abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213657088
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Tjah dat waren mijn woorden ook niet.
Maar over het algemeen zegt ie veel zinnige dingen.
Zoals dat Poetin een held is, de NAVO een oorlogsmachine en dat Oekraïne de oorlog moet verliezen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_213657090
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ben jij tegen economische globalisering?
Zo'n boer kan prima gaan boeren in Moldavië inderdaad.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213657095
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Zoals dat Poetin een held is, de NAVO een oorlogsmachine en dat Oekraïne de oorlog moet verliezen?
Heb je het nu over Baudet of over Wilders? Want op dit onderwerp verwar ik die twee altijd.

Ook zoiets waar de Nederlandse stemmers ineens geheugenverlies hebben.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2024 14:11:18 ]
  donderdag 23 mei 2024 @ 14:10:44 #154
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213657096
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Eigenlijk best links dus wat dit nieuwe kabinet wel.

Ik heb altijd al gezegd dat dit een centrum kabinet is met een liberale inborst.
Niks rechts of conservatiefs aan. Baudet had dat ook al opgemerkt.
Eh nee, een lagere btw op cultuur is links bijsturen. Het is dan wel typisch rechts om voor 'linkse cultuur' (boeken, theater) wel een verhoging door te voeren, maar niet voor 'rechtse cultuur' (pretparken, bioscoop).
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_213657097
Elke keer als ik dit topic open zie ik weer "eigenlijk is dit best een centrumkabinet", maar nu is het zelfs "best links" _O-
pi_213657106
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:10 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Elke keer als ik dit topic open zie ik weer "eigenlijk is dit best een centrumkabinet", maar nu is het zelfs "best links" _O-
Consider the source is altijd een belangrijk aspect.
  donderdag 23 mei 2024 @ 14:11:47 #157
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_213657110
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee de boeren waren politiek al een van de meest voorgetrokken groepen. Nu verzint de politiek opeens dat dat niet genoeg was ze moeten op 1 staan ofzo. Dat moet dan leugenachtig verkocht worden als, de boeren werden zo benadeeld. Wat gewoon niet klopt boeren hebben al heel lang meer invloed dan zeg de schoenmakers.

Sowieso is het zo dat als iedereen gelijk is willekeurig groepen voortrekken weinig fair is.
Om een toepasselijke quote te parafraseren:

All pigfarmers are equal but some pigfarmers are more equal than others.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_213657114
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Sowieso is het zo dat als iedereen gelijk is willekeurig groepen voortrekken weinig fair is.
Nogmaals, dat doet de overheid al, maar dan zijn het groepen die 'zielig' zijn en dan mag het. Allochtonen, ambulancemedewerkers, mensen met een handicap, ouderen en ga zo maar door. Nu heeft een groot deel de pestpleuris aan boeren en vissers en wordt dat ineens een argument.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  donderdag 23 mei 2024 @ 14:12:39 #159
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_213657115
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Eh nee, een lagere btw op cultuur is links bijsturen. Het is dan wel typisch rechts om voor 'linkse cultuur' (boeken, theater) wel een verhoging door te voeren, maar niet voor 'rechtse cultuur' (pretparken, bioscoop).
Is het bezoeken van voetbalwedstrijden linkse cultuur?

Wel godverdomme
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 23 mei 2024 @ 14:12:46 #160
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213657116
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:10 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zo'n boer kan prima gaan boeren in Moldavië inderdaad.
Hongarije, daar zouden ze zich ook beter thuisvoelen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 23 mei 2024 @ 14:13:05 #161
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_213657119
quote:
Aan het eind van de rit ga je horen dat het gewoon weer een extreemlinks kabinet was en er nóg rechtser gestemd moet worden! :Y
  donderdag 23 mei 2024 @ 14:13:50 #162
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213657123
quote:
15s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:12 schreef Caland het volgende:

[..]
Is het bezoeken van voetbalwedstrijden linkse cultuur?

Wel godverdomme
Neuh, die zijn natuurlijk niet vrijgesteld van verhoging omdat Geert altijd als laatst gekozen werd op het schoolplein.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213657126
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Sure. En combineer dat dan ook vooral met het zwaarder belasten van kapitaal en een forse verlaging van de belasting op arbeid.

Maar dat gebeurt alleen niet.
Dat eerste gebeurt wel, dat tweede te matig. Maar dat ga je ook niet financieren met een futiele opbrengst als de btw op de cultuursector.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_213657141
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:13 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat eerste gebeurt wel, dat tweede te matig. Maar dat ga je ook niet financieren met een futiele opbrengst als de btw op de cultuursector.
Naar mijn weten wordt kapitaal niet zwaarder belast door het nieuwe kabinet. Inkomstenbelasting wordt met 2 miljard euro verlaagd, maar dat is kleingeld.
  donderdag 23 mei 2024 @ 14:17:17 #165
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213657142
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ben jij tegen economische globalisering?
Ik ben tegen oneerlijke concurrentie.

En ook tegen hypocrisie, dus aan de ene kant hele hordes arbeidsmigranten invliegen en aan de andere kant huilen dat er zoveel buitenlanders onze huizen inpikken trek ik ook vrij slecht.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_213657145
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Maar waarom zou je een fatsoenlijk loon betalen als je ook voor een ei en drie knikkers een paar Moldaviërs in een vrachtwagen kan zetten?
Wat mij betreft mag Nederland best eisen stellen aan bedrijven die hier opereren.
Bijvoorbeeld dat als Nederland massaal minder migratie wil, dat bedrijven gedwongen worden om buitenlands personeel weg te sturen. Is ook wat ze bij Brexit beloofden. (ik vind dat een heel dom idee).
Beter zou zijn bedrijven te leren hoe ze Nederlands personeel kunnen krijgen, zaken als in contact komen met, opleiden, een salaris dat loont.

Ik vind het raar dat wij als Nederland blijkbaar veel minder migratie willen. We genoegen moeten nemen met een paar 1000 minder vluchtelingen per jaar. Terwijl bedrijven vervolgens meer dan die besparing extra kunnen importeren. Daar kan blijkbaar zelfs op anti-immigratie rechts blijkbaar niet eens een discussie over gevoerd worden. Vrij curieus wat mij betreft.

Is omdat die zogenaamde anti-migratiepartijen, pro werkgever en pro-migratie zijn. Ze moeten alleen hun dombo stemmers naar de mond praten.
pi_213657149
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Heb je het nu over Baudet of over Wilders? Want op dit onderwerp verwar ik die twee altijd.

Ook zoiets waar de Nederlandse stemmers ineens geheugenverlies hebben.
Baudet.
pi_213657157
quote:
Het eigen risico bevriezen en daarna halveren is wat linksig. Voor de rest is het vooral rechtse afbraak. Een afbraak die nog wel miljarden groter uit zal vallen. De bezuinigingen op asiel, ambtenaren en Europa gaan vrijwel zeker mislukken en dan gaat overal de kaasschaaf over is de afspraak. Dat betekent in de praktijk dat de zorg en de sociale zekerheid het meeste in gaan leveren. Lekker rechts dus.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_213657161
quote:
10s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Beter zou zijn bedrijven te leren hoe ze Nederlands personeel kunnen krijgen, zaken als in contact komen met, opleiden, een salaris dat loont.
Of je beperkt je als overheid gewoon tot je kerntaken in plaats van een paternalistische ambtenaar langs te sturen om een bedrijf uit te leggen hoe je het beste personeel werft.
pi_213657172
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik ben tegen oneerlijke concurrentie.

En ook tegen hypocrisie, dus aan de ene kant hele hordes arbeidsmigranten invliegen en aan de andere kant huilen dat er zoveel buitenlanders onze huizen inpikken trek ik ook vrij slecht.
10.000 asielzoekers is een crisis, 1.1 miljoen arbeidsmigranten doen er niet toe. Daar zijn we nu.
pi_213657177
quote:
Zag op de socials ook al voorbijkomen dat er 14 jaar lang 'extreem-links' beleid is gevoerd. En die opmerking was nota bene afkomstig van een managing director van DPG Media, een mediabedrijf.

Maar goed, de meest ingrijpende bezuinigingen in de geschiedenis van ons land zijn blijkbaar 'extreem-links'.
pi_213657182
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Naar mijn weten wordt kapitaal niet zwaarder belast door het nieuwe kabinet. Inkomstenbelasting wordt met 2 miljard euro verlaagd, maar dat is kleingeld.
Onder de laatste kabinetten zijn de forfaitaire rendementen fors verhoogd, het is het Box-3 tarief verder verhoogd (in 2024 met 12,5% / 4%-punt), is het AB-tarief verhoofd, zijn er allerlei fiscale constructies versoberd of afgeschaft, dus daar is best wat gebeurd. Kan je niet genoeg vinden - links ziet "de rijken en de multinesjenels sowieso als een soort waterkraan, zie de rits moties van Dijk gisteren - maar er is wel degelijk geschoven.
pi_213657186
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Zag op de socials ook al voorbijkomen dat er 14 jaar lang 'extreem-links' beleid is gevoerd. En die opmerking was nota bene afkomstig van een managing director van DPG Media, een mediabedrijf.

Maar goed, de meest ingrijpende bezuinigingen in de geschiedenis van ons land zijn blijkbaar 'extreem-links'.
Ja, daar kan ik met mijn verstand gewoon niet bij, dat soort opmerkingen is de idiotie ten top.
pi_213657188
quote:
10s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wat mij betreft mag Nederland best eisen stellen aan bedrijven die hier opereren.
Bijvoorbeeld dat als Nederland massaal minder migratie wil, dat bedrijven gedwongen worden om buitenlands personeel weg te sturen. Is ook wat ze bij Brexit beloofden. (ik vind dat een heel dom idee).

Ik vind het raar dat wij als Nederland blijkbaar veel minder migratie willen. We genoegen moeten nemen met een paar 1000 minder vluchtelingen per jaar. Terwijl bedrijven vervolgens meer dan die besparing extra kunnen importeren. Daar kan blijkbaar zelfs op anti-immigratie rechts blijkbaar niet eens een discussie over gevoerd worden. Vrij curieus wat mij betreft.

Is omdat die zogenaamde anti-migratiepartijen, pro werkgever en pro-migratie zijn. Ze moeten alleen hun dombo stemmers naar de mond praten.
Discussie over arbeidsimmigranten in de landbouw is wel een leuk taboe in PVV en BBB kringen ja.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213657194
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:21 schreef nostra het volgende:

[..]
Onder de laatste kabinetten zijn de forfaitaire rendementen fors verhoogd, het is het Box-3 tarief verder verhoogd (in 2024 met 12,5% / 4%-punt), is het AB-tarief verhoofd, zijn er allerlei fiscale constructies versoberd of afgeschaft, dus daar is best wat gebeurd. Kan je niet genoeg vinden - links ziet "de rijken en de multinesjenels sowieso als een soort waterkraan, zie de motie van Dijk gisteren - maar er is wel degelijk geschoven.
En de rijken zijn aanzienlijk rijker geworden in verhouding tot werkenden in Nederland dus blijkbaar was het allemaal niet zo links.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')