quote:Engeland, 1940. Drie heel verschillende vrouwen melden zich bij Bletchley Park, waar de knapste koppen van Groot-Brittannië werken om Duitse militaire codes te breken. Socialite Osla, de Londense Mab en plattelandsmeisje Beth worden de beste vriendinnen – tot een onvergeeflijke ruzie een einde maakt aan hun vriendschap…
Engeland, 1947. Drie vrouwen die ooit elkaars beste vriendinnen waren worden samengebracht door een mysterieuze gecodeerde brief. Osla, Mab en Beth moeten elkaar vergeven en samen nog een laatste code kraken om de verrader te vinden die hun naar het leven staat. Maar elke stap dichter bij het breken van de code brengt het gevaar dichterbij...
Een complot, niet een complottheorie.quote:Op woensdag 26 juli 2023 14:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Beide vermoord als gevolg van een complottheorie
Waren de broers de Witt daadwerkelijk van plan de prins te vermoorden?quote:Op woensdag 26 juli 2023 14:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een complot, niet een complotheorie.
Ik moet duidelijk het boek nog lezen.quote:Op woensdag 26 juli 2023 14:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Waren de broers de Witt daadwerkelijk van plan de prins te vermoorden?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Willem_Tichelaarquote:Op woensdag 26 juli 2023 14:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik moet duidelijk het boek nog lezen.
Ah wat leuk! Ik ben benieuwd wat je ervan vindtquote:Op donderdag 27 juli 2023 10:45 schreef herverwijderd het volgende:
Ik ben op aanraden van @:MaJo begonnen in:
[ afbeelding ]
Aah....ik noteer dit boek op mijn leeslijstjequote:Op zaterdag 29 juli 2023 16:10 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Dit is echt een aanrader overigens
Tranen met tuiten (en dat doe ik niet zo snel)
Ik ga ook even kijken of het in de bibliotheek al te reserveren is.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 16:10 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Dit is echt een aanrader overigens
Tranen met tuiten (en dat doe ik niet zo snel)
quote:Maria Cristina Palma leidt een perfect leven - op het oog, dan. Ze is mooi, rijk, beroemd, de vrouw van de Italiaanse premier en de wereld draait om haar. Dan ontmoet ze op een feest een vriend van haar overleden broertje en ontvangt ze een filmpje dat alles verandert. Een geheim uit haar verleden haalt haar in, iets wat ze diep heeft weggestopt en waar ze nooit meer aan heeft gedacht.
Niccolò Ammaniti ontleedt haarscherp haar geest, onderzoekt haar angsten, obsessies en stiekeme verlangens in een roman die ongeëvenaarde fantasie, psychologisch realisme, tragiek en verleiding combineert. Het intieme leven laat je nadenken over onbewuste drijfveren, verdrongen herinneringen en een vervormde realiteit.
Heftig blomke. Mijn ouders kwamen uit Zuid-Limburg en omdat die eerder bevrijd waren hebben zij de hongerwinter niet meegemaakt. Echt een scheidslijn door Nederland was dat.quote:Op zondag 30 juli 2023 11:54 schreef blomke het volgende:
Diepgaand boek over het begin, de oorzaken, het verloop en de afloop van die hongerwinter. Mijn beide ouders hebben dat aan den lijve meegemaakt, een syndroom aan over gehouden en daardoor ook mijn jeugd beïnvloedt.
[ afbeelding ]
Klopt. Mijn ouders woonden in "Holland" (Noord resp. Zuid) en daar zijn 20.000 mensen gestorven door de honger en de kou. Men groef bloembollen op uit de tuinderijen om ze te bakken. Of suikerbieten; werden in stukken gesneden en gekookt. Een zuster van mijn moeder, is in de oorlog geboren en heeft een afwijking aan haar schildklier, door de hongerwinter.quote:Op zondag 30 juli 2023 17:43 schreef livelink het volgende:
Heftig blomke. Mijn ouders kwamen uit Zuid-Limburg en omdat die eerder bevrijd waren hebben zij de hongerwinter niet meegemaakt. Echt een scheidslijn door Nederland was dat.
Boek komt traag op gang, verder wel goed. Dat het zich afspeelt in Zuid-Afrika is wel leuk, keer iets anders dan Nederland, VK of VS.quote:Wie is de mysterieuze persoon die het recht in eigen hand neemt? De anonieme wreker die in de pers al snel de bijnaam Artemis krijgt, omdat een getuige een vrouw met een speer meent te hebben gezien op de plek waar een vermoorde pedofiel is gevonden? De politie kan uiteraard niet passief toekijken en zet de ervaren inspecteur Bennie Griessel op de zaak. Maar Griessel wordt geteisterd door zijn eigen persoonlijke problemen. Een kidnapping van een kind leidt tot de ontknoping en een schokkend einde…
Vond het een heerlijk boek!quote:Op donderdag 27 juli 2023 11:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ah wat leuk! Ik ben benieuwd wat je ervan vindt
Grappig, ik vind het juist een heel geslaagde poging om het fundament onder het geloof ter discussie te stellen. Wat vind je er precies zo ongefundeerd aan?quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 23:03 schreef blomke het volgende:
Vooralsnog (na 75 blz. vandaag) vind ik het vooral een hoop ongefundeerd getier tegen alles wat met geloof en theïsme te maken heeft:
[ afbeelding ]
Hoe bevalt ie? Vond tussen de raderen zijn beste romanquote:Op maandag 7 augustus 2023 10:21 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Vond het een heerlijk boek!
Nu lees ik dit:
[ afbeelding ]
Concurquote:Op maandag 7 augustus 2023 11:48 schreef trui het volgende:
[..]
Grappig, ik vind het juist een heel geslaagde poging om het fundament onder het geloof ter discussie te stellen. Wat vind je er precies zo ongefundeerd aan?
Bij Sartre kijk ik er vaak erg tegenop om aan een boek te beginnen, maar als ik dan aan het lezen ben grijpt het me vrijwel meteen en leest het eigenlijk heel makkelijk weg.quote:Op maandag 7 augustus 2023 13:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Hoe bevalt ie? Vond tussen de raderen zijn beste roman
Heb je Simone de Bouvoir ook gelezen (was ie mee getrouwd), Alle mensen zijn sterfelijk vond ik erg goed.
quote:Rood is ja van cabaretier Sara Kroos is haar eerlijke en confronterende verhaal over misbruik en de herhaling hiervan, van een leven met psychische klachten en de weg naar herstel.
In Rood is ja deelt Sara Kroos voor het eerst haar persoonlijke verhaal. Een kwetsbare en krachtige autobiografie over misbruik en herstel.
Cabaretier Sara Kroosschuwde in haar theaterprogramma’s het persoonlijke verhaal niet. Openhartig, hard, ontroerend en buitengewoon grappig vertelde ze behalve over vrolijke onhandigheid ook over de zwarte thema’s in haar leven: seksueel misbruik en depressie. In een razend tempo maakte ze gewaardeerde programma’s en trad ze in het hele land op voor volle zalen.
Totdat haar stressvolle bestaan in combinatie met haar voorgeschiedenis zoveel van haar eiste dat ze vastliep. Sara liet zich opnemen in een psychiatrische kliniek, waar ze seksueel werd misbruikt door de therapeut die haar moest helpen met het verwerken van het misbruik uit haar jeugd. In de jaren die volgden gaf ze alles om overeind te blijven, kreeg ze na een lange juridische weg erkenning van de pleger en de kliniek, en besloot ze uiteindelijk niet meer te zwijgen.
Ik heb Emma ook klaarliggen om te lezen, gekocht in Winchester, waar ze overleed. Ik kan me er steeds niet toe zetten omdat ik bang ben dat het gedateerd is. Maar dat valt dus wel mee? Toch eens een kans geven danquote:Op maandag 7 augustus 2023 14:02 schreef UIO_AMS het volgende:
[ afbeelding ]
Voor het eerst van m'n leven begonnen aan een boek van Jane Austen. Wilde eigenlijk beginnen met Pride & Prejudice, maar die stond niet in de kast en Emma in deze nederlandstalige drie grote romans-bundel wel. De eerste hoofdstukken lezen in elk geval makkelijk weg, maar ik denk dat ik Pride & Prejudice toch liever in het Engels lees.
The Picture of Dorian Gray is een van mijn favoriete boeken, ik denk er nog best vaak aan, heeft dus veel indruk gemaakt. Ik ben benieuwd wat je ervan vindt!quote:Op maandag 7 augustus 2023 14:23 schreef cafca het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk niet dat ik hem helemaal in één keer ga uitlezen, begonnen met The picture of Dorian Gray
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |