abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214352411
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2024 15:55 schreef Lt.Bookman het volgende:
Er zijn echt mensen die denken dat het EBU en de rest van Europa iets kan rotten of Nederland meedoet of niet? Het feestje gaat gewoon door zonder ons hoor.

Als je niet meedoet (en het niet uitzendt) in 2025 doe je dat voor jezelf, als statement komt het toch niet aan.
Ja het schijnt dat de EBU een paar ton minder aan inkomsten + weer een paar miljoen minder kijkers erg fijn vindt. _O-

Altijd dat redeneren in uitersten. Nee het is niet het einde van de wereld, maar nee het zal ze ook niet aan hun reet roesten.
pi_214354977
Ik hoop zelf ook dat de AvroTros minimaal een jaar overslaat, maar vrees wel dat het statement niet verder dan de fanbubbel zal reiken en daarmee vooral steun/bevestiging zal krijgen van de mensen die er al mee bezig waren. We zagen hoe de diskwalificatie van Joost/Nederland vakkundig onder het tapijt werd geschoven tijdens de finale, geen woord is erover gerept. Ik hoop dus dat (fan)media zullen benoemen waarom Nederland er misschien niet bij is volgend jaar.
pi_214355229
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2024 18:00 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ja het schijnt dat de EBU een paar ton minder aan inkomsten + weer een paar miljoen minder kijkers erg fijn vindt. _O-

Altijd dat redeneren in uitersten. Nee het is niet het einde van de wereld, maar nee het zal ze ook niet aan hun reet roesten.
Joh, er is toch inmiddels uit alles gebleken dat die organisatie een plank voor de kop heeft? Ze halen Liechtenstein en Kosovo aan boord en roepen doodleuk dat het deelnemersveld is gegroeid. :') Van 2% minder kijkers, als er geen Nederlander meer kijkt, zullen ze vast ook niet wakker liggen.
  zaterdag 20 juli 2024 @ 23:15:46 #104
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_214356124
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2024 21:48 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Joh, er is toch inmiddels uit alles gebleken dat die organisatie een plank voor de kop heeft? Ze halen Liechtenstein en Kosovo aan boord en roepen doodleuk dat het deelnemersveld is gegroeid. :') Van 2% minder kijkers, als er geen Nederlander meer kijkt, zullen ze vast ook niet wakker liggen.
Alsof er geen Nederlander meer kijkt alleen omdat de tros het niet uitzendt
Laffe huichelaar
pi_214356465
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2024 23:15 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Alsof er geen Nederlander meer kijkt alleen omdat de tros het niet uitzendt
Ik schreef ls. Als er geen enkele Nederlander meer kijkt scheelt dat 2% op het totaal aantal kijkers voor Eurovision. Daar maalt EBU niet om. Daar gaan ze niet voor door het stof.
pi_214357041
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2024 21:48 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Een organisatie die elk jaar haar succes deelt doormiddel van de kijkcijfers schijnt het inderdaad geen probleem te vinden dat ze binnen 10 jaar al 40 miljoen kijkers zijn verloren. Met Nederland erbij in een goed jaar zijn dat er nog eens 8 miljoen en kunnen ze eindelijk communiceren dat ze nu richting de 150 miljoen kijkers gaan.

Dat is namelijk het succes van het format Eurovision, elk jaar minder deelnemers, minder inkomsten en minder kijkers, geen probleem voor de EBU. Gewoon blijven lachen!
  zondag 21 juli 2024 @ 08:38:41 #107
478909 molloot200
alles muziek.
pi_214357504
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2024 07:09 schreef Em31 het volgende:

[..]
Een organisatie die elk jaar haar succes deelt doormiddel van de kijkcijfers schijnt het inderdaad geen probleem te vinden dat ze binnen 10 jaar al 40 miljoen kijkers zijn verloren. Met Nederland erbij in een goed jaar zijn dat er nog eens 8 miljoen en kunnen ze eindelijk communiceren dat ze nu richting de 150 miljoen kijkers gaan.

Dat is namelijk het succes van het format Eurovision, elk jaar minder deelnemers, minder inkomsten en minder kijkers, geen probleem voor de EBU. Gewoon blijven lachen!
Ik heb oprecht het idee dat het sinds het onder leiding van Martin Osterdahl staat allemaal steeds minder gaat op deze manier. Onder het bewind van Jon Ola Sand is er gegroeid naar een totaal van 43 landen op een gegeven moment, met veel terugkeerders in zijn periode (Oostenrijk, Itali, Hongarije, San Marino, Montenegro, Tsjechi, Australi als debutant). Veel landen bleven trouw aan het ESF in deze jaren.

In het Martin Osterdahl tijdperk zijn we al ontzettend geslonken in het aantal deelnemers. In zijn tijd verdwenen Hongarije, Montenegro, Bulgarije, Noord-Macedoni en Roemeni (en Rusland en Wit-Rusland). We kregen er Luxemburg voor terug. Nu kan ik me voorstellen dat je niet alle terugtrekkingen tegen kan houden, maar het is toch opvallend dat continue deelnemers als Noord-Macedoni en Roemeni, die voor ze stopten 20+ deelnames achter elkaar hadden, zijn gestopt. En daar komen nog eens alle verhalen bij van landen die afgelopen jaren twijfelden om te stoppen vanwege kosten (denk aan een Tsjechi, Sloveni of Australi). En nu komt daar nog eens bij dat Nederland ook op het punt staat om te stoppen. Tja, dan ben je echt niet goed bezig of je hebt toch een enorme plaat voor je kop :+
pi_214360903
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2024 08:38 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Ik heb oprecht het idee dat het sinds het onder leiding van Martin Osterdahl staat allemaal steeds minder gaat op deze manier. Onder het bewind van Jon Ola Sand is er gegroeid naar een totaal van 43 landen op een gegeven moment, met veel terugkeerders in zijn periode (Oostenrijk, Itali, Hongarije, San Marino, Montenegro, Tsjechi, Australi als debutant). Veel landen bleven trouw aan het ESF in deze jaren.

In het Martin Osterdahl tijdperk zijn we al ontzettend geslonken in het aantal deelnemers. In zijn tijd verdwenen Hongarije, Montenegro, Bulgarije, Noord-Macedoni en Roemeni (en Rusland en Wit-Rusland). We kregen er Luxemburg voor terug. Nu kan ik me voorstellen dat je niet alle terugtrekkingen tegen kan houden, maar het is toch opvallend dat continue deelnemers als Noord-Macedoni en Roemeni, die voor ze stopten 20+ deelnames achter elkaar hadden, zijn gestopt. En daar komen nog eens alle verhalen bij van landen die afgelopen jaren twijfelden om te stoppen vanwege kosten (denk aan een Tsjechi, Sloveni of Australi). En nu komt daar nog eens bij dat Nederland ook op het punt staat om te stoppen. Tja, dan ben je echt niet goed bezig of je hebt toch een enorme plaat voor je kop :+
Sorry als dit offtopic is maar tot nu toe heeft Martin sterdahl eigenlijk nog maar weinig voorgesteld als executive supervisor. De enige besluit die hij tot nu toe gemaakt dat nog redelijk is, is de rest-of-the-world vote. Die vind ik nog oke. (Ik neem aan dat hij daar ook een aandeel in had). Maar voor de rest heeft hij alleen nog maar beslissingen genomen die nergens naar toe leiden.
pi_214360951
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2024 00:20 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Ik schreef ls. Als er geen enkele Nederlander meer kijkt scheelt dat 2% op het totaal aantal kijkers voor Eurovision. Daar maalt EBU niet om. Daar gaan ze niet voor door het stof.
Helft van Nederlanderse kijkers kijkt gewoon op de Belg of BBC dan.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  roze zondag 21 juli 2024 @ 16:43:05 #110
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_214362585
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2024 15:27 schreef RipCity het volgende:

[..]
Of YouTube
Your beauty never ever scared me.
  ESF Reporter zondag 21 juli 2024 @ 17:25:52 #111
87554 Cee
Welluk?
pi_214363493
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2024 15:24 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Sorry als dit offtopic is maar tot nu toe heeft Martin sterdahl eigenlijk nog maar weinig voorgesteld als executive supervisor. De enige besluit die hij tot nu toe gemaakt dat nog redelijk is, is de rest-of-the-world vote. Die vind ik nog oke. (Ik neem aan dat hij daar ook een aandeel in had). Maar voor de rest heeft hij alleen nog maar beslissingen genomen die nergens naar toe leiden.
RotW vote is minder ok als je ziet waar ze de afgelopen twee jaar de 12 punten aan hebben gegeven in de finale.
Ik vind dat als ze er niet aan meebetalen en meedoen ze ook niet mogen stemmen. We mogen als deelnemend land niet eens in de andere semi dan die van onszelf stemmen. En de gemiddelde Ecuadoriaan mag dat bijvoorbeeld wel. Vind ik scheef.

Maarrrrr, dit gaat niet meer over Joost dus misschien iets voor het andere topic.
pi_214363837
quote:

[..]
Ik denk dat je dan de populariteit van het songfestival iets overschat. Als het op NPO 1 is kijken de mensen wel, maar als ze er echt naar op zoek moeten gaan er maximaal een paar honderdduizend mensen kijken.
pi_214363910
quote:

[..]

Wat je vooral merkt, is dat er een duidelijke accentverschuiving is. In de Jon Ola-tijd was het bovenal de ambitie om zo veel mogelijk deelnemers te hebben. Dan gaat iedereen in die landen kijken, stemmen, sociale media-onzin aanklikken, enz.

In de voorbije jaren zijn ze daar toch vanaf gestapt. Nu is het meer de bedoeling om de rijke/Big 5-landen zo veel mogelijk te motiveren om te scoren. Het is immers leuk als Estland of Moldavi het leuk doet, maar dan kijken er 100.000 extra, en in die markten is verder toch geen droog brood te verdienen. Als Frankrijk of UK meedoet om de prijzen, is dat wel even anders natuurlijk. Mede door de stijgende kosten is het ESF daardoor steeds meer het West-Europese feestje geworden wat het nu is.

Een kleine misvatting die ze daarbij hebben gemaakt, is dat Oost-Europese landen niet vanwege de vrij goedkope top-TV, nationale trots en promotie-doeleinden wel zouden mee blijven doen, maar dat steeds meer van die landen moeite blijken te hebben met een steeds duurder festival, waar ze ook nog voor de kat z’n viool aan meedoen. Daarom zie je nu dat Luxemburg erbij is en er aan Kosovo en Liechtenstein wordt getrokken, omdat het te hard gaat.

(En als ze dan als klap op de vuurpijl nog zo’n rijk, West-Europees land, verantwoordelijk voor 5% van de kijkers wegjagen, gaat het per saldo wel aardig mis. :') )
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_214363934
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2024 17:49 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik denk dat je dan de populariteit van het songfestival iets overschat. Als het op NPO 1 is kijken de mensen wel, maar als ze er echt naar op zoek moeten gaan er maximaal een paar honderdduizend mensen kijken.
Het ESF valt volgens mij gewoon middenin het Even Tot Hier-seizoen, dus Tante Sjaan en Ome Gerrit kijken dat op NPO1 in plaats van het ESF op de Belg.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_214364262
quote:

[..]

Volgens mij kwam er met zijn komst ook een omslag dat het allemaal commerciler moest. Ook met al die afsplitsingen, American Song Contest, Asiavision etc. En het begon in Rotterdam ook wel met die backing vocals, waardoor het allemaal toch wat meer plastic werd. Eigenlijk ging de ziel er vanaf dat moment ook wel wat uit, ook door het meer wegduwen van de fans. Ik had alleen niet gedacht dat dit ook zou zorgen voor een naardere ervaring achter de schermen.

Lijkt alleen echt een omgekeerd effect te hebben met landen die deelname niet eens meer kunnen betalen en filmpjes voor TikTok die belangrijker lijken te zijn dan het optreden zelf.
  ESF Reporter zondag 21 juli 2024 @ 19:08:30 #116
87554 Cee
Welluk?
pi_214364892
Rob Holley en z’n vriendjes die de socials etc. overnamen waarin de kandidaten nog meer door hoepeltjes moesten springen hebben ook flink bijgedragen aan de backfiring. Vooral dit jaar.
pi_214373428
quote:

[..]
Begrijpend lezen is a bitch.
pi_214375592
Oftewel:

1. Zweden’s monopolie moet tegengewerkt worden
2. Het moet niet de hele tijd meer draaien om het maken van een gelikte, perfecte show en de ziel moet terugkeren.
3. Landen die vanwege financin niet mee kunnen doen moeten geholpen worden met buffers.
4. Eerste repetities mogen wmb gesloten blijven maar de tweede mogen open gaan voor pers (ALLE pers, dus niet alleen exclusief voor de grootste zoals Wiwibloggs). Ik weet dat misschien een controversieel puntje is maar tussen de laatste pre-party en de eerste halve finale was het ESF echt even dood voor mijn gevoel. Ik wil de magie van 2018-2019 terug.
5. En dit is misschien ook wel eentje waar niet iedereen klaar voor is, maar ik denk dat er meer vrijheid moet komen voor artiesten of ze wel aan alle verplichte persevents willen meedoen. Ik denk dat dat qua mentale draaglast ook al heel veel zou schelen voor de artiesten.
6. Maak van de red carpet weer echt een EVENT. Ik ben kritisch op Isral maar eerlijk is eerlijk, afgezien van die host die iedereen’s naam verkeerd uitsprak hadden ze die wel echt heel goed aangepakt. Lissabon idem.
7. ESF moet andere sponsoren vinden die een betere morele houding hebben en die niet gelinkt zijn aan landen waar er actieve genocide plaatsvind.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 22 juli 2024 @ 20:34:04 #119
163650 Greys
pi_214377472
Hier ook even: willen jullie even liken ajb?

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 25 juli 2024 @ 16:23:29 #121
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_214405842
De socials worden inmiddels klaar gemaakt voor de album release. Op Instagram is Trafik verwijderd en op Spotify zijn de foto's aangepast en is Eurovision 2024 aangepast naar "?????????".

[ Bericht 59% gewijzigd door Mishu op 25-07-2024 18:16:50 ]
  donderdag 25 juli 2024 @ 16:24:51 #122
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_214405865
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2024 19:08 schreef Cee het volgende:
Rob Holley en z’n vriendjes die de socials etc. overnamen waarin de kandidaten nog meer door hoepeltjes moesten springen hebben ook flink bijgedragen aan de backfiring. Vooral dit jaar.
Lijkt me heel naar als artiest zijnde.

[ Bericht 31% gewijzigd door Mishu op 25-07-2024 17:16:22 ]
  woensdag 31 juli 2024 @ 13:47:15 #124
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_214491298
quote:
Ja helaas, daar heb ik een kaartje voor... Ik denk vanwege een te druk programma in de dagen eromheen.
pi_214491482
quote:
99s.gif Op woensdag 31 juli 2024 13:47 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]
Ja helaas, daar heb ik een kaartje voor... Ik denk vanwege een te druk programma in de dagen eromheen.
Ja, de 9e op Zomerparkfeest en de 11e op Suikerrock. Eens zien wat ze daarmee gaan doen.

Maar hij deed laatst zelfs twee optredens op n dag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')