Ik ben pas bij bladzijde 100, maar ik hou erg van dit soort boeken. De triestheid, het depressieve, mensen die niet met elkaar kunnen praten of hun gevoelens uiten en alle neuroses die erbij komen kijken. Ik kan je dat boek van Lize Spit dan ook aanraden, dat zul je denk ik ook mooi vinden.quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:07 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat vind je ervan? Ik weet dat er mensen echt van walgden maar ik vond het een mooi boek. Het geeft zo goed de triestheid van het (gelovige) plattelandsleven aan. Ik denk er nog regelmatig aan
Ik kan dat ook wel waarderenquote:Op donderdag 6 juli 2023 11:09 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Ik ben pas bij bladzijde 100, maar ik hou erg van dit soort boeken. De triestheid, het depressieve, mensen die niet met elkaar kunnen praten of hun gevoelens uiten en alle neuroses die erbij komen kijken. Ik kan je dat boek van Lize Spit dan ook aanraden, dat zul je denk ik ook mooi vinden.
Hier nogsteeds in bezig, geen doorkomen aan, ik snap wel dat ze van 300 pagina's zo'n lange serie kunnen maken.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 11:48 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]
Voor bij de andere dystopiën
Bedankt voor de tip. ga ik zeker lezen!quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:11 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik kan dat ook wel waarderenBeetje zoals Knielen op een bed violen van Jan Siebelink. Ik ga Lize Spit checken!
En als je wil lezen over de triestheid bij de zuiderburen is De helaasheid der dingen van Dimitri Verhulst een aanrader.
Ik vond Klein Engeland in ieder geval heel vermakkelijk.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 09:36 schreef Adrian4 het volgende:
Ik kan weer plaatjes toevoegen
Dit is deel II van de Rotters' club, die heb ik net uit.
[ afbeelding ]
Gisteravond begonnen in deel III
[ afbeelding ]
Deel III had ik al gelezen, maar had toen niet in de gaten dat het een deel III was. Nu lees ik het met de voorgeschiedenis en is het opeens een ander boek.
Ik ben benieuwd hoe jij het hebt gelezen/ gaat vinden.quote:Op maandag 29 mei 2023 16:01 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]Waarachtige beschrijvingen uit de permafrost - Ronald Niedekker [..]
Die gaat op de lijst
Nee, nog niet gelezen. Ik heb nog zo veel op mijn lijst staan. Onder andere de Anjet Daanje die je hieronder post. Bedankt voor de review, dan richt ik m'n pijlen eerst weer op andere boeken.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:25 schreef trui het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe jij het hebt gelezen/ gaat vinden.
Ik vond het al met al toch wat te warrig. Had er misschien de rust niet voor om de schoonheid volledig te ervaren, maar het verhaal bleef maar heen en weer hoppen tussen allerlei tijden en er was veel herhaling van bepaalde thema's. Wel heel knap gedaan en gewaagd om zo'n ongebruikelijke invalshoek te kiezen, maar tegen het eind werd ik er wat ongeduldig en geïrriteerd van. Wel echt prachtig taalgebruik en ik heb van onderdelen ook echt genoten.
quote:CIA agent Bill Hefflin is back in Bucharest— immersed in a cauldron of spies and crooked politicians
The CIA is rocked to its core when a KGB defector divulges that there is a KGB mole inside the Agency. They learn that the mole' s handler is a KGB agent known as Boris. CIA analyst Bill Hefflin recognizes that name— Boris is the code name of Hefflin' s longtime KGB asset. If the defector is correct, Hefflin realizes Boris must be a triple agent, and his supposed mole has been passing false intel to Hefflin and the CIA. What' s more, this makes Hefflin the prime suspect as the KGB mole inside the Agency.
Hefflin is given a chance to prove his innocence by returning to his city of birth, Bucharest, Romania, to find Boris and track down the identity of the mole. It' s been three years since the bloody revolution, and what he finds is a cauldron of spies, crooked politicians, and a country controlled by the underground and the new oligarchs, all of whom want to find Boris. But Hefflin has a secret that no one else knows— Boris has been dead for over a year.
Inmiddels begonnen in Der Baader-Meinhof-Komplex. Gezien de omvang van ongeveer 1000 pagina's en de Duitse taal is dit meer iets voor de komende maanden.quote:Stefan Austs Buch ist keine Anklageschrift und nicht das Plädoyer eines Verteidigers, es ist auch kein Urteil, weder in juristischer noch in moralischer Hinsicht. Es soll ein Protokoll sein, eine Chronik der Ereignisse vom Juni 1967, als der Student Benno Ohnesorg von einem Polizisten erschossen wurde, bis zum "Deutschen Herbst" 1977, der Entführung und späteren Ermordung des Arbeitgeberpräsidenten Hanns Martin Schleyer, der Entführung und Befreiung der Passagiere und Besatzungsmitglieder der Lufthansa-Maschine "Landshut" und den Selbstmorden im Hochsicherheitstrakt von Stammheim.
Detaillierter und brisanter denn je: Eine Fülle neuer Fakten, die zu einem großen Teil erst durch Austs akribische Recherchen ans Tageslicht kommen, macht diese Neuausgabe möglich und notwendig. Neben neuem Fotomaterial wertet der Autor eine Vielzahl neu aufgefundener und erst heute freigegebener Ermittlungsakten sowie private Aufzeichnungen und Aussagen von Zeitzeugen aus.
Sorry lees het nu pasquote:Op vrijdag 7 juli 2023 09:36 schreef Adrian4 het volgende:
Ik kan weer plaatjes toevoegen
Dit is deel II van de Rotters' club, die heb ik net uit.
[ afbeelding ]
Gisteravond begonnen in deel III
[ afbeelding ]
Deel III had ik al gelezen, maar had toen niet in de gaten dat het een deel III was. Nu lees ik het met de voorgeschiedenis en is het opeens een ander boek.
@:MaJo ik kan wel een boekenpakket voor je makenDie graphic novel en Lize Spit heb ik hier liggen en wil ik wel tegen verzendkosten naar je toe sturen.
Maar Woeste Hoogten is wel een absolute aanraderquote:Op zondag 9 juli 2023 13:29 schreef trui het volgende:
Nu gestart in 'Het lied van ooievaar en dromedaris' van Anjet Daanje. Enorm genoten van haar vorige boek, tegen deze zie ik een beetje op omdat het zo dik is en ik vind dat ik eigenlijk eerst 'Woeste Hoogten' zou moeten lezen (omdat 't nogal sterk op dat verhaal geënt is, begreep ik), maar daar ook weer niet genoeg zin in/tijd voor heb. Nou ja, ik ga er maar gewoon in beginnen.
[ afbeelding ]
Ja ik heb 'm volgens mij ooit wel gelezen, maar daar weet ik echt weinig meer van.quote:Op maandag 10 juli 2023 20:43 schreef LeSage het volgende:
[..]
Maar Woeste Hoogten is wel een absolute aanrader![]()
En nu wil ik dus jouw boek ook lezen!
Ik denk wel dat ze gaat kussen met Maxquote:Misdaadschrijver August keert na een verbroken verloving terug naar het landelijke Wiltshire. Ze heeft een writer’s block en om haar flow weer terug te krijgen, besluit ze een werkplek te huren in een omgebouwde schuur. Daar treft ze een slecht uitgeruste gym, smakeloze catering en een bonte stoet andere huurders, genoeg inspiratie voor haar boek! Ook de knappe maar grillige Max – de eigenaar van het pand – trekt haar aandacht. Waarom doet hij zo geheimzinnig en wat heeft hij te verbergen?
quote:Lege schappen in de supermarkt. Rijen voor de winkels. Grenzen dicht. Verboden bijeenkomsten in huis en mensen die afstand van je houden, alsof je verdacht bent. Het begin van de coronacrisis, toen het leven radicaal veranderde, onzeker en benauwend werd, voelde voor Nausicaa Marbe akelig vertrouwd aan. Het gevoel opgesloten te zijn, de gedachte dat de tijd stilstaat, dat het echte leven zich later zal afspelen, in een betere wereld, had ze eerder meegemaakt. De lockdown voerde haar direct terug naar haar jeugd in communistisch Roemenië. Die ervoer ze als een negentien jaar durende quarantaine in een dictatuur waar schaarste en onderdrukking heersten. De mensen waren bang, maar tegelijkertijd levenslustig en rebels. In het artistieke milieu van Boekarest waarin ze opgroeide genoot ze ondanks alles een gelukkige jeugd. Dankzij ouders die hun leven niet door politieke terreur lieten vergallen. Wachten op het Westen is een even persoonlijk als origineel relaas over opgroeien in onvrijheid, achter gesloten grenzen en onder absurde regels, waarin een kind al vroeg een politiek bewustzijn ontwikkelt en blijft verlangen naar vrijheid, openheid en eerlijkheid - en naar het Westen.
Nausicaa Marbe is een Nederlands schrijver, columnist en journalist van Roemeense komaf. Ze is de auteur van onder andere Mândraga, waarvoor ze het Charlotte Köhler Stipendium kreeg, en Smeergeld, dat werd bekroond met de Diamanten Kogel. Ze was zeven jaar columnist voor de Volkskrant en schrijft sinds 2013 een wekelijkse column voor De Telegraaf.
Bron: Uitgever
Heb ik tijdje terug ook gelezen. Bijzonder verhaal wel.quote:Op woensdag 12 juli 2023 15:57 schreef Kanaroe het volgende:
'Spaar de spotvogels' van Harper Lee uit. Fijn boek om eens te lezen.
Nu begonnen in 'Kitchen' van Banana Yoshimoto
"Kitchen is een tijdloos boek over rouw, opgroeien, de eenzaamheid van de grote stad, benauwende gendernormen, de liefde voor eten en een ode aan de meest troostrijke plek van elk huis: de keuken. Het bestaat uit de novelle Kitchen en het korte verhaal ‘Moonlight Shadow’.
Toen Kitchen in 1988 in Japan verscheen stond de literaire wereld op zijn kop: het debuut van Banana Yoshimoto werd een megahit, overladen met prijzen en stond meer dan een jaar onafgebroken in de bestsellerlijsten. Men sprak zelfs van ‘Bananamania’, zo geliefd was Kitchen onder Japanse lezers."
Ah, leuk!quote:Op woensdag 12 juli 2023 16:43 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Heb ik tijdje terug ook gelezen. Bijzonder verhaal wel.
Sowieso doen de Japanse/Koreaanse auteurs het wel goed laatste tijd
[..]quote:
Heb je de boeken van Sayaka Murata ook gelezen?quote:Op woensdag 12 juli 2023 20:19 schreef Fok-it het volgende:
[..]
[..]
Ah, leuk!
Ik vind het vooral wel bijzonder dat dit al uit '88 stamt. Toendertijd niks van meegekregen.
Ik noteer de naam van de schrijver, dank voor de tipquote:Op woensdag 12 juli 2023 20:20 schreef Fok-it het volgende:
ZekerGaat ook wat meer in op de Japanse cultuur en maatschappij enzo
Ik heb een paar maanden terug deze gelezen,ook erg indrukwekkend:quote:Op woensdag 12 juli 2023 16:43 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Heb ik tijdje terug ook gelezen. Bijzonder verhaal wel.
Sowieso doen de Japanse/Koreaanse auteurs het wel goed laatste tijd
quote:Zes maanden na de allesverwoestende tsunami van 2011 duikt een vermagerde herdershond op in Fukushima in het noordoosten van Japan, helemaal alleen. De mysterieuze zwerfhond wordt opgevangen door achtereenvolgens een vrachtwagenchauffeur met een bijbaantje in de onderwereld, een smokkelaar, een uitgeblust echtpaar, een prostituee en een oude, eenzame jager. Telkens weer valt het nieuwe baasje zijn grote intelligentie op, en elke keer wordt de tijdelijke eigenaar – vaak beslist geen lieverdje – een ander mens door de omgang met de hond. En passant krijgen we een inkijkje in het leven aan de schaduwzijde van de Japanse samenleving.
Elk baasje heeft ook snel door dat de herder vastberaden op weg is naar het zuiden. Waar de hond vandaan komt, waar hij precies heen gaat, en vooral naar wie hij de hele tijd op zoek is, wordt pas jaren later duidelijk in Kyushu, in het door aardbevingen geteisterde zuidwesten van Japan. In de tussentijd verandert hij de levens van iedereen die hij tegenkomt, maar het gaat hem om één specifiek leven, dat hij móét zien te bereiken.
Kun je er iets van maken? Ik vond het destijds onleesbaar, maar misschien had ik een matige vertaling.quote:
Nice! Gaat op de lijstquote:Op zondag 16 juli 2023 11:10 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik heb een paar maanden terug deze gelezen,ook erg indrukwekkend:
[ afbeelding ]
[..]
Ben pas bij canto tien maar het is prima te volgenquote:Op zondag 16 juli 2023 11:12 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Kun je er iets van maken? Ik vond het destijds onleesbaar, maar misschien had ik een matige vertaling.
Dat spreekt mij ook aan, gaat op mijn lijstjequote:Op zondag 16 juli 2023 11:10 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik heb een paar maanden terug deze gelezen,ook erg indrukwekkend:
[ afbeelding ]
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |