SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Eigenlijk ook onverantwoordelijk dat er sinds het begin van de oorlog niks in Europa wordt gedaan tegen de toenemende nucleaire dreiging. Is er ook maar 1 bunker gebouwd of gerenoveerd? En waar blijven de Jodiumpillen?quote:
Finland is al bezig met voorbereidingen sinds WO2.quote:Op woensdag 29 mei 2024 11:27 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Eigenlijk ook onverantwoordelijk dat er sinds het begin van de oorlog niks in Europa wordt gedaan tegen de toenemende nucleaire dreiging. Is er ook maar 1 bunker gebouwd of gerenoveerd? En waar blijven de Jodiumpillen?
Wil je de hele Europese bevolking in bunkers stoppen?quote:Op woensdag 29 mei 2024 11:27 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Eigenlijk ook onverantwoordelijk dat er sinds het begin van de oorlog niks in Europa wordt gedaan tegen de toenemende nucleaire dreiging. Is er ook maar 1 bunker gebouwd of gerenoveerd? En waar blijven de Jodiumpillen?
quote:Invallen bij medewerker FvD-Europarlementarir De Graaff in Russische inmengingszaak
https://nos.nl/artikel/25(...)ische-inmengingszaak
In een onderzoek naar Russische inmenging hebben rechercheurs invallen gedaan in kantoren van medewerkers van het Europees Parlement. Twee huizen in Brussel en Straatsburg van een medewerker van Forum voor Democratie-Europarlementarir Marcel de Graaff zijn ook doorzocht.
De invallen houden verband met de onthullingen rond het pro-Russische nieuwskanaal Voice of Europe. Eind maart maakte de Tsjechische inlichtingendienst bekend dat het medium Russische propaganda in Europa verspreidt.
Europarlementarir Marcel de Graaff was nog niet bereikbaar voor commentaar.
Ik hoorde gisteren op de radio dat FvD zoals het er nu voor staat geheel uit het Europese Parlement zou verdwijnen want alle zetels kwijtquote:
quote:Op woensdag 29 mei 2024 11:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik hoorde gisteren op de radio dat FvD zoals het er nu voor staat geheel uit het Europese Parlement zou verdwijnen want alle zetels kwijt
Natuurlijk niet. Ik met een heleboel vrouwen erbij is voldoende.quote:Op woensdag 29 mei 2024 11:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wil je de hele Europese bevolking in bunkers stoppen?
Toch nog een lichtpuntje in de duisternis.quote:Op woensdag 29 mei 2024 11:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik hoorde gisteren op de radio dat FvD zoals het er nu voor staat geheel uit het Europese Parlement zou verdwijnen want alle zetels kwijt
Zie je ook in de supermarkten. De Lidl in NL is inmiddels goedkoper. Zie bijv Tomaten, aardbeien, eieren (lol).quote:Op woensdag 29 mei 2024 11:39 schreef ExTec het volgende:
Zoals voorspeld, iedereen is rijk maar er is niks te koop.
[ afbeelding ]
We gaan het merken volgende week.quote:Op woensdag 29 mei 2024 11:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jodiumpillen helpen bij een kernramp, niet bij een nucleaire bom op Amsterdamquote:Op woensdag 29 mei 2024 11:27 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Hij doet niet veel goed die vent maar hopelijk maakt hij dit dan weer wel waar als hij dan toch president moet worden.quote:Uitgelekt gesprek: Trump zou Moskou ‘bombarderen’ als hij president was
Straling is straling. Ook een zonnebril (tegen de flits) en als het niet te veel gevraagd is een hazmat pak.quote:Op woensdag 29 mei 2024 13:19 schreef byah het volgende:
[..]
Jodiumpillen helpen bij een kernramp, niet bij een nucleaire bom op Amsterdam
Soldaten op brommerTs die door drones worden gebombardeerd? Uit welke MadMax film is dat?quote:Op woensdag 29 mei 2024 12:28 schreef oheng het volgende:
[..]
Zie je ook in de supermarkten. De Lidl in NL is inmiddels goedkoper. Zie bijv Tomaten, aardbeien, eieren (lol).
En dat is vooral wat de armsten treft.
Ondertussen gaat rusland door met hun Zapp Brannigan aanvallen:
[ x ]
Eentje heeft zijn koplamp aan....
Dat klinkt als een potje generals (USA vs GLA)quote:Op woensdag 29 mei 2024 16:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Soldaten op brommerTs die door drones worden gebombardeerd? Uit welke MadMax film is dat?
Neuh. Zie:quote:Op woensdag 29 mei 2024 16:09 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Straling is straling. Ook een zonnebril (tegen de flits) en als het niet te veel gevraagd is een hazmat pak.
Of het valt allemaal wel mee met die dreiging (ook nadat de westerse raketten straks Rusland zullen betreden), kan ook.
Zag van de week ook al een filmpje waarin een Ruzz van zijn motorfiets werd geschoten. Zag er realistischer uit dan in menig filmquote:Op woensdag 29 mei 2024 16:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Soldaten op brommerTs die door drones worden gebombardeerd? Uit welke MadMax film is dat?
aan amsterdam gaat niets verlorenquote:Op woensdag 29 mei 2024 13:19 schreef byah het volgende:
[..]
Jodiumpillen helpen bij een kernramp, niet bij een nucleaire bom op Amsterdam
We moeten het maar gewoon ondergaan als kerels als het gebeurd.quote:Op woensdag 29 mei 2024 11:27 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Je hebt gelijk en Putin loopt om niets te dreigen.quote:Op woensdag 29 mei 2024 17:23 schreef Discombobulate het volgende:
Maar buitenlandse wapens op Ruslands territorium gebeurde toch al lang, tussen de regels door? Lijkt me niet dat er heel veel gaat veranderen, bovendien hebben ze berhaupt wel wat lange-afstandsspul dat echt significant verschil kan maken. Lijkt me ook niet.
Naja, dat is gewoon het diplomatieke spelletje natuurlijk. Zo gaat het al vanaf dag n.quote:Op woensdag 29 mei 2024 17:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je hebt gelijk en Putin loopt om niets te dreigen.
russianbride.ru gaat naar de oorlog heel wat nieuwe dames opleveren, op zoek naar broodnodige mannen.quote:Op woensdag 29 mei 2024 18:13 schreef Perrin het volgende:
Meer en meer gaan ook mannen uit Moskou de gehaktmolen in
[ x ]
Nee, er is vooral Oekraens fabrikaat gebruikt.quote:Op woensdag 29 mei 2024 17:23 schreef Discombobulate het volgende:
Maar buitenlandse wapens op Ruslands territorium gebeurde toch al lang, tussen de regels door? Lijkt me niet dat er heel veel gaat veranderen, bovendien hebben ze berhaupt wel wat lange-afstandsspul dat echt significant verschil kan maken. Lijkt me ook niet.
Succes met het regelen van een verblijfsvergunning.quote:Op woensdag 29 mei 2024 18:19 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
russianbride.ru gaat naar de oorlog heel wat nieuwe dames opleveren, op zoek naar broodnodige mannen.
En dat in combinatie met systematische aanvallen op radars en AA batterijen.. CAS incomming.quote:Op woensdag 29 mei 2024 16:10 schreef polderturk het volgende:
Ik had eerder gezegd dat Oekrane AWACS nodig had naast hun F16's om ze te scrambelen op het moment dat Russische vliegtuigen de lucht in gaan.
Nu krijgen ze die.
Het lijkt erop dat er een plan achter de leveringen zit.
Dit is beter dan het leveren van SAAB Grippens.
[ x ]
Tanks en artillerie dacht ik. Her is ook gewoon een pressiemiddel richting de VS. Het gaat er gewoon om dat Oekrane raketten kan gebruiken tegen doelen over de grens en dat het eens over moet zijn met dat gelul.quote:Op woensdag 29 mei 2024 18:27 schreef BEFEM het volgende:
Hebben die berhaupt iets geleverd? Dat is volgens mij echt het lachertje van de NAVO tegenwoordig?
Zijn ze natuurlijk wel volgens Rusland, de jure zelfs.quote:Op woensdag 29 mei 2024 18:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Of je moet de geannexeerde gebieden als Rusland zien.
Dus is die rode lijn geen reet waard, net als vrijwel alle andere.quote:Op woensdag 29 mei 2024 18:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zijn ze natuurlijk wel volgens Rusland, de jure zelfs.
Ik denk dat ze niet heel snel aan CAS gaan doen met de schaarse middelen (luchtwapen in het algemeen) aangezien het een aardig riskante bezigheid is.quote:Op woensdag 29 mei 2024 18:29 schreef AgLarrr het volgende:
En dat in combinatie met systematische aanvallen op radars en AA batterijen.. CAS incomming.
Geen idee, ik weet niet wat er achter de schermen met elkaar besproken is omtrent rode lijnen tussen Burns en Naryshkin. Publiek is dat natuurlijk heel wat anders. Die treinverbindingen, bijvoorbeeld, met hoogwaardigheidsbekleders laat Rusland met rust. Dat is een rode lijn. En zo zijn er wel meerdere.quote:Op woensdag 29 mei 2024 18:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dus is die rode lijn geen reet waard, net als vrijwel alle andere.
Zeker waar, daarom zeg ik ook vrijwel en niet allequote:Op woensdag 29 mei 2024 18:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Geen idee, ik weet niet wat er achter de schermen met elkaar besproken is omtrent rode lijnen tussen Burns en Naryshkin. Publiek is dat natuurlijk heel wat anders. Die treinverbindingen, bijvoorbeeld, met hoogwaardigheidsbekleders laat Rusland met rust. Dat is een rode lijn. En zo zijn er wel meerdere.
quote:Op woensdag 29 mei 2024 18:29 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
En dat in combinatie met systematische aanvallen op radars en AA batterijen.. CAS incomming.
Ik heb beide in huisquote:Op woensdag 29 mei 2024 19:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
En dan heb je ook nog AAA (Anti Arcraft Artillery) batterijen...
Canada? Die dragen gewoon bij hoor.quote:Op woensdag 29 mei 2024 18:27 schreef BEFEM het volgende:
Hebben die berhaupt iets geleverd? Dat is volgens mij echt het lachertje van de NAVO tegenwoordig?
Deze wet lijkt nauwelijks op die van Amerika. En veel meer op die van Rusland.quote:Op woensdag 29 mei 2024 09:03 schreef polderturk het volgende:
[..]
Waarom is deze wet zo slecht?
De VS heeft een wet die hierop lijkt
De Amerikaanse versie was bedacht om invloeden vanuit Nazi Duitsland tegen te gaan. En is vooral gespitst op vijanden van hun.quote:FARA does not prohibit lobbying for foreign interests, nor does it ban or restrict any specific activities.[3] Its explicit purpose is to promote transparency with respect to foreign influence over American public opinion, policy, and laws;
Er is al een massale run geweest op het kopen van jodium pillen na uitspraken van Putin over het gebruik van nucleaire wapens. Maar na de zoveelste dreiging geloofd niemand die kabouter meer.quote:Op woensdag 29 mei 2024 11:27 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dat is een flinke stijging voor vooral de 24.000 - 50.000 dollar range lijkt mij. Hier gaan veel mensen niet blij mee zijn. Al is het volgens mij nog steeds voor de rijkere deel van de bevolking.quote:Op woensdag 29 mei 2024 11:35 schreef oheng het volgende:
Ah, de nieuwe inkomstenbelastingen zijn bekend.
- Nu: 13 of 15% (vanaf 50.000 eurodollar)
- Wordt: 13 tot 22% (vanaf 24.000 eurodollar, oplopend)
Hier geloof ik namelijk niks van. Dit extra geld gaat gewoon de oorlogskas in lijkt mij.quote:The funds received from changes in the tax system will be used for social needs: supporting families with children, repairing and equipping medical institutions, building housing and roads, financing national projects.
Watis dit , wie is datquote:Op woensdag 29 mei 2024 20:14 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Dat is een flinke stijging voor vooral de 24.000 - 50.000 dollar range lijkt mij. Hier gaan veel mensen niet blij mee zijn. Al is het volgens mij nog steeds voor de rijkere deel van de bevolking.
Wat ik wel grappig vindt is dit:
[..]
Hier geloof ik namelijk niks van. Dit extra geld gaat gewoon de oorlogskas in lijkt mij.
quote:MOSKOU, 29 mei – RIA Novosti. Rusland heeft na een verklaring van secretaris-generaal Jens Stoltenberg het recht om het grondgebied van NAVO-landen aan te vallen waar wapens voor Oekrane zich bevinden, zegt de Italiaanse politicoloog Alessandro Orsini in een artikel voor IL Fatto Quotidiano .
“Als Zelenski het recht heeft om aan de achterkant op Russisch grondgebied toe te slaan, zoals Stoltenberg voorstelt, dan zal (Russische president Vladimir – red.) Poetin het recht hebben om aan de Oekraense achterkant op Pools grondgebied aan te vallen”, zei de expert.
Tja, zo is het wel.quote:Op woensdag 29 mei 2024 20:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Watis dit , wie is dat
https://ria.ru/20240529/nato-1949225038.html?in=l
[..]
Rusland heeft het recht op te rotten uit Oekraine.quote:
https://www.cbc.ca/news/p(...)ces-europe-1.7135390quote:
https://www.canada.ca/en/(...)port-to-ukraine.htmlquote:Op woensdag 29 mei 2024 19:28 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Canada? Die dragen gewoon bij hoor.
Van mij mag hij dat doen. Maar dan moet hij niet gaan huilen als de NATO terug gaat slaan.quote:Op woensdag 29 mei 2024 20:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Watis dit , wie is dat
[..]
ja daar draait het toch op uit , je ziet het gewoon aankomenquote:Op woensdag 29 mei 2024 20:44 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Van mij mag hij dat doen. Maar dan moet hij niet gaan huilen als de NATO terug gaat slaan.
Dit zal volgens mij de snelste manier zijn om de oorlog in Oekrane te stoppen in het voordeel van Oekrane. Want Rusland wordt dan gewoon de pan in gehakt en Oekrane krijgt zijn vrede met alles wat zij willen.
Als Rusland Oekrane aanvalt, heeft Oekrane het recht om Rusland aan te vallen. Als je een vergelijking zou willen maken zou het zijn dat als Rusland met Iraanse wapens Oekrane aanvalt, heeft Oekrane het recht om Iraans grondgebied aan te vallen. Dan zou het betekenen dat Rusland ook het recht zou hebben om Nato grondgebied aan te vallen, maar dan zijn consequenties wel een stuk groter dan wanneer Oerkrane Iran aanvalt.quote:
nee hoorquote:
Dat is 1 manier om te zorgen dat navo idd luchtverdediging op zich gaat nemenquote:Op woensdag 29 mei 2024 20:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Watis dit , wie is dat
[..]
En dat weten ze zelf ook heel goed, gaat dus niet gebeuren.quote:Op woensdag 29 mei 2024 20:49 schreef sp3c het volgende:
maar hey, ze doen maar dan is dit feest iig snel afgelopen
"Wollt ihr den totalen Krieg!!!!"quote:
gaan de russen dan niet meer naar Egypte ?? Dat zou fijn zijnquote:Op woensdag 29 mei 2024 21:11 schreef oheng het volgende:
[..]
"Wollt ihr den totalen Krieg!!!!"
Tevens putler: De russische overheid moet vakantieparken gaan bouwen.
Dus Oekrane heeft het recht China en Noord-Korea aan te vallen?quote:
Waarvan een aantal in bezet gebied zie ik. Met een deadline van 1 november om er mee te beginnen/de plannen af te hebben.quote:Op woensdag 29 mei 2024 21:11 schreef oheng het volgende:
[..]
"Wollt ihr den totalen Krieg!!!!"
Tevens putler: De russische overheid moet vakantieparken gaan bouwen.
De wijn die Medvedev regelmatig vanuit Frankrijk importeert zal flink bijdragen aan dit project zo te zien.quote:Putin also ordered that at least half of the proceeds from increasing duties on wine from unfriendly countries be allocated to a national tourism project.
Een aantal foto's hier: https://t.me/dsns_telegram/28655quote:18 fires blaze in Kharkiv region's hellish forests, rescuers work under shelling.
Most of the large-scale forest fires were caused by the occupants. Firefighters work under constant shelling.
More than 2,300 hectares of forests are burning in Kharkiv region, most of the fires were caused by Russian shelling. This is reported by the State Emergency Situations Service.
Rescuers of the State Emergency Service are now extinguishing 18 forest fires in Kharkiv region. It was possible to localise 9 forest fires on an area of 141 hectares.
To work in the hellish forests of Kharkiv region also involved sappers and medics of the State emergency service, - stated in the message.
Firefighters are working in extremely difficult conditions, being under constant enemy attacks.
Extinguishing fires is very complicated by the fact that areas of forests in frontline areas are mined and contaminated with unexploded ordnance.
Earlier Socialportal reported that in Kharkiv region there are almost no places left that could be safe.
In some areas of the region announced a mandatory evacuation of children, which will last 60 days.
Als het in Sharm el Sheik in Egypte 25 graden is dan vriest het in lake Baikal 10Cquote:Ecologen waarschuwen dat het Baikalmeer in het zuiden van Siberi, het oudste en diepste zoetwaterreservoir ter wereld, als gevolg van afvaldumping verandert in een moeras van algen.
De Russische overheid heeft miljoenen beloofd om het meer te redden.11 sep 2014
quote:How deep is lake Issyk-Kul?
Global Nature Fund - Lake Issyk-Kul (Kyrgyzstan)
Background Lake Issyk-Kul
Its length is 180 km and its width 60 km. The lake has an average depth of 270 m (maximum depth 668 m).
As the salt content of the lake water is low (approx. 58 mg/l) and because of the numerous warm springs at the bottom of the lake it does not freeze despite the low temperatures.
quote:Lake Baikal/Maximale diepte
1.642 m
Lake Baikal fills an ancient rift valley, just as Lake Tanganyika does in East Africa.
At the Baikal Rift Zone, the Earth's crust pulls apart. It is the deepest lake in the world at 1,642 m (5,387 ft).
The bottom of the lake is 1,186.5 m (3,893 ft) below sea level, but below this lies some 7 km (4.3 mi) of sediment.
quote:Border guards hit Russian trucks, positions near Bakhmut
In the Bakhmut axis, drone operators of the Phoenix border guard unit with the Pomsta Brigade destroyed enemy trucks carrying ammunition and military positions with the help of one-way attack drones.
This was reported by the State Border Guard Service, Ukrinform saw.
According to the report, the Vampir attack drone destroyed Russia’s Ural and Kamaz trucks, the latter carrying ammunition, on one of the roads in the Bakhmut axis.
As Ukrinform reported earlier, referring to the estimates from the General Staff of Ukraine’s Armed Forces, Russia’s total combat losses in Ukraine since February 24, 2022, have amounted to 503,800 as of May 28.
quote:Donald Trump: ‘Orbn doesn’t want war, I don’t want war either’
If you look at Viktor Orbn, we don’t want to see wars, I don’t want to see wars,’ said former US President Donald Trump on the Timcast podcast. The Republican presidential candidate was asked about migration, the wars in Ukraine and Gaza, among other issues, and stated that during his presidency the US had not been involved in or started any conflicts, except the war against the Islamic State (ISIS), which was won.
‘I don’t want wars. I think it’s so horrible, so unnecessary, and so costly in terms of lives and money—in that order—and it destroys these countries,’ the former US president said.
Trump said that if he had been president at the time, the war in Ukraine and the October 7 attack on Israel would never have happened.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen CAS accu's hebbenquote:Op woensdag 29 mei 2024 19:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
En dan heb je ook nog AAA (Anti Arcraft Artillery) batterijen...
Was corona wel stukken beter inderdaadquote:Op woensdag 29 mei 2024 20:51 schreef sp3c het volgende:
ben er sowieso alweer klaar mee, helemaal geen leuke oorlog
quote:Ukraine demonstrates medical evacuation equipment to Western partners
Ukrainian ground unmanned platforms for evacuating the wounded. May 2024. Ukraine. Photo credits: Militarnyi
Ukraine has conducted demonstration tests of medical evacuation equipment for Western partners.
Militarnyi reports on this.
The event demonstrated robotic platforms that can evacuate the wounded from under fire.
“The goal is to show that Ukrainian manufacturers can produce equipment for medical evacuation and to ask them to convey this information to their governments along with a proposal to purchase such equipment for the Ukrainian defense forces,” the event organizers shared.
In particular, they demonstrated the Rys PRO, Mule, and TerMIT ground drones. Logistics platforms are capable of evacuating the wounded while the operator is at a safe distance.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron?quote:Op woensdag 29 mei 2024 18:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zijn ze natuurlijk wel volgens Rusland, de jure zelfs.
Weet je nog dat filmpje met Poetin en die vier mannen toen ze die documenten tekenden?quote:
Waar denk je dat die F16's eerst voor ingezet gaan worden?quote:Op woensdag 29 mei 2024 18:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik denk dat ze niet heel snel aan CAS gaan doen met de schaarse middelen (luchtwapen in het algemeen) aangezien het een aardig riskante bezigheid is.
https://warontherocks.com(...)t-close-air-support/
Nog een mogelijke opvolger van Putin die promotie heeft gemaakt. Eerder was het al Dmitry Patrushev die gepromoveerd werd naar vice-premier (Terwijl zijn vader juist een demotie om de oren kreeg).quote:Putin Taps Ex-Bodyguard Dyumin to Head Russia’s State Council
President Vladimir Putin’s former personal security guard and newly appointed presidential aide Alexei Dyumin was tapped to head Russia’s State Council on Wednesday.
“Aide to the president Alexei Dyumin has been appointed Secretary of the State Council of the Russian Federation by presidential executive order,” an announcement on the Kremlin’s website read.
Russia’s State Council is a constitutional body composed of top federal officials and regional governors who advise and coordinate with the president on matters of national importance.
Putin elevated the State Council’s role from a largely ceremonial low-profile advisory body in 2020 constitutional reforms.
Dyumin, an ex-deputy defense minister and deputy head of Russia’s GRU military intelligence service, has been rumored to be a potential successor to Putin.
He previously served as governor of the Tula region south of Moscow, a key hub for the military industry, before his appointment as presidential aide earlier this month.
Dyumin’s return to federal politics in Moscow — where he will advise Putin on issues related to the military-industrial complex — coincided with Sergei Shoigu’s firing as defense minister and appointment as head of Russia’s Security Council.
“[Dyumin] will look after the Defense Ministry on the one hand and balance Shoigu [and limit his influence] on the other,” an anonymous government official told The Moscow Times earlier this month.
quote:Op woensdag 29 mei 2024 21:56 schreef Delenlill het volgende:
https://www.hungariancons(...)aine_gaza_elections/
[..]als Trump president wordt dan gaat ie al zijn aandacht richten op zichzelf en hoe hij voor eeuwig koning van USA kan wordenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ x ]
Wat een onzin zitten beide weer uit te spugen zeg. En respect van dictators en autocraten als iets goed zien lol. Ik zie Trump echt niet Moskou aanvallen om de oorlog te eindigen zoals eerder in het topic gemeld werd. Trump geeft maar om n persoon en dat is hem zelf. En ondertussen is hij wel een halve burger oorlog in zijn eigen land aan het leiden/opzetten.
Vandaag is het jury beraad begonnen in de "zwijggeld" geld zaak. En het is al duidelijk dat er van vrijspraak geen sprake zal zijn, omdat de jury daarvoor unaniem moet zijn. Hij hoeft slechts 1 jury lid te hebben die twijfelt aan zijn schuld om een "mistrial" te krijgen, dus het is ook niet zeker dat hij schuldig wordt begonnen. Maar een aantal juridische experts geven het een 80 procent kans op het ogenblik. Daar zijn verdediging slappe hap was.
Laten we hopen dat hij achter de tralies verdwijnt. Het beraad van de jury kan wel een tijdje duren helaas, de verwachting is een week ofzo. Maar hoe sneller de uitspraak er komt hoe beter, want dat betekend dat ze eensgezind zijn, wat dus waarschijnlijk schuldig zal betekenen voor alle overtredingen.
Na de uitspraak zal de rechter nog moeten beslissen wat de straf zal zijn, wat ook weer een week of 2 kan duren. Trump kan maximaal 20 jaar krijgen. Maar een flutstraf zoals een proeftijd, en enkele maanden gevangenis straf is helaas ook mogelijk. Maar met hoe Trump zich tijdens de rechtszaak heeft gedragen naar de rechter, de ooggetuigen en ook de jury toe hoop ik daar niet op. De rechter zal een appeltje te schillen kunnen hebben.
Net als Poetin dat gedaan heeft de eerste 20 jaar
Ik zie Trump ook niets doen tegen China ls die Taiwan aanvalt ,
Trump is de eerste 20 jaar druk met de Trump dynastie
[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 29-05-2024 22:39:30 ]Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
quote:US warns Europe to get serious about China’s aid to Russia
Beijing’s leadership is determined to back Moscow “to the hilt,” says State Department No. 2 Kurt Campbell.
BRUSSELS — The U.S. is stepping up diplomatic efforts to convince Europe about the scale of China's role in aiding Russia's war against Ukraine.
And according to the second most senior figure in the U.S. State Department, Europe is now hardening its stance on Beijing.
Kurt Campbell — the deputy secretary of state who until recently served as U.S. President Joe Biden's "Indo-Pacific czar" — this week hand-delivered that warning to European diplomats in NATO with "as much detail and specifics as possible." His visit came ahead of a big NATO leaders' summit in Washington in July at which the alliance is expected to send a serious message to Beijing.
"It is fair to say that China's general goal has been not only to support Russia — in our view, to the hilt — but to downplay that publicly and try to maintain normal diplomatic and commercial ties with Europe," Campbell told a small group of media outlets including POLITICO during a visit to Brussels on Wednesday.
Ja mooi he. Daarom postte ik dat belachelijke proefballonnetje van putin ook. Een vakantie in een staatsresort aan een steenkoude of vervuilde zee. Wie wil dat nou niet. Enige voordeel is dat het kansen biedt om geld achterover te drukken.quote:Op woensdag 29 mei 2024 21:33 schreef michaelmoore het volgende:
vakantie in het opdrogende bailkal meer ??????????
Wie gaat de Hr Poetin eens een keer de waarheid vertellen
Lake Baikal is nog groener dan het Balaton meer
Poetin die kent lake bailkal alleen van een plaatje
[..]
Als het in Sharm el Sheik in Egypte 25 graden is dan vriest het in lake Baikal 10C
https://www.weerenradar.n(...)9e-98c9-238b146534b2
Schaatsen dat gaat wel
Ik ben wel eens in het Yssik Kul lake geweest , maar nooit in Lake Baikal
[..]
[..]
Ik proef eruit dat hij een soort Noord Korea wil creeren,quote:Op woensdag 29 mei 2024 22:28 schreef oheng het volgende:
[..]
Ja mooi he. Daarom postte ik dat belachelijke proefballonnetje van putin ook. Een vakantie in een staatsresort aan een steenkoude of vervuilde zee. Wie wil dat nou niet. Enige voordeel is dat het kansen biedt om geld achterover te drukken.
maakt Kremlin niets uit, de man is toch dood , hoe meer verzetshelden hoe mooierquote:Op woensdag 29 mei 2024 22:30 schreef Delenlill het volgende:
[ x ]
Lol, ik ben benieuwd hoe lang die er zal staan. Want ik verwacht niet dat het Kremlin er blij mee zal zijn.
Tuurlijk, behalve de meest domme kiezer geloofd niemand dat toch. (al heeft hij natuurlijk wel een enorme hoeveelheid van de meeste domme kiezers achter zich staan die letterlijk alles geloven wat hij uitspuugt).quote:Trump Promises ‘Immediate’ Release of US Journalist, But Kremlin Denies Contact
Donald Trump stirred controversy again with a bold claim about securing the release of Wall Street Journal reporter Evan Gershkovich, who is currently detained in Russia on charges of espionage. Trump asserted that, if re-elected, Gershkovich would be “released immediately,” even before his presidential term begins. “He will be HOME, SAFE, AND WITH HIS FAMILY. Vladimir Putin, President of Russia, will do that for me, but not for anyone else, and WE WILL BE PAYING NOTHING!” Trump proclaimed during a campaign event on Thursday.
However, this claim was quickly met with skepticism from the Kremlin. Dmitry Peskov, the Kremlin’s spokesman, responded to Trump’s remarks by clarifying that there have been no communications with the former U.S. president. “There aren’t any contacts with Donald Trump. Regarding [US-Russian] contacts on the matter of incarcerated and convicted individuals, we can say that these contacts must be carried out in total secrecy. This is the only way they can be effective,” Peskov stated, as reported by The Guardian.
The Biden administration has been actively attempting to secure Gershkovich’s release since his arrest in March of the previous year. Despite considering various strategies, including prisoner swaps, the U.S. has faced repeated rejections from the Russian government. This incident underscores the challenges that the U.S. faces in negotiating with Russia, especially concerning individuals accused of espionage. Notably, Paul Whelan, a U.S. Marine detained for five years on similar charges, has also been the subject of unsuccessful negotiations for a swap deal.
Trump’s relationship with Russian President Vladimir Putin has been a contentious issue throughout his political career. His administration was frequently criticized for its perceived proximity to Putin, particularly after U.S. intelligence agencies concluded that Russia had interfered in the 2016 U.S. election to favor Trump—a claim Trump has vehemently denied, dismissing the extensive investigation as a “hoax.”
The former president’s latest statements on Gershkovich’s situation highlight his continued confidence in his personal influence over international affairs, including complex diplomatic negotiations. However, the Kremlin’s response suggests that Trump’s assertions may not align with the current reality of U.S.-Russian diplomatic communications. As the situation unfolds, it remains to be seen how these claims will impact Trump’s campaign and the ongoing efforts to secure the release of Americans detained in Russia.
Net nadat hij gestorven was deed het Kremlin er alles aan om alles dat met hem te maken had te stoppen en te verdoezelen. Mensen werden gearresteerd voor het neerleggen van bloemen, herdenkingsbijeenkomsten werden uit elkaar gedreven en herdenkingsplekken vernield/weggehaald. Zijn begrafenis was zwaar beveiligd en er waren veel strenge regels aan verbonden over wat wel mocht en wat niet.quote:Op woensdag 29 mei 2024 22:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maakt Kremlin niets uit, de man is toch dood , hoe meer verzetshelden hoe mooier
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 29 mei 2024 22:36 schreef Anton91 het volgende:
Heeft niet zo zeer met de oorlog zelf te maken, maar toevallig net mijn appartement verkocht (overdracht halverwege juli) aan een vrouw uit Oekrane
quote:Poland arrests man suspected of seeking intelligence on Ukraine aid
WARSAW (Reuters) - Polish security services have arrested a man suspected of trying to get photos of military vehicles crossing the border into Ukraine, a spokesperson said on Wednesday, the latest in a string of spy cases.
The 26-year-old Ukrainian man was suspected of encouraging a Polish citizen to share the photos and "take part in the activities of foreign intelligence against the Republic of Poland," the spokesperson said.
Poland says its role as a hub for supplies to Ukraine has made it a key target for Russian spies who are trying to gather information on support for Kyiv's war effort and engage in acts of sabotage.
The Ukrainian man, named as Oleksandr D., sent messages to a Polish citizen encouraging him to help foreign intelligence, Jacek Dobrzynski, the spokesperson of the minister coordinating special services said in a statement.
"This activity was to consist in sharing photos of military vehicles that were intended to help Ukraine and crossed the Polish-Ukrainian border," Dobrzynski said.
"In exchange for the information provided, the Polish citizen was to receive a remuneration of 15,000 euros."
A court agreed to a request from the prosecutor to hold the suspect in pre-trial detention for three months. If found guilty he could face up to eight years in prison.
een lekker ding ??quote:Op woensdag 29 mei 2024 22:36 schreef Anton91 het volgende:
Heeft niet zo zeer met de oorlog zelf te maken, maar toevallig net mijn appartement verkocht (overdracht halverwege juli) aan een vrouw uit Oekrane
quote:FSB saboteur from Moldova sets fire to power substations in Odesa Oblast
Law enforcement officers have detained a saboteur of the Russian secret services, who set fire to electrical substations in the southern part of Odesa Oblast.
Source: Odesa Oblast Prosecutor's Office; Security Service of Ukraine
Quote from the Prosecutor's Office: "A citizen of the Republic of Moldova has been served with the notice of suspicion of sabotage committed under martial law."
Details: The investigation stated that the Russian secret services planned acts of sabotage at critical infrastructure facilities in Odesa Oblast. For that purpose, they involved a citizen of a neighbouring country who had a permanent residence permit in Ukraine.
In mid-April 2024, he poured five cans of gasoline on the technological equipment of two local electrical substations, which provoked fires there.
Then, a fire occurred at power transformers that provided power to eight settlements in the oblast, more than 14,000 consumers, healthcare institutions and water, heat, and gas supply facilities.
The equipment was destroyed, and electrical substations were disabled due to the fire.
As a reward for his "services", the saboteur expected to receive US$2,000, but he was detained "in hot pursuit".
The court granted the prosecution's request and arrested the suspect.
Investigative actions also continue so as to identify other persons involved in criminal activities.
Geen idee, ze nam toevallig gister contact op via whatsapp en ze heeft wel een foto maar is onherkenbaar. Ik gok wel dat ze een aardig salaris heeft als ze nu alleen kan kopenquote:
Met de plannen die zij hebben om de grens te beveiligen zal het erg moeilijk worden om de grens over te komen. En de volgende keer dat zo'n gast een speer gooit met het doel om iemand te raken en verwonden gewoon met scherp schieten onder het mom van zelf verdediging.quote:PM Tusk says Poland will create buffer zone at Belarusian border following attack on border guard
Poland plans to create a 200-meter-wide buffer zone along its state border with Belarus, Prime Minister Donald Tusk said on May 29.
The announcement came after a Polish border guard was left in critical condition after being stabbed through the existing fence with a makeshift spear the previous day. The attack was reportedly carried out by a migrant who was attempting to illegally cross the border.
The attack was not the first violent incident at the border.
Tusk said that a decision on the buffer zone, which was previously implemented under the previous government in 2021, would be made at "the beginning of next week."
Following the full-scale invasion, Poland's relations with Russian ally Belarus have deteriorated. Warsaw has also long accused Belarus of deliberately pushing migrants into Poland in order to pressure the EU over sanctions, a charge Belarus has denied.
Tusk announced earlier in May that Poland plans to invest 10 billion zlotys ($2.55 billion) in strengthening its borders with Russia and Belarus to deter potential aggression.
The prime minister first mentioned his plans to fortify Poland's entire eastern border with Belarus due to a growing "hybrid war" and illegal migration on May 11.
mijn ex was kirgies en haar nicht kwam uit Kiev die is hier ook een keer geweest maar na drie dagen lag ze in mij bed , jeempie wat een vrouwen daarquote:Op woensdag 29 mei 2024 22:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Geen idee, ze nam toevallig gister contact op via whatsapp en ze heeft wel een foto maar is onherkenbaar. Ik gok wel dat ze een aardig salaris heeft als ze nu alleen kan kopen
quote:Lukashenko withdraws Belarus from the Treaty on Conventional Armed Forces in Europe
Alexander Lukashenko signed a law suspending the Treaty on Conventional Armed Forces in Europe for Belarus.
The document was published on Wednesday on the National Legal Portal of Belarus.
“To suspend the Treaty on Conventional Armed Forces in Europe of November 19, 1990,” the law states.
This treaty was ratified by Belarus and entered into force in 1992.
It provides for limits on aggregate levels of conventional weapons and equipment in five main categories (tanks, armored combat vehicles, artillery, attack helicopters, and combat aircraft), as well as mechanisms for verifying compliance with the commitments (information exchange and inspections).
Lukashenko’s press service noted that the suspension of the Treaty on Conventional Armed Forces in Europe does not mean that Belarus will withdraw from it and stop implementing internal procedures related to its implementation in the armed forces.
quote:A Russian Buk-M1 rocket launcher was destroyed on the outskirts of Melitopol
Photos of the 9A310М1-2 self-propelled launcher of the Buk-M1 SAM system destroyed 20 kilometers south of Melitopol have been released.
The Dosye shpiona Telegram channel published photos of the equipment.
According to the source, the strike was carried out using an FPV drone. The date of the strike is unknown.
Given the distance of about 100 kilometers from the line of contact, it can be assumed that the launcher was destroyed by a sabotage and reconnaissance group or a resistance movement.
Dat zie je ook aan de dagelijkse stroom aan nieuwe regelgeving. Bijvoorbeeld: putin bepaalt dat Roscosmos aanbestedingen niet meer openbaar hoeft te maken. En zo gaat dat de hele dag door.quote:Op woensdag 29 mei 2024 22:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik proef eruit dat hij een soort Noord Korea wil creeren,
Zeker omdat hij daar nooit meer naartoe kan gaan.quote:Al die Russen in Zuid Frankrijk, Londen en Azie is hem een doorn in het oog
soloslof die kan zijn twee villa's in Lago di Como ook wel vergeten en zijn ferrari daar staat te versloffenquote:Op woensdag 29 mei 2024 23:05 schreef oheng het volgende:
[..]
Dat zie je ook aan de dagelijkse stroom aan nieuwe regelgeving. Bijvoorbeeld: putin bepaalt dat Roscosmos aanbestedingen niet meer openbaar hoeft te maken. En zo gaat dat de hele dag door.
[..]
Zeker omdat hij daar nooit meer naartoe kan gaan.
quote:Does Ukraine use Storm Shadow missiles to strike Russia? Minstrategprom: It's about Crimea
The Air Force does not comment on whether Ukraine uses British-supplied missiles on Russian territory
The United Kingdom had previously allowed Ukraine to use its long-range Storm Shadow missiles to attack targets inside Russia. Ukraine has successfully used them, Yuriy Sak, an aide to the Minister of Strategic Industries, told Bloomberg.
He later clarified to LIGA.net that he was referring to the use of these missiles in the temporarily occupied Crimea.
"We already have a precedent [with permission to attack Russia]. The United Kingdom has previously allowed Ukraine to use its long-range Storm Shadow missiles, and we have used them successfully," he said.
Aaah, of hij is terug gefloten en had zijn uitspraak niet mogen doen. Of hij heeft zich versproken, wat mij meer voor de hand liggend licht. Wij hebben tenslotte nog niks gezien of gehoord van aanvallen in Rusland zelf met Storm Shadows.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoals ik al tijden zeg: de prijzen zijn inmiddels gelijk aan die in Nederland. Bekijk voor jezelf eens de folder van de Dixi supermarkt (in PDF).quote:Op woensdag 29 mei 2024 22:56 schreef michaelmoore het volgende:
Putin die leeft helemaal in zijn eigen wereld
quote:Trump Allegedly Suggested He Would Have Bombed Beijing and Moscow
In a shock to donors, the former US president is reported to have suggested he would have bombed the two capitals if they invaded Ukraine and Taiwan during his presidency.
Former US President and presumptive Republican presidential nominee Donald Trump reportedly suggested he would have bombed Beijing and Moscow if they invaded Taiwan and Ukraine under his presidency.
According to the Washington Post, Trump made the comment during an unspecified leg of his nationwide fundraising tour, a statement which reportedly shocked some of his donors.
“Oftentimes, his comments at the events are about foreign policy and topics he discusses at rallies, such as inflation and immigration.
“For example, at one event, he suggested that he would have bombed Moscow and Beijing if Russia invaded Ukraine or China invaded Taiwan, surprising some of the donors,” Josh Dawsey the writer of the report commented without further elaboration.
Hij zegt wel meer. Ongeveer 90 procent van wat hij zegt zijn leugens, en hij zal alles zeggen als hij denkt er kiezers mee te kunnen winnen. Ik geloof er dus niks van. Maar ik zie nu wel waar die comment eerder in het topic vandaan kwam.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 29 mei 2024 23:11 schreef oheng het volgende:
[..]
Zoals ik al tijden zeg: de prijzen zijn inmiddels gelijk aan die in Nederland. Bekijk voor jezelf eens de folder van de Dixi supermarkt (in PDF).
Ik denk idd vnl in de Air-to-Air rol en daarnaast stand-off wapeninzet.quote:Op woensdag 29 mei 2024 22:13 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Waar denk je dat die F16's eerst voor ingezet gaan worden?
AA uitschakelen, en Russische vliegtuigen uitschakelen die normaal de Oekraense vliegtuigen uit de lucht schieten?
Om het luchtruim veiliger te maken om vrijer met de F16 te kunnen vliegen.
quote:Op woensdag 29 mei 2024 23:14 schreef Delenlill het volgende:
https://www.kyivpost.com/post/33446
[..]Ze vonden het in rusland anders niet zo leuk lol. Maar hij kan wel lullen idd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij zegt wel meer. Ongeveer 90 procent van wat hij zegt zijn leugens, en hij zal alles zeggen als hij denkt er kiezers mee te kunnen winnen. Ik geloof er dus niks van. Maar ik zie nu wel waar die comment eerder in het topic vandaan kwam.
Kunnen ze iets tegen S300/S400 beginnen, of zijn ze daarvoor zelf een te makkelijk prooi?quote:Op woensdag 29 mei 2024 23:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik denk idd vnl in de Air-to-Air rol en daarnaast stand-off wapeninzet.
Canada vervangt hun CF-18A's vanaf 2026 met de F-35A, dus die hebben niet veel opties wat dat betreft.quote:
Als canada die zou willen doneren volgen er weer "intensieve discussies" met "westerse landen" en wordt dat uitgesteld omdat <excuus van de dag>.quote:Op donderdag 30 mei 2024 00:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Canada vervangt hun CF-18A's vanaf 2026 met de F-35A, dus die hebben niet veel opties wat dat betreft.
Canada bestelde de F-35A in 2023 maar pas in 2026 komen de eerste vier en pas dan zijn er dus toestellen beschikbaar. Maar doe gerust je huilshow over hoe schandelijk dat is.quote:Op donderdag 30 mei 2024 00:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als canada die zou willen doneren volgen er weer "intensieve discussies" met "westerse landen" en wordt dat uitgesteld omdat <excuus van de dag>.
Maar nee, Australie had gespeeld met het idee die van hun te doneren, en na "intensieve discussies" is daar vanaf gezien.
Het tegenovergestelde is Copium/Hopium, hier dag in dag uit jezelf rijk rekenen over allerhande spul wat oekraine "best wel eens zou kunnen krijgen".quote:Op donderdag 30 mei 2024 01:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Canada bestelde de F-35A in 2023 maar pas in 2026 komen de eerste vier en pas dan zijn er dus toestellen beschikbaar. Maar doe gerust je huilshow over hoe schandelijk dat is.
Poetin die met een paar trawanten wat vodjes papier ondertekent is natuurlijk niet "de jure".quote:Op woensdag 29 mei 2024 22:12 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Weet je nog dat filmpje met Poetin en die vier mannen toen ze die documenten tekenden?
Verschillende filmpjes in het artikel.quote:Major fire breaks out in Moscow, efforts to extinguish fire involve aviation
In Moscow (Russian Federation) today, May 30, a powerful fire broke out in a warehouse covering an area of two thousand square meters. A helicopter was involved in extinguishing the flames, according to the Telegram channel of the Russian Emergencies Ministry and Russian media.
A fire broke out in the eastern part of the capital of the aggressor country in the Novogireyevo District. Due to the intense fire, Martenovskaia Street, where this building is located, was closed.
Russian Emergencies Ministry officials say that extinguishing the fire at the warehouse in Moscow is complicated by the high fire load of the building.
It is noted that inside there are containers with flammable liquids.
Also, the Russian ministry reported that they are trying to extinguish the fire with 120 firefighters, 40 pieces of equipment, and the Ka-32 helicopter.
As the Russian press writes, the fires at the warehouse in eastern Moscow were classified as 3rd rank complexity. Residents reported hearing some bangs during the fire.
Earlier in May, a building of the district administration in Sokolinaya Gora District in Moscow was on fire. The Russian Emergencies Ministry claimed that the fire occurred in a trading-office building.
Also, this month in the Russian town of Naro-Fominsk, located near Moscow, a large fire broke out at a building materials warehouse.
In mid-April, a fire broke out in Moscow on the premises of the Avangard factory. It is part of the joint-stock company Concern for Air and Space Defense Almaz-Antey.
quote:A List Of All The Countries In Favour of Ukraine Using Weapons To Strike Targets Inside Russia
An expanding list of nations advocating for Western arms assistance to Ukraine for targeting Russian positions, that we’ll keep updating.
Amid the ongoing Russian full-scale war against Ukraine and the re-opening of a second front in the Kharkiv region, Ukraine’s Western allies are seriously debating whether to allow Ukraine to use Western weapons to target strategic military targets on Russian soil or not.
Een mooie lijst al die hopelijk snel groter zal worden. Ze missen Duitsland alleen wel, en Denemarken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:EU probes Telegram, because size matters for regulators
Russian info slinger could be on the hook for posting disinformation
The European Union is reportedly looking into messaging app Telegram, and whether it has more users than the platform lets on.
EU officials are currently in discussions with Telegram concerning its user base according to Bloomberg, which cited unnamed sources. While Telegram officially claims it has just 41 million European users, local regulators are skeptical and suspect the actual user amount is higher. This is particularly relevant since platforms with 45 million or more users (termed very large online platforms or VLOPs) operating in the EU are subject to stricter rules of the EU Digital Services Act (DSA).
"As of February 2024, Telegram had an estimated average of 41 million monthly active EU users over the preceding six months," the platform claims in a now-defunct page about Telegram and the DSA, which can be viewed via the Wayback Machine.
quote:Think tank close to Kremlin says Russia should consider a 'demonstrative' nuclear explosion
(Reuters) - A senior member of a Russian think tank whose ideas sometimes become government policy has suggested Moscow consider a "demonstrative" nuclear explosion to cow the West into refusing to allow Ukraine to use its arms against targets inside Russia.
The proposal, by Dmitry Suslov, a member of the Moscow-based Council for Foreign and Defence Policy, was issued a day after President Vladimir Putin warned the West that NATO members in Europe were playing with fire by proposing to let Kyiv use Western weapons to strike deep inside Russia, something he said could trigger a global conflict.
Ukraine's leadership says it needs to be able to strike Russian forces and military targets inside Russia with long-range Western missiles to be able to defend itself and prevent air, missile and drone attacks, a view which has found some support among some Western countries but not yet with Washington.
Russia, which possesses the world's largest nuclear arsenal, has warned it would view such a step as a grave escalation that would pull NATO and the countries concerned into a direct conflict with Moscow, increasing the risk of nuclear war.
Suslov, a member of the Council for Foreign and Defence Policy, a think tank praised by Putin who has said the authorities sometimes pick up its policy ideas, said Russia needed to act to dissuade the West from crossing a red line.
"To confirm the seriousness of Russia's intentions and to convince our opponents of Moscow's readiness to escalate, it is worth considering a demonstrative (i.e. non-combat) nuclear explosion," Suslov wrote in business magazine Profil.
"The political and psychological effect of a nuclear mushroom cloud, which will be shown live on all TV channels around the world, will hopefully remind Western politicians of the one thing that has prevented wars between the great powers since 1945 and that they have now largely lost - fear of nuclear war."
Klinkt alsof ze daar zeven kleuren aan het schijten zijn nu steeds meer landen het er over eens zijn dat Oekrane met Westerse wapens doelen in Rusland mag aanvallen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Top Biden aides signal openness to letting Ukraine strike Russia with US weapons
No final decision has been made, but the consideration comes amid mounting pressure from allies and Democrats.
Two senior Biden administration officials Wednesday opened the door to allowing Ukraine to use American-donated weapons to strike inside Russia.
The move, if made, would come as European allies, lawmakers and Ukrainian officials exert pressure on the White House to lift the restrictions, and as Russia has made major advances on the battlefield. It also suggests that President Joe Biden and his team are increasingly worried about Kyiv’s ability to fend off Russia’s attacks, especially its latest advance in Ukraine’s second-largest city of Kharkiv.
Secretary of State Antony Blinken signaled the possible change during a visit to Moldova when pressed by reporters. A “hallmark” of the Biden administration’s approach toward Ukraine since Russia launched its full-scale invasion two years ago “has been to adapt as the conditions have changed, as the battlefield has changed, as what Russia does has changed.”
“We’ve adapted and adjusted, too, and we’ll continue to do that,” he continued.
Shortly afterward, National Security Council spokesperson John Kirby, while stating that there’s “no change” in the current policy that says Ukraine can’t use U.S.-supplied weapons to strike inside Russian territory, also noted that America’s “support to Ukraine has evolved appropriately.”
quote:Czechia urges allies to meet commitments, fund ammunition for Ukraine
Czech Defence Minister Jana Černochov (ODS, ECR) called on its European allies to contribute financially to the so-called Czech ammunition initiative, as only four countries have so far met their financial commitments.
Czechia has taken a proactive role in addressing Ukraine’s urgent need for artillery ammunition through the so-called Czech initiative. This campaign involves sourcing artillery shells from the global market.
The initiative has secured financial commitments from 18 countries, mainly EU and NATO member states. Czechia has positioned itself as a mediator, negotiating memorandums on donors’ commitments and procurement agreements and then coordinating the logistical aspects of the deliveries.
While the number of countries pledging financial support is growing, only a few of them have actually sent the money.
“Funds flow to us gradually; we cannot buy ammunition on debt,” the Czech defence minister said, underscoring the logistical and financial challenges involved.
“If some countries have signed a memorandum but have not yet sent funds, we cannot proceed with acquisitions. It is a bit of an appeal to those governments which have already signed memorandums to send the money,” Černochov said to Czech journalists after Tuesday’s meeting of defence ministers in Brussels.
She also revealed that only Canada, Denmark, the Netherlands, and Portugal have sent money to buy the ammunition so far.
Al die landen die al wel toegezegd hebben, maar nog niet betaald moeten een trap onder de kont krijgen. Gelukkig hebben wij al wel gewoon betaald.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Pentagon Opens Ammunition Factory to Keep Arms Flowing to Ukraine
A plant still under construction in Mesquite, Texas, will soon turn out 30,000 artillery shells each month, roughly doubling current U.S. output.
Workers assembling computer-driven robots and flow-forming machines at a new General Dynamics artillery ammunition factory in Mesquite, Texas.Credit...Desiree Rios for The New York Times
In a warehouse off Lyndon B. Johnson Freeway in an industrial area outside Dallas, the future of American military ammunition production is coming online.
Here, in the Pentagon’s first new major arms plant built since Russia invaded Ukraine, Turkish workers in orange hard hats are busy unpacking wood crates stenciled with the name Repkon, a defense company based in Istanbul, and assembling computer-controlled robots and lathes.
The factory will soon turn out about 30,000 steel shells every month for the 155-millimeter howitzers that have become crucial to Kyiv’s war effort.
Goed nieuws! De nieuwe fabriek is bijna klaar. En het fabriceren van 155mm shells zal dan bijna verdubbeld worden van 36.000 naar 66.000 per maand op volle productiecapaciteit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die radarvliegtuigen die bij het volgende pakket zitten zijn natuurlijk beter dan de Gripen op het ogenblik, vooral ook omdat zij perfect kunnen samenwerken met de F-16, en prima aansluiten op wat er voor de F-16 nodig is. Al is het wel de vraag hoelang training hiervoor zal duren, hopelijk zijn ze daar al mee begonnen.quote:Ukraine insists it needs Gripen fighter jets – ambassador
Ukraine still wants to receive Gripen fighter jets, Andrii Plakhotniuk, the Ukrainian Ambassador to Stockholm, said after Sweden’s defence minister mentioned that some countries have requested that plans to supply these combat aircraft be put on hold.
Source: Plakhotniuk in an interview with the Swedish agency TT, as reported by European Pravda
Details: Plakhotniuk said President Volodymyr Zelenskyy’s message during his visit to Sweden last August still holds true today. "He made it clear that we are interested in this system," the ambassador said, referring to Gripen fighter jets.
"We need Gripens, we need ammunition, and we need air defence systems. We need everything to protect Ukrainian lives," Plakhotniuk added.
Earlier, TT cited a statement by Swedish Defence Minister Pl Jonson, who revealed that several states had asked Sweden to halt its plans to supply Ukraine with Gripen fighter jets in order to focus on the delivery of F-16 fighter jets.
The following day, on 29 May, Sweden announced its sixteenth package of military aid to Ukraine – its largest yet, worth SEK 13.3 billion (about 1.16 billion).
As part of this package, Sweden will send an ASC-890 Airborne Surveillance and Control aircraft.
quote:Turkey to assist in rebuilding Ukraine's power grid
A meeting between Ukrainian Energy Minister Herman Halushchenko and Turkish Ambassador Mustafa Levent Bilgen was held to address the consequences of Russia’s attacks on Ukraine’s energy systems.
The parties discussed cooperation between the countries in repairing damages caused by the attacks, especially in the Kharkiv and Odesa regions.
They focused on increasing the flexibility of Ukraine's power system and enhancing electricity generation capacity, including developing distributed and mobile generation capabilities.
"For us, this is a matter of survival in the coming winter," Halushchenko said.
Turkish companies expressed readiness to participate in these projects, with particular emphasis on installing mobile power plants.
Previously, Ruslan Stefanchuk, chairman of Ukraine's parliament, visited Turkey on an official visit from May 13 to 15.
The talks addressed the implementation of President Zelensky's peace formula and the reconstruction efforts in Ukraine, with a focus on engaging Turkey in the rebuilding process.
Russian strikes against Ukraine's energy infrastructure have cost the state over $1 billion in damage, Energy Minister Herman Halushchenko said on May 5 on national television.
quote:Kremlin uses issue of prisoner exchanges to destabilize situation in Ukraine
Russia has accused Ukraine of halting prisoner exchanges for several months, attempting to stoke discontent within Ukrainian society and divert Western support, according to a report by the Institute for the Study of War (ISW).
The report highlights that Russia’s Human Rights Commissioner Tatyana Moskalkova accused Ukraine of making groundless demands, which she claimed led to the pause in prisoner exchanges over recent months. She added that Russia is doing everything possible to maintain dialogue with the Ukrainian government and the International Committee of the Red Cross (ICRC) regarding prisoners of war.
In contrast, in November 2023, Petro Yatsenko, a representative of Ukraine's Coordination Headquarters on POW Affairs, noted that Russia had already suspended prisoner exchanges in the summer of 2023 for an unspecified reason.
Ah, Rusland beschuldigd Oekrane weer eens van iets. Dan is het gelijk duidelijk dat zij er zelf verantwoordelijk voor zijn/er achter zitten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi, nu de rest van de EU nog.quote:Lithuania bans imports of over 2,800 products from Russia, Belarus
Lithuania-Belarus borders / E. Blays / LRT
Lithuania’s government on Wednesday approved a specific list of Russian and Belarusian products, following the Seimas’ ban on imports of agricultural products and feed of Russian or Belarusian origin in April.
Drafted by the Agriculture Ministry, the list includes more than 2,800 different products.
The list includes a total of 24 groups of products: certain live animals, meat and certain meat products, fish and shellfish, milk and milk products, eggs, honey, trees and other plants, bulbs, vegetables, fruits and nuts, coffee, tea, spices, cereals and their products, flour, starch, oils and fats, waxes, sugar, cocoa, non-alcoholic and alcoholic beverages, vinegar, animal feed, food industry residues, as well as tobacco and their processed substitutes.
The ban on imports of these products will come into force on June 3.
Ze moeten hun eigen lijkzakken kopen lol. Al is het natuurlijk beter dan de lichamen gewoon te laten rotten. Vooral nu de zomer er aan komt.quote:"Here's what Lyosha brought us today. We bought 50 pieces. Here's a bag, 300 roubles for one. It's for our boys. This kind of bag, the worst sort of purchase. Here they are, 50 bags." Hope they get filled up with Russian meat soon.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lijkt mij een goede reden om meer van die aanval drones te leveren aan Oekrane.
https://www.reddit.com/r/(...)ian_corvette_hetman/
First sea trials of the Ukrainian corvette "Hetman Ivan Mazepa" have been completedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.reddit.com/r/(...)ecruits_shamelessly/
More evidence of foreign recruits shamelessly joining the russiansSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.reddit.com/r/(...)defense_destroyed_7/
Overnight Ukrainian Air Defense destroyed; -7 Kh-101/Kh-555 cruise missiles - 32 attack UAVs of the "Shahed-136/131SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.reddit.com/r/(...)an_bodies_scattered/
Couple pictures of Russian bodies scattered around their golf cart ATVs. Not graphic really, but show dead in bags.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wel wat vreemd dat ze de afgelopen twee jaar lang hamerden op de F-16. Dit komt een beetje raar over, heel veel toegevoegde waarde gaat de Gripen op dit moment niet hebben. Een programma opstarten om de F-16's weer te vervangen door nieuwe Gripen-E/F's snap ik dan wel.quote:Op donderdag 30 mei 2024 08:07 schreef Delenlill het volgende:
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/05/29/7458232/
[..]
Die radarvliegtuigen die bij het volgende pakket zitten zijn natuurlijk beter dan de Gripen op het ogenblik, vooral ook omdat zij perfect kunnen samenwerken met de F-16, en prima aansluiten op wat er voor de F-16 nodig is. Al is het wel de vraag hoelang training hiervoor zal duren, hopelijk zijn ze daar al mee begonnen.
Natuurlijk hoop ik wel dat de Gripen zelf ook niet al te lang op zich laat wachten.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
quote:Op donderdag 30 mei 2024 07:43 schreef Delenlill het volgende:
https://www.politico.com/(...)-us-weapons-00160462
[..]Het zal wel knarsetanden worden op de FP. Ze waren gisteren zo blij met dit bericht: VS wil absoluut geen gebruik westerse wapens op Russisch grensgebiedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
https://edition.cnn.com/2(...)-intl-cmd/index.htmlquote:Survivors say Russia is waging a war of sexual violence in occupied areas of Ukraine. Men are often the victims
Within an hour of being arrested by Russian security forces, Roman Shapovalenko was threatened with rape.
On August 25, 2022, the day after Ukraine’s Independence Day, he said three armed, masked officers from Russia’s Federal Security Service (FSB) stormed his home in the southern Ukrainian port city of Kherson, which was occupied by Russian forces at the time.
They turned his house inside out searching for incriminating evidence. A message in Shapovalenko’s phone that called Russian soldiers “orcs” — a derisive reference to the evil forces in J. R. R. Tolkien’s Middle-earth books and a popular Ukrainian slur for the Russian army — was enough for them. He said he was tied up, blindfolded and stuffed into an unmarked car.
For days after, Shapovalenko said he was repeatedly electrocuted in his genital area, threatened with being raped with a glass bottle, and was even made to believe he could be sterilized.
“They seemed to have a fetish for genitalia. Sometimes the door would open, and they would say: ‘We’re going to take out our batons and we’re going to rape everyone here,’” the 39-year-old farm manager told CNN.
Describing the graphic detail of his experience matter-of-factly, Shapovalenko sometimes paused to laugh nervously. He said his sense of humor is helping with what he knows will be a long recovery. The Russians, he said, hated it. “I made a little joke, and they didn’t like it. I got punched for that.”
Shapovalenko’s experience of sexual violence at the hands of Russian forces is common among Ukrainians – including civilians and soldiers – who have been detained since Russia launched its full-scale invasion of the country more than two years ago.
Human rights monitors have long reported on the rampant use of sexual violence by Russian police and security forces against prisoners and detainees in Russia. Now it seems Russia is exporting the practice to occupied Ukraine.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
https://edition.cnn.com/2(...)anks-intl/index.htmlquote:Soldiers in Ukraine say US-supplied tanks have made them targets for Russian strikes
Ukrainian crews working on US-supplied Abrams tanks have told CNN of a series of the weaknesses and flaws with the armored vehicles, calling into doubt their utility on the war’s ever-changing frontlines. The donation was announced by US President Joe Biden as evidence of the United States’ “enduring and unflagging commitment to Ukraine.”
CNN journalists were the first reporters to see the M1 Abrams in Ukraine, at a location in the country’s east, where around six vehicles were visible, hiding in the foliage.
Crews trained in Germany said the vehicles – the US military’s main $10 million battle tank used in Iraq against Saddam Hussein’s forces and insurgents – lacked armor that could stop modern weapons.
“Its armor is not sufficient for this moment,” said one crew member, callsign Joker. “It doesn’t protect the crew. For real, today this is the war of drones. So now, when the tank rolls out, they always try to hit them.”
His colleague, Dnipro, added they are the “number one target.”
“Without defense, the crew doesn’t survive at the battlefield,” he said.
The crew showed CNN their attempts to affix active armor to one damaged tank. They used plates of plastic explosive that, when hit by a round, detonate and provide a protective counter-blast.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zij willen gewoon zoveel mogelijk van alles. Vooral ook omdat het westen materieel maar mondjesmaat en druppelenderwijs levertquote:Op donderdag 30 mei 2024 08:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wel wat vreemd dat ze de afgelopen twee jaar lang hamerden op de F-16. Dit komt een beetje raar over, heel veel toegevoegde waarde gaat de Gripen op dit moment niet hebben. Een programma opstarten om de F-16's weer te vervangen door nieuwe Gripen-E/F's snap ik dan wel.
Maar ik ben het er mee eens dat de Gripen wel even kan wachten. Eerst alles in orde krijgen voor de levering van de F-16.
Maar wat natuurlijk wel prima zou zijn is als er al een paar piloten getraind gaan worden op de Gripen. Zodat wanneer ze geleverd kunnen/gaan worden Oekrane er klaar voor is.
Al heb ik geen idee hoeveel extra training daarvoor nodig is.![]()
Daar zijn er gewoon veel meer van dan welk type gripens dan ook.quote:Op donderdag 30 mei 2024 08:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wel wat vreemd dat ze de afgelopen twee jaar lang hamerden op de F-16.Of die AWACS achtigen echt lekker kunnen communiceren met F-16s is nog maar de vraag, dat die dat kunnen met gripens staat vast, omdat het allemaal zweeds materiel is.quote:Dit komt een beetje raar over, heel veel toegevoegde waarde gaat de Gripen op dit moment niet hebben.
En dat is natuurlijk nog los van dat oekraine gewoon volume nodig heeft.
Maar ik begijp dat de cope verschoven is naar "ze hebben ze eigenlijk niet nodig", net als bij de taurus?Ja, klopt, als de oorlog over is, omdat OF oekraine gewoon grondgebied heeft mogen laten, OF rus zelf tot de conclusie is gekomen dat het allemaal zinloos is, conform de pipedreams van meneer sullivan, dan mag oekraine zonder morren alles hebben, zonder dat er "intensieve discussies" gevoerd hoeven te worden, of uitgebreide taalcursusen nodig zijn.quote:Een programma opstarten om de F-16's weer te vervangen door nieuwe Gripen-E/F's snap ik dan wel.<signature here>.![]()
En dat bepalen andere landen blijkbaar voor oekraine...?quote:Op donderdag 30 mei 2024 09:29 schreef Delenlill het volgende:
Maar ik ben het er mee eens dat de Gripen wel even kan wachten. Eerst alles in orde krijgen voor de levering van de F-16.<signature here>.![]()
Ik weet niet of je het nieuws hebt gevolgd de afgelopen twee jaar, maar Oekrane hamerde op F-16's. Dat was het toestel dat ze wilden hebben. Gripen's werden nauwelijks genoemd.quote:Op donderdag 30 mei 2024 09:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
En dat bepalen andere landen blijkbaar voor oekraine...?
Het komt dus nogal vreemd over om een paar weken voordat die F-16's komen te gaan roepen dat je eigenlijk andere toestellen nodig hebt. Ook omdat er op dit moment meer toestellen zijn dan F-16 piloten en technici.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
https://www.twz.com/news-(...)planes-is-a-big-dealquote:Op donderdag 30 mei 2024 09:34 schreef ExTec het volgende:
Of die AWACS achtigen echt lekker kunnen communiceren met F-16s is nog maar de vraag, dat die dat kunnen met gripens staat vast, omdat het allemaal zweeds materiel is.quote:Ukraine Getting Swedish Airborne Early Warning Radar Planes Is A Big Deal
The Saab airborne early warning and control capability will provide a massive, force-multiplying boost to Ukrainian air and maritime defense.De Saab 340 kan prima communiceren met de F-16. Daar deze uitgerust is naar NAVO standaarden. Voordat Zweden bij de NAVO kwam werkten zij er al nauw mee samen tenslotte.quote:For Ukraine, an AEW&C aircraft capability is of huge significance.
Compared to ground-based radar systems, the airborne Erieye radar offers a much more useful 'lookdown' capability. This ability to peer down from above, less encumbered by line-of-sight limitations of terrain, is especially useful for detecting low-flying Russian drones and cruise missiles, which can otherwise remain unseen or at least hard to track and engage due to their lower operating altitudes and small signitures. Just the benefits in battlespace awareness this aircraft can provide in this application alone are immense considering the constant threat of Russian long-range kamikaze drones and cruise missiles that have battered Ukraine for years.
Once F-16s are available to Ukraine, the Saab 340 AEW&C will be able to work as a fighter control asset, detecting targets, prioritizing them, and then assigning them to the fighters for interception. The same data can, of course, also be passed on to other air defense assets. However, the F-16 and Western-supplied ground-based air defense systems are most relevant in this regard, since the radar plane is fitted with the NATO-standard Link 16 datalink communications system.
Link 16 will allow the operators onboard the twin-turboprop Saab 340 AEW&C aircraft to provide a real-time air defense ‘picture’ and targeting data to compatible systems in the air and on the ground, essentially filling a critical node in a modern integrated air defense system (IADS).
Het artikel geeft meer informatie hierover.
Wat ik wel grappig vindt is dat dit hulppakket van Zweden nummer 16 is. En dat een belangrijk deel van het pakket ter ondersteuning van de F-16 zal zijn.![]()
Jij weet niet wat er nu precies gebeurd is (ik ook niet). In plaats van de Gripen is er misschien wel onderhandeld om deze radarvliegtuigen te leveren ter ondersteuning van de F-16. Wat in mijn optiek een veel slimmere levering is in dit geval.quote:Op donderdag 30 mei 2024 09:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
En dat bepalen andere landen blijkbaar voor oekraine...?
De hulp aan Oekraine is een collectief iets tenslotte. En veel van de hulp gebeurd nu eenmaal in samenspraak.
En als jij aan Zelenski vraagt wat hij liever heeft, 2 Gripen of 2 radarvliegtuigen dan weet ik haast zeker dat hij het laatste zal kiezen (al zou hij natuurlijk proberen alles te krijgen, wat ik prima kan begrijpen).![]()
Lees je wel waar je op reageert?quote:Op donderdag 30 mei 2024 09:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het nieuws hebt gevolgd de afgelopen twee jaar, maar Oekrane hamerde op F-16's. Dat was het toestel dat ze wilden hebben. Gripen's werden nauwelijks genoemd.Dus, in ieder geval is die wens al bekend sinds augustus verleden jaar.quote:Plakhotniuk said President Volodymyr Zelenskyy’s message during his visit to Sweden last August still holds true today. "He made it clear that we are interested in this system," the ambassador said, referring to Gripen fighter jets.
Maar de cope is dus: ja, eigenlijk wel raar dat oekraine dat ineens vraagt (?), daarom niet vreemd dat andere landen dan wel ff voor oekraine gaan bepalen dat die niet mogen komen?
Moeilijk om dat bij te houden.
Ja, en voor je cope praat je naadloos rus na, snap je dat. Oekraine heeft blijkbaar 0,0 eigen wil, hebben zelf geen idee wat ze nodig hebben, het westen moet ze eigenlijk maar bevoogdend vertellen wat ze echt nodig hebben en wat niet.quote:Het komt dus nogal vreemd over om een paar weken voordat die F-16's komen te gaan roepen dat je eigenlijk andere toestellen nodig hebt. Ook omdat er op dit moment meer toestellen zijn dan F-16 piloten en technici.
Want wat weten hun daar nou van, hun eigen land verdedigen. Wat denken ze wel niet joh.<signature here>.![]()
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Dan moet je ff teruglezen naar deze post, en bij voorkeur ook even het bronartikel doornemen:quote:Op donderdag 30 mei 2024 09:51 schreef Delenlill het volgende:
Jij weet niet wat er nu precies gebeurd is (ik ook niet).
Ulx in NWS / Oorlog in Oekrane #974 IKEAanvalluh!
Wat daar NIET staat is dat oekraine zegt: wacht er even mee.Ow, dus je fantaseert erbij dat het een OF OF was?quote:In plaats van de Gripen is er misschien wel onderhandeld om deze radarvliegtuigen te leveren ter ondersteuning van de F-16. Wat in mijn optiek een veel slimmere levering is in dit geval.
IPV dat zweden gewoon bereid was om zowel die AWACS als gripens te leveren?
En het bevoogdende westen moest kleine kleuter oekraine natuurlijk overrulen: nee, beste oekrainers, wij weten wat goed is voor jou, neem die AWACS nou maar?<signature here>.![]()
Ze staan erbij en kijken er naar. Blijkbaar zijn zij nog niet genoeg aangevallen.quote:
Wat wel een goed punt is, is dat deze laag en langzaam vliegende drones blijkbaar zonder problemen de Kerch brug en strait overgevlogen zijn. Zonder dat de aanwezige luchtafweer er wat aan kon doen. Al zou het kunnen dat er meer drones en zo bij de aanval betrokken waren die het niet gehaald hebben natuurlijk.![]()
Prima, stappen ze naar Zweden en vragen ze om Gripens. Starten ze met zijn tweetjes een vergelijkbaar project op.quote:Op donderdag 30 mei 2024 09:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Lees je wel waar je op reageert?
[..]
Dus, in ieder geval is die wens al bekend sinds augustus verleden jaar.
Maar de cope is dus: ja, eigenlijk wel raar dat oekraine dat ineens vraagt (?), daarom niet vreemd dat andere landen dan wel ff voor oekraine gaan bepalen dat die niet mogen komen?
Moeilijk om dat bij te houden.
[..]
Ja, en voor je cope praat je naadloos rus na, snap je dat. Oekraine heeft blijkbaar 0,0 eigen wil, hebben zelf geen idee wat ze nodig hebben, het westen moet ze eigenlijk maar bevoogdend vertellen wat ze echt nodig hebben en wat niet.
Want wat weten hun daar nou van, hun eigen land verdedigen. Wat denken ze wel niet joh.
Zolang dat niet in de weg gaat zitten van het F-16 programma zal de F-16 coalitie daar niet moeilijk over doen. Die focussen zich gewoon op de levering van dat toestel.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
En dat hebben ze dus gedaan, en dan volgen er "intensieve discussies" met angstvallig niet genoemde "westerse landen" om die maar niet te leveren?quote:Op donderdag 30 mei 2024 10:10 schreef Ulx het volgende:
Prima, stappen ze naar Zweden en vragen ze om Gripens.
Let jij niet op?Ja, en andere landen, niet oekraine zelf, bepalen blijkbaar of daar sprake van is?quote:Zolang dat niet in de weg gaat zitten van het F-16 programma zal de F-16 coalitie daar niet moeilijk over doen.
En ik heb blijkbaar gemist dat er ergens een manifest is wat bepaald dat "die coalitie" via meerderheid van stemmen ofzo wel ff bepaald wat goed is voor oekraine en wat niet...?
Lijkt mij eigenlijk een zaak tussen zweden en oekraine, maar ik zal het wel verkeerd zien.<signature here>.![]()
Hou gewoon eens op met je Russische verdeel-en-heers talking points. Zweden trainde piloten op dat toestel.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
quote:Op donderdag 30 mei 2024 10:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan moet je ff teruglezen naar deze post, en bij voorkeur ook even het bronartikel doornemen:
Ulx in NWS / Oorlog in Oekrane #974 IKEAanvalluh!
Wat daar NIET staat is dat oekraine zegt: wacht er even mee.
[..]
Ow, dus je fantaseert erbij dat het een OF OF was?
En het bevoogdende westen moest kleine kleuter oekraine natuurlijk overrulen: nee, beste oekrainers, wij weten wat goed is voor jou, neem die AWACS nou maar?quote:All to focus for the time being on one aircraft system: the American F-16.De focus is op dit ogenblik op de F-16. Deze radarvliegtuigen zijn daar een voorbeeld van. Net zoals de raketten die Zweden zal leveren.quote:- We have been urged by the other countries that run the coalition to wait for the Gripen system. It has to do with the fact that the focus is now on introducing the F-16 system, Jonson explains.
- Is er personeel (technici/grondpersoneel) opgeleid voor de Gripen?
- Hebben de piloten die getraind hebben op de Gripen deze helemaal onder de knie? Op het niveau dat zij nu de F-16 onder de knie zullen hebben?
- Is er infrastructuur aanwezig in Oekraine specifiek voor de Gripen?
Jij kan wel heel gemakkelijk zeggen dat Zweden alles maar moet leveren, maar ga jij dat betalen? Dit is het grootste hulppakket vanuit Zweden tot nu toe.
Alles gebeurd in samenspraak. En er zijn nu eenmaal coalities opgezet voor specifieke doeleinden. Deze coalities zullen veel inspraak hebben hierin.
Wie betaald bepaald tenslotte. En zoals ik al zei Zelenski wil het liefst zo veel mogelijk van alles hebben (en in een perfecte wereld zouden zij dat ook krijgen). Maar er moeten gewoon prioriteiten gesteld worden.
En ook met Zelenski zal overlegd zijn. Die wordt echt niet uit alle discussies gehouden.![]()
Ow, dus calling out het slowwalken van (met name) de VS is ineens het bezigen van "Russische verdeel-en-heers talking points.".quote:Op donderdag 30 mei 2024 10:25 schreef Ulx het volgende:
Hou gewoon eens op met je Russische verdeel-en-heers talking points. Zweden trainde piloten op dat toestel.
Kan er ook nog wel bij, wordt ook uitgemaakt voor republikein, omdat ik het gore lef heb om te zeggen dat het biden en clan zijn die daarvoor verantwoordelijk zijn, en niet de republikeinen.<signature here>.![]()
Zweden was voordat ze bij de NATO kwamen al iets van 30 jaar een PfP land en beschikt al een kleine 20 jaar over Link-16, dus dat apparaat kan prima met de F16's communiceren.quote:Op donderdag 30 mei 2024 09:34 schreef ExTec het volgende:
Of die AWACS achtigen echt lekker kunnen communiceren met F-16s is nog maar de vraag, dat die dat kunnen met gripens staat vast, omdat het allemaal zweeds materiel is.https://www.flightglobal.(...)16-fit/63255.articlequote:Speaking at the 2005 International Data Link Symposium in Sydney on 5 October, Wiss said Swedish air force S100B airborne early-warning aircraft, based on the Saab 340 turbobprop and carrying the Ericsson Erieye phased-array radar, are to be fitted with fully integrated Link 16 terminals in a similar timeframe to the JAS39s.
Edit: @Delenlill melde het ook al.
[ Bericht 5% gewijzigd door AchJa op 30-05-2024 10:41:31 ]![]()
Eh, wat???quote:Op donderdag 30 mei 2024 10:29 schreef Delenlill het volgende:
Jij kan wel heel gemakkelijk zeggen dat Zweden alles maar moet leveren, maar ga jij dat betalen?
Zover ik weet doen landen donaties uit eigen zak, maar nu fantaseer je erbij dat er wel degelijk en rekening is, die... verdeelt wordt?
Levendige fantasie heb jij.Ja, en..... dat is inzake gripens zweden, en die waren blijkbaar prima bereid, uit eigen zak die dingen te leveren?quote:Wie betaald bepaald tenslotte.
Entree: "intensieve discussies"?<signature here>.![]()
Net was het nog de F16 coalitie die de Gripen slowwalkte. (Voiceover: Hoe kregen ze Zweden zo ver?)quote:Op donderdag 30 mei 2024 10:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, dus calling out het slowwalken van (met name) de VS is ineens het bezigen van "Russische verdeel-en-heers talking points.".
Kan er ook nog wel bij, wordt ook uitgemaakt voor republikein, omdat ik het gore lef heb om te zeggen dat het biden en clan zijn die daarvoor verantwoordelijk zijn, en niet de republikeinen.
Je opmerkingen zijn niet veel anders dan de "hulp helpt niet geef je maar over Oekraine" berichten uit de Russische trollfarms.
Het kan toeval zijn, maar het valt wel op.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Heb ik dat gezegd?quote:Op donderdag 30 mei 2024 10:39 schreef Ulx het volgende:
Net was het nog de F16 coalitie die de Gripen slowwalkte.
Doe eens quoten
<signature here>.![]()
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Nieuwe dag. Nieuwe ExTec die boos is als iemand niet 100% met hem eens is.Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.![]()
Uurtje op de SIM en klaar ben je...quote:Op donderdag 30 mei 2024 10:29 schreef Delenlill het volgende:
- Is er personeel (technici/grondpersoneel) opgeleid voor de Gripen?
- Hebben de piloten die getraind hebben op de Gripen deze helemaal onder de knie? Op het niveau dat zij nu de F-16 onder de knie zullen hebben?
- Is er infrastructuur aanwezig in Oekraine specifiek voor de Gripen?![]()
Canada het lachertje van de NAVO?quote:Op woensdag 29 mei 2024 18:27 schreef BEFEM het volgende:
lol, heb je heel dat ISAF verhaal gemist ofzo?Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
De congnitieve dissonancie is strong in this one.quote:Op donderdag 30 mei 2024 10:39 schreef Ulx het volgende:
Je opmerkingen zijn niet veel anders dan de "hulp helpt niet geef je maar over Oekraine"
Ik zou eerder zeggen:Maar als een volleerd 1984 adapt, war is immers peace, heeft meneer Ulx het smerige lef hier om het druppelsgewijs ze steeds genoeg geven om niet te verliezen, maar nooit genoeg om te winnen op de voeren als "hulp", en als je daar commentaar op hebt, "wil je ze niet helpen".quote:Geef gewoon f*ckin' alle hulp die kan, zo snel mogelijk<signature here>.![]()
Ik kijk hier weer eens maar ik zie dat de sfeer nog het zelfde is. Deel je een kritische mening dan word je hier dus gewoon voor trol uitgemaakt. Beetje jammer.quote:Op donderdag 30 mei 2024 10:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Net was het nog de F16 coalitie die de Gripen slowwalkte. (Voiceover: Hoe kregen ze Zweden zo ver?)
Je opmerkingen zijn niet veel anders dan de "hulp helpt niet geef je maar over Oekraine" berichten uit de Russische trollfarms.
Het kan toeval zijn, maar het valt wel op.
Oekrane heeft de online/ social media strijd in elk geval gewonnen.
Ik merk ook dat als ik een filmpje deelt die aangeeft welke verliezen er zijn aan de Oekranse kant dat het dan ook meteen zwaar pro Russia is etc.
Ik moet weer afsluiten met de volgende zin, anders krijg ik wellicht nog een waarschuwing of een ban. Het is belachelijk dat ik dit moet delen maar ik wil niet worden geframed.
Rusland is de agressor, we moeten de soeverijne landsgrenzen respecteren en elke dode is er n teveel.![]()
Waar in dat zweedse artikel stond dat er sprake was van dat de training nog niet afgerond was...?quote:<signature here>.![]()
Die donaties hebben een economische waarde die afgeschreven moet worden. En jij bent diegene die zegt dat Zweden beide maar moet leveren.quote:Op donderdag 30 mei 2024 10:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eh, wat???
Zover ik weet doen landen donaties uit eigen zak, maar nu fantaseer je erbij dat er wel degelijk en rekening is, die... verdeelt wordt?
Levendige fantasie heb jij.
[..]
Ja, en..... dat is inzake gripens zweden, en die waren blijkbaar prima bereid, uit eigen zak die dingen te leveren?
Entree: "intensieve discussies"?
En voor bepaalde dingen wordt de rekening verdeeld ja. De landen leggen geld in de pot waarvan dan de aankopen gedaan worden. De lasten worden dan samen gedragen.
Zo zou het ook met de F-16 coalitie kunnen zijn bijvoorbeeld. Maar dat zou ik niet met zekerheid kunnen zeggen.![]()
Wat overigens een loopback is naar het bevoogdende.
Als dat al zo zou zijn, en blijkt gewoon nergens uit, komt dat neer op:quote:Nee, kleine oekrainse kleuter, jij snapt niet dat je training nog niet klaar is, en je ze daarom nog niet mag hebben. Luister naar die niet nader gedefinieerde "westerse landen", die weten het heus beter.<signature here>.![]()
Zweeds-Oekraiens woordenboek erbij en gn als de brandweer.quote:I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Hebben we het over gehad:quote:Op donderdag 30 mei 2024 10:46 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Die donaties hebben een economische waarde die afgeschreven moet worden. En jij bent diegene die zegt dat Zweden beide maar moet leveren.Ik zit niet te wachten op mooie excusen waarom mensen zoals jij denken dat het alles behalve slowwalken is.quote:Op donderdag 30 mei 2024 10:07 schreef ExTec het volgende:
Ow, dus je fantaseert erbij dat het een OF OF was?
En het bevoogdende westen moest kleine kleuter oekraine natuurlijk overrulen: nee, beste oekrainers, wij weten wat goed is voor jou, neem die AWACS nou maar?
Omdat ik vrij zeker weet dat het slowwalken is.<signature here>.![]()
En als dat buiten budget valt, war thunder heeft ook een simulatie mode.quote:''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Ja, ik ga zo naar kantoor, zijn jullie weer even van me afquote:Op donderdag 30 mei 2024 10:42 schreef over_hedge het volgende:
Nieuwe dag. Nieuwe ExTec die boos is als iemand niet 100% met hem eens is.
<signature here>.![]()
Lang, maag omdraaiend, verhaal over verkrachtingen door Ruzzen in de bezette gebieden:
Survivors say Russia is waging a war of sexual violence in occupied areas of Ukraine. Men are often the victims
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Zweden moet niksquote:Op donderdag 30 mei 2024 10:46 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Die donaties hebben een economische waarde die afgeschreven moet worden. En jij bent diegene die zegt dat Zweden beide maar moet leveren.
En voor bepaalde dingen wordt de rekening verdeeld ja. De landen leggen geld in de pot waarvan dan de aankopen gedaan worden. De lasten worden dan samen gedragen.
Zo zou het ook met de F-16 coalitie kunnen zijn bijvoorbeeld. Maar dat zou ik niet met zekerheid kunnen zeggen.
verder denk ik dat Oekraine atm meer heeft aan Gripen dan aew toestellen want die zijn na 3 dagen stuk natuurlijkOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Naja ik hoef niet van je af. Maar als je af en toe iets minder denigrerend bent in je antwoorden maakt het topic wat fijner lezen.quote:Op donderdag 30 mei 2024 10:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, ik ga zo naar kantoor, zijn jullie weer even van me afDon't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.![]()
Ja, dat denk ik ook want:quote:Op donderdag 30 mei 2024 10:54 schreef sp3c het volgende:
dan aew toestellen want die zijn na 3 dagen stuk natuurlijk
- Is er personeel (technici/grondpersoneel) opgeleid voor die dingen?
- Hebben de piloten die getraind hebben op de dingen deze helemaal onder de knie? Op het niveau dat zij nu de F-16 onder de knie zullen hebben?
- Is er infrastructuur aanwezig in Oekraine specifiek voor die dingen?
Of hebben ze alleen een uurtje op de SIM gezeten.<signature here>.![]()
Want?quote:Op donderdag 30 mei 2024 10:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
Zweden moet niks
verder denk ik dat Oekraine atm meer heeft aan Gripen dan aew toestellen want die zijn na 3 dagen stuk natuurlijkph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Smerige praktijken inderdaad. Is al sinds dag n gaande. Los van dat het niet moet worden gedaan denk ik dat Rusland hiermee ook weer extra vijandigheid en extra soldaten voor Oekrane creert. Zoals met bombarderen woonwijken.quote:Op donderdag 30 mei 2024 10:54 schreef xpompompomx het volgende:
Lang, maag omdraaiend, verhaal over verkrachtingen door Ruzzen in de bezette gebieden:
Survivors say Russia is waging a war of sexual violence in occupied areas of Ukraine. Men are often the victims
[ afbeelding ]![]()
Hebben het idd prima gedaan in oa Kandahar, je kan ook prima met ze werken. Ze lijken qua instelling wel een beetje op het Nederlandse leger.quote:Op donderdag 30 mei 2024 10:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
Canada het lachertje van de NAVO?
lol, heb je heel dat ISAF verhaal gemist ofzo?
Neemt niet weg dat er ook enorm bezuinigd is op het Canadese leger.![]()
want de Russen schieten iedere dag met hypersonische raketten en deze kun je niet bepaald overal kwijt en ze zijn wat lastiger te verstoppenquote:
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Blijkbaar is het hier de norm om ter plekke argumenten a'la: training is niet goed - uit je reet te trekken als we het over die gripens hebben,quote:
Ook al blijkt dat nergens uit,
Waarom dan niet inzake die andere dingen?
Lijkt mij persoonlijk weinig inhoudelijk, maar als ik dat opmerk zal ik wel weer "denigrerend" bezig zijn
<signature here>.![]()
Feit is gewoon dat Zweden probleemloos een zwik Gripens kan neerzetten in Oekrane.
Wat kunnen andere landen daartegen doen? Helemaal niks.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
![]()
Kijk nou...I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Toch wel vreemd dan, dat SE mindef dan zegt dat hij van dat leveren afziet na "intensieve discussies" met die mysterieuze "westerse landen".quote:Op donderdag 30 mei 2024 11:05 schreef Ulx het volgende:
Feit is gewoon dat Zweden probleemloos een zwik Gripens kan neerzetten in Oekrane.
Wat kunnen andere landen daartegen doen? Helemaal niks.
Hij zal wel gejokt hebben en stiekem zelf niet willen leveren, zoiets.
Want dat er landen zijn die constant op de rem hangen met leveren, nee, dat is helemaal niet zo. Heel vreemd om dat te denken.<signature here>.![]()
Een straaljager kun je niet vergelijken met zo'n radar vliegtuig. De radar vliegtuig is veel simpeler en heeft veel minder onderhoud nodig. De radar en alles wat daar bij komt kijken is het meest kostbare gedeelte. De Gripen heeft voor elk uur dat het vliegt iets van 10-12 uur onderhoud nodig. (al zal dit over een langere periode zijn natuurlijk als gemiddelde)quote:Op donderdag 30 mei 2024 10:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook want:
- Is er personeel (technici/grondpersoneel) opgeleid voor die dingen?
- Hebben de piloten die getraind hebben op de dingen deze helemaal onder de knie? Op het niveau dat zij nu de F-16 onder de knie zullen hebben?
- Is er infrastructuur aanwezig in Oekraine specifiek voor die dingen?
Of hebben ze alleen een uurtje op de SIM gezeten.
De training zal vooral nodig zijn voor het radar gedeelte en alles wat daar bij komt kijken. Piloten hoeven hiervoor niet intensief opgeleid worden. Dit kan dus gewoon grotendeels op de grond gebeuren.
De radarvliegtuig heeft een radar bereik van 300-400km op een hoogte van 6km. Die hoeft dus niet in de buurt van het front te komen voor zijn taken, en zal ook niet gevaarlijke/moeilijke manoeuvres uit te hoeven halen, ook zal hij niet in gevechten/bombardementen betrokken worden (behalve dan met de radar natuurlijk).
Ook kan zo'n radar vliegtuig bijna overal opstijgen en landen, heeft het geen straalmotoren, vliegt het lang niet zo snel en heeft het gewoon veel systemen/onderdelen niet die een straaljager wel heeft.
Hij is niet super veel groter dan een straaljager, dus kan prima in een hangaar of zoiets geparkeerd worden, desnoods elke dag ergens anders.
Dus leuk dat mijn argumenten gebruikt. Maar dit is gewoon niet vergelijkbaar.
[ Bericht 0% gewijzigd door Delenlill op 30-05-2024 11:44:37 ]![]()
Maar kunnen ze dat mindere onderhoud dan....?quote:Op donderdag 30 mei 2024 11:39 schreef Delenlill het volgende:
De radar vliegtuig is veel simpeler en heeft veel minder onderhoud nodig.
En waar blijkt dat uit....?<signature here>.![]()
Een straaljager heeft straalmotoren en vliegt (in het geval van Gripen) mach2+, zo'n 2100km/h. Deze is dus veel meer onderhevig aan G-krachten. Ook maakt hij veel meer manoeuvres.quote:Op donderdag 30 mei 2024 11:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar kunnen ze dat mindere onderhoud dan....?
En waar blijkt dat uit....?
Dat is n van de hoofdredenen waarom deze veel meer onderhoud nodig heeft. En ook de reden waarom de benodigde infrastructuur veel gespecialiseerder moet zijn.
De radarvliegtuig heeft motoren die veel algemener gebruikt worden, net zoals veel van de andere onderdelen op zo'n vliegtuig. Het vliegtuig in het algemeen is gewoon veel minder specialistisch. Als de radar stuk is, of onderdelen daarvan dan is er zeker wel een probleem. Die zijn niet zo gemakkelijk te repareren of te vervangen. En daar is zeker wel specialistische kennis voor nodig.
Maar deze is lang niet zo aan slijtage onderhevig natuurlijk.![]()
Volgens mij is de charme aan die Zweedse kisten nu juist dat ze, net als veel van hun hardware, ontworpen zijn om langs de snelweg gerepareerd te kunnen worden. Je hebt in Zweden hele stukken verbrede snelweg die als reserve landingsbaan dienen precies voor dit doel.quote:Op donderdag 30 mei 2024 12:12 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Een straaljager heeft straalmotoren en vliegt (in het geval van Gripen) mach2+, zo'n 2100km/h. Deze is dus veel meer onderhevig aan G-krachten. Ook maakt hij veel meer manoeuvres.
Dat is n van de hoofdredenen waarom deze veel meer onderhoud nodig heeft. En ook de reden waarom de benodigde infrastructuur veel gespecialiseerder moet zijn.
De radarvliegtuig heeft motoren die veel algemener gebruikt worden, net zoals veel van de andere onderdelen op zo'n vliegtuig. Het vliegtuig in het algemeen is gewoon veel minder specialistisch. Als de radar stuk is, of onderdelen daarvan dan is er zeker wel een probleem. Die zijn niet zo gemakkelijk te repareren of te vervangen. En daar is zeker wel specialistische kennis voor nodig.
Maar deze is lang niet zo aan slijtage onderhevig natuurlijk."Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"
- Oliver Goldsmith, The Deserted Village![]()
Dankje wel dat je nogmaals het verschil uitlegd, maar de vraag was:quote:Op donderdag 30 mei 2024 12:12 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Een straaljager heeft straalmotoren en vliegt (in het geval van Gripen) mach2+, zo'n 2100km/h. Deze is dus veel meer onderhevig aan G-krachten. Ook maakt hij veel meer manoeuvres.
De radarvliegtuig heeft motoren die veel algemener gebruikt worden, net zoals veel van de andere onderdelen op zo'n vliegtuig. Het vliegtuig in het algemeen is gewoon veel minder specialistisch. Als de radar stuk is, of onderdelen daarvan dan is er zeker wel een probleem. Die zijn niet zo gemakkelijk te vervangen. En daar is zeker wel specialistische kennis voor nodig.
Maar deze is lang niet zo aan slijtage onderhevig natuurlijk.
Zijn ze dan al opgeleid om dat onderhoud te doen? En waarom kom je tot die conclusie?
Als: ja - waarom veronderstel je dan in dit postje dat dat, gebaseerd op wat precies? - inzake de gripens niet het geval is?
Als: nee, weet ik niet, waarom vormt die nee/onduidelijke status wel een showstopper voor gripens, maar niet voor deze dingen?
Stond zweden niet op het punt van uitleveren? Kunnen we er dan niet gevoeglijk vanuit gaan dat dit in orde was?
Als daar niets over bekend is, en dat lijkt mij de status, kunnen we er alleen vanuit gaan dat dit in beide gevallen goed is.
En dan is het merkwaardig dat, gebaseerd op dezelfde informatie; zijnde niets, het in het ene geval wel goed geregeld is, en in het andere niet.
Je bent niet consistent.<signature here>.![]()
![]()
Bijna een doorbraak.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
quote:Op donderdag 30 mei 2024 12:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dankje wel dat je nogmaals het verschil uitlegd, maar de vraag was:
Zijn ze dan al opgeleid om dat onderhoud te doen? En waarom kom je tot die conclusie?
Als: ja - waarom veronderstel je dan in dit postje dat dat, gebaseerd op wat precies? - inzake de gripens niet het geval is?
Als: nee, weet ik niet, waarom vormt die nee/onduidelijke status wel een showstopper voor gripens, maar niet voor deze dingen?
Stond zweden niet op het punt van uitleveren? Kunnen we er dan niet gevoeglijk vanuit gaan dat dit in orde was?
Als daar niets over bekend is, en dat lijkt mij de status, kunnen we er alleen vanuit gaan dat dit in beide gevallen goed is.
En dan is het merkwaardig dat, gebaseerd op dezelfde informatie; zijnde niets, het in het ene geval wel goed geregeld is, en in het andere niet.
Je bent niet consistent.Dit was de vraag. En mijn antwoord in het kort was dat de radarvliegtuig veel meer lijkt op vliegtuigen waar de gemiddelde vliegtuig technici al ervaring mee hebben. Dus zal er veel minder training nodig zijn om de nuances hiervan te leren.quote:Maar kunnen ze dat mindere onderhoud dan....?
En waar blijkt dat uit....?
En nee, daar kan je niet van uit gaan. Want dat noem jij fantaseren.
Van de F-16 weten wij dat de piloten en ook de technici/grondpersoneel zwaar getraind zijn de laatste 10 maanden ofzo (ben de tel kwijt, dus kan langer/korter zijn).
Van de Gripen heb ik dat niet gehoord. Alleen dat er een aantal piloten in augustus getraind zijn op de Gripen. Maar verder is er voor mij niks over bekend. Net zoals er niets bekend is over grondpersoneel/technici die voor de Gripen getraind is.
[ Bericht 2% gewijzigd door Delenlill op 30-05-2024 12:46:50 ]![]()
Dan nog is zo'n Gripen een fragiel stuk high tech. Vergelijk het met een formule 1 wagen vs. de middenklasse Henk & Ingrid-mobiel waarmee jij en ik rijden.quote:Op donderdag 30 mei 2024 12:22 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Volgens mij is de charme aan die Zweedse kisten nu juist dat ze, net als veel van hun hardware, ontworpen zijn om langs de snelweg gerepareerd te kunnen worden. Je hebt in Zweden hele stukken verbrede snelweg die als reserve landingsbaan dienen precies voor dit doel.![]()
F-16's kunnen wel wat hebben. Die vallen niet uit elkaar als er een takje op de startbaan ligt.
Dat zou het uitschakelen van de westerse luchtmacht wel heel erg simpel maken.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
![]()
F-16's kunnen dus ook gewoon ingezet worden.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
100% mee eens.quote:Op donderdag 30 mei 2024 12:28 schreef Delenlill het volgende:
[..]
[..]
Dit was de vraag. En mijn antwoord in het kort was dat de radarvliegtuig veel meer lijkt op vliegtuigen waar de gemiddelde vliegtuig technici al ervaring mee hebben. Dus zal er veel minder training nodig zijn om de nuances hiervan te leren.
En nee, daar kan je niet van uit gaan. Want dat noem jij fantaseren.
Van de F-16 weten wij dat de piloten en ook de technici/grondpersoneel zwaar getraind zijn de laatste 10 maanden ofzo (ben de tel kwijt, dus kan langer/korter zijn).
Van de Gripen heb ik dat niet gehoord. Alleen dat er een aantal piloten in augustus getraind zijn op de Gripen. Maar verder is er voor mij niks over bekend. Net zoals er niets bekend is over grondpersoneel/technici die voor de Gripen getraind is.
Het is onzinnig om meerdere vechtervliegtuigtypes tegelijkertijd te leveren. Lastig voor onderhoud en training.
Het leveren van de radarvliegtuig is 1000 keer beter.
Ik ga een voorbeeld noemen. Ik ga de 6 daagse oorlog tussen Turkije en Syri benoemen in 2016. Wees aub niet bevooroordeeld door mijn naam. Ik zeg dit niet om Turkije te prijzen. Maar om een punt te maken in het voordeel van Oekrane.
Toen de oorlog begon liet Turkije 2 AWACS vliegtuigen voortdurend in de lucht vliegen om het luchtruim in Syri te bewaken. Iedere keer als er een Syrisch Su-25 vliegtuig de lucht in ging werd er een Turkse F16 gescrambled. Een Turkse F16 schoot 2 Su-25 vliegtuigen in n vlucht uit de lucht. Later werd er nog een Syrisch vliegtuig uit de lucht geschoten. Daarna stuurde Syri geen vliegtuigen meer de lucht in.
De F16 is een bewezen vliegtuig.
Het staat 76-2 tegen Russische vliegtuigen.
DUS.
1. Schiet Russische radars kapot
2. Laat AWACS op 100 km van het front vliegen
3. Stuur F16's de lucht in op het momemt dat Russische vliegtuigen de lucht in gaan.
Dit is de reden dat Putin in zijn broek poept de laatste dagen.![]()
Ok''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
RIP Strela 10And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
![]()
Het doel van een gedemilitariseerd Oekrane lukt niet zo op het moment.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
quote:Op donderdag 30 mei 2024 15:46 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Het doel van een gedemilitariseerd Oekrane lukt niet zo op het moment.Hier ben ik het mee eens.quote:◾️ Our 'non-victory' is defeat. And defeat is the end of Russia. We will not be able to sacrifice new subjects or reparations, we will be torn apart.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia![]()
собственная вина жирный комокquote:Op donderdag 30 mei 2024 16:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
[..]
Hier ben ik het mee eens.
eigen schuld dikke bult![]()
Naast de rode lijn nu ook een gele en oranje?quote:
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.![]()
Lines on maps is nog net geen meme.quote:Op donderdag 30 mei 2024 16:17 schreef Aether het volgende:
[..]
Naast de rode lijn nu ook een gele en oranje?
quote:Just a professor who studies war and game theory.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.![]()
Waarom moet Oekrane publiekelijk toestemming krijgen trouwens. Laat het Kremlin lekker in het gewis.![]()
Dit inderdaad. Letterlijk elke stap moet eerst publiekelijk worden bekend gemaakt. Wie doet dit, wie doet dit niet. Hoe lang duurt de training, hoe ver zijn de F16 piloten met hun Engelse les, etc. etc. Snap het niet.quote:Op donderdag 30 mei 2024 17:41 schreef havanagila het volgende:
Waarom moet Oekrane publiekelijk toestemming krijgen trouwens. Laat het Kremlin lekker in het gewis.![]()
Omdat sommige mensen anders flippen op Scholz en Biden.quote:Op donderdag 30 mei 2024 17:41 schreef havanagila het volgende:
Waarom moet Oekrane publiekelijk toestemming krijgen trouwens. Laat het Kremlin lekker in het gewis.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
![]()
Putin dreigt ons aan te vallen! Nou maar hopen dat hij Den Haag niet nuked want waar berechtten we hem dan?![]()
Omdat oorlog de voortzetting van politiek is, maar dan met andere middelen. En in dit geval dus de voortzetting van geo-politiek.quote:Op donderdag 30 mei 2024 17:41 schreef havanagila het volgende:
Waarom moet Oekrane publiekelijk toestemming krijgen trouwens. Laat het Kremlin lekker in het gewis."Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"
- Oliver Goldsmith, The Deserted Village![]()
Gewoon, op een plein. Er hoeft alleen maar een boom te staan.quote:Op donderdag 30 mei 2024 18:04 schreef quirina het volgende:
Putin dreigt ons aan te vallen! Nou maar hopen dat hij Den Haag niet nuked want waar berechtten we hem dan?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
![]()
Goed om te weten.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Rusland komt ook met cijfers wat ze claimen te hebben vernietig.
Toch knap dat ze 605 vliegtuigen hebben neergehaald terwijl Oekrane bij de start van de oorlog er maar 98 had. Over de rest zullen we het maar niet hebben want volgens deze cijfers zou het complete Oekraense leger zijn vernietigd.![]()
Waarschijnlijk hebben ze al 500 F16s vernietigd.quote:Op donderdag 30 mei 2024 18:31 schreef ipa84 het volgende:
[ x ]
Toch knap dat ze 605 vliegtuigen hebben neergehaald terwijl Oekrane bij de start van de oorlog er maar 98 had. Over de rest zullen we het maar niet hebben want volgens deze cijfers zou het complete Oekraense leger zijn vernietigd.Цой жив![]()
Ik vind die bijna 25k drones ook wel apart. Je gaat je bijna afvragen of ze die kamikaze drones ook meetellen.quote:Op donderdag 30 mei 2024 18:50 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Waarschijnlijk hebben ze al 500 F16s vernietigd.![]()
Vergeet niet dat Ukraine minstens zo veel Russische tanks heeft veroverd als dat ze zelf hadden. Een hoop van die vernietigde tanks waren Russische tanks.quote:Op donderdag 30 mei 2024 18:31 schreef ipa84 het volgende:
[ x ]
Toch knap dat ze 605 vliegtuigen hebben neergehaald terwijl Oekrane bij de start van de oorlog er maar 98 had. Over de rest zullen we het maar niet hebben want volgens deze cijfers zou het complete Oekraense leger zijn vernietigd.
En dat van die vliegtuigen snap ik ook niet.Free Assange! Hack the Planet
Demonstratief gebruik van een kernwapen lijkt me een logische stap in de verdere escalatie nu.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ik kan het Rode Plein aanraden als locatie.quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:01 schreef Discombobulate het volgende:
Demonstratief gebruik van een kernwapen lijkt me een logische stap in de verdere escalatie nu.And what rough beast, its hour come round at last,
Mooi dat zelfs opperrat Doegin lijkt te beseffen dat de wereld een mooiere plek wordt wanneer het perfide Rusland niet meer bestaat.quote:Op donderdag 30 mei 2024 16:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
[..]
Hier ben ik het mee eens.![]()
![]()
Wat geheim moet blijven blijft gegarandeerd geheim, wat de Russen angst aanjaagt wordt bekend gemaakt.quote:Op donderdag 30 mei 2024 17:53 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Letterlijk elke stap moet eerst publiekelijk worden bekend gemaakt. Wie doet dit, wie doet dit niet. Hoe lang duurt de training, hoe ver zijn de F16 piloten met hun Engelse les, etc. etc. Snap het niet.![]()
https://www.telegraph.co.(...)reaching-its-climax/quote:De rest kan ik niet lezen want daar heb ik een account voor nodig. Het is zo als gewoonlijk weer knip en plakwerk waar elke context uitgehaald is. Het gaat om een essays waarin gefantaseerd wordt over de consequenses indien Rusland succesvol is in de oorlog.quote:For the next seven days The Telegraph is running a series of exclusive essays from prominent international commentators imagining the consequences if Russia were successful in its war...
En zoals gewoonlijk weer het bewijs dat je niet verder kijkt dan je neus lang is.![]()
Ik vind het moeilijk om de mindset van de Russen te begrijpen, maar zo gauw Rusland een kernwapen inzet hebben ze verloren. Hetzij, alleen de oorlog in Oekrane, hetzij, een escalatie waarbij er over de hele wereld alleen maar verlierzers zijn.quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:01 schreef Discombobulate het volgende:
Demonstratief gebruik van een kernwapen lijkt me een logische stap in de verdere escalatie nu.
Met kernwapens winst afdwingen lijkt mij voor Rusland geen mogelijkheid, maar ik weet niet of ze er zelf anders over denken.Цой жив![]()
En vooral is het ook weer een tweetje droppen en dan gauw wegrennen.quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:16 schreef Delenlill het volgende:
En zoals gewoonlijk weer het bewijs dat je niet verder kijkt dan je neus lang is.Цой жив![]()
Ow, dus die steeds langer wordende lijst met landen die zeggen van ons mag het wel, die doen dat voor biden en scholz?quote:Op donderdag 30 mei 2024 17:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Omdat sommige mensen anders flippen op Scholz en Biden.
Maar het is toch de VS die limiteringen oplegt mbt waar het e.e.a. ingezet mag worden?
Mij lijkt dat als ze die limiteringen nooit hadden opgelegd, niemand het daar over had hoeven hebben.
Ik denk niet dat ik deze echt begrijp.<signature here>.![]()
Ze kunnen ook een kerntest doen.quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:19 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik vind het moeilijk om de mindset van de Russen te begrijpen, maar zo gauw Rusland een kernwapen inzet hebben ze verloren. Hetzij, alleen de oorlog in Oekrane, hetzij, een escalatie waarbij er over de hele wereld alleen maar verlierzers zijn.
Met kernwapens winst afdwingen lijkt mij voor Rusland geen mogelijkheid, maar ik weet niet of ze er zelf anders over denken.![]()
De biden regering is vanaf dag 1 al eerlijk in dat ze willen dat rus inziet dat het zinloos is en er mee kapt. Daar past iedere keer luid verkondigen wat je nu weer gaat doen wel bij; je geeft de andere kant immers de kans om te stoppen voordat je dat gaat doen. De zogehete off-ramp.quote:Op donderdag 30 mei 2024 17:53 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Letterlijk elke stap moet eerst publiekelijk worden bekend gemaakt. Wie doet dit, wie doet dit niet. Hoe lang duurt de training, hoe ver zijn de F16 piloten met hun Engelse les, etc. etc. Snap het niet.<signature here>.![]()
Niet wat betreft niet-made-in-usa spul. Hooguit afgekeurd, maar ja, daar had Oekraine zelf al jaren lak aan.quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:26 schreef ExTec het volgende:
[.
Maar het is toch de VS die limiteringen oplegt mbt waar het e.e.a. ingezet mag worden?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Ik wens Rusland veel succes met het verplaatsen van alle vliegtuigen en zo voordat de F16's komen. Want nu is alles binnen 100km van de grens wel in gevaar natuurlijk.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
De drones is het enige cijfer wat geloofwaardig is. Vooral omdat Rusland altijd de drones meerekent die hun doel geraakt hebben in de cijfers van neergehaalde/vernietigde drones.quote:Op donderdag 30 mei 2024 18:31 schreef ipa84 het volgende:
[ x ]
Toch knap dat ze 605 vliegtuigen hebben neergehaald terwijl Oekrane bij de start van de oorlog er maar 98 had. Over de rest zullen we het maar niet hebben want volgens deze cijfers zou het complete Oekraense leger zijn vernietigd.![]()
Daarom demonstratief, bijvoorbeeld hoog in de lucht boven Oekrane. Geen schade en geen fall-out. Bovendien vragen de Russen zich af of, stel dat in Europa een kernwapen gebruikt wordt, de VS dat riskeert door een all out nucleaire oorlog. Want wat gaat de VS in godsnaam dan doen? Het is zo onbekend terrein, maar we moeten nou ook niet doen alsof we er totaal niet dichtbij zitten. Geen idee hoe het tijdens de Cuba crisis ging, maar dat was ook zoiets.quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:19 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik vind het moeilijk om de mindset van de Russen te begrijpen, maar zo gauw Rusland een kernwapen inzet hebben ze verloren. Hetzij, alleen de oorlog in Oekrane, hetzij, een escalatie waarbij er over de hele wereld alleen maar verlierzers zijn.
Met kernwapens winst afdwingen lijkt mij voor Rusland geen mogelijkheid, maar ik weet niet of ze er zelf anders over denken.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Amerika heeft onlangs al aangegeven dat bij het gebruik van kernwapens op Oekraens grondgebied, ongeacht of er schade is en doden vallen, zij alle Russische troepen en materieel in Oekrane aan zullen gaan vallen, en dus van de kaart zullen vegen.quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Daarom demonstratief, bijvoorbeeld hoog in de lucht boven Oekrane. Geen schade en geen fall-out. Bovendien vragen de Russen zich af of, stel dat in Europa een kernwapen gebruikt wordt, de VS dat riskeert door een all out nucleaire oorlog. Want wat gaat de VS in godsnaam dan doen? Het is zo onbekend terrein, maar we moeten nou ook niet doen alsof we er totaal niet dichtbij zitten. Geen idee hoe het tijdens de Cuba crisis ging, maar dat was ook zoiets.
Wat Rusland bedoeld met die demonstratie van een kernwapen/aanval is een test op een nucleaire testsite bijvoorbeeld. (Ten minste dat neem ik aan). Zij will dit slechts gebruiken als afschrikking, Een mooie paddenstoel wolk op tv kunnen laten zien, het westen bang maken voor escalatie.
Al weet je met Rusland nooit natuurlijk.![]()
En als een militaire satelliet daarmee wordt opgeblazen? Dan heeft Rusland wel zomaar kernwapens ingezet tegen de strijdkrachten van de Fransen, de Britten of de VS of een ander land.....Is wel een dingetje....quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Daarom demonstratief, bijvoorbeeld hoog in de lucht boven Oekrane. Geen schade en geen fall-out. Bovendien vragen de Russen zich af of, stel dat in Europa een kernwapen gebruikt wordt, de VS dat riskeert door een all out nucleaire oorlog. Want wat gaat de VS in godsnaam dan doen? Het is zo onbekend terrein, maar we moeten nou ook niet doen alsof we er totaal niet dichtbij zitten. Geen idee hoe het tijdens de Cuba crisis ging, maar dat was ook zoiets.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Waar waren die testsites toen de USSR nog bestond? Niet in wat nu Rusland is dacht ik.quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:46 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Amerika heeft onlangs al aangegeven dat bij het gebruik van kernwapens op Oekraens grondgebied, ongeacht of er schade is en doden vallen, zij alle Russische troepen en materieel in Oekrane aan zullen gaan vallen, en dus van de kaart zullen vegen.
Wat Rusland bedoeld met die demonstratie van een kernwapen/aanval is een test op een nucleaire testsite bijvoorbeeld. (Ten minste dat neem ik aan). Zij will dit slechts gebruiken als afschrikking, Een mooie paddenstoel wolk op tv kunnen laten zien, het westen bang maken voor escalatie.
Al weet je met Rusland nooit natuurlijk.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Ze vonden ook in Rusland plaats.quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waar waren die testsites toen de USSR nog bestond? Niet in wat nu Rusland is dacht ik.![]()
Kazachstanquote:Op donderdag 30 mei 2024 19:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waar waren die testsites toen de USSR nog bestond? Niet in wat nu Rusland is dacht ik.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Klopt.quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:46 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Amerika heeft onlangs al aangegeven dat bij het gebruik van kernwapens op Oekraens grondgebied, ongeacht of er schade is en doden vallen, zij alle Russische troepen en materieel in Oekrane aan zullen gaan vallen, en dus van de kaart zullen vegen.
Al weet je met Rusland nooit natuurlijk.
Al vrij vroeg in de oorlog, door zowel Biden als Blinken gezegd
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
![]()
2 bootjes minder voor Rusland, en 2 extra bootjes beschadigd die misschien ook uit de running zijn.
Ik lees ook (vanuit andere bronnen) Dat er mogelijk twee ferries beschadigd zijn nabij de Kerch brug/Kerch Strait.
[ Bericht 2% gewijzigd door Delenlill op 30-05-2024 20:11:43 ]![]()
Ja, daar heb ik het toch ook over. En van de kaart vegen is een veel te groot woord. Ook door militair ingrijpen van de VS na zoiets gaat het niet in n keer klaar zijn. Daarom is de escalatie voor daadwerkelijk gebruik van kernwapens ook veel groter mocht zoiets gebeuren.quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:46 schreef Delenlill het volgende:
Wat Rusland bedoeld met die demonstratie van een kernwapen/aanval is een test op een nucleaire testsite bijvoorbeeld. (Ten minste dat neem ik aan). Zij will dit slechts gebruiken als afschrikking, Een mooie paddenstoel wolk op tv kunnen laten zien, het westen bang maken voor escalatie.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Wat? Doordat er n hoog boven de grond tot ontploffing wordt gebracht? Dat is heel erg onwaarschijnlijk en misschien zelfs onmogelijk.quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
En als een militaire satelliet daarmee wordt opgeblazen? Dan heeft Rusland wel zomaar kernwapens ingezet tegen de strijdkrachten van de Fransen, de Britten of de VS of een ander land.....Is wel een dingetje....A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Te laag gooi een een partij straling over de wereld. Kilometertje of 150-200 is wel het minimum. Maar dan kom je bij LEO in de buurt.quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:03 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat? Doordat er n hoog boven de grond tot ontploffing wordt gebracht? Dat is heel erg onwaarschijnlijk en misschien zelfs onmogelijk.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
En jij denkt dat al die zware elementen die bij de splitsing gecreerd worden zoals ik noem maar wat strontium en cesium gewoon magisch oplossen als het maar in de lucht gebeurt?quote:<signature here>.![]()
Oh, enne voor "een paddenstoelwolk als intimidatiemiddel" moet Poetin zo'n ding in Rusland n bovengronds laten afgaan.
Dat heeft ook zo zijn nadelen.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Het is gewoon algemeen bekend. Schade is nihil.quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
En jij denkt dat al die zware elementen die bij de splitsing gecreerd worden zoals ik noem maar wat strontium en cesium gewoon magisch oplossen als het maar in de lucht gebeurt?A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ja poep, die was ik vergeten. En, hoe kan ik die vergeten want dat is de plek waar ze de Tsar Bombba hebben afgestoken.quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:09 schreef BEFEM het volgende:
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Novaya_Zemlya
Hier ook
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Het is goed met je. Je hebt het over evenveel energie die vrijkomt ter grootte van vier-vijf keer de sterkste zonnevlam. De blast van Starfish Prime brandde drie satellieten n elektronica op de grond op 1200km afstand door.quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is gewoon algemeen bekend. Schade is nihil.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:01 schreef Discombobulate het volgende:
Demonstratief gebruik van een kernwapen lijkt me een logische stap in de verdere escalatie nu.![]()
![]()
Dat duurde even, maar we hebben weer een post van Discombobulate over kernwapens.![]()
Maar dit keer heeft hij het over ongevaarlijk ergens afsteken. Da's toch weer anders. Denkt-ie.quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]![]()
![]()
Dat duurde even, maar we hebben weer een post van Discombobulate over kernwapens.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
De schokgolf is initieel het ergste, maar vervelende radioactiviteit komt gewoon om de hoek kijken. En daar splitslingselement beduidend zwaarder zijn dan lucht komen die gewoon omlaag, gravity works.quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is gewoon algemeen bekend. Schade is nihil.
En dat maakt je: Ja, schade valt mee, "algemeen bekend', no biggie! - gewoon een onderscheid zonder verschil. Je bent nog steeds een land aan het bestoken met nucleaire wapens. Dat een andere manier van dat wapen inzetten beduidend meer schade kan veroorzaken, veranderd niet dat je ze inzet.<signature here>.![]()
![]()
Schiet ze maar af dan.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Maar is de kogel al door de kerk? Mag ook van de VS alles richting modda russia? Niet meegekregen, was weer reuze druk bij de 'dagbesteding'.<signature here>.![]()
https://www.bbc.com/news/articles/cn00vnzv617oquote:How the Kremlin uses comics to glorify its war in Ukraine
A Ukrainian soldier is portrayed surrendering and changing his name to its Russian version
War-themed comic books are being used by the Kremlin to sell its vision of the war in Ukraine to the youth.
During the first months following the start of invasion of Ukraine, a poll by the Russian state pollster suggested that young Russians were the least supportive of the war.
It now seems the Kremlin is taking steps to ensure that changes.
In April, the Russian defence and education ministries started distributing tens of thousands of comic books that praise the invasion of Ukraine in schools across Russia and Ukraine’s Russia-occupied territories.
According to the project’s official website, the goal is ultimately to supply these comics to every school under Russian control.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=Tquote:The US gave sensitive plans for over 1,000 American weapons to Ukraine, say 2 officials who gave only a cryptic hint as to what they are: report
• Two senior US officials told the Times that Washington sent plans for over 1,000 weapons to Ukraine.
• The reported transfer came amid a push to help Ukraine boost its domestic weapons production.
• The officials declined to say which weapons plans were included but gave a clue, per the Times.
The US has given Ukraine manufacturing plans for more than 1,000 American weapons in hopes of helping Kyiv bolster its own arms production, two officials told The New York Times.
The military officials told the Times' John Ismay about the transfer during a visit to a new factory for Howitzer artillery shells near Dallas.
According to the Times, these two officials were William A. LaPlante, the undersecretary of defense for acquisition and sustainment, and Douglas R. Bush, the assistant secretary of the Army for acquisition, logistics, and technology.
They told the outlet that the US also translated technical manuals from English to Ukrainian but declined to say which weapons were involved, the Times said.
"What are they using the most?" Bush told Ismay.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
https://mil.in.ua/en/news(...)with-new-shark-uavs/quote:Artillerymen of the 43rd Artillery Brigade are armed with new Shark UAVs
Shark reconnaissance drones of the 43rd Artillery Brigade. May 2024, Ukraine. Photo from the Brigade’s Facebook page
Ukrainian gunners from the 43rd Brigade have been reinforced with additional Shark drones.
The 43rd Artillery Brigade reported that the drones were delivered thanks to the assistance of the Come Back Alive Foundation and civilian pilot Dmytro Antonov.
“Two state-of-the-art Sharks made by a Ukrainian manufacturer have already started performing combat missions to reconnoiter and destroy the enemy on Ukrainian soil,” the Brigade shared.
The Shark multifunctional unmanned aircraft vehicle system is designed for a wide range of missions.
It is with these drones that artillerymen scout for Russian equipment and positions and then adjust artillery at them.Ik vindt ze er geweldig uit zien. En deze drone klinkt als een goede aanwinst voor deze unit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Maar de fallout is toch een stuk lager als je het hoog in de atmosfeer af laat gaan, want het is vooral het gruis en stof dat radioactief wordt.quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
En jij denkt dat al die zware elementen die bij de splitsing gecreerd worden zoals ik noem maar wat strontium en cesium gewoon magisch oplossen als het maar in de lucht gebeurt?
De emp zal wel nog steeds voor veel schade zorgen, zowel op de grond als bij satellieten, zoals hierboven al besproken.Цой жив![]()
https://insider-media.net(...)publichnymy-zaiavamyquote:Lukashenka's fears: what is hidden behind public statements
Oleksandr Lukashenko, commenting on the death of Iranian leader Ibrahim Raisi, revealed his fears again.
This was reported in the Center of National Resistance.
He blamed the US for Raisi's death, citing the sanctions imposed on the Iranian president's helicopter, and emphasized that he was afraid of being in a similar situation:
"The USA has imposed sanctions against ships in Russia and against us, including my plane," he said, expressing his fears about the possibility of a plane crash.Dat Lukashenko een lafaard is mag geen verrassing zijn natuurlijk. Dat werd al duidelijk toen hij op zijn knien bij Putin kwam om te bedelen om hulp bij de opstanden in Wit-Rusland een aantal jaar geleden. In ruil voor deze hulp heeft hij zijn land weggegeven en is hij nu een marionette van Putin.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hoop dat het aanstekelijk werkt.And what rough beast, its hour come round at last,
https://uavarta.org/en/it(...)in-price-in-erethia/quote:It’s cheaper to die than to live: how coffins and funeral services have risen in price in Erethia
The war in Ukraine and sanctions imposed by the economic giants of Europe and the United States have triggered a rise in prices at coffins and funeral services in Russia.
According to the Federal State Statistics Service, since January 2022:
• coffin making has risen in price by 52%, to 6,730 rubles;
• grave digging – by 13%, to 8765 rubles;
• cremation – by 36%, to 28,700 rubles.
And that’s not the last price hike; a new price tag is on the way.
Such a substantial increase in prices for crosses, coffins, and funeral fences is due to the rising cost of raw materials – metal and wood, according to funeral home owners. In fact, the price of boards and metal tiles has risen by 2-2.5 times, including the fact that some of the materials were previously purchased in Ukraine. Quite symbolic, isn’t it?Damn, doodgaan in Rusland is duur geworden voor hun. Geen wonder dat ze al die zieken, gewonden, verslaafden en bejaarden naar het front sturen om te sterven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ocherm toch.quote:
In Den Haag kan ie wel terecht voor onderdak.
All inclusive
AWACS Zijn dan ook geniale systemen helemaal wanneer het volledig gentegreerd is met alles wat Turkije waarschijnlijk ook heeft omdat het allemaal NATO standaard is. De afstand vanwaar je dan doelen zowel vliegend als op de grond kan raken wordt daarmee gigantisch vergroot, zolang de AWACS 'm maar op de radar heeft en om dat die ook in de lucht zit en over de bolling van de aarde heen kijkt is het bereik gigantisch.quote:Op donderdag 30 mei 2024 13:42 schreef polderturk het volgende:
[..]
100% mee eens.
Het is onzinnig om meerdere vechtervliegtuigtypes tegelijkertijd te leveren. Lastig voor onderhoud en training.
Het leveren van de radarvliegtuig is 1000 keer beter.
Ik ga een voorbeeld noemen. Ik ga de 6 daagse oorlog tussen Turkije en Syri benoemen in 2016. Wees aub niet bevooroordeeld door mijn naam. Ik zeg dit niet om Turkije te prijzen. Maar om een punt te maken in het voordeel van Oekrane.
Toen de oorlog begon liet Turkije 2 AWACS vliegtuigen voortdurend in de lucht vliegen om het luchtruim in Syri te bewaken. Iedere keer als er een Syrisch Su-25 vliegtuig de lucht in ging werd er een Turkse F16 gescrambled. Een Turkse F16 schoot 2 Su-25 vliegtuigen in n vlucht uit de lucht. Later werd er nog een Syrisch vliegtuig uit de lucht geschoten. Daarna stuurde Syri geen vliegtuigen meer de lucht in.
De F16 is een bewezen vliegtuig.
Het staat 76-2 tegen Russische vliegtuigen.
DUS.
1. Schiet Russische radars kapot
2. Laat AWACS op 100 km van het front vliegen
3. Stuur F16's de lucht in op het momemt dat Russische vliegtuigen de lucht in gaan.
Dit is de reden dat Putin in zijn broek poept de laatste dagen.
Kan het mis hebben maar volgens mij kan de de Russische AWACS (A-50U) pas sinds heel recentelijk gelinkt worden in het Russische systeem (o.a. S400/S300 AAs) waardoor het enigszins in de buurt komt qua functionaliteit wat NATO kan.
Wat toen het 'live' ging ook een complete verrassing was voor Oekrane ze verloren toen ineens halverwege Oekrane vliegtuigen boven gebieden die lang gewoon veilig waren. Gelukkig hebben ze er inmiddels al 2 neergehaald.![]()
https://kyivindependent.c(...)ars-on-russian-soil/quote:WP: US concerned about Ukrainian strikes on early-warning radars on Russian soil, official says
The U.S. government is concerned about Ukraine striking radar stations on Russian territory as it could "dangerously unsettle Moscow," the Washington Post (WP) reported on May 29, citing an undisclosed U.S. official.
A long-range drone operated by Ukraine's military intelligence (HUR) attacked an early-warning Voronezh M radar in Russia's Orsk city in Orenburg Oblast on May 26, reportedly traveling a record-breaking 1,800 kilometers (around 1,200 miles) from the launch site.
Ukraine's military intelligence also struck another Voronezh radar in the village of Glubokii, 12 kilometers (around 8 miles) from the town of Armavir, in Krasnodar Krai on May 23, causing a fire at the facility, a source in the agency told the Kyiv Independent.
Washington expressed its concerns to Kyiv about the two attacks against radar stations that provide conventional air defense as well as warning of nuclear launches by the West, the article read.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Biochemische fascistische nazi sexslaven die aan organen en mensenhandel doen in Oekrane, daar zien de russen wel echt 'broederlijk' volk in.
Het is maar goed dat Steven 'zijn eigen' gedachten van te voren heeft uitgetypt, je zou maar wat vergeten in zo'n lange lijst.
Stickertje gekregen van putler en weer naar huis.![]()
Het klinkt als een slechte Steven Seagal filmquote:Op donderdag 30 mei 2024 21:24 schreef TwenteFC het volgende:
[ x ]Biochemische fascistische nazi sexslaven die aan organen en mensenhandel doen in Oekrane, daar zien de russen wel echt 'broederlijk' volk in.
Het is maar goed dat Steven 'zijn eigen' gedachten van te voren heeft uitgetypt, je zou maar wat vergeten in zo'n lange lijst.
Stickertje gekregen van putler en weer naar huis.
https://kyivindependent.c(...)efend-eastern-flank/quote:FT: NATO has only 5% of air defense required to defend eastern flank
More than two years into Russia's full-scale war on Ukraine, the air defense capabilities of NATO's eastern flank are only at 5% of the amount seen as necessary to deter an attack, the Financial Times (FT) reported on May 29, citing sources.
NATO members located in central and eastern Europe have publicized plans in recent weeks to improve their collective air defense in response to the Russian threat.
Yet, according to unnamed sources who spoke to the FT, the current air defense capabilities of NATO's eastern flank are far from sufficient.
Air defense is a "major part of the plan to defend eastern Europe from invasion," a NATO diplomat told the FT.
"And right now, we don't have that."
Russia's usage of drones and glide bombs against Ukraine has further highlighted the need for NATO to improve its air defense capabilities.
"(Air defense) is one of the biggest holes we have," another NATO diplomat told the FT. "We can't deny it."
Lithuanian Interior Minister Agne Bilotaite said earlier in May that a group of countries, including the Baltic states, Poland, Norway, and Finland, have agreed to create a "drone wall" to help defend their collective borders.
The announcement came after Polish Prime Minister Donald Tusk said that Poland had signed a contract to join the European Sky Shield Initiative, which currently includes 21 countries. The initiative aims to create an Iron Dome-style air defense system covering NATO members across Europe.
Het originele artikel met nog meer informatie hierover. FT wil alleen niet dat ik deze woord voor woord met je deel.![]()
n verontrustend artikel al zeg ik het zelf op de site van de nos
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)drempel-van-conflict
"You can call me Susan if it makes you happy"![]()
Dit klinkt mij niet erg realistisch, die 5%.quote:Op donderdag 30 mei 2024 21:27 schreef Delenlill het volgende:
https://kyivindependent.c(...)efend-eastern-flank/
[..]
[ x ]
Het originele artikel met nog meer informatie hierover. FT wil alleen niet dat ik deze woord voor woord met je deel.![]()
Wow, die raakt steeds verder van het padje af zeg lol.quote:Op donderdag 30 mei 2024 21:24 schreef TwenteFC het volgende:
[ x ]Biochemische fascistische nazi sexslaven die aan organen en mensenhandel doen in Oekrane, daar zien de russen wel echt 'broederlijk' volk in.
Stickertje gekregen van putler en weer naar huis.![]()
Ook al zou de VS geen toestemming geven, andere landen hebben al wel hun toestemming gegeven om net hun wapens doelen in Ruzland aan te vallen.quote:Op donderdag 30 mei 2024 21:32 schreef TLC het volgende:
Ruzland gebruikt immers zelf ook buitenlandse wapens (Iran, Noord-Korea) om Oekrane aan te vallen.
Hypocriet van hen om dan grote boos te worden als Oekrane hetzelfde doet.
Als de Ruzzen dat niet willen moeten ze dan maar weer terug naar huis gaan.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
Nee hoor. Die was al compleet totaal gestoord. Daarom ook lachen dat de Russen niemand beters hebben kunnen vinden dan hem.quote:Op donderdag 30 mei 2024 21:35 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Wow, die raakt steeds verder van het padje af zeg lol.
Hebben ze nog leuke podcasts over gemaakt.![]()
Protip: doe niet aan aikido 😱quote:Op donderdag 30 mei 2024 21:35 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Wow, die raakt steeds verder van het padje af zeg lol.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
quote:Op donderdag 30 mei 2024 21:32 schreef TLC het volgende:
![]()
Al dus de expert, nu Rusland geen buutvrij meer heeft 1 stap over de grens vanwaar het nog wel Oekraine blijft bestoken is het opeens 'geen spelletje' meer zoals het de afgelopen jaren wel was?
Wat een trieste uitspraak.![]()
Inderdaad verontrustend hoe bang Rob de Wijk wel niet is voor deze escalatie die volgens hem naar wereld oorlog 3 en een nucleaire holocaust zal leiden. Volgens hem kunnen wij Oekrane beter aan zijn lot overlaten. Want stel je voor dat wij Oekrane toestemming geven om zichzelf daadwerkelijk te kunnen verdedigen.quote:Op donderdag 30 mei 2024 21:32 schreef TLC het volgende:
![]()
Als je je geld verdiend met podcasts en columns moet je wel iets "interessants" te zeggen hebben natuurlijk.![]()
Hij piste vanaf dag 1 al in zijn broek.quote:Op donderdag 30 mei 2024 21:43 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Inderdaad verontrustend hoe bang Rob de Wijk wel niet is voor deze escalatie die volgens hem naar wereld oorlog 3 en een nucleaire holocaust zal leiden. Volgens hem kunnen wij Oekrane beter aan zijn lot overlaten. Want stel je voor dat wij Oekrane toestemming geven om zichzelf daadwerkelijk te kunnen verdedigen.![]()
NAVO is een erg groot gebied. En op dit ogenblik kunnen wij niet eens genoeg luchtafweer leveren aan Oekrane om een relatief klein land te verdedigen (in vergelijking met de gehele NAVO).quote:Op donderdag 30 mei 2024 21:34 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dit klinkt mij niet erg realistisch, die 5%.
Natuurlijk houden de landen ook luchtafweer achter voor eigen verdediging. Maar het massale gebruik van drones in deze oorlog heeft al laten zien dat er veel meer luchtafweer nodig zal zijn om alles goed te kunnen verdedigen. Dus die 5 procent vindt ik helemaal zo gek nog niet.
Sowieso is het natuurlijk al moeilijk om je te verdedigen tegen korte afstand drones. Ze zijn relatief kort in de lucht (in elk geval de kamikaze versies). Dus EW kun je ook zien als luchtafweer in dit geval.
[ Bericht 10% gewijzigd door Delenlill op 30-05-2024 22:01:52 ]![]()
Heeft ie de kernoorlog des doods al weer aangekondigd?quote:Op donderdag 30 mei 2024 21:57 schreef spicymchaggis het volgende:
Ijdeltuit Rob de Wijk is weer onder zijn steen vandaan gekropen zie ik.zie email 27 oktober
Forum Opties Forumhop: Hop naar: