Dat snap ik, maar als dat leidt tot minder bezoekers/lezers, dan dalen de inkomsten. En dat leidt dan mogelijk weer tot bezuinigingen en ontslagen.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:44 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
BTW-verhogingen komen niet bij ondernemers terecht, maar bij particulieren. De eindconsument.
Dat is ook zo natuurlijk. Al vraag ik me wel af of dat effect er wel is. Als je ziet hoeveel de concert- en festivalkaartjes de afgelopen jaren duurder zijn geworden. En alles is nog steeds stijf uitverkocht.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar als dat leidt tot minder bezoekers/lezers, dan dalen de inkomsten. En dat leidt dan mogelijk weer tot bezuinigingen en ontslagen.
Nu worden ze duurder zonder dat het extra inkomsten genereert voor de organisatie.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:49 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is ook zo natuurlijk. Al vraag ik me wel af of dat effect er wel is. Als je ziet hoeveel de concert- en festivalkaartjes de afgelopen jaren duurder zijn geworden. En alles is nog steeds stijf uitverkocht.
Het wordt in elk geval niet aantrekkelijker voor de consument. En kranten kregen bijvoorbeeld al te maken met stijgende prijzen voor papier. Het wordt er allemaal niet makkelijker door.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:49 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is ook zo natuurlijk. Al vraag ik me wel af of dat effect er wel is. Als je ziet hoeveel de concert- en festivalkaartjes de afgelopen jaren duurder zijn geworden. En alles is nog steeds stijf uitverkocht.
Die laatste zin is essentieel.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het wordt in elk geval niet aantrekkelijker voor de consument. En kranten kregen bijvoorbeeld al te maken met stijgende prijzen voor papier. Het wordt er allemaal niet makkelijker door.
Krijg ook het idee dat deze btw-verhoging voortkomt uit rancune.
Van mij mogen ambulance medewerkers, politie agenten, basisschool leraren, bouwvakkers, verpleegkundigen, vuilverwerkers etc. deze status krijgen.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:37 schreef KoosVogels het volgende:
Vind het trouwens potsierlijk hoezeer de vissers en boeren op een voetstuk worden geplaatst door dit kabinet, om met hetzelfde gemak tienduizenden ambtenaren op straat te willen zetten en de journalistiek en cultuursector de middelvinger te geven met forse btw-verhogingen.
Voor alle duidelijkheid: ik gun boeren en vissers het allerbeste, maar hun beroepsgroep is voor een deel gewoon aan het uitsterven. Maar het nieuwe kabinet dicht deze mensen een haast mythische status toe.
Mwah, de T, EW etc worden ook geraakt he.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het wordt in elk geval niet aantrekkelijker voor de consument. En kranten kregen bijvoorbeeld al te maken met stijgende prijzen voor papier. Het wordt er allemaal niet makkelijker door.
Krijg ook het idee dat deze btw-verhoging voortkomt uit rancune.
Plezier moet meer gaan kosten, in een tijd waarin alles al veel kost. Nee, prima idee...quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwah, de T, EW etc worden ook geraakt he.
Tis gewoon makkelijk centen binnenhalen, en laten we wel zijn, het zijn geen essentiële goederen he.
De grote, ja. De iets minder grote niet:quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:49 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Er zijn maar iets van 50.000 boeren, nog minder.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En als dat nou om 30% van de bevolking of van het BNP ging, dan zou ik het nog snappen. Maar het zijn geen 45 zetels, het zijn er maar 7 en het is echt een klein deel van onze bevolking en onze economie. Niet dat je ze dan maar moet vergeten, maar het is inderdaad compleet uit verhouding.
Precies dit.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Van mij mogen ambulance medewerkers, politie agenten, basisschool leraren, bouwvakkers, verpleegkundigen, vuilverwerkers etc. deze status krijgen.
De wereld staat soms op zijn kop wat waardering betreft.
De boeken moeten rond hé, gratis geld bestaat niet.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:55 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Plezier moet meer gaan kosten, in een tijd waarin alles al veel kost. Nee, prima idee...
Ja, je bedoelt de megastallen, de dierendodendelopendeband, enz. Dat idee dat het om die boeren gaat die het bijna als hobby doen is een veel te romantisch beeld.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er zijn maar iets van 50.000 boeren, nog minder.
BBB komt op voor het bredere belang van het platteland. De kneuterigheid, kleinschaligheid, het groene gras![]()
Laten we allerhande dingen "elitair" maken, zodat we daarna ons statement over elite-hobbies meer kracht kunnen bijzetten.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:55 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Plezier moet meer gaan kosten, in een tijd waarin alles al veel kost. Nee, prima idee...
Even TR gezet. Moet niet kunnen.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:57 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, je bedoelt de megastallen, de dierendodendelopendeband, enz. Dat idee dat het om die boeren gaat die het bijna als hobby doen is een veel te romantisch beeld.
Pretparken evenmin, maar die worden juist ontzien. Musea en andere cultuur worden daarentegen wel 'gepakt'.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwah, de T, EW etc worden ook geraakt he.
Tis gewoon makkelijk centen binnenhalen, en laten we wel zijn, het zijn geen essentiële goederen he.
Sterker nog, de boeren die duurzaam en biologisch willen boeren, kalf-bij-de-koe, varkens in de wei, geen pesticiden, natuurbe- en onderhoud, zijn geen kiezers van BBB.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:57 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, je bedoelt de megastallen, de dierendodendelopendeband, enz. Dat idee dat het om die boeren gaat die het bijna als hobby doen is een veel te romantisch beeld.
100% eens, mensen die een romantisch beeld hebben bij boeren zijn nog nooit in een stal en/of slachterij geweest. Dat is geen sector waar we 'trots' op moeten zijn op dit moment. Het is een vervuilende, dierenmishandelende sector waar boeren die waar van af willen wijken zoveel mogelijk het werken onmogelijk wordt gemaakt.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:57 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
De T is meest PVV vriendelijke partij, geldt ook voor VVD.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Pretparken evenmin, maar die worden juist ontzien. Musea en andere cultuur worden daarentegen wel 'gepakt'.
En ja, de Telegraaf wordt ook geraakt. Denk je dat de PVV zich ook maar enigszins bekommert om die krant?
Jup, laten we nog minder plezier mogelijk maken voor mensen die elk dubbeltje moeten omdraaien. Dat is mijn probleem, rijken nog steeds ontzien, maar minder bedeelde mensen keihard aanpakken want daar verdien je zogenaamd het meeste mee. Terwijl je dat allemaal grotendeels bij de rijken weg had kunnen halen door ze meer belasting te laten betalen. Iemand noemde Wilders hier links, maar dat is natuurlijk de grootste onzin ooit. De armen moeten maar weer extra betalen...quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Laten we allerhande dingen "elitair" maken, zodat we daarna ons statement over elite-hobbies meer kracht kunnen bijzetten.
Zelfde doen ze op verschillende zaken, eerst asielopvang zo belabbert regelen dat je daarna de daaruit ontstane problemen kunt oplossen door opvang vermindering.
Het lijkt erop alsof onze politiek dingen die ze niet aanstaan eerst uit de klauwen laten lopen om zo genoeg draagvlak ter creeëren om het ding dat ze niet aanstaat aan te pakken.
En toch is het nog niks vergeleken met het buitenland. We doen het hier prima.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
100% eens, mensen die een romantisch beeld hebben bij boeren zijn nog nooit in een stal en/of slachterij geweest. Dat is geen sector waar we 'trots' op moeten zijn op dit moment. Het is een vervuilende, dierenmishandelende sector waar boeren die waar van af willen wijken zoveel mogelijk het werken onmogelijk wordt gemaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |