abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214304186
quote:
2s.gif Op maandag 15 juli 2024 21:14 schreef engine het volgende:

[..]
Ja dat weet ik en het is ook frustrerend maar die zaak zelf doet er voor de EBU niet zoveel toe. Al zal het ze natuurlijk wel beter uitkomen als er een straf of iets komt.
Natuurlijk doet die zaak er wel toe. Als de rechter straks oordeelt dat Joost onschuldig is heeft de EBU geen poot om op te staan en kunnen ze een flinke schadeclaim verwachten. Er is de EBU alles aan gelegen dat er een straf komt, hoe miniem ook.
  maandag 15 juli 2024 @ 23:32:45 #27
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_214304482
Zo doe je mee aan Eurovisie, zo staat je hele leven op stilstand omdat je in een tijdrovende rechtszaak zit...

Ben inderdaad benieuws hoe AVROTROS hier mee om zal gaan en wanneer hier duidelijkheid over komt.
pi_214304493
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 23:32 schreef Mishu het volgende:
Zo doe je mee aan Eurovisie, zo staat je hele leven op stilstand omdat je in een tijdrovende rechtszaak zit...

Ben inderdaad benieuws hoe AVROTROS hier mee om zal gaan en wanneer hier duidelijkheid over komt.
Wie zijn leven staat op stilstand?
pi_214304634
quote:
2s.gif Op maandag 15 juli 2024 21:14 schreef engine het volgende:

[..]
Ja dat weet ik en het is ook frustrerend maar die zaak zelf doet er voor de EBU niet zoveel toe. Al zal het ze natuurlijk wel beter uitkomen als er een straf of iets komt.
Meer aanklager, rechter en beul.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 09:27:56 #30
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_214306017
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 23:36 schreef zatoichi het volgende:

[..]
Wie zijn leven staat op stilstand?
Joost Klein toch? Lijkt me dat hij sowieso van concert naar concert gaat en dat zijn hele focus nu bij de afhandeling van het incident ligt. En nu dan dus wachten op de uitkomst voordat hij weer kan/mag praten.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 09:29:22 #31
35189 Troel
scherp en bot
pi_214306040
Nouja, zijn leven gaat deels wel door natuurlijk, alleen een stukje blijft achter ;) Maar dat wordt vanzelf bijgetrokken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214306137
Het is meer de AVROTROS die nu vastzit. Toezeggen om weer mee te doen voordat er een uitspraak is lijkt me nogal raar.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 10:59:52 #33
436222 Japepk
Padvinder
pi_214306916
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 09:34 schreef Em31 het volgende:
Het is meer de AVROTROS die nu vastzit. Toezeggen om weer mee te doen voordat er een uitspraak is lijkt me nogal raar.
Nou ja, er ligt een aanklacht tegen Joost, niet tegen Avrotros. Hoewel ze hebben uitgesproken solidair te zijn en zo, ben ik benieuwd hoe groot hun principes blijken als dit echt blijft duren.
't Echte en 't ware!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 16 juli 2024 @ 11:56:50 #34
163650 Greys
pi_214307275
AvroTros vond dat uit het rapport na het onderzoek van de EBU bleek dat 'het ze echt serieus is en ze echt dingen willen veranderen' of iets in die strekking en ik ben een beetje bang dat dat genoeg gaat zijn voor ze.

Je hoort (behalve van Cornald) echt amper meer iets over die immens nare afloop, het vele geld dat ze erdoor verloren zijn, het verdriet van Joost en heel TeamNL, hun boosheid op hoe er nul mogelijkheid voor excuses was etc. Helaas.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter dinsdag 16 juli 2024 @ 13:53:29 #35
87554 Cee
Welluk?
pi_214308194
Ondertussen heeft ie een datum in Helsinki toegevoegd aan z’n vrijwel uitverkochte Europapa tour volgend jaar. *O*
  ESF Reporter dinsdag 16 juli 2024 @ 16:30:45 #36
87554 Cee
Welluk?
pi_214309441
Concert is inmiddels uitverkocht binnen een paar uur. :P

Edit: zojuist extra concert aangekondigd voor de Finnen.
Nog een edit: ook dat concert is uitverkocht.
Zonder dat ie er zelf enige promotie aan heeft gedaan. :D

[ Bericht 25% gewijzigd door Cee op 17-07-2024 06:57:07 ]
pi_214316879
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 10:59 schreef Japepk het volgende:

[..]
Nou ja, er ligt een aanklacht tegen Joost, niet tegen Avrotros. Hoewel ze hebben uitgesproken solidair te zijn en zo, ben ik benieuwd hoe groot hun principes blijken als dit echt blijft duren.
AvroTros heeft ook nog te maken met zoiets als "de publieke opinie". Ze krijgen het zwaar voor de kiezen als ze in de ESF2025 boot stappen zonder dat er duidelijkheid is wb de rechtszaak. Dus waarom zouden ze dat doen? Misschien komt een jaartje geen ESF ze financieel wel lekker uit. Sowieso is het goed voor het imago als ze voorlopig de boot afhouden.
  Moderator woensdag 17 juli 2024 @ 12:29:00 #38
375570 crew  Cyan9
pi_214316958
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 12:20 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
AvroTros heeft ook nog te maken met zoiets als "de publieke opinie". Ze krijgen het zwaar voor de kiezen als ze in de ESF2025 boot stappen zonder dat er duidelijkheid is wb de rechtszaak. Dus waarom zouden ze dat doen? Misschien komt een jaartje geen ESF ze financieel wel lekker uit. Sowieso is het goed voor het imago als ze voorlopig de boot afhouden.
Ik weet niet wat jij ziet als de publieke opinie, maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat dit heel veel mensen in NL nu (maar zeker later) nog boeit. Ik denk eerder dat je het moet omdraaien: hoe zwaar weegt (terecht) solidair zijn aan Joost op tegen drie avonden miljoenen kijkcijfers. Vergeet niet dat het meedoen aan het ESF ook flink wat geld oplevert.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_214316968
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 12:29 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik weet niet wat jij ziet als de publieke opinie, maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat dit heel veel mensen in NL nu (maar zeker later) nog boeit. Ik denk eerder dat je het moet omdraaien: hoe zwaar weegt (terecht) solidair zijn aan Joost op tegen drie avonden miljoenen kijkcijfers. Vergeet niet dat het meedoen aan het ESF ook flink wat geld oplevert.
Mee eens, hoezeer ik het er zelf ook oneens mee zou zijn als de AvroTros hiervoor kiest.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 17 juli 2024 @ 12:39:03 #40
375570 crew  Cyan9
pi_214317029
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 12:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Mee eens, hoezeer ik het er zelf ook oneens mee zou zijn als de AvroTros hiervoor kiest.
Vanuit puur persoonlijke redenen hoop ik dat we volgend jaar gewoon meedoen. Ja, het was zwaar onterecht dat Joost gediskwalificeerd werd. Ja, de EBU heeft er een flinke shitshow van gemaakt. Ja, de EBU zou in een ideale wereld flink moeten hervormen en een veilige omgeving moeten creëren voor alle artiesten, en niet alleen voor een zekere delegatie.

Maar de wereld draait door, en een jaar wegblijven levert verder ook weinig op. Ik vind het ESF leuk en ik vind het leuk dat Nederland meedoet. Het levert me elk jaar weer veel vreugde op. Dus wat mij betreft zijn we er gewoon weer bij. En ondertussen de druk blijven opvoeren op de EBU dat ze eens werk moeten maken van wat echt belangrijk is.
pi_214317120
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 12:29 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik denk dat je onderschat wat deze diskwalificatie voor veel Nederlanders heeft betekent. Joost was niet zomaar een kandidaat. Europapa is niet zomaar een lied. In geen tijden is zo'n grote schare achter deze inzending gaan staan. En de teleurstelling en verontwaardiging was groot na de diskwalificatie. Er is op dit moment weinig nieuws te melden over een onderzoek dat loopt, dus ja, dan is het ook niet meer het topic van de dag. Maar dat betekent niet dat mensen het vergeten zijn. AvroTros heeft stelling genomen. En daar is door Nederland positief op gereageerd. Imago is voor AvroTros een belangrijk iets. Er zijn daar genoeg mensen die beseffen dat gezichtsverlies ze langer najaagt dan nu volhouden en volharden in deze rechtvaardigheidsstrijd. Ik zie deelname aan ESF 2025 nog echt niet zomaar gebeuren. AvroTros staat er sterker voor als ze EBU een rechte rug tonen. Want de kans dat een rechter Joosts gedrag veroordeelt is een heel groot stuk kleiner dan de rechter geen reden tot vervolging ziet.
  Moderator woensdag 17 juli 2024 @ 12:59:46 #42
375570 crew  Cyan9
pi_214317221
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 12:49 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Ik denk dat je onderschat wat deze diskwalificatie voor veel Nederlanders heeft betekent. Joost was niet zomaar een kandidaat. Europapa is niet zomaar een lied. In geen tijden is zo'n grote schare achter deze inzending gaan staan. En de teleurstelling en verontwaardiging was groot na de diskwalificatie. Er is op dit moment weinig nieuws te melden over een onderzoek dat loopt, dus ja, dan is het ook niet meer het topic van de dag. Maar dat betekent niet dat mensen het vergeten zijn. AvroTros heeft stelling genomen. En daar is door Nederland positief op gereageerd. Imago is voor AvroTros een belangrijk iets. Er zijn daar genoeg mensen die beseffen dat gezichtsverlies ze langer najaagt dan nu volhouden en volharden in deze rechtvaardigheidsstrijd. Ik zie deelname aan ESF 2025 nog echt niet zomaar gebeuren. AvroTros staat er sterker voor als ze EBU een rechte rug tonen. Want de kans dat een rechter Joosts gedrag veroordeelt is een heel groot stuk kleiner dan de rechter geen reden tot vervolging ziet.
Imago is inderdaad een belangrijk iets, maar is niet het enige belang dat meespeelt. Natuurlijk, de AvroTros kan er uiteindelijk voor kiezen volgend jaar weg te blijven. Ik vraag me echter sterk af of dat meer gaat opleveren.
pi_214317263
quote:

[..]
Dit is allemaal een beetje wishful thinking. Weet jij veel hoe die Zweedse rechter oordeelt. In Zweden is men zeer streng op zaken die gaan over agressie tegen vrouwen. Hoe debiel dat in dit geval ook mag zijn.

En wat betreft het Nederlands publiek, ik wil niet zeggen dat ze Joost al zijn vergeten, maar het is niet zo dat er straks een volksopstand uitbreekt als de Avrotros gewoon weer meedoet. Niet meer of minder dan als ze besluiten om niet mee te doen, in elk geval. En Avrotros... ja, principes gaan een heel eind, maar ze weten natuurlijk ook niet helemaal het naadje van de kous he. Ik zie ze ook gewoon wel inbinden en weer meedoen, erg verrassend zou dat nou ook weer niet zijn.
pi_214317393
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 12:59 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Imago is inderdaad een belangrijk iets, maar is niet het enige belang dat meespeelt. Natuurlijk, de AvroTros kan er uiteindelijk voor kiezen volgend jaar weg te blijven. Ik vraag me echter sterk af of dat meer gaat opleveren.
EBU wil Nederland er natuurlijk het liefste bij hebben volgend jaar. Dus levert het altijd iets op als je als AvroTros daarin een afwachtende houding aanneemt.
  Moderator woensdag 17 juli 2024 @ 13:21:50 #45
375570 crew  Cyan9
pi_214317424
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 13:18 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
EBU wil Nederland er natuurlijk het liefste bij hebben volgend jaar. Dus levert het altijd iets op als je als AvroTros daarin een afwachtende houding aanneemt.
Een afwachtende houding is heel wat anders dan een soort van ultimatum. Verder verwijs ik naar wat @blackswangreen hierboven heeft gezegd.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 17 juli 2024 @ 18:25:32 #46
163650 Greys
pi_214320426
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 12:59 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Mjah, het geeft in elk geval een zeer sterk 'laat eerst maar eens zien of je het überhaupt nog fatsoenlijk kunt aanpakken en of al die veranderingen er echt gaan komen, EBU, en dan zien we daarna wel weer' signaal vanuit AvroTros.
Als ze nu gewoon weer meedoen moeten ze maar afwachten of de deelnemers nu wél met rust worden gelaten achter de schermen etc. Je kunt het gewoon ook even een jaartje aanzien qua ervaringen van andere omroepen en dan weer besluiten om mee te doen. Of niet.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 17 juli 2024 @ 18:28:39 #47
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_214320456
quote:

[..]
Ik denk dat je onderschat wat deze diskwalificatie voor veel Nederlanders heeft betekent.
Wat denk jij dan dat dit allemaal betekende voor Nederlanders?
Laffe huichelaar
pi_214320835
quote:
10s.gif Op woensdag 17 juli 2024 18:28 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Wat denk jij dan dat dit allemaal betekende voor Nederlanders?
Joost heeft jou in elk geval niet onberoerd gelaten.
  woensdag 17 juli 2024 @ 19:18:00 #49
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_214320931
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 19:08 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Joost heeft jou in elk geval niet onberoerd gelaten.
Maar om nou te zeggen dat het veel voor me heeft betekend is wel wat overdreven. En dan zijn wij hier nog de mensen die het het meest gevolgd hebben. Verreweg de meeste mensen waren er nog niet voor een kwart zo veel mee bezig
Laffe huichelaar
pi_214321417
Mensen zijn misschien niet meer zozeer met Joost bezig, maar het "het kost alleen maar geld!! Stop met het geven van geld aan die poppenkast!!!" sentiment leeft weer behoorlijk onder de facebook boomers en anti-songfestival lui. Dat was eindelijk weer een beetje gaan liggen (of in ieder geval naar de achtergrond verdwenen) sinds een aantal jaar en zeker met Joost leek vrijwel iedereen er zin in te hebben, maar door de diskwalificatie en alle andere klachten staat het songfestival weer wat slechter op de kaart. Ik verwacht ook geen volksopstand als AvroTros besluit mee te doen, maar ik denk niet dat ze veel support zullen krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')