schreef Bzzzzt het volgende:
Nú neergestreken ergens aan het Gardameer… wat is het hier bloedheet vergeleken met Florence.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
quote:Op zondag 11 augustus 2024 10:08 schreef lojanda het volgende:
Net koffie op en zo meteen een laat ontbijt met verschillend afbakbrood eitjes gerookte zalm en rosbief. Daar heerlijke zelfgemaakte kaneelbroodjes bij. Vanavond gaat de barbecue aan en komt er wat familie gezellig eten. Saté vlees staat al te marineren en daarbij nog spareribs hamburgers wat kip en een visje in de folie. Maïskolven en groenten spiezen. Later nog satésaus en een aardappelsalade maken en dan geef ik het uit handen en ga achterover liggen en mag manlief het hele zooitje gaan grillen
Was paar jaar geleden heel normaal hier op Fok.quote:Op zondag 11 augustus 2024 04:09 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Ik heb er dus moeite.mee dat er nu een kind herkenbaar in beeld is.
Is dat heel gek?
Ik vind het gewoon gek dat wanneer je zelf anoniem blijft, je wel je kind er op zet.quote:Op zondag 11 augustus 2024 13:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Was paar jaar geleden heel normaal hier op Fok.
Kind staat er ook normaal (als in: in kleding, niet in compromitterende houding oid) op, geen naam ofzo erbij ook. Neem aan dat de user zelf ook kan nadenken erover.
Heb er niet zo'n moeite mee
Ik vind dat helemaal niet gek. Vroeger werd er niet gek om gedaan, ook niet om een bloot kind. Als men dat nu wel doet, word het pas ongemakkelijk vind ik.quote:Op zondag 11 augustus 2024 04:09 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Ik heb er dus moeite.mee dat er nu een kind herkenbaar in beeld is.
Is dat heel gek?
Ja mag je natuurlijk vinden. Ik vind dat nietquote:Op zondag 11 augustus 2024 16:59 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon gek dat wanneer je zelf anoniem blijft, je wel je kind er op zet.
Wij gaan donderdagavond in Caprera naar zijn optreden.quote:Op zondag 11 augustus 2024 17:09 schreef Molo het volgende:
Tartelette en eclair gegeten in de zon, met zachtjes Spinvis op vanuit de auto
Had er Remoulade bij gemaakt, kappertjes, augurken, jalapenjo, ansjovis, peterselie en wat gedroogde tomaten innde mayonaise gedraaid. Erg lekker en pittigquote:Op zondag 11 augustus 2024 15:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Heb een paar mooie stukken kabeljauw, maak verse frieten erbij, Fish&Chips.
Tafel vol zoets! Ik ga quesillo opzoeken, ziet er erg goed uit!quote:Op zondag 11 augustus 2024 00:47 schreef Smart_ass het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb er sinds vandaag een peuter bij! Vriend van ons kwam langs en heeft lekker gebakken. Meringue, quesillo, coquitos en snickerdoodle koekjes
Yes! Later kwamen de hartige dingen op tafel toen de barbecue aan ging!quote:Op zondag 11 augustus 2024 19:28 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Tafel vol zoets! Ik ga quesillo opzoeken, ziet er erg goed uit!
Gefeliciteerd nog met je peuter
Heerlijke muziek als ik ervoor in de stemming ben. Kind vindt het ook fantastisch.quote:Op zondag 11 augustus 2024 18:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Wij gaan donderdagavond in Caprera naar zijn optreden.
Dit klinkt heerlijk zeg!quote:Op zondag 11 augustus 2024 19:45 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Yes! Later kwamen de hartige dingen op tafel toen de barbecue aan ging!
Quesillo is een soort Venezuelaanse flan! Net het restant opgegeten als lunch, zó goed.
erg lekker deze!quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:14 schreef golfer het volgende:
Vanavond: een vers pakket van de AH, kip madras.
[ afbeelding ]
Deze vind ik altijd erg goed te etenquote:Op maandag 12 augustus 2024 13:14 schreef golfer het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben benieuwd of wij het ook lekker gaan vinden.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:42 schreef FutureFairytale het volgende:
Deze vind ik altijd erg goed te eten
quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:14 schreef golfer het volgende:
[ afbeelding ]
Toch niet helemaal mijn smaak. Ik hou niet van de zoetige enigszins weeïge smaak van zoete aardappels.quote:
Vind het ook smerig spulquote:Op maandag 12 augustus 2024 18:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Toch niet helemaal mijn smaak. Ik hou niet van de zoetige enigszins weeïge smaak van zoete aardappels.
Ik kan me geen zoete aardappel herinneren in dat pakket (hoewel ik t wel lekker vind). Misschien gewijzigd recept? Hoop het nietquote:Op maandag 12 augustus 2024 18:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Toch niet helemaal mijn smaak. Ik hou niet van de zoetige enigszins weeïge smaak van zoete aardappels.
De ingrediëntenbeschrijving zegt dat het flespompoen bevatquote:Op maandag 12 augustus 2024 20:08 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik kan me geen zoete aardappel herinneren in dat pakket (hoewel ik t wel lekker vind). Misschien gewijzigd recept? Hoop het niet
Plus:quote:Op maandag 12 augustus 2024 20:15 schreef Molo het volgende:
De ingrediëntenbeschrijving zegt dat het flespompoen bevat
quote:Op maandag 12 augustus 2024 20:15 schreef Molo het volgende:
[..]
De ingrediëntenbeschrijving zegt dat het flespompoen bevat
Ik snap em al. Ik heb curry madras, dat is een ander pakket.quote:Op maandag 12 augustus 2024 20:18 schreef golfer het volgende:
[..]
Plus:
met groentemix met zoete aardappel, 20% zilvervliesrijst, 11% kruidenpasta en spinazie
Ik vind met name het verspakket kip madras/curry madras waarbij je de groenten nog zelf moet snijden erg smakelijk. Hebben jullie die al eens geprobeerd?quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:14 schreef golfer het volgende:
[ afbeelding ]
Nee. (Nog) niet.quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:53 schreef Whiskers2009 het eevolgende:
Ik vind met name het verspakket kip madras waarbij je de groenten nog zelf moet snijden erg smakelijk. Hebben jullie die al eens geprobeerd?
Ik ook niet. Probeer het andere verspakket dan eens, waarbij je de groenten zelf moet snijden. Zit geen zoete aardappel bij.quote:Op maandag 12 augustus 2024 18:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Ah, heel ander iets dan wat je je postte dus. Ja die matige nepsoorten van de Plus zijn toch minder.quote:Op maandag 12 augustus 2024 20:18 schreef golfer het volgende:
[..]
Plus:
met groentemix met zoete aardappel, 20% zilvervliesrijst, 11% kruidenpasta en spinazie
Wow wow, een eigen rotisseriequote:Op maandag 12 augustus 2024 23:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik heb een rotisserie-oventje gekocht vandaag, en als eerste experiment een soort porchetta/kiprollade van kippendij gemaakt met jamon de Iberico erin en gemarineerd met tijm uit eigen tuin. Gegeten met mozarella salade met pesto.
Deze was precies wat ik al eerder postte en echt van de Albert Heijn.quote:Op maandag 12 augustus 2024 22:27 schreef Molo het volgende:
Ah, heel ander iets dan wat je je postte dus. Ja die matige nepsoorten van de Plus zijn toch minder.
Volgende keer dan maar wel echt Appie, of Pataks herself
Dan klopt hun ingrediëntenlijst in de app niet (meer)quote:Op maandag 12 augustus 2024 20:18 schreef golfer het volgende:
[..]
Plus:
quote:
Pizza of curry laten bezorgenquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 12:31 schreef junkiesietze het volgende:
Gister tonijn pastasalade gegeten, wat kan ik vandaag eten waar ik de oven of het gas niet voor aan hoef te zetten?
Knap zeg, 2 dagen eten zonder weinig inhoud (fruit)quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 15:47 schreef lojanda het volgende:
Vanmorgen koffie kwark met een kiwi en wat frambozen. Vanmiddag een stuk watermeloen en 2 wilde perziken. Vanavond witlof tonijn salade met een stukje kabeljauw. Lekker makkelijk weer vandaag want het is nog steeds veel te warm.
Die klopt wél.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 12:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Dan klopt hun ingrediëntenlijst in de app niet (meer)
Wat kutquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 17:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die klopt wél.
Er zijn 2 verspakketten voor Kip/curry madras bij de AH:
1. Gesneden verspakket Indiase kip madras. Met groenten die al voorgesneden zijn. Daar zit de zoete aardappel in.
2. Indiase curry madras verspakket. Met groenten die je zelf nog moet snijden. Daar zit géén zoete aardappel i.
Oh dit ziet er heerlijk uit!quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 17:49 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
(Glas)noodles soepje met shitake, chinese roerbakgroenten en gemarineerde kip.
quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:52 schreef golfer het volgende:
Vanavond: gebakken aardappelpartjes in de schil, gebraden krokante scharrel kipschnitzels en daarbij een bladsalade met komkommer, tomaat, ei en een honing-mosterddressing.
Wij kregen gisteren op het werk een perenijsjequote:
ik mocht kiezenquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 18:27 schreef Blues het volgende:
[..]
Wij kregen gisteren op het werk een perenijsje![]()
Al het personeel en alle patiënten van mijn zkh
Terrasmansquote:
Ja nu wel, populaire zaak, ben gewoon bij twee anderen aangeschovenquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:30 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Heb je geen tafeltje gekregen?
Ik kan wel goed een aantal dagen teren op enkel fruit. In de zomer vind ik het echt heerlijk en totaal geen straf.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 17:04 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Knap zeg, 2 dagen eten zonder weinig inhoud (fruit)![]()
Misschien kan ik dat ook maar stel ik me aan.
In ieder geval duizelig vandaag door de hitte van gisteren/vannacht dus ik ga soep eten, of noedels. Iets zouts in ieder geval.
Juist leuk al die foto’squote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:35 schreef Karzai het volgende:
ik heb de fotoos maar weer even weggehaald, wil niet al teveel het topic vervuilen
Neeee foto’s zijn juist een aanwinst in dit topic.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:35 schreef Karzai het volgende:
ik heb de fotoos maar weer even weggehaald, wil niet al teveel het topic vervuilen
De foto's zijn juist gewenst. Wat ik altijd doe in dit topic is snel doorbladeren of ik een foto zie waarvan ik denk, hee, dat is iets om zelf ook uit te proberen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:35 schreef Karzai het volgende:
Iwanius. Die ging voornamelijk naar dure sterrententen en liet dan sommige gerechten 2 of 3x uitserveren.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 13:46 schreef Vincent_student het volgende:
Verder hadden we hier vroeger een user, weet niet meer hoe hij heet, die ging altijd naar de Chinees of naar een terras met een dikke sigaar en een biertje. Die zorgde wel voor sfeer.
Oh ja, nu weet ik het weer!quote:Op woensdag 14 augustus 2024 13:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Iwanius. Die ging voornamelijk naar dure sterrententen en liet dan sommige gerechten 2 of 3x uitserveren.
ja dat was wel een apart figuur die at ook 6 haringen met een red bull en een pilsje weg in de vroege ochtendquote:Op woensdag 14 augustus 2024 13:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Iwanius. Die ging voornamelijk naar dure sterrententen en liet dan sommige gerechten 2 of 3x uitserveren.
Mafaldinequote:Op woensdag 14 augustus 2024 14:25 schreef junkiesietze het volgende:
spaghetti vanavond, wat is de beste pasta vorm? ik heb meestal gewoon slierten, soms tagliatelle.
waar ben je eigenlijk?quote:Op woensdag 14 augustus 2024 14:27 schreef Molo het volgende:
Hier chips met brie en truffelsmaak ()
Best lekker ook nog
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wespen eten overigens ook mee, zeer veel van die klerebeesten overal
[ Bericht 0% gewijzigd door Molo op 14-08-2024 14:55:02 ]Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Dit ja neptruffel, zwaar overheersend. Gelukkig ruikt het er vooral naar en smaakt het voornamelijk naar de briepoederquote:Op woensdag 14 augustus 2024 14:30 schreef Karzai het volgende:
truffel vind ik eigenlijk niet zo heel lekker, heel klein beetje tis al snel overheersend
vlinder pastaquote:Op woensdag 14 augustus 2024 14:25 schreef junkiesietze het volgende:
spaghetti vanavond, wat is de beste pasta vorm? ik heb meestal gewoon slierten, soms tagliatelle.
Die was leuk ja.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 13:46 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
De foto's zijn juist gewenst. Wat ik altijd doe in dit topic is snel doorbladeren of ik een foto zie waarvan ik denk, hee, dat is iets om zelf ook uit te proberen.
Verder hadden we hier vroeger een user, weet niet meer hoe hij heet, die ging altijd naar de Chinees of naar een terras met een dikke sigaar en een biertje. Die zorgde wel voor sfeer.
quote:Op woensdag 14 augustus 2024 13:00 schreef golfer het volgende:
Voor vanavond maak ik een Spaanse aardappeltortilla met chorizo, crispy mais met chilipeper en tuinerwtjes.
Ok.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 20:09 schreef Boca_Raton het volgende:
Vandaag lieve mensen was het weer tijd voor mijn dagelijkse portie aardappelen, spinazie en zowaar een ronde Mikeytt*. Het is mijn krachtvoer. Ik leef er op.![]()
* gehaktbal
Milky Barquote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:22 schreef Curiosity het volgende:
Lunch was.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Weer even wat lekkere producten gekocht bij 1 van mijn favoriete winkels.
Van de week in ieder geval sloppy joe maken en dan op de overheerlijke buns.
Vanavond gehakt burrito,'s.
Dankzij jou is je vriend opnieuw verslaafd aan dropquote:Op woensdag 14 augustus 2024 19:14 schreef Kanaroe het volgende:
Vrienden op bezoek gehad, in de tuin eerst koffie en thee met koek en drop (de vriend woont al jaren in de VS en is ex-dropverslaafde)
Toen bier, wijn, fris, nootjes en chips. Kaas, worst en toastjes eiersalade, toen nog bitterballen en andere gefrituurde snacks en nu hoef ik geen avondeten meer, burpppp
Wel lekker buiten kunnen zitten, heerlijk fris
Helaas is hij diabeet en hartpatiënt, dus teeny weeny suikervrije dropjes voor hem gehaaldquote:Op woensdag 14 augustus 2024 20:29 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dankzij jou is je vriend opnieuw verslaafd aan drop
Lief dat je een schaal suikervrije dropjes neerzet, ook al mag hij zondigen.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 21:26 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Helaas is hij diabeet en hartpatiënt, dus teeny weeny suikervrije dropjes voor hem gehaald
In de VS niet verkrijgbaar of heul duur
Als hij naar NL komt 'mag' hij zondigen van zichzelf
Saint Agur, mijn lievelings blauwschimmelquote:Op woensdag 14 augustus 2024 22:21 schreef Molo het volgende:
Saint Agur op broodje, glas Dornfelder erbij
Ja zeiden wij hier gisteravond ook tegen elkaar. Stelt nooit teleur, is gewoon echt àltijd lekker. Pittig èn romig, heerlijkquote:Op donderdag 15 augustus 2024 11:05 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Saint Agur, mijn lievelings blauwschimmel
Duitsland? Ik snap sommig Duits gebak niet zo. Zoals streuselkuchen, maanzaadcake (beide droog, alsof het te lang is gebakken) en meer. Groot van formaat maar geef mij maar Hollands gebak (geen supermarktvlaai alleen).quote:Op donderdag 15 augustus 2024 11:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja zeiden wij hier gisteravond ook tegen elkaar. Stelt nooit teleur, is gewoon echt àltijd lekker. Pittig èn romig, heerlijk![]()
Net broodje casselerrib op en een stukje streuselbroodje, die laatste was een beetje meh (heb liever koek dat iets zoetigs op een gistbroodje, vind dat net als gistbodem bij vlaaien teleurstellend en saai altijd).
Yes!quote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:58 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Duitsland? Ik snap sommig Duits gebak niet zo. Zoals streuselkuchen, maanzaadcake (beide droog, alsof het te lang is gebakken) en meer. Groot van formaat maar geef mij maar Hollands gebak (geen supermarktvlaai alleen).
Verjaardag was buiten onder de parasols en was fijn/gezellig. Ik koos appeltaart (was goed!) en voor lunch was er een pan kippensoep en broodjes kipgrillworst en kaas.
Om een of andere reden heeft het oosten van Frankrijk ook gebak en croissants in de categorie "does not spark joy", alsof je in duitsland bent.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:58 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Duitsland? Ik snap sommig Duits gebak niet zo. Zoals streuselkuchen, maanzaadcake (beide droog, alsof het te lang is gebakken) en meer. Groot van formaat maar geef mij maar Hollands gebak (geen supermarktvlaai alleen).
Verjaardag was buiten onder de parasols en was fijn/gezellig. Ik koos appeltaart (was goed!) en voor lunch was er een pan kippensoep en broodjes kipgrillworst en kaas.
Ik ook niet hoor, als het gebak zelf maar niet droog of flauw van smaak is (zompig vind ik prima). Cream cheese frosting vind ik wel een plus want cheesecakequote:Op donderdag 15 augustus 2024 16:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Yes!
Maanzaadcake kan een hit of een miss zijn vind ik, het hoort niet zompig te zijn maar ook niet droog.
Ik hou er wel van, is ook van Poolse bakkerijen heel lekker. Sowieso fan van gebak zonder fondant, icing of crème erop enzo.
Maar smaak verschilt natuurlijk
Dat is heel jammer. Is dat omdat ze tegen een ander land aanzitten misschien?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 16:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Om een of andere reden heeft het oosten van Frankrijk ook gebak en croissants in de categorie "does not spark joy", alsof je in duitsland bent.
quote:Op donderdag 15 augustus 2024 12:40 schreef golfer het volgende:
Vanavond: kipvis, patat en appelmoes, oftewel gebakken kabeljauwhaas, daarbij wat uitgebakken stukjes chorizo en een paar grote gebakken gamba's met patat van Friethoes en appelcompote.
Geweldig altijd van die ouderwetse kerstpakketten met een boel dingen erin die je nooit zelf zou kopen maar wel leuk zijn om te proberenquote:Op donderdag 15 augustus 2024 09:35 schreef Karzai het volgende:
Koffie, yoghurt en banaan
Voor vanavond heb ik deze pasta, nog een overblijfsel van het kerstpakket
[ afbeelding ]
Ziet er goed uitquote:
Geinig wel, dat is exact wat ik niet lekker vind aan gebakquote:Op donderdag 15 augustus 2024 17:06 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik ook niet hoor, als het gebak zelf maar niet droog of flauw van smaak is (zompig vind ik prima). Cream cheese frosting vind ik wel een plus want cheesecake
Koekbodems zoals bij appel- of monchoutaart of slof () vind ik zo (Hollands) lekker!
[..]
Dat is heel jammer. Is dat omdat ze tegen een ander land aanzitten misschien?
Dat noem je slecht? Ik vind dat ronduit luxe. Ik wil wel ruilen met mijn zuurkool-stamppot en vegetarische worst.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 14:57 schreef borisz het volgende:
Het wordt weer een dag met slecht eten. Gisteren een kipburger.
Vandaag na een borrel hipsterpatat bij Heertje Friet op de Herengracht.
De vrijdagse lunch werd wel een restant salade ipv vette hap.
Ongezond, Harryquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 15:21 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Dat noem je slecht? Ik vind dat ronduit luxe. Ik wil wel ruilen met mijn zuurkool-stamppot en vegetarische worst.
Oh ok.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 16:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Ongezond, Harry
Hier gebruncht met reibekuchen en wat groente. Vanavond nog geen idee, ligt aan onze bui
Wel zin in broodje bratwurst ofzo
Thanks! Als groot verse frietliefhebber (ik denk de grootste) ga ik deze onthouden voor een volgende keer in de hoofdstad.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 14:57 schreef borisz het volgende:
Het wordt weer een dag met slecht eten. Gisteren een kipburger.
Vandaag na een borrel hipsterpatat bij Heertje Friet op de Herengracht.
De vrijdagse lunch werd wel een restant salade ipv vette hap.
Das sieht ja gut aus naquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 17:13 schreef Molo het volgende:
Ja het werd Wurst und Pommes onderweg![]()
Echt Duitse jaren 80 stijl in een onguur dorpje. Was heerlijk en topservice zoals gewoonlijk![]()
[ afbeelding ]
Ja goeie zaak!quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 16:20 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Thanks! Als groot verse frietliefhebber (ik denk de grootste) ga ik deze onthouden voor een volgende keer in de hoofdstad.![]()
Al eerder daar gegeten?
Dat vond ik vroeger ook zo lekker. Als kind gingen we vaak naar Duitsland op vakantie en dan was het altijd smullen met curryworst en braadworstenquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 17:13 schreef Molo het volgende:
Echt Duitse jaren 80 stijl in een onguur dorpje. Was heerlijk en topservice zoals gewoonlijk![]()
[ afbeelding ]
Dat is nog eens een lekkere kortingquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 17:25 schreef FutureFairytale het volgende:
Lekker @:Molo![]()
Ik haal straks een poke bowl van een nieuwe tent met 70% openingskorting op poke bowls en sushiboxen.
Nu maar 4 euro voor een poke bowl met zalm, tonijn of kip of 8 euro voor 20 sushirollen
Zonne grote worstenbroodjes jonguh, BAM!!!quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 18:53 schreef Magica het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Worstenbroodjes jonguh
Ziet er goed uit!quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 17:13 schreef Molo het volgende:
[ afbeelding ]
Netjes! Mag ik de een beetje onbescheiden vraag stellen hoe je het gehakt hebt gekruid? Ik vraag dit omdat er schijnbaar een origineel recept in omloop is hiervoor.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 18:53 schreef Magica het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Worstenbroodjes jonguh
Großartig, ich liebe Deutschlandquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 17:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Met dank aan de Dorf Grill in Dinslaken![]()
https://maps.app.goo.gl/F2wbygA89tBvkgCB9
Mooie zeg, geniet ervanquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 18:53 schreef Magica het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Worstenbroodjes jonguh
Oh geen idee haha, ik heb mosterd, knoflookpoeder, uienpoeder, zout en peper gebruikt deze keerquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 19:17 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Netjes! Mag ik de een beetje onbescheiden vraag stellen hoe je het gehakt hebt gekruid? Ik vraag dit omdat er schijnbaar een origineel recept in omloop is hiervoor.
Klinkt wel goed! Ik ga het proberen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 19:28 schreef Magica het volgende:
[..]
Oh geen idee haha, ik heb mosterd, knoflookpoeder, uienpoeder, zout en peper gebruikt deze keer
Niet veel bijzonders.. alleen aan het einde vergeten in te smeren met eigeel![]()
Ohhhh smaakt altijd extra goed als het goedkoop/gratis is hequote:Op vrijdag 16 augustus 2024 22:16 schreef FutureFairytale het volgende:
Er is denk wat verkeerd geregeld op de website van de nwe tent want ik had een grote vega poke bowl (groot = extra) met verse wasabi (= extra) en ik moest ¤2,84 afrekenen![]()
Ik denk niet dat ze het lang volhouden als iedereen online besteld..
Smaakte erg goed
Je krijgt bijna geld toequote:Op vrijdag 16 augustus 2024 22:16 schreef FutureFairytale het volgende:
Er is denk wat verkeerd geregeld op de website van de nwe tent want ik had een grote vega poke bowl (groot = extra) met verse wasabi (= extra) en ik moest ¤2,84 afrekenen![]()
Ik denk niet dat ze het lang volhouden als iedereen online besteld..
Smaakte erg goed
Voor een voorverpakte lasagne wel een goedequote:Op zaterdag 17 augustus 2024 17:02 schreef borisz het volgende:
Ik knal straks een geredde lasagne van Ecoplaza straks in de oven. Met 35% korting.
Daarbij een snelle salade.
Wauw wat ziet dit er goed uit! Ik wil ook wel een keer zelf loempia’s en/of dumplings maken!quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 19:37 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik heb vandaag mijn maagcapaciteit getest en hij doet het nog.. Naast ontbijt van havermout met 2 peren en 1 appel ook nog 2 pruimen, een hele meloen, 200g aardbeien, een grote beker softijs met karamel en twix en een verse red velvet koek met witte chocolade (van Van der Sterre) ook nog een 3-gangen diner. Maar die was heerlijk en alles was huisgemaakt.
Beef dumplings met gestoofde uien, kipdumplings en loempia's.
[ link | afbeelding ]
Mijn bord; char siu met rijst en groenten. Hier kreeg ik nog een pot heerlijke huisgemaakte sambal bij en heb de halve pot opgegeten.
[ link | afbeelding ]
Vriends kom; char siu noedelsoep.
[ link | afbeelding ]
Mango cheesecake.
[ link | afbeelding ]
Passievrucht/mango bubbletea.
[ link | afbeelding ]
Klinkt goed, ga ik ook eens uitproberen!quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 20:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Normaal eet mijn steak het liefst rood, maar deze waren zeer gemarmerd, dus werd het Medium, zodat het vet mooi zacht en gesmolten was. Goddelijk lekker. Door de Mayo een prachtige korst.
Waar was dit, het ziet er heerlie de peerlie uit manquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 19:37 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik heb vandaag mijn maagcapaciteit getest en hij doet het nog.. Naast ontbijt van havermout met 2 peren en 1 appel ook nog 2 pruimen, een hele meloen, 200g aardbeien, een grote beker softijs met karamel en twix en een verse red velvet koek met witte chocolade (van Van der Sterre) ook nog een 3-gangen diner. Maar die was heerlijk en alles was huisgemaakt.
Beef dumplings met gestoofde uien, kipdumplings en loempia's.
[ link | afbeelding ]
Mijn bord; char siu met rijst en groenten. Hier kreeg ik nog een pot heerlijke huisgemaakte sambal bij en heb de halve pot opgegeten.
[ link | afbeelding ]
Vriends kom; char siu noedelsoep.
[ link | afbeelding ]
Mango cheesecake.
[ link | afbeelding ]
Passievrucht/mango bubbletea.
[ link | afbeelding ]
Dordrecht - T&Lunchquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 23:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Waar was dit, het ziet er heerlie de peerlie uit man![]()
Van whiskymout?quote:
Nee deze inderdaad niet zelf gebrouwen maar van een bevriende brouwerij gekregenquote:Op zondag 18 augustus 2024 18:18 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Van whiskymout?
Ah. Turfgerookte mout.
https://www.handelshoop.n(...)-peated-dubbel-33cl/
Meh. Komt op hetzelfde neer.
Ik dacht misschien zelf gebrouwen![]()
Deze foto doet me denken aan het eten van een universiteitskantine (hoewel dat van jou ongetwijfeld beter smaakt)quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:50 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Chicken pie en een steak/ gravy pie.
Oh dat klinkt als een heerlijk ontbijtje zeg!quote:Op maandag 19 augustus 2024 08:56 schreef lojanda het volgende:
Gisteren een ontbijtje met getoast brood roomboter gerookte zalm en een eitje en versgebakken kaneelbroodjes. In de middag twee heerlijke haringen aan het staartje op en in de avond gebakken mosselen met frietjes salade stokbrood en sausjes.
Vandaag maar weer wat gezonder..
Koffie kwark met blauwe bessen en aardbeien. Vanmiddag nog geen idee en voor vanavond een kippetje grillen in de oven met groenten.
Heerlijk toch zo’n AVGtjequote:Op maandag 19 augustus 2024 17:56 schreef Boca_Raton het volgende:
Hedenavond gekookte aardappels met rode kool en een slavink. Deze combinatie kan ik dromen, ook qua koken, het smaakt altijd goed. Geen liflafje, maar goed eten. Zelfs de aardappels waren kruimig
Heerlijk zo’n chiliquote:Op maandag 19 augustus 2024 18:10 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Oh dat klinkt als een heerlijk ontbijtje zeg!
Wij hebben onlangs een wafelijzer gekocht dus ik heb dit weekend wafels gemaakt.
Vanmiddag voor lunch een salade met appel, geitenkaas en pecannoten, vanavond chili.
Niks mis meequote:Op maandag 19 augustus 2024 17:56 schreef Boca_Raton het volgende:
Hedenavond gekookte aardappels met rode kool en een slavink. Deze combinatie kan ik dromen, ook qua koken, het smaakt altijd goed. Geen liflafje, maar goed eten. Zelfs de aardappels waren kruimig
Wat maakt het smaakvoller dat het onafgedekt is?quote:Op maandag 19 augustus 2024 14:25 schreef golfer het volgende:
Vanavond: de restanten van onze Indiase bezorgmaaltijd van gisteren.![]()
En intussen ben ik alvast porchetta van buikspek aan het voorbereiden voor morgen (moet een nachtje onafgedekt met kruiden,olijfolie en zeezout in de koeling liggen).
Eet weer erg vaak AVG, niks mis meequote:Op maandag 19 augustus 2024 19:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
AGV wordt ondergewaardeerd
Niet smaakvoller, maar het zwoerd moet zo droog mogelijk zijn wanneer het aan de draaigrill gaat.quote:Op maandag 19 augustus 2024 19:56 schreef Nielojram75 het volgende:
Wat maakt het smaakvoller dat het onafgedekt is?
Ja dat lijkt mij ook lekker inderdaad! Hier gaan er in het weekend aardig wat wafels doorheen en zelfgemaakte zijn toch echt een stuk lekkerder dan kant-en-klare uit de winkel. Bij nader inzien had ik ‘m een jaar geleden al moeten kopen, dan hadden we ‘m al lang en breed terugverdiend haha. Maar dat hebben we nu alsnog wel vrij snel denk ik.quote:Op maandag 19 augustus 2024 18:59 schreef lojanda het volgende:
[..]
Heerlijk zo’n chili![]()
Zo’n wafelijzer wil ik al zolang kopen want zie er zo vaak lekkere recepten over maar toch twijfel ik of ik het ook wel echt zou gebruiken. Lijkt me zo lekker om hartige wafels mee te maken
Wat voor wafels maak jij?quote:Op maandag 19 augustus 2024 20:13 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ja dat lijkt mij ook lekker inderdaad! Hier gaan er in het weekend aardig wat wafels doorheen en zelfgemaakte zijn toch echt een stuk lekkerder dan kant-en-klare uit de winkel. Bij nader inzien had ik ‘m een jaar geleden al moeten kopen, dan hadden we ‘m al lang en breed terugverdiend haha. Maar dat hebben we nu alsnog wel vrij snel denk ik.
Bohh... Ik snap je, maar dat mijn melk, yoghurt en eieren dan daarna daarna smakenquote:Op maandag 19 augustus 2024 20:10 schreef golfer het volgende:
[..]
Niet smaakvoller, maar het zwoerd moet zo droog mogelijk zijn wanneer het aan de draaigrill gaat.
Eerst goed marineren, dan in keukenpapier.quote:Op maandag 19 augustus 2024 20:42 schreef Nielojram75 het volgende:
[..]
Bohh... Ik snap je, maar dat mijn melk, yoghurt en eieren dan daarna daarna smaken![]()
Dan maar wat plastic of alluminatie-folie erover heen.. Of in een vacuüm-gezogen bakje...
De mijne is een “Belgian waffle maker”quote:Op maandag 19 augustus 2024 20:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat voor wafels maak jij?
Ik heb een ijzer voor Luikse wafels (gistdeeg met suikerbrokken erdoor) en eentje voor Zweedse wafels (slag beslag wat wafels worden in de vorm van hartjes).
Gebruik ze niet heel gek vaak maat ben blij ze te hebben. Altijd een hit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |