Als die persoon het zelf weet, denk ik. Misschien komen ze daar vandaag wel uit. Zo niet, dan gaan die 5 weken wel extreem krap worden, want zonder premier kun je ook de rest van de puzzel nooit leggen. Allereerst omdat mensen van buiten zullen willen weten wie de premier is, daarnaast ook omdat als 1 van de partijen de premier levert de hele puzzel anders is dan als de premier onpartijdig is.quote:Op donderdag 23 mei 2024 07:40 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
wanneer wordt bekend gemaakt wie beoogd minister-president wordt?
Vanavond op SBS6 tussen Peter Gillis en Shownieuws inquote:Op donderdag 23 mei 2024 07:40 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
wanneer wordt bekend gemaakt wie beoogd minister-president wordt?
Zou je mij iets uit kunnen leggen, omdat ik het niet begrijp? De PVV heeft zich de afgelopen jaren, in niet misselijke bewoordingen uitgelaten over: het parlement, journalisten, Europa, migranten, collega politici, Islamieten en links.quote:Op donderdag 23 mei 2024 00:34 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Deze boosheid bedoel ik dus. Links laat zich echt ongelofelijk kennen.
Maar als boeren iets willen, dan kan dat ook. Dat is de boerenmentaliteit!quote:Op donderdag 23 mei 2024 08:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nou the day after. Zouden de boeren fris en fruitig zijn opgestaan na debacle van Caroline gisteren? Caroline verwijt het kabinet voor zwalkend beleid maar zwalkt gisteren zelf nog het meest door hele klimaatfonds op te blazen. Dan ben ik nog aardig.
Als ik de reacties onder deze tweet lees dan geloven de boeren helaas nog steeds in sprookjes...
[ x ]
In de VS noemen ze dit “rules for thee, not for me”quote:Op donderdag 23 mei 2024 08:21 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Zou je mij iets uit kunnen leggen, omdat ik het niet begrijp? De PVV heeft zich de afgelopen jaren, in niet misselijke bewoordingen uitgelaten over: het parlement, journalisten, Europa, migranten, collega politici, Islamieten en links.
Kun jij mij uitleggen waarom “Links zich ongelofelijk laat kennen” met het betoog van Probeer, terwijl eerder woorden als “nep parlement”, “tuig van de richel” en “heks” gewoon harde oppositie was?
Jaaaaa, maar nu kun je lachen om de "tranen van links", in de VS stem je dan op een verkrachter en fraudeur en in Nederland op een veroordeelde haatzaaier die de voorgaande teksten produceerde.quote:Op donderdag 23 mei 2024 08:50 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
In de VS noemen ze dit “rules for thee, not for me”
Wij kunnen het gewoon hypocriet noemen.
quote:Op donderdag 23 mei 2024 04:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik denk dat Yesilguz Kees is, Caroline is Ma Flodder, Geert is Sjonnie en Omtzigt is dan Sjakie.
Godverdommequote:
Klopt wat je schrijft.quote:Op donderdag 23 mei 2024 10:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die was hier al 2 keer gepost, waaronder door jezelf. Lijkt me niet echt nuttig dat steeds te herhalen als je geen reactie krijgt omdat niemand ON serieus neemt.
Zo weer genieten.quote:Op donderdag 23 mei 2024 10:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je verwacht dat we hier naar onzin van ON gaan kijken?
Dat mag.quote:Op donderdag 23 mei 2024 01:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vind jouw voorbeelden niet sterk.
Heeft niet zoveel met onze vrijgevigheid te maken, maar meer met decennia lang van doelbewuste waardeloos beleid mbt migratie (zowel asiel als arbeid) en woningbouw.quote:Het asielprobleem is een kunstmatig probleem. Wij zijn zo vrijgevig en goed om mensen hier op te vangen en deel te maken van onze maatschappij.
Klopt. Maar dat is systematisch en bewust niet gedaan.quote:Tja, als dat je basishouding is, geloven in zielige vluchtelingen die opgenomen moeten worden, dan moet je de keten versterken, opvangplekken creëren, huizen bouwen, investeren in taallessen, begeleiding etc.
Mjah, is inderdaad niet veel meer dan een grote gok. En ik vind dat 'doubling down / alles of niets' nogal stompzinnig. We gaan wel weer zien wie of wat onze beleidsmakers de schuld gaan geven wanneer het niet zo uitpakt zoals ze hopen, want aan enige zelfreflectie mbt migratie ontbreekt het rechts al sinds de jaren 70.quote:Nu wordt er gewoon voor gekozen om het spel niet meer te spelen. Dan is de gok/verwachting dat men wel naar een ander land gaat. En ik vermoed dat 't daadwerkelijk zo werkt, want er is voor de mensen die meerdere veilige landen doorkruizen om hier te komen natuurlijk geen echte reden om naar hier te komen.
Bagger van ON voegt niets toe.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zo nu en dan een leuk filmpje kan toch wel ?
BTW-verhogingen komen niet bij ondernemers terecht, maar bij particulieren. De eindconsument.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:37 schreef KoosVogels het volgende:
Vind het trouwens potsierlijk hoezeer de vissers en boeren op een voetstuk worden geplaatst door dit kabinet, om met hetzelfde gemak tienduizenden ambtenaren op straat te willen zetten en de journalistiek en cultuursector de middelvinger te geven met forse btw-verhogingen.
Voor alle duidelijkheid: ik gun boeren en vissers het allerbeste, maar hun beroepsgroep is voor een deel gewoon aan het uitsterven. Maar het nieuwe kabinet dicht deze mensen een haast mythische status toe.
En als dat nou om 30% van de bevolking of van het BNP ging, dan zou ik het nog snappen. Maar het zijn geen 45 zetels, het zijn er maar 7 en het is echt een klein deel van onze bevolking en onze economie. Niet dat je ze dan maar moet vergeten, maar het is inderdaad compleet uit verhouding.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:37 schreef KoosVogels het volgende:
Vind het trouwens potsierlijk hoezeer de vissers en boeren op een voetstuk worden geplaatst door dit kabinet, om met hetzelfde gemak tienduizenden ambtenaren op straat te willen zetten en de journalistiek en cultuursector de middelvinger te geven met forse btw-verhogingen.
Voor alle duidelijkheid: ik gun boeren en vissers het allerbeste, maar hun beroepsgroep is voor een deel gewoon aan het uitsterven. Maar het nieuwe kabinet dicht deze mensen een haast mythische status toe.
Dat snap ik, maar als dat leidt tot minder bezoekers/lezers, dan dalen de inkomsten. En dat leidt dan mogelijk weer tot bezuinigingen en ontslagen.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:44 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
BTW-verhogingen komen niet bij ondernemers terecht, maar bij particulieren. De eindconsument.
Dat is ook zo natuurlijk. Al vraag ik me wel af of dat effect er wel is. Als je ziet hoeveel de concert- en festivalkaartjes de afgelopen jaren duurder zijn geworden. En alles is nog steeds stijf uitverkocht.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar als dat leidt tot minder bezoekers/lezers, dan dalen de inkomsten. En dat leidt dan mogelijk weer tot bezuinigingen en ontslagen.
Nu worden ze duurder zonder dat het extra inkomsten genereert voor de organisatie.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:49 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is ook zo natuurlijk. Al vraag ik me wel af of dat effect er wel is. Als je ziet hoeveel de concert- en festivalkaartjes de afgelopen jaren duurder zijn geworden. En alles is nog steeds stijf uitverkocht.
Het wordt in elk geval niet aantrekkelijker voor de consument. En kranten kregen bijvoorbeeld al te maken met stijgende prijzen voor papier. Het wordt er allemaal niet makkelijker door.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:49 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is ook zo natuurlijk. Al vraag ik me wel af of dat effect er wel is. Als je ziet hoeveel de concert- en festivalkaartjes de afgelopen jaren duurder zijn geworden. En alles is nog steeds stijf uitverkocht.
Die laatste zin is essentieel.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het wordt in elk geval niet aantrekkelijker voor de consument. En kranten kregen bijvoorbeeld al te maken met stijgende prijzen voor papier. Het wordt er allemaal niet makkelijker door.
Krijg ook het idee dat deze btw-verhoging voortkomt uit rancune.
Van mij mogen ambulance medewerkers, politie agenten, basisschool leraren, bouwvakkers, verpleegkundigen, vuilverwerkers etc. deze status krijgen.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:37 schreef KoosVogels het volgende:
Mwah, de T, EW etc worden ook geraakt he.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het wordt in elk geval niet aantrekkelijker voor de consument. En kranten kregen bijvoorbeeld al te maken met stijgende prijzen voor papier. Het wordt er allemaal niet makkelijker door.
Plezier moet meer gaan kosten, in een tijd waarin alles al veel kost. Nee, prima idee...quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwah, de T, EW etc worden ook geraakt he.
Tis gewoon makkelijk centen binnenhalen, en laten we wel zijn, het zijn geen essentiële goederen he.
De grote, ja. De iets minder grote niet:quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:49 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Er zijn maar iets van 50.000 boeren, nog minder.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En als dat nou om 30% van de bevolking of van het BNP ging, dan zou ik het nog snappen. Maar het zijn geen 45 zetels, het zijn er maar 7 en het is echt een klein deel van onze bevolking en onze economie. Niet dat je ze dan maar moet vergeten, maar het is inderdaad compleet uit verhouding.
Precies dit.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Van mij mogen ambulance medewerkers, politie agenten, basisschool leraren, bouwvakkers, verpleegkundigen, vuilverwerkers etc. deze status krijgen.
De wereld staat soms op zijn kop wat waardering betreft.
De boeken moeten rond hé, gratis geld bestaat niet.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:55 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Plezier moet meer gaan kosten, in een tijd waarin alles al veel kost. Nee, prima idee...
Ja, je bedoelt de megastallen, de dierendodendelopendeband, enz. Dat idee dat het om die boeren gaat die het bijna als hobby doen is een veel te romantisch beeld.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er zijn maar iets van 50.000 boeren, nog minder.
BBB komt op voor het bredere belang van het platteland. De kneuterigheid, kleinschaligheid, het groene gras![]()
Laten we allerhande dingen "elitair" maken, zodat we daarna ons statement over elite-hobbies meer kracht kunnen bijzetten.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:55 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Plezier moet meer gaan kosten, in een tijd waarin alles al veel kost. Nee, prima idee...
Even TR gezet. Moet niet kunnen.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:57 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, je bedoelt de megastallen, de dierendodendelopendeband, enz. Dat idee dat het om die boeren gaat die het bijna als hobby doen is een veel te romantisch beeld.
Pretparken evenmin, maar die worden juist ontzien. Musea en andere cultuur worden daarentegen wel 'gepakt'.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwah, de T, EW etc worden ook geraakt he.
Tis gewoon makkelijk centen binnenhalen, en laten we wel zijn, het zijn geen essentiële goederen he.
Sterker nog, de boeren die duurzaam en biologisch willen boeren, kalf-bij-de-koe, varkens in de wei, geen pesticiden, natuurbe- en onderhoud, zijn geen kiezers van BBB.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:57 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, je bedoelt de megastallen, de dierendodendelopendeband, enz. Dat idee dat het om die boeren gaat die het bijna als hobby doen is een veel te romantisch beeld.
100% eens, mensen die een romantisch beeld hebben bij boeren zijn nog nooit in een stal en/of slachterij geweest. Dat is geen sector waar we 'trots' op moeten zijn op dit moment. Het is een vervuilende, dierenmishandelende sector waar boeren die waar van af willen wijken zoveel mogelijk het werken onmogelijk wordt gemaakt.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:57 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
De T is meest PVV vriendelijke partij, geldt ook voor VVD.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Pretparken evenmin, maar die worden juist ontzien. Musea en andere cultuur worden daarentegen wel 'gepakt'.
En ja, de Telegraaf wordt ook geraakt. Denk je dat de PVV zich ook maar enigszins bekommert om die krant?
Jup, laten we nog minder plezier mogelijk maken voor mensen die elk dubbeltje moeten omdraaien. Dat is mijn probleem, rijken nog steeds ontzien, maar minder bedeelde mensen keihard aanpakken want daar verdien je zogenaamd het meeste mee. Terwijl je dat allemaal grotendeels bij de rijken weg had kunnen halen door ze meer belasting te laten betalen. Iemand noemde Wilders hier links, maar dat is natuurlijk de grootste onzin ooit. De armen moeten maar weer extra betalen...quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Laten we allerhande dingen "elitair" maken, zodat we daarna ons statement over elite-hobbies meer kracht kunnen bijzetten.
Zelfde doen ze op verschillende zaken, eerst asielopvang zo belabbert regelen dat je daarna de daaruit ontstane problemen kunt oplossen door opvang vermindering.
Het lijkt erop alsof onze politiek dingen die ze niet aanstaan eerst uit de klauwen laten lopen om zo genoeg draagvlak ter creeëren om het ding dat ze niet aanstaat aan te pakken.
En toch is het nog niks vergeleken met het buitenland. We doen het hier prima.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
100% eens, mensen die een romantisch beeld hebben bij boeren zijn nog nooit in een stal en/of slachterij geweest. Dat is geen sector waar we 'trots' op moeten zijn op dit moment. Het is een vervuilende, dierenmishandelende sector waar boeren die waar van af willen wijken zoveel mogelijk het werken onmogelijk wordt gemaakt.
Bedoel je dan jou tegenspreken of bedoel je de waarheid vertellen? Nogmaals je zit in politiek, niet in BNW.quote:
We doen het hier slechter dan in de meeste andere landen, bedoel je? Echt, trap toch eens niet in die sprookjes.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En toch is het nog niks vergeleken met het buitenland. We doen het hier prima.
Ja hoe meer ontevreden mensen hoe meer stemmers voor je partij die de huidige staat aanvalt. Werkt ook als je die staat zelf bewerkstelligt.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:01 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Jup, laten we nog minder plezier mogelijk maken voor mensen die elk dubbeltje moeten omdraaien. Dat is mijn probleem, rijken nog steeds ontzien, maar minder bedeelde mensen keihard aanpakken want daar verdien je zogenaamd het meeste mee. Terwijl je dat allemaal grotendeels bij de rijken weg had kunnen halen door ze meer belasting te laten betalen. Iemand noemde Wilders hier links, maar dat is natuurlijk de grootste onzin ooit. De armen moeten maar weer extra betalen...
Waar doen ze het beter dan? Welk land ik ook kom, vind die boerderijtjes op het eerste gezicht er allemaal minder onderhouden uitzien + dito fasciliteiten voor de dieren.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
We doen het hier slechter dan in de meeste andere landen, bedoel je? Echt, trap toch eens niet in die sprookjes.
Zelfde geldt voor asielopvang, we vangen echt veel minder asielzoekers op dan bijvoorbeeld amerika. (ja deze vergelijking is net zo krom, als de vergelijking die jij maakt)quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En toch is het nog niks vergeleken met het buitenland. We doen het hier prima.
Koesteren die sector, voedsel is ook een mooi export/ruilproduct in een wereld die aan het globaliseren is.
Ja, die bedragen had je ook makkelijk bij de rijken kunnen halen, die hadden het niet eens gemerkt.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De T is meest PVV vriendelijke partij, geldt ook voor VVD.
Er zijn keuzes gemaakt ja. Maar gaat om een verhoging van 12%, op een boek van ¤20 is dat maar ¤2,40, en op een krantenabbo van ¤40 is dat maar ¤4,80
Je kan ook dramatiseren he.
Niet minder lezen, maar minder nieuwe boeken kopen. In kringloopwinkels is gelukkig altijd een groot deel ingericht met boeken en daar staan ook altijd genoeg mensen.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:02 schreef KoosVogels het volgende:
Ook het verhogen van de btw op boeken staat mij tegen. Ik snap dat mensen met een lager inkomen minder lezen, maar je maakt het ook niet bepaald aantrekkelijker voor die groep. Jammer.
Het is dan ook vooral lullig voor die mensen. Ik blijf m'n boeken namelijk gewoon kopen.
Krantenabbo's kosten wel wat meer dan 40 euro, beste vriend.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De T is meest PVV vriendelijke partij, geldt ook voor VVD.
Er zijn keuzes gemaakt ja. Maar gaat om een verhoging van 12%, op een boek van ¤20 is dat maar ¤2,40, en op een krantenabbo van ¤40 is dat maar ¤4,80
Je kan ook dramatiseren he.
Ja ja, daar is ie weer "de rijken".quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:04 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, die bedragen had je ook makkelijk bij de rijken kunnen halen, die hadden het niet eens gemerkt.
Daar heb je dan ook weer gelijk in.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet minder lezen, maar minder nieuwe boeken kopen. In kringloopwinkels is gelukkig altijd een groot deel ingericht met boeken en daar staan ook altijd genoeg mensen.
Minder boeken kopen, is minder boeken maken, is minder schrijvers, is minder meningen, is ideaal voor een partij die mikt op meningarmoe. Want je zou maar eens een platform hebben voor kritische denkers die daar ook nog eens geld mee verdienen.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet minder lezen, maar minder nieuwe boeken kopen. In kringloopwinkels is gelukkig altijd een groot deel ingericht met boeken en daar staan ook altijd genoeg mensen.
In alle andere landen wordt het europees verbod op het afknippen van varkensstaarten bijvoorbeeld gewoon gehandhaafd, hier niet. En we zijn niet voor niets het land met het meest vervuilde water en de meest vervuilde grond van de EU, dat komt doordat de boeren hier verslaafd zijn aan mest en pesticiden. Niet voor niets is ons land koploper in het vernietigen van insecten en biodiversiteit, ook dat komt door de boeren.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waar doen ze het beter dan? Welk land ik ook kom, vind die boerderijtjes op het eerste gezicht er allemaal minder onderhouden uitzien + dito fasciliteiten voor de dieren.
Je kan zeggen dat canada/vs het beter doet op die enorme vee-boerderijen. Maar die grootschaligheid moet je maar willen.
Zeg je nou dat rechts eigenlijk helemaal niet zo rechts is? Ben blij dat eindelijk de mild- en redelijkheid onderkend wordt.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Krantenabbo's kosten wel wat meer dan 40 euro, beste vriend.
Maar opmerkelijk dat iemand die naar eigen zeggen 'rechts' is voorstander is van lastenverzwaringen.
En ja, de Telegraaf is mild richting de PVV, maar die liefde is niet wederzijds. Wilders geeft net zo min interviews aan de T.
Dat is zeker waar, ik blijf mij er over verbazen (en in herhaling vallen). Men is ontevreden, gaat rechtser stemmen, terwijl we al decennia een rechts beleid hebben, maar links, media, wetenschappers krijgen de schuld. Mensen nóg bozer, repeat.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja hoe meer ontevreden mensen hoe meer stemmers voor je partij die de huidige staat aanvalt. Werkt ook als je die staat zelf bewerkstelligt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
Volgens mij wordt die afgeknipt - ben er geen voorstander van - gedaan omdat ze er anders in gaan bijten.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
In alle andere landen wordt het europees verbod op het afknippen van varkensstaarten bijvoorbeeld gewoon gehandhaafd, hier niet. En we zijn niet voor niets het land met het meest vervuilde water en de meest vervuilde grond van de EU, dat komt doordat de boeren hier verslaafd zijn aan mest en pesticiden. Niet voor niets is ons land koploper in het vernietigen van insecten en biodiversiteit, ook dat komt door de boeren.
Jij kijkt naar een mooi geverfde megastal en vind het hier prima gaan, dan interesseert ons land en dierenmishandeling je dus helemaal niets.
Wij zijn heel erg goed in efficientie optimalisatie, maar nemen daarbij slechts winst en productie in ogenschouw en zetten geen goede randvoorwaarden. Het is een hele makkelijke manier van optimaliseren omdat opbrengst en winst goed te quantificeren zijn.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
In alle andere landen wordt het europees verbod op het afknippen van varkensstaarten bijvoorbeeld gewoon gehandhaafd, hier niet. En we zijn niet voor niets het land met het meest vervuilde water en de meest vervuilde grond van de EU, dat komt doordat de boeren hier verslaafd zijn aan mest en pesticiden. Niet voor niets is ons land koploper in het vernietigen van insecten en biodiversiteit, ook dat komt door de boeren.
Jij kijkt naar een mooi geverfde megastal en vind het hier prima gaan, dan interesseert ons land en dierenmishandeling je dus helemaal niets.
En waarom gaan ze er anders in bijten?quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volgens mij wordt die afgeknipt - ben er geen voorstander van - gedaan omdat ze er anders in gaan bijten.
Maar in de natuur bijten ze nooit. Dat bijten doen ze alleen omdat ze hier op een betonnen vierkante meter staan, niet in de modder en niet kunnen wroeten met hun neus.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volgens mij wordt die afgeknipt - ben er geen voorstander van - gedaan omdat ze er anders in gaan bijten.
Eens. We moeten biologische kringlooplandbouw met veel aandacht voor de natuur en bijvoorbeeld bloemen in de wei veel meer gaan belonen.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:13 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wij zijn heel erg goed in efficientie optimalisatie, maar nemen daarbij slechts winst en productie in ogenschouw en zetten geen goede randvoorwaarden. Het is een hele makkelijke manier van optimaliseren omdat opbrengst en winst goed te quantificeren zijn.
Het zou goed zijn als de politiek wellicht samen met de RIVM een goede eenduidige maatstaaf opzet die eenvoudig te bepalen is waarop geoptimaliseerd kan worden. Zodat geoptimaliseerd kan worden op iets wat we als land gemeenschappelijk willen. Het probleem daarbij is dat winst zo lekker werkt omdat het direct voelt als een beloning. Als je boeren mee wilt krijgen moet je "goede" bedrijfsvoering in de breedste zin belonen.
Hij krijgt in ieder geval volgens Ipsos onderzoek over de formatie niet veel steun.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook van dit soort zaken is de prijselasticiteit niet oneindig. En dan heb ik met de Mojo’s van deze wereld echt geen medelijden. Maar voor veel kleinere organisatoren, die vaak al blij zijn er niet op te verliezen, hakt dit er wel in.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:49 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat is zeker waar, ik blijf mij er over verbazen (en in herhaling vallen). Men is ontevreden, gaat rechtser stemmen, terwijl we al decennia een rechts beleid hebben, maar links, media, wetenschappers krijgen de schuld. Mensen nóg bozer, repeat.En het komt ook door de fout dat wij mensen graag denken dat de dingen waar voor zijn alleen maar gunstige eigenschappen hebben en dingen waar we tegen zijn alleen maar nadelige eigenschappen. (hier trapt iedereen in, ik ook) Wat je dus nodig hebt is politici die punt 1 hier niet in trappen (dat kan door dingen goed door te denken en niet op intuitie te spelen en het niet alleen te doen) en politici die duidelijk kunnen maken dat mensen hier wel in trappen en dat dat niet het hele verhaal is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dat is lastig, en die methode is niet opgewassen tegen het meegaan in de algemene denkfout.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
De omstandigheden voor varkens zijn al verbeterd en de regels worden periodiek strenger. En dat is ook prima. Maar zolang wij nog geen alternatief hebben voor vlees moeten we dit maar toestaan, leuk is anders. Hoewel er niks mis is met wat badderende varkens in de modder met wat rondlopende kipjesquote:Op donderdag 23 mei 2024 13:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar in de natuur bijten ze nooit. Dat bijten doen ze alleen omdat ze hier op een betonnen vierkante meter staan, niet in de modder en niet kunnen wroeten met hun neus.
Echt, als je de boeren wil verdedigen mag je eerste 6 topics hier weglezen, kijken of je dat dan nog wil: POL / Boerenproblematiekverzameltopic #6 - waar het verstand terugkomt
Dat is waar, wel meestal van de vorige eeuw.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor gehuil. Wat kan er niet?quote:
De omstandigheden zijn niks verbeterd en in Nederland ook nog eens slechter dan in andere Europese landen. Ook hier zijn we weer het zwarte schaap van de familie.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De omstandigheden voor varkens zijn al verbeterd en de regels worden periodiek strenger. En dat is ook prima. Maar zolang wij nog geen alternatief hebben voor vlees moeten we dit maar toestaan, leuk is anders. Hoewel er niks mis is met wat badderende varkens in de modder met wat rondlopende kipjes![]()
Onzin, ik haal bijna al mijn boeken uit de kringloop en daar staan genoeg boeken van 1 of 2 jaar oud.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:18 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat is waar, wel meestal van de vorige eeuw.
Het blijft media, en daar hebben 'leiders die graag alles zelf doen' meerdere broertjes aan dood.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Krantenabbo's kosten wel wat meer dan 40 euro, beste vriend.
Maar opmerkelijk dat iemand die naar eigen zeggen 'rechts' is voorstander is van lastenverzwaringen.
En ja, de Telegraaf is mild richting de PVV, maar die liefde is niet wederzijds. Wilders geeft net zo min interviews aan de T.
Ja je hebt sowieso al allemaal podia die kutmuziek moeten programmeren om leuke muziek rendabel te maken. Zo werken de meeste kleine podia, een gegarandeerde uitverkochte hit (lees kutmuziek) programmeren om te betalen voor de leuke kleine spectaculaire nieuwe act die over 30 jaar als gemeenplaas gezien wordt (en dan ook kutmuziek is geworden)quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:16 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ook van dit soort zaken is de prijselasticiteit niet oneindig. En dan heb ik met de Mojo’s van deze wereld echt geen medelijden. Maar voor veel kleinere organisatoren, die vaak al blij zijn er niet op te verliezen, hakt dit er wel in.
quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:17 schreef phpmystyle het volgende:
zolang wij nog geen alternatief hebben voor vlees
Ik heb helemaal niets met Timmermans of Dijks. Wel makkelijk als je je leven zo kan inrichten dat als iemand het niet met je eens is dat ie dan meteen teveel geluisterd heeft naar Timmermans. De obsessie met die man heb ik nooit begrepen.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja ja, daar is ie weer "de rijken".
Trap toch niet in die socialistische fuik van Timmermans en Dijks.
Dat is inderdaad wel waar, ja. Lang geleden (lees: in de tijd dat het er nog blauw stond) nog wel eens een gesprek over gevoerd met iemand van Doornroosje. Die had er al weinig positiefs over te zeggen (goed, na zes bier) en toen was roosje echt nog een stuk minder commercieel dan nu.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:20 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja je hebt sowieso al allemaal podia die kutmuziek moeten programmeren om leuke muziek rendabel te maken. Zo werken de meeste kleine podia, een gegarandeerde uitverkochte hit (lees kutmuziek) programmeren om te betalen voor de leuke kleine spectaculaire nieuwe act die over 30 jaar als gemeenplaas gezien wordt (en dan ook kutmuziek is geworden)
De bekende 'Linkse hobby'.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:07 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Minder boeken kopen, is minder boeken maken, is minder schrijvers, is minder meningen, is ideaal voor een partij die mikt op meningarmoe. Want je zou maar eens een platform hebben voor kritische denkers die daar ook nog eens geld mee verdienen.
Precies, als je graag boeken leest denk ik dat je zeker nog boeken zou moeten kopen. Zelfs als je alles 2e hands kan krijgen. Anders kunnen alleen de best-seller schrijvers nog een beetje rondkomen. Maar misschien denken sommige mensen dat het ook prima is als schrijver geen beroep meer is maar enkel nog een hobby behalve als je extreem populair bent.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:07 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Minder boeken kopen, is minder boeken maken, is minder schrijvers, is minder meningen, is ideaal voor een partij die mikt op meningarmoe. Want je zou maar eens een platform hebben voor kritische denkers die daar ook nog eens geld mee verdienen.
Absoluut, dat zie je in elke voor tegen discussie. Ook in de discussie hier over de boerensector. Omdat we hier varkensstaarten afknippen is ons hele landbouwbeleid slechter dan in alle landen waar ze dit niet doen, omdat we het hier zo efficiënt zijn doen we het beter dan alle buurlanden. Ik vind het een erg simpele platgeslagen vergelijken als we een behoorlijk diverse sector willen beoordelen op 1 punt.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:17 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En het komt ook door de fout dat wij mensen graag denken dat de dingen waar voor zijn alleen maar gunstige eigenschappen hebben en dingen waar we tegen zijn alleen maar nadelige eigenschappen. (hier trapt iedereen in, ik ook) Wat je dus nodig hebt is politici die punt 1 hier niet in trappen (dat kan door dingen goed door te denken en niet op intuitie te spelen en het niet alleen te doen) en politici die duidelijk kunnen maken dat mensen hier wel in trappen en dat dat niet het hele verhaal is.
En dat is lastig, en die methode is niet opgewassen tegen het meegaan in de algemene denkfout.
Ja wat zou jij doen als je constant de staart van een ander in je bek hebt, omdat je allemaal op een zielig klein stukje staat!quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En waarom gaan ze er anders in bijten?
Dan ga ik blijkbaar naar de verkeerde. Ik zal eens bij een ander gaan kijken.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Onzin, ik haal bijna al mijn boeken uit de kringloop en daar staan genoeg boeken van 1 of 2 jaar oud.
Je vat het wel heel simplistisch samen. Vissers en boeren hangen samen (of zijn) onderdeel van de cultuur en het landschap. Het is een stukje Holland.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:26 schreef xpompompomx het volgende:
We moeten ook de zeestropersvissers niet vergeten hè. Deze mensen en hun inkomens zijn kennelijk wel zo enorm belangrijk dat ze voorrang moeten krijgen op energie-infrastructuur in de Noordzee.
Maar een alternatief voor vlees is toch....woke?quote:
Een visser is een onderdeel van het landschap, wat is dat nou weer voor onzin.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je vat het wel heel simplistisch samen. Vissers en boeren hangen samen (of zijn) onderdeel van de cultuur en het landschap. Het is een stukje Holland.
En Holland is maar een klein stukje Nederland.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je vat het wel heel simplistisch samen. Vissers en boeren hangen samen (of zijn) onderdeel van de cultuur en het landschap. Het is een stukje Holland.
Jawel, elk jaar weer een beetje BBBeter.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En Holland is maar een klein stukje Nederland.
Als we toch zo agrarisch goed zijn dan moeten we het toch ook wel kunnen zonder subsidies en stikstof depositie? Kom op het is een geweldige sector toch, kunnen ze niet eens zo iets lulligs als teveel stikstof depositie en dierenwelzijn oplossen... Had meer van ze verwacht.
Hoe groot is onze vissersvloot eigenlijk? Hier in Harderwijk hebben we nog letterlijk een beroepsvisser.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:26 schreef xpompompomx het volgende:
We moeten ook de zeestropersvissers niet vergeten hè. Deze mensen en hun inkomens zijn kennelijk wel zo enorm belangrijk dat ze voorrang moeten krijgen op energie-infrastructuur in de Noordzee.
Inderdaad straks moet ik nog nootjes door mijn eten doen, of sojaquote:Op donderdag 23 mei 2024 13:29 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Maar een alternatief voor vlees is toch....woke?
Dat Van der Plas daar ook zo emotioneel over was.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:26 schreef xpompompomx het volgende:
En al die schrijvers en schilders in Nederland niet natuurlijk...quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waar is de SRV-man?quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:28 schreef Bosbeetle het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de waardering van zeehelden, ik vind dat dat beroep de laatste tijd ook niet meer de waardering krijgt die het ooit deed.
Nee bbb negeert het probleem en zegt tegen boeren dat kunnen jullie toch niet oplossen stelletje losers.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jawel, elk jaar weer een beetje BBBeter.
Er is tijd nodig.
Die zijn er weer volop! Zie ze dagelijks door de wijk rijden in ah en Jumbo autos.quote:
Ja, dat was echt pure cringe inderdaad. De rillingen liepen me ervan over de rug.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:31 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat Van der Plas daar ook zo emotioneel over was.
Nee hoor, als die sojaplantages waar al die regenwouden voor gekapt worden zijn er puur voor de veganisten.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:31 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Inderdaad straks moet ik nog nootjes door mijn eten doen, of sojadat laatste is toch gewoon varkensvoer man!
Ah fijn, weer een stap dichterbij de terugkeer ban melk in kannen voor je deur.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:34 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Die zijn er weer volop! Zie ze dagelijks door de wijk rijden in ah en Jumbo autos.
Of de ekte eerleyke Limburgse mijnbouwer? Waarom neemt BBB het daar niet voorop met hun geneuzel over de Nederlandse cultuur?quote:
BBB-mevrouw, u hier?quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:35 schreef tufkac het volgende:
[..]
Nee hoor, als die sojaplantages waar al die regenwouden voor gekapt worden zijn er puur voor de veganisten.
Het opvangen van vreemdelingen van allerlei pluimage is historisch gezien ook typisch onderdeel van de Nederlandse cultuur, maar daar heb je dan weer geen enkel probleem mee om bij het grofvuil te zettenquote:Op donderdag 23 mei 2024 13:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Koffie over mijn beeldscherm.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Of de ekte eerleyke Limburgse mijnbouwer? Waarom neemt BBB het daar niet voorop met hun geneuzel over de Nederlandse cultuur?
Opvangen van asielzoekers is niet echt het probleem. Alleen binnen de EU, en zeker en NL is het een beetje "druk". We kunnen ook elders ze mensen opvangen.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:36 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Het opvangen van vreemdelingen van allerlei pluimage is historisch gezien ook typisch onderdeel van de Nederlandse cultuur, maar daar heb je dan weer geen enkel probleem mee om bij het grofvuil te zetten
De mijnbouw was wel zo'n beetje de eerste sector waar gastarbeiders ingezet werden, dus dat ligt misschien wat gevoelig...quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Of de ekte eerleyke Limburgse mijnbouwer? Waarom neemt BBB het daar niet voorop met hun geneuzel over de Nederlandse cultuur?
Maar we hebben in het verleden, met succes, veel grotere aantallen mensen moeten opvangen. Heel hard roepen dat het te "druk" is, maakt het nog niet waar, hequote:Op donderdag 23 mei 2024 13:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Opvangen van asielzoekers is niet echt het probleem. Alleen binnen de EU, en zeker en NL is het een beetje "druk". We kunnen ook elders ze mensen opvangen.
Dan is het niet meer we hè, dan is het zij.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
We kunnen ook elders ze mensen opvangen.
Dat gaat in de UK ook al zo soepel. Zijn die even blij met hun keuzes van de afgelopen 10 jaar.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:40 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dan is het niet meer we hè, dan is het zij.
Die kap voor sojaplantages is er juist omdat dat soja dient als veevoer. Stop je met vlees eten nu je dit weet?quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:35 schreef tufkac het volgende:
[..]
Nee hoor, als die sojaplantages waar al die regenwouden voor gekapt worden zijn er puur voor de veganisten.
Als straks het hele westland failliet is omdat er niemand te vinden is voor de kassen dan horen we Caroline wel weer. Of niet.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:39 schreef tufkac het volgende:
[..]
De mijnbouw was wel zo'n beetje de eerste sector waar gastarbeiders ingezet werden, dus dat ligt misschien wat gevoelig...
Het woord zeeschap is correcterquote:Op donderdag 23 mei 2024 13:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Een visser is een onderdeel van het landschap, wat is dat nou weer voor onzin.
Dan moeten die mensen die daar werken maar in België gaan wonen en elke dag naar de kassen rijden. Win win situatiequote:Op donderdag 23 mei 2024 13:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Als straks het hele westland failliet is omdat er niemand te vinden is voor de kassen dan horen we Caroline wel weer. Of niet.
Of we verplaatsen het Westland naar Noord-Afrika. Hebben wij weer ruimte voor nieuwe woonwijken.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:44 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dan moeten die mensen die daar werken maar in België gaan wonen en elke dag naar de kassen rijden. Win win situatie![]()
Wellicht kunnen ze zich laten omscholen tot boerquote:Op donderdag 23 mei 2024 13:46 schreef KoosVogels het volgende:
Hoe zit het met de ambtenaar met zijn jonge gezin, die straks mogelijk z'n baan verliest en de deur uitgaat met een lullige vertrekregeling omdat hij nog maar net een vast contract heeft? Zulke mensen verdienen blijkbaar geen steun en sympathie.
Die kan voor half geld bij de boer gaan werken.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:46 schreef KoosVogels het volgende:
Hoe zit het met de ambtenaar met zijn jonge gezin, die straks mogelijk z'n baan verliest en de deur uitgaat met een lullige vertrekregeling omdat hij nog maar net een vast contract heeft?
Lol, jij had hem al.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wellicht kunnen ze zich laten omscholen tot boer
Er zijn tekorten everywhere. De staat is geen geluks of baantjesmachine.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:46 schreef KoosVogels het volgende:
Maar wat mij dus vooral steekt is dat bepaalde beroepsgroepen een streepje voor hebben bij dit kabinet. Ach en wee, die arme boeren, met hun riante uitkoopregeling en landbouwsubsidies die ze elk jaar opstrijken.
Hoe zit het met de ambtenaar met zijn jonge gezin, die straks mogelijk z'n baan verliest en de deur uitgaat met een lullige vertrekregeling omdat hij nog maar net een vast contract heeft? Zulke mensen verdienen blijkbaar geen steun en sympathie.
En dat is wat mij zo enorm stoort. Dit kabinet laat overduidelijk blijken dat bepaalde Nederlanders in hun ogen voorrang hebben.
Behalve als je boer bent. Dan is het blijkbaar geen probleem als je volle bak gespekt wordt door de overheid.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er zijn tekorten everywhere. De staat is geen geluks of baantjesmachine.
Hoe worden boeren gespekt dan?quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Behalve als je boer bent. Dan is het blijkbaar geen probleem als je volle bak gespekt wordt door de overheid.
Ooit van landbouwsubsidies gehoord?quote:
Ja om voedsel betaalbaarder te maken, is van na de oorlog. Niet om dikke traktoren te kopen of om op vakantie te gaan.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ooit van landbouwsubsidies gehoord?
Is dat rampzalig? Ik weet dat bouwprojecten vertraging oplopen omdat gemeenten kampen met een tekort aan personeel bij ruimtelijke ordening. Ook niet bepaald wenselijk, nietwaar?quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoe worden boeren gespekt dan?
Maar wees eerlijk: er zijn overal vacatures. Dan is het tamelijk rampzalig dat de overheid zo massaal medewerkers uit de markt haalt.
Briljant, zeker als je weet dat we amper nog vissers hebben en wat ze vissen veelal geëxporteerd wordt.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:26 schreef xpompompomx het volgende:
Behalve als je boer of visser bent.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er zijn tekorten everywhere. De staat is geen geluks of baantjesmachine.
Vriend, we hebben het over rijksambtenaren. Niet over decentraleoverheden.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is dat rampzalig? Ik weet dat bouwprojecten vertraging oplopen omdat gemeenten kampen met een tekort aan personeel bij ruimtelijke ordening. Ook niet bepaald wenselijk, nietwaar?
Onderaan de streep is het gewoon inkomenssteun voor boeren.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja om voedsel betaalbaarder te maken, is van na de oorlog. Niet om dikke traktoren te kopen of om op vakantie te gaan.
De overheid deed en doet niet anders, alleen zijn het nu de groep waarvan jij vindt dat ze die voorrang niet hoort te hebben, dat is wat anders.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:46 schreef KoosVogels het volgende:
En dat is wat mij zo enorm stoort. Dit kabinet laat overduidelijk blijken dat bepaalde Nederlanders in hun ogen voorrang hebben.
quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Onderaan de streep is het gewoon inkomenssteun voor boeren.
https://www.eumonitor.nl/9353000/1/j9vvik7m1c3gyxp/vh94fvv1eky2quote:Met de landbouwsubsidies streeft de Europese Unie vier doelen na: het verhogen van de productiviteit van landbouwbedrijven, het verzekeren van het inkomen van agrariërs, het verzekeren van de voedselvoorziening van de Gemeenschap en het bevorderen van redelijke consumentenprijzen.
En wat denk je dat die doen? De hele dag duimen draaien? Verder had jij het over 'de overheid' die personeel onttrekt aan de markt. Dat slaat dus net zo goed op gemeenten en provincies.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vriend, we hebben het over rijksambtenaren. Niet over decentraleoverheden.
Maar ze kopen wel dikke traktoren en gaan wel op vakantie. Boeren vormen een heel rijke beroepsgroep.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja om voedsel betaalbaarder te maken, is van na de oorlog. Niet om dikke traktoren te kopen of om op vakantie te gaan.
Gaat om hooguit nog een paar honderd schepen. En ik vind iets over maximaal 2.000 man directe werkgelegenheid. Ruim minder dan de Efteling inderdaad.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe groot is onze vissersvloot eigenlijk? Hier in Harderwijk hebben we nog letterlijk een beroepsvisser.
Volgens werken er meer mensen in De Efteling dan op het water.
Waarom zijn die vacatures er? Omdat de mensen die ze plaatsen te gierig zijn om ervoor te betalen wat nodig is dat iemand de baan wil doen. Ik bedoel bijvoorbeeld gegarandeerd dat heel veel mensen in de horeca werken best leuk vinden, daar kan het tekort zo opgelost worden. Maar is horeca ook bereid en in staat om het salaris x2 te doen om het aantrekkelijk te maken. Voor zoiets als transport geldt dat natuurlijk ook, zijn echt wel mensen te porren om een beetje rond te rijden voor geld alleen levert het gewoon niet genoeg op om aantrekkelijk te zijn.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar wees eerlijk: er zijn overal vacatures. Dan is het tamelijk rampzalig dat de overheid zo massaal medewerkers uit de markt haalt.
'Het verzekeren van inkomen'.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
https://www.eumonitor.nl/9353000/1/j9vvik7m1c3gyxp/vh94fvv1eky2
Het doel is om jou en mijn pens te vullen.
Eigenlijk best links dus wat dit nieuwe kabinet wel.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:02 schreef nostra het volgende:
En de btw op cultuur is gewoon een zinnige maatregel, sowieso zou een verdere verschuiving meer richting verbruiksbelasting aan te bevelen zijn.
Nee de boeren waren politiek al een van de meest voorgetrokken groepen. Nu verzint de politiek opeens dat dat niet genoeg was ze moeten op 1 staan ofzo. Dat moet dan leugenachtig verkocht worden als, de boeren werden zo benadeeld. Wat gewoon niet klopt boeren hebben al heel lang meer invloed dan zeg de schoenmakers.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:57 schreef nostra het volgende:
[..]
De overheid deed en doet niet anders, alleen zijn het nu de groep waarvan jij vindt dat ze die voorrang niet hoort te hebben, dat is wat anders.
Maar waarom zou je een fatsoenlijk loon betalen als je ook voor een ei en drie knikkers een paar Moldaviërs in een vrachtwagen kan zetten?quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waarom zijn die vacatures er? Omdat de mensen die ze plaatsen te gierig zijn om ervoor te betalen wat nodig is dat iemand de baan wil doen. Ik bedoel bijvoorbeeld gegarandeerd dat heel veel mensen in de horeca werken best leuk vinden, daar kan het tekort zo opgelost worden. Maar is horeca ook bereid en in staat om het salaris x2 te doen om het aantrekkelijk te maken. Voor zoiets als transport geldt dat natuurlijk ook, zijn echt wel mensen te porren om een beetje rond te rijden voor geld alleen levert het gewoon niet genoeg op om aantrekkelijk te zijn.
Qua dat aangaat vind ik kijken naar openstaande vacatures weinig zeggend. Uiteraard staan er altijd vacatures open, bedrijven zijn altijd op zoek naar iemand aan wie ze geld kunnen verdienen voor weinig moeite
Sure. En combineer dat dan ook vooral met het zwaarder belasten van kapitaal en een forse verlaging van de belasting op arbeid.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:02 schreef nostra het volgende:
En de btw op cultuur is gewoon een zinnige maatregel, sowieso zou een verdere verschuiving meer richting verbruiksbelasting aan te bevelen zijn.
Als de man die zegt dat de maanlandingen fake waren en dat de Westenwind corona het land uitblaast het zegt dan moet het wel waar zijn.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eigenlijk best links dus wat dit nieuwe kabinet wel.
Ik heb altijd al gezegd dat dit een centrum kabinet is met een liberale inborst.
Niks rechts of conservatiefs aan. Baudet had dat ook al opgemerkt.
Tjah dat waren mijn woorden ook niet.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als de man die zegt dat de maanlandingen fake waren en dat de Westenwind corona het land uitblaast het zegt dan moet het wel waar zijn.
Landbouwvrijstellingquote:Op donderdag 23 mei 2024 13:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ben jij tegen economische globalisering?quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar waarom zou je een fatsoenlijk loon betalen als je ook voor een ei en drie knikkers een paar Moldaviërs in een vrachtwagen kan zetten?
Zoals dat Poetin een held is, de NAVO een oorlogsmachine en dat Oekraïne de oorlog moet verliezen?quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tjah dat waren mijn woorden ook niet.
Maar over het algemeen zegt ie veel zinnige dingen.
Zo'n boer kan prima gaan boeren in Moldavië inderdaad.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ben jij tegen economische globalisering?
Heb je het nu over Baudet of over Wilders? Want op dit onderwerp verwar ik die twee altijd.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zoals dat Poetin een held is, de NAVO een oorlogsmachine en dat Oekraïne de oorlog moet verliezen?
Eh nee, een lagere btw op cultuur is links bijsturen. Het is dan wel typisch rechts om voor 'linkse cultuur' (boeken, theater) wel een verhoging door te voeren, maar niet voor 'rechtse cultuur' (pretparken, bioscoop).quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eigenlijk best links dus wat dit nieuwe kabinet wel.
Ik heb altijd al gezegd dat dit een centrum kabinet is met een liberale inborst.
Niks rechts of conservatiefs aan. Baudet had dat ook al opgemerkt.
Consider the source is altijd een belangrijk aspect.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:10 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Elke keer als ik dit topic open zie ik weer "eigenlijk is dit best een centrumkabinet", maar nu is het zelfs "best links"
Om een toepasselijke quote te parafraseren:quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee de boeren waren politiek al een van de meest voorgetrokken groepen. Nu verzint de politiek opeens dat dat niet genoeg was ze moeten op 1 staan ofzo. Dat moet dan leugenachtig verkocht worden als, de boeren werden zo benadeeld. Wat gewoon niet klopt boeren hebben al heel lang meer invloed dan zeg de schoenmakers.
Sowieso is het zo dat als iedereen gelijk is willekeurig groepen voortrekken weinig fair is.
Nogmaals, dat doet de overheid al, maar dan zijn het groepen die 'zielig' zijn en dan mag het. Allochtonen, ambulancemedewerkers, mensen met een handicap, ouderen en ga zo maar door. Nu heeft een groot deel de pestpleuris aan boeren en vissers en wordt dat ineens een argument.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Sowieso is het zo dat als iedereen gelijk is willekeurig groepen voortrekken weinig fair is.
Is het bezoeken van voetbalwedstrijden linkse cultuur?quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Eh nee, een lagere btw op cultuur is links bijsturen. Het is dan wel typisch rechts om voor 'linkse cultuur' (boeken, theater) wel een verhoging door te voeren, maar niet voor 'rechtse cultuur' (pretparken, bioscoop).
Hongarije, daar zouden ze zich ook beter thuisvoelen.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zo'n boer kan prima gaan boeren in Moldavië inderdaad.
Aan het eind van de rit ga je horen dat het gewoon weer een extreemlinks kabinet was en er nóg rechtser gestemd moet worden!quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:10 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Elke keer als ik dit topic open zie ik weer "eigenlijk is dit best een centrumkabinet", maar nu is het zelfs "best links"
Neuh, die zijn natuurlijk niet vrijgesteld van verhoging omdat Geert altijd als laatst gekozen werd op het schoolplein.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Is het bezoeken van voetbalwedstrijden linkse cultuur?
Wel godverdomme
Dat eerste gebeurt wel, dat tweede te matig. Maar dat ga je ook niet financieren met een futiele opbrengst als de btw op de cultuursector.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sure. En combineer dat dan ook vooral met het zwaarder belasten van kapitaal en een forse verlaging van de belasting op arbeid.
Maar dat gebeurt alleen niet.
Naar mijn weten wordt kapitaal niet zwaarder belast door het nieuwe kabinet. Inkomstenbelasting wordt met 2 miljard euro verlaagd, maar dat is kleingeld.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:13 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat eerste gebeurt wel, dat tweede te matig. Maar dat ga je ook niet financieren met een futiele opbrengst als de btw op de cultuursector.
Ik ben tegen oneerlijke concurrentie.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ben jij tegen economische globalisering?
Wat mij betreft mag Nederland best eisen stellen aan bedrijven die hier opereren.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar waarom zou je een fatsoenlijk loon betalen als je ook voor een ei en drie knikkers een paar Moldaviërs in een vrachtwagen kan zetten?
Baudet.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heb je het nu over Baudet of over Wilders? Want op dit onderwerp verwar ik die twee altijd.
Ook zoiets waar de Nederlandse stemmers ineens geheugenverlies hebben.
Het eigen risico bevriezen en daarna halveren is wat linksig. Voor de rest is het vooral rechtse afbraak. Een afbraak die nog wel miljarden groter uit zal vallen. De bezuinigingen op asiel, ambtenaren en Europa gaan vrijwel zeker mislukken en dan gaat overal de kaasschaaf over is de afspraak. Dat betekent in de praktijk dat de zorg en de sociale zekerheid het meeste in gaan leveren. Lekker rechts dus.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:10 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Of je beperkt je als overheid gewoon tot je kerntaken in plaats van een paternalistische ambtenaar langs te sturen om een bedrijf uit te leggen hoe je het beste personeel werft.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Beter zou zijn bedrijven te leren hoe ze Nederlands personeel kunnen krijgen, zaken als in contact komen met, opleiden, een salaris dat loont.
10.000 asielzoekers is een crisis, 1.1 miljoen arbeidsmigranten doen er niet toe. Daar zijn we nu.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben tegen oneerlijke concurrentie.
En ook tegen hypocrisie, dus aan de ene kant hele hordes arbeidsmigranten invliegen en aan de andere kant huilen dat er zoveel buitenlanders onze huizen inpikken trek ik ook vrij slecht.
Zag op de socials ook al voorbijkomen dat er 14 jaar lang 'extreem-links' beleid is gevoerd. En die opmerking was nota bene afkomstig van een managing director van DPG Media, een mediabedrijf.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:10 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Onder de laatste kabinetten zijn de forfaitaire rendementen fors verhoogd, het is het Box-3 tarief verder verhoogd (in 2024 met 12,5% / 4%-punt), is het AB-tarief verhoofd, zijn er allerlei fiscale constructies versoberd of afgeschaft, dus daar is best wat gebeurd. Kan je niet genoeg vinden - links ziet "de rijken en de multinesjenels sowieso als een soort waterkraan, zie de rits moties van Dijk gisteren - maar er is wel degelijk geschoven.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Naar mijn weten wordt kapitaal niet zwaarder belast door het nieuwe kabinet. Inkomstenbelasting wordt met 2 miljard euro verlaagd, maar dat is kleingeld.
Ja, daar kan ik met mijn verstand gewoon niet bij, dat soort opmerkingen is de idiotie ten top.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zag op de socials ook al voorbijkomen dat er 14 jaar lang 'extreem-links' beleid is gevoerd. En die opmerking was nota bene afkomstig van een managing director van DPG Media, een mediabedrijf.
Maar goed, de meest ingrijpende bezuinigingen in de geschiedenis van ons land zijn blijkbaar 'extreem-links'.
Discussie over arbeidsimmigranten in de landbouw is wel een leuk taboe in PVV en BBB kringen ja.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat mij betreft mag Nederland best eisen stellen aan bedrijven die hier opereren.
Bijvoorbeeld dat als Nederland massaal minder migratie wil, dat bedrijven gedwongen worden om buitenlands personeel weg te sturen. Is ook wat ze bij Brexit beloofden. (ik vind dat een heel dom idee).
Beter zou zijn bedrijven te leren hoe ze Nederlands personeel kunnen krijgen, zaken als in contact komen met, opleiden, een salaris dat loont.
Ik vind het raar dat wij als Nederland blijkbaar veel minder migratie willen. We genoegen moeten nemen met een paar 1000 minder vluchtelingen per jaar. Terwijl bedrijven vervolgens meer dan die besparing extra kunnen importeren. Daar kan blijkbaar zelfs op anti-immigratie rechts blijkbaar niet eens een discussie over gevoerd worden. Vrij curieus wat mij betreft.
Is omdat die zogenaamde anti-migratiepartijen, pro werkgever en pro-migratie zijn. Ze moeten alleen hun dombo stemmers naar de mond praten.
En de rijken zijn aanzienlijk rijker geworden in verhouding tot werkenden in Nederland dus blijkbaar was het allemaal niet zo links.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:21 schreef nostra het volgende:
[..]
Onder de laatste kabinetten zijn de forfaitaire rendementen fors verhoogd, het is het Box-3 tarief verder verhoogd (in 2024 met 12,5% / 4%-punt), is het AB-tarief verhoofd, zijn er allerlei fiscale constructies versoberd of afgeschaft, dus daar is best wat gebeurd. Kan je niet genoeg vinden - links ziet "de rijken en de multinesjenels sowieso als een soort waterkraan, zie de motie van Dijk gisteren - maar er is wel degelijk geschoven.
Discussie over vermindering arbeidsmigranten gaat altijd het echte probleem uit de weg, hoe veel economische terugval wil je accepteren in ruil daarvoor.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Discussie over arbeidsimmigranten in de landbouw is wel een leuk taboe in PVV en BBB kringen ja.
We hebben het dan ook over het nieuwe kabinet.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:21 schreef nostra het volgende:
[..]
Onder de laatste kabinetten zijn de forfaitaire rendementen fors verhoogd, het is het Box-3 tarief verder verhoogd (in 2024 met 12,5% / 4%-punt), is het AB-tarief verhoofd, zijn er allerlei fiscale constructies versoberd of afgeschaft, dus daar is best wat gebeurd. Kan je niet genoeg vinden - links ziet "de rijken en de multinesjenels sowieso als een soort waterkraan, zie de rits moties van Dijk gisteren - maar er is wel degelijk geschoven.
Tja, they'd rather see the poor get poorer, so long as the gap gets smaller in die contreien.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:22 schreef Tijger_m het volgende:
En de rijken zijn aanzienlijk rijker geworden in verhouding tot werkenden in Nederland dus blijkbaar was het allemaal niet zo links.
Zolang een fors deel van het electoraat de rijksten blijft geloven dat alles de schuld van links is, gaan ze lekker door. En geef ze eens ongelijk, van zoveel domheid moet je profiteren.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En de rijken zijn aanzienlijk rijker geworden in verhouding tot werkenden in Nederland dus blijkbaar was het allemaal niet zo links.
Bij de VVD, bedoel je? Of CDA?quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:25 schreef nostra het volgende:
[..]
Tja, they'd rather see the poor get poorer, so long as the gap gets smaller in die contreien.
Wie ziet wat graag gebeuren in welke contreien?quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:25 schreef nostra het volgende:
[..]
Tja, they'd rather see the poor get poorer, so long as the gap gets smaller in die contreien.
Bij links.quote:
Zullen we dan gewoon een arbeid debat houden, waarbij we kiezen voor welke sectoren we arbeidsmigranten nodig achten en waarvoor niet?quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat mij betreft mag Nederland best eisen stellen aan bedrijven die hier opereren.
Bijvoorbeeld dat als Nederland massaal minder migratie wil, dat bedrijven gedwongen worden om buitenlands personeel weg te sturen. Is ook wat ze bij Brexit beloofden. (ik vind dat een heel dom idee).
Ik vind het raar dat wij als Nederland blijkbaar veel minder migratie willen. We genoegen moeten nemen met een paar 1000 minder vluchtelingen per jaar. Terwijl bedrijven vervolgens meer dan die besparing extra kunnen importeren. Daar kan blijkbaar zelfs op anti-immigratie rechts blijkbaar niet eens een discussie over gevoerd worden. Vrij curieus wat mij betreft.
Is omdat die zogenaamde anti-migratiepartijen, pro werkgever en pro-migratie zijn. Ze moeten alleen hun dombo stemmers naar de mond praten.
Ik snap hem ook niet helemaal want voor zover ik in de data kan zien is dat bepaald niet wat er gebeurd is de afgelopen 10 jaar.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:26 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wie ziet wat graag gebeuren in welke contreien?
Links is niet aan de macht geweest dus zelfs als zou je frame correct zijn het is totaal niet relevant voor de werkelijkheid die er nu is.quote:
Dat gaat heel snel stil worden, vermoed ik. Iedere sector met veel arbeidsmigranten heeft ook een component Nederlanders en toeval of niet, dat is vrijwel altijd de groep die het hoogste inkomen van die sector heeft.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:26 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Zullen we dan gewoon een arbeid debat houden, waarbij we kiezen voor welke sectoren we arbeidsmigranten nodig achten en waarvoor niet?
Enig raakvlak met de discussie waar je op inhaakt zou wel op prijs worden gesteld. Wat moeten we precies met je opmerking?quote:
Het lijkt mij best leuk om in kassen te gaan werken voor erbij als er echt nood aan de man zou zijn (zandzakkensjouwen idee) en het over onze eigen voedselvoorziening zou gaan of een of 't ander tekort elders, maar ik en andere gemiddelde Nederlanders zullen waarschijnlijk wel wat meer klagen over behandeling en conditiesquote:Op donderdag 23 mei 2024 14:26 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Zullen we dan gewoon een arbeid debat houden, waarbij we kiezen voor welke sectoren we arbeidsmigranten nodig achten en waarvoor niet?
Je trekt zelf de vergelijking dat de rijken rijker geworden zijn (dan de "werkenden", alsof de rijken niet werken), dus dat het beleid niet links (genoeg) is geweest. Dat is precies het schoppen van links: afgunst tegen rijker die rijker worden, of dat als een te bestrijden doel zien.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:27 schreef Tijger_m het volgende:
Links is niet aan de macht geweest dus zelfs als zou je frame correct zijn het is totaal niet relevant voor de werkelijkheid die er nu is.
Mogelijk ook over de renumeratie en dan kom je bij het volgende punt namelijk dat daardoor de prijzen voor de consumenten omhoog gaan. Worden de mensen weer boos.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:32 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het lijkt mij best leuk om in kassen te gaan werken voor erbij als er echt nood aan de man zou zijn (zandzakkensjouwen idee) en het over onze eigen voedselvoorziening zou gaan of een of 't ander tekort elders, maar ik en andere gemiddelde Nederlanders zullen waarschijnlijk wel wat meer klagen over behandeling en condities
Het is geen schoppen, ik benoemde een feit. Blijkbaar is dat alleen genoeg om een dergelijke reactie bij jou te geven en dat snap ik niet echt.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:33 schreef nostra het volgende:
[..]
Je trekt zelf de vergelijking dat de rijken rijker geworden zijn (dan de "werkenden", alsof de rijken niet werken), dus dat het beleid niet links (genoeg) is geweest. Dat is precies het schoppen van links: afgunst tegen rijker die rijker worden, of dat als een te bestrijden doel zien.
Nederland is het meest genivelleerde land qua inkomen, op de Scandi's na, en één van de minst genivelleerde landen op vermogensgebied - wat voornamelijk door de pensioenen komt. Een gezonde denivellering op de arbeidsmarkt zou juist een goede stimulans zijn, zowel vanuit meritocratisch oogpunt als vanuit het welzijn van de samenleving als geheel.
Je kan gewoon aandelen HAL kopen en daarvan meeprofiteren.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:36 schreef Tijger_m het volgende:
En sorry maar de belastingconstructies van een HAL of de mevrouw van Heineken zijn bepaald niet beschikbaar voor mensen zoals jij of ik.
Ja, in dit verhaal is dat ook logisch, want het is een feit dat zij worden ontzien met dit regeerakkoord. 'Afgunst tegen rijken' slaat nergens op, en dan kiezen voor de partij met 'afgunst naar iedereen die niet op PVV stemt'. Zo kan ik het ook.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:33 schreef nostra het volgende:
Je trekt zelf de vergelijking dat de rijken rijker geworden zijn (dan de "werkenden", alsof de rijken niet werken), dus dat het beleid niet links (genoeg) is geweest. Dat is precies het schoppen van links: afgunst tegen rijker die rijker worden, of dat als een te bestrijden doel zien.
Ik wel ja. Als je modaal of minder verdient? Not so much.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:38 schreef nostra het volgende:
[..]
Je kan gewoon aandelen HAL kopen en daarvan meeprofiteren.
Niet iedereen heeft in gelijke mate geld beschikbaar hiervoor.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:38 schreef nostra het volgende:
[..]
Je kan gewoon aandelen HAL kopen en daarvan meeprofiteren.
Gewoon niet arm zijnquote:Op donderdag 23 mei 2024 14:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik wel ja. Als je modaal of minder verdient? Not so much.
Onzinnig getrol. Vooral niet op happen, ook al staat de moderatie dat achterlijke gedrag toe.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:10 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Zelf een probleem creëren, en dan zogenaamd de held uithangen. Klassiek schurkenverhaal in oude stripboeken. Terwijl de Avengers in de eerste twee delen ook alleen maar hun eigen problemen moesten oplossen. Maar dat terzijde.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En ook tegen hypocrisie, dus aan de ene kant hele hordes arbeidsmigranten invliegen en aan de andere kant huilen dat er zoveel buitenlanders onze huizen inpikken trek ik ook vrij slecht.
Inderdaad, je moet gewoon een gezonde miljonair zijn. Geen gezeik, iedereen rijk! Daar zouden ze eens een partij voor moeten oprichten.quote:
Ik niet.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Facepalm.gifquote:Op donderdag 23 mei 2024 14:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik niet.
Sommige migranten leveren de maatschappij iets op, en de andere kosten iets.
Waarschijnlijk dan nog niet eensquote:Op donderdag 23 mei 2024 14:49 schreef Hanca het volgende:
Overleg klaar, nog geen naam, voorlopig radiostilte:
https://nos.nl/liveblog/2(...)de-weken-radiostilte
Betekent dit dat we de premier pas over 5 weken weten?
Die leken niet blijquote:Op donderdag 23 mei 2024 14:49 schreef Hanca het volgende:
Wie weet? Ik refeer terug naar een TT van mij "Who the fuck knows"quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:49 schreef Hanca het volgende:
Tot die tijd blijf ik het maar het 'Kabinet Hoe en Wie dan?' noemen...quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wie weet? Ik refeer terug naar een TT van mij "Who the fuck knows"
Zo lang kunnen ze hun klep echt niet houden.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:49 schreef Hanca het volgende:
Nee, nee, tot die tijd is het kabinet Rutte 4quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tot die tijd blijf ik het maar het 'Kabinet Hoe en Wie dan?' noemen...
Er zullen vast hier en daar wel wat geruchten gelekt worden, vervolgens met klem ontkend, waarna de betreffende persoon zich toch terugtrekt als kandidaat. Ofzoquote:Op donderdag 23 mei 2024 14:54 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zo lang kunnen ze hun klep echt niet houden.
Ik ben vooral bang dat je straks gewoon ineens opgeroepen kan worden om premier te worden, net als opgeroepen worden voor het leger. Dan kan het zomaar iemand in dit topic worden.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tot die tijd blijf ik het maar het 'Kabinet Hoe en Wie dan?' noemen...
Dat is kennelijk de bedoeling. Zo kan er natuurlijk niet zo gemakkelijk naar lijken in kasten worden gezocht.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:49 schreef Hanca het volgende:
Misschien moeten we ons alvast registreren als niet-premier. Net als bij de donorregistratiequote:Op donderdag 23 mei 2024 14:56 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik ben vooral bang dat je straks gewoon ineens opgeroepen kan worden om premier te worden, net als opgeroepen worden voor het leger. Dan kan het zomaar iemand in dit topic worden.
Ik ben beschikbaar! Ik laat eerst een aantal topjuristen gehakt maken van het hoofdlijnenakkoord, stuur dat naar de Kamer, en daarna schrijf ik nieuwe verkiezingen uit. Een weekje werk, zo lijkt me.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:56 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik ben vooral bang dat je straks gewoon ineens opgeroepen kan worden om premier te worden, net als opgeroepen worden voor het leger. Dan kan het zomaar iemand in dit topic worden.
Dat zou niet eens zo'n probleem zijn op een of twee naquote:Op donderdag 23 mei 2024 14:56 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Als die lijken er zijn worden die later alsnog gevonden. Daar verandert het moment van de naamonthulling niets aan.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:56 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Dat is kennelijk de bedoeling. Zo kan er natuurlijk niet zo gemakkelijk naar lijken in kasten worden gezocht.
En dan 4 jaar wachtgeldquote:Op donderdag 23 mei 2024 14:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ben beschikbaar! Ik laat eerst een aantal topjuristen gehakt maken van het hoofdlijnenakkoord, stuur dat naar de Kamer, en daarna schrijf ik nieuwe verkiezingen uit. Een weekje werk, zo lijkt me.
Ze gaan hier niet vissen.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:56 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nieuwe kabinet presenteren in aanloop naar EK. Is de aandacht niet teveel op de politiek gericht.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:56 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Dat is kennelijk de bedoeling. Zo kan er natuurlijk niet zo gemakkelijk naar lijken in kasten worden gezocht.
Ze zoeken een ervaren politicus van onbesproken gedrag? Dat kan wel eens langer dan 5 weken durenquote:Op donderdag 23 mei 2024 14:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als die lijken er zijn worden die later alsnog gevonden. Daar verandert het moment van de naamonthulling niets aan.
Denk eerder dat ze nu eerst zelf goed onderzoek doen om een nieuw debacle te voorkomen.
Van het VI volk, mischien.quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nieuwe kabinet presenteren in aanloop naar EK. Is de aandacht niet teveel op de politiek gericht.
Ik stel mij beschikbaarquote:Op donderdag 23 mei 2024 14:56 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
met deze clowns is alles mogelijkquote:Op donderdag 23 mei 2024 14:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik zou het apart vinden als MP als een van laatste wordt aangekondigd. Dat moet toch als een van eersten?
Ook AD en VK zullen capaciteiten moeten inzetten op EK. Echt niet alleen de T of shownieuws die geen tijd heeft.quote:
Niet van hun politieke redactie.quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ook AD en VK zullen capaciteiten moeten inzetten op EK. Echt niet alleen de T of shownieuws die geen tijd heeft.
Daar hebben ze, schokkend nieuws, voetbal journalisten voor. En AD is geen krant, dat is WC papier van slechte kwaliteit.quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ook AD en VK zullen capaciteiten moeten inzetten op EK. Echt niet alleen de T of shownieuws die geen tijd heeft.
Het is een vrij bekende quote van Thatcher op het gegeven dat de nadruk gelegd wordt op een toenemend gat tussen rijk en arm, in plaats van te erkennen dat de armen steeds minder arm worden. Dat laatste is een legitiem doel, dat eerste is een nutteloos nastreven.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:42 schreef VoMy het volgende:
Wat wilde je nou precies zeggen met je Engelse quote.
Max. een half uurtje.quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:04 schreef xzaz het volgende:
Poltje maken met hoe lang Geert niet Twittert?
Ervaren politicus van onbesproken gedrag zijn er genoeg. Het is vooral lastig om er eentje te vinden die dit rariteitenkabinet wil leiden. Dan kom je al snel uit bij de D-lichting.quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:01 schreef tufkac het volgende:
[..]
Ze zoeken een ervaren politicus van onbesproken gedrag? Dat kan wel eens langer dan 5 weken duren
Je begrijpt dat dat gescheiden werelden zijn? Het is niet alsof het AD en de VK hun parlementaire verslaggevers tijdelijk overhevelen naar de sportredactie om het EK Voetbal te verslaan.quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die leent zich daar niet voor.quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:06 schreef nostra het volgende:
Dijkhoff zet zijn kaarten nog steeds op Putters.
Ja dat weet ik, maar ik bracht het verwarrend. Ik bedoel dat er minder uitzendtijd, praattijd, en ruimte op de kop zal zijn om alleen maar over politiek te babbelen.quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je begrijpt dat dat gescheiden werelden zijn? Het is niet alsof het AD en de VK hun parlementaire verslaggevers tijdelijk overhevelen naar de sportredactie om het EK Voetbal te verslaan.
En wat is de huidige relevantie dan?quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:04 schreef nostra het volgende:
[..]
Het is een vrij bekende quote van Thatcher op het gegeven dat de nadruk gelegd wordt op een toenemend gat tussen rijk en arm, in plaats van te erkennen dat de armen steeds minder arm worden.
Dan nog even en je mag koekoeken bij VI.quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:09 schreef KoosVogels het volgende:
Ik zal een grappig geheimpje met jullie delen. Het een haartje gescheeld of ik was deze maand aan de slag gegaan als parlementair verslaggever bij de T.
Wees gerust, als de coalitiepartijen een premier presenteren dan vegen ze de VP daar wel voor leeg.quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, maar ik bracht het verwarrend. Ik bedoel dat er minder uitzendtijd, praattijd, en ruimte op de kop zal zijn om alleen maar over politiek te babbelen.
Ik zou liever Dijkhoff zelf zien maar ik snap ook dat hij dit kabinet totaal niet ziet zitten.quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:06 schreef nostra het volgende:
Dijkhoff zet zijn kaarten nog steeds op Putters (en is daar al 20 jaar vrienden mee, dus wie weet).
Het was een reactie opquote:
Wat dat dus precies niet doet. Het is niet relevant of de vermogensbelasting hoger is geworden, het is niet relevant dat de armoede flink gedaald is: het is pas links als de rijken minder rijk worden dan de werkenden.quote:En de rijken zijn aanzienlijk rijker geworden in verhouding tot werkenden in Nederland dus blijkbaar was het allemaal niet zo links.
En waarom niet doorgegaan?quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:09 schreef KoosVogels het volgende:
Ik zal een grappig geheimpje met jullie delen. Het een haartje gescheeld of ik was deze maand aan de slag gegaan als parlementair verslaggever bij de T.
Ze gaven de voorkeur aan een andere kandidaat, die afkomstig was uit de eigen organisatie. Maar goed/leuk gesprek gehad met de chef van de politieke redactie.quote:
Maar dat was helemaal niet mijn punt, het gaat mij totaal niet om het rijker worden, het gaat mij om het hoe.quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:13 schreef nostra het volgende:
[..]
Het was een reactie op
[..]
Wat dat dus precies niet doet. Het is niet relevant of de vermogensbelasting hoger is geworden, het is niet relevant dat de armoede flink gedaald is: het is pas links als de rijken minder rijk worden dan de werkenden.
Dit is iets wat Wilders zelf ook gezegd zou kunnen hebben als hij een ander politiek kompas had gehad.quote:
Er waren vacatures omdat een groot deel van de redactie aan de slag zou gaan bij het kabinet Plasterk I?quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:09 schreef KoosVogels het volgende:
Nee, joh, ze moesten allemaal naar het EKquote:Op donderdag 23 mei 2024 15:18 schreef VoMy het volgende:
[..]
Er waren vacatures omdat een groot deel van de redactie aan de slag zou gaan bij het kabinet Plasterk I?
quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:49 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Facepalm.gif
Je zou voor de grap eens moeten gaan kijken bij daklozenorganisaties.
Daar doen migranten vrijwilligerswerk?quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:49 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Facepalm.gif
Je zou voor de grap eens moeten gaan kijken bij daklozenorganisaties.
Ja als iedereen de zelfde agenda gebruikt ben je alle overzicht kwijt. Duh.quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:21 schreef klaasweetalles het volgende:
Journalisten zijn niet objectief
ze hebben allemaal hun eigen agenda
afhankelijk bij welke club ze zitten
objectieve journalisten bestaan niet
ze zitten altijd in de reet van iemand
Ja wel jammer. Lijkt mij toffe job bij zo'n invloedrijk mediabedrijf.quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ze gaven de voorkeur aan een andere kandidaat, die afkomstig was uit de eigen organisatie. Maar goed/leuk gesprek gehad met de chef van de politieke redactie.
Jammer maar helaas. We geven echter niet op. Binnenkort gesprek met de politieke chef binnen onze eigen organisatie.
Zou gewoon solliciteren bij Ongehoord Nederland dan, stuk kansrijker.quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja wel jammer. Lijkt mij toffe job bij zo'n invloedrijk mediabedrijf.
Ik heb geen journalistiek gestudeerd, maar mij zou het ook wel wat lijken. Ben ook wel nieuwsjunkie en dan met name aandacht voor geo-politiek. Sluit niet uit dat ik ooit een cv de deur uit doe
Ben niet van de complotten.quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zou gewoon solliciteren bij Ongehoord Nederland dan, stuk kansrijker.
Overzicht is iets wat jezelf in de hand hebquote:Op donderdag 23 mei 2024 15:22 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja als iedereen de zelfde agenda gebruikt ben je alle overzicht kwijt. Duh.
Nou ja, stilte, laten we dat nog maar even afwachtenquote:Op donderdag 23 mei 2024 15:24 schreef Hanca het volgende:
Maar goed, de komende weken dus stilte en ze maken zelfs de premier niet bekend... je zou toch zeggen dat op een gegeven moment die premier bij de gesprekken gaat zitten, die moet toch met de rest aan de slag. En je kunt toch niet een potentieel MinFin bellen, die vraagt wie de premier wordt en dan zeggen 'dat merk je over een paar weken'. En als eenmaal enkele tientallen mensen het weten, komt het altijd op straat.
Ik had verwacht dat je op de vraag 'Wat zou je doen als de Duitsers weer binnenvallen?' niet het correcte antwoord 'heulen met de vijand' had gegeven.quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ze gaven de voorkeur aan een andere kandidaat, die afkomstig was uit de eigen organisatie. Maar goed/leuk gesprek gehad met de chef van de politieke redactie.
Jammer maar helaas. We geven echter niet op. Binnenkort gesprek met de politieke chef binnen onze eigen organisatie.
Dat zijn parodie filmpjes. En je kan ook iets kijken zonder dat je het overal mee eens bent. Ik kijk ook naar BNN-vara, en ook dáár ben ik het niet altijd eens.quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Pro-tip: Post je ON filmpjes dan voortaan in BNW en niet hier?
2 van de 4 gaan al trillen als ze een dag het Post-knopje op X niet hebben aangeraakt.quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou ja, stilte, laten we dat nog maar even afwachten
Die stilte is niet houdbaar uiteraard maar het zegt me vooral dat ze echt geen andere MP hebben op presenteerblaadje.quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:24 schreef Hanca het volgende:
Maar goed, de komende weken dus stilte en ze maken zelfs de premier niet bekend... je zou toch zeggen dat op een gegeven moment die premier bij de gesprekken gaat zitten, die moet toch met de rest aan de slag. En je kunt toch niet een potentieel MinFin bellen, die vraagt wie de premier wordt en dan zeggen 'dat merk je over een paar weken'. En als eenmaal enkele tientallen mensen het weten, komt het altijd op straat.
het was sowieso grote bullshit dat ze met Plassterk kwamenquote:Op donderdag 23 mei 2024 15:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Die stilte is niet houdbaar uiteraard maar het zegt me vooral dat ze echt geen andere MP hebben op presenteerblaadje.
Vooral doen.quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja wel jammer. Lijkt mij toffe job bij zo'n invloedrijk mediabedrijf.
Ik heb geen journalistiek gestudeerd, maar mij zou het ook wel wat lijken. Ben ook wel nieuwsjunkie en dan met name aandacht voor geo-politiek. Sluit niet uit dat ik ooit een cv de deur uit doe
Het had al gescheeld als meer dan 10% van het hoofdlijnenakkoord uitvoerbaar zou zijn. Maar helaas.quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:28 schreef phpmystyle het volgende:
Het zou al schelen als P.O ergens burgermeester of commissaris van de Koning zou worden..
Gewoon de krantenknipsels in de gaten houdenquote:Op donderdag 23 mei 2024 15:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Die stilte is niet houdbaar uiteraard maar het zegt me vooral dat ze echt geen andere MP hebben op presenteerblaadje.
Kan je je nick aanpassen?quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:30 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
het was sowieso grote bullshit dat ze met Plassterk kwamen
wat had plassterk met deze 4 partijen
helemaal geen fuk
waarschijnlijk heeft wilders in het verleden een paar leuke gesprekjes met deze man gehad en op grond daarvan moest hij mp worden
te zielig voor woorden
de mp moet gewoon vanuit 1 van de vier partijen zelf komen
maar dat willen die 4 partijen niet
er moet een soort spel van neutraliteit gespeeld worden richting alle 4 partijen
het is een fukking SCHERTSVERTONING
als jij een goede voor me verzintquote:
Ben je al uitgemaakt voor boomer?quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:47 schreef Tijger_m het volgende:
Mooi artikel in de NRC over het smartphone "verbod" op scholen, ik denk dat de resultaten die tot dusverre waargenomen zijn niemand zullen verbazen.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)enthousiast-a4199758
Scholieren vinden het maar slecht, ouders en leerkrachten zijn zeer positief. Meer sociale interactie, scholieren bewegen meer, een vijfde zegt minder afgeleid te zijn in de klas.
Radboud Universiteit heeft een eerste onderzoek gepresenteerd onder de titel "Betutteling of broodnodig?"
Mijn stem gaat naar het laatste.
Recentelijk? Niet dat ik weetquote:Op donderdag 23 mei 2024 15:52 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
[..]
Ben je al uitgemaakt voor boomer?
Veel open deuren. Ik ben er ook voorstander van, maar weet nog niet hoe het in de praktijk gaat zijn. Op de school van mijn dochter zijn ze het nu aan het voorbereiden voor het nieuwe schooljaar.quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:47 schreef Tijger_m het volgende:
Mooi artikel in de NRC over het smartphone "verbod" op scholen, ik denk dat de resultaten die tot dusverre waargenomen zijn niemand zullen verbazen.
Scholieren vinden het maar slecht, ouders en leerkrachten zijn zeer positief. Meer sociale interactie, scholieren bewegen meer, een vijfde zegt minder afgeleid te zijn in de klas.
Radbout Universiteit heeft een eerste onderzoek gepresenteerd onder de titel "Betutteling of broodnodig?"
Nou ja, dit komt uit het onderzoek van Radboud naar voren maar het is nog kort dag, voorlopig lijken de voordelen toch wel behoorlijk op te wegen tegen de nadelen, lijkt mij.quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Veel open deuren. Ik ben er ook voorstander van, maar weet nog niet hoe het in de praktijk gaat zijn. Op de school van mijn dochter zijn ze het nu aan het voorbereiden voor het nieuwe schooljaar.
Prima onderzoek, wel de verwachte uitkomsten uiteraard. Ik weet niet of je naar maatwerk moet willen gaan want dan krijg je het nog moeilijker met de handhaving denk ik. Lijkt me goed dat de leerlingen sociale interacties 'leren'.quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:47 schreef Tijger_m het volgende:
Radboud Universiteit heeft een eerste onderzoek gepresenteerd onder de titel "Betutteling of broodnodig?"
Het lijkt mij totaal contra-productief om hier maatwerk op te gaan toepassen. Wel dat er geen discrepanties in beleid bij leerkrachten moet zijn, dat lijkt mij dan weer een hele slechte zaak.quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Prima onderzoek, wel de verwachte uitkomsten uiteraard. Ik weet niet of je naar maatwerk moet willen gaan want dan krijg je het nog moeilijker met de handhaving denk ik. Lijkt me goed dat de leerlingen sociale interacties 'leren'.
Mijne ook. Maar goed, ik stuur mijn kinderen dan ook naar een school die dit verbod al 4 jaar had. Papieren roosters en planenda's blijken nog steeds prima te werken, daar heb je geen mobiel voor nodig.quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:47 schreef Tijger_m het volgende:
Ja, dat was ook een momentje voor mij van "Huh" toen ik las dat een van de nadelen het rooster was.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mijne ook. Maar goed, ik stuur mijn kinderen dan ook naar een school die dit verbod al 4 jaar had. Papieren roosters en planenda's blijken nog steeds prima te werken, daar heb je geen mobiel voor nodig.
Mijn rooster hing gewoon gestencild aan de kast in de keuken.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat was ook een momentje voor mij van "Huh" toen ik las dat een van de nadelen het rooster was.
Alweer, oud en zo maar ik kan mij tijden zonder smartphones herinneren en nooit een klas te missen omdat ik het rooster niet kon zien op mijn telefoon
Op een gegeven moment leer je rooster wel beetje uit je hoofd kennen inderdaad maar die kinderen zijn zo gewend om niet meer zelf te hoeven nadenken denk ik. Gewoon je mobiel pakken en wellicht op je agenda staat al welke vak/lokaal je hebt.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat was ook een momentje voor mij van "Huh" toen ik las dat een van de nadelen het rooster was.
Alweer, oud en zo maar ik kan mij tijden zonder smartphones herinneren en nooit een klas te missen omdat ik het rooster niet kon zien op mijn telefoon
Ik had hem ingeplakt in mijn agenda. En roosterwijzigingen hingen op 4 plekken op papier in de school. Niks mis mee.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat hadden wij ook.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:09 schreef nostra het volgende:
Gewoon met krijt op het bord in de hal
1g - 6e u. Rijsenberg afw.
En dan naar de snackbar.
Wanneer had je Nederlands?quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:21 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik had gewoon mij rooster na de eerste dag al uit mijn hoofd geleerd
Ik heb de laatste tijd eens in de 2 weken een ochtend op de middelbare school waar mijn dochter straks heen gaat gezeten en daar zag ik vooral in de pauze dat de spelletjeskar erg in trek was. Uno e.d. Heel leuk.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:18 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Ik zat op een school waar roosterwijzigingen zo'n beetje de norm waren, dan is het wel fijn dat het allemaal automatisch en overzichtelijk op je telefoon verschijnt. Wat dat betreft heb ik wel sympathie voor dat argument eigenlijk.
Maar goed, de sociale voordelen van het verbod zijn ook niet te negeren. Ik twijfel alleen nog een beetje of het niet juist averechts werkt om smartphones ook te verbieden tijdens pauzes.
Hoe vaak kwam je te laat of miste je een les?quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:21 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik had gewoon mij rooster na de eerste dag al uit mijn hoofd geleerd
Ik had geen mobiele telefoon, bij de eerste zat ik al op het HBO. Maar ik speelde wel op mijn grafische rekenmachine. Snake en een basketballspelletje waren populair.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:20 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Trouwens, ga me nu niet vertellen dat jullie ouwe lullen niet stiekem Snake of Space Impact zaten te spelen op jullie Nokia.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |