abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214376785
twitter

Oudste presidentskandidaat ooit.
  maandag 22 juli 2024 @ 20:03:13 #252
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_214376799
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2024 20:02 schreef Za het volgende:
[ x ]
.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  Moderator maandag 22 juli 2024 @ 20:03:51 #253
236264 crew  capricia
pi_214376811
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2024 20:02 schreef takura het volgende:
[ x ]
Oudste presidentskandidaat ooit.
Trump is ook echt wel heel oud.
Vind dat niet kunnen als president.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214376939
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2024 20:02 schreef Za het volgende:
[ x ]
QAnon aanhanger Lauren Boebert :{
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_214376987
quote:
13s.gif Op maandag 22 juli 2024 19:55 schreef JAM het volgende:

[..]
Hier even een mooie, volledige meta-analyse uit 2023 die aantoont dat mondkapjes gewoon prima helpen. Houd de rest van dat soort gelul dus voortaan maar voor je.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC10086652/

Buiten dat om, zoals ik al eerder zei: het is moeilijk om te kwantificeren. Ook hier ben je weer dingen aan het verdraaien en mij dingen in de mond aan het leggen. Die 12.000 is wat de uitlatingen van Trump aan onnodige doden heeft opgeleverd in de VS. Dat is iets héél anders dan hoeveel mensen er onnodig dood zijn gegaan door het beleid van Trump.
Gezien de rol die de VS speelt in de wereld, niet alleen in termen van medische techniek die komt kijken bij het ontwikkelen, produceren en uitrollen van een vaccin, maar ook de rol die het speelt in het coördineren (of thans het bijdragen aan) een globale aanpak van een pandemie, via de WHO en andere organisaties waar de VS deel van uitmaakt, maar zeker ook de algehele (culturele) druk die eer van dat land uitgaat en hoe men daarin gefaald heeft, kan je heel goed beargumenteren dat als de VS - bij monde van Trump, die zijn eigen adviseurs en vele wetenschappers moedwillig heeft tegengesproken, belachelijk gemaakt en genegeerd - dat fatsoenlijker had aangepakt, er inderdaad, wereldwijd, miljonen minder mensen dood waren gegaan.
Er is hier geen nuance nodig. Het soort 'nuance' dat je hier zoekt is een keuze maken tussen iemand die beweert dat je er verstandig aan doet elke dag bji elke maaltijd of stoelbeweging een hap levende wespen te nemen en iemand die beweert dat je dat beter niet kan doen, waarop jij meent: 'dat misschien wat genuanceerder is en we er misschien goed aan doen om de dag bij het avondeten een hap levende wespen te nemen', Houd toch op.
Dat hij geld voor vaccinontwikkeling beschikbaar heeft gesteld is wel het allerminste wat je van iemand in een dergelijke situatie kan verwachten. Dat is op geen enkele manier uitzonderlijk of bewonderenswaardig. De man heeft gewoon keihard gefaald en de vraag hier is dus inderdaad alleen of we moeten spreken over tienduizenden, honderdduizenden of miljoenen: en dat allemaal uit eigengeilerij, stupiditeit en onkunde.
Vergeet niet, ik breng het nog maar eens in herhaling, dat hij zich nog steeds snoevend op de borst slaat hoe geweldig hij dat allemaal wel niet aangepakt heeft. Dat behoeft ook geen nuancering, dat is gewoon walgelijk.
In Nederland zijn ze in eerste instantie niet ingevoerd omdat uit onderzoeken waar het RIVM zich op baseerde bleek dat ze niet hielpen. Ze zijn uiteindelijk alleen maar ingevoerd vanwege de druk:

https://nos.nl/artikel/23(...)ijk-geadviseerd-werd

Verder snap je hoop ik ook wel dat je met cherry picking niet het tegendeel bewijst.

https://www.artsenauto.nl(...)apjes-en-dergelijke/

https://www.uea.ac.uk/abo(...)-wave-research-shows

Er is veel te veel aan tegengestelde conclusies (hoewel iedereen het wel eens lijkt over dat het gebruik in de praktijk ernstig te wensen over liet) om te komen tot dat het wetenschappelijk bewezen is.

Verder ben je duidelijk te eigenwijs voor woorden. Alleen al het feit dat je nu toch weer over miljoenen begint omdat je maar niet toe wil geven dat je gewoon onzin aan het verkopen was. Onvolwassen gedrag. Maar misschien is dat het ook en ben je 16 jaar. In dat geval is er nog hoop.
pi_214377017
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2024 20:10 schreef recursief het volgende:

[..]
Lijkt mij anders wel leuk om met haar een saaie film te gaan pakken. Liefst matinee, vrijwel lege zaal enzo. ;)
pi_214377054
quote:

[..]
Ook wel bekend als de vreemdgaande family values mevrouw die flink tussen de benen van haar date zat te graaien tijdens een kindervoorstelling. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator maandag 22 juli 2024 @ 20:15:58 #258
236264 crew  capricia
pi_214377068
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 20:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Lijkt mij anders wel leuk om met haar een saaie film te gaan pakken. Liefst matinee, vrijwel lege zaal enzo. ;)
Dat was haar zoon toch?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214377111
quote:
2s.gif Op maandag 22 juli 2024 20:15 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ook wel bekend als de vreemdgaande family values mevrouw die flink tussen de benen van haar date zat te graaien tijdens een kindervoorstelling. :')
Oh dat wist ik niet. Ik weet wel dat ze het niet zo op onderwijs heeft: het ministerie van onderwijs wil ze afschaffen, geen seksuele voorlichting meer en in elk klaslokaal verplicht de Tien Geboden. En ze is voorstander van het dragen van vuurwapens zonder enige beperking.
pi_214377153
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2024 20:17 schreef recursief het volgende:

[..]
Oh dat wist ik niet. Ik weet wel dat ze het niet zo op onderwijs heeft: het ministerie van onderwijs wil ze afschaffen, geen seksuele voorlichting meer en in elk klaslokaal verplicht de Tien Geboden. En ze is voorstander van het dragen van vuurwapens zonder enige beperking.
Zoals Jezus het gewild had _O_
pi_214377164
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2024 20:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat was haar zoon toch?
Nee, een date. Anders zou het zelfs binnen Qanon afwijkend gedrag zijn geweest lijkt mij zo...
  maandag 22 juli 2024 @ 20:21:14 #262
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_214377179
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2024 20:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Trump is ook echt wel heel oud.
Vind dat niet kunnen als president.
Maar die valt nog liever dood neer dan dat-ie aftreedt.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Moderator maandag 22 juli 2024 @ 20:23:10 #263
236264 crew  capricia
pi_214377222
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 20:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, een date. Anders zou het zelfs binnen Qanon afwijkend gedrag zijn geweest lijkt mij zo...
Het zag er in elk geval ranzig uit. :r
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214377377
quote:

Het gaat niet om de X'ers, Biden gaan we nooit meer zien.
  maandag 22 juli 2024 @ 20:31:17 #265
37950 JAM
pi_214377389
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 20:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
In Nederland zijn ze in eerste instantie niet ingevoerd omdat uit onderzoeken waar het RIVM zich op baseerde bleek dat ze niet hielpen. Ze zijn uiteindelijk alleen maar ingevoerd vanwege de druk:

https://nos.nl/artikel/23(...)ijk-geadviseerd-werd

Verder snap je hoop ik ook wel dat je met cherry picking niet het tegendeel bewijst.

https://www.artsenauto.nl(...)apjes-en-dergelijke/

https://www.uea.ac.uk/abo(...)-wave-research-shows

Er is veel te veel aan tegengestelde conclusies (hoewel iedereen het wel eens lijkt over dat het gebruik in de praktijk ernstig te wensen over liet) om te komen tot dat het wetenschappelijk bewezen is.

Verder ben je duidelijk te eigenwijs voor woorden. Alleen al het feit dat je nu toch weer over miljoenen begint omdat je maar niet toe wil geven dat je gewoon onzin aan het verkopen was. Onvolwassen gedrag. Maar misschien is dat het ook en ben je 16 jaar. In dat geval is er nog hoop.
Dit is wat ik niet begrijp. Je zegt (weer, en weer, en weer) 'er zijn tegengestelde conclusies, het gebruik liet te wensen over, je doet aan cherry-picking, etc.', terwijl daar gewoon geen reet van waar is.
Ik toon je een meta-studie uit 2023 (ik zal voor de lol nog een andere posten uit 2021) waarin letterlijk duizenden studies samen worden genomen om zo tot een betrouwbaar beeld te komen. Al die studies zeggen: 'Mondkapjes, gezichtsmaskers, etc. helpen om verspreiding van Covid-19 tegen te gaan.' Dat is géén cherry-picking, dat is precies het tegenovergestelde van cherry-picking.
Cherry-picking is aankomen met een opiniestuk van Arts en Auto en een enkele studie (of nog erger, een stuk over die studie) over een specifieke variant tijdens een specifieke golf en aan die twee stukjes allerhande heftige conclusies te verbinden, in plaats van, ja, zoals het dus hoort, nogmaals, een fatsoenlijke meta-analyse waarin duizenden wetenschappelijke artikelen worden meegenomen.
Ik kan niet anders dan dus concluderen dat je simpelweg om redenen die mij volkomen onbekend zijn uit je nek zit te lullen, ondanks dat je (hier nu voor een tweede keer, zie de link beneden) gepresenteerd bent met overvloedig bewijs van je ongelijk. Dan kan je wel 'onvolwassen' en 'eigenwijs' noemen, maar zie, dat veranderd niets aan de zaak. Je lult gewoon een end uit je nek en ik mag toch vurig hopen dat je je dat bewust bent!

https://www.sciencedirect(...)ii/S0196655320310439

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door JAM op 22-07-2024 20:41:39 ]
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_214377392
Hoe groot is de kans dat Trump dat project 2025 ook voor het grootste deel uit gaat voeren? Veel bedrijven zullen er wel al achter staan, hij heeft de initiatiefnemers al half aangesteld en er staat al een plan in de stijgers dat het wat vriendelijker brengt. Ik acht de kans best wel heel groot.

Hij zegt ook al een tijdje zich te gaan gedragen als een dictator, en zeg nou zelf: is dit iemand die genoegen gaat nemen met een "simpel" presidentschap?

Minder dan Keizer moet het niet worden, zo te zien.

En in zijn vorige ambtstermijn draaide de zaak nog aardig door, omdat al die ambtenaren vaak niet wisten wat ze met die idiote opdrachten aan moesten en ze daarom onderaan de stapel legden. Maar als die allemaal vervangen moeten worden door mensen die Trump zien als die Keizer, of de Nieuwe Verlosser nu na die aanslag, dan wordt dat een heel ander verhaal.

En alhoewel hij de vorige keer vooral bezig was met een muur bouwen en Amerika afsluiten van de buitenwereld, gaven de beslissingen die hij daarover nam toch geen blijk van enig inzicht in de materie. Dus als die idiote plannen nu wel uitgevoerd worden door die ambtenaren die (zeggen) hem (te) aanbidden, dan is het binnen de kortse keren een grote puinhoop. Dus wat doe je dan: de schuld op het buitenland steken. En als dat niet genoeg is, begin je een oorlog. Succes verzekerd.

Alleen is de kans wel heel groot dat als Trump dat doet, hij niet of onvoldoende rekening houd met de gevolgen daarvan. Escalatie is bijna verzekerd.

Dus, ik hoor graag dat het zo'n vaart niet gaat lopen :)
pi_214377506
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2024 20:30 schreef Za het volgende:

[..]
Nou, als je tweets van de ene na de andere nuthead als bron gebruikt gaat het ook wel daarom hoor.
pi_214377536
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2024 20:30 schreef Za het volgende:

[..]
Gedurfde uitspraak wel.
pi_214377552
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 19:46 schreef Oud_student het volgende:

[..]
De situatie wordt dan wel ingewikkeld, Kamala president omdat Biden niet meer toerekeningsvatbaar wordt verklaard (dat is de enige mogelijkheid, naast impeachment) en dan eind augustus de democratische conventie waar misschien tegenkandidaten uit voort komen.
Of het is achter de schermen al bepaald, met name door de Obama kliek, want toen Obama Biden niet meer steunde was het direct afgelopen met Biden.
Het lijkt erop dat alles op Kamala Harris gezet wordt, verstandig of niet?
Soort van alternatieve versie van 'let the black guy take the fall' :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_214377559

[ Bericht 100% gewijzigd door SnertMetChoco op 22-07-2024 20:38:22 (Verkeerde topic) ]
  maandag 22 juli 2024 @ 20:39:57 #271
37950 JAM
pi_214377592

[ Bericht 100% gewijzigd door JAM op 22-07-2024 20:40:15 ]
pi_214377754
quote:
13s.gif Op maandag 22 juli 2024 20:31 schreef JAM het volgende:

[..]
Dit is wat ik niet begrijp. Je zegt (weer, en weer, en weer) 'er zijn tegengestelde conclusies, het gebruik liet te wensen over, je doet aan cherry-picking, etc.', terwijl daar gewoon geen reet van waar is.
Ik toon je een meta-studie uit 2023 (ik zal voor de lol nog een andere posten uit 2021) waarin letterlijk duizenden studies samen worden genomen om zo tot een betrouwbaar beeld te komen. Al die studies zeggen: 'Mondkapjes, gezichtsmaskers, etc. helpen om verspreiding van Covid-19 tegen te gaan.' Dat is géén cherry-picking, dat is precies het tegenovergestelde van cherry-picking.
Cherry-picking is aankomen met een opiniestuk van Arts en Auto en een enkele studie (of nog erger, een stuk over die studie) over een specifieke variant tijdens een specifieke golf en aan die twee stukjes allerhande heftige conclusies te verbinden, in plaats van, ja, zoals het dus hoort, nogmaals, een fatsoenlijke meta-analyse waarin duizenden wetenschappelijke artikelen worden meegenomen.
Ik kan niet anders dan dus concluderen dat je simpelweg om redenen die mij volkomen onbekend zijn uit je nek zit te lullen, ondanks dat je (hier nu voor een tweede keer, zie de link beneden) gepresenteerd bent met overvloedig bewijs van je ongelijk. Dan kan je wel 'onvolwassen' en 'eigenwijs' noemen, maar zie, dat veranderd niets aan de zaak. Je lult gewoon een end uit je nek en ik mag toch vurig hopen dat je je dat bewust bent!

https://www.sciencedirect(...)ii/S0196655320310439

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ga maar niet door, want je hebt echt moeite met lezen:

In total, 9920 individuals from 14 studies were included in this study.

Het gaat dus niet om duizenden studies, maar 14, waarin duizenden individuen zijn meegenomen.

Er zijn genoeg metastudies die weer wat anders beweren. En dat is dus het probleem.

Daarnaast kudo's dat je op deze manier de aandacht af probeert te leiden van de discussie: jouw bewering dat Donald Trump verantwoordelijk is voor miljoenen doden. Het feit dat je dat vol blijft houden als een feit (dat je het gelooft zal best, maar nobody cares) maakt dat je je zeer onvolwassen opstelt.

Wat dat betreft ben je niets beter dan Trump. Je trekt een 'feit' uit je reet en vervolgens double down je gewoon. Het is te grappig voor woorden.
pi_214377766
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 20:31 schreef SymbolicFrank het volgende:
Hoe groot is de kans dat Trump dat project 2025 ook voor het grootste deel uit gaat voeren? Veel bedrijven zullen er wel al achter staan, hij heeft de initiatiefnemers al half aangesteld en er staat al een plan in de stijgers dat het wat vriendelijker brengt. Ik acht de kans best wel heel groot.

Hij zegt ook al een tijdje zich te gaan gedragen als een dictator, en zeg nou zelf: is dit iemand die genoegen gaat nemen met een "simpel" presidentschap?

[ afbeelding ]

Minder dan Keizer moet het niet worden, zo te zien.

En in zijn vorige ambtstermijn draaide de zaak nog aardig door, omdat al die ambtenaren vaak niet wisten wat ze met die idiote opdrachten aan moesten en ze daarom onderaan de stapel legden. Maar als die allemaal vervangen moeten worden door mensen die Trump zien als die Keizer, of de Nieuwe Verlosser nu na die aanslag, dan wordt dat een heel ander verhaal.

En alhoewel hij de vorige keer vooral bezig was met een muur bouwen en Amerika afsluiten van de buitenwereld, gaven de beslissingen die hij daarover nam toch geen blijk van enig inzicht in de materie. Dus als die idiote plannen nu wel uitgevoerd worden door die ambtenaren die (zeggen) hem (te) aanbidden, dan is het binnen de kortse keren een grote puinhoop. Dus wat doe je dan: de schuld op het buitenland steken. En als dat niet genoeg is, begin je een oorlog. Succes verzekerd.

Alleen is de kans wel heel groot dat als Trump dat doet, hij niet of onvoldoende rekening houd met de gevolgen daarvan. Escalatie is bijna verzekerd.

Dus, ik hoor graag dat het zo'n vaart niet gaat lopen :)
Het gaat niet zo'n vaart lopen.

Geen dank.
pi_214377818
quote:
10s.gif Op maandag 22 juli 2024 20:36 schreef xpompompomx het volgende:

Gedurfde uitspraak wel.
Ja.
Je mag me gerust quoten op een later punt.
  maandag 22 juli 2024 @ 20:52:48 #275
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_214377846
Ach Za.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')