abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 6 juli 2023 @ 11:09:02 #1
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_209782515
Ook in dit deel van de reeks kun je met FOK!kers delen welke boeken je aan het lezen bent.

Wil je een uitgebreide mening over een boek posten, dan kan dat ook hier: http://forum.fok.nl/topic/1595368
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 6 juli 2023 @ 11:09:28 #2
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_209782518
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 11:07 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wat vind je ervan? Ik weet dat er mensen echt van walgden maar ik vond het een mooi boek. Het geeft zo goed de triestheid van het (gelovige) plattelandsleven aan. Ik denk er nog regelmatig aan :)
Ik ben pas bij bladzijde 100, maar ik hou erg van dit soort boeken. De triestheid, het depressieve, mensen die niet met elkaar kunnen praten of hun gevoelens uiten en alle neuroses die erbij komen kijken. Ik kan je dat boek van Lize Spit dan ook aanraden, dat zul je denk ik ook mooi vinden.
  Moderator donderdag 6 juli 2023 @ 11:09:57 #3
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_209782523
Nadat ik mijn eerste Kristin Hannah uit heb meteen door met de volgende:

Over het eenzame leven in Alaska in de jaren 70 :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator donderdag 6 juli 2023 @ 11:11:19 #4
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_209782539
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 11:09 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Ik ben pas bij bladzijde 100, maar ik hou erg van dit soort boeken. De triestheid, het depressieve, mensen die niet met elkaar kunnen praten of hun gevoelens uiten en alle neuroses die erbij komen kijken. Ik kan je dat boek van Lize Spit dan ook aanraden, dat zul je denk ik ook mooi vinden.
Ik kan dat ook wel waarderen :Y Beetje zoals Knielen op een bed violen van Jan Siebelink. Ik ga Lize Spit checken!

En als je wil lezen over de triestheid bij de zuiderburen is De helaasheid der dingen van Dimitri Verhulst een aanrader.

[ Bericht 6% gewijzigd door MaJo op 06-07-2023 11:19:14 ]
  Moderator donderdag 6 juli 2023 @ 11:45:35 #5
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_209782914
quote:
88s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 11:48 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]

Voor bij de andere dystopiën
Hier nogsteeds in bezig, geen doorkomen aan, ik snap wel dat ze van 300 pagina's zo'n lange serie kunnen maken.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 6 juli 2023 @ 11:47:11 #6
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_209782927
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 11:11 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik kan dat ook wel waarderen :Y Beetje zoals Knielen op een bed violen van Jan Siebelink. Ik ga Lize Spit checken!

En als je wil lezen over de triestheid bij de zuiderburen is De helaasheid der dingen van Dimitri Verhulst een aanrader.
Bedankt voor de tip. ga ik zeker lezen!
edit: Lize Spit is ook een Belgische.
  donderdag 6 juli 2023 @ 11:50:25 #7
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_209782941

Zoals gewoonlijk bij deze schrijver worden er weer erg akelige dingen met mensen uitgespookt - dieren zijn soms ook de klos- maar het is wel altijd goed geschreven.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_209783016

Laatste deel alweer ;(
Demain, on roule
pi_209783876
Hegel - Vorlesungen über die Philosophie der Weltgeschichte

Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 6 juli 2023 @ 13:34:16 #10
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_209784096
The Shining. Klopt het dat het soms wat rommelig geschreven is (met name vanuit het perspectief van Danny), of heb ik een rare versie? :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_209794022
Ik kan weer plaatjes toevoegen :)

Dit is deel II van de Rotters' club, die heb ik net uit.

Gisteravond begonnen in deel III

Deel III had ik al gelezen, maar had toen niet in de gaten dat het een deel III was. Nu lees ik het met de voorgeschiedenis en is het opeens een ander boek.

@MaJo ik kan wel een boekenpakket voor je maken :P Die graphic novel en Lize Spit heb ik hier liggen en wil ik wel tegen verzendkosten naar je toe sturen.
  zaterdag 8 juli 2023 @ 18:55:44 #12
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_209814336
Ik heb net het boek van Isa Hoes Over Leven uit

Gelukkig van de bieb, want het was bepaald geen aanrader.
Zweverig egoboek, vol met vage therapiën, healings en zo.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_209814927
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 09:36 schreef Adrian4 het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Deel III had ik al gelezen, maar had toen niet in de gaten dat het een deel III was. Nu lees ik het met de voorgeschiedenis en is het opeens een ander boek.
Ik vond Klein Engeland in ieder geval heel vermakkelijk.
  zondag 9 juli 2023 @ 13:25:18 #14
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_209822676
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2023 16:01 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]Waarachtige beschrijvingen uit de permafrost - Ronald Niedekker [..]
Die gaat op de lijst ^O^
Ik ben benieuwd hoe jij het hebt gelezen/ gaat vinden.

Ik vond het al met al toch wat te warrig. Had er misschien de rust niet voor om de schoonheid volledig te ervaren, maar het verhaal bleef maar heen en weer hoppen tussen allerlei tijden en er was veel herhaling van bepaalde thema's. Wel heel knap gedaan en gewaagd om zo'n ongebruikelijke invalshoek te kiezen, maar tegen het eind werd ik er wat ongeduldig en geïrriteerd van. Wel echt prachtig taalgebruik en ik heb van onderdelen ook echt genoten.
in de haak.
  zondag 9 juli 2023 @ 13:29:55 #15
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_209822754
Nu gestart in 'Het lied van ooievaar en dromedaris' van Anjet Daanje. Enorm genoten van haar vorige boek, tegen deze zie ik een beetje op omdat het zo dik is en ik vind dat ik eigenlijk eerst 'Woeste Hoogten' zou moeten lezen (omdat 't nogal sterk op dat verhaal geënt is, begreep ik), maar daar ook weer niet genoeg zin in/tijd voor heb. Nou ja, ik ga er maar gewoon in beginnen.

in de haak.
pi_209822830
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 13:25 schreef trui het volgende:

[..]

Ik vond het al met al toch wat te warrig. Had er misschien de rust niet voor om de schoonheid volledig te ervaren, maar het verhaal bleef maar heen en weer hoppen tussen allerlei tijden en er was veel herhaling van bepaalde thema's. Wel heel knap gedaan en gewaagd om zo'n ongebruikelijke invalshoek te kiezen, maar tegen het eind werd ik er wat ongeduldig en geïrriteerd van. Wel echt prachtig taalgebruik en ik heb van onderdelen ook echt genoten.
Nee, nog niet gelezen. Ik heb nog zo veel op mijn lijst staan. Onder andere de Anjet Daanje die je hieronder post. Bedankt voor de review, dan richt ik m'n pijlen eerst weer op andere boeken.
pi_209823036
“Je hoeft niet hard te schreeuwen om een stilte te laten vallen.”
  zondag 9 juli 2023 @ 17:03:49 #18
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_209826847
andere browser🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
  zondag 9 juli 2023 @ 18:27:00 #19
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_209829025
Bill Bryson - The lost continent
.
pi_209830939
The Bucharest Dossier - William Maz

quote:
CIA agent Bill Hefflin is back in Bucharest— immersed in a cauldron of spies and crooked politicians

The CIA is rocked to its core when a KGB defector divulges that there is a KGB mole inside the Agency. They learn that the mole' s handler is a KGB agent known as Boris. CIA analyst Bill Hefflin recognizes that name— Boris is the code name of Hefflin' s longtime KGB asset. If the defector is correct, Hefflin realizes Boris must be a triple agent, and his supposed mole has been passing false intel to Hefflin and the CIA. What' s more, this makes Hefflin the prime suspect as the KGB mole inside the Agency.

Hefflin is given a chance to prove his innocence by returning to his city of birth, Bucharest, Romania, to find Boris and track down the identity of the mole. It' s been three years since the bloody revolution, and what he finds is a cauldron of spies, crooked politicians, and a country controlled by the underground and the new oligarchs, all of whom want to find Boris. But Hefflin has a secret that no one else knows— Boris has been dead for over a year.
pi_209831039
Der Baader-Meinhof-Komplex - Stefan Aust

quote:
Stefan Austs Buch ist keine Anklageschrift und nicht das Plädoyer eines Verteidigers, es ist auch kein Urteil, weder in juristischer noch in moralischer Hinsicht. Es soll ein Protokoll sein, eine Chronik der Ereignisse vom Juni 1967, als der Student Benno Ohnesorg von einem Polizisten erschossen wurde, bis zum "Deutschen Herbst" 1977, der Entführung und späteren Ermordung des Arbeitgeberpräsidenten Hanns Martin Schleyer, der Entführung und Befreiung der Passagiere und Besatzungsmitglieder der Lufthansa-Maschine "Landshut" und den Selbstmorden im Hochsicherheitstrakt von Stammheim.
Detaillierter und brisanter denn je: Eine Fülle neuer Fakten, die zu einem großen Teil erst durch Austs akribische Recherchen ans Tageslicht kommen, macht diese Neuausgabe möglich und notwendig. Neben neuem Fotomaterial wertet der Autor eine Vielzahl neu aufgefundener und erst heute freigegebener Ermittlungsakten sowie private Aufzeichnungen und Aussagen von Zeitzeugen aus.
Inmiddels begonnen in Der Baader-Meinhof-Komplex. Gezien de omvang van ongeveer 1000 pagina's en de Duitse taal is dit meer iets voor de komende maanden.
  Moderator maandag 10 juli 2023 @ 10:05:58 #22
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_209835337
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 09:36 schreef Adrian4 het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

@:MaJo ik kan wel een boekenpakket voor je maken :P Die graphic novel en Lize Spit heb ik hier liggen en wil ik wel tegen verzendkosten naar je toe sturen.
Sorry lees het nu pas :@ Wat ontzettend lief! Daar heb ik zeker wel interesse in O+
pi_209836322
Ik kom er vanavond bij je over terug.
pi_209836579
Ik heb me op vakantie kostelijk gemaakt met De Dood In Taormina van Arnon Grunberg. Wat een geweldige schrijver is dat toch.

Heel Nederland aan het blazen geslagen denk ik ook. _O-
  maandag 10 juli 2023 @ 11:39:51 #25
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_209836917
Wat als je aan het einde van je leven beseft dat je slechts één jaar echt gelukkig bent geweest? Topdiplomaat Bernhard Wekman kijkt tijdens een nacht in New York terug op de jaren tachtig, toen hij kennismaakte met een groepje Haarlemse idealisten. Ze noemden zichzelf de Saamhorigheidsgroep, waren lid van de PPR of de PSP en doneerden 10 procent van hun inkomen aan projecten in de derde wereld. Ze volksdansten, knutselden en genoten van de natuur. Op geen enkele manier paste hij ertussen. Toch deed Bernhard alsof de idealen van de Saamhorig-heidsgroep ook de zijne waren.

De boek heeft dus de iconische foto van het PSP-verkiezingsaffiche uit 1971 van Hendrik-Jan Koldeweij als omslagfoto.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 10 juli 2023 @ 11:57:45 #26
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_209837199
Leuk, golfer. Ik hoorde laatst ook een bespreking van zijn nieuwste boek. Lijkt me ook wel aardig, al waren de meningen erg verdeeld.
in de haak.
pi_209844718
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 13:29 schreef trui het volgende:
Nu gestart in 'Het lied van ooievaar en dromedaris' van Anjet Daanje. Enorm genoten van haar vorige boek, tegen deze zie ik een beetje op omdat het zo dik is en ik vind dat ik eigenlijk eerst 'Woeste Hoogten' zou moeten lezen (omdat 't nogal sterk op dat verhaal geënt is, begreep ik), maar daar ook weer niet genoeg zin in/tijd voor heb. Nou ja, ik ga er maar gewoon in beginnen.

[ afbeelding ]
Maar Woeste Hoogten is wel een absolute aanrader O+
En nu wil ik dus jouw boek ook lezen!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 10 juli 2023 @ 20:46:54 #28
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_209844767
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2023 20:43 schreef LeSage het volgende:

[..]
Maar Woeste Hoogten is wel een absolute aanrader O+
En nu wil ik dus jouw boek ook lezen!
Ja ik heb 'm volgens mij ooit wel gelezen, maar daar weet ik echt weinig meer van. :@ Dit boek moet ik nu voor een bepaalde datum uit hebben (leesclub), en ik vind de zomer verder altijd fijn om wat meer boeken uit mijn eigen stapel 'nog te lezen' boeken door te komen. Dus eigenlijk past Woeste Hoogten daar gewoon niet echt bij. Nou ja, ik kijk wel even hoe snel ik hierdoorheen kom.
in de haak.
pi_209849843
Ik was toe aan iets luchtigs tussendoor en ben deze aan het luisteren. Het valt zeker niet tegen. Don’t judge a book on the cover

quote:
Misdaadschrijver August keert na een verbroken verloving terug naar het landelijke Wiltshire. Ze heeft een writer’s block en om haar flow weer terug te krijgen, besluit ze een werkplek te huren in een omgebouwde schuur. Daar treft ze een slecht uitgeruste gym, smakeloze catering en een bonte stoet andere huurders, genoeg inspiratie voor haar boek! Ook de knappe maar grillige Max – de eigenaar van het pand – trekt haar aandacht. Waarom doet hij zo geheimzinnig en wat heeft hij te verbergen?
Ik denk wel dat ze gaat kussen met Max
  dinsdag 11 juli 2023 @ 12:42:16 #30
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209850792

31 pagina's die je gratis kunt lezen: https://www.google.nl/boo(...)&printsec=frontcover

quote:
Lege schappen in de supermarkt. Rijen voor de winkels. Grenzen dicht. Verboden bijeenkomsten in huis en mensen die afstand van je houden, alsof je verdacht bent. Het begin van de coronacrisis, toen het leven radicaal veranderde, onzeker en benauwend werd, voelde voor Nausicaa Marbe akelig vertrouwd aan. Het gevoel opgesloten te zijn, de gedachte dat de tijd stilstaat, dat het echte leven zich later zal afspelen, in een betere wereld, had ze eerder meegemaakt. De lockdown voerde haar direct terug naar haar jeugd in communistisch Roemenië. Die ervoer ze als een negentien jaar durende quarantaine in een dictatuur waar schaarste en onderdrukking heersten. De mensen waren bang, maar tegelijkertijd levenslustig en rebels. In het artistieke milieu van Boekarest waarin ze opgroeide genoot ze ondanks alles een gelukkige jeugd. Dankzij ouders die hun leven niet door politieke terreur lieten vergallen. Wachten op het Westen is een even persoonlijk als origineel relaas over opgroeien in onvrijheid, achter gesloten grenzen en onder absurde regels, waarin een kind al vroeg een politiek bewustzijn ontwikkelt en blijft verlangen naar vrijheid, openheid en eerlijkheid - en naar het Westen.
Nausicaa Marbe is een Nederlands schrijver, columnist en journalist van Roemeense komaf. Ze is de auteur van onder andere Mândraga, waarvoor ze het Charlotte Köhler Stipendium kreeg, en Smeergeld, dat werd bekroond met de Diamanten Kogel. Ze was zeven jaar columnist voor de Volkskrant en schrijft sinds 2013 een wekelijkse column voor De Telegraaf.
Bron: Uitgever
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_209865964
'Spaar de spotvogels' van Harper Lee uit. Fijn boek om eens te lezen.

Nu begonnen in 'Kitchen' van Banana Yoshimoto

"Kitchen is een tijdloos boek over rouw, opgroeien, de eenzaamheid van de grote stad, benauwende gendernormen, de liefde voor eten en een ode aan de meest troostrijke plek van elk huis: de keuken. Het bestaat uit de novelle Kitchen en het korte verhaal ‘Moonlight Shadow’.

Toen Kitchen in 1988 in Japan verscheen stond de literaire wereld op zijn kop: het debuut van Banana Yoshimoto werd een megahit, overladen met prijzen en stond meer dan een jaar onafgebroken in de bestsellerlijsten. Men sprak zelfs van ‘Bananamania’, zo geliefd was Kitchen onder Japanse lezers."
  woensdag 12 juli 2023 @ 16:43:43 #32
319979 Fok-it
All is well
pi_209866580
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 15:57 schreef Kanaroe het volgende:
'Spaar de spotvogels' van Harper Lee uit. Fijn boek om eens te lezen.

Nu begonnen in 'Kitchen' van Banana Yoshimoto

"Kitchen is een tijdloos boek over rouw, opgroeien, de eenzaamheid van de grote stad, benauwende gendernormen, de liefde voor eten en een ode aan de meest troostrijke plek van elk huis: de keuken. Het bestaat uit de novelle Kitchen en het korte verhaal ‘Moonlight Shadow’.

Toen Kitchen in 1988 in Japan verscheen stond de literaire wereld op zijn kop: het debuut van Banana Yoshimoto werd een megahit, overladen met prijzen en stond meer dan een jaar onafgebroken in de bestsellerlijsten. Men sprak zelfs van ‘Bananamania’, zo geliefd was Kitchen onder Japanse lezers."
Heb ik tijdje terug ook gelezen. Bijzonder verhaal wel.

Sowieso doen de Japanse/Koreaanse auteurs het wel goed laatste tijd
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_209869571
[/quote]
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 16:43 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ah, leuk!
Ik vind het vooral wel bijzonder dat dit al uit '88 stamt. Toendertijd niks van meegekregen.
  woensdag 12 juli 2023 @ 20:19:07 #34
319979 Fok-it
All is well
pi_209869591
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 20:17 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ah, leuk!
Ik vind het vooral wel bijzonder dat dit al uit '88 stamt. Toendertijd niks van meegekregen.
[/quote]

Heb je de boeken van Sayaka Murata ook gelezen?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_209869604
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 20:19 schreef Fok-it het volgende:

[..]
[..]
Ah, leuk!
Heb je de boeken van Sayaka Murata ook gelezen?
[/quote]
Nee, aanrader?
  woensdag 12 juli 2023 @ 20:20:55 #36
319979 Fok-it
All is well
pi_209869615
Zeker :Y Gaat ook wat meer in op de Japanse cultuur en maatschappij enzo
pi_209869626
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 20:20 schreef Fok-it het volgende:
Zeker :Y Gaat ook wat meer in op de Japanse cultuur en maatschappij enzo
Ik noteer de naam van de schrijver, dank voor de tip
  Moderator donderdag 13 juli 2023 @ 17:37:32 #38
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_209880669
  donderdag 13 juli 2023 @ 22:35:02 #39
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_209884950
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_209910511
Ik heb net een paar boeken van Nele Neuhaus gelezen.
Echt een aanrader als je van Duitse crimi’s houdt.

Leest erg fijn weg,

Ga nu beginnen aan mijn tweede boek van Tomas Ross.
Na eerder de roman over Fortuijn (De Marionet) te hebben gelezen ga ik u verder met Omwille van de troon.

Kende hem niet, maar ik heb hem wel ontdekt en ga zeker meer van hem lezen.
Erg prettige schrijfstijl

Juin uit Eigen Tuin!
  zondag 16 juli 2023 @ 11:10:22 #41
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209914057
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 16:43 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ik heb een paar maanden terug deze gelezen,ook erg indrukwekkend:

quote:
Zes maanden na de allesverwoestende tsunami van 2011 duikt een vermagerde herdershond op in Fukushima in het noordoosten van Japan, helemaal alleen. De mysterieuze zwerfhond wordt opgevangen door achtereenvolgens een vrachtwagenchauffeur met een bijbaantje in de onderwereld, een smokkelaar, een uitgeblust echtpaar, een prostituee en een oude, eenzame jager. Telkens weer valt het nieuwe baasje zijn grote intelligentie op, en elke keer wordt de tijdelijke eigenaar – vaak beslist geen lieverdje – een ander mens door de omgang met de hond. En passant krijgen we een inkijkje in het leven aan de schaduwzijde van de Japanse samenleving.

Elk baasje heeft ook snel door dat de herder vastberaden op weg is naar het zuiden. Waar de hond vandaan komt, waar hij precies heen gaat, en vooral naar wie hij de hele tijd op zoek is, wordt pas jaren later duidelijk in Kyushu, in het door aardbevingen geteisterde zuidwesten van Japan. In de tussentijd verandert hij de levens van iedereen die hij tegenkomt, maar het gaat hem om één specifiek leven, dat hij móét zien te bereiken.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zondag 16 juli 2023 @ 11:12:38 #42
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_209914120
quote:
Kun je er iets van maken? Ik vond het destijds onleesbaar, maar misschien had ik een matige vertaling.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  zondag 16 juli 2023 @ 11:13:09 #43
319979 Fok-it
All is well
pi_209914130
quote:
2s.gif Op zondag 16 juli 2023 11:10 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
[..]

Nice! Gaat op de lijst
  Moderator zondag 16 juli 2023 @ 11:39:58 #44
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_209914454
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 11:12 schreef Quotidien het volgende:

[..]
Kun je er iets van maken? Ik vond het destijds onleesbaar, maar misschien had ik een matige vertaling.
Ben pas bij canto tien maar het is prima te volgen :Y

Het is ook geen poëtische vertaling maar een proza vertaling.
pi_209946606
De vrouwen van Troje van Pat Barker

Troje is gevallen. De Grieken hebben de bittere strijd gewonnen en willen als overwinnaars snel huiswaarts keren, beladen met hun oorlogsbuit: goud, wapens en vrouwen. Het enige wat ze nu nog nodig hebben is een gunstige wind zodat ze de zeilen kunnen hijsen. Maar de wind blijft uit. De goden zijn ontstemd en ontzeggen de Grieken hun wens. Terwijl ze rusteloos wachten aan de rand van de stad die ze vernietigden, begint de hiërarchie die hen in de strijd bijeenhield te wankelen: oude vetes steken de kop op en er ontstaan nieuwe irritaties.

Briseïs, de door Achilles ontvoerde oorlogsbruid, verblijft nog steeds in het Griekse kamp, onopgemerkt door haar ruziënde ontvoerders. Ze zoekt bondgenoten – de jonge, naïeve Amina, de tegendraadse Hecuba en Calchus, de in ongenade geraakte priester – en ze ontwikkelen een plan om wraak te nemen. Maar hoewel Briseïs de Trojaanse oorlog overleefd heeft, zou vredestijd weleens veel gevaarlijker kunnen blijken.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 juli 2023 @ 20:09:34 #46
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_209946946
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_209947714
quote:
2s.gif Op zondag 16 juli 2023 11:10 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
[..]

Dat spreekt mij ook aan, gaat op mijn lijstje :)
  dinsdag 18 juli 2023 @ 22:15:15 #48
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_209948818
  vrijdag 21 juli 2023 @ 18:42:13 #50
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_209985247
Op vakantie deze gelezen:

Wel interessante visie op stedelijke natuur, met veel voorbeelden die haaks staan op wat je leert bij biologie.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 21 juli 2023 @ 19:59:09 #51
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209986146
Verder met de Rivers of London serie
pi_209990947

quote:
Engeland, 1940. Drie heel verschillende vrouwen melden zich bij Bletchley Park, waar de knapste koppen van Groot-Brittannië werken om Duitse militaire codes te breken. Socialite Osla, de Londense Mab en plattelandsmeisje Beth worden de beste vriendinnen – tot een onvergeeflijke ruzie een einde maakt aan hun vriendschap…

Engeland, 1947. Drie vrouwen die ooit elkaars beste vriendinnen waren worden samengebracht door een mysterieuze gecodeerde brief. Osla, Mab en Beth moeten elkaar vergeven en samen nog een laatste code kraken om de verrader te vinden die hun naar het leven staat. Maar elke stap dichter bij het breken van de code brengt het gevaar dichterbij...
pi_210024048
'Wormmaan' van Mariken Heitman.

Interessant verhaal, maar echt lekker lezen vind ik het niet.
  maandag 24 juli 2023 @ 15:53:07 #54
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210024066
  dinsdag 25 juli 2023 @ 14:52:17 #55
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210035058

In de verhalenbundel ‘Eerste persoon enkelvoud’ van Haruki Murakami verandert een toevallige ontmoeting op een parkbankje in een raadselachtig wiskundig onderhoud dat de verteller decennia later nog bezighoudt. Een naamloze, oudere man denkt terug aan twee bepalende liefdes uit zijn jeugd. Een reiziger in een aftandse herberg wordt deelgenoot van de romantische ontboezemingen van een melancholieke aap. In de acht verhalen in ‘Eerste persoon enkelvoud’ is steeds een klassieke Murakamiëske ik-figuur aan het woord die een uniek fragment van zijn werkelijkheid met ons deelt. Het is Haruki Murakami op zijn zuiverst: bevreemdend, troostrijk, weemoedig, geestig, ontroerend.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 25 juli 2023 @ 21:21:45 #56
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210038851
Ben begonnen aan de Artemis Fowl serie,
  Moderator / Redactie Sport woensdag 26 juli 2023 @ 11:33:15 #57
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_210043285
  woensdag 26 juli 2023 @ 14:26:53 #58
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210045187
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2023 11:33 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
Beide vermoord als gevolg van een complottheorie
  woensdag 26 juli 2023 @ 14:31:15 #59
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_210045231
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2023 14:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Beide vermoord als gevolg van een complottheorie
Een complot, niet een complottheorie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lienekien op 26-07-2023 14:42:48 ]
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 26 juli 2023 @ 14:39:39 #60
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210045325
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2023 14:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Een complot, niet een complotheorie.
Waren de broers de Witt daadwerkelijk van plan de prins te vermoorden?
  woensdag 26 juli 2023 @ 14:42:28 #61
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_210045356
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2023 14:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Waren de broers de Witt daadwerkelijk van plan de prins te vermoorden?
Ik moet duidelijk het boek nog lezen. :+
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 26 juli 2023 @ 14:45:28 #62
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210045394
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2023 14:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik moet duidelijk het boek nog lezen. :+
https://nl.wikipedia.org/wiki/Willem_Tichelaar
  woensdag 26 juli 2023 @ 19:42:25 #63
370431 drakin
vurig typje
pi_210048672
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  donderdag 27 juli 2023 @ 10:45:38 #64
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_210054832
Ik ben op aanraden van @MaJo begonnen in:
  Moderator donderdag 27 juli 2023 @ 11:14:24 #65
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210055355
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juli 2023 10:45 schreef herverwijderd het volgende:
Ik ben op aanraden van @:MaJo begonnen in:
[ afbeelding ]
Ah wat leuk! Ik ben benieuwd wat je ervan vindt :)
pi_210063596
Uit: 'Wormmaan' van Mariken Heitman, ik vond het uiteindelijk toch een mooi verhaal ondanks de gekunsteldheid en vele feitjes en wetenswaardigheden.

Begonnen in: 'De laatste skilift' van mijn alltime favoriet John Irving.

Ruim 1000 pagina's dus....tot ooit weer in dit topic :W
  vrijdag 28 juli 2023 @ 21:21:56 #67
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210074673

Deel 2
  zaterdag 29 juli 2023 @ 14:34:44 #68
370431 drakin
vurig typje
pi_210081380
Weer eens een boek van Theun erbij gepakt O+
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  zaterdag 29 juli 2023 @ 14:39:43 #69
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210081438
Deel 3
pi_210082369
pi_210082383
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 10:32 schreef Adrian4 het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

Dit is echt een aanrader overigens
Tranen met tuiten (en dat doe ik niet zo snel)
pi_210084325
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 16:10 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Aah....ik noteer dit boek op mijn leeslijstje
Aangeprezen door Nathan Hill is ook een groot compliment wat mij betreft
  zaterdag 29 juli 2023 @ 18:08:01 #73
37150 livelink
pi_210084433
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 16:10 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Ik ga ook even kijken of het in de bibliotheek al te reserveren is.

Edit: Ja, dus. Gereserveerd ^O^
pi_210086849
Het intieme leven - Niccolo Ammaniti

quote:
Maria Cristina Palma leidt een perfect leven - op het oog, dan. Ze is mooi, rijk, beroemd, de vrouw van de Italiaanse premier en de wereld draait om haar. Dan ontmoet ze op een feest een vriend van haar overleden broertje en ontvangt ze een filmpje dat alles verandert. Een geheim uit haar verleden haalt haar in, iets wat ze diep heeft weggestopt en waar ze nooit meer aan heeft gedacht.

Niccolò Ammaniti ontleedt haarscherp haar geest, onderzoekt haar angsten, obsessies en stiekeme verlangens in een roman die ongeëvenaarde fantasie, psychologisch realisme, tragiek en verleiding combineert. Het intieme leven laat je nadenken over onbewuste drijfveren, verdrongen herinneringen en een vervormde realiteit.
pi_210092781
Diepgaand boek over het begin, de oorzaken, het verloop en de afloop van die hongerwinter. Mijn beide ouders hebben dat aan den lijve meegemaakt, een syndroom aan over gehouden en daardoor ook mijn jeugd beïnvloedt.

Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 30 juli 2023 @ 17:43:04 #76
37150 livelink
pi_210097526
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 11:54 schreef blomke het volgende:
Diepgaand boek over het begin, de oorzaken, het verloop en de afloop van die hongerwinter. Mijn beide ouders hebben dat aan den lijve meegemaakt, een syndroom aan over gehouden en daardoor ook mijn jeugd beïnvloedt.

[ afbeelding ]
Heftig blomke. Mijn ouders kwamen uit Zuid-Limburg en omdat die eerder bevrijd waren hebben zij de hongerwinter niet meegemaakt. Echt een scheidslijn door Nederland was dat.
pi_210098264
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 17:43 schreef livelink het volgende:
Heftig blomke. Mijn ouders kwamen uit Zuid-Limburg en omdat die eerder bevrijd waren hebben zij de hongerwinter niet meegemaakt. Echt een scheidslijn door Nederland was dat.
Klopt. Mijn ouders woonden in "Holland" (Noord resp. Zuid) en daar zijn 20.000 mensen gestorven door de honger en de kou. Men groef bloembollen op uit de tuinderijen om ze te bakken. Of suikerbieten; werden in stukken gesneden en gekookt. Een zuster van mijn moeder, is in de oorlog geboren en heeft een afwijking aan haar schildklier, door de hongerwinter.

Bizar, ook de gevolgen voor ons (uit jaren '50 & '60): we moesten eten, anders zouden we sterven
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 30 juli 2023 @ 19:11:38 #79
249756 Symphonic
Look o Look
pi_210098532
Ik dacht een boek van Stephen King te hebben (niet goed gekeken blijkbaar, en de tekst bovenaan de cover werkte daar aan mee) maar dit is een meer dan prima vergissing. Echt een goed geschreven en fijn leesbaar boek dat zeer in de stijl van King is.

Nu op zoek naar zijn andere boeken in dit genre.

Juin uit Eigen Tuin!
pi_210137541

Het schijnt echt een goede thriller te zijn. Af en toe kan ik het wel waarderen :)
  woensdag 2 augustus 2023 @ 21:26:31 #81
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210138072
pi_210138132

In oktober komt de film uit en wilde eerst het boek lezen. Bizar wat daar gebeurd is.

[ Bericht 37% gewijzigd door Rianne84 op 03-08-2023 14:52:49 ]
  donderdag 3 augustus 2023 @ 09:44:20 #83
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210141415

Gisteravond laat pas in begonnen, maar het leest lekker weg. Johan schrijft goed.
pi_210165276
Vooralsnog (na 75 blz. vandaag) vind ik het vooral een hoop ongefundeerd getier tegen alles wat met geloof en theïsme te maken heeft:

zaterdag 5 augustus 2023 @ 00:07:48 #85
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210165736
Ik vlieg door de Artemis Fowls

pi_210172666
Juin uit Eigen Tuin!
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 18:56:53 #87
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_210173191
Vandaag begonnen in deze:

Ligt al jaren in de kast. :@
pi_210173419
Bennie Griessel 1 Duivelspiek - Deon Meyer

quote:
Wie is de mysterieuze persoon die het recht in eigen hand neemt? De anonieme wreker die in de pers al snel de bijnaam Artemis krijgt, omdat een getuige een vrouw met een speer meent te hebben gezien op de plek waar een vermoorde pedofiel is gevonden? De politie kan uiteraard niet passief toekijken en zet de ervaren inspecteur Bennie Griessel op de zaak. Maar Griessel wordt geteisterd door zijn eigen persoonlijke problemen. Een kidnapping van een kind leidt tot de ontknoping en een schokkend einde…
Boek komt traag op gang, verder wel goed. Dat het zich afspeelt in Zuid-Afrika is wel leuk, keer iets anders dan Nederland, VK of VS.
  maandag 7 augustus 2023 @ 10:21:01 #89
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_210194724
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 11:14 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ah wat leuk! Ik ben benieuwd wat je ervan vindt :)
Vond het een heerlijk boek!

Nu lees ik dit:
  maandag 7 augustus 2023 @ 10:30:12 #90
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210194837
  maandag 7 augustus 2023 @ 11:48:06 #91
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_210195598
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 23:03 schreef blomke het volgende:
Vooralsnog (na 75 blz. vandaag) vind ik het vooral een hoop ongefundeerd getier tegen alles wat met geloof en theïsme te maken heeft:

[ afbeelding ]
Grappig, ik vind het juist een heel geslaagde poging om het fundament onder het geloof ter discussie te stellen. Wat vind je er precies zo ongefundeerd aan?
in de haak.
  maandag 7 augustus 2023 @ 13:13:33 #92
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210196937
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 10:21 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Vond het een heerlijk boek!

Nu lees ik dit:
[ afbeelding ]
Hoe bevalt ie? Vond tussen de raderen zijn beste roman
Heb je Simone de Bouvoir ook gelezen (was ie mee getrouwd), Alle mensen zijn sterfelijk vond ik erg goed.
  maandag 7 augustus 2023 @ 13:14:22 #93
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210196952
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 11:48 schreef trui het volgende:

[..]
Grappig, ik vind het juist een heel geslaagde poging om het fundament onder het geloof ter discussie te stellen. Wat vind je er precies zo ongefundeerd aan?
Concur
  maandag 7 augustus 2023 @ 13:30:47 #94
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_210197239
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 13:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Hoe bevalt ie? Vond tussen de raderen zijn beste roman
Heb je Simone de Bouvoir ook gelezen (was ie mee getrouwd), Alle mensen zijn sterfelijk vond ik erg goed.
Bij Sartre kijk ik er vaak erg tegenop om aan een boek te beginnen, maar als ik dan aan het lezen ben grijpt het me vrijwel meteen en leest het eigenlijk heel makkelijk weg.
Van Simone de Beauvoir heb ik tot nu toe alleen 'Quand prime le spirituel' gelezen. Andere boeken staan op mijn zeer lange nog-te-lezen-lijst :P
pi_210197532
Heftig dit

quote:
Rood is ja van cabaretier Sara Kroos is haar eerlijke en confronterende verhaal over misbruik en de herhaling hiervan, van een leven met psychische klachten en de weg naar herstel.

In Rood is ja deelt Sara Kroos voor het eerst haar persoonlijke verhaal. Een kwetsbare en krachtige autobiografie over misbruik en herstel.

Cabaretier Sara Kroosschuwde in haar theaterprogramma’s het persoonlijke verhaal niet. Openhartig, hard, ontroerend en buitengewoon grappig vertelde ze behalve over vrolijke onhandigheid ook over de zwarte thema’s in haar leven: seksueel misbruik en depressie. In een razend tempo maakte ze gewaardeerde programma’s en trad ze in het hele land op voor volle zalen.

Totdat haar stressvolle bestaan in combinatie met haar voorgeschiedenis zoveel van haar eiste dat ze vastliep. Sara liet zich opnemen in een psychiatrische kliniek, waar ze seksueel werd misbruikt door de therapeut die haar moest helpen met het verwerken van het misbruik uit haar jeugd. In de jaren die volgden gaf ze alles om overeind te blijven, kreeg ze na een lange juridische weg erkenning van de pleger en de kliniek, en besloot ze uiteindelijk niet meer te zwijgen.
  Moderator maandag 7 augustus 2023 @ 14:02:34 #96
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_210197614

Voor het eerst van m'n leven begonnen aan een boek van Jane Austen. Wilde eigenlijk beginnen met Pride & Prejudice, maar die stond niet in de kast en Emma in deze nederlandstalige drie grote romans-bundel wel. De eerste hoofdstukken lezen in elk geval makkelijk weg, maar ik denk dat ik Pride & Prejudice toch liever in het Engels lees.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_210197884

Ik denk niet dat ik hem helemaal in één keer ga uitlezen, begonnen met The picture of Dorian Gray
  Moderator maandag 7 augustus 2023 @ 22:17:04 #98
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210205060
quote:
7s.gif Op maandag 7 augustus 2023 14:02 schreef UIO_AMS het volgende:
[ afbeelding ]

Voor het eerst van m'n leven begonnen aan een boek van Jane Austen. Wilde eigenlijk beginnen met Pride & Prejudice, maar die stond niet in de kast en Emma in deze nederlandstalige drie grote romans-bundel wel. De eerste hoofdstukken lezen in elk geval makkelijk weg, maar ik denk dat ik Pride & Prejudice toch liever in het Engels lees.
Ik heb Emma ook klaarliggen om te lezen, gekocht in Winchester, waar ze overleed. Ik kan me er steeds niet toe zetten omdat ik bang ben dat het gedateerd is. Maar dat valt dus wel mee? Toch eens een kans geven dan :)
  Moderator maandag 7 augustus 2023 @ 22:18:18 #99
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210205072
quote:
14s.gif Op maandag 7 augustus 2023 14:23 schreef cafca het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk niet dat ik hem helemaal in één keer ga uitlezen, begonnen met The picture of Dorian Gray
The Picture of Dorian Gray is een van mijn favoriete boeken, ik denk er nog best vaak aan, heeft dus veel indruk gemaakt. Ik ben benieuwd wat je ervan vindt!
  dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:55:50 #100
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_210208262
Na deel 1, direct door met het tweede en laatste deel. Verhaal gaat natuurlijk over Ultima en het leven van de geestelijke vader ervan, maar ook over het programmeren en uitbrengen van videogames in de begintijden van het medium, en de impact van dat alles. Erg leuk om als nerd te lezen in ieder geval :7
Robert Moog died for our synths
pi_210215828

Ik las deze afgelopen paar dagen uit.
Za-lig
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_210222977

Grappig, Nederland in de ogen van Duitse vakantiegangers
  woensdag 9 augustus 2023 @ 14:11:25 #103
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210225431

Synopsis:
Jean is de jongste zoon van Edgar en Marta Popper. Hij is de rustigste van hun drie kinderen. Zijn zus Nana was de oogappel van hun vader, ook al heeft ze altijd haar eigen plan getrokken. Oudste zoon Serge is het ‘moeilijke kind’, en zelfs nu, op zijn zestigste, weet hij met zijn nukken en slechte humeur de sfeer in de familie vaak te verpesten. In hun jeugd waren de twee jongens altijd jaloers op hun zus. Ze houden van haar, maar ze kwellen haar nog steeds met kleine pesterijen.
Uit zijn eerste huwelijk heeft Serge een dochter, Joséphine. Als haar grootouders zijn overleden stelt zij voor om met Nana en Jean naar Auschwitz te reizen, om meer te weten te komen over de familiegeschiedenis van Marta. Tijdens hun bezoek krijgt Serge het aan de stok met Nana. De ruzie escaleert en in het heetst van de strijd maakt Serge het zo bont dat zijn zus al het contact met hem verbreekt.
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 9 augustus 2023 @ 19:10:16 #104
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210228920

Beter dan ik mij in herinnering had.
pi_210238256
'Wat mama niet vertellen kon' van Marcel Maassen (juni 2023, 383 bladzijden)

Zoektocht van Cyrilla naar wie haar moeder was en waar ze vandaan kwam.

Lees een stukje

pi_210238474
Net uit:

En

Nu bezig in:

stupidity has become as common as common sense was before
  donderdag 10 augustus 2023 @ 16:55:52 #107
19840 Libris
Live from Singapore
pi_210238741

Net uit. Goed boek, flinke pil. Verhaal makkelijk te begrijpen. Kan me goed voorstellen dat het verfilmd wordt.

Net begonnen in

Scrijver zit achter het youtube kanaal nerdwriter2: https://youtube.com/@Nerdwriter1

Begin was goed, nu een beetje te hoogdravend, we proberen het nog even
  vrijdag 11 augustus 2023 @ 16:40:23 #108
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_210249773
Ben hier in bezig, maar kom er nauwelijks doorheen. Begon spannend, but it's all downhill from there :{ "Steekt Steven King naar de kroon" staat er op de cover.. Mja, nee :') Denk niet dat ik 'm uit ga lezen, en dat is echt een zeldzaamheid bij mij.

pi_210250044

en

In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_210256078
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 22:18 schreef MaJo het volgende:

[..]
The Picture of Dorian Gray is een van mijn favoriete boeken, ik denk er nog best vaak aan, heeft dus veel indruk gemaakt. Ik ben benieuwd wat je ervan vindt!
Een heel mooi boek, prachtig taalgebruik, interessant plot, ik vond het alleen wat kort. Over randzaken wordt soms heel erg uitgewijd, terwijl de hoofdlijn een beetje beknopt lijkt.
Maar zeker de moeite waard!
pi_210258013
Demain, on roule
  Moderator zaterdag 12 augustus 2023 @ 23:55:01 #112
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210266384
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2023 09:23 schreef cafca het volgende:

[..]
Een heel mooi boek, prachtig taalgebruik, interessant plot, ik vond het alleen wat kort. Over randzaken wordt soms heel erg uitgewijd, terwijl de hoofdlijn een beetje beknopt lijkt.
Maar zeker de moeite waard!
Dat het kort is kan ik me ook herinneren ja, je leest het zo uit. Fijn dat je het ook een goed boek vond :)
  Moderator maandag 14 augustus 2023 @ 15:11:40 #113
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_210282168
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 22:17 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik heb Emma ook klaarliggen om te lezen, gekocht in Winchester, waar ze overleed. Ik kan me er steeds niet toe zetten omdat ik bang ben dat het gedateerd is. Maar dat valt dus wel mee? Toch eens een kans geven dan :)
Tja, het is een boek uit 18-zoveel. Dus uiteraard is het taalgebruik wat gedateerd, maar het verhaal is tijdloos. Ben trouwens niet heel tevreden met de Nederlandse vertaling. Had het beter in het Engels kunnen gaan lezen. Maar ik had geen Engelse versie in de kast staan.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_210284337
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 20:17 schreef TargaFlorio het volgende:
Het intieme leven - Niccolo Ammaniti

[ afbeelding ]
[..]

Dit boek heb ik ook gelezen, of half gelezen, want het kon me uiteindelijk toch niet echt boeien. Jammer, Ammaniti kan zo goed schrijven, maar om de een of andere reden vond ik het verhaal niet dwingend genoeg - misschien vergis ik me? Heb jij het uitgelezen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator / Redactie Sport maandag 14 augustus 2023 @ 18:17:29 #115
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_210284531
  maandag 14 augustus 2023 @ 20:22:57 #116
370431 drakin
vurig typje
pi_210285696
pi_210286100
quote:
99s.gif Op maandag 14 augustus 2023 20:22 schreef drakin het volgende:
[ afbeelding ]
Die is leuk! Heeft eveneens de allerbeste verfilming. Rendez Vouz With Rama of Childhood's End schijnt ook heel goed te zijn.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 14 augustus 2023 @ 20:52:15 #118
319979 Fok-it
All is well
pi_210286132
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 18:17 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
First time reader? :P
pi_210286278

Ramage's mutiny, uit de reeks Ramage boeken van Dudley Pope die ik mee op vakantie heb genomen. Leest een beetje als Bernard Cornwell's Sharpe boeken, aangezien ook Luitenant, later kaptein Ramage van de Royal Navy een groepje "chosen men" om zich heen verzamelt. Mutiny gaat over de muiterij op de Hermione en de expeditie om het schip weer terug te veroveren op de Spanjaarden. Fun fact, in real life was het schip dat de Hermione expeditie uitvoerde de HMS Surprise, wat een zekere Patrick Russ, ook bekend als Patrick O'Brian weer inspireerde voor zijn boeken over Jack Aubrey en Stephen Maturin.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  maandag 14 augustus 2023 @ 21:10:27 #120
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210286368
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 21:02 schreef Sabata het volgende:
[ afbeelding ]

Ramage's mutiny, uit de reeks Ramage boeken van Dudley Pope die ik mee op vakantie heb genomen. Leest een beetje als Bernard Cornwell's Sharpe boeken, aangezien ook Luitenant, later kaptein Ramage van de Royal Navy een groepje "chosen men" om zich heen verzamelt. Mutiny gaat over de muiterij op de Hermione en de expeditie om het schip weer terug te veroveren op de Spanjaarden. Fun fact, in real life was het schip dat de Hermione expeditie uitvoerde de HMS Surprise, wat een zekere Patrick Russ, ook bekend als Patrick O'Brian weer inspireerde voor zijn boeken over Jack Aubrey en Stephen Maturin.
Als je leest over hoe keihard het er aan boord van de Britse vloot aan toe ging, dan vraag je je af, wtf, waarom gingen mensen daar mee. De waarheid is dat het leven aan boord veel beter was dan aan wal, en altijd genoeg te eten.
pi_210286657
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 21:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Als je leest over hoe keihard het er aan boord van de Britse vloot aan toe ging, dan vraag je je af, wtf, waarom gingen mensen daar mee. De waarheid is dat het leven aan boord veel beter was dan aan wal, en altijd genoeg te eten.
Meer dan 80% van de mannen aan boord was opgevist door Press gangs, groepen marineofficieren die matrozen gewoon 'rekruteerden' door ze knockout te slaan in de kroegen tijdens hun verlof, of dronken te voeren zodat er zomaar ineens een 'handtekening' (vaak een kruis of duimafdruk) als vrijwilliger in de monsterrol stond. Soms werden ook schepen van de koopvaardij vloot aangehouden op volle zee om opengevallen plaatsen in te nemen.

Amerikaanse matrozen en matrozen die diende op schepen van de Posterijen hadden een 'protection' waarmee in theorie ze beschermd waren tegen dit soort praktijken, maar er deden vaak namaak versie de rondte of de USA consul verkocht ze gewoon tegen winst aan iedere Brit die er om vroeg, waardoor de marine er automatisch vanuit ging dat iedere Protection vals was. Het is niet voor niets dat de vloot in Spithead en aan de Nore tegen de harde discipline in opstand kwam. Helaas lostte dat niet heel veel op, commandeurs als Nelson (die vond dat een goed zeeman slecht werd van zweepslagen en een slecht zeeman vals van teveel zweepslagen) waren even zeldzaam als witte raven
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 15 augustus 2023 @ 15:54:14 #123
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_210294396
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 20:52 schreef Fok-it het volgende:

[..]
First time reader? :P
Nee. Maar na tien jaar is het weer eens tijd om alle boeken te luisteren.
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 16:12:47 #124
319979 Fok-it
All is well
pi_210294584
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 15:54 schreef borisz het volgende:

[..]
Nee. Maar na tien jaar is het weer eens tijd om alle boeken te luisteren.
Zowel Engels (Stephen Fry) Als Nederlands (Jan Meng) is erg goed gedaan _O_
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 16:50:01 #125
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210294893
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 16:12 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Zowel Engels (Stephen Fry) Als Nederlands (Jan Meng) is erg goed gedaan _O_
Fry doet het geweldig, maar met " pocketed it" had hij veel moeite
Fry verteld het verhaal
https://www.reddit.com/r/(...)audiobook/?rdt=62148
en de wraak van Rowling

dinsdag 15 augustus 2023 @ 16:54:03 #126
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210294932
Fry kan voor mij het telefoonboek voorlezen en ik zou er nog naar luisteren. Zijn eigen boeken doet hij ook brilliant
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 20:19:33 #127
370431 drakin
vurig typje
pi_210297016
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 20:50 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Die is leuk! Heeft eveneens de allerbeste verfilming. Rendez Vouz With Rama of Childhood's End schijnt ook heel goed te zijn.
Als deze bevalt lees ik ook de vervolgen :Y
pi_210303244
Het begin is veelbelovend

pi_210308551
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 16:55 schreef Libris het volgende:
[ afbeelding ]

Net uit. Goed boek, flinke pil. Verhaal makkelijk te begrijpen. Kan me goed voorstellen dat het verfilmd wordt.

Ik lees hem net vandaag uit. Echt een tof boek van King weer. Net als Insomnia een goed verhaal en inderdaad een goed te volgen verhaal.
Juin uit Eigen Tuin!
  woensdag 16 augustus 2023 @ 19:56:59 #130
319979 Fok-it
All is well
pi_210308655
Oh ik vond Fairy Tale beetje tegenvallen moet ik zeggen. Na een erg veelbelovend begin dat wel.

Ben The Long Walk van King aan het luisteren nu _O_ Echt wel een van mijn favorieten
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 augustus 2023 @ 19:57:49 #131
426493 crew  PippenScottie
pi_210308667
Niet echt luchtige vakantiekost, maar wat een boek. Heel indrukwekkend, prachtig eerbetoon aan zijn zoon.

My friends all drive horses
pi_210308702
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 19:56 schreef Fok-it het volgende:
Oh ik vond Fairy Tale beetje tegenvallen moet ik zeggen. Na een erg veelbelovend begin dat wel.

Ben The Long Walk van King aan het luisteren nu _O_ Echt wel een van mijn favorieten
Volgend mij heb heb ik die ook boven in de kast staan. Zal hem tevoorschijn halen :)
Juin uit Eigen Tuin!
  woensdag 16 augustus 2023 @ 20:00:01 #133
37150 livelink
pi_210308704
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 19:56 schreef Fok-it het volgende:

Ik had verwacht dat The Long Walk allang een keer verfilmd was. Het boek vraagt er gewoon om wat mij betreft.
  woensdag 16 augustus 2023 @ 20:11:27 #134
319979 Fok-it
All is well
pi_210308839
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 20:00 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik had verwacht dat The Long Walk allang een keer verfilmd was. Het boek vraagt er gewoon om wat mij betreft.
Ja dat wordt een enorme kaskraker. Hij is volgens IMDB ook in pre-production maar regisseur schijnt er zijn handen vanaf te hebben gehaald
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 augustus 2023 @ 22:54:29 #135
426493 crew  PippenScottie
pi_210311598
Ik ga nu hieraan beginnen. Verwacht voorlopig geen update van mij in dit topic :s)

My friends all drive horses
  donderdag 17 augustus 2023 @ 10:01:06 #136
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_210314161
Ik ben dit boek aan het lezen. Maggie O'Farrell schrijft zo heerlijk. <3

in de haak.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 13:49:23 #138
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210317143
Op de e-reader, Koreaans:

In papieren vorm, Mexicaans:
  donderdag 17 augustus 2023 @ 13:51:13 #139
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_210317165
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 12:40 schreef Haushofer het volgende:
Deze natuurlijk:

Natuurlijk niet!

:P
tof! :)
in de haak.
pi_210327358
Juin uit Eigen Tuin!
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:10:01 #141
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210327647
pi_210334100
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 17:54 schreef Nadine26 het volgende:

[..]
Dit boek heb ik ook gelezen, of half gelezen, want het kon me uiteindelijk toch niet echt boeien. Jammer, Ammaniti kan zo goed schrijven, maar om de een of andere reden vond ik het verhaal niet dwingend genoeg - misschien vergis ik me? Heb jij het uitgelezen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel uitgelezen maar op een gegeven moment was ik er wel een beetje klaar mee.
SPOILER
pi_210364791
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 21:04 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Wel uitgelezen maar op een gegeven moment was ik er wel een beetje klaar mee.
SPOILER
Ah, goed om te weten, dan heb ik weinig gemist >:)

Gisteren ben ik trouwens begonnen aan het boek dat echt iedereen allang gelezen heeft, maar om de een of andere reden wilde ik er nooit aan beginnen omdat ik niet van heel dikke boeken houd: The Corrections van Jonathan Franzen.

Hoewel ik pas twee hoofdstukken heb gelezen, vraag ik me nu al af wat me bezield heeft om dat boek links te laten liggen. Ik denk dat de rest van de wereld jaloers op me is, want ik mag nog bijna 500 pagina's! En daarna kan ik door met Freedom en Crossroads, kortom, ik hoef me de komende tijd niet te vervelen O-)
  maandag 21 augustus 2023 @ 12:15:34 #144
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210365382
Op de e-reader:
  maandag 21 augustus 2023 @ 14:27:04 #145
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210366939

een ouwetje uit 2017:

Sam en Marjolein zijn al bijna een halve eeuw gelukkig samen. Maar als een twintig jaar oude affaire van hem aan het licht komt is wat haar betreft de koek op. Sam betrekt een flatje in Amsterdam–Oost, Marjolein strijkt neer in Oud–Zuid, waar ze wordt omringt door generatiegenoten die zich op de borst kloppen om hun aandeel in de Maagdenhuisbezetting, maar ondertussen in de gemeenschappelijke binnentuin de Weber–barbecue oppoken. Terwijl Sam mijmert over zijn voorbije leven met Marjolein en hoopt op een hereniging, besluiten asielzoekers in de lommerrijke binnentuin hun tenten op te slaan en wordt in Hilversum gelobbyd voor een nieuw televisieprogramma: De Asielzoeker van het Jaar.

De binnentuin is een hartverwarmende satire over de langzaam verglijdende wereld van de babyboomer, een wereld die aan elkaar hangt van kwaaltjes en ziekenhuisbezoek, van verkwanselde idealen en haperende liefde.
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 21 augustus 2023 @ 21:40:09 #146
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_210373657
pi_210374446

Een mens doet gekke dingen als hij anderhalf uur moet wachten op een Italiaanse bergpas tot bergers een zwaar transport met pech hebben opgeruimd. Ik ging onder het genot van een espresso op Goodreads snuffelen en kwam in de reeks Lords of the Seas een link tegen met Patrick O'Brian. Voor de film Master en Commander is een replica van een Brits fregat uit 1776 gebruikt, de HMS Rose . Dit schip werd in real life door de Engelsen ingezet in de Onafhankelijkheids oorlog. In het boek Gather the shadowmen dient het als springplank voor de meest onbekende kaper kapitein die ooit voor de Amerikaanse marine heeft gewerkt: de Ierse smokkelaar Luke Ryan

De meesten die zich voor geschiedenis van de onafhankelijkheids oorlog interesseren komen bij John Paul Jones, een Schot die met zijn kaper schepen Ranger en Bonhomme Richard de Engelsen aardig het leven zuur maakte, maar op het moment dat Ben Franklin hem écht nodig had om de Britse economie te raken zat hij vast op Texel. Franklin regelde commissies voor een aantal andere kapers, waaronder Ryan (hoe die dat flikte ondanks het feit dat hij geen Amerikaan was legt het volgende boek Prince of the Atlantic mooi uit). Ryan voer twee jaar in dienst van Franklin en deed eigenlijk precies hetzelfde als Jones, Britse koopvaart en marine aanvallen, gevangenen maken en die terug naar Frankrijk sturen zodat Franklin ze kon ruilen tegen de slecht behandelde Amerikaanse gevangenen die in Engeland opgesloten zaten. Er is ook nog een derde boek, Napoleons gold, maar dit is eigenlijk bijna volledig fictie, al wordt Ryan nu opgevoerd als smokkelaar in dienst van Joseph Bonaparte nét voor de Franse Revolutie, in Toulon tijdens de Revolutie én in Napoleons Egyptische veldtocht.
pi_210382455

Boas, een jonge student, gaat met vier biologen en twee gidsen op expeditie in het oerwoud van een afgelegen berg in Azië. Er wordt onder meer onderzoek gedaan naar de zich in het oerwoud schuilhoudende neusaap, de Narsalis larvatus. Als de gidsen hen noodgedwongen voor enkele dagen alleen laten, raken ze afgesloten van de buitenwereld. Worden de vijf expeditieleden langzaam waanzinnig of leeft de berg en probeert hij zich van hen te ontdoen?

Paradijs is een hedendaags antwoord op William Goldings Lord of the Flies, leest als een prequel op Joseph Conrads Heart of Darkness en durft hardop de vraag te stellen: zijn we allemaal gek geworden?
pi_210424137
pi_210424778
Lutine, Martin Hendriksma

Het Engelse fregat Lutine verging in 1799 tussen Terschelling en Vlieland. Aan boord waren duizenden kilo’s goud en zilver die vanuit Londen naar Hamburg werden verscheept, om de economie aldaar van de ondergang te redden. Ondanks de vele zoektochten ligt er nog steeds goud op de bodem van de Noordzee. Martin Hendriksma dook in de geschiedenis en ontrafelde geheimen over het schip, de enige overlevende en de mysterieuze schat die goudzoekers al tweehonderd jaar in de ban houdt.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 25 augustus 2023 @ 22:46:28 #151
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_210425106

Boekenweekgeschenk van 2010.
quote:
Voor zijn ogen zag ij gebeuren wat nog niet was gebeurd en op datzelfde ogenblik al gebeurd leek te zijn: zijn hand, de vuist, het canvas.
Verder kwamen er nog lekkere actuele thema's in terug die 13 jaar geleden ook al speelden. :s)
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 07:42:28 #152
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_210426990
Ik vond Hamnet van Maggie O’Farrell heel mooi. Nu begonnen in: Schemerleven van Jaap Robben

[ Bericht 0% gewijzigd door trui op 26-08-2023 18:42:51 ]
in de haak.
pi_210431035
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_210438607
Het boek van Bibi Dumon Tak in een ruk uitgelezen en nu begonnen in:

zondag 27 augustus 2023 @ 17:52:10 #155
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210447918
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:46:09 #156
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210468077
en begonnen aan het laatste deel van de serie.
  Moderator vrijdag 1 september 2023 @ 10:36:00 #157
382129 crew  Donna
pi_210496442
Even een upje voor weer wat forummers van Viva die deze kant opgekomen zijn.
pi_210498298
Ik
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 10:36 schreef Donna het volgende:
Even een upje voor weer wat forummers van Viva die deze kant opgekomen zijn.
ik kom hier later terug 👍
  Moderator vrijdag 1 september 2023 @ 13:42:10 #159
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_210498474
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 22:17 schreef MaJo het volgende:
Ben net begonnen in

In het Engels bevalt me duidelijk beter.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_210498688
Ik lees nu gevaarlijke stroming van holly hepburn en kuister naar Het verlangen van Lucy Hart van Meg Shaffer.

Afbeeldingen komen nog

[ Bericht 79% gewijzigd door IlseMarije op 01-09-2023 13:58:40 (Foutjes) ]
pi_210499015
https://ibb.co/2vHx30Q

Even kijken of het zo werkt.

[ Bericht 51% gewijzigd door IlseMarije op 01-09-2023 14:25:07 (Nog meer foutjes) ]
pi_210499050
Ik ga nog even uitzoeken hoe ik dat ook alweer doe, komt goed 🤣
  Moderator vrijdag 1 september 2023 @ 14:30:25 #163
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_210499094
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 14:26 schreef IlseMarije het volgende:
Ik ga nog even uitzoeken hoe ik dat ook alweer doe, komt goed 🤣
Url van de foto (jpg) tussen img tags ([ img ][ / img ] zonder spaties) zetten.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator vrijdag 1 september 2023 @ 17:03:00 #164
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210500671
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 september 2023 13:42 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Ben net begonnen in

[ afbeelding ]

In het Engels bevalt me duidelijk beter.
Cool, moet ik het ook maar eens gaan doen :Y
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 1 september 2023 @ 20:26:52 #165
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_210502872
  vrijdag 1 september 2023 @ 21:04:11 #166
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210503268

Heerlijk om te herlezen, heb haar Biografie vorig jaar gelezen, nu begonnen aan de boeken van haar.
pi_210504296
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
pi_210508836
Winter Work - Dan Fesperman

quote:
An exhilarating spy thriller inspired by a true story about the precious secrets being kept hidden just after the fall of the Berlin Wall. BERLIN, 1990. On a chilly early morning walk, Emil Grimm finds the body of his neighbour, fellow Stasi officer Lothar, lying dead with a bullet wound to the temple. Despite the appearance of suicide, Emil suspects murder, for as East Germany disintegrates, being a Stasi colonel is more of a liability than an asset. Emil and Lothar were involved in a final clandestine mission - now Emil must finish the job alone, on uncertain ground where alliances seem to be shifting by the day. Meanwhile, CIA agent Claire Saylor, sent to Berlin to assist an Agency action against their collapsing East German adversaries, has just received an upgrade to her assignment: she'll be the designated contact for a high-ranking Stasi foreign intelligence officer. When her first rendezvous goes dangerously awry, she realizes the mission is far more delicate than she was led to believe. Emil and Claire soon find themselves on unlikely common ground, fighting for their lives against a powerful enemy hiding in the shadows.
Dan Fesperman ^O^ ^O^
pi_210508873
Dorsvloer vol confetti - Franca Treur

quote:
's Winters zijn de zondagen het snelst voorbij. Als de dominee om vier uur de middagdienst afsluit met de zegen voor weer een hele week, vliegen ze alle zeven naar het fietsenhok. 'Om de poten te breken,' zegt de vader. 'Daar komen nog eens ongelukken van.' Dat zegt hij altijd: 'Daar komen nog eens ongelukken van.' Net als: 'Als je brokken maakt, ik betaal niks hoor.' Hoeveel kracht hebben woorden? Hoe onschuldig zijn de fantasieën van een meisje van twaalf? De jonge Katelijne groeit in de jaren tachtig en negentig op in een strenggelovig boerengezin in Zeeland. Als enig meisje tussen zes broers wordt ze nauwelijks bij het boerenwerk betrokken. Hierdoor gaan ook de gesprekken aan tafel grotendeels aan haar voorbij. Terwijl haar verlangen om mee te doen onverminderd groot blijft, gaan haar gedachten hun eigen gang. Daarbij laat ze zich meeslepen door verhalen. Familieverhalen, dorpsroddels, Bijbelverhalen, bekeringsgeschiedenissen. Ook sprookjes, al mag ze die eigenlijk niet lezen, omdat het leugens zijn die haar maar afhouden van de Waarheid. Ze merkt dat haar eigen woorden grote gevolgen hebben voor haar familie. Dorsvloer vol confetti is een sensitieve roman over de strijd van ieder mens om een eigen leven, en tegelijkertijd een liefdevol portret van een Zeeuwse orthodoxe boerengemeenschap met een geheel eigen vertelcultuur. Franca Treur (1979) is geboren en opgegroeid in Zeeland. Ze studeerde Nederlands en literatuurwetenschap aan de Universiteit Leiden. Ze schrijft voor nrc Handelsblad en nrc.next.
^O^ ^O^
pi_210509124
  Moderator zondag 3 september 2023 @ 19:07:47 #172
42184 crew  DaMart
pi_210528939
  maandag 4 september 2023 @ 11:50:21 #174
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210529019

een klap in je smoel boek :o
  maandag 4 september 2023 @ 11:54:33 #175
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_210529038
Ik ben nu in de nieuwste Van Dis begonnen.

in de haak.
  maandag 4 september 2023 @ 21:13:31 #176
37150 livelink
pi_210533612
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 11:54 schreef trui het volgende:
Ik ben nu in de nieuwste Van Dis begonnen.

[ afbeelding ]
Ik ben net in De Wandelaar van Adriaan van Dis begonnen. Was in 2021 het boek van "Nederland leest" en lag nog op de stapel. Ik realiseerde me dat ik eigenlijk nog nooit een boek van hem heb gelezen :@

[ Bericht 0% gewijzigd door livelink op 04-09-2023 21:51:04 ]
pi_210534031
Net begonnen in:
  dinsdag 5 september 2023 @ 00:03:21 #178
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_210535130
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 21:13 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik ben net in De Wandelaar van Adriaan van Dis begonnen. Was in 2021 het boek van "Nederland leest" en lag nog op de stapel. Ik realiseerde me dat ik eigenlijk nog nooit een boek van hem heb gelezen :@
Dan werd het echt wel tijd! Ik ben benieuwd hoe je het zult vinden. Sommige van zijn boeken vind ik geweldig, andere zozo.
in de haak.
pi_210559894
'De laatste skilift' van John Irving uit........het was heerlijk lezen. Ondanks alle negatieve recensies en John's eindeloze herhalingen heb ik genoten.

Terwijl ik wacht op nieuwe biebboeken herlees ik nu 'Daar waar de rivierkreeften zingen' van Delia Owens omdat ik een exemplaar kado kreeg. Ook een fijn boek.
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 08:01:44 #180
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210565621
Dante's goddelijke comedie is uit, de hemel bereikt ;) tijd voor Goethes Faust :)

Moderator zaterdag 9 september 2023 @ 22:41:28 #181
42184 crew  DaMart
pi_210590204

Waar het boek over gaat.

SPOILER
  dinsdag 12 september 2023 @ 21:50:44 #183
370431 drakin
vurig typje
pi_210617980
  dinsdag 12 september 2023 @ 22:16:07 #184
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_210618307
pi_210628523
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 13:25 schreef trui het volgende:

[..]

Bijna halverwege en ik vind het prachtig geschreven! Love it O+ Ik houd wel van dat warrige, hoewel ik dat niet helemaal het goede woord vind.

(Over Waarachtige beschrijvingen uit de permafrost, Donald Niedekker)

donderdag 14 september 2023 @ 07:37:30 #186
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_210629946
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2023 22:00 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Bijna halverwege en ik vind het prachtig geschreven! Love it O+ Ik houd wel van dat warrige, hoewel ik dat niet helemaal het goede woord vind.

(Over Waarachtige beschrijvingen uit de permafrost, Donald Niedekker)

[ afbeelding ]
Ja ik vond het af en toe ook heel mooi maar kon er de rust op dat moment niet voor opbrengen om ervan te genieten. Het is wel echt heel knap gedaan. Misschien moet ik het ooit eens opnieuw gaan lezen.

Maar fijn dat je er toch aan begonnen bent dan!
in de haak.
pi_210648047
Een ontroerend liefdesverhaal tegen de achtergrond van de Russische revolutie en de nasleep daarvan.

Door het lot komt Valeria voor een onmogelijke keuze te staan, maar welk pad is juist?

Petrograd, 1914. De jonge gravin Valeria Vygotski maakt zich op voor een societybal. Ze is al jaren verliefd op vorst Vladimir Zabolotski en die liefde is wederzijds. Doordat er een wereldoorlog is begonnen, moet hij zijn dienstplicht vervullen voordat ze zich kunnen verloven. Na enkele zware oorlogsjaren en de daaropvolgende communistische revolutie worden Valeria’s brieven echter niet meer beantwoord en na verloop van tijd is er ook van Valeria en haar familie geen spoor meer te bekennen. Wat is er met haar gebeurd en zullen de twee geliefden elkaar ooit weerzien?

Amsterdam, 2019. Journaliste Tara is teleurgesteld in haar werk en ook haar relatie met de getrouwde Xavier vindt ze niet iets om trots op te zijn. Wanneer ze de expositie ‘Juwelen!’ bezoekt, valt haar oog op de baljurk van gravin Vygotski. Wie was deze vrouw en wat is er van haar geworden? Die vraag laat Tara niet meer los en ze besluit naar Sint-Petersburg te reizen om onderzoek te doen. Dat dit uitgerekend de stad is waar haar moeder woont, speelt ook een rol bij haar fascinatie. Terwijl Tara zich laat meeslepen door het intrigerende verhaal van twee mensen in de maalstroom van de geschiedenis, gaat ze ook heel anders naar haar eigen levensverhaal kijken.

pi_210652997
Een stille vlam - Philip Kerr (deel 5 Bernie Gunther reeks)

quote:
Bernie Gunther is met vele Duitse landgenoten naar Buenos Aires uitgeweken, waar alleen de hoofdcommissaris van de politie zijn identiteit kent. Dan wordt een jong meisje vermoord onder gruwelijke omstandigheden, die verdacht veel lijken op die van de laatste zaak waar Bernie aan werkte in Duitsland en die hij nooit wist op te lossen. Het hoofd van de geheime politie vermoedt dat de moordenaar moet worden gezocht onder een van de duizenden ex-nazi’s die na 1945 in Argentinië zijn neergestreken. Wie anders dan Bernie Gunther kan hij vervolgens om hulp vragen? In de zoektocht naar de dader komt Bernie meer te weten dan waar de Argentijnse geheime dienst op had gerekend.
Opnieuw een indrukwekkende thriller met Bernie Gunther in de hoofdrol, in een verhaal dat zich deels afspeelt in het vooroorlogse Duitsland, maar voor het grootste deel in het Argentinië van de jaren vijftig, toen Juan en Evita Peron op het hoogtepunt van hun macht waren.
pi_210655071
Tap tap tap
  zondag 17 september 2023 @ 08:26:49 #190
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210658811
Aan het herlezen
  zondag 17 september 2023 @ 16:44:32 #191
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_210664779
Nu bezig met 'Rood is ja' van Sara Kroos. Daarna ga ik ''t Hooge Nest' van Roxane van Iperen lezen.

in de haak.
pi_210691889
Ik luister nu naar Neem me met je mee van Courtney Walsh, een mooie roman helaas wel redelijk wat over het geloof maar dat denk ik maar weg. Heb eerder een boek van haar gelezen en ik vind haar goed schrijven, geen simpel romannetje maar een goed verhaal. Jammer dat het geloof een grote rol speelt in haaf verhalen anders had ik veel meer al van haar gelezen.

pi_210693855
N.a.v. dit topic lees ik 'De jongen en de hond' van Seishu Hase.

Korte verhalen over zwerfhond Tamon, die na de verwoestende tsunami in Sendai in 2011 allerlei mensen ontmoet waar hij een poosje bij verblijft.
Nog in bezig, leest fijn weg.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 september 2023 @ 13:24:39 #194
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_210694541

Voorbereiden op een tripje naar Antwerpen :P (al kom ik er niet perse voor de stad)
pi_210702437
Ik ben mijn zoon als laatste voorleesboek ‘Kinderen van moeder aarde’ aan het voorlezen, en ben zelf ondertussen vast aan deel 2, ‘Het helse paradijs’ begonnen. Jeugdsentiment O+
pi_210702854
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 08:23 schreef Bleie het volgende:
Ik ben mijn zoon als laatste voorleesboek ‘Kinderen van moeder aarde’ aan het voorlezen, en ben zelf ondertussen vast aan deel 2, ‘Het helse paradijs’ begonnen. Jeugdsentiment O+
Oeh da's echt jeugdsentiment, ja!
  donderdag 21 september 2023 @ 10:03:20 #197
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210703139
Op de e-reader:
pi_210706326
Blijf bij me, Ayòbámi Adébáyò

Er zijn dingen die zelfs de liefde niet kan doen. Als de last te zwaar is en te lang aanhoudt, krijgt zelfs de liefde barsten, scheuren, tot zehij bijna breekt en dat soms ook doet. Maar zelfs als zij in duizend stukjes aan je voeten betekent het niet dat het niet langer liefde is.

Yejide hoopt op een wonder, op een kind. Dat is het enige wat haar echtgenoot en schoonmoeder willen en ze heeft alles al geprobeerd: zware pelgrimstochten, medische afspraken, dansen met profeten en vurige gebeden. Als haar schoonfamilie aandringt op een echtgenote erbij, knapt er iets in Yejide. Hoe moet haar huwelijk standhouden onder deze druk? Ze raakt uiteindelijk zwanger, maar tegen een veel hogere prijs dan ze ooit had gedacht.

In deze onvergetelijke roman verweeft Ayobami Adebayo de breekbaarheid van een huwelijk met de kracht van het moederschap en ze vertelt ons een ontluisterend en ontroerend verhaal over hoe ver mensen gaan om zichzelf en hun geliefden te behoeden voor hartzeer.
  Moderator vrijdag 22 september 2023 @ 19:41:32 #199
42184 crew  DaMart
  zaterdag 23 september 2023 @ 19:10:19 #200
37150 livelink
pi_210727658
Ik ben nu bezig in Morgen en Morgen en Morgen. Een tip die ik hier opdeed van @Adrian4 (uit mijn hoofd)

Ben blij met de tip. :Y
pi_210727693
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 19:10 schreef livelink het volgende:
Ik ben nu bezig in Morgen en Morgen en Morgen. Een tip die ik hier opdeed van @:Adrian4 (uit mijn hoofd)

[ afbeelding ]

Ben blij met de tip. :Y
Ga ik ook eerdaags aan beginnen, n.a.v. dezelfde tip. Ben benieuwd :)
pi_210729379
Leuk dat jullie mijn tips oppakken :D Mooi boek O+

Ik ben nu begonnen in een boek van mijn naamgenoot

pi_210746516

Niet te doen om dit in één keer te lezen, dus ik lees het in stukjes. Begonnen met Romeo and Juliet :)
  Moderator dinsdag 26 september 2023 @ 07:34:08 #204
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210754940
pi_210755009
Ik luister momenteel naar “het tassenatelier vol liefde” van Anne Labus en luister het wel uit maar weet niet of ik de andere boeken van de serie ga lezen of luisteren het is geen super verhaal.

Verder lees ik “ in het honderd” van Marijke Vos en ik ben nog niet zover in het boek maar vind hem wel grappig. Dit is meer een cozy crime boek denk ik en de meesten die daarvan in het Nederlands geschreven (of vertaald) zijn hebben toch die sfeer niet als de Engelse boeken maar wie weet is deze wel goed.

dinsdag 26 september 2023 @ 10:35:09 #206
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210756012
Op de e-reader:

ik heb dit boek(enweekgeschenk) als tiener gehad, maar toen nooit gelezen (het leek me saai). Zonde. Ik merk wel dat het boek de tand des tijds niet heeft doorstaan. Er wordt gesproken over strippenkaarten en telefooncellen. Verder leest het wel lekker weg.
  dinsdag 26 september 2023 @ 22:01:10 #207
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_210762489
pi_210765885
Ik heb net Robert Harris - de Officier uit.

Deze historische thriller betreft de zaak tegen de van spionage voor de Duitse aardsvijand veroordeelde Joods-Franse Alfred Dreyfus. Meer nog dan de andere boeken van Harris was dit voor mij echt een pageturner, die ik na een stroef begin heel moeilijk kon wegleggen.

Voor wie de boeken van Robert Harris kent, zijn er voor jullie soortgelijke schrijvers die jullie met evenveel plezier lezen?
  woensdag 27 september 2023 @ 12:44:33 #209
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210766261
  donderdag 28 september 2023 @ 10:37:33 #210
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210774939
  donderdag 28 september 2023 @ 11:28:17 #212
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210775371
quote:
Die boektitel klinkt als een clickbait op YouTube :D
  zondag 1 oktober 2023 @ 17:10:39 #213
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_210806232
andere browser🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
pi_210806722
Dit zijn de boeken van afgelopen maand, deels gelezen deels geluisterd.
pi_210806944
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_210806977
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 23:03 schreef blomke het volgende:

[ afbeelding ]
Ik wilde hem laatst nog een keer lezen en toen had ik exact hetzelfde. Terwijl ik hem ook ergens rond 2005 een keer gelezen heb en mij dat toen in mijn herinnering veel minder tegenstond.
pi_210808202
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 18:34 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Ik wilde hem laatst nog een keer lezen en toen had ik exact hetzelfde. Terwijl ik hem ook ergens rond 2005 een keer gelezen heb en mij dat toen in mijn herinnering veel minder tegenstond.
En wat lees je nu?
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
pi_210809485
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 20:43 schreef blomke het volgende:

[..]
En wat lees je nu?
2 posts naar boven ;)
pi_210814342
'Morgen en morgen en morgen' van Gabrielle Zevin.

Ben al een end op scheut en vind het een mooi verhaal. Vanaf begin jaren '90 volg je Sam en Sadie een aantal decennia. Zij schoppen het samen tot gamedesigners op wereldniveau en hebben een vrij gecompliceerde vriendschap. En totaal verschillende achtergronden.
Arm, rijk, lichamelijke ongemakken, volwassen worden, de nineties; komt allemaal aan bod

Ik ben zelf geen bètamens of gameliefhebber, maar dat hoeft ook niet om dit boek te lezen :)
  Moderator maandag 2 oktober 2023 @ 16:30:10 #220
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210814667
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 15:40 schreef Kanaroe het volgende:
'Morgen en morgen en morgen' van Gabrielle Zevin.

Ben al een end op scheut en vind het een mooi verhaal. Vanaf begin jaren '90 volg je Sam en Sadie een aantal decennia. Zij schoppen het samen tot gamedesigners op wereldniveau en hebben een vrij gecompliceerde vriendschap. En totaal verschillende achtergronden.
Arm, rijk, lichamelijke ongemakken, volwassen worden, de nineties; komt allemaal aan bod

Ik ben zelf geen bètamens of gameliefhebber, maar dat hoeft ook niet om dit boek te lezen :)
Vond het een erg leuk boek, voor mij een eerste keer dat ik dacht, ja hier snap ik alle referenties wel van ofzo. Schrijvers worden zo langzamerhand mijn leeftijd.
pi_210814746
quote:
88s.gif Op maandag 2 oktober 2023 16:30 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Vond het een erg leuk boek, voor mij een eerste keer dat ik dacht, ja hier snap ik alle referenties wel van ofzo. Schrijvers worden zo langzamerhand mijn leeftijd.
Leuk is dat..
Mijn zoon van 22 vroeg me naar allerlei (technische) details over het gamen en ontwerpen e.d.
Ik kon er wel iets over vertellen, maar voor hem niet voldoende.
Zijn conclusie: Dit is gewoon een realistisch/filosofisch verhaal over mensen en relaties en het hadden ook kaasmakers kunnen zijn :D
En dat is ook weer waar.
  Moderator maandag 2 oktober 2023 @ 16:43:46 #222
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210814754
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 16:42 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Leuk is dat..
Mijn zoon van 22 vroeg me naar allerlei (technische) details over het gamen en ontwerpen e.d.
Ik kon er wel iets over vertellen, maar voor hem niet voldoende.
Zijn conclusie: Dit is gewoon een realistisch/filosofisch verhaal over mensen en relaties en het hadden ook kaasmakers kunnen zijn :D
En dat is ook weer waar.
Inderdaad :Y een romcom/commingofage boek maar wel een goeie vind ik.
  maandag 2 oktober 2023 @ 22:37:13 #223
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_210818251
pi_210819564
quote:
88s.gif Op vrijdag 8 september 2023 08:01 schreef Bosbeetle het volgende:
Dante's goddelijke comedie is uit, de hemel bereikt ;) tijd voor Goethes Faust :)

[ afbeelding ]
“Wer Gutes will, der sei erst gut;
Wer Freude will, besänftige sein Blut;
Wer Wein verlangt, der keltre reife Trauben;
Wer Wunder hofft, der stärke seinen Glauben.”

Ik heb het geluk dat ik het in het Duits kon lezen en heb er erg van genoten.
pi_210819587
Voor de liefhebbers van historische romans, kan ik Matthias Rozemond aanbevelen.
Hij schreef boeken over Rembrandt, Jeroen Bosch.
Leonardo Da Vinci van Dimitri Merezjkovski is ook wel onderhoudend.

En verder heeft Ilja Gort ook wel vermakelijke boeken geschreven.
  Moderator dinsdag 3 oktober 2023 @ 07:04:53 #226
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210819594
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 06:55 schreef nomina het volgende:

[..]
“Wer Gutes will, der sei erst gut;
Wer Freude will, besänftige sein Blut;
Wer Wein verlangt, der keltre reife Trauben;
Wer Wunder hofft, der stärke seinen Glauben.”

Ik heb het geluk dat ik het in het Duits kon lezen en heb er erg van genoten.
Zou hem graag nog een keer in het Duits lezen :Y
pi_210819599
quote:
88s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 07:04 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Zou hem graag nog een keer in het Duits lezen :Y
Is daar moeilijk aan te komen dan?
  Moderator dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:00:37 #228
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210820127
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 07:08 schreef nomina het volgende:

[..]
Is daar moeilijk aan te komen dan?
Nee hoor
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:12:26 #229
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210820199
Bijna uit, damn wat een spannend nonfictie boek:
  Moderator woensdag 4 oktober 2023 @ 07:16:09 #230
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210829616
  woensdag 4 oktober 2023 @ 07:42:22 #231
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210829742
quote:
Mooi!
Mijn lievelings Eco. Een parodie op een genre voordat het een genre werd.
pi_210832581
quote:
Prachtig boek inderdaad! O+
pi_210852593
pi_210870460
Regicide - Robert Harris

quote:
Een klopjacht naar de moordenaars van koning Charles I 1660. Generaal Edward Whalley en zijn schoonzoon kolonel William Goffe steken de Atlantische Oceaan over, op de vlucht, en op zoek naar onderdak omdat ze worden gezocht voor de moord op koning Charles I. In Engeland zijn ze bij verstek veroordeeld wegens hoogverraad. In Londen krijgt Richard Nayler, de secretaris van het Regicidecomité van de Privy Council, opdracht om de gevluchte mannen op te sporen. Hij zal nergens voor terugdeinzen om ervoor te zorgen dat de beide mannen hun verdiende loon krijgen. Er staat een prijs van honderd pond op hun hoofd – en het maakt niet uit of ze dood of levend worden opgepakt.
Boek op basis van, voor mij onbekende, waargebeurde feiten met daardoor heen een fictieve verhaallijn. Robert Harris is eigenlijk altijd +1, zo ook dit boek al had het wel wat korter gemogen.
  Moderator zondag 8 oktober 2023 @ 20:36:23 #235
42184 crew  DaMart
pi_210907969
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 21:10 schreef TargaFlorio het volgende:
Regicide - Robert Harris

[ afbeelding ]
[..]
Boek op basis van, voor mij onbekende, waargebeurde feiten met daardoor heen een fictieve verhaallijn. Robert Harris is eigenlijk altijd +1, zo ook dit boek al had het wel wat korter gemogen.
Ik vond het inderdaad niet Harris sterkste!
pi_210908062
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 20:37 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik vond het inderdaad niet Harris sterkste!
SPOILER
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:43:42 #239
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_210908083
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:50:53 #240
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_210908175

Vandaag uitgekomen. Over de cold case Cassandra van Schaijk.
pi_210908197
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 20:50 schreef Aberkullie het volgende:
[ afbeelding ]

Wat info over deze zaak:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-iets-weet~acd1aac3/
pi_210908761
Even een oudje uit eigen boekenkast, in afwachting van een biebreservering.

Renate Dorrestein, 'Het duister dat ons scheidt'

Love Renate _O_
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 18:22:21 #243
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_210952099

In omnibus 2 van Hickman zijn Fantastic Four/ Future Foundation run.
Bijna klaar :)
pi_210953279

Na het zien van de geweldige 1997 anime serie hier aan begonnen. Nog 13 volumes te gaan. Kost weer een godsvermogen als je ook nog een andere boeken en platen verzameld. :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 15 oktober 2023 @ 18:33:23 #245
403820 Aberkullie
pi_210963434
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 20:50 schreef Aberkullie het volgende:
[ afbeelding ]

Geen aanrader, dit boek slaat nergens op.
  zondag 15 oktober 2023 @ 19:06:13 #246
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_210963887
andere browser🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
3. Ambient modern
  zondag 15 oktober 2023 @ 20:29:15 #247
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210964916
Net uitgelezen:

Goed geschreven en grotendeels autobiografisch.
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport zondag 15 oktober 2023 @ 20:58:45 #248
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_210965339

FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 15 oktober 2023 @ 22:42:18 #249
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_210966849
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 18:33 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Geen aanrader, dit boek slaat nergens op.
Ik heb het niet gelezen dus ben wel benieuwd waarom je het nergens op vindt slaan?
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  maandag 16 oktober 2023 @ 03:49:07 #250
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_210967833
  maandag 16 oktober 2023 @ 06:23:41 #251
403820 Aberkullie
pi_210967928
quote:
17s.gif Op zondag 15 oktober 2023 22:42 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Ik heb het niet gelezen dus ben wel benieuwd waarom je het nergens op vindt slaan?
Het gaat over Almere, over neo nazis, over de schrijfster en zo’n 5 pagina’s over Cassandra.
pi_210969897
Zojuist gelezen:
Kroniek van een aangekondigde dood - Gabriel García Marquéz

Aan begonnnen:
Onderworpen - Michel Houellebecq
pi_210986825

Na een oorlogsverhaal ben ik toe aan iets luchtigers :P :@
  woensdag 18 oktober 2023 @ 10:44:24 #254
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_210993751
Heb net 'Mama Lee' van Mischa Blok uit. Mooi openhartig verslag van de zoektocht naar haar biologische moeder.

Ik ga nu beginnen aan 'Wijzigingen bijhouden' van Sayed Kashua
in de haak.
pi_211001009
Ben begonnen in 'Scherven' van Bret Easton Ellis.
Had nog geen ander werk van hem gelezen btw.

Maar ik vind het geen fijn boek om in mijn bed te lezen voor het slapen gaan.
Ga zo snel mogelijk op zoek naar een iets minder spannend boek, even deze rubriek doorspitten :)
  donderdag 19 oktober 2023 @ 10:28:49 #256
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_211004362
Weer zo'n pareltje van een boek:

pi_211030425

Vierdelige Japanse historische graphic novel(Gekiga) over de Showa-periode, de periode van het bewind van keizer Hirohito. Een nogal roerige periode met uiteraard de Tweede Wereldoorlog als voornaamste onderwerp. Ik ben bezig met het tweede boek en behoorlijk onder de indruk. De schrijver, Shigeru Mizuki, heeft deze periode zelf bewust meegemaakt en is veteraan van de oorlog. Hij vertelt zowel de politieke en sociale ontwikkelingen, als zijn eigen belevenissen. Aanrader als je meer inzicht wil in de Japanse samenleving en cultuur van deze periode en de neergang naar een ultranationalistische en oorlogszuchtige natie. Politieke voorkennis is wel nodig helaas, de politieke ontwikkelingen worden wel uitgelegd, maar dat kan nogal warrig zijn voor een leek.
Incelfrikandel
  zaterdag 21 oktober 2023 @ 21:57:12 #258
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_211033678
  Miss 200.000.000! zondag 22 oktober 2023 @ 12:02:57 #259
367000 roos94
pi_211038236

Deze heeft me echt 4 weken vastgeklemd en in een leesdip gegooid, ik kwam er gewoon niet doorheen maar wilde het wel omdat ik het verhaal interessant vond. Maar uiteindelijk toch halverwege gestopt.
pi_211048581

quote:
Jaren zestig in katholiek Limburg; een jonge vrouw bevalt van een tweeling. Ze is ongetrouwd en moet van haar ouders haar dochters afstaan. De tweeling wordt van elkaar gescheiden en weet niet van elkaar bestaan af. Als dit geheim jaren later wordt onthuld begint hun zoektocht. Eerst naar elkaar en dan naar hun gemiste verleden. ‘De onbedoelden’ is een pageturner, gebaseerd op waargebeurde feiten.
  maandag 23 oktober 2023 @ 17:49:04 #262
403820 Aberkullie
pi_211055249

quote:
In Onder de beesten word je meegenomen op een levensgevaarlijke zoektocht door de bio-industrie. Wat doen wij dieren aan en wat doet dat met ons? En wie overtreedt hier eigenlijk de wet? Alleen de bio-industrie? Of ook de dierenbeschermer die undercover gaat en zich moet conformeren aan de norm in de sector? Als eerste infiltrant ooit in Nederland onthult Binnendijk schokkende feiten en zet daarmee zijn eigen veiligheid op het spel.

Moderator maandag 23 oktober 2023 @ 18:18:23 #263
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_211055501
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 07:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Mooi!
Mijn lievelings Eco. Een parodie op een genre voordat het een genre werd.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 14:36 schreef cafca het volgende:

[..]
Prachtig boek inderdaad! O+
Inderdaad erg gaaf boek, van genoten!

Nu beginnen in

pi_211056343
quote:
Hoe vond je deze? Aanrader??
pi_211056364
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:14 schreef blomke het volgende:

[..]
Hoe vond je deze? Aanrader??
Ja zeker.

Al ben ik toch wel van dit soort boeken :)
stupidity has become as common as common sense was before
pi_211056368
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 08:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Aan het herlezen
[ afbeelding ]
En wat zijn je ervaringen?
pi_211056399
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:15 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Ja zeker.

Al ben ik toch wel van dit soort boeken :)
Nu met de crisis in het Midden Oosten heb ik deze weer ter hand genomen:

wederom actueel.
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:30:59 #268
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211056572
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:16 schreef blomke het volgende:

[..]
En wat zijn je ervaringen?
Mooi verhaal over hoe mensen denken dat iets echt waar is omdat ze er in willen geloven.
pi_211056839
Luisteren:

Het schot dat niemand raakte, Richard Osman

De hoogbejaarde leden van de moordclub verheugen zich op eindelijk weer eens een normale donderdag om bij te kletsen. Maar helaas, hun rust is van korte duur. Een plaatselijke televisieberoemdheid is op zoek naar een sensationele scoop en de amateurspeurders laten zich maar al te graag inzetten om twee onopgeloste moorden te onderzoeken.
Ondertussen hoopt Elizabeth, de officieuze leider van de moordclub, haar verleden bij de inlichtingendienst eindelijk achter zich te laten. Maar dat blijkt nog niet zo makkelijk, want ze krijgt onverwachts bezoek van een oude vijand, die haar een ultimatum stelt: ze moet iemand vermoorden, anders wordt ze zelf vermoord. Terwijl Elizabeth worstelt met haar geweten, duiken de andere leden van de moordclub in het mysterie van de twee oude moorden. Ze worden geholpen door een bonte stoet aan nieuwkomers (onder wie televisiesterren, witwassers en voormalig KGB’ers) en ontdekken een verband tussen de moordenaar en de missie van Elizabeth. Zullen ze de zaak op tijd oplossen om haar te redden?
pi_211057694
Een beetje toepasselijk nav het ontslag van Steijn zojuist bij Ajax, The Damned United van David Peace over het mislukte avontuur van Brian Clough bij Leeds United

dinsdag 24 oktober 2023 @ 20:24:31 #271
403820 Aberkullie
pi_211068494
pi_211076501
De schaamte, Annie Ernaux

Watership down, Richard Adams

woensdag 25 oktober 2023 @ 14:48:13 #273
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_211076552

Dit klassiekertje van Steinbeck op mijn e-reader. Wordt mijn derde Steinbeck. Ik heb altijd moeite om in zijn boeken te komen, behalve ' Travels with Charley' dan.
pi_211082307
  Moderator vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:53:41 #275
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_211100961
quote:
88s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:18 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
[..]
Inderdaad erg gaaf boek, van genoten!

Nu beginnen in

[ afbeelding ]
Leuk boek, bedankt voor de tip @SEMTEX Wel wat kort :D (is toch nie normaal maandag in begonnen en nu al uit) voor mensen die nog een niet te dik, zeer makkelijk leesbaar non-fictie boek willen lezen kan ik deze vanharte aanraden. Over de zoektocht van een dochter naar de geschiedenis van haar moeder.

Nu beginnen in

vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:55:45 #276
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_211100981

Maximilian Wenger, ooit gevierd bestsellerauteur, slijt zijn dagen onderuitgezakt op de bank van zijn kleine huurwoning. Zijn vrouw heeft hem ingeruild voor een fitnessinstructeur, zijn kinderen blijven liever uit de buurt, en hij vindt maar geen inspiratie voor wat zijn grote comeback moet worden.
Wanneer Wenger brieven begint te lezen die aan de vorige huurder geadresseerd zijn, raakt hij gefascineerd door de onbekende vrouw die zo vurig schrijft. Hij weet niet dat zijn zeventienjarige dochter Zoey de brieven ook leest. Wanneer Zoey in een #MeToo-situatie belandt en geen hulp vindt, inspireren de brieven haar tot een radicaal besluit. Tegelijkertijd drijven de brieven Wenger ook tot een keuze waarvan geen weg terug bestaat.
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 16:32:04 #277
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_211101679
quote:
88s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 14:53 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Leuk boek, bedankt voor de tip @:semtex Wel wat kort :D (is toch nie normaal maandag in begonnen en nu al uit) voor mensen die nog een niet te dik, zeer makkelijk leesbaar non-fictie boek willen lezen kan ik deze vanharte aanraden. Over de zoektocht van een dochter naar de geschiedenis van haar moeder.

Nu beginnen in

[ afbeelding ]
Hij leest gewoon snel :) wat is jouw normale boeklengte dan?
pi_211101965
Demain, on roule
pi_211102408
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 14:55 schreef golfer het volgende:
[ afbeelding ]

Maximilian Wenger, ooit gevierd bestsellerauteur, slijt zijn dagen onderuitgezakt op de bank van zijn kleine huurwoning. Zijn vrouw heeft hem ingeruild voor een fitnessinstructeur, zijn kinderen blijven liever uit de buurt, en hij vindt maar geen inspiratie voor wat zijn grote comeback moet worden.
Wanneer Wenger brieven begint te lezen die aan de vorige huurder geadresseerd zijn, raakt hij gefascineerd door de onbekende vrouw die zo vurig schrijft. Hij weet niet dat zijn zeventienjarige dochter Zoey de brieven ook leest. Wanneer Zoey in een #MeToo-situatie belandt en geen hulp vindt, inspireren de brieven haar tot een radicaal besluit. Tegelijkertijd drijven de brieven Wenger ook tot een keuze waarvan geen weg terug bestaat.
Dat lijkt me een mooi boek; gaat op mijn lijstje
pi_211102423
Nog steeds aan het lezen in 'Scherven' van Bret Easton Ellis.
Toch wel de moeite waard ondanks dat ik het aanvankelijk een beetje te spannend vond voor mijn bedleessessie :)
  Moderator vrijdag 27 oktober 2023 @ 18:38:53 #281
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_211102999
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 16:32 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Hij leest gewoon snel :) wat is jouw normale boeklengte dan?
Geen idee maar hiervoor las ik Dante Faust en eco daar was ik wat langer in onderweg :D

Maar die zijn of lastig of 600+ paginas of beide :D en deze beide niet, maakt het geen minder boek.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 27 oktober 2023 @ 21:42:54 #282
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_211105716
quote:
Ik ook! Vandaag uitgelezen, O+.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 21:56:39 #283
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211105892
Ik lees hem nog niet maar voorbesteld

Eerder schreef hij "I AM PILGRIM" een van de beste thrillers die ik heb gelezen.
pi_211106218
Children of the night. What music they make.
pi_211106441
Children of the night. What music they make.
  Miss 200.000.000! zaterdag 28 oktober 2023 @ 07:44:51 #286
367000 roos94
pi_211108548
Ik ben aan mijn eerste boek begonnen (ja mijn eerste…) Eminem the way I am.

Vind het best chill om te lezen maar merk wel dat het echt biografe moet zijn, andere genres kijk ik liever op tv.
pi_211108681
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 08:27 schreef Nismo1991 het volgende:

Vind het best chill om te lezen maar merk wel dat het echt biografe moet zijn, andere genres kijk ik liever op tv.
Dan is dit topic misschien iets voor je: SHO / [Celebrity memoires] Deel en bespreek ze hier
pi_211108934
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 08:58 schreef Rianne84 het volgende:

[..]
Dan is dit topic misschien iets voor je: SHO / [Celebrity memoires] Deel en bespreek ze hier
Thanks! Ga ik bekijken *)
  Miss 200.000.000! zaterdag 28 oktober 2023 @ 10:03:51 #290
367000 roos94
pi_211109112
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 08:27 schreef Nismo1991 het volgende:

Eerste boek in je leven?
pi_211109117
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 10:03 schreef roos94 het volgende:

[..]
Eerste boek in je leven?
Vroeger als kind wel eens gelezen maar daarna eigenlijk nooit meer, slecht hè…

Op opleidingsboeken na dan.
  Miss 200.000.000! zaterdag 28 oktober 2023 @ 10:08:29 #292
367000 roos94
pi_211109153
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 10:04 schreef Nismo1991 het volgende:

[..]
Vroeger als kind wel eens gelezen maar daarna eigenlijk nooit meer, slecht hè…

Op opleidingsboeken na dan.
Nou, tof dat je het juist eens probeert :) Lezen is heerlijk.
pi_211118228
pi_211123364
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 21:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik lees hem nog niet maar voorbesteld
[ afbeelding ]

Eerder schreef hij "I AM PILGRIM" een van de beste thrillers die ik heb gelezen.
Dit boek staat al een jaar of vijf aangekondigd. _O-
I Am Pilgrim vond ik best aardig maar wel een beetje overschat.
  zondag 29 oktober 2023 @ 18:45:44 #295
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211126781
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 15:13 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Dit boek staat al een jaar of vijf aangekondigd. _O-
I Am Pilgrim vond ik best aardig maar wel een beetje overschat.
9 november release datum
  zondag 29 oktober 2023 @ 19:12:32 #296
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_211127133

Dun boekje, maar hij klonk wel leuk.
Edit: en alweer uit. Leuk, maar ook niet meer dan dat |:)

[ Bericht 23% gewijzigd door Gehenna op 29-10-2023 20:19:10 ]
Robert Moog died for our synths
  Miss 200.000.000! zondag 29 oktober 2023 @ 21:05:09 #297
367000 roos94
pi_211129035
pi_211191073
  zaterdag 4 november 2023 @ 16:04:33 #299
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211191404

Deze net uit, de minst boeiende Lecarre die ik tot nu toe gelezen heb

Nu in deze begonnen, een tot nu toe nog niet zo bekend stuk van het code kraken door de geallieerden in WW2, om de codes te kraken moet je natuurlijk ook de boodschappen ontvangen en opschrijven. Dit boek gaan over de mensen die dit deden, soms onder erbarmelijke omstandigheden in Azie, Noordafrika en Europa. Velen waren heel jonge jongens (na hun werk op hun zolderkamer bij hun ouders), meiden, maar vooral veel vrouwen. WRENS waren veelal de mensen die dit deden.

pi_211201107
dicht?
pi_211201110
jazeker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')