De drones is het enige cijfer wat geloofwaardig is. Vooral omdat Rusland altijd de drones meerekent die hun doel geraakt hebben in de cijfers van neergehaalde/vernietigde drones.quote:Op donderdag 30 mei 2024 18:31 schreef ipa84 het volgende:
Rusland komt ook met cijfers wat ze claimen te hebben vernietig.
[ x ]
Toch knap dat ze 605 vliegtuigen hebben neergehaald terwijl Oekraïne bij de start van de oorlog er maar 98 had. Over de rest zullen we het maar niet hebben want volgens deze cijfers zou het complete Oekraïense leger zijn vernietigd.
Daarom demonstratief, bijvoorbeeld hoog in de lucht boven Oekraïne. Geen schade en geen fall-out. Bovendien vragen de Russen zich af of, stel dat in Europa een kernwapen gebruikt wordt, de VS dat riskeert door een all out nucleaire oorlog. Want wat gaat de VS in godsnaam dan doen? Het is zo onbekend terrein, maar we moeten nou ook niet doen alsof we er totaal niet dichtbij zitten. Geen idee hoe het tijdens de Cuba crisis ging, maar dat was ook zoiets.quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:19 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik vind het moeilijk om de mindset van de Russen te begrijpen, maar zo gauw Rusland een kernwapen inzet hebben ze verloren. Hetzij, alleen de oorlog in Oekraïne, hetzij, een escalatie waarbij er over de hele wereld alleen maar verlierzers zijn.
Met kernwapens winst afdwingen lijkt mij voor Rusland geen mogelijkheid, maar ik weet niet of ze er zelf anders over denken.
Amerika heeft onlangs al aangegeven dat bij het gebruik van kernwapens op Oekraïens grondgebied, ongeacht of er schade is en doden vallen, zij alle Russische troepen en materieel in Oekraïne aan zullen gaan vallen, en dus van de kaart zullen vegen.quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Daarom demonstratief, bijvoorbeeld hoog in de lucht boven Oekraïne. Geen schade en geen fall-out. Bovendien vragen de Russen zich af of, stel dat in Europa een kernwapen gebruikt wordt, de VS dat riskeert door een all out nucleaire oorlog. Want wat gaat de VS in godsnaam dan doen? Het is zo onbekend terrein, maar we moeten nou ook niet doen alsof we er totaal niet dichtbij zitten. Geen idee hoe het tijdens de Cuba crisis ging, maar dat was ook zoiets.
En als een militaire satelliet daarmee wordt opgeblazen? Dan heeft Rusland wel zomaar kernwapens ingezet tegen de strijdkrachten van de Fransen, de Britten of de VS of een ander land.....Is wel een dingetje....quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Daarom demonstratief, bijvoorbeeld hoog in de lucht boven Oekraïne. Geen schade en geen fall-out. Bovendien vragen de Russen zich af of, stel dat in Europa een kernwapen gebruikt wordt, de VS dat riskeert door een all out nucleaire oorlog. Want wat gaat de VS in godsnaam dan doen? Het is zo onbekend terrein, maar we moeten nou ook niet doen alsof we er totaal niet dichtbij zitten. Geen idee hoe het tijdens de Cuba crisis ging, maar dat was ook zoiets.
Waar waren die testsites toen de USSR nog bestond? Niet in wat nu Rusland is dacht ik.quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:46 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Amerika heeft onlangs al aangegeven dat bij het gebruik van kernwapens op Oekraïens grondgebied, ongeacht of er schade is en doden vallen, zij alle Russische troepen en materieel in Oekraïne aan zullen gaan vallen, en dus van de kaart zullen vegen.
Wat Rusland bedoeld met die demonstratie van een kernwapen/aanval is een test op een nucleaire testsite bijvoorbeeld. (Ten minste dat neem ik aan). Zij will dit slechts gebruiken als afschrikking, Een mooie paddenstoel wolk op tv kunnen laten zien, het westen bang maken voor escalatie.
Al weet je met Rusland nooit natuurlijk.
Ze vonden ook in Rusland plaats.quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waar waren die testsites toen de USSR nog bestond? Niet in wat nu Rusland is dacht ik.
Kazachstanquote:Op donderdag 30 mei 2024 19:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waar waren die testsites toen de USSR nog bestond? Niet in wat nu Rusland is dacht ik.
Klopt.quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:46 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Amerika heeft onlangs al aangegeven dat bij het gebruik van kernwapens op Oekraïens grondgebied, ongeacht of er schade is en doden vallen, zij alle Russische troepen en materieel in Oekraïne aan zullen gaan vallen, en dus van de kaart zullen vegen.
Wat Rusland bedoeld met die demonstratie van een kernwapen/aanval is een test op een nucleaire testsite bijvoorbeeld. (Ten minste dat neem ik aan). Zij will dit slechts gebruiken als afschrikking, Een mooie paddenstoel wolk op tv kunnen laten zien, het westen bang maken voor escalatie.
Al weet je met Rusland nooit natuurlijk.
Ja, daar heb ik het toch ook over. En van de kaart vegen is een veel te groot woord. Ook door militair ingrijpen van de VS na zoiets gaat het niet in één keer klaar zijn. Daarom is de escalatie voor daadwerkelijk gebruik van kernwapens ook veel groter mocht zoiets gebeuren.quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:46 schreef Delenlill het volgende:
Wat? Doordat er één hoog boven de grond tot ontploffing wordt gebracht? Dat is heel erg onwaarschijnlijk en misschien zelfs onmogelijk.quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
En als een militaire satelliet daarmee wordt opgeblazen? Dan heeft Rusland wel zomaar kernwapens ingezet tegen de strijdkrachten van de Fransen, de Britten of de VS of een ander land.....Is wel een dingetje....
Te laag gooi een een partij straling over de wereld. Kilometertje of 150-200 is wel het minimum. Maar dan kom je bij LEO in de buurt.quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:03 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat? Doordat er één hoog boven de grond tot ontploffing wordt gebracht? Dat is heel erg onwaarschijnlijk en misschien zelfs onmogelijk.
En jij denkt dat al die zware elementen die bij de splitsing gecreerd worden zoals ik noem maar wat strontium en cesium gewoon magisch oplossen als het maar in de lucht gebeurt?quote:
Het is gewoon algemeen bekend. Schade is nihil.quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
En jij denkt dat al die zware elementen die bij de splitsing gecreerd worden zoals ik noem maar wat strontium en cesium gewoon magisch oplossen als het maar in de lucht gebeurt?
Ja poep, die was ik vergeten. En, hoe kan ik die vergeten want dat is de plek waar ze de Tsar Bombba hebben afgestoken.quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:09 schreef BEFEM het volgende:
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Novaya_Zemlya
Hier ook
Het is goed met je. Je hebt het over evenveel energie die vrijkomt ter grootte van vier-vijf keer de sterkste zonnevlam. De blast van Starfish Prime brandde drie satellieten èn elektronica op de grond op 1200km afstand door.quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is gewoon algemeen bekend. Schade is nihil.
quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:01 schreef Discombobulate het volgende:
Demonstratief gebruik van een kernwapen lijkt me een logische stap in de verdere escalatie nu.
Maar dit keer heeft hij het over ongevaarlijk ergens afsteken. Da's toch weer anders. Denkt-ie.quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]![]()
![]()
Dat duurde even, maar we hebben weer een post van Discombobulate over kernwapens.
De schokgolf is initieel het ergste, maar vervelende radioactiviteit komt gewoon om de hoek kijken. En daar splitslingselement beduidend zwaarder zijn dan lucht komen die gewoon omlaag, gravity works.quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is gewoon algemeen bekend. Schade is nihil.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |