Uurtje op de SIM en klaar ben je...quote:Op donderdag 30 mei 2024 10:29 schreef Delenlill het volgende:
- Is er personeel (technici/grondpersoneel) opgeleid voor de Gripen?
- Hebben de piloten die getraind hebben op de Gripen deze helemaal onder de knie? Op het niveau dat zij nu de F-16 onder de knie zullen hebben?
- Is er infrastructuur aanwezig in Oekraine specifiek voor de Gripen?
Canada het lachertje van de NAVO?quote:Op woensdag 29 mei 2024 18:27 schreef BEFEM het volgende:
Hebben die überhaupt iets geleverd? Dat is volgens mij echt het lachertje van de NAVO tegenwoordig?
De congnitieve dissonancie is strong in this one.quote:Op donderdag 30 mei 2024 10:39 schreef Ulx het volgende:
Je opmerkingen zijn niet veel anders dan de "hulp helpt niet geef je maar over Oekraine"
Maar als een volleerd 1984 adapt, war is immers peace, heeft meneer Ulx het smerige lef hier om het druppelsgewijs ze steeds genoeg geven om niet te verliezen, maar nooit genoeg om te winnen op de voeren als "hulp", en als je daar commentaar op hebt, "wil je ze niet helpen".quote:Geef gewoon f*ckin' alle hulp die kan, zo snel mogelijk
Ik kijk hier weer eens maar ik zie dat de sfeer nog het zelfde is. Deel je een kritische mening dan word je hier dus gewoon voor trol uitgemaakt. Beetje jammer.quote:Op donderdag 30 mei 2024 10:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Net was het nog de F16 coalitie die de Gripen slowwalkte. (Voiceover: Hoe kregen ze Zweden zo ver?)
Je opmerkingen zijn niet veel anders dan de "hulp helpt niet geef je maar over Oekraine" berichten uit de Russische trollfarms.
Het kan toeval zijn, maar het valt wel op.
Waar in dat zweedse artikel stond dat er sprake was van dat de training nog niet afgerond was...?quote:
Die donaties hebben een economische waarde die afgeschreven moet worden. En jij bent diegene die zegt dat Zweden beide maar moet leveren.quote:Op donderdag 30 mei 2024 10:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eh, wat???
Zover ik weet doen landen donaties uit eigen zak, maar nu fantaseer je erbij dat er wel degelijk en rekening is, die... verdeelt wordt?
Levendige fantasie heb jij.
[..]
Ja, en..... dat is inzake gripens zweden, en die waren blijkbaar prima bereid, uit eigen zak die dingen te leveren?
Entree: "intensieve discussies"?
quote:Nee, kleine oekrainse kleuter, jij snapt niet dat je training nog niet klaar is, en je ze daarom nog niet mag hebben. Luister naar die niet nader gedefinieerde "westerse landen", die weten het heus beter.
Hebben we het over gehad:quote:Op donderdag 30 mei 2024 10:46 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Die donaties hebben een economische waarde die afgeschreven moet worden. En jij bent diegene die zegt dat Zweden beide maar moet leveren.
Ik zit niet te wachten op mooie excusen waarom mensen zoals jij denken dat het alles behalve slowwalken is.quote:Op donderdag 30 mei 2024 10:07 schreef ExTec het volgende:
Ow, dus je fantaseert erbij dat het een OF OF was?
IPV dat zweden gewoon bereid was om zowel die AWACS als gripens te leveren?
En het bevoogdende westen moest kleine kleuter oekraine natuurlijk overrulen: nee, beste oekrainers, wij weten wat goed is voor jou, neem die AWACS nou maar?
En als dat buiten budget valt, war thunder heeft ook een simulatie mode.quote:
Ja, ik ga zo naar kantoor, zijn jullie weer even van me afquote:Op donderdag 30 mei 2024 10:42 schreef over_hedge het volgende:
Nieuwe dag. Nieuwe ExTec die boos is als iemand niet 100% met hem eens is.
Zweden moet niksquote:Op donderdag 30 mei 2024 10:46 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Die donaties hebben een economische waarde die afgeschreven moet worden. En jij bent diegene die zegt dat Zweden beide maar moet leveren.
En voor bepaalde dingen wordt de rekening verdeeld ja. De landen leggen geld in de pot waarvan dan de aankopen gedaan worden. De lasten worden dan samen gedragen.
Zo zou het ook met de F-16 coalitie kunnen zijn bijvoorbeeld. Maar dat zou ik niet met zekerheid kunnen zeggen.
Naja ik hoef niet van je af. Maar als je af en toe iets minder denigrerend bent in je antwoorden maakt het topic wat fijner lezen.quote:Op donderdag 30 mei 2024 10:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, ik ga zo naar kantoor, zijn jullie weer even van me af
Ja, dat denk ik ook want:quote:Op donderdag 30 mei 2024 10:54 schreef sp3c het volgende:
dan aew toestellen want die zijn na 3 dagen stuk natuurlijk
Want?quote:Op donderdag 30 mei 2024 10:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
Zweden moet niks
verder denk ik dat Oekraine atm meer heeft aan Gripen dan aew toestellen want die zijn na 3 dagen stuk natuurlijk
Smerige praktijken inderdaad. Is al sinds dag één gaande. Los van dat het niet moet worden gedaan denk ik dat Rusland hiermee ook weer extra vijandigheid en extra soldaten voor Oekraïne creert. Zoals met bombarderen woonwijken.quote:Op donderdag 30 mei 2024 10:54 schreef xpompompomx het volgende:
Lang, maag omdraaiend, verhaal over verkrachtingen door Ruzzen in de bezette gebieden:
Survivors say Russia is waging a war of sexual violence in occupied areas of Ukraine. Men are often the victims
[ afbeelding ]
Hebben het idd prima gedaan in oa Kandahar, je kan ook prima met ze werken. Ze lijken qua instelling wel een beetje op het Nederlandse leger.quote:Op donderdag 30 mei 2024 10:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
Canada het lachertje van de NAVO?
lol, heb je heel dat ISAF verhaal gemist ofzo?
want de Russen schieten iedere dag met hypersonische raketten en deze kun je niet bepaald overal kwijt en ze zijn wat lastiger te verstoppenquote:
Blijkbaar is het hier de norm om ter plekke argumenten a'la: training is niet goed - uit je reet te trekken als we het over die gripens hebben,quote:
Toch wel vreemd dan, dat SE mindef dan zegt dat hij van dat leveren afziet na "intensieve discussies" met die mysterieuze "westerse landen".quote:Op donderdag 30 mei 2024 11:05 schreef Ulx het volgende:
Feit is gewoon dat Zweden probleemloos een zwik Gripens kan neerzetten in Oekraïne.
Wat kunnen andere landen daartegen doen? Helemaal niks.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |