SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
100.000 katjes
Fuck the EBU!
allemaal mindgames van de staat op de burgers hoopvol te houden.quote:Op zondag 16 juni 2024 07:59 schreef Nattekat het volgende:
Pluim is wel echt een stuk beter nu dan wat het de afgelopen 2 weken geweest is, zo veel is duidelijk.
De zon schijnt, dus ik pak die hoop maar gewoon.quote:Op zondag 16 juni 2024 08:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
allemaal mindgames van de staat op de burgers hoopvol te houden.
Zie alweer genoeg wolken hier. En ook nog steeds een stevige woei. Wel droogquote:Op zondag 16 juni 2024 08:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
Volle bak zon, maar zie dat de Belgen wat wolken deze kant op sturen. Eikels.
Ja trekt nu vlotjes dicht helaas, nog ff devlaatste straaltjes zon meepakkenquote:Op zondag 16 juni 2024 08:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zie alweer genoeg wolken hier. En ook nog steeds een stevige woei. Wel droog
quote:Op zondag 16 juni 2024 08:32 schreef Nattekat het volgende:
Ik wilde al bijna een ligbedje op m'n balkon zetten
Nee, volgens mij wordt het eerder normaal, acceptabel en zomer weer. 22-25 graden. Beter dan de afgelopen tegenvallende wekenquote:Op zondag 16 juni 2024 08:54 schreef Haags het volgende:
Dus over twee weken knallen we de oven in hier.
Leugens.quote:Op zondag 16 juni 2024 09:31 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nee, volgens mij wordt het eerder normaal, acceptabel en zomer weer. 22-25 graden. Beter dan de afgelopen tegenvallende weken
quote:Op zondag 16 juni 2024 10:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
Tyfushitte over anderhalve week. De oper gaat richting de 30 graden. Gemiddeldes boven de 25 graden.
Al die regen kan me gestolen worden maar het kan wederom niet normaal.quote:Op zondag 16 juni 2024 10:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
Tyfushitte over anderhalve week. De oper gaat richting de 30 graden. Gemiddeldes boven de 25 graden.
Doe mij maar het prachtige weer van de eerste twee weken in juni!
Bwehquote:Op zondag 16 juni 2024 10:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
Bij de vooruitzichten van de hitte begin ik al wat melodramatische beelden te ontwikkelen. Dit gaat de verkeerde kant uitquote:Op zondag 16 juni 2024 11:18 schreef dick_laurent het volgende:
Van klaagberichten over de oneindige herfst naar straks klaagberichten over tyfushitte.
Wat is deze reeks toch een prachtige emotional
[ afbeelding ]
Je hebt het al 8 maanden koel gehad… zeiken is ook een kunst.quote:Op zondag 16 juni 2024 11:35 schreef pietkanarie het volgende:
Bah, warmte… ik heb daar echt niks mee. Kan er goed tegen maar alles kost veel meer moeite, ik vind het vies en word er inactief van… jammer dat het nu toch nog omslaat waarschijnlijk
Inderdaad amper warm geweest. Vandaag is het ook bij lange na nog geen zomer weerquote:Op zondag 16 juni 2024 12:03 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Je hebt het al 8 maanden koel gehad… zeiken is ook een kunst.
Daarom juist, ben er helemaal aan gewendquote:Op zondag 16 juni 2024 12:03 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Je hebt het al 8 maanden koel gehad… zeiken is ook een kunst.
Zie je weleens kanaries op je dak dan?quote:Op zondag 16 juni 2024 12:16 schreef StateOfMind het volgende:
Straks wordt het zo heet dat de mussen kanaries dood van het dak vallen 😱
Vind je het gek, we gaan van herfst gelijk weer naar de oven.quote:Op zondag 16 juni 2024 11:18 schreef dick_laurent het volgende:
Van klaagberichten over de oneindige herfst naar straks klaagberichten over tyfushitte.
[ afbeelding ]
Maar het leuke is dat het niet dezelfde users zullen zijnquote:Op zondag 16 juni 2024 11:18 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
Opbokken met die hitte!quote:Op zondag 16 juni 2024 12:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar het leuke is dat het niet dezelfde users zullen zijn
Er zal wel veel meer positiviteit zijn als de tyfushitte er is.
Laat maar komen, ik ben wel toe aan wat zon op m'n bol.quote:Op zondag 16 juni 2024 12:03 schreef aloa het volgende:
De echte hitte komt in juli. Eind juni al een voorproefje, dan een klein dipje en daarna begint de tropische zomer![]()
Althans dat is wat de kaarten van gfs nu laten zien.
Echte hitte staat er ook amper tot niet in. Ik zie het nog niet 30+ worden. Donderdag een dagje 26, dus eindelijk eens een zomerse dag. Verder voornamelijk 22-25. Aangenaam zomer weer, maar verre van hitte. Hitte hoeft ook nietquote:
Ik vertrouw die Reinier v/d Berg niet, kraamt veel onzin uit sinds zijn vaccinatie.quote:Op zondag 16 juni 2024 12:40 schreef INViCTuS het volgende:
Vooruitzichten zijn voor het eerst in maanden eens een keer positief. Warmer, maar vooral ook droger, stabieler en zonniger weer
[ x ]
quote:Op zondag 16 juni 2024 12:40 schreef INViCTuS het volgende:
Vooruitzichten zijn voor het eerst in maanden eens een keer positief. Warmer, maar vooral ook droger, stabieler en zonniger weer
[ x ]
22 in Limburg is hier 17 en dus kut.quote:Op zondag 16 juni 2024 12:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Vind je het gek, we gaan van herfst gelijk weer naar de oven.
Als het wekenlang 22 graden is met een lage luchtvochtigheid zal werkelijk niemand daarover janken.
Zon op de wangen.quote:Op zondag 16 juni 2024 12:30 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Laat maar komen, ik ben wel toe aan wat zon op m'n bol.
Dus ik gun jullie kutweerquote:Op zondag 16 juni 2024 12:44 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
22 in Limburg is hier 17 en dus kut.
Hier 22 is in Limburg 27 en janken.
De neerslag wordt steeds heftiger jaquote:Op zondag 16 juni 2024 12:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Het begint al, de tropische zomer![]()
quote:
Jij geniet al weken, gun een ander eens wat.quote:
Sinds @INViCTuS in de regio is aangekomen is het minder. Wanneer ben je opgeflikkerd?quote:Op zondag 16 juni 2024 13:01 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Jij geniet al weken, gun een ander eens wat.
quote:Op zondag 16 juni 2024 13:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Sinds @:INViCTuS in de regio is aangekomen is het minder. Wanneer ben je opgeflikkerd?
Bij mij uit de regio. Neemt hij zijn grijze treurnis weer mee en is er weer ruimte voor de zonquote:
Ga morgen weer weg. Paar dagen werken en dan zaterdag naar Annecy - Rhône Alpesquote:Op zondag 16 juni 2024 13:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Sinds @:INViCTuS in de regio is aangekomen is het minder. Wanneer ben je opgeflikkerd?
Uiterlijk dinsdag dus weer zonneschijnquote:Op zondag 16 juni 2024 13:19 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ga morgen weer weg. Paar dagen werken en dan zaterdag naar Annecy - Rhône Alpes
Zoek je fittie kill, zou maar gauw djaai en loesoe. Anders kom ik mijn doekoe halen bij je osso.quote:
Ik zoek dat allemaal niet...quote:Op zondag 16 juni 2024 13:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zoek je fittie kill, zou maar gauw djaai en loesoe. Anders kom ik mijn doekoe halen bij je osso.
Fatoe.
Moest wel ff googlen hiervoor
Juist wel chillquote:Op zondag 16 juni 2024 16:34 schreef INViCTuS het volgende:
Fijne oktober temperaturen vandaag weer. Buiten chill voetbal kijken zit er niet in :p.
tentzitten jaquote:Op zondag 16 juni 2024 17:20 schreef svann het volgende:
Echt kampeerweer dit.
Is er al zomer in zicht?
Bij de plaatselijke Jumbo is alles wat er aan zomer activiteiten op het bord voor de aankondiging hing voor deze maand bijna verwijderd. Aankondiging dat een groot scherm klaarstond voor het NL elftal buiten tussen de plaatselijke horeca zag ik ook die kant opgaan. Een lekker biertje in de stortregen is ook niet alles.quote:Op zondag 16 juni 2024 16:34 schreef INViCTuS het volgende:
Fijne oktober temperaturen vandaag weer. Buiten chill voetbal kijken zit er niet in :p.
Op de buienradar kijken waar je wel moet zijn. Of iets met een dak opzoeken.quote:
Maar het zonnetje gaat bijna weg bij onsquote:Op zondag 16 juni 2024 18:53 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hhet is inderdaad heerlijk buiten nu met de zon
Nou er was op de buienradar wel iets zichtbaar en er hangt echt een donkere lucht hier (net ten noordoosten van Eindhoven). Je wilt geen paniek en er staan hoge metalen palen op dat veldm dan kan je beter op tijd rustig ontruimen dan dat het halsoverkop en plotseling moet. Met onweer wil je niet op dat veld zijn. Met alleen regen gaat het concert door, gisteravond heeft het ook tijdens geregend en is er niet gestopt. Dan wordt je dus nat, maar dat is het risico van het veld.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:07 schreef RipCity het volgende:
Zien ze bij Guus Meeuwis spoken ofzo? Hele veld ontruimd vanwege naderend noodweer. https://www.ed.nl/eindhov(...)e-noodweer~ad912a1a/
Waar dan?Ze schieten tegenwoordig echt om haverklap in paniekstand als het maar eens iets anders is dan blauwe lucht en zonnetje.
Morgen is ie er weerquote:Op zondag 16 juni 2024 19:13 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Maar het zonnetje gaat bijna weg bij ons
Je zit dan teninste niet met een leeg glas, maar je bier wordt wel evenementenbier to the max.quote:Op zondag 16 juni 2024 17:28 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Bij de plaatselijke Jumbo is alles wat er aan zomer activiteiten op het bord voor de aankondiging hing voor deze maand bijna verwijderd. Aankondiging dat een groot scherm klaarstond voor het NL elftal buiten tussen de plaatselijke horeca zag ik ook die kant opgaan. Een lekker biertje in de stortregen is ook niet alles.
Qua terreur buien valt het meeste weer eens in Deutschland 🇩🇪quote:Op zondag 16 juni 2024 21:12 schreef Pisces29 het volgende:
Ziet er best oké uit voor deze komende week.
heb zon paarse lamp gekocht op ali, die verjaagt ze welquote:Op zondag 16 juni 2024 23:06 schreef ACT-F het volgende:
Raam opengelaten met als resultaat dat er nu overal terreurmuggen binnen zijn
Met bomgordels 😱quote:Op zondag 16 juni 2024 23:06 schreef ACT-F het volgende:
Raam opengelaten met als resultaat dat er nu overal terreurmuggen binnen zijn
Het weer wordt daar vermoedelijk constant gemonitord, er wordt een gewogen beslissing genomen en puur ter preventie wordt er een maatregel getroffen voor die kleine kans dat het noodlot inderdaad toeslaat zodat men niet in allerijl een losgeslagen menigte hoeft te begeleiden, maar een dikke user op FOK! weet het weer beter.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:07 schreef RipCity het volgende:
Zien ze bij Guus Meeuwis spoken ofzo? Hele veld ontruimd vanwege naderend noodweer. https://www.ed.nl/eindhov(...)e-noodweer~ad912a1a/
Waar dan?Ze schieten tegenwoordig echt om haverklap in paniekstand als het maar eens iets anders is dan blauwe lucht en zonnetje.
Compleet blauw en volle bak zon. Zo hoort juni te zijn.quote:
Morgen weer voorbij want dan krijgen we een bak water in de avond.quote:
Heb hier in Limburg elke dag regen gehad sinds vrijdag. @Geschiedkundige zei dat hier bijna altijd de zon schijnt en meestal droog is. Zwaar teleurgesteldquote:Op maandag 17 juni 2024 08:34 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Compleet blauw en volle bak zon. Zo hoort juni te zijn.
Ik leef in het nu, ben niet bezig met morgen.quote:Op maandag 17 juni 2024 08:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Morgen weer voorbij want dan krijgen we een bak water in de avond.
Hier trekt het opeens ook openquote:Op maandag 17 juni 2024 08:34 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Compleet blauw en volle bak zon. Zo hoort juni te zijn.
Jij moet gewoon je grijze treurnis niet meenemen.quote:Op maandag 17 juni 2024 08:39 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Heb hier in Limburg elke dag regen gehad sinds vrijdag. @:geschiedkundige zei dat hier bijna altijd de zon schijnt en meestal droog is. Zwaar teleurgesteld
Zouden er meer moeten doen hier jaquote:Op maandag 17 juni 2024 08:48 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik leef in het nu, ben niet bezig met morgen.
Hier is de zon in 20 minuten tijd glorieus als winnaar uit de strijd gekomenquote:Op maandag 17 juni 2024 08:58 schreef Geschiedkundige het volgende:
Zon heeft het zwaar,maar probeert er wel wat doorheen te piepen.
Sowieso, alles is nu!quote:Op maandag 17 juni 2024 08:48 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik leef in het nu, ben niet bezig met morgen.
Hij is wat mij betreft hierbij keihard debunked met zijn elke dag zon en 20+ graden hoax berichten.quote:Op maandag 17 juni 2024 08:39 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Heb hier in Limburg elke dag regen gehad sinds vrijdag. @:geschiedkundige zei dat hier bijna altijd de zon schijnt en meestal droog is. Zwaar teleurgesteld
quote:Op maandag 17 juni 2024 09:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hij is wat mij betreft hierbij keihard debunked met zijn elke dag zon en 20+ graden hoax berichten.![]()
Alleen vorige week maandag al is er volgens mij voor 30 jaar aan regen gevallen.quote:Op maandag 17 juni 2024 09:56 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nog steeds een mokerdroge juni anders hoor
12 mm totaal hier in juni, normaal is ca 65 mm over heel juni volgens mij?quote:Op maandag 17 juni 2024 10:04 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Alleen vorige week maandag al is er volgens mij voor 30 jaar aan regen gevallen.
Nee, nog even strike de Gooijer uitgehangen en potje bowling for columbine gedaan. Vertrekken nu.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
@:INViCTuS ik denk dat je al vertrokken bent? De zon schijnt namelijk weer haha.
Wel nog best wat wolken,maar de zon is aan de winnende hand
De zon blijft hier in Limbabwequote:Op maandag 17 juni 2024 11:47 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nee, nog even strike de Gooijer uitgehangen en potje bowling for columbine gedaan. Vertrekken nu.
Ik neem de zon mee
Zelfs in de Bilt is het nu 20+quote:Op maandag 17 juni 2024 15:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
20+ graden met op en af zon.
@:INViCTuS
I know, maar wel typisch nu @INViCTuS met z'n grijze treurnis vertrokken is, het ook echt weer zonnig is.quote:Op maandag 17 juni 2024 16:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zelfs in de Bilt is het nu 20+
Niet zo stoer doen
het zou mooi weer worden, #fakenewsquote:Op maandag 17 juni 2024 10:25 schreef INViCTuS het volgende:
Omdat het zo droog is komt er morgen wat regen. Het houdt niet op 🤦🫣
[ x ]
weer het zuiden, de zakquote:Op maandag 17 juni 2024 16:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Estofex level 2 morgen einde van de middag/avond voor het uiterste zuiden en oosten.
quote:Op maandag 17 juni 2024 16:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Estofex level 2 morgen einde van de middag/avond voor het uiterste zuiden en oosten.
Hier ook 21 graden, hoor. Tamelijk zonnig. Prima maandag. Dit noem ik wel zomer weerquote:Op maandag 17 juni 2024 15:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
20+ graden met op en af zon.
@:INViCTuS
Ik noem dit GODENweerquote:Op maandag 17 juni 2024 17:47 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hier ook 21 graden, hoor. Tamelijk zonnig. Prima maandag. Dit noem ik wel zomer weer
Eindelijkquote:Op maandag 17 juni 2024 17:47 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hier ook 21 graden, hoor. Tamelijk zonnig. Prima maandag. Dit noem ik wel zomer weer
Zwaarste onweer lijkt weer voor Duitsland te zijn.quote:Op maandag 17 juni 2024 16:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Zo fucking irritant. Begrijp me niet verkeerd, ik wil niet dat mensen schade oplopen of wat dan ook, maar als het dan toch los moet gaan..quote:Op maandag 17 juni 2024 19:07 schreef aloa het volgende:
[..]
Zwaarste onweer lijkt weer voor Duitsland te zijn.
in potentie beste terreur buien mogelijkquote:Op maandag 17 juni 2024 19:07 schreef aloa het volgende:
[..]
Zwaarste onweer lijkt weer voor Duitsland te zijn.
wat is niet warm voor jouquote:Op maandag 17 juni 2024 22:00 schreef Geschiedkundige het volgende:
Nieuwe pluim genot. Hitte is er steeds iets meer uit aan het gaan
Potentieel wel nog best wat kans dat het toch nog goed heet wordt. We gaan het zien. Neerslag op langere termijn lijkt nog steeds miniem.
Ik krijg geen druppel morgenquote:Op maandag 17 juni 2024 20:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zo fucking irritant. Begrijp me niet verkeerd, ik wil niet dat mensen schade oplopen of wat dan ook, maar als het dan toch los moet gaan..
Elke keer dat afvoerputjes weer.
quote:Op maandag 17 juni 2024 22:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Alles boven de 20 is me eigenlijk te warm
Weekend verplaatsen, probleem opgelost.quote:Op maandag 17 juni 2024 22:42 schreef PzKpfw het volgende:
Het weekend is voorbij en het is mooi weer![]()
Ik gun het jullie echt wel hoor. En ik zou oprecht willen dat ik beter tegen warmte kon. Maar bij 25+ graden ga ik serieus helemaal naar de tyfus.quote:
Dan moet je naar Finland verhuizenquote:Op maandag 17 juni 2024 22:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik gun het jullie echt wel hoor. En ik zou oprecht willen dat ik beter tegen warmte kon. Maar bij 25+ graden ga ik serieus helemaal naar de tyfus.
Bij -10 loop ik daarentegen nog in de korte broek
Ik heb overwogen te emigreren naar Oostenrijk of Noorwegen. Maar doen we voorlopig toch nog niet. Zitten nog prima hierquote:
Dikzak gespot.quote:Op maandag 17 juni 2024 22:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Alles boven de 20 is me eigenlijk te warm
Kut.quote:
Nee.quote:
quote:Op maandag 17 juni 2024 23:39 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik kom donderdag terug van drie weken 30 graden in Italie. Hoe is het weer in NL? Iets gemist?
Eerste twee weken waren erg mooi, rond de 20 graden en volop zon. Afgelopen weekend was het helaas wat minder, behoorlijk grijs. Wel erg droog geweestquote:Op maandag 17 juni 2024 23:39 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik kom donderdag terug van drie weken 30 graden in Italie. Hoe is het weer in NL? Iets gemist?
Ik zie het wel weer... alweer veel regen voor Eindhoven.quote:Op maandag 17 juni 2024 22:37 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik krijg geen druppel morgen![]()
[ link | afbeelding ]
Stijgende nachttemperaturen gaan vaak samen met stijgende dauwpunten. Dusja klammer weer op komst.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 06:08 schreef lily het volgende:
Ik zie voor volgende week 26+ en zelfs een dertiger. Dat wordt zweten.
En stijgende nachttemperaturen![]()
Astronomisch gezien is het nog voorjaarquote:
quote:Op dinsdag 18 juni 2024 05:20 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Eerste twee weken waren erg mooi, rond de 20 graden en volop zon. Afgelopen weekend was het helaas wat minder, behoorlijk grijs. Wel erg droog geweest
Ze woont bij mij in de regio en dat is hoe de eerste twee weken van juni hier zijn geweest.quote:
Ok Dries.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:15 schreef RamboDirk het volgende:
Vanaf morgen is het bloedhitte tot eind november, het gaat beginnen. Vandaag nog ff stadje in voor een nieuwe felgele speedo.
quote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:15 schreef RamboDirk het volgende:
Vanaf morgen is het bloedhitte tot eind november, het gaat beginnen. Vandaag nog ff stadje in voor een nieuwe felgele speedo.
Die zwembroek komt alsnog goed van pas.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:24 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Zo te zien maar goed dat ik vandaag nog ff stadje in ga.
Goed broekie hoorquote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Rambodirk's grote voorbeeld
[ afbeelding ]
In Zuid Europa misschienquote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:15 schreef RamboDirk het volgende:
Jouw hond heet Nattehond?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 10:30 schreef StateOfMind het volgende:
Mijn hond heeft echt een godsgruwelijke hekel aan regen
Als ik de voordeur open doet en ze ziet dat het regent, schiet ze meteen weer naar boven
Als ze uiteindelijk geplast en gepoept heeft, draait ze meteen weer om richting huis
Zoveelste dag. Dit jaar is zeker 75% van de dagen ver ondermaats geweest tot nu toe.quote:
Dat is precies wat ik ook dacht, we hebben volgens mij serieus nog geen droge week in 2024 gehad.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 10:56 schreef PzKpfw het volgende:
Het kan dit jaar ook echt nog geen week droog blijven hé
Januari een keer 5/6 dagen. Extreem droog toenquote:Op dinsdag 18 juni 2024 11:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik ook dacht, we hebben volgens mij serieus nog geen droge week in 2024 gehad.
Ja! Het is echt spetterend weer hierquote:Op maandag 17 juni 2024 23:39 schreef bloodymary1 het volgende:
Morgen en donderdag lijken gewoon prima dagen te worden met oplopende temperaturen en meer zon, dus je negativiteit slaat nergens op.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 13:02 schreef INViCTuS het volgende:
Gister was natuurlijk weer 1 goede en mooie dag, dus volgen er weer een paar sneue, trieste en kansloze dagen. Man man man
Na regen komt zonneschijn.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 13:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Morgen en donderdag lijken gewoon prima dagen te worden met oplopende temperaturen en meer zon, dus je negativiteit slaat nergens op.
Mensen willen gewoon zomer. Een enkele dag hier en daar dat het eens niet treurnis is gaat daar echt niets aan veranderen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 13:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Morgen en donderdag lijken gewoon prima dagen te worden met oplopende temperaturen en meer zon, dus je negativiteit slaat nergens op.
Dat is wat anders dan zeggen dat het de komende dagen weer kommer en kwel wordt, want dat is gewoon niet waar.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 13:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mensen willen gewoon zomer. Een enkele dag hier en daar dat het eens niet treurnis is gaat daar echt niets aan veranderen.
Die uitspraak is feitelijk correct, de beste vorm van correct.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 13:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan zeggen dat het de komende dagen weer kommer en kwel wordt, want dat is gewoon niet waar.
Het is al vanaf vorig jaar oktober brol, er is alle reden negatief te zijn. Zeker op dit soort dagenquote:Op dinsdag 18 juni 2024 13:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Boeiend, als de neerslag maar weg blijft.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 13:31 schreef GarlandBriggs het volgende:
En de warmte verdwijnt weer langzaam uit de pluim...ik weet niet wie of wat het doet maar het is onvoorstelbaar wreed
Eem beetje zon maakt nog niet gelijk zomer. Ik bedoel meer dat dagen zoals vandaag gewoon al veel en veel te vaak zijn voorgekomenquote:Op dinsdag 18 juni 2024 13:16 schreef aloa het volgende:
[..]
Na regen komt zonneschijn.
Alleen zien sommigen dat niet (of willen het niet zien).
Ik heb het over morgen en donderdag.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 13:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is al vanaf vorig jaar oktober brol, er is alle reden negatief te zijn. Zeker op dit soort dagen
Zolang het niet regent, ben ik al blij.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 13:31 schreef GarlandBriggs het volgende:
En de warmte verdwijnt weer langzaam uit de pluim...ik weet niet wie of wat het doet maar het is onvoorstelbaar wreed
Gebeurd elke keer. Volgende week 27 graden en zon, reken er maar niet op. Al weken wordt dat aangegeven in de voorspellingen van de weerapps, om 5 dagen vantevoren helemaal in te kakken.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 13:31 schreef GarlandBriggs het volgende:
We zijn de laatste jaren veel te veel verwend.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 13:36 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Eem beetje zon maakt nog niet gelijk zomer. Ik bedoel meer dat dagen zoals vandaag gewoon al veel en veel te vaak zijn voorgekomen
Wat een held die dat doetquote:Op dinsdag 18 juni 2024 13:31 schreef GarlandBriggs het volgende:
Ik gun jou een 2013-2014 winter.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Wat een held die dat doet
Opbokken met die hitte![]()
Wel droog aub met zon
Mijn zoon loopt weer te goochelenquote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Wat een held die dat doet
Opbokken met die hitte![]()
Wel droog aub met zon
Je vergeet de eerste 20 wekenquote:Op dinsdag 18 juni 2024 13:51 schreef aloa het volgende:
[..]
We zijn de laatste jaren veel te veel verwend.
Nu zijn de eerste twee/drie weken wat minder, maar nog tijd zat voor een mooie zomer
Tegrnwoordig is droog al een 7 waardquote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:05 schreef dick_laurent het volgende:
Toch wel een oprechte nieuwsgierigheid die ik heb....
Waar slaan die "weercijfers" op die weeronline geeft?
Ze geven bijv voor hier komende dagen steeds een negen of tien bij 32 graden en volle bak zon.
Maar bijv Utrecht staat ook as donderdag een negen bij 21 graden en halfbewolkt.
Like.... how?![]()
Denk overigens dat halfbewolkt en 21c voor de meeste mensen prettiger buiten vertoeven is dan de hitte van 32c die je hier op je harses krijgt
Nee, dit gun ik jou. Geen mitsen of maren.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:20 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Als dat een koele zomer betekent hebben we overigens een deal
Lafjes.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, dit gun ik jou. Geen mitsen of maren.
Ik ook. Volgende week in Annecy 24-28 graden. Prima wandel weer en daarna het Lac inquote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:17 schreef aloa het volgende:
[..]
Die ben ik idd vergeten.
Ik kijk liever vooruit
Jij bent wel echt het type dat in de stralende zon al gaat mokken dat het drie dagen later wellicht gaat regenen hequote:
Het is al bijna twee jaar volkomen ruk. We hadden vorig jaar juni en een week in september, maar verder was het huilen in letterlijk elk seizoen. Wat raar dat mensen met een leven buiten de zolderkamer dat zat zijn joh.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Jij bent wel echt het type dat in de stralende zon al gaat mokken dat het drie dagen later wellicht gaat regenen he
Teveel zure regen op je harses gehad de afgelopen maanden?
Of je geniet van de ook veelal aanwezige mooie dagen of je blijft hangen in de negativiteit. Het is een keuze.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is al bijna twee jaar volkomen ruk. We hadden vorig jaar juni en een week in september, maar verder was het huilen in letterlijk elk seizoen. Wat raar dat mensen met een leven buiten de zolderkamer dat zat zijn joh.
Djeez?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is al bijna twee jaar volkomen ruk. We hadden vorig jaar juni en een week in september, maar verder was het huilen in letterlijk elk seizoen. Wat raar dat mensen met een leven buiten de zolderkamer dat zat zijn joh.
Nee, absoluut niet, maar dit jaar tot nu toe is echt 75% van de dagen behoorlijk herfstachtig geweest. Ik werk buiten, dus je wordt daar echt wel een keer moe van.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Jij bent wel echt het type dat in de stralende zon al gaat mokken dat het drie dagen later wellicht gaat regenen he
Teveel zure regen op je harses gehad de afgelopen maanden?
Wel wat meer dan jij noemt. Niet overdrijvenquote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er was ruk en wat minder ruk, maar echt mooi kom ik niet verder dan de twee voorbeeldenquote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:55 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wel wat meer dan jij noemt. Niet overdrijven
Jij legt de lat waarschijnlijk te hoog.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er was ruk en wat minder ruk, maar echt mooi kom ik niet verder dan de twee voorbeelden
Woensdag is vaak lekker weer.quote:
Niet te hoog want dan waait de lat weg 😱quote:
Voor je gemoedsrust moet je er eigenlijk maar vanuit gaan dat het 18 graden wordt met 10 mm regen de rest van het jaar. Iedere centigraad warmer is reden voor een voorzichtige glimlach.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:59 schreef Elan het volgende:
Valt me wel op dat de warmte steeds weer verder naar voren gaat in de voorspellingen. Van de zomers, lokaal tropische donderdag staat nu nog maar een graad of 22 op de planning en ook weer meer neerslagkansen.
Echt een patroon dit voorjaar/zomer.
Onarm het, het is alles wat je nog krijgen zal!quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:25 schreef Wereldgozer het volgende:
Voor vrijdag staat er hier nu 27mm op de kaart. Wtf
Hier ook. Toen ik rond 7 van huis ging was het al nat. Kan het ook niet positief bekijken. Geen droogte dit jaar, dat scheeltquote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Het regent hier al vanaf een uur of 8 onafgebroken. Zoals eigenlijk altijd als het regent, regent het uren lang.
quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:25 schreef Wereldgozer het volgende:
Voor vrijdag staat er hier nu 27mm op de kaart. Wtf
Jep, wel erg weinig tot nu. Maar zie een mooie bui op de radar die me waarschijnlijk ook gaat treffen. Het broodnodige water voor de plantjesquote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:38 schreef INViCTuS het volgende:
Bij @:geschiedkundige regent het gelukkig ook. Dat zal 'm leren.
quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Jep, wel erg weinig tot nu. Maar zie een mooie bui op de radar die me waarschijnlijk ook gaat treffen. Het broodnodige water voor de plantjes
Voor mijn werk verkoop ik online onder de ontvochtigers. Die dingen vliegen de winkel uit nuquote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:06 schreef Xenorium het volgende:
https://www.bndestem.nl/b(...)type%3A%20Picture%5D
Krijg je van al dat vocht. Woningbouw moet hier denk een speerpunt van gaan maken, al die sociale woningen zijn natuurlijk niet bestand tegen al dat vocht sinds september vorig jaar en sommige tuinen staan door verkeerde aanleg ook constant onder water en ook bij veel huizen staan de kruipruimtes en kelders vol..
Daar is werk aan de winkel.
quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]![]()
![]()
Soort bui: wolkbreuk
Geschiedkundige: "lichte regen"
Haha neequote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]![]()
![]()
Soort bui: wolkbreuk
Geschiedkundige: "lichte regen"
Volgens mij regent het daar nu toch tering hard? Zo'n beetje heel Limburg is op de radar donkerblauw tot roodquote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Jep, wel erg weinig tot nu. Maar zie een mooie bui op de radar die me waarschijnlijk ook gaat treffen. Het broodnodige water voor de plantjes
Ik heb om 19.15 gekeken, ik meld me later vanavond weer met de neerslag. Regent nu gewoon, niet hard of zacht. Je gaat er voor je plezier niet in staan, maar ben nu net 150m moeten lopen en dan ben ik echt niet heel nat.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Volgens mij regent het daar nu toch tering hard? Zo'n beetje heel Limburg is op de radar donkerblauw tot rood
Vaak ook te maken met verkeerde/gebrek aan ventilatie die schimmelvorming. Hier in het dorp zijn veel problemen met schoorstenen, kelders/kruipruimtes op de wat lager gelegen delen wel, rest niet.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:06 schreef Xenorium het volgende:
https://www.bndestem.nl/b(...)type%3A%20Picture%5D
Krijg je van al dat vocht. Woningbouw moet hier denk een speerpunt van gaan maken, al die sociale woningen zijn natuurlijk niet bestand tegen al dat vocht sinds september vorig jaar en sommige tuinen staan door verkeerde aanleg ook constant onder water en ook bij veel huizen staan de kruipruimtes en kelders vol..
Daar is werk aan de winkel.
Prachtig seizoen, maar dan wel met de verkleurde en valkende blaadjes, de paddenstoelen en dieren die hun wintervoorraad aan het aanleggen zijn. Zo is er niks aanquote:
Dat verkleuren is eigenlijk ook maar heel kort. Zodra het kaal is, dan is er eigenlijk weinig meer aan. Sowieso duurt de herfst hier gemiddeld een halfjaar en in de buurt van verzetten tijd is het voornamelijk grijze treurnis ohne ende tot half maart. Zo boeiend is de herfst de afgelopen jaren hier niet.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Prachtig seizoen, maar dan wel met de verkleurde en valkende blaadjes, de paddenstoelen en dieren die hun wintervoorraad aan het aanleggen zijn. Zo is er niks aan
Herfst in de bergen is goddelijk. Eigenlijk bijna alles wel.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:00 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat verkleuren is eigenlijk ook maar heel kort. Zodra het kaal is, dan is er eigenlijk weinig meer aan. Sowieso duurt de herfst hier gemiddeld een halfjaar en in de buurt van verzetten tijd is het voornamelijk grijze treurnis ohne ende tot half maart. Zo boeiend is de herfst de afgelopen jaren hier niet.
In de bergen is dat mooier, vind ik. Hele bossen met bijvoorbeeld lariksen waar je zo op kan kijken
Als de stamvader van de reeks terugkeert, moet het wel serieus zijnquote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:14 schreef Oom_Agent het volgende:
Supercel onderweg naar Leipzig, lijkt daar net voor 21:00u aan te komen.
Benieuwd of de wedstrijd er last van krijgt.
zie ook:
quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als de stamvader van de reeks terugkeert, moet het wel serieus zijn
Hier zo weer een bende water. Die rode pit op de radar komt er zo aanquote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:23 schreef Geschiedkundige het volgende:
Tussen 19.15 en 20.15 heeft het 2.8 mm geregend.
Nu is het net even droog geworden.
ooit wil ik daar een (2e) huis. In de bergen is zelfs dit weer een stuk mooier en boeiender. Helemaal als het eind van het front nadert. Van die wolken flarden om de bergen heen of als het openbreekt. ?.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Herfst in de bergen is goddelijk. Eigenlijk bijna alles wel.
Krijg alweer zin om te gaan.
De framerate van de lucht is niet hetzelfde als de grondquote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:54 schreef Oom_Agent het volgende:
Er hangt een ufo boven Leipzig. De fanzone wordt nu ontruimd.
https://www.l.de/wir-fuer-leipzig/leipziger-leben/webcam/
Met veel neerslag.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:14 schreef Oom_Agent het volgende:
Supercel onderweg naar Leipzig, lijkt daar net voor 21:00u aan te komen.
Benieuwd of de wedstrijd er last van krijgt.
zie ook:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |