abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213653847
Ik denk dat Yesilguz Kees is, Caroline is Ma Flodder, Geert is Sjonnie en Omtzigt is dan Sjakie.

Oh ja met vluchtelingen, als je ze niks biedt zullen ze wel in de illegaliteit gaan. Moet je weer geld aan opsporing uitgeven. Klinkt dat de buitenlander hater dan beter in de oren, dat er meer geld heen gaat maar niet meer naar opvang nu naar straffen.
pi_213654139
wanneer wordt bekend gemaakt wie beoogd minister-president wordt?
pi_213654154
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 07:40 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Als die persoon het zelf weet, denk ik. Misschien komen ze daar vandaag wel uit. Zo niet, dan gaan die 5 weken wel extreem krap worden, want zonder premier kun je ook de rest van de puzzel nooit leggen. Allereerst omdat mensen van buiten zullen willen weten wie de premier is, daarnaast ook omdat als 1 van de partijen de premier levert de hele puzzel anders is dan als de premier onpartijdig is.

Dijkgraaf en Van Zwol hebben gister ontkend. Kamp ontkende al eerder. Verder gaat de naam Van Eijck nog rond, veel meer namen zie ik verder niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213654172
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 07:40 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Vanavond op SBS6 tussen Peter Gillis en Shownieuws in
pi_213654315
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 00:34 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Deze boosheid bedoel ik dus. Links laat zich echt ongelofelijk kennen.
Zou je mij iets uit kunnen leggen, omdat ik het niet begrijp? De PVV heeft zich de afgelopen jaren, in niet misselijke bewoordingen uitgelaten over: het parlement, journalisten, Europa, migranten, collega politici, Islamieten en links.

Kun jij mij uitleggen waarom “Links zich ongelofelijk laat kennen” met het betoog van Probeer, terwijl eerder woorden als “nep parlement”, “tuig van de richel” en “heks” gewoon harde oppositie was?
  donderdag 23 mei 2024 @ 08:36:30 #7
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213654398
Nou the day after. Zouden de boeren fris en fruitig zijn opgestaan na debacle van Caroline gisteren? Caroline verwijt het kabinet voor zwalkend beleid maar zwalkt gisteren zelf nog het meest door hele klimaatfonds op te blazen. Dan ben ik nog aardig.

Als ik de reacties onder deze tweet lees dan geloven de boeren helaas nog steeds in sprookjes...

twitter
  donderdag 23 mei 2024 @ 08:38:16 #8
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213654408
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 08:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nou the day after. Zouden de boeren fris en fruitig zijn opgestaan na debacle van Caroline gisteren? Caroline verwijt het kabinet voor zwalkend beleid maar zwalkt gisteren zelf nog het meest door hele klimaatfonds op te blazen. Dan ben ik nog aardig.

Als ik de reacties onder deze tweet lees dan geloven de boeren helaas nog steeds in sprookjes...

[ x ]
Maar als boeren iets willen, dan kan dat ook. Dat is de boerenmentaliteit!

Domme gelul ook weer over dat generaties lang boeren. Dodelijk vermoeiend.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 mei 2024 @ 08:50:39 #9
426493 crew  PippenScottie
pi_213654468
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 08:21 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Zou je mij iets uit kunnen leggen, omdat ik het niet begrijp? De PVV heeft zich de afgelopen jaren, in niet misselijke bewoordingen uitgelaten over: het parlement, journalisten, Europa, migranten, collega politici, Islamieten en links.

Kun jij mij uitleggen waarom “Links zich ongelofelijk laat kennen” met het betoog van Probeer, terwijl eerder woorden als “nep parlement”, “tuig van de richel” en “heks” gewoon harde oppositie was?
In de VS noemen ze dit “rules for thee, not for me”

Wij kunnen het gewoon hypocriet noemen.
My friends all drive horses
pi_213654914
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2024 08:50 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
In de VS noemen ze dit “rules for thee, not for me”

Wij kunnen het gewoon hypocriet noemen.
Jaaaaa, maar nu kun je lachen om de "tranen van links", in de VS stem je dan op een verkrachter en fraudeur en in Nederland op een veroordeelde haatzaaier die de voorgaande teksten produceerde.

En ik zou willen dat het gechargeerd was.
  donderdag 23 mei 2024 @ 10:02:45 #11
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213654979
Ik hoor net een reclame op de radio dat je bij de Rabobank een rekening voor je kind kan openen die 'regenboogrekening' heet.

Ik voorspel kamervragen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_213655038
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 04:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik denk dat Yesilguz Kees is, Caroline is Ma Flodder, Geert is Sjonnie en Omtzigt is dan Sjakie.
pi_213655212
Ik vond de benaming "Kabinet Hoe dan?" van Bikker ook wel sterk, al zou ik het Kabinet Hoe en wie dan?" willen noemen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213655258
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 10:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Godverdomme :')
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  donderdag 23 mei 2024 @ 10:51:19 #15
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_213655264
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 10:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die was hier al 2 keer gepost, waaronder door jezelf. Lijkt me niet echt nuttig dat steeds te herhalen als je geen reactie krijgt omdat niemand ON serieus neemt.
Klopt wat je schrijft.
Maar jullie herhalen ook jezelf, dus ik dacht, waarom ik niet?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 23 mei 2024 @ 11:29:23 #16
408813 crew  trein2000
pi_213655595
Opbokken met die linkdumps.
zie email 27 oktober
  Trouwste user 2022 donderdag 23 mei 2024 @ 11:55:31 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_213655823
quote:
2s.gif Op donderdag 23 mei 2024 10:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je verwacht dat we hier naar onzin van ON gaan kijken? :')
Zo weer genieten. :)

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 donderdag 23 mei 2024 @ 12:25:04 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_213656117
Mona Keijzer nu bij ON. van der Plas heeft het geweldig gedaan en hield zich in door Jetten niet te slopen. Verder weer heerlijke televisie. :D

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 23 mei 2024 @ 12:25:50 #19
201761 phpmystyle
pi_213656126
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 11:29 schreef trein2000 het volgende:
Opbokken met die linkdumps.
Zo nu en dan een leuk filmpje kan toch wel ?
pi_213656162
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 01:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik vind jouw voorbeelden niet sterk.
Dat mag.

quote:
Het asielprobleem is een kunstmatig probleem. Wij zijn zo vrijgevig en goed om mensen hier op te vangen en deel te maken van onze maatschappij.
Heeft niet zoveel met onze vrijgevigheid te maken, maar meer met decennia lang van doelbewuste waardeloos beleid mbt migratie (zowel asiel als arbeid) en woningbouw.

quote:
Tja, als dat je basishouding is, geloven in zielige vluchtelingen die opgenomen moeten worden, dan moet je de keten versterken, opvangplekken creëren, huizen bouwen, investeren in taallessen, begeleiding etc.
Klopt. Maar dat is systematisch en bewust niet gedaan.

quote:
Nu wordt er gewoon voor gekozen om het spel niet meer te spelen. Dan is de gok/verwachting dat men wel naar een ander land gaat. En ik vermoed dat 't daadwerkelijk zo werkt, want er is voor de mensen die meerdere veilige landen doorkruizen om hier te komen natuurlijk geen echte reden om naar hier te komen.
Mjah, is inderdaad niet veel meer dan een grote gok. En ik vind dat 'doubling down / alles of niets' nogal stompzinnig. We gaan wel weer zien wie of wat onze beleidsmakers de schuld gaan geven wanneer het niet zo uitpakt zoals ze hopen, want aan enige zelfreflectie mbt migratie ontbreekt het rechts al sinds de jaren 70.
"Pools are perfect for holding water"
pi_213656257
Vind het trouwens potsierlijk hoezeer de vissers en boeren op een voetstuk worden geplaatst door dit kabinet, om met hetzelfde gemak tienduizenden ambtenaren op straat te willen zetten en de journalistiek en cultuursector de middelvinger te geven met forse btw-verhogingen.

Voor alle duidelijkheid: ik gun boeren en vissers het allerbeste, maar hun beroepsgroep is voor een deel gewoon aan het uitsterven. Maar het nieuwe kabinet dicht deze mensen een haast mythische status toe.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 23 mei 2024 @ 12:41:13 #22
408813 crew  trein2000
pi_213656285
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 12:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zo nu en dan een leuk filmpje kan toch wel ?
Bagger van ON voegt niets toe.
zie email 27 oktober
pi_213656311
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 12:37 schreef KoosVogels het volgende:
Vind het trouwens potsierlijk hoezeer de vissers en boeren op een voetstuk worden geplaatst door dit kabinet, om met hetzelfde gemak tienduizenden ambtenaren op straat te willen zetten en de journalistiek en cultuursector de middelvinger te geven met forse btw-verhogingen.

Voor alle duidelijkheid: ik gun boeren en vissers het allerbeste, maar hun beroepsgroep is voor een deel gewoon aan het uitsterven. Maar het nieuwe kabinet dicht deze mensen een haast mythische status toe.
BTW-verhogingen komen niet bij ondernemers terecht, maar bij particulieren. De eindconsument.
pi_213656314
Van mij mogen die Flodder foto’s en ON filmpjes in het politieke meme’s topic.
  donderdag 23 mei 2024 @ 12:46:33 #25
346939 Janneke141
pi_213656328
quote:

En als dat nou om 30% van de bevolking of van het BNP ging, dan zou ik het nog snappen. Maar het zijn geen 45 zetels, het zijn er maar 7 en het is echt een klein deel van onze bevolking en onze economie. Niet dat je ze dan maar moet vergeten, maar het is inderdaad compleet uit verhouding.
pi_213656337
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 12:44 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
BTW-verhogingen komen niet bij ondernemers terecht, maar bij particulieren. De eindconsument.
Dat snap ik, maar als dat leidt tot minder bezoekers/lezers, dan dalen de inkomsten. En dat leidt dan mogelijk weer tot bezuinigingen en ontslagen.
pi_213656355
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 12:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dat snap ik, maar als dat leidt tot minder bezoekers/lezers, dan dalen de inkomsten. En dat leidt dan mogelijk weer tot bezuinigingen en ontslagen.
Dat is ook zo natuurlijk. Al vraag ik me wel af of dat effect er wel is. Als je ziet hoeveel de concert- en festivalkaartjes de afgelopen jaren duurder zijn geworden. En alles is nog steeds stijf uitverkocht.
  donderdag 23 mei 2024 @ 12:51:24 #28
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213656383
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 12:49 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Dat is ook zo natuurlijk. Al vraag ik me wel af of dat effect er wel is. Als je ziet hoeveel de concert- en festivalkaartjes de afgelopen jaren duurder zijn geworden. En alles is nog steeds stijf uitverkocht.
Nu worden ze duurder zonder dat het extra inkomsten genereert voor de organisatie.
pi_213656399
quote:

[..]
Het wordt in elk geval niet aantrekkelijker voor de consument. En kranten kregen bijvoorbeeld al te maken met stijgende prijzen voor papier. Het wordt er allemaal niet makkelijker door.

Krijg ook het idee dat deze btw-verhoging voortkomt uit rancune.
  donderdag 23 mei 2024 @ 12:53:33 #30
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213656409
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 12:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Het wordt in elk geval niet aantrekkelijker voor de consument. En kranten kregen bijvoorbeeld al te maken met stijgende prijzen voor papier. Het wordt er allemaal niet makkelijker door.

Die laatste zin is essentieel.

Naar het theater gaan is een linkse hobby.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Moderator donderdag 23 mei 2024 @ 12:54:17 #31
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213656415
quote:

Van mij mogen ambulance medewerkers, politie agenten, basisschool leraren, bouwvakkers, verpleegkundigen, vuilverwerkers etc. deze status krijgen.

De wereld staat soms op zijn kop wat waardering betreft.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 23 mei 2024 @ 12:54:39 #32
201761 phpmystyle
pi_213656418
quote:

[..]

Mwah, de T, EW etc worden ook geraakt he.
Tis gewoon makkelijk centen binnenhalen, en laten we wel zijn, het zijn geen essentiële goederen he.
  donderdag 23 mei 2024 @ 12:55:38 #33
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213656429
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 12:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Tis gewoon makkelijk centen binnenhalen, en laten we wel zijn, het zijn geen essentiële goederen he.
Plezier moet meer gaan kosten, in een tijd waarin alles al veel kost. Nee, prima idee...
pi_213656431
quote:

[..]
De grote, ja. De iets minder grote niet:
https://nos.nl/artikel/25(...)echt-onmisbaar-maken

Zie ook:
https://nos.nl/regio/zh-r(...)eel-duurder-geworden
https://regiopurmerend.nl(...)ier-naar-drie-dagen/
https://publique.nl/nieuw(...)financiele-problemen

Verhoging van de prijzen via de BTW kunnen echt de genadeklap voor heel veel van dit soort evenementen zijn. Met boekwinkels gaat het momenteel wel weer redelijk en mensen die krap bij kas zijn kopen hun boeken toch tweedehands (kringloop, marktplaats, facebook) of ze lenen ze, die verhoging verwacht ik uiteindelijk nauwelijks effect van. Duurdere kranten is natuurlijk wel dramatisch.
  donderdag 23 mei 2024 @ 12:56:15 #35
201761 phpmystyle
pi_213656434
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 12:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
En als dat nou om 30% van de bevolking of van het BNP ging, dan zou ik het nog snappen. Maar het zijn geen 45 zetels, het zijn er maar 7 en het is echt een klein deel van onze bevolking en onze economie. Niet dat je ze dan maar moet vergeten, maar het is inderdaad compleet uit verhouding.
Er zijn maar iets van 50.000 boeren, nog minder.
BBB komt op voor het bredere belang van het platteland. De kneuterigheid, kleinschaligheid, het groene gras O+ O+
pi_213656447
quote:
88s.gif Op donderdag 23 mei 2024 12:54 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Van mij mogen ambulance medewerkers, politie agenten, basisschool leraren, bouwvakkers, verpleegkundigen, vuilverwerkers etc. deze status krijgen.

De wereld staat soms op zijn kop wat waardering betreft.
Precies dit.
  donderdag 23 mei 2024 @ 12:57:35 #37
201761 phpmystyle
pi_213656453
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 12:55 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Plezier moet meer gaan kosten, in een tijd waarin alles al veel kost. Nee, prima idee...
De boeken moeten rond hé, gratis geld bestaat niet.
Het is een zero sum game, je raakt altijd wel iemand.
  donderdag 23 mei 2024 @ 12:57:59 #38
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213656458
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 12:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Er zijn maar iets van 50.000 boeren, nog minder.
BBB komt op voor het bredere belang van het platteland. De kneuterigheid, kleinschaligheid, het groene gras O+ O+
Ja, je bedoelt de megastallen, de dierendodendelopendeband, enz. Dat idee dat het om die boeren gaat die het bijna als hobby doen is een veel te romantisch beeld.
  Moderator donderdag 23 mei 2024 @ 12:58:23 #39
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213656463
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 12:55 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Laten we allerhande dingen "elitair" maken, zodat we daarna ons statement over elite-hobbies meer kracht kunnen bijzetten.

Zelfde doen ze op verschillende zaken, eerst asielopvang zo belabbert regelen dat je daarna de daaruit ontstane problemen kunt oplossen door opvang vermindering.

Het lijkt erop alsof onze politiek dingen die ze niet aanstaan eerst uit de klauwen laten lopen om zo genoeg draagvlak ter creeëren om het ding dat ze niet aanstaat aan te pakken.
  donderdag 23 mei 2024 @ 12:58:28 #40
201761 phpmystyle
pi_213656464
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 12:57 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja, je bedoelt de megastallen, de dierendodendelopendeband, enz. Dat idee dat het om die boeren gaat die het bijna als hobby doen is een veel te romantisch beeld.
Even TR gezet. Moet niet kunnen.
pi_213656469
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 12:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Pretparken evenmin, maar die worden juist ontzien. Musea en andere cultuur worden daarentegen wel 'gepakt'.

En ja, de Telegraaf wordt ook geraakt. Denk je dat de PVV zich ook maar enigszins bekommert om die krant?
  donderdag 23 mei 2024 @ 12:59:17 #42
201761 phpmystyle
pi_213656470
Wat ik wel slecht vind is dat ze vliegen -voornemens- zijn duurder te maken. Moet het nog maar zien hoor, verschillen worden te groot.
Maar dat vind ik echt een foute maatregel.
  Moderator donderdag 23 mei 2024 @ 13:00:27 #43
5428 crew  miss_sly
pi_213656477
quote:

[..]
Sterker nog, de boeren die duurzaam en biologisch willen boeren, kalf-bij-de-koe, varkens in de wei, geen pesticiden, natuurbe- en onderhoud, zijn geen kiezers van BBB.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_213656478
quote:

[..]
100% eens, mensen die een romantisch beeld hebben bij boeren zijn nog nooit in een stal en/of slachterij geweest. Dat is geen sector waar we 'trots' op moeten zijn op dit moment. Het is een vervuilende, dierenmishandelende sector waar boeren die waar van af willen wijken zoveel mogelijk het werken onmogelijk wordt gemaakt.
  donderdag 23 mei 2024 @ 13:01:15 #45
201761 phpmystyle
pi_213656485
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 12:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Pretparken evenmin, maar die worden juist ontzien. Musea en andere cultuur worden daarentegen wel 'gepakt'.

En ja, de Telegraaf wordt ook geraakt. Denk je dat de PVV zich ook maar enigszins bekommert om die krant?
De T is meest PVV vriendelijke partij, geldt ook voor VVD.

Er zijn keuzes gemaakt ja. Maar gaat om een verhoging van 12%, op een boek van ¤20 is dat maar ¤2,40, en op een krantenabbo van ¤40 is dat maar ¤4,80

Je kan ook dramatiseren he.
  donderdag 23 mei 2024 @ 13:01:29 #46
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213656486
quote:
88s.gif Op donderdag 23 mei 2024 12:58 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Laten we allerhande dingen "elitair" maken, zodat we daarna ons statement over elite-hobbies meer kracht kunnen bijzetten.

Zelfde doen ze op verschillende zaken, eerst asielopvang zo belabbert regelen dat je daarna de daaruit ontstane problemen kunt oplossen door opvang vermindering.

Het lijkt erop alsof onze politiek dingen die ze niet aanstaan eerst uit de klauwen laten lopen om zo genoeg draagvlak ter creeëren om het ding dat ze niet aanstaat aan te pakken.
Jup, laten we nog minder plezier mogelijk maken voor mensen die elk dubbeltje moeten omdraaien. Dat is mijn probleem, rijken nog steeds ontzien, maar minder bedeelde mensen keihard aanpakken want daar verdien je zogenaamd het meeste mee. Terwijl je dat allemaal grotendeels bij de rijken weg had kunnen halen door ze meer belasting te laten betalen. Iemand noemde Wilders hier links, maar dat is natuurlijk de grootste onzin ooit. De armen moeten maar weer extra betalen...
pi_213656491
Ook het verhogen van de btw op boeken staat mij tegen. Ik snap dat mensen met een lager inkomen minder lezen, maar je maakt het ook niet bepaald aantrekkelijker voor die groep. Jammer.

Het is dan ook vooral lullig voor die mensen. Ik blijf m'n boeken namelijk gewoon kopen.
  Moderator donderdag 23 mei 2024 @ 13:02:15 #48
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213656494
Een beetje boer is een hoog opgeleide bedrijfsdirecteur in een industriële sector. Die vervolgens klaagt dat ze behandeld worden als een industriële sector.
  donderdag 23 mei 2024 @ 13:02:17 #49
201761 phpmystyle
pi_213656495
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
100% eens, mensen die een romantisch beeld hebben bij boeren zijn nog nooit in een stal en/of slachterij geweest. Dat is geen sector waar we 'trots' op moeten zijn op dit moment. Het is een vervuilende, dierenmishandelende sector waar boeren die waar van af willen wijken zoveel mogelijk het werken onmogelijk wordt gemaakt.
En toch is het nog niks vergeleken met het buitenland. We doen het hier prima.
Koesteren die sector, voedsel is ook een mooi export/ruilproduct in een wereld die aan het globaliseren is.
  donderdag 23 mei 2024 @ 13:02:26 #50
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213656498
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 12:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Bedoel je dan jou tegenspreken of bedoel je de waarheid vertellen? Nogmaals je zit in politiek, niet in BNW. ;)
pi_213656501
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
We doen het hier slechter dan in de meeste andere landen, bedoel je? Echt, trap toch eens niet in die sprookjes.

Als je het hebt over TR zetten, dan kun je jouw post beter verwijderen in het kader van het verspreiden van nepnieuws.
  Moderator donderdag 23 mei 2024 @ 13:03:13 #52
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213656503
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:01 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Jup, laten we nog minder plezier mogelijk maken voor mensen die elk dubbeltje moeten omdraaien. Dat is mijn probleem, rijken nog steeds ontzien, maar minder bedeelde mensen keihard aanpakken want daar verdien je zogenaamd het meeste mee. Terwijl je dat allemaal grotendeels bij de rijken weg had kunnen halen door ze meer belasting te laten betalen. Iemand noemde Wilders hier links, maar dat is natuurlijk de grootste onzin ooit. De armen moeten maar weer extra betalen...
Ja hoe meer ontevreden mensen hoe meer stemmers voor je partij die de huidige staat aanvalt. Werkt ook als je die staat zelf bewerkstelligt.
  donderdag 23 mei 2024 @ 13:04:27 #53
201761 phpmystyle
pi_213656507
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
We doen het hier slechter dan in de meeste andere landen, bedoel je? Echt, trap toch eens niet in die sprookjes.
Waar doen ze het beter dan? Welk land ik ook kom, vind die boerderijtjes op het eerste gezicht er allemaal minder onderhouden uitzien + dito fasciliteiten voor de dieren.

Je kan zeggen dat canada/vs het beter doet op die enorme vee-boerderijen. Maar die grootschaligheid moet je maar willen.
  Moderator donderdag 23 mei 2024 @ 13:04:42 #54
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213656509
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Koesteren die sector, voedsel is ook een mooi export/ruilproduct in een wereld die aan het globaliseren is.
Zelfde geldt voor asielopvang, we vangen echt veel minder asielzoekers op dan bijvoorbeeld amerika. (ja deze vergelijking is net zo krom, als de vergelijking die jij maakt)

met andere woorden: "nou en?"
  donderdag 23 mei 2024 @ 13:04:46 #55
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213656510
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Er zijn keuzes gemaakt ja. Maar gaat om een verhoging van 12%, op een boek van ¤20 is dat maar ¤2,40, en op een krantenabbo van ¤40 is dat maar ¤4,80

Ja, die bedragen had je ook makkelijk bij de rijken kunnen halen, die hadden het niet eens gemerkt.
pi_213656511
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:02 schreef KoosVogels het volgende:
Ook het verhogen van de btw op boeken staat mij tegen. Ik snap dat mensen met een lager inkomen minder lezen, maar je maakt het ook niet bepaald aantrekkelijker voor die groep. Jammer.

Het is dan ook vooral lullig voor die mensen. Ik blijf m'n boeken namelijk gewoon kopen.
Niet minder lezen, maar minder nieuwe boeken kopen. In kringloopwinkels is gelukkig altijd een groot deel ingericht met boeken en daar staan ook altijd genoeg mensen.
pi_213656520
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Krantenabbo's kosten wel wat meer dan 40 euro, beste vriend.

Maar opmerkelijk dat iemand die naar eigen zeggen 'rechts' is voorstander is van lastenverzwaringen.

En ja, de Telegraaf is mild richting de PVV, maar die liefde is niet wederzijds. Wilders geeft net zo min interviews aan de T.
  donderdag 23 mei 2024 @ 13:05:36 #58
201761 phpmystyle
pi_213656521
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:04 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja, die bedragen had je ook makkelijk bij de rijken kunnen halen, die hadden het niet eens gemerkt.
Ja ja, daar is ie weer "de rijken".
Trap toch niet in die socialistische fuik van Timmermans en Dijks.
pi_213656527
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Niet minder lezen, maar minder nieuwe boeken kopen. In kringloopwinkels is gelukkig altijd een groot deel ingericht met boeken en daar staan ook altijd genoeg mensen.
Daar heb je dan ook weer gelijk in.
pi_213656531
Kranten en boeken zijn in Nederland al loeiduur in vergelijking met bijna alle andere landen. Ik koop vrijwel nooit een nieuw boek omdat ik het gewoon een te groot financieel risico vind (20 of 25 euro voor een ervaring die misschien wel heel erg tegenvalt).
Mja
  Moderator donderdag 23 mei 2024 @ 13:07:12 #61
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213656535
quote:

[..]
Minder boeken kopen, is minder boeken maken, is minder schrijvers, is minder meningen, is ideaal voor een partij die mikt op meningarmoe. Want je zou maar eens een platform hebben voor kritische denkers die daar ook nog eens geld mee verdienen.
pi_213656537
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Waar doen ze het beter dan? Welk land ik ook kom, vind die boerderijtjes op het eerste gezicht er allemaal minder onderhouden uitzien + dito fasciliteiten voor de dieren.

Je kan zeggen dat canada/vs het beter doet op die enorme vee-boerderijen. Maar die grootschaligheid moet je maar willen.
In alle andere landen wordt het europees verbod op het afknippen van varkensstaarten bijvoorbeeld gewoon gehandhaafd, hier niet. En we zijn niet voor niets het land met het meest vervuilde water en de meest vervuilde grond van de EU, dat komt doordat de boeren hier verslaafd zijn aan mest en pesticiden. Niet voor niets is ons land koploper in het vernietigen van insecten en biodiversiteit, ook dat komt door de boeren.

Jij kijkt naar een mooi geverfde megastal en vind het hier prima gaan, dan interesseert ons land en dierenmishandeling je dus helemaal niets.
  donderdag 23 mei 2024 @ 13:09:49 #63
201761 phpmystyle
pi_213656557
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar opmerkelijk dat iemand die naar eigen zeggen 'rechts' is voorstander is van lastenverzwaringen.

En ja, de Telegraaf is mild richting de PVV, maar die liefde is niet wederzijds. Wilders geeft net zo min interviews aan de T.
Zeg je nou dat rechts eigenlijk helemaal niet zo rechts is? Ben blij dat eindelijk de mild- en redelijkheid onderkend wordt.

De accijnzen hadden ook verhoogd kunnen worden, hoger eigen risico. Weetje, het is broekzak vestzak.
Het enige wat helpt om welvarender te worden is een hogere productie, mindergeld naar het buitenland, en minder asiel. Al het overige zijn gewoon communicerende effecten budgettair gezien.
  donderdag 23 mei 2024 @ 13:11:00 #64
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213656566
quote:
88s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ja hoe meer ontevreden mensen hoe meer stemmers voor je partij die de huidige staat aanvalt. Werkt ook als je die staat zelf bewerkstelligt.
Dat is zeker waar, ik blijf mij er over verbazen (en in herhaling vallen). Men is ontevreden, gaat rechtser stemmen, terwijl we al decennia een rechts beleid hebben, maar links, media, wetenschappers krijgen de schuld. Mensen nóg bozer, repeat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 23 mei 2024 @ 13:11:35 #65
201761 phpmystyle
pi_213656576
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
In alle andere landen wordt het europees verbod op het afknippen van varkensstaarten bijvoorbeeld gewoon gehandhaafd, hier niet. En we zijn niet voor niets het land met het meest vervuilde water en de meest vervuilde grond van de EU, dat komt doordat de boeren hier verslaafd zijn aan mest en pesticiden. Niet voor niets is ons land koploper in het vernietigen van insecten en biodiversiteit, ook dat komt door de boeren.

Jij kijkt naar een mooi geverfde megastal en vind het hier prima gaan, dan interesseert ons land en dierenmishandeling je dus helemaal niets.
Volgens mij wordt die afgeknipt - ben er geen voorstander van - gedaan omdat ze er anders in gaan bijten.
  Moderator donderdag 23 mei 2024 @ 13:13:00 #66
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213656592
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:07 schreef Hanca het volgende:

[..]

Wij zijn heel erg goed in efficientie optimalisatie, maar nemen daarbij slechts winst en productie in ogenschouw en zetten geen goede randvoorwaarden. Het is een hele makkelijke manier van optimaliseren omdat opbrengst en winst goed te quantificeren zijn.

Het zou goed zijn als de politiek wellicht samen met de RIVM een goede eenduidige maatstaaf opzet die eenvoudig te bepalen is waarop geoptimaliseerd kan worden. Zodat geoptimaliseerd kan worden op iets wat we als land gemeenschappelijk willen. Het probleem daarbij is dat winst zo lekker werkt omdat het direct voelt als een beloning. Als je boeren mee wilt krijgen moet je "goede" bedrijfsvoering in de breedste zin belonen. Dat werkt sterker dan slechte bedrijfvoering straffen wat de huidige methode is.

De voorgestelde methode is zelfregulatie en dat komt toch gewoon weer neer op productie en winst maximalisatie.
  Moderator donderdag 23 mei 2024 @ 13:13:04 #67
5428 crew  miss_sly
pi_213656593
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Volgens mij wordt die afgeknipt - ben er geen voorstander van - gedaan omdat ze er anders in gaan bijten.
En waarom gaan ze er anders in bijten?
pi_213656597
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar in de natuur bijten ze nooit. Dat bijten doen ze alleen omdat ze hier op een betonnen vierkante meter staan, niet in de modder en niet kunnen wroeten met hun neus.

Echt, als je de boeren wil verdedigen mag je eerste 6 topics hier weglezen, kijken of je dat dan nog wil: POL / Boerenproblematiekverzameltopic #6 - waar het verstand terugkomt
pi_213656612
quote:
88s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:13 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Wij zijn heel erg goed in efficientie optimalisatie, maar nemen daarbij slechts winst en productie in ogenschouw en zetten geen goede randvoorwaarden. Het is een hele makkelijke manier van optimaliseren omdat opbrengst en winst goed te quantificeren zijn.

Het zou goed zijn als de politiek wellicht samen met de RIVM een goede eenduidige maatstaaf opzet die eenvoudig te bepalen is waarop geoptimaliseerd kan worden. Zodat geoptimaliseerd kan worden op iets wat we als land gemeenschappelijk willen. Het probleem daarbij is dat winst zo lekker werkt omdat het direct voelt als een beloning. Als je boeren mee wilt krijgen moet je "goede" bedrijfsvoering in de breedste zin belonen.
Eens. We moeten biologische kringlooplandbouw met veel aandacht voor de natuur en bijvoorbeeld bloemen in de wei veel meer gaan belonen.

En je moet niet goede bedrijfsvoering gewoon bestraffen. Staart afknippen is dierenmishandeling, een dierenmishandelaar zou in principe net zo min dieren mogen houden als een pedofiel op een groep peuters mag passen. Gifstoffen zo veel mogelijk verbieden en streng gaan handhaven. Dan krijg je ook weer een eerlijk speelveld en kunnen de echte boeren weer een boterham verdienen met hun werk.
pi_213656617
quote:

[..]

Hij krijgt in ieder geval volgens Ipsos onderzoek over de formatie niet veel steun.

Sowieso wel een interessant onderzoek:
Onderzoek formatie nieuw kabinet
Rapport Ipsos I&O
Hoe kijken kiezers naar het coalitieakkoord van PVV, VVD, NSC en BBB?
pi_213656619
quote:

[..]
Ook van dit soort zaken is de prijselasticiteit niet oneindig. En dan heb ik met de Mojo’s van deze wereld echt geen medelijden. Maar voor veel kleinere organisatoren, die vaak al blij zijn er niet op te verliezen, hakt dit er wel in.
  Moderator donderdag 23 mei 2024 @ 13:17:23 #72
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213656624
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:11 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat is zeker waar, ik blijf mij er over verbazen (en in herhaling vallen). Men is ontevreden, gaat rechtser stemmen, terwijl we al decennia een rechts beleid hebben, maar links, media, wetenschappers krijgen de schuld. Mensen nóg bozer, repeat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En het komt ook door de fout dat wij mensen graag denken dat de dingen waar voor zijn alleen maar gunstige eigenschappen hebben en dingen waar we tegen zijn alleen maar nadelige eigenschappen. (hier trapt iedereen in, ik ook) Wat je dus nodig hebt is politici die punt 1 hier niet in trappen (dat kan door dingen goed door te denken en niet op intuitie te spelen en het niet alleen te doen) en politici die duidelijk kunnen maken dat mensen hier wel in trappen en dat dat niet het hele verhaal is.

En dat is lastig, en die methode is niet opgewassen tegen het meegaan in de algemene denkfout.
  donderdag 23 mei 2024 @ 13:17:51 #73
201761 phpmystyle
pi_213656632
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar in de natuur bijten ze nooit. Dat bijten doen ze alleen omdat ze hier op een betonnen vierkante meter staan, niet in de modder en niet kunnen wroeten met hun neus.

Echt, als je de boeren wil verdedigen mag je eerste 6 topics hier weglezen, kijken of je dat dan nog wil: POL / Boerenproblematiekverzameltopic #6 - waar het verstand terugkomt
De omstandigheden voor varkens zijn al verbeterd en de regels worden periodiek strenger. En dat is ook prima. Maar zolang wij nog geen alternatief hebben voor vlees moeten we dit maar toestaan, leuk is anders. Hoewel er niks mis is met wat badderende varkens in de modder met wat rondlopende kipjes O+ O+
  donderdag 23 mei 2024 @ 13:18:23 #74
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213656634
quote:

[..]
Dat is waar, wel meestal van de vorige eeuw.
pi_213656637
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 12:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat is dit nou weer voor gehuil. Wat kan er niet? :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213656638
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De omstandigheden voor varkens zijn al verbeterd en de regels worden periodiek strenger. En dat is ook prima. Maar zolang wij nog geen alternatief hebben voor vlees moeten we dit maar toestaan, leuk is anders. Hoewel er niks mis is met wat badderende varkens in de modder met wat rondlopende kipjes O+ O+
De omstandigheden zijn niks verbeterd en in Nederland ook nog eens slechter dan in andere Europese landen. Ook hier zijn we weer het zwarte schaap van de familie.
pi_213656643
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:18 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat is waar, wel meestal van de vorige eeuw.
Onzin, ik haal bijna al mijn boeken uit de kringloop en daar staan genoeg boeken van 1 of 2 jaar oud.
  donderdag 23 mei 2024 @ 13:19:57 #78
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213656646
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het blijft media, en daar hebben 'leiders die graag alles zelf doen' meerdere broertjes aan dood.
  Moderator donderdag 23 mei 2024 @ 13:20:03 #79
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213656648
quote:
2s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:16 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ook van dit soort zaken is de prijselasticiteit niet oneindig. En dan heb ik met de Mojo’s van deze wereld echt geen medelijden. Maar voor veel kleinere organisatoren, die vaak al blij zijn er niet op te verliezen, hakt dit er wel in.
Ja je hebt sowieso al allemaal podia die kutmuziek moeten programmeren om leuke muziek rendabel te maken. Zo werken de meeste kleine podia, een gegarandeerde uitverkochte hit (lees kutmuziek) programmeren om te betalen voor de leuke kleine spectaculaire nieuwe act die over 30 jaar als gemeenplaas gezien wordt (en dan ook kutmuziek is geworden)
  Moderator donderdag 23 mei 2024 @ 13:20:47 #80
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213656655
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:17 schreef phpmystyle het volgende:
zolang wij nog geen alternatief hebben voor vlees
:D _O-
  donderdag 23 mei 2024 @ 13:22:28 #81
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213656670
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja ja, daar is ie weer "de rijken".
Trap toch niet in die socialistische fuik van Timmermans en Dijks.
Ik heb helemaal niets met Timmermans of Dijks. Wel makkelijk als je je leven zo kan inrichten dat als iemand het niet met je eens is dat ie dan meteen teveel geluisterd heeft naar Timmermans. De obsessie met die man heb ik nooit begrepen.
  donderdag 23 mei 2024 @ 13:23:28 #82
346939 Janneke141
pi_213656678
quote:
88s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:20 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ja je hebt sowieso al allemaal podia die kutmuziek moeten programmeren om leuke muziek rendabel te maken. Zo werken de meeste kleine podia, een gegarandeerde uitverkochte hit (lees kutmuziek) programmeren om te betalen voor de leuke kleine spectaculaire nieuwe act die over 30 jaar als gemeenplaas gezien wordt (en dan ook kutmuziek is geworden)
Dat is inderdaad wel waar, ja. Lang geleden (lees: in de tijd dat het er nog blauw stond) nog wel eens een gesprek over gevoerd met iemand van Doornroosje. Die had er al weinig positiefs over te zeggen (goed, na zes bier) en toen was roosje echt nog een stuk minder commercieel dan nu.

Hoe dan ook, of het nu gaat om hoogdravende cultuur als opera of theater of wat laagdrempeliger vermaak als muziek of cabaret, het zou gewoon bereikbaar moeten blijven. Of en hoe veel je het moet subsidiëren blijft discutabel, maar de belasting erop verhogen is ook weer het andere uiterste.
  donderdag 23 mei 2024 @ 13:23:37 #83
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213656681
quote:
88s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:07 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Minder boeken kopen, is minder boeken maken, is minder schrijvers, is minder meningen, is ideaal voor een partij die mikt op meningarmoe. Want je zou maar eens een platform hebben voor kritische denkers die daar ook nog eens geld mee verdienen.
De bekende 'Linkse hobby'. ;)
pi_213656687
quote:
88s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:07 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Precies, als je graag boeken leest denk ik dat je zeker nog boeken zou moeten kopen. Zelfs als je alles 2e hands kan krijgen. Anders kunnen alleen de best-seller schrijvers nog een beetje rondkomen. Maar misschien denken sommige mensen dat het ook prima is als schrijver geen beroep meer is maar enkel nog een hobby behalve als je extreem populair bent.

Lijkt mij een beetje net als muziek, natuurlijk hoef ik nooit te betalen voor muziek, kan ik allemaal gratis 2e hands downloaden. Alleen een beetje jammer dat ik weet dat artiesten die dezer dage nog een niche album maken waarschijnlijk wel wat financiele waardering van mij verdienen.

Qua dat aangaat is het wat mij betreft extreem kansloos dat onze boeren zo vertroeteld worden, bovenstaande beroepsgroepen zijn per saldo veel armer, maatschappelijk niet minder belangrijk maar hun banen staan nog veel meer op de tocht. Dan hebben we het nog niet eens over wat AI voor die beroepen kan betekenen in de toekomst.

Ik denk dat het idee van deze regering ook is dat zulke risicovolle investeringen zoals in literatuur of kunst de moeite niet zijn. Kan zomaar dat je werkt en dat je creatieve output niks waard is. Nee dan boeren, altijd hetzelfde product, veel betrouwbaarder. Laten we onze maatschappij inrichten op betrouwbaar geld verdienen, niet op frivoliteiten als cultuur.
pi_213656690
quote:
88s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:17 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
En het komt ook door de fout dat wij mensen graag denken dat de dingen waar voor zijn alleen maar gunstige eigenschappen hebben en dingen waar we tegen zijn alleen maar nadelige eigenschappen. (hier trapt iedereen in, ik ook) Wat je dus nodig hebt is politici die punt 1 hier niet in trappen (dat kan door dingen goed door te denken en niet op intuitie te spelen en het niet alleen te doen) en politici die duidelijk kunnen maken dat mensen hier wel in trappen en dat dat niet het hele verhaal is.

En dat is lastig, en die methode is niet opgewassen tegen het meegaan in de algemene denkfout.
Absoluut, dat zie je in elke voor tegen discussie. Ook in de discussie hier over de boerensector. Omdat we hier varkensstaarten afknippen is ons hele landbouwbeleid slechter dan in alle landen waar ze dit niet doen, omdat we het hier zo efficiënt zijn doen we het beter dan alle buurlanden. Ik vind het een erg simpele platgeslagen vergelijken als we een behoorlijk diverse sector willen beoordelen op 1 punt.
  donderdag 23 mei 2024 @ 13:25:31 #86
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213656704
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En waarom gaan ze er anders in bijten?
Ja wat zou jij doen als je constant de staart van een ander in je bek hebt, omdat je allemaal op een zielig klein stukje staat!
pi_213656725
We moeten ook de zeestropersvissers niet vergeten hè. Deze mensen en hun inkomens zijn kennelijk wel zo enorm belangrijk dat ze voorrang moeten krijgen op energie-infrastructuur in de Noordzee. :'):')
  donderdag 23 mei 2024 @ 13:27:53 #88
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213656740
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Onzin, ik haal bijna al mijn boeken uit de kringloop en daar staan genoeg boeken van 1 of 2 jaar oud.
Dan ga ik blijkbaar naar de verkeerde. Ik zal eens bij een ander gaan kijken.
  donderdag 23 mei 2024 @ 13:28:13 #89
201761 phpmystyle
pi_213656744
quote:
2s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:26 schreef xpompompomx het volgende:
We moeten ook de zeestropersvissers niet vergeten hè. Deze mensen en hun inkomens zijn kennelijk wel zo enorm belangrijk dat ze voorrang moeten krijgen op energie-infrastructuur in de Noordzee. :'):')
Je vat het wel heel simplistisch samen. Vissers en boeren hangen samen (of zijn) onderdeel van de cultuur en het landschap. Het is een stukje Holland.
  Moderator donderdag 23 mei 2024 @ 13:28:17 #90
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213656746
Hoe zit het eigenlijk met de waardering van zeehelden, ik vind dat dat beroep de laatste tijd ook niet meer de waardering krijgt die het ooit deed.
  donderdag 23 mei 2024 @ 13:29:16 #91
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213656753
quote:
88s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:20 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
:D _O-
Maar een alternatief voor vlees is toch....woke?
pi_213656761
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je vat het wel heel simplistisch samen. Vissers en boeren hangen samen (of zijn) onderdeel van de cultuur en het landschap. Het is een stukje Holland.
Een visser is een onderdeel van het landschap, wat is dat nou weer voor onzin. :')
  Moderator donderdag 23 mei 2024 @ 13:30:36 #93
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213656767
quote:

[..]
En Holland is maar een klein stukje Nederland.

Als we toch zo agrarisch goed zijn dan moeten we het toch ook wel kunnen zonder subsidies en stikstof depositie? Kom op het is een geweldige sector toch, kunnen ze niet eens zo iets lulligs als teveel stikstof depositie en dierenwelzijn oplossen... Had meer van ze verwacht.
  donderdag 23 mei 2024 @ 13:31:34 #94
201761 phpmystyle
pi_213656777
quote:
88s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:30 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
En Holland is maar een klein stukje Nederland.

Als we toch zo agrarisch goed zijn dan moeten we het toch ook wel kunnen zonder subsidies en stikstof depositie? Kom op het is een geweldige sector toch, kunnen ze niet eens zo iets lulligs als teveel stikstof depositie en dierenwelzijn oplossen... Had meer van ze verwacht.
Jawel, elk jaar weer een beetje BBBeter.
Er is tijd nodig.
pi_213656779
quote:
Hoe groot is onze vissersvloot eigenlijk? Hier in Harderwijk hebben we nog letterlijk een beroepsvisser.

Volgens werken er meer mensen in De Efteling dan op het water.
  Moderator donderdag 23 mei 2024 @ 13:31:45 #96
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213656780
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:29 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Maar een alternatief voor vlees is toch....woke?
Inderdaad straks moet ik nog nootjes door mijn eten doen, of soja :o dat laatste is toch gewoon varkensvoer man!
  donderdag 23 mei 2024 @ 13:31:57 #97
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213656783
quote:
Dat Van der Plas daar ook zo emotioneel over was. _O-
  donderdag 23 mei 2024 @ 13:32:27 #98
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213656788
quote:

[..]
En al die schrijvers en schilders in Nederland niet natuurlijk...

quote:
88s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:28 schreef Bosbeetle het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de waardering van zeehelden, ik vind dat dat beroep de laatste tijd ook niet meer de waardering krijgt die het ooit deed.
Waar is de SRV-man?
  Moderator donderdag 23 mei 2024 @ 13:32:44 #99
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213656793
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Jawel, elk jaar weer een beetje BBBeter.
Er is tijd nodig.
Nee bbb negeert het probleem en zegt tegen boeren dat kunnen jullie toch niet oplossen stelletje losers.
  Moderator donderdag 23 mei 2024 @ 13:34:37 #100
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213656807
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:32 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Waar is de SRV-man?
Die zijn er weer volop! Zie ze dagelijks door de wijk rijden in ah en Jumbo autos.
pi_213656812
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:31 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat Van der Plas daar ook zo emotioneel over was. _O-
Ja, dat was echt pure cringe inderdaad. De rillingen liepen me ervan over de rug.
  donderdag 23 mei 2024 @ 13:35:34 #102
505036 tufkac
Liflaflof
pi_213656817
quote:
88s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:31 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Inderdaad straks moet ik nog nootjes door mijn eten doen, of soja :o dat laatste is toch gewoon varkensvoer man!
Nee hoor, als die sojaplantages waar al die regenwouden voor gekapt worden zijn er puur voor de veganisten.
Give every man thine ear, but few thy voice
Take each man's censure, but reserve thy judgment.
  donderdag 23 mei 2024 @ 13:35:37 #103
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213656818
quote:
88s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:34 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Die zijn er weer volop! Zie ze dagelijks door de wijk rijden in ah en Jumbo autos.
Ah fijn, weer een stap dichterbij de terugkeer ban melk in kannen voor je deur.
pi_213656822
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:32 schreef Vis1980 het volgende:

Waar is de SRV-man?
Of de ekte eerleyke Limburgse mijnbouwer? Waarom neemt BBB het daar niet voorop met hun geneuzel over de Nederlandse cultuur?
pi_213656825
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:35 schreef tufkac het volgende:

[..]
Nee hoor, als die sojaplantages waar al die regenwouden voor gekapt worden zijn er puur voor de veganisten.
BBB-mevrouw, u hier?
  donderdag 23 mei 2024 @ 13:36:37 #106
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_213656826
quote:

[..]
Het opvangen van vreemdelingen van allerlei pluimage is historisch gezien ook typisch onderdeel van de Nederlandse cultuur, maar daar heb je dan weer geen enkel probleem mee om bij het grofvuil te zetten :s)
  donderdag 23 mei 2024 @ 13:36:40 #107
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213656827
quote:
2s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:35 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Of de ekte eerleyke Limburgse mijnbouwer? Waarom neemt BBB het daar niet voorop met hun geneuzel over de Nederlandse cultuur?
Koffie over mijn beeldscherm.
  donderdag 23 mei 2024 @ 13:37:42 #108
201761 phpmystyle
pi_213656833
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:36 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]
Het opvangen van vreemdelingen van allerlei pluimage is historisch gezien ook typisch onderdeel van de Nederlandse cultuur, maar daar heb je dan weer geen enkel probleem mee om bij het grofvuil te zetten :s)
Opvangen van asielzoekers is niet echt het probleem. Alleen binnen de EU, en zeker en NL is het een beetje "druk". We kunnen ook elders ze mensen opvangen.
  donderdag 23 mei 2024 @ 13:39:15 #109
505036 tufkac
Liflaflof
pi_213656841
quote:
2s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:35 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De mijnbouw was wel zo'n beetje de eerste sector waar gastarbeiders ingezet werden, dus dat ligt misschien wat gevoelig...
  donderdag 23 mei 2024 @ 13:39:58 #110
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_213656847
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Opvangen van asielzoekers is niet echt het probleem. Alleen binnen de EU, en zeker en NL is het een beetje "druk". We kunnen ook elders ze mensen opvangen.
Maar we hebben in het verleden, met succes, veel grotere aantallen mensen moeten opvangen. Heel hard roepen dat het te "druk" is, maakt het nog niet waar, he :')
  Moderator donderdag 23 mei 2024 @ 13:40:02 #111
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213656848
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
We kunnen ook elders ze mensen opvangen.
Dan is het niet meer we hè, dan is het zij.
  donderdag 23 mei 2024 @ 13:41:18 #112
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213656859
quote:
88s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:40 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Dan is het niet meer we hè, dan is het zij.
Dat gaat in de UK ook al zo soepel. Zijn die even blij met hun keuzes van de afgelopen 10 jaar.
  donderdag 23 mei 2024 @ 13:41:51 #113
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213656864
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:35 schreef tufkac het volgende:

[..]
Die kap voor sojaplantages is er juist omdat dat soja dient als veevoer. Stop je met vlees eten nu je dit weet?
  donderdag 23 mei 2024 @ 13:42:42 #114
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_213656869
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:39 schreef tufkac het volgende:

[..]
De mijnbouw was wel zo'n beetje de eerste sector waar gastarbeiders ingezet werden, dus dat ligt misschien wat gevoelig...
Als straks het hele westland failliet is omdat er niemand te vinden is voor de kassen dan horen we Caroline wel weer. Of niet.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_213656873
quote:
2s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:29 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Een visser is een onderdeel van het landschap, wat is dat nou weer voor onzin. :')
Het woord zeeschap is correcter

btw windmolens , treinen, auto's, vogels... ook allemaal landschap en deel van de Hollandse cultuur.
Idem Hollandse cultuur: vaders, onderwijzers, verpleegsters, gayprideparades, ketikoti, pasar malams
  Moderator donderdag 23 mei 2024 @ 13:44:08 #116
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213656875
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:42 schreef Caland het volgende:

[..]
Als straks het hele westland failliet is omdat er niemand te vinden is voor de kassen dan horen we Caroline wel weer. Of niet.
Dan moeten die mensen die daar werken maar in België gaan wonen en elke dag naar de kassen rijden. Win win situatie :D :')
pi_213656890
Maar wat mij dus vooral steekt is dat bepaalde beroepsgroepen een streepje voor hebben bij dit kabinet. Ach en wee, die arme boeren, met hun riante uitkoopregeling en landbouwsubsidies die ze elk jaar opstrijken.

Hoe zit het met de ambtenaar met zijn jonge gezin, die straks mogelijk z'n baan verliest en de deur uitgaat met een lullige vertrekregeling omdat hij nog maar net een vast contract heeft? Zulke mensen verdienen blijkbaar geen steun en sympathie.

En dat is wat mij zo enorm stoort. Dit kabinet laat overduidelijk blijken dat bepaalde Nederlanders in hun ogen voorrang hebben.
  donderdag 23 mei 2024 @ 13:46:59 #118
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213656891
quote:
88s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:44 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Dan moeten die mensen die daar werken maar in België gaan wonen en elke dag naar de kassen rijden. Win win situatie :D :')
Of we verplaatsen het Westland naar Noord-Afrika. Hebben wij weer ruimte voor nieuwe woonwijken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator donderdag 23 mei 2024 @ 13:47:40 #119
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213656897
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:46 schreef KoosVogels het volgende:
Hoe zit het met de ambtenaar met zijn jonge gezin, die straks mogelijk z'n baan verliest en de deur uitgaat met een lullige vertrekregeling omdat hij nog maar net een vast contract heeft? Zulke mensen verdienen blijkbaar geen steun en sympathie.
Wellicht kunnen ze zich laten omscholen tot boer :D
  donderdag 23 mei 2024 @ 13:48:14 #120
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213656905
quote:
Hoe zit het met de ambtenaar met zijn jonge gezin, die straks mogelijk z'n baan verliest en de deur uitgaat met een lullige vertrekregeling omdat hij nog maar net een vast contract heeft?
Die kan voor half geld bij de boer gaan werken.

quote:
88s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:47 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Wellicht kunnen ze zich laten omscholen tot boer :D
Lol, jij had hem al.
  donderdag 23 mei 2024 @ 13:49:22 #121
201761 phpmystyle
pi_213656914
quote:
Maar wat mij dus vooral steekt is dat bepaalde beroepsgroepen een streepje voor hebben bij dit kabinet. Ach en wee, die arme boeren, met hun riante uitkoopregeling en landbouwsubsidies die ze elk jaar opstrijken.

En dat is wat mij zo enorm stoort. Dit kabinet laat overduidelijk blijken dat bepaalde Nederlanders in hun ogen voorrang hebben.
Er zijn tekorten everywhere. De staat is geen geluks of baantjesmachine.
pi_213656921
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Behalve als je boer bent. Dan is het blijkbaar geen probleem als je volle bak gespekt wordt door de overheid.
  donderdag 23 mei 2024 @ 13:51:00 #123
201761 phpmystyle
pi_213656924
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Behalve als je boer bent. Dan is het blijkbaar geen probleem als je volle bak gespekt wordt door de overheid.
Hoe worden boeren gespekt dan?
Maar wees eerlijk: er zijn overal vacatures. Dan is het tamelijk rampzalig dat de overheid zo massaal medewerkers uit de markt haalt.
pi_213656944
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:51 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ooit van landbouwsubsidies gehoord?
  donderdag 23 mei 2024 @ 13:53:40 #125
201761 phpmystyle
pi_213656952
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ooit van landbouwsubsidies gehoord?
Ja om voedsel betaalbaarder te maken, is van na de oorlog. Niet om dikke traktoren te kopen of om op vakantie te gaan.
pi_213656957
quote:

[..]
Maar wees eerlijk: er zijn overal vacatures. Dan is het tamelijk rampzalig dat de overheid zo massaal medewerkers uit de markt haalt.
Is dat rampzalig? Ik weet dat bouwprojecten vertraging oplopen omdat gemeenten kampen met een tekort aan personeel bij ruimtelijke ordening. Ook niet bepaald wenselijk, nietwaar?
pi_213656960
quote:
Briljant, zeker als je weet dat we amper nog vissers hebben en wat ze vissen veelal geëxporteerd wordt.
pi_213656965
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Behalve als je boer of visser bent.
  donderdag 23 mei 2024 @ 13:55:36 #129
201761 phpmystyle
pi_213656970
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Is dat rampzalig? Ik weet dat bouwprojecten vertraging oplopen omdat gemeenten kampen met een tekort aan personeel bij ruimtelijke ordening. Ook niet bepaald wenselijk, nietwaar?
Vriend, we hebben het over rijksambtenaren. Niet over decentraleoverheden.
pi_213656979
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja om voedsel betaalbaarder te maken, is van na de oorlog. Niet om dikke traktoren te kopen of om op vakantie te gaan.
Onderaan de streep is het gewoon inkomenssteun voor boeren.
pi_213656985
quote:
De overheid deed en doet niet anders, alleen zijn het nu de groep waarvan jij vindt dat ze die voorrang niet hoort te hebben, dat is wat anders.
In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people.
To regret is to compromise
pi_213656996
Kan Plasterk niet even een bril opzetten en snor laten staan. Dan heeft Wilders weer een kandidaat.
  donderdag 23 mei 2024 @ 13:59:07 #133
201761 phpmystyle
pi_213657005
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Onderaan de streep is het gewoon inkomenssteun voor boeren.
quote:
Met de landbouwsubsidies streeft de Europese Unie vier doelen na: het verhogen van de productiviteit van landbouwbedrijven, het verzekeren van het inkomen van agrariërs, het verzekeren van de voedselvoorziening van de Gemeenschap en het bevorderen van redelijke consumentenprijzen.
https://www.eumonitor.nl/9353000/1/j9vvik7m1c3gyxp/vh94fvv1eky2

Het doel is om jou en mijn pens te vullen.
pi_213657010
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Vriend, we hebben het over rijksambtenaren. Niet over decentraleoverheden.
En wat denk je dat die doen? De hele dag duimen draaien? Verder had jij het over 'de overheid' die personeel onttrekt aan de markt. Dat slaat dus net zo goed op gemeenten en provincies.

Mijn punt is vooral dat overheden net zo goed kampen met tekorten. Daar mensen weghalen heeft gewoon gevolgen.

Verder wil dit kabinet extra geld weghalen bij gemeenten, dus die zullen dan ook extra moet bezuinigen. Terwijl die sowieso al worden geraakt door het ravijnjaar.
  donderdag 23 mei 2024 @ 14:00:36 #135
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213657013
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar ze kopen wel dikke traktoren en gaan wel op vakantie. Boeren vormen een heel rijke beroepsgroep.

Waarom zou er inkomenssteun zijn voor boeren om voedsel betaalbaarder te maken? Waarom niet inkomenssteun voor Nederlanders zodat ze voldoende voedsel kunnen kopen? Dat tweede is dan veel effectiever.
pi_213657014
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Hoe groot is onze vissersvloot eigenlijk? Hier in Harderwijk hebben we nog letterlijk een beroepsvisser.

Volgens werken er meer mensen in De Efteling dan op het water.
Gaat om hooguit nog een paar honderd schepen. En ik vind iets over maximaal 2.000 man directe werkgelegenheid. Ruim minder dan de Efteling inderdaad.
pi_213657017
Ik ga als tegenhanger voor de BBB de III oprichten, het Informatief Ingenieurs Initiatief. De ingenieur moet weer op de eerste plaats komen, ook wij willen staatssteun!. Geen ingenieurs, geen trekkers!!
pi_213657020
quote:

[..]
Waarom zijn die vacatures er? Omdat de mensen die ze plaatsen te gierig zijn om ervoor te betalen wat nodig is dat iemand de baan wil doen. Ik bedoel bijvoorbeeld gegarandeerd dat heel veel mensen in de horeca werken best leuk vinden, daar kan het tekort zo opgelost worden. Maar is horeca ook bereid en in staat om het salaris x2 te doen om het aantrekkelijk te maken. Voor zoiets als transport geldt dat natuurlijk ook, zijn echt wel mensen te porren om een beetje rond te rijden voor geld alleen levert het gewoon niet genoeg op om aantrekkelijk te zijn.

Qua dat aangaat vind ik kijken naar openstaande vacatures weinig zeggend. Uiteraard staan er altijd vacatures open, bedrijven zijn altijd op zoek naar iemand aan wie ze geld kunnen verdienen voor weinig moeite :')
  donderdag 23 mei 2024 @ 14:01:28 #139
201761 phpmystyle
pi_213657028
Nou nou nou. PROBLEEM HOOR!

pi_213657030
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
[..]
https://www.eumonitor.nl/9353000/1/j9vvik7m1c3gyxp/vh94fvv1eky2

Het doel is om jou en mijn pens te vullen.
'Het verzekeren van inkomen'.

Ben verder ook niet tegen landbouwsubsidies, maar feit is dat boeren financieel overeind worden gehouden met steun van de overheid.
pi_213657035
En de btw op cultuur is gewoon een zinnige maatregel, sowieso zou een verdere verschuiving meer richting verbruiksbelasting aan te bevelen zijn.
In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people.
  donderdag 23 mei 2024 @ 14:02:38 #142
201761 phpmystyle
pi_213657036
- Stop nu maar weer met andere users beledigen. -

[ Bericht 89% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2024 14:03:32 ]
  donderdag 23 mei 2024 @ 14:04:22 #143
201761 phpmystyle
pi_213657045
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:02 schreef nostra het volgende:
En de btw op cultuur is gewoon een zinnige maatregel, sowieso zou een verdere verschuiving meer richting verbruiksbelasting aan te bevelen zijn.
Eigenlijk best links dus wat dit nieuwe kabinet wel.

Ik heb altijd al gezegd dat dit een centrum kabinet is met een liberale inborst.
Niks rechts of conservatiefs aan. Baudet had dat ook al opgemerkt.
pi_213657053
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:57 schreef nostra het volgende:

[..]
De overheid deed en doet niet anders, alleen zijn het nu de groep waarvan jij vindt dat ze die voorrang niet hoort te hebben, dat is wat anders.
Nee de boeren waren politiek al een van de meest voorgetrokken groepen. Nu verzint de politiek opeens dat dat niet genoeg was ze moeten op 1 staan ofzo. Dat moet dan leugenachtig verkocht worden als, de boeren werden zo benadeeld. Wat gewoon niet klopt boeren hebben al heel lang meer invloed dan zeg de schoenmakers.

Sowieso is het zo dat als iedereen gelijk is willekeurig groepen voortrekken weinig fair is.
  donderdag 23 mei 2024 @ 14:05:54 #145
346939 Janneke141
pi_213657056
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Waarom zijn die vacatures er? Omdat de mensen die ze plaatsen te gierig zijn om ervoor te betalen wat nodig is dat iemand de baan wil doen. Ik bedoel bijvoorbeeld gegarandeerd dat heel veel mensen in de horeca werken best leuk vinden, daar kan het tekort zo opgelost worden. Maar is horeca ook bereid en in staat om het salaris x2 te doen om het aantrekkelijk te maken. Voor zoiets als transport geldt dat natuurlijk ook, zijn echt wel mensen te porren om een beetje rond te rijden voor geld alleen levert het gewoon niet genoeg op om aantrekkelijk te zijn.

Qua dat aangaat vind ik kijken naar openstaande vacatures weinig zeggend. Uiteraard staan er altijd vacatures open, bedrijven zijn altijd op zoek naar iemand aan wie ze geld kunnen verdienen voor weinig moeite :')
Maar waarom zou je een fatsoenlijk loon betalen als je ook voor een ei en drie knikkers een paar Moldaviërs in een vrachtwagen kan zetten?
pi_213657057
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:02 schreef nostra het volgende:
Sure. En combineer dat dan ook vooral met het zwaarder belasten van kapitaal en een forse verlaging van de belasting op arbeid.

Maar dat gebeurt alleen niet.
pi_213657059
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik heb altijd al gezegd dat dit een centrum kabinet is met een liberale inborst.
Als de man die zegt dat de maanlandingen fake waren en dat de Westenwind corona het land uitblaast het zegt dan moet het wel waar zijn.
  donderdag 23 mei 2024 @ 14:07:00 #148
201761 phpmystyle
pi_213657063
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Als de man die zegt dat de maanlandingen fake waren en dat de Westenwind corona het land uitblaast het zegt dan moet het wel waar zijn.
Tjah dat waren mijn woorden ook niet.
Maar over het algemeen zegt ie veel zinnige dingen.
pi_213657077
quote:

[..]
Landbouwvrijstelling
bedrijfsovernamefonds voor startende boeren en tuinders;
basisbetaling;
vergroeningsbetaling;
extra betaling aan jonge landbouwers;
graasdierpremie;
Borgstellingskrediet voor de landbouw (BL);
Regeling Agrarisch natuurbeheer (SNL);
Regeling Kwaliteitsimpuls natuur en landschap (SKNL);
tegemoetkoming premie brede weersverzekering.

En binnenkort rode diesel?
  donderdag 23 mei 2024 @ 14:08:42 #150
201761 phpmystyle
pi_213657078
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Maar waarom zou je een fatsoenlijk loon betalen als je ook voor een ei en drie knikkers een paar Moldaviërs in een vrachtwagen kan zetten?
Ben jij tegen economische globalisering?
pi_213657088
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Tjah dat waren mijn woorden ook niet.
Maar over het algemeen zegt ie veel zinnige dingen.
Zoals dat Poetin een held is, de NAVO een oorlogsmachine en dat Oekraïne de oorlog moet verliezen?
pi_213657090
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zo'n boer kan prima gaan boeren in Moldavië inderdaad.
pi_213657095
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Zoals dat Poetin een held is, de NAVO een oorlogsmachine en dat Oekraïne de oorlog moet verliezen?
Heb je het nu over Baudet of over Wilders? Want op dit onderwerp verwar ik die twee altijd.

Ook zoiets waar de Nederlandse stemmers ineens geheugenverlies hebben.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2024 14:11:18 ]
  donderdag 23 mei 2024 @ 14:10:44 #154
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213657096
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Eh nee, een lagere btw op cultuur is links bijsturen. Het is dan wel typisch rechts om voor 'linkse cultuur' (boeken, theater) wel een verhoging door te voeren, maar niet voor 'rechtse cultuur' (pretparken, bioscoop).
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_213657097
Elke keer als ik dit topic open zie ik weer "eigenlijk is dit best een centrumkabinet", maar nu is het zelfs "best links" _O-
pi_213657106
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:10 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Elke keer als ik dit topic open zie ik weer "eigenlijk is dit best een centrumkabinet", maar nu is het zelfs "best links" _O-
Consider the source is altijd een belangrijk aspect.
  donderdag 23 mei 2024 @ 14:11:47 #157
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_213657110
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee de boeren waren politiek al een van de meest voorgetrokken groepen. Nu verzint de politiek opeens dat dat niet genoeg was ze moeten op 1 staan ofzo. Dat moet dan leugenachtig verkocht worden als, de boeren werden zo benadeeld. Wat gewoon niet klopt boeren hebben al heel lang meer invloed dan zeg de schoenmakers.

Sowieso is het zo dat als iedereen gelijk is willekeurig groepen voortrekken weinig fair is.
Om een toepasselijke quote te parafraseren:

All pigfarmers are equal but some pigfarmers are more equal than others.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_213657114
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Nogmaals, dat doet de overheid al, maar dan zijn het groepen die 'zielig' zijn en dan mag het. Allochtonen, ambulancemedewerkers, mensen met een handicap, ouderen en ga zo maar door. Nu heeft een groot deel de pestpleuris aan boeren en vissers en wordt dat ineens een argument.
  donderdag 23 mei 2024 @ 14:12:39 #159
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_213657115
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Eh nee, een lagere btw op cultuur is links bijsturen. Het is dan wel typisch rechts om voor 'linkse cultuur' (boeken, theater) wel een verhoging door te voeren, maar niet voor 'rechtse cultuur' (pretparken, bioscoop).
Is het bezoeken van voetbalwedstrijden linkse cultuur?

Wel godverdomme
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 23 mei 2024 @ 14:12:46 #160
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213657116
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:10 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zo'n boer kan prima gaan boeren in Moldavië inderdaad.
Hongarije, daar zouden ze zich ook beter thuisvoelen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 23 mei 2024 @ 14:13:05 #161
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_213657119
quote:
Aan het eind van de rit ga je horen dat het gewoon weer een extreemlinks kabinet was en er nóg rechtser gestemd moet worden! :Y
  donderdag 23 mei 2024 @ 14:13:50 #162
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213657123
quote:
15s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:12 schreef Caland het volgende:

[..]
Is het bezoeken van voetbalwedstrijden linkse cultuur?

Wel godverdomme
Neuh, die zijn natuurlijk niet vrijgesteld van verhoging omdat Geert altijd als laatst gekozen werd op het schoolplein.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213657126
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Sure. En combineer dat dan ook vooral met het zwaarder belasten van kapitaal en een forse verlaging van de belasting op arbeid.

Maar dat gebeurt alleen niet.
Dat eerste gebeurt wel, dat tweede te matig. Maar dat ga je ook niet financieren met een futiele opbrengst als de btw op de cultuursector.
pi_213657141
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:13 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat eerste gebeurt wel, dat tweede te matig. Maar dat ga je ook niet financieren met een futiele opbrengst als de btw op de cultuursector.
Naar mijn weten wordt kapitaal niet zwaarder belast door het nieuwe kabinet. Inkomstenbelasting wordt met 2 miljard euro verlaagd, maar dat is kleingeld.
  donderdag 23 mei 2024 @ 14:17:17 #165
346939 Janneke141
pi_213657142
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik ben tegen oneerlijke concurrentie.

En ook tegen hypocrisie, dus aan de ene kant hele hordes arbeidsmigranten invliegen en aan de andere kant huilen dat er zoveel buitenlanders onze huizen inpikken trek ik ook vrij slecht.
pi_213657145
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Wat mij betreft mag Nederland best eisen stellen aan bedrijven die hier opereren.
Bijvoorbeeld dat als Nederland massaal minder migratie wil, dat bedrijven gedwongen worden om buitenlands personeel weg te sturen. Is ook wat ze bij Brexit beloofden. (ik vind dat een heel dom idee).
Beter zou zijn bedrijven te leren hoe ze Nederlands personeel kunnen krijgen, zaken als in contact komen met, opleiden, een salaris dat loont.

Ik vind het raar dat wij als Nederland blijkbaar veel minder migratie willen. We genoegen moeten nemen met een paar 1000 minder vluchtelingen per jaar. Terwijl bedrijven vervolgens meer dan die besparing extra kunnen importeren. Daar kan blijkbaar zelfs op anti-immigratie rechts blijkbaar niet eens een discussie over gevoerd worden. Vrij curieus wat mij betreft.

Is omdat die zogenaamde anti-migratiepartijen, pro werkgever en pro-migratie zijn. Ze moeten alleen hun dombo stemmers naar de mond praten.
pi_213657149
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Heb je het nu over Baudet of over Wilders? Want op dit onderwerp verwar ik die twee altijd.

Ook zoiets waar de Nederlandse stemmers ineens geheugenverlies hebben.
Baudet.
pi_213657157
quote:
Het eigen risico bevriezen en daarna halveren is wat linksig. Voor de rest is het vooral rechtse afbraak. Een afbraak die nog wel miljarden groter uit zal vallen. De bezuinigingen op asiel, ambtenaren en Europa gaan vrijwel zeker mislukken en dan gaat overal de kaasschaaf over is de afspraak. Dat betekent in de praktijk dat de zorg en de sociale zekerheid het meeste in gaan leveren. Lekker rechts dus.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_213657161
quote:
10s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Beter zou zijn bedrijven te leren hoe ze Nederlands personeel kunnen krijgen, zaken als in contact komen met, opleiden, een salaris dat loont.
Of je beperkt je als overheid gewoon tot je kerntaken in plaats van een paternalistische ambtenaar langs te sturen om een bedrijf uit te leggen hoe je het beste personeel werft.
pi_213657172
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En ook tegen hypocrisie, dus aan de ene kant hele hordes arbeidsmigranten invliegen en aan de andere kant huilen dat er zoveel buitenlanders onze huizen inpikken trek ik ook vrij slecht.
10.000 asielzoekers is een crisis, 1.1 miljoen arbeidsmigranten doen er niet toe. Daar zijn we nu.
pi_213657177
quote:
Zag op de socials ook al voorbijkomen dat er 14 jaar lang 'extreem-links' beleid is gevoerd. En die opmerking was nota bene afkomstig van een managing director van DPG Media, een mediabedrijf.

Maar goed, de meest ingrijpende bezuinigingen in de geschiedenis van ons land zijn blijkbaar 'extreem-links'.
pi_213657182
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Naar mijn weten wordt kapitaal niet zwaarder belast door het nieuwe kabinet. Inkomstenbelasting wordt met 2 miljard euro verlaagd, maar dat is kleingeld.
Onder de laatste kabinetten zijn de forfaitaire rendementen fors verhoogd, het is het Box-3 tarief verder verhoogd (in 2024 met 12,5% / 4%-punt), is het AB-tarief verhoofd, zijn er allerlei fiscale constructies versoberd of afgeschaft, dus daar is best wat gebeurd. Kan je niet genoeg vinden - links ziet "de rijken en de multinesjenels sowieso als een soort waterkraan, zie de rits moties van Dijk gisteren - maar er is wel degelijk geschoven.
pi_213657186
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Zag op de socials ook al voorbijkomen dat er 14 jaar lang 'extreem-links' beleid is gevoerd. En die opmerking was nota bene afkomstig van een managing director van DPG Media, een mediabedrijf.

Maar goed, de meest ingrijpende bezuinigingen in de geschiedenis van ons land zijn blijkbaar 'extreem-links'.
Ja, daar kan ik met mijn verstand gewoon niet bij, dat soort opmerkingen is de idiotie ten top.
pi_213657188
quote:

[..]
Wat mij betreft mag Nederland best eisen stellen aan bedrijven die hier opereren.
Bijvoorbeeld dat als Nederland massaal minder migratie wil, dat bedrijven gedwongen worden om buitenlands personeel weg te sturen. Is ook wat ze bij Brexit beloofden. (ik vind dat een heel dom idee).

Ik vind het raar dat wij als Nederland blijkbaar veel minder migratie willen. We genoegen moeten nemen met een paar 1000 minder vluchtelingen per jaar. Terwijl bedrijven vervolgens meer dan die besparing extra kunnen importeren. Daar kan blijkbaar zelfs op anti-immigratie rechts blijkbaar niet eens een discussie over gevoerd worden. Vrij curieus wat mij betreft.

Is omdat die zogenaamde anti-migratiepartijen, pro werkgever en pro-migratie zijn. Ze moeten alleen hun dombo stemmers naar de mond praten.
Discussie over arbeidsimmigranten in de landbouw is wel een leuk taboe in PVV en BBB kringen ja.
pi_213657194
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:21 schreef nostra het volgende:

[..]
Onder de laatste kabinetten zijn de forfaitaire rendementen fors verhoogd, het is het Box-3 tarief verder verhoogd (in 2024 met 12,5% / 4%-punt), is het AB-tarief verhoofd, zijn er allerlei fiscale constructies versoberd of afgeschaft, dus daar is best wat gebeurd. Kan je niet genoeg vinden - links ziet "de rijken en de multinesjenels sowieso als een soort waterkraan, zie de motie van Dijk gisteren - maar er is wel degelijk geschoven.
En de rijken zijn aanzienlijk rijker geworden in verhouding tot werkenden in Nederland dus blijkbaar was het allemaal niet zo links.
pi_213657208
quote:
2s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:22 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Discussie over arbeidsimmigranten in de landbouw is wel een leuk taboe in PVV en BBB kringen ja.
Discussie over vermindering arbeidsmigranten gaat altijd het echte probleem uit de weg, hoe veel economische terugval wil je accepteren in ruil daarvoor.

Ik kan je op een briefje geven dat een reductie van buitenlandse studenten er toe gaat leiden dat universiteiten en hogescholen meer geld nodig gaan hebben maar niemand die je daarover hoort op dit moment.
pi_213657209
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:21 schreef nostra het volgende:

[..]
Onder de laatste kabinetten zijn de forfaitaire rendementen fors verhoogd, het is het Box-3 tarief verder verhoogd (in 2024 met 12,5% / 4%-punt), is het AB-tarief verhoofd, zijn er allerlei fiscale constructies versoberd of afgeschaft, dus daar is best wat gebeurd. Kan je niet genoeg vinden - links ziet "de rijken en de multinesjenels sowieso als een soort waterkraan, zie de rits moties van Dijk gisteren - maar er is wel degelijk geschoven.
We hebben het dan ook over het nieuwe kabinet.

En ik weet niet of het 'links' is om de lasten te verschuiven van arbeid naar kapitaal. Ik ben vooral voorstander van een flink lagere belasting op arbeid.
pi_213657211
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:22 schreef Tijger_m het volgende:
En de rijken zijn aanzienlijk rijker geworden in verhouding tot werkenden in Nederland dus blijkbaar was het allemaal niet zo links.
Tja, they'd rather see the poor get poorer, so long as the gap gets smaller in die contreien.
  donderdag 23 mei 2024 @ 14:25:05 #179
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213657212
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Zolang een fors deel van het electoraat de rijksten blijft geloven dat alles de schuld van links is, gaan ze lekker door. En geef ze eens ongelijk, van zoveel domheid moet je profiteren.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_213657216
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:25 schreef nostra het volgende:

[..]
Tja, they'd rather see the poor get poorer, so long as the gap gets smaller in die contreien.
Bij de VVD, bedoel je? Of CDA?
  donderdag 23 mei 2024 @ 14:26:09 #181
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213657218
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:25 schreef nostra het volgende:

[..]
Wie ziet wat graag gebeuren in welke contreien?
pi_213657224
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:25 schreef Tijger_m het volgende:
Bij de VVD, bedoel je? Of CDA?
Bij links.
pi_213657225
quote:

[..]

Zullen we dan gewoon een arbeid debat houden, waarbij we kiezen voor welke sectoren we arbeidsmigranten nodig achten en waarvoor niet?
pi_213657226
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:26 schreef VoMy het volgende:

[..]
Wie ziet wat graag gebeuren in welke contreien?
Ik snap hem ook niet helemaal want voor zover ik in de data kan zien is dat bepaald niet wat er gebeurd is de afgelopen 10 jaar.
pi_213657232
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:26 schreef nostra het volgende:

[..]
Bij links.
Links is niet aan de macht geweest dus zelfs als zou je frame correct zijn het is totaal niet relevant voor de werkelijkheid die er nu is.
pi_213657235
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:26 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Zullen we dan gewoon een arbeid debat houden, waarbij we kiezen voor welke sectoren we arbeidsmigranten nodig achten en waarvoor niet?
Dat gaat heel snel stil worden, vermoed ik. Iedere sector met veel arbeidsmigranten heeft ook een component Nederlanders en toeval of niet, dat is vrijwel altijd de groep die het hoogste inkomen van die sector heeft.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2024 14:28:52 ]
  donderdag 23 mei 2024 @ 14:28:29 #187
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213657243
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:26 schreef nostra het volgende:

[..]
Bij links.
Enig raakvlak met de discussie waar je op inhaakt zou wel op prijs worden gesteld. Wat moeten we precies met je opmerking?
pi_213657282
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:26 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Het lijkt mij best leuk om in kassen te gaan werken voor erbij als er echt nood aan de man zou zijn (zandzakkensjouwen idee) en het over onze eigen voedselvoorziening zou gaan of een of 't ander tekort elders, maar ik en andere gemiddelde Nederlanders zullen waarschijnlijk wel wat meer klagen over behandeling en condities
pi_213657296
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:27 schreef Tijger_m het volgende:
Links is niet aan de macht geweest dus zelfs als zou je frame correct zijn het is totaal niet relevant voor de werkelijkheid die er nu is.
Je trekt zelf de vergelijking dat de rijken rijker geworden zijn (dan de "werkenden", alsof de rijken niet werken), dus dat het beleid niet links (genoeg) is geweest. Dat is precies het schoppen van links: afgunst tegen rijker die rijker worden, of dat als een te bestrijden doel zien.

Nederland is het meest genivelleerde land qua inkomen, op de Scandi's na, en één van de minst genivelleerde landen op vermogensgebied - wat voornamelijk door de pensioenen komt. Een gezonde denivellering op de arbeidsmarkt zou juist een goede stimulans zijn, zowel vanuit meritocratisch oogpunt als vanuit het welzijn van de samenleving als geheel.
pi_213657301
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:32 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Het lijkt mij best leuk om in kassen te gaan werken voor erbij als er echt nood aan de man zou zijn (zandzakkensjouwen idee) en het over onze eigen voedselvoorziening zou gaan of een of 't ander tekort elders, maar ik en andere gemiddelde Nederlanders zullen waarschijnlijk wel wat meer klagen over behandeling en condities
Mogelijk ook over de renumeratie en dan kom je bij het volgende punt namelijk dat daardoor de prijzen voor de consumenten omhoog gaan. Worden de mensen weer boos.
  donderdag 23 mei 2024 @ 14:35:25 #191
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213657311
Volgens mij was het zo dat het volk nu eens klaar was met de overheid en flink op kosten werd gejaagd, gelukkig heeft het volk gekozen en blijft het minimumloon hetzelfde, maar leuke dingen doen gaat nóg meer geld kosten. En de rijkere mensen worden flink ontzien. 'Nederland is weer van de Nederlanders'....
pi_213657322
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:33 schreef nostra het volgende:

[..]
Je trekt zelf de vergelijking dat de rijken rijker geworden zijn (dan de "werkenden", alsof de rijken niet werken), dus dat het beleid niet links (genoeg) is geweest. Dat is precies het schoppen van links: afgunst tegen rijker die rijker worden, of dat als een te bestrijden doel zien.

Nederland is het meest genivelleerde land qua inkomen, op de Scandi's na, en één van de minst genivelleerde landen op vermogensgebied - wat voornamelijk door de pensioenen komt. Een gezonde denivellering op de arbeidsmarkt zou juist een goede stimulans zijn, zowel vanuit meritocratisch oogpunt als vanuit het welzijn van de samenleving als geheel.
Het is geen schoppen, ik benoemde een feit. Blijkbaar is dat alleen genoeg om een dergelijke reactie bij jou te geven en dat snap ik niet echt.

https://www.nu.nl/economi(...)ge-nederlanders.html

Kun je boos over worden en met links of rechts gaan gooien maar dat is de constatering. En sorry maar de belastingconstructies van een HAL of de mevrouw van Heineken zijn bepaald niet beschikbaar voor mensen zoals jij of ik en dan zijn wij nog ver boven modaal qua inkomen maar voor ons gaat de BD geen speciale regeling opzetten.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2024 14:37:50 ]
  donderdag 23 mei 2024 @ 14:37:24 #193
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213657328
https://www.volkskrant.nl(...)gd-premier~b956ab31/

Nederland zal zeker nog weken moeten wachten op wie de minister-president wordt van het kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB. Formateur Richard van Zwol (CDA) zei donderdag na overleg met de vier partijleiders dat is afgesproken ‘de komende weken geheel en al radiostilte en tv-stilte te bewaren.’

Ik verheug me al op de twitterfitties tijdens deze "radiostilte". En natuurlijk het wekelijks lekken naar de T. over Pieter Omtzigt.
pi_213657337
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:36 schreef Tijger_m het volgende:
En sorry maar de belastingconstructies van een HAL of de mevrouw van Heineken zijn bepaald niet beschikbaar voor mensen zoals jij of ik.
Je kan gewoon aandelen HAL kopen en daarvan meeprofiteren.
  donderdag 23 mei 2024 @ 14:39:14 #195
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213657344
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:33 schreef nostra het volgende:
Ja, in dit verhaal is dat ook logisch, want het is een feit dat zij worden ontzien met dit regeerakkoord. 'Afgunst tegen rijken' slaat nergens op, en dan kiezen voor de partij met 'afgunst naar iedereen die niet op PVV stemt'. Zo kan ik het ook. ;)
pi_213657354
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:38 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik wel ja. Als je modaal of minder verdient? Not so much.
  donderdag 23 mei 2024 @ 14:42:00 #197
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213657373
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:38 schreef nostra het volgende:

[..]
Niet iedereen heeft in gelijke mate geld beschikbaar hiervoor.

Wat wilde je nou precies zeggen met je Engelse quote. Ging dat nou over de huidige situatie waarin rijken steeds rijker worden doordat geld verdienen via vermogen amper serieus belast wordt tegenover geld verdienen uit arbeid? Want dan sloeg je quote nergens op, namelijk.
  donderdag 23 mei 2024 @ 14:42:17 #198
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_213657376
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik wel ja. Als je modaal of minder verdient? Not so much.
Gewoon niet arm zijn
  donderdag 23 mei 2024 @ 14:43:15 #199
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213657384
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:42 schreef xzaz het volgende:

[..]
Gewoon niet arm zijn
En anders niet ziek zijn.
pi_213657392
quote:
Onzinnig getrol. Vooral niet op happen, ook al staat de moderatie dat achterlijke gedrag toe.
  donderdag 23 mei 2024 @ 14:47:45 #201
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213657428
quote:

[..]

Zelf een probleem creëren, en dan zogenaamd de held uithangen. Klassiek schurkenverhaal in oude stripboeken. Terwijl de Avengers in de eerste twee delen ook alleen maar hun eigen problemen moesten oplossen. Maar dat terzijde. :@
  donderdag 23 mei 2024 @ 14:48:17 #202
505036 tufkac
Liflaflof
pi_213657435
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:43 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En anders niet ziek zijn.
Inderdaad, je moet gewoon een gezonde miljonair zijn. Geen gezeik, iedereen rijk! Daar zouden ze eens een partij voor moeten oprichten.
  donderdag 23 mei 2024 @ 14:48:55 #203
201761 phpmystyle
pi_213657440
quote:

[..]

Ik niet.
Sommige migranten leveren de maatschappij iets op, en de andere kosten iets.
  donderdag 23 mei 2024 @ 14:49:41 #204
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213657448
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik niet.
Sommige migranten leveren de maatschappij iets op, en de andere kosten iets.
Facepalm.gif

Je zou voor de grap eens moeten gaan kijken bij daklozenorganisaties.
pi_213657449
Overleg klaar, nog geen naam, voorlopig radiostilte:
https://nos.nl/liveblog/2(...)de-weken-radiostilte

Betekent dit dat we de premier pas over 5 weken weten?
pi_213657460
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:49 schreef Hanca het volgende:

Waarschijnlijk dan nog niet eens ;)
  donderdag 23 mei 2024 @ 14:51:44 #207
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_213657467
quote:

Die leken niet blij
pi_213657470
quote:

Wie weet? Ik refeer terug naar een TT van mij "Who the fuck knows" ;)
pi_213657481
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wie weet? Ik refeer terug naar een TT van mij "Who the fuck knows" ;)
Tot die tijd blijf ik het maar het 'Kabinet Hoe en Wie dan?' noemen...
pi_213657483
quote:

Zo lang kunnen ze hun klep echt niet houden.
pi_213657485
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, nee, tot die tijd is het kabinet Rutte 4 :D
  donderdag 23 mei 2024 @ 14:54:38 #212
201761 phpmystyle
pi_213657487
Ooops. Ze hebben nog niemand dus...
  donderdag 23 mei 2024 @ 14:55:53 #213
505036 tufkac
Liflaflof
pi_213657498
quote:
10s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:54 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Zo lang kunnen ze hun klep echt niet houden.
Er zullen vast hier en daar wel wat geruchten gelekt worden, vervolgens met klem ontkend, waarna de betreffende persoon zich toch terugtrekt als kandidaat. Ofzo
pi_213657500
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  donderdag 23 mei 2024 @ 14:56:29 #215
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213657502
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik ben vooral bang dat je straks gewoon ineens opgeroepen kan worden om premier te worden, net als opgeroepen worden voor het leger. Dan kan het zomaar iemand in dit topic worden.
pi_213657504
quote:

Dat is kennelijk de bedoeling. Zo kan er natuurlijk niet zo gemakkelijk naar lijken in kasten worden gezocht.
  donderdag 23 mei 2024 @ 14:57:49 #217
505036 tufkac
Liflaflof
pi_213657510
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:56 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik ben vooral bang dat je straks gewoon ineens opgeroepen kan worden om premier te worden, net als opgeroepen worden voor het leger. Dan kan het zomaar iemand in dit topic worden.
Misschien moeten we ons alvast registreren als niet-premier. Net als bij de donorregistratie
  donderdag 23 mei 2024 @ 14:58:33 #218
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213657516
Ik zou het apart vinden als MP als een van laatste wordt aangekondigd. Dat moet toch als een van eersten?
pi_213657518
quote:

[..]
Ik ben beschikbaar! Ik laat eerst een aantal topjuristen gehakt maken van het hoofdlijnenakkoord, stuur dat naar de Kamer, en daarna schrijf ik nieuwe verkiezingen uit. Een weekje werk, zo lijkt me.
pi_213657519
quote:

[..]
Dat zou niet eens zo'n probleem zijn op een of twee na :D
pi_213657524
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:56 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]
Dat is kennelijk de bedoeling. Zo kan er natuurlijk niet zo gemakkelijk naar lijken in kasten worden gezocht.
Als die lijken er zijn worden die later alsnog gevonden. Daar verandert het moment van de naamonthulling niets aan.

Denk eerder dat ze nu eerst zelf goed onderzoek doen om een nieuw debacle te voorkomen.
  donderdag 23 mei 2024 @ 14:59:41 #222
505036 tufkac
Liflaflof
pi_213657528
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik ben beschikbaar! Ik laat eerst een aantal topjuristen gehakt maken van het hoofdlijnenakkoord, stuur dat naar de Kamer, en daarna schrijf ik nieuwe verkiezingen uit. Een weekje werk, zo lijkt me.
En dan 4 jaar wachtgeld :Y
  donderdag 23 mei 2024 @ 15:00:01 #223
201761 phpmystyle
pi_213657531
quote:

[..]
Ze gaan hier niet vissen.

Ik zie sommigen hier er nog vooraan ook om de telefoon voor de zekerheid bij zich te houden..
  donderdag 23 mei 2024 @ 15:00:57 #224
201761 phpmystyle
pi_213657543
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:56 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]
Nieuwe kabinet presenteren in aanloop naar EK. Is de aandacht niet teveel op de politiek gericht.
  donderdag 23 mei 2024 @ 15:01:29 #225
505036 tufkac
Liflaflof
pi_213657548
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Als die lijken er zijn worden die later alsnog gevonden. Daar verandert het moment van de naamonthulling niets aan.

Denk eerder dat ze nu eerst zelf goed onderzoek doen om een nieuw debacle te voorkomen.
Ze zoeken een ervaren politicus van onbesproken gedrag? Dat kan wel eens langer dan 5 weken duren
pi_213657549
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nieuwe kabinet presenteren in aanloop naar EK. Is de aandacht niet teveel op de politiek gericht.
Van het VI volk, mischien.
  donderdag 23 mei 2024 @ 15:02:12 #227
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_213657553
quote:

[..]
Ik stel mij beschikbaar :P
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_213657554
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik zou het apart vinden als MP als een van laatste wordt aangekondigd. Dat moet toch als een van eersten?
met deze clowns is alles mogelijk

zelfs dat er geen mp komt

zou helemaal niet nodig zijn
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
  donderdag 23 mei 2024 @ 15:03:01 #229
201761 phpmystyle
pi_213657560
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Van het VI volk, mischien.
Ook AD en VK zullen capaciteiten moeten inzetten op EK. Echt niet alleen de T of shownieuws die geen tijd heeft.
pi_213657562
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ook AD en VK zullen capaciteiten moeten inzetten op EK. Echt niet alleen de T of shownieuws die geen tijd heeft.
Niet van hun politieke redactie.
pi_213657566
quote:

[..]
Daar hebben ze, schokkend nieuws, voetbal journalisten voor. En AD is geen krant, dat is WC papier van slechte kwaliteit.
  donderdag 23 mei 2024 @ 15:04:47 #232
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_213657572
Poltje maken met hoe lang Geert niet Twittert?
pi_213657573
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:42 schreef VoMy het volgende:
Wat wilde je nou precies zeggen met je Engelse quote.
Het is een vrij bekende quote van Thatcher op het gegeven dat de nadruk gelegd wordt op een toenemend gat tussen rijk en arm, in plaats van te erkennen dat de armen steeds minder arm worden. Dat laatste is een legitiem doel, dat eerste is een nutteloos nastreven.
pi_213657579
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:04 schreef xzaz het volgende:
Poltje maken met hoe lang Geert niet Twittert?
Max. een half uurtje.
pi_213657583
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:01 schreef tufkac het volgende:

[..]
Ze zoeken een ervaren politicus van onbesproken gedrag? Dat kan wel eens langer dan 5 weken duren
Ervaren politicus van onbesproken gedrag zijn er genoeg. Het is vooral lastig om er eentje te vinden die dit rariteitenkabinet wil leiden. Dan kom je al snel uit bij de D-lichting.
pi_213657590
Dijkhoff zet zijn kaarten nog steeds op Putters (en is daar al 20 jaar vrienden mee, dus wie weet).
pi_213657596
quote:

[..]
Je begrijpt dat dat gescheiden werelden zijn? Het is niet alsof het AD en de VK hun parlementaire verslaggevers tijdelijk overhevelen naar de sportredactie om het EK Voetbal te verslaan.
  donderdag 23 mei 2024 @ 15:08:06 #238
201761 phpmystyle
pi_213657599
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:06 schreef nostra het volgende:
Dijkhoff zet zijn kaarten nog steeds op Putters.
Die leent zich daar niet voor.

Denk dat de voor de hand liggende personen zoals Dijkgraaf, Pastor, Schippers, al bedankt hebben. Anders hadden ze nog wel een of 2 dagen gewacht met bekend maken. Nu worden de verwachtingen behoorlijk gemanaged dat dit weken duurt
  donderdag 23 mei 2024 @ 15:08:59 #239
201761 phpmystyle
pi_213657605
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Je begrijpt dat dat gescheiden werelden zijn? Het is niet alsof het AD en de VK hun parlementaire verslaggevers tijdelijk overhevelen naar de sportredactie om het EK Voetbal te verslaan.
Ja dat weet ik, maar ik bracht het verwarrend. Ik bedoel dat er minder uitzendtijd, praattijd, en ruimte op de kop zal zijn om alleen maar over politiek te babbelen.
pi_213657606
Ik zal een grappig geheimpje met jullie delen. Het een haartje gescheeld of ik was deze maand aan de slag gegaan als parlementair verslaggever bij de T.
  donderdag 23 mei 2024 @ 15:09:39 #241
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213657612
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:04 schreef nostra het volgende:

[..]
Het is een vrij bekende quote van Thatcher op het gegeven dat de nadruk gelegd wordt op een toenemend gat tussen rijk en arm, in plaats van te erkennen dat de armen steeds minder arm worden.
En wat is de huidige relevantie dan?
pi_213657620
quote:
10s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:09 schreef KoosVogels het volgende:
Ik zal een grappig geheimpje met jullie delen. Het een haartje gescheeld of ik was deze maand aan de slag gegaan als parlementair verslaggever bij de T.
Dan nog even en je mag koekoeken bij VI.
pi_213657623
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja dat weet ik, maar ik bracht het verwarrend. Ik bedoel dat er minder uitzendtijd, praattijd, en ruimte op de kop zal zijn om alleen maar over politiek te babbelen.
Wees gerust, als de coalitiepartijen een premier presenteren dan vegen ze de VP daar wel voor leeg.
pi_213657633
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:06 schreef nostra het volgende:
Dijkhoff zet zijn kaarten nog steeds op Putters (en is daar al 20 jaar vrienden mee, dus wie weet).
Ik zou liever Dijkhoff zelf zien maar ik snap ook dat hij dit kabinet totaal niet ziet zitten.

En dat is dus exact het probleem wat er speelt, enerzijds is er Wilders zijn gebrek aan kandidaten (in of extern) deels vanwege politiek en deels vanwege zijn paranoia en anderzijds zie je bij mensen als Dijkhoff een enorme weerzin om met een akkoord in zee te gaan wat op los zand is gebaseerd.

Reputatieschade is wel een dingetje in de echte wereld.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2024 15:14:00 ]
pi_213657636
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:09 schreef VoMy het volgende:

[..]
En wat is de huidige relevantie dan?
Het was een reactie op

quote:
Wat dat dus precies niet doet. Het is niet relevant of de vermogensbelasting hoger is geworden, het is niet relevant dat de armoede flink gedaald is: het is pas links als de rijken minder rijk worden dan de werkenden.
  donderdag 23 mei 2024 @ 15:13:50 #246
201761 phpmystyle
pi_213657638
quote:
En waarom niet doorgegaan?
pi_213657649
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
En waarom niet doorgegaan?
Ze gaven de voorkeur aan een andere kandidaat, die afkomstig was uit de eigen organisatie. Maar goed/leuk gesprek gehad met de chef van de politieke redactie.

Jammer maar helaas. We geven echter niet op. Binnenkort gesprek met de politieke chef binnen onze eigen organisatie.
pi_213657651
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:13 schreef nostra het volgende:

[..]
Het was een reactie op
[..]
Wat dat dus precies niet doet. Het is niet relevant of de vermogensbelasting hoger is geworden, het is niet relevant dat de armoede flink gedaald is: het is pas links als de rijken minder rijk worden dan de werkenden.
Maar dat was helemaal niet mijn punt, het gaat mij totaal niet om het rijker worden, het gaat mij om het hoe.

JIj of ik hoeven niet bij de BD aan te kloppen voor een speciale en coulantere afdracht terwijl dat blijkbaar wel mogelijk is als je zeer welvarend bent. Daar ben ik dus gewoon op tegen, pas gewoon de regels op iedereen geljk toe.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2024 15:17:44 ]
pi_213657654
quote:
Dit is iets wat Wilders zelf ook gezegd zou kunnen hebben als hij een ander politiek kompas had gehad.
  donderdag 23 mei 2024 @ 15:18:01 #250
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213657655
quote:
Er waren vacatures omdat een groot deel van de redactie aan de slag zou gaan bij het kabinet Plasterk I? :P
pi_213657662
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:18 schreef VoMy het volgende:

[..]
Er waren vacatures omdat een groot deel van de redactie aan de slag zou gaan bij het kabinet Plasterk I? :P
Nee, joh, ze moesten allemaal naar het EK ;)
  donderdag 23 mei 2024 @ 15:18:57 #252
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_213657664
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:49 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Facepalm.gif

quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:49 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Facepalm.gif

Daar doen migranten vrijwilligerswerk?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_213657682
Journalisten zijn niet objectief

ze hebben allemaal hun eigen agenda

afhankelijk bij welke club ze zitten

objectieve journalisten bestaan niet

ze zitten altijd in de reet van iemand
  FOK!fotograaf donderdag 23 mei 2024 @ 15:22:13 #254
364681 over_hedge
pi_213657691
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:21 schreef klaasweetalles het volgende:
Journalisten zijn niet objectief

ze hebben allemaal hun eigen agenda

afhankelijk bij welke club ze zitten

objectieve journalisten bestaan niet

ze zitten altijd in de reet van iemand
Ja als iedereen de zelfde agenda gebruikt ben je alle overzicht kwijt. Duh.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 23 mei 2024 @ 15:22:43 #255
201761 phpmystyle
pi_213657694
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ze gaven de voorkeur aan een andere kandidaat, die afkomstig was uit de eigen organisatie. Maar goed/leuk gesprek gehad met de chef van de politieke redactie.

Jammer maar helaas. We geven echter niet op. Binnenkort gesprek met de politieke chef binnen onze eigen organisatie.
Ja wel jammer. Lijkt mij toffe job bij zo'n invloedrijk mediabedrijf.

Ik heb geen journalistiek gestudeerd, maar mij zou het ook wel wat lijken. Ben ook wel nieuwsjunkie en dan met name aandacht voor geo-politiek. Sluit niet uit dat ik ooit een cv de deur uit doe :P
  donderdag 23 mei 2024 @ 15:23:44 #256
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213657700
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik heb geen journalistiek gestudeerd, maar mij zou het ook wel wat lijken. Ben ook wel nieuwsjunkie en dan met name aandacht voor geo-politiek. Sluit niet uit dat ik ooit een cv de deur uit doe :P
Zou gewoon solliciteren bij Ongehoord Nederland dan, stuk kansrijker.
  donderdag 23 mei 2024 @ 15:24:06 #257
201761 phpmystyle
pi_213657705
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:23 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Zou gewoon solliciteren bij Ongehoord Nederland dan, stuk kansrijker.
Ben niet van de complotten.
pi_213657707
Maar goed, de komende weken dus stilte en ze maken zelfs de premier niet bekend... je zou toch zeggen dat op een gegeven moment die premier bij de gesprekken gaat zitten, die moet toch met de rest aan de slag. En je kunt toch niet een potentieel MinFin bellen, die vraagt wie de premier wordt en dan zeggen 'dat merk je over een paar weken'. En als eenmaal enkele tientallen mensen het weten, komt het altijd op straat.
pi_213657712
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:22 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ja als iedereen de zelfde agenda gebruikt ben je alle overzicht kwijt. Duh.
Overzicht is iets wat jezelf in de hand heb

ik kijk

ik beoordeel

ik analiseer

en daar komt een objectieve kijk op uit van alle kanten bekeken

daarom ben ik de meest objectieve persoon van FOK

dat is algemeen bekend

ik heb geen belangen

ik word door niemand betaald

ik zorg dat mijn geld vanzelf binnenkomt.
pi_213657713
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ben niet van de complotten.
Pro-tip: Post je ON filmpjes dan voortaan in BNW en niet hier?
pi_213657717
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:24 schreef Hanca het volgende:
Maar goed, de komende weken dus stilte en ze maken zelfs de premier niet bekend... je zou toch zeggen dat op een gegeven moment die premier bij de gesprekken gaat zitten, die moet toch met de rest aan de slag. En je kunt toch niet een potentieel MinFin bellen, die vraagt wie de premier wordt en dan zeggen 'dat merk je over een paar weken'. En als eenmaal enkele tientallen mensen het weten, komt het altijd op straat.
Nou ja, stilte, laten we dat nog maar even afwachten :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2024 15:26:15 ]
pi_213657721
Als ze niet uiterlijk morgen met een nieuwe kandidaat komen kunnen er beter nieuwe verkiezingen komen.
  donderdag 23 mei 2024 @ 15:27:12 #263
346939 Janneke141
pi_213657722
Omdat we allemaal zo'n hekel hebben aan de achterkamertjes doen we vijf weken radiostilte.
pi_213657723
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik had verwacht dat je op de vraag 'Wat zou je doen als de Duitsers weer binnenvallen?' niet het correcte antwoord 'heulen met de vijand' had gegeven. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 23 mei 2024 @ 15:27:33 #265
201761 phpmystyle
pi_213657726
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Pro-tip: Post je ON filmpjes dan voortaan in BNW en niet hier?
Dat zijn parodie filmpjes. En je kan ook iets kijken zonder dat je het overal mee eens bent. Ik kijk ook naar BNN-vara, en ook dáár ben ik het niet altijd eens.
  donderdag 23 mei 2024 @ 15:27:39 #266
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_213657728
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nou ja, stilte, laten we dat nog maar even afwachten :)
2 van de 4 gaan al trillen als ze een dag het Post-knopje op X niet hebben aangeraakt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 23 mei 2024 @ 15:28:04 #267
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213657731
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:24 schreef Hanca het volgende:
Die stilte is niet houdbaar uiteraard maar het zegt me vooral dat ze echt geen andere MP hebben op presenteerblaadje.
  donderdag 23 mei 2024 @ 15:28:42 #268
201761 phpmystyle
pi_213657732
Het zou al schelen als P.O ergens burgermeester of commissaris van de Koning zou worden..
pi_213657744
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:28 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Die stilte is niet houdbaar uiteraard maar het zegt me vooral dat ze echt geen andere MP hebben op presenteerblaadje.
het was sowieso grote bullshit dat ze met Plassterk kwamen

wat had plassterk met deze 4 partijen

helemaal geen fuk

waarschijnlijk heeft wilders in het verleden een paar leuke gesprekjes met deze man gehad en op grond daarvan moest hij mp worden

te zielig voor woorden

de mp moet gewoon vanuit 1 van de vier partijen zelf komen

maar dat willen die 4 partijen niet

er moet een soort spel van neutraliteit gespeeld worden richting alle 4 partijen

het is een fukking SCHERTSVERTONING
pi_213657746
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Vooral doen.

Maar met name van parlementaire verslaggevers en buitenlandcorrespondenten wordt verwacht dat ze wel wat journalistieke meters hebben gemaakt.
pi_213657748
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:28 schreef phpmystyle het volgende:
Het zou al schelen als P.O ergens burgermeester of commissaris van de Koning zou worden..
Het had al gescheeld als meer dan 10% van het hoofdlijnenakkoord uitvoerbaar zou zijn. Maar helaas.
  donderdag 23 mei 2024 @ 15:32:24 #272
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_213657756
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:28 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Gewoon de krantenknipsels in de gaten houden :D
  donderdag 23 mei 2024 @ 15:32:50 #273
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_213657758
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:30 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
het was sowieso grote bullshit dat ze met Plassterk kwamen

wat had plassterk met deze 4 partijen

helemaal geen fuk

waarschijnlijk heeft wilders in het verleden een paar leuke gesprekjes met deze man gehad en op grond daarvan moest hij mp worden

te zielig voor woorden

de mp moet gewoon vanuit 1 van de vier partijen zelf komen

maar dat willen die 4 partijen niet

er moet een soort spel van neutraliteit gespeeld worden richting alle 4 partijen

het is een fukking SCHERTSVERTONING
Kan je je nick aanpassen?
pi_213657767
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:32 schreef xzaz het volgende:

[..]
Kan je je nick aanpassen?
als jij een goede voor me verzint :?
pi_213657843
Mooi artikel in de NRC over het smartphone "verbod" op scholen, ik denk dat de resultaten die tot dusverre waargenomen zijn niemand zullen verbazen.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)enthousiast-a4199758

Scholieren vinden het maar slecht, ouders en leerkrachten zijn zeer positief. Meer sociale interactie, scholieren bewegen meer, een vijfde zegt minder afgeleid te zijn in de klas.

Radboud Universiteit heeft een eerste onderzoek gepresenteerd onder de titel "Betutteling of broodnodig?"
Mijn stem gaat naar het laatste.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2024 15:55:05 ]
pi_213657879
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:47 schreef Tijger_m het volgende:
Mooi artikel in de NRC over het smartphone "verbod" op scholen, ik denk dat de resultaten die tot dusverre waargenomen zijn niemand zullen verbazen.

Scholieren vinden het maar slecht, ouders en leerkrachten zijn zeer positief. Meer sociale interactie, scholieren bewegen meer, een vijfde zegt minder afgeleid te zijn in de klas.

Radboud Universiteit heeft een eerste onderzoek gepresenteerd onder de titel "Betutteling of broodnodig?"
Ben je al uitgemaakt voor boomer?

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2024 15:55:17 ]
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_213657884
quote:
10s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:52 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
[..]
Ben je al uitgemaakt voor boomer?
Recentelijk? Niet dat ik weet :D
  Moderator donderdag 23 mei 2024 @ 15:55:26 #278
5428 crew  miss_sly
pi_213657893
quote:

Radbout Universiteit heeft een eerste onderzoek gepresenteerd onder de titel "Betutteling of broodnodig?"
Veel open deuren. Ik ben er ook voorstander van, maar weet nog niet hoe het in de praktijk gaat zijn. Op de school van mijn dochter zijn ze het nu aan het voorbereiden voor het nieuwe schooljaar.
pi_213657903
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Veel open deuren. Ik ben er ook voorstander van, maar weet nog niet hoe het in de praktijk gaat zijn. Op de school van mijn dochter zijn ze het nu aan het voorbereiden voor het nieuwe schooljaar.
Nou ja, dit komt uit het onderzoek van Radboud naar voren maar het is nog kort dag, voorlopig lijken de voordelen toch wel behoorlijk op te wegen tegen de nadelen, lijkt mij.
  donderdag 23 mei 2024 @ 15:57:17 #280
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213657906
quote:

Prima onderzoek, wel de verwachte uitkomsten uiteraard. Ik weet niet of je naar maatwerk moet willen gaan want dan krijg je het nog moeilijker met de handhaving denk ik. Lijkt me goed dat de leerlingen sociale interacties 'leren'.
pi_213657915
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:57 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Prima onderzoek, wel de verwachte uitkomsten uiteraard. Ik weet niet of je naar maatwerk moet willen gaan want dan krijg je het nog moeilijker met de handhaving denk ik. Lijkt me goed dat de leerlingen sociale interacties 'leren'.
Het lijkt mij totaal contra-productief om hier maatwerk op te gaan toepassen. Wel dat er geen discrepanties in beleid bij leerkrachten moet zijn, dat lijkt mij dan weer een hele slechte zaak.

Persoonlijk en ik ben oud en boomer en whatever, vind ik dat als 20% zegt minder afgeleid te zijn dat dit het hele "verbod" al rechtvaardigd.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2024 15:59:45 ]
pi_213657933
quote:

Mijne ook. Maar goed, ik stuur mijn kinderen dan ook naar een school die dit verbod al 4 jaar had. Papieren roosters en planenda's blijken nog steeds prima te werken, daar heb je geen mobiel voor nodig.
pi_213657946
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 16:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Mijne ook. Maar goed, ik stuur mijn kinderen dan ook naar een school die dit verbod al 4 jaar had. Papieren roosters en planenda's blijken nog steeds prima te werken, daar heb je geen mobiel voor nodig.
Ja, dat was ook een momentje voor mij van "Huh" toen ik las dat een van de nadelen het rooster was.

Alweer, oud en zo maar ik kan mij tijden zonder smartphones herinneren en nooit een klas te missen omdat ik het rooster niet kon zien op mijn telefoon :D
  donderdag 23 mei 2024 @ 16:07:25 #284
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_213657953
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 16:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, dat was ook een momentje voor mij van "Huh" toen ik las dat een van de nadelen het rooster was.

Alweer, oud en zo maar ik kan mij tijden zonder smartphones herinneren en nooit een klas te missen omdat ik het rooster niet kon zien op mijn telefoon :D
Mijn rooster hing gewoon gestencild aan de kast in de keuken.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 23 mei 2024 @ 16:08:25 #285
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213657961
quote:

[..]

Op een gegeven moment leer je rooster wel beetje uit je hoofd kennen inderdaad maar die kinderen zijn zo gewend om niet meer zelf te hoeven nadenken denk ik. Gewoon je mobiel pakken en wellicht op je agenda staat al welke vak/lokaal je hebt.
  donderdag 23 mei 2024 @ 16:09:30 #286
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213657964
Ik miste wel eens een lesje. Glad vergeten, of verslapen ofzo.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213657966
Gewoon met krijt op het bord in de hal

1g - 6e u. Rijsenberg afw.

En dan naar de snackbar.
pi_213657973
quote:

[..]

Ik had hem ingeplakt in mijn agenda. En roosterwijzigingen hingen op 4 plekken op papier in de school. Niks mis mee.
pi_213657975
Ja dat is waar. De scholieren hebben ook niet meer zo'n dikke volgeplakte agenda zoals wij vroeger hadden. Terwijl dat eigenlijk heel leuk was!
  Moderator donderdag 23 mei 2024 @ 16:13:48 #290
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213657984
Ik gok zo dat roosters tegenwoordig niet meer zo statisch zijn als vroeger, met alle papa en mama dagen etc van de docenten. Ik denk dat roosters veel vaker ad hoc worden aangepast.

Al mis je met een digitale agenda ook het moment dat je een pleuriseind gefietst hebt om te ontdekken dat je eerste drie uur uitvallen :D
  donderdag 23 mei 2024 @ 16:17:00 #291
201761 phpmystyle
pi_213657996
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Recentelijk? Niet dat ik weet :D
Op dit punt kunnen Etto en jij de hand wel schudden.
pi_213658000
Ik zat op een school waar roosterwijzigingen zo'n beetje de norm waren, dan is het wel fijn dat het allemaal automatisch en overzichtelijk op je telefoon verschijnt. Wat dat betreft heb ik wel sympathie voor dat argument eigenlijk.

Maar goed, de sociale voordelen van het verbod zijn ook niet te negeren. Ik twijfel alleen nog een beetje of het niet juist averechts werkt om smartphones ook te verbieden tijdens pauzes.
  Moderator donderdag 23 mei 2024 @ 16:19:25 #293
5428 crew  miss_sly
pi_213658004
quote:
6s.gif Op donderdag 23 mei 2024 16:09 schreef nostra het volgende:
Gewoon met krijt op het bord in de hal

1g - 6e u. Rijsenberg afw.

En dan naar de snackbar.
Dat hadden wij ook.

En nu hangen er overal in de school beeldschermen waar ze die info op kwijt kunnen. Dus voor het rooster is het niet nodig.
pi_213658012
Trouwens, ga me nu niet vertellen dat jullie ouwe lullen niet stiekem Snake of Space Impact zaten te spelen op jullie Nokia. :P
  donderdag 23 mei 2024 @ 16:21:11 #295
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213658014
Mijn brugklasser heeft niet eens een vast rooster, alles schuift en wisselt in Magister dat het een lieve lust is.

Eerste 2 uur gym op donderdag lijkt wel min of meer vast te staan, dat dan wel weer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_213658017
Ik had gewoon mij rooster na de eerste dag al uit mijn hoofd geleerd :)
  donderdag 23 mei 2024 @ 16:22:18 #297
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_213658021
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 16:21 schreef klaasweetalles het volgende:
Wanneer had je Nederlands?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_213658022
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 16:18 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Ik zat op een school waar roosterwijzigingen zo'n beetje de norm waren, dan is het wel fijn dat het allemaal automatisch en overzichtelijk op je telefoon verschijnt. Wat dat betreft heb ik wel sympathie voor dat argument eigenlijk.

Maar goed, de sociale voordelen van het verbod zijn ook niet te negeren. Ik twijfel alleen nog een beetje of het niet juist averechts werkt om smartphones ook te verbieden tijdens pauzes.
Ik heb de laatste tijd eens in de 2 weken een ochtend op de middelbare school waar mijn dochter straks heen gaat gezeten en daar zag ik vooral in de pauze dat de spelletjeskar erg in trek was. Uno e.d. Heel leuk.
pi_213658026
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 16:21 schreef klaasweetalles het volgende:
Hoe vaak kwam je te laat of miste je een les?
pi_213658029
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 16:20 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Trouwens, ga me nu niet vertellen dat jullie ouwe lullen niet stiekem Snake of Space Impact zaten te spelen op jullie Nokia. :P
Ik had geen mobiele telefoon, bij de eerste zat ik al op het HBO. Maar ik speelde wel op mijn grafische rekenmachine. Snake en een basketballspelletje waren populair.
pi_213658031
Vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')