EBU: "zie je nu wel, hij heeft een slaande beweging gemaakt, DQ was terecht."quote:Het OM laat in een persbericht weten dat ze concluderen dat hij inderdaad een slaande beweging heeft gemaakt naar de vrouw. Ook stelt het OM dat het verloop van de gebeurtenissen zo snel elkaar opvolgden, dat ooggetuigen het allemaal anders hebben ervaren.
Reden voor het stopzetten is dat niet bewezen kan worden dat de actie tot ’ernstige angst heeft geleid of dat de man dergelijke bedoelingen had’.
Dat lijkt me inderdaad waar ze voor zullen gaan. Er was gerede twijfel, en regels zijn toch gebroken. Terechte diskwalificatie yada yada.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:39 schreef Dave het volgende:
[..]
EBU: "zie je nu wel, hij heeft een slaande beweging gemaakt, DQ was terecht."
En weer lekker negeren dat de EBU zich voor die tijd niet aan afspraken heeft gehouden die ze zelf met Joost hebben gemaaktquote:Op maandag 12 augustus 2024 13:41 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat lijkt me inderdaad waar ze voor zullen gaan. Er was gerede twijfel, en regels zijn toch gebroken. Terechte diskwalificatie yada yada.
Maar er was toch geen fysiek geweld geweest volgens zo’n beetje iedereen hier?quote:
Kijk, zelfs als het onderzoek wordt gestaakt en er duidelijk staat dat het om een verschil in perceptie gaat, blijft het voor dezelfde EBU en Fok!users 'fysiek geweld'.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar er was toch geen fysiek geweld geweest volgens zo’n beetje iedereen hier?
Slaande beweging is niet hetzelfde als fysiek geweldquote:Op maandag 12 augustus 2024 13:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Slaande beweging met raken is natuurlijk wel gewoon fysiek geweld.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:45 schreef Arizona het volgende:
[..]
Slaande beweging is niet hetzelfde als fysiek geweld
Volgens alle verhalen die destijds naar buiten kwamen bleek dat Joost de vrouw zelf niet geraakt heeft, en dat is nu niet veranderdquote:Op maandag 12 augustus 2024 13:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je reageert op Trein2000.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:45 schreef Arizona het volgende:
[..]
Maar wel haar spullen dus. Daar ging het al vanaf het begin over. Maar dat werd stevig ontkend, tegen de klippen op wat mij betreft.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:46 schreef H_T het volgende:
[..]
Volgens alle verhalen die destijds naar buiten kwamen bleek dat Joost de vrouw zelf niet geraakt heeft, en dat is nu niet veranderd
In het oorspronkelijke artikel staat dat haar camera is geraakt. Op zich kan je dat natuurlijk wel kwalificeren als iets fysieks.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:45 schreef Arizona het volgende:
[..]
Mja, dat is een definitie-kwestiequote:Op maandag 12 augustus 2024 13:47 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
In het oorspronkelijke artikel staat dat haar camera is geraakt. Op zich kan je dat natuurlijk wel kwalificeren als iets fysieks.
Je kunt het uittekenen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:52 schreef Em31 het volgende:
En hij mocht niet meer meedoen, ‘want er loopt een politie-onderzoek’. Oh oh oh wat waren ze slim.
Hoe irritant en onrechtvaardig het ook is/voelt, deze uitkomst brengt de EBU niet echt in het nauw. Hopelijk houden ze zich aan hun woord om de toekomstige edities veiliger te maken, voor iedereen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:52 schreef Em31 het volgende:
En hij mocht niet meer meedoen, ‘want er loopt een politie-onderzoek’. Oh oh oh wat waren ze slim.
Jup.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:36 schreef Lt.Bookman het volgende:
En dan wordt het geseponeerd wegens gebrek aan bewijs en heeft die jongen Eurovision gemist.
Zal waarschijnlijk eerder een 'aan de kant' beweging zijn geweest waarbij hij per ongeluk de camera raakte, dan een bewuste aanval.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:54 schreef Arizona het volgende:
[..]
Mja, dat is een definitie-kwestie![]()
Dit zit dan in iedere geval heeeeeeelemaal aan de milde kant van het spectrum.
Er is iets geraakt, dat maakt het fysiek.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:54 schreef Arizona het volgende:
[..]
quote:"I cannot prove that the act was capable of causing serious fear or that the man had any such intention" - the senior prosecutor
Dat wel natuurlijk. En als je zelf een rol hebt in de aanleiding dan is diskwalificatie wellicht een wat zware sanctie. Maar ik ben het ook met @Cyan9 eens als hij zegt dat de EBU dit prima kan verdedigen. “Fysiek geweld tegen een medewerker is wegwezen” valt natuurlijk ook prima uit te leggen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:54 schreef Arizona het volgende:
[..]
Als dat zo is dan moeten we Joost maar gewoon weer sturen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:55 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Hoe irritant en onrechtvaardig het ook is/voelt, deze uitkomst brengt de EBU niet echt in het nauw. Hopelijk houden ze zich aan hun woord om de toekomstige edities veiliger te maken, voor iedereen.
Maar het is dus wel gebeurd. En dat is dan het verschil tussen strafrechtelijke aansprakelijkheid en de gevolgen binnen de spelregels van de EBU.quote:
Ik ben het er wat betreft context absoluut niet mee eens, maar ik zie de EBU dit wel doen inderdaad.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat wel natuurlijk. En als je zelf een rol hebt in de aanleiding dan is diskwalificatie wellicht een wat zware sanctie. Maar ik ben het ook met @:cyan9 eens als hij zegt dat de EBU dit prima kan verdedigen. “Fysiek geweld tegen een medewerker is wegwezen” valt natuurlijk ook prima uit te leggen.
Ik vermoed dat Joost daar niet zo'n zin in heeft.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:57 schreef Em31 het volgende:
[..]
Als dat zo is dan moeten we Joost maar gewoon weer sturen.
Met “Eurovision 2025” in z’n bio op Instagram blijft dt nog afwachten. Ik zie het hem nog wel doen. Joost is wel zo’n fuck it-typequote:Op maandag 12 augustus 2024 13:58 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Joost daar niet zo'n zin in heeft.
En uit het politieonderzoek is nu gekomen dat er inderdaad een slaande beweging met raken (van een camera) door Klein geweest is.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:59 schreef Em31 het volgende:
Dat is allemaal leuk, maar uiteindelijk hebben zij zelf ook naar het politie-onderzoek verwezen als reden he. Dan hadden ze dat toen ook niet als excuus moeten gebruiken.
Laat ik het dan bij mezelf houden en zeggen dat het voor mij niet zo hoeft.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:01 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Met “Eurovision 2025” in z’n bio op Instagram blijft dt nog afwachten. Ik zie het hem nog wel doen. Joost is wel zo’n fuck it-type
Even los van of ik zelf vind dat hij het moet doen.
Lijkt mij ook heel onverstandig.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:01 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Laat ik het dan bij mezelf houden en zeggen dat het voor mij niet zo hoeft.
Kunnen die het wl bewijzen dan?quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar het is dus wel gebeurd. En dat is dan het verschil tussen strafrechtelijke aansprakelijkheid en de gevolgen binnen de spelregels van de EBU.
Voor een tackle waar een rode kaart op staat op het voetbalveld krijg je ook geen taakstraf wegens mishandeling.
quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En uit het politieonderzoek is nu gekomen dat er inderdaad een slaande beweging met raken (van een camera) door Klein geweest is.
Als je even de oranje bril afzet dan is dat toch voldoende grond om een DQ te kunnen verdedigen, los van of je het er zelf mee eens bent.
Maar dus niet bewezen met de intentie om haR bang te maken of pijn te doenquote:Op maandag 12 augustus 2024 13:56 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Er is iets geraakt, dat maakt het fysiek.
Verder vind ik er het mijne van.
Ik denk dat die bio gewoon een promotiestunt is.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:01 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Met “Eurovision 2025” in z’n bio op Instagram blijft dt nog afwachten. Ik zie het hem nog wel doen. Joost is wel zo’n fuck it-type
Jup, je kunt nu wat beweren, waardoor de politie in actie moet komen en dan kun je iemand uitsluiten omdat 'de zaak' wordt onderzocht (wat maanden duurt).quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:03 schreef Cyan9 het volgende:
Wat de EBU wel valt aan te rekenen is hun "schuldig tot het tegendeel bewezen is" beleid. Dat is op z'n minst twijfelachtig.
In mijn optiek.
Klopt wel, maar ik denk dus dat de EBU vindt dat uit deze uitkomst blijkt dat hun maatregel te verdedigen valt. Dat is tenminste wat ik verwacht.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:03 schreef Arizona het volgende:
[..]
Maar dus niet bewezen met de intentie om haR bang te maken of pijn te doen
Deels mee eens. Tegelijkertijd, niets doen is ook geen optie als er fysiek uitgehaald wordt richting je personeel. Dan moet je als goed werkgever ook wel optreden.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:03 schreef Cyan9 het volgende:
Wat de EBU wel valt aan te rekenen is hun "schuldig tot het tegendeel bewezen is" beleid. Dat is op z'n minst twijfelachtig.
In mijn optiek.
Vooral het dubieuze woordgebruik met young woman en assault.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:03 schreef Cyan9 het volgende:
In mijn optiek.
Jongens dat Joost zoiets in zijn bio heeft staan zegt echt werkelijk niks, rustig.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:01 schreef molloot200 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:05 schreef timmmmm het volgende:
Fijn, nu duidelijk is dat alle partijen stellen dat tokkie Klein een slaande beweging naar een medewerker van de EBU heeft gemaakt, kunnen we het er hopelijk over eens zijn dat diskwalificatie niet meer dan terecht was
Gaap.gifquote:
Heel EBU’s werkwijze is twijfelachtigquote:Op maandag 12 augustus 2024 14:03 schreef Cyan9 het volgende:
In mijn optiek.
Dat staat toch gewoon letterlijk in het persbericht? Hij heeft uitgehaald en daarbij een camera geraakt.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:06 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Gaap.gif
Ja, als je het blijft aandikken is het eigenlijk gek dat ie geen straf krijgt.
Ben benieuwd of dit nog gevolgen gaat krijgen. Team NL zal wel stappen willen ondernemen nu lijkt mij.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:32 schreef AgnesGru het volgende:
Onderzoek naar songfestivalincident Joost Klein gestopt om gebrek aan bewijs
https://www.ad.nl/show/on(...)aan-bewijs~a64118d2/
Dus eigenlijk voor niks gediskwalificeerd
Beter achteraf uit de uitslag worden gehaald dan vooraf.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Deels mee eens. Tegelijkertijd, niets doen is ook geen optie als er fysiek uitgehaald wordt richting je personeel. Dan moet je als goed werkgever ook wel optreden.
Is het ook.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:03 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik denk dat die bio gewoon een promotiestunt is.
Jij vindt dat wel normaal? Als je een slaande beweging naar de kassamedewerker maakt, is het ook niet meer dan normaal dat je de supermarkt uitgezet wordt. Dat is nu eenmaal geen sociaal acceptabel gedrag en een werkgever heeft zijn werknemers te beschermenquote:
Het gaat er natuurlijk om dat die twee niet meer op een werkvloer kunnen zijn. En dat je dan kiest voor het slachtoffer ipv de dader is wederom verdedigbaar.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:07 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Beter achteraf uit de uitslag worden gehaald dan vooraf.
En ja, ik weet dat ik dat zeg als songfestival liefhebber met een ietwat gekleurde blik.
NIet aandikken, nogmaals.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat staat toch gewoon letterlijk in het persbericht? Hij heeft uitgehaald en daarbij een camera geraakt.
Daar maak jij uitgehaald van.quote:made a movement that hit the woman's film camera
Je weet de hele situatie niet eens. Joost heeft dat echt niet gedaan zonder eerst te waarschuwen etc.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:07 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Jij vindt dat wel normaal? Als je een slaande beweging naar de kassamedewerker maakt, is het ook niet meer dan normaal dat je de supermarkt uitgezet wordt. Dat is nu eenmaal geen sociaal acceptabel gedrag en een werkgever heeft zijn werknemers te beschermen
Ah ja dan is het minder erg om uit te halen naar een jong meisje dat haar werk doet.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:08 schreef Ama het volgende:
[..]
Je weet de hele situatie niet eens. Joost heeft dat echt niet gedaan zonder eerst te waarschuwen etc.
quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:45 schreef Arizona het volgende:
[..]
Movement is uithalen?quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ah ja dan is het minder erg om uit te halen naar een jong meisje dat haar werk doet.
Dat zeg ik toch niet.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ah ja dan is het minder erg om uit te halen naar een jong meisje dat haar werk doet.
In elke andere situatie had iedereen het niet meer dan logisch gevonden dat een werkgever zijn werknemers altijd moet beschermen tegen dit soort agressie. Helaas kan men het hier niet zonder emotie zienquote:Op maandag 12 augustus 2024 14:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat staat toch gewoon letterlijk in het persbericht? Hij heeft uitgehaald en daarbij een camera geraakt.
Jij en die treinmod gaat het helemaal niet om het hoe en het wat.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:07 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Jij vindt dat wel normaal? Als je een slaande beweging naar de kassamedewerker maakt, is het ook niet meer dan normaal dat je de supermarkt uitgezet wordt. Dat is nu eenmaal geen sociaal acceptabel gedrag en een werkgever heeft zijn werknemers te beschermen
Jong meisje?quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bijzonder eigenlijk hoe men het verhaal blijft aandikken om maar te kunnen zeggen dat ze gelijk hebben, zelfs als het bericht ze tegenspreekt.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:10 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Jong meisje?
waar staat haar leeftijd?
Waarom maak je anders een slaande beweging?quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:03 schreef Arizona het volgende:
[..]
Maar dus niet bewezen met de intentie om haR bang te maken of pijn te doen
Dus wanneer je het kassameisje eerst waarschuwt dat ze weg moet gaan en zij gewoon haar werk blijft doen, is dat wel ineens een normale reactiequote:Op maandag 12 augustus 2024 14:08 schreef Ama het volgende:
[..]
Je weet de hele situatie niet eens. Joost heeft dat echt niet gedaan zonder eerst te waarschuwen etc.
Ik vraag me af of dat wat gaat opleveren. De EBU zal zeggen dat ze in hun recht stonden, want slaande beweging, en dat is voor hun niet acceptabel. Ik verwacht vanaf hun kant weinig verandering in hun standpunt.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:07 schreef Ama het volgende:
[..]
Ben benieuwd of dit nog gevolgen gaat krijgen. Team NL zal wel stappen willen ondernemen nu lijkt mij.
Als je vervolgens meteen je excuses aanbiedt en verder rustig bent, is er in de meeste situaties met goed functionerende volwassenen niets aan de hand.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:07 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nee daar zit geen verschil tussen. Gewoon handen thuis.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:12 schreef Ama het volgende:
Maar er zit wel een verschil tussen zomaar uit het niets zoiets doen of eerst mensen waarschuwen etc en als ze dan toch doorgaan dat je het dan zat bent en dat je zonder na te denken zoiets doet.
Oke.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee daar zit geen verschil tussen. Gewoon handen thuis.
Het is niet zo moeilijk.
Dat staat er niet, hij heeft een beweging gemaakt waardoor hij de camera raakte.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hij zou dat ding wel weg hebben willen duwen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:14 schreef summer52 het volgende:
[..]
Dat staat er niet, hij heeft een beweging gemaakt waardoor hij de camera raakte.
Camera opzij duwen, bijvoorbeeldquote:Op maandag 12 augustus 2024 14:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waarom maak je anders een slaande beweging?
Als Eden Golan of een van de Zweedse tweeling dit had gedaan had het nooit tot een DQ geleid. Ze vonden Joost blijkbaar al lastig, en dit was de makkelijke stok om 'm mee te slaan. En het kwam daarbij waarschijnlijk ook wel lekker uit dat die 300 televotepunten die vrij kwamen konden voorkomen dat Israel won....quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee daar zit geen verschil tussen. Gewoon handen thuis.
Het is niet zo moeilijk.
Het onderzoek heeft juist het verhaal bevestigd wat al rondging, dat tokkie Klein een cameravrouw heeft belaagd en zelfs in een slaande beweging haar camera geraakt heeft.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:11 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja eerst was het allemaal terecht want ja, aangeklaagd. Nu moet dat recht geluld worden natuurlijk.
BNW is elders hoor.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:15 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als Eden Golan of een van de Zweedse tweeling dit had gedaan had het nooit tot een DQ geleid. Ze vonden Joost blijkbaar al lastig, en dit was de makkelijke stok om 'm mee te slaan. En het kwam daarbij waarschijnlijk ook wel lekker uit dat die 300 televotepunten die vrij kwamen konden voorkomen dat Israel won....
Ik vind het echt irritant dat mensen hem hier tokkie blijven doen noemen etc. Je doet echt net alsof Joost van zichzelf een agressief ventje is ofzo.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:15 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het onderzoek heeft juist het verhaal bevestigd wat al rondging, dat tokkie Klein een cameravrouw heeft belaagd en zelfs in een slaande beweging haar camera geraakt heeft.
Daarvoor kon ik me nog voorstellen dat je wat terughoudend was, want niks bewezen, maar ik vind het onbegrijpelijk als je nu nog dit soort wangedrag verdedigt.
Dus ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met 'recht lullen'
Komkommertijdquote:Op maandag 12 augustus 2024 14:15 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb ineens een enorme deja vu in dit topic, dit is toch allemaal al gezegd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |