Zo. Dat is wel een van de lelijkste hardcovers die ik ooit heb gezien. Wat een ontzettend lelijk en profil heeft ze hier. Sorry, not sorry,quote:Op woensdag 18 oktober 2023 12:42 schreef SEMTEX het volgende:
The Biggest Bombshells from Jada Pinkett Smith's Memoir, from Chris Rock Asking Her Out to the Oscars Slap
In her new memoir 'Worthy,' out Oct. 17, Jada traces her path from a home with parents with substance-abuse issues to the streets of Baltimore, on to Hollywood
Jada Pinkett Smith has had quite a life — though perhaps “lives” is a better way to put it.
“I was living a lot of them at one time,” she tells PEOPLE exclusively. And in her new memoir Worthy, out Oct. 17, Jada traces her path to, as she puts it, “finding self-worth. This is a reclamation of my narrative.”
The daughter of parents with substance-abuse issues, Jada survived a tough Baltimore childhood and became a high-school drug dealer — who also showed immense promise as a performer. (She came of age with the late actor and rapper Tupac Shakur and remained close until his death in 1996. And, in Worthy, she reveals how Shakur asked her to marry him while he was incarcerated.)
Jada studied theater for one year at North Carolina School for the Arts before making her way to Hollywood and landing a role on A Different World. That led to films such as Set It Off, Menace II Society, The Nutty Professor, Collateral and The Matrix.
Of course, along the way, she met a hot young actor named Will Smith, whom she would later marry. After meeting multiple times in passing — and once he got divorced from his first wife, Sheree Zampino — he called Jada and asked, “Who are you going out with?” After replying that she was single, Will declared, “Well, you’re going out with me now.”
Laughing at the recollection, Jada says, “Can you believe I fell for that?!”
[ afbeelding ]
Iig zijn het binnen Nederland heel bekende mensen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 07:45 schreef ChipsZak. het volgende:
Vallen Bobbi Eden en/of Femke Halsema onder celebs,?
Waarom lijkt die je interessant?quote:Op zondag 22 oktober 2023 09:08 schreef PaarsBeestje het volgende:
Een aantal van de memoires staan al op Boekenkraam.nl voor het geval dat je een koopje zoekt. Ik heb daar net die van Will Smith gekocht bijvoorbeeld.
Ik heb geen idee wie Slijngaard is,quote:Op zondag 22 oktober 2023 16:49 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Iig zijn het binnen Nederland heel bekende mensen.
Ooit viste ik ergens 'My unlimited life' van Ray Slijngaard (in een ver verleden eveneens heel bekend) vandaan, om het binnen korte tijd weer naar een kringloopwinkel te brengen. Het was niet prettig geschreven, al heeft een 'echte' schrijver dat gedaan ipv het onderwerp zelf.
2 Unlimited.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:44 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wie Slijngaard is,.
Gokje: je bent onder de 35, of juist 50+.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:44 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wie Slijngaard is,.
Onder de 35, maar niet veelquote:Op zondag 22 oktober 2023 18:59 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Gokje: je bent onder de 35, of juist 50+.
Ik vond dat best wel leuk om te lezen. Hij reflecteert wel aardig op zichzelf,maar heeft klaarblijkelijk een blinde vlek voor z'n vrouwquote:
Dat Slijngaard een boek heeft geschreven is me volledig ontgaan...quote:Op zondag 22 oktober 2023 16:49 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Iig zijn het binnen Nederland heel bekende mensen.
Ooit viste ik ergens 'My unlimited life' van Ray Slijngaard (in een ver verleden eveneens heel bekend) vandaan, om het binnen korte tijd weer naar een kringloopwinkel te brengen. Het was niet prettig geschreven, al heeft een 'echte' schrijver dat gedaan ipv het onderwerp zelf.
Zoiets ja. Plus losse handjes.quote:Op zondag 22 oktober 2023 21:20 schreef sherezade het volgende:
[..]
Dat Slijngaard een boek heeft geschreven is me volledig ontgaan...
Ik geloof best dat ze in hun hoogtijden veel gezien en meegemaakt hebben maar ik vind hem als personen totaal niet interessant genoeg om zijn memoir te willen kopen...
Laat me raden.. Hij verteld erin hoeveel vrouwen hij na een optreden had en hoeveel die wel niet gesnoven heeft??
Ik heb een ding met biografieënquote:
Die blinde vlek hoef je bijna geen boek over te schrijven. Dat doet het zelf wel,quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:16 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Ik vond dat best wel leuk om te lezen. Hij reflecteert wel aardig op zichzelf,maar heeft klaarblijkelijk een blinde vlek voor z'n vrouw![]()
Ik zou 'm wel in het Engels lezen. Will in het Nederlands klinkt gewoon niet.
Hmmm, ja dat kan ik me voorstellen. Maar iemand die je totaal niet interessant vindt, of die je bijvoorbeeld om een of andere manier niet aanstaat, zou je ook autobiografieën van lezen? Of dat dan nog niet?quote:Op zondag 22 oktober 2023 21:43 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Ik heb een ding met biografieënIk vind vooral heel interessant hoe iemand zichzelf beschrijft in zo'n boek en hoe ze daarmee over denken te komen.
Eigenlijk dezelfde vraag aan jou: waarom lijkt deze je interessant? Ze heeft weinig bereikt, dacht ik.quote:Op maandag 23 oktober 2023 07:45 schreef SEMTEX het volgende:
Ík heb de biografie van Immanuele Grives nog liggen, moet ik ook nog lezen.
[ afbeelding ]
Sensaaaaaaaaaaaasie natuurlijk. Mevrouw heeft drugs gesmokkeld naar een Belgisch festival. Dezelfde reden waarom de biografie van Matthew Perry me boeiend lijkt, al waren die eerste paar pagina's al een chaos van woorden en herinneringen.quote:Op maandag 23 oktober 2023 08:38 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Eigenlijk dezelfde vraag aan jou: waarom lijkt deze je interessant? Ze heeft weinig bereikt, dacht ik.
Nja, dat eerste kan ik me wel herinneren maar of dat een heel leven nou zo interessant maakt,quote:Op maandag 23 oktober 2023 10:04 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Sensaaaaaaaaaaaasie natuurlijk. Mevrouw heeft drugs gesmokkeld naar een Belgisch festival. Dezelfde reden waarom de biografie van Matthew Perry me boeiend lijkt, al waren die eerste paar pagina's al een chaos van woorden en herinneringen.
quote:Maryam Hassouni, die op haar vijftiende furore maakte met de televisieserie Dunya en Desie , won voor haar rol in Offers als eerste Nederlandse actrice een Emmy. Ze kroop in de huid van vele karakters, van zelfmoordterrorist tot slachtoffer van de Marokkaanse cultuur, en alles wat daartussenin zit. Vaak met veel plezier, maar vaker nog met verbazing over steeds weer dezelfde clichématige verhalen die werden geschreven. Nooit herkende zij hier zichzelf in.
Langzaam dringt het tot Maryam door: in haar beleving staat de filmindustrie voor destructie en ellende. Het wordt haar onmogelijk gemaakt om te acteren, ondanks haar verlangen ernaar. Ze gaat studeren en besluit haar eigen verhalen te schrijven. Als ze toch nog een keer zwicht voor een grote rol in een televisieserie loopt dat fataal af. Pas als ze na jaren het onderzoeksdossier naar aanleiding van haar klachten durft te lezen en de feiten onder ogen ziet weet ze het zeker. 'Ik ben niet ziek: het systeem is ziek.'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |