abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213647317
quote:
Presentator Raisa Blommestijn weg bij Ongehoord Nederland na X-verbod

1280x720a.jpg

Raisa Blommestijn, presentator bij Ongehoord Nederland (ON!) stopt bij de omroep. Volgens Blommestijn heeft de voorzitter van ON!, Arnold Karskens, haar gevraagd geen gebruik meer te maken van X en te stoppen met het geven van haar mening via haar sociale mediakanalen, laat ze weten op X.

"Dit 'aanbod' - dat niets minder is dan een poging tot censureren van mij en mijn accounts - staat volledig haaks op de waarden waarvan ik dacht dat deze ook door en bij Ongehoord Nederland verdedigd worden: vrijheid van meningsuiting en persvrijheid", schrijft ze in haar X-bericht.

Blommestijn was sinds 2022 een van de presentatoren van Ongehoord Nieuws, het opinieprogramma van ON!.

Ongehoord Nederland noemt het jammer dat Blommestijn vertrekt en wenst haar veel succes.

Journalistieke code geschonden
De afgelopen jaren werd ON! meerdere keren onderzocht door de NPO-ombudsman. Een van die onderzoeken was eind 2022. Toen was de conclusie dat de Journalistieke Code van de NPO opnieuw was geschonden, onder meer op het gebied van betrouwbaarheid. Aanleiding voor het onderzoek was een omstreden uitzending van Ongehoord Nieuws.

In die uitzending toonde ON! willekeurige beelden van zwarte mensen die witte mensen in elkaar slaan. Blommestijn gebruikte het n-woord, en zei "dat dit soort filmpjes op grote schaal worden gedeeld op internet". Volgen de ombudsman werden die beelden in een onjuiste context gebruikt.

https://nos.nl/artikel/25(...)ederland-na-x-verbod
GFA8W9rW4AAmZQp?format=jpg&name=large

GFBMeluX0AAtkBg?format=jpg&name=large

------------------------------------------

Als je het zelfs te bont maakt in de ogen van ON, dan heb echt een dieptepunt bereikt _O- Dag Raisa :W

(niet mijn OP)
pi_213647566
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 14:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat zie ik zelf niet zo. Maar is een interessant argument.

Daar kan je nog wel tegenover stellen dat je hen lager op de lander hebt geplaatst vanwege hun gedrag. Ze had hen ook klootzakken kunnen noemen. Daarmee geef je ook aan dat ze voor jou lager op de ladder staan dan een gemiddeld persoon.
Ja, maar in klootzak zit geen genetische component. Dus waarom kies je het woord primaat? Wij hadden vroegen een Mike en die noemden we de missing link, maar omdat hij wat grof gebouwd was. Daar zit geen bagage van rassenleer achter.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_213647720
Ze gebruikt de termen "negroïde primaten" en wordt ook nog eens verdedigd door sommigen hier...

Ze wordt vervolgd omdat ze de context bepaald niet mee heeft, namelijk dat ze zich regelmatig als een stinkracist uit die geobsedeerd is met buitenlanders en ook nog in racistische kringen verkeert? Als PHD (poor, helpless and desperate) zou ze beter moeten weten hoe haar woorden overkomen op anderen?

Over het voorval zelf zei ze: "Wéér een blanke man op straat in elkaar getrapt door een groep negroïde primaten".

quote:
Blommestijn blijft achter haar woorden staan, omdat een ‘weerloze blanke jongen’ slachtoffer is geworden van een ‘groep migranten’. Maar dat het om migranten gaat, is niet duidelijk. De enige volwassen verdachte was Mike van der B. (19) uit Zaandam. ,,Ik had me moeten beheersen”, zei hij op zitting. ,,Ik begreep dat het een pedofiel was.” Hij had volgens de rechter echter niet meegedaan aan het duwen van het slachtoffer op het spoor.

Het slachtoffer was – in tegenstelling tot wat Blommestijn beweert – geen jonger iemand, maar een man van rond de 40 uit het buitenland, met een lichtgetinte huidskleur. Hij zou zijn geslagen nadat hij een jonger iemand ongevraagd op de mond had gekust. Een van de betrokken verdachten had aangifte gedaan van aanranding.

De ongevraagde zoen leidde tot een geweldsexplosie waarbij vooral kinderen betrokken raakten. In totaal werden twaalf verdachten aangehouden, onder wie een kind van 12 en een van 13.

Opmerkelijk is dat het slachtoffer nooit is opgespoord. De man deed ook nooit aangifte. Een van de jongens heeft aangifte van aanranding gedaan.

Blankestijn :') ( Freudian slip van AD? ) is een filosofe met een omstreden reputatie. Ze kwam eerder in opspraak nadat ze bij Ongehoord Nederland, toen ze nog presentatrice was, zonder aanleiding een compilatie liet zien van willekeurige filmpjes waarin mensen van kleur witte mensen in elkaar slaan.

Ze wilde hiermee naar eigen zeggen aandacht schenken aan ‘een onderbelicht aspect in het racismedebat’. Later zou blijken dat bij een deel van de filmpjes geen sprake was van racisme, maar dat er een ander conflict aan ten grondslag lag.
https://www.ad.nl/binnenl(...)lmer-arena~aac5d00d/
pi_213647816
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 14:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ja, maar in klootzak zit geen genetische component. Dus waarom kies je het woord primaat? Wij hadden vroegen een Mike en die noemden we de missing link, maar omdat hij wat grof gebouwd was. Daar zit geen bagage van rassenleer achter.
Advocaat van de duivel? Omdat ze zich als beesten gedroegen.

Het is een grijs gebied en ik ben benieuwd naar het verloop. Maar ik denk dat met een goede advocaat ze hiermee gedraaid gaat komen.
pi_213647841
De mens is een primaat. Ze waren donker gekleurd. Het waren dus negroïde primaten. Simpel.

Zelfs al waren ze niet negroïde, en dan is het dus racistisch om het woord negroïde als aanstootgevend te ervaren en is de aanklager/aangever dus degene die in de war is.
pi_213647850
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 14:50 schreef Triggershott het volgende:
Ze gebruikt de termen "negroïde primaten" en wordt ook nog eens verdedigd door sommigen hier...

Ze wordt vervolgd omdat ze de context bepaald niet mee heeft, namelijk dat ze zich regelmatig als een stinkracist uit die geobsedeerd is met buitenlanders en ook nog in racistische kringen verkeert? Als PHD (poor, helpless and desperate) zou ze beter moeten weten hoe haar woorden overkomen op anderen?

Over het voorval zelf zei ze: "Wéér een blanke man op straat in elkaar getrapt door een groep negroïde primaten".
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)lmer-arena~aac5d00d/
Op zichzelf blijkt er veel meer racistisch geweld met daders mensen van kleur te zijn dan blanke mensen (cijfers niet uit NL, want die zijn er volgens mij niet).

Dat is op zichzelf wel een punt wat je mag maken. Dat valt immers onder vrijheid van meningsuiting.

Haar veroordelen op basis van dat ze een dubieuze naam heeft kan ook niet (in theorie dan, op de achtergrond helpt het uiteraard niet).

Overigens vind ik het taalgebruik van haar niet kunnen. Ik twijfel alleen over de strafbaarheid.
pi_213647940
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 14:50 schreef Triggershott het volgende:

En wat is daar precies erg aan?

Negroïde was tot 10 jaar terug nog gewoon een normaal woord (was zelfs het meest gebruikte woord samen met lichtgetinte huidskleur in opsporing verzocht) , ergens is dat ooit ineens als racisme geworden, niemand weet eigenlijk waarom. Een primaat is gewoon een mens.
  woensdag 22 mei 2024 @ 15:22:43 #8
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_213647982
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 15:16 schreef FvanS het volgende:

[..]

Negroïde was tot 10 jaar terug nog gewoon een normaal woord (was zelfs het meest gebruikte woord samen met lichtgetinte huidskleur in opsporing verzocht) , ergens is dat ooit ineens als racisme geworden, niemand weet eigenlijk waarom. Een primaat is gewoon een mens.
Ach kom, zo'n uitdrukking gebruik je alleen maar om een reactie uit te lokken. Mag ik zelf ook graag doen, maar goed, je hebt nu eenmaal weinig invloed op de reactie zelf, dat is wel jammer -O- ;(
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_213648014
quote:
8s.gif Op woensdag 22 mei 2024 15:22 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Ach kom, zo'n uitdrukking gebruik je alleen maar om een reactie uit te lokken.
Klopt. Maar dat is onfatsoenlijk. Niet noodzakelijk strafbaar.
pi_213648018
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2024 15:07 schreef MeneerPresident het volgende:
De mens is een primaat. Ze waren donker gekleurd. Het waren dus negroïde primaten. Simpel.

Zelfs al waren ze niet negroïde, en dan is het dus racistisch om het woord negroïde als aanstootgevend te ervaren en is de aanklager/aangever dus degene die in de war is.
Daarom noemde ze de blanke man ook een blanke primaat hè. Onee wacht.

Lutser.
pi_213648022
quote:

[..]

Niet in elke context. De betekenis van taal hangt af van de context. Houd je niet zo van de domme.
  woensdag 22 mei 2024 @ 15:28:46 #12
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_213648026
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 15:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Klopt. Maar dat is onfatsoenlijk. Niet noodzakelijk strafbaar.
Mee eens, maar, wie zijn wij nou helemaal. Of iets strafbaar is of niet is gelukkig niet aan ons, of nou ja ik ken jou eigenlijk helemaal niet, wie weet, dus het is niet aan mij... bedoel ik
pi_213648034
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 15:28 schreef viceversa het volgende:

[..]
Niet in elke context. De betekenis van taal hangt af van de context. Houd je niet zo van de domme.
Dat klopt, ik zou het zelf ook niet gebruiken. Maar "Wéér een blanke man op straat in elkaar getrapt door een groep negroïde primaten" vind ik nou ook weer niet zo wereldschokkend.
pi_213648580
quote:
14s.gif Op woensdag 22 mei 2024 15:28 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Mee eens, maar, wie zijn wij nou helemaal. Of iets strafbaar is of niet is gelukkig niet aan ons, of nou ja ik ken jou eigenlijk helemaal niet, wie weet, dus het is niet aan mij... bedoel ik
Als jurist vind ik het wel interessant. En dit is nws waar we dit soort dingen bespreken. :)
pi_213648600
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 15:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Advocaat van de duivel? Omdat ze zich als beesten gedroegen.

Het is een grijs gebied en ik ben benieuwd naar het verloop. Maar ik denk dat met een goede advocaat ze hiermee gedraaid gaat komen.
We hebben rechters die over het nulla poena beginsel heen stappen en besluiten dat de wetgever die uitdrukkelijk belediging wegens nationaliteit niet strafbaar stelde met ras ook nationaliteit bedoelde. Dit lijkt mij een kansloze zaak.
pi_213648601
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 15:30 schreef FvanS het volgende:

[..]
Dat klopt, ik zou het zelf ook niet gebruiken. Maar "Wéér een blanke man op straat in elkaar getrapt door een groep negroïde primaten" vind ik nou ook weer niet zo wereldschokkend.
Niet wereldschokkend, wel racistisch.

Helemaal als je dan leest dat het feitelijk helemaal niet klopt.
  woensdag 22 mei 2024 @ 16:38:40 #17
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_213648645
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 16:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als jurist vind ik het wel interessant. En dit is nws waar we dit soort dingen bespreken. :)
oh je weet serieus waar je het over hebt :D hahaha das een mij volkomen onbekende sensatie
pi_213648662
Vreemd eigenlijk. Ik hoef nooit voor de rechter te komen voor de shit die ik uitbraak.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213649344
quote:
15s.gif Op woensdag 22 mei 2024 16:40 schreef xpompompomx het volgende:
Vreemd eigenlijk. Ik hoef nooit voor de rechter te komen voor de shit die ik uitbraak.
Dat geldt voor geheel hufterig links, het OM doet aan politieke vervolging en politieke niet-vervolging.
pi_213649378
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 17:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat geldt voor geheel hufterig links, het OM doet aan politieke vervolging en politieke niet-vervolging.
Oeh, kennelijk behoor ik dus "hufterig links'. *O* *O*
  woensdag 22 mei 2024 @ 17:45:06 #21
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_213649413
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 17:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Bla bla bla
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_213649541
quote:
10s.gif Op woensdag 22 mei 2024 17:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Oeh, kennelijk behoor ik dus "hufterig links'. *O* *O*
Ja.
quote:
14s.gif Op maandag 20 mei 2024 09:34 schreef xpompompomx het volgende:
Geen medelijden mee.
Er zitten bij links sowieso heel veel mensen die willen dat de staat het fatsoen en de medemenselijkheid regelt die ze zelf persoonlijk niet kunnen opbrengen. Ter compensatie wellicht.
pi_213649580
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 17:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ja.
maar waarom dan? Ik zit mijn medeusers hier uit te maken voor 'hufterig'.
quote:
[..]
Er zitten bij links sowieso heel veel mensen die willen dat de staat het fatsoen en de medemenselijkheid regelt die ze zelf persoonlijk niet kunnen opbrengen. Ter compensatie wellicht.
Volgens de user die hier net nog een andere user uitmaakt voor 'hufterig'.

_O- _O- _O- _O- _O- _O-

En voor Assange geldt: play stupid games, win stupid prices.
pi_213649728
quote:
10s.gif Op woensdag 22 mei 2024 17:59 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
maar waarom dan? Ik zit mijn medeusers hier uit te maken voor 'hufterig'.
[..]
Volgens de user die hier net nog een andere user uitmaakt voor 'hufterig'.

_O- _O- _O- _O- _O- _O-

En voor Assange geldt: play stupid games, win stupid prices.
Dus iemand wordt in strijd met allerlei mensenrechten en op basis van valse beschuldiging via een corrupte aanklagen voor jaren eenzaam opgesloten omdat hij voor andere idealen vocht dan die van het militair-industrieel complex waar links nu ineens zo'n van is. Daar geen medelijden mee hebben vind ik hufterig ja.

Of jij verder ook huftering bent weet ik niet. Maar het valt me wel op dat mensen met de hoogste politieke idealen op het persoonlijk vlak de VVD personifiéren. Zo'n beetje alle VARA-coryfeeën, de pro-Palestijnse demonstranten, de XR-ers, de backstabbers bij PvdA-GL en D66, BIJ1, gewoon aardig zijn voor andere mensen lukt in die kringen maar heel beperkt.
pi_213653850
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 15:27 schreef viceversa het volgende:

[..]
Daarom noemde ze de blanke man ook een blanke primaat hè. Onee wacht.

Overigens als dit bestraft wordt dan kunnen we de rechtsstaat wel bij het grof vuil zetten.

Lutser.
Boeiend. Is irrelevant. Het waren objectief negroïde primaten. En de blanke meneer was een blanke primaat. Je snapt mijn punt niet
  Trouwste user 2022 donderdag 23 mei 2024 @ 12:27:29 #26
7889 tong80
Spleenheup
pi_213656146
Genieten nu weer op NPO1 :D

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 23 mei 2024 @ 16:21:46 #27
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_213658018
twitter

Raisa kijk eens dom. Ja, ho maar.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_213658563
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 16:21 schreef Caland het volgende:
[ x ]

Niet dom, geraffineerd. Het gros van de maatschappij is, indien intelligent en ontwikkeld, selectief kundig. Algemene ontwikkeling stelt weinig voor en onze voornaamste bron van staatsinrichting is de Amerikaanse filmindustrie, waarin personages, in een bordkartonnen decor en zonder uitvoerige bijstand van advocaten, door een enkele rechter stante pede worden veroordeeld.
Zodoende denken hele volksstammen dat burgemeesters alle macht hebben, politieagenten mensen oppakken en hen rechtstreeks bij de gevangenis afleveren, artsen in een handomdraai iemand opereren (dat opereren doen ze erbij, naast hun drukke leven van romances) en dus ook dat rechters lukraak, terwijl de inkt van het proces-verbaal nog niet droog is, een vonnis uitspreken. En Raisa weet dat, dus speelt ze er handig op in.

Actueel: vandaag op X een bijna huilende Raisa, want haar rechtsbijstandsverzekering geeft niet thuis. Ook al in het complot, zeker? Dus steun haar eventjes…
pi_213658682
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 16:21 schreef Caland het volgende:
[ x ]

twitter
pi_213658721
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 17:20 schreef Magister_Artium het volgende:
Actueel: vandaag op X een bijna huilende Raisa, want haar rechtsbijstandsverzekering geeft niet thuis. Ook al in het complot, zeker? Dus steun haar eventjes…
Wat? Maakt ze er een verdienmodel van? Wat ontzettend onverwachts!
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_213658733
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2024 17:31 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
[ x ]
Ach ze is best geil met haar ŕrrrrr
pi_213663109
Raisa is een hele erge racist en het is echt GEWELDIG dat ze nu eindelijk voor de rechter moet verschijnen. Deze 'dame' moet echt heel erg hard aangepakt worden. Wat mij betreft 10 jaar gevangenisstraf!!
pi_213675922
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 17:20 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Ik heb de video niet gezien, maar rechtsbijstandverzekeringen hebben toch zelden dekking voor strafrechtelijke aangelegenheden?

Ah ik zie het al, het is een vals opzetje om geld binnen te harken. Vandaar ook die onzin over moord en verkrachting. Misschien kan haar bestie Eva Vlaardingerbroek de advocaatkosten voorschieten? Hoewel, die is slim naar Amerika gegaan omdat dat een veel grotere markt is voor haar theorieën.
pi_213676054
Ze kan dat prima betalen en het is bij dit soort zaken normaal dat mensen met een degelijk inkomen dit zelf betalen. Maar hoe fijn zou het zijn als ze dan nog eens tienduizenden euros kan opstrijken door even zielig naar haar smartphone te praten?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_213677874
Daarbij, als je het echt niet kunt betalen, kun je je tot een advocaat wenden die pro deo werkt. Moet je alleen wel iets langer dan twee seconden bij stilstaan, en dat doen de meeste volgers niet. :lijstje:
  donderdag 21 november 2024 @ 16:05:10 #36
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215643820
Haha! Rechtse Raisa moet papiertjes prikken _O- _O-

quote:
OM eist 40 uur werkstraf tegen ON-presentator Raisa Blommestijn

Het Openbaar Ministerie heeft een werkstraf van veertig uur geëist tegen Raisa Blommestijn, presentator van omroep Ongehoord Nederland. Ze is volgens het OM schuldig aan groepsbelediging en smaad.

De presentatrice wordt onder meer vervolgd vanwege een tweet die ze in mei vorig jaar plaatste. Daarin liet ze zich volgens het OM beledigend uit over mensen met een zwarte huidskleur.

Zelf bestempelde ze haar opmerkingen als "politiek commentaar", maar het OM ziet het als groepsbelediging. "De verdachte heeft zeer kwetsende uitlatingen gedaan. Voor zulke uitlatingen is geen plaats in onze maatschappij", zei de officier van justitie.

Daarnaast wordt ze vervolgd voor smaad naar aanleiding van een andere tweet, waarin ze iemand een "kleuterneuker" noemde.

Blommestijn was sinds 2022 een van de presentatoren van Ongehoord Nieuws, het opinieprogramma van ON. Begin dit jaar vertrok ze bij de omroep na onenigheid met de toenmalige omroepbaas Arnold Karskens. Toen Karskens onlangs werd ontslagen bij ON, keerde Blommestijn terug.

https://nos.nl/artikel/25(...)or-raisa-blommestijn
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_215644289
#freeRaisa
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Trouwste user 2022 donderdag 21 november 2024 @ 19:14:48 #38
7889 tong80
Spleenheup
pi_215645210
Het was deze week genieten bij Ongehoord Nieuws. Wat een onrecht werd haar aangedaan. :D Heerlijk elke dinsdag en donderdag.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_215645705
Altijd de grootste mond over allochtonen, dat ze criminelen zijn. Dat leest ze dan doodleuk op terwijl ze zelf een strafblad heeft wegens winkeldiefstal.
  Trouwste user 2022 donderdag 21 november 2024 @ 20:10:46 #40
7889 tong80
Spleenheup
pi_215645948
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 19:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
Altijd de grootste mond over allochtonen, dat ze criminelen zijn. Dat leest ze dan doodleuk op terwijl ze zelf een strafblad heeft wegens winkeldiefstal.
Sterker nog, ze sprak over negers die blanken Hadden beroofd.

donderdag 21 november 2024 @ 20:29:09 #41
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_215646155
quote:
16s.gif Op donderdag 21 november 2024 16:05 schreef Starhopper het volgende:
Haha! Rechtse Raisa moet papiertjes prikken _O- _O-
[..]

Dat is de strafeis trolletje van me. :*
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 21 november 2024 @ 20:31:00 #42
182233 thedeedster
pi_215646176
quote:

[..]

:?
Wie bepaalt eigenlijk wat wel of niet mag?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_215646198
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 04:37 schreef Alicia76 het volgende:
Raisa is een hele erge racist en het is echt GEWELDIG dat ze nu eindelijk voor de rechter moet verschijnen. Deze 'dame' moet echt heel erg hard aangepakt worden. Wat mij betreft 10 jaar gevangenisstraf!!
Wat mij betreft mag het OM andere prioriteiten stellen, dan procedures starten vanwege dit soort flauwekul

[ Bericht 0% gewijzigd door Pleun2011 op 21-11-2024 20:52:13 ]
pi_215646205
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 19:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
Heb je daar een bron van?
pi_215646231
Ik vind Raisa qua uiterlijk een woestaantrekkelijke vrouw, maar als ze haar bek opentrekt verdwijnt alle lust.
pi_215646259
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 20:34 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Heb je daar een bron van?
Het kwam meerdere malen ter sprake tijdens de zitting vandaag

Raisa is nu 30 jaar, dus toen was ze 16. Achja....
  Trouwste user 2022 donderdag 21 november 2024 @ 21:20:25 #47
7889 tong80
Spleenheup
pi_215646684
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 20:31 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Wie bepaalt eigenlijk wat wel of niet mag?
Jij iig niet gelukkig. Ik heb je nog nooit iemand van "links" gelijk zien geven. Altijd als wij in discussie zijn ben je met fluwelen handschoenen. Je rechtse standpunt probeer ik soms te weerleggen. En je komt nooit met goed weerwoord.

Trouwste user 2022 donderdag 21 november 2024 @ 21:21:03 #48
7889 tong80
Spleenheup
pi_215646695
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 20:37 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Ik vind Raisa qua uiterlijk een woestaantrekkelijke vrouw, maar als ze haar bek opentrekt verdwijnt alle lust.
Over wie heb je het? Weer iets rechts en een vrouw op uiterlijk

donderdag 21 november 2024 @ 21:51:57 #49
182233 thedeedster
pi_215646987
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 21:20 schreef tong80 het volgende:

[..]
Jij iig niet gelukkig. Ik heb je nog nooit iemand van "links" gelijk zien geven. Altijd als wij in discussie zijn ben je met fluwelen handschoenen. Je rechtse standpunt probeer ik soms te weerleggen. En je komt nooit met goed weerwoord.

Bedoel je dat je soms serieus bent?

Sorry dan, had ik niet door.
  Trouwste user 2022 donderdag 21 november 2024 @ 22:07:10 #50
7889 tong80
Spleenheup
pi_215647122
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 21:51 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Bedoel je dat je soms serieus bent?

Sorry dan, had ik niet door.
Ik ben soms niet serieus. Jij bentt altijd rechts en ik slik80 van de 100 keer m'n woorden in.

vrijdag 22 november 2024 @ 06:28:37 #51
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_215648158
(primaten), voornaamste. als trefwoord met bijbehorende synoniemen: primaat (zn) : mensaap, aap, halfaap.

Ahá, daar komt de aap primaat uit de mouw.
  vrijdag 22 november 2024 @ 07:13:19 #52
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215648230
Wat mij betreft mag iedereen de meest ranzig-racistische dingen roepen, maar suggereren dat iemand kleine kinderen aanrandt is natuurlijk gewoon smadelijk en terecht dat daarvoor straffen worden uitgedeeld.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 22 november 2024 @ 08:49:46 #53
182233 thedeedster
pi_215648774
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 07:13 schreef -XOR- het volgende:
Wat mij betreft mag iedereen de meest ranzig-racistische dingen roepen, maar suggereren dat iemand kleine kinderen aanrandt is natuurlijk gewoon smadelijk en terecht dat daarvoor straffen worden uitgedeeld.
Even wat info over de heer Smeets;
quote:
Sidney Smeets (45) wordt beschuldigd van grensoverschrijdend gedrag bij tientallen jonge jongens. Een van de jongens vertelde gisteren op deze site dat hij 16 jaar was toen hij met Smeets in 2016 op Grindr een match had. De jongen zegt dat hij Smeets had verteld minderjarig te zijn, maar desalniettemin bij hem thuis werd uitgenodigd. ,,Hij was best wel direct en begon me al snel te zoenen en mijn hoofd naar zijn piemel te leiden. Ik heb hem gepijpt en was ook weer snel buiten.”

Seks met een 16-jarige is met wederzijdse goedkeuring toegestaan. In dit geval gebeurde dat met toestemming, benadrukt de inmiddels 19-jarige jongen. Maar hij zegt er wel ‘een vreemd gevoel’ aan overgehouden te hebben. Smeets schreef na de ontmoeting dat de jongen ‘erg goed’ was. Later in het gesprek werden foto’s van minderjarige jongens gedeeld, waarop Smeets reageerde dat het zijn ‘foutste fantasie’ is om seks met iemand van onder de 16 te hebben. Smeets schreef wel het risico te willen nemen als de jongen iemand kent die ‘onder de 16’ is en de jongen hem ‘vertrouwt’.
https://www.ad.nl/politie(...)end-gedrag~ac2f45f0/

Het komt dus niet helemaal uit de lucht vallen.
pi_215656820
Zelfs op X zijn de betreffende uitspraken van Raisa gecensureerd. Als dat geen bewijs is dat de verwerpelijke racistische inhoud van haar niets anders is dan hatespeech.....
  Admin zaterdag 23 november 2024 @ 15:06:51 #55
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_215661222
Leuk mokkeltje wel. Verder storm in een glas water. Ze bedoelt duidelijk niet iedereen hiermee. Even een 'foei' en klaar. Dat verspillen van tijd van het rechtssysteem aan dit soort nevermindzooi mag wel eens stoppen. Pak liever echte criminelen aan ofzo...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Trouwste user 2022 zaterdag 23 november 2024 @ 16:37:33 #56
7889 tong80
Spleenheup
pi_215662051
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 15:06 schreef Danny het volgende:
Leuk mokkeltje wel. Verder storm in een glas water. Ze bedoelt duidelijk niet iedereen hiermee. Even een 'foei' en klaar. Dat verspillen van tijd van het rechtssysteem aan dit soort nevermindzooi mag wel eens stoppen. Pak liever echte criminelen aan ofzo...
Zei is gevaarlijk. Ze is een racist en fascist die een open platform gebruikt. . Die moet je de mond snoeren.

pi_215766903
quote:
Een nieuw stadium in de neerwaartse spiraal. Er is een klacht tegen mij als advocaat ingediend bij de Orde van Advocaten voor het verdedigen van
@rblommestijn
tijdens mijn pleidooi. Reden is dat ik zou hebben aangegeven dat de omschrijving “kleuterneuker” overdrachtelijk en overdreven bedoeld was en in die zin voor waarachtig gehouden kon worden. Want daarmee werd verwezen naar seks met minderjarigen door een aanzienlijk oudere man waarover in vele landelijke media is bericht. Zorgelijk, niet alleen lijkt er een dubbele maatstaf bij de vervolging van mensen van rechtse signatuur, maar wordt nu ook gepoogd hun verdediging het vrije woord te ontnemen midden in het proces. Waar gaat dit heen?
twitter

twitter
pi_215776108
twitter

De volgende crimineel die papiertjes moet prikken.

Ach, Raisa.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215776185
Ze mag wel bij mij een taakstraf uitvoeren hoor...
pi_215776204
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2024 13:29 schreef Caland het volgende:
[ x ]

Ach, Raisa.
Jammer dat andere figuren met kwalijke uitspraken gewoon vrijuit gaan.

Zoals Tofik Dibi, Akwasi, dat mokkel dat pangpang riep over Baudet...

Klassejustitie...
pi_215776224
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 13:40 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Jammer dat andere figuren met kwalijke uitspraken gewoon vrijuit gaan.

Zoals Tofik Dibi, Akwasi, dat mokkel dat pangpang riep over Baudet...

Klassejustitie...
https://www.ad.nl/binnenl(...)an-100-uur~addd6060/

VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 5 december 2024 @ 13:43:33 #62
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_215776230
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_215776339
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2024 13:29 schreef Caland het volgende:
[ x ]

Ach, Raisa.
Keihard aanpakken dit gedrag, is immers bijna net zo erg als 3 mensen doodrijden.
Kijk maar.

quote:
Een 33-jarige man uit Polen is vrijdag door de rechtbank in Roermond veroordeeld tot een taakstraf van 120 uur voor het veroorzaken van een dodelijk ongeluk in Meijel. Bij het ongeval kwamen vorig jaar mei drie familieleden, een 64-jarige vrouw, haar 67-jarige man en hun 2-jarige kleindochter uit Heesch, om het leven.
-
pi_215776359
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 13:55 schreef quo_ het volgende:

[..]
Keihard aanpakken dit gedrag, is immers bijna net zo erg als 3 mensen doodrijden.
Kijk maar.
[..]

Appeltjes, peertjes en nog onjuist ook
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215776548
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 22:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zelfs op X zijn de betreffende uitspraken van Raisa gecensureerd. Als dat geen bewijs is dat de verwerpelijke racistische inhoud van haar niets anders is dan hatespeech.....
Welja laten we de twitter censuur gebruiken als maatstaf voor wat er verwerpelijk is. Lekker vuistdiep bij Elon Musk in zijn hol.
-
pi_215776682
quote:
Ok, ik dacht dat ze niet vervolgd was geworden..
Die met die paraplu, die is niet vervolgd..
pi_215776688
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 14:36 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ok, ik dacht dat ze niet vervolgd was geworden..
Die met die paraplu, die is niet vervolgd..
Compleet ander land. Wederom geen erg sterk voorbeeld.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215776737
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2024 14:38 schreef Caland het volgende:

[..]
Compleet ander land. Wederom geen erg sterk voorbeeld.
Ok, nog iets over die 2 andere voorbeelden te zeggen?
Of zijn je opmerkingen op?
:')
pi_215776755
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 14:45 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ok, nog iets over die 2 andere voorbeelden te zeggen?
Of zijn je opmerkingen op?
Nee hoor, je loopt vooral een beetje met je eigen domheid te koop. Maakt niet uit verder.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215776760
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:43 schreef Nober het volgende:

[..]
[ x ]

[ x ]
Wat een idioterie. Die Smeets is helemaal van het padje af.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_215776772
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215776780
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2024 14:47 schreef Caland het volgende:

[..]
Nee hoor, je loopt vooral een beetje met je eigen domheid te koop. Maakt niet uit verder.
Want?
Leg uit...
Oh ja, Akwasi de woordkunstenaar..

Duidelijk.
pi_215776792
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 14:52 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Want?
Leg uit...
Oh ja, Akwasi de woordkunstenaar..

Duidelijk.
Ja maar hullie is doorgaans geen erg sterk argument. Helemaal als die zaken onvergelijkbaar zijn.

Ik zou zeggen, lees de uitspraak.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215776813
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2024 14:54 schreef Caland het volgende:

[..]
Ja maar hullie is doorgaans geen erg sterk argument. Helemaal als die zaken onvergelijkbaar zijn.

Ik heb het helemaal niet over vergelijkbare zaken man...

Ik rep over "kwalijke uitspraken" van anderen...

Leer jij lezen...
pi_215776817
Daarbij, waarom die vetklep Sidney Smeets nog gelijk geven....

https://www.hartvannederl(...)minderjarige-jongens
pi_215776818
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 16:37 schreef tong80 het volgende:

[..]
Zei is gevaarlijk. Ze is een racist en fascist die een open platform gebruikt. . Die moet je de mond snoeren.

extreem gevaarlijk

zei :')
pi_215776824
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 14:48 schreef Montagui het volgende:

[..]
Wat een idioterie. Die Smeets is helemaal van het padje af.
Huh? :?
Ik lees helemaal niets van Smeets (alleen óver Smeets).
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_215776851
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 14:56 schreef Toine51 het volgende:

Omdat hij daar uiteindelijk nooit voor veroordeeld is, dan kan je dus smaad en laster aan je broek krijgen als je doet alsof dat wel zo is. Zoals Raisa nu en anderen die haar voorgingen

Tip: hart van Nederland als bron gebruiken is doorgaans niet bijster slim.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215776895
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 14:56 schreef Toine51 het volgende:

lol kleuterneuker
pi_215777057
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2024 14:59 schreef Caland het volgende:
Het Parool is beter?
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_215777082
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 15:27 schreef r_one het volgende:

[..]
Het Parool is beter?
Zoals ik al zei, daar is nooit een veroordeling uit komen rollen

Viezerikje Smeets heeft eerder dit soort smaad- en lasterzaken gewonnen van onbekende Nederlanders, dus aandachtshoer Raisa wist precies waar ze mee bezig was. Waarschijnlijk gaat ze nu haar donatieknop weer promoten aan dommig Nederland.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215777127
arm meiske
pi_215777221
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2024 15:29 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat weet ik.
Sterker, hij is zelfs nooit aangeklaagd door justitie.
Nog sterker, er is nooit één aangifte tegen hem ingediend.
quote:
Viezerikje Smeets heeft eerder dit soort smaad- en lasterzaken gewonnen van onbekende Nederlanders, dus aandachtshoer Raisa wist precies waar ze mee bezig was. Waarschijnlijk gaat ze nu haar donatieknop weer promoten aan dommig Nederland.
Hoewel hij juridisch het gelijk aan zijn kant heeft, heb ik moreel ook de nodige bedenkingen bij hem (maar dan uit andere bronnen dan Parool of Hartvan). Voor een Raisa is dat alleen al kennelijk een vrijbrief om hem publiekelijk weg te zetten als 'kleuterneuker' (volgens mij zijn kleuters 4-6 jaar, niet bepaald de 'doelgroep' van Smeets) en ze is ook nog overtuigd van haar gelijk want ze gaat in hoger beroep :')

Ook zo'n donatieknop gaat haar niet helpen maar het genereert natuurlijk wel lekker veel aandacht. En het manschuwe klapvee kan ook lekker vanuit de onderbuik even losgaan.
.
pi_215777520
quote:

[..]

Zo hé, laat jij je weer van je "domme" kant zien zeg....
pi_215777545
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2024 14:59 schreef Caland het volgende:

[..]
Omdat hij daar uiteindelijk nooit voor veroordeeld is, dan kan je dus smaad en laster aan je broek krijgen als je doet alsof dat wel zo is. Zoals Raisa nu en anderen die haar voorgingen

Want?
Past niet in jouw straatje?
Nou, hier andere bron...

https://www.ad.nl/politie(...)-te-zoenen~accaf2d2/

https://www.rtl.nl/nieuws(...)rafbaar-tieners-seks

https://www.bnnvara.nl/jo(...)ht-met-minderjarigen
pi_215777640
quote:
Och, met even googlen kun je er nog veel meer vinden met allemaal dezelfde "Het staat toch op Twitter" strekking.
Feit blijft:
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 15:44 schreef r_one het volgende:
er is nooit één aangifte tegen hem ingediend.
Ennnnn ..... 'kleuterneuker' gaat wel nog even ietsiepietsie verder dan een seksdate met een 16-jarige.
.
pi_215777676
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 16:46 schreef r_one het volgende:

[..]
Och, met even googlen kun je er nog veel meer vinden met allemaal dezelfde "Het staat toch op Twitter" strekking.
Feit blijft:
[..]

Nou ja, laten we wel wezen, de man is niet heel kies. Er zijn vele redenen om af te zien van een juridische klacht. Het gestarte onderzoek naar hem werd stopgezet toen hij zich terugtrok als kamerlid.
Zaken kunnen ook best moreel verwerpelijk zijn zonder dat ze expliciet strafbaar zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_215777698
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 16:51 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nou ja, laten we wel wezen, de man is niet heel kies. Er zijn vele redenen om af te zien van een juridische klacht. Het gestarte onderzoek naar hem werd stopgezet toen hij zich terugtrok als kamerlid.
Zaken kunnen ook best moreel verwerpelijk zijn zonder dat ze expliciet strafbaar zijn.
Dat ontken ik ook niet, zie mijn post #83.
Maar nogmaals mijn toevoeging:
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 16:46 schreef r_one het volgende:
'kleuterneuker' gaat wel nog even ietsiepietsie verder dan een seksdate met een 16-jarige.
Ik mag hopen dat jij het overduidelijke verschil tussen beide ziet.

Feitelijk gaat Raisa dus nog veel verder in haar populistische beschuldigingen dan alle genoemde nieuwsitems bij elkaar.

En voor de goede orde: "het gestarte onderzoek" was dus géén strafrechtelijk onderzoek.
.
pi_215777763
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 16:56 schreef r_one het volgende:

[..]
Dat ontken ik ook niet, zie mijn post #83.
Maar nogmaals mijn toevoeging:
[..]
Ik mag hopen dat jij het overduidelijke verschil tussen beide ziet.

Feitelijk gaat Raisa dus nog veel verder in haar populistische beschuldigingen dan alle genoemde nieuwsitems bij elkaar.

En voor de goede orde: "het gestarte onderzoek" was dus géén strafrechtelijk onderzoek.
Oh vooropgesteld schiet mevrouw zichzelf hier natuurlijk volkomen in de voet. Je kunt van alles vinden over het vermeende gedrag van Smeets, maar doen alsof hij kleuters seksueel misbruikt zou hebben is uiteraard gewoon laster. Dat deze mevrouw nota bene rechten heeft gestudeerd is wat mij betreft ook wel vrij ironisch.

Maar ik heb ook niet veel met types als Smeets. Die is juridisch veel handiger, maar moreel net zo verwerpelijk in mijn ogen. En nee een onderzoek van een kamercommissie is geen strafrechtelijk onderzoek. Seks met een 16-jarige is an sich ook helemaal niet strafbaar. Dan kom je op het terrein van wederzijdse instemming als er geen sprake is van een afhankelijkheidsrelatie. Maar persoonlijk vind ik een man van in de 40 die seks heeft met een jongen of meisje van 17 moreel verwerpelijk, strafbaar of niet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_215778007
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 17:04 schreef Monolith het volgende:

[..]
Oh vooropgesteld schiet mevrouw zichzelf hier natuurlijk volkomen in de voet. Je kunt van alles vinden over het vermeende gedrag van Smeets, maar doen alsof hij kleuters seksueel misbruikt zou hebben is uiteraard gewoon laster. Dat deze mevrouw nota bene rechten heeft gestudeerd is wat mij betreft ook wel vrij ironisch.

Maar ik heb ook niet veel met types als Smeets. Die is juridisch veel handiger, maar moreel net zo verwerpelijk in mijn ogen. En nee een onderzoek van een kamercommissie is geen strafrechtelijk onderzoek. Seks met een 16-jarige is an sich ook helemaal niet strafbaar. Dan kom je op het terrein van wederzijdse instemming als er geen sprake is van een afhankelijkheidsrelatie. Maar persoonlijk vind ik een man van in de 40 die seks heeft met een jongen of meisje van 17 moreel verwerpelijk, strafbaar of niet.
Dan denken we vrijwel hetzelfde ^O^

(op het vetgemaakte statement na, omdat ik bijzonder zwaar til aan de kwalificatie 'kleuterneuker' = verkrachting van een 5-jarig KIND)

En in aanmerking nemende dat ik vrijwel zeker weet dat 16 jaar niet de absolute ondergrens is voor Smeets, is bij mij de morele verontwaardiging misschien nog wel groter (dat rechtvaardigt evenwel niet de titel die Raisa eraan geeft).
.
pi_215778024
Belachelijk.
D66 rechters. :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_215778040
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2024 17:35 schreef superniger het volgende:
Belachelijk.
Ha :D

Jij hier? :')
.
  donderdag 5 december 2024 @ 17:40:23 #93
438527 MissButterflyy
pi_215778066
Gek wijf, beste vriendjes met die enge Eva Vlaardingenbroek.
Die op X post over de notes dame in Parijs en ze zegt het niet direct, maar wil eigenlijk zeggen dat moslims die waarschijnlijk in de fik hebben gezet.
  donderdag 5 december 2024 @ 18:36:43 #94
182233 thedeedster
pi_215778543
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2024 14:54 schreef Caland het volgende:

[..]

Dat is het kernpunt van de rechtspraak; gelijke monniken gelijke kappen.
pi_215778623
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 18:36 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Dat is het kernpunt van de rechtspraak; gelijke monniken gelijke kappen.
https://www.destentor.nl/(...)-aan-smaad~ac0c1bbb/

Redelijk soortgelijk dus, al is Raisa ook nog voor een tweede feit schuldig bevonden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 5 december 2024 @ 18:49:28 #96
182233 thedeedster
pi_215778640
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2024 18:47 schreef Caland het volgende:

[..]
https://www.destentor.nl/(...)-aan-smaad~ac0c1bbb/

Redelijk soortgelijk dus, al is Raisa ook nog voor een tweede feit schuldig bevonden.
Dus...

Je vindt dit;
quote:
Ja maar hullie is doorgaans geen erg sterk argument.
En dan kom je met een bevestiging ervan? :?
pi_215778650
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 18:49 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Dus...

Je vindt dit;
[..]
En dan kom je met een bevestiging ervan? :?
Nee, het is gewoon niet echt sterk als je er compleet andere feiten of verdachtmakingen bij gaat betrekken (soms zelfs in een andere rechtsstaat) als het ultieme bewijs dat Raisa zielig is en door partijdige D66 rechters gestraft is
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 5 december 2024 @ 18:52:37 #98
438527 MissButterflyy
pi_215778659
quote:
10s.gif Op donderdag 5 december 2024 18:51 schreef Caland het volgende:

[..]
Nee, het is gewoon niet echt sterk als je er compleet andere feiten of verdachtmakingen bij gaat betrekken (soms zelfs in een andere rechtsstaat) als het ultieme bewijs dat Raisa zielig is en door partijdige D66 rechters gestraft is
Ze gaat maar lekker in hoger beroep. De uitkomst gaat niet veel anders zijn.
pi_215778664
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2024 18:52 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ze gaat maar lekker in hoger beroep. De uitkomst gaat niet veel anders zijn.
Uiteraard gaat ze in hoger beroep, dan kunnen er nog meer domme mensen doneren omdat ze zo zielig is.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 5 december 2024 @ 18:53:44 #100
182233 thedeedster
pi_215778674
quote:
10s.gif Op donderdag 5 december 2024 18:51 schreef Caland het volgende:

[..]
Maar vind je nu wel of niet dat "gelijke monniken, gelijke kappen" moet gelden?

Ik ben je helemaal kwijt nu.
pi_215778681
En ze is niet eens lekker, zoals haar vriendin eva wel
  donderdag 5 december 2024 @ 18:54:54 #102
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215778684
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 17:04 schreef Monolith het volgende:
Dat deze mevrouw nota bene rechten heeft gestudeerd is wat mij betreft ook wel vrij ironisch.

Meer aandacht meer beter. Of zo.

Kan je meer bedelen bij domme boosmensen.
Huilen dan.
  donderdag 5 december 2024 @ 18:54:59 #103
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215778685
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 18:53 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Maar vind je nu wel of niet dat "gelijke monniken, gelijke kappen" moet gelden?

Ik ben je helemaal kwijt nu.
Ik denk vooral dat je zaken heel zelden 1 op 1 kan vergelijken. Ja maar Akwasi!!!1 is dan ook stuitend dom.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 5 december 2024 @ 18:57:27 #104
182233 thedeedster
pi_215778704
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2024 18:54 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik denk vooral dat je zaken heel zelden 1 op 1 kan vergelijken. Ja maar Akwasi!!!1 is dan ook stuitend dom.
OK. Ik begrijp je. :)
pi_215778768
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2024 18:54 schreef Caland het volgende:

[..]
Je kan ook gewoon reageren op mijn quote he?

Jij begint te mekkeren dat ik de zaak Akwasi, vergelijk met deze zaak.

Zei ik niet! Ik had het over andere personen met kwalijke uitspraken...

Dat jij die vergelijking maakt, dát is stuitend dom...
pi_215779317
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2024 17:35 schreef superniger het volgende:
Belachelijk.
Heel raar, ook die advocaat van haar nu ook. En iemand als Sidney Smeets kan gewoon z'n ding doen... Iets met meten met dubbele maten.

Dit is vooral het OM die mensen een kopje kleiner wil maken. Heeft niets met rechtspraak te maken.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_215779384
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 13:55 schreef quo_ het volgende:

[..]
Kijk maar.
[..]

Bizar ja. Gestoorde D'66 rechtertjes
  donderdag 5 december 2024 @ 19:52:28 #108
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215779406

Hebben we al bingo?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215780479
quote:
14s.gif Op donderdag 5 december 2024 19:52 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]

Hebben we al bingo?
Nee, je mist 'kleuterneuker'
.
pi_215780653
quote:
De vrijheid van meningsuiting wordt bedreigd, onder andere door een politiek opererend OM, maar met dit vonnis lijkt mij helemaal niets mis.

Smeets is een puberneuker en geen kleurterneuker. Smaad dus. Negers apen noemen is racistisch, en het geheel op de huidskleur concentreren ook, en dat mag niet. Er wordt hier deze keer geen delict opgerekt tot voorbij de grenzen van nulla poena.
pi_215781685
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 21:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
De vrijheid van meningsuiting wordt bedreigd, onder andere door een politiek opererend OM, maar met dit vonnis lijkt mij helemaal niets mis.

Smeets is een puberneuker en geen kleurterneuker. Smaad dus. Negers apen noemen is racistisch, en het geheel op de huidskleur concentreren ook, en dat mag niet. Er wordt hier deze keer geen delict opgerekt tot voorbij de grenzen van nulla poena.
Ik ben het daar wel mee eens, maar vind het belachelijk dat een zaak als deze prioriteit heeft boven andere zaken, en de straf is ook wat aan de zware kant, relatief beschouwd.
pi_215781810
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 23:10 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Ik ben het daar wel mee eens, maar vind het belachelijk dat een zaak als deze prioriteit heeft boven andere zaken, en de straf is ook wat aan de zware kant, relatief beschouwd.
Hoe kom je daar nou weer bij?

Het OM zal altijd keuzes moeten maken (aantal zaken >> capaciteit) maar het is echt niet zo dat dit ten koste gaat van 'andere zaken' (ik neem aan dat je op zedenzaken doelt).

Daarbij, het is niet de buurvrouw die voorzichtig hint dat de buurman wel eens interesse in kindertjes zou kunnen hebben. Nee, een BN-er die het lef heeft een andere BN-er te beschuldigen van kleuterneuken, ik vind dat nogal wat. Prioriteit gerechtvaardigd en de straf passend.
.
pi_215783579
Bizar overigens. Dit zijn dingen die moet je gewoon kunnen zeggen in het publieke debat. Als Blanke katachtigen, rode vossen, negroide primaten, als een gladde aal, . Je moet de mensen in bepaalde omstandigheden gewoon met dieren moeten kunnem vergelijken. Het is te zot voor woorden dat de rechter stijlvormen gaat bestraffen.
  vrijdag 6 december 2024 @ 09:55:38 #114
438527 MissButterflyy
pi_215783624
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 09:51 schreef MeneerPresident het volgende:
Bizar overigens. Dit zijn dingen die moet je gewoon kunnen zeggen in het publieke debat. Als Blanke katachtigen, rode vossen, negroide primaten, als een gladde aal, . Je moet de mensen in bepaalde omstandigheden gewoon met dieren moeten kunnem vergelijken. Het is te zot voor woorden dat de rechter stijlvormen gaat bestraffen.
Blanke katachtigen? Dat hoor ik nooit ergens. Net als rodeharige mensen met vossen vergelijken.
Je kunt geen hele bevolkingsgroep met een dier gaan vergelijken, en dan enkel om ze naar beneden te halen. Als minderwaardig neerzetten. Dan ben je aan het discrimineren.
Maar een leuke poging om het goed te praten.
‘Katachtige blanken’. :')
pi_215783627
Ik garandeer dat de mensen die toejuichen dat Raisa een taakstraf krijgt, hun tjid nog wel zal komen.
En dit zeg ik omdat alle fascistoïde systemen in de geschiedenis van de mensheid onschadelijk zijn gemaakt en rechters die enkel politiek recht spreken uit hun ambt zijn ontzet.
Het is een kwestie van tijd, maar een garantie van uitkomst.

Als het linkse gedachtegoed mag rekenen op politieke onschendbaarheid, en geen enkel links figuur ooit straf zal krijgen om wat de persoon zegt of denkt, kan je alleen maar met zekerheid zeggen dat het kaartenhuis ineen zal storten.
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
pi_215783646
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 09:55 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Blanke katachtigen? Dat hoor ik nooit ergens. Net als rodeharige mensen met vossen vergelijken.
Je kunt geen hele bevolkingsgroep met een dier gaan vergelijken, en dan enkel om ze naar beneden te halen. Als minderwaardig neerzetten. Dan ben je aan het discrimineren.
Maar een leuke poging om het goed te praten.
‘Katachtige blanken’. :')
Ze heeft niet eem hele bevolkingsgroep naar beneden gehaald met haar woorden. Ze noemde de personen die bij het incident waren betrokken Negroide Primaten
pi_215783652
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 09:55 schreef Viesdik het volgende:
Ik garandeer dat de mensen die toejuichen dat Raisa een taakstraf krijgt, hun tjid nog wel zal komen.
En dit zeg ik omdat alle fascistoïde systemen in de geschiedenis van de mensheid onschadelijk zijn gemaakt en rechters die enkel politiek recht spreken uit hun ambt zijn ontzet.
Het is een kwestie van tijd, maar een garantie van uitkomst.

Als het linkse gedachtegoed mag rekenen op politieke onschendbaarheid, en geen enkel links figuur ooit straf heeft gekregen om wat de persoon zei of dacht, kan je alleen maar met zekerheid zeggen dat het kaartenhuis ineen zal zakken.
Ja de mensen die hier voor zijn verdienen geen vrijheid van meningsuiting
  vrijdag 6 december 2024 @ 09:59:53 #118
438527 MissButterflyy
pi_215783663
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 09:58 schreef MeneerPresident het volgende:

[..]
Ze heeft niet eem hele bevolkingsgroep naar beneden gehaald met haar woorden. Ze noemde de personen die bij het incident waren betrokken Negroide Primaten
Ja, en daarna een heel betoog over het nog meer binnenhalen van die mensen en de arme blanken die er het slachtoffer van zijn. Het gaat verder dan alleen die vechtpartij.
Daarmee lijkt ze te zeggen dat alle donkere mensen zulke primaten zijn waar blanken het slachtoffer van zijn. Lees anders ff de uitspraak. :')
En wat ook meespeelt, is de toon van alle andere twitterberichten op X van deze dame. Het gaat nergens anders over, ze is alleen maar bezig met opruiing en bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten. Net als haar bff Eva Poepinhaarbroek
  vrijdag 6 december 2024 @ 10:01:05 #119
438527 MissButterflyy
pi_215783672
quote:

[..]
Ja de mensen die hier voor zijn verdienen geen vrijheid van meningsuiting
Ja, een taakstraf is heel erg, een bedreiging van de vrijheid van meningsuiting, fascisme en bla bla bla.
Flikker toch op, dat misbruik van de vrijheid van meningsuiting is om te kotsen.
  vrijdag 6 december 2024 @ 10:03:56 #120
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215783706
quote:

[..]
Ze is niet alleen veroordeeld voor die tekst.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215783708
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 09:59 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja, en daarna een heel betoog over het nog meer binnenhalen van die mensen en de arme blanken die er het slachtoffer van zijn. Het gaat verder dan alleen die vechtpartij.
Daarmee lijkt ze te zeggen dat alle donkere mensen zulke primaten zijn waar blanken het slachtoffer van zijn. Lees anders ff de uitspraak. :')
Niet alle, maar wel bovengemiddeld vaak. Ik heb in Nederland een woning niet al te ver van een dorp met een asielzoekerscentrum en het is echt bij de beesten af wat je daar ziet.

Als iemand iets zegt over voetbalsupporters gaat dat ook over de minderheid die zich niet kan gedragen. Toch is er niemand die gewoon normaal naar een voetbalwedstrijd kijkt die zich dan beledigd voelt lijkt mij. Omdat we precies weten wat ermee wordt bedoeld.
  vrijdag 6 december 2024 @ 10:10:58 #122
438527 MissButterflyy
pi_215783793
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 10:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Niet alle, maar wel bovengemiddeld vaak. Ik heb in Nederland een woning niet al te ver van een dorp met een asielzoekerscentrum en het is echt bij de beesten af wat je daar ziet.

Als iemand iets zegt over voetbalsupporters gaat dat ook over de minderheid die zich niet kan gedragen. Toch is er niemand die gewoon normaal naar een voetbalwedstrijd kijkt die zich dan beledigd voelt lijkt mij. Omdat we precies weten wat ermee wordt bedoeld.
Ahhh oké, stop de persen: VEM2012 heeft vlakbij een asielzoekerscentrum gewoond, en dan is alles waar wat Raissa zegt!!
  vrijdag 6 december 2024 @ 10:11:32 #123
438527 MissButterflyy
pi_215783799
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 10:03 schreef Caland het volgende:

[..]
Ja dit dus.
  vrijdag 6 december 2024 @ 10:18:08 #124
438527 MissButterflyy
pi_215783876
Grappig trouwens dat ze vindt dat ze alles mag zeggen onder de vrijheid van meningsuiting, maar zich wel als slachtoffer gedraagt als mensen haar een racist vinden.
Wat een gejank daarover op haar X. Vrijheid van meningsuiting: zolang het in haar straatje past. Raissa vindt dat ze mag zeggen wat ze wil, maar anderen mogen dat niet over haar zeggen. Bijzonder. Elon Musk steunt haar trouwens, en vindt dat Nederland verandert in een totalitaire staat/regime. :')
pi_215786700
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 10:03 schreef Caland het volgende:

[..]
Link naar vonnis?
pi_215786730
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 09:59 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
En wat ook meespeelt, is de toon van alle andere twitterberichten op X van deze dame. Het gaat nergens anders over, ze is alleen maar bezig met opruiing en bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten. Net als haar bff Eva Poepinhaarbroek
Boeiend. Ze heeft gewoon gelijk en gelijk hebben hoort nooit strafbaar te zijn. Laten we vooral de grenzen wagenwijd open houden zodat we hier in nederlamd ook in de toekomst gegarandeerd slachtoffer zijn van schoppende medeaardbewoners, welke kleur ze ook mogen hebben.

Overigens gaat het niet om de kleur, maar om de barbaarse cultuur waarmee de mensen uut die regios opgegroeid zijn. Maar dat snapt men,incluis de rechters, niet echt.

[ Bericht 7% gewijzigd door MeneerPresident op 06-12-2024 15:01:26 ]
pi_215786794
Watje ook van die woorden en van Raisa mag vinden, 80 uur is wel een behoorlijk forse straf. Er zijn heftigere zaken waar je minder voor krijgt
  vrijdag 6 december 2024 @ 15:01:49 #128
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215786803
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 15:00 schreef 111210 het volgende:
Watje ook van die woorden en van Raisa mag vinden, 80 uur is wel een behoorlijk forse straf. Er zijn heftigere zaken waar je minder voor krijgt
40 uur (+ 40 uur voorwaardelijk).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 6 december 2024 @ 15:02:15 #129
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215786805
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 14:54 schreef MeneerPresident het volgende:

[..]
Link naar vonnis?
Op de vorige pagina
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215786970
quote:
Ah nice. Zou wel mooi zijn als de rechters die de onzin opschreven ook wat negroide primaten tegenkomen ergens in het holst van de nacht.
  vrijdag 6 december 2024 @ 15:17:50 #131
438527 MissButterflyy
pi_215786995
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 14:56 schreef MeneerPresident het volgende:

[..]
Boeiend. Ze heeft gewoon gelijk en gelijk hebben hoort nooit strafbaar te zijn. Laten we vooral de grenzen wagenwijd open houden zodat we hier in nederlamd ook in de toekomst gegarandeerd slachtoffer zijn van schoppende medeaardbewoners, welke kleur ze ook mogen hebben.

Overigens gaat het niet om de kleur, maar om de barbaarse cultuur waarmee de mensen uut die regios opgegroeid zijn. Maar dat snapt men,incluis de rechters, niet echt.
Je mag die mening prima hebben. Maar als je als bekend persoon op je twitter alleen maar bezig bent met het verspreiden van haat berichten en desinformatie (alleen maar beelden van agressieve allochtonen, alsof ze niet anders bestaan) ben je aan het haatzaaien en bevolkingsgroepen tegen elkaar op aan het zetten.
  vrijdag 6 december 2024 @ 15:18:37 #132
438527 MissButterflyy
pi_215787006
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 15:15 schreef MeneerPresident het volgende:

[..]
Ah nice. Zou wel mooi zijn als de rechters die de onzin opschreven ook wat negroide primaten tegenkomen ergens in het holst van de nacht.
Goh, wat klink je zelf toch beschaafd. Maar echt!! :')
pi_215787008
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 15:17 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Je mag die mening prima hebben. Maar als je als bekend persoon op je twitter alleen maar bezig bent met het verspreiden van haat berichten en desinformatie (alleen maar beelden van agressieve allochtonen, alsof ze niet anders bestaan) ben je aan het haatzaaien en bevolkingsgroepen tegen elkaar op aan het zetten.
En jij hebt vast een tiental tweets van haar waarin ze dat doet?
  vrijdag 6 december 2024 @ 15:32:17 #134
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215787102
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 15:15 schreef MeneerPresident het volgende:

[..]
Ik had al niet het vermoeden dat je de capaciteiten had om een willekeurig vonnis te begrijpen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215787143
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 15:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
40 uur (+ 40 uur voorwaardelijk).
Ja dan nog.

Dit is erger en wordt dus lager bestraft:
Kindermishandeling:
https://www.stadnijkerk.n(...)ishandeling-van-kind

Een gore pedo
https://www.hetkontakt.nl(...)tasten-kleindochters

Openlijke geweldpleging
https://www.rechtspraak.n(...)ond-in-Nijmegen.aspx
  vrijdag 6 december 2024 @ 15:40:50 #136
438527 MissButterflyy
pi_215787170
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 15:18 schreef Nober het volgende:

[..]
En jij hebt vast een tiental tweets van haar waarin ze dat doet?
Waarom ga je er niet zelf op kijken?
Het gaat alleen maar over: arme Raissa en haar strijd voor de vrijheid van meningsuiting tegen de corrupte elite en D66 rechters, massa-immigratie, tweetjes met beelden van criminele allochtonen (alsof alleen die bestaan), de strijd tegen vaccinaties en Rusland is eigenlijk zo slecht nog niet.
pi_215787459
Wat is er eigenlijk fout aan het benoemen van geweld plegende mannen met een negroïde uiterlijk als 'negroïde primaten'? Negroïde is een feitelijke vaststelling op basis van hun uiterlijk, en primaten is een afkeurende naamgeving voor hun gedrag.

Waarschijnlijk zal de pijn zitten in de samenvoeging van negroïde en primaten. Daar schiet menigeen van in een stuip, want ik vermoed dat je er makkelijker mee weg komt als je blanke geweldplegers als 'witte primaten' zou benoemen.

Ergens zit het me niet lekker.
pi_215788563
Ach ja, het OM. Nergens tijd voor maar nietszeggende mensen vervolgen voor nietszeggende tweets is heel belangrijk natuurlijk.

Prachtig ook dat rechters hier zo lekker druk mee zijn, die hebben ook echt niets beters te doen en we hebben een overschot.
  vrijdag 6 december 2024 @ 18:31:55 #139
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_215788734
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 18:04 schreef MoreDakka het volgende:
Ach ja, het OM. Nergens tijd voor maar nietszeggende mensen vervolgen voor nietszeggende tweets is heel belangrijk natuurlijk.

Prachtig ook dat rechters hier zo lekker druk mee zijn, die hebben ook echt niets beters te doen en we hebben een overschot.
Nou ...... in de gevangenissen zijn niet-witte primaten oververtegenwoordigd.
Rechters doe dus wel degelijk hun werk.
pi_215789129
quote:
De rechtbank Den Haag heeft een 30-jarige vrouw veroordeeld nadat ze zich op Twitter (nu X) beledigend heeft uitgelaten over personen vanwege hun ras.
Nee.. vanwege hun acties met betrekking tot het schoppen van andere mensen

quote:
De woorden 'negroïde primaten' zijn door de verdachte gebruikt om op een laatdunkende manier te spreken over negroïde mensen
Ah nee, mensen zijn primaten. 'Negroide mens' is een 'Negroide primaat'.

quote:
In de woordkeuze kan slechts de bedoeling worden gelezen om hen af te schilderen als agressieve apen.
Im de woordkeuze wordt helemaal niets gezegd over agressie, en een aap is een aapachtige/primaat. De mens ook. Niet iedere primaat is een aap, net zoals niet iedere katachtige automatisch een leeuw is.

quote:
Het gebruik van de woorden 'dit volk', die verwijzen naar een groep mensen met dezelfde raciale kenmerken, laat daar geen twijfel over bestaan.
Dit volk kan ook een ander woord zijn voor mensen in het algemeen. Bijv: "Wat een vreemd volk zit er in het cafe" , of "Er is volk binnen gekomen!" , oftewel mensen.

quote:
Wel vestigde zij de aandacht op de huidskleur van een groep mensen ('negroïde primaten' en 'dit volk'). Niet valt in te zien dat de uitlating op enige wijze inhoudelijk heeft bijgedragen aan een maatschappelijk debat of als uiting van artistieke expressie is gedaan. De rechtbank oordeelt dat voor dergelijke uitspraken geen plaats is in de maatschappij.
Bizar. Er mag best over huidskleur gesproken worden in de maatschappij. Zolang je niet alle mensen met dezelfde huidskleur over een kam scheert. Als een dader van een misdaad een donkere man was, dan mag dit gewoon gezegd worden. In opsporing verzocht doen ze niet anders: "we zoeken een lichtgetintte man" etc.

quote:
De rechtbank legt een hogere straf op dan door de officier van justitie is geëist, omdat de ernst de feiten in de eis van de officier onvoldoende tot uitdrukking komt. De rechtbank vindt een taakstraf van 80 uren passend en geboden. Daarvan is 40 uur voorwaardelijk met een proeftijd van twee jaar. Dat betekent dat de verdachte deze voorwaardelijke 40 uur taakstraf pas moet uitvoeren als zij zich binnen twee jaar schuldig maakt aan een nieuw strafbaar feit. Aan het slachtoffer van de tweet van 27 maart moet zij een schadevergoeding betalen van 1550 euro.
Hier past maar één reactie:

pi_215789253
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 16:25 schreef Montagui het volgende:
Wat is er eigenlijk fout aan het benoemen van geweld plegende mannen met een negroïde uiterlijk als 'negroïde primaten'? Negroïde is een feitelijke vaststelling op basis van hun uiterlijk, en primaten is een afkeurende naamgeving voor hun gedrag.

Waarschijnlijk zal de pijn zitten in de samenvoeging van negroïde en primaten. Daar schiet menigeen van in een stuip, want ik vermoed dat je er makkelijker mee weg komt als je blanke geweldplegers als 'witte primaten' zou benoemen.

Niet eens, de mens is letterlijk een primaat. Net zoals leeuwen katachtigen zijn. Maar biologie is niet de sterkste kant van de rechtsprekende macht dat blijkt maar weer.
pi_215789576
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 10:10 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ahhh oké, stop de persen: VEM2012 heeft vlakbij een asielzoekerscentrum gewoond, en dan is alles waar wat Raissa zegt!!
Jezus! Slecht geslapen?
pi_215789618
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 10:18 schreef MissButterflyy het volgende:
Grappig trouwens dat ze vindt dat ze alles mag zeggen onder de vrijheid van meningsuiting, maar zich wel als slachtoffer gedraagt als mensen haar een racist vinden.
Wat een gejank daarover op haar X. Vrijheid van meningsuiting: zolang het in haar straatje past. Raissa vindt dat ze mag zeggen wat ze wil, maar anderen mogen dat niet over haar zeggen. Bijzonder. Elon Musk steunt haar trouwens, en vindt dat Nederland verandert in een totalitaire staat/regime. :')
Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat jij de reikwijdte van vrijheid van meningsuiting gewoon niet snapt (wat sowieso het geval is, getuige jouw post).
pi_215790922
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 15:36 schreef 111210 het volgende:
Een gore pedo
Pleonasme ;)
.
pi_215791075
quote:
Waarschijnlijk zal de pijn zitten in de samenvoeging van negroïde en primaten.
Nee, als dat het enige was, dan zou ze er mogelijk nog mee weg kunnen komen. Maar de context waarin ze het plaatst, daar zit 'm de pijn.

De tweet:
quote:
“Wéér een blanke man op straat in elkaar getrapt door een groep negroïde primaten. Hoe veel weerloze blanken moeten nog slachtoffer worden? Talloze waarschijnlijk: de open grenzen-elite importeert dit volk met bosjes, met alle gevolgen van dien"
Het is niet dat alléén agressieve allochtonen worden 'geïmporteerd' (en beledigd) maar een een compleet 'volk' van 'negroïde primaten'. En dat zet ze dan ook nog eens tegenover de 'weerloze' blanke slechtoffers (alsof goedwillende allochtonen geen slachtoffer kunnen zijn; nee, de 'weerloze blanken' is het bij haar).

De rechtbank:
quote:
De woorden 'negroïde primaten' zijn door de verdachte gebruikt om op een laatdunkende manier te spreken over negroïde mensen. In de woordkeuze kan slechts de bedoeling worden gelezen om hen af te schilderen als agressieve apen. De verdachte heeft het anderzijds over 'weerloze blanken' en 'blanken' als 'slachtoffer' van die agressie. Zij zet daarmee twee groepen mensen op basis van hun verschillende huidskleur tegenover elkaar, waarbij blanke mensen als slachtoffer van mensen met een donkere huidskleur worden neergezet. De verdachte treft daarmee de mensen die tot de laatste groep behoren collectief in wat voor die groep kenmerkend is, namelijk hun ras. Het gebruik van de woorden 'dit volk', die verwijzen naar een groep mensen met dezelfde raciale kenmerken, laat daar geen twijfel over bestaan.
.
pi_215791107
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 21:46 schreef r_one het volgende:

[..]
Nee, als dat het enige was, dan zou ze er mogelijk nog mee weg kunnen komen. Maar de context waarin ze het plaatst, daar zit 'm de pijn.

De tweet:
[..]
Het is niet dat alléén agressieve allochtonen worden 'geïmporteerd' (en beledigd) maar een een compleet 'volk' van 'negroïde primaten'. En dat zet ze dan ook nog eens tegenover de 'weerloze' blanke slechtoffers (alsof goedwillende allochtonen geen slachtoffer kunnen zijn; nee, de 'weerloze blanken' is het bij haar).

De rechtbank:
[..]

ja maar......
  vrijdag 6 december 2024 @ 21:51:34 #147
438527 MissButterflyy
pi_215791116
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 19:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat jij de reikwijdte van vrijheid van meningsuiting gewoon niet snapt (wat sowieso het geval is, getuige jouw post).
Ach, net als de rechters zal ik het wel niet snappen.
pi_215791158
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 21:51 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ach, net als de rechters zal ik het wel niet snappen.
Nee, ik heb het over wat jij schrijft. Dat laat echt zien dat je geen idee hebt. De uitspraak heb ik nog niet uit kunnen pluizen. Er zal ook nog wel HB aangetekend worden.
pi_215791175
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 21:49 schreef stalybridge het volgende:

[..]
ja maar......
Ja maar wátte?

Komma komma komma ..... ~O> >:)
.
  vrijdag 6 december 2024 @ 21:59:13 #150
438527 MissButterflyy
pi_215791183
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 21:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, ik heb het over wat jij schrijft. Dat laat echt zien dat je geen idee hebt. De uitspraak heb ik nog niet uit kunnen pluizen. Er zal ook nog wel HB aangetekend worden.
En waarom weet jij het beter?
pi_215791193
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 21:56 schreef VEM2012 het volgende:
Nee, ik heb het over wat jij schrijft. Dat laat echt zien dat je geen idee hebt.
Wat zij schrijft is absoluut steekhoudend. Dan zou ik dus ook 'geen idee' hebben. Lees anders post #145 even.
quote:
De uitspraak heb ik nog niet uit kunnen pluizen.
Ik wel 8-)
quote:
Er zal ook nog wel HB aangetekend worden.
Laat 'zal' maar weg.
.
pi_215791218
Raisa nog steeds #1, wat mij betreft heeft ze geen woord verkeerd gezegd.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_215791225
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 22:04 schreef Hathor het volgende:
Raisa nog steeds #1, wat mij betreft heeft ze geen woord verkeerd gezegd.
Trolololol
.
pi_215791233
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 22:05 schreef r_one het volgende:

[..]
Trolololol
Wel dan?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_215791251
misschien kan ze al schoffelend wel haar kletsprogrammatje presenteren.
Bjj Ongeschoffeld Nederland
  vrijdag 6 december 2024 @ 22:13:49 #156
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215791295
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 22:09 schreef spectrumanalyser het volgende:
misschien kan ze al schoffelend wel haar kletsprogrammatje presenteren.
Bjj Ongeschoffeld Nederland
Ik dacht altijd dat het ongeschoold Nederland was
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215791317
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 22:06 schreef Hathor het volgende:

[..]
Wel dan?
Ja zekers wel.
.
pi_215791874
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 21:59 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
En waarom weet jij het beter?
Omdat ik jarenlang in een cassatiepraktijk heb gewerkt.
pi_215791878
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 22:00 schreef r_one het volgende:

[..]
Wat zij schrijft is absoluut steekhoudend. Dan zou ik dus ook 'geen idee' hebben.
Waarvan akte dan.
pi_215792614
quote:

Jupppppppppp
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215792625
quote:

[..]

De tweet:
[..]

De rechtbank:
[..]

Daar vul jij en de rechtbank toch echt zaken in.

Schuldig totdat onschuld bewezen? Ofzo?

Hoezo zou volk over ras gaan in die zin? Hoezo niet dat type barbaarse idioten?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215792634
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 21:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het gaat niet om een groep mensen als geheel, het gaat om een selecte groep.

En die selecte groep is primitief, barbaars, derhalve kiest ze het woord primaten, wat feitelijk ook klopt, maar semantisch primitief overkomt.

Negroïde, ja... Klopt feitelijk, ik denk dat ze de kleur benoemd omdat ze in de barbaarse geweldsuiting een racistisch motief ziet.

Dus het gaat niet over een complete groep, maar een selecte groep, en het gaat om een racistische uiting, dus de kleuren worden benoemd.

Ik denk dat ze niet aan het benoemen van de kleuren zou ontkomen als ze het racistische karakter wilt benadrukken.
pi_215792640
quote:

[..]

Daar zou geen veroordeling voor benodigd moeten zijn.
pi_215792713
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 15:18 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Goh, wat klink je zelf toch beschaafd. Maar echt!! :')
Er is niets mis met negroide primaten. Het feit dat jij dit onbeschaafd vindt zegt meer over jouw vooroordelen.

Ik weet niet hoor, maar hebben rechters dan echt geen enkele toegang tot woordenboeken??

Betekenis 'primaat'
Je hebt gezocht op het woord: primaat.

1) pri·maat (de; m; meervoud: primaten)

aartsbisschop: de primaat van
België

hoogontwikkeld zoogdier: apen
en mensen behoren tot de
primaten

2) pri·maat (het; o)

oppergezag: het primaat van de
paus

voorrang, prioriteit: het
primaat hebben het
belangrijkst zijn, het zwaarst
wegen

ne·gro·ï·de (bijvoeglijk naamwoord)

met kenmerken van de groepen
mensen met een zwarte of
donkere huidskleur

[ Bericht 35% gewijzigd door MeneerPresident op 07-12-2024 08:30:12 ]
  zaterdag 7 december 2024 @ 08:43:27 #165
438527 MissButterflyy
pi_215793045
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 23:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Omdat ik jarenlang in een cassatiepraktijk heb gewerkt.
Dit is geen argument.
Mijn zus is advocaat, evenals meerdere familieleden van me die rechten hebben gestudeerd.
Dus buiten hier praat ik nog wel eens met ze over dit soort dingen.
Zo, dan heb je ook mijn non- argument.
  zaterdag 7 december 2024 @ 08:45:56 #166
438527 MissButterflyy
pi_215793059
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 06:29 schreef MeneerPresident het volgende:

[..]
Er is niets mis met negroide primaten. Het feit dat jij dit onbeschaafd vindt zegt meer over jouw vooroordelen.

Ik weet niet hoor, maar hebben rechters dan echt geen enkele toegang tot woordenboeken??

Betekenis 'primaat'
Je hebt gezocht op het woord: primaat.

1) pri·maat (de; m; meervoud: primaten)

aartsbisschop: de primaat van
België

hoogontwikkeld zoogdier: apen
en mensen behoren tot de
primaten

2) pri·maat (het; o)

oppergezag: het primaat van de
paus

voorrang, prioriteit: het
primaat hebben het
belangrijkst zijn, het zwaarst
wegen

ne·gro·ï·de (bijvoeglijk naamwoord)

met kenmerken van de groepen
mensen met een zwarte of
donkere huidskleur
Ach, wat ben jij toch slim, had die rechter nu maar een woordenboek erbij gepakt!
Jij trapt precies in wat Raissa je wijs probeert te maken.
pi_215793100
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 08:45 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ach, wat ben jij toch slim, had die rechter nu maar een woordenboek erbij gepakt!
Ja best triest dat ze dat dus niet doen, maar dan wel hun eigen interpretatie geven aan de betekenis van de woorden. Hoe ankertriest is dat.

"De woorden 'negroïde primaten' zijn door de verdachte gebruikt om op een laatdunkende manier te spreken over negroïde mensen. In de woordkeuze kan slechts de bedoeling worden gelezen om hen af te schilderen als agressieve apen. De verdachte heeft het anderzijds over 'weerloze blanken' en 'blanken' als 'slachtoffer' van die agressie."

Wel compleet foutieve conclusies trekken over het woordgebruik, maar niet eens het fucking woordenboek openen :') :') x 10.000

[ Bericht 16% gewijzigd door MeneerPresident op 07-12-2024 08:59:04 ]
pi_215793136
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 08:43 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dit is geen argument.
Mijn zus is advocaat, evenals meerdere familieleden van me die rechten hebben gestudeerd.
Dus buiten hier praat ik nog wel eens met ze over dit soort dingen.
Zo, dan heb je ook mijn non- argument.
Ben je nou serieus 4 jaar studie plus ruim een kwart eeuw werkervaring aan het vergelijken met ‘wel eens een gesprek met juristen’? Kom op nou!

Ik heb eerder dit jaar het al uitgebreid toegelicht aan jou. Maar zoals altijd: als het je niet uitkomt gaat het bij jou het ene oor in en het andere uit.

Zoek maar zelf terug. Het was volgens mij in de discussie over X en Brazilië.

Ps juristen en advocaten hebben niet meteen verstand van alle rechtsgebieden. Zeker niet ten aanzien van dit soort elementaire rechten. Dat leer je in een cassatiepraktijk, of als griffier bij de HR.

Voor hetzelfde geld is jouw zus arbeidsrecht advocaat…

[ Bericht 6% gewijzigd door VEM2012 op 07-12-2024 09:03:22 ]
pi_215793207
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 december 2024 08:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ben je nou serieus 4 jaar studie plus ruim een kwart eeuw werkervaring aan het vergelijken met ‘wel eens een gesprek met juristen’? Kom op nou!

Ik heb eerder dit jaar het al uitgebreid toegelicht aan jou. Maar zoals altijd: als het je niet uitkomt gaat het bij jou het ene oor in en het andere uit.

Ps juristen en advocaten hebben niet meteen verstand van alle rechtsgebieden. Zeker niet ten aanzien van dit soort elementaire rechten. Dat leer je in een cassatiepraktijk, of als griffier bij de HR.

Schrik je dan niet van zo'n uitspraak? Het is puur politiek gemotiveerd, op basis van onderbuik gevoelens en negatieve aannames. Feiten lijken niet belangrijk in deze zaak.
pi_215793208
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 03:38 schreef ludovico het volgende:

[..]
Daar vul jij en de rechtbank toch echt zaken in.
Waarvan akte dan.
.
pi_215793228
"De woorden 'negroïde primaten' zijn door de verdachte gebruikt om op een laatdunkende manier te spreken over negroïde mensen. In de woordkeuze kan slechts de bedoeling worden gelezen om hen af te schilderen als agressieve apen. De verdachte heeft het anderzijds over 'weerloze blanken' en 'blanken' als 'slachtoffer' van die agressie."

De rechtbank kan wat mij betreft dit soort aannames echt niet maken.
pi_215793245
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 09:07 schreef ricky3 het volgende:

[..]
Schrik je dan niet van zo'n uitspraak? Het is puur politiek gemotiveerd, op basis van onderbuik gevoelens en negatieve aannames. Feiten lijken niet belangrijk in deze zaak.
Ik heb de uitspraak nog niet gelezen, geen tijd voor gehad. Maar in zijn algemeenheid schrik ik niet meer omdat dit al jaren aan de gang is. Ik heb mijzelf van het tableau laten schrappen omdat ik het vak niet meer leuk vond vanwege rechters die weigeren het recht toe te passen.

Jaren terug had je al de toenmalige voorzitter van de HR die meende dat rechters meer activistisch moeten worden en dat zonder problemen kon op laten tekenen in het advocatenblad.

Dus het is niet nieuw. Wel ernstig. We zijn de rechtsstaat voorbjj.
pi_215793264
quote:
Volk is ook gewoon een ander woord voor 'mensen'. Wederom een negatieve interpretatie van de rechtbank en ze stellen zelfs dat er geen andere interpretatie mogelijk is terwijl dit onjuist is. Volk kan informeel ook gewoon, luitjes, mensen, personen, betekenen.

' mensenmenigte: er was veel volk op de been '

hiermee zeg je niets over afkomst of uiterlijk.
  zaterdag 7 december 2024 @ 09:18:21 #174
438527 MissButterflyy
pi_215793285
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 december 2024 08:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

We zijn het inderdaad niet eens. Mijn zwager is trouwens een best bekende strafrechtadvocaat, en zit regelmatig op de stoel van rechter, maar jij zal het wel beter weten VEM2012. Zoals met alles.
Ga er verder ook geen woorden meer aan verspillen.
De vrijheid van meningsuiting heeft grenzen in NL, jij vindt schijnbaar van niet, deze rechters vinden van wel. Raissa is wel boos als de vrijheid van meningsuiting wordt gebruikt als er niet zo’n aardige dingen over haar worden gezegd. Ze misbruikt de vrijheid van meningsuiting zoals die haar zelf uitkomt.
pi_215793301
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 09:18 schreef MissButterflyy het volgende:
Raissa is wel boos als de vrijheid van meningsuiting wordt gebruikt als er niet zo’n aardige dingen over haar worden gezegd.
Bewijs?
  zaterdag 7 december 2024 @ 09:21:19 #176
438527 MissButterflyy
pi_215793310
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 09:19 schreef ricky3 het volgende:

[..]
Bewijs?
Check haar X, ze is boos dat er mensen zijn die haar een racist vinden. Dat mag niet van haar.
pi_215793322
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 09:21 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Check haar X, ze is boos dat er mensen zijn die haar een racist vinden. Dat mag niet van haar.
ah tja er is ook geen reden om haar een racist te noemen. Ik snap dat wel. Maar aan de andere kant, als mensen haar een racist vinden is dat ook hun goed recht. Moeten ze mogen noemen op het internet naar mijn mening.

Er is ook niet echt veel mis met racisme naar mijn mening maar goed. verschillende rassen hebben nou eenmaal verschillende eigenschappen. (haarkleur, huidskleur, oogkleur, lengte etc)

Mensen anders behandelen vanwege het feit dat ze een ander ras zijn is wel slecht uiteraard.
pi_215793356
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 09:22 schreef ricky3 het volgende:
Er is ook niet echt veel mis met racisme naar mijn mening
Interessant, je gaat je hier vast thuisvoelen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_215793359
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 09:11 schreef ricky3 het volgende:

Sinds wanneer is het laatdunkend spreken over anderen strafbaar? Waarbij het ook nog eens een subjectieve invulling is van de rechter. Veel Marokkanen praten laatdunkend over Nederlanders en noemen hen 'kazen' Afgeschilderd worden als kaas, het zal je maar gebeuren.
pi_215793361
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 09:28 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Interessant, je gaat je hier vast thuisvoelen.
Racisme is de opvatting of doctrine dat er menselijke rassen te onderscheiden zijn met daaraan gerelateerde verschillen in karaktereigenschappen, fysieke capaciteiten en/of geestelijke vermogens.

"fysieke capaciteiten" is nogal een breed begrip.

De opvattingen dat mensen van verschillende etniciteit verschillende fysieke capaciteiten hebben is een volstrekt normale opvatting. Mensen anders behandelen om deze eigenschap is dan niet oke uiteraard.
pi_215793376
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 09:29 schreef ricky3 het volgende:

[..]
Racisme is de opvatting of doctrine dat er menselijke rassen te onderscheiden zijn met daaraan gerelateerde verschillen in karaktereigenschappen, fysieke capaciteiten en/of geestelijke vermogens.

De opvattingen dat mensen van verschillende etniciteit verschillende fysieke capaciteiten hebben is een volstrekt normale opvatting. Mensen anders behandelen om deze eigenschap is dan niet oke uiteraard.
Ja, ja, heel goed, kun je er nog iets meer over vertellen? Hoe zit het met de geestelijke vermogens bijvoorbeeld.
pi_215793380
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 09:31 schreef Ludachrist het volgende:
a, ja, heel goed, kun je er nog iets meer over vertellen? Hoe zit het met de geestelijke vermogens bijvoorbeeld
begrijp je niet wat en/of betekent?
pi_215793388
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 09:31 schreef ricky3 het volgende:

[..]
begrijp je niet wat en/of betekent?
Nee, kun je het uitleggen?
pi_215793408
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 09:32 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Nee, kun je het uitleggen?
Er hoeft slechts aan een van de drie eigenschappen voldaan te worden om het tot racisme te benoemen in het geval van 'Of'.

eigenschap 1, 2 of 3. In dit geval de fysieke eigenschap.

Er moet aan alle eigenschappen voldaan worden in het geval van 'En'.

De slash geeft de lezer de mogelijkheid 1 van de 2 opties te verwerpen.

Het schijnt toch allemaal erg moeilijk te zijn voor mensen hier om gewoon te lezen ipv je onderbuik te laten spreken.
  zaterdag 7 december 2024 @ 09:35:48 #185
438527 MissButterflyy
pi_215793419
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 09:29 schreef ricky3 het volgende:

[..]

En dat is wat racisme is, mensen daarop anders behandelen. Enkel om hun huidkleur, omdat ze dik zijn of misschien lesbisch of whatever. Terwijl dat in dat geval niet nodig is.
Racisme is niet dat er verschillen zijn tussen mensen en dat we niet iedereen hetzelfde behandelen.
pi_215793426
quote:

Eens. Mensen zijn ook primaten. Invullen dat ze ‘apen’ bedoelt moet hebben kan niet bewezen worden, anders dan doordat zij zelf aangeeft het zo bedoeld te hebben.

Dat het laatdunkend bedoeld is mag de rechter wel constateren. Alleen: als ze hen criminelen had genoemd was dat ook laatdunkend. Je mag natuurlijk mensen die zulk wangedrag vertonen best laatdunkend beschrijven.
pi_215793430
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 09:35 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
En dat is wat racisme is, mensen daarop anders behandelen. Enkel om hun huidkleur, omdat ze dik zijn of misschien lesbisch of whatever. Terwijl dat in dat geval niet nodig is.
Racisme is niet dat er verschillen zijn tussen mensen en dat we niet iedereen hetzelfde behandelen.
incorrect. Rassendiscrimatie is hetgeen je bedoelt. Bovendien, dik of lesbisch zijn is geen ras. Lees de definitie nog eens
pi_215793437
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 09:21 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Laster en smaad mag inderdaad niet. Dat is nu toevallig wel een harde grens tav vrijheid van meningsuiting, ook al omdat het doel van de vrijheid van meningsuiting in het geheel niet wordt geraakt door deze harde grens.
pi_215793442
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 09:22 schreef ricky3 het volgende:

[..]
ah tja er is ook geen reden om haar een racist te noemen. Ik snap dat wel. Maar aan de andere kant, als mensen haar een racist vinden is dat ook hun goed recht. Moeten ze mogen noemen op het internet naar mijn mening.

Er is ook niet echt veel mis met racisme naar mijn mening maar goed. verschillende rassen hebben nou eenmaal verschillende eigenschappen. (haarkleur, huidskleur, oogkleur, lengte etc)

Mensen anders behandelen vanwege het feit dat ze een ander ras zijn is wel slecht uiteraard.
Je mag vinden wat je wil, maar iemand uitmaken voor een racist is in beginsel strafbaar.
pi_215793447
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 09:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je mag vinden wat je wil, maar iemand uitmaken voor een racist is in beginsel strafbaar.
ah oke. ja mee eens opzich.
pi_215793468
Zou het echt heel raar vinden als met behulp van de definities uit het woordenboek dit gedeelte van de veroordeling nog steeds stand houdt.
  zaterdag 7 december 2024 @ 09:45:38 #192
438527 MissButterflyy
pi_215793539
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 09:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Laster en smaad mag inderdaad niet. Dat is nu toevallig wel een harde grens tav vrijheid van meningsuiting, ook al omdat het doel van de vrijheid van meningsuiting in het geheel niet wordt geraakt door deze harde grens.
Het is geen laster en smaad, mevrouw plempt haar X vol met alleen donkere mensen van bepaalde afkomsten die criminele dingen doen. Over autochtonen heeft ze het nooit.
En het staat haar verder vrij die mensen anders aan te klagen hè, die haar racist noemen.

Maar goed, ze heeft het nu vooral druk met geld inzamelen voor haar strijd tegen de rechters in NL, tegen deze bananenrepubliek, zoals ze het zelf noemt.
Iemand benoemde hier al eerder dat ze genoeg geld heeft en dat de vraag is wat ze echt met het geld gaat doen.
Maar haar trouwe volgers en fans trappen er in en doneren gretig.
pi_215793564
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 09:45 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Het is geen laster en smaad
Het deel over Smeets wel.
pi_215793603
quote:

[..]
Het is geen laster en smaad, mevrouw plempt haar X vol met alleen donkere mensen van bepaalde afkomsten die criminele dingen doen. Over autochtonen heeft ze het nooit.
En het staat haar verder vrij die mensen anders aan te klagen hè, die haar racist noemen.

Maar goed, ze heeft het nu vooral druk met geld inzamelen voor haar strijd tegen de rechters in NL, tegen deze bananenrepubliek, zoals ze het zelf noemt.
Iemand benoemde hier al eerder dat ze genoeg geld heeft en dat de vraag is wat ze echt met het geld gaat doen.
Maakt je nog niet schuldig aan rassendiscriminatie.
pi_215793604
quote:

[..]

Waarom is het volgens jou precies geen laster of smaad?

Verder ben ik geen fan van haar. Ik ben niet zo onder de indruk van een leuk snoetje dat ik meteen alle drek voor lief neem.
  zaterdag 7 december 2024 @ 09:52:29 #196
438527 MissButterflyy
pi_215793614
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 09:48 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Het deel over Smeets wel.
Klopt, dat speelt ook nog mee in de uitspraak.

En ik lees dat X best wat tweets verwijderd heeft van haar die echt te ver gingen, denk dat de rechters echt naar dat totaalplaatje kijken. Plus dat mevrouw totaal niet laat zien ergens spijt van te hebben en op X alweer vrolijk verder gaat op dezelfde manier, in het hoger beroep gaat de straf echt niet lager worden.
pi_215793619
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 09:52 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Klopt, dat speelt ook nog mee in de uitspraak.

En ik lees dat X best wat tweets verwijderd heeft van haar die echt te ver gingen, denk dat de rechters echt naar dat totaalplaatje kijken. Plus dat mevrouw totaal niet laat zien ergens spijt van te hebben en op X alweer vrolijk verder gaat op dezelfde manier, in het hoger beroep gaat de straf echt niet lager worden.
Tuurlijk wel. voor het gedeelte over negroide primaten wordt ze volledig vrijgesproken.
  zaterdag 7 december 2024 @ 09:55:19 #198
438527 MissButterflyy
pi_215793641
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 09:51 schreef ricky3 het volgende:

[..]
Maakt je nog niet schuldig aan rassendiscriminatie.
De uitspraak gaat over smaad en groepsbelediging.
pi_215793676
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 08:51 schreef MeneerPresident het volgende:

[..]
Ja best triest dat ze dat dus niet doen, maar dan wel hun eigen interpretatie geven aan de betekenis van de woorden. Hoe ankertriest is dat.

Wel compleet foutieve conclusies trekken over het woordgebruik, maar niet eens het fucking woordenboek openen :') :') x 10.000
Hoe zal een vrouw die al jaren haar geld verdient door vanuit haar radicaalrechtse milieu te provoceren het dan wel bedoelen denk je?
pi_215793691
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 december 2024 09:57 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Hoe zal een vrouw die al jaren haar geld verdient door vanuit haar radicaalrechtse milieu te provoceren het dan wel bedoelen denk je?
Dit is gevaarlijk. Je haalt nu haar politieke kleur aan…
pi_215793703
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 09:55 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
De uitspraak gaat over smaad en groepsbelediging.
ah ja. groepsbelediging xd wat doet dat uberhaupt in het strafrecht. Wat is er mis met het beledigen van groepen...
pi_215793708
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 09:07 schreef ricky3 het volgende:

[..]
Wel interessant, we hebben voor het eerst een extreemrechtse partij als grootste in onze regering. Dus gaat wat ze roept dan zelfs de PVV te ver? Of zit er een andere politieke motivatie in volgens jou?
  zaterdag 7 december 2024 @ 10:00:59 #203
438527 MissButterflyy
pi_215793713
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 09:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Waarom is dat gevaarlijk?
Ook dat heeft de rechtbank meegenomen in de uitspraak, ze is niet zomaar iemand op X die dat roept maar een aardig bekende Nederlander met veel volgers. Eigenlijk is dat dus juist wel gevaarlijk.

Snap je dat niet?
pi_215793716
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:00 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Wel interessant, we hebben voor het eerst een extreemrechtse partij als grootste in onze regering. Dus gaat wat ze roept dan zelfs de PVV te ver? Of zit er een andere politieke motivatie in volgens jou?
De politieke voorkeur van de veelal woke linkse rechtspraak.
pi_215793717
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 09:37 schreef ricky3 het volgende:

[..]
incorrect. Rassendiscrimatie is hetgeen je bedoelt. Bovendien, dik of lesbisch zijn is geen ras. Lees de definitie nog eens
Er bestaan sowieso geen verschillende menselijke rassen. Racisme bestaat dus niet?
pi_215793722
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:01 schreef ricky3 het volgende:

[..]
Aha, dat is wel een heel bijzondere uitspraak gezien het politieke landschap. Kan je die ook verder motiveren?
  zaterdag 7 december 2024 @ 10:02:41 #207
438527 MissButterflyy
pi_215793727
quote:

[..]
:O

Ik ga eens wat anders doen.
  zaterdag 7 december 2024 @ 10:03:23 #208
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215793736
quote:

[..]
Typische D66 rechter ook weer met zo’n fopstrafje van 40 uur papiertjes prikken.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215793738
raisa, de nieuwe hitler
pi_215793751
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:01 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Er bestaan sowieso geen verschillende menselijke rassen. Racisme bestaat dus niet?
ah oke dan kan er ook niemand voor vervolgd worden.
pi_215793755
-

[ Bericht 100% gewijzigd door ricky3 op 07-12-2024 10:04:40 ]
pi_215793761
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 09:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als iemand al jaren een bepaalde kant op provoceert en een keer net over het randje gaat is dat toch niet zo raar? De vergoelijkende variant van de interpretatie zou wel erg afwijken van haar oeuvre…
pi_215793767
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:04 schreef ricky3 het volgende:

[..]
ah oke dan kan er ook niemand voor vervolgd worden.
Dat zou al een stuk beter bij het huidige politieke klimaat passen…
pi_215793769
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:02 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Aha, dat is wel een heel bijzondere uitspraak gezien het politieke landschap. Kan je die ook verder motiveren?
rechters zitten er wel jaaren. Het huidige politieke landschap is irrelevant voor de politieke motivatie van de rechters. Bovendien, zouden rechters recht moeten spreken en niet met hun politieke voorkeur recht moeten spreken.
  zaterdag 7 december 2024 @ 10:06:14 #215
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_215793770
Raar wijf, met die paardenbek.
Yea, she's on crack.
pi_215793771
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:00 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Waarom is dat gevaarlijk?
Ook dat heeft de rechtbank meegenomen in de uitspraak, ze is niet zomaar iemand op X die dat roept maar een aardig bekende Nederlander met veel volgers. Eigenlijk is dat dus juist wel gevaarlijk.

Snap je dat niet?
Iemands politieke kleur meewegen? Jij snapt niet waarom dat niet kan?

Dus als je maar het goede politieke kleurtje hebt mag je meer zeggen dan wanneer je het verkeerde politieke kleurtje hebt?

Je weet dat vervolgd worden op basis van politieke overtuiging een reden is voor asiel hoop ik? Zo ernstig vinden we dat!

(Ik zeg niet dat de Rechtbank dat heeft gedaan overigens)
pi_215793774
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:06 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
Raar wijf, met die paardenbek.
ik vind haar absoluut raar. maar ben het niet eens met de veroordeling.
pi_215793779
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:01 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Biologen zijn het niet met jou eens…
  zaterdag 7 december 2024 @ 10:07:08 #219
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_215793780
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:06 schreef ricky3 het volgende:

[..]
ik vind haar absoluut raar. maar ben het niet eens met de veroordeling.
Waarvan akte.
Yea, she's on crack.
pi_215793789
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
quote:
Biologisch gezien bestaan er naar hedendaagse wetenschappelijke inzichten binnen de soort Homo sapiens echter geen rassen.[1][2][3]

1 Keita, S O Y, Kittles, Royal, Bonney, Furbert-Harris, Dunston, Rotimi (2004). Conceptualizing human variation. Nature 36 (11s): S17–S20. ISSN: 1061-4036. PMID 15507998. DOI: 10.1038/ng1455. “Modern human biological variation is not structured into phylogenetic subspecies ('races'), nor are the taxa of the standard anthropological 'racial' classifications breeding populations. The 'racial taxa' do not meet the phylogenetic criteria. 'Race' denotes socially constructed units as a function of the incorrect usage of the term.”.
2 Harrison, Guy (2010). Race and Reality. Prometheus Books, Amherst "Race is a poor empirical description of the patterns of difference that we encounter within our species. The billions of humans alive today simply do not fit into neat and tidy biological boxes called races. Science has proven this conclusively. The concept of race (...) is not scientific and goes against what is known about our ever-changing and complex biological diversity."
3 Roberts, Dorothy (2011). Fatal Invention. The New Press, London, New York "The genetic differences that exist among populations are characterized by gradual changes across geographic regions, not sharp, categorical distinctions. Groups of people across the globe have varying frequencies of polymorphic genes, which are genes with any of several differing nucleotide sequences. There is no such thing as a set of genes that belongs exclusively to one group and not to another. The clinal, gradually changing nature of geographic genetic difference is complicated further by the migration and mixing that human groups have engaged in since prehistory. Human beings do not fit the zoological definition of race. A mountain of evidence assembled by historians, anthropologists, and biologists proves that race is not and cannot be a natural division of human beings."
Er zijn geen rassen, dus racisme bestaat niet en rassendiscriminatie is onmogelijk en kan dus ook niet vervolgd of bestraft worden. simpel.
pi_215793806
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Biologen uit de schedelmeterscategorie inderdaad.
  zaterdag 7 december 2024 @ 10:10:15 #222
438527 MissButterflyy
pi_215793814
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Iemands politieke kleur meewegen? Jij snapt niet waarom dat niet kan?

Dus als je maar het goede politieke kleurtje hebt mag je meer zeggen dan wanneer je het verkeerde politieke kleurtje hebt?

Je weet dat vervolgd worden op basis van politieke overtuiging een reden is voor asiel hoop ik? Zo ernstig vinden we dat!

(Ik zeg niet dat de Rechtbank dat heeft gedaan overigens)
Groepsbelediging en smaad is geen politiek.
Mevrouw zet bevolkingsgroepen tegen elkaar op. Is geen politiek.
Hou toch eens op met die goedpraterij.
pi_215793819
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:06 schreef ricky3 het volgende:

[..]
rechters zitten er wel jaaren. Het huidige politieke landschap is irrelevant voor de politieke motivatie van de rechters. Bovendien, zouden rechters recht moeten spreken en niet met hun politieke voorkeur recht moeten spreken.
Dan zou je eigenlijk wel mogen motiveren waarom het in dit ene geval op een bepaalde wijze politiek gemotiveerd is. Dat is immers nogal een uitspraak…
pi_215793830
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:10 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
vreselijk, het kwaad in eigen persoon
pi_215793847
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:04 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Als iemand al jaren een bepaalde kant op provoceert en een keer net over het randje gaat is dat toch niet zo raar? De vergoelijkende variant van de interpretatie zou wel erg afwijken van haar oeuvre…
Je kan best eerdere uitspraken als steunbewijs opvoeren. Maar dat staat los van de politieke kleur.

Bij hetzelfde gedrag hoort in beginsel dezelfde veroordeling/vrijspraak/ontslag van rechtsvervolging en indien veroordeling dezelfde straf.

Of je nou ultralinks/-rechts bent, of meer normaal functioneert in je hersenpannetje.
pi_215793892
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:10 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dan zou je eigenlijk wel mogen motiveren waarom het in dit ene geval op een bepaalde wijze politiek gemotiveerd is. Dat is immers nogal een uitspraak…
blanke meid beledigt donkere mensen, directe vervolging. akwasi roept op tot geweld tegen blanken, niets.

Links woke beleid is letterlijk blanken zijn slecht en donkere mensen zijn zielig en doet er alles aan om dat gedachtegoed in stand te houden. Dit vonnis bewijst dat mooi.

maargoed, we dwalen af.
pi_215793896
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:08 schreef ricky3 het volgende:

[..]
[..]
Er zijn geen rassen, dus racisme bestaat niet en rassendiscriminatie is onmogelijk en kan dus ook niet vervolgd of bestraft worden. simpel.
Midas Dekkers vertegenwoordigt weer een andere stroming.
pi_215793905
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat bedoel je?
pi_215793976
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je kan best eerdere uitspraken als steunbewijs opvoeren. Maar dat staat los van de politieke kleur.

Bij hetzelfde gedrag hoort in beginsel dezelfde veroordeling/vrijspraak/ontslag van rechtsvervolging en indien veroordeling dezelfde straf.

Of je nou ultralinks/-rechts bent, of meer normaal functioneert in je hersenpannetje.
Ik doelde ook op die eerdere uitspraken. Ze provoceert al jaren in deze richting en verdient daar haar geld mee. Als je heel vaak tegen of net over de grens gaat is het niet gek als het opvalt als je weer iets idioots roept…
pi_215793985
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:15 schreef ricky3 het volgende:

[..]
blanke meid beledigt donkere mensen, directe vervolging. akwasi roept op tot geweld tegen blanken, niets.

Links woke beleid is letterlijk blanken zijn slecht en donkere mensen zijn zielig en doet er alles aan om dat gedachtegoed in stand te houden. Dit vonnis bewijst dat mooi.

maargoed, we dwalen af.
Excuus, was wel even benieuwd naar je fantasie hierover ;).
pi_215794011
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:10 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Lees gewoon even waar ik op reageerde…

Zou je overigens nog mijn vraag hierboven willen beantwoorden, aangezien je lijkt te beweren dat het geen smaad/laster kan zijn om haar een racist te noemen omdat ze een racist is…
  zaterdag 7 december 2024 @ 10:23:19 #232
438527 MissButterflyy
pi_215794050
twitter

Wat een drama. De wereld vergaat, en Nederland en het Nederlandse rechtssysteem, want Raisa krijgt een taakstraf (waartegen ze in hoger beroep kan gaan).
Er worden vergelijkingen gemaakt met Rusland en Saudi-Arabië.

Echt, ik lach me suf om dat account. :')
pi_215794051
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:16 schreef ricky3 het volgende:

[..]
Wat bedoel je?
Dat hij wel meent dat er sprake is van rassen binnen de mens. Heeft daar zelfs een boek over geschreven meen ik.

In een interview wat ik heb gehoord legt hij ook uit waarom en gaf hij aan dat het vooral politiek is gemotiveerd om het niet meer zo te betitelen vanwege het verleden, maar dat men daar nu op terug zou komen.
  zaterdag 7 december 2024 @ 10:24:07 #234
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215794061
Laat het maar aan de barbienazi over om dit volledig uit te gaan melken. Zelfs als de straf in hoger beroep ongetwijfeld hoger uitvalt
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215794067
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:08 schreef ricky3 het volgende:

[..]
[..]
Klopt.. racisme is een term bedacht door mensen die juist verdeeldheid in stand willen houden.
Zo simpel is het.
Ik ben opgegroeid in een samenleving waarin zwarte piet mijn grootste vriend was, en racisme enkel nog een term uit Amerika was. Moet je kijken in wat voor een land we nu leven. Dat zwarte piet nu symbool staat aan racisme en slavernij.
Krankzinnig. Zwarte piet is net als een kind een bron van onschuld.
  zaterdag 7 december 2024 @ 10:26:43 #236
438527 MissButterflyy
pi_215794084
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Lees gewoon even waar ik op reageerde…

Zou je overigens nog mijn vraag hierboven willen beantwoorden, aangezien je lijkt te beweren dat het geen smaad/laster kan zijn om haar een racist te noemen omdat ze een racist is…
Natuurlijk is ze dat, ze zal nooit iets zeggen over autochtonen die crimineel zijn. Of over twitteren, zeg maar.
pi_215794087
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Midas Dekkers is een fantast, een zielloze aandacht zoeker
pi_215794114
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:19 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ik doelde ook op die eerdere uitspraken. Ze provoceert al jaren in deze richting en verdient daar haar geld mee. Als je heel vaak tegen of net over de grens gaat is het niet gek als het opvalt als je weer iets idioots roept…
Dat het meer opvalt is waar, maar strafrechtelijk niet relevant.

En wat bedoel je met dat ze haar geld ermee verdient? Een soort van garantenstellung? Want ze is journalist en dat journalisten minder zouden mogen zeggen is niet waar.
  zaterdag 7 december 2024 @ 10:30:13 #239
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215794137
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

En wat bedoel je met dat ze haar geld ermee verdient? Een soort van garantenstellung? Want ze is journalist en dat journalisten minder zouden mogen zeggen is niet waar.
Journalist _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215794144
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:30 schreef Caland het volgende:

[..]
Journalist _O-
journalist is geen beschermde titel.
pi_215794147
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[ x ]

Wat een drama. De wereld vergaat, en Nederland en het Nederlandse rechtssysteem, want Raisa krijgt een taakstraf (waartegen ze in hoger beroep kan gaan).

Echt, ik lach me suf om dat account. :')
In Rusland en Saudi Arabië was je niet vervolgd voor deze uitspraken. ;)
  zaterdag 7 december 2024 @ 10:32:50 #242
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_215794166
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:30 schreef ricky3 het volgende:

[..]
journalist is geen beschermde titel.
Als iedereen zichzelf journalist mag noemen heeft het ook geen waarde.

Razzia heeft niets van een journalist.
pi_215794167
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
touché :)
  zaterdag 7 december 2024 @ 10:33:35 #244
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_215794174
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:24 schreef Caland het volgende:
Laat het maar aan de barbienazi over om dit volledig uit te gaan melken. Zelfs als de straf in hoger beroep ongetwijfeld hoger uitvalt
Dom voetvolk (hallo Nober) die een vrouw zien die MoNdDooD wordt gemaakt gaat toch wel weer doneren. Stukje verdienmodel.
  zaterdag 7 december 2024 @ 10:34:02 #245
438527 MissButterflyy
pi_215794178
quote:

[..]
Nee, want daar kennen ze meneer Smeets niet, maar wat smaad en laster over bepaalde personen en je eindigt wegrottend in een cel voor jaren.
pi_215794179
quote:

[..]
ja maar, dat zijn ontwikkelde landen
pi_215794185
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:24 schreef Viesdik het volgende:

Dat zwarte piet nu symbool staat aan racisme en slavernij.
Krankzinnig. Zwarte piet is net als een kind een bron van onschuld.
Het verschil tussen toen en nu...
Hoe zou dát toch komen....
  zaterdag 7 december 2024 @ 10:36:16 #248
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215794205
quote:

[..]
Als je in Rusland jarenlang zo openlijk de overheid had bekritiseerd was je vanzelf wel een keer per ongeluk uit het raam van een flatgebouw gevallen inderdaad.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215794207
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:26 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Natuurlijk is ze dat, ze zal nooit iets zeggen over autochtonen die crimineel zijn. Of over twitteren, zeg maar.
Wat maakt het uit. Als zij alleen wil twitteren over criminelen van allochtone afkomst dan is dat haar goed recht. Ik vind het prima.
pi_215794212
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:26 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Het feit dat het waar is (ik laat dat verder graag in het midden, ik kan dat niet beoordelen) maakt dat het geen laster zou zijn. Maar wel eventueel smaad…

Zie je: die studie is er niet voor niets! ;)
pi_215794214
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:27 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Midas Dekkers is een fantast, een zielloze aandacht zoeker
Misschien. Maar ook bioloog.
pi_215794227
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:30 schreef Caland het volgende:

[..]
Journalist _O-
Het is niet alsof je daar echt iets voor moet kunnen. Zelfs fatsoenlijke beheersing van de Nederlandse taal is optioneel.
pi_215794239
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:34 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nee, want daar kennen ze meneer Smeets niet, maar wat smaad en laster over bepaalde personen en je eindigt wegrottend in een cel voor jaren.
Ik had het vooral over de primaten uitspraak. In beide landen kijken ze enorm neer op mensen met een sub sahara afkomst.
  zaterdag 7 december 2024 @ 10:40:53 #254
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215794252
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is niet alsof je daar echt iets voor moet kunnen. Zelfs fatsoenlijke beheersing van de Nederlandse taal is optioneel.
Ze mag zich blijkbaar ook rechtsfilosofe noemen, daar hoef je dan ook bijzonder weinig voor te kunnen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 7 december 2024 @ 10:41:25 #255
438527 MissButterflyy
pi_215794260
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik had het vooral over de primaten uitspraak. In beide landen kijken ze enorm neer op mensen met een sub sahara afkomst.
Misschien moet Raisa dan maar daar naartoe gaan.
Rusland vindt ze sowieso wel een tof land.
pi_215794289
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:40 schreef Caland het volgende:

[..]
Ze mag zich blijkbaar ook rechtsfilosofe noemen, daar hoef je dan ook bijzonder weinig voor te kunnen.
Volgens mij is ze gewoon afgestudeerd.

Ik kan haar juridische kennis niet beoordelen verder, ik heb haar altijd zeer oninteressant gevonden.
pi_215794301
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:41 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Misschien moet Raisa dan maar daar naartoe gaan.
Rusland vindt ze sowieso wel een tof land.
Saudi Arabië kan ik haar sowieso afraden (iedereen overigens en zeker vrouwen).

Van mij mag ze vertrekken hoor…
pi_215794425
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:23 schreef MissButterflyy het volgende:

Daar lachen ze om dit soort strakjes. Daar mag je eerst in een ranzige cel een paar jaar je zonden overdenken voor je na een schijnproces richting strafkamp wordt gestuurd.
pi_215794477
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ze verdient haar geld door uithangbord te spelen voor een bepaald deel van het (politieke) spectrum. En dat is niet erg en zou niks te maken moeten hebben met de strafmaat maar het zorgt er wel voor dat ze vele controversiële uitspraken doet, want dat levert gewoon geld op…
pi_215794493
quote:

[..]

De tweet:
[..]

De rechtbank:
[..]

"Dit volk" is wederom de benoeming van "negroïde primaten".

Ik kan me wel voorstellen dat het gebruik van het woordje 'volk' ook op een racistische manier geïnterpreteerd kan worden, maar zoals het kan (zeker in het kader van deze tweet) ook bedoeld zijn om een bepaald deel (de gewelddadigen) van een bepaalde groep (negroïden) aan te duiden. Zeg maar net zoiets als "criminele Marokkanen".

De rechtbank is bezig met een lesje begrijpend Nederlands. Ik vind niet dat een rechtbank daarvoor bedoeld is.
pi_215794513
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:59 schreef KareldeStoute het volgende:
e verdient haar geld door uithangbord te spelen voor een bepaald deel van het (politieke) spectrum. En dat is niet erg en zou niks te maken moeten hebben met de strafmaat maar het zorgt er wel voor dat ze vele controversiële uitspraken doet, want dat levert gewoon geld op…
of ze zit gewoon niet te wachten op de import van 1000en afrikanen met beperkte manieren die een achterlijke vrouwonvriendelijke ideologie aanhangen. zou dat ook kunnen??
pi_215794521
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 08:45 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Hier vul JIJ in wat Raissa zou bedoelen.

M.i. op basis van een vooroordeel over Raissa.
pi_215794528
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 11:01 schreef Montagui het volgende:

[..]
Hier vul JIJ in wat Raissa zou bedoelen.

M.i. op basis van een vooroordeel over Raissa.
chapeau, net zoals de rechtbank, die gaat ook even bepalen wat ze bedoelt met het woord volk en negroide primaten. hahahaha
pi_215794547
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 11:01 schreef ricky3 het volgende:

[..]
of ze zit gewoon niet te wachten op de import van 1000en afrikanen met beperkte manieren die een achterlijke vrouwonvriendelijke ideologie aanhangen. zou dat ook kunnen??
Dat zou je dan ook op een beschaafde manier kunnen verwoorden. Maar dat levert natuurlijk niet zoveel aandacht en daarmee geld op. Ze is gewoon een professioneel provocateur ;).
pi_215794557
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 december 2024 11:04 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat zou je dan ook op een beschaafde manier kunnen verwoorden. Maar dat levert natuurlijk niet zoveel aandacht en daarmee geld op. Ze is gewoon een professioneel provocateur ;).
jawel, provoceren is wel geinig opzich.
pi_215794563
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 11:02 schreef ricky3 het volgende:

[..]
chapeau, net zoals de rechtbank, die gaat ook even bepalen wat ze bedoelt met het woord volk en negroide primaten. hahahaha
Echter die doen dat gemotiveerd en daartegen mag mevrouw in hoger beroep gaan.
Als het echt politiek gemotiveerd was zoals jij stelt komt dat snel genoeg naar voren. Tot die tijd is ze gewoon een keer te ver gegaan met haar uitspraken.
pi_215794588
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:59 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ze verdient haar geld door uithangbord te spelen voor een bepaald deel van het (politieke) spectrum. En dat is niet erg en zou niks te maken moeten hebben met de strafmaat maar het zorgt er wel voor dat ze vele controversiële uitspraken doet, want dat levert gewoon geld op…
Ik denk ook dat het voor haar vooral een verdienmodel is.
pi_215794598
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 december 2024 11:05 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Echter die doen dat gemotiveerd en daartegen mag mevrouw in hoger beroep gaan.
Als het echt politiek gemotiveerd was zoals jij stelt komt dat snel genoeg naar voren. Tot die tijd is ze gewoon een keer te ver gegaan met haar uitspraken.
Doen ze niet. ze gaan uit van de meest negatieve interpretatie van alle mogelijke interpretaties, en bovendien! stellen ze zelfs dat een andere interpretatie onmogelijk is.
pi_215794600
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 11:01 schreef ricky3 het volgende:

[..]
Het kan ook nog beiden waar zijn.
pi_215794611
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 11:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik denk ook dat het voor haar vooral een verdienmodel is.
En zo gaat ook het hoger beroep haar weer geld opleveren. En blijft ze doorgaan met radicale uitspraken. Het is vrij plat allemaal :P
pi_215794623
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 11:08 schreef ricky3 het volgende:

[..]
Doen ze niet. ze gaan uit van de meest negatieve interpretatie van alle mogelijke interpretaties, en bovendien! stellen ze zelfs dat een andere interpretatie onmogelijk is.
Een alternatieve interpretatie zou dan ook wel heel erg veel mentale lenigheid vragen.
pi_215794631
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 december 2024 11:10 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Een alternatieve interpretatie zou dan ook wel heel erg veel mentale lenigheid vragen.
lol nee. zoals ik eerder al aangaf hoef je alleen het woordenboek te openen. Maarja als ze dus geen woordenboeken hebben daar en ook geen toegang tot het internet, zie ik het somber in eigenlijk.
pi_215794958
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 09:08 schreef r_one het volgende:

[..]
Waarvan akte dan.
Tjah weet niet, maar volgens mij moet je toch bewijzen dat de dader fout zit? Daar wordt wel erg losjes mee omgesprongen zo?
pi_215794989
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 09:15 schreef ricky3 het volgende:

[..]
Volk is ook gewoon een ander woord voor 'mensen'. Wederom een negatieve interpretatie van de rechtbank en ze stellen zelfs dat er geen andere interpretatie mogelijk is terwijl dit onjuist is. Volk kan informeel ook gewoon, luitjes, mensen, personen, betekenen.

' mensenmenigte: er was veel volk op de been '

hiermee zeg je niets over afkomst of uiterlijk.
Juist.
pi_215795018
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 09:18 schreef MissButterflyy het volgende:
De vrijheid van meningsuiting heeft grenzen in NL, jij vindt schijnbaar van niet, deze rechters vinden van wel.
Die heeft ook gewoon grenzen op basis van die artikeltjes zoals 261 en Orwelliaans - wel legaal uberhaupt?? - 266.
Maar de rechter moet niet zélf gaan zitten invullen, voor ieder bewijs moet voldoende bewijslast worden neergelegd, geen invullingen van de rechter om tot een oordeel te komen.

Zoals mijn waarde forumgenoot net zei:

quote:

pi_215795063
twitter

Om maar even te bevestigen dat de RvS ook gewoon teruggefloten dient te worden voor waanzinnige ideeën.

[ Bericht 39% gewijzigd door ludovico op 07-12-2024 11:58:11 ]
pi_215795069
Echt benieuwd naar wat de andere interpretatie van 'negroïde primaten' is.
  zaterdag 7 december 2024 @ 11:51:26 #278
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215795142
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 11:46 schreef ludovico het volgende:
[ x ]

Om maar even te bevestigen dat de Hoge Raad ook gewoon teruggefloten dient te worden voor waanzinnige ideeën.
Raad van State, Hoge Raad, volgens mij haal je nu wat dingen door elkaar.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215795153
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 december 2024 11:51 schreef Caland het volgende:

[..]
Raad van State, Hoge Raad, volgens mij haal je nu wat dingen door elkaar.
Want?
Ah, artikel gaat over RvS, hmm, bestuursrechter?
  zaterdag 7 december 2024 @ 11:54:00 #280
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215795176
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 11:52 schreef ludovico het volgende:

[..]
Want?
Ah, artikel gaat over RvS, hmm, bestuursrechter?
Je praat in raadsels.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215795205
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 11:54 schreef Caland het volgende:

[..]
Je praat in raadsels.
Dan snap jij de rol niet van de RvS.

De juridische procedure is gelopen via een aanklacht tegen de burgemeester en is via de bestuursrechter gelopen, niet via de strafrechter, daarom lag de uitspraak bij de RvS, en niet de Hoge Raad. Die hier dwaalt. W.m.b.
Het is een oproep tot geweld en dat is illegaal.

Ik had het voor de strafrechter gegooid. Geen idee of dat nu nog kan, overigens, zo diep zit ik er niet in.
  zaterdag 7 december 2024 @ 11:57:56 #282
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215795227
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 11:56 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dan snap jij de rol niet van de RvS.

De juridische procedure is gelopen via een aanklacht tegen de burgemeester en is via de bestuursrechter gelopen, niet via de strafrechter, daarom lag de uitspraak bij de RvS, en niet de Hoge Raad. Die hier dwaalt. W.m.b.
Het is een oproep tot geweld en dat is illegaal.

Ik had het voor de strafrechter gegooid. Geen idee of dat nu nog kan, overigens, zo diep zit ik er niet in.
En wat heeft dit precies met het onderwerp te maken?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215795236
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 december 2024 11:47 schreef Ludachrist het volgende:
Echt benieuwd naar wat de andere interpretatie van 'negroïde primaten' is.
Donker getinte primitievelingen.
pi_215795252
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 11:58 schreef ludovico het volgende:

[..]
Donker getinte primitievelingen.
Dat is een vertaling, geen interpretatie.
pi_215795255
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 11:57 schreef Caland het volgende:

[..]
En wat heeft dit precies met het onderwerp te maken?
Dat rechtspraak weleens faalt. We hebben het hier over vrijheid van meningsuiting en de hoogste bestuursrechter van Nederland keurt een oproep voor geweld tegen baby-meisjes goed (anyhow, daar lijkt het zo toch sterk op, maar ik zou het vonnis moeten lezen), mijn punt is voornamelijk dat dit soort uitspraken politieke consequenties dienen te hebben.
pi_215795263
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 december 2024 11:59 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Dat is een vertaling, geen interpretatie.
Pardon?
Als jij vindt dat ik nu een vertaling geef, en de rechter interpreteert het woord primaten als "apen" dan interpreteert de rechter het dus fout naar jouw mening? Ook goed.

Maar de intentie van het woordgebruik van primaten kan natuurlijk alleen Raisa zélf weten.
En er ligt nogal wat indicatie in alle omstandigheden dat ze hier wilt benadrukken dat er racistisch geweld wordt gepleegd. Geeft ze dat vervolgens ook zélf aan, dan is het echt ff de vraag of je niet teveel interpretatieruimte neemt als rechter.
  zaterdag 7 december 2024 @ 12:03:07 #287
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215795311
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 11:59 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat rechtspraak weleens faalt. We hebben het hier over vrijheid van meningsuiting en de hoogste bestuursrechter van Nederland keurt een oproep voor geweld tegen baby-meisjes goed.
Oké dan
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215795330
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 december 2024 12:03 schreef Caland het volgende:

[..]
Oké dan
Oké dan.

Zit je nu meisjesbesnijdenis te bagatelliseren? Misschien is er nog plek voor je bij de RvS.
pi_215795352
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 12:00 schreef ludovico het volgende:

[..]
Pardon?
Als jij vindt dat ik nu een vertaling geef, en de rechter interpreteert het woord primaten als "apen" dan interpreteert de rechter het dus fout naar jouw mening? Ook goed.

Maar de intentie van het woordgebruik van primaten kan natuurlijk alleen Raisa zélf weten.
En er ligt nogal wat indicatie in alle omstandigheden dat ze hier wilt benadrukken dat er racistisch geweld wordt gepleegd.
Ik zeg alleen dat een interpretatie iets anders is dan woorden vervangen door synoniemen en dan doen alsof er iets anders staat.
  zaterdag 7 december 2024 @ 12:05:19 #290
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215795359
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 12:03 schreef ludovico het volgende:

[..]
Oké dan.

Zit je nu meisjesbesnijdenis te bagatelliseren? Misschien is er nog plek voor je bij de RvS.
Nee man, ik snap het verband gewoon niet zo.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215795384
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 december 2024 12:04 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Ik zeg alleen dat een interpretatie iets anders is dan woorden vervangen door synoniemen en dan doen alsof er iets anders staat.
Primitievelingen is geen synoniem voor primaten. En dat woord heeft een hele andere lading, als je het vertaald naar apen heeft het meer raakvlak met racisme dan primitievelingen. Kijk, die rechter heeft zo zélf zitten sturen en interpreteren.

Interpretatie, ja, je doet alsof hele andere woorden dezelfde betekenis hebben, heeft het niet.
pi_215795433
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 12:06 schreef ludovico het volgende:

[..]
Primitievelingen is geen synoniem voor primaten. En dat woord heeft een hele andere lading, als je het vertaald naar apen heeft het meer raakvlak met racisme dan primitievelingen. Kijk, die rechter heeft zo zélf zitten sturen en interpreteren.

Interpretatie, ja, je doet alsof hele andere woorden dezelfde betekenis hebben, heeft het niet.
Ik noteer: goed verhaal.
pi_215795452
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 december 2024 12:05 schreef Caland het volgende:

[..]
Nee man, ik snap het verband gewoon niet zo.
Dat de vrijheid van meningsuiting uiterst selectief wordt toegepast? Dat het in deze eigenlijk vrij normaal zou moeten zijn dat mensen andere ideeen hebben dan de rechter, omdat ze oordelen over uiterst subjectieve zaken?

Dat dat inherent eigenlijk iets zegt over dit type rechtspraak.
pi_215795457
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 december 2024 12:08 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Ik noteer: goed verhaal.
Reageer je er nog inhoudelijk op of wat?

Je vindt primitievelingen een synoniem voor primaten en je vindt dat die woorden dezelfde lading dekken?
pi_215795481
Kop in het zand en yolo eigen overtuiging. Andere woorden hebben naar willekeur dezelfde betekenis.
En op basis van bovenstaande dan mensen bestraffen via de rechter en diens vrijheden raken m.b.t. een grondrecht.
pi_215795488
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 12:10 schreef ludovico het volgende:

[..]
Reageer je er nog inhoudelijk op of wat?

Je vindt primitievelingen een synoniem voor primaten en je vindt dat die woorden dezelfde lading dekken?
Nee, ik heb een beetje je posts gelezen en ben tot de conclusie gekomen dat ik helemaal geen zin heb in een gesprek hierover en ik liever wat leuks ga doen. Doei!
pi_215795497
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 december 2024 12:11 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Nee, ik heb een beetje je posts gelezen en ben tot de conclusie gekomen dat ik helemaal geen zin heb in een gesprek hierover en ik liever wat leuks ga doen. Doei!
Mijn hemel. Kansloos gedrag van je. Had dan langer weggebleven als je hier inhoudelijks niks wilde zoeken.
  zaterdag 7 december 2024 @ 12:12:04 #298
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215795499
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 12:09 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat de vrijheid van meningsuiting uiterst selectief wordt toegepast? Dat het in deze eigenlijk vrij normaal zou moeten zijn dat mensen andere ideeen hebben dan de rechter, omdat ze oordelen over uiterst subjectieve zaken?

Er zitten nu eenmaal grenzen aan die vrijheid van meningsuiting, de barbienazi is ook lang niet de eerste die dat nu moet ondervinden al doet ze zelf graag van wel.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215795525
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 12:12 schreef Caland het volgende:
Er zitten nu eenmaal grenzen aan die vrijheid van meningsuiting
Dat is totaal het punt niet van mijn comment.
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 12:12 schreef Caland het volgende:

Het zegt er inherent iets over en als je hier niet voorzichtig bent in interpretatieruimte die wordt genomen zit je defacto politiek te bedrijven over een grondrecht.

Bij een politicus wordt het nog een tandje erger want je begeeft je dan plots in de vrije ruimte die een politicus neemt om campagne te voeren.

Dus je begeeft je in het proces van vrije verkiezingen.
Dat is defacto wat er met Wilders gebeurde.

Naast dat het begrip "ras" daar is opgerekt naar etniciteit - in het verlengde van het EVRM -
pi_215795570
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 december 2024 11:09 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
En zo gaat ook het hoger beroep haar weer geld opleveren. En blijft ze doorgaan met radicale uitspraken. Het is vrij plat allemaal :P
Tsja, geef haar dan geen podium…
  zaterdag 7 december 2024 @ 12:18:51 #301
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215795579
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 12:13 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat is totaal het punt niet van mijn comment.
[..]
Het zegt er inherent iets over en als je hier niet voorzichtig bent in interpretatieruimte die wordt genomen zit je defacto politiek te bedrijven over een grondrecht.

Het driestappenplan aangaande dit soort delicten is keurig en met voorzichtigheid gevolgd door de rechter. Nog los van het tweede feit waar ze ook schuldig is bevonden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')