Ik ben pas bij bladzijde 100, maar ik hou erg van dit soort boeken. De triestheid, het depressieve, mensen die niet met elkaar kunnen praten of hun gevoelens uiten en alle neuroses die erbij komen kijken. Ik kan je dat boek van Lize Spit dan ook aanraden, dat zul je denk ik ook mooi vinden.quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:07 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat vind je ervan? Ik weet dat er mensen echt van walgden maar ik vond het een mooi boek. Het geeft zo goed de triestheid van het (gelovige) plattelandsleven aan. Ik denk er nog regelmatig aan
Ik kan dat ook wel waarderenquote:Op donderdag 6 juli 2023 11:09 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Ik ben pas bij bladzijde 100, maar ik hou erg van dit soort boeken. De triestheid, het depressieve, mensen die niet met elkaar kunnen praten of hun gevoelens uiten en alle neuroses die erbij komen kijken. Ik kan je dat boek van Lize Spit dan ook aanraden, dat zul je denk ik ook mooi vinden.
Hier nogsteeds in bezig, geen doorkomen aan, ik snap wel dat ze van 300 pagina's zo'n lange serie kunnen maken.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 11:48 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]
Voor bij de andere dystopiën
Bedankt voor de tip. ga ik zeker lezen!quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:11 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik kan dat ook wel waarderenBeetje zoals Knielen op een bed violen van Jan Siebelink. Ik ga Lize Spit checken!
En als je wil lezen over de triestheid bij de zuiderburen is De helaasheid der dingen van Dimitri Verhulst een aanrader.
Ik vond Klein Engeland in ieder geval heel vermakkelijk.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 09:36 schreef Adrian4 het volgende:
Ik kan weer plaatjes toevoegen
Dit is deel II van de Rotters' club, die heb ik net uit.
[ afbeelding ]
Gisteravond begonnen in deel III
[ afbeelding ]
Deel III had ik al gelezen, maar had toen niet in de gaten dat het een deel III was. Nu lees ik het met de voorgeschiedenis en is het opeens een ander boek.
Ik ben benieuwd hoe jij het hebt gelezen/ gaat vinden.quote:Op maandag 29 mei 2023 16:01 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]Waarachtige beschrijvingen uit de permafrost - Ronald Niedekker [..]
Die gaat op de lijst
Nee, nog niet gelezen. Ik heb nog zo veel op mijn lijst staan. Onder andere de Anjet Daanje die je hieronder post. Bedankt voor de review, dan richt ik m'n pijlen eerst weer op andere boeken.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:25 schreef trui het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe jij het hebt gelezen/ gaat vinden.
Ik vond het al met al toch wat te warrig. Had er misschien de rust niet voor om de schoonheid volledig te ervaren, maar het verhaal bleef maar heen en weer hoppen tussen allerlei tijden en er was veel herhaling van bepaalde thema's. Wel heel knap gedaan en gewaagd om zo'n ongebruikelijke invalshoek te kiezen, maar tegen het eind werd ik er wat ongeduldig en geïrriteerd van. Wel echt prachtig taalgebruik en ik heb van onderdelen ook echt genoten.
quote:CIA agent Bill Hefflin is back in Bucharest— immersed in a cauldron of spies and crooked politicians
The CIA is rocked to its core when a KGB defector divulges that there is a KGB mole inside the Agency. They learn that the mole' s handler is a KGB agent known as Boris. CIA analyst Bill Hefflin recognizes that name— Boris is the code name of Hefflin' s longtime KGB asset. If the defector is correct, Hefflin realizes Boris must be a triple agent, and his supposed mole has been passing false intel to Hefflin and the CIA. What' s more, this makes Hefflin the prime suspect as the KGB mole inside the Agency.
Hefflin is given a chance to prove his innocence by returning to his city of birth, Bucharest, Romania, to find Boris and track down the identity of the mole. It' s been three years since the bloody revolution, and what he finds is a cauldron of spies, crooked politicians, and a country controlled by the underground and the new oligarchs, all of whom want to find Boris. But Hefflin has a secret that no one else knows— Boris has been dead for over a year.
Inmiddels begonnen in Der Baader-Meinhof-Komplex. Gezien de omvang van ongeveer 1000 pagina's en de Duitse taal is dit meer iets voor de komende maanden.quote:Stefan Austs Buch ist keine Anklageschrift und nicht das Plädoyer eines Verteidigers, es ist auch kein Urteil, weder in juristischer noch in moralischer Hinsicht. Es soll ein Protokoll sein, eine Chronik der Ereignisse vom Juni 1967, als der Student Benno Ohnesorg von einem Polizisten erschossen wurde, bis zum "Deutschen Herbst" 1977, der Entführung und späteren Ermordung des Arbeitgeberpräsidenten Hanns Martin Schleyer, der Entführung und Befreiung der Passagiere und Besatzungsmitglieder der Lufthansa-Maschine "Landshut" und den Selbstmorden im Hochsicherheitstrakt von Stammheim.
Detaillierter und brisanter denn je: Eine Fülle neuer Fakten, die zu einem großen Teil erst durch Austs akribische Recherchen ans Tageslicht kommen, macht diese Neuausgabe möglich und notwendig. Neben neuem Fotomaterial wertet der Autor eine Vielzahl neu aufgefundener und erst heute freigegebener Ermittlungsakten sowie private Aufzeichnungen und Aussagen von Zeitzeugen aus.
Sorry lees het nu pasquote:Op vrijdag 7 juli 2023 09:36 schreef Adrian4 het volgende:
Ik kan weer plaatjes toevoegen
Dit is deel II van de Rotters' club, die heb ik net uit.
[ afbeelding ]
Gisteravond begonnen in deel III
[ afbeelding ]
Deel III had ik al gelezen, maar had toen niet in de gaten dat het een deel III was. Nu lees ik het met de voorgeschiedenis en is het opeens een ander boek.
@:MaJo ik kan wel een boekenpakket voor je makenDie graphic novel en Lize Spit heb ik hier liggen en wil ik wel tegen verzendkosten naar je toe sturen.
Maar Woeste Hoogten is wel een absolute aanraderquote:Op zondag 9 juli 2023 13:29 schreef trui het volgende:
Nu gestart in 'Het lied van ooievaar en dromedaris' van Anjet Daanje. Enorm genoten van haar vorige boek, tegen deze zie ik een beetje op omdat het zo dik is en ik vind dat ik eigenlijk eerst 'Woeste Hoogten' zou moeten lezen (omdat 't nogal sterk op dat verhaal geënt is, begreep ik), maar daar ook weer niet genoeg zin in/tijd voor heb. Nou ja, ik ga er maar gewoon in beginnen.
[ afbeelding ]
Ja ik heb 'm volgens mij ooit wel gelezen, maar daar weet ik echt weinig meer van.quote:Op maandag 10 juli 2023 20:43 schreef LeSage het volgende:
[..]
Maar Woeste Hoogten is wel een absolute aanrader![]()
En nu wil ik dus jouw boek ook lezen!
Ik denk wel dat ze gaat kussen met Maxquote:Misdaadschrijver August keert na een verbroken verloving terug naar het landelijke Wiltshire. Ze heeft een writer’s block en om haar flow weer terug te krijgen, besluit ze een werkplek te huren in een omgebouwde schuur. Daar treft ze een slecht uitgeruste gym, smakeloze catering en een bonte stoet andere huurders, genoeg inspiratie voor haar boek! Ook de knappe maar grillige Max – de eigenaar van het pand – trekt haar aandacht. Waarom doet hij zo geheimzinnig en wat heeft hij te verbergen?
quote:Lege schappen in de supermarkt. Rijen voor de winkels. Grenzen dicht. Verboden bijeenkomsten in huis en mensen die afstand van je houden, alsof je verdacht bent. Het begin van de coronacrisis, toen het leven radicaal veranderde, onzeker en benauwend werd, voelde voor Nausicaa Marbe akelig vertrouwd aan. Het gevoel opgesloten te zijn, de gedachte dat de tijd stilstaat, dat het echte leven zich later zal afspelen, in een betere wereld, had ze eerder meegemaakt. De lockdown voerde haar direct terug naar haar jeugd in communistisch Roemenië. Die ervoer ze als een negentien jaar durende quarantaine in een dictatuur waar schaarste en onderdrukking heersten. De mensen waren bang, maar tegelijkertijd levenslustig en rebels. In het artistieke milieu van Boekarest waarin ze opgroeide genoot ze ondanks alles een gelukkige jeugd. Dankzij ouders die hun leven niet door politieke terreur lieten vergallen. Wachten op het Westen is een even persoonlijk als origineel relaas over opgroeien in onvrijheid, achter gesloten grenzen en onder absurde regels, waarin een kind al vroeg een politiek bewustzijn ontwikkelt en blijft verlangen naar vrijheid, openheid en eerlijkheid - en naar het Westen.
Nausicaa Marbe is een Nederlands schrijver, columnist en journalist van Roemeense komaf. Ze is de auteur van onder andere Mândraga, waarvoor ze het Charlotte Köhler Stipendium kreeg, en Smeergeld, dat werd bekroond met de Diamanten Kogel. Ze was zeven jaar columnist voor de Volkskrant en schrijft sinds 2013 een wekelijkse column voor De Telegraaf.
Bron: Uitgever
Heb ik tijdje terug ook gelezen. Bijzonder verhaal wel.quote:Op woensdag 12 juli 2023 15:57 schreef Kanaroe het volgende:
'Spaar de spotvogels' van Harper Lee uit. Fijn boek om eens te lezen.
Nu begonnen in 'Kitchen' van Banana Yoshimoto
"Kitchen is een tijdloos boek over rouw, opgroeien, de eenzaamheid van de grote stad, benauwende gendernormen, de liefde voor eten en een ode aan de meest troostrijke plek van elk huis: de keuken. Het bestaat uit de novelle Kitchen en het korte verhaal ‘Moonlight Shadow’.
Toen Kitchen in 1988 in Japan verscheen stond de literaire wereld op zijn kop: het debuut van Banana Yoshimoto werd een megahit, overladen met prijzen en stond meer dan een jaar onafgebroken in de bestsellerlijsten. Men sprak zelfs van ‘Bananamania’, zo geliefd was Kitchen onder Japanse lezers."
Ah, leuk!quote:Op woensdag 12 juli 2023 16:43 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Heb ik tijdje terug ook gelezen. Bijzonder verhaal wel.
Sowieso doen de Japanse/Koreaanse auteurs het wel goed laatste tijd
[..]quote:
Heb je de boeken van Sayaka Murata ook gelezen?quote:Op woensdag 12 juli 2023 20:19 schreef Fok-it het volgende:
[..]
[..]
Ah, leuk!
Ik vind het vooral wel bijzonder dat dit al uit '88 stamt. Toendertijd niks van meegekregen.
Ik noteer de naam van de schrijver, dank voor de tipquote:Op woensdag 12 juli 2023 20:20 schreef Fok-it het volgende:
ZekerGaat ook wat meer in op de Japanse cultuur en maatschappij enzo
Ik heb een paar maanden terug deze gelezen,ook erg indrukwekkend:quote:Op woensdag 12 juli 2023 16:43 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Heb ik tijdje terug ook gelezen. Bijzonder verhaal wel.
Sowieso doen de Japanse/Koreaanse auteurs het wel goed laatste tijd
quote:Zes maanden na de allesverwoestende tsunami van 2011 duikt een vermagerde herdershond op in Fukushima in het noordoosten van Japan, helemaal alleen. De mysterieuze zwerfhond wordt opgevangen door achtereenvolgens een vrachtwagenchauffeur met een bijbaantje in de onderwereld, een smokkelaar, een uitgeblust echtpaar, een prostituee en een oude, eenzame jager. Telkens weer valt het nieuwe baasje zijn grote intelligentie op, en elke keer wordt de tijdelijke eigenaar – vaak beslist geen lieverdje – een ander mens door de omgang met de hond. En passant krijgen we een inkijkje in het leven aan de schaduwzijde van de Japanse samenleving.
Elk baasje heeft ook snel door dat de herder vastberaden op weg is naar het zuiden. Waar de hond vandaan komt, waar hij precies heen gaat, en vooral naar wie hij de hele tijd op zoek is, wordt pas jaren later duidelijk in Kyushu, in het door aardbevingen geteisterde zuidwesten van Japan. In de tussentijd verandert hij de levens van iedereen die hij tegenkomt, maar het gaat hem om één specifiek leven, dat hij móét zien te bereiken.
Kun je er iets van maken? Ik vond het destijds onleesbaar, maar misschien had ik een matige vertaling.quote:
Nice! Gaat op de lijstquote:Op zondag 16 juli 2023 11:10 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik heb een paar maanden terug deze gelezen,ook erg indrukwekkend:
[ afbeelding ]
[..]
Ben pas bij canto tien maar het is prima te volgenquote:Op zondag 16 juli 2023 11:12 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Kun je er iets van maken? Ik vond het destijds onleesbaar, maar misschien had ik een matige vertaling.
Dat spreekt mij ook aan, gaat op mijn lijstjequote:Op zondag 16 juli 2023 11:10 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik heb een paar maanden terug deze gelezen,ook erg indrukwekkend:
[ afbeelding ]
[..]
quote:Engeland, 1940. Drie heel verschillende vrouwen melden zich bij Bletchley Park, waar de knapste koppen van Groot-Brittannië werken om Duitse militaire codes te breken. Socialite Osla, de Londense Mab en plattelandsmeisje Beth worden de beste vriendinnen – tot een onvergeeflijke ruzie een einde maakt aan hun vriendschap…
Engeland, 1947. Drie vrouwen die ooit elkaars beste vriendinnen waren worden samengebracht door een mysterieuze gecodeerde brief. Osla, Mab en Beth moeten elkaar vergeven en samen nog een laatste code kraken om de verrader te vinden die hun naar het leven staat. Maar elke stap dichter bij het breken van de code brengt het gevaar dichterbij...
Een complot, niet een complottheorie.quote:Op woensdag 26 juli 2023 14:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Beide vermoord als gevolg van een complottheorie
Waren de broers de Witt daadwerkelijk van plan de prins te vermoorden?quote:Op woensdag 26 juli 2023 14:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een complot, niet een complotheorie.
Ik moet duidelijk het boek nog lezen.quote:Op woensdag 26 juli 2023 14:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Waren de broers de Witt daadwerkelijk van plan de prins te vermoorden?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Willem_Tichelaarquote:Op woensdag 26 juli 2023 14:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik moet duidelijk het boek nog lezen.
Ah wat leuk! Ik ben benieuwd wat je ervan vindtquote:Op donderdag 27 juli 2023 10:45 schreef herverwijderd het volgende:
Ik ben op aanraden van @:MaJo begonnen in:
[ afbeelding ]
Aah....ik noteer dit boek op mijn leeslijstjequote:Op zaterdag 29 juli 2023 16:10 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Dit is echt een aanrader overigens
Tranen met tuiten (en dat doe ik niet zo snel)
Ik ga ook even kijken of het in de bibliotheek al te reserveren is.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 16:10 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Dit is echt een aanrader overigens
Tranen met tuiten (en dat doe ik niet zo snel)
quote:Maria Cristina Palma leidt een perfect leven - op het oog, dan. Ze is mooi, rijk, beroemd, de vrouw van de Italiaanse premier en de wereld draait om haar. Dan ontmoet ze op een feest een vriend van haar overleden broertje en ontvangt ze een filmpje dat alles verandert. Een geheim uit haar verleden haalt haar in, iets wat ze diep heeft weggestopt en waar ze nooit meer aan heeft gedacht.
Niccolò Ammaniti ontleedt haarscherp haar geest, onderzoekt haar angsten, obsessies en stiekeme verlangens in een roman die ongeëvenaarde fantasie, psychologisch realisme, tragiek en verleiding combineert. Het intieme leven laat je nadenken over onbewuste drijfveren, verdrongen herinneringen en een vervormde realiteit.
Heftig blomke. Mijn ouders kwamen uit Zuid-Limburg en omdat die eerder bevrijd waren hebben zij de hongerwinter niet meegemaakt. Echt een scheidslijn door Nederland was dat.quote:Op zondag 30 juli 2023 11:54 schreef blomke het volgende:
Diepgaand boek over het begin, de oorzaken, het verloop en de afloop van die hongerwinter. Mijn beide ouders hebben dat aan den lijve meegemaakt, een syndroom aan over gehouden en daardoor ook mijn jeugd beïnvloedt.
[ afbeelding ]
Klopt. Mijn ouders woonden in "Holland" (Noord resp. Zuid) en daar zijn 20.000 mensen gestorven door de honger en de kou. Men groef bloembollen op uit de tuinderijen om ze te bakken. Of suikerbieten; werden in stukken gesneden en gekookt. Een zuster van mijn moeder, is in de oorlog geboren en heeft een afwijking aan haar schildklier, door de hongerwinter.quote:Op zondag 30 juli 2023 17:43 schreef livelink het volgende:
Heftig blomke. Mijn ouders kwamen uit Zuid-Limburg en omdat die eerder bevrijd waren hebben zij de hongerwinter niet meegemaakt. Echt een scheidslijn door Nederland was dat.
Boek komt traag op gang, verder wel goed. Dat het zich afspeelt in Zuid-Afrika is wel leuk, keer iets anders dan Nederland, VK of VS.quote:Wie is de mysterieuze persoon die het recht in eigen hand neemt? De anonieme wreker die in de pers al snel de bijnaam Artemis krijgt, omdat een getuige een vrouw met een speer meent te hebben gezien op de plek waar een vermoorde pedofiel is gevonden? De politie kan uiteraard niet passief toekijken en zet de ervaren inspecteur Bennie Griessel op de zaak. Maar Griessel wordt geteisterd door zijn eigen persoonlijke problemen. Een kidnapping van een kind leidt tot de ontknoping en een schokkend einde…
Vond het een heerlijk boek!quote:Op donderdag 27 juli 2023 11:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ah wat leuk! Ik ben benieuwd wat je ervan vindt
Grappig, ik vind het juist een heel geslaagde poging om het fundament onder het geloof ter discussie te stellen. Wat vind je er precies zo ongefundeerd aan?quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 23:03 schreef blomke het volgende:
Vooralsnog (na 75 blz. vandaag) vind ik het vooral een hoop ongefundeerd getier tegen alles wat met geloof en theïsme te maken heeft:
[ afbeelding ]
Hoe bevalt ie? Vond tussen de raderen zijn beste romanquote:Op maandag 7 augustus 2023 10:21 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Vond het een heerlijk boek!
Nu lees ik dit:
[ afbeelding ]
Concurquote:Op maandag 7 augustus 2023 11:48 schreef trui het volgende:
[..]
Grappig, ik vind het juist een heel geslaagde poging om het fundament onder het geloof ter discussie te stellen. Wat vind je er precies zo ongefundeerd aan?
Bij Sartre kijk ik er vaak erg tegenop om aan een boek te beginnen, maar als ik dan aan het lezen ben grijpt het me vrijwel meteen en leest het eigenlijk heel makkelijk weg.quote:Op maandag 7 augustus 2023 13:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Hoe bevalt ie? Vond tussen de raderen zijn beste roman
Heb je Simone de Bouvoir ook gelezen (was ie mee getrouwd), Alle mensen zijn sterfelijk vond ik erg goed.
quote:Rood is ja van cabaretier Sara Kroos is haar eerlijke en confronterende verhaal over misbruik en de herhaling hiervan, van een leven met psychische klachten en de weg naar herstel.
In Rood is ja deelt Sara Kroos voor het eerst haar persoonlijke verhaal. Een kwetsbare en krachtige autobiografie over misbruik en herstel.
Cabaretier Sara Kroosschuwde in haar theaterprogramma’s het persoonlijke verhaal niet. Openhartig, hard, ontroerend en buitengewoon grappig vertelde ze behalve over vrolijke onhandigheid ook over de zwarte thema’s in haar leven: seksueel misbruik en depressie. In een razend tempo maakte ze gewaardeerde programma’s en trad ze in het hele land op voor volle zalen.
Totdat haar stressvolle bestaan in combinatie met haar voorgeschiedenis zoveel van haar eiste dat ze vastliep. Sara liet zich opnemen in een psychiatrische kliniek, waar ze seksueel werd misbruikt door de therapeut die haar moest helpen met het verwerken van het misbruik uit haar jeugd. In de jaren die volgden gaf ze alles om overeind te blijven, kreeg ze na een lange juridische weg erkenning van de pleger en de kliniek, en besloot ze uiteindelijk niet meer te zwijgen.
Ik heb Emma ook klaarliggen om te lezen, gekocht in Winchester, waar ze overleed. Ik kan me er steeds niet toe zetten omdat ik bang ben dat het gedateerd is. Maar dat valt dus wel mee? Toch eens een kans geven danquote:Op maandag 7 augustus 2023 14:02 schreef UIO_AMS het volgende:
[ afbeelding ]
Voor het eerst van m'n leven begonnen aan een boek van Jane Austen. Wilde eigenlijk beginnen met Pride & Prejudice, maar die stond niet in de kast en Emma in deze nederlandstalige drie grote romans-bundel wel. De eerste hoofdstukken lezen in elk geval makkelijk weg, maar ik denk dat ik Pride & Prejudice toch liever in het Engels lees.
The Picture of Dorian Gray is een van mijn favoriete boeken, ik denk er nog best vaak aan, heeft dus veel indruk gemaakt. Ik ben benieuwd wat je ervan vindt!quote:Op maandag 7 augustus 2023 14:23 schreef cafca het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk niet dat ik hem helemaal in één keer ga uitlezen, begonnen met The picture of Dorian Gray
Een heel mooi boek, prachtig taalgebruik, interessant plot, ik vond het alleen wat kort. Over randzaken wordt soms heel erg uitgewijd, terwijl de hoofdlijn een beetje beknopt lijkt.quote:Op maandag 7 augustus 2023 22:18 schreef MaJo het volgende:
[..]
The Picture of Dorian Gray is een van mijn favoriete boeken, ik denk er nog best vaak aan, heeft dus veel indruk gemaakt. Ik ben benieuwd wat je ervan vindt!
Dat het kort is kan ik me ook herinneren ja, je leest het zo uit. Fijn dat je het ook een goed boek vondquote:Op zaterdag 12 augustus 2023 09:23 schreef cafca het volgende:
[..]
Een heel mooi boek, prachtig taalgebruik, interessant plot, ik vond het alleen wat kort. Over randzaken wordt soms heel erg uitgewijd, terwijl de hoofdlijn een beetje beknopt lijkt.
Maar zeker de moeite waard!
Tja, het is een boek uit 18-zoveel. Dus uiteraard is het taalgebruik wat gedateerd, maar het verhaal is tijdloos. Ben trouwens niet heel tevreden met de Nederlandse vertaling. Had het beter in het Engels kunnen gaan lezen. Maar ik had geen Engelse versie in de kast staan.quote:Op maandag 7 augustus 2023 22:17 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb Emma ook klaarliggen om te lezen, gekocht in Winchester, waar ze overleed. Ik kan me er steeds niet toe zetten omdat ik bang ben dat het gedateerd is. Maar dat valt dus wel mee? Toch eens een kans geven dan
Dit boek heb ik ook gelezen, of half gelezen, want het kon me uiteindelijk toch niet echt boeien. Jammer, Ammaniti kan zo goed schrijven, maar om de een of andere reden vond ik het verhaal niet dwingend genoeg - misschien vergis ik me? Heb jij het uitgelezen?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:17 schreef TargaFlorio het volgende:
Het intieme leven - Niccolo Ammaniti
[ afbeelding ]
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die is leuk! Heeft eveneens de allerbeste verfilming. Rendez Vouz With Rama of Childhood's End schijnt ook heel goed te zijn.quote:
First time reader?quote:
Als je leest over hoe keihard het er aan boord van de Britse vloot aan toe ging, dan vraag je je af, wtf, waarom gingen mensen daar mee. De waarheid is dat het leven aan boord veel beter was dan aan wal, en altijd genoeg te eten.quote:Op maandag 14 augustus 2023 21:02 schreef Sabata het volgende:
[ afbeelding ]
Ramage's mutiny, uit de reeks Ramage boeken van Dudley Pope die ik mee op vakantie heb genomen. Leest een beetje als Bernard Cornwell's Sharpe boeken, aangezien ook Luitenant, later kaptein Ramage van de Royal Navy een groepje "chosen men" om zich heen verzamelt. Mutiny gaat over de muiterij op de Hermione en de expeditie om het schip weer terug te veroveren op de Spanjaarden. Fun fact, in real life was het schip dat de Hermione expeditie uitvoerde de HMS Surprise, wat een zekere Patrick Russ, ook bekend als Patrick O'Brian weer inspireerde voor zijn boeken over Jack Aubrey en Stephen Maturin.
Meer dan 80% van de mannen aan boord was opgevist door Press gangs, groepen marineofficieren die matrozen gewoon 'rekruteerden' door ze knockout te slaan in de kroegen tijdens hun verlof, of dronken te voeren zodat er zomaar ineens een 'handtekening' (vaak een kruis of duimafdruk) als vrijwilliger in de monsterrol stond. Soms werden ook schepen van de koopvaardij vloot aangehouden op volle zee om opengevallen plaatsen in te nemen.quote:Op maandag 14 augustus 2023 21:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als je leest over hoe keihard het er aan boord van de Britse vloot aan toe ging, dan vraag je je af, wtf, waarom gingen mensen daar mee. De waarheid is dat het leven aan boord veel beter was dan aan wal, en altijd genoeg te eten.
Nee. Maar na tien jaar is het weer eens tijd om alle boeken te luisteren.quote:
Zowel Engels (Stephen Fry) Als Nederlands (Jan Meng) is erg goed gedaanquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 15:54 schreef borisz het volgende:
[..]
Nee. Maar na tien jaar is het weer eens tijd om alle boeken te luisteren.
Fry doet het geweldig, maar met " pocketed it" had hij veel moeitequote:Op dinsdag 15 augustus 2023 16:12 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zowel Engels (Stephen Fry) Als Nederlands (Jan Meng) is erg goed gedaan
Als deze bevalt lees ik ook de vervolgenquote:Op maandag 14 augustus 2023 20:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Die is leuk! Heeft eveneens de allerbeste verfilming. Rendez Vouz With Rama of Childhood's End schijnt ook heel goed te zijn.
Ik lees hem net vandaag uit. Echt een tof boek van King weer. Net als Insomnia een goed verhaal en inderdaad een goed te volgen verhaal.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 16:55 schreef Libris het volgende:
[ afbeelding ]
Net uit. Goed boek, flinke pil. Verhaal makkelijk te begrijpen. Kan me goed voorstellen dat het verfilmd wordt.
Volgend mij heb heb ik die ook boven in de kast staan. Zal hem tevoorschijn halenquote:Op woensdag 16 augustus 2023 19:56 schreef Fok-it het volgende:
Oh ik vond Fairy Tale beetje tegenvallen moet ik zeggen. Na een erg veelbelovend begin dat wel.
Ben The Long Walk van King aan het luisteren nuEcht wel een van mijn favorieten
Ik had verwacht dat The Long Walk allang een keer verfilmd was. Het boek vraagt er gewoon om wat mij betreft.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 19:56 schreef Fok-it het volgende:
Oh ik vond Fairy Tale beetje tegenvallen moet ik zeggen. Na een erg veelbelovend begin dat wel.
Ben The Long Walk van King aan het luisteren nuEcht wel een van mijn favorieten
Ja dat wordt een enorme kaskraker. Hij is volgens IMDB ook in pre-production maar regisseur schijnt er zijn handen vanaf te hebben gehaaldquote:Op woensdag 16 augustus 2023 20:00 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik had verwacht dat The Long Walk allang een keer verfilmd was. Het boek vraagt er gewoon om wat mij betreft.
quote:Op maandag 14 augustus 2023 17:54 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Dit boek heb ik ook gelezen, of half gelezen, want het kon me uiteindelijk toch niet echt boeien. Jammer, Ammaniti kan zo goed schrijven, maar om de een of andere reden vond ik het verhaal niet dwingend genoeg - misschien vergis ik me? Heb jij het uitgelezen?Wel uitgelezen maar op een gegeven moment was ik er wel een beetje klaar mee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 21:04 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Wel uitgelezen maar op een gegeven moment was ik er wel een beetje klaar mee.Ah, goed om te weten, dan heb ik weinig gemistSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Gisteren ben ik trouwens begonnen aan het boek dat echt iedereen allang gelezen heeft, maar om de een of andere reden wilde ik er nooit aan beginnen omdat ik niet van heel dikke boeken houd: The Corrections van Jonathan Franzen.
Hoewel ik pas twee hoofdstukken heb gelezen, vraag ik me nu al af wat me bezield heeft om dat boek links te laten liggen. Ik denk dat de rest van de wereld jaloers op me is, want ik mag nog bijna 500 pagina's! En daarna kan ik door met Freedom en Crossroads, kortom, ik hoef me de komende tijd niet te vervelen![]()
Verder kwamen er nog lekkere actuele thema's in terug die 13 jaar geleden ook al speelden.quote:Voor zijn ogen zag ij gebeuren wat nog niet was gebeurd en op datzelfde ogenblik al gebeurd leek te zijn: zijn hand, de vuist, het canvas.
ik kom hier later terug 👍quote:Op vrijdag 1 september 2023 10:36 schreef Donna het volgende:
Even een upje voor weer wat forummers van Viva die deze kant opgekomen zijn.
Ben net begonnen inquote:Op maandag 7 augustus 2023 22:17 schreef MaJo het volgende:
Ik heb Emma ook klaarliggen om te lezen, gekocht in Winchester, waar ze overleed. Ik kan me er steeds niet toe zetten omdat ik bang ben dat het gedateerd is. Maar dat valt dus wel mee? Toch eens een kans geven dan
Url van de foto (jpg) tussen img tags ([ img ][ / img ] zonder spaties) zetten.quote:Op vrijdag 1 september 2023 14:26 schreef IlseMarije het volgende:
Ik ga nog even uitzoeken hoe ik dat ook alweer doe, komt goed 🤣
Cool, moet ik het ook maar eens gaan doenquote:Op vrijdag 1 september 2023 13:42 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ben net begonnen in
[ afbeelding ]
In het Engels bevalt me duidelijk beter.
Dan Fespermanquote:An exhilarating spy thriller inspired by a true story about the precious secrets being kept hidden just after the fall of the Berlin Wall. BERLIN, 1990. On a chilly early morning walk, Emil Grimm finds the body of his neighbour, fellow Stasi officer Lothar, lying dead with a bullet wound to the temple. Despite the appearance of suicide, Emil suspects murder, for as East Germany disintegrates, being a Stasi colonel is more of a liability than an asset. Emil and Lothar were involved in a final clandestine mission - now Emil must finish the job alone, on uncertain ground where alliances seem to be shifting by the day. Meanwhile, CIA agent Claire Saylor, sent to Berlin to assist an Agency action against their collapsing East German adversaries, has just received an upgrade to her assignment: she'll be the designated contact for a high-ranking Stasi foreign intelligence officer. When her first rendezvous goes dangerously awry, she realizes the mission is far more delicate than she was led to believe. Emil and Claire soon find themselves on unlikely common ground, fighting for their lives against a powerful enemy hiding in the shadows.
quote:'s Winters zijn de zondagen het snelst voorbij. Als de dominee om vier uur de middagdienst afsluit met de zegen voor weer een hele week, vliegen ze alle zeven naar het fietsenhok. 'Om de poten te breken,' zegt de vader. 'Daar komen nog eens ongelukken van.' Dat zegt hij altijd: 'Daar komen nog eens ongelukken van.' Net als: 'Als je brokken maakt, ik betaal niks hoor.' Hoeveel kracht hebben woorden? Hoe onschuldig zijn de fantasieën van een meisje van twaalf? De jonge Katelijne groeit in de jaren tachtig en negentig op in een strenggelovig boerengezin in Zeeland. Als enig meisje tussen zes broers wordt ze nauwelijks bij het boerenwerk betrokken. Hierdoor gaan ook de gesprekken aan tafel grotendeels aan haar voorbij. Terwijl haar verlangen om mee te doen onverminderd groot blijft, gaan haar gedachten hun eigen gang. Daarbij laat ze zich meeslepen door verhalen. Familieverhalen, dorpsroddels, Bijbelverhalen, bekeringsgeschiedenissen. Ook sprookjes, al mag ze die eigenlijk niet lezen, omdat het leugens zijn die haar maar afhouden van de Waarheid. Ze merkt dat haar eigen woorden grote gevolgen hebben voor haar familie. Dorsvloer vol confetti is een sensitieve roman over de strijd van ieder mens om een eigen leven, en tegelijkertijd een liefdevol portret van een Zeeuwse orthodoxe boerengemeenschap met een geheel eigen vertelcultuur. Franca Treur (1979) is geboren en opgegroeid in Zeeland. Ze studeerde Nederlands en literatuurwetenschap aan de Universiteit Leiden. Ze schrijft voor nrc Handelsblad en nrc.next.
Ik ben net in De Wandelaar van Adriaan van Dis begonnen. Was in 2021 het boek van "Nederland leest" en lag nog op de stapel. Ik realiseerde me dat ik eigenlijk nog nooit een boek van hem heb gelezenquote:Op maandag 4 september 2023 11:54 schreef trui het volgende:
Ik ben nu in de nieuwste Van Dis begonnen.
[ afbeelding ]
Dan werd het echt wel tijd! Ik ben benieuwd hoe je het zult vinden. Sommige van zijn boeken vind ik geweldig, andere zozo.quote:Op maandag 4 september 2023 21:13 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik ben net in De Wandelaar van Adriaan van Dis begonnen. Was in 2021 het boek van "Nederland leest" en lag nog op de stapel. Ik realiseerde me dat ik eigenlijk nog nooit een boek van hem heb gelezen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Je hoeft niet hard te schreeuwen om een stilte te laten vallen.”
Bijna halverwege en ik vind het prachtig geschreven! Love itquote:Op zondag 9 juli 2023 13:25 schreef trui het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe jij het hebt gelezen/ gaat vinden.
Ik vond het al met al toch wat te warrig. Had er misschien de rust niet voor om de schoonheid volledig te ervaren, maar het verhaal bleef maar heen en weer hoppen tussen allerlei tijden en er was veel herhaling van bepaalde thema's. Wel heel knap gedaan en gewaagd om zo'n ongebruikelijke invalshoek te kiezen, maar tegen het eind werd ik er wat ongeduldig en geïrriteerd van. Wel echt prachtig taalgebruik en ik heb van onderdelen ook echt genoten.
Ja ik vond het af en toe ook heel mooi maar kon er de rust op dat moment niet voor opbrengen om ervan te genieten. Het is wel echt heel knap gedaan. Misschien moet ik het ooit eens opnieuw gaan lezen.quote:Op woensdag 13 september 2023 22:00 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Bijna halverwege en ik vind het prachtig geschreven! Love itIk houd wel van dat warrige, hoewel ik dat niet helemaal het goede woord vind.
(Over Waarachtige beschrijvingen uit de permafrost, Donald Niedekker)
[ afbeelding ]
quote:Bernie Gunther is met vele Duitse landgenoten naar Buenos Aires uitgeweken, waar alleen de hoofdcommissaris van de politie zijn identiteit kent. Dan wordt een jong meisje vermoord onder gruwelijke omstandigheden, die verdacht veel lijken op die van de laatste zaak waar Bernie aan werkte in Duitsland en die hij nooit wist op te lossen. Het hoofd van de geheime politie vermoedt dat de moordenaar moet worden gezocht onder een van de duizenden ex-nazi’s die na 1945 in Argentinië zijn neergestreken. Wie anders dan Bernie Gunther kan hij vervolgens om hulp vragen? In de zoektocht naar de dader komt Bernie meer te weten dan waar de Argentijnse geheime dienst op had gerekend.
Opnieuw een indrukwekkende thriller met Bernie Gunther in de hoofdrol, in een verhaal dat zich deels afspeelt in het vooroorlogse Duitsland, maar voor het grootste deel in het Argentinië van de jaren vijftig, toen Juan en Evita Peron op het hoogtepunt van hun macht waren.
Oeh da's echt jeugdsentiment, ja!quote:Op donderdag 21 september 2023 08:23 schreef Bleie het volgende:
Ik ben mijn zoon als laatste voorleesboek ‘Kinderen van moeder aarde’ aan het voorlezen, en ben zelf ondertussen vast aan deel 2, ‘Het helse paradijs’ begonnen. Jeugdsentiment
Ga ik ook eerdaags aan beginnen, n.a.v. dezelfde tip. Ben benieuwdquote:Op zaterdag 23 september 2023 19:10 schreef livelink het volgende:
Ik ben nu bezig in Morgen en Morgen en Morgen. Een tip die ik hier opdeed van @:Adrian4 (uit mijn hoofd)
[ afbeelding ]
Ben blij met de tip.
Ik wilde hem laatst nog een keer lezen en toen had ik exact hetzelfde. Terwijl ik hem ook ergens rond 2005 een keer gelezen heb en mij dat toen in mijn herinnering veel minder tegenstond.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 23:03 schreef blomke het volgende:
Vooralsnog (na 75 blz. vandaag) vind ik het vooral een hoop ongefundeerd getier tegen alles wat met geloof en theïsme te maken heeft:
[ afbeelding ]
En wat lees je nu?quote:Op zondag 1 oktober 2023 18:34 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik wilde hem laatst nog een keer lezen en toen had ik exact hetzelfde. Terwijl ik hem ook ergens rond 2005 een keer gelezen heb en mij dat toen in mijn herinnering veel minder tegenstond.
Vond het een erg leuk boek, voor mij een eerste keer dat ik dacht, ja hier snap ik alle referenties wel van ofzo. Schrijvers worden zo langzamerhand mijn leeftijd.quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:40 schreef Kanaroe het volgende:
'Morgen en morgen en morgen' van Gabrielle Zevin.
Ben al een end op scheut en vind het een mooi verhaal. Vanaf begin jaren '90 volg je Sam en Sadie een aantal decennia. Zij schoppen het samen tot gamedesigners op wereldniveau en hebben een vrij gecompliceerde vriendschap. En totaal verschillende achtergronden.
Arm, rijk, lichamelijke ongemakken, volwassen worden, de nineties; komt allemaal aan bod
Ik ben zelf geen bètamens of gameliefhebber, maar dat hoeft ook niet om dit boek te lezen
Leuk is dat..quote:Op maandag 2 oktober 2023 16:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Vond het een erg leuk boek, voor mij een eerste keer dat ik dacht, ja hier snap ik alle referenties wel van ofzo. Schrijvers worden zo langzamerhand mijn leeftijd.
Inderdaadquote:Op maandag 2 oktober 2023 16:42 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Leuk is dat..
Mijn zoon van 22 vroeg me naar allerlei (technische) details over het gamen en ontwerpen e.d.
Ik kon er wel iets over vertellen, maar voor hem niet voldoende.
Zijn conclusie: Dit is gewoon een realistisch/filosofisch verhaal over mensen en relaties en het hadden ook kaasmakers kunnen zijn![]()
En dat is ook weer waar.
“Wer Gutes will, der sei erst gut;quote:Op vrijdag 8 september 2023 08:01 schreef Bosbeetle het volgende:
Dante's goddelijke comedie is uit, de hemel bereikttijd voor Goethes Faust
[ afbeelding ]
Zou hem graag nog een keer in het Duits lezenquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 06:55 schreef nomina het volgende:
[..]
“Wer Gutes will, der sei erst gut;
Wer Freude will, besänftige sein Blut;
Wer Wein verlangt, der keltre reife Trauben;
Wer Wunder hofft, der stärke seinen Glauben.”
Ik heb het geluk dat ik het in het Duits kon lezen en heb er erg van genoten.
Is daar moeilijk aan te komen dan?quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 07:04 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zou hem graag nog een keer in het Duits lezen
Nee hoorquote:
Boek op basis van, voor mij onbekende, waargebeurde feiten met daardoor heen een fictieve verhaallijn. Robert Harris is eigenlijk altijd +1, zo ook dit boek al had het wel wat korter gemogen.quote:Een klopjacht naar de moordenaars van koning Charles I 1660. Generaal Edward Whalley en zijn schoonzoon kolonel William Goffe steken de Atlantische Oceaan over, op de vlucht, en op zoek naar onderdak omdat ze worden gezocht voor de moord op koning Charles I. In Engeland zijn ze bij verstek veroordeeld wegens hoogverraad. In Londen krijgt Richard Nayler, de secretaris van het Regicidecomité van de Privy Council, opdracht om de gevluchte mannen op te sporen. Hij zal nergens voor terugdeinzen om ervoor te zorgen dat de beide mannen hun verdiende loon krijgen. Er staat een prijs van honderd pond op hun hoofd – en het maakt niet uit of ze dood of levend worden opgepakt.
Ik vond het inderdaad niet Harris sterkste!quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 21:10 schreef TargaFlorio het volgende:
Regicide - Robert Harris
[ afbeelding ]
[..]
Boek op basis van, voor mij onbekende, waargebeurde feiten met daardoor heen een fictieve verhaallijn. Robert Harris is eigenlijk altijd +1, zo ook dit boek al had het wel wat korter gemogen.
quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 20:37 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik vond het inderdaad niet Harris sterkste!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat info over deze zaak:quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 20:50 schreef Aberkullie het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag uitgekomen. Over de cold case Cassandra van Schaijk.
Geen aanrader, dit boek slaat nergens op.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 20:50 schreef Aberkullie het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag uitgekomen. Over de cold case Cassandra van Schaijk.
Ik heb het niet gelezen dus ben wel benieuwd waarom je het nergens op vindt slaan?quote:Op zondag 15 oktober 2023 18:33 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Geen aanrader, dit boek slaat nergens op.
Het gaat over Almere, over neo nazis, over de schrijfster en zo’n 5 pagina’s over Cassandra.quote:Op zondag 15 oktober 2023 22:42 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik heb het niet gelezen dus ben wel benieuwd waarom je het nergens op vindt slaan?
quote:Jaren zestig in katholiek Limburg; een jonge vrouw bevalt van een tweeling. Ze is ongetrouwd en moet van haar ouders haar dochters afstaan. De tweeling wordt van elkaar gescheiden en weet niet van elkaar bestaan af. Als dit geheim jaren later wordt onthuld begint hun zoektocht. Eerst naar elkaar en dan naar hun gemiste verleden. ‘De onbedoelden’ is een pageturner, gebaseerd op waargebeurde feiten.
quote:In Onder de beesten word je meegenomen op een levensgevaarlijke zoektocht door de bio-industrie. Wat doen wij dieren aan en wat doet dat met ons? En wie overtreedt hier eigenlijk de wet? Alleen de bio-industrie? Of ook de dierenbeschermer die undercover gaat en zich moet conformeren aan de norm in de sector? Als eerste infiltrant ooit in Nederland onthult Binnendijk schokkende feiten en zet daarmee zijn eigen veiligheid op het spel.
quote:Op woensdag 4 oktober 2023 07:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mooi!
Mijn lievelings Eco. Een parodie op een genre voordat het een genre werd.
Inderdaad erg gaaf boek, van genoten!quote:
Hoe vond je deze? Aanrader??quote:
Ja zeker.quote:
En wat zijn je ervaringen?quote:Op zondag 17 september 2023 08:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Aan het herlezen
[ afbeelding ]
Nu met de crisis in het Midden Oosten heb ik deze weer ter hand genomen:quote:Op maandag 23 oktober 2023 19:15 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ja zeker.
Al ben ik toch wel van dit soort boeken
Leuk boek, bedankt voor de tip @SEMTEX Wel wat kortquote:Op maandag 23 oktober 2023 18:18 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
[..]
Inderdaad erg gaaf boek, van genoten!
Nu beginnen in
[ afbeelding ]
Hij leest gewoon snelquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:53 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Leuk boek, bedankt voor de tip @:semtex Wel wat kort(is toch nie normaal maandag in begonnen en nu al uit) voor mensen die nog een niet te dik, zeer makkelijk leesbaar non-fictie boek willen lezen kan ik deze vanharte aanraden. Over de zoektocht van een dochter naar de geschiedenis van haar moeder.
Nu beginnen in
[ afbeelding ]
Dat lijkt me een mooi boek; gaat op mijn lijstjequote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:55 schreef golfer het volgende:
[ afbeelding ]
Maximilian Wenger, ooit gevierd bestsellerauteur, slijt zijn dagen onderuitgezakt op de bank van zijn kleine huurwoning. Zijn vrouw heeft hem ingeruild voor een fitnessinstructeur, zijn kinderen blijven liever uit de buurt, en hij vindt maar geen inspiratie voor wat zijn grote comeback moet worden.
Wanneer Wenger brieven begint te lezen die aan de vorige huurder geadresseerd zijn, raakt hij gefascineerd door de onbekende vrouw die zo vurig schrijft. Hij weet niet dat zijn zeventienjarige dochter Zoey de brieven ook leest. Wanneer Zoey in een #MeToo-situatie belandt en geen hulp vindt, inspireren de brieven haar tot een radicaal besluit. Tegelijkertijd drijven de brieven Wenger ook tot een keuze waarvan geen weg terug bestaat.
Geen idee maar hiervoor las ik Dante Faust en eco daar was ik wat langer in onderwegquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:32 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Hij leest gewoon snelwat is jouw normale boeklengte dan?
Ik ook! Vandaag uitgelezen,quote:
Dan is dit topic misschien iets voor je: SHO / [Celebrity memoires] Deel en bespreek ze hierquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 08:27 schreef Nismo1991 het volgende:
Ik ben aan mijn eerste boek begonnen (ja mijn eerste…) Eminem the way I am.
Vind het best chill om te lezen maar merk wel dat het echt biografe moet zijn, andere genres kijk ik liever op tv.
Thanks! Ga ik bekijkenquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 08:58 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Dan is dit topic misschien iets voor je: SHO / [Celebrity memoires] Deel en bespreek ze hier
Eerste boek in je leven?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 08:27 schreef Nismo1991 het volgende:
Ik ben aan mijn eerste boek begonnen (ja mijn eerste…) Eminem the way I am.
Vind het best chill om te lezen maar merk wel dat het echt biografe moet zijn, andere genres kijk ik liever op tv.
Vroeger als kind wel eens gelezen maar daarna eigenlijk nooit meer, slecht hè…quote:
Nou, tof dat je het juist eens probeertquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 10:04 schreef Nismo1991 het volgende:
[..]
Vroeger als kind wel eens gelezen maar daarna eigenlijk nooit meer, slecht hè…
Op opleidingsboeken na dan.
Dit boek staat al een jaar of vijf aangekondigd.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 21:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik lees hem nog niet maar voorbesteld
[ afbeelding ]
Eerder schreef hij "I AM PILGRIM" een van de beste thrillers die ik heb gelezen.
9 november release datumquote:Op zondag 29 oktober 2023 15:13 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dit boek staat al een jaar of vijf aangekondigd.
I Am Pilgrim vond ik best aardig maar wel een beetje overschat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |