Ga eens het 'hoekje om' naar de poelier aldaar, Ofwegen ,en haal de kerrie-kipquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 15:19 schreef golfer het volgende:
Vanavond: k&k gemaakte maaltijden van slagerij Van Duijn uit Santpoort.
Voor mij: 'oma's' stamppot rauwe andijvie en voor B. 'oma's' pittige zuurkoolschotel.
Bedankt voor de tip.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 19:37 schreef Nielojram75 het volgende:
Ga eens het 'hoekje om' naar de poelier aldaar, Ofwegen ,en haal de kerrie-kip![]()
Dat ziet er goed gevuld uit!quote:
Alles was wel goed daar, wel altijd mensen om je heen die erg hardop laten merken hoe geslaagd ze wel niet zijn, liefst aan 'Adrian' maar ik geef meteen toe dat dit ook aan mij kan liggen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 18:36 schreef anndb het volgende:
[..]
Oh zuid ben ik al lang niet meer geweest, goede soep ja?
Deze salade. Kan me er nog steeds misselijk aan etenquote:4 personen
Ingrediënten
300 g fusilli (pasta)
3 bosuitjes
Gerookte kipfilet (ca. 200 g)
1 bakje farmersalade (250 g)
3 rijpe perziken
100 g gezouten cashewnoten
Zout en peper
Fusilli beetgaar koken volgens gebruiksaanwijzing en laten afkoelen onder koud stromend water.
Bosuitjes schoonmaken en in ringen snijden.
Kipfilet in stukjes snijden.
Perziken schillen en vruchtvlees in stukjes snijden. Cashewnoten grof hakken.
Fusilli, bosui, kip, perzik, noten en wortel-selleriesalade mengen.
Salade op smaak brengen met zout en peper.
Ik kreeg dit een keer gemixt met blikkersen bij mijn schoonzus. Was een studentenmaaltijd vertelde zequote:Op vrijdag 9 augustus 2024 22:11 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Deze salade. Kan me er nog steeds misselijk aan eten
Hahaha, dat lijkt me dan weer niet te vretenquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 22:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik kreeg dit een keer gemixt met blikkersen bij mijn schoonzus. Was een studentenmaaltijd vertelde ze
Ben nog steeds de schok niet te boven joh
Ja natuurlijk man, het is eindelijk zomer dus zobiezo chips en limoncellotijd als je daar van houdtquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 22:49 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Hahaha, dat lijkt me dan weer niet te vreten
Ik vond dat ik net na ongeveer 15km fietsen (voor mij ver) wel wat chipjes en een glaasje limoncello mocht
![]()
Auto vol chips terugquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 23:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja natuurlijk man, het is eindelijk zomer dus zobiezo chips en limoncellotijd als je daar van houdt![]()
Zit hier in Luxemburg en de chips is hier overal gewoon lekker zout zoals ie hoort te zijn. Zalig. En dus hou ik me maar flink in want ik ben echt gek op chips
hmm boerenkool in een pot ben ik nog niet tegen gekomenquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 14:00 schreef Boca_Raton het volgende:
Vanavond eet ik een kip cordon bleu met de gebruikelijke aardappels en boerenkool. Misschien denkt u: ik zie dezelfde groenten wel errug vaak voorbijkomen. Dat is juist, ik eet namelijk enkel potgroenten en dan is de keuze beperkt. Ben geen fan van verse groenten.
Gister stond bovenstaande ook op het menu en toen viel de cordon bleu tegen: deze bevatte bijna geen kaas.Volgende keer gooi ik ‘m terug de winkel in.
Ja, van HAK.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 14:25 schreef Karzai het volgende:
[..]
hmm boerenkool in een pot ben ik nog niet tegen gekomen
ik wel, vind het te zurig door de bewaarmiddelenquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 14:25 schreef Karzai het volgende:
[..]
hmm boerenkool in een pot ben ik nog niet tegen gekomen
Heerlijk zo'n marktbuitquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 12:43 schreef Karzai het volgende:
De markt buit, flesje prosecco, speciaal biertjes, exotisch vruchtensap, Surinaamse sambal, pistachenootjes, pure pindarotsjes
En er stond een Hongaars kraampje
Een pikante worst en jam gekocht
gaat niet allemaal vandaag op en de worst neem ik mee naar de bbq vanavond
[ afbeelding ]
Hoe vond je em?quote:
Heel erg lekker!!!, maar het knispert en dat had ik niet verwacht.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:37 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Heerlijk zo'n marktbuit
[..]
Hoe vond je em?
Fruitijs staat mij niet zo aan, nog niet geprobeerd dus.
Dat vond ik ook naar aan dit ijsje inderdaadquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 18:45 schreef drakin het volgende:
[..]
Heel erg lekker!!!, maar het knispert en dat had ik niet verwacht.
Ik heb er dus moeite.mee dat er nu een kind herkenbaar in beeld is.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 20:18 schreef Bzzzzt het volgende:
Nú neergestreken ergens aan het Gardameer… wat is het hier bloedheet vergeleken met Florence.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
quote:Op zondag 11 augustus 2024 10:08 schreef lojanda het volgende:
Net koffie op en zo meteen een laat ontbijt met verschillend afbakbrood eitjes gerookte zalm en rosbief. Daar heerlijke zelfgemaakte kaneelbroodjes bij. Vanavond gaat de barbecue aan en komt er wat familie gezellig eten. Saté vlees staat al te marineren en daarbij nog spareribs hamburgers wat kip en een visje in de folie. Maïskolven en groenten spiezen. Later nog satésaus en een aardappelsalade maken en dan geef ik het uit handen en ga achterover liggen en mag manlief het hele zooitje gaan grillen
Was paar jaar geleden heel normaal hier op Fok.quote:Op zondag 11 augustus 2024 04:09 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Ik heb er dus moeite.mee dat er nu een kind herkenbaar in beeld is.
Is dat heel gek?
Ik vind het gewoon gek dat wanneer je zelf anoniem blijft, je wel je kind er op zet.quote:Op zondag 11 augustus 2024 13:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Was paar jaar geleden heel normaal hier op Fok.
Kind staat er ook normaal (als in: in kleding, niet in compromitterende houding oid) op, geen naam ofzo erbij ook. Neem aan dat de user zelf ook kan nadenken erover.
Heb er niet zo'n moeite mee
Ik vind dat helemaal niet gek. Vroeger werd er niet gek om gedaan, ook niet om een bloot kind. Als men dat nu wel doet, word het pas ongemakkelijk vind ik.quote:Op zondag 11 augustus 2024 04:09 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Ik heb er dus moeite.mee dat er nu een kind herkenbaar in beeld is.
Is dat heel gek?
Ja mag je natuurlijk vinden. Ik vind dat nietquote:Op zondag 11 augustus 2024 16:59 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon gek dat wanneer je zelf anoniem blijft, je wel je kind er op zet.
Wij gaan donderdagavond in Caprera naar zijn optreden.quote:Op zondag 11 augustus 2024 17:09 schreef Molo het volgende:
Tartelette en eclair gegeten in de zon, met zachtjes Spinvis op vanuit de auto
Had er Remoulade bij gemaakt, kappertjes, augurken, jalapenjo, ansjovis, peterselie en wat gedroogde tomaten innde mayonaise gedraaid. Erg lekker en pittigquote:Op zondag 11 augustus 2024 15:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Heb een paar mooie stukken kabeljauw, maak verse frieten erbij, Fish&Chips.
Tafel vol zoets! Ik ga quesillo opzoeken, ziet er erg goed uit!quote:Op zondag 11 augustus 2024 00:47 schreef Smart_ass het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb er sinds vandaag een peuter bij! Vriend van ons kwam langs en heeft lekker gebakken. Meringue, quesillo, coquitos en snickerdoodle koekjes
Yes! Later kwamen de hartige dingen op tafel toen de barbecue aan ging!quote:Op zondag 11 augustus 2024 19:28 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Tafel vol zoets! Ik ga quesillo opzoeken, ziet er erg goed uit!
Gefeliciteerd nog met je peuter
Heerlijke muziek als ik ervoor in de stemming ben. Kind vindt het ook fantastisch.quote:Op zondag 11 augustus 2024 18:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Wij gaan donderdagavond in Caprera naar zijn optreden.
Dit klinkt heerlijk zeg!quote:Op zondag 11 augustus 2024 19:45 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Yes! Later kwamen de hartige dingen op tafel toen de barbecue aan ging!
Quesillo is een soort Venezuelaanse flan! Net het restant opgegeten als lunch, zó goed.
erg lekker deze!quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:14 schreef golfer het volgende:
Vanavond: een vers pakket van de AH, kip madras.
[ afbeelding ]
Deze vind ik altijd erg goed te etenquote:Op maandag 12 augustus 2024 13:14 schreef golfer het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben benieuwd of wij het ook lekker gaan vinden.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:42 schreef FutureFairytale het volgende:
Deze vind ik altijd erg goed te eten
quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:14 schreef golfer het volgende:
[ afbeelding ]
Toch niet helemaal mijn smaak. Ik hou niet van de zoetige enigszins weeïge smaak van zoete aardappels.quote:
Vind het ook smerig spulquote:Op maandag 12 augustus 2024 18:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Toch niet helemaal mijn smaak. Ik hou niet van de zoetige enigszins weeïge smaak van zoete aardappels.
Ik kan me geen zoete aardappel herinneren in dat pakket (hoewel ik t wel lekker vind). Misschien gewijzigd recept? Hoop het nietquote:Op maandag 12 augustus 2024 18:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Toch niet helemaal mijn smaak. Ik hou niet van de zoetige enigszins weeïge smaak van zoete aardappels.
De ingrediëntenbeschrijving zegt dat het flespompoen bevatquote:Op maandag 12 augustus 2024 20:08 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik kan me geen zoete aardappel herinneren in dat pakket (hoewel ik t wel lekker vind). Misschien gewijzigd recept? Hoop het niet
Plus:quote:Op maandag 12 augustus 2024 20:15 schreef Molo het volgende:
De ingrediëntenbeschrijving zegt dat het flespompoen bevat
quote:Op maandag 12 augustus 2024 20:15 schreef Molo het volgende:
[..]
De ingrediëntenbeschrijving zegt dat het flespompoen bevat
Ik snap em al. Ik heb curry madras, dat is een ander pakket.quote:Op maandag 12 augustus 2024 20:18 schreef golfer het volgende:
[..]
Plus:
met groentemix met zoete aardappel, 20% zilvervliesrijst, 11% kruidenpasta en spinazie
Ik vind met name het verspakket kip madras/curry madras waarbij je de groenten nog zelf moet snijden erg smakelijk. Hebben jullie die al eens geprobeerd?quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:14 schreef golfer het volgende:
[ afbeelding ]
Nee. (Nog) niet.quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:53 schreef Whiskers2009 het eevolgende:
Ik vind met name het verspakket kip madras waarbij je de groenten nog zelf moet snijden erg smakelijk. Hebben jullie die al eens geprobeerd?
Ik ook niet. Probeer het andere verspakket dan eens, waarbij je de groenten zelf moet snijden. Zit geen zoete aardappel bij.quote:Op maandag 12 augustus 2024 18:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Ah, heel ander iets dan wat je je postte dus. Ja die matige nepsoorten van de Plus zijn toch minder.quote:Op maandag 12 augustus 2024 20:18 schreef golfer het volgende:
[..]
Plus:
met groentemix met zoete aardappel, 20% zilvervliesrijst, 11% kruidenpasta en spinazie
Wow wow, een eigen rotisseriequote:Op maandag 12 augustus 2024 23:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik heb een rotisserie-oventje gekocht vandaag, en als eerste experiment een soort porchetta/kiprollade van kippendij gemaakt met jamon de Iberico erin en gemarineerd met tijm uit eigen tuin. Gegeten met mozarella salade met pesto.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |