Nee daarvoor hoef je niet op vakantiequote:Op maandag 8 juli 2024 12:53 schreef tufkac het volgende:
[..]Je gaat seriemoorden plegen op vakantie?
Al op de middelbare school populair.quote:Op woensdag 10 juli 2024 14:02 schreef drakin het volgende:
Een geleend boek van een vriendin
[ afbeelding ]
Vind altijd zo jammer dat haar boeken nooit gestroomlijnd zijn als verhaal.quote:Op woensdag 10 juli 2024 14:02 schreef drakin het volgende:
Een geleend boek van een vriendin
[ afbeelding ]
Mooi boek, van de Middelbare school. Is ook verfilmd.quote:Op donderdag 11 juli 2024 18:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[ afbeelding ]
Aan het herlezen, is denk ik een 40 jaar geleden dat ik het voor het laatst las.
De DVD onlangs gekocht voor 75 cent, maar wilde het boek eerst weer eens lezen voordat ik die kijk.quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:01 schreef blomke het volgende:
[..]
Mooi boek, van de Middelbare school. Is ook verfilmd.
Leuk en interessant!quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:25 schreef Haushofer het volgende:
Goddelijke patronen,
https://www.spectrumboeke(...)tronen-9789000395071
Proefdruk lezen om de laatste oneffenheden eruit te halen van mijn nieuwste bestseller die 20 augustus uitkomt![]()
Thnx!quote:
Fijn om nog eens te lezen als volwassene, ik heb het boek net uit, ook na 40 jaar ofzo!quote:Op donderdag 11 juli 2024 18:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[ afbeelding ]
Aan het herlezen, is denk ik een 40 jaar geleden dat ik het voor het laatst las.
quote:Wanneer op Hemelvaartsdag 2017 haar vader overlijdt, belandt Milouska Meulens in een depressie. De daaropvolgende jaren strandt haar tweede huwelijk en raakt ze haar baan kwijt. Als ook nog de pandemie toeslaat, besluit ze haar kinderen bij hun vader te laten en naar haar moeder te gaan. Ze kan niet meer.
Bij haar moeder mag ze schuilen, zonder schaamte voor het Grote Falen. Haar moeder, die een onbarmhartig verleden meetorst. Haar moeder, van wie ze leerde om zich groot te houden. 'Laat ze nooit je pijn zien, Uka,' zei ze altijd, 'dan kunnen ze niet van je winnen.' Haar moeder, die gebleven was toen haar vader het gezin in de steek liet en terugging naar Curaçao. Haar moeder, die voor het eerst echt in staat is om voor haar kind te zorgen.
'Moederland' is de zoektocht van een vrouw die alles kwijt is en die in de donkerste periode van haar leven wil weten wie ze echt is en waar ze thuis is: vaderland of moederland? Die vragen kan Meulens alleen beantwoorden als ze weet waar ze vandaan komt, waar haar moeder en vader vandaan komen, als ze stopt met vluchten, eindelijk de façade afbreekt en de schaamte trotseert. Met de antwoorden die ze vindt, begint het herstel.
Ik heb pas via mp een hele hoop van die bommel boeken gekocht! En turks fruit.. geweldig die wil ik nog eens lezen.quote:Op woensdag 17 juli 2024 18:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Net Uit
[ afbeelding ]
Nu
[ afbeelding ]
ik kan me niet herinneren of ik Turks Fruit ooit gelezen had, maar het is een prachtig dramaquote:Op donderdag 18 juli 2024 10:11 schreef coinchantal het volgende:
[..]
Ik heb pas via mp een hele hoop van die bommel boeken gekocht! En turks fruit.. geweldig die wil ik nog eens lezen.
Zag die langskomen in een podcast met Brits neurofarmacoloog David Nutt. Ben ook wel benieuwd, waar gaat het zo al over los van de titel?quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:15 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]
Begint erg goedtof boek
Vooral over zelf experimentatie door wetenschappers, het eerste stuk gaat over Freud en zijn experimenten met cocaïne maar ook over de ontdekking van lachgas maar het boek zit helemaal vol met referenties naar andere boeken en wat er in die tijd al over drugs geschreven is toen ze nog niet zo heetten. En hoe de wetenschap er naar keek in relatie tot het brein. (Maar ben pas bij hoofdstuk 3)quote:Op donderdag 18 juli 2024 22:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zag die langskomen in een podcast met Brits neurofarmacoloog David Nutt. Ben ook wel benieuwd, waar gaat het zo al over los van de titel?
Fictieve familiegeschiedenis rondom een Zweeds/Finse boerderij, mooie verhalen maar het boek had de helft korter gemogen.quote:Een betoverende roman over vele generaties boeren en hun band met de natuur Österbotten, de 17e eeuw. De Zweedse soldaat Matts krijgt als beloning voor bewezen diensten een pachtboerderijtje toegezegd in het beboste oosten van het rijk. Hij noemt de plek Nevabacka; hij zal de drassige grond met eigen handen bedwingen. De aarde geeft hem voldoende terug, zolang hij in vrede leeft met het bos. Vier eeuwen lang wisselen perioden van oorlog, hongersnood en voorspoed elkaar af. Generaties komen en gaan, er wordt geliefd, geleden, geboren, gestorven. Het bos wordt afwisselend getemd, ontgonnen en angstvallig vermeden. Desondanks houdt de familieboerderij stand. Vierhonderd jaar later arriveert een vrouw met een urn in een stil huis in een nog altijd groot bos. Nu haar moeder er niet meer is draagt zij ook de verantwoordelijkheid voor Nevabacka. Hoewel ze er zelf bijna nooit kwam, voelt ze een diepe verbondenheid met de plek en de natuur. Niet alleen mensen hebben wortels in het landschap, het landschap heeft diepe wortels in ons.
quote:In Nederland wordt hij de 'Don van het Zuiden' genoemd. De Belgische justitie noemt hem in 2011 de leider van het grootste drugskartel van de Benelux. Drie jaar lang is Janus van Wesenbeeck (Eindhoven, 1961) het doelwit van een grote undercoveroperatie, opgezet door de Belgische politie. Deze actie vormt de basis voor de populaire Netflix-series Undercover en Ferry over een op een camping bivakkerende drugscrimineel. In dit boek vertelt Janus van Wesenbeeck voor het eerst zélf zijn verhaal. Hij brengt zijn jonge jaren door op het beruchte Eindhovense woonwagenkamp Doolplein en groeit uit tot een van de grootste drugssmokkelaars ter wereld. Janus stuurt zijn organisatie aan vanaf een camping in Lommel, een plaatsje op de grens tussen Nederland en België. Dit is het échte verhaal.
Veel succes......quote:Op zaterdag 20 juli 2024 20:03 schreef Gehenna het volgende:
[ [url=https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fwww.otroangulo.info%2Ffabricaweb%2Fwp-content%2Fuploads%2Fmoby-dick-illustrated-3.jpg&f=1&nofb=1&ipt=5d08e4ff01dcb594cd8b7561bd8ca11fc4a80995a0c6912dd7d5ddc46fd12234&ipo=images]afbeelding[/url] ]
Vlieg er tot dus ver vrij vlot doorheen. Het is een stuk pakkender dan ik verwacht hadquote:
Volgens mij ben je lid van Bookchoicequote:
Haha, ja dat klopt!quote:Op zondag 21 juli 2024 21:43 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Volgens mij ben je lid van Bookchoice![]()
Die heb ik sinds kort ook ontdekt. Elke maand zit er wel minstens 1 boek bij dat interessant is. En dan is het niet duur.
Vooral met boeken in aanraking te komen die je normaal zou overslaan of over het hoofd hebt gezien. Ik vind het leuk om die manier eens iets nieuws en anders te ontdekken. Het is dan ook niet erg als je een stuk in het boek erachter komt dat het niet je ding is.quote:Op maandag 22 juli 2024 10:53 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Haha, ja dat klopt!
Ik vind het vooral heel leuk om boeken te lezen die ik zelf nooit zou kiezen. Zo heb ik nu spiegeldagen gelezen, zou ik vanuit mijzelf nooit doen, maar is echt een van de mooiste boeken die ik in jaren gelezen heb.
Maar de meisjes van de goede herder ga ik wegleggen. Ik kan er niet van slapen.
Verborgen boekwinkel is een aanrader![]()
Verhaal vind ik op zich wel goed alleen dat gedoe er om heen. Die pagina's vol met bijvoorbeeld schilderijen van walvissen en dat soort dingen. Dat had van mij geschrapt mogen worden.quote:Op zondag 21 juli 2024 14:38 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Vlieg er tot dus ver vrij vlot doorheen. Het is een stuk pakkender dan ik verwacht had
Ik ook!quote:Op maandag 22 juli 2024 20:07 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ben gister weer begonnen in Fellowship of the Ring. Is alweer een jaar of 15 geleden.
Las hem ooit in het Nederlands, nu voor het eerst in het Engels. Wel grappig, zo de vertalingen zien van namen en verzonnen woorden.quote:Op maandag 22 juli 2024 20:11 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ik ook!Hier nog wat langer geleden zelfs
Ik heb net een mooie gebonden uitgave gekocht. Die staat ook op de planning om te herlezen.quote:Op maandag 22 juli 2024 20:07 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ben gister weer begonnen in Fellowship of the Ring. Is alweer een jaar of 15 geleden.
.quote:Een duizelingwekkende, caleidoscopische roman over de vernietigende chaos die schuilt in de geschiedenis van computers en AI.
Johnny von Neumann was een enigma. Als jonge man verbijsterde hij zijn omgeving met zijn monomane jacht op de onwrikbare grondslagen van de wiskunde. Maar toen zijn geloof in dit allesomvattende systeem afbrokkelde, begon hij zijn wonderbaarlijke intellect in te zetten voor de machthebbers. Terwijl hij ondoorgrondelijke computersystemen ontwierp, en daarmee hielp bij de ontwikkeling van de atoombom, begaf zijn werk zich steeds meer op gebieden die buiten het bereik van menselijk begrip en controle lagen.
In De MANIAC vervlecht Benjamín Labatut feit met fictie in een sprankelende reis naar de randen van het rationele denken. Het verhaal gaat terug tot het conflict in de vroege twintigste eeuw over tegenstrijdigheden in de natuurkunde en tot de vooruitgang in vormen van kunstmatige intelligentie die de mens overtreffen. Dit is een verbijsterend verhaal over de waanzinnige dromen van de rede
quote:Op zaterdag 20 juli 2024 20:03 schreef Gehenna het volgende:
[ [url=https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fwww.otroangulo.info%2Ffabricaweb%2Fwp-content%2Fuploads%2Fmoby-dick-illustrated-3.jpg&f=1&nofb=1&ipt=5d08e4ff01dcb594cd8b7561bd8ca11fc4a80995a0c6912dd7d5ddc46fd12234&ipo=images]afbeelding[/url] ]
quote:Op donderdag 18 juli 2024 22:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zag die langskomen in een podcast met Brits neurofarmacoloog David Nutt. Ben ook wel benieuwd, waar gaat het zo al over los van de titel?
Ik ben pas op 20%, dus misschien spreek ik voor mijn beurt, maar het boek bevalt me goed. Het richt zich wel voornamelijk op de irrigatietechniek, de culturele en geopolitieke betekenis, en met name de geschiedenis van de Nijl. Informatie over bijvoorbeeld de natuur, geografie (er zit bizar genoeg niet eens een kaart bij) of de economie heb ik wat minder aan bod zien komen. Maar misschien komt dat nog. Geschiedenis is wel mijn meest geliefde onderwerp, dus ik kan er prima mee leven. Het is wel geschreven als een reisverhaal met wollig taalgebruik. Dat moet je liggen. Persoonlijk vind ik het een fijne schrijfstijl, maar vermoedelijk had de auteur 50 pagina's kunnen besparen door wat meer to-the-point te zijn.quote:Op donderdag 25 juli 2024 20:28 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Deze heb ik ook nog op mijn lijst staan. Is het iets?
Is 1 van de betere boeken op deze wereld. (IMO)quote:Op zaterdag 27 juli 2024 09:29 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Eergisteren binnen een dag helemaal gelezen en ben er nog steeds naar van....
Heb dat normaal nooit dat een boek of film me écht bij blijft.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 10:18 schreef roos94 het volgende:
[..]
Is 1 van de betere boeken op deze wereld. (IMO)
Herkenbaar, ik heb hem jaren geleden gelezen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 09:29 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Eergisteren binnen een dag helemaal gelezen en ben er nog steeds naar van....
Maar snel op zoek naar iets luchtigers straks in een boekendiscount en/of de kringloop.
Lees heel veel momenteel en denk velen met mij want de mini biebjes zijn vrij leeg.
Leuk!quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:39 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik ben benieuwdwe lezen het voor een boekenclub
Ik heb vorige week het laatste deel uit, nadat ik een tijdje geleden voor het eerst in m'n leven begonnen was aan de Engelse versie. Leuk hoor. Sowieso een goede opfrisser, want dat ik de Nederlandse versie gelezen heb is inmiddels een jaar of 30 geledenquote:Op maandag 22 juli 2024 20:07 schreef Kaneelstokje het volgende:
Heb je Mythos van Stephen Fry gelezen? Over de Griekse goden.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:55 schreef Tijn het volgende:
Nu trouwens deze aan het lezen, omdat ik 'm voor m'n verjaardag had gekregen. Best interessant, al had ik zoiets nooit voor mezelf uitgekozen. Het is een boek over god, maar niet met een religieuze invalshoek. Het gaat erover dat god tegenwoordig als een vaag allesomvattend soort superwezen wordt gezien, maar in de tijd dat de bijbel geschreven is was het beeld van god veel menselijker. God was een man, met een gezin, vrienden, net zo echt als jij of ik. Het boek behandelt z'n lichaam, onderdeel voor onderdeel, aan de hand van historische bronnen.
[ afbeelding ]
https://www.goodreads.com/book/show/57282028-god
Nee, ik heb nog nooit iets gelezen over goden. Al heb ik er op het gymnasium wel het een en ander over meegekregen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Heb je Mythos van Stephen Fry gelezen? Over de Griekse goden.
Ze komt ook regelmatig voorbij in Mythvision:quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:55 schreef Tijn het volgende:
Nu trouwens deze aan het lezen, omdat ik 'm voor m'n verjaardag had gekregen. Best interessant, al had ik zoiets nooit voor mezelf uitgekozen. Het is een boek over god, maar niet met een religieuze invalshoek. Het gaat erover dat god tegenwoordig als een vaag allesomvattend soort superwezen wordt gezien, maar in de tijd dat de bijbel geschreven is was het beeld van god veel menselijker. God was een man, met een gezin, vrienden, net zo echt als jij of ik. Het boek behandelt z'n lichaam, onderdeel voor onderdeel, aan de hand van historische bronnen.
[ afbeelding ]
https://www.goodreads.com/book/show/57282028-god
De serie Mythos/Heroes/Troy en binnenkort ook Odysee zijn aanraders. De luisterboeken worden door Fry zelf voorgelezen. Prachtige nieuwe bewerking van de Griekse en Romeinse mythologie. Mythos over de goden, Heroes over de helden (zoals Hercules)quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, ik heb nog nooit iets gelezen over goden. Al heb ik er op het gymnasium wel het een en ander over meegekregen.
Prachtige versie van het oude testament als strip.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:09 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ze komt ook regelmatig voorbij in Mythvision:
In het oude testament kom je inderdaad een antropogeen beeld van God tegen dat bij moderne christenen nogal eens voor wat ongemak zorgt. Dat begint al bij Adam en Eva, die God blijkbaar in al Zijn almacht moet zoeken in het hof van Eden
Oeh komt er een deel bij, instant buyquote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
De serie Mythos/Heroes/Troy en binnenkort ook Odysee zijn aanraders. De luisterboeken worden door Fry zelf voorgelezen. Prachtige nieuwe bewerking van de Griekse en Romeinse mythologie. Mythos over de goden, Heroes over de helden (zoals Hercules)
26.09.24 komt het uit in het Engels, in (e-)boek en als luisterboek. Wanneer de NL vertaling komt weet ik nietquote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:33 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Oeh komt er een deel bij, instant buy
Lees toch liever in het Engelsquote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
26.09.24 komt het uit in het Engels, in (e-)boek en als luisterboek. Wanneer de NL vertaling komt weet ik niet
Kan je de luisterboek versie aanbevelen, Stephen Fry, zucht, die kan het telefoonboek voorlezen en ik zou het kopen. Groot fan van hem als voorlezer sinds Harry Potter.quote:
Tofquote:
Ik vond het de moeite waard om het helemaal te lezen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:48 schreef PippenScottie het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kreeg een boek van 1250 pagina’s voor mijn verjaardag. It better be good, of mensen haten mij
Wat voor soort boek is het en waar gaat het over?quote:
Dit was het boek waarvan je de achterkant al niets vond?quote:
Biografie van een verrotte jeugd met een zuiplap als vader en armoede.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 15:37 schreef blomke het volgende:
[..]
Wat voor soort boek is het en waar gaat het over?
Nee, dat was een boek van A koolhaas- Alle dierenverhalen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 22:09 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[..]
Dit was het boek waarvan je de achterkant al niets vond?
Ik vond al die Millennium delen ge-wel-dig
Lisbeth Salander heldinwát een karakter
OT: ben een paar dagen kamperen met mn zoon en heb inmiddels besloten dat ik de boekenbieb van de camping écht geprobeerd heb. Helaas tevergeefs.
Frappant, dat doet bij mij alarmbellen afgaan. Een zuiplap als vader zegt me niks, maar "armoede" des te meer. Zoals die armoede in "Knielen voor een bed violen" of "De avonden" van 't Reve. Dat soort boeken kan ik niet doorkomen.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:42 schreef coinchantal het volgende:
[..]
Biografie van een verrotte jeugd met een zuiplap als vader en armoede.
Ik lees en las er veel goede reviews over het boek maar ik vond dat het te vaak hetzelfde was wat werd herhaald. Niet echt een tegenvaller maar toch ook wel. Ik had er meer van verwacht.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:55 schreef blomke het volgende:
[..]
Frappant, dat doet bij mij alarmbellen afgaan. Een zuiplap als vader zegt me niks, maar "armoede" des te meer. Zoals die armoede in "Knielen voor een bed violen" of "De avonden" van 't Reve. Dat soort boeken kan ik niet doorkomen.
Daar heb ik ook mooie herinneringen aan.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 16:27 schreef Kanaroe het volgende:
Deel 2 van de trilogie over de Kinderen van Moeder Aarde 'Het helse paradijs' van Thea Beckman.
Bijna uit en aant wachten op mijn reservering bij de bieb van deel 3
Echt een mooie serie
Heb haar een tijdje op yt gevolgd, jammer dat ze een ongeluk heeft gehad in Afrika.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 00:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Deze heb ik in één ruk uitgelezen (letterlijk)
[ afbeelding ]
En nu beginnen aan (en daar ga ik wel wat langer mee bezig zijn)
[ afbeelding ]
Ik heb eerst het boek gelezen, ga binnenkort starten met haar YT-kanaal. Ben benieuwdquote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:18 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Heb haar een tijdje op yt gevolgd, jammer dat ze een ongeluk heeft gehad in Afrika.
Ben net begonnen in 'Het gulden vlies van Thule', het laatste deel.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:04 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Daar heb ik ook mooie herinneringen aan.
Noralyquote:Op donderdag 8 augustus 2024 00:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Deze heb ik in één ruk uitgelezen (letterlijk)
[ afbeelding ]
Is dit leuk om te lezen of erg droog en alleen interessant voor mensen die erg into politiek zijn?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 20:35 schreef deedeetee het volgende:
Ben nog niet zover met lezen maar vroeg me na 10 bladzijden al af of de man mss een autist is.
[ afbeelding ]
Prima te lezen en het is ook leuk dat andere politici natuurlijk ook aan bod komen. Daar ben ik ook wat meer over te weten gekomen inmiddels.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:23 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Is dit leuk om te lezen of erg droog en alleen interessant voor mensen die erg into politiek zijn?
Ongeveer halverwege, wat opvalt is hoe snel de IT hierin verouderd is. Had dat ook met cryptonomicon.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 16:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[ afbeelding ]
Deze nu aan het lezen
Ach, trip to memory lane. Gelezen ooit voor de lijst.quote:
Ik had er nog nooit van gehoord maar kwam hem tegen in de kwartjes bak van de kringloop.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 19:40 schreef livelink het volgende:
[..]
Ach, trip to memory lane. Gelezen ooit voor de lijst.
quote:
Geweldig. Smaakt naar meerquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 20:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat je hiervan vindt.
Zou je wel denken hé, maar het verhaal is wel apartquote:Op zondag 11 augustus 2024 18:18 schreef roos94 het volgende:
[..]
Wat een afschuwelijke covergephotoshopt door een groep 8er met Paint?
Met badeendjesquote:Op maandag 12 augustus 2024 13:59 schreef SEMTEX het volgende:
Dit is weer een ouderwetse Rascha Peper, ik vlieg erdoorheen:
[ afbeelding ]
Actuele thema's zoals AI, deepfakes en dreiging Rusland tegen voormalige collega sovjet staten. Het verhaal zit best goed in elkaar en is ook wel origineel maar om één of andere reden spreekt het boek me niet zo aan. Ook niet echt sympathieke personages.quote:In een wereld waarin fake news, big data en social media de dienst uitmaken, gaan drie personen op zoek naar de waarheid. En alles draait om die ene mythische figuur: de Man met Duizend Gezichten.
Michelle staat op het punt om met haar man Daniel en hun gezin op vakantie te gaan, als ze te horen krijgen dat Daniels tweelingbroer is verongelukt. Vigo Lechkov was de president van Kazichië en Daniel keert voor het eerst in twintig jaar terug naar zijn geboorteland om bij de begrafenis te zijn. Daar aangekomen ziet Michelle algauw dat haar man onder druk wordt gezet om zijn broer op te volgen als president. Ze wil zelf zo snel mogelijk terug naar Amsterdam, maar dat blijkt niet eenvoudig. In het oosten van de voormalige Sovjetstaat is een rebellenleider opgestaan die het volk verenigt in een opstand tegen het regime. Niemand weet wie hij is of hoe hij aan zijn middelen komt, maar hij heeft een rebellenleger achter zich en pleegt aanslagen. Terwijl de Russische geheime dienst en de CIA zich met het conflict bemoeien, en Michelle alles op alles zet om haar gezin veilig thuis te krijgen, gaat Daniel de strijd aan met de ongrijpbare rebel, die bekendstaat als de Man met Duizend Gezichten. De zeer actuele thriller De Man met Duizend Gezichten verschijnt samen met de 8-delige audiodramapodcast De Vrouw met Duizend Gezichten. Boek en podcast spelen zich in dezelfde wereld af, maar vertellen afzonderlijke verhalen die los van elkaar te lezen/beluisteren zijn. ‘Alles klopt, past en grijpt in elkaar in dit boek.’ – Mezza Boek van de Maand ‘Een in elk opzicht fantastisch verhaal.’ – Vrij Nederland Detective en Thrillergids ‘Goed geschreven, spannend en tegelijk verrassend actueel! Verdient een groot lezerspubliek.’ – Peter Römer
Leest lekker weg, leuk om wat meer duidelijkheid te krijgen over haar achtergrond. Ik vraag me wel af of dit boek genoeg diepgang heeft voor mensen die haar avonturen niet volgen op Youtube.quote:Het openhartige verhaal van het eerste grote motoravontuur van YouTube-bekendheid Noraly Itchy Boots Schoenmaker.
Noraly Schoenmaker neemt een besluit dat haar leven voorgoed zal veranderen. Ze is net bedrogen door haar partner, heeft noodgedwongen haar huis moeten verkopen en haar baan opgezegd. Het is op dit dieptepunt dat Noraly kiest voor een leven op de weg, als fulltime-avonturier.
Niet veel later begint ze in haar eentje vanuit India aan een wereldreis op haar gloednieuwe motor Basanti. Binnen negen maanden rijdt ze dwars door 25 landen. Van het kleurrijke India naar de immense hitte van Iran, en langs de grens van Afghanistan over de met sneeuw bedekte bergen van Kirgizië terug naar Nederland.
Een onvergetelijke reis waarmee Noraly al snel het internet veroverde, maar die veel zwaarder was dan ze ooit liet blijken.
Noraly Schoenmaker beter bekend als Itchy Boots, is wereldberoemd op YouTube dankzij haar avontuurlijke motorreisvlogs. Ze heeft inmiddels al meer dan 650 afleveringen gemaakt, die wereldwijd een half miljard keer zijn bekeken. Na haar eerste reis volgden avonturen door o.a. Zuid-Amerika en Afrika. Voorlopig is ze nog niet uitgereden.
Lijkt me interessant.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 00:49 schreef PippenScottie het volgende:
Op vakantie in de UK deze gekocht bij de lokale Waterstones.
Ik hoop niet dat wij zo ver gaan afglijden
[ afbeelding ]
Oh biketravel verhalen, hou ik vanquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 16:59 schreef TargaFlorio het volgende:
Keerpunt - Noraly Schoenmaker
[ afbeelding ]
[..]
Leest lekker weg, leuk om wat meer duidelijkheid te krijgen over haar achtergrond. Ik vraag me wel af of dit boek genoeg diepgang heeft voor mensen die haar avonturen niet volgen op Youtube.
Hij is mij echt te autistisch.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 09:31 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Heb deze als pre-order staan.
Vind hem wel een interessant persoon met een eveneens interessant beroep.
Interviews met hem gelezen en docuserie ook gezien over zijn beroep, zijn autisme en muzieksmaak.
Oh, dit lijkt me wel wat. Die komt op mijn wishlist.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 20:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[ afbeelding ]
Een mooi beeld van Nederland begin 19e eeuw. Mijn tweede boek wat ik door van Lennep lees. Dit is een reisverslag. Het andere boek was de avonturenroman Ferdinand Huyck
De zomer van 1823quote:Op woensdag 21 augustus 2024 20:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[ afbeelding ]
Een mooi beeld van Nederland begin 19e eeuw. Mijn tweede boek wat ik door van Lennep lees. Dit is een reisverslag. Het andere boek was de avonturenroman Ferdinand Huyck
Ja, in 200 jaar is er een hoop veranderd. Toch denk ik dat als je tijdreis maakt naar steden als Zwolle, Deventer, Kampen, Zutphen je de binnensteden goed herkent.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 19:02 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
De zomer van 1823![]()
![]()
![]()
Moet vaak aan dat boek denken als ik weer eens ergens in een van de plaatsen ben die hij beschrijft. Zo een totaal ander Nederland.
Dat vind ik ook wel het leuke aan het boek. Compleet anders maar toch nog voldoende herkeningspunten vanuit het heden. Misschien iets voor op mijn bucketlist om eens 2 weken vakantie te gebruiken om die reis over te doen. Jammer dat 2023 al geweest is en ik in 2073 waarschijnlijk tussen 6 plankjes lig.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 19:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ja, in 200 jaar is er een hoop veranderd. Toch denk ik dat als je tijdreis maakt naar steden als Zwolle, Deventer, Kampen, Zutphen je de binnensteden goed herkent.
Van Lennep en Geert Mak zaten er een jaar naast 😋😂quote:Op donderdag 22 augustus 2024 19:41 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Dat vind ik ook wel het leuke aan het boek. Compleet anders maar toch nog voldoende herkeningspunten vanuit het heden. Misschien iets voor op mijn bucketlist om eens 2 weken vakantie te gebruiken om die reis over te doen. Jammer dat 2023 al geweest is en ik in 2073 waarschijnlijk tussen 6 plankjes lig.
Gewoon smokkelen. Het coronajaar telt niet mee.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 19:41 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Dat vind ik ook wel het leuke aan het boek. Compleet anders maar toch nog voldoende herkeningspunten vanuit het heden. Misschien iets voor op mijn bucketlist om eens 2 weken vakantie te gebruiken om die reis over te doen. Jammer dat 2023 al geweest is en ik in 2073 waarschijnlijk tussen 6 plankjes lig.
quote:Op maandag 7 augustus 2023 14:02 schreef UIO_AMS het volgende:
[ afbeelding ]
Voor het eerst van m'n leven begonnen aan een boek van Jane Austen. Wilde eigenlijk beginnen met Pride & Prejudice, maar die stond niet in de kast en Emma in deze nederlandstalige drie grote romans-bundel wel. De eerste hoofdstukken lezen in elk geval makkelijk weg, maar ik denk dat ik Pride & Prejudice toch liever in het Engels lees.
Inmiddels begonnen in de Engelse versie van Emma van dezelfde uitgever van de Pride & Prejudice die ik gelezen heb:quote:Op maandag 14 augustus 2023 15:11 schreef UIO_AMS het volgende:
Tja, het is een boek uit 18-zoveel. Dus uiteraard is het taalgebruik wat gedateerd, maar het verhaal is tijdloos. Ben trouwens niet heel tevreden met de Nederlandse vertaling. Had het beter in het Engels kunnen gaan lezen. Maar ik had geen Engelse versie in de kast staan.
Hier werd ik niet vrolijk van. We mogen in Nederland onze handen dichtknijpen dat we geen districtenstelsel hebben.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 00:49 schreef PippenScottie het volgende:
Op vakantie in de UK deze gekocht bij de lokale Waterstones.
Ik hoop niet dat wij zo ver gaan afglijden
[ afbeelding ]
Dat lijkt me een Byzantijnse keizer. Ik gok Justianusquote:Op maandag 26 augustus 2024 11:13 schreef Vincent_student het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk paperbackje.
Opgepikt samen met nog een paar andere middeleeuwen-delen uit de AH-boekenkast. De middeleeuwen boeien me enorm. Het boekje gaat over de laatste keizers van het Romeinse rijk en de val van het west-Romeinse rijk en de opmars van de andere volkeren. Leest erg goed en legt uit wat er allemaal gebeurd is. Ik ben bezig met het begin, waar je leest over de meest krankjorum keizers en de goede die er af en toe tussendoor kwamen. Aanrader.
Ben er nog steeds niet achter welke illustere figuur op de voorkaft prijkt. Staat ook nergens in het boekje. Misschien hebben jullie een idee.
Dat is hem! Dank je wel!quote:Op maandag 26 augustus 2024 11:16 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dat lijkt me een Byzantijnse keizer. Ik gok Justianus
quote:Op maandag 26 augustus 2024 12:11 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Dat is hem! Dank je wel!
https://nl.wikipedia.org/wiki/Justinianus_I
Hij heeft de Hagia Sophia gebouwd.
Heb dit boek maanden geleden gereserveerd bij de bieb.........schijnt nogal populair te zijnquote:
Ik heb het vanmiddag uitgelezen en ik weet het nog steeds niet eigenlijkquote:Op donderdag 29 augustus 2024 12:40 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Heb dit boek maanden geleden gereserveerd bij de bieb.........schijnt nogal populair te zijn
Maar jij weet het nog niet, hmzzzzzz, ik blijf nog even wachten
Oelala, zoetsappig....ik voel wat je bedoeltquote:Op donderdag 29 augustus 2024 16:44 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Ik heb het vanmiddag uitgelezen en ik weet het nog steeds niet eigenlijk![]()
Ik wilde het echt uit lezen en ik keek er ook echt naar uit om het te gaan lezen (als ik dan op kantoor zat: “oh vanavond mag ik”) maar eigenlijk is het vrij zoetsappig verhaal met liefde die je overal voelt en dat je incompleet bent zonder die personen enz.
Ik wil nu wel onder moeders vleugels lezen …
Justinianus de Grote. Byzantijnse keizer.quote:Op maandag 26 augustus 2024 11:13 schreef Vincent_student het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk paperbackje.
Opgepikt samen met nog een paar andere middeleeuwen-delen uit de AH-boekenkast. De middeleeuwen boeien me enorm. Het boekje gaat over de laatste keizers van het Romeinse rijk en de val van het west-Romeinse rijk en de opmars van de andere volkeren. Leest erg goed en legt uit wat er allemaal gebeurd is. Ik ben bezig met het begin, waar je leest over de meest krankjorum keizers en de goede die er af en toe tussendoor kwamen. Aanrader.
Ben er nog steeds niet achter welke illustere figuur op de voorkaft prijkt. Staat ook nergens in het boekje. Misschien hebben jullie een idee.
Blijft een mooie serie.quote:`Een man werkt niet voor zijn vijanden, tenzij hij weinig te kiezen heeft. Aldus Bernie Gunther. Het is 1954 en Bernie is op Cuba, waar hij aan een gevaarlijke klus probeert te ontkomen. Hij chartert een bootje, maar helaas wordt hij opgepikt door de Amerikaanse kustwacht en belandt voor de zoveelste keer in een gevangeniscel. Na uitgebreid verhoor wordt hij naar Berlijn gebracht. Daar krijgt hij de keuze voorgelegd tussen spioneren voor de Franse geheime dienst of veroordeeld worden voor moord. Zijn nieuwe baan is eenvoudig. Hij moet krijgsgevangenen verwelkomen die naar Duitsland terugkeren, en daarbij uitkijken naar een specifiek persoon: een Franse oorlogsmisdadiger en lid van de Franse SS, die zich heeft uitgegeven voor een Duitse Wehrmacht-officier. De Fransen willen niets liever dan op meedogenloze wijze afrekenen met deze man. Maar intussen dreigt Bernies eigen verleden als krijgsgevangene hem op volkomen onverwachte wijze in te halen.
quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 14:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
De Nachtdienst van Esther Verhoef
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 14:41 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]We gaan het meemaken. Net een plaspauze, ben nu bij pagina 10SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben wel gemakkelijk te pleasen op dat gebieden anders gaat het boek weg
quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 14:41 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee hoor, dat maakt niet uit. Als je een boek hebt gelezen waar je wat over wilt zeggen of vragen kun je het gewoon posten.quote:Op vrijdag 6 september 2024 16:23 schreef Ballerina888 het volgende:
Hier ook een fervent lezer en zou graag meekletsen als dat mag.
Wordt hier een bepaald genre besproken of maakt dat niet uit?
Ik ken wel het boek Ordinary People van Judith Guest. Een mooi boek.quote:
Volgens mij is dat wel een genre dat (hier) veel gelezen wordt.quote:Op vrijdag 6 september 2024 19:04 schreef Ballerina888 het volgende:
zwarte dageraad van Cilla en Rolf Borjlind.
O leuk! Ik lees het liefst thrillers/politieseries.quote:Op vrijdag 6 september 2024 19:09 schreef livelink het volgende:
[..]
Volgens mij is dat wel een genre dat (hier) veel gelezen wordt.
quote:Trauma is een geweldige spionagethriller van meesterverteller Charles den Tex, volgens NRC Nederlands beste thrillerauteur.
John Antink, ex-chef van de geheime dienst, heeft twee weken de tijd om een moord op te lossen, die bijna twintig jaar geleden in Afghanistan plaatsvond – diep in vijandig gebied, tijdens een Special Ops-missie, waar niemand onder zijn eigen naam bekend was, ook John niet. De actie liep niet zoals gepland, want in Afghanistan liep niets zoals gepland.
Als John de Repair Club bij elkaar brengt om de zaak te onderzoeken, wordt al snel duidelijk dat het verleden zich niet zomaar laat oprakelen. Vergeten emoties komen naar boven en dreigen John mee te sleuren naar herinneringen die hij heel diep heeft weggestopt. Maar de timer tikt genadeloos door, en voor hij op nul staat, moet de moordenaar bekend zijn. En dat kan alleen als John begrijpt wat er destijds is gebeurd.
Verfilmd door Roberd Redford ?quote:Op vrijdag 6 september 2024 19:04 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik ken wel het boek Ordinary People van Judith Guest. Een mooi boek.
Leuk!quote:Op vrijdag 6 september 2024 16:23 schreef Ballerina888 het volgende:
Hier ook een fervent lezer en zou graag meekletsen als dat mag.
Wordt hier een bepaald genre besproken of maakt dat niet uit?
O fijn, dank je wel. Dan zal ik daar ook eens kijken.quote:Op maandag 9 september 2024 18:28 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Leuk!
Er is ook nog een ander topic LIT / Boekenclub #2 - Ik hou van praten over boeken
Daar kan je eventueel nog wat meer kwijt![]()
O.T.
Benedict Wells 'De waarheid over het liegen'
Losse verhalen uit verschillende periodes, best okee
Interessant, kende deze auteur nog niet. De historische Jezus is zo'n beetje mijn hobbyquote:Op woensdag 11 september 2024 21:27 schreef blomke het volgende:
[ afbeelding ]
Beetje gedateerd, maar wel interessant.
Krijbolder laat geen spaan over van de beschrijvingen in de evangeliën Overigens trekt ie rare conclusies: Johannes de Doper zou lid van Qumran sekte zijn geweest en Jezus (naast pure personificatie van de eerste gemeentes) een lid van de Essenen.quote:Op donderdag 12 september 2024 10:15 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Interessant, kende deze auteur nog niet. De historische Jezus is zo'n beetje mijn hobby![]()
Ja, die ideeën ken ik wel, maar uiteindelijk is het ook maar gissen.quote:Op donderdag 12 september 2024 10:31 schreef blomke het volgende:
[..]
Krijbolder laat geen spaan over van de beschrijvingen in de evangeliën. Overigens trekt ie rare conclusies: Johannes de Doper zou lid van Qumran sekte zijn geweest en Jezus (naast pure personificatie van de eerste gemeentes) een lid van de Essenen.
quote:Een vliegticket en een oude eigendomsakte, dat is alles wat Sara Marsala nodig heeft om haar oude leven vaarwel te zeggen en zich onder te dompelen in haar mysterieuze familiegeschiedenis. Haar geliefde oudtante Rosie liet haar een stuk grond op Sicilië na, maar voordat ze daar welkom is, moet ze eerst een deur naar het verleden openen.
Langzaam ontvouwt zich het verhaal van Sara’s overgrootmoeder Serafi na, een vrijgevochten vrouw in een tijd waarin dat niet vanzelfsprekend was. Serafi na streed voor een beter leven, niet alleen voor zichzelf, maar voor het hele dorp. Aangekomen op het Siciliaanse platteland ontdekt Sara dat de krachten die Serafi na ten val wilden brengen, ook haar proberen te dwarsbomen.
De Siciliaanse erfenis is een lofzang op het onverschrokken heldendom van alledaagse vrouwen en een meeslepend mysterie dat generaties overstijgt.
Thnxquote:Op zondag 15 september 2024 11:21 schreef stavromulabeta het volgende:
Ziek op de bank, dus ik kan eindelijk weer wat vaart maken met lezen.
Nu deze:
[ afbeelding ]
En het valt absoluut niet tegen. Als de laatste 230 pagina's net zo goed zijn, als de eerste 70, verdient deze een ereplekje tussen Gödel, Escher, Bach en Conjectures and Refutations.
Gister de verfilming gezien daarvan, echt een mooi kostuumdrama gewordenquote:
quote:Op vrijdag 20 september 2024 17:13 schreef FlippingCoin het volgende:
[ afbeelding ]
Het voorwoord was al goed.
Ja. Daar zit nog wel een leuk verhaal achter; hij heeft dat blijkbaar meegekregen toen hij bij één van de commissieleden ging eten en ze bij dit lid in de garage bij zijn oldtimer gingen kijken. Op Netflix stond een tijdje geleden nog een docu over deze hele zaak.quote:
Ze hebben op de bovenste verdieping wel een leuke Ramsj-afdelingquote:Op maandag 23 september 2024 12:41 schreef Poppejans1.4 het volgende:
Kwam er zaterdag achter dat de hele tweedehands afdeling van Scheltema in Amsterdam centrum verdwenen is, bahbahhh
(Gelukkig zit antiquariaat Kok er nog wel)
Had vreselijk zin in een boek met mooie foto's zonder daarvoor de hoofdprijs te betalen.
Zojuist bij de kringloop mocht dit boek met me mee voor 5 euro
[ link | afbeelding ]
dsc jpg file
Ik vond het nogal een anticlimax, was ik ein-de-lijkquote:Op maandag 23 september 2024 13:00 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ze hebben op de bovenste verdieping wel een leuke Ramsj-afdeling
Daarom ook gelezen. Kan ik de vergelijking film boek doenquote:Op woensdag 18 september 2024 20:13 schreef drakin het volgende:
[..]
Gister de verfilming gezien daarvan, echt een mooi kostuumdrama geworden
En na deze de kleine blonde dood kijken?quote:Op maandag 23 september 2024 17:08 schreef borisz het volgende:
[..]
Daarom ook gelezen. Kan ik de vergelijking film boek doen
OT
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik had dit niet meegekregen maar ik snap het ook nietquote:
Wellichtquote:Op dinsdag 24 september 2024 00:12 schreef drakin het volgende:
[..]
En na deze de kleine blonde dood kijken?
Ohhhhh zo duurde even.quote:
quote:Op zondag 29 september 2024 20:50 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ohhhhh zo duurde even.![]()
Nu snap ik de link.![]()
Zelf ook het boek gelezen?
Ik ben wel benieuwd naar het Kleedje.quote:Op zondag 29 september 2024 20:43 schreef borisz het volgende:
[..]
Wellicht. Oh staat gewoon op YT
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Python is dan wel weer best cool.quote:Op maandag 30 september 2024 09:04 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nee, ik ben slechts een nederige programmeer-n00b die zo nu en dan een numeriek projectje in Python doet
Lees je vaker boeken om daarna de verfilming te zien?quote:Op zondag 29 september 2024 20:43 schreef borisz het volgende:
[..]
Wellicht. Oh staat gewoon op YT
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |