quote:Op maandag 7 augustus 2023 14:02 schreef UIO_AMS het volgende:
[ afbeelding ]
Voor het eerst van m'n leven begonnen aan een boek van Jane Austen. Wilde eigenlijk beginnen met Pride & Prejudice, maar die stond niet in de kast en Emma in deze nederlandstalige drie grote romans-bundel wel. De eerste hoofdstukken lezen in elk geval makkelijk weg, maar ik denk dat ik Pride & Prejudice toch liever in het Engels lees.
Inmiddels begonnen in de Engelse versie van Emma van dezelfde uitgever van de Pride & Prejudice die ik gelezen heb:quote:Op maandag 14 augustus 2023 15:11 schreef UIO_AMS het volgende:
Tja, het is een boek uit 18-zoveel. Dus uiteraard is het taalgebruik wat gedateerd, maar het verhaal is tijdloos. Ben trouwens niet heel tevreden met de Nederlandse vertaling. Had het beter in het Engels kunnen gaan lezen. Maar ik had geen Engelse versie in de kast staan.

Hier werd ik niet vrolijk van. We mogen in Nederland onze handen dichtknijpen dat we geen districtenstelsel hebben.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 00:49 schreef PippenScottie het volgende:
Op vakantie in de UK deze gekocht bij de lokale Waterstones.
Ik hoop niet dat wij zo ver gaan afglijden
[ afbeelding ]

Dat lijkt me een Byzantijnse keizer. Ik gok Justianusquote:Op maandag 26 augustus 2024 11:13 schreef Vincent_student het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk paperbackje.
Opgepikt samen met nog een paar andere middeleeuwen-delen uit de AH-boekenkast. De middeleeuwen boeien me enorm. Het boekje gaat over de laatste keizers van het Romeinse rijk en de val van het west-Romeinse rijk en de opmars van de andere volkeren. Leest erg goed en legt uit wat er allemaal gebeurd is. Ik ben bezig met het begin, waar je leest over de meest krankjorum keizers en de goede die er af en toe tussendoor kwamen. Aanrader.
Ben er nog steeds niet achter welke illustere figuur op de voorkaft prijkt. Staat ook nergens in het boekje. Misschien hebben jullie een idee.

Dat is hem! Dank je wel!quote:Op maandag 26 augustus 2024 11:16 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dat lijkt me een Byzantijnse keizer. Ik gok Justianus

quote:Op maandag 26 augustus 2024 12:11 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Dat is hem! Dank je wel!
https://nl.wikipedia.org/wiki/Justinianus_I
Hij heeft de Hagia Sophia gebouwd.

Heb dit boek maanden geleden gereserveerd bij de bieb.........schijnt nogal populair te zijnquote:

Ik heb het vanmiddag uitgelezen en ik weet het nog steeds niet eigenlijkquote:Op donderdag 29 augustus 2024 12:40 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Heb dit boek maanden geleden gereserveerd bij de bieb.........schijnt nogal populair te zijn
Maar jij weet het nog niet, hmzzzzzz, ik blijf nog even wachten

Oelala, zoetsappig....ik voel wat je bedoeltquote:Op donderdag 29 augustus 2024 16:44 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Ik heb het vanmiddag uitgelezen en ik weet het nog steeds niet eigenlijk![]()
Ik wilde het echt uit lezen en ik keek er ook echt naar uit om het te gaan lezen (als ik dan op kantoor zat: “oh vanavond mag ik”) maar eigenlijk is het vrij zoetsappig verhaal met liefde die je overal voelt en dat je incompleet bent zonder die personen enz.
Ik wil nu wel onder moeders vleugels lezen …

Justinianus de Grote. Byzantijnse keizer.quote:Op maandag 26 augustus 2024 11:13 schreef Vincent_student het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk paperbackje.
Opgepikt samen met nog een paar andere middeleeuwen-delen uit de AH-boekenkast. De middeleeuwen boeien me enorm. Het boekje gaat over de laatste keizers van het Romeinse rijk en de val van het west-Romeinse rijk en de opmars van de andere volkeren. Leest erg goed en legt uit wat er allemaal gebeurd is. Ik ben bezig met het begin, waar je leest over de meest krankjorum keizers en de goede die er af en toe tussendoor kwamen. Aanrader.
Ben er nog steeds niet achter welke illustere figuur op de voorkaft prijkt. Staat ook nergens in het boekje. Misschien hebben jullie een idee.

Blijft een mooie serie.quote:`Een man werkt niet voor zijn vijanden, tenzij hij weinig te kiezen heeft. Aldus Bernie Gunther. Het is 1954 en Bernie is op Cuba, waar hij aan een gevaarlijke klus probeert te ontkomen. Hij chartert een bootje, maar helaas wordt hij opgepikt door de Amerikaanse kustwacht en belandt voor de zoveelste keer in een gevangeniscel. Na uitgebreid verhoor wordt hij naar Berlijn gebracht. Daar krijgt hij de keuze voorgelegd tussen spioneren voor de Franse geheime dienst of veroordeeld worden voor moord. Zijn nieuwe baan is eenvoudig. Hij moet krijgsgevangenen verwelkomen die naar Duitsland terugkeren, en daarbij uitkijken naar een specifiek persoon: een Franse oorlogsmisdadiger en lid van de Franse SS, die zich heeft uitgegeven voor een Duitse Wehrmacht-officier. De Fransen willen niets liever dan op meedogenloze wijze afrekenen met deze man. Maar intussen dreigt Bernies eigen verleden als krijgsgevangene hem op volkomen onverwachte wijze in te halen.

quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 14:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
De Nachtdienst van Esther Verhoef
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 14:41 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]We gaan het meemaken. Net een plaspauze, ben nu bij pagina 10SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben wel gemakkelijk te pleasen op dat gebieden anders gaat het boek weg

quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 14:41 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Nee hoor, dat maakt niet uit. Als je een boek hebt gelezen waar je wat over wilt zeggen of vragen kun je het gewoon posten.quote:Op vrijdag 6 september 2024 16:23 schreef Ballerina888 het volgende:
Hier ook een fervent lezer en zou graag meekletsen als dat mag.
Wordt hier een bepaald genre besproken of maakt dat niet uit?

Ik ken wel het boek Ordinary People van Judith Guest. Een mooi boek.quote:

Volgens mij is dat wel een genre dat (hier) veel gelezen wordt.quote:Op vrijdag 6 september 2024 19:04 schreef Ballerina888 het volgende:
zwarte dageraad van Cilla en Rolf Borjlind.

O leuk! Ik lees het liefst thrillers/politieseries.quote:Op vrijdag 6 september 2024 19:09 schreef livelink het volgende:
[..]
Volgens mij is dat wel een genre dat (hier) veel gelezen wordt.

quote:Trauma is een geweldige spionagethriller van meesterverteller Charles den Tex, volgens NRC Nederlands beste thrillerauteur.
John Antink, ex-chef van de geheime dienst, heeft twee weken de tijd om een moord op te lossen, die bijna twintig jaar geleden in Afghanistan plaatsvond – diep in vijandig gebied, tijdens een Special Ops-missie, waar niemand onder zijn eigen naam bekend was, ook John niet. De actie liep niet zoals gepland, want in Afghanistan liep niets zoals gepland.
Als John de Repair Club bij elkaar brengt om de zaak te onderzoeken, wordt al snel duidelijk dat het verleden zich niet zomaar laat oprakelen. Vergeten emoties komen naar boven en dreigen John mee te sleuren naar herinneringen die hij heel diep heeft weggestopt. Maar de timer tikt genadeloos door, en voor hij op nul staat, moet de moordenaar bekend zijn. En dat kan alleen als John begrijpt wat er destijds is gebeurd.

Verfilmd door Roberd Redford ?quote:Op vrijdag 6 september 2024 19:04 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik ken wel het boek Ordinary People van Judith Guest. Een mooi boek.

Leuk!quote:Op vrijdag 6 september 2024 16:23 schreef Ballerina888 het volgende:
Hier ook een fervent lezer en zou graag meekletsen als dat mag.
Wordt hier een bepaald genre besproken of maakt dat niet uit?

O fijn, dank je wel. Dan zal ik daar ook eens kijken.quote:Op maandag 9 september 2024 18:28 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Leuk!
Er is ook nog een ander topic LIT / Boekenclub #2 - Ik hou van praten over boeken
Daar kan je eventueel nog wat meer kwijt![]()
O.T.
Benedict Wells 'De waarheid over het liegen'
Losse verhalen uit verschillende periodes, best okee

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |