Nee daarvoor hoef je niet op vakantiequote:Op maandag 8 juli 2024 12:53 schreef tufkac het volgende:
[..]Je gaat seriemoorden plegen op vakantie?
Al op de middelbare school populair.quote:Op woensdag 10 juli 2024 14:02 schreef drakin het volgende:
Een geleend boek van een vriendin
[ afbeelding ]
Vind altijd zo jammer dat haar boeken nooit gestroomlijnd zijn als verhaal.quote:Op woensdag 10 juli 2024 14:02 schreef drakin het volgende:
Een geleend boek van een vriendin
[ afbeelding ]
Mooi boek, van de Middelbare school. Is ook verfilmd.quote:Op donderdag 11 juli 2024 18:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[ afbeelding ]
Aan het herlezen, is denk ik een 40 jaar geleden dat ik het voor het laatst las.
De DVD onlangs gekocht voor 75 cent, maar wilde het boek eerst weer eens lezen voordat ik die kijk.quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:01 schreef blomke het volgende:
[..]
Mooi boek, van de Middelbare school. Is ook verfilmd.
Leuk en interessant!quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:25 schreef Haushofer het volgende:
Goddelijke patronen,
https://www.spectrumboeke(...)tronen-9789000395071
Proefdruk lezen om de laatste oneffenheden eruit te halen van mijn nieuwste bestseller die 20 augustus uitkomt![]()
Thnx!quote:
Fijn om nog eens te lezen als volwassene, ik heb het boek net uit, ook na 40 jaar ofzo!quote:Op donderdag 11 juli 2024 18:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[ afbeelding ]
Aan het herlezen, is denk ik een 40 jaar geleden dat ik het voor het laatst las.
quote:Wanneer op Hemelvaartsdag 2017 haar vader overlijdt, belandt Milouska Meulens in een depressie. De daaropvolgende jaren strandt haar tweede huwelijk en raakt ze haar baan kwijt. Als ook nog de pandemie toeslaat, besluit ze haar kinderen bij hun vader te laten en naar haar moeder te gaan. Ze kan niet meer.
Bij haar moeder mag ze schuilen, zonder schaamte voor het Grote Falen. Haar moeder, die een onbarmhartig verleden meetorst. Haar moeder, van wie ze leerde om zich groot te houden. 'Laat ze nooit je pijn zien, Uka,' zei ze altijd, 'dan kunnen ze niet van je winnen.' Haar moeder, die gebleven was toen haar vader het gezin in de steek liet en terugging naar Curaçao. Haar moeder, die voor het eerst echt in staat is om voor haar kind te zorgen.
'Moederland' is de zoektocht van een vrouw die alles kwijt is en die in de donkerste periode van haar leven wil weten wie ze echt is en waar ze thuis is: vaderland of moederland? Die vragen kan Meulens alleen beantwoorden als ze weet waar ze vandaan komt, waar haar moeder en vader vandaan komen, als ze stopt met vluchten, eindelijk de façade afbreekt en de schaamte trotseert. Met de antwoorden die ze vindt, begint het herstel.
Ik heb pas via mp een hele hoop van die bommel boeken gekocht! En turks fruit.. geweldig die wil ik nog eens lezen.quote:Op woensdag 17 juli 2024 18:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Net Uit
[ afbeelding ]
Nu
[ afbeelding ]
ik kan me niet herinneren of ik Turks Fruit ooit gelezen had, maar het is een prachtig dramaquote:Op donderdag 18 juli 2024 10:11 schreef coinchantal het volgende:
[..]
Ik heb pas via mp een hele hoop van die bommel boeken gekocht! En turks fruit.. geweldig die wil ik nog eens lezen.
Zag die langskomen in een podcast met Brits neurofarmacoloog David Nutt. Ben ook wel benieuwd, waar gaat het zo al over los van de titel?quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:15 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]
Begint erg goedtof boek
Vooral over zelf experimentatie door wetenschappers, het eerste stuk gaat over Freud en zijn experimenten met cocaïne maar ook over de ontdekking van lachgas maar het boek zit helemaal vol met referenties naar andere boeken en wat er in die tijd al over drugs geschreven is toen ze nog niet zo heetten. En hoe de wetenschap er naar keek in relatie tot het brein. (Maar ben pas bij hoofdstuk 3)quote:Op donderdag 18 juli 2024 22:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zag die langskomen in een podcast met Brits neurofarmacoloog David Nutt. Ben ook wel benieuwd, waar gaat het zo al over los van de titel?
Fictieve familiegeschiedenis rondom een Zweeds/Finse boerderij, mooie verhalen maar het boek had de helft korter gemogen.quote:Een betoverende roman over vele generaties boeren en hun band met de natuur Österbotten, de 17e eeuw. De Zweedse soldaat Matts krijgt als beloning voor bewezen diensten een pachtboerderijtje toegezegd in het beboste oosten van het rijk. Hij noemt de plek Nevabacka; hij zal de drassige grond met eigen handen bedwingen. De aarde geeft hem voldoende terug, zolang hij in vrede leeft met het bos. Vier eeuwen lang wisselen perioden van oorlog, hongersnood en voorspoed elkaar af. Generaties komen en gaan, er wordt geliefd, geleden, geboren, gestorven. Het bos wordt afwisselend getemd, ontgonnen en angstvallig vermeden. Desondanks houdt de familieboerderij stand. Vierhonderd jaar later arriveert een vrouw met een urn in een stil huis in een nog altijd groot bos. Nu haar moeder er niet meer is draagt zij ook de verantwoordelijkheid voor Nevabacka. Hoewel ze er zelf bijna nooit kwam, voelt ze een diepe verbondenheid met de plek en de natuur. Niet alleen mensen hebben wortels in het landschap, het landschap heeft diepe wortels in ons.
quote:In Nederland wordt hij de 'Don van het Zuiden' genoemd. De Belgische justitie noemt hem in 2011 de leider van het grootste drugskartel van de Benelux. Drie jaar lang is Janus van Wesenbeeck (Eindhoven, 1961) het doelwit van een grote undercoveroperatie, opgezet door de Belgische politie. Deze actie vormt de basis voor de populaire Netflix-series Undercover en Ferry over een op een camping bivakkerende drugscrimineel. In dit boek vertelt Janus van Wesenbeeck voor het eerst zélf zijn verhaal. Hij brengt zijn jonge jaren door op het beruchte Eindhovense woonwagenkamp Doolplein en groeit uit tot een van de grootste drugssmokkelaars ter wereld. Janus stuurt zijn organisatie aan vanaf een camping in Lommel, een plaatsje op de grens tussen Nederland en België. Dit is het échte verhaal.
Veel succes......quote:Op zaterdag 20 juli 2024 20:03 schreef Gehenna het volgende:
[ [url=https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fwww.otroangulo.info%2Ffabricaweb%2Fwp-content%2Fuploads%2Fmoby-dick-illustrated-3.jpg&f=1&nofb=1&ipt=5d08e4ff01dcb594cd8b7561bd8ca11fc4a80995a0c6912dd7d5ddc46fd12234&ipo=images]afbeelding[/url] ]
Vlieg er tot dus ver vrij vlot doorheen. Het is een stuk pakkender dan ik verwacht hadquote:
Volgens mij ben je lid van Bookchoicequote:
Haha, ja dat klopt!quote:Op zondag 21 juli 2024 21:43 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Volgens mij ben je lid van Bookchoice![]()
Die heb ik sinds kort ook ontdekt. Elke maand zit er wel minstens 1 boek bij dat interessant is. En dan is het niet duur.
Vooral met boeken in aanraking te komen die je normaal zou overslaan of over het hoofd hebt gezien. Ik vind het leuk om die manier eens iets nieuws en anders te ontdekken. Het is dan ook niet erg als je een stuk in het boek erachter komt dat het niet je ding is.quote:Op maandag 22 juli 2024 10:53 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Haha, ja dat klopt!
Ik vind het vooral heel leuk om boeken te lezen die ik zelf nooit zou kiezen. Zo heb ik nu spiegeldagen gelezen, zou ik vanuit mijzelf nooit doen, maar is echt een van de mooiste boeken die ik in jaren gelezen heb.
Maar de meisjes van de goede herder ga ik wegleggen. Ik kan er niet van slapen.
Verborgen boekwinkel is een aanrader![]()
Verhaal vind ik op zich wel goed alleen dat gedoe er om heen. Die pagina's vol met bijvoorbeeld schilderijen van walvissen en dat soort dingen. Dat had van mij geschrapt mogen worden.quote:Op zondag 21 juli 2024 14:38 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Vlieg er tot dus ver vrij vlot doorheen. Het is een stuk pakkender dan ik verwacht had
Ik ook!quote:Op maandag 22 juli 2024 20:07 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ben gister weer begonnen in Fellowship of the Ring. Is alweer een jaar of 15 geleden.
Las hem ooit in het Nederlands, nu voor het eerst in het Engels. Wel grappig, zo de vertalingen zien van namen en verzonnen woorden.quote:Op maandag 22 juli 2024 20:11 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ik ook!Hier nog wat langer geleden zelfs
Ik heb net een mooie gebonden uitgave gekocht. Die staat ook op de planning om te herlezen.quote:Op maandag 22 juli 2024 20:07 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ben gister weer begonnen in Fellowship of the Ring. Is alweer een jaar of 15 geleden.
.quote:Een duizelingwekkende, caleidoscopische roman over de vernietigende chaos die schuilt in de geschiedenis van computers en AI.
Johnny von Neumann was een enigma. Als jonge man verbijsterde hij zijn omgeving met zijn monomane jacht op de onwrikbare grondslagen van de wiskunde. Maar toen zijn geloof in dit allesomvattende systeem afbrokkelde, begon hij zijn wonderbaarlijke intellect in te zetten voor de machthebbers. Terwijl hij ondoorgrondelijke computersystemen ontwierp, en daarmee hielp bij de ontwikkeling van de atoombom, begaf zijn werk zich steeds meer op gebieden die buiten het bereik van menselijk begrip en controle lagen.
In De MANIAC vervlecht Benjamín Labatut feit met fictie in een sprankelende reis naar de randen van het rationele denken. Het verhaal gaat terug tot het conflict in de vroege twintigste eeuw over tegenstrijdigheden in de natuurkunde en tot de vooruitgang in vormen van kunstmatige intelligentie die de mens overtreffen. Dit is een verbijsterend verhaal over de waanzinnige dromen van de rede
quote:Op zaterdag 20 juli 2024 20:03 schreef Gehenna het volgende:
[ [url=https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fwww.otroangulo.info%2Ffabricaweb%2Fwp-content%2Fuploads%2Fmoby-dick-illustrated-3.jpg&f=1&nofb=1&ipt=5d08e4ff01dcb594cd8b7561bd8ca11fc4a80995a0c6912dd7d5ddc46fd12234&ipo=images]afbeelding[/url] ]
quote:Op donderdag 18 juli 2024 22:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zag die langskomen in een podcast met Brits neurofarmacoloog David Nutt. Ben ook wel benieuwd, waar gaat het zo al over los van de titel?
Ik ben pas op 20%, dus misschien spreek ik voor mijn beurt, maar het boek bevalt me goed. Het richt zich wel voornamelijk op de irrigatietechniek, de culturele en geopolitieke betekenis, en met name de geschiedenis van de Nijl. Informatie over bijvoorbeeld de natuur, geografie (er zit bizar genoeg niet eens een kaart bij) of de economie heb ik wat minder aan bod zien komen. Maar misschien komt dat nog. Geschiedenis is wel mijn meest geliefde onderwerp, dus ik kan er prima mee leven. Het is wel geschreven als een reisverhaal met wollig taalgebruik. Dat moet je liggen. Persoonlijk vind ik het een fijne schrijfstijl, maar vermoedelijk had de auteur 50 pagina's kunnen besparen door wat meer to-the-point te zijn.quote:Op donderdag 25 juli 2024 20:28 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Deze heb ik ook nog op mijn lijst staan. Is het iets?
Is 1 van de betere boeken op deze wereld. (IMO)quote:Op zaterdag 27 juli 2024 09:29 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Eergisteren binnen een dag helemaal gelezen en ben er nog steeds naar van....
Heb dat normaal nooit dat een boek of film me écht bij blijft.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 10:18 schreef roos94 het volgende:
[..]
Is 1 van de betere boeken op deze wereld. (IMO)
Herkenbaar, ik heb hem jaren geleden gelezen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 09:29 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Eergisteren binnen een dag helemaal gelezen en ben er nog steeds naar van....
Maar snel op zoek naar iets luchtigers straks in een boekendiscount en/of de kringloop.
Lees heel veel momenteel en denk velen met mij want de mini biebjes zijn vrij leeg.
Leuk!quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:39 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik ben benieuwdwe lezen het voor een boekenclub
Ik heb vorige week het laatste deel uit, nadat ik een tijdje geleden voor het eerst in m'n leven begonnen was aan de Engelse versie. Leuk hoor. Sowieso een goede opfrisser, want dat ik de Nederlandse versie gelezen heb is inmiddels een jaar of 30 geledenquote:Op maandag 22 juli 2024 20:07 schreef Kaneelstokje het volgende:
Heb je Mythos van Stephen Fry gelezen? Over de Griekse goden.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:55 schreef Tijn het volgende:
Nu trouwens deze aan het lezen, omdat ik 'm voor m'n verjaardag had gekregen. Best interessant, al had ik zoiets nooit voor mezelf uitgekozen. Het is een boek over god, maar niet met een religieuze invalshoek. Het gaat erover dat god tegenwoordig als een vaag allesomvattend soort superwezen wordt gezien, maar in de tijd dat de bijbel geschreven is was het beeld van god veel menselijker. God was een man, met een gezin, vrienden, net zo echt als jij of ik. Het boek behandelt z'n lichaam, onderdeel voor onderdeel, aan de hand van historische bronnen.
[ afbeelding ]
https://www.goodreads.com/book/show/57282028-god
Nee, ik heb nog nooit iets gelezen over goden. Al heb ik er op het gymnasium wel het een en ander over meegekregen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Heb je Mythos van Stephen Fry gelezen? Over de Griekse goden.
Ze komt ook regelmatig voorbij in Mythvision:quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:55 schreef Tijn het volgende:
Nu trouwens deze aan het lezen, omdat ik 'm voor m'n verjaardag had gekregen. Best interessant, al had ik zoiets nooit voor mezelf uitgekozen. Het is een boek over god, maar niet met een religieuze invalshoek. Het gaat erover dat god tegenwoordig als een vaag allesomvattend soort superwezen wordt gezien, maar in de tijd dat de bijbel geschreven is was het beeld van god veel menselijker. God was een man, met een gezin, vrienden, net zo echt als jij of ik. Het boek behandelt z'n lichaam, onderdeel voor onderdeel, aan de hand van historische bronnen.
[ afbeelding ]
https://www.goodreads.com/book/show/57282028-god
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |