abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 6 juli 2023 @ 11:09:02 #1
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_209782515
Ook in dit deel van de reeks kun je met FOK!kers delen welke boeken je aan het lezen bent.

Wil je een uitgebreide mening over een boek posten, dan kan dat ook hier: http://forum.fok.nl/topic/1595368
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 6 juli 2023 @ 11:09:28 #2
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_209782518
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 11:07 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wat vind je ervan? Ik weet dat er mensen echt van walgden maar ik vond het een mooi boek. Het geeft zo goed de triestheid van het (gelovige) plattelandsleven aan. Ik denk er nog regelmatig aan :)
Ik ben pas bij bladzijde 100, maar ik hou erg van dit soort boeken. De triestheid, het depressieve, mensen die niet met elkaar kunnen praten of hun gevoelens uiten en alle neuroses die erbij komen kijken. Ik kan je dat boek van Lize Spit dan ook aanraden, dat zul je denk ik ook mooi vinden.
  Moderator donderdag 6 juli 2023 @ 11:09:57 #3
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_209782523
Nadat ik mijn eerste Kristin Hannah uit heb meteen door met de volgende:

Over het eenzame leven in Alaska in de jaren 70 :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator donderdag 6 juli 2023 @ 11:11:19 #4
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_209782539
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 11:09 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Ik ben pas bij bladzijde 100, maar ik hou erg van dit soort boeken. De triestheid, het depressieve, mensen die niet met elkaar kunnen praten of hun gevoelens uiten en alle neuroses die erbij komen kijken. Ik kan je dat boek van Lize Spit dan ook aanraden, dat zul je denk ik ook mooi vinden.
Ik kan dat ook wel waarderen :Y Beetje zoals Knielen op een bed violen van Jan Siebelink. Ik ga Lize Spit checken!

En als je wil lezen over de triestheid bij de zuiderburen is De helaasheid der dingen van Dimitri Verhulst een aanrader.

[ Bericht 6% gewijzigd door MaJo op 06-07-2023 11:19:14 ]
  Moderator donderdag 6 juli 2023 @ 11:45:35 #5
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_209782914
quote:
88s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 11:48 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]

Voor bij de andere dystopiën
Hier nogsteeds in bezig, geen doorkomen aan, ik snap wel dat ze van 300 pagina's zo'n lange serie kunnen maken.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 6 juli 2023 @ 11:47:11 #6
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_209782927
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 11:11 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik kan dat ook wel waarderen :Y Beetje zoals Knielen op een bed violen van Jan Siebelink. Ik ga Lize Spit checken!

En als je wil lezen over de triestheid bij de zuiderburen is De helaasheid der dingen van Dimitri Verhulst een aanrader.
Bedankt voor de tip. ga ik zeker lezen!
edit: Lize Spit is ook een Belgische.
  donderdag 6 juli 2023 @ 11:50:25 #7
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_209782941

Zoals gewoonlijk bij deze schrijver worden er weer erg akelige dingen met mensen uitgespookt - dieren zijn soms ook de klos- maar het is wel altijd goed geschreven.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_209783016

Laatste deel alweer ;(
Demain, on roule
pi_209783876
Hegel - Vorlesungen über die Philosophie der Weltgeschichte

Eindredactie Sport / Forummod donderdag 6 juli 2023 @ 13:34:16 #10
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_209784096
The Shining. Klopt het dat het soms wat rommelig geschreven is (met name vanuit het perspectief van Danny), of heb ik een rare versie? :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_209794022
Ik kan weer plaatjes toevoegen :)

Dit is deel II van de Rotters' club, die heb ik net uit.

Gisteravond begonnen in deel III

Deel III had ik al gelezen, maar had toen niet in de gaten dat het een deel III was. Nu lees ik het met de voorgeschiedenis en is het opeens een ander boek.

@MaJo ik kan wel een boekenpakket voor je maken :P Die graphic novel en Lize Spit heb ik hier liggen en wil ik wel tegen verzendkosten naar je toe sturen.
  zaterdag 8 juli 2023 @ 18:55:44 #12
37150 livelink
keek op de week ( © DJ11)
pi_209814336
Ik heb net het boek van Isa Hoes Over Leven uit

Gelukkig van de bieb, want het was bepaald geen aanrader.
Zweverig egoboek, vol met vage therapiën, healings en zo.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_209814927
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 09:36 schreef Adrian4 het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Deel III had ik al gelezen, maar had toen niet in de gaten dat het een deel III was. Nu lees ik het met de voorgeschiedenis en is het opeens een ander boek.
Ik vond Klein Engeland in ieder geval heel vermakkelijk.
  zondag 9 juli 2023 @ 13:25:18 #14
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_209822676
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2023 16:01 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]Waarachtige beschrijvingen uit de permafrost - Ronald Niedekker [..]
Die gaat op de lijst ^O^
Ik ben benieuwd hoe jij het hebt gelezen/ gaat vinden.

Ik vond het al met al toch wat te warrig. Had er misschien de rust niet voor om de schoonheid volledig te ervaren, maar het verhaal bleef maar heen en weer hoppen tussen allerlei tijden en er was veel herhaling van bepaalde thema's. Wel heel knap gedaan en gewaagd om zo'n ongebruikelijke invalshoek te kiezen, maar tegen het eind werd ik er wat ongeduldig en geïrriteerd van. Wel echt prachtig taalgebruik en ik heb van onderdelen ook echt genoten.
in de haak.
  zondag 9 juli 2023 @ 13:29:55 #15
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_209822754
Nu gestart in 'Het lied van ooievaar en dromedaris' van Anjet Daanje. Enorm genoten van haar vorige boek, tegen deze zie ik een beetje op omdat het zo dik is en ik vind dat ik eigenlijk eerst 'Woeste Hoogten' zou moeten lezen (omdat 't nogal sterk op dat verhaal geënt is, begreep ik), maar daar ook weer niet genoeg zin in/tijd voor heb. Nou ja, ik ga er maar gewoon in beginnen.

in de haak.
pi_209822830
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 13:25 schreef trui het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd hoe jij het hebt gelezen/ gaat vinden.

Ik vond het al met al toch wat te warrig. Had er misschien de rust niet voor om de schoonheid volledig te ervaren, maar het verhaal bleef maar heen en weer hoppen tussen allerlei tijden en er was veel herhaling van bepaalde thema's. Wel heel knap gedaan en gewaagd om zo'n ongebruikelijke invalshoek te kiezen, maar tegen het eind werd ik er wat ongeduldig en geïrriteerd van. Wel echt prachtig taalgebruik en ik heb van onderdelen ook echt genoten.
Nee, nog niet gelezen. Ik heb nog zo veel op mijn lijst staan. Onder andere de Anjet Daanje die je hieronder post. Bedankt voor de review, dan richt ik m'n pijlen eerst weer op andere boeken.
  User die altijd blij en positief is 2022 zondag 9 juli 2023 @ 13:47:43 #17
438820 Lovely
pi_209823036
Let's keep dreamin'
Dreamin' as the sun goes down
Stars are dancin'
Dancin' as the world turns 'round..
  zondag 9 juli 2023 @ 17:03:49 #18
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_209826847
🌳♪💻🌳🌲🌴🎄
Peace Love fiets wandelen
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
  zondag 9 juli 2023 @ 18:27:00 #19
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_209829025
Bill Bryson - The lost continent
.
pi_209830939
The Bucharest Dossier - William Maz

quote:
CIA agent Bill Hefflin is back in Bucharest— immersed in a cauldron of spies and crooked politicians

The CIA is rocked to its core when a KGB defector divulges that there is a KGB mole inside the Agency. They learn that the mole' s handler is a KGB agent known as Boris. CIA analyst Bill Hefflin recognizes that name— Boris is the code name of Hefflin' s longtime KGB asset. If the defector is correct, Hefflin realizes Boris must be a triple agent, and his supposed mole has been passing false intel to Hefflin and the CIA. What' s more, this makes Hefflin the prime suspect as the KGB mole inside the Agency.

Hefflin is given a chance to prove his innocence by returning to his city of birth, Bucharest, Romania, to find Boris and track down the identity of the mole. It' s been three years since the bloody revolution, and what he finds is a cauldron of spies, crooked politicians, and a country controlled by the underground and the new oligarchs, all of whom want to find Boris. But Hefflin has a secret that no one else knows— Boris has been dead for over a year.
pi_209831039
Der Baader-Meinhof-Komplex - Stefan Aust

quote:
Stefan Austs Buch ist keine Anklageschrift und nicht das Plädoyer eines Verteidigers, es ist auch kein Urteil, weder in juristischer noch in moralischer Hinsicht. Es soll ein Protokoll sein, eine Chronik der Ereignisse vom Juni 1967, als der Student Benno Ohnesorg von einem Polizisten erschossen wurde, bis zum "Deutschen Herbst" 1977, der Entführung und späteren Ermordung des Arbeitgeberpräsidenten Hanns Martin Schleyer, der Entführung und Befreiung der Passagiere und Besatzungsmitglieder der Lufthansa-Maschine "Landshut" und den Selbstmorden im Hochsicherheitstrakt von Stammheim.
Detaillierter und brisanter denn je: Eine Fülle neuer Fakten, die zu einem großen Teil erst durch Austs akribische Recherchen ans Tageslicht kommen, macht diese Neuausgabe möglich und notwendig. Neben neuem Fotomaterial wertet der Autor eine Vielzahl neu aufgefundener und erst heute freigegebener Ermittlungsakten sowie private Aufzeichnungen und Aussagen von Zeitzeugen aus.
Inmiddels begonnen in Der Baader-Meinhof-Komplex. Gezien de omvang van ongeveer 1000 pagina's en de Duitse taal is dit meer iets voor de komende maanden.
  Moderator maandag 10 juli 2023 @ 10:05:58 #22
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_209835337
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 09:36 schreef Adrian4 het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

@:MaJo ik kan wel een boekenpakket voor je maken :P Die graphic novel en Lize Spit heb ik hier liggen en wil ik wel tegen verzendkosten naar je toe sturen.
Sorry lees het nu pas :@ Wat ontzettend lief! Daar heb ik zeker wel interesse in O+
pi_209836322
Ik kom er vanavond bij je over terug.
pi_209836579
Ik heb me op vakantie kostelijk gemaakt met De Dood In Taormina van Arnon Grunberg. Wat een geweldige schrijver is dat toch.

Heel Nederland aan het blazen geslagen denk ik ook. _O-
  maandag 10 juli 2023 @ 11:39:51 #25
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_209836917
Wat als je aan het einde van je leven beseft dat je slechts één jaar echt gelukkig bent geweest? Topdiplomaat Bernhard Wekman kijkt tijdens een nacht in New York terug op de jaren tachtig, toen hij kennismaakte met een groepje Haarlemse idealisten. Ze noemden zichzelf de Saamhorigheidsgroep, waren lid van de PPR of de PSP en doneerden 10 procent van hun inkomen aan projecten in de derde wereld. Ze volksdansten, knutselden en genoten van de natuur. Op geen enkele manier paste hij ertussen. Toch deed Bernhard alsof de idealen van de Saamhorig-heidsgroep ook de zijne waren.

De boek heeft dus de iconische foto van het PSP-verkiezingsaffiche uit 1971 van Hendrik-Jan Koldeweij als omslagfoto.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 10 juli 2023 @ 11:57:45 #26
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_209837199
Leuk, golfer. Ik hoorde laatst ook een bespreking van zijn nieuwste boek. Lijkt me ook wel aardig, al waren de meningen erg verdeeld.
in de haak.
pi_209844718
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 13:29 schreef trui het volgende:
Nu gestart in 'Het lied van ooievaar en dromedaris' van Anjet Daanje. Enorm genoten van haar vorige boek, tegen deze zie ik een beetje op omdat het zo dik is en ik vind dat ik eigenlijk eerst 'Woeste Hoogten' zou moeten lezen (omdat 't nogal sterk op dat verhaal geënt is, begreep ik), maar daar ook weer niet genoeg zin in/tijd voor heb. Nou ja, ik ga er maar gewoon in beginnen.

[ afbeelding ]
Maar Woeste Hoogten is wel een absolute aanrader O+
En nu wil ik dus jouw boek ook lezen!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 10 juli 2023 @ 20:46:54 #28
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_209844767
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2023 20:43 schreef LeSage het volgende:

[..]
Maar Woeste Hoogten is wel een absolute aanrader O+
En nu wil ik dus jouw boek ook lezen!
Ja ik heb 'm volgens mij ooit wel gelezen, maar daar weet ik echt weinig meer van. :@ Dit boek moet ik nu voor een bepaalde datum uit hebben (leesclub), en ik vind de zomer verder altijd fijn om wat meer boeken uit mijn eigen stapel 'nog te lezen' boeken door te komen. Dus eigenlijk past Woeste Hoogten daar gewoon niet echt bij. Nou ja, ik kijk wel even hoe snel ik hierdoorheen kom.
in de haak.
pi_209849843
Ik was toe aan iets luchtigs tussendoor en ben deze aan het luisteren. Het valt zeker niet tegen. Don’t judge a book on the cover

quote:
Misdaadschrijver August keert na een verbroken verloving terug naar het landelijke Wiltshire. Ze heeft een writer’s block en om haar flow weer terug te krijgen, besluit ze een werkplek te huren in een omgebouwde schuur. Daar treft ze een slecht uitgeruste gym, smakeloze catering en een bonte stoet andere huurders, genoeg inspiratie voor haar boek! Ook de knappe maar grillige Max – de eigenaar van het pand – trekt haar aandacht. Waarom doet hij zo geheimzinnig en wat heeft hij te verbergen?
Ik denk wel dat ze gaat kussen met Max
  dinsdag 11 juli 2023 @ 12:42:16 #30
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209850792

31 pagina's die je gratis kunt lezen: https://www.google.nl/boo(...)&printsec=frontcover

quote:
Lege schappen in de supermarkt. Rijen voor de winkels. Grenzen dicht. Verboden bijeenkomsten in huis en mensen die afstand van je houden, alsof je verdacht bent. Het begin van de coronacrisis, toen het leven radicaal veranderde, onzeker en benauwend werd, voelde voor Nausicaa Marbe akelig vertrouwd aan. Het gevoel opgesloten te zijn, de gedachte dat de tijd stilstaat, dat het echte leven zich later zal afspelen, in een betere wereld, had ze eerder meegemaakt. De lockdown voerde haar direct terug naar haar jeugd in communistisch Roemenië. Die ervoer ze als een negentien jaar durende quarantaine in een dictatuur waar schaarste en onderdrukking heersten. De mensen waren bang, maar tegelijkertijd levenslustig en rebels. In het artistieke milieu van Boekarest waarin ze opgroeide genoot ze ondanks alles een gelukkige jeugd. Dankzij ouders die hun leven niet door politieke terreur lieten vergallen. Wachten op het Westen is een even persoonlijk als origineel relaas over opgroeien in onvrijheid, achter gesloten grenzen en onder absurde regels, waarin een kind al vroeg een politiek bewustzijn ontwikkelt en blijft verlangen naar vrijheid, openheid en eerlijkheid - en naar het Westen.
Nausicaa Marbe is een Nederlands schrijver, columnist en journalist van Roemeense komaf. Ze is de auteur van onder andere Mândraga, waarvoor ze het Charlotte Köhler Stipendium kreeg, en Smeergeld, dat werd bekroond met de Diamanten Kogel. Ze was zeven jaar columnist voor de Volkskrant en schrijft sinds 2013 een wekelijkse column voor De Telegraaf.
Bron: Uitgever
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_209865964
'Spaar de spotvogels' van Harper Lee uit. Fijn boek om eens te lezen.

Nu begonnen in 'Kitchen' van Banana Yoshimoto

"Kitchen is een tijdloos boek over rouw, opgroeien, de eenzaamheid van de grote stad, benauwende gendernormen, de liefde voor eten en een ode aan de meest troostrijke plek van elk huis: de keuken. Het bestaat uit de novelle Kitchen en het korte verhaal ‘Moonlight Shadow’.

Toen Kitchen in 1988 in Japan verscheen stond de literaire wereld op zijn kop: het debuut van Banana Yoshimoto werd een megahit, overladen met prijzen en stond meer dan een jaar onafgebroken in de bestsellerlijsten. Men sprak zelfs van ‘Bananamania’, zo geliefd was Kitchen onder Japanse lezers."
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 12 juli 2023 @ 16:43:43 #32
319979 Fok-it
All is well
pi_209866580
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 15:57 schreef Kanaroe het volgende:
'Spaar de spotvogels' van Harper Lee uit. Fijn boek om eens te lezen.

Nu begonnen in 'Kitchen' van Banana Yoshimoto

"Kitchen is een tijdloos boek over rouw, opgroeien, de eenzaamheid van de grote stad, benauwende gendernormen, de liefde voor eten en een ode aan de meest troostrijke plek van elk huis: de keuken. Het bestaat uit de novelle Kitchen en het korte verhaal ‘Moonlight Shadow’.

Toen Kitchen in 1988 in Japan verscheen stond de literaire wereld op zijn kop: het debuut van Banana Yoshimoto werd een megahit, overladen met prijzen en stond meer dan een jaar onafgebroken in de bestsellerlijsten. Men sprak zelfs van ‘Bananamania’, zo geliefd was Kitchen onder Japanse lezers."
Heb ik tijdje terug ook gelezen. Bijzonder verhaal wel.

Sowieso doen de Japanse/Koreaanse auteurs het wel goed laatste tijd
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_209869571
[/quote]
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 16:43 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ah, leuk!
Ik vind het vooral wel bijzonder dat dit al uit '88 stamt. Toendertijd niks van meegekregen.
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 12 juli 2023 @ 20:19:07 #34
319979 Fok-it
All is well
pi_209869591
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 20:17 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ah, leuk!
Ik vind het vooral wel bijzonder dat dit al uit '88 stamt. Toendertijd niks van meegekregen.
[/quote]

Heb je de boeken van Sayaka Murata ook gelezen?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_209869604
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 20:19 schreef Fok-it het volgende:

[..]
[..]
Ah, leuk!
Heb je de boeken van Sayaka Murata ook gelezen?
[/quote]
Nee, aanrader?
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 12 juli 2023 @ 20:20:55 #36
319979 Fok-it
All is well
pi_209869615
Zeker :Y Gaat ook wat meer in op de Japanse cultuur en maatschappij enzo
pi_209869626
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 20:20 schreef Fok-it het volgende:
Zeker :Y Gaat ook wat meer in op de Japanse cultuur en maatschappij enzo
Ik noteer de naam van de schrijver, dank voor de tip
  Moderator donderdag 13 juli 2023 @ 17:37:32 #38
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_209880669
  donderdag 13 juli 2023 @ 22:35:02 #39
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_209884950
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_209910511
Ik heb net een paar boeken van Nele Neuhaus gelezen.
Echt een aanrader als je van Duitse crimi’s houdt.

Leest erg fijn weg,

Ga nu beginnen aan mijn tweede boek van Tomas Ross.
Na eerder de roman over Fortuijn (De Marionet) te hebben gelezen ga ik u verder met Omwille van de troon.

Kende hem niet, maar ik heb hem wel ontdekt en ga zeker meer van hem lezen.
Erg prettige schrijfstijl

Juin uit Eigen Tuin!
  zondag 16 juli 2023 @ 11:10:22 #41
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209914057
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 16:43 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ik heb een paar maanden terug deze gelezen,ook erg indrukwekkend:

quote:
Zes maanden na de allesverwoestende tsunami van 2011 duikt een vermagerde herdershond op in Fukushima in het noordoosten van Japan, helemaal alleen. De mysterieuze zwerfhond wordt opgevangen door achtereenvolgens een vrachtwagenchauffeur met een bijbaantje in de onderwereld, een smokkelaar, een uitgeblust echtpaar, een prostituee en een oude, eenzame jager. Telkens weer valt het nieuwe baasje zijn grote intelligentie op, en elke keer wordt de tijdelijke eigenaar – vaak beslist geen lieverdje – een ander mens door de omgang met de hond. En passant krijgen we een inkijkje in het leven aan de schaduwzijde van de Japanse samenleving.

Elk baasje heeft ook snel door dat de herder vastberaden op weg is naar het zuiden. Waar de hond vandaan komt, waar hij precies heen gaat, en vooral naar wie hij de hele tijd op zoek is, wordt pas jaren later duidelijk in Kyushu, in het door aardbevingen geteisterde zuidwesten van Japan. In de tussentijd verandert hij de levens van iedereen die hij tegenkomt, maar het gaat hem om één specifiek leven, dat hij móét zien te bereiken.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  zondag 16 juli 2023 @ 11:12:38 #42
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_209914120
quote:
Kun je er iets van maken? Ik vond het destijds onleesbaar, maar misschien had ik een matige vertaling.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  Beste/leukste mod 2022 zondag 16 juli 2023 @ 11:13:09 #43
319979 Fok-it
All is well
pi_209914130
quote:
2s.gif Op zondag 16 juli 2023 11:10 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
[..]

Nice! Gaat op de lijst
  Moderator zondag 16 juli 2023 @ 11:39:58 #44
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_209914454
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 11:12 schreef Quotidien het volgende:

[..]
Kun je er iets van maken? Ik vond het destijds onleesbaar, maar misschien had ik een matige vertaling.
Ben pas bij canto tien maar het is prima te volgen :Y

Het is ook geen poëtische vertaling maar een proza vertaling.
pi_209946606
De vrouwen van Troje van Pat Barker

Troje is gevallen. De Grieken hebben de bittere strijd gewonnen en willen als overwinnaars snel huiswaarts keren, beladen met hun oorlogsbuit: goud, wapens en vrouwen. Het enige wat ze nu nog nodig hebben is een gunstige wind zodat ze de zeilen kunnen hijsen. Maar de wind blijft uit. De goden zijn ontstemd en ontzeggen de Grieken hun wens. Terwijl ze rusteloos wachten aan de rand van de stad die ze vernietigden, begint de hiërarchie die hen in de strijd bijeenhield te wankelen: oude vetes steken de kop op en er ontstaan nieuwe irritaties.

Briseïs, de door Achilles ontvoerde oorlogsbruid, verblijft nog steeds in het Griekse kamp, onopgemerkt door haar ruziënde ontvoerders. Ze zoekt bondgenoten – de jonge, naïeve Amina, de tegendraadse Hecuba en Calchus, de in ongenade geraakte priester – en ze ontwikkelen een plan om wraak te nemen. Maar hoewel Briseïs de Trojaanse oorlog overleefd heeft, zou vredestijd weleens veel gevaarlijker kunnen blijken.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 juli 2023 @ 20:09:34 #46
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_209946946
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_209947714
quote:
2s.gif Op zondag 16 juli 2023 11:10 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
[..]

Dat spreekt mij ook aan, gaat op mijn lijstje :)
  dinsdag 18 juli 2023 @ 22:15:15 #48
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_209948818
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  vrijdag 21 juli 2023 @ 18:42:13 #50
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_209985247
Op vakantie deze gelezen:

Wel interessante visie op stedelijke natuur, met veel voorbeelden die haaks staan op wat je leert bij biologie.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')