Interessant, kende deze auteur nog niet. De historische Jezus is zo'n beetje mijn hobbyquote:Op woensdag 11 september 2024 21:27 schreef blomke het volgende:
[ afbeelding ]
Beetje gedateerd, maar wel interessant.
Krijbolder laat geen spaan over van de beschrijvingen in de evangeliën Overigens trekt ie rare conclusies: Johannes de Doper zou lid van Qumran sekte zijn geweest en Jezus (naast pure personificatie van de eerste gemeentes) een lid van de Essenen.quote:Op donderdag 12 september 2024 10:15 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Interessant, kende deze auteur nog niet. De historische Jezus is zo'n beetje mijn hobby![]()
Ja, die ideeën ken ik wel, maar uiteindelijk is het ook maar gissen.quote:Op donderdag 12 september 2024 10:31 schreef blomke het volgende:
[..]
Krijbolder laat geen spaan over van de beschrijvingen in de evangeliën. Overigens trekt ie rare conclusies: Johannes de Doper zou lid van Qumran sekte zijn geweest en Jezus (naast pure personificatie van de eerste gemeentes) een lid van de Essenen.
quote:Een vliegticket en een oude eigendomsakte, dat is alles wat Sara Marsala nodig heeft om haar oude leven vaarwel te zeggen en zich onder te dompelen in haar mysterieuze familiegeschiedenis. Haar geliefde oudtante Rosie liet haar een stuk grond op Sicilië na, maar voordat ze daar welkom is, moet ze eerst een deur naar het verleden openen.
Langzaam ontvouwt zich het verhaal van Sara’s overgrootmoeder Serafi na, een vrijgevochten vrouw in een tijd waarin dat niet vanzelfsprekend was. Serafi na streed voor een beter leven, niet alleen voor zichzelf, maar voor het hele dorp. Aangekomen op het Siciliaanse platteland ontdekt Sara dat de krachten die Serafi na ten val wilden brengen, ook haar proberen te dwarsbomen.
De Siciliaanse erfenis is een lofzang op het onverschrokken heldendom van alledaagse vrouwen en een meeslepend mysterie dat generaties overstijgt.
Thnxquote:Op zondag 15 september 2024 11:21 schreef stavromulabeta het volgende:
Ziek op de bank, dus ik kan eindelijk weer wat vaart maken met lezen.
Nu deze:
[ afbeelding ]
En het valt absoluut niet tegen. Als de laatste 230 pagina's net zo goed zijn, als de eerste 70, verdient deze een ereplekje tussen Gödel, Escher, Bach en Conjectures and Refutations.
Gister de verfilming gezien daarvan, echt een mooi kostuumdrama gewordenquote:
quote:Op vrijdag 20 september 2024 17:13 schreef FlippingCoin het volgende:
[ afbeelding ]
Het voorwoord was al goed.
Ja. Daar zit nog wel een leuk verhaal achter; hij heeft dat blijkbaar meegekregen toen hij bij één van de commissieleden ging eten en ze bij dit lid in de garage bij zijn oldtimer gingen kijken. Op Netflix stond een tijdje geleden nog een docu over deze hele zaak.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |