Dit inderdaad. Letterlijk elke stap moet eerst publiekelijk worden bekend gemaakt. Wie doet dit, wie doet dit niet. Hoe lang duurt de training, hoe ver zijn de F16 piloten met hun Engelse les, etc. etc. Snap het niet.quote:Op donderdag 30 mei 2024 17:41 schreef havanagila het volgende:
Waarom moet Oekrane publiekelijk toestemming krijgen trouwens. Laat het Kremlin lekker in het gewis.
Omdat sommige mensen anders flippen op Scholz en Biden.quote:Op donderdag 30 mei 2024 17:41 schreef havanagila het volgende:
Waarom moet Oekrane publiekelijk toestemming krijgen trouwens. Laat het Kremlin lekker in het gewis.
Omdat oorlog de voortzetting van politiek is, maar dan met andere middelen. En in dit geval dus de voortzetting van geo-politiek.quote:Op donderdag 30 mei 2024 17:41 schreef havanagila het volgende:
Gewoon, op een plein. Er hoeft alleen maar een boom te staan.quote:Op donderdag 30 mei 2024 18:04 schreef quirina het volgende:
Putin dreigt ons aan te vallen! Nou maar hopen dat hij Den Haag niet nuked want waar berechtten we hem dan?
Waarschijnlijk hebben ze al 500 F16s vernietigd.quote:Op donderdag 30 mei 2024 18:31 schreef ipa84 het volgende:
Rusland komt ook met cijfers wat ze claimen te hebben vernietig.
[ x ]
Toch knap dat ze 605 vliegtuigen hebben neergehaald terwijl Oekrane bij de start van de oorlog er maar 98 had. Over de rest zullen we het maar niet hebben want volgens deze cijfers zou het complete Oekraense leger zijn vernietigd.
Ik vind die bijna 25k drones ook wel apart. Je gaat je bijna afvragen of ze die kamikaze drones ook meetellen.quote:Op donderdag 30 mei 2024 18:50 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Waarschijnlijk hebben ze al 500 F16s vernietigd.
Vergeet niet dat Ukraine minstens zo veel Russische tanks heeft veroverd als dat ze zelf hadden. Een hoop van die vernietigde tanks waren Russische tanks.quote:Op donderdag 30 mei 2024 18:31 schreef ipa84 het volgende:
[ x ]
Toch knap dat ze 605 vliegtuigen hebben neergehaald terwijl Oekrane bij de start van de oorlog er maar 98 had. Over de rest zullen we het maar niet hebben want volgens deze cijfers zou het complete Oekraense leger zijn vernietigd.
Ik kan het Rode Plein aanraden als locatie.quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:01 schreef Discombobulate het volgende:
Demonstratief gebruik van een kernwapen lijkt me een logische stap in de verdere escalatie nu.
Mooi dat zelfs opperrat Doegin lijkt te beseffen dat de wereld een mooiere plek wordt wanneer het perfide Rusland niet meer bestaat.quote:Op donderdag 30 mei 2024 16:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
[..]
Hier ben ik het mee eens.
Wat geheim moet blijven blijft gegarandeerd geheim, wat de Russen angst aanjaagt wordt bekend gemaakt.quote:Op donderdag 30 mei 2024 17:53 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Letterlijk elke stap moet eerst publiekelijk worden bekend gemaakt. Wie doet dit, wie doet dit niet. Hoe lang duurt de training, hoe ver zijn de F16 piloten met hun Engelse les, etc. etc. Snap het niet.
https://www.telegraph.co.(...)reaching-its-climax/quote:
De rest kan ik niet lezen want daar heb ik een account voor nodig. Het is zo als gewoonlijk weer knip en plakwerk waar elke context uitgehaald is. Het gaat om een essays waarin gefantaseerd wordt over de consequenses indien Rusland succesvol is in de oorlog.quote:For the next seven days The Telegraph is running a series of exclusive essays from prominent international commentators imagining the consequences if Russia were successful in its war...
Ik vind het moeilijk om de mindset van de Russen te begrijpen, maar zo gauw Rusland een kernwapen inzet hebben ze verloren. Hetzij, alleen de oorlog in Oekrane, hetzij, een escalatie waarbij er over de hele wereld alleen maar verlierzers zijn.quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:01 schreef Discombobulate het volgende:
Demonstratief gebruik van een kernwapen lijkt me een logische stap in de verdere escalatie nu.
En vooral is het ook weer een tweetje droppen en dan gauw wegrennen.quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:16 schreef Delenlill het volgende:
En zoals gewoonlijk weer het bewijs dat je niet verder kijkt dan je neus lang is.
Ow, dus die steeds langer wordende lijst met landen die zeggen van ons mag het wel, die doen dat voor biden en scholz?quote:Op donderdag 30 mei 2024 17:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Omdat sommige mensen anders flippen op Scholz en Biden.
Ze kunnen ook een kerntest doen.quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:19 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik vind het moeilijk om de mindset van de Russen te begrijpen, maar zo gauw Rusland een kernwapen inzet hebben ze verloren. Hetzij, alleen de oorlog in Oekrane, hetzij, een escalatie waarbij er over de hele wereld alleen maar verlierzers zijn.
Met kernwapens winst afdwingen lijkt mij voor Rusland geen mogelijkheid, maar ik weet niet of ze er zelf anders over denken.
De biden regering is vanaf dag 1 al eerlijk in dat ze willen dat rus inziet dat het zinloos is en er mee kapt. Daar past iedere keer luid verkondigen wat je nu weer gaat doen wel bij; je geeft de andere kant immers de kans om te stoppen voordat je dat gaat doen. De zogehete off-ramp.quote:Op donderdag 30 mei 2024 17:53 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Letterlijk elke stap moet eerst publiekelijk worden bekend gemaakt. Wie doet dit, wie doet dit niet. Hoe lang duurt de training, hoe ver zijn de F16 piloten met hun Engelse les, etc. etc. Snap het niet.
Niet wat betreft niet-made-in-usa spul. Hooguit afgekeurd, maar ja, daar had Oekraine zelf al jaren lak aan.quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:26 schreef ExTec het volgende:
[.
Maar het is toch de VS die limiteringen oplegt mbt waar het e.e.a. ingezet mag worden?
De drones is het enige cijfer wat geloofwaardig is. Vooral omdat Rusland altijd de drones meerekent die hun doel geraakt hebben in de cijfers van neergehaalde/vernietigde drones.quote:Op donderdag 30 mei 2024 18:31 schreef ipa84 het volgende:
[ x ]
Daarom demonstratief, bijvoorbeeld hoog in de lucht boven Oekrane. Geen schade en geen fall-out. Bovendien vragen de Russen zich af of, stel dat in Europa een kernwapen gebruikt wordt, de VS dat riskeert door een all out nucleaire oorlog. Want wat gaat de VS in godsnaam dan doen? Het is zo onbekend terrein, maar we moeten nou ook niet doen alsof we er totaal niet dichtbij zitten. Geen idee hoe het tijdens de Cuba crisis ging, maar dat was ook zoiets.quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:19 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik vind het moeilijk om de mindset van de Russen te begrijpen, maar zo gauw Rusland een kernwapen inzet hebben ze verloren. Hetzij, alleen de oorlog in Oekrane, hetzij, een escalatie waarbij er over de hele wereld alleen maar verlierzers zijn.
Met kernwapens winst afdwingen lijkt mij voor Rusland geen mogelijkheid, maar ik weet niet of ze er zelf anders over denken.
Amerika heeft onlangs al aangegeven dat bij het gebruik van kernwapens op Oekraens grondgebied, ongeacht of er schade is en doden vallen, zij alle Russische troepen en materieel in Oekrane aan zullen gaan vallen, en dus van de kaart zullen vegen.quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Daarom demonstratief, bijvoorbeeld hoog in de lucht boven Oekrane. Geen schade en geen fall-out. Bovendien vragen de Russen zich af of, stel dat in Europa een kernwapen gebruikt wordt, de VS dat riskeert door een all out nucleaire oorlog. Want wat gaat de VS in godsnaam dan doen? Het is zo onbekend terrein, maar we moeten nou ook niet doen alsof we er totaal niet dichtbij zitten. Geen idee hoe het tijdens de Cuba crisis ging, maar dat was ook zoiets.
En als een militaire satelliet daarmee wordt opgeblazen? Dan heeft Rusland wel zomaar kernwapens ingezet tegen de strijdkrachten van de Fransen, de Britten of de VS of een ander land.....Is wel een dingetje....quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Daarom demonstratief, bijvoorbeeld hoog in de lucht boven Oekrane. Geen schade en geen fall-out. Bovendien vragen de Russen zich af of, stel dat in Europa een kernwapen gebruikt wordt, de VS dat riskeert door een all out nucleaire oorlog. Want wat gaat de VS in godsnaam dan doen? Het is zo onbekend terrein, maar we moeten nou ook niet doen alsof we er totaal niet dichtbij zitten. Geen idee hoe het tijdens de Cuba crisis ging, maar dat was ook zoiets.
Waar waren die testsites toen de USSR nog bestond? Niet in wat nu Rusland is dacht ik.quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:46 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Amerika heeft onlangs al aangegeven dat bij het gebruik van kernwapens op Oekraens grondgebied, ongeacht of er schade is en doden vallen, zij alle Russische troepen en materieel in Oekrane aan zullen gaan vallen, en dus van de kaart zullen vegen.
Wat Rusland bedoeld met die demonstratie van een kernwapen/aanval is een test op een nucleaire testsite bijvoorbeeld. (Ten minste dat neem ik aan). Zij will dit slechts gebruiken als afschrikking, Een mooie paddenstoel wolk op tv kunnen laten zien, het westen bang maken voor escalatie.
Al weet je met Rusland nooit natuurlijk.
Ze vonden ook in Rusland plaats.quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waar waren die testsites toen de USSR nog bestond? Niet in wat nu Rusland is dacht ik.
Kazachstanquote:Op donderdag 30 mei 2024 19:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waar waren die testsites toen de USSR nog bestond? Niet in wat nu Rusland is dacht ik.
Klopt.quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:46 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Amerika heeft onlangs al aangegeven dat bij het gebruik van kernwapens op Oekraens grondgebied, ongeacht of er schade is en doden vallen, zij alle Russische troepen en materieel in Oekrane aan zullen gaan vallen, en dus van de kaart zullen vegen.
Wat Rusland bedoeld met die demonstratie van een kernwapen/aanval is een test op een nucleaire testsite bijvoorbeeld. (Ten minste dat neem ik aan). Zij will dit slechts gebruiken als afschrikking, Een mooie paddenstoel wolk op tv kunnen laten zien, het westen bang maken voor escalatie.
Al weet je met Rusland nooit natuurlijk.
Ja, daar heb ik het toch ook over. En van de kaart vegen is een veel te groot woord. Ook door militair ingrijpen van de VS na zoiets gaat het niet in n keer klaar zijn. Daarom is de escalatie voor daadwerkelijk gebruik van kernwapens ook veel groter mocht zoiets gebeuren.quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:46 schreef Delenlill het volgende:
Wat? Doordat er n hoog boven de grond tot ontploffing wordt gebracht? Dat is heel erg onwaarschijnlijk en misschien zelfs onmogelijk.quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
En als een militaire satelliet daarmee wordt opgeblazen? Dan heeft Rusland wel zomaar kernwapens ingezet tegen de strijdkrachten van de Fransen, de Britten of de VS of een ander land.....Is wel een dingetje....
Te laag gooi een een partij straling over de wereld. Kilometertje of 150-200 is wel het minimum. Maar dan kom je bij LEO in de buurt.quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:03 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat? Doordat er n hoog boven de grond tot ontploffing wordt gebracht? Dat is heel erg onwaarschijnlijk en misschien zelfs onmogelijk.
En jij denkt dat al die zware elementen die bij de splitsing gecreerd worden zoals ik noem maar wat strontium en cesium gewoon magisch oplossen als het maar in de lucht gebeurt?quote:
Het is gewoon algemeen bekend. Schade is nihil.quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
En jij denkt dat al die zware elementen die bij de splitsing gecreerd worden zoals ik noem maar wat strontium en cesium gewoon magisch oplossen als het maar in de lucht gebeurt?
Ja poep, die was ik vergeten. En, hoe kan ik die vergeten want dat is de plek waar ze de Tsar Bombba hebben afgestoken.quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:09 schreef BEFEM het volgende:
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Novaya_Zemlya
Hier ook
Het is goed met je. Je hebt het over evenveel energie die vrijkomt ter grootte van vier-vijf keer de sterkste zonnevlam. De blast van Starfish Prime brandde drie satellieten n elektronica op de grond op 1200km afstand door.quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is gewoon algemeen bekend. Schade is nihil.
quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:01 schreef Discombobulate het volgende:
Maar dit keer heeft hij het over ongevaarlijk ergens afsteken. Da's toch weer anders. Denkt-ie.quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]![]()
![]()
Dat duurde even, maar we hebben weer een post van Discombobulate over kernwapens.
De schokgolf is initieel het ergste, maar vervelende radioactiviteit komt gewoon om de hoek kijken. En daar splitslingselement beduidend zwaarder zijn dan lucht komen die gewoon omlaag, gravity works.quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is gewoon algemeen bekend. Schade is nihil.
quote:How the Kremlin uses comics to glorify its war in Ukraine
A Ukrainian soldier is portrayed surrendering and changing his name to its Russian version
War-themed comic books are being used by the Kremlin to sell its vision of the war in Ukraine to the youth.
During the first months following the start of invasion of Ukraine, a poll by the Russian state pollster suggested that young Russians were the least supportive of the war.
It now seems the Kremlin is taking steps to ensure that changes.
In April, the Russian defence and education ministries started distributing tens of thousands of comic books that praise the invasion of Ukraine in schools across Russia and Ukraine’s Russia-occupied territories.
According to the project’s official website, the goal is ultimately to supply these comics to every school under Russian control.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:The US gave sensitive plans for over 1,000 American weapons to Ukraine, say 2 officials who gave only a cryptic hint as to what they are: report
• Two senior US officials told the Times that Washington sent plans for over 1,000 weapons to Ukraine.
• The reported transfer came amid a push to help Ukraine boost its domestic weapons production.
• The officials declined to say which weapons plans were included but gave a clue, per the Times.
The US has given Ukraine manufacturing plans for more than 1,000 American weapons in hopes of helping Kyiv bolster its own arms production, two officials told The New York Times.
The military officials told the Times' John Ismay about the transfer during a visit to a new factory for Howitzer artillery shells near Dallas.
According to the Times, these two officials were William A. LaPlante, the undersecretary of defense for acquisition and sustainment, and Douglas R. Bush, the assistant secretary of the Army for acquisition, logistics, and technology.
They told the outlet that the US also translated technical manuals from English to Ukrainian but declined to say which weapons were involved, the Times said.
"What are they using the most?" Bush told Ismay.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Artillerymen of the 43rd Artillery Brigade are armed with new Shark UAVs
Shark reconnaissance drones of the 43rd Artillery Brigade. May 2024, Ukraine. Photo from the Brigade’s Facebook page
Ukrainian gunners from the 43rd Brigade have been reinforced with additional Shark drones.
The 43rd Artillery Brigade reported that the drones were delivered thanks to the assistance of the Come Back Alive Foundation and civilian pilot Dmytro Antonov.
“Two state-of-the-art Sharks made by a Ukrainian manufacturer have already started performing combat missions to reconnoiter and destroy the enemy on Ukrainian soil,” the Brigade shared.
The Shark multifunctional unmanned aircraft vehicle system is designed for a wide range of missions.
It is with these drones that artillerymen scout for Russian equipment and positions and then adjust artillery at them.
Ik vindt ze er geweldig uit zien. En deze drone klinkt als een goede aanwinst voor deze unit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar de fallout is toch een stuk lager als je het hoog in de atmosfeer af laat gaan, want het is vooral het gruis en stof dat radioactief wordt.quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
En jij denkt dat al die zware elementen die bij de splitsing gecreerd worden zoals ik noem maar wat strontium en cesium gewoon magisch oplossen als het maar in de lucht gebeurt?
quote:Lukashenka's fears: what is hidden behind public statements
Oleksandr Lukashenko, commenting on the death of Iranian leader Ibrahim Raisi, revealed his fears again.
This was reported in the Center of National Resistance.
He blamed the US for Raisi's death, citing the sanctions imposed on the Iranian president's helicopter, and emphasized that he was afraid of being in a similar situation:
"The USA has imposed sanctions against ships in Russia and against us, including my plane," he said, expressing his fears about the possibility of a plane crash.
Dat Lukashenko een lafaard is mag geen verrassing zijn natuurlijk. Dat werd al duidelijk toen hij op zijn knien bij Putin kwam om te bedelen om hulp bij de opstanden in Wit-Rusland een aantal jaar geleden. In ruil voor deze hulp heeft hij zijn land weggegeven en is hij nu een marionette van Putin.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:It’s cheaper to die than to live: how coffins and funeral services have risen in price in Erethia
The war in Ukraine and sanctions imposed by the economic giants of Europe and the United States have triggered a rise in prices at coffins and funeral services in Russia.
According to the Federal State Statistics Service, since January 2022:
• coffin making has risen in price by 52%, to 6,730 rubles;
• grave digging – by 13%, to 8765 rubles;
• cremation – by 36%, to 28,700 rubles.
And that’s not the last price hike; a new price tag is on the way.
Such a substantial increase in prices for crosses, coffins, and funeral fences is due to the rising cost of raw materials – metal and wood, according to funeral home owners. In fact, the price of boards and metal tiles has risen by 2-2.5 times, including the fact that some of the materials were previously purchased in Ukraine. Quite symbolic, isn’t it?
Damn, doodgaan in Rusland is duur geworden voor hun. Geen wonder dat ze al die zieken, gewonden, verslaafden en bejaarden naar het front sturen om te sterven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ocherm toch.quote:
AWACS Zijn dan ook geniale systemen helemaal wanneer het volledig gentegreerd is met alles wat Turkije waarschijnlijk ook heeft omdat het allemaal NATO standaard is. De afstand vanwaar je dan doelen zowel vliegend als op de grond kan raken wordt daarmee gigantisch vergroot, zolang de AWACS 'm maar op de radar heeft en om dat die ook in de lucht zit en over de bolling van de aarde heen kijkt is het bereik gigantisch.quote:Op donderdag 30 mei 2024 13:42 schreef polderturk het volgende:
[..]
100% mee eens.
Het is onzinnig om meerdere vechtervliegtuigtypes tegelijkertijd te leveren. Lastig voor onderhoud en training.
Het leveren van de radarvliegtuig is 1000 keer beter.
Ik ga een voorbeeld noemen. Ik ga de 6 daagse oorlog tussen Turkije en Syri benoemen in 2016. Wees aub niet bevooroordeeld door mijn naam. Ik zeg dit niet om Turkije te prijzen. Maar om een punt te maken in het voordeel van Oekrane.
Toen de oorlog begon liet Turkije 2 AWACS vliegtuigen voortdurend in de lucht vliegen om het luchtruim in Syri te bewaken. Iedere keer als er een Syrisch Su-25 vliegtuig de lucht in ging werd er een Turkse F16 gescrambled. Een Turkse F16 schoot 2 Su-25 vliegtuigen in n vlucht uit de lucht. Later werd er nog een Syrisch vliegtuig uit de lucht geschoten. Daarna stuurde Syri geen vliegtuigen meer de lucht in.
De F16 is een bewezen vliegtuig.
Het staat 76-2 tegen Russische vliegtuigen.
DUS.
1. Schiet Russische radars kapot
2. Laat AWACS op 100 km van het front vliegen
3. Stuur F16's de lucht in op het momemt dat Russische vliegtuigen de lucht in gaan.
Dit is de reden dat Putin in zijn broek poept de laatste dagen.
quote:WP: US concerned about Ukrainian strikes on early-warning radars on Russian soil, official says
The U.S. government is concerned about Ukraine striking radar stations on Russian territory as it could "dangerously unsettle Moscow," the Washington Post (WP) reported on May 29, citing an undisclosed U.S. official.
A long-range drone operated by Ukraine's military intelligence (HUR) attacked an early-warning Voronezh M radar in Russia's Orsk city in Orenburg Oblast on May 26, reportedly traveling a record-breaking 1,800 kilometers (around 1,200 miles) from the launch site.
Ukraine's military intelligence also struck another Voronezh radar in the village of Glubokii, 12 kilometers (around 8 miles) from the town of Armavir, in Krasnodar Krai on May 23, causing a fire at the facility, a source in the agency told the Kyiv Independent.
Washington expressed its concerns to Kyiv about the two attacks against radar stations that provide conventional air defense as well as warning of nuclear launches by the West, the article read.
Het klinkt als een slechte Steven Seagal filmquote:Op donderdag 30 mei 2024 21:24 schreef TwenteFC het volgende:
[ x ]Biochemische fascistische nazi sexslaven die aan organen en mensenhandel doen in Oekrane, daar zien de russen wel echt 'broederlijk' volk in.
Het is maar goed dat Steven 'zijn eigen' gedachten van te voren heeft uitgetypt, je zou maar wat vergeten in zo'n lange lijst.
Stickertje gekregen van putler en weer naar huis.
quote:FT: NATO has only 5% of air defense required to defend eastern flank
More than two years into Russia's full-scale war on Ukraine, the air defense capabilities of NATO's eastern flank are only at 5% of the amount seen as necessary to deter an attack, the Financial Times (FT) reported on May 29, citing sources.
NATO members located in central and eastern Europe have publicized plans in recent weeks to improve their collective air defense in response to the Russian threat.
Yet, according to unnamed sources who spoke to the FT, the current air defense capabilities of NATO's eastern flank are far from sufficient.
Air defense is a "major part of the plan to defend eastern Europe from invasion," a NATO diplomat told the FT.
"And right now, we don't have that."
Russia's usage of drones and glide bombs against Ukraine has further highlighted the need for NATO to improve its air defense capabilities.
"(Air defense) is one of the biggest holes we have," another NATO diplomat told the FT. "We can't deny it."
Lithuanian Interior Minister Agne Bilotaite said earlier in May that a group of countries, including the Baltic states, Poland, Norway, and Finland, have agreed to create a "drone wall" to help defend their collective borders.
The announcement came after Polish Prime Minister Donald Tusk said that Poland had signed a contract to join the European Sky Shield Initiative, which currently includes 21 countries. The initiative aims to create an Iron Dome-style air defense system covering NATO members across Europe.
Dit klinkt mij niet erg realistisch, die 5%.quote:Op donderdag 30 mei 2024 21:27 schreef Delenlill het volgende:
https://kyivindependent.c(...)efend-eastern-flank/
[..]
[ x ]
Het originele artikel met nog meer informatie hierover. FT wil alleen niet dat ik deze woord voor woord met je deel.
Wow, die raakt steeds verder van het padje af zeg lol.quote:Op donderdag 30 mei 2024 21:24 schreef TwenteFC het volgende:
[ x ]Biochemische fascistische nazi sexslaven die aan organen en mensenhandel doen in Oekrane, daar zien de russen wel echt 'broederlijk' volk in.
Het is maar goed dat Steven 'zijn eigen' gedachten van te voren heeft uitgetypt, je zou maar wat vergeten in zo'n lange lijst.
Stickertje gekregen van putler en weer naar huis.
Ook al zou de VS geen toestemming geven, andere landen hebben al wel hun toestemming gegeven om net hun wapens doelen in Ruzland aan te vallen.quote:Op donderdag 30 mei 2024 21:32 schreef TLC het volgende:
n verontrustend artikel al zeg ik het zelf op de site van de nos
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)drempel-van-conflict
Nee hoor. Die was al compleet totaal gestoord. Daarom ook lachen dat de Russen niemand beters hebben kunnen vinden dan hem.quote:Op donderdag 30 mei 2024 21:35 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Wow, die raakt steeds verder van het padje af zeg lol.
Protip: doe niet aan aikido 😱quote:Op donderdag 30 mei 2024 21:35 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Wow, die raakt steeds verder van het padje af zeg lol.
quote:Op donderdag 30 mei 2024 21:32 schreef TLC het volgende:
Inderdaad verontrustend hoe bang Rob de Wijk wel niet is voor deze escalatie die volgens hem naar wereld oorlog 3 en een nucleaire holocaust zal leiden. Volgens hem kunnen wij Oekrane beter aan zijn lot overlaten. Want stel je voor dat wij Oekrane toestemming geven om zichzelf daadwerkelijk te kunnen verdedigen.quote:Op donderdag 30 mei 2024 21:32 schreef TLC het volgende:
Hij piste vanaf dag 1 al in zijn broek.quote:Op donderdag 30 mei 2024 21:43 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Inderdaad verontrustend hoe bang Rob de Wijk wel niet is voor deze escalatie die volgens hem naar wereld oorlog 3 en een nucleaire holocaust zal leiden. Volgens hem kunnen wij Oekrane beter aan zijn lot overlaten. Want stel je voor dat wij Oekrane toestemming geven om zichzelf daadwerkelijk te kunnen verdedigen.
NAVO is een erg groot gebied. En op dit ogenblik kunnen wij niet eens genoeg luchtafweer leveren aan Oekrane om een relatief klein land te verdedigen (in vergelijking met de gehele NAVO).quote:Op donderdag 30 mei 2024 21:34 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dit klinkt mij niet erg realistisch, die 5%.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |