quote:Biden geen kandidaat meer voor Amerikaanse verkiezingen, steunt Kamala Harris
De Amerikaanse president Biden is geen kandidaat meer voor de presidentsverkiezingen in november. Dat maakte hij zojuist bekend in een brief op X. Hij spreekt zijn steun uit aan vicepresident Kamala Harris als nieuwe presidentskandidaat namens de Democraten.
Biden blijft wel aan als president tot het einde van zijn termijn. "Hoewel het mijn intentie was om me opnieuw te kandideren, geloof ik dat het in het belang van mijn partij en het land is om terug te treden en mij helemaal te focussen op mijn verantwoordelijkheden als president voor de rest van mijn termijn." Biden zegt dat het "de grootste eer van mijn leven geweest is te dienen als uw president".
Later deze week komt hij naar eigen zeggen met een uitgebreidere verklaring over zijn besluit.
I stand corrected.quote:Op donderdag 25 juli 2024 17:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja.
Grover Cleveland. Won in 1884, verloor in 1888, won in 1892.
Dus verder niet relevant. Het hele idee van het systeem in de VS is dat je een VP hebt die het overneemt als de president niet in staat is om beslissingen te nemen.quote:Op donderdag 25 juli 2024 19:06 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik vraag me af of hij überhaupt de beslissingen maakt.
Bekijk ze nog maar eens dan.quote:Op donderdag 25 juli 2024 19:05 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Trump is nog scherp van geest. Als je zijn interviews en rally's bekijkt dan merk je dat gelijk.
Zolang hij Amerikanen niet oproept om zich met chloor te injecteren is er weinig aan de handquote:Op donderdag 25 juli 2024 19:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dus verder niet relevant. Het hele idee van het systeem in de VS is dat je een VP hebt die het overneemt als de president niet in staat is om beslissingen te nemen.
Nou, doe dan.quote:Op donderdag 25 juli 2024 19:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dus verder niet relevant. Het hele idee van het systeem in de VS is dat je een VP hebt die het overneemt als de president niet in staat is om beslissingen te nemen.
Je slaat een beetje wartaal uit. Je punt dat de vermeende dementie van Biden levensgevaarlijk zou zijn weet je iig niet hard te maken.quote:
Joe slaat wartaal uit.quote:Op donderdag 25 juli 2024 19:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je slaat een beetje wartaal uit. Je punt dat de vermeende dementie van Biden levensgevaarlijk zou zijn weet je iig niet hard te maken.
Jij ook, maar ik vraag ook niet of jouw VP je komt aflossen.quote:
Het leuke is dat Trump de hele tijd de leeftijd van Biden aanhaalde in zijn retoriek dat Biden ongeschikt was als president.quote:Op donderdag 25 juli 2024 16:26 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
Dit lullen jullie allemaal braaf na.
Biden was pas nog de kandidaat en dus de oudste ooit, maar nu is Trump de oudste ooit.
Hoe werkt dat, jezelf zo keihard voorliegen en denken dat je slim bent?.
Biden is helemaal niet totaal dement. Dat is nogal overdreven. Dan moest je jezelf toch maar eens verdiepen in hoe een mens eraan toe is als ze totaal dement zijn. Biden is een oudere man die vast wel wat problemen zal hebben omwille zijn ouderdom en de vraag of hij nog geschikt is om zijn ambt uit te voeren, nu, dat lijkt me relevant.quote:Op donderdag 25 juli 2024 15:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Heel jammer, maar niet zo jammer als het wensdenken dat Trump net zo totaal dement is als Biden.
En nog steeds is Trump populairder dan Harris.quote:Op donderdag 25 juli 2024 19:57 schreef JAM het volgende:
We moesten deze er toch nog even belichten hoor...
[..]
Biden is helemaal niet totaal dement. Dat is nogal overdreven. Dan moest je jezelf toch maar eens verdiepen in hoe een mens eraan toe is als ze totaal dement zijn. Biden is een oudere man die vast wel wat problemen zal hebben omwille zijn ouderdom en de vraag of hij nog geschikt is om zijn ambt uit te voeren, nu, dat lijkt me relevant.
Trump, daarentegen, daar kan je de halve DSM-V bij afturven. Ik ben er werkelijk van overtuigd dat een kamerplant die een redelijke staf om zich heen heeft en niets zoveel meer hoeft te doen dan zo nu en dan ergens een krabbel onder te zetten en een lintje door te knippen, die totaal niet begrijpt waar het over gaat, of wat hij nu eigenlijk moet doen, een véél betere president zou zijn dan Trump, al was het alleen vanwege de afbreuk en negatieve invloed die die man heeft (gehad). We moeten welhaast zeggen: was Trump maar dement!
Wat bedoel je met populairder dan Harris? Dat meer mensen op Trump gaan stemmen? Dat lijkt me sterk eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 25 juli 2024 20:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En nog steeds is Trump populairder dan Harris.
Ik vrees dat ik ook niets anders kan dat mij daar alleen over verbazen. Om dat te verklaren, nu, daar kan je een leuke doctoraatsthesis over schrijven.quote:Op donderdag 25 juli 2024 20:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk het echte probleem: hoe kan het dat je een zot als Trump met een partij achter zich waar in tongen praten als doodnormaal wordt gezien (…) niet kan verslaan door er een enigszins capabel persoon tegenover te plaatsen met een normaal verhaal?
De meest recente polls zijn echt heel erg gelijkwaardig tussen beide, dus ik weet niet waar je deze wijsheid vandaan haalt.quote:Op donderdag 25 juli 2024 20:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Sowieso moet je dat nog wel even de tijd geven. Het gros van de Amerikanen is niet zo geïnteresseerd in politiek en weet amper wie Harris is.quote:Op donderdag 25 juli 2024 20:30 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De meest recente polls zijn echt heel erg gelijkwaardig tussen beide, dus ik weet niet waar je deze wijsheid vandaan haalt.
Trump is vooral populair. Harris is vooral ‘at least she is not Trump’.quote:Op donderdag 25 juli 2024 20:19 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Wat bedoel je met populairder dan Harris? Dat meer mensen op Trump gaan stemmen? Dat lijkt me sterk eerlijk gezegd.
Nog afgezien van dat ze in vrijwel alle polls net achter staat nation wide moet je beseffen dat om te winnen ze nation wide ongeveer 4 punten voor moet staan.quote:Op donderdag 25 juli 2024 20:30 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De meest recente polls zijn echt heel erg gelijkwaardig tussen beide, dus ik weet niet waar je deze wijsheid vandaan haalt.
Dat soort percentages zijn toch echt schromelijk overdreven. Voordat Biden uit de race stapte zaten de modellen eerder op 80-85% voor Trump.quote:Op donderdag 25 juli 2024 21:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nog afgezien van dat ze in vrijwel alle polls net achter staat nation wide moet je beseffen dat om te winnen ze nation wide ongeveer 4 punten voor moet staan.
Hillary won met 2 (en verloor dus). Biden met 4,5 (en dat ging in sommige swing states over een heel klein verschil en met de nieuwe indeling zijn er al 3 afgevaardigden extra voor de republikeinen.
Ik snap dat als je vooral Nederlandse/Europese media volgt dat het lijkt dat Harris er top voorstaat, maar feitelijk is de kans ongeveer 95% dat Trump gaat winnen.
Ok, een week geleden was dan 98%. Dus ze doet het beter dan Biden.
Big fucking deal.
Ik vraag mij af welke modellen jij naar refereert, want hij stond in de swing states gruwelijk ver achter en was meer en meer aan het verkiezen.quote:Op donderdag 25 juli 2024 21:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat soort percentages zijn toch echt schromelijk overdreven. Voordat Biden uit de race stapte zaten de modellen eerder op 80-85% voor Trump.
Rare aantijging uit het niks, maar okay, wat jij wilt.quote:Op donderdag 25 juli 2024 21:02 schreef VEM2012 het volgende:
Ik snap dat als je vooral Nederlandse/Europese media volgt dat het lijkt dat Harris er top voorstaat
Die van 538 en de Economist bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 25 juli 2024 21:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik vraag mij af welke modellen jij naar refereert, want hij stond in de swing states gruwelijk ver achter en was meer en meer aan het verkiezen.
Hoe dan ook: als ik hier in Nederland kijk lijkt het alsof Harris het geweldig doet, maar feitelijk staat ze op niveau Biden voordat hij de rampzaligste avond van zijn leven had.
Maar Brat Harris gaat het wel even doen natuurlijk. Wie weet… maar niet op basis van de data van nu.
Sowieso begrijp ik niet wat er kwaadwillig aan is,quote:Op donderdag 25 juli 2024 21:12 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Rare aantijging uit het niks, maar okay, wat jij wilt.
Is goed vriend.quote:Op donderdag 25 juli 2024 21:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Sowieso begrijp ik niet wat er kwaadwillig aan is,
maar bovenal was het niet aan jou persoonlijk gericht.
Ik heb twee posts gemaakt, een over populariteit en een over winkans (en daarbij haakte ik aan op jouw posts over polls, die over winkansen gaan en niet over populariteit).quote:Op donderdag 25 juli 2024 21:18 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Is goed vriend.
Dat gezegd hebbende haal je natuurlijk wel twee dingen door elkaar in die post. Ik reageer op jouw claim dat Trump populairder is met een vraag waar je dat op baseert, en jij maakt daarvan dat Trump meer kans heeft om te winnen. Dat is heel wat anders dan je eerste punt.
Daar heb je gelijk in, Trump is een stuk populairder, maar idd ook een stuk meer gehaat. Als ik Amerikaan was zou ik ook op Harris stemmen met de reden dat ze geen Trump is.quote:Op donderdag 25 juli 2024 20:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Trump is vooral populair. Harris is vooral ‘at least she is not Trump’.
Ze is senator geworden met een zeer nipte meerderheid. 4 jaar geleden wist ze exact 0 afgevaardigden voor zich te winnen. En haar approval rating als Veep is slecht.
Ze is niet populair en terecht!
Hoe weet je dat, want dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg alleen dat ze in de polls vrij dicht bij elkaar liggen.quote:Op donderdag 25 juli 2024 21:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
(en daarbij haakte ik aan op jouw posts over polls, die over winkansen gaan en niet over populariteit).
Precies. Wij vonden ze allebei te oud. En Trump ook nog knettergek en van het padje en Biden alleen zo nu en dan een beetje verward. Nu is Biden weg en is dus alleen Trump te oud. En nog steeds knettergek en van het padje als je ook maar 1 interview of rally ziet van hem met een open mind.quote:Op donderdag 25 juli 2024 19:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het leuke is dat Trump de hele tijd de leeftijd van Biden aanhaalde in zijn retoriek dat Biden ongeschikt was als president.
Dat geldt dan nu voor hem.
Ik las eens dat 40% van de Amerikanen in 2016 ofzo niet wist dat Biden VP was. Mensen onderschatten de desinteresse daar. Al heeft Trump de boel volgens mij wel flink wakker geschud.quote:Op donderdag 25 juli 2024 20:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Sowieso moet je dat nog wel even de tijd geven. Het gros van de Amerikanen is niet zo geïnteresseerd in politiek en weet amper wie Harris is.
quote:Op donderdag 25 juli 2024 20:46 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Die discussie in 2024.. sorry. Succes met je voorbeeld.
En daar issie hoor, de zoveelste herkauwde LEUGEN, dit heeft hij nooit gezegd.quote:Op donderdag 25 juli 2024 19:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zolang hij Amerikanen niet oproept om zich met chloor te injecteren is er weinig aan de hand
als ze wat swing states kan overtuigen gaat ze wel (makkelijk) winnen.quote:Op woensdag 24 juli 2024 23:39 schreef BlaZ het volgende:
Hoe zien jullie eigenlijk de kansen van Harris tegen Trump?
En meer immigranten is een goed iets....waarom precies?quote:
Ask Kamala..quote:Op donderdag 25 juli 2024 23:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En meer immigranten is een goed iets....waarom precies?
Die is wel voor blijkbaar ja, lijkt me op dit moment niet het beste voor een campagne, maar soitquote:
2016 las ik.quote:Op donderdag 25 juli 2024 23:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
"Best" links? Ze was de meeste linkse senator van allemaal:quote:Op donderdag 25 juli 2024 23:27 schreef capricia het volgende:
[..]
2016 las ik.
Ik neem aan dat ze nu ook andere belangen heeft te vertegenwoordigen.
Ze komt overigens wel van best wel links. Ze is al wat meer naar het midden opgeschoven. Maar dit blijft nog wel een aandachtspuntje voor haar. Ik neem aan dat ze zich in haar campagne voornamelijk op de middeninkomens gaat richten, en hele linkse standpunten laat varen.
quote:Op donderdag 25 juli 2024 23:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
quote:
Dat zou best kunnen, maar dat maakt haar natuurlijk een stuk minder geloofwaardig.quote:Op donderdag 25 juli 2024 23:27 schreef capricia het volgende:
[..]
2016 las ik.
Ik neem aan dat ze nu ook andere belangen heeft te vertegenwoordigen.
Ze komt overigens wel van best wel links. Ze is al wat meer naar het midden opgeschoven. Maar dit blijft nog wel een aandachtspuntje voor haar. Ik neem aan dat ze zich in haar campagne voornamelijk op de middeninkomens gaat richten, en hele linkse standpunten laat varen.
2019 is 5 jaar geleden.quote:Op donderdag 25 juli 2024 23:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
"Best" links? Ze was de meeste linkse senator van allemaal:
[ x ]
(beetje gekleurde tekst erbij, maar wat er staat klopt)
Een soort Dilan Yesilgöz zeg maar.quote:Op donderdag 25 juli 2024 23:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen, maar dat maakt haar natuurlijk een stuk minder geloofwaardig.
Ja maar dat zal dus alleen maar schijn zijn, er zijn te veel video's waarin ze bijna tegen communisme aanschurkt door te pleiten voor equity ipv equality etc. Beetje overtrokken maar ze is enorm links en dat heeft ze heel vaak uitgesproken in interviews.quote:Op donderdag 25 juli 2024 23:37 schreef capricia het volgende:
[..]
2019 is 5 jaar geleden.
Punt is dat ze dus meer naar het centrum op moet schuiven.
De propaganda komt van Trump, niet van de Democraten.quote:Op donderdag 25 juli 2024 23:35 schreef HeatWave het volgende:
[..].
Mevrouw staatspropaganda komt ook weer even de mening van de Democraten hebben hoor.
De inmiddels tientallen doden door misdrijven van illegalen, die vergeten we gewoon even, of ontkennen we zoals totaal niet voorspelbaar.
Gaat ook lekker in Washington met de import moslims die de komst van Hamas aankondigen op oude monumenten.
Maar het is vooral positief, nee echt, kijk maar naar dit plaatje!.
Ah ja, je krijgt als woordvoerder van het Witte Huis een vraag van journalist. In plaats van de vraag te beantwoorden, ga je dan gewoon een vraag terug stellen waarom de Republikeinen een bepaalde beslissing hebben genomen. Aan een journalist.quote:
Tuurlijk, net als in Nederland, niets aan de hand!quote:
Biden is er (mentaal) nog steeds prima aan toe. Dat hij moeilijker uit zijn woorden kan komen is een ouderdomskwaal maar heeft niets met zijn cognitief vermogen te maken en daar gaat het om.quote:Op donderdag 25 juli 2024 23:42 schreef HeatWave het volgende:
Ik denk dat de partij die jarenlang heeft gelogen/is voorgelogen over dat Biden er prima aan toe was deze maar even moet uitzitten qua frame-roepen.
Ja, sure. Helemaal niets mis met die man die inmiddels op tientallen video's als volkomen de weg kwijt zijn te zien is.quote:Op donderdag 25 juli 2024 23:47 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Biden is er (mentaal) nog steeds prima aan toe. Dat hij moeilijker uit zijn woorden kan komen is een ouderdomskwaal maar heeft niets met zijn cognitief vermogen te maken en daar gaat het om.
Trump daarentegen heeft zij hele leven al een ernsyyige persoonlijkheidsstoornis waardoor hij moeite heeft de werklijkheid te herkennen.
Protesten zijn er altijd wel (die waren er onder Trump ook). Trump is de enige die een coup probeerde te plegen.quote:Op donderdag 25 juli 2024 23:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tuurlijk, net als in Nederland, niets aan de hand!
Nog wat zoete koek of zit je vol? Kijk nou gewoon naar de beelden in Washington en vertel me nog eens met een serieuze blik dat immigratie positief is.
Dat soort onderzoeken geloof ik nou wel, je hebt meutes in je eigen straten die heulen met Hamas, je vlag verbranden, je monumenten tot aan de liberty bell aan toe volkladden met anti amerikaanse taal en oproepen tot intifada en jodenvervolging.
Echt boeiend zo'n onderzoek nog dan.
Ja, door zijn achterban op te roepen rustig te blijven, de vrede te bewaren en de politie te respecteren.quote:Op donderdag 25 juli 2024 23:50 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Protesten zijn er altijd wel. Trump is de enige die een coup probeerde te plegen.
Trump wilde op ze gaan schieten.quote:Op donderdag 25 juli 2024 23:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, door zijn achterban op te roepen rustig te blijven, de vrede te bewaren en de politie te respecteren.
Maar blijf net als die bleekhoax de reutel maar herhalen hoor.
Protesten zijn er altijd wel, in de hoofdstad, tegen de VS en pro Hamas, heb je wel eens.
Maar op Trump schieten, dat was zeker enorm dapper, jammer dat het mis was?quote:
Eh nee. Dan was hij alleen maar een martelaar geworden. Ik hoop dat hij lang genoeg blijft leven zodat hij verantwoordelijk kan worden gehouden voor zijn misdaden.quote:Op donderdag 25 juli 2024 23:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar op Trump schieten, dat was zeker enorm dapper, jammer dat het mis was?
Ach zijn we het iig op 1 vlak eens, maar ik hoop dat ie nog lang blijft leven omdat de reacties op hem wereldwijd gewoon aan de ene kant priceless zijn en aan de andere kant constant laten zien dat anti-Trump iig niet automatisch fatsoenlijk wil zeggenquote:Op donderdag 25 juli 2024 23:58 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Eh nee. Dan was hij alleen maar een martelaar geworden. Ik hoop dat hij iig zo lang blijft leven zodat hij verantwoordelijk kan worden gehouden voor zijn misdaden.
Een doodgewone verwarde jonge man die veel te makkelijk aan een wapen kon komen en zijn frustratie op een publiek figuur wilde uitleven. Niet dapper en een patroon wat bijna dagelijks terug komt in de VS, meestal met minder saillante doelwitten.quote:Op donderdag 25 juli 2024 23:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar op Trump schieten, dat was zeker enorm dapper, jammer dat het mis was?
Eén ding weten we zeker: het fatsoen is bij Trump ver te zoeken.quote:Op donderdag 25 juli 2024 23:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ach zijn we het iig op 1 vlak eens, maar ik hoop dat ie nog lang blijft leven omdat de reacties op hem wereldwijd gewoon aan de ene kant priceless zijn en aan de andere kant constant laten zien dat anti-Trump iig niet automatisch fatsoenlijk wil zeggen.
Van rechts kwam die kogel toch?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 00:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een doodgewone verwarde jonge man die veel te makkelijk aan een wapen kon komen en zijn frustratie op een publiek figuur wilde uitleven. Niet dapper en een patroon wat bijna dagelijks terug komt in de VS, meestal met minder saillante doelwitten.
Niemand verdient het om vermoord te worden.
Het is niet eens zeker of het een kogel was.quote:
Ah, het objectief meetbare begrip 'fatsoen'! Dus dat "weten we zeker!"quote:Op vrijdag 26 juli 2024 00:02 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Eén ding weten we zeker: het fatsoen is bij Trump ver te zoeken.
True, maar ik zie het probleem niet zo, dat is namelijk bij elke politicus zo (en eigenlijk gewoon iedereen) en hij komt er iig openlijk voor uit ipv in het openbaar te slijmen en in achterkamertjes de meest abjecte dingen bekokstoven.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 00:02 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Eén ding weten we zeker: het fatsoen is bij Trump ver te zoeken.
Maakt niet echt veel uit waar deze jonge man in geloofde, denk ik. Maar hij schijnt als Republikein geregistreerd gestaan te hebben, ik geloof niet dat hij zozeer een politiek doel had, hij had ook informatie over Biden opgezocht. Hij wilde aandacht en herinnerd worden, denk ik.quote:
Iemand die zijn volk continu voorliegt is natuurlijk nooit een goede vertegenwoordiger of je moet wel een raar beeld hebben van dat volk.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 00:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
True, maar ik zie het probleem niet zo, dat is namelijk bij elke politicus zo (en eigenlijk gewoon iedereen) en hij komt er iig openlijk voor uit ipv in het openbaar te slijmen en in achterkamertjes de meest abjecte dingen bekokstoven.
Ik kan dat, zeker bij een Yank wel waarderen vaak. We hebben al decennia het vooroordeel over hoe luid, brutaal Amerikanen zijn etc, nou dan is hij wmb een prima vertegenwoorder van zijn volk.
Politiek trucje natuurlijk. Trump is de macho, die kan helemaal niet terugkrabbelen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 00:04 schreef Black_Baron het volgende:
Haha,wat een afgang zou dat zijn als hij niet meer durft.![]()
[ x ]
Vindt vast wel een excuus truukje. 'de afspraak was met biden' of 'ik wil nu perse op Fox'.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 00:09 schreef Confetti het volgende:
[..]
Politiek trucje natuurlijk. Trump is de macho, die kan helemaal niet terugkrabbelen.
Maar daar zijn we dan weer, dat heeft Harris de afgelopen maanden alleen al mbt Biden gedaan, maar dat is dan wel prima?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 00:07 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Iemand die zijn volk continu voorliegt is natuurlijk nooit een goede vertegenwoordiger of je moet wel een raar beeld hebben van dat volk.
Bewijs maar.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 00:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar daar zijn we dan weer, dat heeft Harris de afgelopen maanden alleen al mbt Biden gedaan, maar dat is dan wel prima?
Dat wordt qua karakter moeilijk voor hem ja. Lukte hem wel bij de Republikeinse debatten echter, hoewel dat een stuk zekerder was.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 00:09 schreef Confetti het volgende:
[..]
Politiek trucje natuurlijk. Trump is de macho, die kan helemaal niet terugkrabbelen.
Waar heeft ze over gelogen dan? Zoals ik al eerder zei: ze heeft gelijk dat er niets mis is met Biden. Hij was een prima president en is dat nog steeds tot volgend jaar januari.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 00:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar daar zijn we dan weer, dat heeft Harris de afgelopen maanden alleen al mbt Biden gedaan, maar dat is dan wel prima?
Waarom? Iedereen heeft haar en de rest van de partij horen zeggen dat het prima gaat met Joe en dat hij in de race blijft en dat alle video's van hem cheap fakes waren en de mensen die beweerden dat hij de weg kwijt was waren leugenaars.quote:
Nope, we moeten nog maar afwachten of hij zijn termijn wel afmaakt.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 00:19 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Waar heeft ze over gelogen dan? Zoals ik al eerder zei: ze heeft gelijk dat er niets mis is met Biden. Hij was een prima president en is dat overigens nog steeds tot volgend jaar januari.
Dat ervoor gekozen wordt om voor Harris te gaan heeft te maken met het feit dat Biden moeite heeft uit zijn woorden te komen en daardoor minder stemmers trekt helaas.
Dan zou zij direct zijn functies over moeten nemen. En dat is niet het geval.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 00:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom? Iedereen heeft haar en de rest van de partij horen zeggen dat het prima gaat met Joe en dat hij in de race blijft en dat alle video's van hem cheap fakes waren en de mensen die beweerden dat hij de weg kwijt was waren leugenaars.
Lijkt me bewijs genoeg.
Dat heeft meer te maken met jouw beoordelingsvermogen van oude mensen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 00:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nope, we moeten nog maar afwachten of hij zijn termijn wel afmaakt.
Maar nogmaals, als jij oprecht denkt dat er niets mis met hem is, dan snap ik dat oprecht niet, geloof je je eigen ogen gewoon niet?
Nog nietquote:Op vrijdag 26 juli 2024 00:21 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Dan zou zij direct zijn functies over moeten nemen. En dat is niet het geval.
Kom maar op met bewijs.
Het waren ook cheap fakes omdat ze altijd uit de context waren. Geen van de filmpjes bewijst dat Biden dementerend is of zo ...quote:Op vrijdag 26 juli 2024 00:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nog niet.
Nogmaals, dat is bewijs. De video's zijn echt, ze hebben gelogen en het cheap fakes genoemd. Case closed.
Ja, ik heb in mijn eentje, als enige de mening dat hij niet meer bij de tijd is, alleen ik vind datquote:Op vrijdag 26 juli 2024 00:22 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat heeft meer te maken met jouw beoordelingsvermogen van oude mensen.
Het gaat niet om wat jij of ik denken, het gaat om het oordeel van zijn artsen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 00:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, ik heb in mijn eentje, als enige de mening dat hij niet meer bij de tijd is, alleen ik vind dat.
Tientallen video's waarin hij zowel verbaal totaal de weg kwijt is als letterlijk niet meer weet waar hij is op een podium, totaal lege blikken, donkere mannen eng vastpakken en hun arm strelen, compleet verzonnen gebeurtenissen over zijn zoon oprakelen, dode mensen aanspreken alsof ze in de zaal zijn, allemaal gewoon een beetje moe zeker?
Raar dat die video's opeens WEL overal getoond werden toen ze opeens massaal Joe smeekten om uit de race te stappen, vreemd hoe fake dan opeens echt isquote:Op vrijdag 26 juli 2024 00:24 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het waren ook cheap fakes omdat ze altijd uit de context waren. Geen van de filmpjes bewijst dat Biden dementerend is of zo ...
Hij staat overigens gewoon onder medisch toezicht en jij denkt dat al die artsen liegen?![]()
Het gaat op FOK! ALLEEN maar om wat jij en ik denken, de rest van de wereld leest hier niet mee hoorquote:Op vrijdag 26 juli 2024 00:26 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het gaat niet om wat jij of ik denken, het gaat om het oordeel van zijn artsen.
Maar iemand die ontlastend bewijs achter hield op basis waarvan iemand op enkele uren na de doodstraf had gekregen, dat is wel ok?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 00:07 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Iemand die zijn volk continu voorliegt is natuurlijk nooit een goede vertegenwoordiger of je moet wel een raar beeld hebben van dat volk.
Ze blijven fake en uit de context. Ze wilden hem vervangen nadat het debat duidelijk maakte dat hij het uit zijn woorden komen een probleem werd. Niemand beweert dat hij dementerend is.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 00:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Raar dat die video's opeens WEL overal getoond werden als toen ze opeens massaal Joe smeekten om uit de race te stappen, vreemd hoe fake dan opeens echt is.
En daar komen de conspiracy verhalen weer. Het is zo voorspelbaar.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 00:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar iemand die ontlastend bewijs achter hield op basis waarvan iemand op enkele uren na de doodstraf had gekregen, dat is wel ok?
Met alle respect, maar dat gaat toch wel wat verder dan wat Trump zou hebben uitgespookt. Hoe meer ik aan het graven ben, hoe meer duidelijk is dat Harris haar verleden als openbaar aanklager een groot probleem kan vormen, met name omdat het heel slecht zal vallen bij de groep waarvan men hoopt dat ze goed bij gaat scoren.
In dat verband is er mogelijk alweer een schandaal aan de horizon: er is een boek genaamd Kamala Harris and the future of America waarin onder meer beschreven staat wat zij in die hoedanigheid allemaal heeft gepresteerd. Dat boek is 4 jaar lang verkocht op Amazon en sinds maandag ineens verdwenen.
Het lijkt er zo op alsof vanuit het Witte Huis opdracht is gegeven aan Amazon om dit boek te censureren.
Benieuwd wat daarvan gaat komen nu Harris ineens echt de spot op haar gezet krijgt.
Alleen ga ik uit van de onderzoeken van medische experts en trap ik niet in die filmpjes zoals jij wel doet.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 00:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het gaat op FOK! ALLEEN maar om wat jij en ik denken, de rest van de wereld leest hier niet mee hoor.
Maar dat hij dus oa niet uit zijn woorden kwam is dus al maanden zo niet langer het geval, maar het bewijs zet je dus weg als fake en uit de context, dan houdt het snel op he?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 00:30 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ze blijven fake en uit de context. Ze wilden hem vervangen nadat het debat duidelijk maakte dat hij het uit zijn woorden komen een probleem werd. Niemand beweert dat hij dementerend is.
Sja, ik trap niet in de overduidelijke bullshit van het Biden persteam, ieder zijn ding dan maar he?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 00:31 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Alleen ga ik uit van de onderzoeken van medische experts en trap ik niet in die filmpjes zoals jij wel doet.
Apart hoe je eigen hoax over bleek geen conspiracy is maar nu men politieke brandstof over hun politieke tegenstander probeer te vinden, zoals elke politicus doet, het wel automatisch een conspiracy is.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 00:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En daar komen de conspiracy verhalen weer. Het is zo voorspelbaar.
Je kan gewoon zien dat het inderdaad door Amazon is ingetrokken.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 00:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En daar komen de conspiracy verhalen weer. Het is zo voorspelbaar.
Talk to the handquote:Op vrijdag 26 juli 2024 00:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Apart hoe je eigen hoax over bleek geen conspiracy is maar nu men politieke brandstof over hun politieke tegenstander probeer te vinden, zoals elke politicus doet, het wel automatisch een conspiracy is.
DAT is pas voorspelbaar.
Ik weet het, gelukkig kunnen we op je rekenen als totaal objectief, dat scheeltquote:
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 00:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik weet het, gelukkig kunnen we op je rekenen als totaal objectief, dat scheelt.
Hij kreeg daar wel steeds meer moeite mee en voor de zoveelste keer: dat heeft niets met zijn cognitief vermogen te maken. Hij weet wel degelijk waar hij het over heeft en als je het transcript van het debat leest zie je dat ook. Maar hij hakkelt, struikelt over woorden en mompelt en tja dat trekt geen stemmen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 00:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar dat hij dus oa niet uit zijn woorden kwam is dus al maanden zo niet langer het geval, maar het bewijs zet je dus weg als fake en uit de context, dan houdt het snel op he?
Dat heeft niets met hallucineren te maken. Zijn zoon stierf aan hersentumor waarvan Biden overtuigd is dat de oorzaak daarvan lag in het feit dat zoon in Irak blootgesteld is aan de giftige stoffen van de burnpits. Veel militairen liepen daardoor allerlei soorten kanker op. Dat is de reden dat hij zegt dat hij zijn zoon in feite door de Irak-oorlog ('in Irak') verloren heeft.quote:Alleen al die constante volkomen hallucinerende verhalen over hoe zijn zoon is omgekomen? Is dat gewoon niet lekker uit je woorden komen?
Heb ik niet gelezen maar je kan zelf ook eens een keer moeite gaan doen en eens gaan kijken wat daarover gezegd wordt en niet alles uit onbetrouwbare media napapegaaien die niets anders doen dan misinformatie verspreiden over Biden.quote:Er stond hierboven een hele post met dat soort verwarde verhalen van hem, hoe kan je dan beweren dat het alleen maar een beetje haspelen is?.
Ik heb het niet over het persteam maar over de rapporten van zijn artsen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 00:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, ik trap niet in de overduidelijke bullshit van het Biden persteam, ieder zijn ding dan maar he?
Laat dan maar, nee echt, je wil gewoon je eigen oren en ogen niet geloven. Dat heeft niets met napapegaaien te maken, en als we elkaar daar dan toch van beschuldigen, jij bent wel erg op de hand van elke officiële mededeling van het Witte Huis.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 00:49 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Hij kreeg daar wel steeds meer moeite mee en voor de zoveelste keer: dat heeft niets met zijn cogniutief vermogen te maken. Als je het transcript van het debat leest zie je dat ook. Maar hij hakkelt struikelt over woorden en mompelt en tja dat trekt geen stemmen.
[..]
Dat heeft niets met hallucineren te maken. Zijn zoon stierf aan hersentumor waarvan Biden overtuigd is dat de oorzaak daarvan lag in het feit dat zoon in Irak blootgesteld is aan de giftige stoffen van de burnpits. Veel militairen liepen daardoor allerlei soorten kanker op. Dat is de reden dat hij zegt dat hij zijn zoon in feite door de Irak-oorlog verloren heeft.
[..]
Heb ik niet gelezen maar je kan zelf ook eens een keer moeite gaan doen en eens gaan kijken wat daarover gezegd wordt en niet alles uit onbetrouwbare media napapagaaien die niets anders doen dan misinformatie verspreiden over Biden.
Alweer fout. Harris is helemaal niet door Biden aangesteld als 'border czar'. Dat bedoel ik dus. Je papegaait al die onzin na uit onbetrouwbare bronnen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 00:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Laat dan maar, nee echt, je wil gewoon je eigen oren en ogen niet geloven. Dat heeft niets met napapegaaien te maken, en als we elkaar daar dan toch van beschuldigen, jij bent wel erg op de hand van elke officiële mededeling van het Witte Huis.
Nu net weer, Kamela is aangesteld om de grens te bewaken, ze kreeg de term Border Czar opgespeld.
En nu er een enorme crisis is aan de grens beweert de persvoorlichter met droge ogen dat ze dat nooit geweest is. Er zijn tientallen video's wederom die het tegendeel beweren, maar hey, ze liegen weer gewoon waar je bijstaat.
En IK zou dan niet goed geinformeerd zijn?
Ok.
OK Karine.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 00:54 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Alweer fout. Harris is niet door Biden aangesteld tot 'border czar'.
Mijn naam is ook niet Karine. Zijn de argumenten opquote:Op vrijdag 26 juli 2024 00:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
OK Karine.
We zijn wel klaar denk ik, slaap lekker.
Nee, want je neemt dus gewoon de tekst van het Witte Huis over, klakkeloos, weer.quote:
Jij zult het wel weten: is de video in deze post nep? Wellicht is het AI, dat weet ik niet. Dit meen ik serieus overigens.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 00:54 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Alweer fout. Harris is helemaal niet door Biden aangesteld als 'border czar'. Dat bedoel ik dus. Je papegaait al die onzin na uit onbetrouwbare bronnen.
Tja jij beweert dat ze als border czar is aangesteld dus dat zal je dan hard moeten maken. Ik heb gisteren de hearing in het Huis gezien waar het bewijs daarvan gevraagd werd aan de Republikeinse commissie die dat ook beweerde en niet eentje kon daar antwoord op geven behalve dan dat ze dat in 'de media' hadden gelezen net als jij dus ...quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, want je neemt dus gewoon de tekst van het Witte Huis over, klakkeloos, weer.
Dan houdt het gewoon op, ik zeg net dat er tientallen bewijzen zijn dat ze weldegelijk verantwoordelijk was voor de grens en dat ze door meerdere partijen die term heeft gekregen, staat allemaal zwart op wit.
IK beweer niets, ik lees de artikelen waarin ze zo genoemd wordt en waarin ze daadwerkelijk aangesteld is om de grenssituatie op zich te nemen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:03 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Tja jij beweert dat ze als border czar is aangesteld dus dat zal je dat hard moeten maken. Ik heb gisteren de hearing in het Huis gezien waar dat gevraagd aan de Republikeinse commissie die dat beweerde en niet eentje kon daar antwoord op geven behalve dan dat ze dat in 'de media' hadden gelezen
Is dit allemaal door AI gemaakt dan?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 00:54 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Alweer fout. Harris is helemaal niet door Biden aangesteld als 'border czar'. Dat bedoel ik dus. Je papegaait al die onzin na uit onbetrouwbare bronnen.
Daar was ze ook helemaal niet verantwoordelijk voor.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
IK beweer niets, ik lees de artikelen waarin ze zo genoemd wordt en waarin ze daadwerkelijk aangesteld is om de grenssituatie op zich te nemen.
Je zit nu toch niet te mierenneuker dat ze niet officieel zo met die term is aangesteld he? Want dat is totaal niet waar het over gaat, hoe ze genoemd werd, het gaat om dat ze nu willen beweren dat ze niet verantwoordelijk is geweest voor de grens.
Dat zijn filmpjes waarin ontkend wordt dat ze border czar is zo te zienquote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Is dit allemaal door AI gemaakt dan?
https://www.foxnews.com/video/6359121361112
Niet meteen wegklikken.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:08 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat zijn filmpjes waarin ontkend wordt dat ze border czar is zo te zien
Bedankt Karinequote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:07 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Daar was ze ook helemaal niet verantwoordelijk voor.
Nee heb gekeken. Dat zijn allemaal commentatoren van MSNBC/ CNN die zeggen dat ze border czar genoemd wordt door de rechtse media. Dat klopt. Maar dat is dus niet waar.quote:
Maar dat is heel wat anders. Ja Biden heeft haar gevraagd de oorzaken te onderzoeken van immigratoestromen om te kijken of daar diplomatiek iets aan te doen was. Dat is iets heel anders dan verantwoordelijk zijn voor wat er aan de grens gebeurt.quote:
Maak je nu een grapje? Het tweede deel is om juist het contrast te tonen met wat die zenders eerder zeiden. Of mijn filmpje uit de link op X.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:11 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nee heb gekeken. Dat zijn allemaal commentatoren van MSNBC/ CNN die zeggen dat ze border czar genoemd wordt door de rechtse media. Dat klopt. Maar dat is dus niet waar.
Kijk anders even naar de hearing in het Huis.
Dat ging over het achterhalen waarom er een enorme piek was qua vluchtelingen uit El Salvador, Guatemala en Honduras tijdens Trump vlak voor corona en het proberen dat te doen dalen. Wat gelukt is, naar pre-Trump niveaus.quote:
Waatrom wordt de zin 'We have to address the root causes of migration' niet gehighlightquote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:12 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]
Ze vond zelf best dat ze er verantwoordelijk voor was geloof ik.
Ja, ze moet ergens leiding aan geven, maar als het een grote teringzooi wordt, dan is ze niet verantwoordelijk voor, want dan was het opeens een andere taak.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:13 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar dat is heel wat anders. Ja Biden heeft haar gevraagd de oorzaken te onderzoeken van immigratoestromen om te kijken of daar diplomatiek iets aan te doen was. Dat is iets heel anders dan verantwoordelijk zijn voor wat er aan de grans gebeurt.
NEE! Ze moest de OORZAKEN van de migratie onderzoeken. Niets anders. Overigens gaf Obama Biden precies dezelfde opdracht toen hij president was. Een ondankbare taak want daarvoor moet er in de landen waar de migranten vandaan komen iets gebeuren aan de armoede en het feit dat drugkartels aan de macht zijn. Daar kan je weinig aan doen, de VS is daar niet de baas.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, ze moet ergens leiding aan geven, maar als het een grote teringzooi wordt, dan is ze niet verantwoordelijk voor, want dan was het opeens een andere taak.
Maar goed, we zullen er nooit uitkomen. Trump/Reps altijd fout en evil, Biden/Harris/Dems, altijd eerlijk en de beste evaaarrrrr.
Ik zei al, we zullen er nooit uitkomen. Jij ziet het blijkbaar zo en ik zie het totaal anders en vind het een overduidelijke campagne om haar imago op te krikken door haar weg te halen bij de totale chaos die het is bij de grens.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:18 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
NEE! Ze moest de OORZAKEN van de migratie onderzoeken. Niets anders. Overigens gaf Obama Biden precies dezelfde opdracht toen hij president was. Een ondankbare taak want daarvoor moet er in de landen waar de migranten vandaan komen iets gebeuren aan de armoede en het feit dat drugskartels aan de macht zijn. Daar kan je weinig aan doen.
Echt He? Ddaar hebben dit soort users het nou weer nooit over terwijl daar WEL iets aan te doen is.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:20 schreef SnertMetChoco het volgende:
Wonderlijk dat Trump een effective wetswijziging kan blokkeren met gelobby, omdat het zijn kansen zou verneuken en dat Trump fans hier dat aangrijpen om te wijzen naar Harris dat zij niet genoeg had gedaan terwijl ze een andere opdracht had.
Nee, hè hè, natuurlijk was dat niet letterlijk haar titel. Maar de grensbewaking was wel een van de speerpunten waar zij zich mee bezig zou houden. Je ziet zelfs een stukje waarin dat wordt genoemd waar ze bij aanwezig is.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:11 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nee heb gekeken. Dat zijn allemaal commentatoren van MSNBC/ CNN die zeggen dat ze border czar genoemd wordt door de rechtse media. Dat klopt. Maar dat is dus niet waar.
Ronduit bizar. Ik zou me genaaid voelen als dat belangrijk voor me was.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:21 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Echt He? Ddaar hebben dit soort users het nou weer nooit over terwijl daar WEL iets aan te doen is.
Heeft Trump de nieuwe (bipartisan!) immigratiewetgeving tegengehouden of niet? Die had nl wel een heleboel oplossingen voor de problemen bij de grens.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik zei al, we zullen er nooit uitkomen. Jij ziet het blijkbaar zo en ik zie het totaal anders en vind het een overduidelijke campagne om haar imago op te krikken door haar weg te halen bij de totale chaos die het is bij de grens.
Dat videootje benoemt toch The Northern Triangle and Mexico? Dus het vluchten van El Salvador, Guatemala en Honduras via Mexico? Of hebben we het hier nu over iets anders?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, hè hè, natuurlijk was dat niet letterlijk haar titel. Maar de grensbewaking was wel een van de speerpunten waar zij zich mee bezig zou houden. Je ziet zelfs een stukje waarin dat wordt genoemd waar ze bij aanwezig is.
Overigens zat het een tijdje terug ook in een segment van Real Time. Bill Maher is goed geïnformeerd en allesbehalve pro Trump (ze haten elkaar).
Het is echt ongelofelijk wat sommigen hier durven te beweren in strijd met de overduidelijke feiten.
Sorry, maar als je de hele dag door domme leugens moet vertellen over jouw favoriete kandidaat… ben je dan niet gewoon op het verkeerd paard aan het wedden?
Het gaat niet over Trump, of zelfs over beleid. Het gaat om het feit dat men nu overduidelijk de verantwoordelijkheid die Harris had voor het grensprobleem probeert af te zwakken of zelfs helemaal bij haar weg te halen, puur omdat het daar gewoon heel slecht gaat en het slecht zou zijn voor haar presidentiële campagne.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:23 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Heeft Trump de nieuwe immigratiewetgeving tegengehouden of niet? Die had nl wel een heleboel oplossingen voor de problemen bij de grens
Als die grens zo belangrijk voor je is, waarom wijs je dan niet eerst naar de persoon die jij steunt? Dat is toch logisch? Ze hadden een goede deal, Trump wilde niet.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het gaat niet over Trump, of zelfs over beleid. Het gaat om het feit dat men nu overduidelijk de verantwoordelijkheid die Harris had voor het grensprobleem probeert af te zwakken of zelfs helemaal bij haar weg te halen, puur omdat het daar gewoon heel slecht gaat en het slecht zou zijn voor haar presidentiële campagne.
Ja sorry hoor maar je bent duidelijk ontzettend slecht geinformeerdquote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, hè hè, natuurlijk was dat niet letterlijk haar titel. Maar de grensbewaking was wel een van de speerpunten waar zij zich mee bezig zou houden. Je ziet zelfs een stukje waarin dat wordt genoemd waar ze bij aanwezig is.
Overigens zat het een tijdje terug ook in een segment van Real Time. Bill Maher is goed geïnformeerd en allesbehalve pro Trump (ze haten elkaar).
Het is echt ongelofelijk wat sommigen hier durven te beweren in strijd met de overduidelijke feiten.
Sorry, maar als je de hele dag door domme leugens moet vertellen over jouw favoriete kandidaat… ben je dan niet gewoon op het verkeerd paard aan het wedden?
Ah ja, omdat je niet constant in elke post met verbeten fanatisme laat zien dat je heel correct een hekel hebt aan Trump steun je hem en ben je idolaatquote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:31 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Als die grens zo belangrijk voor je is, waarom wijs je dan niet eerst naar de persoon die jij steunt? Dat is toch logisch?
Lankford:
McConnell:
https://www.msn.com/en-us(...)r-reform/vi-AA1nx61y
De weigering om normaal samen te werken vind ik uiteraard belachelijk.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:27 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat videootje benoemt toch The Northern Triangle and Mexico? Dus het vluchten van El Salvador, Guatemala en Honduras via Mexico? Of hebben we het hier nu over iets anders?
En wat vind je er van dat Trump een effectieve grenswet blokkeerde met gelobby omdat het zijn kansen verminderde?
Wat vind je hier van Senator Lankford die namens de Republikeinen erover had onderhandeld, blij was met het resultaat, maar dat er een surrogaat achter hem aan kwam?
Maar dat heeft met elkaar te maken. Harris is niet verantwoordelijk voor de probelemen aan de grens en Trump hield oplossingen voor die problemen tegen. Zo eenvoudig is het.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ah ja, omdat je niet constant in elke post met verbeten fanatisme laat zien dat je heel correct een hekel hebt aan Trump steun je hem en ben je idolaat.
Waarom niet, omdat we het over Harris hebben en niet over Trump, daarom niet.
Ik heb het niet over idolaat, ik zei en bedoelde steunt.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ah ja, omdat je niet constant in elke post met verbeten fanatisme laat zien dat je heel correct een hekel hebt aan Trump steun je hem en ben je idolaat.
Waarom niet, omdat we het over Harris hebben en niet over Trump, daarom niet.
Ben je nu tegen jezelf aan het praten?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:33 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja sorry hoor maar je bent duidelijk ontzettend slecht geinformeerd
Nee tegen jou dat lijkt me duidelijk? Of moet ik dat ook al uitleggen?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ben je nu tegen jezelf aan het praten?
Nou ja, zo zie jij de dingen en ik zie ze dus andersquote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:37 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar dat heeft met elkaar te maken. Harris is niet verantwoordelijk voor de probelemen aan de grens en Trump hield oplossingen voor die problemen tegen. Zo eenvoudig is het.
Maar dat beeld is ongegrond en heb je duidelijk overgenomen uit die onbetrouwbare rechtse bronnen die die misinformatie verspreiden.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ja, zo zie jij de dingen en ik zie ze dus anders.
O, dan ben je gewoon onzin aan het uitkramen. Sorry dat ik je overschat heb.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:38 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nee tegen jou dat lijkt me duidelijk? Of moet ik dat ook al uitleggen?
Wederom, zo zie jij de dingen, en ik zie dat andersquote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:40 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar dat beeld is ongegrond en heb je duidelijk overgenomen uit die onbetrouwbare rechtse bronnen.
Goed argument wel ... echt inhoudelijk ook.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
O, dan ben je gewoon onzin aan het uitkramen. Sorry dat ik je overschat heb.
Als dat grensgedoe was 'opgelost' was het ineens de kroon geweest op haar politieke carrière.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:40 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar dat beeld is ongegrond en heb je duidelijk overgenomen uit die onbetrouwbare rechtse bronnen die die misinformatie verspreiden.
Nee Harris had niets te maken met de wetgeving. Dat Trump erop aandrong die niet aan te nemen was natuurlijk omdat hij dan geen kritiek meer op Biden kon hebben bij de verkiezingen. Het was een kroon op het werk van Biden geweest.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:42 schreef Brubbie het volgende:
[..]
Als dat grensgedoe was 'opgelost' was het ineens de kroon geweest op haar politieke carrière.
Allemaal doen ze aan cherry picking. En jij danst er lekker mee mee, terwijl je doet alsof dat niet zo is.
Nee, jouw ongefundeerde ‘argument’ dat ik slecht geïnformeerd ben over de Amerikaanse politiek noopt simpelweg tot niets anders dan hoon.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:42 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Goed argument wel ... echt inhoudelijk ook.
Oh wacht ...![]()
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:45 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nee Harris had niets te maken met de wetgeving. Dat Trump erop aandrong die niet aan te nemen was natuurlijk omdat hij dan geen kritiek meer op Biden kon hebben bij de verkiezingen. Het was een kroon op het werk van Biden geweest.
Leuk, een nieuw account. Lees anders even terug.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:44 schreef Brubbie het volgende:
Grensgedoe ligt officieel bij Department of Homeland Security.
Herres kreeg de kutklusjes van Biden omdat het verder een politica van niks was (of is) op het moment dat de rollen werden verdeeld. Daar hoort lekker lobbyen voor de grens bij.
Waar moet hij anders campagne op voeren tegen Biden?quote:
Wat jij niet begrijpt is dat de media van het redelijke standpunt dat er geen eer te behalen was aan die taak is overgegaan op de leugen dat ze er niets mee te maken had.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:45 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nee Harris had niets te maken met de wetgeving. Dat Trump erop aandrong die niet aan te nemen was natuurlijk omdat hij dan geen kritiek meer op Biden kon hebben bij de verkiezingen. Het was een kroon op het werk van Biden geweest.
Waarom denk je?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:47 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Leuk, een nieuw account. Lees anders even terug.
1. Harris had niet de taak om "de grenssituatie" op te lossen. Ze had als taak om uit te vogelen waarom er het jaar voor corona (onder Trump) veel meer vluchtelingen vanuit El Salvador, Guatemala en Honduras via Mexico de VS probeerden binnen te komen en dat te verminder, wat van wat ik zag gelukt is naar pre-Trump niveaus.
2. Trump schoot een grenswet af die bijzonder effectief was geweest, omdat het zijn kansen zou verminderen. Dus waarom uberhaupt wijzen naar Harris die een ienieminie rolletje had?
Waarom?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:47 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
. Dus waarom uberhaupt wijzen naar Harris die een marginale rol had?
De media die Harris een taak in de schoenen schuiven die ze helemaal niet hadden vast geen reden daarover te liegen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat jij niet begrijpt is dat de media van het redelijke standpunt dat er geen eer te behalen was aan die taak is overgegaan op de leugen dat ze er niets mee te maken had.
Zoals wel vaker gaat het dus om de media die liegen om haar te beschermen.
De MeDiAquote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:54 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
De media die Harris een taak in de schoenen schuiven die ze helemaal niet hadden vast geen reden daarover te liegen.
Wat staat hier?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:54 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
De media die Harris een taak in de schoenen schuiven die ze helemaal niet hadden vast geen reden daarover te liegen.
Omdat je er niet van op de hoogte bent? Of omdat het je niet interesseert dat Trump niet echt iets wil oplossen, maar gewoon de verkiezing wil winnen?quote:
Hij is niet een convicted fellon omdat hij een hoer wat geld toespeelde. Hij heeft gefraudeerd om dat te doen. Zo heeft zijn advocaat die dat regelde voor de belastingdienst bijvoorbeeld zijn inkomen verkeerd op moeten geven om het allemaal te dekken en Trump heeft hem daar extra voor betaald.quote:Het zit in dezelfde hoek als Trump wegzetten als cOnViCTEd FelLoN omdat hij een hoertje wat smartengeld toe heeft gespeeld. Gewoon alles uitvergroten van de tegenstander.
Denk dat Trump wel wat ergere dingen heeft gedaan
Ik snap dat Trump het doet. Ik snap niet dat JIJ als persoon het doet.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom?
Om campagnemateriaal te hebben tegen Harris, een argument om tegen haar te gebruiken in de verkiezingscampagne.
En het Witte Huis is overduidelijk bezig met een tegencampagne en probeert haar uit de wind te houden door haar rol nu te bagatelliseren.
Gewoon politiek, niets mis mee of mag alleen Trump dag in dag uit over alles tot zijn kinderen aan toe onder de loep genomen worden door zijn tegenstanders?
Dat jij blijkbaar denkt dat een andere kandidaat wat anders wil, is ook wel schattig te noemen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Omdat je er niet van op de hoogte bent? Of omdat het je niet interesseert dat Trump niet echt iets wil oplossen, maar gewoon de verkiezing wil winnen?
Jup, en als president keur je talloze aanslagen op onschuldige burgers ook goed. Valt dit nog wel mee. Trump heeft gesekst met hoertjes en hier en daar lekker sjoemelen. Dat is een beetje de wereld waar dit soort gasten zich in begeven.quote:[..]
Hij is niet een convicted fellon omdat hij een hoer wat geld toespeelde. Hij heeft gefraudeerd om dat te doen. Zo heeft zijn advocaat die dat regelde voor de belastingdienst bijvoorbeeld zijn inkomen verkeerd op moeten geven om het allemaal te dekken en Trump heeft hem daar extra voor betaald.
Trump staat echt in de weg van al het goede in deze wereld hequote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:56 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik snap dat Trump het doet. Ik snap niet dat JIJ als persoon het doet.
Als de grenssituatie iets is wat je boeit, dan ontkom je er niet aan heel hard naar Trumps lobby te wijzen. Het heeft decennia gekost om zo'n grote verandering te onderhandelen met echt zoveel wat Republikeinen kregen. Als het toen was aangenomen was de grens per direct gesloten voor vluchtelingen. Maaar nee, ze hebben het toen proberen te spinnen als "niet genoeg".
Ach, ik snap niet dat mensen het opnemen voor Biden en/of Harris, ieder zijn ding.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:56 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik snap dat Trump het doet. Ik snap niet dat JIJ als persoon het doet.
Als je van de feiten uitgaat weet wat de waarheid is:quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:55 schreef Brubbie het volgende:
[..]
De MeDiA
Je kunt vinden wat je wil, pro-Harris of anti-Harris, in de Amerikaanse media.
De een sugar coat de boel, de ander gooit er wat extra zout bij en nog een denkbeeldig biertje.
Doe niet zo verheven
De gedelegeerden van de staten zijn partijleden? Die stemmen op haar.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 02:02 schreef Brubbie het volgende:
Wel een gevaar voor de democratie die Harris. Zelfs haar partijleden hebben niet op haar gestemd. Vorige keer dat ze meedeed ook al niet.
Wat was zijn politieke functie toen?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 02:02 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Als je van de feiten uitgaat weet wat de waarheid is:
1. Er lag een (bipartisan) wetsontwerp klaar om de problemen aan de grens aan te pakken.
2. Trump drong er bij de Republikeinse senatoren op aan tegen te stemmen en dat deden ze braaf
3. Harris was (en is) geen 'border czar' en ze heeft niet de opdracht gekregen die op te lossen. Dat was een taak van de Senaat.
Presidentskandidaat. Hoofd van de partij.quote:
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 02:03 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
De gedelegeerden van de staten zijn partijleden? Die stemmen op haar.
Ik ben gewoon voor gezond beleid. Als er een deal is gesloten voor een enorm aanscherping qua grensbeleid, dan hoef ik daar niet voor te zijn, maar kan ik het wel debiel vinden als een politicus daar voor gaat liggen omdat het zijn kansen vermindert. Als ik in hun Senaat of Huis had gezeten had ik gewoon voor het compromis gestemd, gezien het belangrijk is voor veel Amerikanen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:59 schreef Brubbie het volgende:
[..]
Dat jij blijkbaar denkt dat een andere kandidaat wat anders wil, is ook wel schattig te noemen.
Er staan andere machtsblokken achter beide partijen/kandidaten, maar het is niet zo dat Trump dat heeft uitgevonden, hoor.
He wat? Ik keur geen aanslagen goed, behalve belastingaanslagen.quote:[..]
Jup, en als president keur je talloze aanslagen op onschuldige burgers ook goed.
Het gaat er niet om dat hij een hoer neukte, maar dat hij gefraudeerd heeft. Zoals gezegd heeft zijn advocaat in deze plot gefraudeerd tegenover de IRS en Trump heeft hem daarvoor vergoed, onder andere.quote:Valt dit nog wel mee. Trump heeft gesekst met hoertjes en hier en daar lekker sjoemelen. Dat is een beetje de wereld waar dit soort gasten zich in begeven.
Ik vind dat niet echt een diskwalificatie van een politicus op dat niveau.
Iedereen kan zich alsnog kandidaat stellen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 02:05 schreef Brubbie het volgende:
[..]Ze hebben een coup gepleegd. Ze is de kandidaat voor de 'Democraten' zonder het plebs hun stem te horen.
Maar hier doe jij dan weer, geheel in lijn met je andere posts, je ogen voor dicht.
Lachen
Dat is dan ook de taak van die mensen om dat te doen. Maar helaasquote:Op vrijdag 26 juli 2024 02:05 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik ben gewoon voor gezond beleid. Als er een deal is gesloten voor een enorm aanscherping qua grensbeleid, dan hoef ik daar niet voor te zijn, maar kan ik het wel debiel vinden als een politicus daar voor gaat liggen omdat het zijn kansen vermindert. Als ik in hun Senaat of Huis had gezeten had ik gewoon voor het compromis gestemd, gezien het belangrijk is voor veel Amerikanen.
Nuff saidquote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:59 schreef Brubbie het volgende:
Trump heeft gesekst met hoertjes en hier en daar lekker sjoemelen. Dat is een beetje de wereld waar dit soort gasten zich in begeven.
Ik vind dat niet echt een diskwalificatie van een politicus op dat niveau.
Ja, helaas stemden ze tegen, omdat Trump hen dreigde met hun verdere politieke carriere.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 02:07 schreef Brubbie het volgende:
[..]
Dat is dan ook de taak van die mensen om dat te doen. Maar helaas
Hoiquote:Op vrijdag 26 juli 2024 02:06 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Iedereen kan zich alsnog kandidaat stellen.
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:11 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja dat is dus die resolutie opgesteld door Republikeinen waar een hearing over was en waar de Republikeinen geen antwoord konden geven op de vraag hoe ze erbij komen dat Harris door Biden is aangesteld als 'border czar'. Hadden ze in 'de media' gelezen.quote:
https://www.whitehouse.go(...)ting-on-immigration/quote:Op vrijdag 26 juli 2024 02:16 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja dat is dus die resolutie opgesteld door Republikeinen waar een hearing over was en waar de Republikeinen geen antwoord konden geven op de vraag hoe ze daarbij komen. Hadden ze in 'de media' gelezen.![]()
Wacht ik zal even de beelden daarvan opzoeken.
[ x ]
[ x ]
Ja dat is ook al voorbijgekomen. Dat is iets heel anders. Biden heeft Harris gevraagd te kijken naar de OORZAKEN van die migratie (armoede, macht drugskartels in de thuislanden) en of daar diplomatiek iets aan te doen valt. Dus overleggen met de machthebbers daar om die situatie te verbeteren. Het heeft niets te maken met het immigratiebeleid dat verouderd is waardoor er problemen aan de grens ontstaan en Biden machteloos staat omdat hij zich aan de wet moet houden.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 02:30 schreef Za het volgende:
[..]
https://www.whitehouse.go(...)ting-on-immigration/
Ik ken denk ik geen politicus die zo fatsoenlijk opereert als Biden. De man heeft zijn eigen zoon nog niet eens een pardon gegeven. Hoe denk je dat Trump daarmee had gedeald? En vind je het raar dat ik het corrupt vind dat hij talloze vriendjes van hem pardons verleende?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 02:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ach, ik snap niet dat mensen het opnemen voor Biden en/of Harris, ieder zijn ding.
Ehm, nou ja, politici nemen vaak credit voor dingen die er gebeuren. Daar zijn we het over eens. Van inflatiereductie tot een niet gesteunde infrastructuurwet.quote:Ik doe het omdat ik op FOK! zit en we het over Harris hebben en ik het duidelijk een tactiek van het Witte Huis vind en dat ze idd waarschijnlijk wel enorm de credits op zich had genomen bij succes.
Maar daar kan je ook mee oneens zijn en het officiële verhaal aannemen, ook prima hoor.
Ja, eens.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 02:15 schreef HeatWave het volgende:
Da's volgens mij niet helemaal wat men denkt dat het is, lees de bovenste paragraaf, dit is volgens mij een klacht van de republikeinen en niet een aanstelling.
So this new surge we’re dealing with now started with the last administration, but it’s our responsibility to deal with it humanely and to — and to stop what’s happening.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 02:38 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja dat is ook al voorbijgekomen. Dat is iets heel anders. Biden heeft Harris gevraagd te kijken naar de OORZAKEN van die migratie (armoede, macht drugskartels in de thuislanden) en of daar diplomatiek iets aan te doen valt. Dus overleggen met de machthebbers daar. Het heeft niets te maken met het immigratiebeleid dat verouderd is waardoor er problemen aan de grens ontstaan en Biden machteloos staat omdat hij zich aan de wet moet houden.
En die nieuwe immigratiewet (waar Harris niets mee te maken heeft) is er dus wel maar die hield Trump tegen omdat hem dat electoraal heel slecht uitkwam als Biden die overwinning zou boeken en hij geen gebruik meer zou kunnen maken van die problemen door Biden daarop aan te vallen.
Er zijn wel allerlei initiatieven geweest om de situatie in die landen (Northern Triangle) te verbeteren maar het probleem was dat die migratiestroom niet (grotendeels) beperkt bleef tot die landen zoals ze toen verwachtten maar zich uitbreidde naar veel meer landen. Dat mandaat had ze ook niet en bovendien wordt het dan helemaal een onmogelijke opgave.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 02:46 schreef Za het volgende:
[..]
So this new surge we’re dealing with now started with the last administration, but it’s our responsibility to deal with it humanely and to — and to stop what’s happening.
And so, this increase has been consequential, but the Vice President has agreed — among the multiple other things that I have her leading — and I appreciate it — agreed to lead our diplomatic effort and work with those nations to accept re- — the returnees, and enhance migration enforcement at their borders — at their borders.
We’re already talking with Mexico about that; she’s already done that. We’re going to be dealing with a full team now that we have to be able to deal with the problem here at home, but also to deal with it now in terms of in country.
https://www.whitehouse.go(...)ting-on-immigration/
Is dit succesvol in praktijk gebracht?
Op die positie moet je in staat zijn drone-strikes aan de andere kant van de wereld in te voeren (zoals Obama) of landen binnenvallen zonder een echte casus belli (Bush). Dan valt dit toch wel mee?quote:
Dat lijkt mij dan dus niet de fout van Trump, wel van slappe happen die daar zitten voor hun stoeltje en niet om 'te doen wat goed is'.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 02:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, helaas stemden ze tegen, omdat Trump hen dreigde met hun verdere politieke carriere.
En die Trump heeft dit allemaal bekokstoofd hé. Voor hem en na hem is dit geen probleemquote:Op vrijdag 26 juli 2024 02:53 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nee want daar heb je de medewerking van die landen voor nodig en dat gebeurt dus niet/ te weinig.
Maar wat je wel kan doen is nieuwe immigratiewetgeving aannemen in het Congres die de problemen wel aanpakken zoals meer personeel, meer opvang, meer technische mogelijkheden om de grens te bewaken en de grens te kunnen sluiten als het uit de hand loopt etc etc ...
Oh en uiteraard het aanpassen van de criteria voor het toekennen van asiel. Nu kan bv volgens de wet iedereen die de grens oversteekt en zich meldt bij de politie asiel aanvragen wat massaal gebeurt maar die door gebrek aan personeel en opvang moeten worden vrijgelaten in afwachting van de behandeling van hun asielaanvrage wat jaren kan duren.
Bekokstoofd niet en het was al veel langer een probleem (ook onder Trump) dat hij dacht op te lossen met het bouwen van een muur weet je nog? Waardeloze en veel te dure oplossing die niet betaald werd door de Mexicanen zoals hij beloofde maar gewoon door de belastingbetaler. En ook toen hield hij een wijziging van de wet tegen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 03:33 schreef Brubbie het volgende:
[..]
En die Trump heeft dit allemaal bekokstoofd hé. Voor hem en na hem is dit geen probleem
Speciaal voor dit een account aangemaaktquote:Op vrijdag 26 juli 2024 03:33 schreef Brubbie het volgende:
[..]
En die Trump heeft dit allemaal bekokstoofd hé. Voor hem en na hem is dit geen probleem
Maar dat wordt dus helemaal niet gezegd.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 07:55 schreef loveli het volgende:
Maarre.. Biden, cognitief scherper dan ooit, best Biden ever,
Paar maanden geleden, op de een of andere licht politiek gekleurde nieuwszender.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 08:20 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Maar dat wordt dus helemaal niet gezegd.
Heb op feesboek gestaan.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 08:29 schreef loveli het volgende:
[..]
Paar maanden geleden, op de een of andere licht politiek gekleurde nieuwszender.
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 08:01 schreef Harmankardon het volgende:
Apart, hele discussie over dat het niet kan dat Harris het kandidaatschap overneemt en hoe ondemocratisch dat is. Gaat wel geheel volgens de regels van een private partij maar je kunt die mening aanhangen.
Maar als je dat dan echt vind dan moet je vanuit redelijkheid al helemaal anti Trump zijn want J6, dat was naar alle rangen en maatstaven vele malen erger.
Ff voor je nagekeken, het was blijkbaar de persvoorlichter van het witte huis.quote:
(Quote uit andere nieuwsbron)quote:Addressing reporters on Wednesday, Karine Jean-Pierre, White House press secretary, said it was not an excuse but added that it provided context for his debate.
Jean-Pierre said that while the last few days have been challenging, any leader would have to prove themselves to their constituents.
“The president is clear-eyed, and he is staying in the race,” she added.
“That is what the president is focused on, continuing to deliver for the American people.”
The White House spokesperson said, regardless of the debate, “this moment is critical”.
“This is a president who is strong and resolute,” Jean-Pierre said.
“He is as sharp as ever, as I have known him to be.”
Je meet wel met twee maten he?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 02:02 schreef Brubbie het volgende:
Wel een gevaar voor de democratie die Harris. Zelfs haar partijleden hebben niet op haar gestemd. Vorige keer dat ze meedeed ook al niet.
Dat klopt, hij is een verkrachter. Ook dat is door twee juries en rechtbanken uitgesproken.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:52 schreef Brubbie het volgende:
[..]
Waarom denk je?
Het zit in dezelfde hoek als Trump wegzetten als cOnViCTEd FelLoN omdat hij een hoertje wat smartengeld toe heeft gespeeld. Gewoon alles uitvergroten van de tegenstander.
Denk dat Trump wel wat ergere dingen heeft gedaan
Ik denk persoonlijk dat over een jaartje naar buiten komt dat Biden Parkinson heeftquote:Op vrijdag 26 juli 2024 07:55 schreef loveli het volgende:
Maarre.. Biden, cognitief scherper dan ooit, best Biden ever, maar komt gewoon niet zo lekker meer uit z'n woorden.
en jij gelooft dit?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 10:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat klopt, hij is een verkrachter. Ook dat is door twee juries en rechtbanken uitgesproken.
Waarom dingen er bij verzinnen als de simpelste verklaring afdoende is.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 10:55 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk dat over een jaartje naar buiten komt dat Biden Parkinson heeft
“I’ve known Jeff for fifteen years. Terrific guy,” Trump told New York Magazine that year for a story headlined “Jeffrey Epstein: International Moneyman of Mystery.” “He’s a lot of fun to be with. It is even said that he likes beautiful women as much as I do, and many of them are on the younger side. No doubt about it — Jeffrey enjoys his social life.”quote:
mooi dat vertrouwen in het rechtssysteem mss een beetje naïefquote:Op vrijdag 26 juli 2024 11:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat valt er niet aan te geloven dat hij schuldig bevonden is tot tweemaal toe?
Waarom?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 11:07 schreef Tijger_m het volgende:
Ondertussen wil Trump zich uit de debatten terugtrekken. Dat was te verwachten.
Simpel, optics. Trump ziet er naast Harris uit als een versleten oude man die nauwelijks uit zijn woorden kan komen. Daar kom je naast Biden wel mee weg, naast Harris niet.quote:
quote:Barack Obama endorses Kamala Harris for president in 2024 US election
Former president’s endorsement means US vice-president has won backing of all the party’s high-profile figures
https://www.theguardian.c(...)dorses-kamala-harris
Hmm dat is ook wel weer zo.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 11:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Simpel, optics. Trump ziet er naast Harris uit als een versleten oude man die nauwelijks uit zijn woorden kan komen. Daar kom je naast Biden wel mee weg, naast Harris niet.
Mooi, dat zou eraan komen, maar men draaide en spinde het ontbreken van die endorsement weer op allerlei manieren, terwijl Obama gewoon de thunder van Biden niet wilde stelen en bewust gewacht heeft tot na zijn speech.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 11:12 schreef Tijger_m het volgende:
Obama maakt de endorsements voor Harris compleet:
[..]
Het een sluit het ander niet uit toch?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 11:04 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Waarom dingen er bij verzinnen als de simpelste verklaring afdoende is.
De man valt cognitief volledig binnen de verwachtingswaarde van een 80+er die in zijn rustjaren een stressvolle baan heeft aangehouden.
Hij kan een debat met Harris ook niet winnen, dat verliest hij op alle punten, dan blijft er niets van hem over.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 11:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Simpel, optics. Trump ziet er naast Harris uit als een versleten oude man die nauwelijks uit zijn woorden kan komen. Daar kom je naast Biden wel mee weg, naast Harris niet.
Harris ook een veel sympathiekere kandidate dan Clinton. Die had toch een hele vreemdsoortige kilheid over haar hangen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 11:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij kan een debat met Harris ook niet winnen, dat verliest hij op alle punten, dan blijft er niets van hem over.
In 2016 tegen Hillary had hij het al zwaar en toen was hij veel minder incapabel dan nu.
Ik vind dat toch een vorm van wensdenken. Harris is echt niet sterk in een debat.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 11:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij kan een debat met Harris ook niet winnen, dat verliest hij op alle punten, dan blijft er niets van hem over.
In 2016 tegen Hillary had hij het al zwaar en toen was hij veel minder incapabel dan nu.
Weet je dat zeker? Harris was tegen Pence ook gewoonweg bagger, net als tijdens de debatten tijdens de primaries van 2020. Trump's strategie is vol op de aanval en Harris heeft genoeg zwakke plakken.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 11:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is een complot!quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Weet je dat zeker? Harris was tegen Pence ook gewoonweg bagger, net als tijdens de debatten tijdens de primaries van 2020. Trump's strategie is vol op de aanval en Harris heeft genoeg zwakke plakken.
Zo'n debat gaat niet over de inhoud, het gaat alleen om perceptie. Dat moet toch wel duidelijk zijn na Biden's optreden in juni.
Narcist Donold vindt het dus niet eerlijk dat hij niks te zeggen heeft over wat er binnen de democratische partij gebeurd.quote:
Nee, hij wil dat het volgende debat bij Fox is.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 11:07 schreef Tijger_m het volgende:
Ondertussen wil Trump zich uit de debatten terugtrekken. Dat was te verwachten.
Als Harris zo geweldig scoort in debatten, waarom haalde ze dan exact 0 afgevaardigden op 4 jaar geleden bij de voorverkiezingen?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 11:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Clinton won de voorverkiezingen. Harris had 0 afgevaardigden. Maar Harris scoort veel beter dan Clinton?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 11:48 schreef JAM het volgende:
[..]
Harris ook een veel sympathiekere kandidate dan Clinton. Die had toch een hele vreemdsoortige kilheid over haar hangen.
Hij heeft gewoon een punt dat de presidentiële debatten gevoerd dienen te worden door de kandidaten. De eerstvolgende staat ook pas gepland na de conventie ( 19-22 aug) in September.quote:
Dat is een prima opsomming.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:48 schreef mascara-klodder het volgende:
Al met al is het een grote shitzooi waar wij vanaf de zijlijn mogen genieten
Dat zei hij eerder, maar nu is het gewoon gecancelled. Zie het statement hier iets boven. Overigens, vlak daarna endorsede Obama Harris, dus wat hij daar als reden opgaf is van de baan, maar ok.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, hij wil dat het volgende debat bij Fox is.
Sowieso heb ik de indruk dat Trump het type is wat zich niet wil laten kennen als Harris hem hierop aanvalt, dus we zullen zien.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:54 schreef MoreDakka het volgende:
Er zal een nieuwe debatafspraak gemaakt moeten worden na de conventie als de kandidaat bekend is.
Waarom ging hij dan akkoord met een debat voor zowel de RNC als de DNC conventies? Ofwel hij lulde toen uit zijn nek of nu, you choose.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon een punt dat de presidentiële debatten gevoerd dienen te worden door de kandidaten. De eerstvolgende staat ook pas gepland na de conventie ( 19-22 aug) in September.
Omdat ze zo flets afstak naast Tulsi.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als Harris zo geweldig scoort in debatten, waarom haalde ze dan exact 0 afgevaardigden op 4 jaar geleden bij de voorverkiezingen?
Op dat moment waren beiden gekozen in de voorverkiezing. Dus een totaal andere situatie dan nu.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom ging hij dan akkoord met een debat voor zowel de RNC als de DNC conventies? Ofwel hij lulde toen uit zijn nek of nu, you choose.
En nee, voordat de conventies gehouden zijn is geen van beiden de kandidaat.
Bernie is te links voor de VS. Overigens ziet hij heel scherp wat er mis is met de politiek in de VS. Dat is misschien nog wel een groter probleem dan links zijn: hij wil echt iets doen aan de corruptie in de politiek.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:59 schreef loveli het volgende:
[..]
Omdat ze zo flets afstak naast Tulsi.
Maar die mocht niet, net als Bernie.
Over Bernie gesproken, ik denk dat die cognitief nog wel wat beter is dan Biden.
Dan zijn ze nog steeds geen kandidaat volgens de regels. Het is of het een of het ander, als je formeel bezig wil zijn, prima, maar wees dan wel eerlijk. Goed, dat zal wel een onmogelijke opgave zijn in dit geval.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Op dat moment waren beiden gekozen in de voorverkiezing. Dus een totaal andere situatie dan nu.
Nah hij is gewoon laf.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon een punt dat de presidentiële debatten gevoerd dienen te worden door de kandidaten. De eerstvolgende staat ook pas gepland na de conventie ( 19-22 aug) in September.
Gewoon lul smoezen waarschijnlijk uit het Trump team afkomstig napraten. Dit debat wilt men niet door laten gaan omdat bij een debat waarschijnlijk het ongeleide projectiel genaamd Trump tegen Harris wat rascistische en vrouwonvriendelijke drek zal uitslaan.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Op dat moment waren beiden gekozen in de voorverkiezing. Dus een totaal andere situatie dan nu.
Bernie en zijn aanhang is deels de oorzaak van Trump. Hij kan deze verkiezingen dan ook beter uitzitten.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Bernie is te links voor de VS. Overigens ziet hij heel scherp wat er mis is met de politiek in de VS. Dat is misschien nog wel een groter probleem dan links zijn: hij wil echt iets doen aan de corruptie in de politiek.
Donold vindt loyaliteit aan hem nou eenmaal belangrijker dan competentie. Hij heeft dus eigenlijk liever een leger zoals ze dat in Rusland hebben.quote:
Doe nou gewoon eens niet aan naamverbasteren.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Donold vindt loyaliteit aan hem nou eenmaal belangrijker dan competentie.
Dit. Zij is nog geen officiële kandidaat.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:52 schreef VEM2012 het volgende:
Volgens de regels zul je dan wel als kandidaat worden gekozen tijdens de conventie. Dat was ook de reden dat Biden zelf terug diende te treden.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan zijn ze nog steeds geen kandidaat volgens de regels. Het is of het een of het ander, als je formeel bezig wil zijn, prima, maar wees dan wel eerlijk. Goed, dat zal wel een onmogelijke opgave zijn in dit geval.
Het zou de "Democraten" goed uitkomen als Kamala voor de Dem Conv. met Donald zou debatteren, dan kunnen ze zien of zij geschikt is en tijdens de conventie toch nog een andere kandidaat opstellen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gewoon lul smoezen waarschijnlijk uit het Trump team afkomstig napraten. Dit debat wilt men niet door laten gaan omdat bij een debat waarschijnlijk het ongeleide projectiel genaamd Trump tegen Harris wat rascistische en vrouwonvriendelijke drek zal uitslaan.
Ik denk eerder dat ze een punt willen maken. Want uiteindelijk gaat de debatten gewoon worden gepland.quote:
Nepotisme vs DEI.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Donold vindt loyaliteit aan hem nou eenmaal belangrijker dan competentie.
Het is gebrabbel, maar hij zegt niet wat Kamala cs ervan maakt. Maar goed, liegen is alleen fout als Trump het doet.quote:
Dat lijkt mij niet.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:38 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Bernie en zijn aanhang is deels de oorzaak van Trump.
Ik denk dat hij, zoals bijna iedereen een hekel heeft aan verraders en opportunisten, die uit mogelijk eigen voordeel tegen Trump willen getuigen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Donold vindt loyaliteit aan hem nou eenmaal belangrijker dan competentie. Hij heeft dus eigenlijk liever een leger zoals ze dat in Rusland hebben.
Sorry hoor, maar zo'n "persbericht" waarin je Biden "Crooked Joe Biden" noemt, bij Obama zijn 2de naam er nog even bij zet om een moslim-link te maken en Harris een "Marxist fraud"noem noemt, dat is toch niet meer serieus te nemen van iemand die pretendeert presidentskandidaat te zijn?quote:
Tja, in bepaalde kringen zit de haat voor sommige politici zo diep dat men het niet kan laten op op spotten of zelfs scheldende manier herhaaldelijk namen te verbasteren.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:54 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Doe nou gewoon eens niet aan naamverbasteren.
Echt heel moeilijk is het niet.
Rare claim weer. Kunnen we ook concluderen dat alles richting Trump racistisch en manonvriendelijk is? Of gelden er dan weer ineens andere regels en wetten?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gewoon lul smoezen waarschijnlijk uit het Trump team afkomstig napraten. Dit debat wilt men niet door laten gaan omdat bij een debat waarschijnlijk het ongeleide projectiel genaamd Trump tegen Harris wat rascistische en vrouwonvriendelijke drek zal uitslaan.
Google voor de grap maar eens op hem en Susan Sarandonquote:
Saving democracy neem jij wel serieus?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 14:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar zo'n "persbericht" waarin je Biden "Crooked Joe Biden" noemt, bij Obama zijn 2de naam er nog even bij zet om een moslim-link te maken en Harris een "Marxist fraud"noem noemt, dat is toch niet meer serieus te nemen van iemand die pretendeert presidentskandidaat te zijn?
De democratische partij heeft zelf de republikeinen in het zadel geholpen door zich in te laten met dezelfde corruptie als waar de republikeinen mee zijn begonnen. Daardoor zijn ze het contact verloren met de gewone man.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 14:38 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Google voor de grap maar eens op hem en Susan Sarandon
Wanneer heeft Harris gezegd grijp alle mannen bij hun lul?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 14:37 schreef HowardRoark het volgende:
[
Rare claim weer. Kunnen we ook concluderen dat alles richting Trump racistisch en manonvriendelijk is?
Heb ik gezegd dat Harris dat zou hebben gezegd? Nee hè. Kortom, dit was je alweer je eerste stropop.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 14:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wanneer heeft Harris gezegd grijp alle mannen bij hun lul?![]()
En zo zijn er natuurlijk nog een vijver vol met bizarre Trump uitspraken die aangehaald kunnen worden
Als je op o.a. basis van dit filmpje wilt beweren dat Harris verbaal niet echt sterk is. Hoe noem je dan precies de verbale skills van Trump?quote:Kamala Harris is overigens verbaal niet erg sterk te noemen. We weten allemaal nog hoe het ging tegen Tulsi Gabbard in de Democratische voorverkiezingen vier jaar geleden. Harris op haar beurt kwam niet verder dan een leugen te vertellen over haar jeugd en Joe Biden voor een racist uit te maken.
Wat een vreemde vraag dan want ik heb het over verfierbare lulpraat van Trump.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 15:23 schreef HowardRoark het volgende:
Ik vroeg of we kritiek op Trump als manonvriendelijk en racistisch moeten zien, want dit zou consequent zijn als kritiek op Kamala Harris als vrouwonvriendelijk en racistisch wordt weggezet.
de echte reden is dat de man te oud, te fragiel en niet scherp genoeg meer is om President te zijn.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 16:25 schreef DrDentz het volgende:
Wel raar dat Biden nu opeens zegt dat hij de fakkel door moet geven enzo, terwijl hij eerst volledig voor een 2e termijn ging en zo ook in het debat stond met Trump. Dus wat is de echte reden?
Hij was na het debat zoveel steun kwijt waar donoren op hun geld zaten, polls slechter werden en elke dag weer een paar Democratische politici aangaven een andere kandidaat te willen, dat doorgaan electoraal onhoudbaar was.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 16:25 schreef DrDentz het volgende:
Wel raar dat Biden nu opeens zegt dat hij de fakkel door moet geven enzo, terwijl hij eerst volledig voor een 2e termijn ging en zo ook in het debat stond met Trump. Dus wat is de echte reden?
Nou, daar komt het in progressieve kringen natuurlijk wel snel op neer. Dat hebben we in inmiddels met meer politici gezien van die politieke affiliatie die kritiek hebben gekregen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 16:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat een vreemde vraag dan want ik heb het over verfierbare lulpraat van Trump.
Waarbij we van Trump rascistische en vrouwonvriendelijke opmerkingen kennen dat impliceert nergens dat alle kritiek jegens Harris vrouwonvriendelijk en rascistisch is.
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 14:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De democratische partij heeft zelf de republikeinen in het zadel geholpen door zich in te laten met dezelfde corruptie als waar de republikeinen mee zijn begonnen. Daardoor zijn ze het contact verloren met de gewone man.
Hitler zag er een stuk beter uit dan Trump.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 16:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nou, daar komt het in progressieve kringen natuurlijk wel snel op neer. Dat hebben we in inmiddels met meer politici gezien van die politieke affiliatie die kritiek hebben gekregen.
Nu kun je dat natuurlijk prima vinden, maar het is dan zo tegenstrijdig dat men zelf met het mes tussen de tanden de politieke tegenstanders aanvalt. Hoe vaak is Trump wel niet aangevallen vanwege zijn uiterlijk of afgeschilderd als een fascist of zijn er gelijkenissen gemaakt met Hitler? Veelvuldig inmiddels en dat zijn ook niet de minste aantijgingen.
"Laat me wat van die gasten gebruiken om ons leger een klein beetje te sturen."quote:
De ander een dictator noemen? Best wel.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 14:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Want "Saving Democracy" is haatzaaiend name-calling?
Ben jij voor Trump?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 17:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De ander een dictator noemen? Best wel.
Tsja, omdat zijn coupe mislukte. De man is gewoon een putschist. Hij zou de rest van zijn leven de bak in moeten voor hoogverraad, of welke term ze daar dan ook voor gebruiken.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 17:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De ander een dictator noemen? Best wel.
Ja, daar was inderdaad die verbazing overquote:Op vrijdag 26 juli 2024 17:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij volgt de politiek daar niet begrijp ik?
Trump zat altijd in de hoek van de democraten. Dus extreem rechts? No way.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 16:59 schreef JAM het volgende:
[..]
Hitler zag er een stuk beter uit dan Trump.
Trump is inderdaad geen fascist, Trump is een extreem-rechtste antipluralist die meent op te moeten komen voor een select groepje blanke Christenen omdat in de belevingswereld van de GOP dat, en alleen dat, echte Amerikanen zijn aan wie het land teruggegeven moet worden en er niet voor schuwen om hun reet af te vegen met vrij basale en belangrijke rechtsstatelijke en staatsrechtelijke principes en dag in, dag uit, allerhande vreemdsoortige, vaak van racistische of sexistische aard, leugens en verzinszels de wereld in te helpen. Een beetje zoals Órban in Hongarije, Wilders hier, Le Pen in Frankrijk... Misschien zou het passender zijn om hem een neo-fascist te noemen, want inderdaad, het steekt wel een beetje anders in elkaar dan bij Mussolini, Hitler en dat soort figuren.
Hoezo zijn beide speeches vergelijkbaar.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 17:38 schreef Za het volgende:
Ik vroeg me af waarom we de laatste jaren zo weinig van Harris gezien hebben, terwijl ze zo'n uitstekende kandidaat zou zijn, heden alom geprezen.
Wanneer ik haar vergelijk met bv Pence, wordt dat duidelijk, dat krachtige niveau bezit ze niet.
Wanneer dat wel zo was, had Biden ook wat meer kunnen terugtreden op momenten en zij wat meer naar voren, en zijn situatie wat minder prominent zijn geweest.
Als voorbeeld Pence:
Harris:
Zat, inderdaad. Rita Verdonk was ook nog eens lid van de PSP.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 18:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Trump zat altijd in de hoek van de democraten. Dus extreem rechts? No way.
Hij is bij de Republikeinen terecht gekomen omdat hij daar kans maakte om kandidaat te worden. Mensen zoals Roger Stone zagen zijn potentie en hebben hem naar ‘the dark side’ overgehaald.
Nee, bespaar me.quote:
Juridisch gezien klopt dat niet. Al was 6-1 natuurlijk een dieptepunt met Trump als puppetmaster.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 18:01 schreef JAM het volgende:
[..]
Tsja, omdat zijn coupe mislukte. De man is gewoon een putschist. Hij zou de rest van zijn leven de bak in moeten voor hoogverraad, of welke term ze daar dan ook voor gebruiken.
Stel normale vragen en je krijgt normale antwoorden.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 18:14 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ja, daar was inderdaad die verbazing over
Ja, je hebt gelijk. Het is 'Conspiricy to defraud the United States', 'Conspiricy to Obstruct an Offical Proceeding', 'Obstruction of and Attempt to Obstruct an Offical Proceeding' en 'Conspiricy against Rights'.... maar ja, het zal nog wel even duur eer dat voor komt.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 18:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Juridisch gezien klopt dat niet. Al was 6-1 natuurlijk een dieptepunt met Trump als puppetmaster.
Toch is hij niet zo heel veel veranderd vwb standpunten.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 18:35 schreef JAM het volgende:
[..]
Zat, inderdaad. Rita Verdonk was ook nog eens lid van de PSP.
Ik denk dat het nooit zal gebeuren. Tenminste, uitgaande van dat Trump gekozen wordt. Daarna kan hij nooit meer verkiesbaar zijn en zal niemand meer de meerwaarde zien van een oud President te vervolgen hiervoor.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 18:46 schreef JAM het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk. Het is 'Conspiricy to defraud the United States', 'Conspiricy to Obstruct an Offical Proceeding', 'Obstruction of and Attempt to Obstruct an Offical Proceeding' en 'Conspiricy against Rights'.... maar ja, het zal nog wel even duur eer dat voor komt.
Saving democracy met een kandidaat waar bijna niemand op heeft gestemdquote:Op vrijdag 26 juli 2024 14:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Want "Saving Democracy" is haatzaaiend name-calling?
Dan ben je vergeten dat NAVO niet naar Azië kan uitbreiden, en uitbreiding sowieso niet bij 1 persoon ligt.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 18:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, bespaar me.
Alleen lijkt mij Harris voor Europa (en de rest van de wereld) nog gevaarlijker gelet tot de kliek waartoe ze behoort.
Ik verwacht dat zij door zal gaan met China militair uitdagen, Navo uitbreiden naar Azië, enz. Wat rampzalig uit kan pakken.
Voor de binnenlandse politiek denk ik dat ze beter zal zijn, maar ik woon momenteel nog niet in de VS en sowieso vind ik mondiale veiligheid belangrijker.
Ik hoop dat tzt Eric Adams zich kandidaat gaat stellen. Die heeft ze wel op een rijtje. Centralist. Democraat. Huidige burgemeester van New York.
Buttigieg vind ik ook wel ok trouwens.
Bij de Republikeinen zie ik eigenlijk niemand waar ik blij van word.
Maar in een omgeving waarbij het merendeel doet alsof Harris de messias is lijk ik vast heel erg pro-Trump. Wie mijn postgeschiedenis doorakkert ziet het tegendeel. 4 jaar terug was ik pro-Biden. Maar die heeft zich ingelaten met een rampzalige kliek (die vroeger aan Dick Cheney gelinkt was en met leugens over WMD’s kwam om het Midden-Oosten extra onveilig te maken met alle ellende van die in die regio, maar natuurlijk ook hier.
? Ze krijgt dadelijk dezelfde stemmen van mensen die toentertijd op Biden hebben gestemd.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 18:56 schreef Brubbie het volgende:
[..]
Saving democracy met een kandidaat waar bijna niemand op heeft gestemd
Natuurlijk kan dat wel als de NAVO dat gezamenlijk besluit.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 18:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dan ben je vergeten dat NAVO niet naar Azië kan uitbreiden, en uitbreiding sowieso niet bij 1 persoon ligt.
Nee hoor. Niet liegenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:19 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
? Ze krijgt dadelijk dezelfde stemmen van mensen die toentertijd op Biden hebben gestemd.
Het echte stemmen is nog niet eens begonnen
Dit ja. Er is vier jaar een demente man als trekpop aan de macht gehouden (precies; door wie eigenlijk, en dus; wie had als ongekozene de macht om presidentiële beslissingen te maken?) maar ondertussen zijn mensen de oppositie aan het classificeren als dictoriaal. Wat een clusterfuck.quote:
Ben jij voorstander van Trump?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:27 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Dit ja. Er is vier jaar een demente man als trekpop aan de macht gehouden (precies; door wie eigenlijk, en dus; wie had als ongekozene de macht om presidentiële beslissingen te maken?) maar ondertussen zijn mensen de oppositie aan het classificeren als dictoriaal. Wat een clusterfuck.
Ik wens bepaalde dingen voor Amerika en in het verlengde daarvan Europa, en ik ben een voor- of tegenstander van Trump in zoverre hij daar aan bijdraagt of aan afdoet.quote:
Hm. Jammer.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:34 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik wens bepaalde dingen voor Amerika en in het verlengde daarvan Europa, en ik ben een voor- of tegenstander van Trump in zoverre hij daar aan bijdraagt of aan afdoet.
Ze gaan daar (net als ze bij Biden deden, met gasten als Pete Buttigieg en Bernie Sanders) op een slinkse manier een nieuw iemand op de troon hijsen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:30 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
? Waar is de leugen? Het echte stemproces is nog niet eens begonnen.
Het is toch ook een lachwekkende trend dat men in Nederland meent dat het echt uitmaakt of je pro-Trump bent of tegen zonder een Amerikaans paspoort.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:37 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Hm. Jammer.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat de voorkeur nu nog naar Trump doet doorslaan nu alle bezwaren die er tegen Biden waren irrelevant zijn geworden.
Breder dan. Is er hier iemand die wél voorstander van Trump is en daarop wil reageren?
In democratische zin is het compleet irrelevant ja. Maar inhoudelijk vind ik het wel degelijk boeiend.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:39 schreef Brubbie het volgende:
[..]
Het is toch ook een lachwekkende trend dat men in Nederland meent dat het echt uitmaakt of je pro-Trump bent of tegen zonder een Amerikaans paspoort.
Even nadenken hoe ik dit moet begrijpen hoor... omdat men niet aan die verkiezingen mee mag doen, zegt dat verder niets over iemand? Wat een vreemde opmerking.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:39 schreef Brubbie het volgende:
[..]
Het is toch ook een lachwekkende trend dat men in Nederland meent dat het echt uitmaakt of je pro-Trump bent of tegen zonder een Amerikaans paspoort.
Wat een onzinquote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:39 schreef Brubbie het volgende:
[..]
Ze gaan daar (net als ze bij Biden deden, met gasten als Pete Buttigieg en Bernie Sanders) op een slinkse manier een nieuw iemand op de troon hijsen.
Deze beslissing wordt genomen zonder de directe stem (of überhaupt overleg met de hele partij) van democraten.
Maar doe vooral alsof het democratisch is.
Ja sorry, ik ben geen voorstander van idolisering of pop-politiek an sich. Daarnaast vind ik het sowieso lastig om het effect van beleid te meten, of te weten welk beleid überhaupt daadwerkelijk door de persoon tot stand is gekomen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:37 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Hm. Jammer.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat de voorkeur nu nog naar Trump doet doorslaan nu alle bezwaren die er tegen Biden waren irrelevant zijn geworden.
Breder dan. Is er hier iemand die wél voorstander van Trump is en daarop wil reageren?
Nee, vooral blijven doen of het echt wat uitmaakt voor een persoon als ze meer met de kleur blauw of rood hebben.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:42 schreef JAM het volgende:
[..]
Even nadenken hoe ik dit moet begrijpen hoor... omdat men niet aan die verkiezingen mee mag doen, zegt dat verder niets over iemand? Wat een vreemde opmerking.
Haha, nee. De leden van de Democratische partij hebben geen reet te zeggen over deze nominatie.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:43 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Wat een onzin
Ze mogen en hebben gewoon hun keuzes gemaakt. En het resultaat daarvan wordt medegedeeld tijdens de conventie en dan gaat het echte stemproces van het Amerikaanse volk nog beginnen. Dus er is en wordt zeker nog op haar gestemd net zoals bij elke andere kandidaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |