abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 mei 2024 @ 15:52:50 #276
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_213657879
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:47 schreef Tijger_m het volgende:
Mooi artikel in de NRC over het smartphone "verbod" op scholen, ik denk dat de resultaten die tot dusverre waargenomen zijn niemand zullen verbazen.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)enthousiast-a4199758

Scholieren vinden het maar slecht, ouders en leerkrachten zijn zeer positief. Meer sociale interactie, scholieren bewegen meer, een vijfde zegt minder afgeleid te zijn in de klas.

Radboud Universiteit heeft een eerste onderzoek gepresenteerd onder de titel "Betutteling of broodnodig?"
Mijn stem gaat naar het laatste.
Ben je al uitgemaakt voor boomer?

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2024 15:55:17 ]
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_213657884
quote:
10s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:52 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
[..]
Ben je al uitgemaakt voor boomer?
Recentelijk? Niet dat ik weet :D
  Moderator donderdag 23 mei 2024 @ 15:55:26 #278
5428 crew  miss_sly
pi_213657893
quote:
Mooi artikel in de NRC over het smartphone "verbod" op scholen, ik denk dat de resultaten die tot dusverre waargenomen zijn niemand zullen verbazen.

Scholieren vinden het maar slecht, ouders en leerkrachten zijn zeer positief. Meer sociale interactie, scholieren bewegen meer, een vijfde zegt minder afgeleid te zijn in de klas.

Radbout Universiteit heeft een eerste onderzoek gepresenteerd onder de titel "Betutteling of broodnodig?"
Veel open deuren. Ik ben er ook voorstander van, maar weet nog niet hoe het in de praktijk gaat zijn. Op de school van mijn dochter zijn ze het nu aan het voorbereiden voor het nieuwe schooljaar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_213657903
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Veel open deuren. Ik ben er ook voorstander van, maar weet nog niet hoe het in de praktijk gaat zijn. Op de school van mijn dochter zijn ze het nu aan het voorbereiden voor het nieuwe schooljaar.
Nou ja, dit komt uit het onderzoek van Radboud naar voren maar het is nog kort dag, voorlopig lijken de voordelen toch wel behoorlijk op te wegen tegen de nadelen, lijkt mij.
  donderdag 23 mei 2024 @ 15:57:17 #280
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213657906
quote:

Radboud Universiteit heeft een eerste onderzoek gepresenteerd onder de titel "Betutteling of broodnodig?"
Prima onderzoek, wel de verwachte uitkomsten uiteraard. Ik weet niet of je naar maatwerk moet willen gaan want dan krijg je het nog moeilijker met de handhaving denk ik. Lijkt me goed dat de leerlingen sociale interacties 'leren'.
pi_213657915
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:57 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Prima onderzoek, wel de verwachte uitkomsten uiteraard. Ik weet niet of je naar maatwerk moet willen gaan want dan krijg je het nog moeilijker met de handhaving denk ik. Lijkt me goed dat de leerlingen sociale interacties 'leren'.
Het lijkt mij totaal contra-productief om hier maatwerk op te gaan toepassen. Wel dat er geen discrepanties in beleid bij leerkrachten moet zijn, dat lijkt mij dan weer een hele slechte zaak.

Persoonlijk en ik ben oud en boomer en whatever, vind ik dat als 20% zegt minder afgeleid te zijn dat dit het hele "verbod" al rechtvaardigd.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2024 15:59:45 ]
pi_213657933
quote:

Mijne ook. Maar goed, ik stuur mijn kinderen dan ook naar een school die dit verbod al 4 jaar had. Papieren roosters en planenda's blijken nog steeds prima te werken, daar heb je geen mobiel voor nodig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_213657946
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 16:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Mijne ook. Maar goed, ik stuur mijn kinderen dan ook naar een school die dit verbod al 4 jaar had. Papieren roosters en planenda's blijken nog steeds prima te werken, daar heb je geen mobiel voor nodig.
Ja, dat was ook een momentje voor mij van "Huh" toen ik las dat een van de nadelen het rooster was.

Alweer, oud en zo maar ik kan mij tijden zonder smartphones herinneren en nooit een klas te missen omdat ik het rooster niet kon zien op mijn telefoon :D
  donderdag 23 mei 2024 @ 16:07:25 #284
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_213657953
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 16:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, dat was ook een momentje voor mij van "Huh" toen ik las dat een van de nadelen het rooster was.

Alweer, oud en zo maar ik kan mij tijden zonder smartphones herinneren en nooit een klas te missen omdat ik het rooster niet kon zien op mijn telefoon :D
Mijn rooster hing gewoon gestencild aan de kast in de keuken.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 23 mei 2024 @ 16:08:25 #285
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213657961
quote:

[..]

Op een gegeven moment leer je rooster wel beetje uit je hoofd kennen inderdaad maar die kinderen zijn zo gewend om niet meer zelf te hoeven nadenken denk ik. Gewoon je mobiel pakken en wellicht op je agenda staat al welke vak/lokaal je hebt.
  donderdag 23 mei 2024 @ 16:09:30 #286
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213657964
Ik miste wel eens een lesje. Glad vergeten, of verslapen ofzo.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_213657966
Gewoon met krijt op het bord in de hal

1g - 6e u. Rijsenberg afw.

En dan naar de snackbar.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_213657973
quote:

[..]

Ik had hem ingeplakt in mijn agenda. En roosterwijzigingen hingen op 4 plekken op papier in de school. Niks mis mee.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_213657975
Ja dat is waar. De scholieren hebben ook niet meer zo'n dikke volgeplakte agenda zoals wij vroeger hadden. Terwijl dat eigenlijk heel leuk was!
  Moderator donderdag 23 mei 2024 @ 16:13:48 #290
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213657984
Ik gok zo dat roosters tegenwoordig niet meer zo statisch zijn als vroeger, met alle papa en mama dagen etc van de docenten. Ik denk dat roosters veel vaker ad hoc worden aangepast.

Al mis je met een digitale agenda ook het moment dat je een pleuriseind gefietst hebt om te ontdekken dat je eerste drie uur uitvallen :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 23 mei 2024 @ 16:17:00 #291
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213657996
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Recentelijk? Niet dat ik weet :D
Op dit punt kunnen Etto en jij de hand wel schudden.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_213658000
Ik zat op een school waar roosterwijzigingen zo'n beetje de norm waren, dan is het wel fijn dat het allemaal automatisch en overzichtelijk op je telefoon verschijnt. Wat dat betreft heb ik wel sympathie voor dat argument eigenlijk.

Maar goed, de sociale voordelen van het verbod zijn ook niet te negeren. Ik twijfel alleen nog een beetje of het niet juist averechts werkt om smartphones ook te verbieden tijdens pauzes.
  Moderator donderdag 23 mei 2024 @ 16:19:25 #293
5428 crew  miss_sly
pi_213658004
quote:
6s.gif Op donderdag 23 mei 2024 16:09 schreef nostra het volgende:
Gewoon met krijt op het bord in de hal

1g - 6e u. Rijsenberg afw.

En dan naar de snackbar.
Dat hadden wij ook.

En nu hangen er overal in de school beeldschermen waar ze die info op kwijt kunnen. Dus voor het rooster is het niet nodig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_213658012
Trouwens, ga me nu niet vertellen dat jullie ouwe lullen niet stiekem Snake of Space Impact zaten te spelen op jullie Nokia. :P
  donderdag 23 mei 2024 @ 16:21:11 #295
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213658014
Mijn brugklasser heeft niet eens een vast rooster, alles schuift en wisselt in Magister dat het een lieve lust is.

Eerste 2 uur gym op donderdag lijkt wel min of meer vast te staan, dat dan wel weer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_213658017
Ik had gewoon mij rooster na de eerste dag al uit mijn hoofd geleerd :)
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  donderdag 23 mei 2024 @ 16:22:18 #297
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_213658021
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 16:21 schreef klaasweetalles het volgende:
Wanneer had je Nederlands?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_213658022
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 16:18 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Ik zat op een school waar roosterwijzigingen zo'n beetje de norm waren, dan is het wel fijn dat het allemaal automatisch en overzichtelijk op je telefoon verschijnt. Wat dat betreft heb ik wel sympathie voor dat argument eigenlijk.

Maar goed, de sociale voordelen van het verbod zijn ook niet te negeren. Ik twijfel alleen nog een beetje of het niet juist averechts werkt om smartphones ook te verbieden tijdens pauzes.
Ik heb de laatste tijd eens in de 2 weken een ochtend op de middelbare school waar mijn dochter straks heen gaat gezeten en daar zag ik vooral in de pauze dat de spelletjeskar erg in trek was. Uno e.d. Heel leuk.
pi_213658026
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 16:21 schreef klaasweetalles het volgende:
Hoe vaak kwam je te laat of miste je een les?
pi_213658029
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 16:20 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Trouwens, ga me nu niet vertellen dat jullie ouwe lullen niet stiekem Snake of Space Impact zaten te spelen op jullie Nokia. :P
Ik had geen mobiele telefoon, bij de eerste zat ik al op het HBO. Maar ik speelde wel op mijn grafische rekenmachine. Snake en een basketballspelletje waren populair.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')