Wat jij niet begrijpt is dat de media van het redelijke standpunt dat er geen eer te behalen was aan die taak is overgegaan op de leugen dat ze er niets mee te maken had.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:45 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nee Harris had niets te maken met de wetgeving. Dat Trump erop aandrong die niet aan te nemen was natuurlijk omdat hij dan geen kritiek meer op Biden kon hebben bij de verkiezingen. Het was een kroon op het werk van Biden geweest.
Waarom denk je?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:47 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Leuk, een nieuw account. Lees anders even terug.
1. Harris had niet de taak om "de grenssituatie" op te lossen. Ze had als taak om uit te vogelen waarom er het jaar voor corona (onder Trump) veel meer vluchtelingen vanuit El Salvador, Guatemala en Honduras via Mexico de VS probeerden binnen te komen en dat te verminder, wat van wat ik zag gelukt is naar pre-Trump niveaus.
2. Trump schoot een grenswet af die bijzonder effectief was geweest, omdat het zijn kansen zou verminderen. Dus waarom uberhaupt wijzen naar Harris die een ienieminie rolletje had?
Waarom?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:47 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
. Dus waarom uberhaupt wijzen naar Harris die een marginale rol had?
De media die Harris een taak in de schoenen schuiven die ze helemaal niet hadden vast geen reden daarover te liegen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat jij niet begrijpt is dat de media van het redelijke standpunt dat er geen eer te behalen was aan die taak is overgegaan op de leugen dat ze er niets mee te maken had.
Zoals wel vaker gaat het dus om de media die liegen om haar te beschermen.
De MeDiAquote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:54 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
De media die Harris een taak in de schoenen schuiven die ze helemaal niet hadden vast geen reden daarover te liegen.
Wat staat hier?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:54 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
De media die Harris een taak in de schoenen schuiven die ze helemaal niet hadden vast geen reden daarover te liegen.
Omdat je er niet van op de hoogte bent? Of omdat het je niet interesseert dat Trump niet echt iets wil oplossen, maar gewoon de verkiezing wil winnen?quote:
Hij is niet een convicted fellon omdat hij een hoer wat geld toespeelde. Hij heeft gefraudeerd om dat te doen. Zo heeft zijn advocaat die dat regelde voor de belastingdienst bijvoorbeeld zijn inkomen verkeerd op moeten geven om het allemaal te dekken en Trump heeft hem daar extra voor betaald.quote:Het zit in dezelfde hoek als Trump wegzetten als cOnViCTEd FelLoN omdat hij een hoertje wat smartengeld toe heeft gespeeld. Gewoon alles uitvergroten van de tegenstander.
Denk dat Trump wel wat ergere dingen heeft gedaan
Ik snap dat Trump het doet. Ik snap niet dat JIJ als persoon het doet.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom?
Om campagnemateriaal te hebben tegen Harris, een argument om tegen haar te gebruiken in de verkiezingscampagne.
En het Witte Huis is overduidelijk bezig met een tegencampagne en probeert haar uit de wind te houden door haar rol nu te bagatelliseren.
Gewoon politiek, niets mis mee of mag alleen Trump dag in dag uit over alles tot zijn kinderen aan toe onder de loep genomen worden door zijn tegenstanders?
Dat jij blijkbaar denkt dat een andere kandidaat wat anders wil, is ook wel schattig te noemen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Omdat je er niet van op de hoogte bent? Of omdat het je niet interesseert dat Trump niet echt iets wil oplossen, maar gewoon de verkiezing wil winnen?
Jup, en als president keur je talloze aanslagen op onschuldige burgers ook goed. Valt dit nog wel mee. Trump heeft gesekst met hoertjes en hier en daar lekker sjoemelen. Dat is een beetje de wereld waar dit soort gasten zich in begeven.quote:[..]
Hij is niet een convicted fellon omdat hij een hoer wat geld toespeelde. Hij heeft gefraudeerd om dat te doen. Zo heeft zijn advocaat die dat regelde voor de belastingdienst bijvoorbeeld zijn inkomen verkeerd op moeten geven om het allemaal te dekken en Trump heeft hem daar extra voor betaald.
Trump staat echt in de weg van al het goede in deze wereld hequote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:56 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik snap dat Trump het doet. Ik snap niet dat JIJ als persoon het doet.
Als de grenssituatie iets is wat je boeit, dan ontkom je er niet aan heel hard naar Trumps lobby te wijzen. Het heeft decennia gekost om zo'n grote verandering te onderhandelen met echt zoveel wat Republikeinen kregen. Als het toen was aangenomen was de grens per direct gesloten voor vluchtelingen. Maaar nee, ze hebben het toen proberen te spinnen als "niet genoeg".
Ach, ik snap niet dat mensen het opnemen voor Biden en/of Harris, ieder zijn ding.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:56 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik snap dat Trump het doet. Ik snap niet dat JIJ als persoon het doet.
Als je van de feiten uitgaat weet wat de waarheid is:quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:55 schreef Brubbie het volgende:
[..]
De MeDiA
Je kunt vinden wat je wil, pro-Harris of anti-Harris, in de Amerikaanse media.
De een sugar coat de boel, de ander gooit er wat extra zout bij en nog een denkbeeldig biertje.
Doe niet zo verheven
De gedelegeerden van de staten zijn partijleden? Die stemmen op haar.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 02:02 schreef Brubbie het volgende:
Wel een gevaar voor de democratie die Harris. Zelfs haar partijleden hebben niet op haar gestemd. Vorige keer dat ze meedeed ook al niet.
Wat was zijn politieke functie toen?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 02:02 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Als je van de feiten uitgaat weet wat de waarheid is:
1. Er lag een (bipartisan) wetsontwerp klaar om de problemen aan de grens aan te pakken.
2. Trump drong er bij de Republikeinse senatoren op aan tegen te stemmen en dat deden ze braaf
3. Harris was (en is) geen 'border czar' en ze heeft niet de opdracht gekregen die op te lossen. Dat was een taak van de Senaat.
Presidentskandidaat. Hoofd van de partij.quote:
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 02:03 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
De gedelegeerden van de staten zijn partijleden? Die stemmen op haar.
Ik ben gewoon voor gezond beleid. Als er een deal is gesloten voor een enorm aanscherping qua grensbeleid, dan hoef ik daar niet voor te zijn, maar kan ik het wel debiel vinden als een politicus daar voor gaat liggen omdat het zijn kansen vermindert. Als ik in hun Senaat of Huis had gezeten had ik gewoon voor het compromis gestemd, gezien het belangrijk is voor veel Amerikanen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:59 schreef Brubbie het volgende:
[..]
Dat jij blijkbaar denkt dat een andere kandidaat wat anders wil, is ook wel schattig te noemen.
Er staan andere machtsblokken achter beide partijen/kandidaten, maar het is niet zo dat Trump dat heeft uitgevonden, hoor.
He wat? Ik keur geen aanslagen goed, behalve belastingaanslagen.quote:[..]
Jup, en als president keur je talloze aanslagen op onschuldige burgers ook goed.
Het gaat er niet om dat hij een hoer neukte, maar dat hij gefraudeerd heeft. Zoals gezegd heeft zijn advocaat in deze plot gefraudeerd tegenover de IRS en Trump heeft hem daarvoor vergoed, onder andere.quote:Valt dit nog wel mee. Trump heeft gesekst met hoertjes en hier en daar lekker sjoemelen. Dat is een beetje de wereld waar dit soort gasten zich in begeven.
Ik vind dat niet echt een diskwalificatie van een politicus op dat niveau.
Iedereen kan zich alsnog kandidaat stellen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 02:05 schreef Brubbie het volgende:
[..]Ze hebben een coup gepleegd. Ze is de kandidaat voor de 'Democraten' zonder het plebs hun stem te horen.
Maar hier doe jij dan weer, geheel in lijn met je andere posts, je ogen voor dicht.
Lachen
Dat is dan ook de taak van die mensen om dat te doen. Maar helaasquote:Op vrijdag 26 juli 2024 02:05 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik ben gewoon voor gezond beleid. Als er een deal is gesloten voor een enorm aanscherping qua grensbeleid, dan hoef ik daar niet voor te zijn, maar kan ik het wel debiel vinden als een politicus daar voor gaat liggen omdat het zijn kansen vermindert. Als ik in hun Senaat of Huis had gezeten had ik gewoon voor het compromis gestemd, gezien het belangrijk is voor veel Amerikanen.
Nuff saidquote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:59 schreef Brubbie het volgende:
Trump heeft gesekst met hoertjes en hier en daar lekker sjoemelen. Dat is een beetje de wereld waar dit soort gasten zich in begeven.
Ik vind dat niet echt een diskwalificatie van een politicus op dat niveau.
Ja, helaas stemden ze tegen, omdat Trump hen dreigde met hun verdere politieke carriere.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 02:07 schreef Brubbie het volgende:
[..]
Dat is dan ook de taak van die mensen om dat te doen. Maar helaas
Hoiquote:Op vrijdag 26 juli 2024 02:06 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Iedereen kan zich alsnog kandidaat stellen.
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:11 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nee heb gekeken. Dat zijn allemaal commentatoren van MSNBC/ CNN die zeggen dat ze border czar genoemd wordt door de rechtse media. Dat klopt. Maar dat is dus niet waar.
Kijk anders even naar de hearing in het Huis.
Ja dat is dus die resolutie opgesteld door Republikeinen waar een hearing over was en waar de Republikeinen geen antwoord konden geven op de vraag hoe ze erbij komen dat Harris door Biden is aangesteld als 'border czar'. Hadden ze in 'de media' gelezen.quote:
https://www.whitehouse.go(...)ting-on-immigration/quote:Op vrijdag 26 juli 2024 02:16 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja dat is dus die resolutie opgesteld door Republikeinen waar een hearing over was en waar de Republikeinen geen antwoord konden geven op de vraag hoe ze daarbij komen. Hadden ze in 'de media' gelezen.![]()
Wacht ik zal even de beelden daarvan opzoeken.
[ x ]
[ x ]
Ja dat is ook al voorbijgekomen. Dat is iets heel anders. Biden heeft Harris gevraagd te kijken naar de OORZAKEN van die migratie (armoede, macht drugskartels in de thuislanden) en of daar diplomatiek iets aan te doen valt. Dus overleggen met de machthebbers daar om die situatie te verbeteren. Het heeft niets te maken met het immigratiebeleid dat verouderd is waardoor er problemen aan de grens ontstaan en Biden machteloos staat omdat hij zich aan de wet moet houden.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 02:30 schreef Za het volgende:
[..]
https://www.whitehouse.go(...)ting-on-immigration/
Ik ken denk ik geen politicus die zo fatsoenlijk opereert als Biden. De man heeft zijn eigen zoon nog niet eens een pardon gegeven. Hoe denk je dat Trump daarmee had gedeald? En vind je het raar dat ik het corrupt vind dat hij talloze vriendjes van hem pardons verleende?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 02:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ach, ik snap niet dat mensen het opnemen voor Biden en/of Harris, ieder zijn ding.
Ehm, nou ja, politici nemen vaak credit voor dingen die er gebeuren. Daar zijn we het over eens. Van inflatiereductie tot een niet gesteunde infrastructuurwet.quote:Ik doe het omdat ik op FOK! zit en we het over Harris hebben en ik het duidelijk een tactiek van het Witte Huis vind en dat ze idd waarschijnlijk wel enorm de credits op zich had genomen bij succes.
Maar daar kan je ook mee oneens zijn en het officiële verhaal aannemen, ook prima hoor.
Ja, eens.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 02:15 schreef HeatWave het volgende:
Da's volgens mij niet helemaal wat men denkt dat het is, lees de bovenste paragraaf, dit is volgens mij een klacht van de republikeinen en niet een aanstelling.
So this new surge we’re dealing with now started with the last administration, but it’s our responsibility to deal with it humanely and to — and to stop what’s happening.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 02:38 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja dat is ook al voorbijgekomen. Dat is iets heel anders. Biden heeft Harris gevraagd te kijken naar de OORZAKEN van die migratie (armoede, macht drugskartels in de thuislanden) en of daar diplomatiek iets aan te doen valt. Dus overleggen met de machthebbers daar. Het heeft niets te maken met het immigratiebeleid dat verouderd is waardoor er problemen aan de grens ontstaan en Biden machteloos staat omdat hij zich aan de wet moet houden.
En die nieuwe immigratiewet (waar Harris niets mee te maken heeft) is er dus wel maar die hield Trump tegen omdat hem dat electoraal heel slecht uitkwam als Biden die overwinning zou boeken en hij geen gebruik meer zou kunnen maken van die problemen door Biden daarop aan te vallen.
Er zijn wel allerlei initiatieven geweest om de situatie in die landen (Northern Triangle) te verbeteren maar het probleem was dat die migratiestroom niet (grotendeels) beperkt bleef tot die landen zoals ze toen verwachtten maar zich uitbreidde naar veel meer landen. Dat mandaat had ze ook niet en bovendien wordt het dan helemaal een onmogelijke opgave.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 02:46 schreef Za het volgende:
[..]
So this new surge we’re dealing with now started with the last administration, but it’s our responsibility to deal with it humanely and to — and to stop what’s happening.
And so, this increase has been consequential, but the Vice President has agreed — among the multiple other things that I have her leading — and I appreciate it — agreed to lead our diplomatic effort and work with those nations to accept re- — the returnees, and enhance migration enforcement at their borders — at their borders.
We’re already talking with Mexico about that; she’s already done that. We’re going to be dealing with a full team now that we have to be able to deal with the problem here at home, but also to deal with it now in terms of in country.
https://www.whitehouse.go(...)ting-on-immigration/
Is dit succesvol in praktijk gebracht?
Op die positie moet je in staat zijn drone-strikes aan de andere kant van de wereld in te voeren (zoals Obama) of landen binnenvallen zonder een echte casus belli (Bush). Dan valt dit toch wel mee?quote:
Dat lijkt mij dan dus niet de fout van Trump, wel van slappe happen die daar zitten voor hun stoeltje en niet om 'te doen wat goed is'.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 02:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, helaas stemden ze tegen, omdat Trump hen dreigde met hun verdere politieke carriere.
En die Trump heeft dit allemaal bekokstoofd hé. Voor hem en na hem is dit geen probleemquote:Op vrijdag 26 juli 2024 02:53 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nee want daar heb je de medewerking van die landen voor nodig en dat gebeurt dus niet/ te weinig.
Maar wat je wel kan doen is nieuwe immigratiewetgeving aannemen in het Congres die de problemen wel aanpakken zoals meer personeel, meer opvang, meer technische mogelijkheden om de grens te bewaken en de grens te kunnen sluiten als het uit de hand loopt etc etc ...
Oh en uiteraard het aanpassen van de criteria voor het toekennen van asiel. Nu kan bv volgens de wet iedereen die de grens oversteekt en zich meldt bij de politie asiel aanvragen wat massaal gebeurt maar die door gebrek aan personeel en opvang moeten worden vrijgelaten in afwachting van de behandeling van hun asielaanvrage wat jaren kan duren.
Bekokstoofd niet en het was al veel langer een probleem (ook onder Trump) dat hij dacht op te lossen met het bouwen van een muur weet je nog? Waardeloze en veel te dure oplossing die niet betaald werd door de Mexicanen zoals hij beloofde maar gewoon door de belastingbetaler. En ook toen hield hij een wijziging van de wet tegen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 03:33 schreef Brubbie het volgende:
[..]
En die Trump heeft dit allemaal bekokstoofd hé. Voor hem en na hem is dit geen probleem
Speciaal voor dit een account aangemaaktquote:Op vrijdag 26 juli 2024 03:33 schreef Brubbie het volgende:
[..]
En die Trump heeft dit allemaal bekokstoofd hé. Voor hem en na hem is dit geen probleem
Maar dat wordt dus helemaal niet gezegd.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 07:55 schreef loveli het volgende:
Maarre.. Biden, cognitief scherper dan ooit, best Biden ever,
Paar maanden geleden, op de een of andere licht politiek gekleurde nieuwszender.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 08:20 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Maar dat wordt dus helemaal niet gezegd.
Heb op feesboek gestaan.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 08:29 schreef loveli het volgende:
[..]
Paar maanden geleden, op de een of andere licht politiek gekleurde nieuwszender.
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 08:01 schreef Harmankardon het volgende:
Apart, hele discussie over dat het niet kan dat Harris het kandidaatschap overneemt en hoe ondemocratisch dat is. Gaat wel geheel volgens de regels van een private partij maar je kunt die mening aanhangen.
Maar als je dat dan echt vind dan moet je vanuit redelijkheid al helemaal anti Trump zijn want J6, dat was naar alle rangen en maatstaven vele malen erger.
Ff voor je nagekeken, het was blijkbaar de persvoorlichter van het witte huis.quote:
(Quote uit andere nieuwsbron)quote:Addressing reporters on Wednesday, Karine Jean-Pierre, White House press secretary, said it was not an excuse but added that it provided context for his debate.
Jean-Pierre said that while the last few days have been challenging, any leader would have to prove themselves to their constituents.
“The president is clear-eyed, and he is staying in the race,” she added.
“That is what the president is focused on, continuing to deliver for the American people.”
The White House spokesperson said, regardless of the debate, “this moment is critical”.
“This is a president who is strong and resolute,” Jean-Pierre said.
“He is as sharp as ever, as I have known him to be.”
Je meet wel met twee maten he?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 02:02 schreef Brubbie het volgende:
Wel een gevaar voor de democratie die Harris. Zelfs haar partijleden hebben niet op haar gestemd. Vorige keer dat ze meedeed ook al niet.
Dat klopt, hij is een verkrachter. Ook dat is door twee juries en rechtbanken uitgesproken.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 01:52 schreef Brubbie het volgende:
[..]
Waarom denk je?
Het zit in dezelfde hoek als Trump wegzetten als cOnViCTEd FelLoN omdat hij een hoertje wat smartengeld toe heeft gespeeld. Gewoon alles uitvergroten van de tegenstander.
Denk dat Trump wel wat ergere dingen heeft gedaan
Ik denk persoonlijk dat over een jaartje naar buiten komt dat Biden Parkinson heeftquote:Op vrijdag 26 juli 2024 07:55 schreef loveli het volgende:
Maarre.. Biden, cognitief scherper dan ooit, best Biden ever, maar komt gewoon niet zo lekker meer uit z'n woorden.
en jij gelooft dit?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 10:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat klopt, hij is een verkrachter. Ook dat is door twee juries en rechtbanken uitgesproken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |