SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Your beauty never ever scared me.
Ik vind hem wel gaaf.quote:
quote:Geduld van Joost Klein wordt op de proef gesteld in bedreigingszaak
Joost Klein blijft voorlopig in onzekerheid over het proces dat in Zweden tegen hem loopt. Het Zweedse Openbaar Ministerie is nog altijd in afwachting van extra verhoorverslagen uit Nederland. De 26-jarige zanger wordt verdacht van bedreiging van een cameravrouw tijdens het Eurovisie Songfestival in Malmö.
Twee maanden na zijn geruchtmakende diskwalificatie voor de finale van het Eurovisie Songfestival in Malmö weet Joost Klein nog altijd niet waar hij aan toe is. Dat hij zich dreigend zou hebben opgesteld naar een cameravrouw van de Zweedse organisatie leidde niet alleen tot uitsluiting van het festival, maar ook tot een tijdrovende strafzaak.
Officier van justitie Helena Lundström laat maandag aan deze site weten dat er nog altijd geen duidelijkheid is over een eventuele zittingsdatum. ,,We hebben nog geen nieuws gekregen uit Nederland en weten op dit moment ook niet wanneer we dat kunnen verwachten. Zolang we niets ontvangen, kunnen we niet verder.”
Extra verhoren
Lundström doelt op de verslagen van extra verhoren die zowel het OM als de verdediging van Klein hebben aangevraagd. Het gaat daarbij om meerdere personen die aanwezig waren of op andere wijze betrokken waren bij het incident achter de schermen van het songfestival. Aanvankelijk was de verwachting dat de zaak tegen Klein in juni zou voorkomen in Malmö, nu is onduidelijk op welke termijn het kan gebeuren.
AD.nl
quote:Aanvankelijk was de verwachting dat de zaak tegen Klein begin juni zou voorkomen, daar is nu flinke vertraging in. ,,We moeten eerst afwachten of de aanklager de zaak daadwerkelijk doorzet", zegt Fält, ,,maar ik verwacht dat een zitting er pas tegen het einde van het jaar zal zijn. De agenda's zitten vol en deze zaak heeft geen hoge prioriteit in Zweden.”
Hoezo weet je pas maanden later of dat terecht was? Ze maken hun eigen regels dus het is altijd terecht. De EBU heeft naar eigen zeggen een zero tolerance beleid over ongepast gedrag. Ze hebben geen veroordeling nodig om iets als ongepast gedrag te bestempelen.quote:Op maandag 15 juli 2024 20:44 schreef Em31 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit blijft toch bizar. Ze kunnen gewoon iemand eruit tiefen en dan weet je pas maanden later of dat wel terecht was. Was erg slim van de EBU om naar de politie te stappen.
In theorie heb je gelijk, maar ze hebben het zelf over die band gespeeld; het politie-onderzoek was de motivatie voor de diskwalificatie.quote:Op maandag 15 juli 2024 20:52 schreef engine het volgende:
[..]
Hoezo weet je pas maanden later of dat terecht was? Ze maken hun eigen regels dus het is altijd terecht. De EBU heeft naar eigen zeggen een zero tolerance beleid over ongepast gedrag. Ze hebben geen veroordeling nodig om iets als ongepast gedrag te bestempelen.
De diskwalificatie kwam door de aangifte. Vrijdagavond was hij nog onderdeel van de juryshow met de beelden, na de aangifte kwam de complete diskwalificatie.quote:Op maandag 15 juli 2024 20:52 schreef engine het volgende:
[..]
Hoezo weet je pas maanden later of dat terecht was? Ze maken hun eigen regels dus het is altijd terecht. De EBU heeft naar eigen zeggen een zero tolerance beleid over ongepast gedrag. Ze hebben geen veroordeling nodig om iets als ongepast gedrag te bestempelen.
Nouja best een goed punt. Het zal zo gek niet lopen, maar je zou je grootste concurrent kunnen betichten van idioot gedrag en vervolgens aangifte kunnen doen. Ja en dan.quote:Op maandag 15 juli 2024 21:01 schreef HiZ het volgende:
[..]
In theorie heb je gelijk, maar ze hebben het zelf over die band gespeeld; het politie-onderzoek was de motivatie voor de diskwalificatie.
Overigens vond ik dat ook zo zwak dat het tegen ze kan gaan werken; er had een grondig eigen onderzoek moeten zijn.
Ja dat weet ik en het is ook frustrerend maar die zaak zelf doet er voor de EBU niet zoveel toe. Al zal het ze natuurlijk wel beter uitkomen als er een straf of iets komt.quote:Op maandag 15 juli 2024 21:01 schreef HiZ het volgende:
[..]
In theorie heb je gelijk, maar ze hebben het zelf over die band gespeeld; het politie-onderzoek was de motivatie voor de diskwalificatie.
Overigens vond ik dat ook zo zwak dat het tegen ze kan gaan werken; er had een grondig eigen onderzoek moeten zijn.
Het is dus geen regel dat je bij een aangifte meteen uitgesloten bent...quote:Op maandag 15 juli 2024 21:13 schreef Em31 het volgende:
[..]
Nouja best een goed punt. Het zal zo gek niet lopen, maar je zou je grootste concurrent kunnen betichten van idioot gedrag en vervolgens aangifte kunnen doen. Ja en dan.
Ja dan wordt het helemaal mooi hè, bij de een wel en de ander niet. Al zou dat wel bij de EBU passen.quote:Op maandag 15 juli 2024 21:15 schreef engine het volgende:
[..]
Het is dus geen regel dat je bij een aangifte meteen uitgesloten bent...
Ze zijn hun eigen scheidsrechter. Dat is ook het probleem.quote:Op maandag 15 juli 2024 21:20 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja dan wordt het helemaal mooi hè, bij de een wel en de ander niet. Al zou dat wel bij de EBU passen.
Natuurlijk doet die zaak er wel toe. Als de rechter straks oordeelt dat Joost onschuldig is heeft de EBU geen poot om op te staan en kunnen ze een flinke schadeclaim verwachten. Er is de EBU alles aan gelegen dat er een straf komt, hoe miniem ook.quote:Op maandag 15 juli 2024 21:14 schreef engine het volgende:
[..]
Ja dat weet ik en het is ook frustrerend maar die zaak zelf doet er voor de EBU niet zoveel toe. Al zal het ze natuurlijk wel beter uitkomen als er een straf of iets komt.
Wie zijn leven staat op stilstand?quote:Op maandag 15 juli 2024 23:32 schreef Mishu het volgende:
Zo doe je mee aan Eurovisie, zo staat je hele leven op stilstand omdat je in een tijdrovende rechtszaak zit...
Ben inderdaad benieuws hoe AVROTROS hier mee om zal gaan en wanneer hier duidelijkheid over komt.
Meer aanklager, rechter en beul.quote:Op maandag 15 juli 2024 21:14 schreef engine het volgende:
[..]
Ja dat weet ik en het is ook frustrerend maar die zaak zelf doet er voor de EBU niet zoveel toe. Al zal het ze natuurlijk wel beter uitkomen als er een straf of iets komt.
Joost Klein toch? Lijkt me dat hij sowieso van concert naar concert gaat en dat zijn hele focus nu bij de afhandeling van het incident ligt. En nu dan dus wachten op de uitkomst voordat hij weer kan/mag praten.quote:
Nou ja, er ligt een aanklacht tegen Joost, niet tegen Avrotros. Hoewel ze hebben uitgesproken solidair te zijn en zo, ben ik benieuwd hoe groot hun principes blijken als dit echt blijft duren.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 09:34 schreef Em31 het volgende:
Het is meer de AVROTROS die nu vastzit. Toezeggen om weer mee te doen voordat er een uitspraak is lijkt me nogal raar.
AvroTros heeft ook nog te maken met zoiets als "de publieke opinie". Ze krijgen het zwaar voor de kiezen als ze in de ESF2025 boot stappen zonder dat er duidelijkheid is wb de rechtszaak. Dus waarom zouden ze dat doen? Misschien komt een jaartje geen ESF ze financieel wel lekker uit. Sowieso is het goed voor het imago als ze voorlopig de boot afhouden.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 10:59 schreef Japepk het volgende:
[..]
Nou ja, er ligt een aanklacht tegen Joost, niet tegen Avrotros. Hoewel ze hebben uitgesproken solidair te zijn en zo, ben ik benieuwd hoe groot hun principes blijken als dit echt blijft duren.
Ik weet niet wat jij ziet als de publieke opinie, maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat dit heel veel mensen in NL nu (maar zeker later) nog boeit. Ik denk eerder dat je het moet omdraaien: hoe zwaar weegt (terecht) solidair zijn aan Joost op tegen drie avonden miljoenen kijkcijfers. Vergeet niet dat het meedoen aan het ESF ook flink wat geld oplevert.quote:Op woensdag 17 juli 2024 12:20 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
AvroTros heeft ook nog te maken met zoiets als "de publieke opinie". Ze krijgen het zwaar voor de kiezen als ze in de ESF2025 boot stappen zonder dat er duidelijkheid is wb de rechtszaak. Dus waarom zouden ze dat doen? Misschien komt een jaartje geen ESF ze financieel wel lekker uit. Sowieso is het goed voor het imago als ze voorlopig de boot afhouden.
Mee eens, hoezeer ik het er zelf ook oneens mee zou zijn als de AvroTros hiervoor kiest.quote:Op woensdag 17 juli 2024 12:29 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij ziet als de publieke opinie, maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat dit heel veel mensen in NL nu (maar zeker later) nog boeit. Ik denk eerder dat je het moet omdraaien: hoe zwaar weegt (terecht) solidair zijn aan Joost op tegen drie avonden miljoenen kijkcijfers. Vergeet niet dat het meedoen aan het ESF ook flink wat geld oplevert.
Vanuit puur persoonlijke redenen hoop ik dat we volgend jaar gewoon meedoen. Ja, het was zwaar onterecht dat Joost gediskwalificeerd werd. Ja, de EBU heeft er een flinke shitshow van gemaakt. Ja, de EBU zou in een ideale wereld flink moeten hervormen en een veilige omgeving moeten creëren voor alle artiesten, en niet alleen voor een zekere delegatie.quote:Op woensdag 17 juli 2024 12:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mee eens, hoezeer ik het er zelf ook oneens mee zou zijn als de AvroTros hiervoor kiest.
Ik denk dat je onderschat wat deze diskwalificatie voor veel Nederlanders heeft betekent. Joost was niet zomaar een kandidaat. Europapa is niet zomaar een lied. In geen tijden is zo'n grote schare achter deze inzending gaan staan. En de teleurstelling en verontwaardiging was groot na de diskwalificatie. Er is op dit moment weinig nieuws te melden over een onderzoek dat loopt, dus ja, dan is het ook niet meer het topic van de dag. Maar dat betekent niet dat mensen het vergeten zijn. AvroTros heeft stelling genomen. En daar is door Nederland positief op gereageerd. Imago is voor AvroTros een belangrijk iets. Er zijn daar genoeg mensen die beseffen dat gezichtsverlies ze langer najaagt dan nu volhouden en volharden in deze rechtvaardigheidsstrijd. Ik zie deelname aan ESF 2025 nog echt niet zomaar gebeuren. AvroTros staat er sterker voor als ze EBU een rechte rug tonen. Want de kans dat een rechter Joosts gedrag veroordeelt is een heel groot stuk kleiner dan de rechter geen reden tot vervolging ziet.quote:Op woensdag 17 juli 2024 12:29 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij ziet als de publieke opinie, maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat dit heel veel mensen in NL nu (maar zeker later) nog boeit. Ik denk eerder dat je het moet omdraaien: hoe zwaar weegt (terecht) solidair zijn aan Joost op tegen drie avonden miljoenen kijkcijfers. Vergeet niet dat het meedoen aan het ESF ook flink wat geld oplevert.
Imago is inderdaad een belangrijk iets, maar is niet het enige belang dat meespeelt. Natuurlijk, de AvroTros kan er uiteindelijk voor kiezen volgend jaar weg te blijven. Ik vraag me echter sterk af of dat meer gaat opleveren.quote:Op woensdag 17 juli 2024 12:49 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Ik denk dat je onderschat wat deze diskwalificatie voor veel Nederlanders heeft betekent. Joost was niet zomaar een kandidaat. Europapa is niet zomaar een lied. In geen tijden is zo'n grote schare achter deze inzending gaan staan. En de teleurstelling en verontwaardiging was groot na de diskwalificatie. Er is op dit moment weinig nieuws te melden over een onderzoek dat loopt, dus ja, dan is het ook niet meer het topic van de dag. Maar dat betekent niet dat mensen het vergeten zijn. AvroTros heeft stelling genomen. En daar is door Nederland positief op gereageerd. Imago is voor AvroTros een belangrijk iets. Er zijn daar genoeg mensen die beseffen dat gezichtsverlies ze langer najaagt dan nu volhouden en volharden in deze rechtvaardigheidsstrijd. Ik zie deelname aan ESF 2025 nog echt niet zomaar gebeuren. AvroTros staat er sterker voor als ze EBU een rechte rug tonen. Want de kans dat een rechter Joosts gedrag veroordeelt is een heel groot stuk kleiner dan de rechter geen reden tot vervolging ziet.
Dit is allemaal een beetje wishful thinking. Weet jij veel hoe die Zweedse rechter oordeelt. In Zweden is men zeer streng op zaken die gaan over agressie tegen vrouwen. Hoe debiel dat in dit geval ook mag zijn.quote:Op woensdag 17 juli 2024 12:49 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Ik denk dat je onderschat wat deze diskwalificatie voor veel Nederlanders heeft betekent. Joost was niet zomaar een kandidaat. Europapa is niet zomaar een lied. In geen tijden is zo'n grote schare achter deze inzending gaan staan. En de teleurstelling en verontwaardiging was groot na de diskwalificatie. Er is op dit moment weinig nieuws te melden over een onderzoek dat loopt, dus ja, dan is het ook niet meer het topic van de dag. Maar dat betekent niet dat mensen het vergeten zijn. AvroTros heeft stelling genomen. En daar is door Nederland positief op gereageerd. Imago is voor AvroTros een belangrijk iets. Er zijn daar genoeg mensen die beseffen dat gezichtsverlies ze langer najaagt dan nu volhouden en volharden in deze rechtvaardigheidsstrijd. Ik zie deelname aan ESF 2025 nog echt niet zomaar gebeuren. AvroTros staat er sterker voor als ze EBU een rechte rug tonen. Want de kans dat een rechter Joosts gedrag veroordeelt is een heel groot stuk kleiner dan de rechter geen reden tot vervolging ziet.
EBU wil Nederland er natuurlijk het liefste bij hebben volgend jaar. Dus levert het altijd iets op als je als AvroTros daarin een afwachtende houding aanneemt.quote:Op woensdag 17 juli 2024 12:59 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Imago is inderdaad een belangrijk iets, maar is niet het enige belang dat meespeelt. Natuurlijk, de AvroTros kan er uiteindelijk voor kiezen volgend jaar weg te blijven. Ik vraag me echter sterk af of dat meer gaat opleveren.
Een afwachtende houding is heel wat anders dan een soort van ultimatum. Verder verwijs ik naar wat @blackswangreen hierboven heeft gezegd.quote:Op woensdag 17 juli 2024 13:18 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
EBU wil Nederland er natuurlijk het liefste bij hebben volgend jaar. Dus levert het altijd iets op als je als AvroTros daarin een afwachtende houding aanneemt.
Mjah, het geeft in elk geval een zeer sterk 'laat eerst maar eens zien of je het überhaupt nog fatsoenlijk kunt aanpakken en of al die veranderingen er echt gaan komen, EBU, en dan zien we daarna wel weer' signaal vanuit AvroTros.quote:Op woensdag 17 juli 2024 12:59 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Imago is inderdaad een belangrijk iets, maar is niet het enige belang dat meespeelt. Natuurlijk, de AvroTros kan er uiteindelijk voor kiezen volgend jaar weg te blijven. Ik vraag me echter sterk af of dat meer gaat opleveren.
Wat denk jij dan dat dit allemaal betekende voor Nederlanders?quote:Op woensdag 17 juli 2024 12:49 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Ik denk dat je onderschat wat deze diskwalificatie voor veel Nederlanders heeft betekent.
Joost heeft jou in elk geval niet onberoerd gelaten.quote:Op woensdag 17 juli 2024 18:28 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wat denk jij dan dat dit allemaal betekende voor Nederlanders?
Maar om nou te zeggen dat het veel voor me heeft betekend is wel wat overdreven. En dan zijn wij hier nog de mensen die het het meest gevolgd hebben. Verreweg de meeste mensen waren er nog niet voor een kwart zo veel mee bezigquote:Op woensdag 17 juli 2024 19:08 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Joost heeft jou in elk geval niet onberoerd gelaten.
Want zoals met alles is het songfestival voor de meeste mensen meestentijds iets waar ze zich niet mee bezig houden.quote:Op woensdag 17 juli 2024 20:03 schreef d_elise het volgende:
Mensen zijn misschien niet meer zozeer met Joost bezig, maar het "het kost alleen maar geld!! Stop met het geven van geld aan die poppenkast!!!" sentiment leeft weer behoorlijk onder de facebook boomers en anti-songfestival lui. Dat was eindelijk weer een beetje gaan liggen (of in ieder geval naar de achtergrond verdwenen) sinds een aantal jaar en zeker met Joost leek vrijwel iedereen er zin in te hebben, maar door de diskwalificatie en alle andere klachten staat het songfestival weer wat slechter op de kaart. Ik verwacht ook geen volksopstand als AvroTros besluit mee te doen, maar ik denk niet dat ze veel support zullen krijgen.
Ik ben nog steeds in de rouw😡quote:Op woensdag 17 juli 2024 18:28 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wat denk jij dan dat dit allemaal betekende voor Nederlanders?
Ik snap wat je zegt, en ik zou er ook begrip voor hebben als de AvroTros dit zou doen. Ik vraag me alleen wel af in hoeverre wegblijven invloed gaat hebben op de mate van hervormingsintenties bij de EBU. Zichtbaar blijven en actief de EBU er aan herinneren dat er dingen moeten veranderen werkt denk ik beter.quote:Op woensdag 17 juli 2024 18:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Mjah, het geeft in elk geval een zeer sterk 'laat eerst maar eens zien of je het überhaupt nog fatsoenlijk kunt aanpakken en of al die veranderingen er echt gaan komen, EBU, en dan zien we daarna wel weer' signaal vanuit AvroTros.
Als ze nu gewoon weer meedoen moeten ze maar afwachten of de deelnemers nu wél met rust worden gelaten achter de schermen etc. Je kunt het gewoon ook even een jaartje aanzien qua ervaringen van andere omroepen en dan weer besluiten om mee te doen. Of niet.
Wat je beschrijft was echter jaren wel het geval, en dat heeft de AvroTros nooit tegengehouden om mee te doen.quote:Op woensdag 17 juli 2024 20:03 schreef d_elise het volgende:
Mensen zijn misschien niet meer zozeer met Joost bezig, maar het "het kost alleen maar geld!! Stop met het geven van geld aan die poppenkast!!!" sentiment leeft weer behoorlijk onder de facebook boomers en anti-songfestival lui. Dat was eindelijk weer een beetje gaan liggen (of in ieder geval naar de achtergrond verdwenen) sinds een aantal jaar en zeker met Joost leek vrijwel iedereen er zin in te hebben, maar door de diskwalificatie en alle andere klachten staat het songfestival weer wat slechter op de kaart. Ik verwacht ook geen volksopstand als AvroTros besluit mee te doen, maar ik denk niet dat ze veel support zullen krijgen.
Tegen wie ben je nou aan het ageren met het eerste deel van je post? Je haalt er dingen bij dat hier helemaal niet gezegd wordt.quote:Op woensdag 17 juli 2024 21:22 schreef Aadrianus het volgende:
Als er miljoenen mensen kijken naar de EK voetbal dan is het: VOETBAL IS BELANGRIJK VOOR NEDERLAND.
Als er miljoenen mensen kijken naar het ESF dan is het: het is maar een festivalletje.
Niet iedereen neemt de moeite om zich op een forum te uiten, maar dat betekent niet dat het ze niet interesseert.
Dat AvroTros een ferm standpunt heeft ingenomen, is breed gesteund.
Dat Joost (en daar mee ons, ons land) iets is afgenomen, is een breedgedragen gevoel.
Dat AvroTros een hoop mediazooi over zich heen krijgt als ze besluiten om weer mee te doen voordat er een uitspraak ligt van de Zweedse rechtbank, is iets wat je op je vingers kunt natellen. Dat AvroTros dat (na de mediazooi van vorig jaar) zoiets liever niet wil hebben, is ook niet moeilijk voor te stellen.
Als er wel een uitspraak ligt van de rechtbank, zijn er twee scenario's:
- Joost wordt schuldig geacht. In dat geval zal AvroTros het boetekleed aan moeten trekken en met de EBU in het reine komen.
-Joost wordt onschuldig geacht. In dat geval zal AvroTros excuses verwachten van de EBU, zowel voor Joost als voor de omroep zelf.
AvroTros heeft vanaf het begin geroepen dat de diskwalificatie disproportioneel is. Dat zal niet uit de lucht gegrepen zijn. AvroTros zal uitgaan van de verwachting dat die vrijspraak er komt. Of dat terecht is, blijft de vraag, maar ze geloven daar in Joost en ik heb nog niet gezien dat dat geloof is afgebrokkeld ondertussen. In de optiek van AvroTros is het dus beter om de rechtszaak af te wachten, voordat er enige concrete stappen worden genomen mbt 2025. Want ze achten de kans reëel dat ze dan een sterkere positie hebben tegenover de EBU.
Je kunt dit wensdenken noemen van mijn kant.
Maar dan zijn alle gedachten dat AvroTros zich slap gaat gedragen en toch op korte termijn besluit volgend jaar gewoon mee te doen, gebaseerd op doemdenken.
Uit de Songfestivalkoorts-podcast van 3 juli heb ik begrepen dat alles er op wijst dat juist de artiesten bij de komende editie nog meer onder druk komen te staan. Waar ze voorheen vooral met journalisten te maken hadden, was dat bij de 2024-editie al uitgebreid met een verplichting om constant leuke filmpjes voor TikTok maken danwel laten maken, en komend jaar gaan ze traditionele journalistiek terugdringen en nog meer inzetten op TikTok en op faninteractie... Ze konden nu al niet eens 1 artiest veilig van podium tot aan de kleedkamer beschermen tegen de gevolgen van hun eigen organisatie, terwijl er niet alleen klachten waren ingediend over de onveilige situatie daar.... Dat er was afgesproken dat Joost op dat momentje even niet besprongen zou worden met cameras woog duidelijk minder zwaar dan het bevredigen van social media. Dat gaat over lijken/liken. En over hun kneejerk reactie van dit jaar wordt met geen woord gerept, en men geeft op geen enkele manier blijk van enig schuldbesef.quote:Op woensdag 17 juli 2024 18:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Mjah, het geeft in elk geval een zeer sterk 'laat eerst maar eens zien of je het überhaupt nog fatsoenlijk kunt aanpakken en of al die veranderingen er echt gaan komen, EBU, en dan zien we daarna wel weer' signaal vanuit AvroTros.
Als ze nu gewoon weer meedoen moeten ze maar afwachten of de deelnemers nu wél met rust worden gelaten achter de schermen etc. Je kunt het gewoon ook even een jaartje aanzien qua ervaringen van andere omroepen en dan weer besluiten om mee te doen. Of niet.
Oh dat zou echt typisch zijn zeg, dat ze het als een kans zien om andere media de schuld te geven en er nog meer uit te werken zodat ze nog meer het alleenrecht krijgen voor het delen van content. Precies zoals ze willen.quote:Op donderdag 18 juli 2024 16:47 schreef chronogamous het volgende:
[..]
Uit de Songfestivalkoorts-podcast van 3 juli heb ik begrepen dat alles er op wijst dat juist de artiesten bij de komende editie nog meer onder druk komen te staan. Waar ze voorheen vooral met journalisten te maken hadden, was dat bij de 2024-editie al uitgebreid met een verplichting om constant leuke filmpjes voor TikTok maken danwel laten maken, en komend jaar gaan ze traditionele journalistiek terugdringen en nog meer inzetten op TikTok en op faninteractie... Ze konden nu al niet eens 1 artiest veilig van podium tot aan de kleedkamer beschermen tegen de gevolgen van hun eigen organisatie, terwijl er niet alleen klachten waren ingediend over de onveilige situatie daar.... Dat er was afgesproken dat Joost op dat momentje even niet besprongen zou worden met cameras woog duidelijk minder zwaar dan het bevredigen van social media. Dat gaat over lijken/liken. En over hun kneejerk reactie van dit jaar wordt met geen woord gerept, en men geeft op geen enkele manier blijk van enig schuldbesef.
De podcast in kwestie staat o.a. hier (Joost Klein en Israel niet genoemd in statement Songfestival)
Goed zo.quote:AVROTROS heeft contact gezocht met Anouk en geeft aan blij zijn met haar interesse, maar nog niks met haar mogelijke deelname te kunnen doen. Dit omdat er nog geen definitieve beslissing is genomen of Nederland überhaupt volgend jaar mee zal doen aan het muziekevenement.
AVROTROS kan die beslissing nog niet maken in verband met de lopende zaken met de European Broadcasting Union (EBU). De AVROTROS wil eerst het vertrouwen krijgen dat zaken verbeterd zijn voordat zij een nieuwe inzending selecteren. De kans dat Nederland volgend jaar meedoet, acht de omroep dan ook klein.
Ik moet toch even slikken als het echt gebeurt straks.quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:43 schreef Greys het volgende:
https://www.rtl.nl/boulev(...)k-nederland-deelname
[..]
Goed zo.![]()
Wat is dit voor een totaal van de realiteit losgeslagen organisatie joh... welke faninteractie, de fans moeten niks hebben van hun social media-strategie. Hun Tiktoks worden hartstikke slecht bekeken (behalve als Joost eraan meedoet, ironisch genoeg).quote:Op donderdag 18 juli 2024 16:47 schreef chronogamous het volgende:
[..]
Uit de Songfestivalkoorts-podcast van 3 juli heb ik begrepen dat alles er op wijst dat juist de artiesten bij de komende editie nog meer onder druk komen te staan. Waar ze voorheen vooral met journalisten te maken hadden, was dat bij de 2024-editie al uitgebreid met een verplichting om constant leuke filmpjes voor TikTok maken danwel laten maken, en komend jaar gaan ze traditionele journalistiek terugdringen en nog meer inzetten op TikTok en op faninteractie... Ze konden nu al niet eens 1 artiest veilig van podium tot aan de kleedkamer beschermen tegen de gevolgen van hun eigen organisatie, terwijl er niet alleen klachten waren ingediend over de onveilige situatie daar.... Dat er was afgesproken dat Joost op dat momentje even niet besprongen zou worden met cameras woog duidelijk minder zwaar dan het bevredigen van social media. Dat gaat over lijken/liken. En over hun kneejerk reactie van dit jaar wordt met geen woord gerept, en men geeft op geen enkele manier blijk van enig schuldbesef.
De podcast in kwestie staat o.a. hier (Joost Klein en Israel niet genoemd in statement Songfestival)
Ik roep hier nu als sinds zijn diskwalificatie dat ik Joost icm. een goede zangeres helemaal zie zitten voor 2025. Anouk + Joost zou ik dus geweldig hebben gevonden, als Anouk niet zo'n naar persoon was geweest.quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:54 schreef d_elise het volgende:
In september gaan ze definitief beslissen of NL meedoet of niet lees ik, ben benieuwd. Ik hoop nog steeds van niet en ik heb ook geen zin in Anouk om eerlijk te zijn.
Bedenk me nu trouwens wel dat een tijdje geleden een nummer van Anouk en Joost geregistreerd werd in zo'n muziek databank. Wat als die "killer song" dat nummer is, dat zou ik dan wel weer geinig vinden ergens, Anouk én Joost samen naar Zwitserland(al acht ik die kans zeer klein)
Art. 19 lid 2: "In afwijking van het eerste lid behoeven de in dat lid bedoelde evenementen, die geheel of gedeeltelijk plaatsvinden tussen 00.00 uur en 07.00 uur, niet door middel van volledige rechtstreekse verslaggeving te worden verspreid."quote:Op donderdag 18 juli 2024 22:21 schreef Dave het volgende:
[ x ]
Kennelijk moet het ESF wel verplicht uitgezonden worden, of we meedoen of niet.
Ik kan me niet voorstellen dat dit in de wet is vastgelegd. Er zijn trouwens jaren geweest dat het ESF op 4 mei viel en toen is het echt niet uitgezonden.quote:Op donderdag 18 juli 2024 22:21 schreef Dave het volgende:
[ x ]
In 2000 werd het ook onderbroken door de vuurwerkramp. Dus dit lijkt me stug.quote:Op donderdag 18 juli 2024 22:21 schreef Dave het volgende:
[ x ]
Er is een Evenementenwet voor dingen die op het open net uitgezonden moeten worden. Daar hoort de Champions League-finale ook bij, waar zelden Nederlandse teams in staan. Ik weet niet wanneer die huidige wet (laat staan de huidige lijst) in is gegaan, maar dat het ergens in de laatste 20 jaar verplicht is gesteld wil ik best gelovenquote:Op donderdag 18 juli 2024 23:03 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat dit in de wet is vastgelegd. Er zijn trouwens jaren geweest dat het ESF op 4 mei viel en toen is het echt niet uitgezonden.
Uitgezocht en het staat op de lijstquote:Op donderdag 18 juli 2024 22:21 schreef Dave het volgende:
[ x ]
Deze moet je dan ook hebben.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 00:28 schreef chufi het volgende:
[..]
tot eind 2023 zie ik staan ... dus het kan aangepast worden
Ik denk dat als Nederland met een zak met geld zwaait, de EBU best wel even een oogje wil toeknijpenquote:Op vrijdag 19 juli 2024 07:45 schreef Em31 het volgende:
Ze gaan het denk ik wel gewoon uitzenden, anders mag je het jaar daarop sowieso niet meedoen. Tenminste dat wordt altijd gezegd bij andere landen zoals Slowakije, Bulgarije enzo, maar of dat zeker klopt?
Waarom zou je het los van elkaar zien? Blijft toch het feit dat er een hoop niet klopt bij die organisatie van het festival.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 13:04 schreef Cyan9 het volgende:
De discussie om wel of niet mee te doen kan ik nog wel begrijpen, maar waarom zou je het in vredesnaam volgend jaar niet uitzenden?
Wat heb je te winnen bij het niet uitzenden?quote:Op vrijdag 19 juli 2024 14:13 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Waarom zou je het los van elkaar zien? Blijft toch het feit dat er een hoop niet klopt bij die organisatie van het festival.
Een standvastig imago.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 16:45 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Wat heb je te winnen bij het niet uitzenden?
quote:De evenementen, genoemd in onderdeel A van de lijst, die als televisieprogramma worden verspreid, worden in ieder geval verspreid op een open televisieprogrammakanaal door middel van volledige rechtstreekse verslaggeving.
Het is Nederland, alles is vastgelegd en verzonden en jurisprudentie met ultieme bureaucreatie. Behalve de dood, naja zover ik weetquote:Op donderdag 18 juli 2024 23:03 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat dit in de wet is vastgelegd. Er zijn trouwens jaren geweest dat het ESF op 4 mei viel en toen is het echt niet uitgezonden.
AvroTros weinig. Degene die het wil zien kijkt dan toch wel op de Belg of bij de BBC.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 16:45 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Wat heb je te winnen bij het niet uitzenden?
Los van wat Joost gedaan heeft, zijn er meerdere verzoeken en klachten ingediend waar de organisatie niet veel tot niets mee heeft gedaan en wat o.a. tot een onveilige werksituatie geleid heeft welke in een aangifte resulteerde.quote:Op woensdag 17 juli 2024 21:22 schreef Aadrianus het volgende:
Als er miljoenen mensen kijken naar de EK voetbal dan is het: VOETBAL IS BELANGRIJK VOOR NEDERLAND.
Als er miljoenen mensen kijken naar het ESF dan is het: het is maar een festivalletje.
Niet iedereen neemt de moeite om zich op een forum te uiten, maar dat betekent niet dat het ze niet interesseert.
Dat AvroTros een ferm standpunt heeft ingenomen, is breed gesteund.
Dat Joost (en daar mee ons, ons land) iets is afgenomen, is een breedgedragen gevoel.
Dat AvroTros een hoop mediazooi over zich heen krijgt als ze besluiten om weer mee te doen voordat er een uitspraak ligt van de Zweedse rechtbank, is iets wat je op je vingers kunt natellen. Dat AvroTros dat (na de mediazooi van vorig jaar) zoiets liever niet wil hebben, is ook niet moeilijk voor te stellen.
Als er wel een uitspraak ligt van de rechtbank, zijn er twee scenario's:
- Joost wordt schuldig geacht. In dat geval zal AvroTros het boetekleed aan moeten trekken en met de EBU in het reine komen.
-Joost wordt onschuldig geacht. In dat geval zal AvroTros excuses verwachten van de EBU, zowel voor Joost als voor de omroep zelf.
AvroTros heeft vanaf het begin geroepen dat de diskwalificatie disproportioneel is. Dat zal niet uit de lucht gegrepen zijn. AvroTros zal uitgaan van de verwachting dat die vrijspraak er komt. Of dat terecht is, blijft de vraag, maar ze geloven daar in Joost en ik heb nog niet gezien dat dat geloof is afgebrokkeld ondertussen. In de optiek van AvroTros is het dus beter om de rechtszaak af te wachten, voordat er enige concrete stappen worden genomen mbt 2025. Want ze achten de kans reëel dat ze dan een sterkere positie hebben tegenover de EBU.
Je kunt dit wensdenken noemen van mijn kant.
Maar dan zijn alle gedachten dat AvroTros zich slap gaat gedragen en toch op korte termijn besluit volgend jaar gewoon mee te doen, gebaseerd op doemdenken.
RTL zou daar misschien slapeloze nachten van krijgen, maar NPO kan een avondje dat wordt uitgeweken naar de Belg wel hebben hoor. 😊quote:Op vrijdag 19 juli 2024 17:55 schreef usagi414 het volgende:
[..]
AvroTros weinig. Degene die het wil zien kijkt dan toch wel op de Belg of bij de BBC.
Kan je beter die kijkers bij de NPO halen.
Het zijn drie avonden "goedkope" tv die hoge kijkcijfers opleveren. Ik zie niet in waarom de NPO dat zou laten liggen vanwege een in jouw opinie standvastig imago.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 20:41 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
RTL zou daar misschien slapeloze nachten van krijgen, maar NPO kan een avondje dat wordt uitgeweken naar de Belg wel hebben hoor. 😊
Ik snap helemaal wat je zegt maar heel eerlijk, ik heb geen idee hoe hoog die kijkcijfers nog zouden zijn als NL zelf niet meedoet. Denk dat het een groot deel van de eerdere kijkers dan een stuk minder interesseert om te kijken.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 11:36 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Het zijn drie avonden "goedkope" tv die hoge kijkcijfers opleveren. Ik zie niet in waarom de NPO dat zou laten liggen vanwege een in jouw opinie standvastig imago.
Oh, dan zijn de kijkcijfers vanzelfsprekend een stuk lager. Dat zie je nu ook al met de halve finale waar Nederland niet in staat. Ik vind echter wel dat je echt niks wint aan het niet uitzenden. Desnoods kan je er zelfs voor kiezen uit te zenden zonder commentaar, kost het de NPO nog minder.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 11:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik snap helemaal wat je zegt maar heel eerlijk, ik heb geen idee hoe hoog die kijkcijfers nog zouden zijn als NL zelf niet meedoet. Denk dat het een groot deel van de eerdere kijkers dan een stuk minder interesseert om te kijken.
1 miljoen voor de semi’s en 1,5 miljoen voor de finale denk ik ongeveer. Enigszins afhankelijk van of bijvoorbeeld België een aansprekend liedje stuurt en of er grote namen meedoen.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 11:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik snap helemaal wat je zegt maar heel eerlijk, ik heb geen idee hoe hoog die kijkcijfers nog zouden zijn als NL zelf niet meedoet. Denk dat het een groot deel van de eerdere kijkers dan een stuk minder interesseert om te kijken.
Maar waarom zou AvroTros in godsnaam iets willen uitzenden van een organisatie die hen behoorlijk geschoffeerd heeft? Reken maar dat heel wat mensen daar nog steeds een nare smaak in de mond hebben als ze het woord 'songfestival' uitspreken.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 11:36 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Het zijn drie avonden "goedkope" tv die hoge kijkcijfers opleveren. Ik zie niet in waarom de NPO dat zou laten liggen vanwege een in jouw opinie standvastig imago.
True. Ik heb op zich ook niet heel veel tegen wel uitzenden als je zelf niet meedoet. Zonder commentaar lijkt me een prima optie trouwens.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 11:48 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Oh, dan zijn de kijkcijfers vanzelfsprekend een stuk lager. Dat zie je nu ook al met de halve finale waar Nederland niet in staat. Ik vind echter wel dat je echt niks wint aan het niet uitzenden. Desnoods kan je er zelfs voor kiezen uit te zenden zonder commentaar, kost het de NPO nog minder.
Het is ook gewoon zakelijk. En als je alles van de tv wil gaan bannen wat met de EBU te maken heeft, dan ben je met alleen het songfestival nog niet klaar. In de basis blijft het drie avonden tv dat goede kijkcijfers scoort, terwijl het de NPO amper wat kost, zeker als we ook nog eens niet meedoen.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 12:59 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Maar waarom zou AvroTros in godsnaam iets willen uitzenden van een organisatie die hen behoorlijk geschoffeerd heeft? Reken maar dat heel wat mensen daar nog steeds een nare smaak in de mond hebben als ze het woord 'songfestival' uitspreken.
Voor de finale in 2023 was het 1,84 miljoen, dit jaar 2,11 miljoen.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 13:22 schreef NailQueen het volgende:
Weet iemand hoe hoog de kijkcijfers waren voor de finale van 2023 & 2024? Volgens mij alsnog wel rond de 2 miljoen. Dat is lekker meegenomen voor de npo.
Kijk wij hebben een nare nasmaak van maar de burgelijke Henk & Ingrid kijken toch wel met een bakje chips en wat borrelnootjes.
Maar waar maak je je zo druk om? Als het in Nederland niet wordt uitgezonden betekent niet dat je het niet meer kunt zien. Genoeg andere mogelijkheden. Dus wat kan het jou schelen?quote:Op zaterdag 20 juli 2024 13:28 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Het is ook gewoon zakelijk. En als je alles van de tv wil gaan bannen wat met de EBU te maken heeft, dan ben je met alleen het songfestival nog niet klaar. In de basis blijft het drie avonden tv dat goede kijkcijfers scoort, terwijl het de NPO amper wat kost, zeker als we ook nog eens niet meedoen.
Omdat ik het overdreven zou vinden. De discussie over wel of niet meedoen vind ik begrijpelijk, dit niet.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 13:35 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Maar waar maak je je zo druk om? Als het in Nederland niet wordt uitgezonden betekent niet dat je het niet meer kunt zien. Genoeg andere mogelijkheden. Dus wat kan het jou schelen?
Het gaat ook niet om alles te bannen, maar specifiek het songfestival. Daar zit de pijn namelijk, en het zuur.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 13:28 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Het is ook gewoon zakelijk. En als je alles van de tv wil gaan bannen wat met de EBU te maken heeft, dan ben je met alleen het songfestival nog niet klaar. In de basis blijft het drie avonden tv dat goede kijkcijfers scoort, terwijl het de NPO amper wat kost, zeker als we ook nog eens niet meedoen.
Voor de laatste keer hoor, het is niet alleen persoonlijk. Het is ook een zakelijke beslissing. Daarom zeg ik wat ik zeg.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 15:25 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om alles te bannen, maar specifiek het songfestival. Daar zit de pijn namelijk, en het zuur.
Zolang de onderzoeken nog niet zijn afgerond is het allemaal prematuur.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 15:55 schreef Lt.Bookman het volgende:
Er zijn echt mensen die denken dat het EBU en de rest van Europa iets kan rotten of Nederland meedoet of niet? Het feestje gaat gewoon door zonder ons hoor.
Als je niet meedoet (en het niet uitzendt) in 2025 doe je dat voor jezelf, als statement komt het toch niet aan.
Dit is wel een beetje Hollands, om zo te denken... we hebben Eurovisie niet al te lang geleden nog georganiseerd (twee keer), we zijn er vanaf het begin bij, de zesde geldschieter, en een zeer Eurovisie-minded land. Uiteraard zal het wel iets betekenen als Nederland niet meedoet. Het is niet zo dat heel Eurovisie instort, dat ook weer niet, maar dat geldt voor eender welk land.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 15:55 schreef Lt.Bookman het volgende:
Er zijn echt mensen die denken dat het EBU en de rest van Europa iets kan rotten of Nederland meedoet of niet? Het feestje gaat gewoon door zonder ons hoor.
Als je niet meedoet (en het niet uitzendt) in 2025 doe je dat voor jezelf, als statement komt het toch niet aan.
De rest van Europa misschien niet maar de EBU zal onze jaarlijkse financiële bijdrage zeker missen.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 15:55 schreef Lt.Bookman het volgende:
Ja het schijnt dat de EBU een paar ton minder aan inkomsten + weer een paar miljoen minder kijkers erg fijn vindt.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 15:55 schreef Lt.Bookman het volgende:
Joh, er is toch inmiddels uit alles gebleken dat die organisatie een plank voor de kop heeft? Ze halen Liechtenstein en Kosovo aan boord en roepen doodleuk dat het deelnemersveld is gegroeid.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 18:00 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja het schijnt dat de EBU een paar ton minder aan inkomsten + weer een paar miljoen minder kijkers erg fijn vindt.![]()
Altijd dat redeneren in uitersten. Nee het is niet het einde van de wereld, maar nee het zal ze ook niet aan hun reet roesten.
Alsof er geen Nederlander meer kijkt alleen omdat de tros het niet uitzendtquote:Op zaterdag 20 juli 2024 21:48 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Joh, er is toch inmiddels uit alles gebleken dat die organisatie een plank voor de kop heeft? Ze halen Liechtenstein en Kosovo aan boord en roepen doodleuk dat het deelnemersveld is gegroeid.Van 2% minder kijkers, als er geen Nederlander meer kijkt, zullen ze vast ook niet wakker liggen.
Ik schreef áls. Als er geen enkele Nederlander meer kijkt scheelt dat 2% op het totaal aantal kijkers voor Eurovision. Daar maalt EBU niet om. Daar gaan ze niet voor door het stof.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 23:15 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Alsof er geen Nederlander meer kijkt alleen omdat de tros het niet uitzendt
Een organisatie die elk jaar haar succes deelt doormiddel van de kijkcijfers schijnt het inderdaad geen probleem te vinden dat ze binnen 10 jaar al 40 miljoen kijkers zijn verloren. Met Nederland erbij in een goed jaar zijn dat er nog eens 8 miljoen en kunnen ze eindelijk communiceren dat ze nu richting de 150 miljoen kijkers gaan.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 21:48 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Joh, er is toch inmiddels uit alles gebleken dat die organisatie een plank voor de kop heeft? Ze halen Liechtenstein en Kosovo aan boord en roepen doodleuk dat het deelnemersveld is gegroeid.Van 2% minder kijkers, als er geen Nederlander meer kijkt, zullen ze vast ook niet wakker liggen.
Ik heb oprecht het idee dat het sinds het onder leiding van Martin Osterdahl staat allemaal steeds minder gaat op deze manier. Onder het bewind van Jon Ola Sand is er gegroeid naar een totaal van 43 landen op een gegeven moment, met veel terugkeerders in zijn periode (Oostenrijk, Italië, Hongarije, San Marino, Montenegro, Tsjechië, Australië als debutant). Veel landen bleven trouw aan het ESF in deze jaren.quote:Op zondag 21 juli 2024 07:09 schreef Em31 het volgende:
[..]
Een organisatie die elk jaar haar succes deelt doormiddel van de kijkcijfers schijnt het inderdaad geen probleem te vinden dat ze binnen 10 jaar al 40 miljoen kijkers zijn verloren. Met Nederland erbij in een goed jaar zijn dat er nog eens 8 miljoen en kunnen ze eindelijk communiceren dat ze nu richting de 150 miljoen kijkers gaan.
Dat is namelijk het succes van het format Eurovision, elk jaar minder deelnemers, minder inkomsten en minder kijkers, geen probleem voor de EBU. Gewoon blijven lachen!
Sorry als dit offtopic is maar tot nu toe heeft Martin Österdahl eigenlijk nog maar weinig voorgesteld als executive supervisor. De enige besluit die hij tot nu toe gemaakt dat nog redelijk is, is de rest-of-the-world vote. Die vind ik nog oke. (Ik neem aan dat hij daar ook een aandeel in had). Maar voor de rest heeft hij alleen nog maar beslissingen genomen die nergens naar toe leiden.quote:Op zondag 21 juli 2024 08:38 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik heb oprecht het idee dat het sinds het onder leiding van Martin Osterdahl staat allemaal steeds minder gaat op deze manier. Onder het bewind van Jon Ola Sand is er gegroeid naar een totaal van 43 landen op een gegeven moment, met veel terugkeerders in zijn periode (Oostenrijk, Italië, Hongarije, San Marino, Montenegro, Tsjechië, Australië als debutant). Veel landen bleven trouw aan het ESF in deze jaren.
In het Martin Osterdahl tijdperk zijn we al ontzettend geslonken in het aantal deelnemers. In zijn tijd verdwenen Hongarije, Montenegro, Bulgarije, Noord-Macedonië en Roemenië (en Rusland en Wit-Rusland). We kregen er Luxemburg voor terug. Nu kan ik me voorstellen dat je niet alle terugtrekkingen tegen kan houden, maar het is toch opvallend dat continue deelnemers als Noord-Macedonië en Roemenië, die voor ze stopten 20+ deelnames achter elkaar hadden, zijn gestopt. En daar komen nog eens alle verhalen bij van landen die afgelopen jaren twijfelden om te stoppen vanwege kosten (denk aan een Tsjechië, Slovenië of Australië). En nu komt daar nog eens bij dat Nederland ook op het punt staat om te stoppen. Tja, dan ben je echt niet goed bezig of je hebt toch een enorme plaat voor je kop
Helft van Nederlanderse kijkers kijkt gewoon op de Belg of BBC dan.quote:Op zondag 21 juli 2024 00:20 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Ik schreef áls. Als er geen enkele Nederlander meer kijkt scheelt dat 2% op het totaal aantal kijkers voor Eurovision. Daar maalt EBU niet om. Daar gaan ze niet voor door het stof.
Of YouTubequote:Op zondag 21 juli 2024 15:27 schreef RipCity het volgende:
[..]
Helft van Nederlanderse kijkers kijkt gewoon op de Belg of BBC dan.
RotW vote is minder oké als je ziet waar ze de afgelopen twee jaar de 12 punten aan hebben gegeven in de finale.quote:Op zondag 21 juli 2024 15:24 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Sorry als dit offtopic is maar tot nu toe heeft Martin Österdahl eigenlijk nog maar weinig voorgesteld als executive supervisor. De enige besluit die hij tot nu toe gemaakt dat nog redelijk is, is de rest-of-the-world vote. Die vind ik nog oke. (Ik neem aan dat hij daar ook een aandeel in had). Maar voor de rest heeft hij alleen nog maar beslissingen genomen die nergens naar toe leiden.
Ik denk dat je dan de populariteit van het songfestival iets overschat. Als het op NPO 1 is kijken de mensen wel, maar als ze er echt naar op zoek moeten gaan er maximaal een paar honderdduizend mensen kijken.quote:Op zondag 21 juli 2024 15:27 schreef RipCity het volgende:
[..]
Wat je vooral merkt, is dat er een duidelijke accentverschuiving is. In de Jon Ola-tijd was het bovenal de ambitie om zo veel mogelijk deelnemers te hebben. Dan gaat iedereen in die landen kijken, stemmen, sociale media-onzin aanklikken, enz.quote:Op zondag 21 juli 2024 08:38 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik heb oprecht het idee dat het sinds het onder leiding van Martin Osterdahl staat allemaal steeds minder gaat op deze manier. Onder het bewind van Jon Ola Sand is er gegroeid naar een totaal van 43 landen op een gegeven moment, met veel terugkeerders in zijn periode (Oostenrijk, Italië, Hongarije, San Marino, Montenegro, Tsjechië, Australië als debutant). Veel landen bleven trouw aan het ESF in deze jaren.
In het Martin Osterdahl tijdperk zijn we al ontzettend geslonken in het aantal deelnemers. In zijn tijd verdwenen Hongarije, Montenegro, Bulgarije, Noord-Macedonië en Roemenië (en Rusland en Wit-Rusland). We kregen er Luxemburg voor terug. Nu kan ik me voorstellen dat je niet alle terugtrekkingen tegen kan houden, maar het is toch opvallend dat continue deelnemers als Noord-Macedonië en Roemenië, die voor ze stopten 20+ deelnames achter elkaar hadden, zijn gestopt. En daar komen nog eens alle verhalen bij van landen die afgelopen jaren twijfelden om te stoppen vanwege kosten (denk aan een Tsjechië, Slovenië of Australië). En nu komt daar nog eens bij dat Nederland ook op het punt staat om te stoppen. Tja, dan ben je echt niet goed bezig of je hebt toch een enorme plaat voor je kop
Het ESF valt volgens mij gewoon middenin het Even Tot Hier-seizoen, dus Tante Sjaan en Ome Gerrit kijken dat op NPO1 in plaats van het ESF op de Belg.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:49 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan de populariteit van het songfestival iets overschat. Als het op NPO 1 is kijken de mensen wel, maar als ze er echt naar op zoek moeten gaan er maximaal een paar honderdduizend mensen kijken.
Volgens mij kwam er met zijn komst ook een omslag dat het allemaal commerciëler moest. Ook met al die afsplitsingen, American Song Contest, Asiavision etc. En het begon in Rotterdam ook wel met die backing vocals, waardoor het allemaal toch wat meer plastic werd. Eigenlijk ging de ziel er vanaf dat moment ook wel wat uit, ook door het meer wegduwen van de fans. Ik had alleen niet gedacht dat dit ook zou zorgen voor een naardere ervaring achter de schermen.quote:Op zondag 21 juli 2024 08:38 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is a bitch.quote:Op zondag 21 juli 2024 15:27 schreef RipCity het volgende:
[..]
Lijkt me heel naar als artiest zijnde.quote:Op zondag 21 juli 2024 19:08 schreef Cee het volgende:
Rob Holley en z’n vriendjes die de socials etc. overnamen waarin de kandidaten nog meer door hoepeltjes moesten springen hebben ook flink bijgedragen aan de backfiring. Vooral dit jaar.
Ja helaas, daar heb ik een kaartje voor... Ik denk vanwege een te druk programma in de dagen eromheen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 13:02 schreef Lt.Bookman het volgende:
"Helaas moet Joost Klein zijn optreden op Nirwana Tuinfeest op 10 augustus annuleren."
Benieuwd waarom.
Ja, de 9e op Zomerparkfeest en de 11e op Suikerrock. Eens zien wat ze daarmee gaan doen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 13:47 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ja helaas, daar heb ik een kaartje voor... Ik denk vanwege een te druk programma in de dagen eromheen.
Ik had eerder een prijs van ¤ 60.000 per uur ergens gelezen maar ¤ 100.000quote:Op donderdag 1 augustus 2024 14:23 schreef suzebol75 het volgende:
https://www.instagram.com(...)MTJsanh6bDR6bjBhOQ==
https://www.instagram.com(...)gsh=M3ZqdXBzemR2OHR2
Geen idee of het invoegen goed gaat, maar volgens juicechannel dus simpelweg nieuwe prijs geëist, 3* zo veel, namelijk 100.000¤.
Als dit klopt (en waarom zou dat eigenlijk niet waar zijn) gooit ie op deze manier wel behoorlijk zijn eigen glazen in op de lange termijn. Dit soort fratsen worden niet makkelijk gewaardeerd.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 14:23 schreef suzebol75 het volgende:
https://www.instagram.com(...)MTJsanh6bDR6bjBhOQ==
https://www.instagram.com(...)gsh=M3ZqdXBzemR2OHR2
Geen idee of het invoegen goed gaat, maar volgens juicechannel dus simpelweg nieuwe prijs geëist, 3* zo veel, namelijk 100.000¤.
Omdat het een Juicechannel is en die zitten er wel vaker naast?quote:Op maandag 5 augustus 2024 14:38 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als dit klopt (en waarom zou dat eigenlijk niet waar zijn)
Dat hij even genoeg heeft van fotograferende pers mensen na Malmö. En geef hem eens ongelijk.quote:Op maandag 5 augustus 2024 16:03 schreef RipCity het volgende:
Joost Klein was vrijdag één van de headliners op het Belgische festival ‘Suikerrock’ in Tienen. Daar stond de zanger op het hoofdpodium. Voor het optreden stelde de zanger al zijn eisen. De aanwezige pers mocht geen foto’s of video's van het optreden van Joost Klein maken. Van zodra Joost ook maar één camera zou zien, dan zou hij meteen het podium verlaten. Zover is het niet gekomen, niet één fotograaf wou het plezier van het aanwezige publiek verpesten, maar het zegt wel veel over Klein.
Maar... In NL had hij niet lang vóór het ESF die No Phone Show in Tilburg en dat vond iedereen juist weer allemachtig prachtig en 'dat zouden meer artiesten moeten doen'. Dus ik snap niet zo heel goed waarom het dan nu ineens een ding zou zijn en het veel over hem zegt.quote:Op maandag 5 augustus 2024 16:03 schreef RipCity het volgende:
Joost Klein was vrijdag één van de headliners op het Belgische festival ‘Suikerrock’ in Tienen. Daar stond de zanger op het hoofdpodium. Voor het optreden stelde de zanger al zijn eisen. De aanwezige pers mocht geen foto’s of video's van het optreden van Joost Klein maken. Van zodra Joost ook maar één camera zou zien, dan zou hij meteen het podium verlaten. Zover is het niet gekomen, niet één fotograaf wou het plezier van het aanwezige publiek verpesten, maar het zegt wel veel over Klein.
Dit was toch al ontkracht door de organisatie zelf volgens mij? In ieder geval iemand die dit had nagevraagd en als reactie van de organisatie kreeg dat zij niet meer wisten dan dat in het persbericht stond, namelijk dat het Joost niet lukte om die dag op te treden daar en dat hij dat heel jammer vond en geprobeerd heeft om het wel te doen lukken, maar dat het niet om die zogenaamde ¤100.000 ging. Zal wel iets schema-/logistiek technisch zijn gezien zijn drukke dagen rondom dit optreden.quote:Op maandag 5 augustus 2024 14:38 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als dit klopt (en waarom zou dat eigenlijk niet waar zijn) gooit ie op deze manier wel behoorlijk zijn eigen glazen in op de lange termijn. Dit soort fratsen worden niet makkelijk gewaardeerd.
Greys. Wat snap je niet aan het woord pers ;-)quote:Op maandag 5 augustus 2024 16:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar... In NL had hij niet lang vóór het ESF die No Phone Show in Tilburg en dat vond iedereen juist weer allemachtig prachtig en 'dat zouden meer artiesten moeten doen'. Dus ik snap niet zo heel goed waarom het dan nu ineens een ding zou zijn en het veel over hem zegt.
Oké ja misschien omdat dit een festival was en dat andere een concert van hem alleen is het ietssssje anders.
Edit: Suikerrock zelf mocht als organisator dus gewoon filmen. Zie onder. Denk dat Joost gewoon wilde dat mensen live genieten van het concert ipv door hun telefoon kijkend. Zou echt willen dat meer dat zo deden. En in de video zie ik gewoon meisjes met telefoons pontificaal vooraan toch?
[ x ]
Dat deed tool ook het hele concert mocht je geen telefoon en dan het laatste nummer wel. Dat deed dan ook iedereenquote:Op maandag 5 augustus 2024 16:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar... In NL had hij niet lang vóór het ESF die No Phone Show in Tilburg en dat vond iedereen juist weer allemachtig prachtig en 'dat zouden meer artiesten moeten doen'. Dus ik snap niet zo heel goed waarom het dan nu ineens een ding zou zijn en het veel over hem zegt.
Oké ja misschien omdat dit een festival was en dat andere een concert van hem alleen is het ietssssje anders.
Edit: Suikerrock zelf mocht als organisator dus gewoon filmen. Zie onder. Denk dat Joost gewoon wilde dat mensen live genieten van het concert ipv door hun telefoon kijkend. Zou echt willen dat meer dat zo deden.
[ x ]
Hahaha oh kut, sorry. Ik las echt over het woord pers heen. I blame de warmte. Door je zin 'als hij ook maar één camera zou zien zou hij het podium verlaten' dacht ik niemand, dus ook publiek niet.quote:Op maandag 5 augustus 2024 16:33 schreef RipCity het volgende:
[..]
Greys. Wat snap je niet aan het woord pers ;-)
Normaliter mogen die eerste 3 nummers foto’s maken. Dat mocht dus blijkbaar nu niet bij Joost.
Het zegt dat hij niet gefotografeerd wil worden.quote:Op maandag 5 augustus 2024 16:03 schreef RipCity het volgende:
Waarom deze man maar blijven verdedigen?quote:Op maandag 5 augustus 2024 16:10 schreef Aadrianus het volgende:
Dat hij even genoeg heeft van fotograferende pers mensen na Malmö. En geef hem eens ongelijk.
quote:Annulering Joost
Zoals je waarschijnlijk wel hebt gezien, heeft Joost zijn optreden voor Nirwana Tuinfeest 2024 geannuleerd. Vanuit team Joost hebben we het volgende bericht gekregen:
“Helaas moet Joost Klein zijn optreden op Nirwana Tuinfeest op 10 augustus annuleren. Joost was heel graag komen spelen en we hebben er alles aan gedaan om deze annulering te voorkomen, maar het blijkt simpelweg niet haalbaar deze zomer.
Met dank aan de geweldige festivalorganisatie is er een uitstekende vervanger gevonden.”
De surprise act zal de zaterdag afsluiten en we kunnen zeggen dat dit een meer dan waardige vervanger is. Deze vervanger blijft echter naar wens van de act tot het laatste moment een verrassing.
Misschien een wijze les: je moet niet alles geloven wat je op internet leest.quote:Op maandag 5 augustus 2024 17:33 schreef Za het volgende:
[..]
Waarom deze man maar blijven verdedigen?
Zegt hij nu serieus optredens af waar ze geen ton willen dokken voor zijn "kunst"?
Ik call bullshit. Zowel op Pinkpop als in Genk zag ik professionele fotografen aan het podium staan.quote:Op maandag 5 augustus 2024 16:03 schreef RipCity het volgende:
Ik lees nergens iets over hem, behalve in deze thread.quote:Op maandag 5 augustus 2024 19:09 schreef blackswangreen het volgende:
Misschien een wijze les: je moet niet alles geloven wat je op internet leest.
Ik heb een foto gezien van de lijst dat ie op Suikerrock niet gefotografeerd wilde worden. Dus zeker geen complete bullshit.quote:Op maandag 5 augustus 2024 19:14 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Ik call bullshit. Zowel op Pinkpop als in Genk zag ik professionele fotografen aan het podium staan.
(nu werkende Screenshots hopelijk)quote:Op maandag 5 augustus 2024 16:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Omdat het een Juicechannel is en die zitten er wel vaker naast?
(Ik kan niks zien via de linkjes, privé account met maar 2 posts staat er.)
Haha, meen je dit nou?quote:Op maandag 5 augustus 2024 23:29 schreef girlnextdoor. het volgende:
Joost komt vrijdag op een festival waar ik heen ga, wel of niet naar zijn optreden kijken?
Waarom nietquote:Op maandag 5 augustus 2024 23:29 schreef girlnextdoor. het volgende:
Joost komt vrijdag op een festival waar ik heen ga, wel of niet naar zijn optreden kijken?
Zomerparkfeest? Zal druk gaan wordenquote:Op maandag 5 augustus 2024 23:29 schreef girlnextdoor. het volgende:
Why not? Als je maar geen Europapa verwachtquote:Op maandag 5 augustus 2024 23:29 schreef girlnextdoor. het volgende:
Waarom eigenlijk altijd die remix? Bewust tegendraads?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 12:53 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Why not? Als je maar geen Europapa verwachtwel de remix
Jep! Ik ben wel benieuwd eigenlijk. Meer naar hoe hij overkomt dan naar de muziek zelf eigenlijk.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 11:59 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Zomerparkfeest? Zal druk gaan wordenMooie line-up dit jaar. Zijn Appelpop zo wel voorbij als grootste gratis festival van NL.
Hahaha wtf joh. De fotografen zijn daar al net zo 'zuinig' op de deelnemers inderdaad.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 17:02 schreef RipCity het volgende:
[ x ]
Zou het deze vrouw zijngekke zweden
Zou dat inderdaad de journalist zijn die aangifte heeft gedaan tegen Joost Klein?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 17:02 schreef RipCity het volgende:
[ x ]
Denk het niet hoor. Volgens mij was dat meer een social media meisje van ESF zelf en niet een journalist.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 21:03 schreef FvanS het volgende:
[..]
Zou dat inderdaad de journalist zijn die aangifte heeft gedaan tegen Joost Klein?
De dame in de Joost-DQ-saga is Brits.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 17:02 schreef RipCity het volgende:
[ x ]
Vet hoorquote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:32 schreef Greys het volgende:
Joost gaat shows geven in New York en Los Angeles!
[ x ]
Dat sluit uit dat hij volgend jaar Eurovisie gaat doen lijkt me?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:32 schreef Greys het volgende:
Joost gaat shows geven in New York en Los Angeles!
[ x ]
1 en 3 april zijn de shows.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:53 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Dat sluit uit dat hij volgend jaar Eurovisie gaat doen lijkt me?
Misschienquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 12:58 schreef RipCity het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk altijd die remix? Bewust tegendraads?
Je hebt kans dat ie denkt 'in Nederland zijn ze inmiddels vast een beetje Europapamoe maar wat verder over de grens zitten ze er juist op te wachten want dat kennen ze van het Songfestival'.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 22:09 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Misschienvanavond op Sziget deed ie wel de normale Europapa
Voor zover ik weet heeft hij Europapa alleen op Pinkpop en nu dus Sziget gedaan. Lijkt het dus te bewaren voor de major festivals.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 22:47 schreef Greys het volgende:
[..]
Je hebt kans dat ie denkt 'in Nederland zijn ze inmiddels vast een beetje Europapamoe maar wat verder over de grens zitten ze er juist op te wachten want dat kennen ze van het Songfestival'.
Of hij kreeg er een tijdje een vieze smaak van in z'n mond na het hele gebeuren en kan ie het nu weer wat beter aan.
Hij zal de originele versie ook wel "standaard" tijdens zijn Europese - en sinds gisteren ook Amerikaanse - tour doen aangezien de meeste concertgangers hem daarvan kennen natuurlijk.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 00:20 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Voor zover ik weet heeft hij Europapa alleen op Pinkpop en nu dus Sziget gedaan. Lijkt het dus te bewaren voor de major festivals.
De Zweedse officier van justitie zei dat er een besluit werd genomen over vervolging als de getuigenverklaringen uit Nederland binnen waren. Dus óf Trouw weet meer en Joost is inmiddels gedagvaard óf ze verkondigen onzin. Er is in ieder geval nog altijd geen rechter aan te pas gekomen tot nu toe, dus dat "hij moest voorkomen" is al onjuist.quote:Tijdens het gesprek is de naam van Joost Klein al een paar keer gevallen. Klein werd in Zweden aangeklaagd omdat hij vlak na zijn optreden in de halve finale een dreigende beweging zou hebben gemaakt naar een cameravrouw, die hem, tegen de afspraken in, filmde. Daardoor mocht Klein niet meedoen aan de finale en moest hij voorkomen.
In Venlo heeft ie het niet gedaan of ik heb het totaal gemist. Maarja dat is geloof ik ook niet zo'n major festivalquote:Op donderdag 8 augustus 2024 00:20 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Voor zover ik weet heeft hij Europapa alleen op Pinkpop en nu dus Sziget gedaan. Lijkt het dus te bewaren voor de major festivals.
Was weer alleen de remix inderdaad.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 17:19 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
In Venlo heeft ie het niet gedaan of ik heb het totaal gemist. Maarja dat is geloof ik ook niet zo'n major festival
Ja precies. Hoorde van een kennis ook dat er heel wat kinderen teleurgesteld en sommigen zelfs huilend naar huis gingen omdat ie niet het hele nummer deed. Ik snap dat hij ook andere nummers heeft maar Europapa is hij toch bekend mee geworden denk ik dan.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 17:23 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Was weer alleen de remix inderdaad.
Ik vind het jammer. Europapa (met (lange) outro) zou een perfecte afsluiter zijn voor iedere show. Nu voelt het toch onaf.
Ik denk dat, dat te pijnlijk is. De 2x dag ie het wel deed waren emotioneel niet zo best.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 17:23 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Was weer alleen de remix inderdaad.
Ik vind het jammer. Europapa (met (lange) outro) zou een perfecte afsluiter zijn voor iedere show. Nu voelt het toch onaf.
Totaal geen sfeer nee.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hebben we de ballen daarvoor?quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:36 schreef NailQueen het volgende:
Nu mag de EBU even lekker diep door het stof kruipen
Dat gaan ze toch niet doen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:36 schreef NailQueen het volgende:
Nu mag de EBU even lekker diep door het stof kruipen
EBU: "zie je nu wel, hij heeft een slaande beweging gemaakt, DQ was terecht."quote:Het OM laat in een persbericht weten dat ze concluderen dat hij inderdaad een slaande beweging heeft gemaakt naar de vrouw. Ook stelt het OM dat het verloop van de gebeurtenissen zo snel elkaar opvolgden, dat ooggetuigen het allemaal anders hebben ervaren.
Reden voor het stopzetten is dat niet bewezen kan worden dat de actie tot ’ernstige angst heeft geleid of dat de man dergelijke bedoelingen had’.
Dat lijkt me inderdaad waar ze voor zullen gaan. Er was gerede twijfel, en regels zijn toch gebroken. Terechte diskwalificatie yada yada.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:39 schreef Dave het volgende:
[..]
EBU: "zie je nu wel, hij heeft een slaande beweging gemaakt, DQ was terecht."
En weer lekker negeren dat de EBU zich voor die tijd niet aan afspraken heeft gehouden die ze zelf met Joost hebben gemaaktquote:Op maandag 12 augustus 2024 13:41 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat lijkt me inderdaad waar ze voor zullen gaan. Er was gerede twijfel, en regels zijn toch gebroken. Terechte diskwalificatie yada yada.
Maar er was toch geen fysiek geweld geweest volgens zo’n beetje iedereen hier?quote:
Kijk, zelfs als het onderzoek wordt gestaakt en er duidelijk staat dat het om een verschil in perceptie gaat, blijft het voor dezelfde EBU en Fok!users 'fysiek geweld'.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar er was toch geen fysiek geweld geweest volgens zo’n beetje iedereen hier?
Slaande beweging is niet hetzelfde als fysiek geweldquote:Op maandag 12 augustus 2024 13:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Slaande beweging met raken is natuurlijk wel gewoon fysiek geweld.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:45 schreef Arizona het volgende:
[..]
Slaande beweging is niet hetzelfde als fysiek geweld
Volgens alle verhalen die destijds naar buiten kwamen bleek dat Joost de vrouw zelf niet geraakt heeft, en dat is nu niet veranderdquote:Op maandag 12 augustus 2024 13:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je reageert op Trein2000.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:45 schreef Arizona het volgende:
[..]
Maar wel haar spullen dus. Daar ging het al vanaf het begin over. Maar dat werd stevig ontkend, tegen de klippen op wat mij betreft.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:46 schreef H_T het volgende:
[..]
Volgens alle verhalen die destijds naar buiten kwamen bleek dat Joost de vrouw zelf niet geraakt heeft, en dat is nu niet veranderd
In het oorspronkelijke artikel staat dat haar camera is geraakt. Op zich kan je dat natuurlijk wel kwalificeren als iets fysieks.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:45 schreef Arizona het volgende:
[..]
Mja, dat is een definitie-kwestiequote:Op maandag 12 augustus 2024 13:47 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
In het oorspronkelijke artikel staat dat haar camera is geraakt. Op zich kan je dat natuurlijk wel kwalificeren als iets fysieks.
Je kunt het uittekenen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:52 schreef Em31 het volgende:
En hij mocht niet meer meedoen, ‘want er loopt een politie-onderzoek’. Oh oh oh wat waren ze slim.
Hoe irritant en onrechtvaardig het ook is/voelt, deze uitkomst brengt de EBU niet echt in het nauw. Hopelijk houden ze zich aan hun woord om de toekomstige edities veiliger te maken, voor iedereen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:52 schreef Em31 het volgende:
En hij mocht niet meer meedoen, ‘want er loopt een politie-onderzoek’. Oh oh oh wat waren ze slim.
Jup.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:36 schreef Lt.Bookman het volgende:
En dan wordt het geseponeerd wegens gebrek aan bewijs en heeft die jongen Eurovision gemist.
Zal waarschijnlijk eerder een 'aan de kant' beweging zijn geweest waarbij hij per ongeluk de camera raakte, dan een bewuste aanval.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:54 schreef Arizona het volgende:
[..]
Mja, dat is een definitie-kwestie![]()
Dit zit dan in iedere geval heeeeeeelemaal aan de milde kant van het spectrum.
Er is iets geraakt, dat maakt het fysiek.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:54 schreef Arizona het volgende:
[..]
quote:"I cannot prove that the act was capable of causing serious fear or that the man had any such intention" - the senior prosecutor
Dat wel natuurlijk. En als je zelf een rol hebt in de aanleiding dan is diskwalificatie wellicht een wat zware sanctie. Maar ik ben het ook met @Cyan9 eens als hij zegt dat de EBU dit prima kan verdedigen. “Fysiek geweld tegen een medewerker is wegwezen” valt natuurlijk ook prima uit te leggen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:54 schreef Arizona het volgende:
[..]
Als dat zo is dan moeten we Joost maar gewoon weer sturen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:55 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Hoe irritant en onrechtvaardig het ook is/voelt, deze uitkomst brengt de EBU niet echt in het nauw. Hopelijk houden ze zich aan hun woord om de toekomstige edities veiliger te maken, voor iedereen.
Maar het is dus wel gebeurd. En dat is dan het verschil tussen strafrechtelijke aansprakelijkheid en de gevolgen binnen de spelregels van de EBU.quote:
Ik ben het er wat betreft context absoluut niet mee eens, maar ik zie de EBU dit wel doen inderdaad.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat wel natuurlijk. En als je zelf een rol hebt in de aanleiding dan is diskwalificatie wellicht een wat zware sanctie. Maar ik ben het ook met @:cyan9 eens als hij zegt dat de EBU dit prima kan verdedigen. “Fysiek geweld tegen een medewerker is wegwezen” valt natuurlijk ook prima uit te leggen.
Ik vermoed dat Joost daar niet zo'n zin in heeft.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:57 schreef Em31 het volgende:
[..]
Als dat zo is dan moeten we Joost maar gewoon weer sturen.
Met “Eurovision 2025” in z’n bio op Instagram blijft dát nog afwachten. Ik zie het hem nog wel doen. Joost is wel zo’n fuck it-typequote:Op maandag 12 augustus 2024 13:58 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Joost daar niet zo'n zin in heeft.
En uit het politieonderzoek is nu gekomen dat er inderdaad een slaande beweging met raken (van een camera) door Klein geweest is.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:59 schreef Em31 het volgende:
Dat is allemaal leuk, maar uiteindelijk hebben zij zelf ook naar het politie-onderzoek verwezen als reden he. Dan hadden ze dat toen ook niet als excuus moeten gebruiken.
Laat ik het dan bij mezelf houden en zeggen dat het voor mij niet zo hoeft.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:01 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Met “Eurovision 2025” in z’n bio op Instagram blijft dát nog afwachten. Ik zie het hem nog wel doen. Joost is wel zo’n fuck it-type
Even los van of ik zelf vind dat hij het moet doen.
Lijkt mij ook heel onverstandig.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:01 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Laat ik het dan bij mezelf houden en zeggen dat het voor mij niet zo hoeft.
Kunnen die het wél bewijzen dan?quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar het is dus wel gebeurd. En dat is dan het verschil tussen strafrechtelijke aansprakelijkheid en de gevolgen binnen de spelregels van de EBU.
Voor een tackle waar een rode kaart op staat op het voetbalveld krijg je ook geen taakstraf wegens mishandeling.
quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En uit het politieonderzoek is nu gekomen dat er inderdaad een slaande beweging met raken (van een camera) door Klein geweest is.
Als je even de oranje bril afzet dan is dat toch voldoende grond om een DQ te kunnen verdedigen, los van of je het er zelf mee eens bent.
Maar dus niet bewezen met de intentie om haR bang te maken of pijn te doenquote:Op maandag 12 augustus 2024 13:56 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Er is iets geraakt, dat maakt het fysiek.
Verder vind ik er het mijne van.
Ik denk dat die bio gewoon een promotiestunt is.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:01 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Met “Eurovision 2025” in z’n bio op Instagram blijft dát nog afwachten. Ik zie het hem nog wel doen. Joost is wel zo’n fuck it-type
Jup, je kunt nu wat beweren, waardoor de politie in actie moet komen en dan kun je iemand uitsluiten omdat 'de zaak' wordt onderzocht (wat maanden duurt).quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:03 schreef Cyan9 het volgende:
Wat de EBU wel valt aan te rekenen is hun "schuldig tot het tegendeel bewezen is" beleid. Dat is op z'n minst twijfelachtig.
In mijn optiek.
Klopt wel, maar ik denk dus dat de EBU vindt dat uit deze uitkomst blijkt dat hun maatregel te verdedigen valt. Dat is tenminste wat ik verwacht.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:03 schreef Arizona het volgende:
[..]
Maar dus niet bewezen met de intentie om haR bang te maken of pijn te doen
Deels mee eens. Tegelijkertijd, niets doen is ook geen optie als er fysiek uitgehaald wordt richting je personeel. Dan moet je als goed werkgever ook wel optreden.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:03 schreef Cyan9 het volgende:
Wat de EBU wel valt aan te rekenen is hun "schuldig tot het tegendeel bewezen is" beleid. Dat is op z'n minst twijfelachtig.
In mijn optiek.
Vooral het dubieuze woordgebruik met young woman en assault.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:03 schreef Cyan9 het volgende:
In mijn optiek.
Jongens dat Joost zoiets in zijn bio heeft staan zegt echt werkelijk niks, rustig.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:01 schreef molloot200 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:05 schreef timmmmm het volgende:
Fijn, nu duidelijk is dat alle partijen stellen dat tokkie Klein een slaande beweging naar een medewerker van de EBU heeft gemaakt, kunnen we het er hopelijk over eens zijn dat diskwalificatie niet meer dan terecht was
Gaap.gifquote:
Heel EBU’s werkwijze is twijfelachtigquote:Op maandag 12 augustus 2024 14:03 schreef Cyan9 het volgende:
In mijn optiek.
Dat staat toch gewoon letterlijk in het persbericht? Hij heeft uitgehaald en daarbij een camera geraakt.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:06 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Gaap.gif
Ja, als je het blijft aandikken is het eigenlijk gek dat ie geen straf krijgt.
Ben benieuwd of dit nog gevolgen gaat krijgen. Team NL zal wel stappen willen ondernemen nu lijkt mij.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:32 schreef AgnesGru het volgende:
Onderzoek naar songfestivalincident Joost Klein gestopt om gebrek aan bewijs
https://www.ad.nl/show/on(...)aan-bewijs~a64118d2/
Dus eigenlijk voor niks gediskwalificeerd
Beter achteraf uit de uitslag worden gehaald dan vooraf.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Deels mee eens. Tegelijkertijd, niets doen is ook geen optie als er fysiek uitgehaald wordt richting je personeel. Dan moet je als goed werkgever ook wel optreden.
Is het ook.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:03 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik denk dat die bio gewoon een promotiestunt is.
Jij vindt dat wel normaal? Als je een slaande beweging naar de kassamedewerker maakt, is het ook niet meer dan normaal dat je de supermarkt uitgezet wordt. Dat is nu eenmaal geen sociaal acceptabel gedrag en een werkgever heeft zijn werknemers te beschermenquote:
Het gaat er natuurlijk om dat die twee niet meer op een werkvloer kunnen zijn. En dat je dan kiest voor het slachtoffer ipv de dader is wederom verdedigbaar.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:07 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Beter achteraf uit de uitslag worden gehaald dan vooraf.
En ja, ik weet dat ik dat zeg als songfestival liefhebber met een ietwat gekleurde blik.
NIet aandikken, nogmaals.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat staat toch gewoon letterlijk in het persbericht? Hij heeft uitgehaald en daarbij een camera geraakt.
Daar maak jij uitgehaald van.quote:made a movement that hit the woman's film camera
Je weet de hele situatie niet eens. Joost heeft dat echt niet gedaan zonder eerst te waarschuwen etc.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:07 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Jij vindt dat wel normaal? Als je een slaande beweging naar de kassamedewerker maakt, is het ook niet meer dan normaal dat je de supermarkt uitgezet wordt. Dat is nu eenmaal geen sociaal acceptabel gedrag en een werkgever heeft zijn werknemers te beschermen
Ah ja dan is het minder erg om uit te halen naar een jong meisje dat haar werk doet.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:08 schreef Ama het volgende:
[..]
Je weet de hele situatie niet eens. Joost heeft dat echt niet gedaan zonder eerst te waarschuwen etc.
quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:45 schreef Arizona het volgende:
[..]
Movement is uithalen?quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ah ja dan is het minder erg om uit te halen naar een jong meisje dat haar werk doet.
Dat zeg ik toch niet.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ah ja dan is het minder erg om uit te halen naar een jong meisje dat haar werk doet.
In elke andere situatie had iedereen het niet meer dan logisch gevonden dat een werkgever zijn werknemers altijd moet beschermen tegen dit soort agressie. Helaas kan men het hier niet zonder emotie zienquote:Op maandag 12 augustus 2024 14:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat staat toch gewoon letterlijk in het persbericht? Hij heeft uitgehaald en daarbij een camera geraakt.
Jij en die treinmod gaat het helemaal niet om het hoe en het wat.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:07 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Jij vindt dat wel normaal? Als je een slaande beweging naar de kassamedewerker maakt, is het ook niet meer dan normaal dat je de supermarkt uitgezet wordt. Dat is nu eenmaal geen sociaal acceptabel gedrag en een werkgever heeft zijn werknemers te beschermen
Jong meisje?quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bijzonder eigenlijk hoe men het verhaal blijft aandikken om maar te kunnen zeggen dat ze gelijk hebben, zelfs als het bericht ze tegenspreekt.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:10 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Jong meisje?
waar staat haar leeftijd?
Waarom maak je anders een slaande beweging?quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:03 schreef Arizona het volgende:
[..]
Maar dus niet bewezen met de intentie om haR bang te maken of pijn te doen
Dus wanneer je het kassameisje eerst waarschuwt dat ze weg moet gaan en zij gewoon haar werk blijft doen, is dat wel ineens een normale reactiequote:Op maandag 12 augustus 2024 14:08 schreef Ama het volgende:
[..]
Je weet de hele situatie niet eens. Joost heeft dat echt niet gedaan zonder eerst te waarschuwen etc.
Ik vraag me af of dat wat gaat opleveren. De EBU zal zeggen dat ze in hun recht stonden, want slaande beweging, en dat is voor hun niet acceptabel. Ik verwacht vanaf hun kant weinig verandering in hun standpunt.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:07 schreef Ama het volgende:
[..]
Ben benieuwd of dit nog gevolgen gaat krijgen. Team NL zal wel stappen willen ondernemen nu lijkt mij.
Als je vervolgens meteen je excuses aanbiedt en verder rustig bent, is er in de meeste situaties met goed functionerende volwassenen niets aan de hand.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:07 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nee daar zit geen verschil tussen. Gewoon handen thuis.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:12 schreef Ama het volgende:
Maar er zit wel een verschil tussen zomaar uit het niets zoiets doen of eerst mensen waarschuwen etc en als ze dan toch doorgaan dat je het dan zat bent en dat je zonder na te denken zoiets doet.
Oke.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee daar zit geen verschil tussen. Gewoon handen thuis.
Het is niet zo moeilijk.
Dat staat er niet, hij heeft een beweging gemaakt waardoor hij de camera raakte.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hij zou dat ding wel weg hebben willen duwen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:14 schreef summer52 het volgende:
[..]
Dat staat er niet, hij heeft een beweging gemaakt waardoor hij de camera raakte.
Camera opzij duwen, bijvoorbeeldquote:Op maandag 12 augustus 2024 14:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waarom maak je anders een slaande beweging?
Als Eden Golan of een van de Zweedse tweeling dit had gedaan had het nooit tot een DQ geleid. Ze vonden Joost blijkbaar al lastig, en dit was de makkelijke stok om 'm mee te slaan. En het kwam daarbij waarschijnlijk ook wel lekker uit dat die 300 televotepunten die vrij kwamen konden voorkomen dat Israel won....quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee daar zit geen verschil tussen. Gewoon handen thuis.
Het is niet zo moeilijk.
Het onderzoek heeft juist het verhaal bevestigd wat al rondging, dat tokkie Klein een cameravrouw heeft belaagd en zelfs in een slaande beweging haar camera geraakt heeft.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:11 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja eerst was het allemaal terecht want ja, aangeklaagd. Nu moet dat recht geluld worden natuurlijk.
BNW is elders hoor.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:15 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als Eden Golan of een van de Zweedse tweeling dit had gedaan had het nooit tot een DQ geleid. Ze vonden Joost blijkbaar al lastig, en dit was de makkelijke stok om 'm mee te slaan. En het kwam daarbij waarschijnlijk ook wel lekker uit dat die 300 televotepunten die vrij kwamen konden voorkomen dat Israel won....
Ik vind het echt irritant dat mensen hem hier tokkie blijven doen noemen etc. Je doet echt net alsof Joost van zichzelf een agressief ventje is ofzo.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:15 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het onderzoek heeft juist het verhaal bevestigd wat al rondging, dat tokkie Klein een cameravrouw heeft belaagd en zelfs in een slaande beweging haar camera geraakt heeft.
Daarvoor kon ik me nog voorstellen dat je wat terughoudend was, want niks bewezen, maar ik vind het onbegrijpelijk als je nu nog dit soort wangedrag verdedigt.
Dus ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met 'recht lullen'
Komkommertijdquote:Op maandag 12 augustus 2024 14:15 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb ineens een enorme deja vu in dit topic, dit is toch allemaal al gezegd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |