Discussie over vermindering arbeidsmigranten gaat altijd het echte probleem uit de weg, hoe veel economische terugval wil je accepteren in ruil daarvoor.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Discussie over arbeidsimmigranten in de landbouw is wel een leuk taboe in PVV en BBB kringen ja.
We hebben het dan ook over het nieuwe kabinet.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:21 schreef nostra het volgende:
[..]
Onder de laatste kabinetten zijn de forfaitaire rendementen fors verhoogd, het is het Box-3 tarief verder verhoogd (in 2024 met 12,5% / 4%-punt), is het AB-tarief verhoofd, zijn er allerlei fiscale constructies versoberd of afgeschaft, dus daar is best wat gebeurd. Kan je niet genoeg vinden - links ziet "de rijken en de multinesjenels sowieso als een soort waterkraan, zie de rits moties van Dijk gisteren - maar er is wel degelijk geschoven.
Tja, they'd rather see the poor get poorer, so long as the gap gets smaller in die contreien.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:22 schreef Tijger_m het volgende:
En de rijken zijn aanzienlijk rijker geworden in verhouding tot werkenden in Nederland dus blijkbaar was het allemaal niet zo links.
Zolang een fors deel van het electoraat de rijksten blijft geloven dat alles de schuld van links is, gaan ze lekker door. En geef ze eens ongelijk, van zoveel domheid moet je profiteren.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En de rijken zijn aanzienlijk rijker geworden in verhouding tot werkenden in Nederland dus blijkbaar was het allemaal niet zo links.
Bij de VVD, bedoel je? Of CDA?quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:25 schreef nostra het volgende:
[..]
Tja, they'd rather see the poor get poorer, so long as the gap gets smaller in die contreien.
Wie ziet wat graag gebeuren in welke contreien?quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:25 schreef nostra het volgende:
[..]
Tja, they'd rather see the poor get poorer, so long as the gap gets smaller in die contreien.
Bij links.quote:
Zullen we dan gewoon een arbeid debat houden, waarbij we kiezen voor welke sectoren we arbeidsmigranten nodig achten en waarvoor niet?quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat mij betreft mag Nederland best eisen stellen aan bedrijven die hier opereren.
Bijvoorbeeld dat als Nederland massaal minder migratie wil, dat bedrijven gedwongen worden om buitenlands personeel weg te sturen. Is ook wat ze bij Brexit beloofden. (ik vind dat een heel dom idee).
Beter zou zijn bedrijven te leren hoe ze Nederlands personeel kunnen krijgen, zaken als in contact komen met, opleiden, een salaris dat loont.
Ik vind het raar dat wij als Nederland blijkbaar veel minder migratie willen. We genoegen moeten nemen met een paar 1000 minder vluchtelingen per jaar. Terwijl bedrijven vervolgens meer dan die besparing extra kunnen importeren. Daar kan blijkbaar zelfs op anti-immigratie rechts blijkbaar niet eens een discussie over gevoerd worden. Vrij curieus wat mij betreft.
Is omdat die zogenaamde anti-migratiepartijen, pro werkgever en pro-migratie zijn. Ze moeten alleen hun dombo stemmers naar de mond praten.
Ik snap hem ook niet helemaal want voor zover ik in de data kan zien is dat bepaald niet wat er gebeurd is de afgelopen 10 jaar.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:26 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wie ziet wat graag gebeuren in welke contreien?
Links is niet aan de macht geweest dus zelfs als zou je frame correct zijn het is totaal niet relevant voor de werkelijkheid die er nu is.quote:
Dat gaat heel snel stil worden, vermoed ik. Iedere sector met veel arbeidsmigranten heeft ook een component Nederlanders en toeval of niet, dat is vrijwel altijd de groep die het hoogste inkomen van die sector heeft.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:26 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Zullen we dan gewoon een arbeid debat houden, waarbij we kiezen voor welke sectoren we arbeidsmigranten nodig achten en waarvoor niet?
Enig raakvlak met de discussie waar je op inhaakt zou wel op prijs worden gesteld. Wat moeten we precies met je opmerking?quote:
Het lijkt mij best leuk om in kassen te gaan werken voor erbij als er echt nood aan de man zou zijn (zandzakkensjouwen idee) en het over onze eigen voedselvoorziening zou gaan of een of 't ander tekort elders, maar ik en andere gemiddelde Nederlanders zullen waarschijnlijk wel wat meer klagen over behandeling en conditiesquote:Op donderdag 23 mei 2024 14:26 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Zullen we dan gewoon een arbeid debat houden, waarbij we kiezen voor welke sectoren we arbeidsmigranten nodig achten en waarvoor niet?
Je trekt zelf de vergelijking dat de rijken rijker geworden zijn (dan de "werkenden", alsof de rijken niet werken), dus dat het beleid niet links (genoeg) is geweest. Dat is precies het schoppen van links: afgunst tegen rijker die rijker worden, of dat als een te bestrijden doel zien.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:27 schreef Tijger_m het volgende:
Links is niet aan de macht geweest dus zelfs als zou je frame correct zijn het is totaal niet relevant voor de werkelijkheid die er nu is.
Mogelijk ook over de renumeratie en dan kom je bij het volgende punt namelijk dat daardoor de prijzen voor de consumenten omhoog gaan. Worden de mensen weer boos.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:32 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het lijkt mij best leuk om in kassen te gaan werken voor erbij als er echt nood aan de man zou zijn (zandzakkensjouwen idee) en het over onze eigen voedselvoorziening zou gaan of een of 't ander tekort elders, maar ik en andere gemiddelde Nederlanders zullen waarschijnlijk wel wat meer klagen over behandeling en condities
Het is geen schoppen, ik benoemde een feit. Blijkbaar is dat alleen genoeg om een dergelijke reactie bij jou te geven en dat snap ik niet echt.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:33 schreef nostra het volgende:
[..]
Je trekt zelf de vergelijking dat de rijken rijker geworden zijn (dan de "werkenden", alsof de rijken niet werken), dus dat het beleid niet links (genoeg) is geweest. Dat is precies het schoppen van links: afgunst tegen rijker die rijker worden, of dat als een te bestrijden doel zien.
Nederland is het meest genivelleerde land qua inkomen, op de Scandi's na, en één van de minst genivelleerde landen op vermogensgebied - wat voornamelijk door de pensioenen komt. Een gezonde denivellering op de arbeidsmarkt zou juist een goede stimulans zijn, zowel vanuit meritocratisch oogpunt als vanuit het welzijn van de samenleving als geheel.
Je kan gewoon aandelen HAL kopen en daarvan meeprofiteren.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:36 schreef Tijger_m het volgende:
En sorry maar de belastingconstructies van een HAL of de mevrouw van Heineken zijn bepaald niet beschikbaar voor mensen zoals jij of ik.
Ja, in dit verhaal is dat ook logisch, want het is een feit dat zij worden ontzien met dit regeerakkoord. 'Afgunst tegen rijken' slaat nergens op, en dan kiezen voor de partij met 'afgunst naar iedereen die niet op PVV stemt'. Zo kan ik het ook.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:33 schreef nostra het volgende:
Je trekt zelf de vergelijking dat de rijken rijker geworden zijn (dan de "werkenden", alsof de rijken niet werken), dus dat het beleid niet links (genoeg) is geweest. Dat is precies het schoppen van links: afgunst tegen rijker die rijker worden, of dat als een te bestrijden doel zien.
Ik wel ja. Als je modaal of minder verdient? Not so much.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:38 schreef nostra het volgende:
[..]
Je kan gewoon aandelen HAL kopen en daarvan meeprofiteren.
Niet iedereen heeft in gelijke mate geld beschikbaar hiervoor.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:38 schreef nostra het volgende:
[..]
Je kan gewoon aandelen HAL kopen en daarvan meeprofiteren.
Gewoon niet arm zijnquote:Op donderdag 23 mei 2024 14:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik wel ja. Als je modaal of minder verdient? Not so much.
Onzinnig getrol. Vooral niet op happen, ook al staat de moderatie dat achterlijke gedrag toe.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:10 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Elke keer als ik dit topic open zie ik weer "eigenlijk is dit best een centrumkabinet", maar nu is het zelfs "best links"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |