abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 juli 2024 @ 21:53:32 #1
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214378698
https://nos.nl/artikel/25(...)steunt-kamala-harris

quote:
Biden geen kandidaat meer voor Amerikaanse verkiezingen, steunt Kamala Harris

De Amerikaanse president Biden is geen kandidaat meer voor de presidentsverkiezingen in november. Dat maakte hij zojuist bekend in een brief op X. Hij spreekt zijn steun uit aan vicepresident Kamala Harris als nieuwe presidentskandidaat namens de Democraten.

Biden blijft wel aan als president tot het einde van zijn termijn. "Hoewel het mijn intentie was om me opnieuw te kandideren, geloof ik dat het in het belang van mijn partij en het land is om terug te treden en mij helemaal te focussen op mijn verantwoordelijkheden als president voor de rest van mijn termijn." Biden zegt dat het "de grootste eer van mijn leven geweest is te dienen als uw president".

Later deze week komt hij naar eigen zeggen met een uitgebreidere verklaring over zijn besluit.
twitter
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 22 juli 2024 @ 21:53:56 #2
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214378705
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2024 21:47 schreef Za het volgende:

[..]

Isolatie is 5 dagen. Hij is klachtenvrij volgens het WH.
Vrijdag of zaterdag in isolatie gegaan toch?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214378732
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 21:53 schreef Leandra het volgende:

Vrijdag of zaterdag in isolatie gegaan toch?
De 17e.
En voert al zijn presidentiële taken uit volgens de WH arts:

twitter
  maandag 22 juli 2024 @ 21:58:11 #4
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_214378744
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 21:34 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Maar, eh, welk soort beleid had hij moeten voeren/voorstaan om die vermeende miljoenen doden te voorkomen en wat waren de eventueel negatieve consequenties van dat beleid geweest, en hoe plaats je die zaken tegenover elkaar? Ik lees namelijk vooral dat hij domme houding heeft gehad, en domme dingen heeft gezegd, maar welke impact destilleer je daaruit? Of had hij jouw inziens simpelweg méér geld moeten vrijmaken opdat vaccins -hoeveel dagen precies- eerder beschikbaar zouden zijn?

Ik vind het over het algemeen maar een flauwe invalshoek. Ik zou me jaar in, jaar uit, kunnen beklagen over de honderdduizenden, zo niet miljoenen, griepdoden die er vallen dankzij een gebrek aan ingrijpend beleid. Maar dat doe ik niet, omdat het duidelijk is dat verregaand ingrijpen niet te verantwoorden valt tegenover al het andere we in het leven behoeven. Een zienswijze welke Amerikanen in het extreme hebben doorgetrokken en hun hele reilen en zijlen dicteert. Kijk naar wat allemaal wel niet toegestaan wordt in de supermarkten. De ziekenhuizen. Zouden we überhaupt een einde kunnen ontdekking aan de ellende ten gevolge van Freedom, Fuck Yeah? En niet alleen daar aan de andere kant van de plas. Nee, laten we voor onze gemoedsrust maar even buiten beschouwing wat voor een consequenties de Amerikaanse voedsel- of algemener, haar dominante en welverspreide consumptiecultuur, qua gezondheidsschade in de rest van de wereld heeft mogen aanrichten, onder toezicht van al die welbespraakte en eloquente voorgangers van Trump. Conclusie is in ieder geval: corona is in vergelijking een absolute grap, en het is pijnlijk om te zien hoe mensen het onderhand al bijna 2 jaar later nog steeds niet in perspectief weet te plaatsen.
Wacht heel even, we gaan hier al een paar stappen verder. Een gesprek over of sommige maatregelen niet hun doel voorbij hebben geschoten en of sommige maatregelen überhaupt wel effect hebben gehad, dat is interessant inderdaad.
In het geval Trump echter is het alleen niet zo dat dat een ramp was omwille maatregelen die hij wel (of vaker niet) nam, maar door bijvoorbeeld ten eerste de ernst van de zaak constant te onderschatten en te bagatelliseren, maatregelen die overduidelijk broodnodig waren en in zijn geheel niet invasief (zoals het verzorgen van een goede testcapcaiteit en de het belang daarvan te benadrukken) bijzonder traag heeft geďmplementeerd, advies van het CDC en andere experts daarover de wind in heeft geslagen en hen publiekelijk heeft afgevallen, bij heeft gedragen heeft aan mis- en desinformatie met betrekking tot mogelijke behandelmethoden waar geen enkel bewijs voor was, zich ook tegen het gebruik van maskers heeft ingezet (door bijvoorbeeld alleen al het slechte voorbeeld te geven er zelf vrijwel nooit een te dragen) en mensen die ze wel gebruikte belachelijk te maken, reisbeperkingen e.d. véél te laat in te voeren om ze daarna ook weer veel te snel terug te (willen) draaien, enzovoorts.
Het is dus niet zo zeer de zaak bij Trump dat hij, zoals we dat in de rest van de beschaafde wereld wel hebben gezien, de mogelijke nadelige gevolgen van (vergaande) maatregelen heeft af proberen te wegen tegen de (eventuele) noodzaak ervan - wat inderdaad een lastig parket is - maar simpelweg het absoluut noodzakelijke heeft nagelaten, vertraagd en actief tegengewerkt uit besluiteloosheid, arrogantie en stupiditeit. Dat is dus een hele andere zaak.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_214378746
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 18:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Daarom was er dus een onderzoek die vergelijkbare staten vergeleek. Dat schreef ik dus ook letterlijk: vergelijkbare staten.

En nee, niet alle maatregelen hebben geholpen. Sterker nog, er zijn heel veel onderzoeken die geconcludeerd hebben dat strenge lockdowns zoals in de VS en in Europa niet echt bleken te werken. Zoek maar op.

Het kan werken als je echt een lockdown zoals China doet (heeft weer andere nadelen, niemand vindt dat China het goed heeft gedaan), maar onze lockdowns haalden niet zoveel uit omdat mensen toch elkaar bleken tegen te komen.

Wat vooral heeft bijgedragen zijn vrijwillige beperkingen. En dan kan je nog betogen dat met lockdowns die vrijwillige beperkingen toenamen omdat de ernst daarmee onderstreept werd (net zoals met de mondkapjes die ook al zinloos waren), maar ook daar ontbreekt wel het bewijs van.

Onder de streep bleek jouw harde beschuldiging simpelweg: onwaar.
Vaccins bleken ook erg te helpen en dankzij het feit dat Trump het vaccineren ontzettend politiek heeft gemaakt zijn er veel onnodige doden gevallen onder niet-gevaccineerden. En zoals we weten lieten democraten zich veel vaker inenten dan dan republikeinen omdat die zich lekker anti gingen gedragen. (ok, en dan heb je natuurlijk nog de groep zwarten in achterstandswijken welke zich net als de achterstandswijken hier ook maar matigjes lieten vaccineren, maar voor hen was het gewoon onwetendheid en geen politiek)

Dat is eigenlijk het enige wat ik Trump kwaliijk neem mbt de covidperiode. Als hij meteen had geroepen dat iedereen zich moet laten inenten, dan hadden heel veel MAGA fans nog geleefd. Voor de rest vond ik veel regeringen ook maar wat proberen en te reageren op de actualiteit met soms succes en soms ook niet.

Misschien dat die ontzettend slecht uitgevoerde covidhand-outs ook deels aan hem te wijten zijn. Daar is echt erg veel misbruik van gemaakt door de slechte controle. Maar goed, dat had een andere regering wellicht ook wat verkloot.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_214378748
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2024 21:50 schreef recursief het volgende:

_O-
  maandag 22 juli 2024 @ 22:00:27 #7
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214378770
Pelosi: 'Volste vertrouwen dat Harris ons gaat leiden naar een overwinning'
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  maandag 22 juli 2024 @ 22:00:43 #8
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214378774
Pelosi steunt met 'grote trots' de kandidatuur van Harris

Nancy Pelosi, de voormalige voorzitter van het Huis van Afgevaardigden, heeft laten weten Kamala Harris te steunen als kandidaat voor de Democraten. Ze doet dat met "grote trots" en "grenzeloos optimisme". Ze benadrukt dat ze erg enthousiast is over Harris, die ze "briljant scherpzinnig" noemt. "Ik heb het volste vertrouwen dat ze ons gaat leiden naar een overwinning in november."

Pelosi zou eerder in een privégesprek tegen Biden hebben gezegd dat het volgens de peilingen niet meer ging lukken om met hem de verkiezingen te winnen. Dat zeiden bronnen eerder tegen CNN.
  maandag 22 juli 2024 @ 22:01:39 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214378783
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2024 21:57 schreef Za het volgende:

[..]
De 17e.
En voert al zijn presidentiële taken uit volgens de WH arts:

[ x ]
Vandaag is de 5de dag dus, mag hij morgen weer uit isolatie.

Maar goed, Laura Loomer zal wel beter weten of hij wel of niet zijn presidentiële taken uitvoert, het is net weekend geweest nota bene.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214378790
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 21:58 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Vaccins bleken ook erg te helpen en dankzij het feit dat Trump het vaccineren ontzettend politiek heeft gemaakt zijn er veel onnodige doden gevallen onder niet-gevaccineerden. En zoals we weten lieten democraten zich veel vaker inenten dan dan republikeinen omdat die zich lekker anti gingen gedragen. (ok, en dan heb je natuurlijk nog de groep zwarten in achterstandswijken welke zich net als de achterstandswijken hier ook maar matigjes lieten vaccineren, maar voor hen was het gewoon onwetendheid en geen politiek)

Dat is eigenlijk het enige wat ik Trump kwaliijk neem mbt de covidperiode. Als hij meteen had geroepen dat iedereen zich moet laten inenten, dan hadden heel veel MAGA fans nog geleefd. Voor de rest vond ik veel regeringen ook maar wat proberen en te reageren op de actualiteit met soms succes en soms ook niet.

Misschien dat die ontzettend slecht uitgevoerde covidhand-outs ook deels aan hem te wijten zijn. Daar is echt erg veel misbruik van gemaakt door de slechte controle. Maar goed, dat had een andere regering wellicht ook wat verkloot.
Ik snap jouw verwijt niet. Trump claimde de vaccins als zijn overwinning en heeft zichzelf ook duidelijk laten inenten.

Staat mij derhalve niets van bij dat hij anti vaccinatie was. Heb je daar een bron van?
pi_214378807
pi_214378808
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 22:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar goed, Laura Loomer zal wel beter weten of hij wel of niet zijn presidentiële taken uitvoert, het is net weekend geweest nota bene.
Laura Loomer. 8)7 Daar kun je toch met geen enkel goed verstand mee aan komen zetten.

quote:
Laura Elizabeth Loomer (born May 21, 1993)[1] is an American far-right[a] political activist and internet personality.[2][3] She was the Republican nominee to represent Florida's 21st congressional district in the 2020 United States House of Representatives elections, losing to Democrat Lois Frankel.[4][5] She also ran in the Republican primary for Florida's 11th congressional district in 2022, narrowly losing to incumbent Daniel Webster.[6] She has been described as espousing anti-Muslim,[b] white nationalist[c] and conspiracy theorist views.[d]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Laura_Loomer
pi_214378815
Nou, Netanyahu kan Biden wellicht morgen ontmoeten, mits voldoende hersteld van Covid. Anders wordt het wellicht een dagje later. De normale media melden dat gewoon. Daar hoeft helemaal geen suggestief twitterende conservatief voor van stal gehaald te worden.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  maandag 22 juli 2024 @ 22:05:45 #14
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214378829
BREAKING: De teller staat nu op 81 miljoen dollar in de eerste 24 uur van Harris' campagne.
Dat is het hoogste aantal ooit eerder in de geschiedenis.

twitter
  maandag 22 juli 2024 @ 22:06:29 #15
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214378837
twitter
pi_214378840
Overigens denk ik dat nu de Democraten kennelijk Harris direct naar voren schuiven de Democraten een ongelofelijk domme fout maken.

Had gewoon de komende weken gebruikt om te peilen welke kandidaat het beste is. Nu is iedereen enthousiast. De komende weken gaan mensen op zoek naar vlekjes waar je een vlek van kan maken en voor je het weet heb je een probleem waar je wederom mee in je maag zit.
  maandag 22 juli 2024 @ 22:08:50 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214378852
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2024 22:03 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Laura Loomer. 8)7 Daar kun je toch met geen enkel goed verstand mee aan komen zetten.
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Laura_Loomer
Nee, daarom.
Echt, al die mensen die het welzijn van Biden totaal niet belangrijk vinden, maar het liefst alles verdacht maken zodat zaken "ter discussie worden gesteld".

Als hij zich nu ook (al dan niet om gezondheidsredenen) als president terugtrekt wordt Harris direct president, als er iets is waar de Loomers, Boeberts en Trumps van deze wereld echt ziek van worden is het Harris als president, dus wat mij betreft kunnen ze krijgen wat ze willen, met deze idioterie.

De man is ziek, in isolatie en als hij helemaal stopt wordt Harris direct president, ik ben voor.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214378867
Of Biden nu wel of niet aftreed, het zit er natuurlijk wel dik in dat hij alleen nog zijn gezicht laat zien voor zaken die de president echt zelf moet doen en om te laten zien dat hij nog leeft. De rest gaat Kamala waarschijnlijk doen, dus de Amerikanen gaan haar vaak zien.
pi_214378874
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2024 22:08 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee, daarom.
Echt, al die mensen die het welzijn van Biden totaal niet belangrijk vinden, maar het liefst alles verdacht maken zodat zaken "ter discussie worden gesteld".

Als hij zich nu ook (al dan niet om gezondheidsredenen) als president terugtrekt wordt Harris direct president, als er iets is waar de Loomers, Boeberts en Trumps van deze wereld echt ziek van worden is het Harris als president, dus wat mij betreft kunnen ze krijgen wat ze willen, met deze idioterie.

De man is ziek, in isolatie en als hij helemaal stopt wordt Harris direct president, ik ben voor.
En als ze de verkiezingen wint, zijn de verkiezingen vast gestolen.
Compleet van de pot gerukt. Die conspiracy lui.
  maandag 22 juli 2024 @ 22:11:48 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214378891
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 22:10 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
En als ze de verkiezingen wint, zijn de verkiezingen vast gestolen.
Compleet van de pot gerukt. Die conspiracy lui.
Dat idd, en ze schreeuwen zo hard en zo vaak dat mensen het nog gaan geloven ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214378897
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 22:06 schreef VEM2012 het volgende:
Overigens denk ik dat nu de Democraten kennelijk Harris direct naar voren schuiven de Democraten een ongelofelijk domme fout maken.

Had gewoon de komende weken gebruikt om te peilen welke kandidaat het beste is. Nu is iedereen enthousiast. De komende weken gaan mensen op zoek naar vlekjes waar je een vlek van kan maken en voor je het weet heb je een probleem waar je wederom mee in je maag zit.
Dat risico is veel kleiner dan nu twijfelen en een 'Free for all' scenario laten ontstaan. Dan krijg je verdeeldheid en daar verlies je veel meer stemmen mee.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_214378928
extreem links krijgt weer hoop.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_214378939
quote:

Ik begreep dat dat niet kon, omdat de verkiezing voor de kandidatuur door Biden zijn gewonnen. Nu hij opgeeft, gaat het automatisch naar de VP of toekomstige VP. Van horen zeggen.....
pi_214378960
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 22:12 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]
Dat risico is veel kleiner dan nu twijfelen en een 'Free for all' scenario laten ontstaan. Dan krijg je verdeeldheid en daar verlies je veel meer stemmen mee.
Dat hoeft helemaal niet, maar ik heb ook niet gezegd dat men die optie had moeten kiezen. Ik had alleen even gewacht. Alleen al tijdens de speculatie had je prima het water kunnen testen.
  maandag 22 juli 2024 @ 22:19:45 #25
37950 JAM
pi_214378964
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 22:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik snap jouw verwijt niet. Trump claimde de vaccins als zijn overwinning en heeft zichzelf ook duidelijk laten inenten.

Staat mij derhalve niets van bij dat hij anti vaccinatie was. Heb je daar een bron van?
Trump heeft zich in het verleden (voor hij president werd) nogal vaak uitgelaten over de vermeende link tussen vaccinaties an autisme. Een nogal populaire - en voor de duidelijkheid, volkomen onware - samenzweringstheorie.

Bij mijn weten - maar daar kan ik me in vergissen - is hij daar nooit zo op teruggekomen. Wat betreft de Covid-vaccinaties, nee, daar was hij niet uitgesproken tegen. Hij was er zeker ook niet uitgesproken voor, door bijvoorbeeld (inderdaad) nogmaals te onderstrepen hoe belangrijk dat is, dat je daar inderdaad niet autistisch van wordt, etc. Het leeuwendeel van zijn uitlatingen daarover zijn zo ongeveer: 'Prima vaccin inderdaad, maar bedenk het vooral zelf.' Je kan maar moeilijk beweren dat hij een hele uitgebreide en uitgesproken campagne heeft gevoerd om die dekkingsgraad (die al vrji problematisch is in de VS) beter te krijgen.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_214378983
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 22:17 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Ik begreep dat dat niet kon, omdat de verkiezing voor de kandidatuur door Biden zijn gewonnen. Nu hij opgeeft, gaat het automatisch naar de VP of toekomstige VP. Van horen zeggen.....
Het kan sowieso met medewerking van Harris. En Harris had men kunnen dwingen door te zeggen: Biden stapt alleen maar opzij als jij akkoord gaat met de mogelijkheid van een open conventie.

Ik twijfel overigens of Harris daar akkoord voor had moeten geven. Te unieke situatie. :)
  maandag 22 juli 2024 @ 22:23:05 #27
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214378990
quote:
2s.gif Op maandag 22 juli 2024 18:05 schreef JAM het volgende: [..] Dat is niet zo moeilijk te verklaren, dat is omdat in de tijd dat Biden er zat, het virus zo op zijn hoogtepunt was in termen van hoeveel mensen er geďnfecteerd waren (waar Trump zeker meer tegen had kunnen doen), er meer varianten van het virus rondgingen (wat een direct resultaat is van een virus de mogelijkheid geven zichzelf te verspreiden) en er in de VS een grote weerzin tegen vaccinatie was (waar Trump aan heeft bijgedragen met lulkoek als 'misschien kunnen we ook onze longen uitspoelen met bleek, helpt dat niet?). Vaccineren begon in December 2020 en zie, een maand later kwam Biden op het pluche, nogmaals, met het hoogste aantal geďnfecteerden in de VS dat ze gedurende die pandemie mee hebben gemaakt. Als je kijkt naar het aantal doden per maand (bijvoorbeeld) waar in beide president waren, dan ligt dat bij Biden een stuk lager dan bij Trump. Dus ja, je ziet hier gewoon wat met cijfertjes te goochelen die niet echt in je voordeel werken.
Lol, ja, dat verklaart ook die enorme opleving en als gevolg daarvan doden vanaf september 2021 t/m februari 2022. Dat is ook allemaal nog de schuld van Trump, die te maken had met een uitbraak van een pandemie waar geen land ter wereld de eerste periode goed raad mee wist wat te doen en er geen vaccin beschikbaar was.

Biden, die begon met inmiddels een jaar aan inzichten in het ziektebeeld, de effectiviteit van maatregelen en een vaccin ter beschikking (aan het einde van Trumps termijn beschikbaar gekomen, maar dat is waarschijnlijk weer niet de verdienste van die regering), kon er ondanks zijn steengoede beleid allemaal niet zoveel aan doen. Die doden vallen hem niet aan te rekenen, Trump wel! En anders is het een jaar later alsnog de schuld van Trump. :')
pi_214379003
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 22:17 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
dat klopt niet

de officiële kandidaat toewijzing is überhaupt nog niet geweest , maar als de huidige president nog een termijn wil, dan is het gebruik dat niemand binnen de partij de president gaat uitdagen dus dan wordt die het automatisch.

Dat geldt niet voor vice presidenten,. Een ander zou genoeg handtekeningen kunnen verzamelen om Harris uit te dagen. Maar dat is vrijwel kansloos, dus niemand probeert het.

https://www.apnews.com/pr(...)dnc-delegate-survey/
pi_214379007
quote:
2s.gif Op maandag 22 juli 2024 22:19 schreef JAM het volgende:

[..]
Trump heeft zich in het verleden (voor hij president werd) nogal vaak uitgelaten over de vermeende link tussen vaccinaties an autisme. Een nogal populaire - en voor de duidelijkheid, volkomen onware - samenzweringstheorie.

[ afbeelding ]

Bij mijn weten - maar daar kan ik me in vergissen - is hij daar nooit zo op teruggekomen. Wat betreft de Covid-vaccinaties, nee, daar was hij niet uitgesproken tegen. Hij was er zeker ook niet uitgesproken voor, door bijvoorbeeld (inderdaad) nogmaals te onderstrepen hoe belangrijk dat is, dat je daar inderdaad niet autistisch van wordt, etc. Het leeuwendeel van zijn uitlatingen daarover zijn zo ongeveer: 'Prima vaccin inderdaad, maar bedenk het vooral zelf.' Je kan maar moeilijk beweren dat hij een hele uitgebreide en uitgesproken campagne heeft gevoerd om die dekkingsgraad (die al vrji problematisch is in de VS) beter te krijgen.
Dat wist ik niet dat hij die idiote autisme link heeft ondersteund.

Ik vind verder niet dat je hem kan verwijten dat hij geen campagne heeft gevoerd voor vaccinatie toen hij geen president meer was, maar goed.
pi_214379011
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 22:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het kan sowieso met medewerking van Harris. En Harris had men kunnen dwingen door te zeggen: Biden stapt alleen maar opzij als jij akkoord gaat met de mogelijkheid van een open conventie.

Ik twijfel overigens of Harris daar akkoord voor had moeten geven. Te unieke situatie. :)
Als ik het zo lees heeft ze voldoende steun. Dus waarom zou ze. Ze heeft 1 heel sterk punt en dat is; ze is geen Trump. Er zijn zo enorm veel mensen anti Trump dat ze toch wel eens kans maakt. Idem voor veel reps die Trump niet kunnen luchten.
pi_214379016
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 22:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

JAM gaf al wat voorbeelden, maar wat mij vooral bijstond was dat hij continue aan het schipperen was. Dan zei hij bij een officiele briefing weer van 'laat je intenten, heb ik ook gedaan' en dezelfde avond volgde er dan weer een tweet waarin hij het nut van vaccins in twijfel bracht. Een totale gemixte boodschap. Snap ik wel, zo is Trump, want dan kan iedereen cherrypicken. Alle posities tegelijk innemen en vervolgens ontkennen dat je ooit een andere positie hebt ingenomen. Dat is zijn M.O.
pi_214379023
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 22:16 schreef Alarmonoff het volgende:
extreem links krijgt weer hoop.
En gewoon links, gematigd links of normale rechtse mensen die liever geen Trump als president zien?
Цой жив
pi_214379050
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2024 22:26 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
En gewoon links, gematigd links of normale rechtse mensen die liever geen Trump als president zien?
vooral die ja. Plus centrum mensen

extreem links , daar zijn er niet zoveel van in de US of A
pi_214379109
quote:

Die polls worden al heel lang uitgevoerd. Ik denk dat de democraten daar erg goed naar gekeken hebben.
  maandag 22 juli 2024 @ 22:37:52 #35
37950 JAM
pi_214379119
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 22:23 schreef Repentless het volgende:

[..]
Lol, ja, dat verklaart ook die enorme opleving en als gevolg daarvan doden vanaf september 2021 t/m februari 2022. Dat is ook allemaal nog de schuld van Trump, die te maken had met een uitbraak van een pandemie waar geen land ter wereld de eerste periode goed raad mee wist wat te doen en er geen vaccin beschikbaar was.

Biden, die begon met inmiddels een jaar aan inzichten in het ziektebeeld, de effectiviteit van maatregelen en een vaccin ter beschikking (aan het einde van Trumps termijn beschikbaar gekomen, maar dat is waarschijnlijk weer niet de verdienste van die regering), kon er ondanks zijn steengoede beleid allemaal niet zoveel aan doen. Die doden vallen hem niet aan te rekenen, Trump wel! En anders is het een jaar later alsnog de schuld van Trump. :')
Waarom we het Trump wel aan kunnen rekenen en Biden niet is omdat Biden, in tegenstelling tot Trump, niet constant het advies van experts de wind in heeft geslagen en hen publiekelijk belachelijk heeft gemaakt, niet met pseudo-wetenschappelijke nepoplossingen zoals hydroxychloroquine en bleek op de proppen is gekomen, niet mensen die zichzelf wilde beschermen tegen covid door (bijvoorbeeld) een masker te dragen weg te zetten als mietjes, enzovoorts.
Onder Biden zal er vast ook heel wat mis zijn gegaan - zoals er overal wel wat mis is gegaan en beter had gekund - maar in tegensteling tot Trump, slaat Biden zichzelf niet constant snoevend op de borst over hoe geweldig hij dat allemaal wel niet heeft gedaan en dat niemand het beter zou kunnen doen dan hij, terwijl hij vrij overduidelijke, simpele en laakbare fouten heeft gemaakt. Daar kan ik Biden niet op betrappen.
Bij een dergelijke 'schuldvraag' (als we het zo al willen noemen) gaat het niet om hoeveel mensen er nu dood zijn gegaan (wat, nogmaals, onder Biden pro rato ook minder was), hetgeen nu eenmaal resultaat is van een hele hoop bijzonder complexe factoren, maar over hoe er met dat probleem omgegaan is. In het geval van Trump is dat op zijn allerbest gezegd uitermate klungelig geweest. In het geval van Biden niet.
pi_214379173
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 22:25 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Als ik het zo lees heeft ze voldoende steun. Dus waarom zou ze. Ze heeft 1 heel sterk punt en dat is; ze is geen Trump. Er zijn zo enorm veel mensen anti Trump dat ze toch wel eens kans maakt. Idem voor veel reps die Trump niet kunnen luchten.
Ze is een onpopulaire kandidaat.

Laten we wel zijn: Hillary was een veel betere kandidaat en ook die heeft het niet gered. En veel mensen die op Trump stemmen vinden Trump een eikel. Maar zo lang de andere keuze nog erger is (in hun ogen) doen ze het toch maar.

Nou ja, we gaan het zien.
pi_214379195
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2024 22:36 schreef recursief het volgende:

[..]
Die polls worden al heel lang uitgevoerd. Ik denk dat de democraten daar erg goed naar gekeken hebben.
Het landschap is wel opgeschud nu Biden vertrokken is.

Er is geen reden om meteen iemand naar voren te schuiven. Het lijkt wel een verdediger in blinde paniek die een bal wegrost. Dat kan goed gaan, kan ook een doelpunt inleiden.
  maandag 22 juli 2024 @ 22:45:41 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214379200
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 22:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ze is een onpopulaire kandidaat.

Laten we wel zijn: Hillary was een veel betere kandidaat en ook die heeft het niet gered. En veel mensen die op Trump stemmen vinden Trump een eikel. Maar zo lang de andere keuze nog erger is (in hun ogen) doen ze het toch maar.

Nou ja, we gaan het zien.
Is ze impopulair bij mensen die ook al niet op Biden zouden stemmen of is ze impopulair bij de eigen achterban?

Ik geloof daar namelijk niet zo in, dat de democratische kiezer verstek zou laten gaan of, god verhoede, op Trump zou stemmen omdat Harris de democratische kandidaat is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 22 juli 2024 @ 22:45:50 #39
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_214379204
Het zal je maar gebeuren dat een omhooggevallen pratend hoofd de machtigste persoon op aarde wordt omdat ze een kleurtje heeft en vrouw is.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 22 juli 2024 @ 22:49:01 #40
37950 JAM
pi_214379231
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 22:45 schreef inslagenreuring het volgende:
Het zal je maar gebeuren dat een omhooggevallen pratend hoofd de machtigste persoon op aarde wordt omdat ze een kleurtje heeft en vrouw is.
Ik vraag me ernstig af of de Amerikaanse president nog wel het machtigste persoon op aarde is. Is dat niet eerder de Chinese president?
pi_214379241
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 22:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het landschap is wel opgeschud nu Biden vertrokken is.

Er is geen reden om meteen iemand naar voren te schuiven. Het lijkt wel een verdediger in blinde paniek die een bal wegrost. Dat kan goed gaan, kan ook een doelpunt inleiden.
Aan de andere kant voorkom je een onderlinge strijd tussen aanhangers van verschillende kandidaten. En met nog een maand te gaan voor de kandidaat officieel wordt vastgesteld is dat kostbare campagnetijd. Ik vind het een logische keuze.
pi_214379250
quote:
Trump heeft ook een kleurtje.
pi_214379271
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2024 22:50 schreef recursief het volgende:

[..]
Aan de andere kant voorkom je een onderlinge strijd tussen aanhangers van verschillende kandidaten. En met nog een maand te gaan voor de kandidaat officieel wordt vastgesteld is dat kostbare campagnetijd. Ik vind het een logische keuze.
Ligt er maar net aan: als je onderling het maar een beetje respectvol houdt is het voor de media juist iets unieks om op te duiken en genereert het juist meer aandacht dan welke campagne ook. Bovendien bemoeilijkt het die tijd een negatieve campagne van Trump omdat er niet 1 iemand is om zich op te richten.

Ik snap beide opties, maar voor een beetje energie in de partij en campagne zou het niet eens perse slecht zijn.
pi_214379285
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 22:45 schreef Leandra het volgende:

[..]
Is ze impopulair bij mensen die ook al niet op Biden zouden stemmen of is ze impopulair bij de eigen achterban?

Ik geloof daar namelijk niet zo in, dat de democratische kiezer verstek zou laten gaan of, god verhoede, op Trump zou stemmen omdat Harris de democratische kandidaat is.
Je hebt een basis die voor iedere kandidaat zou stemmen. Daar maakt het niet voor uit. Maar ook bij de eigen achterban is ze niet populair. Er waren geluiden dat Biden haar moest laten vallen voor deze kandidatuur.
pi_214379295
quote:
Kletskoek, ze heeft een aardig imposant track record. Ze kan echt wel wat. Dat is Trump ook al eens opgevallen toen hij $5000 doneerde aan haar campage voor herbenoeming als Attorney General (in Californië?)

pi_214379316
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 22:25 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Als ik het zo lees heeft ze voldoende steun. Dus waarom zou ze. Ze heeft 1 heel sterk punt en dat is; ze is geen Trump.
En relatief jong, in vergelijking met fossiele donnie.
Conscience do cost.
  maandag 22 juli 2024 @ 23:01:38 #47
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_214379326
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 22:09 schreef SymbolicFrank het volgende:
Of Biden nu wel of niet aftreed, het zit er natuurlijk wel dik in dat hij alleen nog zijn gezicht laat zien voor zaken die de president echt zelf moet doen en om te laten zien dat hij nog leeft. De rest gaat Kamala waarschijnlijk doen, dus de Amerikanen gaan haar vaak zien.
En om wat pijnlijke beelden te voorkomen. Boer met kiespijn GENOT.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_214379340
quote:
5s.gif Op maandag 22 juli 2024 22:49 schreef JAM het volgende:

[..]
Ik vraag me ernstig af of de Amerikaanse president nog wel het machtigste persoon op aarde is. Is dat niet eerder de Chinese president?
nee, bijlange na niet .

wellicht in 2050
  maandag 22 juli 2024 @ 23:06:38 #49
330914 Sherlock_Holmes
pi_214379358
quote:
Nou ja, vooral omdat ze niet Trump heet.

Dus het is Trump vs. Not Trump.
  maandag 22 juli 2024 @ 23:10:23 #50
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_214379373
quote:
5s.gif Op maandag 22 juli 2024 22:49 schreef JAM het volgende:

[..]
Militair gezien is de VS natuurlijk nog veruit superieur.

quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2024 22:57 schreef recursief het volgende:

[..]
Kletskoek, ze heeft een aardig imposant track record. Ze kan echt wel wat. Dat is Trump ook al eens opgevallen toen hij $5000 doneerde aan haar campage voor herbenoeming als Attorney General (in Californië?)

[ afbeelding ]
Ze kan vooral met heel veel woorden vrijwel niets zeggen. Maar dat zal ook een kwaliteit zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 23:06 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Nou ja, vooral omdat ze niet Trump heet.

Dus het is Trump vs. Not Trump.
En ze is vrouw en gekleurd. Helpt ook mee.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_214379388
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 23:10 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Voor wie dan? Voor mensen die sowieso nooit op Trump zouden stemmen?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 22 juli 2024 @ 23:17:01 #52
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_214379397
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 23:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Voor het feit dat ze nu naar deze positie omhoog is gevallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door inslagenreuring op 22-07-2024 23:25:02 ]
pi_214379400
quote:
Van de regen in de drup.
  maandag 22 juli 2024 @ 23:18:46 #54
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214379402
quote:
2s.gif Op maandag 22 juli 2024 22:37 schreef JAM het volgende:

[..]
Waarom we het Trump wel aan kunnen rekenen en Biden niet is omdat Biden, in tegenstelling tot Trump, niet constant het advies van experts de wind in heeft geslagen en hen publiekelijk belachelijk heeft gemaakt, niet met pseudo-wetenschappelijke nepoplossingen zoals hydroxychloroquine en bleek op de proppen is gekomen, niet mensen die zichzelf wilde beschermen tegen covid door (bijvoorbeeld) een masker te dragen weg te zetten als mietjes, enzovoorts.
Onder Biden zal er vast ook heel wat mis zijn gegaan - zoals er overal wel wat mis is gegaan en beter had gekund - maar in tegensteling tot Trump, slaat Biden zichzelf niet constant snoevend op de borst over hoe geweldig hij dat allemaal wel niet heeft gedaan en dat niemand het beter zou kunnen doen dan hij, terwijl hij vrij overduidelijke, simpele en laakbare fouten heeft gemaakt. Daar kan ik Biden niet op betrappen.
Bij een dergelijke 'schuldvraag' (als we het zo al willen noemen) gaat het niet om hoeveel mensen er nu dood zijn gegaan (wat, nogmaals, onder Biden pro rato ook minder was), hetgeen nu eenmaal resultaat is van een hele hoop bijzonder complexe factoren, maar over hoe er met dat probleem omgegaan is. In het geval van Trump is dat op zijn allerbest gezegd uitermate klungelig geweest. In het geval van Biden niet.
Lol, het gaat dus niet om de daadwerkelijke cijfers/resultaten en beleid, maar om de vorm waarin je iets brengt. Als je als Trump van die lompe uitspraken doet (waar ik het geheel mee eens ben dat dat lompe uitspraken zijn, voor de goede orde), dan ben je direct verantwoordelijk voor al die "onnodige" doden.

Wanneer er onder Biden meer doden zijn dan onder Trump (nogmaals, met een jaar aan inzichten en een vaccinatieprogramma bij de start van zijn termijn), dan vallen die doden hem niet aan te rekenen en zijn ze niet "onnodig". De argumentatie: "ach, daar zal vast ook wel het een en ander fout zijn gegaan, maar hij heeft tenminste geen rare dingen gezegd en klopt zichzelf niet op de borst!"

Deze hele discussie begon met het feit dat jij Trump even uit de losse pols "miljoenen onnodige doden" in de schoenen schoof. Dan blijkt dat dat niet op basis is van daadwerkelijke cijfers/resultaten of daadwerkelijk gevoerd beleid onder zijn regering die een heel ander beeld tonen, maar slechts van wat lompe uitspraken.
  maandag 22 juli 2024 @ 23:19:04 #55
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_214379404
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 23:17 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Van de regen in de drup.
Ik had nog meer vertrouwen in seniele Joe tbh.
pi_214379408
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 23:17 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Voor het feit dat nu naar deze positie omhoog is gevallen.
Wat een raar iets om te zeggen. De VP wordt bijna altijd gekozen ter aanvulling van de presidentskandidaat. Je dacht toch niet dat Pence destijds gekozen was als hij niet een midwest blanke evengelical was geweest?

Het feit dat Biden vond dat een zwarte vrouw als VP goed zou zijn maakt haar niet ongeschikt.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_214379412
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 23:20 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Wat een raar iets om te zeggen. De VP wordt bijna altijd gekozen ter aanvulling van de running mate. Je dacht toch niet dat Pence destijds gekozen was als hij niet een midwest blanke evengelical was geweest?

Het feit dat Biden vond dat een zwarte vrouw als VP goed zou zijn maakt haar niet ongeschikt.
Eigenlijk wel, want ze zit er dus niet vanwege enige kwaliteit. Zonder George Floyd zou het iemand anders geweest zijn.

Pence was ook niet gekozen omdat hij zo'n goede kandidaat zou zijn. Er is niemand die Pence als president wilde. Datzelfde geldt voor Harris.
pi_214379416
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 23:22 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Eigenlijk wel, want ze zit er dus niet vanwege enige kwaliteit. Zonder George Floyd zou het iemand anders geweest zijn.
Hoe kom je daar bij? Er zijn miljoenen zwarte vrouwen in de VS om uit te kiezen als je dat profiel zoekt. Maar nee, kan niet, geen kwaliteit.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_214379418
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 23:17 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Voor het feit dat nu naar deze positie omhoog is gevallen.
Dat heeft voor haar VP absoluut meegespeeld, maar ik denk dat het in haar huidige positie eerder tegen haar werkt.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 22 juli 2024 @ 23:24:31 #60
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_214379422
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 23:20 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Wat een raar iets om te zeggen. De VP wordt bijna altijd gekozen ter aanvulling van de presidentskandidaat. Je dacht toch niet dat Pence destijds gekozen was als hij niet een midwest blanke evengelical was geweest?

Competentie is van ondergeschikt belang. Ze valt met name om de genoemde redenen goed bij de achterban.

Net zoals de iraqi veteran evangelical bij Trump op de bagagedrager.
pi_214379428
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 23:24 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Competentie is van ondergeschikt belang. Ze valt met name om de genoemde redenen goed bij de achterban.

Net zoals de iraqi veteran evangelical bij Trump op de bagagedrager.
Nee, niet van ondergeschikt belang. Je hebt een lijst met competente mensen en geeft de voorkeur aan degene complementair aan je campagne.
  maandag 22 juli 2024 @ 23:26:11 #62
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_214379430
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 23:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Dat heeft voor haar VP absoluut meegespeeld, maar ik denk dat het in haar huidige positie eerder tegen haar werkt.
Het zal hoe dan ook spannend worden. En als ze er een soort obama-act van weet te smeden heeft ze gewoon goede kans.
pi_214379431
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 23:23 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Hoe kom je daar bij? Er zijn miljoenen zwarte vrouwen in de VS om uit te kiezen als je dat profiel zoekt. Maar nee, kan niet, geen kwaliteit.
Biden had gezegd een vrouw te kiezen als VP. Er was een shortlist waar Harris eigenlijk kansloos was. Na George Floyd moest hij door de politieke druk alle blanke vrouwen van de shortlist halen. Dus bleef er weinig over.

Dat Harris verder zelf geen kwaliteiten heeft, heeft ze daarvoor en sindsdien al pijnlijk duidelijk gemaakt.
pi_214379432
quote:

[..]
Trump stemmers overtuigen is een marginaal fenomeen, zeker met de polarisatie die er nu is. Het belangrijkste is om de eigen stemmers naar de stembus te krijgen in belangrijke staten.

In het geval van de democraten/Harris zullen ze dus veel gaan hameren op bijvoorbeeld abortus. Hoe meer vrouwen er daardoor in de rij staan, hoe beter het voor Harris wordt. Dat is de belangrijkste uitdaing.
  maandag 22 juli 2024 @ 23:27:22 #65
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_214379436
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 23:25 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Nee, niet van ondergeschikt belang. Je hebt een lijst met competente mensen en geeft de voorkeur aan degene complementair aan je campagne.
Jij had geen betere kandidaten kunnen aanwijzen in de dem hoek?
pi_214379439
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 23:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Biden had gezegd een vrouw te kiezen als VP. Er was een shortlist waar Harris eigenlijk kansloos was. Na George Floyd moest hij door de politieke druk alle blanke vrouwen van de shortlist halen. Dus bleef er weinig over.

Dat Harris verder zelf geen kwaliteiten heeft, heeft ze daarvoor en sindsdien al pijnlijk duidelijk gemaakt.
Hoe heeft ze dat duidelijk gemaakt afgezien van de mislukte campagne voor presidentskandidcaat in 2020? Ze is openbaar aanklager geweest, herkozen en Senator geweest.
pi_214379447
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 23:27 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Jij had geen betere kandidaten kunnen aanwijzen in de dem hoek?
Voor wat? VP bij Biden? Ik vond het een begrijpelijke keuze, al word ik niet zo warm van haar en er zijn denk ik kandidaten die bewezen hebben het electoraal beter te doen in swingstates.

Dat gedoe over incompetentie, omdat Biden een bepaald profiel wilde gaat er echter niet in bij me. Typisch dat je dat ook nooit hoort over andere VP's als Pence ofzo.
pi_214379448
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 23:28 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Hoe heeft ze dat duidelijk gemaakt afgezien van de mislukte campagne voor presidentskandidcaat in 2020?
https://projects.fivethir(...)roval/kamala-harris/

Ze zou voor Biden de problemen met de border op gaan lossen, dat was een jammerlijke mislukking. Ze zou het over abortus gaan hebben, maar is compleet onzichtbaar. Niemand neemt haar serieus, zoals je kunt zien in elke poll.
pi_214379452
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 23:30 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Voor wat? VP bij Biden? Ik vond het een begrijpelijke keuze, al word ik niet zo warm van haar.

Dat gedoe over incompetentie, omdat Biden een bepaald profiel wilde gaat er echter niet in bij me. Typisch dat je dat ook nooit hoort over andere VP's als Pence ofzo.
Natuurlijk hoor je dat wel, Pence was niets anders dan een poppetje om de christelijke vleugel te paaien. Een compleet lege huls met nul capaciteiten.
  maandag 22 juli 2024 @ 23:32:34 #70
37950 JAM
pi_214379457
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 23:18 schreef Repentless het volgende:

[..]
Lol, het gaat dus niet om de daadwerkelijke cijfers/resultaten en beleid, maar om de vorm waarin je iets brengt. Als je als Trump van die lompe uitspraken doet (waar ik het geheel mee eens ben dat dat lompe uitspraken zijn, voor de goede orde), dan ben je direct verantwoordelijk voor al die "onnodige" doden.

Wanneer er onder Biden meer doden zijn dan onder Trump (nogmaals, met een jaar aan inzichten en een vaccinatieprogramma bij de start van zijn termijn), dan vallen die doden hem niet aan te rekenen en zijn ze niet "onnodig". De argumentatie: "ach, daar zal vast ook wel het een en ander fout zijn gegaan, maar hij heeft tenminste geen rare dingen gezegd en klopt zichzelf niet op de borst!"

Deze hele discussie begon met het feit dat jij Trump even uit de losse pols "miljoenen onnodige doden" in de schoenen schoof. Dan blijkt dat dat niet op basis is van daadwerkelijke cijfers/resultaten of daadwerkelijk gevoerd beleid onder zijn regering die een heel ander beeld tonen, maar slechts van wat lompe uitspraken.
Je begrijpt me niet. Ik zal het wat helderder proberen te formuleren.
Trump heeft met zijn coronabeleid duidelijk aanwijsbare fouten gemaakt uit arrogantie en stupiditeit (voornamelijk door mensen met véél meer verstand ervan dan hem te negeren en belachelijk te maken) die onnodige oversterfte ten gevolge heeft gehad. Let op deze worden: onnodige oversterfte. Dat valt hem kwalijk te nemen en het valt hem des te meer kwalijk te nemen, omdat hij zelf maar blijft roepen en roepen hoe geweldig hij het wel niet heeft gedaan. Die fouten (zoals ik al eerder heb toegelicht) zijn wel wat meer dan slechts een paar lompe opmerkingen. Blij dat je dat in ieder geval met mij eens bent.
Biden heeft in zijn coronabeleid vast ook wel fouten gemaakt (zoals er wereldwijd door andere leiders ook veel fouten zijn gemaakt), maar daarvan kunnen we lastig zeggen dat dat het resultaat is van arrogantie, stupiditeit en het negeren en belachelijk maken van experts.
Hier een vergelijking. Als er een buschauffeur aangereden wordt door een dronken vrachtwagenchauffeur die door rood rijdt en daar twintig doden bij vallen, dan valt die buschauffeur dat niet zo aan te rekenen. Als er een andere buschauffeur is die zélf dronken door rood rijdt, door een vrachtwagen wordt geschept, maar in dat ongeval slechts tien doden bij vallen omdat er op dat moment minder mensen in de bus zitten, dan valt hem dat wel aan te rekenen.
  maandag 22 juli 2024 @ 23:33:31 #71
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_214379459
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 23:30 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Voor wat? VP bij Biden? Ik vond het een begrijpelijke keuze, al word ik niet zo warm van haar en er zijn denk ik kandidaten die bewezen hebben het electoraal beter te doen in swingstates.

Dan houd je bewust de blik kort voor de boeg. Het was vorige keer al spannend of Biden zijn termijn zou doorkomen gezien zijn leeftijd. De kans dat hij binnen nu en 4 jaar overlijdt is zeer reëel.

Dus ook dat de VP dan zou doorschuiven, ergo het Harris zou worden. Dat is nu hooguit wat naar voren gehaald.
pi_214379464
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 23:30 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
https://projects.fivethir(...)roval/kamala-harris/

Ze zou voor Biden de problemen met de border op gaan lossen, dat was een jammerlijke mislukking. Ze zou het over abortus gaan hebben, maar is compleet onzichtbaar. Niemand neemt haar serieus, zoals je kunt zien in elke poll.
De border bill was gecancelled door Trump, die kun je daar de schuld van geven.

Verder over haar rol in immigratie:

quote:
Harris was not asked to be the administration's "border czar" or to oversee immigration policy and enforcement at the U.S.-Mexico border. That has mainly been the responsibility of Homeland Security Secretary Alejandro Mayorkas and his department, which oversees the country's main three immigration agencies, including Customs and Border Protection.

In reality, the only role close to that of a "border czar" under the Biden administration was held for only a few months by Roberta Jacobson, a longtime diplomat who served as coordinator for the Southwest border until April 2021.

In her immigration role, Harris' main line of work has focused on convincing companies to invest in Central America and promoting democracy and development there through diplomacy. In March of this year, the White House announced Harris had secured a commitment from the private sector to invest over $5 billion to promote economic opportunities and reduce violence in the region.

Efforts to reduce migration by improving conditions in migrants' home countries have always been viewed as a long-term strategy by U.S. officials. In its "root causes" framework, the Biden administration conceded the "systemic change" it envisions for Central America "will take time to achieve."
Ziet er naar uit dat je in Republikeinse praatjes aan het trappen bent.
pi_214379474
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 23:34 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
De border bill was gecancelled door Trump, die kun je daar de schuld van geven.

Verder over haar rol in immigratie:
[..]
Ziet er naar uit dat je in Republikeinse praatjes aan het trappen bent.
Onzin.

quote:
President Biden, facing a political crisis at the U.S.-Mexico border in the early days of his administration, tapped Vice President Kamala Harris to lead a high-profile response that would bet heavily on improving conditions in three Central American countries.
It was known as the “root causes” strategy. The border, administration officials argued, was only a symptom. If the United States could improve economic, security and political conditions in Honduras, El Salvador and Guatemala, fewer people would risk the perilous journey and much of the problem could be solved, they reasoned.

Three years later, the border crisis has only deepened, with record numbers of migrants from all over the hemisphere overwhelming the border, and a president on the defense as Republicans make immigration a key issue in his reelection campaign.

Specialists in migration say the administration miscalculated, choosing a narrow and time-consuming strategy that failed to anticipate the shifting nature of migration.

“It was focused on a long-term scenario and it was focused on countries that are no longer the primary sending countries,” said Ariel Ruiz Soto, a senior policy analyst with the Migration Policy Institute, a nonpartisan research group.
https://www.latimes.com/p(...)the-target-has-moved

De Republikeinen hebben gewoon gelijk hier, Harris heeft jammerlijk gefaald. Biden ook, en het is simpel om zijn beleid aan haar te koppelen.
pi_214379477
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 23:36 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Onzin.
[..]
https://www.latimes.com/p(...)the-target-has-moved

De Republikeinen hebben gewoon gelijk hier, Harris heeft jammerlijk gefaald. Biden ook, en het is simpel om zijn beleid aan haar te koppelen.
Nee, daar staat hetzelfde. Als je denkt dat ze incompetent is omdat ze niet in een paar jaar als VP in 3 andere landen de boel even gefixt heeft, dan zou ik maar wat doen aan je verwachtingspatroon.

En de Republikeinen hebben vanwege gelobby van Trump om Biden geen win te geven de border bill zelf gecancelled die een hoop van de issues had aangepakt. Je wijst echt naar de verkeerden hier.

[ Bericht 8% gewijzigd door SnertMetChoco op 22-07-2024 23:45:13 ]
pi_214379480
Biden was gekozen als de DEI kandidaat voor de zwarte Obama. Harris is de DEI voor Biden. Zo moeilijk is het uiteindelijk allemaal niet. Als BIden zwart was geweest, dan was ie nooit als VP gekozen voor Obama. De keuze voor Biden was puur omdat hij een witte man was.

Voor Biden's VP lag het dan weer in de lijn dat er een zwart persoon zou worden gekozen. En zo geschiedde.

McCain koos voor Palin als tegenhanger van zijn witte man zijnde (zwart doen ze nog niet echt aan bij de republikeinen). En Trump was te laat. Als ze dit eerder hadden geweten, dan had hij waarschijnlijk voor een vrouw als VP gegaan. Alhoewel Vance gewoon gekocht is en Trump daar verder weinig keus in heeft gehad is mijn gok.
pi_214379492
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 23:25 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ook dit dus. Je hebt gewoon een A-lijst en je geeft inderdaad gewoon de voorkeur aan degene waarmee je saampjes de meeste stemmen denkt te trekken. Bij Biden is dat een zwarte vrouw.
Enige stomme van Biden is dat hij de quiet part out loud zei. Had gewoon zijn mond moeten houden. Al decennia worden VP's complementair gekozen. Voor Biden in de huidige democratische samenstelling was een zwart persoon veruit het beste.En dan pik je een zwarte vrouw uit het A-lijstje. En dat was Harris.
pi_214379507
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 23:31 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Natuurlijk hoor je dat wel, Pence was niets anders dan een poppetje om de christelijke vleugel te paaien. Een compleet lege huls met nul capaciteiten.
Ja, je kunt natuurlijk geen competente VP naast Trump zetten. Het contrast is te groot.
  maandag 22 juli 2024 @ 23:47:20 #78
330914 Sherlock_Holmes
pi_214379523
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 23:10 schreef inslagenreuring het volgende:

Vooral voor de jongere stemmers. Het campagne team dient er wel voor te zorgen dat ze uit de weg blijft van de Gaza problematiek, want dat kan snel een dokter Bibber reactie onder Gen-Z teweeg brengen.
pi_214379524
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 23:33 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dan houd je bewust de blik kort voor de boeg. Het was vorige keer al spannend of Biden zijn termijn zou doorkomen gezien zijn leeftijd. De kans dat hij binnen nu en 4 jaar overlijdt is zeer reëel.

Dus ook dat de VP dan zou doorschuiven, ergo het Harris zou worden. Dat is nu hooguit wat naar voren gehaald.
Destijds was de gedachte ook dat hij niet nog eens 4 jaar erachteraan zou plakken meen ik. Maar ja, ik vond het toen ook al een zwak ticket in electoraal opzicht... hoewel dat gezegd hebbende er van de kandidaten destijds niemand echt erboven uit sprong om het brede publiek aan te spreken.

Er zijn imho tegenwoordig wel veel meer aansprekende mensen in de Democratische partij opgestaan die denk ik ook meer kans zouden maken in november. Maar ja, het is wat het is. Ze is niet kansloos, maar het had imho zeker kansrijker kunnen zijn.
  maandag 22 juli 2024 @ 23:48:30 #80
168739 Red_85
'echt wel'
pi_214379527
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 23:19 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ik had nog meer vertrouwen in seniele Joe tbh.
Wordt een walk in the park voor the orange man.

What the hell. Niet best dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_214379533
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 23:37 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Als je denkt dat ze incompetent is omdat ze niet in een paar jaar als VP in 3 andere landen de boel even gefixt heeft, dan zou ik maar wat doen aan je verwachtingspatroon.
Dat is niet wat ik denk, en ook niet wat het artikel zegt. Ze heeft gewoon helemaal niets gedaan, en Biden ook niet. Tot het op de spits gedreven werd en Biden gedwongen werd om een EO te schrijven.

Het is niet dat Harris een onmogelijk verwachtingspatroon had. De verwachtingen waren laag en zelfs die kon ze niet waar maken. Staat ook gewoon in het artikel. Ook hier:

https://www.politico.com/(...)bility-poll-00162093

quote:
She performed relatively well on issues like health care, gender inequality and LGBTQ+ rights, but is well below a majority in terms of how much voters trust her to handle immigration (40 percent), relations with China (37 percent) and the Israeli-Palestinian conflict (35 percent).
pi_214379536
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 23:39 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Ook dit dus. Je hebt gewoon een A-lijst en je geeft inderdaad gewoon de voorkeur aan degene waarmee je saampjes de meeste stemmen denkt te trekken. Bij Biden is dat een zwarte vrouw.
Dat is niet het geval. Harris werd gekozen omdat het moest, Biden werd door de partij gedwongen om een zwarte vrouw te kiezen. Er was een A-lijst, maar George Floyd heeft die lijst gekortwiekt omdat alle blanke vrouwen toen de facto afvielen. Toen bleven alleen Harris en Rice over. Rice had nul ervaring als politicus dus was de keuze gemaakt.

[ Bericht 3% gewijzigd door MoreDakka op 22-07-2024 23:55:59 ]
  maandag 22 juli 2024 @ 23:51:20 #83
168739 Red_85
'echt wel'
pi_214379538
quote:

[..]
Voor het policor circus. Lekker kunnen afgeven op blanke mannen want 'wij hebben wel 'vooruitgang'. Wij hebben iemand die policorpunten scoort'.

Niet realiserende dat ze er alleen zit vanwege haar kleurtje. Niet vanwege haar capaciteiten.

Wat een vernedering moet dat zijn zeg...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_214379553
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 23:49 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is niet wat ik denk, en ook niet wat het artikel zegt. Ze heeft gewoon helemaal niets gedaan, en Biden ook niet. Tot het op de spits gedreven werd en Biden gedwongen werd om een EO te schrijven.

Het is niet dat Harris een onmogelijk verwachtingspatroon had. De verwachtingen waren laag en zelfs die kon ze niet waar maken. Staat ook gewoon in het artikel. Ook hier:

https://www.politico.com/(...)bility-poll-00162093
[..]

Je komt als politicus eigenlijk voornamelijk in het nieuws door belachelijke uitspraken of als je het verprutst. Als je gewoon je werk goed doet, hoor je er niets over. Net zoals op je werk.
pi_214379556
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 23:53 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Je komt als politicus eigenlijk voornamelijk in het nieuws door belachelijke uitspraken of als je het verprutst. Als je gewoon je werk goed doet, hoor je er niets over. Net zoals op je werk.
Tja, daarom is Harris dus ook in het nieuws geweest en vertrouwen zo weinig mensen haar met belangrijke zaken als immigratie.
pi_214379569
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 23:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Tja, daarom is Harris dus ook in het nieuws geweest en vertrouwen zo weinig mensen haar met belangrijke zaken als immigratie.
Dat mag die kiezer straks bepalen.
Ze is ieg geen seniele bejaarde.zoals haar tegenstander.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 00:02:10 #87
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214379575
quote:
3s.gif Op maandag 22 juli 2024 23:32 schreef JAM het volgende:

[..]
Je begrijpt me niet. Ik zal het wat helderder proberen te formuleren.
Trump heeft met zijn coronabeleid duidelijk aanwijsbare fouten gemaakt uit arrogantie en stupiditeit (voornamelijk door mensen met véél meer verstand ervan dan hem te negeren en belachelijk te maken) die onnodige oversterfte ten gevolge heeft gehad. Let op deze worden: onnodige oversterfte. Dat valt hem kwalijk te nemen en het valt hem des te meer kwalijk te nemen, omdat hij zelf maar blijft roepen en roepen hoe geweldig hij het wel niet heeft gedaan. Die fouten (zoals ik al eerder heb toegelicht) zijn wel wat meer dan slechts een paar lompe opmerkingen. Blij dat je dat in ieder geval met mij eens bent.
Biden heeft in zijn coronabeleid vast ook wel fouten gemaakt (zoals er wereldwijd door andere leiders ook veel fouten zijn gemaakt), maar daarvan kunnen we lastig zeggen dat dat het resultaat is van arrogantie, stupiditeit en het negeren en belachelijk maken van experts.
Hier een vergelijking. Als er een buschauffeur aangereden wordt door een dronken vrachtwagenchauffeur die door rood rijdt en daar twintig doden bij vallen, dan valt die buschauffeur dat niet zo aan te rekenen. Als er een andere buschauffeur is die zélf dronken door rood rijdt, door een vrachtwagen wordt geschept, maar in dat ongeval slechts tien doden bij vallen omdat er op dat moment minder mensen in de bus zitten, dan valt hem dat wel aan te rekenen.
Deze vergelijking gaat natuurlijk nergens over, maar dat begrijp je zelf ook wel. Als je al wilt proberen om een vergelijking te maken in deze trant, wat bijna niet te doen is, maak dan in ieder geval de omstandigheden gelijk.

Beide buschauffeurs zijn president. Het virus is in het eerste geval de dronken vrachtwagenchauffeur die een bus met mensen aanrijdt. Je kunt dan niet in het tweede geval doodleuk opeens de buschauffeur het virus laten zijn om je punt te maken.
pi_214379578
twitter

Zo kan het ook ipv die onbeschofte vuilbekkerij van Trump.
pi_214379583
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 23:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Hoe meer van jouw reacties ik lees, hoe minder ik er van begrijp. Ze spreken elkaar vaak tegen, totdat alleen de emotie overblijft.

Zou je zelf graag in een VS willen wonen waar Trump de baas is en Project 2025 is uitgevoerd? Hoop je dat hij bij Poetin in bed kruipt en Oekraďne en de EU onder de bus gooit? Hoop je dat Taiwan platgebombardeerd wordt, zodat de VS meer computerchips kan verkopen? Of moet gewoon alles kapot? Wat is je doel in deze discussie?
  Moderator dinsdag 23 juli 2024 @ 00:03:51 #90
236264 crew  capricia
pi_214379586
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 00:02 schreef takura het volgende:
[ x ]

Oh, dit vind ik een mooie reactie. Klasse.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214379598
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 00:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Oh, dit vind ik een mooie reactie. Klasse.
Reactie van Pence was ook ok wmb. Gewoon normaal.

twitter
pi_214379601
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 00:03 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Hoe meer van jouw reacties ik lees, hoe minder ik er van begrijp. Ze spreken elkaar vaak tegen, totdat alleen de emotie overblijft.
Dat Harris een slechte kandidaat is heeft niets met emotie te maken. Dat zie je gewoon terug in de argumenten en de polls. Wat jij er verder mee doet moet je zelf weten :)

Het maakt Trump ook niet beter. Zelfs een seniele Joe Biden zou een betere president zijn dan Trump.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 00:08:57 #93
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_214379616
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 00:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat Harris een slechte kandidaat is heeft niets met emotie te maken. Dat zie je gewoon terug in de argumenten en de polls. Wat jij er verder mee doet moet je zelf weten :)
quote:
De verslechtering van de inflatie- en groeipatronen (bij een Republikeinse overwinning in zowel presidents- als congresverkiezingen -red.) kan bijna volledig worden toegeschreven aan de importheffingen, terwijl lagere vennootschapsbelastingtarieven en een verminderde handhaving van de belastingdienst de staatsschuld opdrijven”, schrijven economen van ABN Amro in hun analyse.

Streng immigratiebeleid jaagt inflatie aan

Economen van de bank denken bovendien dat het strengere immigratiebeleid de loonkosten fors zal verhogen.

„Immigratie speelt een belangrijke rol omdat het ervoor zorgt dat de Fed zich opnieuw moet richten op inflatiebestrijding, waardoor de rentes langer hoger blijven”, schrijven ze in hun conclusie.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 23 juli 2024 @ 00:09:40 #94
37950 JAM
pi_214379622
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 00:02 schreef Repentless het volgende:

[..]
Deze vergelijking gaat natuurlijk nergens over, maar dat begrijp je zelf ook wel. Als je al wilt proberen om een vergelijking te maken in deze trant, wat bijna niet te doen is, maak dan in ieder geval de omstandigheden gelijk.

Beide buschauffeurs zijn president. Het virus is in het eerste geval de dronken vrachtwagenchauffeur die een bus met mensen aanrijdt. Je kunt dan niet in het tweede geval doodleuk opeens de buschauffeur het virus laten zijn om je punt te maken.
Wat jij wil, maak ik weer een andere vergelijking. De ene bus wordt aangereden en er vallen twintig doden. Heel erg. De andere bus wordt aangereden en er vallen tien doden, omdat er op dat moment minder mensen in de bus zitten. Nu blijkt later dat de buschauffeur tegen alle passagiers heeft gezegd dat het helemaal niet helpt om je gordel om te doen en iedereen verzocht heeft om hun koffers en andere bagage voor de nooduitgang te plaatsen. Goed zo?
pi_214379630
Los van de democraten is het, vind ik, erg jammer dat de republikeinen volledig MAGA zijn gegaan. De wereld had baat kunnen hebben bij een daadwerkelijk conservatieve partij in de VS. Niet deze populistische bagger.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 00:22:46 #96
330914 Sherlock_Holmes
pi_214379658
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 00:02 schreef takura het volgende:
[ x ]

Bedoel, heel wat jonge Democraten wensen Genocide Joe een snel graf toe. Van je kiezers moet je het hebben.
pi_214379661
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 00:22 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Bedoel, heel wat jonge Democraten wensen Genocide Joe een snel graf toe. Van je kiezers moet je het hebben.
Zijn dat Democraten ja?
pi_214379665
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 00:23 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Zijn dat Democraten ja?
Van de extreem-linkse flank van de partij ja. Het blijft een grote tent hé, zo'n Amerikaanse partij :)
pi_214379674
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 00:24 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Van de extreem-linkse flank van de partij ja. Het blijft een grote tent hé, zo'n Amerikaanse partij :)
Er zullen er wel wat bij zitten, maar kan me ook indenken dat een groot deel gewoon niet gestemd heeft of ingeschreven staat.

Maar vooruit, radicale Democraten wensen Biden een snelle dood en een radicale Republikein probeerde Trump te vermoorden. Weird times.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 00:27:28 #100
330914 Sherlock_Holmes
pi_214379675
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 00:23 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Zijn dat Democraten ja?
Nee, Republikeinen in vermomming _O-

Kom op, UVA much :')
pi_214379679
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 00:26 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Er zullen er wel wat bij zitten, maar kan me ook indenken dat een groot deel gewoon niet gestemd heeft of ingeschreven staat.

Maar vooruit, radicale Democraten wensen Biden een snelle dood en een radicale Republikein probeerde Trump te vermoorden. Weird times.
Over het algemeen stemmen zulke mensen weinig, heel veel invloed hebben ze inderdaad niet. Behalve op twitter, waar alle journalisten zitten. Ze hebben dus wel invloed op de media, gelukkig minder dan in 2020.
pi_214379681
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 00:27 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Nee, Republikeinen in vermomming _O-

Kom op, UVA much :')
Het is niet zo dat als je geen Democraat bent dat je dan een Republikein bent. Sowieso zijn heel veel mensen niet ingeschreven als kiezer, maar ook is het zo dat steeds meer mensen wel ingeschreven zijn maar niet als Democraat of Republikein.
pi_214379685
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 00:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het maakt Trump ook niet beter. Zelfs een seniele Joe Biden zou een betere president zijn dan Trump.
Dus je bent voornamelijk overal tegenaan aan het schoppen, maar hoe linkser en/of progressiever, hoe harder? Of is dat niet het juiste criterium?
  dinsdag 23 juli 2024 @ 00:31:35 #104
330914 Sherlock_Holmes
pi_214379690
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 00:26 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Tja, moet ik nu lachen of huilen?

Je weet niet hoe Gen-Z voor een groot deel over de Gaza problematiek denkt :{
pi_214379694
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 00:30 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dus je bent voornamelijk overal tegenaan aan het schoppen, maar hoe linkser en/of progressiever, hoe harder? Of is dat niet het juiste criterium?
Als je wat inhoudelijks te melden hebt hoor ik het graag.
pi_214379699
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 00:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Als je wat inhoudelijks te melden hebt hoor ik het graag.
Ik heb geen idee waar jij voor staat. Of misschien dat het allemaal shit is. Meer kan ik er niet van maken.

En in dat geval heeft een discussie weinig nut.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 00:35:39 #107
330914 Sherlock_Holmes
pi_214379700
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 00:28 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Het is niet zo dat als je geen Democraat bent dat je dan een Republikein bent. Sowieso zijn heel veel mensen niet ingeschreven als kiezer, maar ook is het zo dat steeds meer mensen wel ingeschreven zijn maar niet als Democraat of Republikein.
Nu het gevoel alsof ik paddestoelen op heb.

Maar goed, wat jij wil dat ze zijn.
pi_214379702
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 00:35 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik heb geen idee waar jij voor staat.
Dat is jouw probleem, als je niet met argumenten om kunt gaan zonder motieven te zoeken achter degene die de argumenten maakt heb je op een forum niets te zoeken :)

Dit topic gaat over Biden die zich terugtrekt, en over Harris als mogelijke vervanger.
pi_214379705

[ Bericht 45% gewijzigd door SnertMetChoco op 23-07-2024 00:50:18 ]
pi_214379760
quote:
Niet mee eens
pi_214379872
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2024 22:04 schreef recursief het volgende:

Nou, Netanyahu kan Biden wellicht morgen ontmoeten
Waarschijnlijk niet.
Intussen heeft Netanyahu om een ​​persoonlijke ontmoeting met Trump verzocht.
pi_214379876
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 22:01 schreef Leandra het volgende:

Hij is de 17e 's ochtends positief getest en die dag in isolatie gegaan. De 21e was de vijfde dag.
pi_214379878
Een geluidsband van Biden was vanavond te horen:

twitter
pi_214380076
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 23:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is niet het geval. Harris werd gekozen omdat het moest, Biden werd door de partij gedwongen om een zwarte vrouw te kiezen. Er was een A-lijst, maar George Floyd heeft die lijst gekortwiekt omdat alle blanke vrouwen toen de facto afvielen. Toen bleven alleen Harris en Rice over. Rice had nul ervaring als politicus dus was de keuze gemaakt.
Dat is jouw mening ja.
pi_214380252
Harris.
Mja
pi_214380297
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 03:05 schreef Za het volgende:
Een geluidsband van Biden was vanavond te horen:

[ x ]
Wat is nou eigenlijk het doel achter het net doen alsof het inbellen van Biden opgenomen is?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 08:24:57 #117
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214380334
Democratische partij belooft uiterlijk 7 augustus presidentskandidaat
Uiterlijk 7 augustus, nog voor de Democratische partijconventie, wordt duidelijk wie de nieuwe presidentskandidaat van de partij wordt. Dat zei de voorzitter van het partijbestuur Jaime Harrison maandagavond.

De Democraten willen uiterlijk 7 augustus uitsluitsel hebben. De reden daarvoor is een wetswijziging in de staat Ohio. Daar moet de naam van de kandidaat op 7 augustus al ingediend zijn. Maar het partijcongres begint pas op 19 augustus. Inmiddels hebben de Democraten in Ohio uitstel gekregen tot 1 september. Maar de wet om dat uitstel te regelen, wordt pas op diezelfde datum van kracht. Veel Democraten vrezen dat de Republikeinen een manier vinden om de kandidatuur van (waarschijnlijk) Harris in Ohio aan te vechten als haar naam pas na de oorspronkelijke deadline wordt aangeleverd.
pi_214380498
Harris, met haar steeds veranderende etnische afkomst en onnavolgbare uitspraken?

Je verwacht ook niets anders he.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 23 juli 2024 @ 08:52:28 #119
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_214380530
quote:
Ja net zoals er een minimum leeftijd is zou er ook een maximum leeftijd moeten zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 23 juli 2024 @ 09:24:08 #120
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_214380664
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 08:17 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Wat is nou eigenlijk het doel achter het net doen alsof het inbellen van Biden opgenomen is?
Het is toch merkwaardig dat Biden zijn terugtreden als kandidaat via een berichtje op X doet en vervolgens een vooraf opgenomen tekst spreekt tijdens het inbellen.
Ziek of niet, hij had gewoon live een korte verklaring kunnen geven, desnoods mbv quecards.
Nu geeft het aanleiding tot allerlei speculaties :{
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_214380691
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 09:24 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Het is toch merkwaardig dat Biden zijn terugtreden als kandidaat via een berichtje op X doet en vervolgens een vooraf opgenomen tekst spreekt tijdens het inbellen.
Ziek of niet, hij had gewoon live een korte verklaring kunnen geven, desnoods mbv quecards.
Nu geeft het aanleiding tot allerlei speculaties :{
Dat was helemaal niet pre-recorded man. Let nou eens op: Za post alleen maar tweets uit de conservatieve Bidenhaatbubbel, waar elke gelegenheid wordt aangegrepen om twijfel te zaaien over iedere stap die die de dems zetten. De meeste van die tweets zijn onzin.
pi_214380710
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 02:58 schreef Za het volgende:

[..]
Waarschijnlijk niet.
Intussen heeft Netanyahu om een ​​persoonlijke ontmoeting met Trump verzocht.
Lijkt me verstandig. Iedereen die mogelijk straks president is wil je nu natuurlijk spreken.
pi_214380715
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 08:17 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Democraten al incompetent neerzetten?

Er worden sowieso allerlei aannames gedaan, bijvoorbeeld dat Biden het gejuich zou moeten kunnen horen.
En het is slechts een fragment van het gesprek.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 09:36:10 #124
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_214380736
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 09:30 schreef recursief het volgende:

[..]
Dat was helemaal niet pre-recorded man. Let nou eens op: Za post alleen maar tweets uit de conservatieve Bidenhaatbubbel, waar elke gelegenheid wordt aangegrepen om twijfel te zaaien over iedere stap die die de dems zetten. De meeste van die tweets zijn onzin.
De een zegt dit de ander dat, wat moet ik geloven?
De MSM hebben jaren volgehouden dat er niets aan de hand was met Biden en plotseling blijkt het tegendeel.
En als het over haat gaat: de enige reden dat Harris zoveel stemmen krijgt is de haat tegen Trump.
Het maakt niet uit wie ze als kandidaat neerzetten, alles door negatieve emoties bepaald.
Exaudi orationem meam
pi_214380757
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 09:36 schreef Oud_student het volgende:

[..]
De MSM hebben jaren volgehouden dat er niets aan de hand was met Biden en plotseling blijkt het tegendeel.
En als het over haat gaat: de enige reden dat Harris zoveel stemmen krijgt is de haat tegen Trump.
Het maakt niet uit wie ze als kandidaat neerzetten, alles door negatieve emoties bepaald.
Protip: Gelijk alle berichten uit het Trumpkamp als leugen of misleiding zien. Dan zit je 99 van de 100 keer goed.
Volg de pijlen.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 09:41:35 #126
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_214380773
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 09:39 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Protip: Gelijk alle berichten uit het Trumpkamp als leugen of misleiding zien. Dan zit je 99 van de 100 keer goed.
Ik denk zelf na en informeer mij breed, dus ook de andere media met ander nieuws :)
Exaudi orationem meam
pi_214380776
quote:

[..]
Een sterk staaltje projectie vanuit een conservatief persoon om het te hebben over negatieve emoties.

Sarcastische mode aan.

Gelukkig is Trump natuurlijk een lichtend voorbeeld van het liefdevol verbinden van de mensen en niet zijn zwart wit leugens en gezever. _O-
pi_214380790
quote:

[..]
Hij heeft Covid en hij is oud. Hij heeft een heel beroerd debat gevoerd. Daar is iedereen het wel over eens. Dat ie zou dementeren wordt vooral hard geroepen door Trumpaanhangers en mensen die de kennis helemaal niet hebben om dat te kunnen beoordelen.

quote:
Ik heb gisteren vrijwel die hele bijeenkomst gezien. Die is vast nog wel ergens terug te vinden. Maar prima hoor, als je liever suggestieve tweet met een fragmentje van een Trumpist gelooft hou ik je niet tegen.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 09:44:01 #129
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_214380795
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 09:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Een sterk staaltje projectie vanuit een conservatief persoon om het te hebben over negatieve emoties.

Sarcastische mode aan.

Gelukkig is Trump natuurlijk een lichtend voorbeeld van het liefdevol verbinden van de mensen en niet zijn zwart wit leugens en gezever. _O-
Ik denk dat Trump moeite heeft de haat vanuit de "Democraten" te overtreffen, als je voortdurend met Hitler vergeleken wordt. Daarbij zijn sleepy Joe en Croocked Joe onschuldige vergelijkingen
Exaudi orationem meam
pi_214380812
quote:

[..]
kom op.
Ik hoor al 4 jaar (ja ook voordat hij President werd) vrijwel niks anders dan dat Biden te oud, seniel, dement en wat niet al is.
Dus doe niet net alsof iedereen altijd deed "alsof er niks aan de hand was".

zijn versprekingen werden altijd en overal breed uitgemeten.

(veel breder dan die van Trump overigens ook volgens mij).

Dit gejank altijd over "De MeDiA Is VoOr De DeMoCrAteNNN).
pi_214380830
Open de Volkskrant, even wat koppen die prominent op de voorpagina staan.

quote:
‘Dat Amerika nog niet klaar is voor een zwarte, vrouwelijke president? Het land is op dat vlak echt aan het veranderen’
quote:
‘Denk je dat Amerikanen in dit klimaat op een zwarte vrouw gaan stemmen?’
quote:
‘Harris mag dan een vrouw van kleur zijn, velen zien haar verleden als ‘top cop’ als zeer problematisch’
Huiskleur, huidskleur en huidskleur.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 09:48:22 #132
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_214380831
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 09:43 schreef recursief het volgende:

[..]
Hij heeft Covid en hij is oud. Hij heeft een heel beroerd debat gevoerd. Daar is iedereen het wel over eens. Dat ie zou dementeren wordt vooral hard geroepen door Trumpaanhangers en mensen die de kennis helemaal niet hebben om dat te kunnen beoordelen.
Dus jij houdt vol dat er voor het debat niets aan de hand was met Biden?
quote:
Ik heb gisteren vrijwel die hele bijeenkomst gezien. Die is vast nog wel ergens terug te vinden. Maar prima hoor, als je liever suggestieve tweet met een fragmentje van een Trumpist gelooft hou ik je niet tegen.
Het gaat niet om die ene bijeenkomst, maar hoe inhoudelijk de campagne gevoerd wordt.
Zie ook mijn vorige post over de Hitler vergelijking.
Exaudi orationem meam
  dinsdag 23 juli 2024 @ 09:50:34 #133
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_214380850
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 09:48 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
[..]
[..]
Stel dat Trump zo een campagne zou voeren en nadruk zou leggen op blanke (witte) mannen ;)
Exaudi orationem meam
pi_214380858
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 09:44 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Ik denk dat Trump moeite heeft de haat vanuit de "Democraten" te overtreffen, als je voortdurend met Hitler vergeleken wordt. Daarbij zijn sleepy Joe en Croocked Joe onschuldige vergelijkingen
Kijk eens aan de emoties lopen al hoog op dat je net zoals Trump alweer dingen gaat verzinnen.

Trumps beste volgelingen schreeuwen het zelfs over hun eigen grote leider.
We love Hitler. We love Trump.’: White supremacists march through Howell

:')
pi_214380875
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 09:50 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Stel dat Trump zo een campagne zou voeren en nadruk zou leggen op blanke (witte) mannen ;)
het zijn van een zwarte man of vrouw is in deze tijd een heilig verklaring. Het is gewoon ziek racisme, meer niet. Al zetten ze er een pimpelpaars iemand neer, het zou om het beleid moeten gaan, niet om kleurtjes en geslachten waarin we ons opeens dienen te identificeren omdat het krijsend deel van de samenleving dat wilt.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 09:53:39 #136
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_214380878
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 09:45 schreef koemleit het volgende:

[..]
kom op.
Ik hoor al 4 jaar (ja ook voordat hij President werd) vrijwel niks anders dan dat Biden te oud, seniel, dement en wat niet al is.
Dus doe niet net alsof iedereen altijd deed "alsof er niks aan de hand was".

zijn versprekingen werden altijd en overal breed uitgemeten.

(veel breder dan die van Trump overigens ook volgens mij).

Dit gejank altijd over "De MeDiA Is VoOr De DeMoCrAteNNN).
De Trump gezinde media hebben dat voortdurend gezegd. maar
CNN, New York Times c.s. hebben Biden tot vorige week nog verdedigd:
kleine versprekingen, hij had zn dag niet etc.
Exaudi orationem meam
pi_214380891
twitter

Dan heeft de VS straks toch opeens die 'zwarte' vrouwelijke president..
pi_214380893
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 09:48 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Dus jij houdt vol dat er voor het debat niets aan de hand was met Biden?
Ik ben geen medicus dus of ie aan het dementeren is weet ik niet. Ja hij haalde namen door elkaar, maar dat doen oude mensen ook wel als ze niet aan het dementeren zijn. En sommige jonge mensen ook. En ik heb begrepen dat vermoeidheid en stress daar ook een rol bij kunnen spelen. Laat ik duidelijk zijn: ik vind hem te oud voor nog een termijn, maar ik vind dat Trump ook te oud is.

quote:
[..]
Het gaat niet om die ene bijeenkomst, maar hoe inhoudelijk de campagne gevoerd wordt.
Zie ook mijn vorige post over de Hitler vergelijking.
Het ging me over de suggestie uit de Trumpbubbel. Die is gewoon onzin.

[ Bericht 0% gewijzigd door recursief op 23-07-2024 10:03:25 ]
  dinsdag 23 juli 2024 @ 09:55:55 #139
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_214380901
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 09:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Kijk eens aan de emoties lopen al hoog op dat je net zoals Trump alweer dingen gaat verzinnen.

Dat is het aardige van Internet, je kunt zo gek niet verzinnen of het bestaat :)
Maar denk je werkelijk dat 99% van de Trumpaanhangers zo denkt?
Exaudi orationem meam
pi_214380904
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 09:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ach gut, een handjevol rechts extremisten stemmen op Trump, niet raar in een twee partijen stelsel. Waar denk je dat al die links extremisten op stemmen? Alle blanken haters? Alle pedofielen?

Deze mensen zijn er gewoon, ben er ook niet blij mee, maar als was Trump er niet dan stemden ze nog republikeinen, net zoals links extremisten altijd democraten zullen stemmen.

Maar het is altijd het perfecte excuus, dit groepje hoeft maar 0,01% van het gehele stemvee voor de reps te vertegenwoordigen, dan zijn die andere 99,99% natuurlijk ook racisten en is het geoorloofd om de problemen die zo'n mensen te ondervinden volledig te negeren, een trend die we ook al decennia zien in Europa.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 09:56:40 #141
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_214380910
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 09:53 schreef Oud_student het volgende:

[..]
De Trump gezinde media hebben dat voortdurend gezegd. maar
CNN, New York Times c.s. hebben Biden tot vorige week nog verdedigd:
kleine versprekingen, hij had zn dag niet etc.
Je zou bijna denken dat de nieuwsmedia in de VS niet geheel onpartijdig is :o.

Gek.kig.heid.

(middle of the road media doet het niet zo goed bij het publiek)
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_214380918
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 09:48 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
[..]
[..]
Huidskleur is dan ook best een thema in Amerika. En gezien de geschiedenis van pak 'm beet de laatste 150 jaar ook heel begrijpelijk.
pi_214380920
De dems doen dit gewoon heel goed, Amerikanen willen een gevecht zien en dat krijgen ze nu. De crimineel versus de aanklager. Degene die vrouwenrechten heeft beknot en daar trots op is versus een vrouw zelf. Zwart ook nog. In 2016 was Trump de underdog, nu is hij een bewezen slechte verliezer en is Harris de underdog.

Maar och en wee de peilingen laten zien dat Trump voorstaat. Peilingen stemmen niet en degenen die op Harris gaan stemmen zijn de stille meerderheid. Republikeinen doen net of zij de meerderheid zijn, maar dat zijn ze niet. Dems hebben met afstand de laatste jaren de popular vote gewonnen. Als de VS daadwerkelijk een zuivere democratie zouden zijn zonder gerrymandering en dat soort debiele taferelen dan zou Trump niet eens in de buurt van een kans hebben.

Mijn geld gaat op Harris.
pi_214380923
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 09:54 schreef DrDentz het volgende:
[ x ]

Zie inderdaad dit soort geruchten de kop steken, houd nog even een slag om de arm, zou mij niet verbazen als het niet klopt.

Aan de andere kant, misschien hebben ze nu alle medicatie stopgezet, Biden zullen ze wel volgepropt hebben iedere keer. Ergens toch ook wel zielig, een oude bejaarde man zo misbruiken voor de eigen agenda.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 09:58:20 #145
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_214380929
quote:
[ x ]

Fake News
CNN en New York Times zullen wel zeggen dat hij in blakende gezondheid is en zijn taken als President voor het Amerikaanse volk zal uitvoeren :{
Exaudi orationem meam
pi_214380945
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 09:55 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Dat is het aardige van Internet, je kunt zo gek niet verzinnen of het bestaat :)
Nou, de Proud Boys hebben toch een aardig grote rol gespeeld voor Trump ("stand back and stand by"). Een minderheid, maar wel eentje die bij tijd en wijle een flinke stempel drukt op het politieke klimaat in de USA.
pi_214380955
quote:
[ x ]

Laura Loomer, een van de grootste liegende lunatics die daar rondloopt. Zie eerder in deze reeks voor haar achtergrond.
pi_214380959
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 09:55 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Alle linksen zijn toch ook woke waarom nu wel opeens nuance willen aanbrengen. De selectieve hypocrisie bij onze conservatieve rechtsen is weer duidelijk zichbaar. _O-
pi_214381058
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2024 22:26 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
die halen hun schouders op.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_214381264
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 10:00 schreef recursief het volgende:

[..]
Nou, de Proud Boys hebben toch een aardig grote rol gespeeld voor Trump ("stand back and stand by"). Een minderheid, maar wel eentje die bij tijd en wijle een flinke stempel drukt op het politieke klimaat in de USA.
En hier wordt JD Vance aangekondigd.

twitter
pi_214381336
Ik zie Harris wel winnen,want ze geloven dat reps een theocratie willen invoeren wanneer ze over abortus inperken spreken :')
  dinsdag 23 juli 2024 @ 10:51:36 #152
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214381371
quote:
[ x ]

Niet alles geloven wat je leest :P
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_214381445
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 09:58 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Fake News
CNN en New York Times zullen wel zeggen dat hij in blakende gezondheid is en zijn taken als President voor het Amerikaanse volk zal uitvoeren :{
Hoe zit het met de impeachment van Biden op het moment?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_214381485
quote:
[ x ]

Heeft Loomer nog niet door dat ze vanaf nu leugens over Harris de ether in moet slingeren?
Volg de pijlen.
pi_214381511
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 09:57 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Zie inderdaad dit soort geruchten de kop steken, houd nog even een slag om de arm, zou mij niet verbazen als het niet klopt.

Aan de andere kant, misschien hebben ze nu alle medicatie stopgezet, Biden zullen ze wel volgepropt hebben iedere keer. Ergens toch ook wel zielig, een oude bejaarde man zo misbruiken voor de eigen agenda.
De berichten komen uit het Trumpkamp, dus dan weet je dat het gelogen is.
Volg de pijlen.
pi_214381542
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 11:06 schreef Hallojo het volgende:

[..]
De berichten komen uit het Trumpkamp, dus dan weet je dat het gelogen is.
Aldus de mensen die jarenlang hebben gehoord dat Trump een leugenaar is van de mensen die tegelijkertijd verkondigen dat Biden zeer fit en gezond is en dat alle beelden van een demente Biden fake news zouden zijn.

Oogklepjes op en de focus op Trump, het werkt zo mooi zien we al jaren, blind en doofstom voor de leugens uit het eigen kamp omdat de geďndoctrineerde haat overheerst.
pi_214381584
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 11:10 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Aldus de mensen die jarenlang hebben gehoord dat Trump een leugenaar is van de mensen die tegelijkertijd verkondigen dat Biden zeer fit en gezond is en dat alle beelden van een demente Biden fake news zouden zijn.

Oogklepjes op en de focus op Trump, het werkt zo mooi zien we al jaren, blind en doofstom voor de leugens uit het eigen kamp omdat de geďndoctrineerde haat overheerst.
Biden is ook fit en gezond genoeg om president te zijn. Is niks aan gelogen.
Volg de pijlen.
pi_214381589
Van president naar resident in een bejaardentehuis.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_214381593
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 11:10 schreef Tekaschi het volgende:

[..]

Je bent arts?

quote:
Pak de tweets uit de conservatieve bubbel in deze reeks er even bij. Die zijn geen van allen waar, op z'n best zijn ze half waar en half onzin of nietszeggend maar suggestief. En als je Laura Loomer niet kent, dan heb ik wat leesvoer voor je. Eens kijken of je dan nog steeds waarde hecht aan die uitspreken.

[ Bericht 0% gewijzigd door recursief op 23-07-2024 11:24:57 ]
pi_214381683
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 11:17 schreef recursief het volgende:

Eens kijken of je dan nog steeds waard hecht aan die uitspreken.
Hoe leugenachtiger het is en ze er tegenpartij emotioneel te denken van te laten worden hoe beter. :D
pi_214381889
Het is beter dat hij stopt, en dat heeft hij gedaan. En ik kan daar alleen maar respect voor hebben. Het zou erg leuk zijn als er een keer een vrouwelijke president kwam daar
pi_214381890
Nog even voor wie denken dat de videobijdrage van Biden vooraf was opgenomen.

twitter
pi_214381909
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 09:56 schreef Tekaschi het volgende:

Maar het is altijd het perfecte excuus, dit groepje hoeft maar 0,01% van het gehele stemvee voor de reps te vertegenwoordigen, dan zijn die andere 99,99% natuurlijk ook racisten en is het geoorloofd om de problemen die zo'n mensen te ondervinden volledig te negeren, een trend die we ook al decennia zien in Europa.
dat is hun eigen schuld, door als 99% achter zo'n criminele oplichter te blijven aanlopen

Als ze wat meer fatsoen hadden, dan zouden ze trump in 2020 eruit gegooid hebben en een betere kandidaat uit het conservatieve kamp hebben gekozen.

Maar dat hebben ze niet gedaan, you reap what you sow
  Moderator dinsdag 23 juli 2024 @ 11:51:32 #164
236264 crew  capricia
pi_214381937
Wanneer komt er een tv-debat tussen beiden?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214381965
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 11:51 schreef capricia het volgende:
Wanneer komt er een tv-debat tussen beiden?
Het tweede debat tussen Trump en Biden stond voor 10 september op de planning, bij ABC. Wellicht gaat dat gewoon door maar dan met Harris en Trump.
  Moderator dinsdag 23 juli 2024 @ 11:56:46 #166
236264 crew  capricia
pi_214381988
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 11:54 schreef recursief het volgende:

[..]
Het tweede debat tussen Trump en Biden stond voor 10 september op de planning, bij ABC. Wellicht gaat dat gewoon door maar dan met Harris en Trump.
Thanks.
Ik las onbevestigde berichten dat Trump daar geen zin meer in heeft. Maar niets officieels. Dus ik ben benieuwd. ^O^
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214381999
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 11:54 schreef recursief het volgende:

[..]
We weten nu al wat ze dan gaat zeggen. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_214382009
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 11:56 schreef capricia het volgende:

[..]
Thanks.
Ik las onbevestigde berichten dat Trump daar geen zin meer in heeft. Maar niets officieels. Dus ik ben benieuwd. ^O^

Ja dat soort geruchten lees ik ook, maar dat neem ik met een korreltje zout zolang het niet officieel is.
pi_214382037
Deze man hield een maand of 3 geleden nog vol dat er niks met Biden aan de hand is en dat hij zou gaan winnen.

Neemt iemand de analyses van deze man nog serieus?

twitter
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Vis een optie? dinsdag 23 juli 2024 @ 12:27:22 #170
70532 loveli
N
pi_214382297
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 09:50 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Stel dat Trump zo een campagne zou voeren en nadruk zou leggen op blanke (witte) oranje mannen ;)
crap in = crap out
  dinsdag 23 juli 2024 @ 12:30:58 #171
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214382331
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 12:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Deze man hield een maand of 3 geleden nog vol dat er niks met Biden aan de hand is en dat hij zou gaan winnen.

[ x ]
Charles Groenhuijsen is niet meer zo relevant, net als wat hij heeft te melden. Waar zit-ie trouwens in, een camper?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_214382342
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 12:30 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Charles Groenhuijsen is niet meer zo relevant, net als wat hij heeft te melden. Waar zit-ie trouwens in, een camper?
Hij zit op dit moment in Colorado. Dus hij zou zomaar op vakantie kunnen zijn.
pi_214382366
quote:

[ x ]
Al die oude mannetjes moeten eens met pensioen gaan.
pi_214382367
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 12:30 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
hij is met een camper op vakantie inderdaad.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_214382453
Ik denk dat hij misschien al dood is. Maar ik lees ook dat hij al sinds 2020 dood is
Mja
pi_214382463
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 11:48 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]
dat is hun eigen schuld, door als 99% achter zo'n criminele oplichter te blijven aanlopen

Als ze wat meer fatsoen hadden, dan zouden ze trump in 2020 eruit gegooid hebben en een betere kandidaat uit het conservatieve kamp hebben gekozen.

Maar dat hebben ze niet gedaan, you reap what you sow
Criminele oplichter is een beetje dubbelop.

Criminele messias _O_

Das beter.
  Vis een optie? dinsdag 23 juli 2024 @ 12:49:15 #177
70532 loveli
N
pi_214382479
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 12:46 schreef TAmaru het volgende:
Ik denk dat hij misschien al dood is. Maar ik lees ook dat hij al sinds 2020 dood is
Joe of Charles?
crap in = crap out
pi_214382504
Hmmm.. Joe? Nog iets te zeggen?

twitter
pi_214382519
Met Kamala Harris zal alles wel op 'vrouw' en 'kleur' gegooid gaan worden. Als ze verliest van Trump dan is Amerika volgens de media blijkbaar nog niet toe aan een 'zwarte' vrouw als president. Niet dat ze verloren heeft omdat ze nog weinig gepresteerd heeft en niet oprecht overkomt en rare lach-aanvallen heeft. Maar goed Trump heeft dit niet al zomaar gewonnen. Demente Joe was wss makkelijker te verslaan, want nu kan Trump opeens weggezet worden als de oude witte man, nu Biden uit de race is.
pi_214382562
quote:
[ x ]

Waarom zou uitgerekend Laura Loomer daar ook maar iets vanaf weten als dat waar zou zijn?!
pi_214382582
Als Trump zich gaat identificeren als vrouw en de verkiezingen wint, wordt hij dan de eerste vrouwelijke president? Harris zou hier begrip voor moeten hebben.
pi_214382612
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 12:47 schreef Sportex het volgende:

[..]
Criminele oplichter is een beetje dubbelop.

Criminele messias _O_

Das beter.
Je kunt ook binnen de wet mensen oplichten, dan ben je wel een oplichter maar geen crimineel , je maakt gewoon gebruik van de domheid van je kopers . bv stenen verkopen met 'helende krachten'
pi_214382614
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 13:07 schreef Sportex het volgende:
Als Trump zich gaat identificeren als vrouw en de verkiezingen wint, wordt hij dan de eerste vrouwelijke president? Harris zou hier begrip voor moeten hebben.
Hij draagt er genoeg make-up voor in ieder geval.
pi_214382645
quote:

[ x ]
Sleepy Joe kon ook best nog wel winnen, maar de kans werd wel kleiner en zijn ouderdom steeds meer benadrukt , vandaar dat hij inzag dat het beter was om terug te treden.

Net doen alsof donnie tre45on al gewonnen had is een beetje voorbarig.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 13:21:14 #185
505036 tufkac
Liflaflof
pi_214382663
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 12:56 schreef DrDentz het volgende:
Met Kamala Harris zal alles wel op 'vrouw' en 'kleur' gegooid gaan worden. Als ze verliest van Trump dan is Amerika volgens de media blijkbaar nog niet toe aan een 'zwarte' vrouw als president. Niet dat ze verloren heeft omdat ze nog weinig gepresteerd heeft en niet oprecht overkomt en rare lach-aanvallen heeft. Maar goed Trump heeft dit niet al zomaar gewonnen. Demente Joe was wss makkelijker te verslaan, want nu kan Trump opeens weggezet worden als de oude witte man, nu Biden uit de race is.
Tja, als Trump verliest komt het doordat de media fake nieuws verspreiden, de verkiezingen corrupt zijn, of het volk geindoctrineerd is omdat er een 'vrouw' van 'kleur' president moet worden, en niet omdat Trump een narcistische ouwe zak is die al jaren onzin loopt te verkopen...
Give every man thine ear, but few thy voice
Take each man's censure, but reserve thy judgment.
pi_214382686
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 12:49 schreef loveli het volgende:

[..]
Joe of Charles?
Joe Biden en Prins Charles, allebei. Maar misschien is Biden Charles en omgekeerd.
Mja
pi_214382688
twitter

Huiskleur, huidskleur en wederom huidskleur.

Zelfs de KKK is niet zo gefocust op huidskleur als de Dems.
pi_214382698
quote:
'vrouw' zal wel lukken maar 'kleur' heb ik zo mijn twijfels, veel zwevende stemmers 'van kleur' zijn nogal teleurgesteld in de Democraten de afgelopen Biden-periode.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 23 juli 2024 @ 13:28:21 #189
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214382724
:D :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_214382745
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 12:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Hmmm.. Joe? Nog iets te zeggen?

[ x ]
Zou de Secret Service Trump eigenlijk legaal mogen vermoorden als ze aanwijzigingen hebben dat hij een gewelddadige samenzwering plant om de regering van Biden omver te werpen of als hij een coup wil plegen?
Mja
pi_214382776
quote:
Die troef heeft ze helemaal niet. Iedereen weet dat Harris tot op het laatste moment Biden steunde. Het komt dan zeer hypocriet over om ineens Trump aan te vallen op zijn leeftijd terwijl hij in jaren jonger is en in mentale en fysieke staat veel jonger oogt.

Wat dat betreft is Harris juist zeer kwetsbaar. Zij werkte dagelijks met Biden, wist dat hij er zeer slecht aan toe was en heeft dat verzwegen, sterker nog: het Amerikaanse volk daarover voorgelogen. Dat gaat denk ik nog uitgemolken worden: de cover up in chief…
pi_214382841
UPDATE FROM THE WHITE HOUSE: President Biden to return to D.C. today.
pi_214382893
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 13:34 schreef VEM2012 het volgende:
Wat dat betreft is Harris juist zeer kwetsbaar. Zij werkte dagelijks met Biden, wist dat hij er zeer slecht aan toe was en heeft dat verzwegen, sterker nog: het Amerikaanse volk daarover voorgelogen. Dat gaat denk ik nog uitgemolken worden: de cover up in chief…
Aan de andere kant kun je het zo uitleggen dat Harris Biden bleef steunen. Dat ze dus niet aan de stoelpoten van Biden ging zagen, ondanks dat ze daar wel belang bij zou hebben, omdat ze dan dus door zou schuiven naar het ambt van president.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 13:52:41 #194
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_214382902
quote:
Daar ga je natuurlijk vrij weinig stemmen mee winnen op de deep state mur dur stemmers na

Dat is nog een kanslozere poging dan Trump in 2020 met Hunter Biden
  dinsdag 23 juli 2024 @ 13:53:42 #195
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_214382909
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 13:24 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]

Huiskleur, huidskleur en wederom huidskleur.

Zelfs de KKK is niet zo gefocust op huidskleur als de Dems.
identity politics.
pi_214382920
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 13:17 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]
Sleepy Joe kon ook best nog wel winnen, maar de kans werd wel kleiner en zijn ouderdom steeds meer benadrukt , vandaar dat hij inzag dat het beter was om terug te treden.

Net doen alsof donnie tre45on al gewonnen had is een beetje voorbarig.
Nee sleepy Joe kon niet meer winnen. :')
  dinsdag 23 juli 2024 @ 13:56:49 #197
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214382922
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 12:46 schreef TAmaru het volgende:
Wat zijn je bronnen? Tante Annies gezellige complottheorien groep op Telegram?
  Vis een optie? dinsdag 23 juli 2024 @ 14:00:27 #198
70532 loveli
N
pi_214382941
twitter
crap in = crap out
pi_214382988
quote:
Met Kamala Harris zal alles wel op 'vrouw' en 'kleur' gegooid gaan worden.
Selfmade crime-fighter vs white-collar crook. Dat gaat het narratief worden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 14:00 schreef loveli het volgende:
[ x ]
Lol.

Ik hoop dat het Mark Kelly wordt. Heeft toch wel het CV van een all-american hero. En als Trump zijn schaafwond aan zijn oor wil uitmelken tijdens de campagne kunnen de Dems mooi Gabby Giffords inzetten. Nadeel is alleen dat zijn thuisstaat Arizona niet de meest zwaar bevochten swing state meer is.
pi_214383307
Ik krijg toch wel de indruk, dat het probleem met Kamala Harris volgens veel Trump-supporters is, dat vrouwen zich moeten beperken tot het huishouden en de slaapkamer. Want verder heb je er niet veel aan.

Of het een probleem is dat ze donker is kan misschien met hun visie op buitenlanders te maken hebben, maar dat was me niet duidelijk. Dus dat is waarschijnlijk gewoon het racisme in de VS.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 15:26:50 #201
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214383649
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 14:57 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ik krijg toch wel de indruk, dat het probleem met Kamala Harris volgens veel Trump-supporters is, dat vrouwen zich moeten beperken tot het huishouden en de slaapkamer. Want verder heb je er niet veel aan.

Of het een probleem is dat ze donker is kan misschien met hun visie op buitenlanders te maken hebben, maar dat was me niet duidelijk. Dus dat is waarschijnlijk gewoon het racisme in de VS.
Waardoor heb je die indruk?
pi_214383662
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 15:26 schreef Repentless het volgende:

[..]
Waardoor heb je die indruk?
Door het lezen van de berichten in dit topic?
  dinsdag 23 juli 2024 @ 15:40:58 #203
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214383799
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 15:28 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Door het lezen van de berichten in dit topic?
Heb je een voorbeeld van zo'n bericht?
pi_214383885
Die van @Ludachrist zijn het leukste, maar er zijn heel wat neerbuigende reacties. Ook in het topic in POL, maar vooral hier.

Het kan natuurlijk dat je dat niet ziet, omdat je dat hele normale uitlatingen vind. Dan valt het niet op.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 16:03:09 #205
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214384082
Dat is sowieso iets van extreemrechts, dat vrouwen weer zo gauw mogelijk achter het aanrecht moeten en baby's moeten baren.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 16:06:59 #206
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214384112
quote:
4s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 16:03 schreef SEMTEX het volgende:
Dat is sowieso iets van extreemrechts, dat vrouwen weer zo gauw mogelijk achter het aanrecht moeten en baby's moeten baren.
Vast, en dat is nogal achterhaald.

Echter wil extreem links voornamelijk piemels en borsten afhakken van jonge kinderen, kan je volgens mij beter een kind krijgen en een beetje koken.

Maar dat zal dan wel opeens weer een raar voorbeeld zijn :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 23 juli 2024 @ 16:08:39 #207
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214384129
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 16:06 schreef HeatWave het volgende:

Echter wil extreem links voornamelijk piemels en borsten afhakken van jonge kinderen, kan je volgens mij beter een kind krijgen en een beetje koken.

Sorry wat? Ik weet niet eens waar dit naar zou moeten verwijzen :') Transpersonen?
  Moderator dinsdag 23 juli 2024 @ 16:09:20 #208
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_214384139
quote:

[..]

Nogal ja
  dinsdag 23 juli 2024 @ 16:09:28 #209
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214384141
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 16:08 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Sorry wat? Ik weet niet eens waar dit naar zou moeten verwijzen :') Transpersonen?
Je komt zelf met een argument dat alleen in je eigen hoofd speelt, maar andere dingen zouden raar zijn?

Apart :).
Get woke, go broke!
  dinsdag 23 juli 2024 @ 16:10:42 #210
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214384157
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 16:09 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Je komt zelf met een argument dat alleen in je eigen hoofd speelt, maar andere dingen zouden raar zijn?

Apart :).
Oh dat argument is niet zo ver gezocht als je naar de Project 2025 plannen kijkt hoor. En ook Thierry Baudet en zijn partijtje hengelen in hetzelfde vijvertje.
pi_214384159
quote:
Verzonnen onzin :')

Ik zou eens wat minder die theoretische onzin tot je nemen en eens wat vaker in de praktijk gaan kijken hoe de wereld werkelijk in elkaar zit, en nee die praktijk vind je niet in je krijtwitte bubbel. Kijk maar eens bij die zo geliefde islamitische gezinnen hoe de man/vrouw verdeling is in het huishouden. Meisjes mogen nog niet eens buitenspelen, maar negeer die mensen maar, kots maar vooral op ze, zolang je je haat maar voor rechts kan spuien he. Lekker over de rug van de slachtoffers rechts verketteren omdat die vrouwen je niets interesseren.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 16:11:57 #212
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214384172
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 16:10 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Oh dat argument is niet zo ver gezocht als je naar de Project 2025 plannen kijkt hoor. En ook Thierry Baudet en zijn partijtje hengelen in hetzelfde vijvertje.
En mijn argument is ook zeker niet zo ver gezocht, zie alleen Ava Tyson maar :).

Extreem is extreem, of het nou links of rechts is en heeft verder niet zoveel met deze discussie te maken he? :).
Get woke, go broke!
  dinsdag 23 juli 2024 @ 16:12:22 #213
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214384176
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 16:10 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Verzonnen onzin :')

Ik zou eens wat minder die theoretische onzin tot je nemen en eens wat vaker in de praktijk gaan kijken hoe de wereld werkelijk in elkaar zit, en nee die praktijk vind je niet in je krijtwitte bubbel. Kijk maar eens bij die zo geliefde islamitische gezinnen hoe de man/vrouw verdeling is in het huishouden. Meisjes mogen nog niet eens buitenspelen, maar negeer die mensen maar, kots maar vooral op ze, zolang je je haat maar voor rechts kan spuien he. Lekker over de rug van de slachtoffers rechts verketteren omdat die vrouwen je niets interesseren.
Ik heb Islamitische buren en die meisjes spelen gewoon buiten.
pi_214384177
quote:

[..]
Die troef heeft ze helemaal niet. Iedereen weet dat Harris tot op het laatste moment Biden steunde. Het komt dan zeer hypocriet over om ineens Trump aan te vallen op zijn leeftijd terwijl hij in jaren jonger is en in mentale en fysieke staat veel jonger oogt.

Nee, ze kan Trump beter aanvallen op het feit dat hij een criminele onbeschofte leugenaar is.
Цой жив
pi_214384178
Ik ben trouwens benieuwd of Trump "grab them by the pussy" ook ziet als een goede strategie tegen Kamala Harris :D
  dinsdag 23 juli 2024 @ 16:13:55 #216
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214384191
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 16:12 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Oh, nee dan is de islam opeens enorm vrouwvriendelijk, opgelost!
Get woke, go broke!
pi_214384199
quote:

[..]
Maar blijkbaar geen rechtse buren waarvan de vrouw gewoon werkt? Zoals eigenlijk elke rechts stemmende vrouw wat ik ken?

Leuk dat je ze hebt, jullie hebben altijd islamitische buren die het toppunt van integratie zijn valt mij op, hoe anders is de wereld in andere wijken in dit land. Maar jouw buren zijn geen excuus om dan maar te negeren dat de ouderwetse man/vrouw verhouding in grotere mate in stand gehouden wordt in islamitische culturen.
pi_214384205
Google leest ook mee en gooide net dit in mij YouTube feed:

Ik ben het nog aan het kijken, maar dat gaat hier over.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 16:17:09 #219
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_214384211
quote:

[..]
Oh ja, nou dan is het opgelost met je N=1 voorbeeld tegenover een hoop data (al dan niet uit Islamitische landen) die je tegenspreekt.

Mijn hemel.
pi_214384212
Trump zit ABC news aan te vallen en wil niet meer in debat gaan.

Triest mannetje, hij wil niet tegen Harris debatteren, angsthaas.

https://www.huffpost.com/(...)4f46e4b008fc7de1d957
  dinsdag 23 juli 2024 @ 16:18:12 #221
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214384216
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 16:12 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Nee, ze kan Trump beter aanvallen op het feit dat hij een criminele onbeschofte leugenaar is.
Kan, tot "men" erachter komt dat ze zelf alles en iedereen bij elkaar liegt en bedriegt.

Recent uitspraken doen dat er te veel zwarte mannen in de bak zitten terwijl ze als aanklager duizenden zwarte mannen voor bezit van 3 gram wiet jarenlang de bak inslingerde.

Om 1 van de in de aankomende weken tientallen voorbeelden te noemen :).
Get woke, go broke!
pi_214384240
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 16:17 schreef Zoddie het volgende:

Hij zegt dat ie wel in debat wil maar niet op ABC met George Slopadopolus.
pi_214384241
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 16:17 schreef Zoddie het volgende:

Dat zegt ie nergens. Alleen dat hij ABC incompetent vindt om het debat te organiseren.
Vitesse, Celtic FC, Everton, Green Bay Packers.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 16:24:05 #224
37950 JAM
pi_214384247
quote:

[..]
Vast, en dat is nogal achterhaald.

Ja, dat is een volkomen raar en debiel voorbeeld. 'Links' heeft wel wat meer aan zijn hoofd dan het 'piemels en borsten afhakken van jonge kinderen'. 'Links' wil mensen (en nu komen twee belangrijke woordjes) niet verplichten om mensen, om welke reden dan ook, iets met hun geslacht te doen, laat staan handelingsonbekwame kinderen. Wat is dit voor een volkomen lulkoek. Zo nu en dan - bij wijze van hele hoge uitzondering - speelt er iets, een nogal complex, medisch vraagstuk waarbij vooral geldt dat die mensen dat met hun dokter moeten bespreken en daar moet dan ook gewoon de mogelijkheid toe zijn.

Rechts, daarentegen - thans een deel ervan - wil vrouwen (en nu komen er weer twee belangrijke woordjes) wel verplichten, om, bijvoorbeeld, een zwangerschap uit te zitten als ze door hun broer zijn verkracht. En dat noemen ze dan 'vrijheid'. Ga toch weg.

[ Bericht 3% gewijzigd door JAM op 23-07-2024 16:29:52 ]
  dinsdag 23 juli 2024 @ 16:29:32 #225
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214384300
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 15:48 schreef SymbolicFrank het volgende:
Die van @:Ludachrist zijn het leukste, maar er zijn heel wat neerbuigende reacties. Ook in het topic in POL, maar vooral hier.

Het kan natuurlijk dat je dat niet ziet, omdat je dat hele normale uitlatingen vind. Dan valt het niet op.
Ik moest even in het vorige topic kijken, maar kom op: dat is toch overduidelijk een troll-reactie?
  dinsdag 23 juli 2024 @ 16:41:55 #226
330914 Sherlock_Holmes
pi_214384428
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 14:57 schreef SymbolicFrank het volgende:

Ik lees vooral on-line van stemmers dat ze best open staan voor zo'n president, maar dan niet haar.

De vraag is ook welke tactiek ga je gebruiken. Of je zegt dat ze onzichtbaar is (dan kun je de racisme kaart trekken) of je moet wel gaan opnoemen wat ze allemaal bereikt heeft de afgelopen tijd (en dan nodig je verweer uit).

Net als veel zaken van het afgelopen jaar is de propagandamachine fascinerend om te zien. Zelf heb ik niet zoveel met social media, dus die trucjes werken niet bij mij.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 16:51:37 #227
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214384524
twitter
pi_214384553
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 16:18 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Kan, tot "men" erachter komt dat ze zelf alles en iedereen bij elkaar liegt en bedriegt.

Recent uitspraken doen dat er te veel zwarte mannen in de bak zitten terwijl ze als aanklager duizenden zwarte mannen voor bezit van 3 gram wiet jarenlang de bak inslingerde.

Ze liegen allemaal, maar Trumps leugenachtige gedrag is van een compleet ander order.
Цой жив
  dinsdag 23 juli 2024 @ 17:02:35 #229
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_214384592
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 16:57 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Ze liegen allemaal, maar Trumps leugenachtige gedrag is van een compleet ander order.
Oh? Vertel. Wat maakt het anders dan de vele leugens van de andere kant?
pi_214384647
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 17:02 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Oh? Vertel. Wat maakt het anders dan de vele leugens van de andere kant?
De keiharde leugens elke dag maar weer. Een voorbeeld is dat hij tijdens zn presidentschap zei dat hij over 2 weken een geweldig healthcare plan zou presenteren. Natuurlijk komt hij met helemaal niets, maar gewoon het feit dat hij dat zegt is zo bizar. Bij ieder ander zou de media 2 weken lang speculeren wat dat plan in zou houden. Journalisten zouden hem en partijgenoten er constant vragen over stellen, maar nu werd er helemaal niets over geschreven, aangezien iedereen weet dat het gewoon een pure leugen is.
Цой жив
pi_214384803
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 16:29 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik moest even in het vorige topic kijken, maar kom op: dat is toch overduidelijk een troll-reactie?
Ik ken hem verder niet, naar daar leek het inderdaad wel op, alhoewel ik ook genoeg mensen heb gekend die dat soort dingen regelmatig heel serieus zeiden. Maar ik kon er wel om lachen.

Maar ik ga echt geen honderden posts nakijken en voor jouw gemak een mooie lijst maken. Dat mag je zelf doen.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 17:31:01 #232
505036 tufkac
Liflaflof
pi_214384810
quote:
Ja, en daar heeft Trump niks mee te maken, met extreem rechts!
Give every man thine ear, but few thy voice
Take each man's censure, but reserve thy judgment.
pi_214384812
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 16:29 schreef Repentless het volgende:

[..]
Zeker niet. Het enige recht is het aanrecht.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_214384830
quote:

[..]

Ach, vergeleken met daadwerkelijk een veroordeelde crimineel en verkrachter zijn vind je ik je werk volgens de wet doen nu niet echt spannend.

Verder zal de uitspraak ongetwijfeld anders zijn geweest en een context hebben gehad die jij onvermeld laat.
pi_214384831
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 16:51 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Zal niet live zijn :')
pi_214384841
quote:

[..]

Dit is geen leugen of bedrog, he. Het woord dat je zoekt is mogelijk 'hypocriet'.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_214384864
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 17:32 schreef BeriBeri het volgende:

[..]
Zal niet live zijn :')
Maakt dat wat uit?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 23 juli 2024 @ 17:48:31 #238
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214384986
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 17:30 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik ken hem verder niet, naar daar leek het inderdaad wel op, alhoewel ik ook genoeg mensen heb gekend die dat soort dingen regelmatig heel serieus zeiden. Maar ik kon er wel om lachen.

Maar ik ga echt geen honderden posts nakijken en voor jouw gemak een mooie lijst maken. Dat mag je zelf doen.
Ik hoef ook geen lijst, maar vraag slechts een verwijzing naar waar ik die posts kan vinden die aan het door jou geschetste plaatje voldoen. In dit topicdeel zie ik ze namelijk niet, moetnik daarvoor in het vorige deel zijn?
  dinsdag 23 juli 2024 @ 17:59:07 #239
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214385083
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 17:31 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Zeker niet. Het enige recht is het aanrecht.
pi_214385181
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 17:48 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik hoef ook geen lijst, maar vraag slechts een verwijzing naar waar ik die posts kan vinden die aan het door jou geschetste plaatje voldoen. In dit topicdeel zie ik ze namelijk niet, moetnik daarvoor in het vorige deel zijn?
Ok. Laten we bij het begin beginnen: zou jij er mee zitten als een vrouw zou winnen van Trump? Denk je dat ze daar capabel genoeg voor is, ook al is ze een vrouw?

We hadden het hiervoor over Alexandria Ocasio-Cortez, waarbij jij aangeeft dat ze vaak dingen zoals: "yes, yes, but ..., eh, and" zegt, maar ze denkt gewoon sneller dan ze praat. Dat doe ik ook. Ik "hoor" haar haast denken en kan de hele achterliggende redenatie prima volgen. Dus als ze weer verder gaat, dan is dat op het punt waar ik dat verwacht. Voor mij is het dus een heel coherent verhaal.

Maar het gaat er dus maar om, hoe jij er zelf tegenaan kijkt en in hoeverre dat overeen komt met wat je hoort / leest, wat je er dan van vind.

Ik denk dus niet meteen aan "motorboaten" als ik zeg dat ik goed met een vrouw zou kunnen opschieten. Als ik dat bedoel, dan zeg ik wat anders.

Ow, en niet iedere vrouw heeft zichzelf omhooggeneukt of gepijpt, zoals hier ook gezegd.

[ Bericht 3% gewijzigd door SymbolicFrank op 23-07-2024 18:17:49 ]
pi_214385330
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 17:36 schreef xpompompomx het volgende:

Maakt dat wat uit?
Maakt veel uit, anders krijgen we iets als dit:

https://x.com/ChopDewey/status/1815524026464571577

Maar wie weet is het live, kunnen journalisten vragen stellen. Hij zou immers vandaag in Washington arriveren.

Ik gok toch op een video opname.
  Moderator dinsdag 23 juli 2024 @ 18:35:31 #242
236264 crew  capricia
pi_214385360
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 16:51 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Dat doet die man toch weer heel netjes. ^O^
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 23 juli 2024 @ 18:36:40 #243
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214385371
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 18:09 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ok. Laten we bij het begin beginnen: zou jij er mee zitten als een vrouw zou winnen van Trump? Denk je dat ze daar capabel genoeg voor is, ook al is ze een vrouw?
Zou ik ermee zitten? Nee, ik ben Nederlander. Ik volg de Amerikaanse politiek een beetje, maar wie er uiteindelijk wint zal me verder een zorg zijn. Ik heb er totaal geen invloed op. Of de persoon die wint een vrouw, man, zwart, blank, whatever is interesseert me al helemaal geen reet. Waarom stel je in hemelsnaam de vraag aan mij of ik denk dat een vrouw daar capabel genoeg voor is, als antwoord op mijn vraag waar ik die voorbeelden kan vinden?

quote:
We hadden het hiervoor over Alexandria Ocasio-Cortez, waarbij jij aangeeft dat ze vaak dingen zoals: "yes, yes, but ..., eh, and" zegt, maar ze denkt gewoon sneller dan ze praat. Dat doe ik ook. Ik "hoor" haar haast denken en kan de hele achterliggende redenatie prima volgen. Dus als ze weer verder gaat, dan is dat op het punt waar ik dat verwacht. Voor mij is het dus een heel coherent verhaal.
Nee, ik antwoordde op de bewering dat AOC een "uitstekende presidentskandidaat" is dat ze uitblinkt in hele domme beweringen doen, vergezeld met "valley girl"-taalgebruik dat doordrenkt is met non-stop "filler words" als "like, you know, like, literally, like, I DO think that, like, you know, like". Taalgebruik van een tiener waar de gemiddelde normale Amerikaan zich ook groen en geel aan ergert, omdat het uiterst onnozel overkomt.

Twee pareltjes van beweringen, om het punt verder te illustreren:

- "Unemployment rares are low, because everybody has two jobs."
- Ze hield de komst van een Amazon-HQ naar New York, dat de staat 30 miljard aan inkomsten en banen zou opleveren, tegen vanwege de voorgestelde tax cut van 3 miljard met deze redenering:

"If we’re willing to give away $3 billion dollars for this deal, we could invest those $3 billion dollars in our district ourselves if we wanted to. We could hire more teachers. We can fix our subways. We can put a lot of people to work for that money if we wanted to.”

Denken dat een belastingkorting geld is dat je in de kluis hebt liggen en dan aan iets anders kunt besteden als je die korting niet geeft. Resultaat was dat Amazon helemaal niet kwam en ze konden zwaaien naar 30 miljard inkomsten.

:') :')

Nee, dan begrijp je het allemaal niet zo goed.

quote:
Maar het gaat er dus maar om, hoe jij er zelf tegenaan kijkt en in hoeverre dat overeen komt met wat je hoort / leest, wat je er dan van vind.

Ik denk dus niet meteen aan "motorboaten" als ik zeg dat ik goed met een vrouw zou kunnen opschieten. Als ik dat bedoel, dan zeg ik wat anders.
Hier kan ik verder niks mee.
pi_214385574
Prima. Het taalgebruik en de directheid sprak mij wel aan. Het was duidelijk haar verhaal, niet iets wat ze oplas van een teleprompter, geschreven door haar staf. En je moet op het podium toch wel in slogans praten tijdens een campagne, dus dat is gedeeltelijk onvermijdelijk. Dat heb ik ook gezien.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 18:36 schreef Repentless het volgende:
Hier kan ik verder niks mee.
Ik zal het even kort samenvatten. Eerst ging het er over dat Harris niets kon en was uitgekozen puur omdat ze een zwarte vrouw was. Er werd nog over gespeculeerd of het hebben van een vagina en vrouw genoemd worden nog op hetzelfde neerkwam. Maar competentie was er absoluut niet aan te pas gekomen en dat er geen lovende berichten over haar werk als aanklager en VP waren betekende dat ze niet veel gedaan had en wat ze gedaan had vooral slecht was geweest. Wat natuurlijk ook logisch was, want wat kon je nog meer verwachten van een vrouw die zich natuurlijk omhoog had geneukt. Want veel meer hoef je van vrouwen natuurlijk niet te verwachten.

En inderdaad, als je dan naar dat Project 2025 kijkt, zakt je mond open. Als ze dat ook gaan uitvoeren, heb je als vrouw inderdaad nog maar 1 recht en een heleboel plichten. 1 van die dingen is het aanrecht. Ok, ze schrappen veel rechten van alle burgers, zoals het hele sociale vangnet en de door de overheid betaalde zorg, maar vrouwen komen er wel heel slecht vanaf.

En dat had ik hier toch ook wel gemerkt. Dus vandaar.

Ok, @MoreDakka was er ook nogal hard op gegaan, zeker in the POL topic, maar dat tel ik dan niet mee, want ik heb het idee dat hij gewoon overal tegen is.
pi_214385990
Ik begrijp die speculaties over of Biden een videoboodschap maakt of live zijn praatje houdt eerlijk gezegd niet zo goed.

Dat gezegd hebbende, dit laat ie er zelf over weten:

twitter

[ Bericht 0% gewijzigd door recursief op 23-07-2024 20:04:03 ]
pi_214386137
Iets heel anders: Als Trump ergens op geilt is het geld en ik heb begrepen, dat hij alleen al door J.D. Vance aan te nemen als vice president genoeg geld van Peter Thiel en diens vrienden krijgt om de rest van zijn campagne mee te betalen. Iets van minstens een half miljard of zo. Waar ook dat Project 2025 vandaan komt. Dus hij heeft de betaling om dat uit te voeren al aangenomen.

Voor de mensen die hem geloven als hij zegt niets van dat project af te weten: zijn naam staat er blijkbaar 312 keer in. Bij heeft er dus uitgebreid aan meegewerkt. En het doel is dus de hele bevolking onder de bus te gooien, zodat hij lekker kan doen wat hij wil. Interessant dat mensen daar dan toch op stemmen, zeker als het er zo dik bovenop ligt.

Misschien toch weer dat de meerderheid van de Amerikanen vinden dat ze "tijdelijk, op dit punt in hun leven even geen rijke multimiljonair" zijn, en dus stemmen op dingen waar ze alleen wat aan hebben zodra ze dat wel zijn.

Het is in dit kader ook interessant om je af te vragen wat er verandert aan het draaiboek als Trump onverwacht toch het loodje zou leggen en Vance de president wordt. Trump is een zeer chaotische verzameling ongeleide projectielen, die meestal ongevaarlijk zijn, maar Vance is er speciaal voor opgeleid. Die gaat op het doel af als een laser. Dat is zijn taak.

Of dat dat eigenlijk het draaiboek is. Heel interessant, allemaal.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 19:47:46 #247
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214386140
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 18:56 schreef SymbolicFrank het volgende:
Prima. Het taalgebruik en de directheid sprak mij wel aan. Het was duidelijk haar verhaal, niet iets wat ze oplas van een teleprompter, geschreven door haar staf. En je moet op het podium toch wel in slogans praten tijdens een campagne, dus dat is gedeeltelijk onvermijdelijk. Dat heb ik ook gezien.
[..]
Ik zal het even kort samenvatten. Eerst ging het er over dat Harris niets kon en was uitgekozen puur omdat ze een zwarte vrouw was. Er werd nog over gespeculeerd of het hebben van een vagina en vrouw genoemd worden nog op hetzelfde neerkwam. Maar competentie was er absoluut niet aan te pas gekomen en dat er geen lovende berichten over haar werk als aanklager en VP waren betekende dat ze niet veel gedaan had en wat ze gedaan had vooral slecht was geweest. Wat natuurlijk ook logisch was, want wat kon je nog meer verwachten van een vrouw die zich natuurlijk omhoog had geneukt. Want veel meer hoef je van vrouwen natuurlijk niet te verwachten.

En inderdaad, als je dan naar dat Project 2025 kijkt, zakt je mond open. Als ze dat ook gaan uitvoeren, heb je als vrouw inderdaad nog maar 1 recht en een heleboel plichten. 1 van die dingen is het aanrecht. Ok, ze schrappen veel rechten van alle burgers, zoals het hele sociale vangnet en de door de overheid betaalde zorg, maar vrouwen komen er wel heel slecht vanaf.

En dat had ik hier toch ook wel gemerkt. Dus vandaar.

Ok, @:MoreDakka was er ook nogal hard op gegaan, zeker in the POL topic, maar dat tel ik dan niet mee, want ik heb het idee dat hij gewoon overal tegen is.
Er zijn inderdaad mensen die constateren dat Harris weinig competent is gebleken. Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik simpelweg te weinig van haar weet om daar iets over te zeggen. Maar stel dat je vindt dat dat inderdaad zo is en je weet dat er capabelere kandidaten waren, dan volgt de logische vraag waarom een incompetent persoon dan toch VP kan worden i.p.v. competente mensen.

Als je dan een zwarte vrouw bent, scoor je natuurlijk simpelweg wel direct hoog op de diversiteitsladder van Biden. Dan is het helemaal niet vreemd wanneer mensen die haar incompetent achten, vermoeden dat dat nogal zwaarwegende factoren in haar benoeming zijn geweest. Toen Condoleezza Rice als Secretary of State de vierde in lijn was onder Bush, was incompetentie in mijn beleving vrijwel geen onderwerp van debat (maar dat kan ik me verkeerd herinneren). Dan is je vrouw-zijn of kleur automatisch al helemaal geen issue. Je bent dan gewoon de geschikte persoon voor die positie, volledig los van wie je verder bent.

Andersom wordt het argument wel te pas en te onpas gebruikt: als er kritiek op het functioneren van een regeringsofficial is en die persoon is toevallig vrouw, gekleurd, homo of whatever, dan is dat omdat men "vrouwen, gekleurden, homo's haat" of "bang is voor sterke vrouwen" en dergelijke prietpraat. Dan is het opeens wel een zeer valide argument, terwijl er puur en alleen naar functioneren wordt gekeken.

Met die "omhooggeneukt"-opmerking refereer je nog steeds slechts aan die ene post van @Ludachrist, wat mijns inziens gewoon trollen voor de lol is.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 19:50:20 #248
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214386181
De beoogde Amerikaanse presidentskandidaat Kamala Harris mag het nummer Freedom van Beyoncé gebruiken als officieel campagnenummer. De zangeres heeft volgens CNN toestemming gegeven voor het gebruik van het lied, dat in 2016 op het album Lemonade verscheen.

Harris kwam maandagavond haar campagnehoofdkwartier binnen op de klanken van Freedom. Volgens een bron van CNN had de democraat 'slechts enkele uren' daarvoor toestemming gekregen om het nummer te gebruiken in de verkiezingscampagne.
pi_214386388
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 20:04 schreef Za het volgende:
[ x ]
quote:
RNC Research
Exposing the lies, hypocrisy, and failed far-left policies of Kamala Harris and the Democrat Party. Managed by @TeamTrump and the Republican National Committee
"mumbles incoherently" maar de video muten als ie praat :')
  dinsdag 23 juli 2024 @ 20:12:58 #252
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_214386452
Project 2025 geeft wel iets wat populair was in Duitsland vroeger. Namelijk met gelijkgezinden gewapend rond gaan paraderen.
pi_214386499
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 20:10 schreef Za het volgende:
Langere versie:

[ x ]
Ik hoor vooral vliegtuigmotoren. En ik zie een oude man. Dat @TeamTrump daar "mumbles incoherently" van maakt vind ik :') . En de behoefte om elke tweet met zo een strekking door te posten vind ik ook :'). Of obsessief, dat kan ook. Mijn mening he.
pi_214386544
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 20:16 schreef recursief het volgende:

[..]
Ik hoor vooral vliegtuigmotoren. En ik zie een oude man. Dat @:TeamTrump daar "mumbles incoherently" van maakt vind ik :') . En de behoefte om elke tweet met zo een strekking door te posten vind ik ook :'). Of obsessief, dat kan ook. Mijn mening he.
Ja je moet dan verdraaid hard schreeuwen om daar bovenuit te komen denk ik.

Hij liep vlotter de trap op dan die laatste beelden.
pi_214386620
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 20:16 schreef recursief het volgende:

[..]
Ik hoor vooral vliegtuigmotoren. En ik zie een oude man. Dat @:TeamTrump daar "mumbles incoherently" van maakt vind ik :') . En de behoefte om elke tweet met zo een strekking door te posten vind ik ook :'). Of obsessief, dat kan ook. Mijn mening he.
Ze noemen het een coup. Als Trump verliest zullen ze wel flink gaan huilen dat het allemaal zo oneerlijk is.
Цой жив
  dinsdag 23 juli 2024 @ 20:34:39 #256
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_214386684
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 20:04 schreef Za het volgende:
[ x ]
Wat is die obsessie met hoe levendig Joe Biden is? Het is bekend dat hij geen kandidaat meer is toch? Zijn het afkickverschijnselen?
Géén kloon van tvlxd!
pi_214386704
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 20:27 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Ze noemen het een coup. Als Trump verliest zullen ze wel flink gaan huilen dat het allemaal zo oneerlijk is.
Eerst keihard huilen dat ie ongeschikt is als president, en als ie dan geen kandidaat meer is is het weer niet goed :')
  Moderator dinsdag 23 juli 2024 @ 20:37:42 #258
236264 crew  capricia
pi_214386720
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 20:10 schreef Za het volgende:
Langere versie:

[ x ]
Hij ging die trap wel zonder brokken op. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214386728
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 20:34 schreef Montov het volgende:

[..]
Wat is die obsessie met hoe levendig Joe Biden is? Het is bekend dat hij geen kandidaat meer is toch? Zijn het afkickverschijnselen?
Duurt nog wel even hoor. In 2020 waren ze nog bezig met Clinton.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 20:41:07 #260
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_214386748
quote:

[..]
Omdat sommige mensen denken dat hij heel erg ziek is.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_214386755
pi_214386962
twitter
  dinsdag 23 juli 2024 @ 21:10:18 #263
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214387062
quote:

[..]
Wellicht omdat de man de komende zes maanden nog president van het machtigste land ter wereld is. Zomaar een gok.
pi_214387080
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 21:01 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ x ]
Ik ben benieuwd. Als het niet op Fox is, wordt hij afgemaakt. Maar blijkbaar is de verwachting dat zijn fans dat anders gaan zien. Emotie, geen inhoud.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 21:24:09 #265
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214387244
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2024 20:30 schreef Za het volgende:

[..]
Het gaat niet om de X'ers, Biden gaan we nooit meer zien.
quote:
10s.gif Op maandag 22 juli 2024 20:36 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Gedurfde uitspraak wel.
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2024 20:51 schreef Za het volgende:

[..]
Ja.
Je mag me gerust quoten op een later punt.
En zoals aan het begin van dit topic al geconcludeerd: hij zou vandaag weer uit isolatie mogen en hij is weer uit isolatie.
Dat hij nog niet weer topfit is na Covid is niet heel vreemd.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214387271
Bij Teletekst moeten ze nog wennen :')
pi_214387309
Je zou toch denken dat ze even de moeite nemen om te kijken hoe je d'r naam spelt....
pi_214387319
Zou je zeggen. Nou ja, het is snel gecorrigeerd.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 21:30:52 #269
330914 Sherlock_Holmes
pi_214387326
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 18:56 schreef SymbolicFrank het volgende:
Eerst ging het er over dat Harris niets kon en was uitgekozen puur omdat ze een zwarte vrouw was.
Denk dat meeste mensen het wel eens zijn dat ze op dat moment de meeste kwalificerende zwarte vrouw was die de democraten op dat moment konden vinden.
pi_214387331
quote:

[..]
Misschien omdat hij de president van de VS is? Ik roep ook maar wat hoor.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 21:33:16 #271
330914 Sherlock_Holmes
pi_214387356
quote:

[..]
pi_214387396
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 21:24 schreef Leandra het volgende:

[..]
[..]
[..]
En zoals aan het begin van dit topic al geconcludeerd: hij zou vandaag weer uit isolatie mogen en hij is weer uit isolatie.
Maar ik dacht dat als je als president van covid herstelt, dan je je dan vol laat gooien met pep middelen, door Secret Service laat rondrijden en je als een Mussolini laat toejuichen door je volgelingen.
Цой жив
pi_214387442
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 21:25 schreef recursief het volgende:
Bij Teletekst moeten ze nog wennen :')
[ afbeelding ]

Was een goede speech imho.
pi_214387499
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 21:36 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Maar ik dacht dat als je als president van covid herstelt, dan je je dan vol laat gooien met pep middelen, door Secret Service laat rondrijden en je als een Mussolini laat toejuichen door je volgelingen.
Dat hangt er volgens mij vooral vanaf hoe groot je ego is en hoe belangrijk je het vind indrukwekkend op tv te komen.

Dat was waarschijnlijk ook een moeilijk probleem met de schietwond: wil je een zo groot mogelijk litteken, om te laten zien dat je de nieuwe verlosser bent, of wil je zo fotogeniek mogelijk zijn en moet het perfect hersteld worden?
  dinsdag 23 juli 2024 @ 21:46:45 #275
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214387575
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 21:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Misschien omdat hij de president van de VS is? Ik roep ook maar wat hoor.
Hoho, hij heeft zijn kandidatuur ingeleverd omdat hij op mentaal gebied al enige tijd merkbaar aan het aftakelen is en dit steeds sneller lijkt te gaan. Dan moet je je daarna natuurlijk niet meer gaan bezighouden met zijn huidige levendigheid, want dan is dat een obsessie! Hij hoeft nog maar slechts 15% van zijn volledige termijn als commander-in-chief van het machtigste land op aarde uit te dienen. Is verder niet zo belangrijk, gun die man gewoon zijn pleziertje.

dinsdag 23 juli 2024 @ 21:48:05 #276
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214387606
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 21:46 schreef Repentless het volgende:

[..]
Hoho, hij heeft zijn kandidatuur ingeleverd omdat hij op mentaal gebied al enige tijd merkbaar aan het aftakelen is en dit steeds sneller lijkt te gaan. Dan moet je je daarna natuurlijk niet meer gaan bezighouden met zijn huidige levendigheid, want dan is dat een obsessie! Hij hoeft nog maar slechts 15% van zijn volledige termijn als commander-in-chief van het machtigste land op aarde uit te dienen. Is verder niet zo belangrijk, gun die man gewoon zijn pleziertje.

Oh, dat heeft hij als reden opgegeven?
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 23 juli 2024 @ 21:55:49 #277
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214387703
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 21:48 schreef Leandra het volgende:

[..]
Oh, dat heeft hij als reden opgegeven?
Nee, dat heeft hij zelf niet als reden opgegeven.
pi_214387862
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 21:55 schreef Repentless het volgende:

[..]
We zullen het nog wel horen. Wat ik begrepen heb is dat hij er dit weekend van overtuigd is geraakt dat hij niet meer gaat winnen van Trump. Dat gezeik over zijn mentale toestand begint wel een beetje treurig te worden.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 22:18:01 #279
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214387900
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 22:14 schreef recursief het volgende:

[..]
We zullen het nog wel horen. Wat ik begrepen heb is dat hij er dit weekend van overtuigd is geraakt dat hij niet meer gaat winnen van Trump. Dat gezeik over zijn mentale toestand begint wel een beetje treurig te worden.
Ach ja, "gezeik" en "treurig". Het is slechts de president van de VS, waar hebben we het over inderdaad. Totaal niet relevant.
pi_214387930
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 22:18 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ach ja, "gezeik" en "treurig". Het is slechts de president van de VS, waar hebben we het over inderdaad. Totaal niet relevant.
Wat een drogreden. Alsof je het wel zeker kunt weten als het om de president van de VS gaat. Allerlei mensen weten zeker dat ie aan het dementeren is, of al zo dement als een deur is, maar kunnen die diagnose helemaal niet stellen. Namen door elkaar halen, als je moe bent en bejaard, is nog geen teken van dementie. Dat doen veel jongere en niet demente mensen ook.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 22:30:50 #281
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214388049
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 22:20 schreef recursief het volgende:

[..]
Wat een drogreden. Alsof je het wel zeker kunt weten als het om de president van de VS gaat. Allerlei mensen weten zeker dat ie aan het dementeren is, of al zo dement als een deur is, maar kunnen die diagnose helemaal niet stellen. Namen door elkaar halen, als je moe bent en bejaard, is nog geen teken van dementie. Dat doen veel jongere en niet demente mensen ook.
Heb ik dement gezegd? Nee. Mentale aftakeling hoeft geen dementie te betekenen, maar wel dat de benodigde scherpte voor de uiterst veeleisende positie van president van de VS er simpelweg niet meer voldoende is.
pi_214388081
Nou ja, je had het over aftakelen. Maar goed, deze wil ik je wel geven hoor. Je hebt gezegd dat ie mentaal aan het aftakelen is, niet dat ie dement wordt.
pi_214388650
twitter

Kan toch niet jongens. Hoe kan Melania hier niks aan doen, of niet @Za?
  dinsdag 23 juli 2024 @ 23:45:55 #284
37950 JAM
pi_214388701
quote:
85s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 23:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ x ]

Kan toch niet jongens. Hoe kan Melania hier niks aan doen, of niet @:Za?
Ahahahaha. Prachtig. :) .
pi_214388735
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 23:45 schreef JAM het volgende:

[..]
Ahahahaha. Prachtig. :) .
Los van hoe de rollen gedraaid zijn, als ik mijn Amerikaanse-politiek bril afzet en het vanuit de Nederlandse bril bekijk ... holy shit ... kun je je zoiets voorstellen hier? _O-

[ Bericht 1% gewijzigd door SnertMetChoco op 24-07-2024 00:15:37 ]
  woensdag 24 juli 2024 @ 00:20:58 #286
37950 JAM
pi_214388947
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 23:51 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Los van hoe de rollen gedraaid zijn, als ik mijn Amerikaanse-politiek bril afzet en het vanuit de Nederlandse bril bekijk ... holy shit ... kun je je zoiets voorstellen hier? _O-
Misschien iets voor lucky.tv. Ik vind het een hilarisch filmpje. :D .
pi_214389006
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juli 2024 00:20 schreef JAM het volgende:

[..]
Misschien iets voor lucky.tv. Ik vind het een hilarisch filmpje. :D .
Ja, ik moet er ook om lachen natuurlijk, helemaal hoe het nu zo in elkaar valt.
pi_214389041
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 21:55 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dan was je eerdere post dus onjuist.
pi_214389304
twitter
pi_214389547
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 21:24 schreef Leandra het volgende:

Thanks.
Ik had absoluut niet verwacht dat ze hem opnieuw zouden laten opdraven, en vind ook dat dat zou niet moet gebeuren, nog 6 maanden zijn termijn uitzitten, dat kan toch gewoon niet.
Maar blijkbaar heb ik het mis.
  woensdag 24 juli 2024 @ 02:16:53 #291
37950 JAM
pi_214389695
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2024 01:46 schreef Za het volgende:

[..]
Thanks.
Ik had absoluut niet verwacht dat ze hem opnieuw zouden laten opdraven, en vind ook dat dat zou niet moet gebeuren, nog 6 maanden zijn termijn uitzitten, dat kan toch gewoon niet.
Nou ja, dat is nu een beetje het verhaal geworden, maar waarom zou dat niet kunnen? Normaal gezien is een president in deze tijd hard op weg met campagne voeren in plaats van een land besturen. Wellicht dat hem dit juist wat meer tijd en rust geeft om de dingen netjes af te ronden in plaats van - je weet hoe het gaat - 's ochtends daarnaartoe vliegen voor de een of andere rally, 's middags naar een fundraiser, 's avond een diner en dat dan maanden achter elkaar. Dat is slopend.
Dat gelul van dat die man nu opeens seniel en achterlijk zou zijn, daar trap ik niet zo in. Hij heeft een goed team om zich heen en weet prima te delegeren, toch? Wellicht een verademing dat hij de publieke aandacht even kan laten voor wat het is en zich gewoon op zijn werk kan richten.
pi_214390203
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2024 01:46 schreef Za het volgende:

[..]
Thanks.
4 jaar lang videos zo verdraaien dat het lijkt alsof Biden een dementerende oude man is heeft zijn vruchten afgeworpen.
pi_214390225
quote:
5s.gif Op woensdag 24 juli 2024 02:16 schreef JAM het volgende:

[..]
Nou ja, dat is nu een beetje het verhaal geworden, maar waarom zou dat niet kunnen? Normaal gezien is een president in deze tijd hard op weg met campagne voeren in plaats van een land besturen. Wellicht dat hem dit juist wat meer tijd en rust geeft om de dingen netjes af te ronden in plaats van - je weet hoe het gaat - 's ochtends daarnaartoe vliegen voor de een of andere rally, 's middags naar een fundraiser, 's avond een diner en dat dan maanden achter elkaar. Dat is slopend.
Dat gelul van dat die man nu opeens seniel en achterlijk zou zijn, daar trap ik niet zo in. Hij heeft een goed team om zich heen en weet prima te delegeren, toch? Wellicht een verademing dat hij de publieke aandacht even kan laten voor wat het is en zich gewoon op zijn werk kan richten.
Denk dat velen hier sowieso nogal een verstoord beeld hebben van een president als een soort van alleenheerser die zo ongeveer eigenhandig alles doet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 24 juli 2024 @ 07:56:58 #295
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214390315
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 07:34 schreef Monolith het volgende:

[..]
Denk dat velen hier sowieso nogal een verstoord beeld hebben van een president als een soort van alleenheerser die zo ongeveer eigenhandig alles doet.
Ik zou dit onthouden voor als het weer over Trump gaat, dan wil dit beeld namelijk nog wel eens overheersen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214390379
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juli 2024 07:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik zou dit onthouden voor als het weer over Trump gaat, dan wil dit beeld namelijk nog wel eens overheersen.
Mag je doen hoor, maar er zit natuurlijk een verschil tussen een president heeft geen enkele macht en een president doet alles zelf. Het belangrijkste punt is natuurlijk dat je mensen om je heen hebt om op terug te vallen als je zelf niets doet. Dat staat verder los van het feit dat je niet solistisch hele onverstandige acties kunt ondernemen. Dat laatste is het probleem van Trump, dat eerste hetgeen dat Biden wordt aangewreven.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator woensdag 24 juli 2024 @ 08:32:26 #297
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214390482
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2024 04:57 schreef Za het volgende:
[ x ]
Fake
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Vis een optie? woensdag 24 juli 2024 @ 08:41:42 #298
70532 loveli
N
pi_214390594
https://www.washingtonpos(...)emocracy-is-working/

quote:
Historians say Biden’s withdrawal shows American democracy is working
Right.

En we weten nog steeds niet wie het twitter account beheert en deze tweet plaatste:
twitter
crap in = crap out
  woensdag 24 juli 2024 @ 08:41:45 #299
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214390595
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 16:17 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Oh ja, nou dan is het opgelost met je N=1 voorbeeld tegenover een hoop data (al dan niet uit Islamitische landen) die je tegenspreekt.

Mijn hemel.
Ik reageer op een net zo duf N=1 voorbeeld.
pi_214390603
Voir de volledigheid de echte toespraak van Trump over de dood van Al-Baghdadi.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')