Want zoals met alles is het songfestival voor de meeste mensen meestentijds iets waar ze zich niet mee bezig houden.quote:Op woensdag 17 juli 2024 20:03 schreef d_elise het volgende:
Mensen zijn misschien niet meer zozeer met Joost bezig, maar het "het kost alleen maar geld!! Stop met het geven van geld aan die poppenkast!!!" sentiment leeft weer behoorlijk onder de facebook boomers en anti-songfestival lui. Dat was eindelijk weer een beetje gaan liggen (of in ieder geval naar de achtergrond verdwenen) sinds een aantal jaar en zeker met Joost leek vrijwel iedereen er zin in te hebben, maar door de diskwalificatie en alle andere klachten staat het songfestival weer wat slechter op de kaart. Ik verwacht ook geen volksopstand als AvroTros besluit mee te doen, maar ik denk niet dat ze veel support zullen krijgen.
Ik ben nog steeds in de rouw😡quote:Op woensdag 17 juli 2024 18:28 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wat denk jij dan dat dit allemaal betekende voor Nederlanders?
Ik snap wat je zegt, en ik zou er ook begrip voor hebben als de AvroTros dit zou doen. Ik vraag me alleen wel af in hoeverre wegblijven invloed gaat hebben op de mate van hervormingsintenties bij de EBU. Zichtbaar blijven en actief de EBU er aan herinneren dat er dingen moeten veranderen werkt denk ik beter.quote:Op woensdag 17 juli 2024 18:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Mjah, het geeft in elk geval een zeer sterk 'laat eerst maar eens zien of je het überhaupt nog fatsoenlijk kunt aanpakken en of al die veranderingen er echt gaan komen, EBU, en dan zien we daarna wel weer' signaal vanuit AvroTros.
Als ze nu gewoon weer meedoen moeten ze maar afwachten of de deelnemers nu wél met rust worden gelaten achter de schermen etc. Je kunt het gewoon ook even een jaartje aanzien qua ervaringen van andere omroepen en dan weer besluiten om mee te doen. Of niet.
Wat je beschrijft was echter jaren wel het geval, en dat heeft de AvroTros nooit tegengehouden om mee te doen.quote:Op woensdag 17 juli 2024 20:03 schreef d_elise het volgende:
Mensen zijn misschien niet meer zozeer met Joost bezig, maar het "het kost alleen maar geld!! Stop met het geven van geld aan die poppenkast!!!" sentiment leeft weer behoorlijk onder de facebook boomers en anti-songfestival lui. Dat was eindelijk weer een beetje gaan liggen (of in ieder geval naar de achtergrond verdwenen) sinds een aantal jaar en zeker met Joost leek vrijwel iedereen er zin in te hebben, maar door de diskwalificatie en alle andere klachten staat het songfestival weer wat slechter op de kaart. Ik verwacht ook geen volksopstand als AvroTros besluit mee te doen, maar ik denk niet dat ze veel support zullen krijgen.
Tegen wie ben je nou aan het ageren met het eerste deel van je post? Je haalt er dingen bij dat hier helemaal niet gezegd wordt.quote:Op woensdag 17 juli 2024 21:22 schreef Aadrianus het volgende:
Als er miljoenen mensen kijken naar de EK voetbal dan is het: VOETBAL IS BELANGRIJK VOOR NEDERLAND.
Als er miljoenen mensen kijken naar het ESF dan is het: het is maar een festivalletje.
Niet iedereen neemt de moeite om zich op een forum te uiten, maar dat betekent niet dat het ze niet interesseert.
Dat AvroTros een ferm standpunt heeft ingenomen, is breed gesteund.
Dat Joost (en daar mee ons, ons land) iets is afgenomen, is een breedgedragen gevoel.
Dat AvroTros een hoop mediazooi over zich heen krijgt als ze besluiten om weer mee te doen voordat er een uitspraak ligt van de Zweedse rechtbank, is iets wat je op je vingers kunt natellen. Dat AvroTros dat (na de mediazooi van vorig jaar) zoiets liever niet wil hebben, is ook niet moeilijk voor te stellen.
Als er wel een uitspraak ligt van de rechtbank, zijn er twee scenario's:
- Joost wordt schuldig geacht. In dat geval zal AvroTros het boetekleed aan moeten trekken en met de EBU in het reine komen.
-Joost wordt onschuldig geacht. In dat geval zal AvroTros excuses verwachten van de EBU, zowel voor Joost als voor de omroep zelf.
AvroTros heeft vanaf het begin geroepen dat de diskwalificatie disproportioneel is. Dat zal niet uit de lucht gegrepen zijn. AvroTros zal uitgaan van de verwachting dat die vrijspraak er komt. Of dat terecht is, blijft de vraag, maar ze geloven daar in Joost en ik heb nog niet gezien dat dat geloof is afgebrokkeld ondertussen. In de optiek van AvroTros is het dus beter om de rechtszaak af te wachten, voordat er enige concrete stappen worden genomen mbt 2025. Want ze achten de kans reëel dat ze dan een sterkere positie hebben tegenover de EBU.
Je kunt dit wensdenken noemen van mijn kant.
Maar dan zijn alle gedachten dat AvroTros zich slap gaat gedragen en toch op korte termijn besluit volgend jaar gewoon mee te doen, gebaseerd op doemdenken.
Uit de Songfestivalkoorts-podcast van 3 juli heb ik begrepen dat alles er op wijst dat juist de artiesten bij de komende editie nog meer onder druk komen te staan. Waar ze voorheen vooral met journalisten te maken hadden, was dat bij de 2024-editie al uitgebreid met een verplichting om constant leuke filmpjes voor TikTok maken danwel laten maken, en komend jaar gaan ze traditionele journalistiek terugdringen en nog meer inzetten op TikTok en op faninteractie... Ze konden nu al niet eens 1 artiest veilig van podium tot aan de kleedkamer beschermen tegen de gevolgen van hun eigen organisatie, terwijl er niet alleen klachten waren ingediend over de onveilige situatie daar.... Dat er was afgesproken dat Joost op dat momentje even niet besprongen zou worden met cameras woog duidelijk minder zwaar dan het bevredigen van social media. Dat gaat over lijken/liken. En over hun kneejerk reactie van dit jaar wordt met geen woord gerept, en men geeft op geen enkele manier blijk van enig schuldbesef.quote:Op woensdag 17 juli 2024 18:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Mjah, het geeft in elk geval een zeer sterk 'laat eerst maar eens zien of je het überhaupt nog fatsoenlijk kunt aanpakken en of al die veranderingen er echt gaan komen, EBU, en dan zien we daarna wel weer' signaal vanuit AvroTros.
Als ze nu gewoon weer meedoen moeten ze maar afwachten of de deelnemers nu wél met rust worden gelaten achter de schermen etc. Je kunt het gewoon ook even een jaartje aanzien qua ervaringen van andere omroepen en dan weer besluiten om mee te doen. Of niet.
Oh dat zou echt typisch zijn zeg, dat ze het als een kans zien om andere media de schuld te geven en er nog meer uit te werken zodat ze nog meer het alleenrecht krijgen voor het delen van content. Precies zoals ze willen.quote:Op donderdag 18 juli 2024 16:47 schreef chronogamous het volgende:
[..]
Uit de Songfestivalkoorts-podcast van 3 juli heb ik begrepen dat alles er op wijst dat juist de artiesten bij de komende editie nog meer onder druk komen te staan. Waar ze voorheen vooral met journalisten te maken hadden, was dat bij de 2024-editie al uitgebreid met een verplichting om constant leuke filmpjes voor TikTok maken danwel laten maken, en komend jaar gaan ze traditionele journalistiek terugdringen en nog meer inzetten op TikTok en op faninteractie... Ze konden nu al niet eens 1 artiest veilig van podium tot aan de kleedkamer beschermen tegen de gevolgen van hun eigen organisatie, terwijl er niet alleen klachten waren ingediend over de onveilige situatie daar.... Dat er was afgesproken dat Joost op dat momentje even niet besprongen zou worden met cameras woog duidelijk minder zwaar dan het bevredigen van social media. Dat gaat over lijken/liken. En over hun kneejerk reactie van dit jaar wordt met geen woord gerept, en men geeft op geen enkele manier blijk van enig schuldbesef.
De podcast in kwestie staat o.a. hier (Joost Klein en Israel niet genoemd in statement Songfestival)
Goed zo.quote:AVROTROS heeft contact gezocht met Anouk en geeft aan blij zijn met haar interesse, maar nog niks met haar mogelijke deelname te kunnen doen. Dit omdat er nog geen definitieve beslissing is genomen of Nederland überhaupt volgend jaar mee zal doen aan het muziekevenement.
AVROTROS kan die beslissing nog niet maken in verband met de lopende zaken met de European Broadcasting Union (EBU). De AVROTROS wil eerst het vertrouwen krijgen dat zaken verbeterd zijn voordat zij een nieuwe inzending selecteren. De kans dat Nederland volgend jaar meedoet, acht de omroep dan ook klein.
Ik moet toch even slikken als het echt gebeurt straks.quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:43 schreef Greys het volgende:
https://www.rtl.nl/boulev(...)k-nederland-deelname
[..]
Goed zo.![]()
Wat is dit voor een totaal van de realiteit losgeslagen organisatie joh... welke faninteractie, de fans moeten niks hebben van hun social media-strategie. Hun Tiktoks worden hartstikke slecht bekeken (behalve als Joost eraan meedoet, ironisch genoeg).quote:Op donderdag 18 juli 2024 16:47 schreef chronogamous het volgende:
[..]
Uit de Songfestivalkoorts-podcast van 3 juli heb ik begrepen dat alles er op wijst dat juist de artiesten bij de komende editie nog meer onder druk komen te staan. Waar ze voorheen vooral met journalisten te maken hadden, was dat bij de 2024-editie al uitgebreid met een verplichting om constant leuke filmpjes voor TikTok maken danwel laten maken, en komend jaar gaan ze traditionele journalistiek terugdringen en nog meer inzetten op TikTok en op faninteractie... Ze konden nu al niet eens 1 artiest veilig van podium tot aan de kleedkamer beschermen tegen de gevolgen van hun eigen organisatie, terwijl er niet alleen klachten waren ingediend over de onveilige situatie daar.... Dat er was afgesproken dat Joost op dat momentje even niet besprongen zou worden met cameras woog duidelijk minder zwaar dan het bevredigen van social media. Dat gaat over lijken/liken. En over hun kneejerk reactie van dit jaar wordt met geen woord gerept, en men geeft op geen enkele manier blijk van enig schuldbesef.
De podcast in kwestie staat o.a. hier (Joost Klein en Israel niet genoemd in statement Songfestival)
Ik roep hier nu als sinds zijn diskwalificatie dat ik Joost icm. een goede zangeres helemaal zie zitten voor 2025. Anouk + Joost zou ik dus geweldig hebben gevonden, als Anouk niet zo'n naar persoon was geweest.quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:54 schreef d_elise het volgende:
In september gaan ze definitief beslissen of NL meedoet of niet lees ik, ben benieuwd. Ik hoop nog steeds van niet en ik heb ook geen zin in Anouk om eerlijk te zijn.
Bedenk me nu trouwens wel dat een tijdje geleden een nummer van Anouk en Joost geregistreerd werd in zo'n muziek databank. Wat als die "killer song" dat nummer is, dat zou ik dan wel weer geinig vinden ergens, Anouk én Joost samen naar Zwitserland(al acht ik die kans zeer klein)
Art. 19 lid 2: "In afwijking van het eerste lid behoeven de in dat lid bedoelde evenementen, die geheel of gedeeltelijk plaatsvinden tussen 00.00 uur en 07.00 uur, niet door middel van volledige rechtstreekse verslaggeving te worden verspreid."quote:Op donderdag 18 juli 2024 22:21 schreef Dave het volgende:
[ x ]
Kennelijk moet het ESF wel verplicht uitgezonden worden, of we meedoen of niet.
Ik kan me niet voorstellen dat dit in de wet is vastgelegd. Er zijn trouwens jaren geweest dat het ESF op 4 mei viel en toen is het echt niet uitgezonden.quote:Op donderdag 18 juli 2024 22:21 schreef Dave het volgende:
[ x ]
In 2000 werd het ook onderbroken door de vuurwerkramp. Dus dit lijkt me stug.quote:Op donderdag 18 juli 2024 22:21 schreef Dave het volgende:
[ x ]
Er is een Evenementenwet voor dingen die op het open net uitgezonden moeten worden. Daar hoort de Champions League-finale ook bij, waar zelden Nederlandse teams in staan. Ik weet niet wanneer die huidige wet (laat staan de huidige lijst) in is gegaan, maar dat het ergens in de laatste 20 jaar verplicht is gesteld wil ik best gelovenquote:Op donderdag 18 juli 2024 23:03 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat dit in de wet is vastgelegd. Er zijn trouwens jaren geweest dat het ESF op 4 mei viel en toen is het echt niet uitgezonden.
Uitgezocht en het staat op de lijstquote:Op donderdag 18 juli 2024 22:21 schreef Dave het volgende:
[ x ]
Deze moet je dan ook hebben.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 00:28 schreef chufi het volgende:
[..]
tot eind 2023 zie ik staan ... dus het kan aangepast worden
Ik denk dat als Nederland met een zak met geld zwaait, de EBU best wel even een oogje wil toeknijpenquote:Op vrijdag 19 juli 2024 07:45 schreef Em31 het volgende:
Ze gaan het denk ik wel gewoon uitzenden, anders mag je het jaar daarop sowieso niet meedoen. Tenminste dat wordt altijd gezegd bij andere landen zoals Slowakije, Bulgarije enzo, maar of dat zeker klopt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |