Zoals dat Poetin een held is, de NAVO een oorlogsmachine en dat Oekraïne de oorlog moet verliezen?quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tjah dat waren mijn woorden ook niet.
Maar over het algemeen zegt ie veel zinnige dingen.
Zo'n boer kan prima gaan boeren in Moldavië inderdaad.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ben jij tegen economische globalisering?
Heb je het nu over Baudet of over Wilders? Want op dit onderwerp verwar ik die twee altijd.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zoals dat Poetin een held is, de NAVO een oorlogsmachine en dat Oekraïne de oorlog moet verliezen?
Eh nee, een lagere btw op cultuur is links bijsturen. Het is dan wel typisch rechts om voor 'linkse cultuur' (boeken, theater) wel een verhoging door te voeren, maar niet voor 'rechtse cultuur' (pretparken, bioscoop).quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eigenlijk best links dus wat dit nieuwe kabinet wel.
Ik heb altijd al gezegd dat dit een centrum kabinet is met een liberale inborst.
Niks rechts of conservatiefs aan. Baudet had dat ook al opgemerkt.
Consider the source is altijd een belangrijk aspect.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:10 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Elke keer als ik dit topic open zie ik weer "eigenlijk is dit best een centrumkabinet", maar nu is het zelfs "best links"
Om een toepasselijke quote te parafraseren:quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee de boeren waren politiek al een van de meest voorgetrokken groepen. Nu verzint de politiek opeens dat dat niet genoeg was ze moeten op 1 staan ofzo. Dat moet dan leugenachtig verkocht worden als, de boeren werden zo benadeeld. Wat gewoon niet klopt boeren hebben al heel lang meer invloed dan zeg de schoenmakers.
Sowieso is het zo dat als iedereen gelijk is willekeurig groepen voortrekken weinig fair is.
Nogmaals, dat doet de overheid al, maar dan zijn het groepen die 'zielig' zijn en dan mag het. Allochtonen, ambulancemedewerkers, mensen met een handicap, ouderen en ga zo maar door. Nu heeft een groot deel de pestpleuris aan boeren en vissers en wordt dat ineens een argument.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Sowieso is het zo dat als iedereen gelijk is willekeurig groepen voortrekken weinig fair is.
Is het bezoeken van voetbalwedstrijden linkse cultuur?quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Eh nee, een lagere btw op cultuur is links bijsturen. Het is dan wel typisch rechts om voor 'linkse cultuur' (boeken, theater) wel een verhoging door te voeren, maar niet voor 'rechtse cultuur' (pretparken, bioscoop).
Hongarije, daar zouden ze zich ook beter thuisvoelen.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zo'n boer kan prima gaan boeren in Moldavië inderdaad.
Aan het eind van de rit ga je horen dat het gewoon weer een extreemlinks kabinet was en er nóg rechtser gestemd moet worden!quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:10 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Elke keer als ik dit topic open zie ik weer "eigenlijk is dit best een centrumkabinet", maar nu is het zelfs "best links"
Neuh, die zijn natuurlijk niet vrijgesteld van verhoging omdat Geert altijd als laatst gekozen werd op het schoolplein.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Is het bezoeken van voetbalwedstrijden linkse cultuur?
Wel godverdomme
Dat eerste gebeurt wel, dat tweede te matig. Maar dat ga je ook niet financieren met een futiele opbrengst als de btw op de cultuursector.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sure. En combineer dat dan ook vooral met het zwaarder belasten van kapitaal en een forse verlaging van de belasting op arbeid.
Maar dat gebeurt alleen niet.
Naar mijn weten wordt kapitaal niet zwaarder belast door het nieuwe kabinet. Inkomstenbelasting wordt met 2 miljard euro verlaagd, maar dat is kleingeld.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:13 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat eerste gebeurt wel, dat tweede te matig. Maar dat ga je ook niet financieren met een futiele opbrengst als de btw op de cultuursector.
Ik ben tegen oneerlijke concurrentie.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ben jij tegen economische globalisering?
Wat mij betreft mag Nederland best eisen stellen aan bedrijven die hier opereren.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar waarom zou je een fatsoenlijk loon betalen als je ook voor een ei en drie knikkers een paar Moldaviërs in een vrachtwagen kan zetten?
Baudet.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heb je het nu over Baudet of over Wilders? Want op dit onderwerp verwar ik die twee altijd.
Ook zoiets waar de Nederlandse stemmers ineens geheugenverlies hebben.
Het eigen risico bevriezen en daarna halveren is wat linksig. Voor de rest is het vooral rechtse afbraak. Een afbraak die nog wel miljarden groter uit zal vallen. De bezuinigingen op asiel, ambtenaren en Europa gaan vrijwel zeker mislukken en dan gaat overal de kaasschaaf over is de afspraak. Dat betekent in de praktijk dat de zorg en de sociale zekerheid het meeste in gaan leveren. Lekker rechts dus.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:10 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Of je beperkt je als overheid gewoon tot je kerntaken in plaats van een paternalistische ambtenaar langs te sturen om een bedrijf uit te leggen hoe je het beste personeel werft.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Beter zou zijn bedrijven te leren hoe ze Nederlands personeel kunnen krijgen, zaken als in contact komen met, opleiden, een salaris dat loont.
10.000 asielzoekers is een crisis, 1.1 miljoen arbeidsmigranten doen er niet toe. Daar zijn we nu.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben tegen oneerlijke concurrentie.
En ook tegen hypocrisie, dus aan de ene kant hele hordes arbeidsmigranten invliegen en aan de andere kant huilen dat er zoveel buitenlanders onze huizen inpikken trek ik ook vrij slecht.
Zag op de socials ook al voorbijkomen dat er 14 jaar lang 'extreem-links' beleid is gevoerd. En die opmerking was nota bene afkomstig van een managing director van DPG Media, een mediabedrijf.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:10 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Onder de laatste kabinetten zijn de forfaitaire rendementen fors verhoogd, het is het Box-3 tarief verder verhoogd (in 2024 met 12,5% / 4%-punt), is het AB-tarief verhoofd, zijn er allerlei fiscale constructies versoberd of afgeschaft, dus daar is best wat gebeurd. Kan je niet genoeg vinden - links ziet "de rijken en de multinesjenels sowieso als een soort waterkraan, zie de rits moties van Dijk gisteren - maar er is wel degelijk geschoven.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Naar mijn weten wordt kapitaal niet zwaarder belast door het nieuwe kabinet. Inkomstenbelasting wordt met 2 miljard euro verlaagd, maar dat is kleingeld.
Ja, daar kan ik met mijn verstand gewoon niet bij, dat soort opmerkingen is de idiotie ten top.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zag op de socials ook al voorbijkomen dat er 14 jaar lang 'extreem-links' beleid is gevoerd. En die opmerking was nota bene afkomstig van een managing director van DPG Media, een mediabedrijf.
Maar goed, de meest ingrijpende bezuinigingen in de geschiedenis van ons land zijn blijkbaar 'extreem-links'.
Discussie over arbeidsimmigranten in de landbouw is wel een leuk taboe in PVV en BBB kringen ja.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat mij betreft mag Nederland best eisen stellen aan bedrijven die hier opereren.
Bijvoorbeeld dat als Nederland massaal minder migratie wil, dat bedrijven gedwongen worden om buitenlands personeel weg te sturen. Is ook wat ze bij Brexit beloofden. (ik vind dat een heel dom idee).
Beter zou zijn bedrijven te leren hoe ze Nederlands personeel kunnen krijgen, zaken als in contact komen met, opleiden, een salaris dat loont.
Ik vind het raar dat wij als Nederland blijkbaar veel minder migratie willen. We genoegen moeten nemen met een paar 1000 minder vluchtelingen per jaar. Terwijl bedrijven vervolgens meer dan die besparing extra kunnen importeren. Daar kan blijkbaar zelfs op anti-immigratie rechts blijkbaar niet eens een discussie over gevoerd worden. Vrij curieus wat mij betreft.
Is omdat die zogenaamde anti-migratiepartijen, pro werkgever en pro-migratie zijn. Ze moeten alleen hun dombo stemmers naar de mond praten.
En de rijken zijn aanzienlijk rijker geworden in verhouding tot werkenden in Nederland dus blijkbaar was het allemaal niet zo links.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:21 schreef nostra het volgende:
[..]
Onder de laatste kabinetten zijn de forfaitaire rendementen fors verhoogd, het is het Box-3 tarief verder verhoogd (in 2024 met 12,5% / 4%-punt), is het AB-tarief verhoofd, zijn er allerlei fiscale constructies versoberd of afgeschaft, dus daar is best wat gebeurd. Kan je niet genoeg vinden - links ziet "de rijken en de multinesjenels sowieso als een soort waterkraan, zie de motie van Dijk gisteren - maar er is wel degelijk geschoven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |